Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-07 12:00
Hey Tweakers,

Hier in Leusden maakt de provider Jonaz erg veel reclame.
http://www.jonaz.nl/

Heeft iemand hier ervaring mee? 40 euro voor een 500 MB verbinding lijkt wel erg leuk namelijk.

Vanwege het lange wachten:
Afbeeldingslocatie: http://www.kevinwalter.it/jonaz.jpg

Edit verbinding is geleverd!:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4175694894.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4175697654.png

[ Voor 38% gewijzigd door kevinwalter op 27-02-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is inderdaad goedkoop, 4,95 voor TV is ook erg goedkoop. Ik ken ze niet, heb er nog nooit van gehoord.

Op heel Google zijn ze ook onvindbaar afgezien van jouw post.

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 02-10-2014 18:31 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Ja, ik heb ze net even gebeld, wilde het graag even weten.

Een vriendelijke meneer :)
Het is een voortvloeisel van infopact.nl. infopact.nl doet de zakelijke klanten en jonaz.nl doet de consumenten.

Het is een startup en ze beginnen in Leusden. :) Supertof! Als Leusden gaat lopen gaan ze over naar Amersfoort, Soest etc... deze regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruuddewit
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06 11:17
Ik ben ook erg benieuwd en ook nog woonachtig in leusden. Momenteel een abo bij xms. V.w.b. internet niets mis met xms, zeer stabiel en 100mb is meer dan genoeg. Alleen die tv en die Amino ontvanger in het bijzonder is zo slecht. Binnenkort gaat xms op in Telfort dus afwachten wat dat gaat worden. Als Jonaz een goede tv ontvanger kan aanbieden stap ik waarschijnlijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

500MB? Per wat?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
ruuddewit schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:40:
Ik ben ook erg benieuwd en ook nog woonachtig in leusden. Momenteel een abo bij xms. V.w.b. internet niets mis met xms, zeer stabiel en 100mb is meer dan genoeg. Alleen die tv en die Amino ontvanger in het bijzonder is zo slecht. Binnenkort gaat xms op in Telfort dus afwachten wat dat gaat worden. Als Jonaz een goede tv ontvanger kan aanbieden stap ik waarschijnlijk over.
Ze werken met het zelfde systeem als XMS, echter heb je geen decoder nodig. Digitale TV wordt gewoon zonder encryptie doorgegeven op de coax. Dat houdt in dat je de bestaande decoder in je televisie of van Ziggo kan gebruiken zonder smartcard.

500 Mb/s upload en download snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbox64
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-10-2014
Is wel grappig. Ik zie trouwens dat je ook alleen internet kunt bestellen (dus zonder telefonie en/of TV). Die snelheid voor 39,95 is echt supergoedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:07
kevinwalter schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:16:
Hey Tweakers,

Heeft iemand hier ervaring mee? 40 euro voor een 500 MB verbinding lijkt wel erg leuk namelijk.

Gr,

Kevin
Je bedoelt vast 500Mb/s ?
500MB/s wil iedereen wel voor 40 euro :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruuddewit
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06 11:17
kevinwalter schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:06:
[...]

Ze werken met het zelfde systeem als XMS, echter heb je geen decoder nodig. Digitale TV wordt gewoon zonder encryptie doorgegeven op de coax. Dat houdt in dat je de bestaande decoder in je televisie of van Ziggo kan gebruiken zonder smartcard.

500 Mb/s upload en download snelheid
Ik denk (niet zeker) dat dit niet helemaal klopt. Bij XMS heb je 2 mogelijkheden: via de COAX (DVB-C) en via de UTP (interactieve TV). Via de COAX heb je een aantal zenders en is ideaal voor bijvoorbeeld de TV boven omdat men vaak een COAX infrastructuur heeft in huis (kwaliteit is wel duidelijk minder dan de HD via de ontvanger). Via de UTP heb je de Amino ontvanger nodig. Over de COAX heb je niet alle zenders tot je beschikking en ook geen HD zenders. Als je bij Jonaz wel alle zenders (incl. de HD zenders) over de COAX krijgt zou dat wat mij betreft fantastisch zijn, dan heb je die vervelende ontvanger tenminste niet meer nodig en zap je gewoon met je TV.

Op de site van Jonaz staat dat er wel mogelijkheden zijn van extra pakketten en heb je de belangrijkste zenders ook in HD. Als die beschikbaar zijn over de COAX (hoe ze dat dan gerealiseerd hebben ben ik wel erg in geinteresseerd). Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Geen idee hoe ze het gerealiseerd hebben, dit is iets wat de medewerker mij heeft verteld. :)

Het klinkt wel erg goed moet ik zeggen. Ik ga vandaag een abonnement afsluiten. Wordt vervolgd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 11:35

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Hmmm, ik zit net aan de verkeerde kant van de grens tussen Amersfoort en Leusden en in Amersfoort bieden ze nog niet aan.
Maar 500/500 voor 40 euro wil ik de overstap wel voor wagen als ze dat in Amersfoort gaan doen :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:03
Mooi om te zien dat een nieuwe partij in de consumenmarkt op glasvezel actief is (al is het voorlopig nog lokaal). De internet snelheid en prijs is top.

De informatie op de Jonaz site is echter nog wel erg gebrekkig zeker omtrent gebruik DVB-C danwel IPTV of decoders (maar als ik eerdere berichten zo lees van Kevin is dat laatste er niet?). Ik lees alleen over 'analoog' en TV Basis pakket wat wel inclusief 27 'belangrijkste' zenders waarvan 12 in HD. Welke 12 zenders in HD? Welke radio zenders worden analoog en via DVB-C doorgegeven? Ook ontbreken helaas de BBC's in Basis en Plus pakket en zit Comedy Central in het 'Plus' pakket a 3,95 euro extra.

Het aanvullende tv pakket (TV Plus) met 16 aanvullende zenders gaat qua weergave op site niet helemaal goed (zenders RTL8, FOX, SBS9, Een, Canvas, Ketnet/OP12 worden allemaal weer weergegeven terwijl die al in het basis pakket zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Klopt, de informatie omtrent televisie wordt binnenkort aangepast is mij verteld. Dit is inderdaad nog niet helemaal duidelijk.

We gaan het zien, ik zelf blijf kwa televisie bij Ziggo. Dat komt omdat onze wijk een collectieve overeenkomst heeft met Ziggo. Daardoor krijgen wij het standaardpakket "gratis". Zit in de contributie. Dus dit soort problemen heb ik niet.

We gaan het zien! Ze verwachten pas eind november begin december te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 16:04
Ik heb net even op hun site gekeken, ze geven onjuiste informatie:
INTERNET

U krijgt bij Jonaz een supersnelle internetverbinding. Downloaden en uploaden met een snelheid van 500 Mb/s. De snelste internetverbinding die je op dit moment in Nederland kunt krijgen. U wilt gewoon razendsnel bestanden downloaden en uploaden, probleemloos films kunnen kijken in de hoogste kwaliteit en nog veel meer. En voor de prijs hoeft u het niet te laten. Als u alleen internet van Jonaz wilt (dus zonder Televisie en Telefonie), dan betaalt u maar € 39,95 per maand.
"De snelste internetverbinding die je op dit moment in Nederland kunt krijgen."

Er zijn al steden in Nederland waar je 1000/1000 kan krijgen!!
Ik kan het weten want ik heb een 1000/1000 verbinding, en nee bij mij vragen ze niet de hoofdprijs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mescaline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-04 12:26
Even wat ingangen gebruikt om wat basisgegevens te achterhalen van Jonaz BV, je weet nooit waar KPN allemaal in verstopt zit ;)

- Ze zijn onderdeel van T-Bros Holding BV
- Andere zusterondernemingen zijn
  • Inperon BV
  • Spokkie BV
  • Ipronto Communicatons BV
Infopact BV danwel Infopact Holding lijken niet gerelateerd met Jonaz BV op papier, behalve dat ze hetzelfde postadres in Rotterdam hebben.

Ik woon ook in Leusden en ben erg benieuwd. Nu hebben we ook XMS, en vooral met telefonie merken we nogal wat variabele kosten. Zou mooi zijn als de prijs naar beneden kan, en de snelheid omhoog :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Hier geeft Jonaz aan dat er een ZTE F668 modem geplaatst zal worden. Als ik het goed heb, is dat volgens de site van ZTE een GPON modem. Dit zou inhouden dat Jonaz in plaats van een Point-to-Point verbinding, een Point-to-multipoint verbinding levert, net zoals Ziggo dat doet. Je deelt je verbinding dus met anderen.
Omdat er gebruik gemaakt wordt van glasvezel, is de capaciteit van zo'n verbinding wel veel groter dan bij de kabelboeren. Wikipedia geeft aan dat op één GPON verbinding downloadsnelheden tot 2,4Gbps en uploadsnelheden tot 1,2Gbps mogelijk zijn. Deze snelheid moet je dan uiteraard wel delen met je "buren". DIt zal waarschijnlijk verklaren waarom Jonaz zoveel goedkoper is dan "normale" point-to-point glasvezelproviders zoals XMS. Bijkomend nadeel is dus wel dat je verbinding niet meer symmetrisch is.

[ Voor 0% gewijzigd door theblindman op 13-10-2014 00:45 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:34
Dit wordt wel heel spannend.. Dan zouden ze het glasvezelnetwerk ook moeten ombouwen aangezien dat point to point is gebouwd. En het netwerk is van Reggefiber voor zover ik weet.

Dus nee... ik denk niet dat dit gaat gebeuren zo.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Nu online
Zojuist even met een aardige vertegenwoordiger van Jonaz gebeld. Hij heeft een paar vragen kunnen beantwoorden:
• Je krijgt zowel een publiek IPv4 als een publiek IPv6 adres, geen NAT op IPv4 dus.
• Je mag (en kan) gewoon servers hosten, er zal in principe niets worden geblokkeerd. (dit was niet helemaal duidelijk op de website)
• VoIP zal (waarschijnlijk) niet dicht worden getimmerd, net als de rest van het ZTE modem.
• Het zal inderdaad gaan om een GPON netwerk, over de vezels van Reggefiber.
• Vanaf eind november zullen de eerste verbindingen worden opgeleverd. Als het in Leusden een succes wordt, zal er gekeken worden naar uitbreiding in onder anderen Amersfoort en Soest.
• Er zal ook analoge radio geleverd worden

Ben erg benieuwd waar dit heen gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik ook. Morgen eens even navragen hoe je dat doet. Een GPON netwerk maken over de vezels van RF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mescaline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-04 12:26
Barre73 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:38:
Ik ook. Morgen eens even navragen hoe je dat doet. Een GPON netwerk maken over de vezels van RF.
Da's niet zo heel lastig: GPON provider side equipment in de wijkcentrales, termineren daar, en backhaulen naar een centraal punt. Net als DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Je hebt helemaal gelijk. Ik had even niet de optie bedacht dat Jonaz operator zou worden met eigen apparatuur in de PoPs. Dat zie je nou eenmaal heel weinig omdat het serieus geld kost.

Maar dat zal het dan zijn ja. Mooie ontwikkeling voor Leusden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Ach, mij maakt het allemaal niet uit wat voor verbindingen ik krijg. Als ik maar die 500Mb/s krijg :)
Heb verder nog niks gehoord van Jonaz. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21889

Ik mis alleen nog Discovery en NGC in het TV pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Anoniem: 21889 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:59:
Ik mis alleen nog Discovery en NGC in het TV pakket.
Inderdaad typisch dat ze daarmee nog geen contract hebben zo lijkt het. Aardige basis zenders maar zowel niet in TV basis als TV Plus pakket beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ruuddewit schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:57:
[...]

Ik denk (niet zeker) dat dit niet helemaal klopt. Bij XMS heb je 2 mogelijkheden: via de COAX (DVB-C) en via de UTP (interactieve TV). Via de COAX heb je een aantal zenders en is ideaal voor bijvoorbeeld de TV boven omdat men vaak een COAX infrastructuur heeft in huis (kwaliteit is wel duidelijk minder dan de HD via de ontvanger). Via de UTP heb je de Amino ontvanger nodig. Over de COAX heb je niet alle zenders tot je beschikking en ook geen HD zenders. Als je bij Jonaz wel alle zenders (incl. de HD zenders) over de COAX krijgt zou dat wat mij betreft fantastisch zijn, dan heb je die vervelende ontvanger tenminste niet meer nodig en zap je gewoon met je TV.

Op de site van Jonaz staat dat er wel mogelijkheden zijn van extra pakketten en heb je de belangrijkste zenders ook in HD. Als die beschikbaar zijn over de COAX (hoe ze dat dan gerealiseerd hebben ben ik wel erg in geinteresseerd). Weet iemand hoe dit zit?
Het wordt ook anders dan XMS, mede omdat ze geen diensten afnemen bij KPN-ITNS (zoals XMS wel doet).
Dus je krijgt internet en telefonie over de glasvezel, maar ook TV signaal dat na het glasvezelmodem via de coaxkabel doorgaat naar je televisie's. DVB-C dus. Dat is niet het pakket zoals we dat kenden van XMS maar meer zoals je het kent van de kabelaar (UPC, Ziggo etc) met HD zenders, zenderpakketten etc),
Er is wel een smartcard benodigd dus je hebt een TV met CI module nodig of een een aprte DVBC-decoder. Ze geven zelf aan dat alle decoders die je bijvoorbeeld bij Ziggo kan gebruiken (Humax, Cisco, Samsung etc,) ook geschikt zouden moeten zijn voor hun DVB-C signaal en smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Even een update: Inderdaad ook een e-mail er achter aan gekregen dat ze pas eind nov begin dec kunnen leveren. We gaan het zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonTuijp
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
Ik heb ook belangstelling (alleen internet en telefoon, geen TV en radio) en ben benieuwd naar de echte ervaringen. Als jullie dat willen publiceren: graag.
Na informatie opvraag: telefoonnummers worden standaard weergegeven. Onderdeel van de prijs.
De oprichters zijn, onder andere, verbonden aan Infopact. Zie hiervoor ook www.infopact.nl. Initiële abonnementstijd is 2 jaar. Opzegtermijn na deze initiële abonnementstijd is 1 maand.
Wat is het bedrag van deze afsluitkosten? "Nu nog niet bepaald. Zolang dit nog niet bepaald is, zijn deze € 0,-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkleingu2
  • Laatst online: 06-07 16:49
Als ze Discovery en NGC zouden hebben zou ik ook overstappen.Deze kun je toch niet op een andere manier krijgen? Via het internet bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:10
Initiële abonnementstijd is 2 jaar. Opzegtermijn na deze initiële abonnementstijd is 1 maand.
Zou zelf nooit met een dergelijk onbekend bedrijf zo maar 2 jaar in zee gaan, contractueel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Nu online
kevinwalter schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:24:
Even een update: Inderdaad ook een e-mail er achter aan gekregen dat ze pas eind nov begin dec kunnen leveren. We gaan het zien! :)
En, ben je inmiddels aangesloten? Zoja: hoe zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Nog niet aangesloten,ik zit wel in het testpanel.
Er zijn wat problemen met de aanlevering van switches en de bijbehorende bekabeling. Ze willen alles dubbel uitgevoerd hebben. Dat vergt eenmaal wat tijd...

Ik heb elke 2 weken ongeveer contact met Jonaz en hoor daardoor de status. Best wel interessant! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:21
Heb ongeveer een maand geleden met ze gemaild en net antwoord gekregen incl. Excuses voor de vertraging en 2de helft 2015 komen ze ook in amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:07
Ik hoop dat ze ook in Almere komen

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Nu online
kevinwalter schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:11:
Nog niet aangesloten,ik zit wel in het testpanel.
Er zijn wat problemen met de aanlevering van switches en de bijbehorende bekabeling. Ze willen alles dubbel uitgevoerd hebben. Dat vergt eenmaal wat tijd...

Ik heb elke 2 weken ongeveer contact met Jonaz en hoor daardoor de status. Best wel interessant! :)
Hoe staat het er mee? Nog interessant nieuws de afgelopen maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Jup, (nog) geen verbinding met Jonaz.

De voorbereidingen duurde iets langer dan verwacht. Verkeerde leveringen, Verkeerd gepatchte ruimtes etc...
We hebben een taart gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinwalter.it/jonaz.jpg

Hierbij zat een brief dat we in februari aangesloten worden. Wordt dus vervolgd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzie24
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:20
Hoi Kevin,

Ik woon ook in Leusden en heb tijden een Glasverbinding van XMS gehad, maar door de overgang naar Telfort ben ik van Glas terug gegaan naar Ziggo.

Nu zag ik op internet Jonaz voorbij komen, maar las via jou opmerking dat er wat opleverings problemen waren ben jij op dit moment al aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Het zijn niet echt opleveringsproblemen. Jonaz plaatst in de wijkcentrales eigen apparatuur en moet ook zelf voor aanvoer van alle signalen zorgen (dus donkere glasvezels huren/laten aanleggen tot de wijkcentrale).
Dat vergt wat meer tijd dan gedacht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzie24
kevinwalter schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 12:10:
Jup, (nog) geen verbinding met Jonaz.

De voorbereidingen duurde iets langer dan verwacht. Verkeerde leveringen, Verkeerd gepatchte ruimtes etc...
We hebben een taart gekregen:

[afbeelding]

Hierbij zat een brief dat we in februari aangesloten worden. Wordt dus vervolgd. :)
Hoi Kevin,

Ik heb vorige week aan aanvraag gedaan voor een verbinding van Jonaz in Leusden, op dit koment nog geen bericht gehad omtrent de oplevering.

Ben jij reeds aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zijn er intussen al mensen die een werkende verbindingen hebben? (Benieuwd naar de ervaringen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Nog steeds geen aansluiting ontvangen. Ik neem weer contact op. >:)

Edit: Net even gebeld met Jonaz. Ik ben al "aangesloten". Op dit moment maak ik geen gebruik van glasvezel. Hierdoor hebben ze dit al kunnen doen. Ik hoop volgende week gebeld te worden door Jonaz met de afspraak om het modem te laten installeren. We gaan het zien!

Fingers crossed. O-)

[ Voor 68% gewijzigd door kevinwalter op 18-02-2015 14:50 ]

• kevinwalter
Donderdag of vrijdag wordt mijn modem geïnstalleerd. Ik ben 1 van de eerste.
Nog even geduld. :)

• xabre16v
  • Niet online
_O_ keep us posted

• jeroenzie24
Ik ben benieuwd, in welk deel van Leusden woon jij, mogelijk zitten we in de zelfde POP?

Ik heb vorige week contact gehad toen wist men te vertellen dat er opleveringen gepland staan voor de eerste week van maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Deel Eurowoningen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Zo, de verbinding is geleverd en het is echt retesnel!

Download is ver over het gene wat ik hoor te krijgen. Upload is ook 500!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4175694894.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4175697654.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dat ziet er natuurlijk heel fabeltastisch uit. *O*
MAAR, wat is nou je daadwerkelijk transfersnelheid als je b.v. een paar gig van een ISO overhaalt bij een downloadsite?

Want een kortstondige speedtest zegt natuurlijk niet zoveel over een continu haalbare, stabiele dikke interpretpijp...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistert88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:09
Ben ook vanmiddag aangesloten. Mijn snelheid ligt ietsje lager (zie hieronder). Ga straks nog wat meer zaakjes proberen, wellicht dat ik wat in de buurt van jouw snelheid kan komen :9Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4175739370.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 16:04
Nice ze zullen het profiel nog wel niet goed hebben ingesteld.
Hopen dat ze dat vergeten :)
Wel jammer trouwens dat je er niet meteen een gigabit kan krijgen... (Omdat het kan!)
Ik heb serieus gekeken naar Jonaz, helaas was deze niet beschikbaar in Enschede gelukkig maar want niet veel later kwam Tweak.nl met een Gigabit verbinding deze kost nu 40,- euro pm :)

@ehtweak
Ik haal bijna nergens mijn max speed alleen torrents en usenet.
Bijvoorbeeld Origin blijft meestal steken op 65 MB/s
Steam is nog trager...

@mistert88
Probeer is een andere server.
Gebruik uit Amsterdam de KPN server
Of uit Dronten de Solcon server:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4175770333.png
(Ik haal buiten de spits meer)

[ Voor 3% gewijzigd door kmichael op 27-02-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Ach, die 1GB zal vast ooit wel komen. Ze starten net op hé. :)
Om eerlijk te zijn gebruik ik die 1GB ook niet echt. 500 is meer dan genoeg aangezien veel servers toch enkel een 100mb lijntje hebben.

Mijn server bij Serverius heeft een 1GB lijn. Wel lekker om met 1ms latency te werken. Ook youtube etc is sneller. Valt me wel op!

Ik zat hiervoor bij Ziggo en het voelt stukken minder snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
uhm, je bedoelt dat Ziggo stukken minder snel aanvoelt? :+

En wat zijn je bevindingen m.b.t. de TV-dienst? :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
TV heb ik niet genomen. Dat komt door de wijkcollectief hier via Ziggo. Dan betaal je dubbel op.

Telefonie is nog niet overgezet. Werd mij ook netjes duidelijk gemaakt! Dit komt later.

Nouja, ik had erg veel problemen met YouTube en Ziggo. Traag ladende filmpjes, veel buffer etc.. Nu is dat in 1 klap weg. Ik gok op capaciteitsproblemen hier in de regio van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 19:10
kevinwalter schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:28:
Ach, die 1GB zal vast ooit wel komen. Ze starten net op hé. :)
Om eerlijk te zijn gebruik ik die 1GB ook niet echt. 500 is meer dan genoeg aangezien veel servers toch enkel een 100mb lijntje hebben.

Mijn server bij Serverius heeft een 1GB lijn. Wel lekker om met 1ms latency te werken. Ook youtube etc is sneller. Valt me wel op!

Ik zat hiervoor bij Ziggo en het voelt stukken minder snel aan.
Gigabit betwijfel ik. Als ze idd GEPON gebruiken zoals al eerder in dit topic benoemd is zullen ze behoorlijk moeten gaan overboeken. Overboeking merk je in de praktijk niet zoveel van, als het grootschalig uitgevoerd wordt, maar op een klein segment is het wel goed merkbaar (1Gbit voor 30 klanten van 100Mbit is meer merkbaar dan 10Gbit voor 1000 klanten: simpel omdat de gelijktijdigheidsfactor dan een stuk lager is).

Met 2.5Gbit per segment van (vermoedelijk) 32 of 64 klanten is individueel 1Gbit aanbieden geen reeele optie imho. Even ervanuitgaand dat ze dus de eerder genoemde ZTE modem gebruiken is het dus 2.5Gbit down / 1Gbit uplink shared per splitterveld.
Nog altijd een stuk meer capaciteit dan kabel, en veel betere latency, maar itt tot point-to-point netwerken is 1Gbit minder handig om dan aan te gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
En ik probeer al een hele tijd te begrijpen hoe ze hier GPON zouden kunnen gebruiken... Naar mijn beste weten moet je dan namelijk het fysieke netwerk tussen PoP en woningen aanpassen (lees: opnieuw leggen...) . En dat is hier zeker niet gebeurd, dat weet ik wel.
Dus ook deze woningen hebben gewoon een FTU en 2 vezels tot in de PoP in de ODF lade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 19:10
Barre73 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:37:
En ik probeer al een hele tijd te begrijpen hoe ze hier GPON zouden kunnen gebruiken... Naar mijn beste weten moet je dan namelijk het fysieke netwerk tussen PoP en woningen aanpassen (lees: opnieuw leggen...) . En dat is hier zeker niet gebeurd, dat weet ik wel.
Dus ook deze woningen hebben gewoon een FTU en 2 vezels tot in de PoP in de ODF lade.
Yep. Maar als operator kun je natuurlijk ook in het PPF frame een passieve splitter plaatsen en GEPON apparatuur in het EQF frame ophangen. Dan hangen er dus 2 passieve splitters (1 voor TV en 1 voor GEPON). Dan hoef je niet met een distributiekabel door, en je poortprijs is een stuk goedkoper (switch met optics kost per poort een stuk meer dan een passieve splitter)
Je kan ook een PLC splitter in de TKF-lades monteren binnenin ipv de distributiekabeloverlengte...

Als ze lokaal zitten en hoogvezelig inkoppelen kunnen ze zelfs geheel passief werken, mits ze maar voldoende vezels nemen. In het begin (bij weinig aansluitingen) hebben ze nieteens actieve apparatuur nodig in de pops in theorie. Dat kan ook een kostenbesparing zijn (al dan niet voor korte termijn)

GEPON kan prima binnen het RF model gebruikt worden. Dat het minder voor de hand ligt is een 2e, normaal wordt GEPON vanuit de straatkasten gedaan om zo vezels te besparen naar de pops. Maar in de RF netwerken heeft elke huisaansluiting dus idd een eigen vezelpaar tot in de pop. Daardoor is GEPON een minder logische keus, zeker als je hogere snelheden wilt aanbieden. (Immers, je shared 2.5Gbit per splitterveld)

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 28-02-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Aha... Dus geen Dslams/switches nodig en veel minder breakoutbekabeling.

Dat is dus eigenlijk min of meer wat ik zie bij ITNS in de EQF kast samen met dat splitterboard in de ODF of PPL kast. Maar dan op IP niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Welk type (wifi) modem levert Jonaz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
xabre16v schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:24:
Welk type (wifi) modem levert Jonaz?
De ZTE F668. :)

http://enterprise.zte.com...401/t20140109_416588.html

[ Voor 115% gewijzigd door kevinwalter op 10-03-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekky
  • Laatst online: 06-07 08:09
Hoe bevalt het tot nu toe? Ik ben aan het overwegen om ook alleen een internetabonnement te nemen. Ik vind het alleen beetje tricky omdat het een start-up is en wellicht als klant zijnde je heel veel problemen mee krijgt.

Thanks for sharing though ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Nee, heb een super stabiele verbinding! Mijn internetverbinding is stabieler dan die van Ziggo. (minder time-outs)
Ik heb zelf enkel internet en telefonie. Ik heb tijdelijk ook nog de Ziggo verbinding er naast. Lijkt er op dat die niet meer nodig is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekky
  • Laatst online: 06-07 08:09
oke,

Jammer dat je nu dubbel betaald (met ziggo erbij dan).

Die modem van Jonaz levert tot 300 Mbps aan draadloze signaal, merk ik van je link. En Jonaz biedt 500 Mbps.... Praktisch gezien krijg je dus max 300 Mbps over wifi of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat zie je vast goed en dat zou al een flinke prestatie zijn voor een wifisignaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
sekky schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:09:
oke,

Jammer dat je nu dubbel betaald (met ziggo erbij dan).
Ach, hier kies ik zelf voor.
Die modem van Jonaz levert tot 300 Mbps aan draadloze signaal, merk ik van je link. En Jonaz biedt 500 Mbps.... Praktisch gezien krijg je dus max 300 Mbps over wifi of zie ik het verkeerd?
Klopt. Dit doet volgens mij elke provider op dit moment. Geen enkel levert een AC router. Ik zelf heb er een AC68U van Asus achter en merk hier weinig van. Mijn macbook heeft draft-n en haalt met gemak 150MB up/down 1 verdieping hoger. Draadloos zal altijd een vertraging met zich mee brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Valt me op dat de meesten van jullie het televisiepakket van Jonaz, te mager vinden. De meesten blijven bij Ziggo voor televisie.

Misschien handig van Jonaz als ze met deze signalen iets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik denk dat ze dat niet snel zullen doen tenzij de praktijk bewijst dat het echt nodig is. Ze geven gewoon heel duidelijk aan dat ze een relatief kaal TV pakket bieden. Er zijn vele, vele mensen die dat voldoende vinden en die dat wat ze missen aanvullen met OTT diensten. En met een 500 mbit verbinding is dat wel weer heel goed te doen natuurlijk.

Het is een onderscheidende businesscase en die zal nou eenmaal niet iedereen aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Ze focussen eerst op de basis. Die staat onderhand al bijna. Zodra ze de basis onder controle kunnen ze verder gaan.

Bij ons in de wijk hebben we sowieso al standaard het Ziggo basis pakket. Zit in de contributie van de wijk erbij namelijk. Voor ons is het dus ook niet interessant om over te gaan op glas voor televisie.

[ Voor 4% gewijzigd door kevinwalter op 13-03-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Contributie van de wijk? Ziggo televisie inbegrepen?

Kun je dat eens uitleggen? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Wijkcollectief. Grote inkoop = korting. In de contributie die wij betalen aan de wijk zit het basis pakket van Ziggo kwa televisie a 17 nog wat per maand. Komt nog uit de Casema tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Jammer dat ze niet in Amersfoort leveren :(

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
kevinwalter schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:27:
Wijkcollectief. Grote inkoop = korting. In de contributie die wij betalen aan de wijk zit het basis pakket van Ziggo kwa televisie a 17 nog wat per maand. Komt nog uit de Casema tijd.
En dat is nog steeds bindend?

Die 17,nogwat in de maand is nieteens zo heel veel minder dan het reguliere Ziggo basistarief en ik zou het wel apart vinden als je die nu dus eigenlijk gewoon verplicht bent om te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Het is uiteraard minder dan 17,95. Ik doelde eigenlijk op dat pakket van Ziggo. Wat het exact is zou ik even moeten opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665572

Ben ook aangesloten op Jonaz. Werking is niets van te zeggen, service ook niet.
De overstap zelf ging ook erg goed. Omdat ze eigen glas hebben liggen moet er fysiek iets omgeprikt worden in het wijkpunt. Downtime ontkom je dan niet aan (als je al op glas zat zoals ik). Liep bij mij op rolletjes!

Iemand toevallig al gemerkt dat als je het ip-adres van je WAN-poort in je browser intypt je op de login-pagina van het ZTE modem terecht komt!? Dat in combinatie dat het modem met standaard gebruiker/wachtwoord wordt opgehangen en achtergelaten…hmmm
Ik kwam er achter omdat ik thuis een web-server heb draaien. Nadat ik port-forwarding had ingesteld, wilde ik dat testen…helaas, geen web-server maar wel toegang tot het modem van Jonaz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:53
Erg aantrekkelijke provider, vooral die prijzen en de pakketten. Hadden ze dat in de gemeente waar ik woon maar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:47
Het is jammer dat ze geen roadmap op de website hebben staan, naar welke plaatsen de uitbreiding zal plaatsvinden met data.
Hierdoor kun je als klant uitrekenen of dit een interessante partij is (als je al een internet abo hebt) of dat je toch beter een nieuw jaarcontract kan nemen bij een nieuwe provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Anoniem: 665572 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:08:
Iemand toevallig al gemerkt dat als je het ip-adres van je WAN-poort in je browser intypt je op de login-pagina van het ZTE modem terecht komt!? Dat in combinatie dat het modem met standaard gebruiker/wachtwoord wordt opgehangen en achtergelaten…hmmm
Ik kwam er achter omdat ik thuis een web-server heb draaien. Nadat ik port-forwarding had ingesteld, wilde ik dat testen…helaas, geen web-server maar wel toegang tot het modem van Jonaz.
Klopt, heb ik ook "last" van. Als ik intern mijn IP Adres intik krijg ik het modem te zien. Als ik extern zit en mijn IP adres intik krijg ik mijn website te zien.

Voor de rest draait hier ook alles perfect! Stukken stabieler dan die Ziggo meuk wat ik eerst had. :)

[ Voor 8% gewijzigd door kevinwalter op 28-04-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkleingu2
  • Laatst online: 06-07 16:49
Iemand al een manier gevonden om Discovery en NGC betaalbaar op een andere manier te krijgen? Via het internet bijv. Dan zou ik gelijk overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimonTuijp
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
Bij mij is de glasvezel op 5 juni 2015 omgezet van XMS/Telfort naar Jonaz. De installatietechnici van het door Jonaz ingehuurde bedrijf wisten niet dat het door Jonaz geleverde ZTE-modem in "bridge" geschakeld moest worden. Dus mijn eigen router kreeg geen internetverbinding. Dat is dezelfde midddag gecorrigeerd door de supportmedewerker van Jonaz en toen werkte internet en telefonie. Bij de telefoon bleek later dat alleen het helpdesktelefoonnummer (keuzemenu) van TomTom niet reageerde op de keuze pulstonen van de telefoon. Dit gemeld en een paar dagen later kon Jonaz het probleem simuleren. Een instelling in het ZTE-modem is bij mij thuis door de supportmedewerker van Jonaz aangepast (5 minuten werk) en nu werkt alles naar behoren. Ik heb daarna zelf een nieuwe router geïnstalleerd (Netgear Nighthawk AC1900 model R7000, een geweldig goed apparaat) om de 500Mbit aan te kunnen. De internetsnelheid varieert nogal. Vorige week had ik snelheden van rond de 850 - 900 Mbit (up en down). Geweldig. Vandaag is het 330 Mbit down en 400 - 800 Mbit up. Update 22 juni 2015: advies van Jonaz: na het uit/aanzetten van de router zijn de snelheden zo'n 940 down en 920 up met een ping van 3 msec.

[ Voor 6% gewijzigd door SimonTuijp op 22-06-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:47
Het is mogelijk om via internet naar Discovery en NGC te kijken via https://www.telesur.sr/services/internet/internet-tv/ . Dit houd wel in dat je de Amerikaanse variant krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzie24
Ik heb onlangs mijn ZTE in bridge laten zetten om een extra NAT te verminderen en omdat het WIFI bereik niet optimaal is,hierdoor is de snelheid omhoog gegaan.

Helaas knakt mijn Mikrotik RB2011 bij 300Mbit, bij deze snelheid staat het CPUtje op 99%.

Nu ben ik aan het rondkijken voor een andere router, welke exemplaren hebben jullie in gebruik en is bestand tegen de hoge snelheden?

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenzie24 op 10-08-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.p
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-02-2021
Hoi,

Ook overgestapt naar Jonaz.
Eerste ervaringen zijn prima, tv signaal is ook zeer goed!
Ik zit alleen ook met een limiet van 300Mbit en ben in gesprek Jonaz.

Meer informatie volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:35
jeroenzie24 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:54:
Helaas knakt mijn Mikrotik RB2011 bij 300Mbit, bij deze snelheid staat het CPUtje op 99%.
FastTrack al ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinwalter
Ik zelf gebruik de RT-AC68U van Asus.
Geen problemen verder! :) Zelfs draadloos haal ik via mijn telefoon 200 Mb/s. Via de PC uiteraard meer dan de beloofde snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.p
kevinwalter schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:29:
Ik zelf gebruik de RT-AC68U van Asus.
Geen problemen verder! :) Zelfs draadloos haal ik via mijn telefoon 200 Mb/s. Via de PC uiteraard meer dan de beloofde snelheid. :)
Welke firmware gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinwalter
3.0.0.4.378_4585
Origineel van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.p
kevinwalter schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:04:
3.0.0.4.378_4585
Origineel van Asus.
Ik ga het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.p
kevinwalter schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:16:
Hey Tweakers,

Vanwege het lange wachten:
[afbeelding]

Edit verbinding is geleverd!:

[afbeelding]

[afbeelding]
Doet het erg goed!

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:28

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Zo juist gemaild naar Jonaz en ze hebben mij bevestigd dat ze in oktober diensten in Amersfoort gaan komen. Ik weet al wat mijn volgende provider is

• Noahlvb

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Younes schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:35:
Jammer dat ze niet in Amersfoort leveren :(
Binnenkort dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Oh dat is mooi. Is dat dan heel amersfoort?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahlvb

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Younes schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 00:00:
[...]

Oh dat is mooi. Is dat dan heel amersfoort?
Ik woon in hoogland en per email zijden ze dat het in Amersfoort kwam en ook in hoogland. Dus dat wekt bij mij wel het idee dat ze het door heel Amersfoort gaan uitrollen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zullen ze ook in den helder leveren? Ben hier toch echt heel erg nieuwsgierig naar, betaal me blauw nu aan ziggo

Bah jonaz levert nog niet bij ons. Mja heb je als je in uithoek woont van de wereld :P

[ Voor 28% gewijzigd door Xtr3me4me op 11-09-2015 07:31 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Noahlvb schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 07:17:
[...]

Ik woon in hoogland en per email zijden ze dat het in Amersfoort kwam en ook in hoogland. Dus dat wekt bij mij wel het idee dat ze het door heel Amersfoort gaan uitrollen
Toen ik net hoorde van Jonaz en hun prijzen, was dat wel een heel interessante optie. Tegenwoordig is Vodafone niet heel veel duurder. Liever Jonaz vanwege de prijs uiteraard, maar we moeten eerst maar eens afwachten of en wanneer ze gaan leveren (in Vathorst)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilItSelf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
500 Mbit per sec om precies te zijn. In theorie dus ruim 62 mb/s op je downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Weet iemand hier te vertellen in welke plaatsen Jonaz actief wil worden in de nabije jaren? Omdat ze tv leveren via dvb-c kan het waarschijnlijk dan niet geleverd worden in Reggefiber gebied waar nog nieuwbouw gepleegd wordt omdat daar alleen de nieuwe KPN & co pakketten mogelijk zijn (zonder dvb-c)?

Leveren ze alleen op onafhankelijke netwerken of ook in voormalige Glashart media gebieden?
Helaas staat er op de site geen lijst of postcodes waar ze wel leveren. Bij invoeren van mijn toekomstige postcode zoals verwacht geen positief resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jonas heeft niets met KPN Wholesale te maken. Zij plaatsen eigen apparatuur en zorgen voor eigen aanvoer van signaal naar de PoPs. Dus ook nieuwbouwpops. Zij zorgen dus zelf voor een CATV signaal via een glasvezel verbinding naar de PoP en voor een internetsignaal.

Jonaz is op kleine schaal begonnen met 1 glasgebied, namelijk Leusden.
De kosten zitten namelijk vooral in het laten aanleggen van de glasvezelbackhaul naar de CityPoP van Reggefiber. Dat is dus de centrale verbinding die je als operator nodig hebt om de signalen uiteindelijk in de huizen te laten uitkomen. Die verbinding zal je moeten huren bij een grote partij als bijvoorbeeld Eurofiber o.i.d. Zij graven dan het laatste stuk van hun hoofdnetwerk naar die CitypoP waar jij de vezels wil hebben.
Vanaf die CityPoP huren ze enkele vezels van Reggefiber op de ring tussen alle PoP's en op die manier krijg je de signalen naar de AreaPoP's en vandaar naar de woningen.
Tweede deel van de kosten is de apparatuur in de PoPs. De switches waar uiteindelijk de klant op wordt aangesloten en die alle signalen bij elkaar gooien om over de ring en uiteindelijk de backhaul naar buiten te sturen of te ontvangen.
Al die kosten heb je niet wanneer je alles inkoopt bij KPN Wholesale maar dan kan je je ook niet onderscheiden. Op deze manier kan je dit wel en blijkbaar vond Jonaz Leusden een goed proefgebied om dit te beginnen.

Wat hun verdere planning van uitrol is, is onbekend maar ze hebben niet de schaal van een Vodafone die momenteel al bijna de helft van alle Reggefiber aansluitingen kan bedienen met eigen apparatuur en eigen signalen. Hierboven las je al dat Amersfoort aan de beurt was. Dat is qua schaal al een heel groot verschil met Leusden (aantal PoP's) dus verwacht ik niet meteen dat ze snel doorstoten naar andere gebieden.

[ Voor 74% gewijzigd door Barre73 op 11-09-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Barre73 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:17:
500 Mbit per sec om precies te zijn. In theorie dus ruim 62 mb/s op je downloads.
Zijn die hoofdletters nou echt zo moeilijk? 8)7

M=Mega, 1000000
m=milli, 1/1000
B=Byte, 8b
b=bit, 1/8B

Verder maakt het niets uit voor eenheden of grootheden of je nu "per sec", "/s" of "ps" doet.

500Mb/s = 500000000000mb/s

Jij probeert waarschijnlijk te zeggen:

500Mb/s = 62.5MB/s

Oslik blyat! Oslik!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 18:18
Barre73 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:10:
Jonas heeft niets met KPN Wholesale te maken. Zij plaatsen eigen apparatuur en zorgen voor eigen aanvoer van signaal naar de PoPs. Dus ook nieuwbouwpops. Zij zorgen dus zelf voor een CATV signaal via een glasvezel verbinding naar de PoP en voor een internetsignaal.

Jonaz is op kleine schaal begonnen met 1 glasgebied, namelijk Leusden.
De kosten zitten namelijk vooral in het laten aanleggen van de glasvezelbackhaul naar de CityPoP van Reggefiber. Dat is dus de centrale verbinding die je als operator nodig hebt om de signalen uiteindelijk in de huizen te laten uitkomen. Die verbinding zal je moeten huren bij een grote partij als bijvoorbeeld Eurofiber o.i.d. Zij graven dan het laatste stuk van hun hoofdnetwerk naar die CitypoP waar jij de vezels wil hebben.
Vanaf die CityPoP huren ze enkele vezels van Reggefiber op de ring tussen alle PoP's en op die manier krijg je de signalen naar de AreaPoP's en vandaar naar de woningen.
Tweede deel van de kosten is de apparatuur in de PoPs. De switches waar uiteindelijk de klant op wordt aangesloten en die alle signalen bij elkaar gooien om over de ring en uiteindelijk de backhaul naar buiten te sturen of te ontvangen.
Al die kosten heb je niet wanneer je alles inkoopt bij KPN Wholesale maar dan kan je je ook niet onderscheiden. Op deze manier kan je dit wel en blijkbaar vond Jonaz Leusden een goed proefgebied om dit te beginnen.

Wat hun verdere planning van uitrol is, is onbekend maar ze hebben niet de schaal van een Vodafone die momenteel al bijna de helft van alle Reggefiber aansluitingen kan bedienen met eigen apparatuur en eigen signalen. Hierboven las je al dat Amersfoort aan de beurt was. Dat is qua schaal al een heel groot verschil met Leusden (aantal PoP's) dus verwacht ik niet meteen dat ze snel doorstoten naar andere gebieden.
Landelijke dekking zullen ze waarschijnlijk niet gaan halen, tot op dit moment heb ik nog bizar weinig ze gehoord maarja ik woon ook in een andere regio. Ze zullen waarschijnlijk op de randstad focussen maar dan niet op Amsterdam centrum oid omdat dat gewoon plekken zijn waar glasvezel lastig zijn om te leggen. Ze zullen waarschijnlijk ook wel plaatsen als Zeist/Soest/Baarn pakken. Maarja dat is slecht een voorspelling.
dion_b schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:50:
[...]

Zijn die hoofdletters nou echt zo moeilijk? 8)7

M=Mega, 1000000
m=milli, 1/1000
B=Byte, 8b
b=bit, 1/8B

Verder maakt het niets uit voor eenheden of grootheden of je nu "per sec", "/s" of "ps" doet.

500Mb/s = 500000000000mb/s

Jij probeert waarschijnlijk te zeggen:

500Mb/s = 62.5MB/s
Komt Dion weer aan met zijn M/m/B/b. Ben jij ook zo'n grammer n*** op punten, kommas en noem het maar op. Ik snap je punt wel, zorgt ook wel voor verwarring. Maar mensen snappen toch waar het gaat om gaat 8)7 . Ik snap in ieder geval wel als iemand 500mb of 500Mb zegt te halen. Wat hij bedoeld, hij zal niet in moeilijke termen gaan denken.

Anoniem: 172410

rolandos582 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:55:
Komt Dion weer aan met zijn M/m/B/b. Ben jij ook zo'n grammer n*** op punten, kommas en noem het maar op. Ik snap je punt wel, zorgt ook wel voor verwarring. Maar mensen snappen toch waar het gaat om gaat 8)7 . Ik snap in ieder geval wel als iemand 500mb of 500Mb zegt te halen. Wat hij bedoeld, hij zal niet in moeilijke termen gaan denken.
Dit is geen zeuren om het zeuren, het verschil tussen megabit en megabyte is nogal relevant. Dat mensen hoofdletters dan niet of verkeerd gebruiken is ronduit verwarrend en kan ertoe leiden dat mensen met een product komen te zitten dat totaal niet aan de verwachtingen voldoet.

Juist bij zoiets als dit voorkomt het het nodige leed als je de moeite neemt het even correct te doen.

De punt in zijn verhaal zou overigens een komma moeten zijn (62.5 MB/s moet 62,5 MB/s zijn), dus zo moeilijk doet hij daar niet over :+

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 12-09-2015 05:29 ]

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 18:18
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 05:27:
[...]

Dit is geen zeuren om het zeuren, het verschil tussen megabit en megabyte is nogal relevant. Dat mensen hoofdletters dan niet of verkeerd gebruiken is ronduit verwarrend en kan ertoe leiden dat mensen met een product komen te zitten dat totaal niet aan de verwachtingen voldoet.

Juist bij zoiets als dit voorkomt het het nodige leed als je de moeite neemt het even correct te doen.

De punt in zijn verhaal zou overigens een komma moeten zijn (62.5 MB/s moet 62,5 MB/s zijn), dus zo moeilijk doet hij daar niet over :+
Zal ook een kwestie van interpreteren zijn denk ik. Op het moment dat mensen 500mb of 500Mb snap ik wat ze bedoelen, de doorgaanse consument kent het verschil niet. De mensen die dit wel snappen, zullen dit vaak ook wel navragen. Maar tuurlijk heeft Dion een punt.

Anoniem: 172410

rolandos582 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 05:53:
Zal ook een kwestie van interpreteren zijn denk ik.
Dat is het punt nu juist: als mensen helder zijn, hoeft niemand te interpreteren (met de onvermijdelijke foute conclusies tot gevolg) wat er bedoeld wordt :P
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.