Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-07 12:00
Je moet het zien als een olievlek. Jonaz is begonnen in de regio Leusden. (Leusden, Achterveld, Stoutenburg etc...) Ze breiden nu uit naar Amersfoort en gaan daarna verder. Alles op zijn tijd. :)

Op het moment nog steeds tevreden met Jonaz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-07 16:07
Van mij mogen ze! :)

Tweak is ook hard aan het uitbreiden met eigen apparatuur. En Vodafone ook. Hoe meer partijen dat doen, hoe meer duidelijk wordt dat glasvezel, en dan vooral de ODF-toegang in de PoP's op die glasvezel, goed is voor de concurrentie!

Het is nog steeds allerminst zeker dat ook op de lange termijn ODF-toegang op glasvezel verplicht blijft vanuit de ACM, misschien dat een succes op dit gebied dat verandert.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickvst
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-04-2024
Vanaf het begin klant bij Jonaz, supersnel internet, heldere telefoonverbinding en haarscherp tv signaal, maar het allerbelangrijkste Jonaz heeft een supergemotiveerd team dat je altijd vriendelijk helpt. Een enorme aanrader !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 15:04

page404

Website says no

Crap, bij ons nog geen dekking (wel glasvezelaansluiting in de meterkast). Ga die site maar in de gaten houden dan.....

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
dickvst schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:01:
Vanaf het begin klant bij Jonaz, supersnel internet, heldere telefoonverbinding en haarscherp tv signaal, maar het allerbelangrijkste Jonaz heeft een supergemotiveerd team dat je altijd vriendelijk helpt. Een enorme aanrader !!
Als het modem in de meterkast staat (en het is geen IP-TV wat geleverd wordt) hoe koppel je dan je TV (met CI module) of decoder met je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-07 15:47
Vhond schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:36:
[...]

Als het modem in de meterkast staat (en het is geen IP-TV wat geleverd wordt) hoe koppel je dan je TV (met CI module) of decoder met je modem?
Simpel door de huidige coax die bijv op Ziggo is aangesloten over te prikken naar de coax aansluiting op de ZTE modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Dat dacht ik al, maar dat is wel heel wat meer metertjes maken... (of aansluiting van waar coax binnenkomt ontkoppelen van verlenging naar wandcontactdoos en deze bevestigen aan modem)

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Heeft ook iemand ervaring met de tv zenders?
Lijkt wel heel kort lijstje (geen discovery/TLC/etc)

• kevinwalter
ericjanvanputten schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:42:
Heeft ook iemand ervaring met de tv zenders?
Lijkt wel heel kort lijstje (geen discovery/TLC/etc)
Klopt, dat is de focus van Jonaz ook niet. Steeds meer dingen gaan online, via netflix of soort gelijke services, en daarom is het TV aanbod "mager". Ze zijn er wel mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710585

Ik ben sinds vandaag aangesloten bij Jonaz. Maar bijna tot geen wifi verbinding.... iemand tips, ben een leek geef ik toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 11:31
Over twee weken komt de monteur langs om de aansluiting klaar te maken voor Jonaz. Ben benieuwd of ze de beloftes waar maken. Ben overstag gegaan door de reacties hier, dus hopelijk zijn de resultaten bij mij thuis vergelijkbaar :).

Xbox Live: Chevalric

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-07 11:10
Beste allemaal,

Ik ben van plan over te stappen van ziggo naar jonaz voor tv en internet. Aantal tv zenders boeit me niet. Wel belangrijk vind ik internetsnelheid. Ik zit nu met snelheid van max 38 mb/s met wifi. Iemand al ervaring met snelheid internet met wifi? Lees hierboven dat iemand helemaal geen verbinding heeft.... Klinkt niet hoopvol.....

• kevinwalter
Tja, ik ervaar zelf geen problemen. Al bijna een jaar niet.

Dit krijg ik met een iPad Pro via AC. (Heb er een Asus RT-68U aan vast.)

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpt.com/img/files/gmv7gkeqwdr0nnjewj07_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Hi kevin,
Dank voor je reactie. Waar heb. Je je modem staan. Ik kan alleen modem in meterkast hebben want daar zit mijn aansluiting. Ik heb wel kabel aansluiting boven op 1e verdieping maar niet in huiskamer.
Hoor graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Ik woon in de Eurowoningen in Leusden. Het modem staat gewoon in de meterkast en de RT-68U staat op de eerste verdieping. Zo heb ik 5Ghz in het hele huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Dank je kevin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:36
Kan iemand die ook de TV dienst heeft aangeven of een CI+ module nodig is, of slechts een TV met DVB-C? Of dat wellicht alleen de CI+ nodig is voor de HD zenders, maar niet voor SD?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb een vraag!

Wij hebben zojuist internet en telefoon besteld bij Jonaz, ben heel erg benieuwd.
Er hebben nu Tweak en de keuze van 50Mb/s naar 500Mb/s voor dezelfde prijs.. was niet zo moeilijk!

Nu komt mijn vraag:

Wij hebben hier in onze nieuwbouw woning alleen een glasvezel aansluiting, zo kan bijvoorbeeld Ziggo niet geleverd worden.
Wel is er een coax kabel intern aanwezig (in het huis) maar niet dus binnenkomend.

Kan Jonaz hier tv leveren, denken jullie? En hoe doet men dat dan? de Coax kabels zijn niet doorgetrokken naar de televisie toe.

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07 17:34
Jonaz levert jou via glasvezel. Op de aansluiting komt dat een "modem" dat het TV signaal weer omzet naar een coax signaal (DVB-C). Dat modem heeft dus een coaxuitgang en daar kan je de interne kabel(s) voor je tv op aansluiten.

Maar vanaf de glasvezelaansluiting in de meterkast dien je zelf te zorgen voor bekabeling naar de TV. Alhoewel ik denk te begrijpen dat er vanuit meterkast naar woonkamer dus wel coax door de muur is getrokken door de bouwer.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Thanks,
Zojuist heeft Jonaz ook telefonisch contact opgenomen, super leuke club zeg!

Ze gaan binnen 10 werkdagen leveren.

Inderdaad via coax wordt verder verspreid het huis in. Ze gaan waarschijnlijk per januari IP-tv leveren.

De coax kabel in de woonkamer zit helaas aan de verkeerde kant, dus die optie is niet handig. Met IP-tv kan ik het eventueel over het stroomnetwerk voor elkaar krijgen. Kabels trekken is vrijwel onmogelijk in ons huis ipv de open ruimte. Onze kamer is breed en de tv staat in het midden waar dus wel een stroompunt is maar geen andere kabels, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Sinds vandaag ook aangesloten op Jonaz. Ging nog even mis omdat er geen signaal op de draad zat vanuit de centrale, maar dat is vandaag dus verholpen door een medewerker van Reggefiber.

De verbinding werkt op zich prima, maar de enorm hoge snelheden lijk ik niet te halen. Alleen mijn NAS redt de 410-430 Mbit/s (getest met speedtest via de command line: http://www.itechlounge.ne...your-connection-from-cli/).

Mijn laptop (MacBook Pro, Mid-2010) komt zo rond de 150-175 Mbit/s via wireless en via ethernet (met dezelfde kabel als de NAS) niet eens boven de 100 Mbit/s. Beetje jammer dus. Maar omdat mijn NAS dus wel de hoge snelheden haalt, ligt het probleem dus ergens bij mijn hardware en niet bij Jonaz.

De upload is ook bij lange na niet hetzelfde als mijn downloadsnelheid. Zelfs op mijn snelste verbinding (op de NAS), komt de upload niet hoger dan 160-170 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Vandaag internet en tv aangevraagd. Ben erg benieuwd. Geef Ziggo op. Dus best een stap, maar ben niet tevreden over Ziggo. Hopelijk worden nog meer ervaringen gedeeld. Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-07 03:56
Ik ben heel benieuwd. Overweeg ook om over te stappen, alleen hoor wat klachten over snelheidsissues. Daarnaast wil ik graag een vast IP, maar dat leveren ze niet. Ze gaven aan dat het IP zelden wijzigt, dus goed te doen moet zijn. Moet dan dus zo nu en dan een a-record in de DNS van mijn domein aanpassen. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, ook wat betreft hoe lang een ip-adres vastgehouden wordt.

• kevinwalter
R.Rebergen schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:52:
Ik ben heel benieuwd. Overweeg ook om over te stappen, alleen hoor wat klachten over snelheidsissues. Daarnaast wil ik graag een vast IP, maar dat leveren ze niet. Ze gaven aan dat het IP zelden wijzigt, dus goed te doen moet zijn. Moet dan dus zo nu en dan een a-record in de DNS van mijn domein aanpassen. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, ook wat betreft hoe lang een ip-adres vastgehouden wordt.
Ik heb al bijna een jaar het zelfde IP adres. Als je je modem uit zet kan hij zijn DHCP lease verliezen. Dus zolang je je modem aan laat staan zijn er geen problemen. Het zelfde principe als Ziggo etc...

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:50
Morgen na 12:15 kan ik ook gebruik maken van hun diensten ben erg benieuwd kom van XMS / Telfort waarbij de communicatie zwaar onder de maat was. Tot nu toe is de communicatie van Jonaz goed en helder.

• Robert1962
>:) Ik vind de communicatie prima met Jonaz. Vandaag keurig gebeld om bestelling die ik gisteren had gedaan door te nemen. Ze geven bestelling door en k zal worden gebeld voor afspraak met monteur. Prima allemaal. Ik had nog wat vragen en ook die werden netjes beantwoord. Tot zover zeer tevreden hoor. Kan Ziggo puntje aan zuigen. Zodra installatie klaar is meld ik me. Als ik draadloos maar 1 derder zou halen van door hun beloofde snelheid ben ik al dik tevreden! Ik zit nu op 38 mb/s. Zou toch sneller moeten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Hi Wingle

Wil je mij vertellen hier hoe het is verlopen bij jou? Ik wacht nu op afspraak met monteur die zou bellen. Hoe lang duurde het bij jou voordat je afspraak met monteur kon maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
Bij mij is monteur net weg aardige en kundige man, ze hadden modem al in bridge gezet. Hij gaf aan je kunt ook zte modem gebruiken dan kan je eigen (tp-link) er tussenuit maar wat is die interface brak en webserver erg traag. Dus even geprobeerd maar direct dhcp op dat ding uitgezet en ook lan ipadres aangepast omdat anders met mijn eigen modem conflicteert.

Telefoon doet het , analoge tv ook, digitaal nog niet (met levert alleen een kaart en geen ci-adapter (die heb ik nodig om in mijn panasonic tv te drukken.

Internet gaat redelijk, haal nog niet de downloadsnelheden die ik had gehoopt maar even kijken waar dit aan kan liggen.

Mijn afspraak heb ik zelf 1 maand naar achteren gezet ivm opzegtermijn bij telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Dank voor je reactie ik word 7 januari volgend jaar aangesloten. Houd me op de hoogte ok? Ik ga over van Ziggo. Ik heb zelf ci cam module en kan kaartje in tv stoppejn. Wat is je huidie downloadsnelheid? Di kan aan je router liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
Robert1962 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:44:
Dank voor je reactie ik word 7 januari volgend jaar aangesloten. Houd me op de hoogte ok? Ik ga over van Ziggo. Ik heb zelf ci cam module en kan kaartje in tv stoppejn. Wat is je huidie downloadsnelheid? Di kan aan je router liggen.
Heb vanmiddag natuurlijk direct onderzoek gedaan en rechtstreeks aan glas modem haal ik 800-900 Mbit daarna in de woonkamer maar 120 dus rechtstreeks op eigen router ook 120, specs opgezocht en ligt aan router dus vanavond andere al besteld.

Vwb tv vind ik die cam modules veel te duur dus knoop wel een humax die ik heb staan eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Ok dank voor je reactie. Mag ik vragen welke router je hebt besteld?
Asus schijnt hele goede te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Robert1962 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 23:07:
Ok dank voor je reactie. Mag ik vragen welke router je hebt besteld?
Asus schijnt hele goede te hebben.
Jep, ik haal met mijn AC68U de volledige snelheid.
Zit tevens een VPN server in en nog een aantal andere features. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Nu zo'n twee weken aan het Jonaz'en. Het enige nieuws is dat er geen nieuws is :). Verbinding werkt prima, tv doet het goed (met CI+-module). TV was initieel even geduld hebben voordat de authenticatie goed werkte, maar dat was normaal.

Qua snelheid word ik ernstig beperkt door mijn routers. Vanwege de solide nieuwbouw waar ik in woon, moet ik op elke woonlaag een wifi-router hebben om een verbinding op te kunnen zetten. Dus een enkele router vervangen zal niet veel winst opleveren. Ik heb geen 802.11ac routers, dus ik ga ook niet boven de 100 Mbit/s uit komen.

Zoals ik al eerder zei, als ik via mijn NAS test (die met een kabel aan m'n router zit), dan haal ik een redelijke download van 350-400 Mbit/s. De upload blijft achter op zo'n 150 Mbit/s. Maar nogmaals, ik ga er van uit dat dat met name in de routers verloren gaat. Ik heb ook wel een keer m'n laptop (MacBook Pro, mid-2010) aan het modem gehangen, maar dat hielp niet veel. Ik denk dat ook daar de netwerkapparatuur in de laptop niet snel genoeg is om deze snelheden te halen.

Maar goed, al met al ben ik tevreden, zeker voor het geld dat ik betaal.

• RR2USA
Hoeveel ms ping heb je als jullie een speedtest doen?

• kevinwalter
Ligt er aan welke speedtest. Soms heb ik zelfs 1 ms ping. Gemiddeld rond de 3ms.

• Wingie
@kevinwalter heb jij nog tips om dvb-c werkend te krijgen, heb gisteren een ci+ module binnen gekregen en via helpdesk mail met de instellingen /installatie procedure (vreemd dat deze niet online staan). Eea uitgevoerd conform stappenplan maar alleen Nederland 1 (unencrypted) werkt de rest blijft op encrypted staan.

Ben er al achter de ci module die ik gekocht heb blijkt niet compatibel te zijn ;-( ondanks dat ik verkoper hier na gevraagd had.

[ Voor 17% gewijzigd door Wingie op 24-12-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
O-) O-) Volgens mij kun je ci module kopen die ziggo ook gebruikt. Die is ook compatible met Jonaz.
Allemaal fijne Feestdagen gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Wingie schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:52:
@kevinwalter heb jij nog tips om dvb-c werkend te krijgen, heb gisteren een ci+ module binnen gekregen en via helpdesk mail met de instellingen /installatie procedure (vreemd dat deze niet online staan). Eea uitgevoerd conform stappenplan maar alleen Nederland 1 (unencrypted) werkt de rest blijft op encrypted staan.

Ben er al achter de ci module die ik gekocht heb blijkt niet compatibel te zijn ;-( ondanks dat ik verkoper hier na gevraagd had.
Klopt, welke CI module heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Een CanalDigitaal ci module is voor de satelliet het staat gewoon in de faq van Jonaz een Ziggo gecertificeerde ci+ module,

https://www.jonaz.nl/vrag...i-module-kan-ik-gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
aart44 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:19:
Een CanalDigitaal ci module is voor de satelliet het staat gewoon in de faq van Jonaz een Ziggo gecertificeerde ci+ module,

https://www.jonaz.nl/vrag...i-module-kan-ik-gebruiken
Dat was mij ook wel bekend dat ik een ziggo compatible nodig hadden vandaar dat ik aan de verkoper had gevraagd of dit zo Was, het antwoord was ja. Dat canal digitaal satelliet levert weet ik maar een ci module Is een ci module wat het verschil is, Is de gebruikte encryptie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Wingie schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 15:38:
[...]

Dat was mij ook wel bekend dat ik een ziggo compatible nodig hadden vandaar dat ik aan de verkoper had gevraagd of dit zo Was, het antwoord was ja. Dat canal digitaal satelliet levert weet ik maar een ci module Is een ci module wat het verschil is, Is de gebruikte encryptie
Yep een totaal andere encryptie Ziggo gebruikt Irdeto en CanalDigitaal Seca overigens als het die van het plaatje is die is behoorlijk verouderd en niet voor alle zenders van CanalDigitaal meer bruikbaar zeker op MP gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
Yep en verkoper reageert natuurlijk niet meer,waarom zou je ook eerlijk en oprecht handelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Pakweg twee uur geleden is Jonaz bij mij in de flatwoning aangesloten (Schuilenburg, Amersfoort). Aangezien ik voornamelijk door deze draad gekozen heb voor hen leek het me niet meer dan logisch om jullie daar ook even over te informeren, ten behoeve van deze draad :)

Ik heb een abo met alleen internet genomen. Over het resultaat (mits niet via wifi ;)) mag ik niet klagen:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4955754775.png

Verder vernam ik van iemand, dat de verbinding naar het buitenland nogal eens beperkt is bij sommige glasvezelaanbieders. Bij Jonaz lijkt ook dat echter aardig in orde te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4955791359.png

En zelfs naar de andere kant van de oceaan valt het nog enigszins mee:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4955802847.png

Hoi

• RR2USA
Wel een iets hogere ping van 8ms. Ik verwacht meestal zo 3 à 4 ms.

• Chevalric
Hm, ik moet toch eens contact opnemen met Jonaz als ik die snelheden zie. Ik kom met moeite aan de 300-400 Mb/s down en 150-170 Mb/s up... Op zich een hele verbetering t.o.v. Ziggo, maar niet de snelheid die ze beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:29
Ik zie dat jonaz beschikbaar is in Amersfoort Vathorst! Tof!

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Gisteren kwamen toevallig mensen langs de deur van Vodafone glasvezel, ik vroeg hen of ze ook vaste verbinding vanuit de meterkast naar de woonkamer konden verzorgen. Dit was zo (normaal kostte dit geld maar ihkv een actie was het nu gratis). Kan Jonaz ook zoiets regelen (bv. glas of hogere categorie UTP doortrekken naar woonkamer)??

Al meer bekend over IP televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Pas op!! De Vodafone verkopers staan er om bekend dat ze dit soort dingen roepen om maar te verkopen. En als de monteur eenmaal komt blijkt van niet. Bel Vodafone maar eens en vraag het nog een keer. Zal je zien dat de monteur die kabel inderdaad aanlegt naar de woonkamer. Over de plint en maximaal 15 meter. Al het andere is meerwerk en kost geld. Check het Vodafone topic hier maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Vhond schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 07:27:
Kan Jonaz ook zoiets regelen (bv. glas of hogere categorie UTP doortrekken naar woonkamer)??

Al meer bekend over IP televisie?
Jonaz heeft nog geen IP televisie. Enkel DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Slecht nieuws. Monteur is geweest en overrichter zaken weer weggegaan. Bleek dat er onvoldoende glasvezelsignaal mijn huis binnenkomt. Balen. Morgen komt er monteur van VWS om probleem op te lossen. Kan nog niks! Jonaz kan hier niets aan doen! Ligt aan Reggefiber die signaal moet verzorgen. Iemand hier ook die ervaring gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 07:30:
Pas op!! De Vodafone verkopers staan er om bekend dat ze dit soort dingen roepen om maar te verkopen. En als de monteur eenmaal komt blijkt van niet. Bel Vodafone maar eens en vraag het nog een keer. Zal je zien dat de monteur die kabel inderdaad aanlegt naar de woonkamer. Over de plint en maximaal 15 meter. Al het andere is meerwerk en kost geld. Check het Vodafone topic hier maar...
Bedankt voor je waarschuwing, vond het ook al niet echt aannemelijk dat ze dat voor niets zouden doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
kevinwalter schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:46:
[...]

Jonaz heeft nog geen IP televisie. Enkel DVB-C.
Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze vanaf januari ook met IP TV aan de slag gingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Beste allemaal,
Ik krijg nu geen digitaal tv signaal alleen anoloog. Wel digitale tv geluid maar geen beeld. Iemand hier een oplossing?. Ik heb speciale ziggo ci+ module met kaart van jonaz. Ik heb al kontakt gehad met regiomanager van jonaz. Die had vanmiddag kabel aangesloten omdat ik gisteren geen glasvezelsignaal had. Nu wel. Mijn internet is ook verre van optimaal. Ik haal maar 38 mb/s. Pfff had er meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Robert1962 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:06:
Slecht nieuws. Monteur is geweest en overrichter zaken weer weggegaan. Bleek dat er onvoldoende glasvezelsignaal mijn huis binnenkomt. Balen. Morgen komt er monteur van VWS om probleem op te lossen. Kan nog niks! Jonaz kan hier niets aan doen! Ligt aan Reggefiber die signaal moet verzorgen. Iemand hier ook die ervaring gehad?
Ik had iets vergelijkbaars. Bij het aansluiten van het modem was het signaal niet goed (ben even vergeten wat er precies aan de hand was, volgens mij een verkeerde aansluiting in de wijkcentrale). Een dag later gebeld door Reggefiber en nog een dag later de monteur al over de vloer. Was toen ook gelijk gefixt. Dus kan gebeuren inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Dank voor je reactie. Internet is wel beschikbaar nu. Overigens niet in de grote snelheid die is beloofd. Die kan blijkbaar alleen bedraad worden gehaald.
Alleen onze digitale tv en radio werkt nog niet.daar hebben we Jonaz al over geïnformeerd. Er is al regiomanager bijgeweest maar die heeft probleem nog niet kunnen verhelpen helaas. Dus alleen anologe tv en radio nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Robert1962 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:48:
Dank voor je reactie. Internet is wel beschikbaar nu. Overigens niet in de grote snelheid die is beloofd. Die kan blijkbaar alleen bedraad worden gehaald.
Alleen onze digitale tv en radio werkt nog niet.daar hebben we Jonaz al over geïnformeerd. Er is al regiomanager bijgeweest maar die heeft probleem nog niet kunnen verhelpen helaas. Dus alleen anologe tv en radio nu.
500Mb is ook nooit via de wifi haalbaar. Alleen met kabel.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Barre73 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 07:30:
Met de dienstverlening van vodafone is op zich weinig mis, maar met de verkopers daarentegen een hele hoop.

Toen ze aan mijn deur kwamen zei ik dat ik al glasvezel had. 'Van wie neemt u glasvezel af'? was hun vraag. 'Van tweak', was mijn antwoord. 'Maar die bieden helemaal geen glasvezel internet aan, meneer' was hun antwoord.

Toen ik herhaaldelijk zei dat dat wel zo was (want ze bleven volhouden dat dat niet zo was), begon ik geirriteerd te raken en heb de deur maar dicht gedaan...

Als je in een dergelijke discussie verwikkeld raakt, dan moet je als verkoper doorhebben dat je aan deze 'klant' geen abonnement kan slijten...

Maar goed, dat is vodafone. Ik ga nu Jonaz bestellen. Hopen dat de aftersales niet zo bagger is als bij dat eveneens verotte en walgelijke Tweak...

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
Het is gelukt! Mede doordat er vanavond een monteur is geweest van jonaz met nieuw kaartje voor ci +module. Top service van jonaz! Zo kan het dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Maandag besteld, volgende week dinsdag komt de monteur langs om aan te sluiten. Nog nooit zo snel geleverd geweest. Ik ben na het bestellen gebeld om de bestellig te controlleren en heb goede uitleg gekregen op al mijn vragen. Tot nu toe erg tevreden!

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De 14e besteld en ik wordt de 25e aangesloten. Het schijnt op het moment al erg druk te zijn met nieuwe aansluitingen dus de wachttijd begint wat op te lopen. Ik werd ook keurig geholpen met vragen ed, erg tof is dat. Ik begreep uit het telefoontje overigens wel dat er mogelijk nieuwe TV zenders gaan bijkomen.

Heb je voor het (volgens mij ongecodeerde) tv signaal op de coax nou een CI-module en smartcard nodig? Of werkt het zonder?

Voorlopig is het voor mij Internet only, TV houd ik nog even bij Ziggo vanwege de TLC verslaving van mijn wederhelft :/ :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wilde schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:18:
De 14e besteld en ik wordt de 25e aangesloten. Het schijnt op het moment al erg druk te zijn met nieuwe aansluitingen dus de wachttijd begint wat op te lopen. Ik werd ook keurig geholpen met vragen ed, erg tof is dat. Ik begreep uit het telefoontje overigens wel dat er mogelijk nieuwe TV zenders gaan bijkomen.

Heb je voor het (volgens mij ongecodeerde) tv signaal op de coax nou een CI-module en smartcard nodig? Of werkt het zonder?

Voorlopig is het voor mij Internet only, TV houd ik nog even bij Ziggo vanwege de TLC verslaving van mijn wederhelft :/ :)
Het is wel gecodeerd met een smartcard dus je hebt een decoder nodig. Of dat een aparte decoder of een CI module is maakt niet uit. Niet alle modules en decoders werken echter. Grofweg alles wat je bij oud-Ziggo kon gebruiken werkt bij Jonaz ook. Maar Canal Digitaal modules bijvoorbeeld weer niet (is hier in het topic een stukje terug te lezen)

[ Voor 49% gewijzigd door Barre73 op 18-01-2016 12:14 . Reden: Oorspronkelijke vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:27
Morgen komt de monteur om eea aan te sluiten. Nu stap ik over van Telfort (voorheen XMS) naar Jonaz. Weet iemand of ook de Genexis NT vervangen gaat worden morgen? Deze heb ik nu al enkele jaren in gebruik maar lees hier en daar dat deze maar tot 100 Mbit/s gaat.. Zou zonde zijn als dat nu de zwakste schakel gaat worden.

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Dank je Barre

Het glasmodem wordt volgens mij wel vervangen, anders haal je je contractueel vastgestelde snelheden niet :) Ik heb zelf ook nog een (toch wel antieke) packetfront hangen. Neem aan dat de monteur die gelijk omwisselt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Gophlin schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:37:
Morgen komt de monteur om eea aan te sluiten. Nu stap ik over van Telfort (voorheen XMS) naar Jonaz. Weet iemand of ook de Genexis NT vervangen gaat worden morgen? Deze heb ik nu al enkele jaren in gebruik maar lees hier en daar dat deze maar tot 100 Mbit/s gaat.. Zou zonde zijn als dat nu de zwakste schakel gaat worden.
Ja, die wordt vervangen. Jonaz maakt geen gebruik van de operatordiensten van KPN (waar Telfort nu gebruik van maakt) en daar is die NT op geprogrammeerd (de NT is het bovenste vervangbare deel). Dus de Genexis NT wordt vervangen voor een ander soort NT. De grondplaat zal wel blijven zitten.
Daarnaast lees ik bij Jonaz dat er een ZTE F668 bij de glasvezelaansluiting wordt geplaatst.

Toevoeging: Ik lees net de specs van die ZTE F668 en ik concludeer dat dat in het geheel je nieuwe NT wordt. Dus net als bij Vodafone neem ik aan dat er een glasvezel-kabeltje direct op de connector van de FTU (de grondplaat met glasvezelafwerking en connectoren) wordt geklikt en het andere eind in de ZTE. Die dan wel naast die FTU moet hangen of staan.
Dan zit je alleen met een puntje dat bij Vodafone ook vaak gehoord wordt: Die NT van Telfort moet eraf zodat je de connectoren kan zien en dat kabeltje op de blauwe of de groene kan klikken (groen geloof ik hier). Maar om het netjes af te werken zou eigenlijk de originele lege kap er weer op moeten. Die heeft echt niemand meer in huis..

Wat kunnen anderen hier in het topic daar over zeggen? Hoe is dat bij hen gegaan?

[ Voor 32% gewijzigd door Barre73 op 18-01-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wilde schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:48:
Dank je Barre

Het glasmodem wordt volgens mij wel vervangen, anders haal je je contractueel vastgestelde snelheden niet :) Ik heb zelf ook nog een (toch wel antieke) packetfront hangen. Neem aan dat de monteur die gelijk omwisselt
Dat laatste weet ik wel zeker maar dat zou niet de Jonaz monteur mogen zijn. Als een Packet Front vervangen moet worden dan heb je het over de hele FTU (dus met de glasvezelafwerking) en dat moet een Reggefiber monteur doen. Ik weet eerlijk gezegd niet of die 2 monteurs gecombineerd worden tot eentje of dat je twee afspraken krijgt. Daar heb ik qua Jonaz nog geen ervaringen over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
Er is overigens nu een actie waarbij je een gratis Chromecast krijgt bij een nieuw abonnement. Nu had ik mijn abonnement net voor de actieperiode afgesloten, maar krijg er alsnog een opgestuurd. Ze blijven me (positief!) verbazen met hun klantenservice. Maar goed, ik ben Telfort gewend :X

[ Voor 8% gewijzigd door Gophlin op 18-01-2016 15:08 ]

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
Monteur is vanmiddag geweest en heeft eea aangesloten. Ik was zelf niet thuis, dus toch weer spannend wat je dan gaat aantreffen in de meterkast bij thuiskomst. Allereerst de oude situatie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XwmrCBu5gTiR9WHtkSJGoFvB/thumb.jpg

En de nieuwe situatie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zsxnWmERxHDtQ3lrOAwNFW1l/thumb.jpg

De Genexis NT is nu een hele luxe doos waarin het glas binnenkomt en weer via de opening waar eerst coax zat naar buiten komt. Het glas gaat dus inderdaad direct het nieuwe ZTE modem in. Deze stond al in bridge mode maar wel had de monteur WiFI aangelaten en een briefje achtergelaten met SSID en code 8)7

Eigen router weer aangesloten en het internet en telefoon doen het in ieder geval :*)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xOALP1q9ZIvb15clHdSAullJ/full.png

TV echter niet. Ik kan nergens de instellingen vinden voor Jonaz (netwerk ID, modulatie, frequentie, etc), en de klantenservice kon me ook niet helpen. Ik word morgen teruggebeld ;( De eerste tegenvaller eigenlijk..

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik zit niet zo in de dvbc maar je hebt wel de smartcard ontvangen? Zat daar de info niet ergens bij verstopt toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
Smartcard was achtergelaten zonder verdere informatie. Analoge kanalen doen het wel, maar DVB-C niet (logisch want ik zit waarschijnlijk op het verkeerde netwerk of frequentie te zoeken)

majime-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wingie
Gophlin schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:31:
Smartcard was achtergelaten zonder verdere informatie. Analoge kanalen doen het wel, maar DVB-C niet (logisch want ik zit waarschijnlijk op het verkeerde netwerk of frequentie te zoeken)
1) TV uitzetten en CI-module inclusief smartcard verwijderen uit de TV.
2) TV aanzetten zonder CI-module, terug naar fabrieksinstellingen en zenders zoeken met de volgende instellingen (het maakt niet uit als er geen zenders gevonden worden):
a. frequentie: 474.00 of 474000 (aanvullen met nullen tot vakje vol is)
b. netwerk-ID: 5555
c. modulatie: 64-QAM
d. symboolsnelheid: 6875
3) TV uitzetten en CI-module installeren zonder smartcard
4) TV aanzetten en dan komt de melding over authenticatie die even zijn gang moet gaan. Mogelijk kunt u na afloop al naar Nederland 1 kijken.
5) TV uitzetten en smartcard in de CI-module steken.
6) TV aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
Dank! Kanalen worden gevonden maar ik loop nu nog tegen het probleem aan dat alle kanalen (muv Ned 1) klagen over codering en/of dat de zender geen onderdeel uitmaakt van mijn abonnement.

Update: Jonaz heeft haar website aangepast met deze gegevens:
De volgende instellingen kunt u gebruiken (voor uw CI+ module of settopbox) om het TV signaal van Jonaz te ontvangen:
  • frequentie: 474.00 of 474000 (aanvullen met nullen tot vakje vol is)
  • netwerk-ID: 5555
  • modulatie: 64-QAM
  • symboolsnelheid: 6875
Het kan enige tijd duren voor de “versleuteling” in de TV stream voorbij komt. De melding “E16: Dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement” betekent meestal dat u de TV of settopbox op standby moet laten staan om de versleuteling te laten synchroniseren. Dit kan – zoals aangegeven – enige tijd duren.
Deze melding is exact wat ik te zien krijg, dus ik zal vanavond maar weer eens moeten kijken of eea nu wel werkt.

[ Voor 69% gewijzigd door Gophlin op 20-01-2016 12:01 ]

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Gophlin schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 07:09:
Dank! Kanalen worden gevonden maar ik loop nu nog tegen het probleem aan dat alle kanalen (muv Ned 1) klagen over codering en/of dat de zender geen onderdeel uitmaakt van mijn abonnement.

Update: Jonaz heeft haar website aangepast met deze gegevens:

[...]

Deze melding is exact wat ik te zien krijg, dus ik zal vanavond maar weer eens moeten kijken of eea nu wel werkt.
Werkte het uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
Ja! Gisteravond nogmaals de stappen van Wingie doorlopen nadat Jonaz bevestigde dat vooral Samsung en LG televisies nogal moeite hebben met het activeren van de module. TV kanalen zijn loeischerp, dus ik ben tevreden :)

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:50:
[...]

Dat laatste weet ik wel zeker maar dat zou niet de Jonaz monteur mogen zijn. Als een Packet Front vervangen moet worden dan heb je het over de hele FTU (dus met de glasvezelafwerking) en dat moet een Reggefiber monteur doen. Ik weet eerlijk gezegd niet of die 2 monteurs gecombineerd worden tot eentje of dat je twee afspraken krijgt. Daar heb ik qua Jonaz nog geen ervaringen over gehoord.
Werd zojuist gebeld door Guidion. Zij voeren namens Jonaz de installatiewerkzaamheden uit. Aansluiten is een week naar achteren geschoven ivm drukte O-)

Voor zover ik weet zijn zij de partij die alles doen. Dwz, oude Packetfront weg en nieuwe ophangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wilde schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:35:
[...]

Werd zojuist gebeld door Guidion. Zij voeren namens Jonaz de installatiewerkzaamheden uit. Aansluiten is een week naar achteren geschoven ivm drukte O-)

Voor zover ik weet zijn zij de partij die alles doen. Dwz, oude Packetfront weg en nieuwe ophangen
Dat zou niet moeten kunnen. Guidion mag niet aan de glasvezels zitten. Maar nu ik inmiddels weet dat Jonaz geen NT gebruikt die moet passen op de FTU denk ik dat het ook niet eens hoeft. Het enige dat Guidion moet doen is hun glasvezelpatchkabeltje (die gele) op de glasconnector klikken. Dan worden alle actieve componenten die je eventueel nog had direct omzeild en komt het glasvezelsignaal direct binnen in de ZTE router van Jonaz. En met die glasvezel is niks mis in tegenstelling tot die oude Packet Front.Maar die laatste doet dus niks meer straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Ik heb inmiddels al ruim een maand Jonaz, erg tevreden!

Ik haal draadloos 30mbit... de modem levert niet sneller....

ik wil dus een AC-router... iemand tips? Niet te duur aub maar wel dat ik tenminste echte goede snelheden kan halen. Kabel aanleggen is helaas niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hmmm, deze provider klinkt interessant. Echter ben ik wel benieuwd naar de snelheden die gehaald worden via bijvoorbeeld FTP. Momenteel zit ik bij Vodafone Thuis (en heb een 500/500 abbo), maar mijn snelheid komt niet verder dan 2,7MiB/sec... 8)7 Als ik rond kijk op internet, heb ik hier op het forum er meerdere keren naar gevraagd en op internet zelf (o.a. het forum van Vodafone Thuis zelf) krijgt niemand het opgelost, omdat Vodafone Thuis gewoon liever lui is dan moe (zo heb ik het idee).

Ik zit dus te kijken om over te stappen, maar wil dan wel graag weten hoe de FTP ervaringen zijn bij Jonaz. :)
Andere voorwaarde (bedenk ik me nu) is dat ik de router van de provider graag in bridge wil kunnen laten zetten, omdat ik liever mijn eigen apparatuur gebruik. Kan dit bij Jonaz ook? :)

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLister
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-06 11:46
Deze week ben ik overgestapt van Telfort (in 2015 gemigreerd van XMS) naar Jonaz. Tot nu toe ben ik zeer snel en netjes te woord gestaan en heb ik antwoord gekregen op mijn vragen. (in tegenstelling met Telfort). Vandaag gebeld door de installateur voor een afspraak te maken. De installatiedatum werd geprikt en ik hoop 12 februari aangesloten te worden. Mijn router de Asus RT-AC68U blijft gewoon staan, en achter de ZTE (deze wordt in de bridge-modus gezet) verbonden. Met de Asus heb ik zeer goede ervaringen zowel onbedraad als bedraad. Ik heb het volste vertrouwen er in, dat alles goed gaat verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Klinkt goed allemaal! :) Hou ons op de hoogte! :) Mooi dat je in elk geval bevestiging hebt dat bridge mode werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-07 20:35
Vandaag aangesloten door Jonaz. Zeer klantvriendelijk. Giga-ntische pijp naar de buitenwereld:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5020710662.png

Sneller dan dit heeft geen zin voor me. Dan moet ik alles optrekken naar een 10Gb netwerk. Dat wordt onbetaalbaar... Sterker nog, het kan goed zijn dat mijn Jonaz pijp wel sneller is dan dit, maar dat mijn eigen 1-gig-hardware het niet kan verwerken!

TV werkt nu nog alleen analoog. Digitaal schijnt iets met de smartcard van doen te hebben. Dat wordt denk ik wel binnen een paar dagen opgelost.

Erg leuke ISP voor de gemiddelde tweaker. Voor het type schoonmoeder is een beetje hulp wel handig denk ik. Mijn telefoon moest ik zelf nog even aansluiten (waren ze vergeten denk ik). En die aansluiting zit nu natuurlijk ergens anders. Ik ben de hele middag bezig geweest om alle oude kabels/router/modem weg te slopen, en alles opnieuw aan te sluiten. Switch, modem, dubbele NAS, home cinema etc. etc., alles opnieuw voorzien van static IP, nieuwe gateway. :O Maar de meeste mensen zullen wel DHCP gebruiken met alleen wat Wifi spul. Dan ben je gauw klaar denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door FiberSam op 22-01-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
sammymammy schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:27:
Vandaag aangesloten door Jonaz. Zeer klantvriendelijk. Giga-ntische pijp naar de buitenwereld:

[afbeelding]
Nu ben ik toch benieuwd naar welke server je test in Utrecht, en wat voor router je er zelf achter hebt hangen. Ik kom zelf tot ongeveer 450Mbit max..
Overigens voor digitale tv, zie mijn post hierboven. Bij mij deed mijn tv ook moeilijk icm CI+ module.

[ Voor 10% gewijzigd door Gophlin op 23-01-2016 21:25 ]

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
LINKSYS WAP300N

Wat vinden jullie van deze AP achter de modem van Jonaz? AC-routers zijn echt fors in prijs en vaak een oude chip dat niet veel beter presteert dan bovenstaande.

Ben benieuwd...

[edit] laat maar ondersteund geen 1000Mbps ..

[ Voor 12% gewijzigd door Remko.me op 23-01-2016 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
@Gophlin: dat is de server van Jorgeliauw.nl. Vandaag opnieuw getest, en weer >900Mbs

@Remko.me: als je zo nodig 1 gig wilt hebben, neem dan een bedraad netwerk. Het kan wel draadloos, maar veel van je mobiel apparatuur zal dat toch niet aankunnen. Wil je perse draadloos, dan moet je al minimaal een AC1300 advertised AP hebben. En dat werkt dan alleen nog goed op de 5 GMHz band. En ook dat zal lang niet al je randapparatuur kunnen ontvangen, want veelal alleen 2.4 GHz band.

[ Voor 69% gewijzigd door FiberSam op 23-01-2016 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-07 16:07
En zelfs veel mobiele apparaten die wel 5 ghz. ondersteunen zullen nog steeds geen Gbit halen omdat ze simpelweg te weinig antennes hebben.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
gaat mij niet om Gbit maar om toch de 500Mbps te kunnen halen.....
of iig rond de 300Mbps
nu kom ik niet eens boven de 40Mbps uit download en upload 18Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
Kans is groot dat je ontvanger brak is. Ik haal hier met een heel goedkoop USB stickje 23/32, en met een Iphone 40/50. Upload is doorgaans sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
@Sammy macbook air nieuw, iMac en iPhones allemaal dezelfde snelheid dus dat kan het niet zijn.

wat zou de router van Jonaz aan moeten kunnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Remko.me schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:12:
@Sammy macbook air nieuw, iMac en iPhones allemaal dezelfde snelheid dus dat kan het niet zijn.

wat zou de router van Jonaz aan moeten kunnen dan?
Even bij Jonaz op de site kijken en googlen..:

http://enterprise.zte.com...401/t20140109_416588.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5024931744.png
(bedraad getest direct aan eigen router (Apple Airport Extreme AC) achter ZTE modem in bridge)

Het lijkt erop dat Jorgeliauw als enige de snelheid aan kan :) We zijn eigenlijk niet zo zeer onze verbinding aan het testen als de speedtest servers :D

[ Voor 17% gewijzigd door Gophlin op 24-01-2016 16:10 ]

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-06 21:03
Verdorie in november 2015 mijn contract met Telfort verlengd voor een jaar (vanwege overstap op 200 Mb), 3 weken later kreeg ik deze aanbieding van Jonaz... :`-(
Ik moet dus nog een paar maandjes wachten eer ik over kan naar deze aanbieder.
Op zich vind ik 200 Mb wel snel genoeg, maar 500 Mb voor minder geld laat ik niet schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
Het ZTE modem heeft idd een erg ongemakkelijke UI. Ik loop me al dagen suf te zoeken naar hoe ik normale zaken moet instellen. Het lijkt erop dat uPnP niet lokaal is in te stellen (wel aan WAN zijde ?!?):
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/72ak5d.png
Mijn DLNA TV vindt mijn NAS een enkele keer wel, maar meestal niet. Mijn PC (via Serviio server) is nog helemaal niet tevoorschijn gekomen. Ik ben bang dat alle tweakers die iets meer willen dan gewoon internet op je mob er niet aan ontkomen om ZTE in bridge te zetten en een 2e router aan te laten schuiven. Wel een beetje overkill, aangezien het ZTE modem in principe het meeste wel zou moeten kunnen. Maar daar iets over opzoeken is vrijwel onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Mhhh ik begon me af te vragen wat het nut is om 'm in Bridge mode te zetten omdat hij vwb performance en functionaliteit eigenlijk best OK is. Als ik bovenstaande zie begin ik beetje te twijfelen. Hoe is de Wifi op dat ding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Wilde schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:56:
Mhhh ik begon me af te vragen wat het nut is om 'm in Bridge mode te zetten omdat hij vwb performance en functionaliteit eigenlijk best OK is. Als ik bovenstaande zie begin ik beetje te twijfelen. Hoe is de Wifi op dat ding ?
hier echt slecht 43Mbps inmiddels max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Mag ik vragen waar iedereen woont? Kunnen ze door heel Nederland aansluiten? Als er maar glasvezel ligt?

Ik ga namelijk verhuizen binnenkort en in het appartementen complex krijgt elk appartement glasvezel tot in de meterkast. Echter is het zooitje nog niet aangesloten, dus kan ik de postcode check niet gebruiken.

Ik ben een beetje aan het oriënteren op glasvezel boeren en de kosten / Mb/s / opties met elkaar vergelijken. Maar omdat het adres dus nog niet bekend is kan ik de vergelijkers niet gebruiken.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32
Ultimation schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:21:
Mag ik vragen waar iedereen woont? Kunnen ze door heel Nederland aansluiten? Als er maar glasvezel ligt?

Ik ga namelijk verhuizen binnenkort en in het appartementen complex krijgt elk appartement glasvezel tot in de meterkast. Echter is het zooitje nog niet aangesloten, dus kan ik de postcode check niet gebruiken.

Ik ben een beetje aan het oriënteren op glasvezel boeren en de kosten / Mb/s / opties met elkaar vergelijken. Maar omdat het adres dus nog niet bekend is kan ik de vergelijkers niet gebruiken.
Vul je postcode + huisnummer in op de website, en je weet of het kan ;)
https://www.jonaz.nl/

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

GermanPivo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:24:
[...]

Vul je postcode + huisnummer in op de website, en je weet of het kan ;)
https://www.jonaz.nl/
Even lezen;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32
Lijkt me dat als je een paar postcodes in de buurt pakt, dat je er ook wel moet komen. ;)

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Ultimation schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:21:

Als je niet in Leusden of Amersfoort gaat wonen hoef je al helemaal niet te kijken.

Jonaz levert alleen daar en dat komt weer omdat zij geen gebruik maken van de KPN apparatuur en KPN diensten maar zelf in elke glasvezel PoP van Reggefiber hun eigen apparatuur plaatsen. Dat is schreeuwend duur en daarom doen ze dit heel langzaam en zijn ze begonnen in Leusden, en recent is Amersfoort uitgerold (of nog bezig met uitrol, dat weet ik niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Oke, bedankt voor deze informatie. Dan misschien naar Breedband Arnhem of iets kijken.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.