[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 38 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:39
Mijn eerste ergenis aan Telfort is een feit. Om 11:40 glasvezel storing in Delft. Niets werkt. Acht uur verder zijn ze nog steeds niet in staat iets te herstellen of meer informatie te verschaffen.
En uitgerekend vandaag en morgen wou ik in alle rust vanaf huis aan wat documenten gaan werken.

Abnormaal vind ik dit. Acht uur lang alleen de melding dat het zsm wordt verholpen.

Bijna 24 uur later gewoon nog niets. Ik zocht al naar opzeggen in verband met wanprestatie. Echt sinds 2000 volgens mij niet meer meegemaakt dat ik gewoon 24 uur nergens van gebruik kon maken.

Iemand ervaring hiermee? Als het "normaal" is bij Telfort dat je er langer dan 24 uur uit kunt liggen dan wil ik er ook echt zo snel als mogelijk vertrekken. Wat een waardeloze sh#$@.

Edit:

Volgens Telfort hebben zij helemaal geen storing op glasvezel in Delft. Ik zit op werk, mijn verbinding klapt eruit. Thuis alles gereset, glasvezel, router en de managed switches, het werkt nog niet.
Vanavond ben ik pas laat thuis en morgen ook. Dus dat zal dan vrijdag moeten. Lekker zo :( . Vanavond toch maar even de router rechtstreeks in de meterkast aansluiten. Er zitten alleen managed switches tussen. Toch wel vaag...

[ Voor 55% gewijzigd door Die Bruine op 11-11-2015 14:39 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Nu 10 uur is niets, soms moet je 3 weken wachten voor dat iets weer werkt. (echt waar, eigen ervaring)
Als er iets is dan ben je overgeleverd aan bureaucratische processen aangezien Telfort alleen maar een whitelabel dienst aanbied.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Bruine schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:07:
....

Iemand ervaring hiermee? Als het "normaal" is bij Telfort dat je er langer dan 24 uur uit kunt liggen dan wil ik er ook echt zo snel als mogelijk vertrekken. Wat een waardeloze sh#$@.
Als de internet diensten zo onmisbaar zijn voor je, had je een zakelijk abonnement moeten nemen.
Dan heb je vaak wel de garantie dat een storing snel opgelost zal worden. Uiteraard betaal je daar wel voor.
Geen enkele consumentenprovider zal kunnen garanderen dat een storing binnen 8 uur is opgelost. Dat is niet alleen Telfort. Dit zou je bij elke provider kunnen overkomen. Opzeggen om deze reden zal dan ook niet geaccepteerd worden in mijn ogen.

Blijft wel vervelend natuurlijk dat er niets meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storing in 1339 (Almere) en volgens hun site in vele andere plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Die Bruine schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:07:
Mijn eerste ergenis aan Telfort is een feit. Om 11:40 glasvezel storing in Delft. Niets werkt. Acht uur verder zijn ze nog steeds niet in staat iets te herstellen of meer informatie te verschaffen.
En uitgerekend vandaag en morgen wou ik in alle rust vanaf huis aan wat documenten gaan werken.

Abnormaal vind ik dit. Acht uur lang alleen de melding dat het zsm wordt verholpen.

Bijna 24 uur later gewoon nog niets. Ik zocht al naar opzeggen in verband met wanprestatie. Echt sinds 2000 volgens mij niet meer meegemaakt dat ik gewoon 24 uur nergens van gebruik kon maken.

Edit:

Volgens Telfort hebben zij helemaal geen storing op glasvezel in Delft. Ik zit op werk, mijn verbinding klapt eruit. Thuis alles gereset, glasvezel, router en de managed switches, het werkt nog niet.
Vanavond ben ik pas laat thuis en morgen ook. Dus dat zal dan vrijdag moeten. Lekker zo :( . Vanavond toch maar even de router rechtstreeks in de meterkast aansluiten. Er zitten alleen managed switches tussen. Toch wel vaag...
Heb je wel verbinding naar de PoP? 1 van de lampjes zou dat moeten aangeven. Ik ken jouw NT niet dus weet niet welke.
Zou ook kunnen dat jouw verbinding in de PoP eruit getrokken is namelijk...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Kijk, 24 uur geen internet om een goede reden, tja so be it. Alles kan stuk en als ex netwerkengineer ken ik Murphy maar al te goed.
Maar een storing, zonder updates. En niet 8 uur, maar langer dan 24 uur zonder een statusvoortgang... Nee sorry hoor, dat vind ik niet kunnen. Plus nog oud zeer van laaaang geleden.
Vandaag contact gehad, die storing in Delft, daar zou ik geen last van mogen hebben. Slaat op ADSL, niet glasvezel. Maar ik was op het werk dus kon niets (nieuws) doen. Alles was al eens gereset, opnieuw geconfigureerd. Morgenavond zou ik zelf weer contact opnemen.
Om 16:54 vandaag is de verbinding automagisch hersteld volgens mijn Synology.
Ik was niet thuis, nog steeds niet. Maar ook tv werkte niet tot 15:30 (laten testen).
En let wel, automagisch hersteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:29:
[...]

Als de internet diensten zo onmisbaar zijn voor je, had je een zakelijk abonnement moeten nemen.
Dan heb je vaak wel de garantie dat een storing snel opgelost zal worden. Uiteraard betaal je daar wel voor.
Geen enkele consumentenprovider zal kunnen garanderen dat een storing binnen 8 uur is opgelost. Dat is niet alleen Telfort. Dit zou je bij elke provider kunnen overkomen. Opzeggen om deze reden zal dan ook niet geaccepteerd worden in mijn ogen.

Blijft wel vervelend natuurlijk dat er niets meer werkt.
Denk je er ook zo over als het om je mobilitietsbehoefte gaat?
Auto start niet, ach, dan had je maar een taxi moeten nemen of een auto met chauffeur.
Trein valt uit, acht, dan had je maar een helicopter moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:26
Ook dat is natuurlijk vervelend, maar ook bij een auto of een trein zal je op dat moment nog steeds moeten accepteren dat herstel van de dienst of de auto enige tijd zal kosten.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:26
Die Bruine schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:53:
Kijk, 24 uur geen internet om een goede reden, tja so be it. Alles kan stuk en als ex netwerkengineer ken ik Murphy maar al te goed.
Maar een storing, zonder updates. En niet 8 uur, maar langer dan 24 uur zonder een statusvoortgang... Nee sorry hoor, dat vind ik niet kunnen. Plus nog oud zeer van laaaang geleden.
Vandaag contact gehad, die storing in Delft, daar zou ik geen last van mogen hebben. Slaat op ADSL, niet glasvezel. Maar ik was op het werk dus kon niets (nieuws) doen. Alles was al eens gereset, opnieuw geconfigureerd. Morgenavond zou ik zelf weer contact opnemen.
Ik was niet thuis, nog steeds niet. Maar ook tv werkte niet tot 15:30 (laten testen).
Het niet kunnen communiceren / geen statusvoortgang kunnen geven is inderdaad vrij kansloos. Echter, als je dermate afhankelijk bent van internet dan zijn er twee opties: zakelijk contract met SLA óf een backup abonnement nemen (kabel én adsl/ftth of een 3G/4G dongle) en een router nemen die dual WAN met failover aankunnen. Een goede telefoon en daar een wifi verbinding mee opzetten is in noodgevallen natuurlijk ook een optie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Die Bruine schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:53:
Daarom denk ik nog steeds heel sterk aan een fout in de PoP. Een monteur die een opdracht kreeg om een adres te de-patchen en per ongeluk die van jou er uit haalde. Monteurs zijn ook mensen.
Maar omdat je niet meer hebt geantwoord op de vraag of je WAN verbinding nog werkte kan ik er niks over zeggen.
Maar als het wel zo is dan verklaart dat wel dat er nergens een storing of een update was. Omdat er ook geen storing was, behalve in jouw beleving. Wat geen storing was maar een fysieke onderbreking van je diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:44:
Ook dat is natuurlijk vervelend, maar ook bij een auto of een trein zal je op dat moment nog steeds moeten accepteren dat herstel van de dienst of de auto enige tijd zal kosten.....
Wachten op herstel is iets anders dan een autodealer die zegt 'dan moet je maar een helicopter nemen', iets dat als analoog bij internetdiensten door sommigen normaal lijkt te worden gevonden als advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat ben ik wel (deels) met je eens.

Wat sowieso zeer kwalijk is, is het feit dat Telfort gewoon absoluut niet communiceert bij storingen (ook de grote niet) en dat ze altijd eerst tot in het oneindige gaan ontkennen dat een storing bij hen zou kunnen liggen of op andere manier gaan tijdrekken (zie mijn FM verhaal, waar ik overigens nooit meer over heb gehoord).

Hoe anders was het gisteravond bijvoorbeeld bij Tweak, toen iedereen in Almere geen verbinding meer had door onaangekondigd onderhoud aan meerdere kritieke verbindingen waarmee de eigen apparatuur van Tweak in Almere verbonden is met Amsterdam. Zelfs om 23:00 werd er via diverse kanalen gecommuniceerd over de storing en het is ook niet zelden dat er na een onderzoek een blog artikel verschijnt over de storing. Nou zeg ik daarmee niet dat bij Tweak alles perfect is, want in het stabiliseren van hun eigen TV-dienst zit dan weer bedroevend weinig vooruitgang. Maar toch, ze zijn een stuk transparanter.

Maar goed, ik blijf er wel bij dat het an sich zeer realistisch is om voor jezelf te overwegen hoe belangrijk je internetverbinding is. Als je er voor je werk of eigen zaak van afhankelijk bent, dan is het nemen van een zakelijke verbinding misschien een 'bot' advies, maar wel het enige juiste. Maar niet om uit de mond van een Telfort medewerker te horen als jij met een niet werkende verbinding zit :X

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 13-11-2015 22:52 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ... we hadden zoveel hoop toen het erop leek dat Telfort gebaseerd zou worden op de fundamenten van Concepts.
Kennelijk was dat toch te optimistisch. De praktijk is iig dat de klanten net zo'n kneuzen-ervaring ten deel valt als ik had toen ik nog Telfort ADSL had (in m'n maag gesplitst na overname van Speedlinq door KPN).

Dat alle waar naar z'n geld is, is natuurlijk helder. Maar er zijn grenzen aan wat fatsoenlijk is.
Zie bijvoorbeeld dit draadje op Telfort's eigen forum waar al 5 maanden lang 'volgende week' het antwoord zou komen (en jij en ik weten dat antwoord, maar de Hopelozendesk kennelijk niet): https://forum.telfort.nl/...fort-sip-wachtwoord-49544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, het is niet voor niets dat ik hier weg wil.

Op zich heb ik weinig last. Ook FM lijkt nu weer helemaal stabiel. In principe zou ik dus gewoon kunnen blijven tot men ooit een keer de huidige ITNS dienst stopt.

Echter, ik ben klaar met de algehele houding bij Telfort. Dus in het nieuwe jaar ga ik sowieso naar Tweak voor internet. Wat ik met TV (en radio) doe moet ik nog ff bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Vol verbazing maar ook met deels herkenning lees ik de voorbeeld die LcyK aandraagt.
Herkenbaar, bij mij is een bepaald type VPN verbinding in onderzoek omdat dit at random verbroken wordt waarbij andere verbindingen wel in stand blijven.
weken in onderzoek geweest, wekenlang de belofte dat er snel antwoord was. Niets.

Ik geef er geen weerbaarheid meer aan want in de tussentijd gebruik ik een ander type VPN verbinding(voor mijn werk) en dat werkt wel stabiel. Maar de non-houding bij Telfort spreekt boekdelen. Vooral sinds dat de directe hotline glasvezel (tijdens de migratie opgericht) beëindigd is, is het ruk

Ikzelf lonk ook naar Tweak, maar dat instabiele tvdienst is daarbij wel een enorm doorn in het oog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Ben voor mijn ouders aan het orienteren voor de overstap van Kabel naar Glas.
Telfort komt daar als interessant alternatief naar voren.

Helaas is het mogelijk om een netwerkkabel naar de eerste verdieping te brengen. Ben daarom aan gewezen op een powerline set. Ben daar zelf niet echt in thuis en had daarom bedacht om via Telfort zo'n set mee te laten komen.

Echter in het huis van mijn ouder is er geen randaarde aanwezig op de standaard stopcontacten (dus ook niet bij het modem in de buurt). Gaat de genoemde set van Telfort dan wel voldoende werken.
Het is echt een secundaire 24" monitor-TV waar het op moet gaan werken maar het moet wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
Athome schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:14:
Ben voor mijn ouders aan het orienteren voor de overstap van Kabel naar Glas.
Telfort komt daar als interessant alternatief naar voren.

Helaas is het mogelijk om een netwerkkabel naar de eerste verdieping te brengen. Ben daarom aan gewezen op een powerline set. Ben daar zelf niet echt in thuis en had daarom bedacht om via Telfort zo'n set mee te laten komen.

Echter in het huis van mijn ouder is er geen randaarde aanwezig op de standaard stopcontacten (dus ook niet bij het modem in de buurt). Gaat de genoemde set van Telfort dan wel voldoende werken.
Het is echt een secundaire 24" monitor-TV waar het op moet gaan werken maar het moet wel werken.
Of zo'n powerline set werkt is niet altijd even goed te voorspellen, is een moca adapter waarbij je ethernet over coax kunt gebruiken een alternatief? versie 2.0 kan een honderden mbits als snelheid leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Kwam ik ook tegen maar vind de prijs nogal stevig voor het doel waar het voor gebruikt gaat worden (tenminste in de situatie van mij ouders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleNL schreef op zondag 15 november 2015 @ 09:57:
Ikzelf lonk ook naar Tweak, maar dat instabiele tvdienst is daarbij wel een enorm doorn in het oog...
Combinatie Glasvezel=Internet, Ziggo=TV (vanaf 18,70 leverbaar) wellicht een optie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:59:
[...]

Combinatie Glasvezel=Internet, Ziggo=TV (vanaf 18,70 leverbaar) wellicht een optie.
Ik betrek enkele plus tv pakketten, dus in deze constructie loopt dat aardig in de prijzen, maar het gaat zeker in de overweging mee. Alles ligt er (coax, utp) dus deze constructie is zeker mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Internet=glas, tv=ziggo wordt hier ook sterk overwogen.

Aan de andere kant wel ik sparql wel een kans geven. Bijkomend voordeel op het eigen netwerk van Tweak is dat NPO en div andere zenders unencrypted in tvheadend of dvblink kunnen, zonder hdhomerun en dus zonder beperkingen in aantal gelijktijdige streams. Bij de commercielen kan dat dan niet maar dat stoort me niet zo.

Maar ziggo plus een humax 5400c en bestaande hdhomerun lonkt ook voor tv. In dat laatste geval houd ik ook fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:21
Vandaag kreeg ik een 'Modembeschermer' door de brievenbus :P Omdat er blijkbaar klachten zijn met analoge TV, FM en DVB-C. Nu gebruik ik geen van de 3, maar ben wel benieuwd hoe dan een metalen-filtertje dat je op de coax-uitgang van het glasvezelmodem draait daar tegen zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:47
1 van de klachten is oa ook dat de modulator nog wel eens kapot wil gaan door een verschil in aard potentiaal .
Om dit op te lossen kun je dus tussen je apparatuur en de modem een galvanische scheiding(modembeschermer) plaatsen zodat er geen ongewenste spanningen meer op de modulator komt te staan.

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

scofield schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:44:
Waarom sturen ze dan niet standaard naar iedere glasvezelaar zo'n modembeschermer. Ook hier wordt via de coax naar tv gekeken o.a.
Ze hebben naar je geluisterd.
Lekker dan :(
Ik heb em helemaal niet nodig en nu krijg ik er binnen twee weken twee van @Telfort
Hoezo geld weggooien :+

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb er nog geen ontvangen, wacht rustig af. Tot die tijd nog geen storing meegemaakt. Telfort levert een stabiel product hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verhaal dat dat mantelstroomfilter is om klachten met TV, FM en DVB-C op te lossen is marketinggeleuter.
Het ding dient alleen ter bescherming van de CATV module in de Genexis.
Overigens is Genexisbescherming een prima reden om die filters te versturen, maar lul er dan niet omheen.

De kolderieke naam 'modembeschermer' zegt het al: bescherming van het 'modem'. Vermoedelijk door een stagiair verzonnen, een ervaren luchtbakker had het natuurlijk 'kwaliteitsoptimalisator' genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
Hier ook in afwachting van...... En enige vervelende probleem is en blijft wifi hier. Recentelijk een nieuwe Shitcom gekregen maar probleem is iets minder maar zeker nog niet opgelost. Kan wel 180 euro uitgeven aan een top router zoals een Asus RT of een Netgear Nighthawk, maar vindt dat niet "de" oplossing. Kweenie of iemand echt goede ervaringen heeft met een bepaalde AP om die achter de Shitcom te zetten. Die zijn iig een stuk interessanter kwa prijs.

[ Voor 26% gewijzigd door scofield op 17-11-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:28
Ik heb sinds een aantal dagen een netgear wndr3700v5 aan aangesloten. Maar na 1 uur is mijn internet pleite, zowel bekabeld als draadloos.

Op het moment dat het internet er uit knalt zie ik wel dat de lease verloopt over 49710 dagen. Daarvoor stond het op 1 uur. Router is voorzien van de laatste firmware.
Enig idee waar te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Vraagje: Als ik een verhuizing aanvraag en ik blijf in hetzelfde gebied (WGDO; oorspronkelijk was XMS de enige provider hier), is het dan mogelijk om DVB-C te behouden als ik dit nadrukkelijk vraag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Laatst online: 22:32
naaa schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:16:
Vraagje: Als ik een verhuizing aanvraag en ik blijf in hetzelfde gebied (WGDO; oorspronkelijk was XMS de enige provider hier), is het dan mogelijk om DVB-C te behouden als ik dit nadrukkelijk vraag??
Volgens mij hoef je dit niet nadrukkelijk te vragen. Bij een verhuizing neem je standaard je huidig portfolio mee. Kan wel zijn dat ze je om proberen te praten naar het nieuwe, maar dit afslaan.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Laatst online: 19:09
naaa schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:16:
In april / mei dit jaar is me dat gelukt (Leeuwarden, geen WGDO volgens mij maar WBA gebied?). Ik had wel uitdrukkelijk aangegeven de oude propositie te houden. Ze moesten toen onderzoeken of dit mogelijk was op mijn nieuwe adres en binnen 24 uur was er uitsluitsel dat het mogelijk was, maar dat ik dan wel een nieuw contract aan zou gaan en in dat geval dus voor een jaar bij zou tekenen. Was voor mij geen bezwaar en de dienst is toen keurig volgens afspraak geleverd op ons nieuwe adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me goed herinner heeft Barre73 hier eens een geplaatst naar het oorspronkelijke persbericht van telfort ten tijde van de 'omschakeling' naar de nieuwe propositie, en stond daarin dat overgang op het oude platform (bij geschikte POP etc) mogelijk was op verzoek.
Ik zou het zeker zelf aangeven, zelfs als Telfort gezegd zou hebben dat het vast automatisch goed zou gaan. En 't liefst ook nog bevestigd hebben (zodat je zonder meer kunt opzeggen/overstappen wanneer men per ongeluk toch de afspraak niet nakomt).

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:52:
Als ik me goed herinner heeft Barre73 hier eens een geplaatst naar het oorspronkelijke persbericht van telfort ten tijde van de 'omschakeling' naar de nieuwe propositie, en stond daarin dat overgang op het oude platform (bij geschikte POP etc) mogelijk was op verzoek.
Ik zou het zeker zelf aangeven, zelfs als Telfort gezegd zou hebben dat het vast automatisch goed zou gaan. En 't liefst ook nog bevestigd hebben (zodat je zonder meer kunt opzeggen/overstappen wanneer men per ongeluk toch de afspraak niet nakomt).
Deze (laatste alinea)

http://corporate.kpn.com/...ere-internet-snelheid.htm

Verwijderd

Keiichi schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:13:
[...]
Volgens mij hoef je dit niet nadrukkelijk te vragen. Bij een verhuizing neem je standaard je huidig portfolio mee. Kan wel zijn dat ze je om proberen te praten naar het nieuwe, maar dit afslaan.
Ik zou toch het altijd expliciet bevestigd (mail) willen zien. Mocht er iets fout gaan dan zullen ze het achteraf anders nooit terugdraaien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Trichoglossus schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:02:
Ik heb sinds een aantal dagen een netgear wndr3700v5 aan aangesloten. Maar na 1 uur is mijn internet pleite, zowel bekabeld als draadloos.

Op het moment dat het internet er uit knalt zie ik wel dat de lease verloopt over 49710 dagen. Daarvoor stond het op 1 uur. Router is voorzien van de laatste firmware.
Enig idee waar te zoeken?
Ik heb hier zelf lang een WNDR 3700v2 in gebruik, sinds een half jaar met DD-WRT firmware. Nooit problemen mee gehad. Je zou eens de 30-30-30 reset kunnen doen. Even ontkoppelen van glas, glas ook gelijk ff 10 minuten uitlaten. http://compnetworking.abo...eset-rule-for-routers.htm

NRG

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:41

Yucko

One clown to rule them all !

Keiichi schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:13:
[...]

eeuh nee, als je je aansluiting laat overzetten naar je nieuwe adres dan ga je standaard op de nieuwe propositie. Het kan zijn dat op je nieuwe adres ook de oude propositie nog te gebruiken is, maar je zult er in dat geval zelf om moeten vragen om het te kunnen behouden.

bron? De link die Barre73 geeft even volgen en dan staat onderaan de pagina hetvolgende:
Wanneer een klant verhuist, krijgen zij op het nieuwe adres automatisch de nieuwe glasvezelpropositie (uiteraard alleen indien het nieuwe adres in een glasvezelgebied ligt). Verhuist een klant binnen het glasvezelgebied en is het analoge signaal beschikbaar, dan kan op verzoek het bestaande pakket behouden worden

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is dat Internet/TV/Telecom providers tot de onbetrouwbaarste bedrijven behoren die alles aangrijpen om hun wensen door te drukken en dat vooral doen door schimmige mondelinge uitspraken zonder deze duidelijk vast te leggen.

Daarom altijd schriftelijk/mail vastleggen wat afgesproken is."komt wel goed" is een uitspraak die later tot teleurstelling zal leiden.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:46:
Mijn ervaring is dat Internet/TV/Telecom providers tot de onbetrouwbaarste bedrijven behoren die alles aangrijpen om hun wensen door te drukken en dat vooral doen door schimmige mondelinge uitspraken zonder deze duidelijk vast te leggen.

Daarom altijd schriftelijk/mail vastleggen wat afgesproken is."komt wel goed" is een uitspraak die later tot teleurstelling zal leiden.
Goede tip: maar vraag me af hoe dat zit met telefonische toestemming. Ze zullen gesprekken steeksproefgewijs bewaren, maar het is volgens mij nog steeds een heisa om de boel goed te krijgen als jij zegt "wil eerst graag een mailtje, dan reply ik wel of ik akkoord ga" en de callcenterdame die denkt "oh de klant is akkoord, maar wil alleen een bevestiging".

Om even terug te komen op lang wachten op uitspraken op het forum: met de webcare van Telfort via Twitter heb ik goede ervaringen, maar dat forum van ze is schrikbarend achteruit gegaan (ook door de vele onzintopics die imho gewoon dichtgegooid moeten worden). Om zo'n forum effectief te kunnen runnen hebben je busladingen vol community managers nodig :P

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 19-11-2015 15:41 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Nee, je hebt mensen nodig die weten waar ze het over hebben. Geen blik typegeiten die alles zelf intern na moeten vragen, geen knopen mogen doorhakken, en geen andere kennis hebben dan "haal het modem een uur van de stroom [sic]" als je iets vraagt over de bitrate van DVB-C streams (om maar eens een voorbeeld te noemen).

Het is van de zotte dat men een half jaar een zwamverhaal ophangt over het wel/niet/misschien/binnenkort/later/toch niet/wellicht volgende week verstrekken van SIP gegevens, terwijl iedere tweaker die Telfort een beetje volgt weet dat ze die gewoon niet verstrekken, punt.
Zo'n helpdeskfiguur moet dat ook weten.

Verwijderd

Om nog maar niet te spreken over die volstrekt ongeloofwaardige ingeblikte empathie waarmee ze iedere klacht beantwoorden: "Wat vervelend dat je [XYZ] niet werkt."

• Trichoglossus
GerardVanAfoort schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:55:
[...]

Ik heb hier zelf lang een WNDR 3700v2 in gebruik, sinds een half jaar met DD-WRT firmware. Nooit problemen mee gehad. Je zou eens de 30-30-30 reset kunnen doen. Even ontkoppelen van glas, glas ook gelijk ff 10 minuten uitlaten. http://compnetworking.abo...eset-rule-for-routers.htm
Ik ga daar morgen eens mee aan de slag. Inmiddels een oude TP-link TL-WR1043ND opgescharreld. Die werkt nu al de hele dag zonder uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:43:
Nee, je hebt mensen nodig die weten waar ze het over hebben. Geen blik typegeiten die alles zelf intern na moeten vragen, geen knopen mogen doorhakken, en geen andere kennis hebben dan "haal het modem een uur van de stroom [sic]" als je iets vraagt over de bitrate van DVB-C streams (om maar eens een voorbeeld te noemen).

Het is van de zotte dat men een half jaar een zwamverhaal ophangt over het wel/niet/misschien/binnenkort/later/toch niet/wellicht volgende week verstrekken van SIP gegevens, terwijl iedere tweaker die Telfort een beetje volgt weet dat ze die gewoon niet verstrekken, punt.
Zo'n helpdeskfiguur moet dat ook weten.
Dat doen ze wel voor DSL, niet voor het oude ITNS platform, maar hoe zit het nu bij het nieuwe platform? Ook weer niet? Dat zou ik raar vinden namelijk aangezien dat volgens mij gelijk is aan de DSL propositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze doen het iig niet (vraag me niet naar de reden ;) ).
Mijn inschatting is dat dat sowieso zo blijft tot het ITNS platform niet meer aangeboden wordt, om gezeur te voorkomen. En mijn tweede inschatting is dat het daarna ook zo blijft, om gezeur te voorkomen. Enerzijds omdat KPN het ook niet doet (voor zover ik weet althans) en telfort KPN-light levert, anderzijds omdat als je de dienst aanbiedt, je ook een zekere mate van ondersteuning moet bieden (alweer om gezeur te voorkomen).
'Gezeur' kost geld, en dat past niet bij de budget positionering van Telfort.

Dat men het op DSL wellicht wel doet kan te maken hebben met de oorspronkelijke positionering van Telfort. In mijn beleving was het 'vroeger' (pre-glas) gepositioneerd als een zelfstandige aanbieder, tegenwoordig is het meer KPN-light (met een 'light' prijsstelling).
Als KPN idd geen SIP gegevens vrijgeeft zal het goedkope broertje het naar mijn inschatting zeker niet doen, ookal kan het administratief wellicht wel. Wil je wel zelf de controle over VOIP dan mag je naar xs4all, zal de redenering zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:27
Nuttige blog om je eigen SIP device te kunnen gebruiken: http://teusensimone.nl/ic...sip-getest-met-glasvezel/

Zelf gebruik ik een fritzbox voor het internet (VLAN 34) en de telefonie. Het IPTV gedeelte (VLAN 4) wordt door een managed switch al voor de Fritz!Box afgetakt. Deze setup werkt bij mij vlekkeloos. Ook het wegvallend geluid zoals in de blog beschreven ervaar ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3vS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 15:53
Zijn er hier nog meer mensen die last hebben dat RTL4 het niet doet op DVB-C? Overige RTL kanalen doen het gewoon. Op de frequentie staat wel signaal, maar het beeld is gewoon zwart (geen ruis). Via de Amino doet RTL4 het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:26
Hier doet hij het gewoon, SBS9 is op de DVB-C wel zwart...
N3vS schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:05:
Zijn er hier nog meer mensen die last hebben dat RTL4 het niet doet op DVB-C? Overige RTL kanalen doen het gewoon. Op de frequentie staat wel signaal, maar het beeld is gewoon zwart (geen ruis). Via de Amino doet RTL4 het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Bij mij werken alle zenders op DVB-C gewoon goed.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:43:
True, je moet gedegen kennis hebben om dat soort werk te doen. Had dat bij Hugo altijd wel, die zal wel aardig druk zijn en niet meer mogen doen waar hij goed in is denk ik?

Het schijnt overigens ook per bedrijf te verschillen wat zo'n webcare medewerker wel en niet kan/mag doen: soms krijgen medewerkers die goed geïnformeerd zijn een best aardige carte blanche om klanten tevreden te houden: een standaard zinnetje won't cut it. Kan het weten, werkte in de tijd dat het een enorme teringbende was bij UPC (199x) in de avond/studentenpoule toen het 'U mag het zeggen' werd ingevoerd..nou dat gebruikten wij dus mooi niet, anders kon je nooit een normaal gesprek met een klant voeren :')

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Vandaag weer eens een keer de Amino aangehad om via Kijk een herhaling te zien.
Tijdens de uitzending vond ik dat het leek of het regende op de achtergrond.
Na afloop even gewoon gekeken naar verschillende zenders, maar toen zag ik op vele zenders hetzelfde verschijnsel; alsof het regent van rechtsboven naar linksonder. Niet echt heel erg storend, maar het was er wel.

Daarna weer gewoon tv gekeken via DVB-C, tja en dat beeld was echt kraakhelder.
Zoals het nu bij mij is ben ik blij dat ik DVB-C heb.

Maar ik snap dus niet waar dat slechte beeld van IPTV vandaan kan komen. Normaal gesproken zou dit kwalitatief beter moeten zijn dan DVB-C.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al enige tijd een vreemd probleem op DVB-C in Almere. Om te kijken gebruik ik HDHomeRun (3 stuks) welke de stram op het lokale netwerk zet. Vanwaaruit wordt gekeken en/of opgenomen.

Alle zenders verdwijnen even en zijn dan weer (meestal al na enkele seconden, soms minuten) weer terug. Kan dit aan mijn apparatuur/netwerk liggen of ......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:13:
Ik heb nu al enige tijd een vreemd probleem op DVB-C in Almere. Om te kijken gebruik ik HDHomeRun (3 stuks) welke de stram op het lokale netwerk zet. Vanwaaruit wordt gekeken en/of opgenomen.

Alle zenders verdwijnen even en zijn dan weer (meestal al na enkele seconden, soms minuten) weer terug. Kan dit aan mijn apparatuur/netwerk liggen of ......?
Nu je het zo zegt, ik heb een tijdje geleden iets soortgelijks gehad. Bij opnames op mijn iMac van mijn EyeTV Hybrid sprong het beeld (met blokjes in beeld) ineens een paar seconden / minuten verder.
Daarna heb ik bij EyeTV een beta softwareversie gedownload en sindsdien geen last meer van gehad.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt. Ga die maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Na iets van 7 jaar Telfort DSL gehad te hebben, sinds gisteren toch ook maar overgestapt op glasvezel. Het is tenslotte 2015 en die 1.5Mbps upstream is toch soms irritant :)

Werkt allemaal prima, maar ligt het aan mij of is dat Arcadyan modem dat je erbij krijgt echt een enorm prul? :P Om de haverklap DNS-faal en echt heel erg basaal qua instellingen. Ik heb nu maar gewoon mijn oude vertrouwde ZyXEL P-2812 weer aangesloten en dat werkt ook gewoon prima, nadat ik hem op 'EtherWAN' heb gezet. En er valt een stuk meer aan te configureren, wat ik bijv. mis bij de Arcadyan is het hebben van meer dan één draadloos netwerk en het in kunnen stellen van een remote IP adres bij port forwarding (ik RDP nogal eens vanaf mijn werk naar thuis, ik wil niet dat iedere josti kan connecten met poort 3389 :P).

Ook raar dat de - overigens zeer vriendelijke - monteur die het glasvezelkastje kwam monteren me verzekerde dat ik toch echt de Experiabox moest gebruiken, want dat was een speciaal glasvezelmodem met speciale firmware! Niet dus, het is een ordinair DSL modem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funske schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:23:
[...]

Nu je het zo zegt, ik heb een tijdje geleden iets soortgelijks gehad. Bij opnames op mijn iMac van mijn EyeTV Hybrid sprong het beeld (met blokjes in beeld) ineens een paar seconden / minuten verder.
Daarna heb ik bij EyeTV een beta softwareversie gedownload en sindsdien geen last meer van gehad.
Gisteren die beta geïnstalleerd helaas toch weer een uitval. Ik gebruik OSX 10.11 (El Capitan), jij ook?

Heb je evt. verder nog ideeën? Soms heb ik het gevoel dat het komt op moment dat er een zware belasting op het lokale netwerk is. De HDHomeRuns produceren ook netwerkactiviteit. Switch oid?

Probleem is sedert vrij korte tijd. Vroeger nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 15:51

servies

Veni Vidi Servici

NNF schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:01:

Ook raar dat de - overigens zeer vriendelijke - monteur die het glasvezelkastje kwam monteren me verzekerde dat ik toch echt de Experiabox moest gebruiken, want dat was een speciaal glasvezelmodem met speciale firmware! Niet dus, het is een ordinair DSL modem :P
Dat hangt er een beetje van af hoe je het bekijkt...
Het lijkt er op dat je alleen internet afneemt maar als je ook telefonie en tv hebt dan zorgt de Arcadyan ook voor de routering en opsplitsing daarvan...
Nou moet ik wel zeggen dat ik zelf die Experia boxen alleen maar goed genoeg voor de vuilnisbelt vind, maar dat terzijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

NNF schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:01:
Is niet zo gek. De monteurs krijgen ook een verhaal voorgelegd en weten verder ook niet beter want dat zijn geen netwerkspecialisten. Als zij een gewone router aansluiten conder VLAN config dan werkt het ook niet, dus dan is de experiabox al snel een speciaal kastje met een speciale firmware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:20:
Gisteren die beta geïnstalleerd helaas toch weer een uitval. Ik gebruik OSX 10.11 (El Capitan), jij ook?

Heb je evt. verder nog ideeën? Soms heb ik het gevoel dat het komt op moment dat er een zware belasting op het lokale netwerk is. De HDHomeRuns produceren ook netwerkactiviteit. Switch oid?

Probleem is sedert vrij korte tijd. Vroeger nooit last van gehad.
Bij mij heeft het toch wel geholpen en ik heb ook OSX 10.11.
Maar echt blij ben ik niet met El Capitan; er gebeuren typische dingen die ik vòòr El Capitan nooit had.
Mail werkt moeizaam, het Findervenster wordt niet bijgewerkt als hij aan het kopiëren is, etc.
Na een complete schone installatie ging het wel even goed, maar de problemen komen toch weer terug. :(

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 14:40
Jawel, we mogen 3 gratis films kijken van Telfort....
Op vrijdag 20 november en zaterdag 21 november is er een landelijke storing op Interactieve TV geweest. Hierdoor hebt u waarschijnlijk geen tv kunnen kijken.

3 gratis films voor u
We vinden het erg vervelend dat u door de storing tijdelijk geen gebruik heeft kunnen maken van onze diensten. Daarom bieden wij u graag, zoals eerder aangekondigd 3 gratis films aan. Om dit op korte termijn te kunnen realiseren hebben wij voor u een selectie uit 3 verschillende film genres gemaakt:
- De Club van Sinterklaas en het Pratende Paard
- Focus
- Mad Max: Fury Road

U vindt deze films vanaf vandaag 25 november tot en met maandag 30 november in het menu van uw Interactieve TV. Klik op: Menu > Videotheek > Acties > Kortingsfilms.
Een halve week de tijd en ook nog eens voor gekozen films... |:(

Maar een gegeven paard mogen we niet in de bek kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:13:

Same here, maar dan met als gevolg dat mijn HDHomeRun vorige week de geest begeven heeft... Hoop dat dit je bespaard blijft.
Heb niet echt de tijd om uit te zoeken wat er nu mis is, maar na een paar werken verdwijnen van zenders (van enkele momenten tot max 5 minuten) doet de homerun helemaal niets meer. Reageert ook niet meer op de voeding.

Tv met DVB-tuner hebben geen problemen... Ik bekeek de streams op zowel Windows Android en iOS apparatuur..

• Trichoglossus
St00mwals schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:57:
Jawel, we mogen 3 gratis films kijken van Telfort....

[...]

Een halve week de tijd en ook nog eens voor gekozen films... |:(

Maar een gegeven paard mogen we niet in de bek kijken
De films die nu bekend zijn gemaakt staan los van de decemberfilms. Je kunt nu tot en met 30 november de 3 films kijken, omdat er storing is geweest. De films voor december worden nog bekend gemaakt en die kun je dan in de gehele maand december kijken. Is het zo duidelijk of heb je nog vragen voor me? Ik hoor het graag!
http://forum.kpn.com/t5/I...-gratis-films/td-p/376466

Verwijderd

@TriplNL

Het zwakste punt aan de HDHomeRun is de voeding. Zodra deze een beetje in de fout gaat doet de HDHR niets meer. Probeer eens een andere voeding. Lost echt veel problemen op.

In mijn spec. geval is iets complexer. Ik heb er 2 stuks (dus 4 zenders kijken/opnemen) in gebruik met EyeTV. Zolang 1 van de 2 werkt zal ook EyeTV werken (bijv. zichtbaar doordat de EPG zichtbaar is). Als EyeTV niet functioneert betekent dit dus dat het signaal van beide HDHR's weggevallen is.

Vandaar dat ik het ergens in't netwerk zoek want gebleken is dat TV ontvangst (ook DVB-C) probleemloos is.

• eymey
Wel vreemd, @TripleNL en @TonVH.

Zelf heb ik hier ook een HDHomerun draaien. Ik maak er niet iedere dag actief gebruik van, maar gisteravond bijvoorbeeld wel de hele avond via dat ding gekeken op NPO2, stukje RTL4 en daarna NPO1 ( HDHomerun -> TVHeadend -> Kodi ). Ik heb geen enkele uitval gemerkt.

Overigens, misschien ten overvloede en wellicht afhankelijk van de client software die gebruikt wordt (bij DVBLink en TVHeadend gaat dat goed): Potentieel kan je met 2 dual-tuner HDHomerun's méér dan 4 zenders kijken/opnemen ;). Als 2 zenders zich op dezelfde mux bevinden, dan kunnen ze ook beide van dezelfde tuner komen.

[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 26-11-2015 09:06 ]

Verwijderd

Dat van die meerdere zenders weet ik maar geen idee of EyeTV cq DVBlink daar gebruik van maken. Zie namelijk niet in hoe ik dit (uit elkaar trekken) zelf voor elkaar zou moeten krijgen.

Ik ga er overigen vanuit dat mijn uitval op een of andere manier aan mijn netwerkconfiguratie te wijten valt.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

ik ga waarschijnlijk over naar de nieuwe propositie... nu heb ik zitten lezen op netwerkje.com hoe ik mijn eigen router in kan zetten. Als ik het goed begrijp, moet ik sowieso ook de experiabox nog gebruiken als ik telefonie wil gebruiken. En alleen met methode 2 bespaar ik nog een extra switch. Maar zijn er voor methode 2 gangbare wifi-routers die ook de benodigde vlan-ondersteuning doen? Denk aan de Asus-modellen die populair zijn...?

• Barre73
Netwerkje.com gaat over KPN glasvezel. Volgens mij heb ik hier gelezen dat Telfort anders werkt (ook het nieuwe platform). Geen PPPoE als ik me goed herinner?
Dus dan zou je niks hebben aan dr info over VLANS etc...die je daar hebt gelezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 26-11-2015 19:57 ]

Verwijderd

@emey @triplenl

Heb de zaak eens goed in de gaten gehouden. probleem (=wegval HDHR stream/aanwezigheid) gebeurt elke keer terwijl ook mijn browser een pagina aan het ophalen is die heel erg sloom binnenkomt. Normaal gaat het flitsend (50/50 verbinding( maar dan zie je e.e.a. in stukjes en beetjes verschijnen alsof od de leiding overvol is of de server te traag is.

Zet dit iemand aan het denken? Wellicht switch (8 bezette poorten tussen Mac en Router) vervangen?

• joop99
woekele schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:45:
ik ga waarschijnlijk over naar de nieuwe propositie... nu heb ik zitten lezen op netwerkje.com hoe ik mijn eigen router in kan zetten. Als ik het goed begrijp, moet ik sowieso ook de experiabox nog gebruiken als ik telefonie wil gebruiken. En alleen met methode 2 bespaar ik nog een extra switch. Maar zijn er voor methode 2 gangbare wifi-routers die ook de benodigde vlan-ondersteuning doen? Denk aan de Asus-modellen die populair zijn...?
Als je telefonie van Telfort neemt dan heb je een issue, deze gaat namelijk ook over vlan 34 (internet zonder PPPoE). Een van de redenen waarom ik destijds mijn nummer naar een voip provider heb laten porteren. TV is gewoon VLAN 4.

Ben blij dat ik destijds telefoon heb laten uitporteren waardoor ik echt voor eigen apparatuur heb kunnen kiezen.

• eymey
Dat wilde ik idd ook net reageren op Woekele en Barre73:

Telfort nieuwe propositie gaat over VLAN 34 met DHCP. Dat is het andere 'kanaal' dat KPN Wholesale qua WBA ondersteunt, naast VLAN 6 met PPPoE.

Als telefonie "over the top" gaat bij Telfort, wat ik uit jouw ervaring opmaak, dan moet je inderdaad dus op de één of andere manier zelf over de SIP gegevens kunnen beslissen, want er is dan geen enkele andere manier om dit nog door de Experiabox te laten doen omdat deze dan ook je internetverbinding nodig heeft.

• eymey
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:02:
@emey @triplenl

Heb de zaak eens goed in de gaten gehouden. probleem (=wegval HDHR stream/aanwezigheid) gebeurt elke keer terwijl ook mijn browser een pagina aan het ophalen is die heel erg sloom binnenkomt. Normaal gaat het flitsend (50/50 verbinding( maar dan zie je e.e.a. in stukjes en beetjes verschijnen alsof od de leiding overvol is of de server te traag is.

Zet dit iemand aan het denken? Wellicht switch (8 bezette poorten tussen Mac en Router) vervangen?
Hmm, wat voor switch heb je? Het zou er inderdaad wel wat mee te maken kunnen hebben.

Ik weet niet precies hoe EyeTV (of de 'dvb wrapper' die op je Mac de communicatie met de HDHomerun's moet verzorgen) precies werkt, maar in het 'ergste' geval trek je met 4 tuners continu 4 mux'en over het netwerk heen.

Ik weet nog dat DVBLink in het begin een 'bug' had in de ondersteuning voor HDHomerun, waarbij, zelfs al keek je maar naar 1 zender, hij toch de hele mux van de HDHomerun af slurpte. Terwijl het protocol dat HDHomerun heeft bedacht wel ondersteuning heeft om slechts 1 'service' (zender) van de mux over te sturen. Nou valt het met de beperkte QAM op de DVB-C van ITNS nog mee met de totale bandbreedte van een mux, maar in het geval van bv. Ziggo (dat steeds meer met QAM256 werkt) kan je op die manier per tuner al gauw 50 Mbit/s over je switch slurpen.

Ik kan me dus wel voorstellen dat, als je switch slechts een beperkte totale bandbreedte heeft en je Mac staat flink aan je HDHomeruns te slurpen terwijl er ook nog ander verkeer heen en weer gaat tussen verschillende poorten op je switch, dat je dan QoS problemen krijgt.

Ik heb zelf in de meterkast de pricewatch: TP-Link TL-SG1016DE . Die kan in totaal volgens z'n specs zo'n 32 Gbps tegelijk tussen combinaties van de diverse poorten heen en weer slingeren. In de meterkast hangen hier LAN van m'n Fritz!box, HDHomerun, NAS (enige apparaat dat actief met de HDHomerun babbelt) en Plugwise Smile P1. Verder (in apart VLAN) de IPTV-poort van de Genexis, voor trunking naar huiskamerswitch en switch op m'n werkkamer en nog wat losse LAN aansluitingen in huis. De andere switches (die ook overweg kunnen met m'n VLAN's) zijn 2 Linksys SLM2008's.

Dit werkt tot nu toe probleemloos :). IPTV blijft bv. gewoon vlekkeloos werken als de meterkastswitch het ondertussen ook druk heeft met een volle gigabit transfer tussen een aangesloten PC en NAS en er bv ook nog HDHomerun verkeer met de NAS is.

Lang verhaal kort: Het kan dus zeker lonen om eens naar je switch te kijken. En zelfs al heb je wellicht geen managed switch functionaliteit nodig, ook dan kan het wel lonen om niet de allergoedkoopste te gebruiken.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dank voor de info. Heb nu wat gerichter kunnen Google'n. Inderdaad anders dan KPN. Laat ik telefonie dan maar gewoon negeren en niet gebruiken. Maaruh... met een Netgear R7000 of Asus AC68U (of een andere router met goede wifi-ap)... kun je daar die VLANs etc gewoon mee splitten? Als ik op http://kb.netgear.com/app...etup-for-nighthawk-router , lijkt het bijvoorbeeld van wel. Maar het is fijn om bevestiging te horen van iemand die het daadwerkelijk draaiend heeft met Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@emey
Dank voor je leerzame verhaal.

Weet niet hoe ik zou kunnen zijn wat EyeTV precies binnenhaalt. Een test waarbij ik 4 zenders tegelijk opneem kom ik aan een max. van 6.5 MBs. Ondertussen speedtest draaien levert 50/77 down/up (verbinding is 50/50)op zonder enige probleem.

Huidige router is een Sitecom LN-121. Heb hier nog een TP-Link TL-SG108 die (denk ik) kwalitatief beter is en kan ik zo vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aritmeester
joop99 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:27:
[...]
Als je telefonie van Telfort neemt dan heb je een issue, deze gaat namelijk ook over vlan 34 (internet zonder PPPoE). Een van de redenen waarom ik destijds mijn nummer naar een voip provider heb laten porteren. TV is gewoon VLAN 4.

Ben blij dat ik destijds telefoon heb laten uitporteren waardoor ik echt voor eigen apparatuur heb kunnen kiezen.
eymey schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:42:
<knip>
Als telefonie "over the top" gaat bij Telfort, wat ik uit jouw ervaring opmaak, dan moet je inderdaad dus op de één of andere manier zelf over de SIP gegevens kunnen beslissen, want er is dan geen enkele andere manier om dit nog door de Experiabox te laten doen omdat deze dan ook je internetverbinding nodig heeft.
Ik heb zojuist op mijn blog een artikel gepubliceerd met een beschrijving hoe je voor je Telfort verbinding de SIP gegevens kunt achterhalen. Hiermee kun je dus de Experia Box uit je setup verbannen.

Het blog is te vinden op: http://blog.ritmeester.co...nie-gegevens-telfort.html

[ Voor 22% gewijzigd door aritmeester op 27-11-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mooi werk!

Zelf zal ik het niet nodig gaan hebben, maar voor de mensen die dat wel willen een nuttige en duidelijke howto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:49
aritmeester schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:42:
[...]

[...]

Ik heb zojuist op mijn blog een artikel gepubliceerd met een beschrijving hoe je voor je Telfort verbinding de SIP gegevens kunt achterhalen. Hiermee kun je dus de Experia Box uit je setup verbannen.

Ik ga dat zometeen eens proberen.. Telefoonnummer bij Telfort gebruik ik dan wel niet omdat we VOIP hebben, maar voor verhuizing (en dus met de oude propositie), zat dat nummer via de analoge poort op de Fritzbox en doorgeschakeld naar mijn duitse nummer via voip.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie handleiding

Volgens Telfort ben je lekker creatief bezig ben alleen bang dat dit alleen een eigen mening van webcare is en niet van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:49
Werkend bevonden hier. FritzBox verbind, ik bel het nummer, en alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
super @nautaonline !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Nice :) Bedankt voor de tijd/moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
[...]

[...]

Staat er mooi beschreven, ik vraag me alleen af of het net zo makkelijk kan bij KPN aangezien pppoe daar naar ik verwacht e.a. zal encrypten (wat ook zou verklaren waarom ze dat doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
Volgens mij geldt de pppoe alleen voor het internet vlan en loopt voice over een ander vlan? Correct me if wrong.

O wacht, de provisioning gaat natuurlijk over het internet vlan..

[ Voor 25% gewijzigd door aritmeester op 27-11-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
eymey schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:05:
Wel vreemd, @TripleNL en @TonVH.

Zelf heb ik hier ook een HDHomerun draaien. Ik maak er niet iedere dag actief gebruik van, maar gisteravond bijvoorbeeld wel de hele avond via dat ding gekeken op NPO2, stukje RTL4 en daarna NPO1 ( HDHomerun -> TVHeadend -> Kodi ). Ik heb geen enkele uitval gemerkt.

Overigens, misschien ten overvloede en wellicht afhankelijk van de client software die gebruikt wordt (bij DVBLink en TVHeadend gaat dat goed): Potentieel kan je met 2 dual-tuner HDHomerun's méér dan 4 zenders kijken/opnemen ;). Als 2 zenders zich op dezelfde mux bevinden, dan kunnen ze ook beide van dezelfde tuner komen.
Door drukte haak ik even wat later aan. Ik ga aan de slag met mijn voeding voor decHDhomerun. Ik draaide het op de HDhomerun software zelf of via de dvblink->kodi (op de iPad met instaTV pro app).

Jammer om te vernemen dat de voeding dus niet het beste onderdeel is. Ik heb enkele maanden geleden de hdhomerun wel achter een "domme" switch gezet. Op een of andere manier werkte het niet meer achter een TP-Link of edimax smart switch. Niet helemaal duidelijk nog waarom. (Vooral omdat de voeding dus niet meer werkt)

De DVB-C streams zelf lijken dik in orde (kijk nu ongestoord npo1HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
ik heb telfort glasvezel met een amino 540.
op de slaapkamer kijk ik nu via DVB-C.

Via marktplaats worden veel 540's aangeboden, maar niet altijd van telfort.

Als ik bijv een ziggo 540 koop, kan deze dan gewoon naast mijn huidige gebruiken? Telfort zelf biedt nml. alleen de 140 aan als 2e ontvanger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:10
[...]

[...]

Top, werkte perfect! Moest wel best lang wachten want hij ging eerst nog updaten (heb een andere router voor mijn netwerk dan de Experiabox dus staat die al een paar maanden uit).

Mijn Cisco telefoon en softphones registreren zich netjes, als er iemand belt gaan ze ook allebei over maar.... ik heb geen audio (geen van beide kanten).

Zal dus nog wat moeten tweaken met codecs, weet je toevallig welke wel werken?

[ Voor 4% gewijzigd door Sypher op 28-11-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
djiedjee schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:56:
ik heb telfort glasvezel met een amino 540.
op de slaapkamer kijk ik nu via DVB-C.

Via marktplaats worden veel 540's aangeboden, maar niet altijd van telfort.

Als ik bijv een ziggo 540 koop, kan deze dan gewoon naast mijn huidige gebruiken? Telfort zelf biedt nml. alleen de 140 aan als 2e ontvanger....
Een Ziggo 540 bestaat niet. Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. De Amino 540 is voor IPTV (glasvezel). Ziggo gebruikt dat niet dus Ziggo decoders gaan niet werken als je op je slaapkamer van de DVB-C overwil naar IPTV zoals je beneden al hebt.

3 mogelijkheden: Een gebruikte 540 kopen op MP. Hoeft niet van Telfort geweest te zijn, mag ook Lijbrandt, XMS, Concepts, KickXL, OBN (onsbrabantnet) zijn. Dat gaat prima werken als je hem aansluit. Geen voormalig Vodafone! Die hebben er iets mee gedaan waardoor ie totaal op slot kan springen als je em aansluit en hij nieuwe firmware gaat zoeken.

Of een gebruikte A140 kopen. Enige verschil is dat er geen harde schijf in zit. Maar die had je beneden al.

Of derde optie: Helemaal niks kopen maar bij Telfort een tweede decoder huren en het opnamepakket aanzetten. Dat kost je meer abonnement in de maand maar je geeft geen geld uit aan een decoder waar je over een jaar waarschijnlijk niks meer aan gaat hebben (is de verwachting in de branche). En je kan dan opnemen in de cloud waardoor je op beide decoders toegang hebt tot opgenomen programma's. De harde schijf in je 540 wordt dan overigens wel uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Bedankt voor jouw uitgebreide antwoord!
Opnemen in de cloud doe ik nu al. Ik heb een "opnemen"-pakket en kan meerdere programma's tegelijk in de cloud opnemen. Volgens mij gebruik ik nu de harddisk alleen voor pauzen van live -TV.

Die 540 kom ik op MP veel vaker tegen dan een 140, dus vandaar dat ik benieuwd was of dat ook zou werken. Daarmee kan ik ook boven mijn cloudopnames kijken toch?
Barre73 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:47:
[...]

Een Ziggo 540 bestaat niet. Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. De Amino 540 is voor IPTV (glasvezel). Ziggo gebruikt dat niet dus Ziggo decoders gaan niet werken als je op je slaapkamer van de DVB-C overwil naar IPTV zoals je beneden al hebt.

3 mogelijkheden: Een gebruikte 540 kopen op MP. Hoeft niet van Telfort geweest te zijn, mag ook Lijbrandt, XMS, Concepts, KickXL, OBN (onsbrabantnet) zijn. Dat gaat prima werken als je hem aansluit. Geen voormalig Vodafone! Die hebben er iets mee gedaan waardoor ie totaal op slot kan springen als je em aansluit en hij nieuwe firmware gaat zoeken.

Of een gebruikte A140 kopen. Enige verschil is dat er geen harde schijf in zit. Maar die had je beneden al.

Of derde optie: Helemaal niks kopen maar bij Telfort een tweede decoder huren en het opnamepakket aanzetten. Dat kost je meer abonnement in de maand maar je geeft geen geld uit aan een decoder waar je over een jaar waarschijnlijk niks meer aan gaat hebben (is de verwachting in de branche). En je kan dan opnemen in de cloud waardoor je op beide decoders toegang hebt tot opgenomen programma's. De harde schijf in je 540 wordt dan overigens wel uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
Sypher schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:19:
[...]
Mijn Cisco telefoon en softphones registreren zich netjes, als er iemand belt gaan ze ook allebei over maar.... ik heb geen audio (geen van beide kanten).

Zal dus nog wat moeten tweaken met codecs, weet je toevallig welke wel werken?
Ik gebruik een Fritz!Box en daarmee werkt voice perfect. De codes in de fritzbox standaard configuratie zijn;
audiocodecs = "PCMA", "PCMU", "G726-32", "G726-40", "G726-24"

Op de site van Telfort staat (voor xDSL):
First negotiated G.729, Secondly negotiated G.711 a-law type

[ Voor 5% gewijzigd door aritmeester op 28-11-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
djiedjee schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:28:
Bedankt voor jouw uitgebreide antwoord!
Opnemen in de cloud doe ik nu al. Ik heb een "opnemen"-pakket en kan meerdere programma's tegelijk in de cloud opnemen. Volgens mij gebruik ik nu de harddisk alleen voor pauzen van live -TV.

Die 540 kom ik op MP veel vaker tegen dan een 140, dus vandaar dat ik benieuwd was of dat ook zou werken. Daarmee kan ik ook boven mijn cloudopnames kijken toch?

[...]
De 540 werkt inderdaad prima maar dat weet je want die heb je al beneden zeg je zelf. En inderdaad, dan zou je ook boven je cloudopnames moeten kunnen kijken. Dat kan met een A140 ook dus, en live pauzeren wordt daarbij mogelijk gemaakt met een heeeeel klein USB stickje dat achterin wordt gestoken.
Of je koopt dus inderdaad de M540 en dan wordt de harde schijf alleen nog gebruikt voor live pauzeren.

Wellicht ligt het aan je zoekcirkel op MP. Als ik landelijk zoek krijg ik 18 hits op een M540 en 17 hits op een A140. Waarbij die laatste uiteraard een stuk goedkoper is (want geen harde schijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Laatst online: 17:06
Ik zit te twijfelen om over te stappen van ziggo naar telfort glasvezel.
Ik heb via de bestel lijn informatie ingewonnen en er werd mij verteld dat hun ook een gratis aanbod hebben in de online videotheek.
Aangezien ik hier niks over op hun site kan vinden wil ik vragen of er hier mensen zijn die dit kunnen bevestigen, bij ziggo heb je namelijk ook een (groot) gedeelte gratis.

Zijn er dus een x aantal films gratis te bekijken en zoja hoe groot is dat aanbod?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Je kunt bij Telfort gratis door het aanbod heen lopen, maar meer niet volgens mij…… :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik kan er ook al niets over terug vinden op hun site.
Alleen dat je films kan huren.
Blijkbaar hebben ze mij verkeerd geïnformeerd, tenzij iemand dat nog kan tegen spreken.

Ander vraagje, is het bij het opnemen pakket mogelijk om in te stellen dat hij van MA t/m VR vanaf een bepaalde tijd tot een bepaalde tijd op te nemen?
Ik kan het zo niet vinden op hun site.

En hoe kom je bij je opnames, moet je via het menu ergens naar navigeren of is er een rechtstreekse knop?
Ik begrijp dat je nu een tv ontvanger krijgt met de witte afstandsbediening.

[ Voor 55% gewijzigd door knorde op 29-11-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knorde schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:35:
Ik kan er ook al niets over terug vinden op hun site.
Alleen dat je films kan huren.
Blijkbaar hebben ze mij verkeerd geïnformeerd, tenzij iemand dat nog kan tegen spreken.

Ander vraagje, is het bij het opnemen pakket mogelijk om in te stellen dat hij van MA t/m VR vanaf een bepaalde tijd tot een bepaalde tijd op te nemen?
Ik kan het zo niet vinden op hun site.
-

Zo ver ik weet is dat niet mogelijk bij het nieuwe pakket wat nu wordt geleverd bij een bestelling. Bij het oude pakket kun je wel tijd blokken inplannen. Bij het nieuw pakket kun je alleen opnames instellen via EPG of serie opname bijv iedere dag het 8 uur journaal. ( naam moet altijd hetzelfde zijn maar de tijd niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Wij willen elke avond gtst standaard opnemen en the bold (ja vrouw in huis dus dan heb je dat).
Aangezien de tijden nogal eens verschillen vraag ik me af of serie opnamen daar rekening mee houden of niet.

En hoe kom je bij je opnames, moet je via het menu ergens naar navigeren of is er een rechtstreekse knop?

Waar ik ook benieuw naar ben Is of het mogelijk is om extra tijd toe te voegen voor de opnames en erna?

EDIT

Om het even wat duidelijker en overzichtelijker te maken (even alle vragen genummerd):

1: Ik heb via de bestel lijn informatie ingewonnen en er werd mij verteld dat jullie ook een gratis aanbod hebben in de online videotheek.
Aangezien ik hier niks over op jullie site kan vinden wil ik vragen of er hier mensen zijn die dit kunnen bevestigen, bij ziggo heb je namelijk ook een (groot) gedeelte gratis.
Zijn er dus een x aantal (oudere) films gratis te bekijken en zoja hoe groot is dat aanbod?

2: Is het bij het opnemen pakket mogelijk om in te stellen dat hij van MA t/m VR vanaf een bepaalde tijd tot een bepaalde tijd op te nemen?
Ik kan het zo niet vinden op jullie site.
Wij willen elke avond gtst standaard opnemen en the bold (ja vrouw in huis dus dan heb je dat).
Aangezien de tijden nogal eens verschillen vraag ik me af of bovenstaande kan of niet zodat ik een ruime marge in kan stellen.

3: Hoe kom je bij je opnames, moet je via het menu ergens naar navigeren of is er een rechtstreekse knop?

4: Bij ziggo heb je een maand opzegtermijn, wordt bij jullie glasvezel pas na een maand opgeleverd dan of kun je er ook voor kiezen dat het al eerder mag? Ik neem overigens mijn telefoonnummer dan mee.

5: Als het niet bevalt is het vervelend dat je er gelijk een jaar aan vast zit (ik ben bij ziggo al jaren klant, al vanaf de @home tijd). Het is me niet geheel duidelijk wat je per maand kunt wijzigen en waar je een jaar aan vast zit. Kan iemand aangeven wat je per maand zou kunnen wijzigen, zoals bijv. snelheid etc.

6. Is het ook mogelijk om per acceptgiro of overschrijving / ideal te betalen, dit kan bij ziggo ook?

7. Is het mogelijk om extra tijd toe te voegen voor de opnames en erna?

8. Is "meer tv" nu standaard beschikbaar voor nieuwe klanten, zodat je ook netflix kan kijken?

9. Is het mogelijk om het ip adres van de modem voor het interne netwerk aan te passen naar wens?
Ik zou graag in de range 192.168.1.X blijven werken.

Als me nog wat meer vragen te binnen schieten zal ik die later nog toevoegen d:)b

[ Voor 80% gewijzigd door knorde op 29-11-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
1. Het film aanbod weet ik niets van. Gebruik ik niet omdat de gratis films vaak van erbarmelijke kwaliteit zijn (B, C en D klasse films, meestal geen blockbusters) en de betaalde films vind ik te duur voor wat je krijgt.

2. Je kan alleen opnemen via de gids en bij series (terugkomende programma's) wordt gevraagd of je het hele seizoen wilt opnemen. Wanneer een zender meerdere seizoenen door elkaar uitzend, dien je hier met hoeveelheid timers (1 timer per seizoen) rekening te houden. Je kan 6 opnames tegelijkertijd maken. Mist de seizoens info in de EPG, wordt de opname van de serie ook niet gedaan.

Je kan geen extra tijd toevoegen. Een opname begint 5 min eerder en loopt ongeveer 10 min langer door. De start- en eindtijd van de TV-gids zijn leidend. Wordt in de gids het programma verplaatst, dan verplaatst de opname dus ook mee.

3. De opnames zijn terug te vinden in het menu. Is geen aparte knop voor

4. Na de minimale contractduur van Telfort (is een jaar), is het wettelijk per maand opzegbaar.

5. Je kiest bij afsluiten voor de basis. Dit is voor glasvezel 50/50 internet, basis TV en bellen. Dit staat voor een jaar vast. De overige opties zijn ook tijdens het eerste jaar per maand te wijzigen (aan of uit).

6. Geen flauw idee

7. Zie vraag 2

8. Zit bij KPN (heb pas wel Telfort voor mijn ouders afgesloten) en daar heb ik sinds de storing vorige week Netflix bij "meer TV". Telfort duurt geloof ik nog even. KPN heeft blijkbaar voorrang.

9. Ken de box van Telfort niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Athome op 29-11-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Hoe gaat dat met series opnemen in geval van herhalingen in de ochtend?
Zoals bijv. gtst wordt elke ochtend herhaald, neemt hij dan de herhalingen ook op of alleen de gewone uitzendingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Athome schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:49:
Een opname begint 5 min eerder en loopt ongeveer 10 min langer door. De start- en eindtijd van de TV-gids zijn leidend.
Grappig. Bij het oude Telfort-systeem (met de Amino's) is de uitloop twintig minuten. Heb je toch vaker nodig dan verwacht.....
De opname begint drie minuten eerder.

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 29-11-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 14:40
knorde schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:13:
Hoe gaat dat met series opnemen in geval van herhalingen in de ochtend?
Zoals bijv. gtst wordt elke ochtend herhaald, neemt hij dan de herhalingen ook op of alleen de gewone uitzendingen?
Vaak gaat het goed en soms neemt hij de herhaling ook op.
Dit wisselt per zender en serie en soms ook aflevering. Zal ook met de info vanuit de gids te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ok, en weet iemand toevallig ook nog of er een sleeptimer op de ontvanger aanwezig is?
Het klinkt misschien raar, maar wij gaan vaak slapen met de radio aan en zetten hem dan op een uurtje sleeptimer zodat hij na een uurtje uit gaat.

Nu loopt het via de versterker bij ons dus die kan ik zowieso via sleeptimer uit laten zetten.
Weet iemand of dat ook met de ontvanger kan, analoge radio is immers niet meer mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 11:32
Ik heb sinds een paar maanden ook een Telfort glas lijntje. Ik heb een 50/50Mb/s abonnement, 50 down haal ik met gemak. Maar over de upload ben ik eigenlijk best wel teleurgesteld, daar haal ik maar 25Mb/s. Omdat ik regelmatig gebruik maak van de upload vind ik dit nogal hinderlijk.

Dit komt structureel voor. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik maak gebruik van een WLR-4004 Sitecom Router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Nope, ik heb daar geen last van. En dat geldt voor zowel een Netgear 3500L2 en een 4000. Die beide aan de LAN interface van een XB8 hangen middels managed switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mr.Jingles schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:24:
Ik heb sinds een paar maanden ook een Telfort glas lijntje. Ik heb een 50/50Mb/s abonnement, 50 down haal ik met gemak. Maar over de upload ben ik eigenlijk best wel teleurgesteld, daar haal ik maar 25Mb/s. Omdat ik regelmatig gebruik maak van de upload vind ik dit nogal hinderlijk.

Dit komt structureel voor. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik maak gebruik van een WLR-4004 Sitecom Router.
Graag wat meer info. Zijn de genoemde snelheden bedraad of via Wifi? Heb je een pakket waarbij het "modem"direct op de glasvezelaansluiting zit geklikt en je daar de Sitecom hebt aangesloten? (het pakket waar ook nog ananoge TV en zo bij zit)
Of heb je een ExperiaBox V8 waar je zelf een Sitecom achter hebt gehangen?(het nieuwe pakket dat een kopie vormt van KPN Glasvezel)

Pagina: 1 ... 38 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20