[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 39 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 11:32
Ik zit bedraad(Cat6) direct achter de sitecom router, maar met Wifi ervaar ik het zelfde probleem, maar dat even terzijde.

Ik zal het even visueel te maken:

[Glasvezelaansluiting]-----cat6----- [WLR4004] ------Cat6-------[PC]

Sitecom router is eigendom van Telfort, dus ik gebruik netjes hun spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Ik checkte vanavond Mijn Telfort en zag daar tot mijn verbazing dat er onder het kopje Verbruik er gesprekskosten werden berekend terwijl ik Onbeperkt naar Vast en Onbeperkt naar Mobiel in mijn abonnement heb zitten.

Heb dus even gebeld met de klantenservice, maar de oorzaak zou een storing zijn in Mijn Telfort.

Voor alle zekerheid heb ik wel even een reminder gezet dat ik meteen de komende factuur check of deze kosten ook berekend worden ...

Wellicht hebben meer mensen last van deze storing?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Mr.Jingles schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:29:
Ik zit bedraad(Cat6) direct achter de sitecom router, maar met Wifi ervaar ik het zelfde probleem, maar dat even terzijde.

Dan moet ik wel concluderen dat het bij Telfort zit. Om sterker voor de dag te komen zou je misschien ergens een ander router kunnen lenen voor een uurtje om daar mee te testen? In beide gevallen ligt het aan Telfort maar als die andere router dat niet vertoont dan ligt het aan de Sitecom. Vertoont ie het wel dan zit het meer in je verbinding bij Telfort.

Ik had dit vorig jaar niet toen ik nog op Telfort "oud" zat. Uit je post maak ik nl. wel op dat jij ook dit pakket hebt. Met een Genexis modem en Amino decoder(s).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

December cadeau (Amino platform)

3 gratis films Dummie de Mummie, Intouchables en Michiel de Ruyter. .

https://www.kpn.com/prive...ercadeaus/filmscadeau.htm

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2015 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

don't want, seen it, seen it.

next :P

[ Voor 23% gewijzigd door woekele op 02-12-2015 06:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Tja, het gebaar is imo groter dan de inhoud. Hopelijk is het gemiddelde huishouden ermee in z'n nopjes, ik kan er zelf ook niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 20:18
Mijn huidige abonnement "Internet en Bellen Extra" (dus zonder TV) kost 47,50 per maand.

Als ik ditzelfde nu kies via de Telfort-website, kom ik op 45 euro per maand.

Waar zit dit verschil in? Is dat het verschil tussen de oude en de nieuwe propositie?

(Ik ben ooit gemigreerd van Lijbrandt naar Telfort)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:42

Yucko

One clown to rule them all !

€ 45 euro voor internet (100/100) + telefonie is inderdaad de nieuwe propositie. Precies de reden dat ik mijn internet+telefonie (oude pp) naar internet+telefonie extra (oude pp) heb omgezet voor die €47,50.

Ik betaal graag € 2,50 per maand extra als dat betekent dat ik (nog) niet aan de Experiabox hoef :P

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:00

Speedmaster

Make my day...

Topicstarter
En in de nieuwe propositie verlies je het signaal op de COAX, dus let wel op wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Speedmaster schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:58:
En in de nieuwe propositie verlies je het signaal op de COAX, dus let wel op wat je doet.
Maar het ging over internet en bellen. Dus zonder TV. Dus geen DVB-C verlies als het het al niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-01-2021
Over de ping naar de Telfort DNS'n.

Glasvezel is lekker stabiel, een zaligheid. Allereerst is mijn configuratie door de jaren niet veranderd. En mijn ping naar mijn Telfort gateway, de eerste stap glasvezel buiten mijn huis, is zowel vroeger als nu heerlijke 0ms. En al jaren stabiel zo.

Maar de ping naar de Telfort DNS'n is veranderd. Ik herinner me dat de ping naar 85.113.233.93 eerst 6ms was, en de ping op 85.113.233.94 was ook 6 ms. Maar het verbeterde. Eerst veranderde 85.113.233.93 naar 3ms. En per 1 oktober 2015 was de ping naar zowel 85.113.233.93 als 85.113.233.94 3ms. Maar eind november was de ping toch weer naar beide 6ms. En 6ms zijn ze nog steeds.

Wat is er gebeurd? Kan iemand, eventueel zelfs van Telfort, daarop antwoorden?

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:00

Speedmaster

Make my day...

Topicstarter
brogues schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:24:
Over de ping naar de Telfort DNS'n.

.......
Wat is er gebeurd? Kan iemand, eventueel zelfs van Telfort, daarop antwoorden?
Dat antwoord ga je hier niet krijgen van Telfort, daar zal je voor naar hun forum moeten gaan of de vraag stellen op FB of Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Jingles schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:29:

Speelt het probleem ook wanneer er de PC rechtstreeks op het glasmodem wordt aangesloten (zonder de WLR-4004)? Het kan dan om verbinding te krijgen nodig zijn om even het modem te herstarten of te wachten totdat de PC een IP-adres toegekend krijgt. Als het probleem ook dan aanwezig is, kun je het beste even contact opnemen met Telfort. Is de verbinding dan wel in orde, neem dan gerust contact op met onze helpdesk. Mogelijk is het probleem dan nog te verhelpen met bv. een andere firmware of instelling.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 11:32
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:09:
[...]

Speelt het probleem ook wanneer er de PC rechtstreeks op het glasmodem wordt aangesloten (zonder de WLR-4004)? Het kan dan om verbinding te krijgen nodig zijn om even het modem te herstarten of te wachten totdat de PC een IP-adres toegekend krijgt. Als het probleem ook dan aanwezig is, kun je het beste even contact opnemen met Telfort. Is de verbinding dan wel in orde, neem dan gerust contact op met onze helpdesk. Mogelijk is het probleem dan nog te verhelpen met bv. een andere firmware of instelling.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
Ga ik testen, ik ga waarschijnlijk wel de sitecom vervangen met een eigen router icm DDWRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mr.Jingles schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:34:
[...]

Ga ik testen, ik ga waarschijnlijk wel de sitecom vervangen met een eigen router icm DDWRT.
Als je de computer direct op de Genexis aansluit moet deze eerst een uur van de stroom afgeweest zijn in verband met de DHCP leasetijd. Alleen even van de stroom halen gaat niet werken in dit eval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Hellup.
Mijn ouders hebben sinds gisteren een glasvezel abonnement bij telfort (50mb). Monteur heeft netjes glasvezel kastje en experia box geinstalleerd. Alleen hebben ze een klein probleempje, op hun windows 10 laptop valt de draadloze verbinding weg regelmatig. Als voorbeeld mijn broertje zit dan minecraft te spelen en na een aantal minuten wordt hij uit de server gezet omdat de draadloze verbinding is weggevallen.

Iemand een idee waardoor dit kan komen? En wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Had het ook al op het Telfort forum geplaatst maar denk plaats het hier ook even. Wellicht hebben er meer belang bij! Configuratiebestand voor de FritzBox 7490 met ondersteuning voor ITV. WAN gaat op poort 1 en ITV op poort 4. https://forum.telfort.nl/...vv-de-experiabox-v8-53639

Dit gaat trouwens om de nieuwe propositie.

[ Voor 6% gewijzigd door Henkie-Jan op 06-12-2015 12:19 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Heb voor mij ouders Telfort Glasvezel aangevraagd met overstap-service.
Telfort zegt Ziggo op en neem het huidige telefoonnummer over.
Er moet nog een afspraak met een monteur gemaakt worden. Daar gaat de vraag over.

Het contract bij Ziggo loop 26-01-2016 af bij Ziggo. Dit ergens midden in de week.. Mijn ouders willen graag dat ik er tijdens de installatie bij ben (niet dat deze ingewikkeld is). Dat zal alleen ergens op een vrijdag kunnen.

Wanneer de monteur dus eerder komt dan 26-01, 22-01 zeg maar. Kan dan het telefoonnummer wel gewoon overgenomen worden op de dag dat de monteur komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:26
Vandaag is mijn glasvezelverbinding opgeleverd.

Internet niets over aan te merken, echt enorm snel en nog sneller dan waarmee ze adverteren, dit gaf gelijk een goede indruk.
Echter TV aansluiting werkt niet.
Ik heb net zojuist 45 minuten aan de telefoon gehangen met telfort maar het is niet op te lossen.
Nu is het "uitgezet" bij de 2de lijn en moet ik wachten.

Tevens heb ik 2 ontvangers besteld.
Ook gekregen maar van 1 mist het klepje van de optische ingang waardoor de optische kabel niet vast blijft zitten.
Dit ligt nu ook bij de 2de lijn.

De telefoonlijn werkt ook nog niet, terwijl in de handleiding staat dat deze meteen moet werken na aansluiten.

Ergste vind ik dat ik nu niet weet waar ik aan toe ben en moet wachten.
Niet echt een hele goede eerste ervaring, hopelijk wordt het snel opgelost...

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Henkie-Jan schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:18:
Had het ook al op het Telfort forum geplaatst maar denk plaats het hier ook even. Wellicht hebben er meer belang bij! Configuratiebestand voor de FritzBox 7490 met ondersteuning voor ITV. WAN gaat op poort 1 en ITV op poort 4. https://forum.telfort.nl/...vv-de-experiabox-v8-53639

Dit gaat trouwens om de nieuwe propositie.
Even een aanvulling hier op! Routed ITV via Glasvzel ook aan de praat :) Zal later dicht bericht even aanvullen met kant en klare configuratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkie-Jan schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:18:
[...]

Even een aanvulling hier op! Routed ITV via Glasvzel ook aan de praat :) Zal later dicht bericht even aanvullen met kant en klare configuratie :)
Is Meertv /Netflix direct beschikbaar in de ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:36:
[...]

Is Meertv /Netflix direct beschikbaar in de ontvanger?
Nee, helaas niet. Volgens mij moet dit op ITV abbonementsnummer aangezet worden. Maar Routed ITV is al een vereiste dus daar kan het niet meer aan liggen dan. Vraag me af of überhaupt iemand met Telfort Glasvezel al méér TV heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het via firmware vermoedelijk nog niet beschikbaar. Eerst moet nog de V8 bij Telfort een update krijgen voor Routed itv en ik heb gelezen dat de V8 bij KPN vermoedelijk in januari een update krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:07:
Dan is het via firmware vermoedelijk nog niet beschikbaar. Eerst moet nog de V8 bij Telfort een update krijgen voor Routed itv en ik heb gelezen dat de V8 bij KPN vermoedelijk in januari een update krijgt.
Routed itv is al zolang ik telfort glasvezel heb (sinds afgelopen dinsdag) een feit.
Geen firmware update meer nodig dus voor de v8.
Echter is meer tv nog niet beschikbaar al staat er op de netflix site van wel.
knorde schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:10:
Vandaag is mijn glasvezelverbinding opgeleverd.

Internet niets over aan te merken, echt enorm snel en nog sneller dan waarmee ze adverteren, dit gaf gelijk een goede indruk.
Echter TV aansluiting werkt niet.
Ik heb net zojuist 45 minuten aan de telefoon gehangen met telfort maar het is niet op te lossen.
Nu is het "uitgezet" bij de 2de lijn en moet ik wachten.

Tevens heb ik 2 ontvangers besteld.
Ook gekregen maar van 1 mist het klepje van de optische ingang waardoor de optische kabel niet vast blijft zitten.
Dit ligt nu ook bij de 2de lijn.

De telefoonlijn werkt ook nog niet, terwijl in de handleiding staat dat deze meteen moet werken na aansluiten.

Ergste vind ik dat ik nu niet weet waar ik aan toe ben en moet wachten.
Niet echt een hele goede eerste ervaring, hopelijk wordt het snel opgelost...
Inmiddels werkt alles.
Heel snel opgelost allemaal door telfort, opsturen van nieuwe onderdelen ging heel snel want dat had ik de volgende dag al in huis.
Nu zeer tevreden dus :)

Verder nog even een klein vraagje voor de tv kijkers van telfort.

Soms komt het voor dat na het zappen het volgende gebeurt.

Bij mij gebeurt dus de ene keer dit:
Zappen --> Beeld meteen bevroren voor 1 of 2 seconden (normaal) --> 3 seconden beeld --> beeld weer 1 of 2 seconden bevroren --> beeld blijft doorlopen.

En de andere keer dit:
Zappen --> Beeld meteen bevroren voor 1 of 2 seconden (normaal) --> beeld blijft doorlopen.

Verder werkt het gewoon perfect.

Herkend iemand dat?

[ Voor 64% gewijzigd door knorde op 12-12-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Inmiddels heb ik de Routed ITV configuratie voor de FritzBox 7490 in combinatie met Telfort glasvezel online gezet. :) Het werkt hier prima en zou dus bij de introductie van 'Meer TV' ook geen problemen op mogen leveren! Veel plezier allen er mee! :) https://dl.dropboxusercon...outed%20Configuration.zip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Mooi werk! Heb je gewoon het XS4ALL profiel gepakt of heb je nog veel in bv. ar7.cfg moeten doen?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Bedankt eymey! :) Heb het XS4ALL profiel gepakt en deze gewijzigd naar de Telfort instellingen. Het probleem is dat als je het XS4ALL profiel activeert standaard je niet kan wijzigen dat hij via een external modem en VLAN verbinding moet maken. Heb dus eerst de internetnetverbinding werkend gemaakt. Hiervan de configuratie opgeslagen, vervolgens de XS4ALL configuratie gepakt en hier alleen de wijzigingen doorgevoerd die voor de Telfort verbinding van toepassing zijn.

Dan blijkt het standaard niet mogelijk om de configuratie in te laden omdat je dan de melding corrupted krijgt. Maar via een VB script hier weg http://www.mengelke.de/Projekte/FritzBoxVBScript kan je hem dus valid maken.

Verder heb ik de IPv6 van Xs4all uitgezet en de TR069. En het inlogaccount van XS4ALL verwijderd en zo ingesteld dat hij bij het inladen zelf de default wifi code van het modem oppakt en bij de eerste inlog in het modem om een wachtwoord vraaagt. :)

Het werkt hier fijn! Van mij mag dus 'Méér TV' komen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:12
Cool! Is deze configuatie ook bruikbaar op een 9370?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

en die fritzboxen hebben 'gewoon goede' wifi? Beetje zoals die luxe Asus- en Netgeardingen die populair zijn onder Tweakers? Ik probeer me te oriënteren op welke router/accespoint ik moet nemen i.c.m. Telfort nieuwe propositie namelijk, liefst alles-in-1-apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
aritmeester schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:00:
Cool! Is deze configuatie ook bruikbaar op een 9370?
Geen ervaring mee. :) Gewoon proberen zou ik zeggen. Je kan op twee manieren configuraties inladen. als het zelfde model en van een different model.

Hoor graag of het werkt. UTP van de glas nt 1 in poortje 1. En ITV in poortje 4.
woekele schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:12:
en die fritzboxen hebben 'gewoon goede' wifi? Beetje zoals die luxe Asus- en Netgeardingen die populair zijn onder Tweakers? Ik probeer me te oriënteren op welke router/accespoint ik moet nemen i.c.m. Telfort nieuwe propositie namelijk, liefst alles-in-1-apparaat.
Mijn ervaring is prima. Ik ben via 5GHz verbonden maar heb ook een vrij klein flatje. 526Mb Maar geloof dat de meesten geen klagen hebben. Ze zijn wel vrij duur in vergelijking met een los routertje. Maar je hebt dan wel weer een ingebouwd DECT station met antwoordapparaat, NAS functionaliteit, S0 bus voor aansluiting van ISDN centrale, USB 3.0 etc. :)

Nadeel is wel dat als je 1 poortje voor de WAN hebt en poort 4 voor de ITV dat je nog maar 2 poortjes over houdt voor wat anders. Heb er zelf dus een smart switch aangehangen van TP-Link de TL-SG108E. Werkt ook perfect met snooping. _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door Henkie-Jan op 14-12-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Thanks @Henkie-Jan. Ziet er goed uit! Ik ga het zelf waarschijnlijk pas nodig hebben, mocht ik eventueel besluiten om over te stappen naar Tweak (die hebben een soortgelijke setup, alleen static routes naar een ander VLAN worden bij hen waarschijnlijk een uitdaging. KPN/XS4ALL geeft die via DHCP door aan de router).

Zelf gebruik ik overigens al jaren naar tevredenheid Fritz!boxen (begonnen met 7160, 7270, 7390, 7490) via div. providers (KPN DSL met Speedtouch als 'bridge', Tweak Glas, Lijbrandt, Vodafone, Telfort ITNS propositie). WIFI is echt prima. Alleen naar een andere verdieping toe neemt het vrij rap af.

Omdat 5 ghz. toch al vrij snel zwak wordt en er op de verdiepingsvloeren van ons huidige huis laminaat met alu ondervloeren ligt, hangt er op de 1e verdieping gewoon een Fritz!WLAN 1750 repeater in AP-modus (uplink via UTP). Top combi! _O_

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 15:59
Ik ben zelf recent verhuisd en zat nog op een abonnement dat 50 euro per maand koste, maar ben meteen over gezet naar de nieuwe abonnement structuur van 46 per maand.
Geld dit nu als een nieuw contract of niet?
Of concreet: kan ik in maart kostenloos over naar TweakGlas? (ben wel aardig klaar met Telfort en hun brakke support, verhuizing ging verre van soepeltjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

woekele schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:12:
Mijn Fritzbox 7390 doet het prima op Wifi.
Enige nadeel wat ik nog steeds ondervind is dat de nummerweergave niet goed doorkomt.
Ondertussen mee leren leven, vooral omdat we weinig gebruik maken van de vaste telefoonlijn. Toch vind ik het raar dat het niet op te lossen is.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 23:09
Geurt-kun schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:02:
[...]

Enige nadeel wat ik nog steeds ondervind is dat de nummerweergave niet goed doorkomt.
Ondertussen mee leren leven, vooral omdat we weinig gebruik maken van de vaste telefoonlijn. Toch vind ik het raar dat het niet op te lossen is.
Heb ik geen last van met mijn 7390. Welke provider gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
Henkie-Jan schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:44:
[...]
Geen ervaring mee. :) Gewoon proberen zou ik zeggen. Je kan op twee manieren configuraties inladen. als het zelfde model en van een different model.

Hoor graag of het werkt. UTP van de glas nt 1 in poortje 1. En ITV in poortje 4.
[...]
ITV zou met deze config toch op poort 2-4 moeten kunnen?
Op dit moment handelt mijn FritzBox het internet verkeer al af. IPTV VLAN splits ik er al voor de FB uit. In routed mode zou dit niet meer nodig zijn.
Geurt-kun schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:02:
[...]
Op Telfort Glasvezel werkt nummerweergave bij mij prima!

[ Voor 21% gewijzigd door aritmeester op 14-12-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
aritmeester schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:06:

ITV zou met deze config toch op poort 2-4 moeten kunnen?
Op dit moment handelt mijn FritzBox het internet verkeer al af. IPTV VLAN splits ik er al voor de FB uit. In routed mode zou dit niet meer nodig zijn.
Je hebt gelijk! Is niet meer nodig in Routed mode. Zat nog ff aan de vorige configuratie in bridge te denken. :)

Maar zou de configuratie dan omwisselen. Diret je Fritzbox op de NT, en vanaf daar je ITV. Anders heb je dus idd geen Routed ITV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
Dat is inderdaad waar ik heen wil. Nu heb ik nog een VLAN TRUNK door het huis lopen met LAN/IPTV. Dit zou dan overbodig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Klopt. Ik heb een TP-Link smart switch achter de FritzBox hangen nu en dat bevalt perfect. :)

lees trouwens de eerste gebruiker op het Telfort forum inmiddels de beschikking heeft over 'Méér TV' :P

[ Voor 36% gewijzigd door Henkie-Jan op 14-12-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

pacificocean schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:06:
[...]

Heb ik geen last van met mijn 7390. Welke provider gebruik je?
Ook Telfort, voorheen XMS.
[...]

[...]

Wat raar.
Ik heb zelfs bij AVM en XMS gevraagd hoe dit op te lossen is, maar niemand kan me helpen. Ik dacht eigenlijk dat het een algemeen probleem was.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Geurt-kun schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:39:
[...]

Ook Telfort, voorheen XMS.

[...]

Wat raar.
Ik heb zelfs bij AVM en XMS gevraagd hoe dit op te lossen is, maar niemand kan me helpen. Ik dacht eigenlijk dat het een algemeen probleem was.
Welke settings gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Heb hier nu ook de beschikking over 'Méér TV'. Heb een paar foto'tjes gemaakt en op Dropbox gezet. Zie https://www.dropbox.com/s...HIjH6m3NEwqXr6-qQtGa?dl=0

Mooi om te weten: het werkt dus ook prima icm de FritzBox en de nieuwe configuratie die ik geplaatst heb. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online

[...]

Als je zelf je voip op je Fritzbox doet, dan heb je idd vanzelfsprekend goede nummerweergave. Maar de fritzbox heeft wel degelijk problemen met nummerweergave als je bv. op de oude propositie zit en je de FB dus analoog aan de NT moet hebben. Hij gaat niet goed om met de (waarschijnlijk) DTMF nummerweergave die KPN en dochters nog aanbieden omdat dit vroegah op POTS in Nederland ook gangbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

De standaard settings.
Ik zou niet weten hoe de voip settings te wijzigen, zoals eymey schrijft.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Nou, Telfort kwam met groot onderhoud van hun glasvezel netwerk. U zult 2 dagen geen Internet hebben. Ok, calculeren we in. Echter 3 dagen later geen Internet dus Helpdesk bellen.
"Ja meneer, we kunnen uw router niet bereiken. We sturen een monteur"
Week later is die afgelopen maandag geweest, glasvezel vervangen vanwege een breukje.

Maar nog steeds geen Internet!
Mijn router krijgt geen ip adres van de DHCP server in het glasvezelmodem.

Nu is dit modem nog uit de XMS tijd. Een Packetfront DRG 600. Nergens een handleiding van te vinden op Internet, behalve dan hoe je hem aansluit. Maar heeft iemand daar een handleiding van?

Want er brand een oranje lampje bij het TV symbooltje bovenop. Evenals iets zwakker oranje lampje bij het wereldbolletje (Wat voor WAN staat). Ze zouden groen moeten branden en knipperen ten teken van data overdracht. Maakt niet uit of ik de kabel voor internet en de tweede voor TV inplug of niet (RJ45 netwerk kabels). De lampjes voor stroom ontvangst branden gewoon groen zoals het hoort.

Zijn die lampjes een foutsignaal van het modem? Is daarbinnen iets kapot? Of is Telfort overgeschakeld naar nieuwe protocollen en kan dit ding dat niet verwerken? Telfort kunnen verder niets betekenen, want de monteurs hebben nog niet aan ReggeFiber (en die weer aan Telfort) medegedeeld dat ze de klus hebben geklaard :')

De monteurs zelf beweren bij hoog en laag signaal te hebben ontvangen en dus daarom vertrokken ze na het trekken van de nieuwe glasvezellijn.

Heeft iemand een antwoord of een overzicht met foutmelding lampjes van de Packetfront DRG 600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehh, je test niet even of een reparatie wel geholpen heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
eymey schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:31:
Hij gaat niet goed om met de (waarschijnlijk) DTMF nummerweergave die KPN en dochters nog aanbieden omdat dit vroegah op POTS in Nederland ook gangbaar was.
Is de nummerweergave via glasvezel niet gewoon FSK, net als bij Ziggo?

Edit: https://forum.telfort.nl/...erweergave-dtmf-fsk-38707
DTMF was in 2013 bij Telfort Glas al "een aflopende zaak". Dat zal er dan nu toch wel uit zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Rallye op 15-12-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:42

Yucko

One clown to rule them all !

Rallye schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:00:
[...]

Is de nummerweergave via glasvezel niet gewoon FSK, net als bij Ziggo?

Edit: https://forum.telfort.nl/...erweergave-dtmf-fsk-38707
DTMF was in 2013 bij Telfort Glas al "een aflopende zaak". Dat zal er dan nu toch wel uit zijn?
euh, als ik die link volg dan zegt de Telfort medewerker toch echt dat FSK een aflopende zaak is en niet DTMF.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
KillerAce_NL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:07:
Ehh, je test niet even of een reparatie wel geholpen heeft ?
Meteen gedaan maar ze gingen toch weg "Want we hebben signaal, maar misschien is het bij Telfort nog niet overgeschakeld op de nieuwe situatie, dan moet U even bellen" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Yucko schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:44:
[...]

euh, als ik die link volg dan zegt de Telfort medewerker toch echt dat FSK een aflopende zaak is en niet DTMF.
Citaat: "Telfort Glasvezel maakt gebruik van DTMF. In sommige gebieden wordt ook FSK ondersteunt, echter is dit aflopende zaak."

Afgezien van de spelfout, hier staat toch dat FSK afloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Wellicht dat men met het 'aflopende' de voormalig "wgdo" gebieden met packetfront/drg bedoelt?

Hoe dan ook, FSK is wel de meest betrouwbare van de 2 methodes. Vooral bij apparaten zoals modem/routers met zowel voip als vaste lijn, (waarbij vaak niet continu actief op de vaste lijn 'geluisterd' wordt?) worden vaak de signalen voor nummerherkenning, die bij dtmf vooraf gaan aan het weksignaal, gemist. Dit merkte ik 'vroeger' ook al op de eerste speedtouch voip routers bij xs4all, toen mijn hoofd telefoonnummer nog via POTS ging een experimenteel via voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 22:49
Ook met een Genexis Hybrid en een FritzBox! op de oude ITNS propositie, (dus waarbij de telefoon direct uit het glasvezelmodem komt), werkt de nummerweergave ook niet goed. De oplossing was een nummermelder er tussen, en dan nog kwam het niet altijd even goed door. (mist wel eens een nummertje)

Hang je er direct een DECT set aan werkt t prima.

Nu met de nieuwe propositie niet getest, want het Telforttelefoonnummer zit nu rechtstreeks in de Fritzbox.

• SuperKneus
  • Laatst online: 19-09 21:56
Ik zat vandaag te zoeken of het nog voordelig was om bij ziggo weg te gaan en kwam toen glasvezel van telfort tegen. Als ik het 100/100 abbo neem met tv en opnemen en onbeperkt bellen dan ben ik 4 euro duurder uit dan ik nu bij ziggo voor het 40/4 aio abbo betaal. Ik had het al bijna besteld maar toen kwam ik het coax verhaal tegen :)

Op dit moment loopt er 1 utp kabel van de meterkast naar de woonkamer en daar is een asus rt68u aangesloten. Deze utp is te kort om bij de tv te komen voor het tv signaal. Ik wil deze utp ook blijven gebruiken voor de asus router omdat ik slechte ervaring heb met een router in de meterkast.

Kan ik de asus router gebruiken om het tv signaal door te geven of moet er echt vanaf de experiabox een utp direct naar de tv?

***edit***
Zoals wel vaker het verhaal is. Ik had beter moeten zoeken ☺. In het Asus topic staat een mooie uitleg om kpn/xs4all glasvezel te laten werken zonder de experiabox. Dus het bovenstaande verhaal is mogelijk maar ik moet dan wel met vlans gaan werken in de Asus router.

[ Voor 16% gewijzigd door SuperKneus op 17-12-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Misschien moet je even terugzoeken in dit topic. Mij staat bij dat er verschillen zijn tussen KPN/xs4all en Telfort, met name op het gebied van VLANs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Als je met VLan's gaat werken, ben je toch ook je Routed TV kwijt. Een daarmee toch ook de, voor Telfort, toekomstige functies als Netflix op TV-Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Hangt er helemaal van af -wat- je met VLAN's gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Athome schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:54:
Als je met VLan's gaat werken, ben je toch ook je Routed TV kwijt. Een daarmee toch ook de, voor Telfort, toekomstige functies als Netflix op TV-Box
Geen id maar ik ga sowieso niets met Netflix doen, het meeste wat daar op staat ken ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Laatst online: 18-09 16:12
Ik zit in het oude Portaal XSM gebied (Leiden), ik heb begrepen dat in de toekomst de backend vernieuwd wordt waardoor overstappen mogelijk wordt. Vorige week op 15 december zijn er bij mij in de wijkcentrale ook werkzaamheden uitgevoerd.
Iemand enig idee hoe ik er achter kom of ik ook werkelijk al op die nieuwe backend zit?

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
eymey schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:39:
Hangt er helemaal van af -wat- je met VLAN's gaat doen.
Precies, werkt als een tierelier met een fritzbox met aangepaste XS4all configuratie. Je moet bij Telfort alleen geen telefoon nemen als je een eigen configuratie wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
terror538 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:11:
Ik zit in het oude Portaal XSM gebied (Leiden), ik heb begrepen dat in de toekomst de backend vernieuwd wordt waardoor overstappen mogelijk wordt. Vorige week op 15 december zijn er bij mij in de wijkcentrale ook werkzaamheden uitgevoerd.
Iemand enig idee hoe ik er achter kom of ik ook werkelijk al op die nieuwe backend zit?
Via fourstack volgens mij
joop99 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:15:
[...]

Precies, werkt als een tierelier met een fritzbox met aangepaste XS4all configuratie. Je moet bij Telfort alleen geen telefoon nemen als je een eigen configuratie wil draaien.
Telfort geeft toch gewoon zijn sip gegevens vrij dacht ik of niet? Die kan je dan toch gewoon in de fritzbox invoeren.

Verwijderd

Dat dachten ze zelf ook. Of niet. Misschien. Wellicht volgende week. Of anders na het weekend. Of nee, toch niet. Het is in onderzoek. Misschien in de toekomst. Maar toch weer niet. Maar we komen er op terug, ergens tussen nu en ooit. Of tussen nu en nooit, dat moet ik even navragen.

/edit
Zie bijvoorbeeld dit draadje waar klanten al vanaf 12 mei tot inmiddels 18 december voor de gek gehouden worden met gebakken lucht gezwets van de hopelozendesk.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2015 12:16 ]

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 15:59
Ik zal mijn vraag van 10 dagen geleden nog even herhalen, omdat ik geen antwoord heb gekregen (*snif*):

Ik ben zelf recent verhuisd en zat nog op een abonnement dat 50 euro per maand koste, maar ben meteen over gezet naar de nieuwe abonnement structuur van 46 per maand.
Geld dit nu als een nieuw contract of niet?
Of concreet: kan ik in maart kostenloos over naar TweakGlas? (ben wel aardig klaar met Telfort en hun brakke support, verhuizing ging verre van soepeltjes)

Verwijderd

Dan zou je in de voorwaarden van je OUDE abonnement moeten kijken wat daar bepaald is mbt verhuizen. Ik denk (maar heb het NIET nagekeken) dat je bij verhuizen tussen oud en oud gewon onder hetzelfde contract zou blijven. Datzelde zou dan moeten gelden voor verhuizen tussen oud en nieuw (op het moment van verhuizing golden voor jou de oude propositie met oude voorwaarden nog).
Dat Telfort op eigen initiatief jou overzet op een ander abbo is op zichzelf geen reden voor een nieuw contract.

Als je overigens aannemelijk kunt maken dat het nieuwe contract voor jou nadeliger is dan het oude, had je er meteen vanaf gekund (extra kosten voor opnemen bijvoorbeeld?)

• SuperKneus
joop99 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:15:
[...]

Mmmm en telfoon wil ik juist wel gebruiken. Maar goed ik zou volgens mij de experiabox nog wel kunnen gebruiken voor mijn telefoon en de rest alles via de asus router kunnen doen.

• aritmeester
De gegevens voor sip zijn te achterhalen zodat je ze bijvoorbeeld in je Asus router kunt gebruiken.
Mijn beschrijving is te vinden op: http://blog.ritmeester.co...nie-gegevens-telfort.html (zie de reacties op het blog voor een eenvoudigere beschrijving).

• SuperKneus
Ja maar ik heb geen fritz!box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Laatst online: 18-09 16:12
pacificocean schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:41:
[...]

Via fourstack volgens mij

[...]

Telfort geeft toch gewoon zijn sip gegevens vrij dacht ik of niet? Die kan je dan toch gewoon in de fritzbox invoeren.
Thanks, via fourstack heb ik overigens helemaal geen FTTH.... wordt nog leuk zo :P Ik heb XS4All ook maar gebeld van de week, omdat ik via de postcodecheck van glasvezel-vergelijken.nl xs4all kon kiezen, maar volgens de eigen check van xs4all weer niet. Daar ga ik als het goed is maandag een reactie op krijgen.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
@terror538: conclusie lijkt simpel. Nieuwe apparatuur is dus nog niet geactiveerd en je zit dus nog op de oude. Die oude is volledig dicht gezet en ook niet zichtbaar in fourstack. Als de nieuwe Dslams open gaan dan zou je wel FttH hebben volgens Fourstack en dan kan je ook alles kiezen dat gebruik maakt van KPN WBA. Waaronder XS4All.
Dus check regelmatig Fourstack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 18-09 19:47
SuperKneus schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:42:
[...]

Mmmm en telfoon wil ik juist wel gebruiken. Maar goed ik zou volgens mij de experiabox nog wel kunnen gebruiken voor mijn telefoon en de rest alles via de asus router kunnen doen.
Dat kan bij KPN waar telefonie over een apart vlan gaat, bij Telfort is dat naar ik begrepen heb niet het geval en over het vrij geven van de sip gegevens doen ze dus wat vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
kegeltje26 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:02:
[...]

Meteen gedaan maar ze gingen toch weg "Want we hebben signaal, maar misschien is het bij Telfort nog niet overgeschakeld op de nieuwe situatie, dan moet U even bellen" :')
Nou het duurde even, voor ze toch maar weer een monteur gingen sturen. Er bleek in de centrale nog niet de goede kabels Te zijn geschakeld. Dus die monteur regelde dat en binnen een minuut was ik weer online.

Het heeft nog een week na de vorige monteurs moeten duren voor ik online was. Gelukkig net voor de Kerst... Ik ga een klacht indienen tegen de monteurs die al wegliepen nadat ze "signaal" hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben hier al tijden een tevreden gebruiker van de oude propositie; DVB-C en Amino e.d.

Vandaag even met de Telfort klantenservice gebeld en mijn contract met een jaar verlengd, hierbij twee maanden gratis en extra Amino van gekregen..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
kegeltje26 schreef op zondag 27 december 2015 @ 08:26:
[...]

Nou het duurde even, voor ze toch maar weer een monteur gingen sturen. Er bleek in de centrale nog niet de goede kabels Te zijn geschakeld. Dus die monteur regelde dat en binnen een minuut was ik weer online.

Het heeft nog een week na de vorige monteurs moeten duren voor ik online was. Gelukkig net voor de Kerst... Ik ga een klacht indienen tegen de monteurs die al wegliepen nadat ze "signaal" hadden.
Toch is het een lastiger verhaal dan het lijkt.
Uit jouw verhaal begrijp dat er monteurs van Reggefiber zijn geweest om daadwerkelijk de lijn te meten tot aan de wijkcentrale. Dat is goed gegaan en daarmee hadden ze signaal (zoals jij het noemt). In die wijkcentrale komen jouw 2 glasvezels uit op een lade. 1 kast verder zit de actieve apparatuur waarop jouw vezels moeten worden aangesloten. Dat gebeurt met een patchkabel (of twee in jouw geval). Wat ik hieruit begrijp is dat deze patchkabel door een onverlaat is verwijderd en dat dat de hele reden is geweest van de storing.
Die monteurs van Reggefiber meten alleen een signaal dat ze zelf versturen en kijken of dat van jouw woning tot in die lade uitkomt. (en weer terug). Ze kunnen en mogen niks met die kabel die daarna naar de actieve apparatuur gaat.
Dus waarschijnlijk hadden ze gelijk en die tweede monteur had dus wel die mogelijkheid om ook verder te kijken.

Het kan heel vervelend zijn voor klanten en het hoeft ook niet altijd zo te gaan (ligt aan de afspraak tussen Reggefiber en de Operator) maar het is vaak wel de consequentie van een volledig open 3-laags netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:32:
Ben hier al tijden een tevreden gebruiker van de oude propositie; DVB-C en Amino e.d.

Vandaag even met de Telfort klantenservice gebeld en mijn contract met een jaar verlengd, hierbij twee maanden gratis en extra Amino van gekregen..... :)
Klinkt goed. Toch ook een zekere geruststelling voor ons tevreden Amino gebruikers.......

@Barre73: Nou, eigenlijk is het natuurlijk de consequentie van het toelaten van "onverlaten" in de POP.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:47

mb1

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:32:

Ok wanneer gaat je contract in, direct of over 1 maand?
Als het over een maand is verbaasd mij dat namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mb1 schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:34:
[...]

Ok wanneer gaat je contract in, direct of over 1 maand?
Als het over een maand is verbaasd mij dat namelijk
Per direct....

Vanaf januari niet meer mogelijk? Of alleen nog de nieuwe propositie?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Meer mensen uit Wijchen haperende tv? Alles al van de stroom gehad maar heeft geen effect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-08 20:09
Hier tevens problemen met iptv (amino) in Wijchen. Tijdelijk teruggeschakeld naar dvb-c, dat werkt nog prima.

Edit: inmiddels werkt het weer.

[ Voor 13% gewijzigd door Digimusic op 28-12-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:13:
[...]
Per direct....

Als je op de oude propositie zit dan blijf je daarzitten zolang ook Telfort Analoog/DVB-C blijft doorgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 09:00
Het is wel handig dat je nu netflix via de tv-ontvanger kan bekijken, maar ik krijg er geen dolby geluid uit. Mensen met hetzelfde probleem ?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 18:45
Volgens Netflix zou het geluid wel in 5.1 worden doorgegeven: https://help.netflix.com/nl/node/28091 .
Helaas klopt dit niet en KPN / Telfort doet er tot nu toe niets aan. Ondanks genoeg meldingen hiervan op forum.kpn.com...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Netflix is normaal inderdaad surround, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Videoland. Vreemd dat Telfort dat niet doorgeeft (net als overigens bij de publieke zenders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:47

mb1

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:13:
[...]

Per direct....

Ik heb een vermoeden dat het eind 2016 gebeurt is met het Amino platform en dat iedereen op moet stappen / migreren naar de nieuwe propositie dan wel naar een nog te introduceren nog nieuwere propositie.....
De tijd zal het leren!
Wellicht kan één van de Tweakers die nog op de oude propositie zit begin januari eens een poging doen te verlengen en het antwoord hier eens posten?
Ikzelf zit met nog een lopend contract op de oude propositie tot ca oktober 2016 en heb al 5 Amino's en da's genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 22:53
Ik lees steeds berichten over het verlengen van contracten. Ik vraag me af waarom je dit zou doen.
Je krijgt als nieuwe klant toch een jaarcontract en daarna wordt dit iedere maand verlengd. En is het ook iedere maand opzegbaar? Waarom wil je dan weer een jaar vastzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:10
Ik heb onlangs mijn contract met een jaar verlengd omdat ik nog op een oud contract zat. Nu betaal ik voor hetzelfde pakket 5 euro per maand minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sacul schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:36:
Ik lees steeds berichten over het verlengen van contracten. Ik vraag me af waarom je dit zou doen.
Je krijgt als nieuwe klant toch een jaarcontract en daarna wordt dit iedere maand verlengd. En is het ook iedere maand opzegbaar? Waarom wil je dan weer een jaar vastzitten?
Om nieuwe korting te bedingen uiteraard. En dat lukt meestal ook we. Niet altijd even veel maar alles is meegenomen voor sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de korting inderdaad.
Ik werd in maart gebeld door Telfort of ik tevreden was. Dat was en ben ik met mijn (oude) Alles-in-1 Basis pakket.
Als ik een jaar wilde verlengen kreeg ik 2 maanden cadeau. Dat werd meteen geregeld.
Ik kan tot maart 2016 niet opzeggen maar dat hoeft ook niet.
Omgerekend betaal ik nu voor een jaar €37,50 per maand. Geen slechte deal.

Als ik in maart 2016 de zelfde deal kan krijgen dan doe ik het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sacul schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:36:
Mijn contract (oude propositie) liep af en ik belde ze met "wat is de aanbieding als ik verleng?". Resultaat voor 1 jaar verlenging de eerste 3 maanden 50% korting op abo. Bijkomend voordeel is dat ik 1 jaar verzekerd ben van DVB-C.

Overigens als ik geen aanbieding had gehad was ik wellicht op UPC overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 11:03
JanR1969 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:04:
Volgens Netflix zou het geluid wel in 5.1 worden doorgegeven: https://help.netflix.com/nl/node/28091 .
Helaas klopt dit niet en KPN / Telfort doet er tot nu toe niets aan. Ondanks genoeg meldingen hiervan op forum.kpn.com...
Is de setopbox ingesteld op dolby, of werkt dat voor de arcadyan anders dan bij de amino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:48:
[...]

Om nieuwe korting te bedingen uiteraard. En dat lukt meestal ook we. Niet altijd even veel maar alles is meegenomen voor sommigen.
De hoogte van de korting wordt neem ik aan ook bepaald wat voor extra paketten je hebt

Ik heb zelf vandaag verlengt en krijg het opnamepakket het hele jaar gratis en betaald het komend jaar 45 euro per maand.

Zeer tevreden over het Animo platform alleen jammer dat de ontwikkeling volgens mij wel zo ongeveer stil staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Iemand al ervaring met de "wifi versterker" van telfort?
Op papier lijkt het een redelijk access point en dat voor maar €50,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 18:45
Hellboy! schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:14:
[...]

Is de setopbox ingesteld op dolby, of werkt dat voor de arcadyan anders dan bij de amino?
Geluid kan je bij KPN helaas niet anders instellen. Er is wel DD5.1 bij de commerciëlen, Discovery, Nat. Geo en nog een paar. Maar dat heb je dus automatisch. Er is geen instelling om alles in PCM of origineel door te geven zoals op veel tv's zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Vandaag ook nog een jaar verlengd volgens de oude propositie. Ook 2 maanden en extra tv-ontvanger gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 10:04
Hellboy! schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:23:
Iemand al ervaring met de "wifi versterker" van telfort?
Op papier lijkt het een redelijk access point en dat voor maar €50,-
Als dat dezelfde is als KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99 dan is het volgens mij een top dingetje. In dat topic zijn ze er wel tevreden over wat ik zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb http://bit.ly/1RRndkz werkt prefect 2.4/5Ghz simultaan voor 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Bedankt voor de reacties, lijkt idd een mooi simpele access point.
Heb nu een asus (asuswrt) en tplink als access point. Wil de tp link vervangen, omdat deze geen 5ghz wifi ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:06:
Ik heb http://bit.ly/1RRndkz werkt prefect 2.4/5Ghz simultaan voor 40 euro.
Dat is geen accesspoint maar een range extender... een essentieel verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Zo te zien heeft die ook een Ethernet poort en kan je zulke apparaten dan ook prima in AP modus draaien. En dan is het dus wel degelijk accesspoint.

• Barre73
eymey schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:59:
Zo te zien heeft die ook een Ethernet poort en kan je zulke apparaten dan ook prima in AP modus draaien. En dan is het dus wel degelijk accesspoint.
Dat dacht ik ook maar dan staat er dit:
Via de Ethernet aansluiting van de RE200 kan de extender als draadloos adapter fungeren, waarop bekabelde apparaten zoals Blu-ray® spelers, game consoles, DVR's of Internet TV's kunnen worden aangesloten. Tegelijkertijd kan het apparaat het draadloze netwerk delen.

Dus de Ethernet poort heeft hier een andere functie, namelijk een bekabeld apparaat dat geen eigen wifi adapter heeft, via deze range/extender verbinden zodat je geen kabel hoeft te trekken vanaf je router,

Maar laten we niet te ver afdwalen :-)

• Athome
ThinkPadd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:31:
[...]

Als dat dezelfde is als KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99 dan is het volgens mij een top dingetje. In dat topic zijn ze er wel tevreden over wat ik zo lees.
Volgens de Telfort website lijkt inderdaad hetzelfde apparaat te zijn. Voor 50 euro krijg je dan een heel mooi compleet apparaat.

Wifi op 2.4 en 5 GHz (ook AC). IGMP Proxy, band steering, 4 poorts switch. Het lijkt op een router maar dan zonder de router functionaliteit. Het is ook redelijk fors apparaat (ongeveer 20*20*5 cm).

• knorde
a casema user schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:26:
Het is wel handig dat je nu netflix via de tv-ontvanger kan bekijken, maar ik krijg er geen dolby geluid uit. Mensen met hetzelfde probleem ?
Hier ook helaas hetzelfde probleem.
Het is echt ideaal dat netflix nu op de ontvanger zit maar het is echt zo zonde dat er geen dolby geluid beschikbaar is.

Ik vraag me overigens ook af waarom er geen dolby op ned 1, 2 en 3 zit want dit was bij ziggo wel zo.

[ Voor 10% gewijzigd door knorde op 31-12-2015 08:50 ]

• Rallye
JanR1969 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:42:
Geluid kan je bij KPN helaas niet anders instellen. Er is wel DD5.1 bij de commerciëlen, Discovery, Nat. Geo en nog een paar. Maar dat heb je dus automatisch. Er is geen instelling om alles in PCM of origineel door te geven zoals op veel tv's zit.
Dat is dan dus nog een nadeel ten opzichte van de Amino. Daar kun je voor verschillende soorten kiezen. Bij mij is de Amino ingesteld op Dolby Digital Plus. Over het ontbreken van surround bij de publieken blijf ik klagen; misschien helpt het (en op de DVB-C zit het wel).

Wel vreemd dat surround op de Acadyan bij Netflix niet wordt meegegeven:
- de Acadyan is er in principe voor geschikt, je moet het surroundgeluid er bewust afslopen, dus extra werk;
- Netflix is een "premium" feature, bedoeld om mensen ervan af te houden om de hele TV-aansluiting op te zeggen, waarom maak je dat dan minder premium?

Mij staat bij dat overigens net zoiets bij de lineaire kanalen van HBO speelt: geen surround terwijl HBO Go dat wel heeft. Kan ook zijn dat dat alleen bij het opnemen van de lineaire kanalen was.
Pagina: 1 ... 39 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20