[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 44 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Get!em schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:53:
Even vanuit gaande dat je naar nieuwe propositie wil/gaat:
Dan krijg je arcadyan tv-kastje (witte afstandsbediening). Is compleet IP-tv. Alles daarmee remote op servers van Telfort/KPN, dus pauze, gemist, begin gemist en opnemen gebeurt allemaal op de servers en niet lokaal in je kastje.
Gebruik je 1 van de 4 opties (programma gemist, pauzeren, begin gemist of opnemen) dan kun je altijd vooruitspoelen, ook in reclame blokken (in tempo tot 32x). Begin gemist begint altijd vóór het reclame blok vooraf aan het betreffende programma. Je moet dus bijna altijd nog vooruit spoelen als je die optie gebruikt. Ook bij programma opnemen zit diezelfde marge vooraf aan het programma (en dus vaak een reclame blok).

Begin gemist en programma gemist is overigens gratis voor publieke zenders en sommige commerciele (Discovery bijv), maar voor RTL en KIJK consorten, vaak betaald! Bij de standaard variant in je abonnement is het ook slechts 3 dagen terug. Pas bij betalen Telfort kun je 10 dagen of meer terug.
Dank voor je uitleg! :)

Maar volgens mij kom in niet in aanmerking voor de nieuwe propositie hier in oud-XMS gebied. Dus dan gaat het verhaal denk ik anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Jelte schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:32:
[...]
Dank voor je uitleg! :)

Maar volgens mij kom in niet in aanmerking voor de nieuwe propositie hier in oud-XMS gebied. Dus dan gaat het verhaal denk ik anders?
Ligt er aan, als je belt met klantenservice kun je actief aangeven dat je over wil naar nieuwe propositie. Zitten voor en nadelen aan (oa analoog signaal/coax is niet meer in nieuwe propo). Of je verlengt op de oude propositie.

https://forum.telfort.nl/...bonnement-glasvezel-49935

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Zowel op de nieuwe als op de oude propositie kun je advertenties overslaan bij begingemist of opname. Bij de commerciëlen kost begingemist inderdaad geld. In tegenstelling tot bij Ziggo, maar daar kun je geen advertenties overslaan bij begingemist op de commerciëlen.

Waarom zou je over willen naar de nieuwe propositie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Rallye schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:08:
Zowel op de nieuwe als op de oude propositie kun je advertenties overslaan bij begingemist of opname. Bij de commerciëlen kost begingemist inderdaad geld. In tegenstelling tot bij Ziggo, maar daar kun je geen advertenties overslaan bij begingemist op de commerciëlen.

Waarom zou je over willen naar de nieuwe propositie?
Owh, maar ik wil helemaal niet over. Vroeg me gewoon af of je reclame kon skippen bij IPtv/Interactieve TV.

Zit nu nog gewoon tv te kijken via DVB-C, werkt prima, behalve dus geen begin gemist/reclames doorspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ah, juist. Je wilt een Amino (de IP-ontvanger voor het oude Telfort-systeem). Dan heb je wel begingemist en evt. opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als je dan toch keuze hebt, kun je ook nog een Humax PVR overwegen op je coax signaal. Heb je alles zelf in de hand qua opnemen. M'n ouders hebben het in combi met Ziggo, en werkt prima. Zijn verschillende type Humax devices, zou je dan even in moeten verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

theblindman schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:30:
Een vraag voor oud-XMS klanten die zijn overgestapt naar de nieuwe Telfort-propositie:
Blijven de oude XMSnet.nl e-mailadressen behouden bij de overstap naar de nieuwe propositie?
Hier op GoT en op Google kan ik er niets over vinden, dus ben ik benieuwd naar jullie ervaringen :)
Ja hoor je behoud je Xmsnet email adres. :)

Ik zit nu ook van Xms naar Telfort.

Daarnaast een nieuwe email adres maken is geen probleem.

Alleen na de @ telfortglasvezel.nl vind ik een beetje te lang :)

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:36
Get!em schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:53:
Even vanuit gaande dat je naar nieuwe propositie wil/gaat:
Dan krijg je arcadyan tv-kastje (witte afstandsbediening). Is compleet IP-tv. Alles daarmee remote op servers van Telfort/KPN, dus pauze, gemist, begin gemist en opnemen gebeurt allemaal op de servers en niet lokaal in je kastje.
Gebruik je 1 van de 4 opties (programma gemist, pauzeren, begin gemist of opnemen) dan kun je altijd vooruitspoelen, ook in reclame blokken (in tempo tot 32x). Begin gemist begint altijd vóór het reclame blok vooraf aan het betreffende programma. Je moet dus bijna altijd nog vooruit spoelen als je die optie gebruikt. Ook bij programma opnemen zit diezelfde marge vooraf aan het programma (en dus vaak een reclame blok).

Begin gemist en programma gemist is overigens gratis voor publieke zenders en sommige commerciele (Discovery bijv), maar voor RTL en KIJK consorten, vaak betaald! Bij de standaard variant in je abonnement is het ook slechts 3 dagen terug. Pas bij betalen Telfort kun je 10 dagen of meer terug.
64x toch?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monster944 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:48:
[...]
Alleen na de @ telfortglasvezel.nl vind ik een beetje te lang :)
Ik begrijp nooit waarom mensen nog provider mailadressen gebruiken. Het beperkt je vrijheid enorm terwijl er volop mogelijkheden zijn om gratis om voor een zeer laag bedrag een adres te krijgen wat je voor onbepaalde tijd kunt aanhouden.

Gratis kun je bijv. bij gmail.com terecht en (beter) een eigen domein kost zo'n max 25 euro/jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:06:
[...]

Ik begrijp nooit waarom mensen nog provider mailadressen gebruiken. Het beperkt je vrijheid enorm terwijl er volop mogelijkheden zijn om gratis om voor een zeer laag bedrag een adres te krijgen wat je voor onbepaalde tijd kunt aanhouden.

Gratis kun je bijv. bij gmail.com terecht en (beter) een eigen domein kost zo'n max 25 euro/jaar.
Helemaal mee eens!

Ik kom dat ook vaak tegen in mijn kennissenkring.
Terwijl je zelfs al voor 15 euro per jaar een eigen domein hebt met hosting.

Dan ben je altijd vrij om te gaan en te staan waar je wilt en heb je altijd lekker je eigen (veel mooiere) e-mailadres.
Natuurlijk moet iedereen dat zelf weten maar het scheelt zoveel gedoe.
Ik doe dit zelf al sinds 2003 zo en het is gewoon ideaal!

[ Voor 8% gewijzigd door knorde op 01-05-2016 12:16 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Jelte schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:06:
[...]
Owh, maar ik wil helemaal niet over. Vroeg me gewoon af of je reclame kon skippen bij IPtv/Interactieve TV.

Zit nu nog gewoon tv te kijken via DVB-C, werkt prima, behalve dus geen begin gemist/reclames doorspoelen.
Zoals Get!em al schrijft is een Humax een prima apparaat.
Get!em schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:41:
Als je dan toch keuze hebt, kun je ook nog een Humax PVR overwegen op je coax signaal.
Zelf heb ik Telfort DVB-C en de Humax iHRD-5200c en deze bevalt mij uitstekend!! Ik kan tegelijkertijd 2 programma’s opnemen en soms zelfs een 3ᵉ kijken. Dit hangt af van de streams die uitgezonden worden,het lijkt er op dat de "standaard zenders" verdeeld zijn in streams:
- NPO1 ,NPO2 ,NPO3
- RTL4, RTL5, SBS6 en RTL7, 24Kitchen
- RTL8, Veronica, Net5 en één
- SBS9, Canvas,
- RTLZ
- Discovery, NPO2 HD, NPO3 HD
- NPO1 HD
- NGC, Animal / TLC, Comedy C,
- FOX

De Humax kan dus 2 streams opnemen en ondertussen kun je in een van die opgenomen streams gewoon kijken.
Tegenwoordig kijken wij eigenlijk alleen nog maar opgenomen programma’s en kunnen we de reclames gewoon heerlijk doorspoelen.
Ik hoop nog lang gebruik te kunnen maken van DVB-C en mijn Humax!! d:)b

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 12-09 19:38
Ik meende dat als je 720 en dan de voorruitspoel knop bij iptv drukt je eigenlijk alle reclame precies doorspoeld. :)

IPTV met opname pakket kan 6 opnames tegelijk doen en 1 bekijken. Of nja opnemen is het eigenlijk niet natuurlijk. ;) Het is in de cloud. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:57

Fiber

Beaches are for storming.

LOL @ Telfort:
Maak je gebruik van een witte afstandsbediening? Bekijk de wijzigingen.

Maak je gebruik van een witte afstandsbediening en heb je glasvezel? Bekijk de wijzigingen.

Maak je gebruik van een zwarte afstandsbediening? Bekijk de wijzigingen.
https://www.telfort.nl/pe...llingen-telfort-thuis.htm

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 01:44
De URL's zijn duidelijker, "wijzigingen-2016", "-2016-glasvezel" en "-2016-ghm" (Glashart Media)... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Laatst online: 19-09 13:39

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Iemand problemen met internet op oude propostitie?
Hier in 8245(Lelystad Landstrekenwijk) geen internet, wel telefonie en IPTV. Op de Genexis knippert het onderste lampje.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hier 1211(Hilversum) geen problemen op de oude propositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:08
Is het bij Telfort gebruikelijk dat je na het eerste jaarcontract een aanbieding krijgt om het abonnement te verlengen? Bijvoorbeeld x maanden korting of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
GoEV6 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:23:
Is het bij Telfort gebruikelijk dat je na het eerste jaarcontract een aanbieding krijgt om het abonnement te verlengen? Bijvoorbeeld x maanden korting of zo?
Nee, als het aan Telfort ligt blijft het abonnement stilzwijgend doorlopen. Maar als je zelf contact opneemt met die vraag, krijg je inderdaad zo'n aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
Chris.nl schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:28:
[...]

Nee, als het aan Telfort ligt blijft het abonnement stilzwijgend doorlopen. Maar als je zelf contact opneemt met die vraag, krijg je inderdaad zo'n aanbod.
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:48
Heb vanmiddag een nieuwsbrief van Telfort ontvangen:
Aantal niet/minder interessante zaken, maar ook:
Verbeteringen aan Interactieve TV
...
Verder worden later dit jaar alle zenders in HD-kwaliteit vooraan in de zenderlijsten geplaatst. U kijkt dan meteen in de beste kwaliteit.

Veranderingen in het zenderaanbod
Vanaf 1 juli voegen we een aantal zenders toe aan het Basis zenderpakket. Klik hier voor alle wijzigingen en het zenderoverzicht per 1 juli.
Vooral met dat eerst ben ik zeer content _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 12:26
Internet viel hier in 2133 weg, een half uur geleden. Na de stekker uit het glasvezelmodem te hebben getrokken (en weer erin gestoken) werkte het weer. Wel een nieuw IP-adres gekregen, zoals wel vaker. Ik verlang zo naar een vast IP-adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier sinds 09:45 geen internet in 2652 op de oude propositie.
Analoog en DVB-C werken wel, IPTV (amino) niet. De 2e vezel geeft dus wel signaal.

Diverse lampjes op de genexis knipperen, een powercycle helpt helaas niet.

De telfort helpdesk geeft aan ook geen verbinding met de modem te krijgen en heeft de storing doorgestuurd. Kan 2 tot 5 werkdagen duren.... fijn met zo'n lang weekend. :(
Dan de dual WAN met m'n mobiel maar eens activeren in de router :)

Edit:
In 2651 ook niet werkend bij Fiber, (dezelfde dienst)
Telfort nieuwe propositie ook weg, zal hier in de buurt dan een aardige hick-up hebben.

Edit 2:
Om 23:00 weer internet :), nog geen IPTV.

Edit 3:
Zaterdag 14-5: Alle diensten weer in orde.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41
KillerAce_NL schreef op woensdag 27 april 2016 @ 00:55:
Nu ook maar eens de stap gezet naar glasvezel all in one van Telfort. Eind Mei wordt ik overgezet vanaf Ziggo. Ben benieuwd.
Mijn redenen:

De Ziggo apparatuur was ik iig zat. De Horizon wil ik niet, de dvr-box is altijd een ramp geweest, heb er wel 10 gehad.
Constant onaangekondige reboots ne firmware updates die niet werken, on demand features die de helft vd tijd niet werkten. Vastlopende boxen.
Schrappen van zenders...

Internet modem en snelheid zijn altijd wél goed geweest, was ik dik tevreden over.

Ik hoor wel vaak slechte verhalen over de experiabox, we wachten af...
Hier ook. Gisteren Telfort glas aangevraagd, zo dat Ziggo de deur uit kan. Wat een ramp is dat sinds de overname / samengaan met UPC ELKE avond storing, telefonie wat rampzalig is. Alleen TV werkt. Al moest je niet te snel van zenders wisselen want dan had je zwart beeld :')
18 Juni gaat glas hier lopen. Nu al een opluchting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zo, na een avondje prutsen heb ik Routed IPTV aan de praat gekregen bij Telfort via mijn Mikrotik router. Het duurde even voordat ik doorhad dat de DHCP server van Telfort er niet tegen kan wanneer je op zowel VLAN 4 als VLAN34 een DHCP adres opvraagt met hetzelfde MAC-adres. In dat geval krijg je op 1 van de twee dus gewoon geen response. Nadat ik voor 1 van de twee interfaces het MAC adres spoof werkt het allemaal perfect.

Nu werkt "Méér TV" met Netflix e.d. dus ook :) Ik heb nu de IPTV boxjes wel in een dedicated lan segment gestopt zodat de IGMP Proxy niet de rest van mijn netwerk vervuild...

Eigenlijk was dit gepruts om te kijken of bovenstaande werkbaar is zonder IGMP Snooping ter voorbereiding van mijn overstap richting KPN... maar leuk dat het nu allemaal werkt, met 3% CPU load op de Mikrotik :9

/Edit, op verzoek de relevante stukjes uit de config:
/interface bridge
add admin-mac=<SPOOFED_MAC_HIER> arp=proxy-arp auto-mac=no name=WAN.4_MACSPOOF
add name=bridge-IPTV
add name=bridge-LAN

/interface ethernet
set [ find default-name=ether1 ] name=WAN
set [ find default-name=ether2 ] name=ether2-master
set [ find default-name=ether3 ] master-port=ether2-master
set [ find default-name=ether4 ] master-port=ether2-master
set [ find default-name=ether5 ] master-port=ether2-master
set [ find default-name=ether7 ] master-port=ether6
set [ find default-name=ether8 ] master-port=ether6
set [ find default-name=ether9 ] master-port=ether6
set [ find default-name=ether10 ] master-port=ether6
set [ find default-name=sfp1 ] disabled=yes

/ip neighbor discovery
set WAN discover=no

/interface vlan
add arp=proxy-arp comment="Telfort IPTV" interface=WAN name=WAN.4 vlan-id=4
add arp=proxy-arp comment="Telfort Internet" interface=WAN name=WAN.34 vlan-id=34

/ip neighbor discovery
set WAN.4 comment="Telfort IPTV" discover=no
set WAN.34 comment="Telfort Internet" discover=no

/ip dhcp-client option
add code=60 name=option60-vendorclass value="'IPTV_RG'"

/ip dhcp-server option
add code=60 name=IPTV value="'IPTV_RG'"
add code=28 name=IPTV_BROADCAST value="'192.168.3.255'"

/ip dhcp-server option sets
add name=IPTV options=IPTV,IPTV_BROADCAST

/ip pool
add name=192.168.1 ranges=192.168.1.10-192.168.1.254
add name=192.168.3 ranges=192.168.3.10-192.168.3.254

/ip dhcp-server
add address-pool=192.168.1 disabled=no interface=bridge-LAN name=LAN
add address-pool=192.168.3 disabled=no interface=bridge-IPTV name=IPTV

/routing bgp instance
set default disabled=yes

/interface bridge port
add bridge=bridge-LAN comment=defconf interface=ether2-master
add bridge=bridge-IPTV comment=defconf interface=ether6
add bridge=bridge-LAN comment=defconf interface=sfp1
add bridge=bridge-LAN comment=defconf interface=WLAN
add bridge=WAN.4_MACSPOOF interface=WAN.4

/ip address
add address=192.168.1.1/24 comment=LAN interface=bridge-LAN network=192.168.1.0
add address=192.168.3.1/24 comment=IPTV interface=bridge-IPTV network=192.168.3.0

/ip dhcp-client
add add-default-route=special-classless default-route-distance=254 dhcp-options=option60-vendorclass,clientid,hostname disabled=no interface=WAN.4_MACSPOOF use-peer-dns=no use-peer-ntp=no
add default-route-distance=0 dhcp-options=hostname,clientid disabled=no interface=WAN.34

/ip dhcp-server network
add address=192.168.1.0/24 comment=LAN gateway=192.168.1.1
add address=192.168.3.0/24 comment=IPTV dhcp-option-set=IPTV gateway=192.168.3.1

/ip firewall filter
add chain=input comment="defconf: accept ICMP" protocol=icmp
add chain=input comment="defconf: accept established,related" connection-state=established,related
add action=drop chain=input comment="defconf: drop all from WAN" in-interface=WAN.34
add action=fasttrack-connection chain=forward comment="defconf: fasttrack" connection-state=established,related
add chain=forward comment="defconf: accept established,related" connection-state=established,related
add action=drop chain=forward comment="defconf: drop invalid" connection-state=invalid
add action=drop chain=forward comment="defconf: drop all from WAN not DSTNATed" connection-nat-state=!dstnat connection-state=new in-interface=WAN.34

/ip firewall nat
add action=masquerade chain=srcnat comment=IPTV dst-address=10.241.192.0/18 out-interface=WAN.4_MACSPOOF
add action=masquerade chain=srcnat comment=IPTV2 dst-address=213.75.112.0/21 out-interface=WAN.4_MACSPOOF
add action=masquerade chain=srcnat comment=Internet out-interface=WAN.34
add action=masquerade chain=srcnat comment="NAT Loopback (IPTV)" out-interface=bridge-IPTV src-address=192.168.3.0/24
add action=masquerade chain=srcnat comment="NAT Loopback (LAN)" out-interface=bridge-LAN src-address=192.168.1.0/24

/routing igmp-proxy interface
add alternative-subnets=10.241.192.0/18,213.75.0.0/16 interface=WAN.4_MACSPOOF upstream=yes
add interface=bridge-IPTV

[ Voor 87% gewijzigd door BastiaanN op 16-05-2016 15:45 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Chris.nl schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:28:
[...]

Met welke afdeling ;)? Mijn jaar abbo is bijna voorbij, ben opzich tevreden maar een jaartje verlengen vanwege een welkomst actie is wel interessant natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jay-v schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:06:
[...]

Met welke afdeling ;)? Mijn jaar abbo is bijna voorbij, ben opzich tevreden maar een jaartje verlengen vanwege een welkomst actie is wel interessant natuurlijk.
Geen idee, ik had zelf destijds gewoon de klantenservice gebeld. Gezegd dat ik an sich tevreden ben, maar had gelezen dat ik ook kon verlengen met een aanbieding en toen kwam het goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Chris.nl schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:09:
[...]

Geen idee, ik had zelf destijds gewoon de klantenservice gebeld. Gezegd dat ik an sich tevreden ben, maar had gelezen dat ik ook kon verlengen met een aanbieding en toen kwam het goed....
Geregeld! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Meer mensen last van "Waiting for network" error bij TV? Ik zit in 3751 postcode gebied.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Rutix schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:33:
Meer mensen last van "Waiting for network" error bij TV? Ik zit in 3751 postcode gebied.
oude propositie ( amino decoders) of nieuwe ?

Op de oude heb ik het vanochend een paar seconden, maar werkte wel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
TripleNL schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:01:
[...]

oude propositie ( amino decoders) of nieuwe ?

Op de oude heb ik het vanochend een paar seconden, maar werkte wel gewoon
Na een reset van de modem deed hij het vanmiddag weer :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Het lijkt erop dat ik een TV storing te pakken heb, 7423 (Deventer) nieuwe prop.
Kom thuis en wil de ontvanger aanzetten en er gebeurd niks (klok blijft staan).
Met de schakelaar uit en aan en opstarten duurt nu wel heel erg lang (+5min) en begint weer opnieuw...

Edit 1:
De vrouw kan boven wel gewoon tv kijken en Studio Sport opnemen.

Edit 2:
15-20min later en beneden doet hik het ook weer

[ Voor 21% gewijzigd door St00mwals op 22-05-2016 18:49 . Reden: Werkt blijkbaar toch wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 21:33
Ik wil gaan overstappen van Ziggo naar Telfort Glas.

Zoals ik het nu begrepen heb vervalt dan mijn coax aansluiting?
Dat vind ik wel jammer omdat ik dan boven in meerdere kamers een setopbox moet neer zetten. In die setopbox hoeft alleen een utp kabel? Of kan dat ook via wifi?

En hoe zit het qua internet? Is het zo dat als je tv kijkt dit ook al de bandbreedte van je internet beïnvloedt?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
Nee, de settopboxen kunnen niet via WIFI. Ze hebben een UTP aansluiting nodig.

Kort antwoord qua snelheid: Het is in bijna geen enkel geval meer zo dat TV kijken invloed heeft op je internet bandbreedte.

Volgens mij zijn er bijna geeen PoP locaties meer waar je nog snel op een 100 Mbit lijn terecht zal komen. Maar zelfs dan: als jij voor 50/50 kiest, blijft er nog 50 over voor TV :P.

In de andere gevallen zit je op een Gigabit lijn en is er, zelfs al neem je het 500/500 abonnement, nog 500 Mbit/s over voor de TV.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de email van Telfort ontvangen over de wijzigingen van het Alles-in-1 abonnement.

Als ik zo zie veranderd bij het oude pakket alleen het starttarief en gesprekstarief van de telefoon.

http://www.totaaltv.nl/ni...erhoging-bij-telfort.html

Schijnbaar geldt deze verhoging dus alleen voor het nieuwe pakket.

Is ook wel terecht want het iptv platform wordt niet meer verder ontwikkeld en de eigen KPN content is niet beschikbaar in de oude pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

merk de laatste tijd dat het geluid van met name RTL hapert. Beeld is wel normaal. Hebben mer mensen hier last van?

[ Voor 9% gewijzigd door greatgonzo op 26-05-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 09:00
greatgonzo schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:48:
merk de laatste tijd dat het geluid van met name RTL hapert. Beeld is wel normaal. Hebben mer mensen hier last van?
dat heb ik volgens mij met meer zenders, best irritant

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Wat ik uit een betrouwbare bron heb vernomen is, dat KPN/Reggefiber begin 2017 het analoge signaal uit willen gaan faseren. Dit betekend dat voor veel mensen die de oude abonnementen met de analoge propositie hebben uit de tijd van Telfort// Kick XL/ Concept ICT/ Lijbrandt / Solcon het analoge signaal komt te vervallen. Ik bedoel hier mee het analoge TV en radio en het analoge DVB-C signaal die op de 2de fiber binnen komt bij deze klanten. Als dit waar is zal er binnenkort wel weer een brief en telefoon offensief komen van Telfort om te gaan overstappen op een ander abonnement . Hopelijk heeft me bron me juist geïnformeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
eymey schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:05:
Nee, de settopboxen kunnen niet via WIFI. Ze hebben een UTP aansluiting nodig.

Kort antwoord qua snelheid: Het is in bijna geen enkel geval meer zo dat TV kijken invloed heeft op je internet bandbreedte.

Volgens mij zijn er bijna geeen PoP locaties meer waar je nog snel op een 100 Mbit lijn terecht zal komen. Maar zelfs dan: als jij voor 50/50 kiest, blijft er nog 50 over voor TV :P.

In de andere gevallen zit je op een Gigabit lijn en is er, zelfs al neem je het 500/500 abonnement, nog 500 Mbit/s over voor de TV.
Het klopt wat je meld. Wat ik heb vernomen van me bron is dat alle POP's in NL van KPN/Reggefiber zijn geüpdatet: Er is nieuwe hardware geplaatst met gigabit poorten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
NDSFREAK schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:46:
[...]

Het klopt wat je meld. Wat ik heb vernomen van me bron is dat alle POP's in NL van KPN/Reggefiber zijn geüpdatet: Er is nieuwe hardware geplaatst met gigabit poorten ;)
Helaas niet allemaal... De kleinere kernen en wat grotere dorpen nog niet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:01

servies

Veni Vidi Servici

Barre73 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:42:
[...]

Plus dat er in de woning zelf ook nog meestal maar een 100Mbit aansluiting zit...
De idioot die destijds heeft besloten om POPS met 100Mbit aan te leggen moeten ze met terugwerkende kracht ontslaan... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NDSFREAK schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:39:
Wat ik uit een betrouwbare bron heb vernomen is, dat KPN/Reggefiber begin 2017 het analoge signaal uit willen gaan faseren. Dit betekend dat voor veel mensen die de oude abonnementen met de analoge propositie hebben uit de tijd van Telfort// Kick XL/ Concept ICT/ Lijbrandt / Solcon het analoge signaal komt te vervallen. Ik bedoel hier mee het analoge TV en radio en het analoge DVB-C signaal die op de 2de fiber binnen komt bij deze klanten. Als dit waar is zal er binnenkort wel weer een brief en telefoon offensief komen van Telfort om te gaan overstappen op een ander abonnement . Hopelijk heeft me bron me juist geïnformeerd.
Ze zullen het in elk geval tot eind dit jaar moet leveren anders plegen ze contractbreuk. Overigens heb ik er geen probleem mee want stap gewoon over naar Ziggo.

(Terzijde: er is niets analoogs aan het DVB-C signaal. Draadje waar het over heen gaat is irrelevant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zit inmiddels sinds februari voor internet + bellen bij Tweak ( 1 Gbps, 036 nummer inkomend voor omgerekend ~32 euro per maand ) en voor TV+Radio bij Ziggo.

Dus ik heb er ook geen last meer van :+

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:24

mb1

+1 dat is ook wat ik heb gehoord!

Ik had dus m'n alles in één 50mbit eind december mooi nog even voor een jaartje verlengd om heel 2016 zeker te zijn van DVB-C.
Wat schetste mijn verbazing dat ik een paar weken geleden gewoon kon upgraden naar 100mbit met een nieuw jaarcontract op de oude propositie!!!
Zal mij benieuwen wat er gaat gebeuren, aan mij gaan ze een moeilijke krijgen als ze me om willen zetten en ik zonder DVB-C kom te zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
servies schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:03:
[...]

Plus dat er in de woning zelf ook nog meestal maar een 100Mbit aansluiting zit...
De idioot die destijds heeft besloten om POPS met 100Mbit aan te leggen moeten ze met terugwerkende kracht ontslaan... 7(8)7
De aansluiting zelf kent geen snelheid. Het is de actieve NT die erop zit die de snelheid bepaalt in combinatie met de poortapparatuur in de PoP.
Reden was niet vreemd hoor. Deze apparatuur is tot begin 2012 uitgerold. Alle nieuwe PoPs daarna hadden vrijwel altijd Gbit. In de begintijd was 100/100 ook ruim zat. De kabelaar bood max 120 en het verschil in prijs van de apparatuur was toen nog heel groot en de vraag heel laag.
Ook WGDO, wat verder heel vooruitstrevend was, had geen Gbit switches (Zeewolde was in 2010 de eerste in het land met 200 Mbit).
En vanuit KPN bekeken: het backbone netwerk moet het ook allemaal aankunnen. Daar lagen op diverse plekken nog glasvezelkabels uit de jaren 80.
En alles van KPN moet over diezelfde kabels. Glasvezelklanten, koperklanten, zakelijk, mobiel dataverkeer, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:29
Barre73 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:42:
[...]

En ook niet in bepaalde steden.... mijn eigen PoP is nog steeds niet klaar voor de upgrade, de hoofdPoP wel, maar de 2 satellieten niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Barre73 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:36:
[...]

De aansluiting zelf kent geen snelheid. Het is de actieve NT die erop zit die de snelheid bepaalt in combinatie met de poortapparatuur in de PoP.
Dat bedoelde ik (NT), ik kon alleen ff niet op de naam komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
servies schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:29:
[...]

Dat bedoelde ik (NT), ik kon alleen ff niet op de naam komen
Dat maakt ook niet uit. Maar het betekent wel dat alleen de NT hoeft te worden gewisseld in de woning. Dat is vele malen minder arbeidsintensief dan een hele aansluiting vervangen, zoals nu gesuggereerd werd.
Dat wilde ik alleen even duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mb1 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:16:
[...]

+1 dat is ook wat ik heb gehoord!

Ik had dus m'n alles in één 50mbit eind december mooi nog even voor een jaartje verlengd om heel 2016 zeker te zijn van DVB-C.
Wat schetste mijn verbazing dat ik een paar weken geleden gewoon kon upgraden naar 100mbit met een nieuw jaarcontract op de oude propositie!!!
Zal mij benieuwen wat er gaat gebeuren, aan mij gaan ze een moeilijke krijgen als ze me om willen zetten en ik zonder DVB-C kom te zitten!
Idem hier. Oude propositie maar dan 100 ipv 50 mb voor 7,50 extra per maand. Bovendien enkele maanden korting terwijl ik dat 6 maanden geleden ook al kreeg bij de toenmalige verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Wat ik uit een betrouwbare bron heb vernomen is, dat KPN/Reggefiber begin 2017 het analoge signaal uit willen gaan faseren.
Tja. Met name voor het gebruiksgemak erg jammer. Zeker ook die analoge radio: ik heb toch niet voor niets een tuner in mijn Marantz sr6006 zitten..... en DAB is hier in de buurt ook niet alles. Bovendien moet ik daar dan een tuner (zoals https://www.conrad.nl/nl/...3028_pla-394193&WT.srch=1) voor kopen.

Als ik echter het huidige aanbod bij Ziggo zou willen, ben ik weer veel duurder uit....... Zelfs als ik dan geen Ziggo Sport totaal op zou zeggen (nu €10 per maand). Ik ga bij Ziggo vlot richting de €80 en betaal nu €50. Bovendien niet meer beneden opnemen en boven kijken....

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 28-05-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Rallye schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:55:
[...]

Tja. Met name voor het gebruiksgemak erg jammer. Zeker ook die analoge radio: ik heb toch niet voor niets een tuner in mijn Marantz sr6006 zitten..... en DAB is hier in de buurt ook niet alles. Bovendien moet ik daar dan een tuner (zoals https://www.conrad.nl/nl/...3028_pla-394193&WT.srch=1) voor kopen.

Als ik echter het huidige aanbod bij Ziggo zou willen, ben ik weer veel duurder uit....... Zelfs als ik dan geen Ziggo Sport totaal op zou zeggen (nu €10 per maand). Ik ga bij Ziggo vlot richting de €80 en betaal nu €50. Bovendien niet meer beneden opnemen en boven kijken....
Heeft Ziggo jouw signaal dan volledig afgesloten in de eindversterker? Dat gebeurt namelijk vaak niet, uit kostenoverwegingen. Heb je in ieder geval nog het analoog en DVB-C basispakket als dat nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Rallye schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:55:
[...]

Je kan ook gewoon een internet radio kopen, heb je ook alle zenders en nog veel meer opties :P

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Barre73: dat is de moeite van het proberen waard. Ik ben echter al wel 5 jaar weg bij (toen nog) UPC...
@Fiberdordrecht: internetradio kan de Marantz ook. De FM klinkt echter beter en is minder gevoelig voor drop outs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
fiberdordrecht schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:27:
[...]

Je kan ook gewoon een internet radio kopen, heb je ook alle zenders en nog veel meer opties :P
Tsja, wel weer een extra apparaat.

Wat gewoon nogal een stap terug is, als je voorheen bepaalde functionaliteit had zónder extra apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 11:03
Elke receiver of all-in-one cinemaset heeft wel ondersteuning voor internet radio. Heb zelf een demon. Waarom houden sommigen zich toch zo vast aan die ouderwetse storingsgevoelige coax kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hellboy! schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:34:
Waarom houden sommigen zich toch zo vast aan die ouderwetse storingsgevoelige coax kabel?
Sommige consumenten hebben de coax (eventueel met versterker) door het hele huis liggen en kijken 't op meerdere TV's zonder extra (stroomverbruik) kastjes + afstandsbediening. 't Geeft prima beeld, en hoeft niet per definitie te storen. Als je dan moet overstappen naar IPtv heb je een boel gedoe nieuwe kabels trekken (of een andere oplossing zoeken) voor elk 3e 4e toestel zo'n 5 euro extra betalen etc. terwijl je eigenlijk tevreden was met coax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Elke receiver of all-in-one cinemaset heeft wel ondersteuning voor internet radio. Heb zelf een demon. Waarom houden sommigen zich toch zo vast aan die ouderwetse storingsgevoelige coax kabel?
Er is niks storingsgevoelig aan een coax kabel, zeker niet als je het over het FM-signaal van bv. KPN ITNS of Ziggo hebt. Kraakhelder zonder ook maar 1 beetje ruis.

En audio automatisch in sync op alle op die coax aangesloten toestellen in het huis. Probeer dat laatste maar eens te verkrijgen met je uber moderne internet radio.

En beweren dat "elke receiver" of "elke all-in-one cinemaset" wel ondersteuning voor internet-radio zal hebben is ook wel erg kort door de bocht. Veel mensen zijn nog steeds prima tevreden met hun Denon of Marantz uit pak 'm beet 2007. En die hadden toen nog geen internetradio.

Dit is geen kwestie aan "vasthouden aan.... " maar gewoon tevreden zijn met iets dat inherent een heeeeeleboel voordelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

eymey schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:22:
En audio automatisch in sync op alle op die coax aangesloten toestellen in het huis. Probeer dat laatste maar eens te verkrijgen met je uber moderne internet radio.
Daar heb ik een Squeezebox Touch en Classic voor, die doen dat perfect en zonder problemen, het is alleen zo klote dat die productlijn om zeep is geholpen door de idioten die bij Logitech het beleid voeren...

Verder was ik het volledig eens met je post...
Ik heb zelf nog een Marantz receiver uit 2003 staan. Het enige dat ik mis zijn HDMI in/uitgangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Barre73 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 23:53:
[...]

Heeft Ziggo jouw signaal dan volledig afgesloten in de eindversterker? Dat gebeurt namelijk vaak niet, uit kostenoverwegingen.
Ja en nee. >:)
Bij de overstap van UPC --> FttH, duurde het alhier ruim een jaar voordat in de straatkast daadwerkelijk onze coax verbinding werd afgeknepen... Dus toen geen FM via de coax meer.

En ja, wij luisteren hier wel eens radio via een internet-enabled radio receiver. Maar idd, daarvoor moet wel je lokale LAN (al dan niet via WiFi) in de lucht zijn. En zijn er in feite diverse lokale devices nodig om iets simpels als een radiostation te beluisteren... :| En ja, het hapert wel eens... :-(

Nog een paar jaar en FM wordt vervangen door DAB; m.a.w. al die goede, degelijke, onverwoestbare, ouderwetsche FM ontvangers zijn nutteloos en (moeten) worden vervangen door nieuwe/andere devices. Die zeker niet de levensduur (zullen gaan) hebben van bijvoorbeeld een Beolit 707:
Afbeeldingslocatie: http://193.238.185.184/images/2001640?size=large&index=1
40 jaar oud (!) en still going strong!
dit icoon doet het anno 2016 nog steeds, maar stopt binnenkort ook met functioneren, vanwege de uitschakeling van de terrestrial FM uitzendingen...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Hopelijk is dit niet waar...
DVB-C is juist super voor toestellen waar je geen settopbox bij kunt/wilt plaatsen.
Ik heb bijv in de keuken een tv hangen, via DVB-C aangesloten voor toch redelijke goede beeldkwaliteit.
Als ik hier een box bij moet zetten zou ik niet weten waar :+

Op de logeerkamer ook DVB-C in gebruik. Kan opzich wel ene box bij.
Verder nog 3 animo boxen (2x oude lijbrand + 1x oude Vodafone) ze werken top en deze boxen kun je zo uitbreiden zonder dat je bedrag x in de maand moet aftikken. Koop er eentje op markplaats, netwerkkabel erin en gaan.

Blijft deze appraatuur dan wel houdbaar? Of komt KPN die nieuwe tuners plaatsen waar ik dan ook nog voor alle tv's bedrag x voor mag aftikken? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
thefox154 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:44:
[...]

Hopelijk is dit niet waar...
DVB-C is juist super voor toestellen waar je geen settopbox bij kunt/wilt plaatsen.
Ik heb bijv in de keuken een tv hangen, via DVB-C aangesloten voor toch redelijke goede beeldkwaliteit.
Als ik hier een box bij moet zetten zou ik niet weten waar :+

Op de logeerkamer ook DVB-C in gebruik. Kan opzich wel ene box bij.
Verder nog 3 animo boxen (2x oude lijbrand + 1x oude Vodafone) ze werken top en deze boxen kun je zo uitbreiden zonder dat je bedrag x in de maand moet aftikken. Koop er eentje op markplaats, netwerkkabel erin en gaan.

Blijft deze appraatuur dan wel houdbaar? Of komt KPN die nieuwe tuners plaatsen waar ik dan ook nog voor alle tv's bedrag x voor mag aftikken? :X
Ga er maar van uit dat het wel waar is. KPN-ITNS is al een jaar geleden gestopt met het plaatsen van de benodigde apparatuur in nieuwe PoP's en dit is de volgende stap.

Waarmee niet gezegd is dat er niet een andere aanbieder kan proberen dit CATV netwerk over te nemen. Maar ik weet zo even niet of dat een realistisch scenario is op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
ehtweak schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:37:
[...]

dit icoon doet het anno 2016 nog steeds, maar stopt binnenkort ook met functioneren, vanwege de uitschakeling van de terrestrial FM uitzendingen...
Je schopt (mogelijk) wel veel onterechte onrust.
Je bron komt uit 2013 en daar staat letterlijk dit in:
Beslissing in 2016?
Vooralsnog zal in 2016, een jaar voordat de FM-licenties verlopen, gekeken worden naar hoeveel procent van de huishoudens een DAB+ontvanger heeft. Mocht er daadwerkelijk een toestelpenetratie van 50% gehaald worden, dan wordt er een afschakeldatum voor FM vastgesteld. Het uitgangspunt is dat dit maximaal zes jaar na de na afloop van de huidige FM-licenties (deze lopen in 2017 af), zal zijn, dus in 2023. De FM-licenties worden dan eveneens tot 2023 verlengd.

Mocht de beoogde penetratie in 2016 niet gehaald zijn en nog niet duidelijk is of dit binnen enkele jaren gehaald gaat worden, dan worden alle vergunningen opnieuw verdeeld en blijft FM ook na 2023 aan.
Er is dus nog helemaal niks besloten dat FM in 2023 verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Waarom houden sommigen zich toch zo vast aan die ouderwetse storingsgevoelige coax kabel?
Omdat die coax kabel helemaal niet storingsgevoelig is. Verder is bij mij in huis de coax van de ene kamer naar de andere gelegd met een versterker ertussen en daarna nog eens keer naar weer een andere kamer.
En ales werkt perfect, met prima DVB-C beeld (3 tv’s met alle 3 DVB-C). Als dit op het glasvezel verdwijnt, kan ik dus nog maar in 1 kamer tv kijken zonder grote verbouwing.
Ik zal dan ook meteen overstappen naar Ziggo, daar ben ik ook niet zo blij mee (heb jaren bij UPC gezeten met de diverse problemen), maar dan heb ik in ieder geval wel overal tv.
En met mijn Humax kan ik 2 zenders opnemen en naar een 3ᵉ kijken. Dus geef mij maar DVB-C. _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Met dvb-c heb je toch niet alle zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellboy! schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:35:
Zonder CI+ niet.

Maar van de circa 45 TV-zenders bekijk ik er 35 al zelden of nooit en heb dus totaal geen behoefte aan 750 zenders waar ik er 740 niet zal bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bij Telfort werkt DVB-C (nog wel) zonder CI+. Je ziet alle DVB-C-zenders (maar dat zijn er minder dan via IPTv). Bij Ziggo heb je om meer dan standaard te kijken wel Ci+ nodig.

Zolang IPTV nog niet met de interne tuner van je TV of radio werkt, blijft coax voor mij de te prefereren keus. Geen extra afstandsbedieningen of (gezien de gebrekkige CEC-functies van veel kastjes) onnodige omschakelingen. Ik gebruik de Amino bij mij vooral omdat je anders een aantal zenders niet in HD of met surround krijgt. Erg jammer als dit dus weg zou gaan.

En inderdaad: hang je de platte TV mooi aan de wand in de slaapkamer, moet je er toch zo'n "puist" (sorry, IPTV-ontvanger) bij hangen.

Overigens: als coax echt weg zou gaan (hetgeen ik ook uit Solcon-bron via via heb vernomen), krijgen we dan eindelijk surround bij de publieke zenders op de IPTV? Ik moet nu elke keer mijn receiver van "Auto" naar Dolby zetten om van het gewone stereo op de publieken (en de BBC overigens) af te komen. Weer een extra keer drukken op de ab. De commerciëlen zijn wel in surround.... en de publieken via DVB-C ook. Zo blijf klikken....

Mijn Squeezebox heb ik een aantal jaren geleden juist verkocht vanwege de problemen, met updates, maar ook met het synchroon lopen van verschillende spelers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

funske schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:19:
[...]

Omdat die coax kabel helemaal niet storingsgevoelig is. Verder is bij mij in huis de coax van de ene kamer naar de andere gelegd met een versterker ertussen en daarna nog eens keer naar weer een andere kamer.
En ales werkt perfect, met prima DVB-C beeld (3 tv’s met alle 3 DVB-C). Als dit op het glasvezel verdwijnt, kan ik dus nog maar in 1 kamer tv kijken zonder grote verbouwing.
Ik zal dan ook meteen overstappen naar Ziggo, daar ben ik ook niet zo blij mee (heb jaren bij UPC gezeten met de diverse problemen), maar dan heb ik in ieder geval wel overal tv.
En met mijn Humax kan ik 2 zenders opnemen en naar een 3ᵉ kijken. Dus geef mij maar DVB-C. _/-\o_
Ik ga juist van (upc) Zigo naar Telfort ;)
Laatste tijd is dat ook niet lekker hoor.... Regelmatig blokkerig beeld, audio of sub vertraging...
Donderdag ga ik over naar Glas, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox154
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:52:
[...]

Zonder CI+ niet.

Maar van de circa 45 TV-zenders bekijk ik er 35 al zelden of nooit en heb dus totaal geen behoefte aan 750 zenders waar ik er 740 niet zal bekijken.
Ik heb hier bij Telfort geen CI+ nodig.

Gewoon kabel erin, tv scant en ik heb de publieke, commerciele, discovery & national geo erop. De rest kijk ik niet maar volgens mij vind hij er een stuk of 60 en nog wat radio zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Persoonlijk vind ik het extra kastje bij de hoofd-tv nog niet zo'n struikelblok Ik heb jarenlang bij Telfort/Lijbrandt de Amino gebruikt, naar volle tevredenheid.

En als de tv-dienst van Tweak wat volwassener was geweest, dan had ik misschien ook de overweging gemaakt om FM en DVB-C dan maar te schrappen, en om op IPTV only te gaan. Ook omdat, op eigen netwerken, Tweak iig NPO 1, 2 en 3 en wat andere publieke zenders zonder encryptie via IPTV doorgeeft (dus ook nog steeds via KODI te gebruiken, waar ik meestal genoeg heb aan de publieken).

Alleen radio was dan idd een probleem geworden, maar desnoods had ik dat opgelost met een goede FM dipool op zolder in de nok.

Echter, nu viel de balans dus toch naar het Ziggo basispakket. Bijkomend voordeel daarvan is dat ik, via de hdhomerun en tvheadend, nu ook de commercielen op m'n UTP netwerk en in KODI heb (zij het in SD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
KillerAce_NL schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:19:
[...]

Ik ga juist van (upc) Zigo naar Telfort ;)
Laatste tijd is dat ook niet lekker hoor.... Regelmatig blokkerig beeld, audio of sub vertraging...
Donderdag ga ik over naar Glas, ben benieuwd.
Waarschijnlijk heb jij het over IPTV van Ziggo met zo’n Horizon (klote)box. Als ik IPTV zou willen zou ik waarschijnlijk wel bij Telfort blijven. Op zich maakt het mij niet uit welke provider ik heb. Het enige dat ik wil is DVB-C en FM en als Telfort dat niet meer levert ben ik meteen weg.
Ik heb 3 TV’s met ingebouwde DVB-C decoder en een Humax DVB-C recorder en door het hele huis coax.
Omschakelen gaat mij teveel kosten.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
funske schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:31:
[...]

Waarschijnlijk heb jij het over IPTV van Ziggo met zo’n Horizon (klote)box. Als ik IPTV zou willen zou ik waarschijnlijk wel bij Telfort blijven. Op zich maakt het mij niet uit welke provider ik heb. Het enige dat ik wil is DVB-C en FM en als Telfort dat niet meer levert ben ik meteen weg.
Ik heb 3 TV’s met ingebouwde DVB-C decoder en een Humax DVB-C recorder en door het hele huis coax.
Hoe kom je er bij dat Ziggo IPTV levert via de Horizonbox? Het blijft gewoon DVB-C hoor. Anders had het niet gewerkt met een standaard coaxkabel naar je TV toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

funske schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:31:
[...]

Voor zover ik weet is het helemaal geen iptv en ik heb ook nog gewoon een normale mediabox, die Horizon heb ik nooit gewild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Hellboy! schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:35:
Het is maar net wat je wil. Ik wil echt niet alle zenders; ik moet er niet aan denken!!
Met DVB-C kan ik deze zenders bekijken; ik kijk meestal alleen naar de bovenste groep:
NPO 1 (dvb-c HD)
NPO 2 (dvb-c HD)
NPO 3 (dvb-c HD)
RTL 4
RTL 5
SBS 6
RTL 7
Veronica/Disney XD
Net5
RTL 8
één
Canvas
Discovery Channel
National Geographic
TLC
Nickelodeon
CNN
Euronews
MTV
Comedy Central
TV Oranje
Eurosport
Ketnet/OP
SchlagerTV
BBC One
BBC Two
ARD
ZDF
brava
TV 5 Monde
SBS 9
ARTE
WDR
RTL Television
Omroep Brabant TV
24Kitchen
Omroep Best
NDR Fernsehen
Studio040 TV
VOS TV
SLOV TV
Kontakt TV
*Lokale Omroep NN
LON TV
TV-Limburg
Rai Uno
LOS TV
TV Meierij
BLOS
Slam!TV
MLA TV
Skyline TV
Centraal TV
FOX
RTL Z
NPO 1 SD
NPO 2 SD
NPO 3 SD

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
KillerAce_NL schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:38:
[...]
Voor zover ik weet is het helemaal geen iptv en ik heb ook nog gewoon een normale mediabox, die Horizon heb ik nooit gewild :)
Had jij dan zo’n Cisco-box die elke keer kapot gaan?
Die heb ik in mijn UPC-periode ook een 6-tal versleten.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Barre73 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:34:
[...]

Hoe kom je er bij dat Ziggo IPTV levert via de Horizonbox? Het blijft gewoon DVB-C hoor. Anders had het niet gewerkt met een standaard coaxkabel naar je TV toe.
Je hebt gelijk, waarschijnlijk heet dat dan geen IPTV, maar met die Horizon-box heb je wel interactieve TV (via de coax)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

funske schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:44:
[...]

Had jij dan zo’n Cisco-box die elke keer kapot gaan?
Die heb ik in mijn UPC-periode ook een 6-tal versleten.
Yep, kapot, constant rebooten, onverwachte firmware updates tijdens het kijken. Dat samen met wéér een prijsverhoging, was de druppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
KillerAce_NL schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:49:
[...]

Yep, kapot, constant rebooten, onverwachte firmware updates tijdens het kijken. Dat samen met wéér een prijsverhoging, was de druppel.
Dat was voor mij ook de reden dat ik weg ging bij UPC. Die Cisco maakte gebruik van een gecodeerd DVB-C signaal en dat was inderdaad elke keer foute boel.
Maar nu het signaal ongecodeerd is kan ik met mijn Humax prima kijken lijkt mij.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Barre73 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:34:
[...]

Klopt deels :).

Het lineaire aanbod is idd DVB-C.

Maar de On Demand functies, inclusief Replay TV, gaan wel via IP (met z'n eigen ingebouwde DOCSIS modem :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:22:
[...]

Ik heb hier bij Telfort geen CI+ nodig.

Gewoon kabel erin, tv scant en ik heb de publieke, commerciele, discovery & national geo erop. De rest kijk ik niet maar volgens mij vind hij er een stuk of 60 en nog wat radio zenders.
Zowel bij Glas (Telfort) alsook kabel )Ziggo) kun je alle ongecodeerde zenders = standaardpakket zonder CI+ ontvangen. Op dat punt zit er geen tech. verschil tussen de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Ik kijk eigenlijk geen gewone tv. Neem maar bepaalde series op. Voor de rest alleen netflix en HBO (gratis bij combivoordeel) heb thuis in elke kamer 2 of meer utp patchpunten, coax maar in 2 kamers. De kids kijken toch meestal op de tablet enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Buiten het feit dat als dit doorgaat we analoge TV, FM en DVB-C kwijtraken, worden we ook verplicht de nieuwe settopboxen te gaan gebruiken.
Ik heb nu 1 Amino 540 en 2 140's in gebruik. Deze zijn mijn eigendom vanuit mijn voormalig Lijbrandt abonnement en eigen aankoop en kunnen dus na de overstap afgedankt worden. Zijn volgens de normen al afgeschreven maar functioneren nog prima. Hier gaat Telfort vast geen compensatie voor geven.

Verder hebben de nieuwe boxen geen harddisk. Voor opnemen wordt je dus verplicht om het opname pakket à € 5 per maand te nemen.
Ben benieuwd of dat op een of andere manier gecompenseerd gaat worden en zo ja hoe lang.

Ook ben ik benieuwd of we bij de "verplichte" overstap naar de nieuwe propositie (je hoeft natuurlijk niet bij Telfort te blijven) ook gelijk geconfronteerd worden met de hogere abonnementsprijs. Ik betaal nu voor het basispakket € 45. De nieuwe propositie gaat als ik het goed heb per 1-7-2016 naar € 48,50.
Met het opnamepakket er bij is dat dus € 8,50 extra per maand. Elke maand weer. Oh en dan heb ik het nog niet over de huur van de 3e box. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
stoffel63 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:57:
Buiten het feit dat als dit doorgaat we analoge TV, FM en DVB-C kwijtraken, worden we ook verplicht de nieuwe settopboxen te gaan gebruiken.
Ik heb nu 1 Amino 540 en 2 140's in gebruik. Deze zijn mijn eigendom vanuit mijn voormalig Lijbrandt abonnement en eigen aankoop en kunnen dus na de overstap afgedankt worden. Zijn volgens de normen al afgeschreven maar functioneren nog prima. Hier gaat Telfort vast geen compensatie voor geven.

Verder hebben de nieuwe boxen geen harddisk. Voor opnemen wordt je dus verplicht om het opname pakket à € 5 per maand te nemen.
Ben benieuwd of dat op een of andere manier gecompenseerd gaat worden en zo ja hoe lang.

Ook ben ik benieuwd of we bij de "verplichte" overstap naar de nieuwe propositie (je hoeft natuurlijk niet bij Telfort te blijven) ook gelijk geconfronteerd worden met de hogere abonnementsprijs. Ik betaal nu voor het basispakket € 45. De nieuwe propositie gaat als ik het goed heb per 1-7-2016 naar € 48,50.
Met het opnamepakket er bij is dat dus € 8,50 extra per maand. Elke maand weer. Oh en dan heb ik het nog niet over de huur van de 3e box. :-(
Juist dat bedoelde ik ook min of meer te zeggen. Ik betaal nu 45 - 5 (combi voordeel) is € 40,-.
Dat vind ik een heel net bedrag voor 50/50mbps, 2settopboxen (eigendom), pauze functies, opnemen en dvb-c.

Ben echt bang dat we hiermee heel hard genaaid gaan worden. Maar ja wat doe je eraan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:47
stoffel63 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:57:
Ik vraag me nog iets anders af: Als je nu een 'oude' FTU uit de Lijbrandt/XMS tijd hebt (bv. zo'n PacketFront die geen VLAN's ondersteunt), dan zal die dus vervangen moeten worden door een monteur. Nu zal Telfort dat allemaal wel goed regelen zolang je klant van ze blijft, maar wat als je die nieuwe propositie helemaal niet ziet zitten en wilt overstappen? Dat wordt dus gedoe met opzeggen, aanvragen en downtime :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
janbrede schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:04:
[...]

Ik vraag me nog iets anders af: Als je nu een 'oude' FTU uit de Lijbrandt/XMS tijd hebt (bv. zo'n PacketFront die geen VLAN's ondersteunt), dan zal die dus vervangen moeten worden door een monteur. Nu zal Telfort dat allemaal wel goed regelen zolang je klant van ze blijft, maar wat als je die nieuwe propositie helemaal niet ziet zitten en wilt overstappen? Dat wordt dus gedoe met opzeggen, aanvragen en downtime :(
Als je overstapt naar een nieuwe provider binnen glasvezel is dat tegenwoordig prima geregeld hoor. Er wordt een migratiedatum afgesproken en op die dag wordt je omgepatcht in de centrale. En in jouw geval krijgt Reggefiber automatisch de opdracht mee om ook de FTU te vervangen. Dus dat gebeurt op afspraak, op diezelfde migratiedag uiteraard. De aannemer van Reggefiber die je FTU vervangt is namelijk ook degene die je patch in de ochtend omzet.

Belangrijk is en blijft dat je wel een abonnement aanvraagt bij je nieuwe provider maar NIET zelf je oude opzegt. 9 van de 10 providers beschouwen de melding van migratie die ze van de nieuwe provider krijgen als opzegging en dat hoort ook zo. Op die manier kun je niet tussentijds afgesloten worden en zou je in principe bij je oude providers betalen tot de dag van migratie en bij je nieuwe vanaf die dag.

NB: ALs je een PF hebt zit je waarschijnlijk in WGDO gebied. Check dan wel even of er ook al andere providers beschikbaar zijn. In oud Portaal gebied is dat nog niet overal zo helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Net heb ik me ook maar eens laten terugbellen door Telfort.

> "goedemorgen, met xx, u heeft net verzocht om teruggebeld te worden?"
< "Ja, ik had op de site gelezen dat u mij een goed aanbod kunt doen als vaste klant, dus ik ben benieuwd"
> "u zit op de oude propositie met de zwarte amino. Dat blijft zo. Uw abonnement gaat van 47,50 naar 45 euro. Daarbij nog 6 maanden 12,50 korting, en uiteraard erbovenop het combivoordeel. Gaat u akkoord met de algemene voorwaarden?"
< "ja hoor"
> paar beveiligingsvraagjes later: u krijgt nog een bevestiging, alles is geregeld.

Dus uiteindelijk gaat mijn abbo sowieso 2,50 omlaag, en ik krijg er nog 75 euro korting bij. Puur met één telefoontje.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:05
Vandaag is alles-in-een glasvezel van Telfort bij ons aangesloten (sneller kan niet optie genomen) en haal in de ene onafhankelijke speedtest 30/250 en een andere onafhankelijke speedtest (Ookla) 400/400. Alles is bekabeld zowel via de Experiabox V8 als de Airport Extreme (2013) daar achter. Wat is nu betrouwbaar? En hoe ga ik dat vertalen naar iets wat praktisch nut heeft? Een speedtest resultaat heb je niet zoveel aan maar ik heb het idee dat er nu nog steeds langer gebufferd moet worden voor een 4K Youtube filmpje dan wat met UPC het geval leek.

Daarnaast lijkt het HD beeld niet erg scherp op onze 4K tv, is dit eigenlijk 720P of 1080P materiaal?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
Het is 1080i. Het zou kunnen dat de box op 720p ingesteld staat. Of op 1080p, waarbij de de-interlacer van de box mogelijk slechter is dan je gewend was.

Je kan de box eens op 1080i zetten. Dan laat je je mooie tv al het post-processing werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bij UPC stond op de oude mediaboxen het iig zo ingesteld dat de box het deed. Deze moest je handmatig op auto zetten om je tv het te laten doen (aan te raden, tenzij je oude meuk tv hebt).
Bij mij wordt het morgen aangesloten, ben benieuwd.

[ Voor 12% gewijzigd door KillerAce_NL op 01-06-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
KillerAce_NL schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:44:
Bij UPC stond op de oude mediaboxen het iig zo ingesteld dat de box het deed. Deze moest je handmatig op auto zetten om je tv het te laten doen (aan te raden, tenzij je oude meuk tv hebt).
Bij mij wordt het morgen aangesloten, ben benieuwd.
Wat versta jij onder 'oude meuk tv'?
Die van mij is een jaar of 5 oud (Sony Bravia KDX-32ex700).

Ik weet zelf nooit wat beter is:
-De box het beeld laten regelen
-De TV het beeld laten regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt een fatsoenlijke merk tv, daarvan kun je verwachten dat ie er fatsoenlijke de interlacer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Overigens is ook het beeld van Ziggo maximaal 1080i, geen "p" dus. Je zou eens kunnen testen wat het beste bevalt. Bij een 32" TV (relatief klein tegenwoordig) zou je ook eens kunnen proberen hoe het 720p-beeld van de STB bevalt. Bij mijn Amino is 1080p in ieder geval, zoals het door de STB wordt aangeboden niet om aan te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat niet alleen, op 1080p viel bij mij op de amino om de zoveel tijd even het beeld weg. Op 1080i nergens last van. (daar merk ik ook aan dat de amino een update heeft gehad of is gereset)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Daarvoor heb ik het niet lang genoeg getest. Tegenwoordig staat de Amino bij weer op "auto", volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:47
Wat de omroepen aanleveren is 1080i, omdat ze van oudsher interlaced doen (de SD norm was 576i, overeenkomend met het oude analoge signaal van 625 lijnen interlaced). Als de Amino dat moet de-interlacen naar 1080p kost dat een hoop cpu-kracht en de resultaten vallen vaak tegen. Dus laat je Amino gewoon op 1080i staan en laat de TV de de-interlacing doen, die kan dat veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Het klopt wat je zegt, maar waarom zou je de STB dan niet gewoon op "auto" zetten? Dan zet je TV alle aangeleverde signalen zelf om. Nu vraag je nog een bewerking van je STB als bijvoorbeeld SD-beeld wordt aangeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
hopelijk nog oud Lijbranders hier:

Ik ben vertrokken bij Telfort. Mooie deal met KPN zelf weten te treffen voor internet. So far so good.
Ik krijg nu een reminder van telfort via de post om de apparaten die ik van telfort te leen gehad heb retour te sturen.

Maar als lijbrander heb ik toch niets in bruikleen? De amino's kreeg men in eigendom en een router moest je zelf regelen, toch ?
Telfort vraagt nu om de amino en sitecom router retour. Daar is toch nooit sprake van geweest bij lijbrandt.
Ben ook nooit overgestapt naar nieuwe propositie. Heb alleen nog een factuur van een aanschaf van 2e amino in 2013. rest ontbreekt mij ook de spullen eerlijk gezegd. (ik had verwacht 4 jaar na dato niet meer nodig te hebben, silly me)

De NTU is eigendom van reggefibre (toch? ) of heb ik het mis ?
Telfort rept met geen woord over de NTU ( ook niet bij navraag)

wie weet meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:08
Is het wel duidelijk bij ze dat je een ex-lijbrandt gebruiker bent? Alleen bij de originele propositie van telfort glasvezel kreeg je 1 amino en 1 shitcom router. De ntu is van reggefiber volgens mij. En apropos, jij hebt alleen internet via glasvezel?

[ Voor 11% gewijzigd door scofield op 07-06-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Iemand ervaring met de portering van telefonie van kabel naar glas ? Zit de hele dag al zonder telefoon. Ze hebben het nummer al wel overgenomen, maar telefoon wrkt nog niet.

Edit:
Nevermind... Modem heeft een probleem met mijn bekabeling. Ik heb de telefoon verplaatst naar het modem en direct aangesloten, telefoon werkt weer.
Morgen maar eens de bekabeling nalopen.
Ik denk dat dit modem alle 4 aders nodig heeft en dat het Ziggo modem voldoende had aan de middelste twee. Dt is de enige verklaring die ik kan bedenken.

[ Voor 50% gewijzigd door KillerAce_NL op 07-06-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
KillerAce_NL schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:18:
Iemand ervaring met de portering van telefonie van kabel naar glas ? Zit de hele dag al zonder telefoon. Ze hebben het nummer al wel overgenomen, maar telefoon wrkt nog niet.

Edit:
Nevermind... Modem heeft een probleem met mijn bekabeling. Ik heb de telefoon verplaatst naar het modem en direct aangesloten, telefoon werkt weer.
Morgen maar eens de bekabeling nalopen.
Ik denk dat dit modem alle 4 aders nodig heeft en dat het Ziggo modem voldoende had aan de middelste twee. Dt is de enige verklaring die ik kan bedenken.
Toen ik over ging duurde het wel even (paar uur) voordat mijn telefoon het deed, SIP-gegevens moesten nog in het modem gezet worden.
Ik heb gewoon het twee aderige RJ-11 kabeltje van mijn Ziggo modem naar de EB (v8) van Telfort geprikt en het werkte direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het is bij mij echt de bekabeling. Naja moest er toch nog bij om alle coax te verwijderen.
Morgen ff wifi instellen en dan kan alle Ziggo zooi weg en krimp ik even een nieuwe connector op de kabel, als dat het niet is, dan is het die telefoon naar Rj11 connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:05
eymey schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:23:
Het is 1080i. Het zou kunnen dat de box op 720p ingesteld staat. Of op 1080p, waarbij de de-interlacer van de box mogelijk slechter is dan je gewend was.

Je kan de box eens op 1080i zetten. Dan laat je je mooie tv al het post-processing werk doen.
Thanks voor die verduidelijking :)

Ben inmiddels 2 belletjes en een Experiabox verder met Telfort. Internet is helemaal op orde, haal ruim meer dan 200Mbit up en down. Maar beide tv ontvangers, amino's denk ik dan, kunnen niet stotterloos 720P(zender 701>)/1080i(zender 661>) beeld weergeven, minimaal een keer per minuut hapert het. Er wordt door een tweedelijns support medewerker contact met me opgenomen en daar wacht ik nu twee dagen op.

Ik denk gewoon dat die amino's het niet lekker trekken eigenlijk. 4K netflix gaat als een trein, minder dan 1 seconde bufferen en ook geen gestotter als je daarnaast nog iets up of download.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Pagina: 1 ... 44 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20