[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 42 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:09

Fiber

Beaches are for storming.

2Dutch schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:15:
[...] per januari was het sowieso verplicht overstappen op de versie zonder analoge tv...
Huh...? Wat...? Moet iedereen verplicht over naar het nieuwe Telfort zonder analoog en DVB-C...?

Dat gaat ze klanten kosten!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Fiber schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:21:
Huh...? Wat...? Moet iedereen verplicht over naar het nieuwe Telfort zonder analoog en DVB-C...?
Dat werd mij verteld..daar was hij stellig in, maar goed ook in dat de Experiabox glas naar UTP kan omtoveren dus dan weet je het wel :+. Ook vast een creatieve reden waarom ik zogenaamd geen korting kon bedingen ;)

[ Voor 35% gewijzigd door 2Dutch op 10-02-2016 12:32 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dus je hebt je door een telfort telemarkertier laten voorliegen.
Als je nog geen nieuw abonnement bent aangegaan, moest je voor de lol eens zelf naar telfort bellen en vragen of je je abonnement weer een jaar kan verlengen met korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:56

Wallie

Herr

Chris.nl schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:30:
Als je nog geen nieuw abonnement bent aangegaan, moest je voor de lol eens zelf naar telfort bellen en vragen of je je abonnement weer een jaar kan verlengen met korting.
Ik heb vorige maand nog een oud glasvezel abbo (met coax) voor een jaar laten verlengen met een x aantal maanden korting.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 11:03
Inderdaad, heb nog gezegd dat ik pas overstap als de nieuwe v10 experiabox geleverd wordt.
Kon oude nog houden en 2 maand gratis ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nee niks aangegaan, doe ik nooit aan de telefoon/meteen bij 1e belletje ;) Van z'n verhaal klopte de helft niet, die wilde inderdaad gewoon een nieuw propositie-abo slijten.

Zonet me laten bellen en gevraagd of ik nog een jaartje kon verlengen met een leuk aanbod: huidige abo wordt dan het huidige aangeboden abo (mijne bestaat immers niet meer) zonder technische aanpassing, 6 mnd 40 euro (+10 pluspakket), en we betalen nu 70 euro, aanbieding landt vandaag in de mailbox en morgenavond belt ie terug: komt het dus alsnog goed :)

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 10-02-2016 12:51 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:24

Yucko

One clown to rule them all !

Fiber schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:21:
[...]

Ik heb de oude propositie zonder DVB-C (dus alleen internet + telefonie) maar de dag dag ik verplicht naar de nieuwe propositie (en dus experiabox) moet overstappen is de dag dat Telfort eruit gaat hier. Dan stap ik nog liever over naar een andere glasaanbieder die nog geen gebruik maakt van de experiabox (KPN, Telfort) of soortgelijke oplossing (Vodafone met hun Vigor geval).

[ Voor 6% gewijzigd door Yucko op 10-02-2016 13:28 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik al wel gelezen dat mijn Asus router de taak van de Experiabox compleet kan overnemen omdat hij met VLAN's overweg kan (telefonie gebruiken we niet), dus dat is wel te overleven. Belangrijker is: zijn die Arcadyan-boxjes een beetje stabiel en betrouwbaar? De wederhelft is daar nogal fel op ;)
Is natuurlijk mooi je eigen router maar wat doe je bij storingen welke niet direct zijn op te lossen (bijv meerdere monteurs). Want met eigen router geen ondersteuning door je provider KPN/Telfort om die uit te sluiten dan moet je weer gebruik maken van een EB.

Ik heb zelf 5 jaar KPN gehad maar de Amino ontvangers zijn gewoon betrouwbaarde. Bij KPN moet je gewoon weten hoe je zelf de ontvanger kunt resetten. Bij klanten met geen technische achtergrond is dat wel eens een probleem.

Bij de buren hebben ze nog steeds KPN (zijn gelijk aangesloten met ons in 2009) en vorig najaar met de groter ITV storing heeft KPN om de storing op te lossen bij alle ontvangers de firmware opnieuw moeten
laden in korte tijd en daarna werkte bij de Arcadyan van de buren de afstandbediening niet meer en voor hun even de ontvanger handmatig gereset en het werkte weer. Bekend probleem voor mij dat de KPN ontvanger niet goed werkt na een automatische update en wel bij een handmatige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:08

Speedmaster

Make my day...

Topicstarter
2Dutch schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:31:
[...]

Zonet me laten bellen en gevraagd of ik nog een jaartje kon verlengen met een leuk aanbod: huidige abo wordt dan het huidige aangeboden abo (mijne bestaat immers niet meer) zonder technische aanpassing, 6 mnd 40 euro (+10 pluspakket), en we betalen nu 70 euro, aanbieding landt vandaag in de mailbox en morgenavond belt ie terug: komt het dus alsnog goed :)
Laat expliciet bevestigen dat het MET behoud van je DVB-C signaal is, anders gooien ze je zo over naar ITV via UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Belangrijker is: zijn die Arcadyan-boxjes een beetje stabiel en betrouwbaar? De wederhelft is daar nogal fel op ;)
Ik heb nu 2 maanden een Arcadyan decoder (je kan ook een Arris krijgen) met KPN Experiabox en ik vind er helemaal niks op aan te merken. Minstens zo snel als de Amino die ik via Concepts/Telfort had, ik heb nog geen stabiliteitsproblemen gehad en ook nog niet hoeven resetten op wat voor wijze dan ook.

En los van of je wel of niet overgaat: het verhaal van de Genexis is inderdaad versimpeld zo te horen. Je huidige Genexis wordt een simpele versie (Mediaconverter) met daarachter de Experiabox. Dat had je goed geconcludeerd.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yucko schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:27:
[...]

Ik heb de oude propositie zonder DVB-C (dus alleen internet + telefonie) maar de dag dag ik verplicht naar de nieuwe propositie (en dus experiabox) moet overstappen is de dag dat Telfort eruit gaat hier. Dan stap ik nog liever over naar een andere glasaanbieder die nog geen gebruik maakt van de experiabox (KPN, Telfort) of soortgelijke oplossing (Vodafone met hun Vigor geval).
Voor alleen internet/telefoon is er wel meer keuze maar met TV in 1 pakket een stuk minder als je bij een dienst wilt als begin gemist of opnames bij alle ontvanger in huis te bekijken. Bijv Vodafone heeft nog harddisk recorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

qua tv wil ik gewoon bij ziggo blijven ivm de CI+ modules in mijn TV's. Ik zou niet meer terug willen naar losse kastjes.

Ja, het is duurder dan een alles-in-1 pakket van op glasvezel of bij Ziggo zelf, maar voor mij werkt dit goed zo :)

[ Voor 32% gewijzigd door Yucko op 10-02-2016 13:53 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yucko schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:52:
qua tv wil ik gewoon bij ziggo blijven ivm de CI+ modules in mijn TV's. Ik zou niet meer terug willen naar losse kastjes.

Ja, het is duurder dan een alles-in-1 pakket van op glasvezel of bij Ziggo zelf, maar voor mij werkt dit goed zo :)
Dat is inderdaad een voordeel met CI+ module maar zelf gebruiken we de A140 in de woonkamer en die is echt klein voor een iptv ontvanger.

De laatste KPN ontvangers zijn dan wel een stuk kleiner dan de oudere bijv de VIP 1960 ontvanger., maar nog steeds een stuk groter dan de A140. Nog een contract tot begin 2017 bij Telfort en dan zien we wel weer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Speedmaster schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:34:
Laat expliciet bevestigen dat het MET behoud van je DVB-C signaal is, anders gooien ze je zo over naar ITV via UTP.
Ik..err, naja vrouwlief kijkt al tv via UTP, direct kabeltje vanuit de meterkast naar de Amino. Heb op de coax op de Genexis wel pas zo'n fraaie "modembeschermer" geschroefd hoor, voor de sier ;) Maar wel bedankt voor het meedenken :)
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:28:
Is natuurlijk mooi je eigen router maar wat doe je bij storingen welke niet direct zijn op te lossen (bijv meerdere monteurs). Want met eigen router geen ondersteuning door je provider KPN/Telfort om die uit te sluiten dan moet je weer gebruik maken van een EB.
Als Telfort/KPN z'n klanten serieus zou nemen, zouden ze eens wat A-merken testen met configs en die gewoon gaan ondersteunen. Is toch niet meer van deze tijd, zo'n geforceerde router? De storingen hier: 1x landelijk/regionaal issue een paar uur en 1x glasvezel kapotgetrokken door gegraaf in 't centrum. En de EB aansluiten en direct kabeltje eraan om te testen kan altijd nog. Maar goed, het moet allemaal makkelijk te managen zijn door hun helpdesk..de achterliggende gedachte is gemakszucht imho.
Barre73 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:34:
Ik heb nu 2 maanden een Arcadyan decoder (je kan ook een Arris krijgen) met KPN Experiabox en ik vind er helemaal niks op aan te merken.
-knip-
Het verhaal van de Genexis is inderdaad versimpeld zo te horen. Je huidige Genexis wordt een simpele versie (Mediaconverter) met daarachter de Experiabox. Dat had je goed geconcludeerd.
Okee, duidelijk :) Vrouwlief is gehecht aan d'r tv, dus vooral geen brakke decoders in huis. Ach misschien dacht ie: och, da's een vrouw die heeft er vast toch geen verstand van :+ Hij haperde ook ietwat toen ik over de Asus en VLAN's begon ;) Maar nu heb ik iig 1 jaar uitstel van executie :P

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 10-02-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58
Hellboy! schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:29:
Oké v8 dus, maar als dit er allemaal in zit en je alles aan kan passen, zie ik geen issues. Waarom dan nog een eigen router?
Ik had sinds een update van de EB V8 het probleem dat TV opnames of het pauzeren/terugspoelen niet goed werkte als ik mijn accesspoints aangesloten had. Alleen de EB en 2 decoders (leek) wel te werken, bij Telfort kreeg ik alleen een wazig antwoord.
Bridge met router erachter hielp ook niet, dus uiteindelijk hele EB eruit gemikt en een Netgear R8000 ervoor in de plaats.
Werkt perfect.....Alleen krijg ik routed TV niet aan de praat, dan moet ik DD-WRT op mijn router installeren om IGMP proxy te kunnen gebruiken....dus misschien toch maar weer eens kijken of ik een combinatie met de EB kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:08
Problemen met internet, Postcode 7071

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

weertenaar schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:50:
[...]

Ik had sinds een update van de EB V8 het probleem dat TV opnames of het pauzeren/terugspoelen niet goed werkte als ik mijn accesspoints aangesloten had. Alleen de EB en 2 decoders (leek) wel te werken, bij Telfort kreeg ik alleen een wazig antwoord.
Bridge met router erachter hielp ook niet, dus uiteindelijk hele EB eruit gemikt en een Netgear R8000 ervoor in de plaats.
Werkt perfect.....Alleen krijg ik routed TV niet aan de praat, dan moet ik DD-WRT op mijn router installeren om IGMP proxy te kunnen gebruiken....dus misschien toch maar weer eens kijken of ik een combinatie met de EB kan maken
Koop een Netgear GS-105Ev2 en gooi die ervoor. Kun je je IPTV verkeer direct afsplitsen en werkt het als een speer. Als router kan ik je van harte een Ubiquiti Edgerouter lite aanbevelen, maar elke andere router werkt ook :)

EB lekker in de doos laten zitten. Die van mij is er zelfs nooit uitgeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46
Galukon schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:31:
Problemen met internet, Postcode 7071
1325 ook, ITNS/ISPfabriek netwerk.

Inmiddels werkt het weer maar voor ongeveer 20-25 minuten was er bijna geen verkeer meer mogelijk.

IPTV bleef het wel doen.

[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 10-02-2016 22:48 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:08
eymey schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:47:
[...]

1325 ook, ITNS/ISPfabriek netwerk.

Inmiddels werkt het weer maar voor ongeveer 20-25 minuten was er bijna geen verkeer meer mogelijk.

IPTV bleef het wel doen.
Klopt nu is t weer normaal. Apart. Zat net in ranked met league.. verloren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Galukon schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:50:
[...]

Klopt nu is t weer normaal. Apart. Zat net in ranked met league.. verloren :(
Balen :(.

Bij mij werd ineens de VPN verbinding met m'n werk verbroken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• weertenaar
Fairy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:42:
[...]

Koop een Netgear GS-105Ev2 en gooi die ervoor. Kun je je IPTV verkeer direct afsplitsen en werkt het als een speer. Als router kan ik je van harte een Ubiquiti Edgerouter lite aanbevelen, maar elke andere router werkt ook :)

EB lekker in de doos laten zitten. Die van mij is er zelfs nooit uitgeweest.
Voor mijn R8000? Die GS-105 kan toch niet direct op de Genexis? Daar moet toch wel een router zitten met IGMP proxy voor TV?

Mijn EB ligt ook al maanden in de doos, alleen eruit gehaald toen ik support nodig had omdat ik geen signaal had (bleek, na bijna 2 weken, dat ze me in de wijkcentrale uitgetrokken hadden)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

weertenaar schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:28:
[...]

Voor mijn R8000? Die GS-105 kan toch niet direct op de Genexis? Daar moet toch wel een router zitten met IGMP proxy voor TV?

Mijn EB ligt ook al maanden in de doos, alleen eruit gehaald toen ik support nodig had omdat ik geen signaal had (bleek, na bijna 2 weken, dat ze me in de wijkcentrale uitgetrokken hadden)
Switch kan gewoon achter de FTU (Glas naar UTP kastje) (Heb het wel over de KPN propositie). IPTV VLAN zet je op een poort en maak je untagged. TV box aansluiten en klaar. Als je het helemaal hip wil doen kun je ook een switch nemen met een SFP en direct het glas op de switch laten binnenkomen, maar dat is heel wat duurder en technisch heeft het geen enkel voordeel.

Ik heb zo 3 IPTV boxen aangesloten en een poort vrij voor de Edgerouter. Voordeel is dat ik met de edgerouter kan klooien zonder dat de TV uitvalt. Dat scheelt nogal, moet je voor de gein eens de stekker er uit trekken tijdens GTST >:) dan weet je wat ik bedoel ^)

[ Voor 11% gewijzigd door Fairy op 11-02-2016 08:56 ]

• weertenaar
Fairy schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:53:
[...]

Switch kan gewoon achter de FTU (Glas naar UTP kastje) (Heb het wel over de KPN propositie). IPTV VLAN zet je op een poort en maak je untagged. TV box aansluiten en klaar. Als je het helemaal hip wil doen kun je ook een switch nemen met een SFP en direct het glas op de switch laten binnenkomen, maar dat is heel wat duurder en technisch heeft het geen enkel voordeel.

Ik heb zo 3 IPTV boxen aangesloten en een poort vrij voor de Edgerouter. Voordeel is dat ik met de edgerouter kan klooien zonder dat de TV uitvalt. Dat scheelt nogal, moet je voor de gein eens de stekker er uit trekken tijdens GTST >:) dan weet je wat ik bedoel ^)
Wist niet dat dat kon, maar dan heb je toch geen routed IPTV? Netflix op mijn decoder leek me wel handig.

Maar dat idee dat ik met de router kan kloten terwijl GTST doorloopt klinkt ook goed...Ervaring heeft mij geleerd dat ik tussen 20:00 en 20:30 van internet/tv af moet blijven ;)

• eymey
Inderdaad. Voor routed IPTV (en MeerTV opties) moet je een router ertussen hebben.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

eymey schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:51:
Inderdaad. Voor routed IPTV (en MeerTV opties) moet je een router ertussen hebben.
Oke wist ik niet. Wordt dat al aangeboden op het telfort platform dan? Ik heb nu netflix draaien op een mediacenter en zou het ideaal vinden als dat op de IPTV box kan. Kwestie van routeren en er komt een optie bij?

• eymey
Ik heb zelf geen ervaring met de KPN propositie op Telfort. Dus ik weet niet of dat echt zo simpel ligt.

Maar met alleen VLAN 4 gaat het iig sowieso niet werken, want dat is bij KPN ook zo.

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 11-02-2016 11:56 ]

• weertenaar
Fairy schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:35:
[...]

Oke wist ik niet. Wordt dat al aangeboden op het telfort platform dan? Ik heb nu netflix draaien op een mediacenter en zou het ideaal vinden als dat op de IPTV box kan. Kwestie van routeren en er komt een optie bij?
Idd, als je nu je EB V8 ertussen zet zou hij op routed IPTV komen en zou je automatisch die opties hebben...
Een eigen router moet iig IGMP proxy ondersteunen, ik weet niet of er nog meer nodig is. Schijnt hetzelfde te werken als op het KPN netwerk.
Zie ook deze link

[ Voor 10% gewijzigd door weertenaar op 11-02-2016 12:57 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

weertenaar schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:56:
[...]

Idd, als je nu je EB V8 ertussen zet zou hij op routed IPTV komen en zou je automatisch die opties hebben...
Een eigen router moet iig IGMP proxy ondersteunen, ik weet niet of er nog meer nodig is. Schijnt hetzelfde te werken als op het KPN netwerk.
Zie ook deze link
Hee dat vind ik wel interessant! Daarmee kan ik de 5 poort switch schrappen en de TV boxen in hetzelfde netwerk aansluiten als mijn overige apparatuur. Scheelt mij 2 managed switches!

Is er toevallig voor de Edgerouter (lite) al iemand die dit heeft gedaan?

Ik zit namelijk een beetje met de uptime. Ik ben niet de enige gebruiker van de lijn en als ik het ga omzetten wil ik het zo snel mogelijk online krijgen zonder te experimenteren. Mocht iemand hier een tutorial voor weten dan hoor ik het graag :)

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

*stoft handle eens af*

Ik heb sinds een paar jaar Telfort voor internet-tv-bellen. Leuk combivoordeel erbij omdat ik al een Telfort mobiel abbo had, HBO gratis, iedereen blij. Een tijd geleden overgegaan van ADSL naar glasvezel, alles is helemaal geweldig, op één puntje na: die pokke Amino settopboxjes.

Het feit dat het geluid plotseling op zowel de tv als de stb moet worden geregeld is irritant, maar daar valt mee te leven. Waar ik echt mee zit is dat ik geen analoge audio meer uit kan voeren vanaf dat ding. Op de stb voor ADSL zat nog een phonejack waarmee ik naar mijn oude trouwe stereosetje kon via RCA, maar met die Amino is het tranen met tuiten.

De vraag nu: zijn er alternatieven voor die Amino's die ik zelf in tweevoud aan zou kunnen schaffen, en die wél analoge output via RCA of phonejack aanbieden? Telfort geeft bijvoorbeeld een lijstje: https://www.telfort.nl/pe...uiken-dvbc-ontvangers.htm, maar klopt dat ook? En is DVB-c wel wat ik wel/moet hebben?

Mijn Library Thing catalogus

• Barre73
Makkelijkste is een Amino M540 aanschaffen op Marktplaats.
Doet precies hetzelfde als je huidige Amino maar heeft wel de rood en witte uitgang die je nodig hebt voor geluidsuitvoer.

Via dvbc kan uiteraard ook maar dan beperk je je eigen TV ervaring. In mijn beleving dan. Minder zenders, maar 3 in HD etc..
Leuk voor de slaapkamer maar niet in de woonkamer.
Is mijn persoonlijke mening hoor.

Maar die Amino M540 lost meteen je probleem op.

Verwijderd

DVB-C heeft als groot voordeel dat het over Coax gaat en dat ligt in veel huizen al in diverse kamers.

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:09
Crayne schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:42:
De vraag nu: zijn er alternatieven voor die Amino's die ik zelf in tweevoud aan zou kunnen schaffen, en die wél analoge output via RCA of phonejack aanbieden? Telfort geeft bijvoorbeeld een lijstje: https://www.telfort.nl/pe...uiken-dvbc-ontvangers.htm, maar klopt dat ook? En is DVB-c wel wat ik wel/moet hebben?
Die Amino heeft een optische digitale uitgang (toslink/spdif) toch? Je zou dan uit China zo'n kastje kunnen bestellen voor plm 5 euro. Voorbeeldje:

http://www.aliexpress.com...9d-4b83-bb8a-0ac29b1762ad

Die maakt dan van dat digitale audio signaal een analoog signaal en levert je twee RCA stekkers om het op je stereo aan te sluiten.

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:23:
DVB-C heeft als groot voordeel dat het over Coax gaat en dat ligt in veel huizen al in diverse kamers.
Grote nadeel is dat het een end of life techniek lijkt te zijn volgens de nederlandse providers (incl. Telfort) :(

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Alleen volgens KPN (en dochters)

Op dit moment is zijn er nog geen voordelen voor o.a. consumenten als ze IPTV gebruiken (meer nadelen)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
fast-server schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:53:

Op dit moment is zijn er nog geen voordelen voor o.a. consumenten als ze IPTV gebruiken (meer nadelen)
Meh.. Ik kan kiezen uit beiden, maar kijk toch vaker via de Animo dan DVB-C. Beeldkwaliteit is hetzelfde, maar via IPTV heb je het voordeel van begin gemist / pauze e.d.
Lijkt me dus meer een persoonlijke voorkeur dan dat IPTV feitelijk alleen maar nadelen heeft.

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 10:16
Vandaag out of nowhere een nieuw wan ip gekregen. Meteen ligt ook mijn telefoon eruit volgens mijn moeder. Ben nog niet thuis geweest maar dit is me nog niet eerder voorgekomen. Toevallig meer mensen die uitval hadden van de telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
fast-server schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:53:

Qua techniek heb je gelijk maar door de verschillen die Telfort (in dit geval) er in heeft aangebracht is IPTV voor mij toch een betere manier om TV te kijken. Bij DVB-C maar drie HD zenders (dus niet dezelfde beeldkwaliteit op de andere zenders @chris.nl), geen pauzeren, en een stuk minder zenders.

Overigens snap ik het punt van geluid op TV en STB regelen niet helemaal. Ik had de Amino afstandsbediening ook gekoppeld op de TV zodat ik daar de TV mee aan en uit kon zetten. Het volume van de TV had ik via het "hotel"menu standaard gezet op 20 (in mijn geval). Daardoor kwam ik nooit meer aan het volume van de TV en bediende ik alleen het volume van de stb. Daarbij was het voordeel dat wanneer ik het geluid via de versterker liett lopen (alleen bij films en bij radio) ik het volume kon bedienen via de afstandsbediening van de Amino. Handig omdat mijn versterker geen afstandsbediening heeft.

Verwijderd

Jelte schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:43:
[...]
Grote nadeel is dat het een end of life techniek lijkt te zijn volgens de nederlandse providers (incl. Telfort) :(
Technisch bepaald niet. Hooguit denkt KPN (en horige dochters) dat er zonder DVB-C meer geld te verdienen valt.

Is maar de vraag want Ziggo heeft zeer zeker vooralsnog geen plannen om DVB-C te stoppen want ze zijn daar vrij recent pas mee begonnen.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Persoonlijk vind ik naast de extra kastjes (en de daaraan verbonden kosten) het IPTV platform niet echt kind vriendelijk.

Als je jonge kinderen hebt is DVB-C ideaal aangezien ze gewoon de TV kunnen aanzetten en zappen, met IPTV lukt dit ze meestal gewoon niet. (papa mama de TV doet het niet om 5.30...)

Daarnaast heb ik ook graag nog gewoon radio signaal voor mijn receiver.

Je wil niet weten hoeveel van de huidige Telfort klanten (oud XMS en Concepts klanten) bewust voor deze providers hebben gekozen omdat deze de oude makkelijke DVB-C situatie in stand hield.

Deze klanten hebben meerdere TV's, jonge kinderen, radio tuners, geen geld oer voor extra kastjes of nieuwe bekabeling te (laten) leggen.

Als de DVB-C beëindigd gaat worden dan stapt het gros van die mensen weer over naar "ziggo"

Je ziet ook dat bij de meeste glas providers (sinds KPN de touwtjes in handen heeft) er bijna alleen een alles in 1 mogelijk is, tot 2 jaar geleden kon je bij de meeste providers nog internet en telefonie afnemen voor een leuke betaalbare prijs krijgen.
Op die manier kon je dit combineren met kabel voor DVB-C en dit koste amper meer.

KPN zal en moet je gewoon een KPN gecontroleerde eenheidsworst door de strot heen schuiven, dat de klanten iets anders willen interesseert ze niets.

Ben benieuwd hoe het gaat lopen als DVB-C uitgefaseerd gaat worden...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:48
fast-server schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:52:
Persoonlijk vind ik naast de extra kastjes (en de daaraan verbonden kosten) het IPTV platform niet echt kind vriendelijk.

Als je jonge kinderen hebt is DVB-C ideaal aangezien ze gewoon de TV kunnen aanzetten en zappen, met IPTV lukt dit ze meestal gewoon niet. (papa mama de TV doet het niet om 5.30...)

Daarnaast heb ik ook graag nog gewoon radio signaal voor mijn receiver.
Ik heb vorige jaar de gok genomen om weg te gaan bij Ziggo en ik ben er heel blij mee!
Onze oudste (3,5) weet precies hoe de tv en de ontvanger aan moeten (TV start ook direct met de juiste uitgang op) en zoekt zelf net zolang totdat hij Zapp (Xtra) gevonden heeft, die aap weet zelfs hoe hij YouTube moet starten....

Nu ik het toch over YouTube/MeerTV heb, wat een gare constructie:
- veel filmpjes vindt hij niet
- soms doen filmpjes het ineens niet meer
- soms kan een filmpje niet full screen weergegeven worden

En dan heb ik het nog niet eens over de kleine applicatie in zijn geheel. Hier had KPN/Telfort wel gewoon een gelikte full screen app van mogen maken. :F

De combi kinderen en afstandsbediening is ook niet zo'n goeie. Paar keer gepleurd (of gegooid) en een keer met de baterijen in de thee gedompeld en hij is compleet dood....
AB van de TV heeft voor hetere vuren gestaan en die doet het nog gewoon

[ Voor 10% gewijzigd door St00mwals op 11-02-2016 19:30 . Reden: Aanvulling van de AB ]

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
*stoft handle eens af*

Ik heb sinds een paar jaar Telfort voor internet-tv-bellen. Leuk combivoordeel erbij omdat ik al een Telfort mobiel abbo had, HBO gratis, iedereen blij. Een tijd geleden overgegaan van ADSL naar glasvezel, alles is helemaal geweldig, op één puntje na: die pokke Amino settopboxjes.

Het feit dat het geluid plotseling op zowel de tv als de stb moet worden geregeld is irritant, maar daar valt mee te leven. Waar ik echt mee zit is dat ik geen analoge audio meer uit kan voeren vanaf dat ding. Op de stb voor ADSL zat nog een phonejack waarmee ik naar mijn oude trouwe stereosetje kon via RCA, maar met die Amino is het tranen met tuiten.

Er is wellicht nog een andere mogelijkheid in plaats van een Amino 540 kopen:
De Amino 140 heeft een 10 polige aansluiting op de achterkant. Er zijn kabels van deze aansluiting naar scart. Telfort kan (of kon) deze (gratis) leveren voor klanten die geen HDMI aansluiting op hun TV hebben.
Wellicht leveren ze de kabel nog steeds.
Vervolgens sluit je op de scart plug deze plug http://www.allekabels.nl/...scart-verloopstekker.html aan. Ben je voor nog geen € 8 inclusief verzendkosten klaar.
Ik weet overigens niet of bij gebruik van de 10 polige stekker en HDMI beide uitgangen een signaal uitsturen.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:31:
Geen mail en ben niet gebeld, dus heb zonet maar een berichtje naar de webcare gestuurd via Twitter.
Die hebben mij met wat probs bij mijn ouders toen netjes geholpen, dus verwacht dat ik morgen ook weer contact met ze krijg en het goedkomt :) Wel jammer dat het zo moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
gisteren toch maar weer mijn EB V8 er tussen gehangen en tot nu geen haperingen bij terugkijken...en wel meteen MeerTV, dus ook Netflix op mijn tv boven, zonder nog een extra kastje.
De rest van de apps snap ik niet echt...Wie gaat nu Wikipedia op zijn tv kijken met een afstandbediening??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Meatwagon schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:14:
Vandaag out of nowhere een nieuw wan ip gekregen. Meteen ligt ook mijn telefoon eruit volgens mijn moeder. Ben nog niet thuis geweest maar dit is me nog niet eerder voorgekomen. Toevallig meer mensen die uitval hadden van de telefoon?
Dat is inherent aan het hebben van een dynamisch IP. TIP: maak gebruik van een dienst zoals dyndns, dan kun je je thuisverbinding op naam koppelen. Dat is tevens makkelijker te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:01
*stoft handle eens af*

....
Als je heel tevreden was over de ADSL variant kun je ook nog overwegen om over te stappen op de nieuwe glasvezel propositie van Telfort, feitelijk hetzelfde als de ADSL variant maar dan met HD zenders in een betere kwaliteit (op nummer 661-) en standaard 2 ontvangers. Deze ontvangers zijn min of meer dezelfde als bij de ADSL variant (misschien een Arcadyan i.p.v. Motorola).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
joop99 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:49:
[...]

Als je heel tevreden was over de ADSL variant kun je ook nog overwegen om over te stappen op de nieuwe glasvezel propositie van Telfort, feitelijk hetzelfde als de ADSL variant maar dan met HD zenders in een betere kwaliteit (op nummer 661-) en standaard 2 ontvangers. Deze ontvangers zijn min of meer dezelfde als bij de ADSL variant (misschien een Arcadyan i.p.v. Motorola).
Laat die laatste "misschien" maar weg. Je krijgt zeker een Arcadyan of een Arris. En geen Motorola meer.

Verder sluit ik me erbij aan, met een kleine kanttekening: bij de toenmalige ADSL van Telfort kon je zelf je modem vervangen als je dat wilde. Zelfs de SIP gegevens waren beschikbaar waardoor je vrij grote keuzevrijheid had.
Dat is bij de huidige glasvezelvariant niet meer zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sip gegeven kun je bij glas ook nog uitlezen in de eb V8. Of je er wat mee kan , nog niet getest

[ Voor 26% gewijzigd door Get!em op 12-02-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
Fairy schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:49:
[...]

Dat is inherent aan het hebben van een dynamisch IP. TIP: maak gebruik van een dienst zoals dyndns, dan kun je je thuisverbinding op naam koppelen. Dat is tevens makkelijker te onthouden.
Jammer dat ze geen statische ip's gebruiken. Heb ook een domein naampje gekoppeld. Nou gebeurd het niet vaak dat ik van ip adres wissel maar vervelend blijft het toch wel. Gister toen ik thuis kwam deed de telefoon het nog steeds niet. Ik liet het maar even voor wat het was en ben achter mijn pc gekropen. Nu lijk ik ook tijdelijk een 500/500 lijntje te hebben :o . Kan het zijn dat ik daardoor even geen telefoon verbinding heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:36:
[...]

Technisch bepaald niet. Hooguit denkt KPN (en horige dochters) dat er zonder DVB-C meer geld te verdienen valt.

Is maar de vraag want Ziggo heeft zeer zeker vooralsnog geen plannen om DVB-C te stoppen want ze zijn daar vrij recent pas mee begonnen.
Uhm, sinds kabelaars met digitale TV werken, gebruiken ze al DVB-C hoor. Dat is niet iets recentelijks ofzo (tenzij je doelt op het aanbieden van een beperkt ongecodeerd pakket).

En waarom doen ze DVB-C? Omdat dat nou eenmaal de oplossing is geworden die de industrie had om over media (niet alleen coax, maar ook ether of satelliet), die van oorsprong analoge signalen verwerkten, ook informatie digitaal te versturen.

Of anders gezegd: Op coax netwerken is DVB-C de aangewezen techniek voor digitale 'lineaire' (broadcast) televisie. En omdat zowel coax netwerken als DVB-C er alweer enige tijd zijn heeft iedere TV tegenwoordig ook DVB-C.

In het begin was dat wel anders en hoorde je tegen digitale televisie (en dus DVB-C) -exact dezelfde- weerstand en zelfde tegenargumenten als nu tegen IPTV.

Het is en blijft gewoon een feit dat via glas, en al helemaal via DSL, IPTV de meest logische techniek is om te gebruiken. IP is er al en kan direct zonder extra apparatuur naast de al bestaande routers en switches gedistribueerd worden. Voor DVB-C moet men een complete extra infrastructuur ernaast bouwen en ook onderhouden (dat laatste vergeten velen).

En naarmate er in de wereld steeds meer IPTV gebruikt wordt zal ook de roep om een standaardisering hierin steeds groter worden en zal dit ook gewoon gebeuren. Net zoals met DVB-C, DVB-S en DVB-T is gebeurd.

En dit verhaal heb ik al vaker opgehangen en dat zal ik blijven doen als ik mensen zo 'makkelijk' zie doen over DVB-C.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de cijfers omtrent de bewering van @fast-server, dat het KPN erg veel klanten zou gaan kosten als DVB-C verdwijnt. Het aantal "Interactieve TV" klanten bij KPN stijgt alleen maar. In mijn omgeving ken ik net zo veel mensen die al jaren IPTV bij KPN (of een dochter) hebben als mensen die bij Ziggo zitten (mét Horizon box, dus ook extra kastje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:20
Hoi hoi,

Ik heb heel veel pagina's van deze topic gelezen, maar ik heb toch een aantal vraagjes.
- Waarom is er op sommige plekken maar max 100 Mb/s beschikbaar, terwijl Ziggo 500 Mb/s kan leveren via de kabel?
- Gaat IPTV van je internet verbinding af?
- Hoe lang duurt het gemiddeld tot dat alles klaar is, en de diensten geleverd zijn?
- Hoe is de klantenservice?
- Hoe vaak gaat er iets mis?
- Kun je andere STB's gebruiken dan die standaard meegeleverd zijn?
- Hoe veel beter is glas t.o.v. kabel?

Zou iemand de bovenstaande vragen kunnen beantwoorden en/of een mening over geven? Alvast bedankt.

Groet,
Pilovali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Een paar antwoorden:

* Mits je in een gebied met Gigabit aansluitingen in de PoP zit gaat IPTV niet van je intenretsnelheid af. Of als je 50/50 afneemt in een 100 Mbit gebied.

* Tijdsduur: lastig te beantwoorden. Maar ik schat aan de hand van mijn ervaringen zo'n 3-4 weken.

* Klantenservice: De keren dat ik Telfort aan de lijn heb gehad werd ik goed geholpen.

* Op een paar grote storingen na is mijn ervaring bij Telfort (of andere glas aanbieders) beter dan voorheen op ADSL of kabel.

* Nee, alleen standaard mee geleverde STB's

* Die laatste vraag kan je alleen zelf beantwoorden en hangt vooral af van de vraag of je upload snelheid belangrijk vindt. Is die niet belangrijk, dan is de één niet beter dan de andere en hangt alles af van wat je voor een bepaalde prijs kan krijgen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
eymey schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:17:
Een paar antwoorden:

* Mits je in een gebied met Gigabit aansluitingen in de PoP zit gaat IPTV niet van je intenretsnelheid af. Of als je 50/50 afneemt in een 100 Mbit gebied.

* Tijdsduur: lastig te beantwoorden. Maar ik schat aan de hand van mijn ervaringen zo'n 3-4 weken.

* Klantenservice: De keren dat ik Telfort aan de lijn heb gehad werd ik goed geholpen.

* Op een paar grote storingen na is mijn ervaring bij Telfort (of andere glas aanbieders) beter dan voorheen op ADSL of kabel.

* Nee, alleen standaard mee geleverde STB's

* Die laatste vraag kan je alleen zelf beantwoorden en hangt vooral af van de vraag of je upload snelheid belangrijk vindt. Is die niet belangrijk, dan is de één niet beter dan de andere en hangt alles af van wat je voor een bepaalde prijs kan krijgen, etc.
Bedankt voor je reactie. In mijn dorp kun je maximaal 100 Mbit/s halen, dus als de TV aan staat, gaat het er wel vanaf?
En hoe is de Experiabox v8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Pilovali schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:04:
Hoi hoi,

Ik heb heel veel pagina's van deze topic gelezen, maar ik heb toch een aantal vraagjes.
1)- Waarom is er op sommige plekken maar max 100 Mb/s beschikbaar, terwijl Ziggo 500 Mb/s kan leveren via de kabel?
2) - Gaat IPTV van je internet verbinding af?
3) - Hoe lang duurt het gemiddeld tot dat alles klaar is, en de diensten geleverd zijn?
4) - Hoe is de klantenservice?
5)- Hoe vaak gaat er iets mis?
6) - Kun je andere STB's gebruiken dan die standaard meegeleverd zijn?
7) - Hoe veel beter is glas t.o.v. kabel?

Zou iemand de bovenstaande vragen kunnen beantwoorden en/of een mening over geven? Alvast bedankt.

Groet,
Pilovali
Ik beantwoord ook even wat vanuit mijn kennis:

1) Toen KPN begon met het plaatsten van switches in de wijkcentrales van Reggefiber kozen ze ervoor om switches te nemen waarbij de klantpoorten maximaal 100 Mbit kunnen doorgeven. Die beperking geldt dan ook voor de gehele verbinding naar de klant, dus maximaal 100Mbit snelheid. Sinds 3 jaar zijn de geplaatste switches wel voorzien van Gbit Poorten en kan KPN (en alle providers die daar inkopen) tot 1Gbit leveren per aansluiting. Om nog voldoende marge te houden in die verbinding is er voor gekozen om niet meer dan 500 Mbit aan te bieden. Elke verbinding kan dan flink opgeschreofd worden in de nabije toekomst, mocht dat gewenst zijn.

2) Als je bij KPN of Telfort geen 200 of 500 Mbit abonnement kan nemen dan is de max snelheid dus 100 voor de hele verbinding (zie punt 1).
Bij dowloaden met een snelheid van 100 Mbit gaat een TV die aanstaat dus van die bandbreedte af.

3) Bij Telfort circa 3 tot 4 weken.

4) Geen ervaring mee.

5) Wel eens, maar niet vaker dan bij andere providers. Wel lastig kan zijn dat er meer partijen verantwoordelijk zijn. Reggefiber voor de fysieke kabels, KPN voor het signaal e.d., en Telfort als provider.

6) Nee

7) Wat mij betreft vele malen beter maar wiens brood met eet, wiens woord men spreekt...
Maar ik vind wel dat je beter kabels kan hebben die al op de toekomst zijn voorbereid, dan oude kabels die met technieken worden opgerekt tot ze niet meer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Heel erg bedankt voor jullie input.
Ik heb trouwens nog een vraagje: hoe vaak verhoogd Telfort 'gratis' de internetsnelheden? Ziggo verhoogd het elk jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Pilovali schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:36:
Heel erg bedankt voor jullie input.
Ik heb trouwens nog een vraagje: hoe vaak verhoogd Telfort 'gratis' de internetsnelheden? Ziggo verhoogd het elk jaar.
Zelden tot nooit lijkt mij het eerlijke antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Barre73 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:55:
[...]

Mmm... dat is jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:00:
[...]
En dit verhaal heb ik al vaker opgehangen en dat zal ik blijven doen als ik mensen zo 'makkelijk' zie doen over DVB-C.
ik doe daar niet 'makkelijk' over. Jij vergeet blijkbaar dat in veel gebieden alles al enkele jaren aanwezig was om ook DVB-C te kunnen aanbieden. ook KPN bood dat jaren geleden.

Pas vrij recent is de oekaze dat DVB-C blijkbaar van de glasvezel 'moet' verdwijnen.
Overigens ben ik wel benieuwd naar de cijfers omtrent de bewering van @fast-server, dat het KPN erg veel klanten zou gaan kosten als DVB-C verdwijnt. Het aantal "Interactieve TV" klanten bij KPN stijgt alleen maar. In mijn omgeving ken ik net zo veel mensen die al jaren IPTV bij KPN (of een dochter) hebben als mensen die bij Ziggo zitten (mét Horizon box, dus ook extra kastje).
Dat zul je pas weten nadat DVB-C volledig van de vezel verdwijnt. Naast de mensen die alleen DVB-C gebruiken zijn er ook veel die DVB-C gebruiken om de rest van hun huis&opname apparatuur van signaal te voorzien zonder gedwongen te worden extra kast jets te kopen/huren en (lastig, lastig, lastig, niet iedereen wil die in het zicht hebben) kabels te moeten trekken.

Bovendien doen providers er alles aan om mensen dom te houden. Vandaag nog een juffrouw aan de lijn gehad over de zegeningen van digitaal kijken. Op mijn uitspraak dat ik dat allang doe kreeg ik het antwoord "kan niet zonder IPTV". Ze pretendeerde het hele bestaan van DBV-C niet te kennen althans dat als Analoog te interpreteren.

M.i. bewust desinformatie.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Barre73 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:55:
[...]

Maar toen ik nog bij XMS zat, wat toch een soort voorloper van Telfort is, ben ik in de loop der jaren zonder noemenswaardige prijsverhoging van 10/10 via 25/25 en 50/50 naar 100/100 gegaan... :)

En voor tv van alleen analoog via analoog plus IPTV naar analoog plus IPTV plus DVB-C...

[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 12-02-2016 14:32 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Levertijd bij mij was supersnel.

18dec 2015 besteld, pakket binnen op 28 dec, draait op 28 dec.
Dus incl kerstdagen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Get!em schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:31:
Levertijd bij mij was supersnel.

18dec 2015 besteld, pakket binnen op 28 dec, draait op 28 dec.
Dus incl kerstdagen!!!
Voor mijn moeder had ik Telfort VDSL (goedkoper, redelijke snelheid), en dat duurde bijna 2 maanden voor dat daar internet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:11:
[...]

ik doe daar niet 'makkelijk' over. Jij vergeet blijkbaar dat in veel gebieden alles al enkele jaren aanwezig was om ook DVB-C te kunnen aanbieden. ook KPN bood dat jaren geleden.

Pas vrij recent is de oekaze dat DVB-C blijkbaar van de glasvezel 'moet' verdwijnen.
Dat vergeet ik helemaal niet. Jij vergeet dat ook die bestaande infrastructuur ondersteund moet worden, stroom kost, onderhouden moet worden. Bovendien betekent de aanwezigheid van die infrastructuur in bestaande gebieden, dat men ook haast 'verplicht' is het naar nieuwe gebieden te blijven uitrollen.

Bovendien, KPN bood enkele jaren geleden uitsluitend analoog. Zat geen enkele DVB-C modulator bij.

En ja, van KPN 'moet' het verdwijnen omdat ze gewoon van de bijkomende kosten af willen. Het is een bedrijf. Niet lief, niet leuk en misschien wel heel dom. Maar niettemin nog steeds een feit. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Voeg ik aan toe dat je twee systemen nodig hebt om dvbc aan te bieden in combinatie met internet en telefonie.
Als je IPTV aanbiedt doe je dat met dezelfde apparatuur die je toch al had staan voor internet en telefonie. Want allemaal IP.

Dat zijn simpele kostenoverwegingen en dat begrijp ik helemaal.

Het kan wel op een andere manier zoals Jonaz laat zien in Leusden en Amersfoort. Dvbc televisie en IP internet en telefonie. Maar dat vergt compleet andere apparatuur.
Dus daar zal KPN niet aan beginnen met al die bestaande apparatuur in bestaande PoPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Pilovali schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:36:
[...]

Voor mijn moeder had ik Telfort VDSL (goedkoper, redelijke snelheid), en dat duurde bijna 2 maanden voor dat daar internet was.
Waarschijnlijk incl overstap en dus communicatie met oude abonnement organisatie.

Bij mij was het compleet nieuw zonder bestaand abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Get!em schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:22:
[...]

Waarschijnlijk incl overstap en dus communicatie met oude abonnement organisatie.

Bij mij was het compleet nieuw zonder bestaand abonnement.
Bij m'n ma ook ;)
Ze was net verhuisd in een nieuwe appartement, dus geen oude provider. Er waren steeds problemen bij Telfort, en de aanvraag moest steeds opnieuw. Toen het eenmaal geregeld was, was binnen 2 weken alles aangesloten en draaiend.

Helaas heb ik wel problemen met VDSL, ookal zit ik maar een paar honderd meter van de centrale af.
Fourstack geeft 50 Mbit/s aan, modem traint in op 34 Mbit/s, en er komt tussen de 10 en 25 Mbit/s uit.

Ik wil graag dat m'n pa overstapt naar Telfort glasvezel, aangezien het ruim €10 p/m scheelt. Ik heb geen idee hoe dat geregeld is. Kun je net zoals VDSL alles gewoon aansluiten, en klaar? Of moet er een monteur komen voor de glasvezel gebeuren?

[ Voor 14% gewijzigd door Pilovali op 12-02-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:01
Barre73 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:29:
[...]

Laat die laatste "misschien" maar weg. Je krijgt zeker een Arcadyan of een Arris. En geen Motorola meer.

....
Arris heeft de Motorola set-top boxen (kabel en IP) en modems van Google overgenomen(Link), het was wat slordig geformuleerd maar Arcadyan is hier natuurlijk de echt nieuwe leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Enkele maanden geleden (sinds een firmware upgrade van de EB) haperde mijn beeld bij het kijken van opnames en interactieve tv. Ik kreeg het toen niet opgelost, Telfort scheepte me af met een standaard antwoord :( :( en uiteindelijk toen het probleem opgelost door de EB eruit te gooien. _/-\o_

Nu ik toch maar weer de EB ertussen heb gezet kreeg ik na een paar dagen hetzelfde probleem....weer gaan zoeken en nu kwam ik dit topic tegen...blijkbaar zijn er na mij nog meer klachten gekomen...

Stappen gevolgd:
- TV decoders uittrekken en uitzetten
- Router uitzetten
- EB resetten
- TV decoder aan en software opnieuw laden (Via groene knop)
- GEEN statische IP's in de EB zetten
- Router aanzetten

Het werkt hier nu weer een dag probleemloos, hopelijk blijft dat. Helaas geen vast IP voor mijn router, maar daar kan ik wel mee leven. iig wel Netflix op de decoder

Ik vond dit in dit topic nog niet terug, dus hopelijk help ik hiermee andere tweakers die hun EB weer aansluiten om gebruik te maken van Routed Mode

Edit: Werkt toch niet...begint weer te haperen :( :( :( :( :( :( :( :( :( dan maar weer terug naar de oude configuratie zonder MeerTV

Edit 2: Nu een nieuwe Experiabox V8 ontvangen, niks ingesteld, gewoon ertussen gehangen en alles werkt nu al een paar dagen zonder problemen :)

[ Voor 18% gewijzigd door weertenaar op 25-02-2016 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Barre73 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:47:
Makkelijkste is een Amino M540 aanschaffen op Marktplaats.
Doet precies hetzelfde als je huidige Amino maar heeft wel de rood en witte uitgang die je nodig hebt voor geluidsuitvoer.
Oké, dat is optie 1. :) Ik ga eens rondkijken naar prijzen e.d.
tsjoender schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:43:
Die Amino heeft een optische digitale uitgang (toslink/spdif) toch? Je zou dan uit China zo'n kastje kunnen bestellen voor plm 5 euro.
Ik heb iets dergelijks geprobeerd met de HDMI uitgang (splitter erachter, 1 kabel naar de tv, 1 kabel - die omvormde naar RCA - naar de stereo), maar dat werkte voor geen meter. Als de splitter ertussen stond met allebei de kabels erin, kreeg ik geen TV, en haalde ik de kabel naar de stereo eruit, dan had ik op zijn zachtst gezegd flinke storing. [FAIL] dus.

Maar goed, ik ben druk op zoek geweest naar manieren om de 10-pins mini-DIN of de SP/DIF uitgangen om te vormen naar RCA en daar vond ik niet bijster veel over, maar de link die jij hier neerzet heb ik gemist. Is inderdaad het proberen waard voor ik 2 nieuwe STBs aanschaf.
stoffel63 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:36:
Er is wellicht nog een andere mogelijkheid in plaats van een Amino 540 kopen:
De Amino 140 heeft een 10 polige aansluiting op de achterkant. Er zijn kabels van deze aansluiting naar scart. Telfort kan (of kon) deze (gratis) leveren voor klanten die geen HDMI aansluiting op hun TV hebben.
Wellicht leveren ze de kabel nog steeds.
Daar heb ik inderdaad over gelezen, maar ik heb ook begrepen dat Telfort die inmiddels niet meer levert (via hun forum). Ik zal het voor de zekerheid nog wel een keer navragen.
joop99 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:49:
Ik ben je even kwijt: glasvezel propositie? Je bedoelt het huidige aanbod dat ze aan nieuwe klanten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Crayne schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:11:
[...]

[...]

Ik ben je even kwijt: glasvezel propositie? Je bedoelt het huidige aanbod dat ze aan nieuwe klanten doen?
Dat is inderdaad wat hij bedoelt. De kopie van het KPN pakket dat Telfort sinds 1 januari 2015 alleen nog aan biedt aan nieuwe klanten en diegenen die er naar willen overstappen.Dus met Experia Box en andere decoders. Dat werkt feitelijk precies hetzelfde als het Telfort ADSL platform dat je hiervoor had. Vandaar zijn suggestie.

Daar zitten uiteraard verschillen in met je huidige Telfort pakket. Voor- en nadelen. 1 voordeel is wel dat je bij elke decoder een kabeltje krijgt dat van de hoofdtelefoonuitgang van de decoder naar de rood-witte RCA ingangen van je versterker gaat. Inprikken en klaar.
Voor verdere verschillen op TV gebied:
Barre73 in "ON / OnsBrabantNet Deel III"

Waar KPN staat mag je Telfort "nieuw" lezen en waar OBN staat kan je Telfort "oud"lezen. Situatie is voor jou exact gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Barre73 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:24:
Dat is inderdaad wat hij bedoelt. De kopie van het KPN pakket dat Telfort sinds 1 januari 2015 alleen nog aan biedt aan nieuwe klanten en diegenen die er naar willen overstappen.Dus met Experia Box en andere decoders. Dat werkt feitelijk precies hetzelfde als het Telfort ADSL platform dat je hiervoor had. Vandaar zijn suggestie.
Hm, dat klinkt eigenlijk wel als het beste idee (even afhankelijk van de kosten van switchen, nieuwe kastjes etc.) Even goed naar informeren en over nadenken dus (en waarschijnlijk lullen als Brugman om er überhaupt gebruik van te mogen maken *zucht*). Dank voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Als jij Telfort belt en aangeeft dat je over wil stappen naar het nieuwe platform durf ik te wedden dat daar geen overstapkosten aan zitten. Lullen als Brugman is zeker niet nodig tenzij je er nog een korting uit wil halen (in ruil voor een nieuw jaarabonnement dan wel)
Hoe meer klanten van het oude platform af stappen, hoe liever het ze is. Wat je verschil in maandkosten is kan ik niet beoordelen uiteraard.

Jij hebt geen probleem met die vreemde zenderindeling dus? Dat is namelijk wel het grootste verschil met het Amino platform mijns inziens.

[ Voor 24% gewijzigd door Barre73 op 15-02-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Barre73 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:10:
Als jij Telfort belt en aangeeft dat je over wil stappen naar het nieuwe platform durf ik te wedden dat daar geen overstapkosten aan zitten. Lullen als Brugman is zeker niet nodig tenzij je er nog een korting uit wil halen (in ruil voor een nieuw jaarabonnement dan wel)
Hoe meer klanten van het oude platform af stappen, hoe liever het ze is. Wat je verschil in maandkosten is kan ik niet beoordelen uiteraard.

Jij hebt geen probleem met die vreemde zenderindeling dus? Dat is namelijk wel het grootste verschil met het Amino platform mijns inziens.
Nee, eerlijk gezegd geen enkel probleem mee. Dat leer ik wel weer aan; ik heb ondertussen heel wat wisselingen meegemaakt, dus ik zal wel afgestompt zijn. ;)

En dat is mooi om te horen, dan wordt het des te aantrekkelijker om over te stappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
@Crayne: voor sommigen nog een nadeel, misschien voor jou ook: je raakt ook de analoge FM over de coax kwijt bij de nieuwe propositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Rallye schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:05:
@Crayne: voor sommigen nog een nadeel, misschien voor jou ook: je raakt ook de analoge FM over de coax kwijt bij de nieuwe propositie.
Hebben we die nog dan? :P

Edit: nou ja, dat moge duidelijk zijn, anders zeg je het niet. Maar hoe krijg ik dat signaal naar mijn stereo dan? Neem aan dat dat uit het modem richting stereo moet via coax dan?

[ Voor 25% gewijzigd door Crayne op 15-02-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Afgelopen week werd ik ook weer gebeld door Telfort. Ik heb weleens wat storingen met het DVB-C signaal gehad in het verleden, en daar refereerden ze aan bij de aanbieding om naar de nieuwe propositie over te stappen.
Na mijn antwoord dat ik dan 'analoge tv' zou verliezen, hebben we het telefoongesprek maar beeindigd.
Ohja, binnen mijn huidige abonnement kan ik van 50 mbit nog 100 mbit maken als ik dat wil, voor 5 euro extra per maand. Even over nadenken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Crayne schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:06:
[...]

Hebben we die nog dan? :P

Edit: nou ja, dat moge duidelijk zijn, anders zeg je het niet. Maar hoe krijg ik dat signaal naar mijn stereo dan? Neem aan dat dat uit het modem richting stereo moet via coax dan?
gewoon de coax-kabel (die je ook voor je tv gebruikt) uit de NTU naar je radio trekken en op de antene-ingang duwen.

[ Voor 3% gewijzigd door woekele op 15-02-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

woekele schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:20:
gewoon de coax-kabel (die je ook voor je tv gebruikt) uit de NTU naar je radio trekken en op de antene-ingang duwen.
Right, helaas wordt dat een crime, gezien het feit dat de meterkast (waar de NTU hangt) ver gescheiden is van de woonkamer. Is het mogelijk om die coax kabel aan het oude kabelpunt (waar Ziggo vroeger ook een splitter hing) te hangen en zo de aansluiting in de woonkamer te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

denk het wel. coax is coax. Als het totaal maar niet te lang/teveel gesplitst wordt.

Edit: Ik dacht dat we het hadden over de oude propositie. Excuus.

[ Voor 29% gewijzigd door woekele op 15-02-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
woekele schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:20:
[...]

Nu wordt het wel heel verwarrend en niet kloppend.

Bij het nieuwe Telfort pakket is er geen coax signaal meer. De NTU die je nu hebt (Genexis als het goed is) wordt ook vervangen voor eentje zonder coaxuitgang.

Er is nog maar 1 radio signaal en dat komt via de decoder en dat zijn de radiozenders die je ook op de TV hebt. En dan kom je dus op de originele vraag van het aansluiten van decoder op versterker. Met 1 simpel kabeltje. Als je dat hebt gedaan kies je de radiozender die je wil via de TV, luistert via de versterker en diens luidsprekers. TV uit zetten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Was er ondertussen ook al achter dat het niet relevant is, omdat de zenders die ik (ook) graag via de stereo wil luisteren natuurlijk niet analoog worden aangeboden (duh).

Heb Telfort ondertussen gebeld en aangegeven dat ik over wil stappen naar hun nieuwe leverstraat. Wordt teruggebeld want ze hebben het nogal druk blijkbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Even zoals ik het begrepen heb: Crayne heeft nu de oude propositie, maar krijgt het geluid van de Amino niet op zijn versterker. Hij wil daarom over naar de nieuwe propositie. Daarbij raak je de coax kwijt en dus FM. Daarvoor wilde ik waarschuwen.

Crayne gebruikt de coax nu al niet omdat hij geen coax vanaf de Genexis naar zijn woonkamer heeft en geen belangstelling voor de FM-zenders. Voor hem boeit mijn waarschuwing dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

koelkast schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:12:
Afgelopen week werd ik ook weer gebeld door Telfort. Ik heb weleens wat storingen met het DVB-C signaal gehad in het verleden, en daar refereerden ze aan bij de aanbieding om naar de nieuwe propositie over te stappen.
Na mijn antwoord dat ik dan 'analoge tv' zou verliezen, hebben we het telefoongesprek maar beeindigd.
Ohja, binnen mijn huidige abonnement kan ik van 50 mbit nog 100 mbit maken als ik dat wil, voor 5 euro extra per maand. Even over nadenken....
eeuh nee.

als je van 50 mbit (€ 40) naar 100 mbit (€ 45) gaat dan zit je/ga je naar de nieuwe propositie.
Op de oude propositie kost 100 mbit nl. € 47,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
Nog altijd helaas geen telefoon verbinding meer thuis bij een all in one pakket 200mbit. Ben er van de week ook achter gekomen dat ik veel meer krijg (500/500) Dit heb ik hier en bij andere topics ook gelezen, dat andere mensen dit ook tijdelijk hadden.
Vanavond Telfort even gebeld en mijn probleem voor gelegd. Uiteindelijk is het nog niet opgelost maar ik begreep van deze dame dat telfort bezig is met overstappen naar een nieuw netwerk. Schijnbaar heeft dit er bij mij en bij andere mensen er voor gezorgd dat sommige diensten niet meer goed werken. Na het resetten van de Experiabox was het bij andere mensen verholpen maar bij mij niet. (Ik maak gebruik van een eigen router dus vlan's etc..) Uiteindelijke reactie was dat ik maar gebruik moest gaan maken van de Experiabox en dat ze geen oplossing had voor dit probleem. Wanneer ik de Xperiabox direct op de ntu aansluit werkt alles. Maar dit wil ik dus eigenlijk helemaal niet.

Is er wellicht bekend waarom dit gebeurd en of er wellicht andere instellingen gebruikt moeten worden betreffende vlans en een eigen router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Yucko schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:14:
[...]

eeuh nee.

als je van 50 mbit (€ 40) naar 100 mbit (€ 45) gaat dan zit je/ga je naar de nieuwe propositie.
Mja, dan heeft de dame van de klantenservice me de verkeerde info gegeven. Mja, 'analoge televisie' klopt ook al niet. DVB-C hebben ze ook nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:08

Speedmaster

Make my day...

Topicstarter
Yucko schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:14:
[...]

eeuh nee.

En toch ga ik dit heel voorzichtig tegenspreken. Zover als bij mij bekend is, kunnen gebruikers van de oude propositie verlengen en meer snelheid krijgen binnen de oude propositie zonder verlies van DVB-C.

Ik zou je dan ook het advies willen geven de vraag even op het Telfort forum de dumpen zodat Webcare je daar een sluitend antwoord op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedmaster schreef op maandag 15 februari 2016 @ 23:25:
[...]

En toch ga ik dit heel voorzichtig tegenspreken. Zover als bij mij bekend is, kunnen gebruikers van de oude propositie verlengen en meer snelheid krijgen binnen de oude propositie zonder verlies van DVB-C.
klopt volgens mij ook. Alleen het verschil tussen 50 en 100 is 7,50 en bij nieuw 5 euro. Bij oud heb je meestal 100 Mbit NT en met 2 iptv streams ben je al 25 Mbit kwijt en dan is 7,50 wel aan de prijs. Voor mij een reden om niet naar 100 te gaan.

Bij Tweak krijg je voor 5 euro wel iets meer.

Internet
Glasvezel Internet 50 Mbit € 35,00 p/m
Glasvezel Internet 1000 Mbit € 40,00 p/m
Glasvezel Internet 1000 Mbit € 365,00 p/j

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2016 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

wellicht had ik mijn vorige post wat onhandig geformuleerd, maar ik bedoel niet dat je niet naar 100mbit kan gaan op de oude propositie, maar alleen dat de prijs van € 45,- dan niet klopt. 100 mbit op de oude propositie is nl. € 47,50 (ik heb die upgrade nl. een paar maanden geleden ook uitgevoerd)

Als ze zeggen dat 100mbit € 45,- kost, dan hebben ze het dus over de nieuwe propositie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Gisteren heb ik na toch weer ruim 5 jaar 'afscheid' genomen van het Glashart Media/ISPfabriek (ITNS) netwerk. 's ochtends is Telfort van m'n lijn gegaan en 's middags ben ik gemigreerd naar Tweak (1000/1000 voor 365 euro per jaar).

TV draait hier inmiddels 2 weken via een Ziggo basis abonnementje.

Maar ik zal de ontwikkelingen hier wel blijven volgen :)

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:06:
Gisteren heb ik na toch weer ruim 5 jaar 'afscheid' genomen van het Glashart Media/ISPfabriek (ITNS) netwerk. 's ochtends is Telfort van m'n lijn gegaan en 's middags ben ik gemigreerd naar Tweak (1000/1000 voor 365 euro per jaar).

Voor 30 euro in de maand 1000/1000 verbinding die kom je bij geen andere provider tegen. Is het een aanbieding voor het eerste jaar of standaard als je iedere jaar per jaar betaald?

Is de MTU net zo als bij ITNS 1500?

• eymey
Op de MTU heb ik eigenlijk nog niet gelet. Moet ik nog even bekijken. Die staat hier in de Fritz!box in ieder geval op automatisch en het werkt wel gewoon met DHCP over VLAN 34. Dus grote kans dat die gewoon 1500 is.

Ik weet eigenlijk nieteens zeker of het ook voor de opvolgende jaren is, maar in ieder geval het komende jaar. Het is overigens wel een aanbieding waar je nog tot eind februari op in kan gaan.

• weertenaar
eymey schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:06:

1000/1000 is bij mij niet beschikbaar, ik kan wel 500/500 voor €65 p.m. kiezen 8)7

• eymey
Dat kan kloppen.

Op plekken waar ze nog afhankelijk zijn van de WBA diensten van KPN is het een stuk duurder dan op plekken waar ze hun eigen apparatuur hebben uitgerold.

Verwijderd

Enige tijd geleden meldde ik hier dat ik 2 maanden gratis heb gekregen bij een verlenging met een jaar.
Nu zit ik in de facturen te kijken... nu zie ik dat ze 2 dagen gratis hebben gedaan....

Morgen maar eens bellen

• Yucko

Yucko

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:50:
Enige tijd geleden meldde ik hier dat ik 2 maanden gratis heb gekregen bij een verlenging met een jaar.
Nu zit ik in de facturen te kijken... nu zie ik dat ze 2 dagen gratis hebben gedaan....

Morgen maar eens bellen
dat klinkt inderdaad als een Telfort actie :')

*kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:53
Hier in Winterswijk, geen internet en TV.

Op "het glasvezelmodem" knippert alleen het power lampje.

Modem kapot? of storing bij Telfort?
Meer last van?

Ik zit nog op oud, analoog / DVB-C en amino

Ik vind geen storingen online.

[ Voor 10% gewijzigd door mountainbiker op 19-02-2016 08:59 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:50:

Morgen maar eens bellen
Houd er rekening mee dat ze alles achteraf pas doen. Wij kregen bijvoorbeeld gewoon weer een rekening voor de volle mep voor een maand die gedeeltelijk gratis had moeten zijn. Volgende maand een negatieve rekening (dus een maand gratis + wat geld terug voor het gedeelte van de maand die gratis had moeten zijn) en de maand daarop een lagere rekening. Al met al uiteindelijk wel 2 maanden gratis. Alleen wat vreemd gefactureerd.

[ Voor 11% gewijzigd door woekele op 19-02-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

mountainbiker schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:58:
Hier in Winterswijk, geen internet en TV.

Op "het glasvezelmodem" knippert alleen het power lampje.

Modem kapot? of storing bij Telfort?
Meer last van?

Ik zit nog op oud, analoog / DVB-C en amino

Ik vind geen storingen online.
Bellen en bestellen.. Hier ook gehad, power lampje knipperde nog bleek toch de adapter niet meer het juiste voltage af te geven. Nieuwe adapter heb je met een paar dagen in huis. (2 keer als ze dit nog steeds op dezelfde manier doen.. :))

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En als je haast hebt dan koop je alvast zelf een nieuwe adapter. Heb je waarschijnlijk nog betere kwaliteit ook. En dan leg je die van Telfort in de kast als reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
Heeft nou iedereen op de originele propositie een zgn modem beschermer? Of is Telfort nog steeds met die "actie" bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mijn ouders hebben er al twee in de la liggen maar ze passen niet... (Die dingen hebben schroefdraad en de aansluiting niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:00

mb1

Fiber schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:07:
Mijn ouders hebben er al twee in de la liggen maar ze passen niet... (Die dingen hebben schroefdraad en de aansluiting niet.)
Jazeker wel ;)
Die "schuif" aansluiting zit op de schroefaansluiting (f-connector) geschroefd!
Pagina: 1 ... 42 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20