Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Ik zit nog op de oude propositie maar heb dat dingetje nooit ontvangen. Ook geen bericht over gehad.scofield schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:25:
Heeft nou iedereen op de originele propositie een zgn modem beschermer? Of is Telfort nog steeds met die "actie" bezig.
Gelukkig heb ik geen problemen met DVB-C. Dat werkt al bijna 3 jaar zonder problemen.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Hier ook tot op de dag van vandaag nog niets ontvangen, maar wel al eens aanhanging gemaakt bij de webcare. Wat overigens ook niets geholpen heeft. Afwachten maar tot het de geest geeft.Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:02:
[...]
Ik zit nog op de oude propositie maar heb dat dingetje nooit ontvangen. Ook geen bericht over gehad.
Gelukkig heb ik geen problemen met DVB-C. Dat werkt al bijna 3 jaar zonder problemen.
Topic is inmiddels gesloten, wellicht kun je een nieuw aanmaken?
[ Voor 18% gewijzigd door Rallye op 19-02-2016 14:23 ]
Verwijderd
Haha, dat is dan ook weer zo'n typische Telfort actie danYucko schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:26:
oude propositie maar alleen internet + bellen. Ik heb wel dat modem-beschermer ding ontvangen
Dat komt omdat het modem met een schroef connector is uitgerust. Daar gaat de handleiding van uit.Fiber schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:56:
Dus die moet je eerst van het modem afschroeven?
Dat staat niet in de 'handleiding'...
Veel mensen hebben bij de installatie van de aannemer een verloopstukje gekregen (is er meteen opgeschroefd) maar dat hoort er van oorsprong niet bij en dat kon Telfort niet weten. Is ook pas de laatste paar jaar gedaan. Daarvoor niet.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Tja, wat betalingen betreft is Telfort de meest agressieve organisatie, die ik tot nu toe heb meegemaakt. Heb een paar keer door geldproblemen betalingsachterstanden gehad en werd meteen afgesloten. In het verleden heb ik weleens een jaar lang betalingsachterstanden gehad bij m'n energieleverancier alvorens ik werd afgesloten en dit is maar een "simpel" internetprovidertje. Maar het menu van de Amino is zo traag als dikke stront en de pauzeerstick werkt voor geen meter, maar dat verbeteren ze niet. Maar ja, zal wel iets menseigens zijn: als er betaald moet worden, staat men met hooivorken en fakkels schuimbekkend op de stoep.Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:50:
Enige tijd geleden meldde ik hier dat ik 2 maanden gratis heb gekregen bij een verlenging met een jaar.
Nu zit ik in de facturen te kijken... nu zie ik dat ze 2 dagen gratis hebben gedaan....
Morgen maar eens bellen
En....? Wat was de uitkomst van dat telefoongesprek?Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:50:
Enige tijd geleden meldde ik hier dat ik 2 maanden gratis heb gekregen bij een verlenging met een jaar.
Nu zit ik in de facturen te kijken... nu zie ik dat ze 2 dagen gratis hebben gedaan....
Morgen maar eens bellen
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Btw heb op het telfort forum nog eens de vraag over de modembeschermer uitgezet.
[ Voor 48% gewijzigd door scofield op 21-02-2016 22:55 ]
Bij KPN is hier nog weinig bekend over. Intern wordt er wel naar gekeken en aan gewerkt maar wanneer ze een ontvanger leveren kunnen ze makkelijker support bieden dan met een CI moduledewaal schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:43:
is er al wat meer bekend met IPTV zonder decoder? KPN was hiermee bezig.
De 2016 modellen van Samsung en LG ondersteunen de CI+ 1.4 standaard niet, wellicht dat dit in de 2017 lineup wel gaat komen. Tot die heeft het voor KPN weinig zin om dit te ontwikkelendewaal schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:43:
is er al wat meer bekend met IPTV zonder decoder? KPN was hiermee bezig.
Ik ben geen 'insider', maar ik ga er vanuit dat op de achtergrond nog steeds heel druk wordt gewerkt aan STB-loos IPTV kijken
http://www.v-net.tv/why-c...and-ip-whole-home-clients
http://www.broadbandtvnew...1-4-answers-telcos-needs/
Overigens zou volgens laatste artikel CI+ 1.4 al in de tweede helft van 2015 beschikbaar moeten komen. Dat lijkt ruimschoots niet gelukt (ik vraag me af waarom).
Maar ik zie ook nog geen aanwijzingen dat het helemaal niet meer zou gaan gebeuren.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Topic aangemaakt op het forum en Stephen zou de modembeschermers gaan afzenden naar degene die in dat topic nog zijn aangehaakt.scofield schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:36:
[...]
Hier ook tot op de dag van vandaag nog niets ontvangen, maar wel al eens aanhanging gemaakt bij de webcare. Wat overigens ook niets geholpen heeft. Afwachten maar tot het de geest geeft.
Verwijderd
Vandaag pas aan toe gekomen om te bellen, e.e.a. werd nagezocht en bleek inderdaad niet te kloppen. Ze kwamen met de oplossing om voor twee maanden in 1x te crediteren.OgWok schreef op zondag 21 februari 2016 @ 08:48:
[...]
En....? Wat was de uitkomst van dat telefoongesprek?
De telfort klantenservice nam trouwens erg snel op, en werd goed geholpen. (mag ook wel eens gezegd
Vandaag alleen een factuur van €5,- voor het opneem pakket.
Ze komen dus netjes de beloftes na.
Kpn kwam destijds eind 2014 met een groot persbericht aan dat ze bezig zijn om mensen te kunnen kijken zonder apart kastje. Tenslotte wordt de nieuwe tv steeds beter.eymey schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:32:
Als ik wat meer informatie lees over CI+ 1.4, dan zie ik niet alleen voordelen voor IPTV providers maar ook bestaande ('traditionele') providers, zoals meer dan 1 stream tegelijk decoderen of drm-protected OTT content authenticeren.
Ik ben geen 'insider', maar ik ga er vanuit dat op de achtergrond nog steeds heel druk wordt gewerkt aan STB-loos IPTV kijken.
http://www.v-net.tv/why-c...and-ip-whole-home-clients
http://www.broadbandtvnew...1-4-answers-telcos-needs/
Overigens zou volgens laatste artikel CI+ 1.4 al in de tweede helft van 2015 beschikbaar moeten komen. Dat lijkt ruimschoots niet gelukt (ik vraag me af waarom).
Maar ik zie ook nog geen aanwijzingen dat het helemaal niet meer zou gaan gebeuren.
Ook moet dit jaar CI+ 2.0 uitkomen als je hier even op doorzoekt op google.

Er staat ook niks vermeld over de gemelde korting die werd genoemd, oftewel: ik vind het maar raar dat anderen WEL kunnen verlengen zonder overstap van techniek, en het blijkbaar nu door mensen hun strot wordt geduwd. Zal nog even een berichtje richting webcare droppen dat ik dit niet netjes vind, maar het zal wel niks uithalenBelangrijke informatie
Met de overstap naar dit abonnement gaat u gebruik maken van een andere techniek. U krijgt dus een ander glasvezelkastje in huis. Deze wordt gratis geplaatst door een erkende monteur. Daarnaast krijgt u nieuwe apparatuur in bruikleen voor tv en internet. Houd er rekening mee dat u geen analoge tv meer heeft. In dit abonnement krijgt u wel een tweede interactieve tv-ontvanger gratis.
En verder is het goed om te weten: <blabla>
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Wil je DVB-C met een FTC basispakket, dan is landelijk gezien Ziggo ongeveer je enige optie. In Amersfoort en Leusden kan je voor Jonaz kiezen. In Ermelo heb je nog XSYou. En natuurlijk op lokaal niveau wat kleinere kabel operatoren.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Nou zit ik te bedenken: zit 2dutch toevallig op een voormalig WGDO netwerk? Met een oude XMS aansluiting of zo?
Dan snap ik namelijk wel dat Telfort dit doet. Dat netwerk willen ze liefst nog veel eerder opheffen dan het andere platform (het ITNS platform).
[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 24-02-2016 08:39 ]
Ben niet overgezet, nav belletjes van hun kant om de overstap te pushen + later via een terugbelverzoek mijn vraag om zonder aanpassing te verlengen (100 mbit alles in 1 heb ik nu) kreeg ik na lang wachten eindelijk een bevestigende mail waarin dus wel wordt gesproken over overzetten. Ik ga hier nog even niet op in.Rallye schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 06:49:
@2Dutch: kun je (opnieuw) uitleggen waarom je bent overgezet? Heb je meer dan 100Mb gekozen?
Ik kom van Concepts afBarre73 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:37:
2dutch zat op een oud abonnement en werd zelf gebeld voor overstap maar niet boven de 100 Mbit naar ik me herinner.
Nou zit ik te bedenken: zit 2dutch toevallig op een voormalig WGDO netwerk? Met een oude XMS aansluiting of zo?
Dan snap ik namelijk wel dat Telfort dit doet. Dat netwerk willen ze liefst nog veel eerder opheffen dan het andere platform (het ITNS platform).
Het is ook de manier waarop gebeurt vanuit Telfort..heel ergerlijk: luisteren en lezen zijn 2 zaken die nu niet gebeuren door de klantenservice en webcare. Maar goed dat ik om het mailtje heb gevraagd! Vanuit financieel oogpunt is het zeer interessant om over te gaan naar het nieuwe platform, goedkoper internet + tv + opnemen (en bepaalde zenders, anders gaat de wederhelft niet akkoord
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Denk het wel, toen ik naar 500 ging was ik ook een paar minuten mijn verbinding kwijt en kreeg ik een nieuw IP.Meatwagon schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:49:
[...]
Jammer dat ze geen statische ip's gebruiken. Heb ook een domein naampje gekoppeld. Nou gebeurd het niet vaak dat ik van ip adres wissel maar vervelend blijft het toch wel. Gister toen ik thuis kwam deed de telefoon het nog steeds niet. Ik liet het maar even voor wat het was en ben achter mijn pc gekropen. Nu lijk ik ook tijdelijk een 500/500 lijntje te hebben. Kan het zijn dat ik daardoor even geen telefoon verbinding heb?
Ik kom ook van Concepts af. Jij hebt ook gewoon een FTU aan de muur hangen en een Amino A140 voor interactieve TV? Waar ga je naar toe dan? Experiabox? Gewoon voor mij informatie mocht ik in de toekomst iets willen veranderen. Ik heb trouwens 50mbit.
Al zit ik er sterk aan te denken of ik wel bij Telfort blijf want ze zijn wat financien betreft super agressief (ja ja, ik weet het je moet gewoon betalen maar soms hebben mensen problemen).
Vergelijkbaar spul in huis. Probeerde dus te verlengen met huidige apparatuur/platform en wat korting (andere Tweakers krijgen dat wel voor elkaar), maar dat lijkt tot nu toe niet te lukken.chim0 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:10:
Waar ga je naar toe dan? Experiabox? Gewoon voor mij informatie mocht ik in de toekomst iets willen veranderen. Ik heb trouwens 50mbit.
Al zit ik er sterk aan te denken of ik wel bij Telfort blijf want ze zijn wat financien betreft super agressief (ja ja, ik weet het je moet gewoon betalen maar soms hebben mensen problemen).
Om je uit de droom te helpen: elke ISP is fanatiek in het innen van abonnementsgeld. Je kunt dan beter een goedkoper abonnement nemen/extra's opzeggen.
Thja, ligt denk ik aan de (telefoon) medewerker die je aan de lijn krijg.2Dutch schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:09:
[...]
Vergelijkbaar spul in huis. Probeerde dus te verlengen met huidige apparatuur/platform en wat korting (andere Tweakers krijgen dat wel voor elkaar), maar dat lijkt tot nu toe niet te lukken.
Om je uit de droom te helpen: elke ISP is fanatiek in het innen van abonnementsgeld. Je kunt dan beter een goedkoper abonnement nemen/extra's opzeggen.
Vorig jaar door tweaker/Telfort goed verhuist ivbm popcentrale 2 aansluitingen.
En dit jaar een gratis Wifi versterker gekregen ivbm brakke Experia box V8 dus ja, soms kun je het treffen
[ Voor 7% gewijzigd door MCP cloud op 25-02-2016 13:31 ]
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Als je bij Telfort overstapt naar hun nieuwe aanbod/platform krijg je de kopie van KPN.chim0 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:10:
[...]
Ik kom ook van Concepts af. Jij hebt ook gewoon een FTU aan de muur hangen en een Amino A140 voor interactieve TV? Waar ga je naar toe dan? Experiabox? Gewoon voor mij informatie mocht ik in de toekomst iets willen veranderen. Ik heb trouwens 50mbit.
De FTU van Reggefiber blijft uiteraard zitten maar de actieve NT die er op zit wordt vervangen voor een simpele variant met 1 UTP uitgang. Een zogenaamde Media Converter. Deze zet glassignaal om in Ethernet. Die sluit je met een UTP kabeltje aan op een te ontvangen Experiabox. TV decoders zijn ook hetzelfde als KPN namelijk Arcadyan HMB2260 of Arris 2952.
Heb je nog geprobeerd via het Telfort-forum contact op te nemen, of via de telefoon?2Dutch schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:09:
[...]
Vergelijkbaar spul in huis. Probeerde dus te verlengen met huidige apparatuur/platform en wat korting (andere Tweakers krijgen dat wel voor elkaar), maar dat lijkt tot nu toe niet te lukken.
Ik heb bij Telfort 100/100 met telefoon en televisie en ik kreeg als ik met een jaar verlengde (dus dat betekent dat ik er weer een jaar aan vastzit) 1 maand gratis (dus ruim 50 euro korting). Vind het niet erg om met een jaar te verlengen, want dan heb ik in ieder geval nog een jaar DVB-C2Dutch schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:09:
[...]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Dat klinkt niet best.2Dutch schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:09:
[...]
Heb al de goedkoopste zonder extra's.
Wat is dat nou weer voor beleid? Een simpele helpdeskmedewerker kan toch niet de kernactiviteiten van een bedrijf bepalen? Hmmm, vandaag is het Jantje morgen is het Pietje.fiberdordrecht schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:29:
[...]
Thja, ligt denk ik aan de (telefoon) medewerker die je aan de lijn krijg.
Vorig jaar door tweaker/Telfort goed verhuist ivbm popcentrale 2 aansluitingen.
En dit jaar een gratis Wifi versterker gekregen ivbm brakke Experia box V8 dus ja, soms kun je het treffen

Pfff krijg al hoofdpijn als ik ernaar kijk. Dus geen eigen router meer? En die nieuwe STB, hoe is de interface? Want de Amino is, hoe simpel ook, wel erg achterhaald vergeleken met bijvoorbeeld de Horizon box. De interface van de Horizon box ziet er misschien een beetje futuristisch uit, maar anno 2016 ziet ie er wel een stuk moderner uit dan de minimalistische interface van Amino (lijkt wel DOS vs Windows 10). Ook dat je niet op info kan drukken terwijl je een programma gepauzeerd hebt, vind ik een groot gemis. Om maar te zwijgen over hoe brak die pauzeerstick werkt. Ik kan bij Mijn Telfort ook nergens zien wanneer mijn abonnement is ingegaan want dat weet ik niet meer.Barre73 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:09:
[...]
Als je bij Telfort overstapt naar hun nieuwe aanbod/platform krijg je de kopie van KPN.
De FTU van Reggefiber blijft uiteraard zitten maar de actieve NT die er op zit wordt vervangen voor een simpele variant met 1 UTP uitgang. Een zogenaamde Media Converter. Deze zet glassignaal om in Ethernet. Die sluit je met een UTP kabeltje aan op een te ontvangen Experiabox. TV decoders zijn ook hetzelfde als KPN namelijk Arcadyan HMB2260 of Arris 2952.
Mja, ga er eens goed over nadenken wat ik doe als dit abonnement is afgelopen. Over de snelheid (want dat is tenslotte waarvoor je glasvezel neemt) heb ik niets te klagen. Dat is gewoon super en ik zou niet anders willen, dus ik ga ook niet naar kabel o.i.d.
Was nog aan de praat met de webcare, en ze hebben mijn wensen (verlengen zonder technische aanpassing, wel leuke korting) doorgespeeld naar de betref. afdeling en gevraagd mij per e-mail hierover te informeren. Deze webcare mdw gaf ook aan na a.s. dinsdag hem/haar te laten weten hoe het is gegaan, dus zo te zien heb ik nu de juiste mdw te pakkenRallye schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 21:25:
Heb je nog geprobeerd via het Telfort-forum contact op te nemen, of via de telefoon?
heb in het verleden zeer goede ervaringen gehad met de webcare, maar blijkbaar is de samenstelling van de mdw daar wat..wisselend
[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 27-02-2016 15:12 ]
Momenteel maken wij thuis gebruik van een alternatief VOIP provider om voordelig te bellen. Is het mogelijk om met het modem dat geleverd wordt, uitgaand VOIP verkeer via een andere provider te laten lopen op 1 telefoon?
Ik wil liever geen aparte (VOIP) telefoonset kopen.
Een andere provider instellen is mogelijk in het default modem, weet niet of Telfort hier nog een beperking op heeft gezet voor het door hen geleverde modem.
Zie bijv ook deze: http://forum.cheapconnect.net/index.php?topic=425.0
Donderdag kwam ik thuis en had ik geen internet meer. Volgens mijn Synology was het internet sinds 15:20 niet meer beschikbaar. NT1, router en alle switches gereset, maar de verbinding wou maar niet op komen.
Er is niets gewijzigd in mijn setup. Ik was op het werk, dus dit is echt zomaar uit het niets gekomen. Telfort gebeld en die zouden een nieuwe router opsturen. Donderdagavond heb ik alle hardware opnieuw geflashed en handmatig alles opnieuw geconfigureerd, met weinig effect. Het vreemde is dat op mijn Synology dms 80% van het geheugen in gebruik had. Dus toen heb ik mijn NAS maar een reboot gegeven. Voilá, de XB8 kwam weer op

Zaterdagochtend nieuwe XB8 router ontvangen. Zodra ik die aansluit begint hij te rebooten na 3/5 seconden. Non stop, totdat ik de LAN eruit trek. Verder niet gemeten wat er dan staat te schreeuwen op het LAN waardoor de WAN niet wil opkomen. Daarna de XB8 maar in de meterkast rechtstreeks op NT1 gezet om te kijken of de verbinding nu wel kon worden gemaakt. Hopelijk waren het dan geforceerde updates. Yep, verbinding komt op. Nadat hij niet meer in bootloop zat heb ik de XB8 weer in de woonkamer geplaatst. Eindelijk weer internet.
Maar, nu heb ik problemen met IPTV. Het hapert en werkt meestal niet. Ik zou denken IGMP. Maar geloof het of niet, dat heb ik dus al sinds juni 2015 uit staan. Aanzetten helpt geen fluit. Soms werkt er een kanaal, maar meestal gewoon niet, het beeld hapert. Zap ik verder, zijn er kanalen die gewoon helemaal niet werken, zwart beeld is all I get. Na en paar minuten krijg ik dan wel weer beeld, in de vorm van af en toe een plaatje. Na een minuut of vier, of langer, heb ik dan wel weer normaal beeld op dat kanaal. Zap ik weer verder, begint het gehaper weer. IGMP aan of uit maakt niets uit, na aan/uit beide switches reboot. Nada effect.
Het meest vreemde is nu dat ik gewoon geen IPTV heb zonder dat er een internetverbinding is. SwitchB-2 = VLAN 34. Wanneer deze niet is aangesloten op de XB8 en er dus geen internet is, heb ik ook geen IPTV meer. De trunk vanaf Telfort ontleden en VLAN4 doorzetten naar mijn IPTV STB's werkt niet meer zolang de router geen verbinding heeft gemaakt.
Mijn setup:
SwitchA 1+2 Trunk (V2/V4/V34) (1 komt Telfort binnen, 2 trunk naar switchB)
SwitchA 3-7 LAN (V2)
SwitchA 8 IPTV (V4) STB
SwitchB 1+2 Trunk (1 komt V2/34 binnen via SwitchA, 2 V34 naar XB8)
SwitchB 3-7 LAN (3 gaat naar LAN1 XB8)
SwitchB 8 IPTV (V4) STB
Deze setup werkt al 7 maanden zo en opeens sinds donderdag dus problemen.
Edit:
Lijers... Ik ben gewoon omgezet naar routed IPTV
SwitchA 1+2 Trunk (V2/V4/V34) (1 komt Telfort binnen, 2 trunk naar switchB)
SwitchA 3-8 LAN (V2)
SwitchA 8 LAN (V2)
SwitchB 1+2 Trunk (1 komt V2/V4/V34 binnen via SwitchA, 2 V4/V34 naar XB8)
SwitchB 3-8 LAN (3 gaat naar LAN1 XB8)
SwitchB 8 LAN (V2)
Nu lijkt het te werken. Alhoewel het soms weer stopt (sinds 07:30). Ik heb maar even mijn NAS uit gezet, kijken of dat effect heeft. Als het de NAS is, dan is dat wel goed bout... Ik gebruik DLNA echt veel en vaak.
Volgende stap is de XB8 in de meterkast proppen als ik het niet stabiel krijg.
Vanaf daar zet ik de managed switches dan in. Al lijkt het dan niet meer nodig te zijn om met managed switches te gaan werken. Moet ik alleen wel twee AP's kopen voor boven
Edit 2:
Waarom weet ik niet, maar als ik vanaf de NT1 via een trunk alles doorzet naar de XB8 en vanaf de XB8 verder ga met VLAN'sn dan krijg ik het niet meer goed werkend.
NT1 rechtstreeks op XB8 WAN, vanaf LAN alles naar mijn managed switches in dumb mode, en alles werkt goed.
Dus nu heb ik managed switches voor Jan Doedel. Router moet naar de meterkast beneden. En boven mag/moet ik dus wat AP's installeren. Ow, en telefoonkabel moet nu dus alsnog weer verlegd worden : ( .
En bedankt he Telfort.
[ Voor 78% gewijzigd door Die Bruine op 06-03-2016 10:15 . Reden: Omgezet naar routed IPTV, zo lijkt het dan... ]
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Verwijderd
-update-Bij deze verlenging blijft u inderdaad op het oude platform en gaat u niet over naar nieuwe (KPN) platform. Helaas ondervinden wij momenteel problemen met onze telefoonlijnen en kunnen wij geen telefonisch contact met u opnemen.
Indien u akkoord bent kunt u op deze mail reageren en maken wij uw aanvraag in orde. U ontvangt daarna een schriftelijke bevestiging.
Kreeg nog een mailtje naderhand: naast de 6x 12,50 eraf, was het pluspakket+opnamepakket (waarom we anno 2016 moeten betalen voor opnemen: geen idee...) 2 maanden gratis, oftewel EUR 105 verschil. En na dat jaar zijn we 2,50 per maand goedkoper uit
[ Voor 19% gewijzigd door 2Dutch op 08-03-2016 13:04 ]
Verwijderd
Ohja er zaten meer opties bij dat pakket, volgens mij staat het nu al aan omdat het in het oude pakket standaard zat oid. Vandaar even de verwarring aan mijn kant. Er wordt hier wel ontiegelijk veel opgenomen, soms ook meerdere zaken tegelijk, en dat kan volgens mij weer niet met lokaal opnemen.Rallye schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:56:
Je moet anno 2016 betalen voor opnemen omdat je dat door Telfort laat doen (cloud). Als je een Amino M540 hebt kun je dat op je ingebouwde harde schijf doen, en hoef je niet te betalen voor het opnemen.
Ik laat het aan de wederhelft over, da's de binge tv-kijker
Gaat om de HD stream op het glashart platform
EDIT: ter plekke bleek er geen ledje op de packetfront te branden maar op het voip kastje. De voeding van de packetfront bleek defect. Na vervanging daarvan (tijdelijk door een eigen adapter) werkt internet en tv weer, alleen telefonie wil niet. Het voip kastje ziet wel een link maar het werkt niet. Dat gaan we dus aan Telfort overlaten.
[ Voor 40% gewijzigd door sjimmie op 21-03-2016 08:29 ]
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
In menu/instellingen kun je resolutie en beeldverhouding vastzetten, ipv op autodetect (default).
Geluid en Telfort is sowieso een probleem:TripleNL schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:04:
Vraagje : hebben jullie ook een sterk overstuurd geluid op HIstory Channel?
Gaat om de HD stream op het glashart platform
Elk kanaal heeft zijn eigen volume en audio (surround/stereo etc.), en bovendien is het ook nog eens op sommige kanalen per programma verschillend en dan is de reclame ook nog weer anders.
Ik laat de audio via HDMI naar mijn TV lopen en die laat ik het rechtstreeks (zonder bewerking) via optic naar de surroundset lopen. Verschil tussen kanalen zonder HD ( vanaf 1) , kanalen met HD (vanaf 700) en HD-glas (vanaf 660) is groot. HD-glas heeft laagste volume, maar meer surround. Kanalen met HD hebben grootste wisselingen tussen programma's en reclame onderling op 1 kanaal.
Ik wissel mijn volume op de surroundset tussen stand 4 en stand 12 en alles er tussenin, waarbij ik ongeveer zelfde volume ervaar en/of verstaanbaarheid. HD-glas staat meestal op 11/12, HD gewoon staat tussen 8-10, gewoon staat meestal op 7.
Mijn appletv met surround gaat meestal op 3 voor zelfde volume.
Als ik dan op jou vraag terugkom: doordat er een vrij zacht input volume is vanaf de telfort-tv-kast (zie mijn referentie input met appletv), kan je met slechtere versterkers cq ingebouwde geluid van je tv het best snel oversturen.
1) Gezien je referentie naar HD op 700 heb je de nieuwe propositie, @TroppleNL vraagt naar de oude (Glashart);
2) Wel een leuke constatering overigens, waarbij ik mij afvraag of de HD-kanalen (die jij als oorzaak lijkt aan te wijzen voor verschillen in geluidssterkte) allemaal Dolby Digital-geluid hebben, of dat het er aan ligt dat sommigen dat wel hebben en anderen niet.
Op het Glashart-platform merk ik hoogst zelden zulke verschillen. Wel blijft het ontbreken van Dolby Digital op de publieken irritant.
Ik ken niet alle oude propositie aliassen. Wist niet dat glashart ook oude propositie was.
Het heeft volgens mij inderdaad met Dolby Digital te maken, maar ook nog eens of het bronmateriaal Dolby is en ook gebruik maakt daarvan of dat er ergens in de keten een conversie van stereo naar surround plaats vindt of misschien zelfs wel viceversa (ergens in de keten, bedoel ik van bronmateriaal bij zender tot en met de optische kabel op mijn surroundset).

uhh, heel apart
-edit-
inmiddels zijn de speeds weer goed, even checken bij Telfort of ze een dip hadden
[ Voor 51% gewijzigd door 2Dutch op 23-03-2016 18:37 ]
I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800
Hier in Zutphen ook, gisteravond een kwartier een enorme dip en toen was het weer voorbij.Fanaat schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:51:
Had er ook rond die tijd last van in Brummen
Verwijderd
update 13.45 ping en snelheid weer normaal
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2016 13:45 ]
In Hilversum centrum een ping van 2ms, niets aan de hand hier.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:29:
Meer mensen problemen met internet bij Telfort (oud) hoge ping en geen snelheid meer.?
update 13.45 ping en snelheid weer normaal
Ik heb hier in hengelo gld ook last van (gehad), zelfde kenmerken. Januari en februari was het steevast zaterdag avond rond 22 uur. Daarna tijd geen last van gehad en idd woensdag weer. Het duurt vaak niet lang. Maar je kan niks meer, zelfs teamspeak(downloadsnelheid kant) werkt niet meer fatsoenlijk, terwijl het daar om paar kb gaat, terwijl mijn up nog redelijk is(iddg voor teamspeak). Laatste keer dat ik hierover telfort belde zijden ze dat het aan mijn eigen router lag die ik ipv de experiabox heb. Echt die dipjes zijn misschien nog wel vervelender dan helemaal geen verbinding😋2Dutch schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:15:
Merkte net een gigantische dip in snelheid..had m'n router maar even een schop gegeven, maar het lijkt ergens anders te zitten: zowel up als down is krakkemikkig, download is er erger aan toe dan de up, vreemd genoeg. Iemand nog meer last van? Regio Arnhem/Nijmegen hier, niks te vinden op telfort.nl/storingen...
[afbeelding]
uhh, heel apart
-edit-
inmiddels zijn de speeds weer goed, even checken bij Telfort of ze een dip hadden
Overigens, het iptv vlam heeft nergens last van.
Heb het niet eerder gemerkt, het viel toevallig op omdat er eentje webradio zat te gebruiken + thuiswerken: webradioviel totaal weg + vpn-verbinding stond ook erbij zo van uhhh. Heb nooit eerder zoiets gehoord vanuit de wederhelft die minimaal 2 dagen per week thuis aan de slag is, dus ga er vanuit dat het iig niet vaker is voorgekomendjrobo1989 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:39:
Maar je kan niks meer, zelfs teamspeak(downloadsnelheid kant) werkt niet meer fatsoenlijk, terwijl het daar om paar kb gaat, terwijl mijn up nog redelijk is(iddg voor teamspeak). Laatste keer dat ik hierover telfort belde zijden ze dat het aan mijn eigen router lag die ik ipv de experiabox heb. Echt die dipjes zijn misschien nog wel vervelender dan helemaal geen verbinding😋
Overigens, het iptv vlam heeft nergens last van.
Overigens blijf ik het apart vinden dat er niet pro-actief wordt gereageerd vanuit Telfort: met "je gebruikt een andere router" of "werkt het nu weer anders horen we het graag" gooien bereik je natuurlijk nooit dat er iemand even in de logs kijkt en nagaan wat de oorzaak was, zodat het niet meer voorkomt.
Hier alles ok in Hilversum, de hele ochtend al. Ik heb dan geen telefonie, maar internet en TV werken.EeePC schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:58:
Meer mensen geen Internet en Telefoon op dit moment met glasvezel in Hilversum? Werkt al een paar uur niet meer, uiteraard modem en dergelijke al opnieuw opgestart, geen effect. Lampes op modem branden ook allemaal alsof het gewoon zou moeten werken... Ook geen storing gemeld op website Telfort, en nog steeds geen antwoord van webcare.
[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 26-03-2016 12:28 ]
Hmm, na een paar uur werkte het ook weer. Kleine plaatselijke storing wellicht. Overigens nog steeds niks gehoord van de webcare op Twitter, die zogenaamd binnen 120 minuten zouden reageren...Chris.nl schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:27:
[...]
Hier alles ok in Hilversum, de hele ochtend al. Ik heb dan geen telefonie, maar internet en TV werken.
Twitter webcare....EeePC schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:21:
[...]
Hmm, na een paar uur werkte het ook weer. Kleine plaatselijke storing wellicht. Overigens nog steeds niks gehoord van de webcare op Twitter, die zogenaamd binnen 120 minuten zouden reageren...

Je hebt sneller reactie per postduif, heb het een aantal keer geprobeerd met de webcare, gemiddelde reactie tijd was meer dan een dag.
Lijkt me dat ze die twitter handle meer hebben om de promotie te doen dan om daadwerkelijk contact te hebben met mensen.
too weird to live too rare to die
Maar is dat ook zo? Ik heb al jaren dsl van telfort. Zelden een storing gehad. Dus voor mij is de meerwaarde van glasvezel niet duidelijk. Hoe staat glasvezel van telfort bekend?
Heb nu ruim een jaar glasvezel van Telfort (oude propositie), maar dat bevalt echt uitstekend. Geen problemen met storingen en dergelijke. Kan het dus van harte aanraden!arjoderoon schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:31:
vanwege verhuizing kan ik nu mijn dsl abo bij telfort niet meer aanhouden. Maar ik kan wel naar glasvezel overstappen. Ik heb nu telefonisch aan mogen horen dat glasvezel veel stabieler is etc. etc.
Maar is dat ook zo? Ik heb al jaren dsl van telfort. Zelden een storing gehad. Dus voor mij is de meerwaarde van glasvezel niet duidelijk. Hoe staat glasvezel van telfort bekend?
Hier nu bijna 3/4 jaar glas van Telfort (dus de nieuwe prop die jij ook zult krijgen) en weinig tot geen problemen (in november een keer 24u geen TV, maar dat was een probleem van KPN.arjoderoon schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:31:
vanwege verhuizing kan ik nu mijn dsl abo bij telfort niet meer aanhouden. Maar ik kan wel naar glasvezel overstappen. Ik heb nu telefonisch aan mogen horen dat glasvezel veel stabieler is etc. etc.
IPTV met die decoders werkt perfect!
Ben benieuwd...
Even een antwoord op een oudje: ja, klopt helemaal. En ik waardeer de waarschuwing.Rallye schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:00:
Even zoals ik het begrepen heb: Crayne heeft nu de oude propositie, maar krijgt het geluid van de Amino niet op zijn versterker. Hij wil daarom over naar de nieuwe propositie. Daarbij raak je de coax kwijt en dus FM. Daarvoor wilde ik waarschuwen.
Crayne gebruikt de coax nu al niet omdat hij geen coax vanaf de Genexis naar zijn woonkamer heeft en geen belangstelling voor de FM-zenders. Voor hem boeit mijn waarschuwing dus niet.
Ondertussen over naar de nieuwe leverstraat en al mijn problemen met die kut-Amino kastjes zijn opgelost. Eindelijk weer terug naar een situatie waar de stereo fijn radio kan laten horen zonder dat de tv aan hoeft te staan, terug naar 1 afstandbediening voor kastje én tv, geen losse switch meer in de meterkast...ik ben weer helemaal tevreden als Telfort klant.
Edit: Het lijkt opgelost.
[ Voor 7% gewijzigd door Krizna op 31-03-2016 20:14 ]
Heeft iemand ervaring of het nog zin heeft om met Telfort te gaan communiceren om een betere glasvezel aanbieding te krijgen?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik verwacht eigenlijk dat dat geen zin heeft. Wellicht als bestaande DSL klant dat er nog ergens een mogelijkheid zou kunnen zijn maar de kans lijkt me klein.Jumpman schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:02:
Wij hebben nu een Telfort pakket 33 Mbit down/3 Mbit up, HD TV en opnemen pakket voor € 34,50 per maand. Wil ik ongeveer hetzelfde op glasvezel, dan krijg ik een 50 Mbit down en 50 Mbit up verbinding voor € 51,00 per maand (eenmalig ook nog € 30,00 activatiekosten). Dat is dus € 16,50 + € 2,50 (activatiekosten) = € 19,00 meer per maand extra het eerste jaar.
Heeft iemand ervaring of het nog zin heeft om met Telfort te gaan communiceren om een betere glasvezel aanbieding te krijgen?
Als je goedkopere glasvezel zoekt zijn er wellicht een paar anderen maar veel goedkoper wordt het niet denk ik. In ieder geval niet voor die 34,50.
Volgens mij krijg je voor €51 100 up en down. Voor €46 krijg je 50/50.Jumpman schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:02:
Wij hebben nu een Telfort pakket 33 Mbit down/3 Mbit up, HD TV en opnemen pakket voor € 34,50 per maand. Wil ik ongeveer hetzelfde op glasvezel, dan krijg ik een 50 Mbit down en 50 Mbit up verbinding voor € 51,00 per maand (eenmalig ook nog € 30,00 activatiekosten). Dat is dus € 16,50 + € 2,50 (activatiekosten) = € 19,00 meer per maand extra het eerste jaar.
PSN: PcDCch
Opnemen pakket moet ik ook kopen voor € 5,00, wil ik hetzelfde houden, als dat ik had. Vandaar het verschil.Mozart schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:33:
[...]
Volgens mij krijg je voor €51 100 up en down. Voor €46 krijg je 50/50.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik had hetzelfde als jij. Maar ik ga morgen verhuizen naar een plek waar ze mijn huidige pakket niet kunnen leveren. Ik wilde wel klant blijven bij Telfort (niet persé) maar niet voor 51,- per maand. Krijg nu 2 maanden gratis, geen aansluitkosten, 2e ontvanger gratis. Maar goed, dat is dus wel obv verhuizing.Jumpman schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:51:
[...]
Opnemen pakket moet ik ook kopen voor € 5,00, wil ik hetzelfde houden, als dat ik had. Vandaar het verschil.
Ik kreeg geen duidelijk antwoord toen ik vroeg of de coax aankomend jaar zal blijven, maar alleen de toezegging dat de situatie op dit moment niet zal veranderen

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Heb gevraagd naar de aanbieding van 2 maanden gratis voor 1 jaar verlenging. Die kon mij worden aangeboden. Heb deze aanvaard met als speciale aantekening dat juist deze coax verbinding naast de iptv erg belangrijk voor mij is.
Kortom, ik blijf een jaar bij Telfort, krijg 2 maanden gratis en voorlopig coax.
Ik ben tevreden.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Tweak is best aantrekkelijk met 1Gb/s voor €1,- per dag (zonder tv) maar standaard werkt het met een brak Zyxel routertje zonder 5GHz band die ik nu wel heb met m`n eigen router.
Als ik mijn router wil gebruiken moet ik moeilijk gaan doen met vlans en telefonie via een Gigaset 300n.
Hun iptv is matig en dan zit ik aan €55 per maand met nog een trukendoos voor iptv als ik mijn router wil gebruiken.
2 routers tegelijk zie ik niet zitten (onzuinig en kans op problemen).
Keuzes ...
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Iemand die weer waar dit door komt en is of ik dit zelf op kan lossen?
Daar kun je zelf niets aan doen. Telfort heeft jou blijkbaar een IP adres toegewezen dat in het verleden eerder in het buitenland gebruikt werd. Dat is ongetwijfeld inmiddels goed geregistreerd maar er zijn nog veel websites die gebruik maken van oude databases. Het ligt dus niet aan Telfort maar aan die websites.arjoderoon schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:12:
Sinds ik op Telfort Glasvezel zit, zeggen heel veel websites dat ik in het buitenland zit.
Iemand die weer waar dit door komt en is of ik dit zelf op kan lossen?
Check het zelf maar eens op https://www.ripe.net
Je ziet rechts bovenin je eigen IP adres. Als je dat adres kopieert en plakt in de regel erboven (search IP Adress or ASN) en een Enter geeft dan krijg je de "houder van het IP adres. Dat zou Telfort moeten zijn dus.
Ripe houdt internationaal alle IP adressen bij en hun bijbehorende land.
Als het daar goed staat hebben de bewuste websites dus hun database niet op orde.
En 1 van de websites die zegt dat ik in het buitenland zit (belgie) is dit forum.... (bij 'settings' bovenin staat een belgische vlag)netname: NL-FCN
descr: KPN B.V.
country: NL
admin-c: KPN-RIPE
tech-c: KPN-RIPE
status: LEGACY
mnt-by: KPN-MNT
remarks: Please mail abuse issues to: abuse@kpnmail.nl
notify: kpn-ip-office@kpn.com
created: 2015-12-01T13:09:23Z
last-modified: 2015-12-01T13:09:23Z
source: RIPE
Tweakers (en andere websites) nemen hun geo-tagging informatie weer af van andere partijen. Het kan natuurlijk altijd zijn dat 1 van hen het niet helemaal bijgewerkt heeft.
Ik heb nu een Genexis Core Advanced hangen. Maar die lijkt niet helemaal in orde. Ik heb tijdens het uploaden allerlei time outs en een enorm hoge ping latency. Dit heb ik ook als ik de pc rechtstreeks op mijn modem aansluit, zonder tussenkomst van mijn firewall.
Toevallig meer mensen hier met hetzelfde of die dit in het verleden hebben meegemaakt?
[ Voor 4% gewijzigd door mydogisgone op 12-04-2016 23:09 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Als je je huidige pakket wil houden blijft het de Core Advanced. Nieuwer is er niet voor dit pakket.mydogisgone schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:08:
Wie weet wat voor glasvezel modem er eventueel nieuw geleverd wordt bij telfort?
Ik heb nu een Genexis Core Advanced hangen. Maar die lijkt niet helemaal in orde. Ik heb tijdens het uploaden allerlei time outs en een enorm hoge ping latency. Dit heb ik ook als ik de pc rechtstreeks op mijn modem aansluit, zonder tussenkomst van mijn firewall.
Toevallig meer mensen hier met hetzelfde of die dit in het verleden hebben meegemaakt?
Huidige nieuwe abonnees krijgen een mediaconverter op de glasvezelaansluiting en daarop aangesloten een Experiabox.
Maar dat is ook meteen een heel ander platform qua TV en dergelijke.
Hier ook last van.Mozart schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 07:51:
Op dit moment doet mijn internet via Telfort Glas het niet in 7731, zijn er meer mensen die er last van hebben?
En inmiddels werkt het weer gelukkig.

Verwijderd
Edit:
IP adres wel te pingen..... DNS probleem?
Edit 2:
Ja, andere DNS server, en draaien....
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2016 20:00 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Mijn redenen:
De Ziggo apparatuur was ik iig zat. De Horizon wil ik niet, de dvr-box is altijd een ramp geweest, heb er wel 10 gehad.
Constant onaangekondige reboots ne firmware updates die niet werken, on demand features die de helft vd tijd niet werkten. Vastlopende boxen.
Schrappen van zenders...
Internet modem en snelheid zijn altijd wél goed geweest, was ik dik tevreden over.
Ik hoor wel vaak slechte verhalen over de experiabox, we wachten af...
Blijven de oude XMSnet.nl e-mailadressen behouden bij de overstap naar de nieuwe propositie?
Hier op GoT en op Google kan ik er niets over vinden, dus ben ik benieuwd naar jullie ervaringen
Er wordt in ieder geval wel gesproken over:
Maar betekent dat dat er reclames overgeslagen kunnen worden?Programma Gemist, Live tv pauzeren & Begin Gemist
Daarnaast vraag ik me af of ik die Arcadyan Experia box v8 zou krijgen. Of blijft mijn oude glasvezel modem hangen en kan ik gewoon mijn eigen modem gebruiken waar ik lekker dd-wrt op kan draaien?
[ Voor 48% gewijzigd door Jelte op 28-04-2016 10:05 ]
Dan krijg je arcadyan tv-kastje (witte afstandsbediening). Is compleet IP-tv. Alles daarmee remote op servers van Telfort/KPN, dus pauze, gemist, begin gemist en opnemen gebeurt allemaal op de servers en niet lokaal in je kastje.
Gebruik je 1 van de 4 opties (programma gemist, pauzeren, begin gemist of opnemen) dan kun je altijd vooruitspoelen, ook in reclame blokken (in tempo tot 32x). Begin gemist begint altijd vóór het reclame blok vooraf aan het betreffende programma. Je moet dus bijna altijd nog vooruit spoelen als je die optie gebruikt. Ook bij programma opnemen zit diezelfde marge vooraf aan het programma (en dus vaak een reclame blok).
Begin gemist en programma gemist is overigens gratis voor publieke zenders en sommige commerciele (Discovery bijv), maar voor RTL en KIJK consorten, vaak betaald! Bij de standaard variant in je abonnement is het ook slechts 3 dagen terug. Pas bij betalen Telfort kun je 10 dagen of meer terug.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20