Heb in de zomer (halverwege juni meen ik) een oliewissel gedaan bij m'n Yaris. Heb er
Winprice 10W40 ingegooid en bevalt prima tot nu toe, niks anders gemerkt aan de auto. Brandstofverbruik is ook nog net als anders.
Oliefilter heb ik vervangen door een 'MANN-FILTER', volgens mij is dat wel een goede, wordt door universeelgarages volgens mij ook wel veel gebruikt.
Eigenlijk stelt het ook niks voor om even een oliewissel te doen. Even blokje om rijden zodat de olie een beetje warm is (niet heet, dan verbrand je je klauwen). Bak eronder, carterplug losdraaien, poosje wachten (even lunchen), oliefilter losschroeven en nieuwe erop draaien (beetje olie op de rubberring smeren), carterplug met
nieuwe ring er weer in draaien, nieuwe olie in het blok gieten. Oude olie giet je in een lege jerrycan en lever je af bij je milieupark/gemeentewerf.
Ik denk dat die goedkopere merken ook gewoon olie van grote merken bevatten, met een andere verpakking erom. Eigenlijk zou de Keuringsdienst van Waarde dat eens moeten onderzoeken

Maarja als je ziet hoe moeilijk sommige fabrikanten van hondenvoer ofzo al doen als zij langs willen komen dan kun je het met die oliemaatschappijen al helemaal wel vergeten

Die gaan dat echt niet prijsgeven
[
Voor 133% gewijzigd door
ThinkPad op 17-11-2014 11:21
]