Wij hebben zojuist internet en telefoon besteld bij Jonaz, ben heel erg benieuwd.
Er hebben nu Tweak en de keuze van 50Mb/s naar 500Mb/s voor dezelfde prijs.. was niet zo moeilijk!
Nu komt mijn vraag:
Wij hebben hier in onze nieuwbouw woning alleen een glasvezel aansluiting, zo kan bijvoorbeeld Ziggo niet geleverd worden.
Wel is er een coax kabel intern aanwezig (in het huis) maar niet dus binnenkomend.
Kan Jonaz hier tv leveren, denken jullie? En hoe doet men dat dan? de Coax kabels zijn niet doorgetrokken naar de televisie toe.
Maar vanaf de glasvezelaansluiting in de meterkast dien je zelf te zorgen voor bekabeling naar de TV. Alhoewel ik denk te begrijpen dat er vanuit meterkast naar woonkamer dus wel coax door de muur is getrokken door de bouwer.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Zojuist heeft Jonaz ook telefonisch contact opgenomen, super leuke club zeg!
Ze gaan binnen 10 werkdagen leveren.
Inderdaad via coax wordt verder verspreid het huis in. Ze gaan waarschijnlijk per januari IP-tv leveren.
De coax kabel in de woonkamer zit helaas aan de verkeerde kant, dus die optie is niet handig. Met IP-tv kan ik het eventueel over het stroomnetwerk voor elkaar krijgen. Kabels trekken is vrijwel onmogelijk in ons huis ipv de open ruimte. Onze kamer is breed en de tv staat in het midden waar dus wel een stroompunt is maar geen andere kabels, helaas.
De verbinding werkt op zich prima, maar de enorm hoge snelheden lijk ik niet te halen. Alleen mijn NAS redt de 410-430 Mbit/s (getest met speedtest via de command line: http://www.itechlounge.ne...your-connection-from-cli/).
Mijn laptop (MacBook Pro, Mid-2010) komt zo rond de 150-175 Mbit/s via wireless en via ethernet (met dezelfde kabel als de NAS) niet eens boven de 100 Mbit/s. Beetje jammer dus. Maar omdat mijn NAS dus wel de hoge snelheden haalt, ligt het probleem dus ergens bij mijn hardware en niet bij Jonaz.
De upload is ook bij lange na niet hetzelfde als mijn downloadsnelheid. Zelfs op mijn snelste verbinding (op de NAS), komt de upload niet hoger dan 160-170 Mbit/s.
Xbox Live: Chevalric
Ik heb al bijna een jaar het zelfde IP adres. Als je je modem uit zet kan hij zijn DHCP lease verliezen. Dus zolang je je modem aan laat staan zijn er geen problemen. Het zelfde principe als Ziggo etc...R.Rebergen schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:52:
Ik ben heel benieuwd. Overweeg ook om over te stappen, alleen hoor wat klachten over snelheidsissues. Daarnaast wil ik graag een vast IP, maar dat leveren ze niet. Ze gaven aan dat het IP zelden wijzigt, dus goed te doen moet zijn. Moet dan dus zo nu en dan een a-record in de DNS van mijn domein aanpassen. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, ook wat betreft hoe lang een ip-adres vastgehouden wordt.
Wil je mij vertellen hier hoe het is verlopen bij jou? Ik wacht nu op afspraak met monteur die zou bellen. Hoe lang duurde het bij jou voordat je afspraak met monteur kon maken?
Telefoon doet het , analoge tv ook, digitaal nog niet (met levert alleen een kaart en geen ci-adapter (die heb ik nodig om in mijn panasonic tv te drukken.
Internet gaat redelijk, haal nog niet de downloadsnelheden die ik had gehoopt maar even kijken waar dit aan kan liggen.
Mijn afspraak heb ik zelf 1 maand naar achteren gezet ivm opzegtermijn bij telfort.
Heb vanmiddag natuurlijk direct onderzoek gedaan en rechtstreeks aan glas modem haal ik 800-900 Mbit daarna in de woonkamer maar 120 dus rechtstreeks op eigen router ook 120, specs opgezocht en ligt aan router dus vanavond andere al besteld.Robert1962 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:44:
Dank voor je reactie ik word 7 januari volgend jaar aangesloten. Houd me op de hoogte ok? Ik ga over van Ziggo. Ik heb zelf ci cam module en kan kaartje in tv stoppejn. Wat is je huidie downloadsnelheid? Di kan aan je router liggen.
Vwb tv vind ik die cam modules veel te duur dus knoop wel een humax die ik heb staan eraan
Asus schijnt hele goede te hebben.
Jep, ik haal met mijn AC68U de volledige snelheid.Robert1962 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 23:07:
Ok dank voor je reactie. Mag ik vragen welke router je hebt besteld?
Asus schijnt hele goede te hebben.
Zit tevens een VPN server in en nog een aantal andere features.
Qua snelheid word ik ernstig beperkt door mijn routers. Vanwege de solide nieuwbouw waar ik in woon, moet ik op elke woonlaag een wifi-router hebben om een verbinding op te kunnen zetten. Dus een enkele router vervangen zal niet veel winst opleveren. Ik heb geen 802.11ac routers, dus ik ga ook niet boven de 100 Mbit/s uit komen.
Zoals ik al eerder zei, als ik via mijn NAS test (die met een kabel aan m'n router zit), dan haal ik een redelijke download van 350-400 Mbit/s. De upload blijft achter op zo'n 150 Mbit/s. Maar nogmaals, ik ga er van uit dat dat met name in de routers verloren gaat. Ik heb ook wel een keer m'n laptop (MacBook Pro, mid-2010) aan het modem gehangen, maar dat hielp niet veel. Ik denk dat ook daar de netwerkapparatuur in de laptop niet snel genoeg is om deze snelheden te halen.
Maar goed, al met al ben ik tevreden, zeker voor het geld dat ik betaal.
Ben er al achter de ci module die ik gekocht heb blijkt niet compatibel te zijn ;-( ondanks dat ik verkoper hier na gevraagd had.
[ Voor 17% gewijzigd door Wingie op 24-12-2015 12:33 ]

Allemaal fijne Feestdagen gewenst.
Klopt, welke CI module heb je?Wingie schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:52:
@kevinwalter heb jij nog tips om dvb-c werkend te krijgen, heb gisteren een ci+ module binnen gekregen en via helpdesk mail met de instellingen /installatie procedure (vreemd dat deze niet online staan). Eea uitgevoerd conform stappenplan maar alleen Nederland 1 (unencrypted) werkt de rest blijft op encrypted staan.
Ben er al achter de ci module die ik gekocht heb blijkt niet compatibel te zijn ;-( ondanks dat ik verkoper hier na gevraagd had.
De canal digitaal mediaguard. http://www.kampeertopper...._ci_module_mediaguard.jpg
https://www.jonaz.nl/vrag...i-module-kan-ik-gebruiken
Dat was mij ook wel bekend dat ik een ziggo compatible nodig hadden vandaar dat ik aan de verkoper had gevraagd of dit zo Was, het antwoord was ja. Dat canal digitaal satelliet levert weet ik maar een ci module Is een ci module wat het verschil is, Is de gebruikte encryptieaart44 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:19:
Een CanalDigitaal ci module is voor de satelliet het staat gewoon in de faq van Jonaz een Ziggo gecertificeerde ci+ module,
https://www.jonaz.nl/vrag...i-module-kan-ik-gebruiken
Yep een totaal andere encryptie Ziggo gebruikt Irdeto en CanalDigitaal Seca overigens als het die van het plaatje is die is behoorlijk verouderd en niet voor alle zenders van CanalDigitaal meer bruikbaar zeker op MP gekocht?Wingie schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 15:38:
[...]
Dat was mij ook wel bekend dat ik een ziggo compatible nodig hadden vandaar dat ik aan de verkoper had gevraagd of dit zo Was, het antwoord was ja. Dat canal digitaal satelliet levert weet ik maar een ci module Is een ci module wat het verschil is, Is de gebruikte encryptie
Ik heb een abo met alleen internet genomen. Over het resultaat (mits niet via wifi

Verder vernam ik van iemand, dat de verbinding naar het buitenland nogal eens beperkt is bij sommige glasvezelaanbieders. Bij Jonaz lijkt ook dat echter aardig in orde te zijn:

En zelfs naar de andere kant van de oceaan valt het nog enigszins mee:

Hoi
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Al meer bekend over IP televisie?
Jonaz heeft nog geen IP televisie. Enkel DVB-C.Vhond schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 07:27:
Kan Jonaz ook zoiets regelen (bv. glas of hogere categorie UTP doortrekken naar woonkamer)??
Al meer bekend over IP televisie?
Bedankt voor je waarschuwing, vond het ook al niet echt aannemelijk dat ze dat voor niets zouden doen...Barre73 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 07:30:
Pas op!! De Vodafone verkopers staan er om bekend dat ze dit soort dingen roepen om maar te verkopen. En als de monteur eenmaal komt blijkt van niet. Bel Vodafone maar eens en vraag het nog een keer. Zal je zien dat de monteur die kabel inderdaad aanlegt naar de woonkamer. Over de plint en maximaal 15 meter. Al het andere is meerwerk en kost geld. Check het Vodafone topic hier maar...
Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze vanaf januari ook met IP TV aan de slag gingen..kevinwalter schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:46:
[...]
Jonaz heeft nog geen IP televisie. Enkel DVB-C.
Ik krijg nu geen digitaal tv signaal alleen anoloog. Wel digitale tv geluid maar geen beeld. Iemand hier een oplossing?. Ik heb speciale ziggo ci+ module met kaart van jonaz. Ik heb al kontakt gehad met regiomanager van jonaz. Die had vanmiddag kabel aangesloten omdat ik gisteren geen glasvezelsignaal had. Nu wel. Mijn internet is ook verre van optimaal. Ik haal maar 38 mb/s. Pfff had er meer van verwacht.
Ik had iets vergelijkbaars. Bij het aansluiten van het modem was het signaal niet goed (ben even vergeten wat er precies aan de hand was, volgens mij een verkeerde aansluiting in de wijkcentrale). Een dag later gebeld door Reggefiber en nog een dag later de monteur al over de vloer. Was toen ook gelijk gefixt. Dus kan gebeuren inderdaad.Robert1962 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:06:
Slecht nieuws. Monteur is geweest en overrichter zaken weer weggegaan. Bleek dat er onvoldoende glasvezelsignaal mijn huis binnenkomt. Balen. Morgen komt er monteur van VWS om probleem op te lossen. Kan nog niks! Jonaz kan hier niets aan doen! Ligt aan Reggefiber die signaal moet verzorgen. Iemand hier ook die ervaring gehad?
Alleen onze digitale tv en radio werkt nog niet.daar hebben we Jonaz al over geïnformeerd. Er is al regiomanager bijgeweest maar die heeft probleem nog niet kunnen verhelpen helaas. Dus alleen anologe tv en radio nu.
500Mb is ook nooit via de wifi haalbaar. Alleen met kabel.Robert1962 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:48:
Dank voor je reactie. Internet is wel beschikbaar nu. Overigens niet in de grote snelheid die is beloofd. Die kan blijkbaar alleen bedraad worden gehaald.
Alleen onze digitale tv en radio werkt nog niet.daar hebben we Jonaz al over geïnformeerd. Er is al regiomanager bijgeweest maar die heeft probleem nog niet kunnen verhelpen helaas. Dus alleen anologe tv en radio nu.
...en waarom?
Met de dienstverlening van vodafone is op zich weinig mis, maar met de verkopers daarentegen een hele hoop.Barre73 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 07:30:
Pas op!! De Vodafone verkopers staan er om bekend dat ze dit soort dingen roepen om maar te verkopen. En als de monteur eenmaal komt blijkt van niet. Bel Vodafone maar eens en vraag het nog een keer. Zal je zien dat de monteur die kabel inderdaad aanlegt naar de woonkamer. Over de plint en maximaal 15 meter. Al het andere is meerwerk en kost geld. Check het Vodafone topic hier maar...
Toen ze aan mijn deur kwamen zei ik dat ik al glasvezel had. 'Van wie neemt u glasvezel af'? was hun vraag. 'Van tweak', was mijn antwoord. 'Maar die bieden helemaal geen glasvezel internet aan, meneer' was hun antwoord.
Toen ik herhaaldelijk zei dat dat wel zo was (want ze bleven volhouden dat dat niet zo was), begon ik geirriteerd te raken en heb de deur maar dicht gedaan...
Als je in een dergelijke discussie verwikkeld raakt, dan moet je als verkoper doorhebben dat je aan deze 'klant' geen abonnement kan slijten...
Maar goed, dat is vodafone. Ik ga nu Jonaz bestellen. Hopen dat de aftersales niet zo bagger is als bij dat eveneens verotte en walgelijke Tweak...
...en waarom?
...en waarom?
Heb je voor het (volgens mij ongecodeerde) tv signaal op de coax nou een CI-module en smartcard nodig? Of werkt het zonder?
Voorlopig is het voor mij Internet only, TV houd ik nog even bij Ziggo vanwege de TLC verslaving van mijn wederhelft

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Het is wel gecodeerd met een smartcard dus je hebt een decoder nodig. Of dat een aparte decoder of een CI module is maakt niet uit. Niet alle modules en decoders werken echter. Grofweg alles wat je bij oud-Ziggo kon gebruiken werkt bij Jonaz ook. Maar Canal Digitaal modules bijvoorbeeld weer niet (is hier in het topic een stukje terug te lezen)Wilde schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:18:
De 14e besteld en ik wordt de 25e aangesloten. Het schijnt op het moment al erg druk te zijn met nieuwe aansluitingen dus de wachttijd begint wat op te lopen. Ik werd ook keurig geholpen met vragen ed, erg tof is dat. Ik begreep uit het telefoontje overigens wel dat er mogelijk nieuwe TV zenders gaan bijkomen.
Heb je voor het (volgens mij ongecodeerde) tv signaal op de coax nou een CI-module en smartcard nodig? Of werkt het zonder?
Voorlopig is het voor mij Internet only, TV houd ik nog even bij Ziggo vanwege de TLC verslaving van mijn wederhelft![]()
[ Voor 49% gewijzigd door Barre73 op 18-01-2016 12:14 . Reden: Oorspronkelijke vraag toegevoegd ]
majime-it.nl
Het glasmodem wordt volgens mij wel vervangen, anders haal je je contractueel vastgestelde snelheden niet
Ja, die wordt vervangen. Jonaz maakt geen gebruik van de operatordiensten van KPN (waar Telfort nu gebruik van maakt) en daar is die NT op geprogrammeerd (de NT is het bovenste vervangbare deel). Dus de Genexis NT wordt vervangen voor een ander soort NT. De grondplaat zal wel blijven zitten.Gophlin schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:37:
Morgen komt de monteur om eea aan te sluiten. Nu stap ik over van Telfort (voorheen XMS) naar Jonaz. Weet iemand of ook de Genexis NT vervangen gaat worden morgen? Deze heb ik nu al enkele jaren in gebruik maar lees hier en daar dat deze maar tot 100 Mbit/s gaat.. Zou zonde zijn als dat nu de zwakste schakel gaat worden.
Daarnaast lees ik bij Jonaz dat er een ZTE F668 bij de glasvezelaansluiting wordt geplaatst.
Toevoeging: Ik lees net de specs van die ZTE F668 en ik concludeer dat dat in het geheel je nieuwe NT wordt. Dus net als bij Vodafone neem ik aan dat er een glasvezel-kabeltje direct op de connector van de FTU (de grondplaat met glasvezelafwerking en connectoren) wordt geklikt en het andere eind in de ZTE. Die dan wel naast die FTU moet hangen of staan.
Dan zit je alleen met een puntje dat bij Vodafone ook vaak gehoord wordt: Die NT van Telfort moet eraf zodat je de connectoren kan zien en dat kabeltje op de blauwe of de groene kan klikken (groen geloof ik hier). Maar om het netjes af te werken zou eigenlijk de originele lege kap er weer op moeten. Die heeft echt niemand meer in huis..
Wat kunnen anderen hier in het topic daar over zeggen? Hoe is dat bij hen gegaan?
[ Voor 32% gewijzigd door Barre73 op 18-01-2016 13:57 ]
Dat laatste weet ik wel zeker maar dat zou niet de Jonaz monteur mogen zijn. Als een Packet Front vervangen moet worden dan heb je het over de hele FTU (dus met de glasvezelafwerking) en dat moet een Reggefiber monteur doen. Ik weet eerlijk gezegd niet of die 2 monteurs gecombineerd worden tot eentje of dat je twee afspraken krijgt. Daar heb ik qua Jonaz nog geen ervaringen over gehoord.Wilde schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:48:
Dank je Barre
Het glasmodem wordt volgens mij wel vervangen, anders haal je je contractueel vastgestelde snelheden nietIk heb zelf ook nog een (toch wel antieke) packetfront hangen. Neem aan dat de monteur die gelijk omwisselt

[ Voor 8% gewijzigd door Gophlin op 18-01-2016 15:08 ]
majime-it.nl

En de nieuwe situatie:

De Genexis NT is nu een hele luxe doos waarin het glas binnenkomt en weer via de opening waar eerst coax zat naar buiten komt. Het glas gaat dus inderdaad direct het nieuwe ZTE modem in. Deze stond al in bridge mode maar wel had de monteur WiFI aangelaten en een briefje achtergelaten met SSID en code

Eigen router weer aangesloten en het internet en telefoon doen het in ieder geval

TV echter niet. Ik kan nergens de instellingen vinden voor Jonaz (netwerk ID, modulatie, frequentie, etc), en de klantenservice kon me ook niet helpen. Ik word morgen teruggebeld
majime-it.nl
majime-it.nl
1) TV uitzetten en CI-module inclusief smartcard verwijderen uit de TV.Gophlin schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:31:
Smartcard was achtergelaten zonder verdere informatie. Analoge kanalen doen het wel, maar DVB-C niet (logisch want ik zit waarschijnlijk op het verkeerde netwerk of frequentie te zoeken)
2) TV aanzetten zonder CI-module, terug naar fabrieksinstellingen en zenders zoeken met de volgende instellingen (het maakt niet uit als er geen zenders gevonden worden):
a. frequentie: 474.00 of 474000 (aanvullen met nullen tot vakje vol is)
b. netwerk-ID: 5555
c. modulatie: 64-QAM
d. symboolsnelheid: 6875
3) TV uitzetten en CI-module installeren zonder smartcard
4) TV aanzetten en dan komt de melding over authenticatie die even zijn gang moet gaan. Mogelijk kunt u na afloop al naar Nederland 1 kijken.
5) TV uitzetten en smartcard in de CI-module steken.
6) TV aanzetten
Update: Jonaz heeft haar website aangepast met deze gegevens:
Deze melding is exact wat ik te zien krijg, dus ik zal vanavond maar weer eens moeten kijken of eea nu wel werkt.De volgende instellingen kunt u gebruiken (voor uw CI+ module of settopbox) om het TV signaal van Jonaz te ontvangen:Het kan enige tijd duren voor de “versleuteling” in de TV stream voorbij komt. De melding “E16: Dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement” betekent meestal dat u de TV of settopbox op standby moet laten staan om de versleuteling te laten synchroniseren. Dit kan – zoals aangegeven – enige tijd duren.
- frequentie: 474.00 of 474000 (aanvullen met nullen tot vakje vol is)
- netwerk-ID: 5555
- modulatie: 64-QAM
- symboolsnelheid: 6875
[ Voor 69% gewijzigd door Gophlin op 20-01-2016 12:01 ]
majime-it.nl
Werkte het uiteindelijk?Gophlin schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 07:09:
Dank! Kanalen worden gevonden maar ik loop nu nog tegen het probleem aan dat alle kanalen (muv Ned 1) klagen over codering en/of dat de zender geen onderdeel uitmaakt van mijn abonnement.
Update: Jonaz heeft haar website aangepast met deze gegevens:
[...]
Deze melding is exact wat ik te zien krijg, dus ik zal vanavond maar weer eens moeten kijken of eea nu wel werkt.
majime-it.nl
Werd zojuist gebeld door Guidion. Zij voeren namens Jonaz de installatiewerkzaamheden uit. Aansluiten is een week naar achteren geschoven ivm drukteBarre73 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:50:
[...]
Dat laatste weet ik wel zeker maar dat zou niet de Jonaz monteur mogen zijn. Als een Packet Front vervangen moet worden dan heb je het over de hele FTU (dus met de glasvezelafwerking) en dat moet een Reggefiber monteur doen. Ik weet eerlijk gezegd niet of die 2 monteurs gecombineerd worden tot eentje of dat je twee afspraken krijgt. Daar heb ik qua Jonaz nog geen ervaringen over gehoord.

Voor zover ik weet zijn zij de partij die alles doen. Dwz, oude Packetfront weg en nieuwe ophangen
Dat zou niet moeten kunnen. Guidion mag niet aan de glasvezels zitten. Maar nu ik inmiddels weet dat Jonaz geen NT gebruikt die moet passen op de FTU denk ik dat het ook niet eens hoeft. Het enige dat Guidion moet doen is hun glasvezelpatchkabeltje (die gele) op de glasconnector klikken. Dan worden alle actieve componenten die je eventueel nog had direct omzeild en komt het glasvezelsignaal direct binnen in de ZTE router van Jonaz. En met die glasvezel is niks mis in tegenstelling tot die oude Packet Front.Maar die laatste doet dus niks meer straks.Wilde schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:35:
[...]
Werd zojuist gebeld door Guidion. Zij voeren namens Jonaz de installatiewerkzaamheden uit. Aansluiten is een week naar achteren geschoven ivm drukte![]()
Voor zover ik weet zijn zij de partij die alles doen. Dwz, oude Packetfront weg en nieuwe ophangen
Ik haal draadloos 30mbit... de modem levert niet sneller....
ik wil dus een AC-router... iemand tips? Niet te duur aub maar wel dat ik tenminste echte goede snelheden kan halen. Kabel aanleggen is helaas niet mogelijk.

Ik zit dus te kijken om over te stappen, maar wil dan wel graag weten hoe de FTP ervaringen zijn bij Jonaz.
Andere voorwaarde (bedenk ik me nu) is dat ik de router van de provider graag in bridge wil kunnen laten zetten, omdat ik liever mijn eigen apparatuur gebruik. Kan dit bij Jonaz ook?
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2016 14:37 ]

Sneller dan dit heeft geen zin voor me. Dan moet ik alles optrekken naar een 10Gb netwerk. Dat wordt onbetaalbaar... Sterker nog, het kan goed zijn dat mijn Jonaz pijp wel sneller is dan dit, maar dat mijn eigen 1-gig-hardware het niet kan verwerken!
TV werkt nu nog alleen analoog. Digitaal schijnt iets met de smartcard van doen te hebben. Dat wordt denk ik wel binnen een paar dagen opgelost.
Erg leuke ISP voor de gemiddelde tweaker. Voor het type schoonmoeder is een beetje hulp wel handig denk ik. Mijn telefoon moest ik zelf nog even aansluiten (waren ze vergeten denk ik). En die aansluiting zit nu natuurlijk ergens anders. Ik ben de hele middag bezig geweest om alle oude kabels/router/modem weg te slopen, en alles opnieuw aan te sluiten. Switch, modem, dubbele NAS, home cinema etc. etc., alles opnieuw voorzien van static IP, nieuwe gateway.

[ Voor 6% gewijzigd door FiberSam op 22-01-2016 23:30 ]
Nu ben ik toch benieuwd naar welke server je test in Utrecht, en wat voor router je er zelf achter hebt hangen. Ik kom zelf tot ongeveer 450Mbit max..sammymammy schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:27:
Vandaag aangesloten door Jonaz. Zeer klantvriendelijk. Giga-ntische pijp naar de buitenwereld:
[afbeelding]
Overigens voor digitale tv, zie mijn post hierboven. Bij mij deed mijn tv ook moeilijk icm CI+ module.
[ Voor 10% gewijzigd door Gophlin op 23-01-2016 21:25 ]
majime-it.nl
Wat vinden jullie van deze AP achter de modem van Jonaz? AC-routers zijn echt fors in prijs en vaak een oude chip dat niet veel beter presteert dan bovenstaande.
Ben benieuwd...
[edit] laat maar ondersteund geen 1000Mbps ..
[ Voor 12% gewijzigd door Remko.me op 23-01-2016 23:16 ]
@Remko.me: als je zo nodig 1 gig wilt hebben, neem dan een bedraad netwerk. Het kan wel draadloos, maar veel van je mobiel apparatuur zal dat toch niet aankunnen. Wil je perse draadloos, dan moet je al minimaal een AC1300 advertised AP hebben. En dat werkt dan alleen nog goed op de 5 GMHz band. En ook dat zal lang niet al je randapparatuur kunnen ontvangen, want veelal alleen 2.4 GHz band.
[ Voor 69% gewijzigd door FiberSam op 23-01-2016 23:32 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
of iig rond de 300Mbps
nu kom ik niet eens boven de 40Mbps uit download en upload 18Mbps
wat zou de router van Jonaz aan moeten kunnen dan?
Even bij Jonaz op de site kijken en googlen..:Remko.me schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:12:
@Sammy macbook air nieuw, iMac en iPhones allemaal dezelfde snelheid dus dat kan het niet zijn.
wat zou de router van Jonaz aan moeten kunnen dan?
http://enterprise.zte.com...401/t20140109_416588.html

(bedraad getest direct aan eigen router (Apple Airport Extreme AC) achter ZTE modem in bridge)
Het lijkt erop dat Jorgeliauw als enige de snelheid aan kan
[ Voor 17% gewijzigd door Gophlin op 24-01-2016 16:10 ]
majime-it.nl
Ik moet dus nog een paar maandjes wachten eer ik over kan naar deze aanbieder.
Op zich vind ik 200 Mb wel snel genoeg, maar 500 Mb voor minder geld laat ik niet schieten!

Mijn DLNA TV vindt mijn NAS een enkele keer wel, maar meestal niet. Mijn PC (via Serviio server) is nog helemaal niet tevoorschijn gekomen. Ik ben bang dat alle tweakers die iets meer willen dan gewoon internet op je mob er niet aan ontkomen om ZTE in bridge te zetten en een 2e router aan te laten schuiven. Wel een beetje overkill, aangezien het ZTE modem in principe het meeste wel zou moeten kunnen. Maar daar iets over opzoeken is vrijwel onmogelijk.
hier echt slecht 43Mbps inmiddels maxWilde schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:56:
Mhhh ik begon me af te vragen wat het nut is om 'm in Bridge mode te zetten omdat hij vwb performance en functionaliteit eigenlijk best OK is. Als ik bovenstaande zie begin ik beetje te twijfelen. Hoe is de Wifi op dat ding ?
Ik ga namelijk verhuizen binnenkort en in het appartementen complex krijgt elk appartement glasvezel tot in de meterkast. Echter is het zooitje nog niet aangesloten, dus kan ik de postcode check niet gebruiken.
Ik ben een beetje aan het oriënteren op glasvezel boeren en de kosten / Mb/s / opties met elkaar vergelijken. Maar omdat het adres dus nog niet bekend is kan ik de vergelijkers niet gebruiken.
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Vul je postcode + huisnummer in op de website, en je weet of het kanUltimation schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:21:
Mag ik vragen waar iedereen woont? Kunnen ze door heel Nederland aansluiten? Als er maar glasvezel ligt?
Ik ga namelijk verhuizen binnenkort en in het appartementen complex krijgt elk appartement glasvezel tot in de meterkast. Echter is het zooitje nog niet aangesloten, dus kan ik de postcode check niet gebruiken.
Ik ben een beetje aan het oriënteren op glasvezel boeren en de kosten / Mb/s / opties met elkaar vergelijken. Maar omdat het adres dus nog niet bekend is kan ik de vergelijkers niet gebruiken.
https://www.jonaz.nl/
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Even lezen;GermanPivo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:24:
[...]
Vul je postcode + huisnummer in op de website, en je weet of het kan
https://www.jonaz.nl/
Lijkt me dat als je een paar postcodes in de buurt pakt, dat je er ook wel moet komen.
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Als je niet in Leusden of Amersfoort gaat wonen hoef je al helemaal niet te kijken.Ultimation schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:21:
Mag ik vragen waar iedereen woont? Kunnen ze door heel Nederland aansluiten? Als er maar glasvezel ligt?
Jonaz levert alleen daar en dat komt weer omdat zij geen gebruik maken van de KPN apparatuur en KPN diensten maar zelf in elke glasvezel PoP van Reggefiber hun eigen apparatuur plaatsen. Dat is schreeuwend duur en daarom doen ze dit heel langzaam en zijn ze begonnen in Leusden, en recent is Amersfoort uitgerold (of nog bezig met uitrol, dat weet ik niet zeker).
Hoe is bij jou de snelheid met FTP verbindingen?sammymammy schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:27:
Vandaag aangesloten door Jonaz. Zeer klantvriendelijk. Giga-ntische pijp naar de buitenwereld:
[afbeelding]
Sneller dan dit heeft geen zin voor me. Dan moet ik alles optrekken naar een 10Gb netwerk. Dat wordt onbetaalbaar... Sterker nog, het kan goed zijn dat mijn Jonaz pijp wel sneller is dan dit, maar dat mijn eigen 1-gig-hardware het niet kan verwerken!
TV werkt nu nog alleen analoog. Digitaal schijnt iets met de smartcard van doen te hebben. Dat wordt denk ik wel binnen een paar dagen opgelost.
Erg leuke ISP voor de gemiddelde tweaker. Voor het type schoonmoeder is een beetje hulp wel handig denk ik. Mijn telefoon moest ik zelf nog even aansluiten (waren ze vergeten denk ik). En die aansluiting zit nu natuurlijk ergens anders. Ik ben de hele middag bezig geweest om alle oude kabels/router/modem weg te slopen, en alles opnieuw aan te sluiten. Switch, modem, dubbele NAS, home cinema etc. etc., alles opnieuw voorzien van static IP, nieuwe gateway.Maar de meeste mensen zullen wel DHCP gebruiken met alleen wat Wifi spul. Dan ben je gauw klaar denk ik.
Als ik telfort FTP test server gebruik, dan trekt ik zo'n 450Mbps onder mijn voordeur door. Da's dus ca. 45% van de theoretische max, maar dan wel incl. de noodzakelijke overhead. En ik weet niet wat ik nog verlies aan latency met en beperkingen van de telfort server. Kortom: FTP is ook top notch.CptChaos schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:39:
[...]
Hoe is bij jou de snelheid met FTP verbindingen?
[...]
Overigens, ik denk niet dat het type application layer (FTP, HTTP, Webdav etc) iets uit zou kunnen maken, tenzij Jonaz geld zou investeren in deep packet inspection (en dat doen ze echt niet). Misschien dat het type transport/network layer (TCP/UDP, IPv4/IPv6) nog iets uit zou kunnen maken, maar ik betwijfel of dat voor een huisaansluiting merkbaar verschil zou kunnen opleveren. Ik zou je dus maar niet teveel zorgen maken. Veel belangrijker is of je straks erg enthousiast je buren gaat vertellen over je snelheid (dat wil Jonaz natuurlijk graag). Als de hele straat wordt aangesloten, zal jouw snelheid wel dalen. Tenminste, als iedereen zijn BT client aanzet. Gelukkig komen de meeste mensen niet verder dan nu.nl lezen via internet.
Daarmee wordt Jonaz voor mij zeker een erg interessante provider om naar over te stappen.
Ik woon zelf in Vathorst, kan ik een keer bij iemand komen kijken hoe dat modem aangesloten zit? 👍
Deze foto werd een paar dagen geleden geplaatst:R.Rebergen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 00:28:
Iemand in Amersfoort Vathorst met Jonaz? Welke snelheden halen jullie met die speedtest server in Utrecht?
Ik woon zelf in Vathorst, kan ik een keer bij iemand komen kijken hoe dat modem aangesloten zit? 👍
http://static.tweakers.ne...xHDtQ3lrOAwNFW1l/full.jpg
Extra glasvezelkabeltje vanaf de aansluiting van Reggefiber naar de ZTE van Jonaz.
[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 27-01-2016 08:36 ]
Ik zit in Vathorst en ben vanmorgen aangesloten. Het is nog even wachten omdat er geen signaal op de fiber staat. Hoop dat Reggefiber dat vandaag nog op kan lossenR.Rebergen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 00:28:
Iemand in Amersfoort Vathorst met Jonaz? Welke snelheden halen jullie met die speedtest server in Utrecht?

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 27-01-2016 16:18 ]

Jonaz is weer een happy-user rijker. Erg tevreden met het hele aansluitproces en de ondersteuning die even nodig was
[ Voor 20% gewijzigd door Wilde op 28-01-2016 12:01 ]
EDIT; zojuist gebelt en gelijk besteld + mijn huidige provider opgezegd, ik heb er zin in!
[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 28-01-2016 15:40 ]
Speedtest van Vodafone:

Speedtest van fdcservers:

Als ik alle gebruikers van het netwerk afhaal en ik doe een speedtest, direct achter de router, krijg ik de zelfde snelheid als die van Wilde
[Jonaz] Glasvezel Topic

De bedoeling is dat we in dat topic de door diverse tweakers gemelde informatie wat beter kunnen verzamelen.
Het modem is vrij geavanceerd t.o.v. die van (de meeste?) andere providers. Ik heb althans niet eerder een modem gehad waarbij ik bijvoorbeeld DHCP op LAN-poortniveau kon configurerenFiberSam schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:33:
Het ZTE modem heeft idd een erg ongemakkelijke UI. Ik loop me al dagen suf te zoeken naar hoe ik normale zaken moet instellen. Het lijkt erop dat uPnP niet lokaal is in te stellen (wel aan WAN zijde ?!?):
[afbeelding]
Mijn DLNA TV vindt mijn NAS een enkele keer wel, maar meestal niet. Mijn PC (via Serviio server) is nog helemaal niet tevoorschijn gekomen. Ik ben bang dat alle tweakers die iets meer willen dan gewoon internet op je mob er niet aan ontkomen om ZTE in bridge te zetten en een 2e router aan te laten schuiven. Wel een beetje overkill, aangezien het ZTE modem in principe het meeste wel zou moeten kunnen. Maar daar iets over opzoeken is vrijwel onmogelijk.
Dat DLNA initieel niet werkt via dit modem, heeft te maken met de mogelijkheid dat je netwerk wordt overbelast door allerlei IGMP-multicastverkeer (wat DLNA in essentie is). Het kan een router veel CPU-tijd kosten om dat verkeer te reguleren als er veel apparaten in je netwerk zitten die actief iets met DLNA doen.
Vandaar dat dat verkeer standaard door het modem wordt geblokkeerd. Dat kun je echter vrij makkelijk veranderen:
- Ga naar de adminpagina van je ZTE-modem.
- Open tabblad 'Application'.
- Ga links naar 'IGMP' -> 'Basic'.
- Zet 'IGMP mode' op 'Disabled'.
- Klik onderaan op 'Submit'.
Hoi
Ik ben dus inderdaad bepaald geen netwerkspecialist. Maar dit snap ik niet. Het is mij niet duidelijk waar 'IGMP mode' betrekking op heeft. IGMP proxy of snooping? Ik veronderstel dat je hiermee snooping stopzet. Dan gaat inderdaad al het multicast verkeer door naar alle nodes in het netwerk. Maar dat wil je toch juist niet? Ik dacht dat juist ongeremd multicast verkeer het netwerk onnodig belast. Dat kan je beperken door IGMP snooping op enabled te zetten, en niet op disabled zoals je voorstelt. Mijn multicast aware devices melden dat aan de router, die zet een table op, en vervolgens worden alleen de nodes die daarom hebben gevraagd voorzien van multicast verkeer. Dat is toch efficienter? Maar ik geef toe dat het bij mij niet goed werkt, en kennelijk bij jou met jouw oplossing wel.NoBody schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:51:
[...]
Vandaar dat dat verkeer standaard door het modem wordt geblokkeerd.
[...]
Zet 'IGMP mode' op 'Disabled'.
Dit topic is gesloten.