[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 45 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
bokkow schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:39:
[...]

Thanks voor die verduidelijking :)

Ben inmiddels 2 belletjes en een Experiabox verder met Telfort. Internet is helemaal op orde, haal ruim meer dan 200Mbit up en down. Maar beide tv ontvangers, amino's denk ik dan, kunnen niet stotterloos 720P(zender 701>)/1080i(zender 661>) beeld weergeven, minimaal een keer per minuut hapert het. Er wordt door een tweedelijns support medewerker contact met me opgenomen en daar wacht ik nu twee dagen op.

Ik denk gewoon dat die amino's het niet lekker trekken eigenlijk. 4K netflix gaat als een trein, minder dan 1 seconde bufferen en ook geen gestotter als je daarnaast nog iets up of download.
Experia box en aminos gaan niet samen?

Het is of eigen router en aminos direct op modem aangesloten of experia box met die itv ontvangers van KPN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
scofield schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:28:
Is het wel duidelijk bij ze dat je een ex-lijbrandt gebruiker bent? Alleen bij de originele propositie van telfort glasvezel kreeg je 1 amino en 1 shitcom router. De ntu is van reggefiber volgens mij. En apropos, jij hebt alleen internet via glasvezel?
Probeer ik duidelijk te maken bij ze,, toch de "retourbrief ontvangen". Ik zelf had alle diensten via lijbrandt (later telfort) nu alles via KPN

Dus heb ik ze gevraagd wat ze precies terug willen. Tot op heden verschillende antwoorden (niets, amino en router en/of NTU)
tsja

ik laat het weer zijn beloop maar handig is alles anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:05
O dan zijn het die itv ontvangers inderdaad, liever alles in eigen beheer dan denk ik, zal dit ook aangeven aan de tweedelijns supportmedewerker. Als hij belt dan..

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
Als je een experiabox en hd op hoge zenders hebt, dan heb je geen amino's ;-)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 00:43
bokkow schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:39:
[...]

Thanks voor die verduidelijking :)

Ben inmiddels 2 belletjes en een Experiabox verder met Telfort. Internet is helemaal op orde, haal ruim meer dan 200Mbit up en down. Maar beide tv ontvangers, amino's denk ik dan, kunnen niet stotterloos 720P(zender 701>)/1080i(zender 661>) beeld weergeven, minimaal een keer per minuut hapert het. Er wordt door een tweedelijns support medewerker contact met me opgenomen en daar wacht ik nu twee dagen op.

Ik denk gewoon dat die amino's het niet lekker trekken eigenlijk. 4K netflix gaat als een trein, minder dan 1 seconde bufferen en ook geen gestotter als je daarnaast nog iets up of download.
Ik ben sinds een week over naar de nieuwe propositie (kwam vanaf Concepts, dus oude propositie), maar ik heb dit ook, zij het wel in mindere mate. Bij mij komt het eigenlijk alleen voor als het beeld gepauzeerd is geweest of bij opnames, en dan niet elke minuut maar minder vaak en onregelmatig, zo tussen de 5 a 10 minuten een keer.
Er is op zich mee te leven maar vreemd is het wel. Inderdaad net wat je zegt, of de Arcadyan het niet trekt.

Heb ook al een keer met de helpdesk gebeld, die gaven aan dat ik een keer de software moest verwijderen via het menu Instellingen - 2x gele knop - Systeembeheer - Software verwijderen. Heeft tot dusver niet geholpen. Ze vroeg ook aan mij hoe de lampjes op het NT kastje branden, bij mij knipperen die heel snel dus zou ik een zogenaamde 'klapperlijn' hebben (kennelijk horen die continu te branden?). Heb afgesproken dat ik het even in de gaten zou houden, of dat ik een bepaald patroon zie oid, omdat ik dus nog maar net een paar dagen over was.

Mijn internetverbinding werkt trouwens prima, (heb een 50/50 abo), downloaden en online gamen allemaal geen probleem.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ehm, bij nieuwe propositie heb je als het goed is geen Amino's meer maar Arcadyan tv kastjes (witte afstandsbediening).
Lost je probleem niet op, maar helpt wel bij het zoeken, of bij suggestie aan Telfort om die amino's te vervangen door Arcadyan kastjes mocht je toch amino's hebben...

https://www.telfort.nl/pe...es-van-je-tvontvanger.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Get!em schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:40:
Ehm, bij nieuwe propositie heb je als het goed is geen Amino's meer maar Arcadyan tv kastjes (witte afstandsbediening).
Lost je probleem niet op, maar helpt wel bij het zoeken, of bij suggestie aan Telfort om die amino's te vervangen door Arcadyan kastjes mocht je toch amino's hebben...

https://www.telfort.nl/pe...es-van-je-tvontvanger.htm
Amino's werken echt niet met een Experiabox combinatie dus laten we er even vanuit gaan dat Bokow wel nieuwe Arcadyan of Arris decoders heeft gekregen.

Dat is het probleem dus niet perse gerelateerd aan de overstap. Het is namelijk iets dat in het KPN glasvezel topic ook regelmatig langskomt.
Kan in de NTU zitten maar ook in de Experiabox zelf.

Volgens mij maakt het trouwens niet uit of het WAN lampje op je NT (groen of oranje) snel knippert of gewoon brandt. Een klapperlijn bestaat niet bij glasvezel.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zo nog ff wachten op de nummeromzetting (nummer al wel vrijgegeven door Ziggo, maar nog niet op de sip omgeving doorgevoerd) en dan kunnen we met de bekabeling bezig.

Wat ik wel erg irritant vind als nieuwe klant is de zendernummering, wat een puinhoop !
4x de npo zenders, komop zeg...
en dan de beste kwaliteit op nummer 6xx, niet erg logisch. Ik kan er nog wel mee omgaan, maar het gevolg is dat mijn vrouw elke keer SD kijkt, stoor ik me mateloos aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:05
RubenDJ schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:03:
[...]

Ik ben sinds een week over naar de nieuwe propositie (kwam vanaf Concepts, dus oude propositie), maar ik heb dit ook, zij het wel in mindere mate. Bij mij komt het eigenlijk alleen voor als het beeld gepauzeerd is geweest of bij opnames, en dan niet elke minuut maar minder vaak en onregelmatig, zo tussen de 5 a 10 minuten een keer.
Er is op zich mee te leven maar vreemd is het wel. Inderdaad net wat je zegt, of de Arcadyan het niet trekt.

Heb ook al een keer met de helpdesk gebeld, die gaven aan dat ik een keer de software moest verwijderen via het menu Instellingen - 2x gele knop - Systeembeheer - Software verwijderen. Heeft tot dusver niet geholpen. Ze vroeg ook aan mij hoe de lampjes op het NT kastje branden, bij mij knipperen die heel snel dus zou ik een zogenaamde 'klapperlijn' hebben (kennelijk horen die continu te branden?). Heb afgesproken dat ik het even in de gaten zou houden, of dat ik een bepaald patroon zie oid, omdat ik dus nog maar net een paar dagen over was.

Mijn internetverbinding werkt trouwens prima, (heb een 50/50 abo), downloaden en online gamen allemaal geen probleem.
Nou ja precies hetzelfde, ik heb inderdaad die Arcadyan apparaten, bij mij was het ook het eerste wat ze aangaven de software een keer te verwijderen. Het enige probleem doet zich dus voor bij HD televisie, internet gaat gewoon als een trein. Ik ben erg geneigd te zeggen dat het dus in dat Arcadyan apparaat zit. Ik laat het weten wanneer ik weer met Telfort heb gesproken

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RubenDJ schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:03:
[...]

TV en opnames moeten gewoon zonder verstoringen te bekijken zijn als een rj-45 netwerk kabel gebruikt.
Ik heb 5 jaar KPN glas gehad en nu 2 jaar via Telfort (Amino platform).

Maar het Amino platform en de Amino ontvangers zijn gewoon veel stabieler. Wanneer moet je nu de firmware van de Amino opnieuw laden om een storing op te lossen?

Als je het Telfort glasvezel forum bekijkt dan zijn de storingen van het oude pakket vooral coax omdat de module in de NT storingsgevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
KillerAce_NL schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:58:

Wat ik wel erg irritant vind als nieuwe klant is de zendernummering, wat een puinhoop !
4x de npo zenders, komop zeg...
en dan de beste kwaliteit op nummer 6xx, niet erg logisch. Ik kan er nog wel mee omgaan, maar het gevolg is dat mijn vrouw elke keer SD kijkt, stoor ik me mateloos aan ;)
Telfort heeft vorige maand in een nieuwsbrief al medegedeeld dat dit vanaf september gefaseerd aangepast wordt bij alle klanten (net als bij KPN dus). Dan komt de beste kwaliteit zender op het normale nummer, afhankelijk van je aansluiting (glasvezel of VDSL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 00:43
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:57:
[...]

TV en opnames moeten gewoon zonder verstoringen te bekijken zijn als een rj-45 netwerk kabel gebruikt.
Ik heb 5 jaar KPN glas gehad en nu 2 jaar via Telfort (Amino platform).

Maar het Amino platform en de Amino ontvangers zijn gewoon veel stabieler. Wanneer moet je nu de firmware van de Amino opnieuw laden om een storing op te lossen?

Als je het Telfort glasvezel forum bekijkt dan zijn de storingen van het oude pakket vooral coax omdat de module in de NT storingsgevoelig is.
Dat is ook precies de reden waarom ik naar de nieuwe propositie wilde, de NT van de oude propositie is al 2x vervangen omdat de coax module gewoon stuk was, en nu voor een derde keer begon te haperen. Ik was dus al ontevreden over het coax signaal en vond de amino ook niet bepaald geweldig. Ze zijn traag, UI ziet er ouderwets uit, moeten af en toe gewoon herstart worden omdat hij niet meer aan gaat, dus stabiel zou ik het niet willen noemen.

Ik was dus naïef in de hoop dat dit allemaal opgelost zou zijn met nieuwe tv ontvangers, normale netwerkkabels etc. Het is ook zeker wel een vooruitgang in de zin dat de nieuwe tv ontvangers veel sneller zappen en beter reageren, maar het haperen af en toe is gewoon raar.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu enkele jaren Telfort (na Lijbrandt), gebruik enkel DVB-C. De enige storingen die ik ooit heb gehad was wegvallen van alle signalen (dus Internet + TV) en dus niet specifiek/beperkt tot het Coax deel. Waar ook gewoon over een glasvezel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleNL schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:21:
hopelijk nog oud Lijbranders hier:

Ik ben vertrokken bij Telfort. Mooie deal met KPN zelf weten te treffen voor internet. So far so good.
Ik krijg nu een reminder van telfort via de post om de apparaten die ik van telfort te leen gehad heb retour te sturen.

Maar als lijbrander heb ik toch niets in bruikleen? De amino's kreeg men in eigendom en een router moest je zelf regelen, toch ?
Telfort vraagt nu om de amino en sitecom router retour. Daar is toch nooit sprake van geweest bij lijbrandt.
Ben ook nooit overgestapt naar nieuwe propositie. Heb alleen nog een factuur van een aanschaf van 2e amino in 2013. rest ontbreekt mij ook de spullen eerlijk gezegd. (ik had verwacht 4 jaar na dato niet meer nodig te hebben, silly me)

De NTU is eigendom van reggefibre (toch? ) of heb ik het mis ?
Telfort rept met geen woord over de NTU ( ook niet bij navraag)

Ook ik ben afkomstig van Lijbrandt. Het enige dat je kreeg (en mogelijk in bruikleen) was de -ik meen- A140.
Degenen die gebruik wilden maken van een opname mogelijkheid kochten de Amino M540.
Een router werd niet geleverd.

Maar toen ik over ging naar Telfort -en koos voor het opnamepakket- kreeg ik een Amino M540 en een Sitecom router in bruikleen.
Mocht ik dus ooit bij Telfort vertrekken dan moet ik die beiden inleveren, de Amino die ik gebruikte bij Lijbrandt blijft uiteraard mijn eigendom.

wie weet meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan bel je toch gewoon even naar Telfort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:43

Speedmaster

Make my day...

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:33:
Dan bel je toch gewoon even naar Telfort ?
Of je stelt de vraag op het Telfort forum.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Had ik ook al gedaan.
Keer op keer een ander antwoord
Als eerst moest mijn experiabox en arcayan terug ( nieuwe propositie, dat heb ik niet)
toen Sitecom en Amino ( oude propositie, maar nooit in bruikleen gehad)

Nu is de conclusie dat er niets terug hoeft, maar dat kan men niet met zekerheid zeggen
Ze zoeken het uit want ze komen er even niet uit. Mijn abonneenummer is een "nieuw nummer", maar dat had een "herleid nummer van Lijbrandt" moeten zijn is de uitleg die ik nu krijg.

Voorals nog met ze afgestemd dat ze bij mij er op terugkomen. Ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:17:
Ik heb nu enkele jaren Telfort (na Lijbrandt), gebruik enkel DVB-C. De enige storingen die ik ooit heb gehad was wegvallen van alle signalen (dus Internet + TV) en dus niet specifiek/beperkt tot het Coax deel. Waar ook gewoon over een glasvezel gaat.
Na Lijbrandt ook naar Telfort gegaan en inmiddels 1 jaar in gebruik.

Had eerst een Genexis OCG-118m met een Netgear router en Amino AmiNET A140 met internet nooit storing maar tv soms. (1x coax vervangen module).

En nu een Genexis FiberXport OCG-1012n_V2 sinds ik telfort heb veel storing gehad. Vooral TV bevroren beeld, telefoon geen kiestoon na harde reset weer wel.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm, toch problemen met nummerportering. Eerst sprong die meteen naar voicemail en zag je een temp nummer als je uitbelde.
Gisteren kon ik naar mijn nummer bellen, maar ging niet over. Telfort gebeld, zou gefixt worden...
Vandaag alleen bezettoon. Kijk ik in de Arcadyan, zie ik ineens 2 sip accounts... 1 temp nummer en mijn eigen nummer op plaats 2.
Mijn eigen nummer naar plaats 1 verplaatst, tadaa, ik ben weer bereikbaar.

Laat de rest maar zitten, ik kan weer bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al tijden last van volgende probleem:
Zodra ik een adres in de browser (Safari op Mac (bedraad), (Macbook (draadloos),iPad, iPhone) intik dan verschijnt direct de voortgangslijn voor ongeveer 20%, dit blijft dan heel lang zo staan en eindelijk gaat hij naar 100% en komt website binnen. Ditzelfde gebeurt ook als ik een pagina refresh.

Downloaden gaat gewoon op max. snelheid.

Ik heb de DNS van Telfort naar die van Google veranderd maar maakt geen verschil.

Waar kan ik verder zoeken? Wellicht router (Airport Extreme)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe best tevreden ben. De experiabox valt niet tegen en mijn usenet downloads zijn veel stabieler als bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:05:
Ik heb al tijden last van volgende probleem:
Zodra ik een adres in de browser (Safari op Mac (bedraad), (Macbook (draadloos),iPad, iPhone) intik dan verschijnt direct de voortgangslijn voor ongeveer 20%, dit blijft dan heel lang zo staan en eindelijk gaat hij naar 100% en komt website binnen. Ditzelfde gebeurt ook als ik een pagina refresh.

Downloaden gaat gewoon op max. snelheid.

Ik heb de DNS van Telfort naar die van Google veranderd maar maakt geen verschil.

Waar kan ik verder zoeken? Wellicht router (Airport Extreme)?
Dat is in ieder geval iets wat je uit kan sluiten. Mocht je op het oude netwerk zitten kan je rechtstreeks aansluiten op de nt. Als je gebruik maak van de experiabox kan je hier even rechtstreeks op aansluiten met alles verder losgekoppeld.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien we ooit overgaan van de oude naar nieuwe pro-positie, weet iemand of daarbij het volgende mogelijk is:

Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/5gan9lju7/telfort.jpg

Ik verwacht zomaar van niet, de DHCP zal waarschijnlijk geen twee ip adressen op dezelfde fiber afgeven.
Of zou het wel werken omdat er 2 verschillende mac-adressen om een ip vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Het beste kan je kijken op http://netwerkje.com/ hierop staat verschillende opstellingen die werken via de nieuwe propositie.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt geen vlans nodig. Domme switch volstaat al zal het er wel 1 moeten zijn met igmp snooping support als je accespoints wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
KillerAce_NL schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:18:
Je hebt geen vlans nodig. Domme switch volstaat al zal het er wel 1 moeten zijn met igmp snooping support als je accespoints wil gebruiken.
Nee, dat werkt alleen als je de Experiabox na de NT zet. Je hebt toch een apparaat nodig dat de VLAns vanuit de WAN kant uit elkaar haalt.
Hier is de wens blijkbaar om geen Experiabox te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58
Barre73 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:37:
[...]

Nee, dat werkt alleen als je de Experiabox na de NT zet. Je hebt toch een apparaat nodig dat de VLAns vanuit de WAN kant uit elkaar haalt.
als je de VLANs uit elkaar haalt met een eigen router/switch meteen vanaf je WAN, heb je geen MeerTV (netflix etc.) op je Telfort kastje.
Dit kan alleen als je de router in kunt stellen als Experiabox (met IGMP snooping proxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:45:
Aangezien we ooit overgaan van de oude naar nieuwe pro-positie, weet iemand of daarbij het volgende mogelijk is:

[afbeelding]

Ik verwacht zomaar van niet, de DHCP zal waarschijnlijk geen twee ip adressen op dezelfde fiber afgeven.
Of zou het wel werken omdat er 2 verschillende mac-adressen om een ip vragen?
Naar mijn weten kun je op die manier geen 2 routers aansluiten. 1 lukt wel, maar als je er 2 aansluit gaat het fout. Ik heb dit zelf meegemaakt toen ik aan het testen was, een van de routers (die ik uiteindelijk wilde gebruiken) is hierdoor voor een tijdje helemaal geblokkeerd geweest. Dit kon ik weer 'resetten' door de experiabox een poosje aan te sluiten....

2 routers op het VLAN zou betekenen dat je 2 externe IP's krijgt, en dat gaat Telfort niet doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 14-06-2016 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Fairy schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:10:
[...]

Naar mijn weten kun je op die manier geen 2 routers aansluiten. 1 lukt wel, maar als je er 2 aansluit gaat het fout. Ik heb dit zelf meegemaakt toen ik aan het testen was, een van de routers (die ik uiteindelijk wilde gebruiken) is hierdoor voor een tijdje helemaal geblokkeerd geweest. Dit kon ik weer 'resetten' door de experiabox een poosje aan te sluiten....

2 routers op het VLAN zou betekenen dat je 2 externe IP's krijgt, en dat gaat Telfort niet doen.
Klopt. Voor de rest van de opstelling zie ik niet meteen problemen. Mits de Netgaer GS105E IGMP snooping ondersteunt (en dat is volgens mij het geval) kan het prima werken. Je zal alleen 1 van de 2 routers als accespoint moeten configureren. En daarbij dus aansluiten op de eerste router, niet op de managed switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-01-2021
Over de ping naar de Telfort DNS'n.

Glasvezel is lekker stabiel, een zaligheid. Allereerst is mijn configuratie door de jaren niet veranderd. En de ping naar mijn Telfort gateway, de eerste stap glasvezel buiten mijn huis, is zowel vroeger als nu heerlijke 0ms: stabiel sinds mijn glasvezelbegin in 2013.

Maar de ping naar de Telfort DNS'n (85.113.233.93, 85.113.233.94) is veranderd. Ik herinner me dat die in het begin 6ms was. Maar het verbeterde. Per 1 oktober 2015 was de ping naar beide 3ms. Maar eind november 2015 was de ping toch weer 6ms. Ik ben er nooit achter gekomen waarom het verslechterde.

En wie schetst mijn verbazing vandaag 14 juni 2016: de pings naar de beide DNS'n zijn weer 3ms. Just FYI!

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:01

servies

Veni Vidi Servici

@brogues: je weet dat pingtijd eigenlijk niets zegt?
Hangt van heel wat zaken af... O.a hoe druk zijn de DNS servers, wat is de prioriteit die ze geven aan ICMP requests etc... etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:37:
[...]

Idd de wens om geen Experiabox te gebruiken.
Barre73 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:08:
[...]

Klopt. Voor de rest van de opstelling zie ik niet meteen problemen. Mits de Netgaer GS105E IGMP snooping ondersteunt (en dat is volgens mij het geval) kan het prima werken. Je zal alleen 1 van de 2 routers als accespoint moeten configureren. En daarbij dus aansluiten op de eerste router, niet op de managed switch.
Ok, tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
servies schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:02:
@brogues: je weet dat pingtijd eigenlijk niets zegt?
Hangt van heel wat zaken af... O.a hoe druk zijn de DNS servers, wat is de prioriteit die ze geven aan ICMP requests etc... etc...
Ik begrijp goed wat je bedoelt. Belasting van gateway en DNS-en verhoogt de ping. Het gaat mij om de minimum waarde.

In mijn verleden bij een grote coax-isp leerde ik, door verminderde internet performance thuis, te kijken naar de verbinding met gateway en DNS-en. Een hoge ping op de gateway was niets aan te doen, tenzij je een reserve isp had. Bij een hoge ping op de DNS-en nam je bijvoorbeeld de Google-DNS'n en kon je weer verder. Waren pings acceptabel, maar liep het internet toch niet, dan was er achter gateway en DNS-en iets aan de hand: dat kan voorkomen. Dus kijken of er storingsmeldingen op het landelijke forum zijn; soms van isp. Met die ping ervaring kreeg ik 2013 glasvezelkabel in huis.

Ik ben dus blij met 3 jaren 0ms ping op de gateway. En halvering van die ping waarde op de DNS-en is ook een grote stap vooruit. :)

[ Voor 7% gewijzigd door brogues op 15-06-2016 22:56 ]

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat klopt een ping zegt niets, echter als je de historie van de ping kent, kán het wel wat zeggen.
Dan is er in ieder geval iets aan de hand waardoor icmp b.v. minder prio krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
Tcp Transmission Control Protocol

Om de download tijdens het gebruik van Windows XP te verbeteren vergrootte ik toen het XP-ontvangstvenster (scaling via TcpWindowSize) en kwam zo tot een downloadrate van 95% van de geadverteerde abo-snelheid.

In mijn huidige Windows 7 wordt ook het Tcp getweakt. De settings zie ik door 'netsh int tcp show global' bij de command prompt te enteren. Mijn defaults plus de heuristics waren:
netsh int tcp set heuristics enabled
netsh int tcp set global rss=enabled
netsh int tcp set global chimney=automatic
netsh int tcp set global netdma=enabled
netsh int tcp set global dca=disabled
netsh int tcp set global autotuninglevel=normal
netsh int tcp set global congestionprovider=none
netsh int tcp set global ecncapability=disabled
netsh int tcp set global timestamps=disabled

Met de volgende settings kan mijn pc, met een moederbord uit 2009, er strakke downloads van maken:
netsh int tcp set heuristics disabled
netsh int tcp set global rss=disabled
netsh int tcp set global chimney=disabled
netsh int tcp set global netdma=disabled
netsh int tcp set global dca=disabled
netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled
netsh int tcp set global congestionprovider=none
netsh int tcp set global ecncapability=disabled
netsh int tcp set global timestamps=disabled

Omdat de pc minder hoeft te rekenen wordt www.speedtest.net strakker. En weer 95% van de geadverteerde abo-snelheid. :)

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Naja, als je al moet offloaden naar je NIC, dan heb je wel een bagger cpu :)
Messte van deze tweaks zijn op moderne pc's en OS-en niet echt meer van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
KillerAce_NL schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:11:
Naja, als je al moet offloaden naar je NIC, dan heb je wel een bagger cpu :)
Messte van deze tweaks zijn op moderne pc's en OS-en niet echt meer van toepassing.
Het enige wat telt is het resultaat. Windows 7 heeft nog een goed markt aandeel. En een strakke 95% download is geen bagger. :)

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die haal ik zonder tweaks ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Zijn er hier 200/200 glas klanten die eens een speedtest willen doen op de KPN speedtest.net server. Ben erg benieuwd wat er daadwerkelijk gehaald wordt! :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn. Interessant voor hen die liever DVB-C hebben.

https://glasvezel.gebruik...p?thread_id=559#post_2171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
Henkie-Jan schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:56:
Zijn er hier 200/200 glas klanten die eens een speedtest willen doen op de KPN speedtest.net server. Ben erg benieuwd wat er daadwerkelijk gehaald wordt! :)
KPN's speedtest.operator.nl werkt ook voor Telfort. 95/96 bij 100/100 abo met minimaal ingesteld Tcp. De 100 mbit/sec hardware grens van het glasmodem, Genexis Core Advanced CRA-F12tc, kan van een 100% resultaat afhouden.

[ Voor 31% gewijzigd door brogues op 19-06-2016 12:55 ]

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

brogues schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:16:
[...]

KPN's speedtest.operator.nl werkt ook voor Telfort. 95/96 bij 100/100 abo met minimaal ingesteld Tcp. De 100 mbit/sec hardware grens van het glasmodem, Genexis Core Advanced CRA-F12tc, kan van een 100% resultaat afhouden.
Merkwaardig. Vanaf mijn Telfort-lijntje kom ik met de KPN-site niet verder dan 92 terwijl als ik www.ziggo.nl/speedtest gebruik kom ik op 95 uit. Welke is nauwkeuriger...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48
Die van Ziggo lijkt het. Als je via een 100Mb LAN verbinding een groot bestand zou overpompen naar een ander apparaat (bijv. NAS) dan komt ie ook rond de 95Mb. Overhead gaat nog van die 100Mb af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
Moraxv schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:06:
[...]

Merkwaardig. Vanaf mijn Telfort-lijntje kom ik met de KPN-site niet verder dan 92 terwijl als ik www.ziggo.nl/speedtest gebruik kom ik op 95 uit. Welke is nauwkeuriger...? :)
KPN 95/96, Ziggo 5x 95/95.

Is de pc voor het testmoment voldoende onthaast? [Engelstalig Windows 7:] Ctrl Alt Del, Start Taskmanager, Processes, sorteer op CPU percentage, een 99% System Idle Process? Taskmanager uit.

En is er een router of Amino die tegelijk bandbreedte neemt?

[ Voor 7% gewijzigd door brogues op 19-06-2016 20:19 ]

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
Ik zit nog wat te testen, maar ik kom inmiddels zowel bij KPN als bij Ziggo niet verder dan 92/95. Veel tests tegelijk.

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
Maar KPN en Ziggo blijven gelijk in resultaat.

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

brogues schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:28:
[...]

KPN 95/96, Ziggo 5x 95/95.

Is de pc voor het testmoment voldoende onthaast? [Engelstalig Windows 7:] Ctrl Alt Del, Start Taskmanager, Processes, sorteer op CPU percentage, een 99% System Idle Process? Taskmanager uit.

En is er een router of Amino die tegelijk bandbreedte neemt?
Ik zie bij de KPN-versie staan dat ipv6 gebruikt wordt. Zie ik bij Ziggo niet staan. Misschien dat mijn router/pc hier wat moeite mee heeft en dat dus 92 ipv 95 als resultaat geeft? (Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
KPN 1x95/96 3x95/95, Ziggo 4x95/95
100/100 abo

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:03:
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn. Interessant voor hen die liever DVB-C hebben.

https://glasvezel.gebruik...p?thread_id=559#post_2171
Dat is goed nieuws zeg! Bedankt voor de tip. Nu rustig wachten tot het in Soest beschikbaar is. ;)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haas schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:20:
[...]
Dat is goed nieuws zeg! Bedankt voor de tip. Nu rustig wachten tot het in Soest beschikbaar is. ;)
Toch'n domper op de feestvreugde. Tegenwoordig is het signaal gecodeerd. Bij de oorspronkelijke introductie was het dat juist niet. Zit je weer met allemaal gedoe.

Dus Ziggo is nog steeds het enige alternatief.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Naar mijn beste weten heeft Jonaz altijd DVB-C met een smartcard gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er geen eed op doen maar ben erg zeker dat ze in de oorspronkelijke opzet zonder codering van start waren gegaan. Zou ook kunnen dat het toen ergens tussen de kleine lettertjes stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach, je kan iig wel de ingebouwde tuner van bijna iedere moderne tv gebruiken. Smartcard ondersteunen ze tegenwoordig allemaal wel :-). Alleen een eigen htpc oplossing wordt lastiger.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri165
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-06-2024
Sinds een week of twee zeven zenders op zwart in mijn DVB-C signaal (gemeente Huizen, netwerk-id 1000, voormalig Concepts-ICT klant). Gaat om kanaal 35 (AT5), kanaal 36, 41, 46, 52, 54 en 56. Contact gehad met helpdesk, melding is twee keer doorgezet naar 'tweede lijn', zij konden niets vinden. Glasvezelmodem gereset, tv direct op modem, kanalen opnieuw gezocht, niets helpt. Treedt op twee televisies op, dus het ligt niet aan mijn instellingen. Ik kan de helpdesk niet overtuigen dat het probleem in het netwerk zit, nu gaat Telfort een monteur naar mij sturen, zucht.... Het is dan maar voor in mijn slaapkamer, maar toch.

Is er nog iemand met dit netwerk-id die hetzelfde probleem heeft? Als dat zo is, dan kan ik Telfort misschien overtuigen dat het zinloos is om een monteur te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Een monteur kan in ieder geval je NT vervangen. En daarmee de RF module dis ook. Die gaan vaak stuk en dat begeint met rare storingen. Dus wellicht wel nuttig, die monteur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri165
Ik ben benieuwd. RF module is inderdaad storingsgevoelig, die is vorig jaar ook al vervangen. Maar reproduceerbaar 7 kanalen uit een DVB-C 'stream' door een RF storing: dat lijkt mij sterk. De 'gewone' analoge kanalen zijn verder ook OK, het oogt dus niet als een RF storing (in tegenstelling tot vorige keer, toen was had ik inderdaad helemaal geen RF signaal meer. Maar goed, de komst van een monteur is een noodzakelijke stap om het probleem de juiste aandacht te geven, dus nut zal het in die zin wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri165
Update: sinds een paar dagen zijn vijf zenders spontaan weer beschikbaar (waaronder AT5, dus ik ben weer blij). Vanmorgen monteur langs geweest, hij wist direct al dat hem om een probleem bij de aanlevering van het signaal gaat, en niet om mijn lokale infra. Hij herkende het probleem van andere melders. Hij gaat alles weer netjes doorgeven, maar hij kon al melden dat ik mij geen illusies hoefde te maken over spoedige oplossing. Zijn ervaring was herstel van missende DVB-C zenders gewoon onvoorspelbaar is, komt ook door de lastige communicatie tussen Telfort en de achterliggende partijen die signaal aanleveren. Het maakt mij ook allemaal niet meer uit, omdat de nu nog missende kanalen mij niet interesseren. (54: Unity TV, 56: RTV Ronde Venen, 57: Omroep PIM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Goed te horen dat het toch niet aan je eigen NT lag. Wel een onzin bewering dat Telfort moeilijk contact maakt met de leverancier van het signaal. Dat zijn namelijk hun collega's van KPN (ITNS). Dat contact is echt niet zo moeilijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri165
Tsja, hoe moeilijk kan het zijn. Of zou het iets te maken hebben met aanleverende partijen 'erachter'? Het gaat wel om lokale zenders, niet om de bekende zenders die landelijk te ontvangen zijn. Ik weet niet hoe of waar die lokale zenders 'ingekoppeld' worden, maar het is vast afwijkend van de algemeen beschikbare zenders.

Leuk detail: de andere meldingen kwamen voornamelijk uit een woonvoorziening voor ouderen in Hilversum, die kijken nog veel DVB-C... Zo oud ben ik nog niet, maar blijkbaar wel even kritisch.

En ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Telfort de problemen met analoog (incl. DVB-C) gewoon minder belangrijk vindt, in het kader van het op termijn afbouwen van deze dienst. Gelukkig ben ik verder wel tevreden met de interactieve televisie, en de internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri165
Hulde, alle zenders doen het weer. Het kan dus allemaal wel, blijkbaar heeft de melding van de monteur toch tot actie achter de schermen geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik (Almere, DVB-C) had gisteravond opeens dat alle zenders 1-voor-1 verdwenen. Nu is alles weer werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:47:
Ik (Almere, DVB-C) had gisteravond opeens dat alle zenders 1-voor-1 verdwenen. Nu is alles weer werkend.
Was hier (Eindhoven, DVB-C) ook zo. Ineens alles zwart; dus dan maar even via de Animo kijken.
En toen ik na een half uur of zo weer ging kijken werkte ales weer normaal.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-09 01:20
Ik heb een paar vraagjes:
- Kun je -als je Telfort glasvezel hebt- overal het modem neerzetten?
Dus gewoon een lange UTP kabel uit de FTU naar het modem.

- Welke modem wordt tegenwoordig geleverd? Nog steeds de v8?
- Welke snelheid haal je als je 100/100 hebt (150/15 bij Ziggo is in praktijk vaak 152/16), en gaat TV er vanaf zoals bij DSL?
- Hoe lang duurt het gemiddeld voor dat alles klaar is (van bestellen tot oplevering)?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

a) Ja. Praktijk: ik heb er een 20m utp tussen.
b) V8, dit jaar januari geleverd. Kan nog zijn dat ze recent wat hebben aangepast.
c) Moet iemand anders beantwoorden. Hier 50/50. Praktijk: 52 down en tot 75 up! (inderdaad ja, hogere up..)
c*: nee TV gaat er niet vanaf.
d) Afhankelijk van hoe 'klaar' alles bij jou nu al is. Bij mij was hele glas infra al klaar in meterkast van vorige bewoner. Dus was bestellen, pakket binnen 1 week, aansluiten binnen 2 week. Everything ready (en dan te bedenken dat het kerst/oudnieuw er tussen zat met bestellen). Monteur moest vanwege garantie alsnog wel langskomen om bestaande FTU te controleren, kon pas op afspraak 3 weken na pakket binnen. Bij jou, zonder FTU, telt het dan vanaf 3 weken dus ongeveer gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Fijn om te weten. Ik weet dat de glas PoP in mijn dorp max 100/100 kan (met KPN en dochters kan ik niet hoger dan 100/100) en dat er glas tot aan de FTU in de meterkast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ivm je PoP 100, lees even terug in topic. Dan is concurrentie tussen tv en internet signaal namelijk wel ander verhaal. Ken zelf de details niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilovali schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:58:
Ik heb een paar vraagjes:

- Welke snelheid haal je als je 100/100 hebt (150/15 bij Ziggo is in praktijk vaak 152/16), en gaat TV er vanaf zoals bij DSL?
Als de je 100/100 pakket hebt en de POP is maar 100 Mbit dan verlies snelheid bij iedere ontvanger.

Bij SD zenders bijv 1 tm 10 dan is het verlies 3 Mbit per ontvanger
Bij HD zenders vanaf 700 dan is het verlies 6-7 Mbit per ontvanger
Bij HD glas zenders 660 tm 670 dan is het verlies 12-13 Mbit per ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Ah, oké. Bedankt.
We hebben nog zo'n oude CRT TV, weet iemand als er een merkbaar verschil tussen SD en HD glas is? Met Ziggo merk ik weinig tussen het oude analoge kabel TV en 'HD' TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Voor jouw situatie is het waarschijnlijk slecht zichtbaar ivm CRT, tenminste, ligt aan kwaliteit van die CRT. Op mijn full-hd tv van slechts 32" kan ik het verschil tussen SD en HD zien. Tussen HD en HD-glas is het nauwelijks te zien, maar toch merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Oké :)
Hoe zit het met de internationale routing? Ziggo gaat soms de hele wereld rond voor een server in Duitsland. Hoe zit dat met KPN/Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tegenvraag: heeft je CRT een hdmi ingang?
- Zo nee: Hoe ga je je HDMI signaal omzetten (arcadyan tv kastje heeft alleen HDMI uitgang)?
- Zo ja, heb je kwaliteit van omzetting in je tv gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Mijn CRT heeft zekers geen HDMI :P
Mijn ma heeft Telfort xDSL, en die heeft ook een Arcadyan STB (zelfde bij glas, toch?). Die heeft gewoon SCART achterop.
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/5L43GeD.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

My bad, je hebt gelijk. Ik haalde in mijn hoofd de Amino's erbij, en die hebben geen scart (maar wel composite die je op scart zou kunnen aansluiten :X )

[ Voor 73% gewijzigd door Get!em op 04-07-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Get!em schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:54:
My bad, je hebt gelijk. Ik haalde in mijn hoofd de Amino's erbij, en die hebben geen scart (maar wel composite die je op scart zou kunnen aansluiten :X )
Foutje moet kunnen :9

EDIT: Dan heb ik nog een vraagje: als je volop zit te downloaden of te uploaden, wordt je ping dan hoger?

[ Voor 16% gewijzigd door Pilovali op 04-07-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Geen idee. Nooit getest. Misschien dat iemand anders dat kan beantwoorden.
Sowieso is dat mede afhankelijk van de down of upload actie en eventueel tussenliggende netwerk infra/wifi, of extra AP:
- Torrents? Veel connecties, dus netwerk kan anders gaan reageren
- Newsgroepen? Veel kleine downloads?
- (S)FTP? Veel kleine bestanden? Of 1 grote?
- Games-networks?
- Gewoon grote bestanden vanaf een webserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Als ik op dit moment (heb nu Ziggo 150/15) een filmpje ga uploaden naar bv YouTube, dan wordt mijn ping van 12 naar 60-100 ms. Idem met xDSL.

Aangezien er meer capaciteit op het glasvezel netwerk is, neem ik aan dat je daar geen last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Pilovali schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:25:
Als ik op dit moment (heb nu Ziggo 150/15) een filmpje ga uploaden naar bv YouTube, dan wordt mijn ping van 12 naar 60-100 ms. Idem met xDSL.

Aangezien er meer capaciteit op het glasvezel netwerk is, neem ik aan dat je daar geen last van hebt.
Ping zit bij mij rond 3-6ms, ook tijdens een volle download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Chris.nl schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:28:
[...]

Ping zit bij mij rond 3-6ms, ook tijdens een volle download.
Welke abo heb je, en wat is max mogelijk?
Ik ben bang dat als ik 100/100 neem (en 100/100 is max in mijn dorp), dat ik een hoge ping krijg als ik ga downloaden of uploaden met volle bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
50/50 en de haal ik ook. Max is 200/200 beschikbaar op mijn adres, overhead zat dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 04-07-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Chris.nl schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:35:
50/50 en de haal ik ook. Max is 200/200 beschikbaar op mijn adres, overhead zat dus.
Dat is niet wat ik bedoel. Jij kunt max 200/200, en je hebt 50/50. Genoeg capaciteit dus.
Wat ik bedoel is max 100/100 en gebruik maken van 100/100. Niet zoveel capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Pilovali schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:37:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel. Jij kunt max 200/200, en je hebt 50/50. Genoeg capaciteit dus.
Wat ik bedoel is max 100/100 en gebruik maken van 100/100. Niet zoveel capaciteit.
Ik zou op mijn postadres maximaal een 200/200 verbinding kunnen afnemen bij Telfort. Maar ik neem (slechts) een 50/50 abonnement af.

Ik verwacht dat jij bij een 100/100 abonnement ook die volledige snelheid haalt. Misschien zit er dan amper overhead/capaciteit op jou lijn, maar in de wijkkast zit waarschijnlijk zat overhead om jou toch het maximale te geven.

[ Voor 20% gewijzigd door Chris.nl op 04-07-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Chris.nl schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:39:
[...]

Ik zou op mijn postadres maximaal een 200/200 verbinding kunnen afnemen bij Telfort. Maar ik neem (slechts) een 50/50 abonnement af.
Jij snapt mij niet 8)7
Je neemt 50/50 af, maar je kunt tot 200/200. Je lijn kan maximaal 200/200. En dus genoeg capaciteit op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Pilovali schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:40:
[...]

Jij snapt mij niet 8)7
Je neemt 50/50 af, maar je kunt tot 200/200. Je lijn kan maximaal 200/200. En dus genoeg capaciteit op de lijn.
Sorry, 'k ben aan het werk. Heb mijn kop er niet 100% bij O-) Heb m'n vorige post iets aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 04-07-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Even vraag van mij: als je volle bak aan het downloaden bent, waarom zou je dan druk maken om je ping?
Je kan je lijn maar 1 keer voltrekken dus iets anders (gamen?) kan je dan toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Barre73 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:33:
Even vraag van mij: als je volle bak aan het downloaden bent, waarom zou je dan druk maken om je ping?
Je kan je lijn maar 1 keer voltrekken dus iets anders (gamen?) kan je dan toch niet.
Hoe bedoel je? Als ik een filmpje van een paar gig aan het uploaden ben, dan heb ik 60-80 ping waar ik normaal 15-20 heb.
En een filmpje uploaden van een paar gig duurt wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 15:48
Krijg ik toch ineens een mooie dooie mus van Telfort:
We hebben de maximaal haalbare snelheid van uw pakket verhoogd naar 80Mb/s en dat kost u niets extra. Gewoon omdat we blij met u zijn.
Hiermee kunt u nog sneller online surfen, muziek en films streamen, online gamen en supersnel grote bestanden downloaden. Ook kunt u Interactieve TV in HD kijken op 2 tv’s en tegelijkertijd gebruikmaken van uw tablet, laptop of smartphone.
Alleen jammer dat ik al 100/100 heb... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Pilovali schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:13:
[...]

Hoe bedoel je? Als ik een filmpje van een paar gig aan het uploaden ben, dan heb ik 60-80 ping waar ik normaal 15-20 heb.
Met andere woorden: als je een film van een paar gig aan het uploaden bent, dan wil je nog graag tegelijk iets anders doen op je verbinding? In dat geval kan je inderdaad last hebben van een hoge ping. Maar dan nog heb ik dat nog niet getest. En aan mijn test heb je ook niks aangezien ik geen 100/100 abonnement heb (zit toevallig wel op een 100 Mbit PoP).

Maar in je vraag had je het ook over downloaden. En in dat geval kan je niet veel andere dingen meer doen op je verbinding, dus maakt een hoge ping niks uit (als je toch niks kan doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Barre73 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:43:
[...]

Met andere woorden: als je een film van een paar gig aan het uploaden bent, dan wil je nog graag tegelijk iets anders doen op je verbinding? In dat geval kan je inderdaad last hebben van een hoge ping. Maar dan nog heb ik dat nog niet getest. En aan mijn test heb je ook niks aangezien ik geen 100/100 abonnement heb (zit toevallig wel op een 100 Mbit PoP).

Maar in je vraag had je het ook over downloaden. En in dat geval kan je niet veel andere dingen meer doen op je verbinding, dus maakt een hoge ping niks uit (als je toch niks kan doen).
Aangezien je 100/100 hebt, en max 100/100 kunt, zou je het wel voor me kunnen testen.
Je kunt even pingen naar Tweakers.net zonder een grote download, en pingen naar Tweakers.net mét een grote download.
Hier is een goede speedtest website waar je grote bestanden vanaf kunt plukken met hoge snelheid.

En dan heb ik nog een vraagje voor je: als je TV kijkt, gaat je snelheid dan lager?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St00mwals schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:10:
Krijg ik toch ineens een mooie dooie mus van Telfort:
We hebben de maximaal haalbare snelheid van uw pakket verhoogd naar 80Mb/s en dat kost u niets extra. Gewoon omdat we blij met u zijn.

[...]

Alleen jammer dat ik al 100/100 heb... :F
Bij welk pakket oud of nieuw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:54:
[...]

Hier ook deze mail bij nieuwe propositie. Heb Telfort gesproken en die kende de mail niet. Heb hem naar ze doorgezonden voor onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Pilovali schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:54:
[...]

Aangezien je 100/100 hebt, en max 100/100 kunt, zou je het wel voor me kunnen testen.
Je kunt even pingen naar Tweakers.net zonder een grote download, en pingen naar Tweakers.net mét een grote download.
Hier is een goede speedtest website waar je grote bestanden vanaf kunt plukken met hoge snelheid.

En dan heb ik nog een vraagje voor je: als je TV kijkt, gaat je snelheid dan lager?

Groet,
Ik schreef juist dat ik geen 100/100 abonnement heb... Ik heb 60/6 (70/35 in werkelijkheid).

Antwoord op je laatste vraag is simpel: technische snelheid van jouw lijn is 100 Mbit. Bij TV aan gaat die bandbreedte daar eerst vanaf ten koste van de internetsnelheid. 3,6 Mbit voor SD zenders, 7,2 Mbit voor HD, 13 Mbit voor HD Glas. Dit is per decoder trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 15:48
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:54:
[...]

Glas, nieuwe propositie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Pilovali schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:13:
[...]

Ik zie aan je profiel dat je nog studeert en 'Netwerkbeheerder Niveau 4' doet...
Moet ik nou uit jouw reacties opmaken dat je niet erg aan het opletten bent tijdens je studie?
Ik zou toch minimaal van iemand op zo'n opleiding verwachten dat ze weten wat een bepaalde pingtijd nou eigenlijk zegt (of juist niet)...
Of heb ik nu te hoge verwachtingen van de opleidingen tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:33:
[...]

Ik schreef juist dat ik geen 100/100 abonnement heb... Ik heb 60/6 (70/35 in werkelijkheid).

Antwoord op je laatste vraag is simpel: technische snelheid van jouw lijn is 100 Mbit. Bij TV aan gaat die bandbreedte daar eerst vanaf ten koste van de internetsnelheid. 3,6 Mbit voor SD zenders, 7,2 Mbit voor HD, 13 Mbit voor HD Glas. Dit is per decoder trouwens.
Om het extra ingewikkeld te maken, bij mijn 50/50 glasvezel abonnement (waar max 200/200 op de lijn mogelijk is) gaat de snelheid voor het TV kijken (waarschijnlijk) van de overhead af. Zelfs met 2 animo's tegelijkertijd actief haal ik nog steeds 50/50 tijdens een speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:18
Hoe lang duurt het opleveren van een glasvezel abo via telfort tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
servies schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:16:
[...]

Ik zie aan je profiel dat je nog studeert en 'Netwerkbeheerder Niveau 4' doet...
Moet ik nou uit jouw reacties opmaken dat je niet erg aan het opletten bent tijdens je studie?
Ik zou toch minimaal van iemand op zo'n opleiding verwachten dat ze weten wat een bepaalde pingtijd nou eigenlijk zegt (of juist niet)...
Of heb ik nu te hoge verwachtingen van de opleidingen tegenwoordig...
Precies, ik studeer nog. Ik heb nog niks gehad over pingtijd icm downloaden/uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Pilovali schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:58:
[...]

Precies, ik studeer nog. Ik heb nog niks gehad over pingtijd icm downloaden/uploaden.
En dat zul je ook nooit krijgen, dat is basiskennis die je zelf moet kunnen herleiden...
Hint: heeft o.a. iets met prioriteit te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
pennywiser schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:56:
Hoe lang duurt het opleveren van een glasvezel abo via telfort tegenwoordig?
Zo'n 14 dagen. Als je bij het bestellen (telefonisch) een verklaring geeft af te willen zien van de 14 dagen bedenktijd kan het vlotter gaan, tenminste dat was bij mij destijds het geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
Chris.nl schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Om het extra ingewikkeld te maken, bij mijn 50/50 glasvezel abonnement (waar max 200/200 op de lijn mogelijk is) gaat de snelheid voor het TV kijken (waarschijnlijk) van de overhead af. Zelfs met 2 animo's tegelijkertijd actief haal ik nog steeds 50/50 tijdens een speedtest.
Ik zal het proberen duidelijk te maken:

Op dit moment zijn er twee mogelijkheden in technische snelheid tussen de PoP en de woning.
Dat is 100 Mbit of 1000 Mbit (1 Gbit dus). DIt hangt af van de gebruikte KPN apparatuur in de PoP.
Andere opties zijn er niet. 200, 500, etc,,, zijn allemaal abonnementssnelheden.

Als je abonnementsnelheid minder is dan de technische max-snelheid van je verbinding, dan is alles wat overblijft te gebruiken voor TV bandbreedte.
Dus bij een maximale verbinding van 100/100 en een abonnementssnelheid van 100/100 is er niets over voor TV en gaat dat dus automatisch van je internetsnelheid af.
Bij een maximale verbinding van 1 Gbit (dat zijn de meeste PoPs momenteel) kan je bij KPN (en dochters) niet meer dan 500 Mbit nemen en dan is er dus maar liefst nog 500 Mbit over voor TV. Of 900 Mbit als je een 100/100 abonnement hebt.

In jouw geval: Je zit op een Gbit verbiinding met de PoP (want bij jou is meer dan 100 Mbit leverbaar) maar je hebt slechts een 50/50 abonnement. Er is dus 950 Mbit over voor je TV bandbreedte.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
Is er een handleiding voor fritzbox aansluiten als modem op telfort glasvezel? Ik heb al aardig wat gezocht, maar het gaat vaak om de fritzbox achter de telfort modem of de fritzbox als vdsl modem... Beide is niet wat ik zoek....

Out of the box werkt het niet. Eerst Had ik xs4all, daar werkte het wel vrijwel direct. Ik heb overigens geen tv en heb een fritzbox 7390
Pagina: 1 ... 45 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20