Dit blijft een interessant onderwerp en tot op heden weet ik niet wat ik ervan moet denken. Wel ben ik er redelijk over uit dat er een disproportionele hoeveelheid geld verdiend wordt met onjuiste inlichting, het verdraaien van feiten, bangmakerij en een wet- en regelgeving die flexibiliteit in specificatie en als gevolg misleiding toestaat.
Een schrijnend voorbeeld daarvan is de volsyntheet aanduiding die in NL flexibel gebruikt mag worden. Als je even verder leest op de verpakking dan gaat het vaak over een hydrocrack en die vallen niet onder de volsyntheet categorie (afbeelding). Merken die dit stiekem wel weten maar niet ongegeneerd willen (of mogen) oplichten, maken vaak gebruik van een misleidende naam zoals synthetic technology, Full Synthese, syntec, HC Synthese, enzo verder.

In Duitsland is dat gewoon verboden en daar hebben ze hun zaakjes heel wat beter voor elkaar. Momenteel rij ik met een Mobil1 olie in een 15 jaar oude auto. Verbruik zal 15% van de min-max per jaar zijn. Valt allemaal mee. Bij de volgende oliewissel gaat er een (echt PAO) volsynthetische olie van DBV in. Inclusief verzendkosten 30e/5l. Bijvoorbeeld 17e voor 1l Mobil1 olie bij een tankstation is klinklare oplichterij. Mocht ik de DBV niet kunnen krijgen, dan gaat er gewoon Action olie in.
Edit: DBV is HC/PAO, Meguin SLL is volledig PAO.
Plaatje bij het praatje. Zoek de verschillen.
Een schrijnend voorbeeld daarvan is de volsyntheet aanduiding die in NL flexibel gebruikt mag worden. Als je even verder leest op de verpakking dan gaat het vaak over een hydrocrack en die vallen niet onder de volsyntheet categorie (afbeelding). Merken die dit stiekem wel weten maar niet ongegeneerd willen (of mogen) oplichten, maken vaak gebruik van een misleidende naam zoals synthetic technology, Full Synthese, syntec, HC Synthese, enzo verder.

In Duitsland is dat gewoon verboden en daar hebben ze hun zaakjes heel wat beter voor elkaar. Momenteel rij ik met een Mobil1 olie in een 15 jaar oude auto. Verbruik zal 15% van de min-max per jaar zijn. Valt allemaal mee. Bij de volgende oliewissel gaat er een (echt PAO) volsynthetische olie van DBV in. Inclusief verzendkosten 30e/5l. Bijvoorbeeld 17e voor 1l Mobil1 olie bij een tankstation is klinklare oplichterij. Mocht ik de DBV niet kunnen krijgen, dan gaat er gewoon Action olie in.
Edit: DBV is HC/PAO, Meguin SLL is volledig PAO.
Plaatje bij het praatje. Zoek de verschillen.
[ Voor 33% gewijzigd door Oyster op 02-07-2014 15:17 ]

:strip_exif()/f/image/igXzWkSgdhJkoHUWEAS2cNBt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6Mpv8oMe9F15L91vh4bHoTn6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lzyzyEiY56hhLZxTCd84lJqu.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/r01xafZgDeFzt1MXjC4CgPbd.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VBowvGtCJw38Ge7OkQAtbiCP.jpg?f=user_large)