[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 9 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:37

Barrycade

Through the...

En ter aanvulling op Spaceone: op je witte klepjes wordt een glasvezel "modem" geplaatst.
Hier zit een uitgang op voor Coax, IP-TV, Telefonie en natuurlijk voor Internet. Op die van internet kan je rechtstreeks een PC aansluiten of de Sitecom van Telfort of een Router van jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Dat leek mij al logisch ja. Dan toch een eerste slechte ervaring met de klantenservice. Ik heb met twee verschillende personen gesproken en beiden geven aan dat de router rechtstreeks op de aansluiting gaat en er geen glasvezelmodem apart bij wordt geleverd (heb zelfs expliciet navraag laten doen welk glasvezelmodem geleverd zou worden).

Reggefiber geeft aan dat de provider de glasvezelmodem levert, dus dit geeft weinig vertrouwen. Of moeten we gewoon aannemen dat de klantenservice incapabel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Tja daarom noem ik het ook "modem" zie de aanhalingstekens.
Voor hun is het geen modem.

Dus ik denk een communicatieprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou je van een communicatieprofessional als een helpdeskmedewerker toch m.i. mogen verwachten dat deze niet domweg een antwoord vanuit het eigen perspectief geeft, maar de klant eerst vraagt "Wat bedoelt u precies met de term 'modem'?"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe app voor android tablet

denan in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:57
Wijziging lokale omroepen

Beste heer/mevrouw X,

Per 1 januari 2015 kiest een aantal lokale omroepen ervoor hun tv- en/of radiozenders niet meer aan Telfort door te geven. Daarnaast komt er in het nieuwe jaar een nieuwe zender bij: SBS9. In deze mail vertellen wij je er graag meer over.

Lokale zenders
Een aantal lokale zenders is vanaf 1 januari 2015 helaas niet meer beschikbaar bij Telfort Glasvezel. Dit komt doordat deze zenders ervoor hebben gekozen hun signaal niet meer door te geven. Je kunt hier zien om welke lokale zenders het gaat. Voor vragen hierover, neem contact op met je lokale omroep.

SBS9
Met ingang van 1 januari ontvang je bij Telfort de nieuwe commerciële zender: SBS9. Het wordt een zender met veel series uit binnen- en buitenland en dagelijks om 20.30 uur een film. Elke dag heeft een eigen thema, zoals komedie op dinsdag en familie op vrijdag. Bij Telfort is de zender te zien op kanaal 38.

Met vriendelijke groet,

Onno van der Poel
Directeur Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 19:40

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:39:
Dan zou je van een communicatieprofessional als een helpdeskmedewerker toch m.i. mogen verwachten dat deze niet domweg een antwoord vanuit het eigen perspectief geeft, maar de klant eerst vraagt "Wat bedoelt u precies met de term 'modem'?"...
Thja das verschil met vroeger, nu is het meestal / vaak uit besteed aan callcenters..

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommy The Cat schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:32:
En wat nu als ik een eigen router wil gebruiken, moet er dan wel een apart glasvezelmodem tussen?
Je bent vrij om willekeurig welke router te gebruiken. T.z.t. komt er een monteur langs en die "vult" dat witte kastje. Daarop komen IP aansluitingen voor TV en IPTV, Coax voor DVB-C en Analoog en Telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:48
@Homeserv: ik had deze mail ook. Ik word altijd erg nieuwsgierig van dit soort verhalen. Waarom zou een lokale omroep ervoor kiezen zijn signaal niet meer door te geven. Vraagt Telfort daar (opeens) een vergoeding voor, of is er technisch iets veranderd? Daar kun je toch gewoon transparant over zijn?

Ook de opmerking over SBS9 vermeldt het belangrijkste niet: in HD of niet. Waarschijnlijk niet dus, maar zeg dat dan gewoon!

Echt typisch PR-spin/newspeak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Tommy The Cat schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:50:

Reggefiber geeft aan dat de provider de glasvezelmodem levert, dus dit geeft weinig vertrouwen. Of moeten we gewoon aannemen dat de klantenservice incapabel is?
Toch denk ik dat hier het eigenlijk misgaat wat reggefiber aangeeft dat klopt niet

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Jouw ervaring is dat Telfort niet de glasvezelmodem levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Als we nou eens stoppen met de term "modem"? Hey ding wat op de glasvezel aansluiting die je al hebt ( ftu ) wordt gemonteerd heet een "NT". En die moet gewoon door de provider geleverd worden. Soms wordt die van te voren met de andere apparatuur mee gestuurd, anders neemt de monteur die namens de provider bij je langs komt hem mee.

Reggefiber heeft dus gewoon gelijk. Reggefiber gaat alleen over de vezels, de patch in de PoP en de ftu.

"Modem" in deze een ongelukkige term. zeker als je hem bezigt samen met mensen die bij kpn of xs4all een experiabox c.q. fritzbox hebben. Want bij die providers is het op dsl een modern (met router ingebouwd) en op glas een router (die op de NT wordt aangesloten)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat betreft de regionale zenders: van stadsomroep Almere is volgens mij sowieso niet veel meer over :p

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Tommy The Cat schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:14:
Jouw ervaring is dat Telfort niet de glasvezelmodem levert?
Telfort zelf levert alleen een dhz paket waarin een router en iptv apparatuur zit.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:57
eymey schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:30:
Wat betreft de regionale zenders: van stadsomroep Almere is volgens mij sowieso niet veel meer over :p
Nee, daar zullen we niet veel meer van zien of horen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:10
Dembar schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:06:
[...]

Telfort zelf levert alleen een dhz paket waarin een router en iptv apparatuur zit.
Dat levert Telfort aan jou. Daarnaast leveren ze de NT aan Reggefiber die ze hebben ingehuurd om de NT te plaatsen en te activeren middels een laptoptest. Dus Telfort heeft gelijk. Reggefiber biedt simpelweg een dienst aan: tegen betaling laten ze een monteur komen die dat voor de provider kan doen. Scheelt de provider geld en het kan ook mooi gecombineerd worden als de klant ook nog de fysieke aansluiting in huis moet krijgen.

Dis het antwoord op je allereerste vraag: de medewerker die jij hebt gesproken is incapabel.

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 22-12-2014 22:28 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Van de week hoorde ik uit een bron dat Telfort, langzaam analoog gaat uit faseren. Nieuwe klanten krijgen alleen nog maar de keuze uit digitaal pakket (denk dat dit in jan 2015 gaat spelen) . Ook hoorde ik gerucht dat het Animo platform uit gefaseerd gaat worden en dat Telfort het zelfde FTU platform en IP-TV platform gaat gebruiken als KPN. Ik weet niet wat er van waar is , maar meestal kloppen mijn bronnen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
In dat geval zullen in ieder geval weer veel mensen alsnog terug gaan naar de kabel.

Ook ik heb het gehoord van een bron die ik hier niet ga noemen.

Maar kpn jaagt hier veel consumenten mee weg terwijl glasvezel toch al moeite heeft om geadopteerd te worden.

:W

Edit: alleen blijft het wel frappant dat ze in div regio's nog deftige aanpassingen en ook verbeteringen hebben gedaan in het dvb-c pakket en epg.

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 22-12-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Verdorie. Dat zou betekenen dat de coaxkabels naar de tv's boven geen signaal meer kunnen krijgen? Men moet dan utp kabels gaan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of overstappen naar een provider die wel over coax levert (misschien alleen voor het tv deel, of een coax basis abbo voor boven naast iptv voor beneden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
En voordat men bestaande klanten over zet naar zo'n nieuw abonnement en platform ben je wel weer een hele lange tijd verder hoor. Zie Vodafone en dan heeft Telfort nog wel heel wat meer klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
NDSFREAK schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:51:
Van de week hoorde ik uit een bron dat Telfort, langzaam analoog gaat uit faseren. Nieuwe klanten krijgen alleen nog maar de keuze uit digitaal pakket (denk dat dit in jan 2015 gaat spelen) . Ook hoorde ik gerucht dat het Animo platform uit gefaseerd gaat worden en dat Telfort het zelfde FTU platform en IP-TV platform gaat gebruiken als KPN. Ik weet niet wat er van waar is , maar meestal kloppen mijn bronnen wel.
Lange termijn zal analoge tv en dvb-c ongetwijfeld uitgefaseerd gaan worden, ik weet echter dat of in het lijbrandt of in het XMS topic deze discussie rond juni ook al aan bod is gekomen (rond de overstap van Tweak op een eigen tv platform).
Ik gok dat ze op dat moment ook webtv aan moeten bieden (of iets vergelijkbaars)

Wat betreft de uitfasering van het Animo platform, dat zal ongetwijfeld een kwestie van kosten zijn waarbij ik vermoed dat 1 platform heel erg gewenst is maar dat hiervoor best verschillende set-top boxen in gebruik mogen zijn (indien mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NDSFREAK schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:51:
Ik heb daar uitgebreid contact over gehad met Telfort en die bestrijden ten stelligste dat er zulke plannen zijn. Solcon heeft wel die plannen en bevestigt dit ook.

Ook met Fiber contact gehad en die zeggen absoluut geen plannen in die richting te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:04:
[...]
Ik heb daar uitgebreid contact over gehad met Telfort en die bestrijden ten stelligste dat er zulke plannen zijn. Solcon heeft wel die plannen en bevestigt dit ook.
Als er iets geen betrouwbare bron is dan is het de klantenservice van Telfort wel, mocht je daar mee gesproken hebben :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Tommy The Cat schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 02:45:
Verdorie. Dat zou betekenen dat de coaxkabels naar de tv's boven geen signaal meer kunnen krijgen? Men moet dan utp kabels gaan trekken?
Dat vind ik niet het grootste probleem, het probleem zit er voor mij in dat iedere glasvezelboer, IPTV helemaal uitmelkt...

Ik zit nog steeds bij ziggo, omdat ik zowel boven als beneden digitale tv heb, en een decoder die interactieve TV ondersteund en een harddisc recorder aan boord heeft.

Al die glasvezelboeren vragen vervolgens 5 euro per maand voor interactieve TV en 5 euro per maand voor openemen per TV. Dus bij mij komt er sowieso al 20 euro bij voor 2 tv's.

Dat ga ik dus niet doen...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Mwha,
Er zit bij Telfort nu al zo veel in het Amino kastje gratis dat wel iets heel specifieks wil kijken dat je moet opnemen. En dmv de start gemist kijk ik vrijwel alles nu, of via pauze van live TV.

Mijn kinderen weten bijna niet meer wat reclame is. Ze kijken het gratis KidsTV of de Nickelodeon app. En als daar niets op te zien is kijken ze uitzendinggemist via de Amino.

En daar bovenop hebben we een Chromecast met Netflix en het Casten van YouTube vanaf de tablet.

Dus dat zijn wel pluspunten tov Ziggo wat ik voorheen had. Dat aanbod was een stuk beperkter.

Ondertussen kijken wij bijna niets meer "live" bedenk ik me nu, zit mimimaal een timeshift in :o :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Barrycade schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:00:
Mwha,
Er zit bij Telfort nu al zo veel in het Amino kastje gratis dat wel iets heel specifieks wil kijken dat je moet opnemen. En dmv de start gemist kijk ik vrijwel alles nu, of via pauze van live TV.

Mijn kinderen weten bijna niet meer wat reclame is. Ze kijken het gratis KidsTV of de Nickelodeon app. En als daar niets op te zien is kijken ze uitzendinggemist via de Amino.

En daar bovenop hebben we een Chromecast met Netflix en het Casten van YouTube vanaf de tablet.

Dus dat zijn wel pluspunten tov Ziggo wat ik voorheen had. Dat aanbod was een stuk beperkter.

Ondertussen kijken wij bijna niets meer "live" bedenk ik me nu, zit mimimaal een timeshift in :o :)
Startgemist kost voor iedere keer 49 cent, staat op de Telfort website, tenzij je het enkel op publieke zenders gebruikt, dan is dat gratis. Klopt dat niet?
Herstart een uitzending
Gratis te herstarten programma’s herken je aan het groene icoontje in het tv-menu. Begin Gemist is gratis voor alle publieke zenders
Betaalde te herstarten programma’s herken je aan het witte icoontje in het tv-menu. Voor de commerciële zenders, zoals RTL en SBS, betaal je een bedrag vanaf 49 cent*. Voer met je afstandsbediening je persoonlijke betaalcode in

[ Voor 18% gewijzigd door BlakHawk op 23-12-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Zal door mijn kijk voorkeuren komen :D
Kijk inderdaad vaak de publieken en Discovery is ook gratis. Dan heb je het gros van mijn kijkgedrag wel gedekt.

De programma's van de commerciëlen vind ik de moeite niet waard om opnieuw te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Barrycade schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:08:
Zal door mijn kijk voorkeuren komen :D
Kijk inderdaad vaak de publieken en Discovery is ook gratis. Dan heb je het gros van mijn kijkgedrag wel gedekt.

De programma's van de commerciëlen vind ik de moeite niet waard om opnieuw te starten.
Maar ik wel, dus is opnemen pakket wel nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:02:
[...]

Startgemist kost voor iedere keer 49 cent, staat op de Telfort website, tenzij je het enkel op publieke zenders gebruikt, dan is dat gratis. Klopt dat niet?

[...]
Zoals hierboven Discovery maar ook BBC en nog een aantal zenders zijn de programma['s gratis. Het kan zijn dat bij een enkel programma het niet werkt i.v.m de rechten. Alle programma's met een groen icoon is gratis. Wij gebruiken ook alleen de gratis versie.

Met het opnemen pakket kun je opname ook voor de einde van de live uitzending al starten. Maar dan moet je voor die tijd een opname inplannen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:52:
Al die glasvezelboeren vragen vervolgens 5 euro per maand voor interactieve TV en 5 euro per maand voor openemen per TV. Dus bij mij komt er sowieso al 20 euro bij voor 2 tv's.
20 euro per maand overmaken naar een provider om te kunnen opnemen????

Koop bijv. een HDHomeRun (circa 125 euro, werkt via IP) en je kunt gratis 2 programma's uit het basispakket opnemen. Of op de 2e handsmarkt voor 50 euro een EyeTV Hybrid (USB) en idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik twijfel toch wel een beetje met de gedachte om maar voor Telfort glasvezel te kiezen.
Vragen:

- Als ik het opnemen pakket van 5 euro per maand kies, geldt dit dan voor alle tv kastjes?
Ik kies dan een extra decoder voor 4 euro per maand en het opnemen pakket voor 5 euro per maand.

- Het standaard wirelessrouter wordt megeleverd is dat een beetje OK? Ik heb nu een Ubee Ziggo onding...
En kan ik nog steeds een aantal zaken wired aansluiten zoals een NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:06:
- Als ik het opnemen pakket van 5 euro per maand kies, geldt dit dan voor alle tv kastjes?
Ik kies dan een extra decoder voor 4 euro per maand en het opnemen pakket voor 5 euro per maand.
Yep. En wat je op de een opneemt kan je op alle kastjes kijken.
.
- Het standaard wirelessrouter wordt megeleverd is dat een beetje OK? Ik heb nu een Ubee Ziggo onding...
En kan ik nog steeds een aantal zaken wired aansluiten zoals een NAS?
Je krijgt een Sitecom X4 N300 (in bruikleen). Althans die heb ik gekregen, lijkt mij een prima ding. Die van mij zit overigens nog netjes in plastic omdat ik een eigen router (Netgear WNDR3800) direct op de FTU unit heb aangesloten. :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ik gebruik die Sitecom wel.
Prima ding doet wat hij moet doen.
Bereik is ook veel beter dan de apparatuur Moterola/Ubee van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dfrenner schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:52:
[...]

Dat vind ik niet het grootste probleem, het probleem zit er voor mij in dat iedere glasvezelboer, IPTV helemaal uitmelkt...

Ik zit nog steeds bij ziggo, omdat ik zowel boven als beneden digitale tv heb, en een decoder die interactieve TV ondersteund en een harddisc recorder aan boord heeft.

Dat ga ik dus niet doen...
Wat een onzin. Bijna overal is interactieve TV de standaard en betaal je dus niks extra's en dat is al nooit per TV geweest.
En opnemen voor 5 euro per maand is in the cloud dus zeker niet per TV. Gewoon voor alle aangesloten decoders.

Of te wel: voor 5 euro per maand extra heb je een extra decoder voor boven (maar voor bijv Telfort ook gewoon eenmalig op MP te kopen) en voor nog 5 euro p/m kun je overal opnemen en overal terugkijken. Dat lukt je dan weer niet met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb heel veel mensen juist om de DVB-C Telfort aangeraden. Dat is echt een groot voordeel van Telfort ten opzichte van andere glasvezelaars: TV (ook) zonder kastje......

Kortom: als die geruchten bewaarheid worden heeft UPC er hier een groot aantal klanten bij.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
joop99 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:19:
[...]

Lange termijn zal analoge tv en dvb-c ongetwijfeld uitgefaseerd gaan worden, ik weet echter dat of in het lijbrandt of in het XMS topic deze discussie rond juni ook al aan bod is gekomen (rond de overstap van Tweak op een eigen tv platform).
Ik gok dat ze op dat moment ook webtv aan moeten bieden (of iets vergelijkbaars)

Wat betreft de uitfasering van het Animo platform, dat zal ongetwijfeld een kwestie van kosten zijn waarbij ik vermoed dat 1 platform heel erg gewenst is maar dat hiervoor best verschillende set-top boxen in gebruik mogen zijn (indien mogelijk).
Telfort / KPN Whosale heeft best wat geïnvesteerd in het platform zoals Telfort het nu gebruikt. Zeker met de laatste toevoegingen als pauzeren met USB stick en begin gemist.
Dat de interfaces zeker in de toekomst wat meer naar elkaar groeien kan ik (steeds meer) beamen.
De interface zoals die nu op de Amino is voelt soms wat gedateerd aan, zeker als de de interface op de nieuwe KPN boxen ziet.

De streams groeien langzaam naar elkaar toe, de backend dan waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Op het forum van Telfort wordt het gerucht overigens door Kim van Telfort (moderator) ontkend:
"Allereerst welkom op het forum! Ik kan je verzekeren dat er voorlopig nog geen plannen zijn om met CATV/DVB-C te stoppen op glasvezel.
Je kunt dus met een gerust hart een nieuwe ontvanger aanschaffen.

Ik ben wel benieuwd waar jij hebt gehoord dat Telfort zou stoppen met CATV op glasvezel.

Kim"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die tekst klopt niet qua logica ;)

Er zijn wel of geen plannen, dat is een binaire constatering; 'voorlopig nog geen plannen' kan niet: wanneer er nu plannen zijn om op een later moment (over 10 jaar ofzo) te stoppen met CATV zijn die plannen er nu al (en zijn er dus wel plannen, alleen de uitvoering daarvan is 'voorlopig nog niet').

Wanneer er nu geen plannen zijn, zijn er nu geen plannen; 'voorlopig' zegt niets over het 'nu'. Dat is echter geen garantie dat die plannen er over een week niet wél zijn. Maar wanneer men nu al suggereert dat die plannen er nu niet zijn maar op een later moment wel (via de tekst 'voorlopig nog niet'), dan zijn die plannen er nu al.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
We zullen het zien. Ik ben voornemens komende februari van vodafone naar telfort te gaan. Voor de zekerheid zal ik ze voor eind dit jaar nog benaderen hiervoor.

Als ik dan in feb toch wat anders blijk te krijgen zal dit ook direct reden zijn om de order te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover je er iets over wil zeggen, ben ik wel benieuwd naar je overwegingen om over te gaan (c.q. soort van terug te gaan) naar Telfort: is VF imiddels hun nieuwe propositie aan het pushen, of is het uit voorzorg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Barre73 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:07:
Wat een onzin. Bijna overal is interactieve TV de standaard en betaal je dus niks extra's en dat is al nooit per TV geweest.
En opnemen voor 5 euro per maand is in the cloud dus zeker niet per TV. Gewoon voor alle aangesloten decoders.

Of te wel: voor 5 euro per maand extra heb je een extra decoder voor boven (maar voor bijv Telfort ook gewoon eenmalig op MP te kopen) en voor nog 5 euro p/m kun je overal opnemen en overal terugkijken. Dat lukt je dan weer niet met Ziggo.
Okee, misschien niet per TV... Maar:

Fiber:
Interactieve TV: 10 euro per maand
Extra setupbox: 5 euro per maand
Opnemen pakket: 4,95 per maand
= 19,95 extra

KPN:
Extra setupbox: 4 euro per maand
Opnemen pakket: 5 per maand
= 9 extra

Telfort:
Extra setupbox: 4 euro per maand
Opnemen pakket: 5 per maand
= 9 extra

Vodafone:
Opnemen op de eerste setupbox TV: 5 euro per maand
Extra setupbox zonder opnemen? : 5 euro per maand
Extra setupbox met opnemen? : 10 euro per maand
= 15 euro extra

Dus eigenlijk is het inderdaad alleen Vodafone die het per TV rekent, de rest niet, je hebt gelijk.
Maar bottum line, het is allemaal extra ten opzichte van wat ik nu heb...

Bij Ziggo kreeg in de eerste recorder gratis en de tweede kon ik voor 49 euro kopen en is na 2 jaar van mij...

Ik wil eigenlijk best overstappen naar glasvezel, maar geen functionaliteit inleveren (boven en beneden zowel HD tv als opnemen en pauzeren) en dat mag niet duurder azijn dan wat ik nu betaal (54 euro per maand).

Dat red ik alleen bij Telfort precies, maar dan gaat mijn down load wel van 90mbit naar 50mbit... Mijn upload gaat wel lekker van 9mbit naar 50mbit.

Nu hoor ik om mij heen nog wel eens problemen met opnemen en terugkijken, kan iemand daar iets over roepen met ervaring?

Daarnaast moet het me ook wel lukken om alle COAX kabels te vervangen voor utp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Opnemen en terugkijken geeft in de cloud bij Telfort enkel het probleem dat hervatten vaak niet mogelijk is. Het afspelen start dan weer bij het begin en je moet doorspoelen naar waar je gebleven was.

Verschil van Telfort ten opzichte van Ziggo zou nog kunnen zijn dat de opnamen op de Humax van Ziggo op andere apparaten (via DLNA) terug te kijken zijn. Bij Telfort kun je als je in de cloud opneemt op alle Amino's hetzelfde terugkijken, maar dus niet op je computer/iPad.

Overigens kun je volgens mij de apparatuur van Ziggo gewoon op DVB-C van Telfort blijven gebruiken als je de CI+-kaart verwijdert; je hebt dan alleen minder HD-zenders. Dan zou je wellicht zelfs af kunnen zien van het opnemen-pakket. Of je scoort op Markplaats een paar Amino's M540 en neemt daarop op. Dan kun je alleen niet terugkijken op andere Amino's.

Kortom: afhankelijk van je eisen (Telfort biedt ook geen Wifispots) kan het best goedkoper dan bij Ziggo. Wil je echter geen functionaliteit inleveren, dan zou ik bij Ziggo blijven. Voor alleen een hogere upload zou ik niet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Rallye schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:20:
Opnemen en terugkijken geeft in de cloud bij Telfort enkel het probleem dat hervatten vaak niet mogelijk is. Het afspelen start dan weer bij het begin en je moet doorspoelen naar waar je gebleven was.

Verschil van Telfort ten opzichte van Ziggo zou nog kunnen zijn dat de opnamen op de Humax van Ziggo op andere apparaten (via DLNA) terug te kijken zijn. Bij Telfort kun je als je in de cloud opneemt op alle Amino's hetzelfde terugkijken, maar dus niet op je computer/iPad.

Overigens kun je volgens mij de apparatuur van Ziggo gewoon op DVB-C van Telfort blijven gebruiken als je de CI+-kaart verwijdert; je hebt dan alleen minder HD-zenders. Dan zou je wellicht zelfs af kunnen zien van het opnemen-pakket. Of je scoort op Markplaats een paar Amino's M540 en neemt daarop op. Dan kun je alleen niet terugkijken op andere Amino's.

Kortom: afhankelijk van je eisen (Telfort biedt ook geen Wifispots) kan het best goedkoper dan bij Ziggo. Wil je echter geen functionaliteit inleveren, dan zou ik bij Ziggo blijven. Voor alleen een hogere upload zou ik niet overstappen.
Ik wil juist om de dramatische upload van Ziggo overstappen.
Iedere keer weer dat wachten als ik foto's van mijn nas wil bekijken of downloaden...

Daarnaast hekelt Ziggo me, dat ze me 1,5 jaar aan het lijntje houden over het maken van een Windows Phone app en nu opeens aangeven dit niet meer te doen... 1,5 jaar roepen dat hij eraan komt en nu opeens komt hij niet... Ik wil sowieso weg bij die club, die verdienen mijn geld niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Mijn CI+ kaarten van Ziggo zitten nog steeds in mijn TV's.
Telfort DVB-C doet daar helemaal niets mee. Het is namelijk onversleuteld signaal.

Ook mijn Samsung DVB-C recorder doet het prima op het DVB signaal. Alleen zijn er stukken minder HD zenders bij Telfort op het DVB-C signaal.

Qua wifi-spots: Ziggo modems hebben vaak zo'n ruk bereik dat ik er bijna nooit normaal gebruik van heb kunnen maken toen ik wel de beschikking er over had. En als het werkte was het dat ik dus op mijn buurmans Wifispot zat omdat ik eerst langs zijn huis was gelopen voordat ik thuis was, dus dan moest ik thuis altijd weer omschakelen naar mijn thuis AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 04:09:
Voor zover je er iets over wil zeggen, ben ik wel benieuwd naar je overwegingen om over te gaan (c.q. soort van terug te gaan) naar Telfort: is VF imiddels hun nieuwe propositie aan het pushen, of is het uit voorzorg?
Op zich heb ik nog geen signalen dat VF zal gaan beginnen met pushen (hoewel het natuurlijk even afwachten is tot de datum het verlopen van het contract echt nadert).

Maar ik heb (had?) juist het idee dat ik bij Telfort wat meer profiteer van ontwikkelingen die ITNS nog aan het doen is, zoals cloud opnemen en begin gemist. Die twee zouden wij namelijk zeker veelvuldig gaan gebruiken en worden via Vodafone niet aangeboden.

Maar wat ik wel weet / denk te weten, is dat ik bij Vodafone sowieso vroeger of later het CATV signaal zal kwijt raken. De vraag is alleen nu dus of dit eerder bij Telfort of bij Vodafone gebeurt :P. Als ik de 'garanties' van webcare medewerkers in het Telfort forum moet geloven zal het bij Telfort nog wel even duren. Maar als ik het 'wandelgangen circuit' moet geloven, kan ik per 1 januari 2015 bij Telfort al geen abbo met CATV meer bestellen :|

Nog een gedachte waar ik mee speel is, zeker nu ik ook internetvergoeding krijg van m'n werkgever (vanwege geregeld thuis werken), een internet only abbo op glas te nemen bij XS4ALL (native IPV6 plus 25/25mbit is voor mij voldoende) en dan TV only bij UPC. Maar ja, we willen wel kunnen timeshiften en liefst ook meerdere programma's tegelijk opnemen. En dan komen we al gauw op Horizon TV uit, wat bij "tv only" in totaal 33 euro per maand zal kosten.... voor alleen maar TV. Financieel is dat geen probleem als mijn werkgever in feite de internetverbinding betaalt. Maar principieel vind ik het eigenlijk bezopen en gun ik UPC dat bedrag niet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

eymey schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:03:
[...]
Maar als ik het 'wandelgangen circuit' moet geloven, kan ik per 1 januari 2015 bij Telfort al geen abbo met CATV meer bestellen :|
Dat zou wel vervelend zijn !

Ik zit tot Mei nog aan Ziggo vast, maar daarna wil ik ook weer terug naar glasvezel. Mijn voorkeur gaat uit naar Telfort vanwege het CATV signaal (Analoog + DVB-C)

Als dat weg valt, dan moet ik er toch weer even over na denken of ik terug naar glas wil. Met 4 TV's boven in een ieder zijn slaapkamer via de COAX aangesloten, moet ik we ltwee keer nadenken of ik die van IPTV ga voorzien. (Geloof me; GEEN TV is geen oplossing, dan maken ze me af)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
j1nx schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:03:
[...]

Ik zit tot Mei nog aan Ziggo vast, maar daarna wil ik ook weer terug naar glasvezel. Mijn voorkeur gaat uit naar Telfort vanwege het CATV signaal (Analoog + DVB-C)

Als dat weg valt, dan moet ik er toch weer even over na denken of ik terug naar glas wil. Met 4 TV's boven in een ieder zijn slaapkamer via de COAX aangesloten, moet ik we ltwee keer nadenken of ik die van IPTV ga voorzien. (Geloof me; GEEN TV is geen oplossing, dan maken ze me af)
Is een trekveer te simpel gedacht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 08:21

duhuh

duh...

Als telfort met catv zou stoppen hoe zouden ze dit dan willen doen met bestaande abo's ? (mensen "dwingen" meer animo's of wat het die tijd mag zijn aftenemen ?)

Als ik in mijn omgeving kijk zie ik toch mensen die glasvezel willen icm catv ipv upc .

nee gewoon nee en het blijft nee. nou vooruit ja dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
j1nx schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:03:
[...]

Zelf zou ik ook niet graag zonder CATV signaal willen. Op dit moment gebruik ik vooral DVB-C voor als ik met de Android box aan het experimenteren ben (de TV kan alleen 1 HDMI bron én de ingebouwde tuner PiP tonen). En met behulp van een HDHomerun en DVBLink gebruik ik DVB-C ook voor opnames die ik langer wil bewaren of die conflicteren met een opname op de Amino.

En we hebben op 3 plekken in huis nog een FM ontvanger staan. En ook dat verliezen we liever niet, hoe zeer je tegenwoordig ook internetradio hebt en dergelijke: Niets haalt het bij de gebruiksvriendelijkheid van FM.

Maar goed, als het IPTV aanbod heel erg goed is en 'de rest' ook, dan is leven zonder DVB-C en FM eventueel wel mogelijk. Voor FM komt er dan wrs gewoon een goede actieve FM spret op zolder te staan die ik aan het huisnetwerk knoop.

XS4ALL met ITV zou ik overigens wel overwogen hebben als KPN het eindelijk eens voor elkaar zou hebben om de "HD glas" zenders op 1 t/m 10 te zetten. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op woensdag 24 december 2014 @ 08:57:
[...]

Nu hoor ik om mij heen nog wel eens problemen met opnemen en terugkijken, kan iemand daar iets over roepen met ervaring?
Ben ik wel benieuwd naar welke problemen, wij gebruiken de cloud al zins juni na de overstap vanaf KPN glas.

In de zomer zijn er problemen geweest met het afspelen maar die zijn opgelost. Het platform is nog vrij nieuw (de eerste pilot is in april/mei geweest)
De begintijd voor de EPG opname is 2 minuten die is heel soms net iets te klein. (we nemen 25 programma's per week op) Maar je kunt nog altijd handmatig opnemen en dan heb je alle vrijheid. Volgens mij is bij KPN bijv alleen opnemen per EPG mogelijk.

Het enige probleem wat ik zou kunnen bedenken op dit moment is het hervatten van een opname wat soms niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

We zouden denk zo van huis kunnen wisselen eymey :D Enige wat er bij nog niet is maar al lang bovenaan de lijst staat, is die HDHomerun en ook daarom wil ik wel graag unencrypt. DVB-C

Heb tijdje terug wat op die glasvezel vegelijk ding zitten rommelen, maar als je IPTV+Analoog+DVB-C wil dan is Telfort wel zo'n beetje de beste keus.

Fiber kan ook, maar daar ben ik niet zo'n fan van.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij simpel. Zodra Telfort geen DVB-C meer doorgeeft dan stap ik over naar de volgende dieet wel weet. Zelfs als dat UPC zou zijn.

Stemmen met je voeten noemen ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Dit staat er op de telfort site.

Dat klopt. Telfort gaat per 1 januari 2015 een nieuw glasvezelabonnement introduceren. U wordt nog naar het oude glasvezelabonnement van Telfort overgezet. We hebben hiervoor gekozen, omdat:

Het nieuwe abonnement 1 euro duurder is dan het oude abonnementHet nieuwe abonnement geen analoog TV-signaal biedt, hetgeen het oude Telfort abonnement en uw voormalige XMS abonnement wel bood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu kijkt bij de aangeboden glasvezelpakketten dan staat er al geheel geen DVB-C of analoog meer bij.
Als nieuwe klanten het nu al niet meer kunnen bestellen, wanneer houd het voor bestaande klanten dan op?
Deze beslissing gaat Telfort enorm veel nieuwe klanten kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:51:

Dat klopt. Telfort gaat per 1 januari 2015 een nieuw glasvezelabonnement introduceren. U wordt nog naar het oude glasvezelabonnement van Telfort overgezet. We hebben hiervoor gekozen, omdat:

Het nieuwe abonnement 1 euro duurder is dan het oude abonnementHet nieuwe abonnement geen analoog TV-signaal biedt, hetgeen het oude Telfort abonnement en uw voormalige XMS abonnement wel bood
Heb je daar misschien een linkje bij? Ik kan het zo snel niet vinden...

In de FAQ van overgang Lijbrandt -> Telfort staat nl

Q: Wat verandert er aan het zenderaanbod op analoge en digitale (ook DVB-c HD) TV?
A: Aan het zenderaanbod op analoge en digitale TV verandert niets.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Welkom-XMS.htm

En dan het puntje aan klikken ik zie in mijn brief een ander abbonementsbedrag dan op de website van Telfort. Hoe kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 18:34:
Als je nu kijkt bij de aangeboden glasvezelpakketten dan staat er al geheel geen DVB-C of analoog meer bij.
Als nieuwe klanten het nu al niet meer kunnen bestellen, wanneer houd het voor bestaande klanten dan op?
Deze beslissing gaat Telfort enorm veel nieuwe klanten kosten...
Niet helemaal nog:

http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Glasvezel.htm

Daar zie ik rechts nog steeds "inclusief analoge tv" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Rallye schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:46:
Op het forum van Telfort wordt het gerucht overigens door Kim van Telfort (moderator) ontkend:
"Allereerst welkom op het forum! Ik kan je verzekeren dat er voorlopig nog geen plannen zijn om met CATV/DVB-C te stoppen op glasvezel.
Je kunt dus met een gerust hart een nieuwe ontvanger aanschaffen.

Ik ben wel benieuwd waar jij hebt gehoord dat Telfort zou stoppen met CATV op glasvezel.

Kim"
Dus ook geen Telfort voor mij.

Zou bovenstaande vraag dus beantwoorden met; je eigen website kneus....

fiber dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:12

hullemah

hullie

j1nx schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:50:
We zouden denk zo van huis kunnen wisselen eymey :D Enige wat er bij nog niet is maar al lang bovenaan de lijst staat, is die HDHomerun en ook daarom wil ik wel graag unencrypt. DVB-C

Heb tijdje terug wat op die glasvezel vegelijk ding zitten rommelen, maar als je IPTV+Analoog+DVB-C wil dan is Telfort wel zo'n beetje de beste keus.

Fiber kan ook, maar daar ben ik niet zo'n fan van.
Mag ik misschien vragen waarom je geen fan bent van fiber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met gemak (zonder inloggen) is deze pagina te vinden (https://www.telfort.nl/Pe...e-en-digitale-DVBc-TV.htm) en daar staan alle gegevens over Analoog en DVB-C.

Bovendien weet ik dat Telfort talloze klanten van Lijbrandt heeft overgenomen die geen IPTV hadden en ook nu niet hebben. hebben zelfs geen Amino.

Ze kunnen die moeilijk tijdens de contractperiode dwingen over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Voornamelijk vanwege de vele negatieve feedback op internet en televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah

hullemah

hullie

j1nx schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:30:
Voornamelijk vanwege de vele negatieve feedback op internet en televisie.
Was nieuwsgierig,ga er 5 Januari naar toe(kom dan vanaf tweak),ben zeer benieuwd wat mij te wachten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:11:
http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Welkom-XMS.htm

En dan het puntje aan klikken ik zie in mijn brief een ander abbonementsbedrag dan op de website van Telfort. Hoe kan dat.
Thanks!
.
.
hullemah schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:28:
[...]

Mag ik misschien vragen waarom je geen fan bent van fiber?
Omdat ze uitermate schofterig opereren bij het binnenhalen van nieuwe abonnees (colportage: zie bijvoorbeeld Verwijderd in "Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel provider ervaring" en Fleurieus in "Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel provider ervaring" ) en bij het verleiden van klanten om alvast een abbo af te sluiten zonder dat er fiber ligt (áls er glasvezel komt, wordt u met voorrang aangesloten. ALS. En tot die tijd betaalt u de hoofdprijs voor een vorm van dsl, met een meerjaarscontract), zie bijvoorbeeld Verwijderd in "Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel provider ervaring" .

Fiber is naar mijn mening de tweedehandsautosjacheraar van glasvezelland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah

hullemah

hullie

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:44:
[...]

Thanks!
.
.

[...]

Omdat ze uitermate schofterig opereren bij het binnenhalen van nieuwe abonnees (colportage: zie bijvoorbeeld Verwijderd in "Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel provider ervaring" en Fleurieus in "Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel provider ervaring" ) en bij het verleiden van klanten om alvast een abbo af te sluiten zonder dat er fiber ligt (áls er glasvezel komt, wordt u met voorrang aangesloten. ALS. En tot die tijd betaalt u de hoofdprijs voor een vorm van dsl, met een meerjaarscontract), zie bijvoorbeeld Verwijderd in "Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel provider ervaring" .

Fiber is naar mijn mening de tweedehandsautosjacheraar van glasvezelland.
O jee wat staat mij te wachten,slechter als tweak bestaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, je kent het verschil tussen een pessimist en een optimist?

De pessimist zegt "Dit is zo beroerd, slechter dan dit bestaat niet!"
De optimist antwoordt: "Wedden van wel?"

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2014 20:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:13
hullemah schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:48:
[...]

O jee wat staat mij te wachten,slechter als tweak bestaat niet
Ik heb eigenlijk nooit problemen met tweak gehad.Maar toen ze gingen kutten met die andere TV aanbieder en de prijs van mijn abonnement met 30% zou stijgen heb ik ze vaarwel gezegd.
En ook bij Telfort na een moeizame start, gaat alles zoals het zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah

hullemah

hullie

PaulAM schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:02:
[...]

Ik heb eigenlijk nooit problemen met tweak gehad.Maar toen ze gingen kutten met die andere TV aanbieder en de prijs van mijn abonnement met 30% zou stijgen heb ik ze vaarwel gezegd.
En ook bij Telfort na een moeizame start, gaat alles zoals het zou moeten gaan.
Internet is perfect.Maar ja tv kijken is toch ook wel prettig,met kleine kinderen in huis en echt het hele sparql is 1 grote drama,er valt voor tweak nog een hoop te doen,ga mij er niet meer druk om maken,5 januari by by
Weet iemand van jullie wat voor glasvezelmodem ik krijg,heb nu een packetfont een zwarte?,ben bang dat er wel een andere ntu/ftu moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Dvbc wordt dus uitgefaseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:19:
[...]

Niet helemaal nog:

http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Glasvezel.htm

Daar zie ik rechts nog steeds "inclusief analoge tv" staan.
Inderdaad. Maar ze promoten het niet voor nieuwe klanten. Zodra je vanuit die pagina het alles-in-1 pakket bekijkt gaat het alleen nog maar over interactieve TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m;n twijfels over alle paniekverhalen. Als ik op de Telfort site kies voor "Vergelijken Glasvezel" dan zie ik o.a. Analoog/DVB-C staan.

Wel is duidelijk dat je een abo kunt afsluiten met of zonder IPTV. Verschil is dan 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze zelf aangeven (in de overname-faq) dat er gedoe is met CATV zegt mij vooralsnog genoeg. DVB-C wordt uitgefaseerd.

Zo langzamerhand doemt op basis van deze en andere geruchten wel een beeld op. Geen CATV / DVB-C meer, enkele vezel aansluitingen bij nieuwbouwwijken, de steeds opdoemende geluiden rond FttCurb, de asymmetrische snelheden, de voor lange tijd belabberd gebleven HD kwaliteit, de geruchten over platform-fusie ...
PTT Telecom ziet glasvezel hooguit als 'snel koper' en zal alle mogelijke moeite doen om een eenheidsworst te blijven leveren waarbij zo weinig mogelijk verschil is tussen glas en koper. Dus moet ook DVB-C weg.

En gezien de gang van zaken rond Tweak, geef ik je op een briefje dat rond kerst 2015 (of eerder) er aankondigingen verschijnen van Fiber, Solcon, Stipte etc dat ze helaas geen CATV / DVB-C meer kunnen leveren bij nieuwe aansluitingen omdat PTT Telecom (voorheen Reggefiber) de patches niet meer wil zetten. En rond kerst 2016 worden de laatste huidige gebruikers afgekoppeld.

• Rallye

Heb je daar een link van?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verbaasd mij niets. Om mijzelf maar even te quoten :
Dj-sannieboy schreef op maandag 21 april 2014 @ 10:51:
Iedereen had toch wel een beetje kunnen verwachten dat analoog (en DVB-C) via glas niet het eeuwige leven zou hebben? Zeker nadat KPN GHM heeft overgenomen. Ja, er zijn toevallig nog een paar providers die dit wel leveren omdat ze via het ITNS netwerk leveren maar ik verwacht dat KPN ITNS hier ook binnenkort mee zal gaan stoppen.

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Nu moet ik eerlijkheidshalve erkennen dat ik bij mijn overstap van upc naar glasvezel (toen is dat lijbrandt geworden) koste wat het kost een provider met analoge aansluitingen (coax) moedt hebben, want tsja dat had ik bij upc ook.
Nu 3 jaar later moet ik erkennen dat ik amper analoog of DVB-C gebruik. Een receiver en 1 beeldbuiskanonnetje op coax, beide amper aan. rest is aangesloten op iptv en coax, maar die komen niet verder dan iptv of streaming media.

Persoonlijk zou ik zelf wel zonder "coax" kunnen. Maar dat is persoonlijk! Hele volksstammen hebben alleen nog maar analoog of gebruiken het nog naast de digitale diensten. Tot voorheen zat ik in een klantenpanel van een kabelboer. Daarin kwam bij ieder overleg met de directie/management uit dat analoog een prima verdienmodel kent omdat veel mensen dit niet kwijt willen...

En zo snap ik KPN dan ook niet, je wil klanten kapen van je concurrent (kabelaar) dan bied je met dit gegeven toch nog immer "coax" aan. In grote delen van het glasvezelgebied ligt de 2e ader er gewoon. Het is aanwezig op alle punten en het platform draait al bijzonder stabiel..... En hele volksstammen willen analoog niet kwijt... Tja wellicht zelfs een gemiste kans ?

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 19:40

MCP cloud

Op het web sinds 1998

TripleNL schreef op donderdag 25 december 2014 @ 10:29:
Nu moet ik eerlijkheidshalve erkennen dat ik bij mijn overstap van upc naar glasvezel (toen is dat lijbrandt geworden) koste wat het kost een provider met analoge aansluitingen (coax) moedt hebben, want tsja dat had ik bij upc ook.
Nu 3 jaar later moet ik erkennen dat ik amper analoog of DVB-C gebruik. Een receiver en 1 beeldbuiskanonnetje op coax, beide amper aan. rest is aangesloten op iptv en coax, maar die komen niet verder dan iptv of streaming media.

Persoonlijk zou ik zelf wel zonder "coax" kunnen. Maar dat is persoonlijk! Hele volksstammen hebben alleen nog maar analoog of gebruiken het nog naast de digitale diensten. Tot voorheen zat ik in een klantenpanel van een kabelboer. Daarin kwam bij ieder overleg met de directie/management uit dat analoog een prima verdienmodel kent omdat veel mensen dit niet kwijt willen...

En zo snap ik KPN dan ook niet, je wil klanten kapen van je concurrent (kabelaar) dan bied je met dit gegeven toch nog immer "coax" aan. In grote delen van het glasvezelgebied ligt de 2e ader er gewoon. Het is aanwezig op alle punten en het platform draait al bijzonder stabiel..... En hele volksstammen willen analoog niet kwijt... Tja wellicht zelfs een gemiste kans ?
Probleem is bij meeste mensen denk ik Coax radio ;) want Oude TV is via Amino / scart op te lossen.
Ik zelf gebruik al jaren lang hardware internet radio :9

[ Voor 3% gewijzigd door MCP cloud op 25-12-2014 10:41 ]