[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 37 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Ik kwam in een topic hier ( geen idee meer welke) iemand tegen die providers aan het zoeken was. Stipte is de enige waar je nog kan bestellen maar die hadden wel tegen hem gezegd dat het per medio volgend jaar ook bij hen zou stoppen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door Barre73 op 19-10-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel benieuwd of dat ook nog iets betekent voor het Amino platform...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
Interessante vraag :) Mijn aanname zou zijn dat ook het Amino platform zal gaan stoppen, met de redenering "waarom zou KPN nog 2 platformen blijven onderhouden?".

Aan de andere kant herinner ik me weer de ontwikkeling die zich in de zomer van 2014 voltrok, waarin KPN is gestopt met het aanbieden van Interactieve TV als 'los' Wholesaleproduct, zowel het platform als het agentuurschap m.b.t. rechten. Hier heeft o.a. Tweak last van gehad. Die moest ineens kiezen tussen "helemaal geen ITV van KPN meer aanbieden" of "Wel ITV van KPN blijven aanbieden, maar dan ook internet en telefonie door KPN laten doen". Zie https://blog.tweak.nl/alg...anderhalf-jaar-van-tweak/ (kopje "Verder zonder iTV").

Toen was, o.a. door Telecompaper vermeld, dat Glashart Media wel als 'los' wholesaleproduct aangeboden zou blijven worden (overigens wel zonder de agentuur, dus partijen moeten nog steeds zelf afspraken maken met zenders).

Deze kennis triggerde me om nog eens een kijkje te nemen op de website van KPN Wholesele:
http://www.kpn-wholesale....gebruikers/televisie.aspx

Daar staat nu een product wat ik eerder nog niet onder die titel ben tegen gekomen: "Glashart Media TV-platform". In de omschrijving kom ik overigens analoog/DVB-C niet meer tegen. Dus uitsluitend nog IPTV.

"WMP Plus" staat er wel nog tussen, met Glashart Media IPTV platform én CATV. Maar ja, grote kans dus dat dat product er straks uit gaat.

Dat kan natuurlijk voor "Glashart Media TV-platform" ook nog gebeuren, maar het is wel opvallend dat dat product al geen CATV-diensten meer vermeldt. Je zou daaruit de conclusie kunnen trekken dat ze dus wel voornemens zouden kunnen zijn om verder te gaan met het IPTV platform en daarvoor dus een 'nieuw' product online hebben gezet.

Maar ja, met KPN weet je het natuurlijk nooit zeker :P. Er zou echter wel wat voor te zeggen zijn om het Glashart Media IPTV platform aan te houden. Ze kunnen het al aanbieden via hun eigen core-infra, het is vrij volwassen en er zijn nog genoeg kleine partijtjes die een IPTV platform willen laten verzorgen door iemand anders. Het kan m.i. nog prima concurreren met de eigen platforms van Vodafone, Sparql, M7group (solocoo) en Compenz.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 19-10-2015 19:38 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
We wachten af. Sinds de laatste wijzigingen is Telfort wel erg voordelig, maar zonder DVB-C en FM heb ik technisch een voorkeur voor Ziggo. Die echter bijna twee maal zo duur is, met een lagere upload maar wel iets meer zenders........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:50

mb1

Ik heb hier onlangs ook nog gemeld dat ik verlengen kon tot eind oktober 2016 en heb dat ook gedaan.
Inmiddels heb ik wel vermoedens dat het na dat jaar is gebeurt en ik ook over zal moeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb een verlenging tot juli. Overigens geen garantie dat men het systeem niet wijzigt, maar men verstuurde op dat moment nogsteeds Amino's......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij simpel. Zodra de knop vwb DVB-C omzet stem ik hier met de voeten en vertrek. Desnoods binnen 48 uur geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zodra DVB-C stopt kijk ik (helemaal) geen TV meer.. ;)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:50

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Mijn vermoeden:
Nadat de laatste klant met DVB-C van xmsnet, Lijbrandt etc. in de grote Telfort glasvezelfamilie is opgenomen, wordt het amino/DVB-C/analoge TV/FM platform nog maximaal een jaar door Telfort "ondersteund".

Dan wordt het donker/stil op de "coax-toestellen" (als ik dit zo mag zeggen)

Voor daarna krijgen deze klanten een aanbieding voor de "nieuwe propositie".
("An Offer You Can't Refuse / Take It Or Leave It")

I.v.m. de dan verplichte Arcadyan, evtl. extra STB vanaf 3de TV (stand-by stroomverbruik), evtl. nodige "draadloze verbindingssets" (storingsgevoelig?, stroomverbruik?), of UTP-bekabeling zal zich de een of andere (oudere) klant afvragen of dit niet ook anders kan.

Ik ben in ieder geval benieuwd op welke manier Telfort mij wil overtuigen.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Voor mij is het simpel. Ik gebruik zelf IPTV in de huiskamer en gebruik de CATV feed voor FM en DVB-C op de HDHomerun.

Als ik toch naar IPTV only moet, dan zijn er in Almere leukere alternatieven, desnoods bij KPN zelf (want dan heb ik icm de mobiele KPN abbo's hier iig nog wat voordeel). Waarschijnlijker is echter dat ik, naast dat ik voor internet al naar Tweak ga, ook Sparql af ga nemen.

Voor de HDHomerun vind ik wel weer een ander 'baasje', desnoods bij een vriend van me in Harderwijk. Kan hij 'm daar aan de CAI hangen en er zelf ook gebruik van maken, en mij ook toegang geven :D. Hij heeft daar ook een 100/100 verbinding :P

Overigens vraag ik me serieus af hoe veel gebruikers er echt nog zijn op de CATV feed.

Als ik al zie dat de bij mij stil wordende FM zenders niet meer gefixed gaan worden, mede omdat ik blijkbaar ook de enige ben die hierover klaagt......

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 20-10-2015 14:48 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:26
Ik zie overal om mij heen steeds minder minder FM/Kabel radio luisteren.

Ze gebruiken nu:
Sonos of vergelijkbaar
Bluetooth of airplay-speaker icm internet-radio/spotify op telefoon of tablet
Radio van de STB afgespeeld via de speakers van de TV (klote-kwaliteit, maar goed...)
eymey schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:47:
Als ik al zie dat de bij mij stil wordende FM zenders niet meer gefixed gaan worden, mede omdat ik blijkbaar ook de enige ben die hierover klaagt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, het is dat ik gewoon nog steeds erg veel naar de (traditionele) radio luister, m.n. de NPO-zenders 3fm en Radio2. M'n vriendin soms ook naar Radio4 of Omroep Gelderland.

Dat kan natuurlijk ook prima via internet, of via de STB. Maar vergt toch weer wat meer handelingen om op te roepen (vooral bij internetradio). Maar goed, via de STB is eventueel ook wel met behulp van ons Logitech Harmony systeem te automatiseren. Of toch weer een mooie dipool voor FM op zolder. Loopt het geluid ook meteen weer synchroon met de wekkerradio en andere portable radio's waar we ook wel eens op luisteren :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@eymey: vorige week heb ik een paar uur de radio aan gehad. Stiltes zijn mij niet opgevallen. Zou dus toch best een plaatselijk probleem kunnen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@eymey,

FM - korte opmerking:

Ik (PC 6605) gebruik sinds vijf maanden een goedkope DAB+ ontvanger met een actieve logper antenne op zolder (antenne oorspronkelijk voor DVB-T uit Duitsland).
Dit bevalt uitstekend, ik kan 76 verschillende zenders ontvangen.

Ik verwacht dat bij een prijs van € 70,- voor een DAB+ ontvanger als directe! drop-in voor een FM ontvanger aan een dipooltje de FM (ook op de kabel) geen lang leven meer beschoren is.
(Misschien voorlopig nog voor de auto, omdat die nog wat achterlopen.)

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dunklefaser schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:07:
Mijn vermoeden:
Nadat de laatste klant met DVB-C van xmsnet, Lijbrandt etc. in de grote Telfort glasvezelfamilie is opgenomen, wordt het amino/DVB-C/analoge TV/FM platform nog maximaal een jaar door Telfort "ondersteund".

Dan wordt het donker/stil op de "coax-toestellen" (als ik dit zo mag zeggen)

Voor daarna krijgen deze klanten een aanbieding voor de "nieuwe propositie".
("An Offer You Can't Refuse / Take It Or Leave It")

I.v.m. de dan verplichte Arcadyan, evtl. extra STB vanaf 3de TV (stand-by stroomverbruik), evtl. nodige "draadloze verbindingssets" (storingsgevoelig?, stroomverbruik?), of UTP-bekabeling zal zich de een of andere (oudere) klant afvragen of dit niet ook anders kan.

Ik ben in ieder geval benieuwd op welke manier Telfort mij wil overtuigen.
Bij mijn weten is die laatste klant al opgenomen hoor. XMS was de laatste grote migratie en voor zover ik het ex-XMS topic heb gevolgd is het daar donker en stil.. Ook de XMS klanten in Portaalgebied zijn over naar Telfort. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@dunklefaser: voor DAB+ heb ik weer een extra apparaat nodig, zoals deze Technisat: YouTube: DigitRadio 100 IR
En een extra afstandsbediening (mogelijk een aparte app). Bovendien is de ontvangst bij ons in de buurt niet fantastisch. Een buitenantenne gaat me echt te ver......

[ Voor 19% gewijzigd door Rallye op 20-10-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:47:Overigens vraag ik me serieus af hoe veel gebruikers er echt nog zijn op de CATV feed.
Radio weet ik niet maar DVB-C is volgens mij toch echt springlevend. Zeker als ik het Ziggo forum bekijk op chelloo.nl. Levendige discussies, hoewel de meeste het via CI++ gebruiken maar voor mij is dat niet relevant.

Ik stap probleemloos en naadloos over naar Ziggo. Grootste terugslag is dan de lagere Internetsnelheid maar of iets downloaden nu 15 of 18 min. duurt maakt ook niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@TonVH: ik denk dat eymey de DVB-C van Telfort bedoelt, niet DVB-C in het algemeen......

Over naar Ziggo heeft voor mij vooral de lagere upload als nadeel (download zou omhoog gaan, als ik kies voor 120Mb). Ik weet niet hoeveel dat uit zou maken. Ik gebruik de upload nu vooral om op kantoor muziek te luisteren vanaf mijn NAS.

Belangrijkste nadeel van Ziggo is echter de prijs, mede omdat ik va Combivoordeel "gratis" HBO heb. Ook de huur van twee Horizons (ook voor boven waar een LCD-TV staat zonder digitale tuner) maakt Ziggo veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 11:03
Rallye schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:29:
@TonVH: ik denk dat eymey de DVB-C van Telfort bedoelt, niet DVB-C in het algemeen......

Over naar Ziggo heeft voor mij vooral de lagere upload als nadeel (download zou omhoog gaan, als ik kies voor 120Mb). Ik weet niet hoeveel dat uit zou maken. Ik gebruik de upload nu vooral om op kantoor muziek te luisteren vanaf mijn NAS.

Belangrijkste nadeel van Ziggo is echter de prijs, mede omdat ik va Combivoordeel "gratis" HBO heb. Ook de huur van twee Horizons (ook voor boven waar een LCD-TV staat zonder digitale tuner) maakt Ziggo veel duurder.
Ziggo is veel duurder.
2 settopboxen i.p.v 1 horizonbox
Horizonbox vreet stroom
Opnemen in de cloud en op beide settopboxen kijken, bij ziggo moet je een 2e horizonbox huren.
Combivoordeel is geweldig neem je HBO en netflix abbo dan heb je bijna alles.
En coax is storingsgevoelig en ouderwets.

Ik zie alleen geen voordeel om terug te gaan naar ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:42:
[...]

Radio weet ik niet maar DVB-C is volgens mij toch echt springlevend. Zeker als ik het Ziggo forum bekijk op chelloo.nl. Levendige discussies, hoewel de meeste het via CI++ gebruiken maar voor mij is dat niet relevant.

Ik stap probleemloos en naadloos over naar Ziggo. Grootste terugslag is dan de lagere Internetsnelheid maar of iets downloaden nu 15 of 18 min. duurt maakt ook niet zoveel uit.
Zoals Rallye al oppert heb ik het inderdaad puur over de CATV feed (dus incl. DVB-C) bij Telfort.

Dat er bij Ziggo een 'levendige' discussie is lijkt me nogal logisch, Ziggo is namelijk coax en DVB-C is nou eenmaal bij uitstek ontwikkeld om digitale tv via coax te distribueren, los van het feit dat dat via een aantal conversiestappen ook over glas kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hellboy! schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 07:14:
[...]

Ziggo is veel duurder.
2 settopboxen i.p.v 1 horizonbox
Horizonbox vreet stroom
Opnemen in de cloud en op beide settopboxen kijken, bij ziggo moet je een 2e horizonbox huren.
Combivoordeel is geweldig neem je HBO en netflix abbo dan heb je bijna alles.

Ik zie alleen geen voordeel om terug te gaan naar ziggo.
Ik zit er ook niet om te springen. Voor internet ga ik dat zéker niet doen.

Voor TV had ik het gedaan als je niet zo belachelijk veel zou hoeven betalen voor alleen maar een basis Analoog en DVB-C pakketje. Bijna 19 euro per maand daarvoor is gewoon bespottelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

DVB-C over Coax vanaf het punt waar de glasvezel je huis in komt hè! In 2011 heb ik bewust de keuze voor XMS gemaakt omdat je bij hun nog voor een Coax aansluitpunt op de glasvezel kast kon kiezen, KPN had dit al geschrapt :(

Beeld is subliem! op meerdere tv's met ingebouwde DVB-C decoder ;) Maar de Coax naar de wijkcentrale is natuurlijk een veel zwakker signaal en voor velen onwenselijk qua kwaliteit.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ben trouwens benieuwd of Telfort het met mij gehad heeft :P

Na het debacle van vorige week dat Reggefiber niet op is komen dagen en het Telefoontje van Telfort van 2 dagen daarna, dat Reggefiber mij dezelfde dag nog zou bellen voor een nieuwe afspraak ben ik enigszins te keer gegaan tegen de servicedesk en de webcare medewerker op Twitter. Sindsdien is het doodstil van de kant van Telfort...........

Wel trad er bij het luisteren van de ochtendradio vanochtend, even tegen 08:00, ineens het volgende op:

De radio ging nu helemáál storen, dus echt het symptoom van een compleet weg gevallen signaal (als er iets mis is met de CATV module of als je de NT van de stroom trekt). En de CATV indicator op de NT was discolampje aan het spelen. Na een sec of 30 ging het CATV lampje weer voor langere tijd branden en was er weer de bekende "stilte" (dus wel een FM signaal maar geen audio). Toen ging het een aantal keren wisselen tussen storing en stilte. Op het moment van storing en "CATV uit" lagen dus ook DVB-C en analoog eruit.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 21-10-2015 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:40
eymey schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:32:
[...]

Dat er bij Ziggo een 'levendige' discussie is lijkt me nogal logisch, Ziggo is namelijk coax en DVB-C is nou eenmaal bij uitstek ontwikkeld om digitale tv via coax te distribueren, los van het feit dat dat via een aantal conversiestappen ook over glas kan.
En toch is Telfort iTV bij mij wel een seconde of 2-3 sneller dan Ziggo :o
PaP op de TV aan en ene zender op Ziggo NPO1 en andere op Telfort NPO1, het maakt daarbij niet uit of ik voor SD, HD of HD Glas ga.
Had juist verwacht dat Ziggo sneller zou zijn, maar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stelling "Ziggo is duurder" is alleen waar als je over (meerdere) Horizon boxen praat. Als het basisabo voldoende en je voornamelijk DVB-C kijkt dan zijn de verschillen marginaal.

En of ik nu met 40 of 50 Mbs download, vrijwel verwaarloosbaar. Upload scheel inderdaad extreem veel.

Maar voor hoevelen is dat echt belangrijk? In mijn geval wordt er 1 maal/week substantieel geupload in kader backup NAS en of dat 20 min of enkele uren duurt? Ach, gebeurt 's nachts.

Samengevat: ik heb liever Glas maar als DVB-C exit is dan stap ik probleemloos over op Ziggo tenzij er weer een nieuw licht op de markt is verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik kan me er wel wat bij voorstellen.

Beiden krijgen de bron waarschijnlijk op dezelfde manier aangeleverd (aanname). Natuurlijk haalt KPN de streams ook nog door reëncoding heen en door encryptie, maar Ziggo moet er ook nog encryptie op zetten. Bovendien moet het dan bij Ziggo nog door apparatuur heen om het uiteindelijk op een DVB-C mux te krijgen, terwijl na de encoding het bij KPN gewoon het IP-netwerk op wordt geknald.

Blijkbaar is het hele traject bij IPTV dus toch wat sneller! :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Mijn CATV issue is nog steeds niet opgelost sinds vorige week woensdag, vandaag kwam een monteur van Volker Wessels en die vertelde dat en mijn vezel unpatched was en dat het TV gedeelte in de POP defect was.
Iedereen op de straat pop had een te hoge demping en dus geen analoog en DVB-C... maar ze gaan het nog niet maken...

TV gedeelte is van de provider en die moet eerst toestemming gaan geven... we zitten nu op stap 4

Storing>> Telfort>> KPN ITNS>> Volker Wessels>> KPN ITNS >> Telfort>> KPN>> Telfort>> KPN ITNS>> Volker Wessels>> KPN ITNS>> Telfort>> Klant

De monteur vertelde ook dat dit gebied "omgebouwd" zou worden (8 november (6834GA) en dat ik wel eens 3 dagen zonder internet zou komen te zitten, hij was verbaasd dat ik nog geen brief had gekregen.

Weet iemand wat ze in de oud portaal gebieden gaan doen? is het puur het vervangen van de oude apparatuur of krijgen we straks echt provider keuze?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@TonVH: het zijn inderdaad de "extra's" die Ziggo duurder maken. Bellen kun je niet anders dan alles afkopen, scheelt al €6 met alleen vast afgekocht wat ik nu heb. De volle mep voor HBO tikt ook door. Dan zit ik al op €75 (40/4) tegen €50 (50/50) nu bij Telfort. Ik vraag het mij dan wel af of ik het ga trekken met 4Mb upload.

De vergelijking valt enigszins extra in het voordeel van Telfort uit omdat ik zelf heb geïnvesteerd in een Amino M540 (€80 op Marktplaats begin vorig jaar), maar uitgaand van wat ik nu heb en wat Ziggo mij biedt, is Ziggo erg duur. Voor jou is het verschil inderdaad minder groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13
Rallye schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:51:
De vergelijking valt enigszins extra in het voordeel van Telfort uit omdat ik zelf heb geïnvesteerd in een Amino M540 (€80 op Marktplaats begin vorig jaar), maar uitgaand van wat ik nu heb en wat Ziggo mij biedt, is Ziggo erg duur. Voor jou is het verschil inderdaad minder groot.
Ik houd alles ook in de gaten, maar ik zit een beetje met hetzelfde. Ik heb op dit moment van Telfort:
100/100mbit, Televisie en bellen (gewoon per 'tik' betalen). Omdat ik een Amino M540 heb in eigen bezit hoef ik geen opnamepakket af te nemen, met DVB-C heb ik op andere TV's geen Amino nodig en met Combivoordeel heb ik 5 euro korting. Met het XMS-abonnement dat omgezet is betaal ik nu daarom 47,50 per maand (inclusief het combivoordeel).

Als ik ga kijken naar alternatieven met minimaal 100 mbit download, televisie met opnemen (even ongeacht het platform) en telefonie dan kom ik uit op:

Ziggo: € 59,95 (120/12mbit, Play complete voor TV (met één opname STB) en bellen)
Vodafone: € 56,00 (100/100, televisie, STB met opname (tweede gratis via actie), telefonie)

Natuurlijk heb je soms aanbiedingen van x aantal maanden gereduceerd tarief, maar daar heb ik helemaal geen zin in, ik wil gewoon een goede deal. En vooralsnog is er niks wat in de buurt komt qua kosten die ik nu voor Telfort betaal.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:33:
De stelling "Ziggo is duurder" is alleen waar als je over (meerdere) Horizon boxen praat. Als het basisabo voldoende en je voornamelijk DVB-C kijkt dan zijn de verschillen marginaal.

En of ik nu met 40 of 50 Mbs download, vrijwel verwaarloosbaar. Upload scheel inderdaad extreem veel.

Maar voor hoevelen is dat echt belangrijk? In mijn geval wordt er 1 maal/week substantieel geupload in kader backup NAS en of dat 20 min of enkele uren duurt? Ach, gebeurt 's nachts.

Samengevat: ik heb liever Glas maar als DVB-C exit is dan stap ik probleemloos over op Ziggo tenzij er weer een nieuw licht op de markt is verschenen.
Na jarenlang UPC/ziggo te hebben gehad wil ik niet terug.

Horizon platform is een ramp.
Waarom lokaal alles opnemen als het ook in de cloud kan en je moeiteloos overal kan kijken.
Upload vind ik enorm belangrijk, ik werk minimaal 1 tot 2 dagen thuis, mijn vrouw ook, merk een enorm verschil.

En ik blijf erbij, coax is gevoelig en ouderwets en niet geschikt voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Hellboy! schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:42
Upload vind ik enorm belangrijk, ik werk minimaal 1 tot 2 dagen thuis, mijn vrouw ook, merk een enorm verschil.
Da's een goeie. Ik werk ook veel thuis en daar had ik nog niet over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Marketinggeleuter zonder onderbouwing. Vraag eens aan eymey hoe storingsongevoelig FM via glas is ;)
Waarom zou bewezen techniek als 'ouderwets' gekwalificeerd moeten worden? Auto's zijn ook ouderwets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Uhm, de storingen van FM op glas komen niet door het medium, maar door falende techniek bij de bron ;) ;)

Overigens wil ik niet zo ver gaan als @Hellboy om coax te bestempelen als storingsgevoelig en ouderwets.

Maar er zit wel een kern van waarheid in. Er is op coax veel meer kunst- en vliegwerk en apparatuur nodig om er data overheen te transporteren, zowel voor digitale TV als IP (en daar kan dus ook meer aan stuk gaan).

Ook heb ik laatst nog weer bij iemand mogen zien wat er bij onweer allemaal mis kan gaan met de coax- en telefoondraden in de grond. Flinke blikseminslag in een boom en het EM-veld werd lekker opgepakt door de coax die naar het huis van een familielid liep. Alles in huis wat aan de coax hing beschadigd.... en Ziggo had voorlopig geen tijd om kapotte apparatuur die onder hun verantwoordelijkheid viel (horizon box, docsis modem) te komen vervangen.

Natuurlijk is de kans hierop niet groot, zeker gezien de aantallen huishoudens in Nederland die via coax of telefoonlijn telecomdiensten afnemen. Maar het komt toch ettelijke keren per jaar voor.

Het zal dus niet doorslaggevend zijn in mijn keuze voor coax of glas.. .en daarom coax maar afdoen als troep gaat me ook te ver.

Maar ik ben stiekem toch wel blij met m'n glaslijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Rallye schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:34:
[...]
Da's een goeie. Ik werk ook veel thuis en daar had ik nog niet over nagedacht.
Mijn missus werkt ook veel thuis de laatste maanden, zeker wel fijn om dan 100/100 te hebben liggen.
Of wat dacht je van back-ups richting de cloud, of bijvoorbeeld bij je vrienden (op hun NAS)?
Een vriend van mij heeft ziggo 200/20, hij had eerst zoiets van: nah ik kan er goed mee werken, maar de laatste tijd (hij wil ook bij mij offsite gaan backuppen) vindt hij het toch wel jammer dat er bij hem geen glas ligt.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, voor off-site backups is 20 Mbit/s op zich nog best wel redelijk. Je hoeft er toch niet op te wachten (zoals TonVH zegt).

Maar goed, áls het bereikbaar is voor een redelijk tarief, dan vind ik meer altijd beter, ook al gebruik ik het niet dagelijks :).

Overigens, ik lees net op TotaalTV dat de NPO bezig is met plannen om in de toekomst free to air in HD uit te gaan zenden via DVB-T2, mits de overheid nog iets ziet in het reserveren van etherruimte voor 'aardse digitale televisie'. Mocht dat plan ooit ten uitvoering okmen, dan neem ik sowieso nergens meer 'vaste' TV af. En dan blijft glas zolang ik in een stad met glas woon per definitie dé logische keuze :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

eymey schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:13:
Overigens, ik lees net op TotaalTV dat de NPO bezig is met plannen om in de toekomst free to air in HD uit te gaan zenden via DVB-T2, mits de overheid nog iets ziet in het reserveren van etherruimte voor 'aardse digitale televisie'. Mocht dat plan ooit ten uitvoering okmen, dan neem ik sowieso nergens meer 'vaste' TV af. En dan blijft glas zolang ik in een stad met glas woon per definitie dé logische keuze :).
Dat zou mooi zijn. Dan kan mijn Internet/TV/Bellen abo om naar alleen Internet via glas, VOIP heb ik al jaren via BudgetPhone. Echt het enige wat ik dan mis op TV is de Formule 1.. maar dat is dan ook sinds dit jaar weer een beetje leuk..

Kom maar op NPO via T2

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:26
Inmiddels is mijn DVB-C weer up-and-running. Grondplaat was kapot of zoiets. Schijnt erg vaak voor te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hellboy! schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:42:
[...]
Na jarenlang UPC/ziggo te hebben gehad wil ik niet terug.
Horizon platform is een ramp.
Waarom lokaal alles opnemen als het ook in de cloud kan en je moeiteloos overal kan kijken.
En ik blijf erbij, coax is gevoelig en ouderwets en niet geschikt voor de toekomst.
Ziggo is 2e keus maar DVB-C is voor mij belangrijker. Ook neem ik lokaal op en kan dat ook overal bekijken zo vaak en zo veel als ik wil. Heeft provider niets mee te maken. Ik wil alles in eigen hand houden. Ik heb genoeg aan basisabonnement.

Upload interesseert mij weinig tot niets en coax=gevoelig is onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:21
Bij mij (omgeving Stein LB) ligt DVB-C ook eruit. Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Barre73 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:39:
[...]

Bij mijn weten is die laatste klant al opgenomen hoor. XMS was de laatste grote migratie en voor zover ik het ex-XMS topic heb gevolgd is het daar donker en stil.. Ook de XMS klanten in Portaalgebied zijn over naar Telfort. .
Ik ben trouwens al in oktober 2014 als XMS-klant overgezet naar Telfort.
Als de migraties inderdaad compleet zijn, gaat de stekker bij de Telfort DVB-C/analoge diensten waarschijnlijk over ongeveer een jaar er uit, d.w.z. voor de zomervakantie 2016 gaan de eerste brieven de deur uit. (In de komkommertijd is de aandacht/ophef wat minder ;) )

Ik zou het toejuichen als er de kabelboeren beseffen dat ze de glasfiber nu echt tot aan de klant (ftth) hebben liggen en de 2de fiber gaan gebruiken. De infrastructuur en apparatuur ligt er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dunkelfaser: je bedoelt Ziggo in de Reggefiber PoPs?dat lijkt me een hele, hele, hele verre toekomst eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het maffe is wel dat juist de kleinere kabelboeren een modernisering van hun netwerk massaal aangrijpen om FttH aan te gaan leggen.

Alleen de 'grote jongens' (tegenwoordig enkelvoud) in Nederland blijft vasthouden aan DOCSIS. Zoals Barre73 zegt zal het nog wel een heeeele poos duren voor die aan glas gaan beginnen. Ziggo zou het in Reggefiber gebieden theoretisch morgen al moeten kunnen. De backhauls hebben ze al tot in iedere stad. Dit gaat echter niet gebeuren, want dan geven ze inherent toe dat DOCSIS toch eigenlijk niet meer zo'n toekomst heeft..... Bovendien denk ik persoonlijk dat er ook echt nog wel rek in zit en dat er ook heel veel financiele belangen zijn voor de bedrijven die die apparatuur maken en de standaard steeds verder ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:16:
Het maffe is wel dat juist de kleinere kabelboeren een modernisering van hun netwerk massaal aangrijpen om FttH aan te gaan leggen.
De kleine kabelboeren zijn historisch toch lokale partijen (in minder dichte bevolkte gebieden/kleine steden, anders opgekocht door Casema/Ziggo)?

Heeft de lokale overheid nog aandelen in deze partijen? Dan kan ik mij voorstellen dat die aanstuurt op betere infrastructuur.

En als zij de enige leverancier van hoogwaardige verbindingen zijn kan ik mij ook voorstellen dat ze toegang tot hun netwerk moet geven. Ziggo heeft immers altijd "concurrentie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Volgens mij is het o.a. bij de Cogas netwerk in het oosten van het land tegenwoordig zo dat er meerdere providers zijn.

En Caiway heeft ook behoorlijk wat gebieden waar ze glas hebben gelegd. Dat zijn zeker niet de dunbevolkte gebieden en er is dus nog wel concurrentie door ADSL. Weet eigenlijk niet of daar tegenwoordig meerdere ISP's op zitten.

En in Harderwijk heeft "Cai Harderwijk" onlangs de hele stad verglaast, waarbij coax (voorlopig?) naast glas blijft bestaan. Van Cai Harderwijk weet ik dat het een stichting zonder winstoogmerk is, waar echter Caiway ook een zekere invloed heeft / de digitale TV-diensten levert.

Bij glas is het daar zo dat 1 vazel beheerd wordt door Cai Harderwijk (zij regelen de breedbandkoppeling met ISP's). De tweede is van CIF. Als ik het goed begrepen heb van een vriend die daar woont :)

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 23-10-2015 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dat is naar mijn idee ook de reden waarom ziggo niet verder verglaasd dan de wijkverdeler, op het moment dat ze ftth bieden dan moet het netwerk opengesteld worden.

Door het tot de wijkverdeler te verglazen en de koppeling naar de wijkloop (straatverdelers) COAX te laten kunnen ze zich mooi blijven verschuilen achter de beperkingen van het DOCSIS "netwerk"

Ze zullen dit zo lang mogelijk uitstellen en dat lukt ze ook aardig door de NL wetgeving en de daardoor torenhoge winsten.
Een extra bonus voor ziggo is dat KPN nu de boel heeft overgenomen en overal netbeheerder is, KPN melkt ook alles liever net zo lang uit en heeft de uitrol van ffth praktisch stilgelegd.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. Ik ken genoeg mensen (zoals bij m'n ouders thuis) met meerdere TV's, die hierdoor eigenlijk bijna niet anders kunnen dan bij Ziggo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Kabelaars bieden van origine TV aan en dat doen ze ook goed, de huisinstallaties zijn hierop ook ingericht KPN heeft een goed glasnetwerk met zwaar beroerde hardware, diensten en service bij de klant.

Als KPN een groter marktaandeel wil verkrijgen dan moeten ze zorgen dat de geleverde hardware en diensten aansluiten bij de wensen van de klanten, of ze het nu leuk vinden of niet kabel is het referentie punt.

Klanten willen minimaal het zelfde en een vergelijkbare of betere kwaliteit, waarom zou je overstappen op een nieuwkomer welke veel nadelen heeft?

Nu komt het neer op:
Overal STB kastjes plaatsen, moet ook maar plaats voor zijn
Netwerk kabels trekken voor de STB's
Switch kopen en STB's huren als je meer dan 2 TV's hebt
Analoge tuner werkt niet meer
Meer afstandsbedieningen
Matige TV kwaliteit
Geen eigen zender indeling
Kost allemaal veel extra geld en energie en je krijgt er op upload na minder kwaliteit en gebruiksgemak voor terug...

En als je een storing hebt zit je minimaal een week zonder terwijl de kabel het in 1 dag gefixed heeft.

Als ze hier het DVB-C signaal uitfaseren dan stap ik ook weer over naar de kabel omdat ik fatsoenlijk TV signaal wil wat betrouwbaar is en makkelijk te bedienen is voor de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, dáárover verschillen wij dan wel weer van mening.

Naar mijn mening is de KPN propositie an sich prima (op het laatste stukje HD op 1 t/m 10 na). Het marktaandeel van KPN spreekt ook boekdelen, dat is echt niet gering. En nee, dat zijn niet allemaal mensen die zich over hebben laten halen en na een jaar alweer terug gaan. Ik ken in mijn omgeving tegenwoordig zelfs meer mensen die bij KPN of Telfort zitten (velen zelfs nog op ADSL of VDSL) dan mensen die nog bij Ziggo zitten. En die zitten er al meerdere jaren. En de hardware gaat bij KPN ook met sprongen vooruit. De Arcadyan boxen zijn bijna sneller dan Amino boxen en, het KPN Glasvezel topic volgende, is versie 10 van de Experiabox ook een hele stap vooruit.

Maar voor mensen met meer dan 2 TV's blijft het inderdaad een probleem. En die mensen ken ik ook wel (zoals dus m'n ouders) maar die zijn in de minderheid.

STB's en extra kastjes zijn maar een beperkt argument. Van de mensen die ik ken, die bij Ziggo zitten, heeft namelijk de meerderheid 2 Horizon boxen (eentje woonkamer, eentje slaapkamer). Ondanks hun state of the art smart TV. M'n ouders gebruiken ook 2 mediaboxen, ondanks dat de aangesloten TV ook ingebouwde DVB-C heeft. Bied ik ze aan om die TV goed te configureren zodat de box er vanaf kan, dan is het "nee hoor, het is prima zo".

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 23-10-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51

vr6-only

Blub Blub

fast-server schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:23:
Knip

Nu komt het neer op:
Overal STB kastjes plaatsen, moet ook maar plaats voor zijn
Netwerk kabels trekken voor de STB's
Switch kopen en STB's huren als je meer dan 2 TV's hebt
Analoge tuner werkt niet meer
Meer afstandsbedieningen
Matige TV kwaliteit
Geen eigen zender indeling
Kost allemaal veel extra geld en energie en je krijgt er op upload na minder kwaliteit en gebruiksgemak voor terug...

En als je een storing hebt zit je minimaal een week zonder terwijl de kabel het in 1 dag gefixed heeft.

Als ze hier het DVB-C signaal uitfaseren dan stap ik ook weer over naar de kabel omdat ik fatsoenlijk TV signaal wil wat betrouwbaar is en makkelijk te bedienen is voor de kinderen.
1: ken amper mensen met een module in hun TV. Meeste hebben een decoder. Zelf had ik een module en dat ding was traag en je kunt niet opnemen;
2: klopt. Moest je ook toen je net kabeldiensten had. Ook dit is bij meeste mensen geen grote issue;
3: switch kun je in principe onbeperkt en gratis krijgen bij KPN. Zelf nog onlangs 1 gekregen. STB moet je nu ook huren bij Ziggo;
4: Lekker boeiend. We hebben hier ook geen bibliotheek meer waar ik woon. Betere alternatieven zijn allang op de markt;
5: Afstandbediening kan je instellen op de TV. Onzin argument, dus;
6: Is een mening en geen feit. HD zenders bij KPN zijn gewoon goed. Beetje achter de kudde schapen aan huppelen;
7: Favorieten, anymone? Dat je doelt op het feit dat je geen eigen nummering kunt toekennen aan een kanaal? Dat klopt. Non issue bij velen;
8: Ik heb meer gemak, minder kosten en meer plezier van mijn AiE glasvezel dan bij Ziggo. En ik zat bij hen toen het nog de "good old" Ziggo was.

Internet is sneller (meer Mb/s), reponsiever en hardware is van betere kwaliteit. De Experiabox v10 presteert beter dan welke Ziggo modem dan ook (Technicolor inclusief). STB's zijn sneller, verbruiken minder energie en nemen minder ruimte in beslag. Interactieve TV diensten zijn meer volwassen. Telefoon gebruik ik niet vaak, maar tot dusver geen storingen.

Wat storingen betreft. Hoe kom je tot deze krankzinnige conclusie, je eigen ervaring? Het ligt er maar net aan wat voor storing het is. Als ik langs de A12 de backhaul van Ziggo doortrek met een kraan, heb jij echt niet binnen 1 dag weer diensten van ze. 8)7

Daarnaast kan je nog leuke kortingen ontvangen als je ook KPN mobiel hebt. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 23-10-2015 11:14 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Sluit me bij je aan, @vr6-only.

Als je genoeg hebt aan het (Ziggo) basispakket, meer dan 2 TV's hebt en al die TV's hebben een ingebouwde dvb-c tuner (indien gewenst ook met timeshift en opneem functies), dan is Ziggo wat mij betreft in het voordeel.

In alle andere gevallen, waarbij ik ook hele volksstammen Ziggo klanten gewoon STB's zie hebben en ik dus ook STB versus STB kan vergelijken, wint KPN het wat mij betreft. Vooral als je KPN met de Horizon STB moet vergelijken.

En idd, een Experiabox V10, eventueell in combinatie met de WIFI repeater die KPN ook kan leveren, wint het in alle opzichten van de routers die ik kabelaars heb zien leveren (incl. de Horizon wanneer in router modus gebruikt).

Het KPN van nu is zeker niet meer het KPN van een paar jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:44:
Sluit me bij je aan, @vr6-only.

En idd, een Experiabox V10, eventueell in combinatie met de WIFI repeater die KPN ook kan leveren, wint het in alle opzichten van de routers die ik kabelaars heb zien leveren (incl. de Horizon wanneer in router modus gebruikt).
Het ZTE V9/10 modem is ook beter dan een V8. Na het eerste ZTE modem (V7) hadden ze beter dadelijk weer voor deze lijn kunnen keizen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rallye schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:36:
Netflix op de KPN-decoder: http://www.totaaltv.nl/ni...e-bij-kpn-op-decoder.html

Ook op de Amino? Dan kan ik op drie verschillende manieren Netflix kijken: Samsung-app op de TV, Apple TV en Amino....
https://forum.telfort.nl/...15/index1.html#post463437

Nog geen updates kunnen ontdekken bij het Amino.platform dit jaar en heb meer het idee dat deze ook niet komen met uitzondering van de eventuelen bugs. KPN zou altijd voor eigen platform kiezen ook is een ander platform bij glasvezel beter ( plaats van de HD zenders)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Netflix is dan inderdaad ook echt typisch zo'n innovatie die ze voor hun eigen ITV product (en dus ook platform) hebben ontwikkeld ja.

Amino platform is straks hoogstens nog een 'dienst' die kleinere ISP's van KPN kunnen afnemen. Die ISP's zullen zelf verder de content moeten verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:50:

Amino platform is straks hoogstens nog een 'dienst' die kleinere ISP's van KPN kunnen afnemen. Die ISP's zullen zelf verder de content moeten verzorgen.
Alleen Stipte levert volgens mij nog via het Amino platform bij glasvezel en dan de nog de twee KPN providers. Waarbij Telfort al voor het KPN platform heeft gekozen bij nieuwe klanten.

Is maar de vraag wanneer het nog wel rendabel blijft om het Amino platform in de lucht te houden als niet meer kunt groeien maar krimpt in het aaatal klanten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is idd de vraag :).

Aan de andere kant, het staat op dit moment nog wel expliciet als wholesaleproduct bij KPN op de site, met daarin ook bewust de CATV dienst weg gelaten (alsof het dus ook bewust blijft bestaan zonder de CATV dienst erbij).

Het in de lucht houden zal verder ook niet zo ontzettend veel kosten als er verder ook geen belasting is op de middleware servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:09:
[...]
1: ken amper mensen met een module in hun TV. Meeste hebben een decoder. Zelf had ik een module en dat ding was traag en je kunt niet opnemen;
Ik ken volop mensen die DVB-C gebruiken zonder module of wat dan ook omdat de meeste TV's al langer standaard een DVB-C decoder hebben en dit veelal ongecodeerd wordt uitgezonden. Beperking is circa 40 zenders wat ruimschoots het gemiddeld bekeken pakket dekt.
4: Lekker boeiend. We hebben hier ook geen bibliotheek meer waar ik woon. Betere alternatieven zijn allang op de markt;
Integendeel, verdwijnen van bibliotheken (als dat al gebeurt want eerder groeiend tot multimediaal aanbod) is juist een teken van verarming van een maatschappij op cultureel gebied.
5: Afstandbediening kan je instellen op de TV. Onzin argument, dus;
Tenzij je een Logitech gaat gebruiken zul je nooit alle mogelijkheden van je TV afstandsbediening hebben op een STB van Ziggo/KPN.
7: Favorieten, anymone? Dat je doelt op het feit dat je geen eigen nummering kunt toekennen aan een kanaal? Dat klopt. Non issue bij velen;
Principieel issue bij velen.
8: Ik heb meer gemak, minder kosten en meer plezier van mijn AiE glasvezel dan bij Ziggo. En ik zat bij hen toen het nog de "good old" Ziggo was.
Zeer subjectief.
krankzinnige conclusie
Say no more.
Daarnaast kan je nog leuke kortingen ontvangen als je ook KPN mobiel hebt
Peanuts for donkeys maar geen criterium voor technische keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Laten we het erop houden dat heel veel argumenten "zeer subjectief" zijn.

Feit is dat miljoenen mensen klant zijn van KPN en totaal geen probleem hebben met een UTP kabeltje, de beeldkwaliteit en het feit dat ze een STB moeten hebben. Nogeens miljoenen gebruikers van Ziggo gebruiken ook een STB.

En zaken zoals korting die je ook op mobiel krijgt en dergelijke worden wel degelijk steeds belangrijker. Ik ken zelfs mensen die nu bij hun kabelaar nog digitale TV kijken via de ingebouwde tuner in hun TV, en KPN, Telfort of Vodafone overwegen vanwege de combi deals.

De gewone consument anno nu kiest echt op veel meer criteria dan techniek alleen.

Qua combi-deals bij Ziggo is er natuurlijk wel hoop.... als de geruchten dat zij mogelijk het te koop staande T-mobile willen overnemen..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Ik ben afgelopen zomer overgestapt van Ziggo naar Telfort en heb er totaal geen spijt van.
Ja ik was bang voor het missen van coax en voor boven dus het niet kunnen gebruiken van mijn ingebouwde CI+ module. Gelukkig heb ik ooit in elke kamer utp neergelegd.
De voordelen die ik nu heb t.o.v. Ziggo hebben mij verast:
- Veel sneller opstarten van de STP tov mijn Humax
- Veel sneller zappen, zowel Humax als CI+ module
- opnames boven en beneden instellen en kijken
- betere tv kwaliteit, sinds samenvoeging met UPC is Ziggo bij mij drama
- interactieve tv, ondersteunde mijn Humax niet
- veel stabielere internet verbinding

Tuurlijk zijn er ook nadelen:
- HD zenders op vreemde plekken
- heb nu een EB voor mijn eigen router zitten, maakt alles iets omslachtiger dan een modem in bridge
- Serie opnames gaan niet altijd goed

Mijn ouders hebben sinds ongeveer dezelfde tijd glas van KPN en maken gebruik van de bijgekochte Ethernet over Power modules en ook zij zijn zeer tevreden.

Conclusie:
Ik denk dat voor iedereen de situatie anders is, de ene vindt dit belangrijk de andere juist dat weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
De experiabox v10 wordt straks de default experiabox?
Dan wacht ik nog ff met overstappen naar de nieuwe propositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
St00mwals schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:24:
- opnames boven en beneden instellen en kijken
- betere tv kwaliteit, sinds samenvoeging met UPC is Ziggo bij mij drama
1) met twee Humaxen zou dat wel moeten kunnen toch?
2) dat heeft toch te maken met je eigen bekabeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Rallye schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:48:
[...]

Ik had alleen beneden een Humax, boven alleen een CI+ module in de tv.
2) dat heeft toch te maken met je eigen bekabeling?
Ik heb overal Hirschmann bekabeling liggen van een paar jaar oud. Voor de samenvoeging nergens last van, daarna blokken in beeld. Aangezien dit bekende verhalen van Ziggo klanten die ineens hetzelfde hebben, is het geen lokaal probleem bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zou Telfort ooit met 500Mbit komen? KPN heeft een aardig nette prijs voor 500Mbit maar ik kan voorlopig niet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen idee. De vraag is of 500 Mbit/s past in het low budget imago dat Telfort wil hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
"low budget" ?

Alleen als je een pakket zonder extra's neemt is telfort niet echt duur, zodra je extra's wilt (plus pakketten, HD, bellen etc.) zijn er betere en goedkopere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
Jay-v schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:09:
Zou Telfort ooit met 500Mbit komen? KPN heeft een aardig nette prijs voor 500Mbit maar ik kan voorlopig niet overstappen.
Ik zou zeggen zeker, zodra KPN 750 en/of 1000 mbit levert (technisch ligt er natuurlijk gewoon gigabit).
Positionering van Telfort t.o.v. KPN is toch altijd wel een beetje een issue. Het eerste jaar en bij uitgebreide pakketten is KPN toch wel aantrekkelijker, je moet alleen wel ieder jaar zeuren om die prijs te houden. Het "no frills"en vaste prijs aspect is dan toch wel erg aantrekkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn contract liep af bij Telfort. Met ze gebeld of er bij verlenging op basis oude propositie (DVB-C) er nog een leuke aanbieding was.

Bleek gedurende 1e 6 maanden 20 euro korting op te leveren. Tja, daarmee is Telfort stuk goedkoper dan de DVB-C alternatieven en tevens zekerheid voor weer 1 jaar DVB-C dus toegehapt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2015 16:51 . Reden: Korting is 20 niet 25. Was tel. vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Nice. Beter dan mijn bod in juli: twee maand gratis €90,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Hoe zit het eigenlijk met het zelf aansluiten van het glasvezelkastje? In de handleiding lees ik dat je dit niet zelf mag doen maar de monteur is niet gratis? :S Lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wordt de glasvezelkast gratis gemonteerd. Rest netwerk moet je voor betalen als je het niet zelf kunt/wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

JustFogMaxi schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:33:
Hoe zit het eigenlijk met het zelf aansluiten van het glasvezelkastje? In de handleiding lees ik dat je dit niet zelf mag doen maar de monteur is niet gratis? :S Lekker dan.
Ik kan me voorstellen dat men niet wil dat je zelf op glasvezelnivo gaat prutsen. Want dat is het natuurlijk, tenzij je beschikt over de juiste gereedschappen en kennis om vezel af te monteren in het kastje...

"A man has got to know his limitations..." (Dirty Harry in Magnum Force) ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Joepla schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:25:
[...]

Ik kan me voorstellen dat men niet wil dat je zelf op glasvezelnivo gaat prutsen. Want dat is het natuurlijk, tenzij je beschikt over de juiste gereedschappen en kennis om vezel af te monteren in het kastje...

"A man has got to know his limitations..." (Dirty Harry in Magnum Force) ;)
De glasvezelaansluiting zit al (de backplate met dummy kappen erop), dus ik moet 50 euro betalen om iemand dat ding erop te laten klikken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Er zal waarschijnlijk iets meer moeten gebeuren dan iets erop klikken... Op zich snap ik je wel, ik zoek zelf ook altijd naar abo's zonder dit soort opstartgeneuzel.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Joepla schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:47:
Er zal waarschijnlijk iets meer moeten gebeuren dan iets erop klikken... Op zich snap ik je wel, ik zoek zelf ook altijd naar abo's zonder dit soort opstartgeneuzel.
Nee serieus... Ik heb onlangs voor iemand het glasvezelmodem aangesloten (die was klant bij online) en het is domweg een kwestie van het ding erop klikken -> Deksel dummy eraf, ding erop en gaan.

- edit -

Nog even een filmpje...

[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 03-11-2015 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Rallye schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:48:
[...]

maar nooit zo gemakkelijk als bij Telfort; ik kan via m'n mobiel of tablet aangeven dat ik een bepaald programma op wil nemen, ook als ik er niet ben.
nee, voor mij geen Ziggo meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Chris.nl schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:16:
[...]

Nee serieus... Ik heb onlangs voor iemand het glasvezelmodem aangesloten (die was klant bij online) en het is domweg een kwestie van het ding erop klikken -> Deksel dummy eraf, ding erop en gaan.
Of het wel of niet gratis is bij Telfort, kan ik niet beoordelen maar inderdaad, het is alleen de blindkap er af schuiven en de NT erop klikken. Stekker in het stopcontact en dan kan je verder met het aansluiten van de Experiabox en zo verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Barre73 schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:01:
[...]

Of het wel of niet gratis is bij Telfort, kan ik niet beoordelen maar inderdaad, het is alleen de blindkap er af schuiven en de NT erop klikken. Stekker in het stopcontact en dan kan je verder met het aansluiten van de Experiabox en zo verder..
Afgelopen zomer heb ik Telfort besteld, zonder monteur, en er moest toch echt een monteur komen voor NT. Die van mij was al voorzien van een DVB-C modem door een glasvezel abo van een paar jaar geleden.
Monteur is gekomen: NT1 erop en EB eraan en klaar, overige bekabeling moest ik zelf doen.
Nog geen 15min bezig geweest, beste man had zelfs geen tijd voor koffie.
Maar die monteur was dus geheel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Klopt. De NT wordt gratis geplaatst omdat er toch nog wel eens iets mis blijkt te gaan. En ook als er 'geen licht' is kan hij de juiste procedure in gang zetten om te zorgen dat er toch verbinding komt. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
GerHo schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:51:
De beste oplossing geef je al aan het einde van je eigen post. IPtv kan je dan nog steeds NIET op de Asus LAN poorten aansluiten: hiervoor zul je aan beide kanten een switchje moeten plaatsen die VLAN's ondersteund. Even googlen en er zijn meerdere handleidingen te vinden hoe dit moet. suc6 Ger

PS: de Netgear Prosafe GS105E 5-poorts Gigabit Smart Switch zijn hiervoor zeer geschikt en erg goedkoop. Gebruik deze zelf ook door het hele huis.
Toch maar twee stuks Netgear managed switches gekocht. Hoe configureer ik ze nu? Ik kan een hoop KPN gerelateerd vinden maar een exacte stap voor stap handleiding aangaande Telfort's nieuwe propo Glas, zie ik niet 123. Mijn situatie is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FX6qun3.png

P.S. Geen grappen over mijn woonkamer die zich in de meterkast bevindt... :+

[ Voor 4% gewijzigd door ComaKip op 05-11-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobusp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02-2024
Wij zijn net verhuisd naar een semi-nieuwbouwwoning (2013 gebouwd) en ik wilde vanwege de prijs gewoon nog 'gewoon' kabelinternet ipv glasvezel. Kon niet, omdat er op nieuwe adres geen telefoonkabel ligt, dus dan maar glasvezel, wat ik stiekem ook wel prima vind, alleen nog wel wat duur, maar dat valt te overleven. Alles rond, dacht ik. Blijk ik nu nog tot de 23e zonder internet te zitten omdat het aansluiten van glasvezel 'toch wel echt een veel complexere aangelegenheid is'... Eerst moet die gast van Guidion langskomen om zo'n kapje erop te klikken (stelt weinig voor als ik de aansluiting bekijk, en dit topic lees) en dan duurt het nog een week voordat de aansluiting gereed is. Ik heb geen idee waarom, maar er is me verzekerd dat het echt niet sneller kan. Ben erg tevreden over Telfort, maar dit vind ik toch wel een raar verhaal aan het worden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Uhm, even 1 ding tegelijk:

"gewoon" kabelinternet, maar geen telefoonkabel?

Onder "kabelinternet" verstaan we normaal toch internet via de coaxprovider ?

Verder klopt het inderdaad wel dat in steeds meer gebieden met nieuwbouwwoningen (vooral grote projecten) er geen "koperlijn" van KPN meer komt te liggen en je dus ook geen ADSL meer kan krijgen, alleen nog glas.

En dat laatste kost inderdaad helaas nog vaak wat tijd om aan te vragen. Er moet inderdaad in de Area-PoP een patch gedaan worden op de apparatuur van KPN Wholesale en de NT moet geplaatst worden.

Dat dit zo lang moet duren vind ik overigens nog steeds bizar, zeker aangezien glasproviders hierdoor erg snel klanten verliezen aan bv. Ziggo, dat vaak al binnen enkele dagen kan aansluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 05-11-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobusp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02-2024
Ja, sorry, ik bedoelde ADSL, zonder TV. Heb me nooit zo goed verdiept in die verschillen.

Maar ik vind die wachttijd toch wel heikel. In mijn geval is dat ruim een maand, moet dat allemaal echt zo lang duren? Het doet me allemaal zo knullig en sloom aan. Patchje hier, kabeltje daar, en dan moet er nog een mannetje komen die een kastje op een houdertje klikt. Terwijl ADSL verhuizen een kwestie van een paar dagen zou zijn, als het kon. Gaat nergens over imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ComaKip schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:14:
[...]

Toch maar twee stuks Netgear managed switches gekocht. Hoe configureer ik ze nu? Ik kan een hoop KPN gerelateerd vinden maar een exacte stap voor stap handleiding aangaande Telfort's nieuwe propo Glas, zie ik niet 123. Mijn situatie is als volgt:

[afbeelding]

P.S. Geen grappen over mijn woonkamer die zich in de meterkast bevindt... :+
Je kan je 'internet' niet doorzetten naar Experiabox en Router volgens mij. Je hebt immers maar 1 WAN address.

VLAN34 tagged doorzetten naar WAN ExperiaBox.
VLAN4 untagged doorzetten naar TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:33:
Mijn contract liep af bij Telfort. Met ze gebeld of er bij verlenging op basis oude propositie (DVB-C) er nog een leuke aanbieding was.

Bleek gedurende 1e 6 maanden 20 euro korting op te leveren. Tja, daarmee is Telfort stuk goedkoper dan de DVB-C alternatieven en tevens zekerheid voor weer 1 jaar DVB-C dus toegehapt.
Betaal nu 70 euro: 60 alles in 1 Interactief 100 Mbit/s (ben oud-Concepts klant) + 10 euro pluspakket. Als ik nu zou bestellen zou idem pakket maar 5 euro goedkoper zijn, omdat ik dan 5 euro voor het opnamepakket moet dokken.. Denk echter dat ze mij m'n pakket niet willen laten houden en pushen naar dat nieuwe gedoe met die Experiabox, dus misschien is het slimmer om gewoon m'n mond te houden :+ Ze bellen toch niet actief na, of wel :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf expliciet gevraagd {bij beide gesprekken) dat ik wel het oude (DVB-C) pakket. Was geen enkel probleem. Er is dus niets veranderd in het pakket behalve dat ik de 1e 6 maanden beduidend goedkoper uit ben.

Je kunt altijd bellen en als ze geen interessant aanbod doen het huidige (zonder te verlengen) laten doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Foutje. Kan alleen geen gehele post verwijderen.
Zie hieronder voor de goede reactie.

[ Voor 88% gewijzigd door Barre73 op 05-11-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
kobusp schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:02:
Ja, sorry, ik bedoelde ADSL, zonder TV. Heb me nooit zo goed verdiept in die verschillen.

Maar ik vind die wachttijd toch wel heikel. In mijn geval is dat ruim een maand, moet dat allemaal echt zo lang duren? Het doet me allemaal zo knullig en sloom aan. Patchje hier, kabeltje daar, en dan moet er nog een mannetje komen die een kastje op een houdertje klikt. Terwijl ADSL verhuizen een kwestie van een paar dagen zou zijn, als het kon. Gaat nergens over imo.
Heb je ze gevraagd of er misschien ook 2 weken wettelijke bedenktijd in zitten? En of je die schriftelijk (e-mail) mag afblazen en zo de order versnellen?
Kastje plaatsen is simpel en kan je zelf. Als het kastje geplaatst is op de aansluiting zou alles al moeten gaan werken. Dat duurt geen week erna.
Plaatsen kastje op aansluiting:
YouTube: Aansluiten glasvezelmodem type 1

Waar ze in dit filmpje een Fritzbox aansluiten geldt voor jou uiteraard de Experiabox. De rest weet je zelf wel neem ik aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 05-11-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Jay-v schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:49:
Je kan je 'internet' niet doorzetten naar Experiabox en Router volgens mij. Je hebt immers maar 1 WAN address.

VLAN34 tagged doorzetten naar WAN ExperiaBox.
VLAN4 untagged doorzetten naar TV's.
Je bedoelt dat ik niet VLAN34 zowel naar zowel WAN router als WAN ExperiaBox kan doorzetten? Hmm. Er is dus met geen mogelijkheid je eigen router voor alle LAN/IP verkeer inzetten? Iig niet zonder telefonie (ook op VLAN34) te moeten verliezen. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 16:50
ComaKip schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:07:
[...]

Je bedoelt dat ik niet VLAN34 zowel naar zowel WAN router als WAN ExperiaBox kan doorzetten? Hmm. Er is dus met geen mogelijkheid je eigen router voor alle LAN/IP verkeer inzetten? Iig niet zonder telefonie (ook op VLAN34) te moeten verliezen. Klopt dat?
Ik zou dat gewoon proberen, ik heb zelf met de oude propositie 2 routers aan het internet hangen met elk een eigen publiek ip-adres. Dat kan dus wannee je met vlans werkt.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:46:
Ik heb zelf expliciet gevraagd {bij beide gesprekken) dat ik wel het oude (DVB-C) pakket. Was geen enkel probleem. Er is dus niets veranderd in het pakket behalve dat ik de 1e 6 maanden beduidend goedkoper uit ben.

Je kunt altijd bellen en als ze geen interessant aanbod doen het huidige (zonder te verlengen) laten doorlopen.
Ben ik iets meer gerustgesteld ;) Hoor nog wel eens wat rare verhalen over abo's die ondanks toezeggingen worden aangepast op een niet gewenste manier. Sowieso doe ik in december altijd even een check van diensten die moeten worden aangepast/die goedkoper kunnen (door de mappen heen zeg maar), dus het staat in m'n agenda bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"In agenda zetten"

Dom, maar niet eerder aan gedacht, Ga ik gelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ComaKip schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:07:
[...]

Gewoon proberen, ander kan je nog altijd de Exeriabox bridgen naar je eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:39
Ik heb een tijd terug mijn eigen router als DMZ ingesteld op de XB. Dan bereik je hetzelfde. Eigen router vast IP geven wat als DMZ gedefinieerd staat in de XB. Klaar ben je. Komt op hetzelfde neer.
Maak een nieuw VLAN aan wat door de LAN wordt aangestuurd van eigen router en sluit alles daarop aan (en zet dat ook door naar andere switch).

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Jay-v schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:15:
[...]
Gewoon proberen, ander kan je nog altijd de Exeriabox bridgen naar je eigen router.
Mozart schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:28:
[...]
Ik zou dat gewoon proberen, ik heb zelf met de oude propositie 2 routers aan het internet hangen met elk een eigen publiek ip-adres. Dat kan dus wannee je met vlans werkt.
Ok. Zouden jullie dan even met me mee kunnen denken. Hoe moet ik in dat geval de Netgear Prosafe GS105E Managed Switch VLAN 802.1Q instellingen doen? Uitgaande van:
port 1 - Glas kastje
port 2 - VLAN34 en VLAN4 telefonie/iptv -> ExperiaBox WAN
port 3 - VLAN34 internet -> Asus Router WAN

of kan ik beter VLAN4 apart op poort 4 zetten en deze direct naar tv loodsen? Is er meerwaarde om deze door ExperiaBox te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ComaKip schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:39:
[...]

[...]

Ok. Zouden jullie dan even met me mee kunnen denken. Hoe moet ik in dat geval de Netgear Prosafe GS105E Managed Switch VLAN 802.1Q instellingen doen? Uitgaande van:
port 1 - Glas kastje

of kan ik beter VLAN4 apart op poort 4 zetten en deze direct naar tv loodsen? Is er meerwaarde om deze door ExperiaBox te laten gaan?
port 2 - VLAN 4 untagged naar TV
port 3 - VLAN 34 tagged naar experiabox.

Daarna eerst maar eens kijken of je TV/Internet en telefoon hebt op je XB. Dit zou zeker moeten werken.

Als je dat gedaan hebt kan je proberen 34 ook door de zetten naar je router, maar ik denk dat dat niet gaat werken. Indien dit niet werkt zet je de XB in bridge modes en sluit je je eigen router op de XB aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

ComaKip schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:39:
[...]

[...]

port 1 - Glas kastje

Ik heb de GS105Ev2 en de 108Ev3. Op dit moment zit de 108 aan de buitenlijn, maar verder is alles gelijkwaardig:

Ik heb de volgende config:

802.1Q > Advanced > VLAN Configuration

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
VLAN ID

Port Members
1   1 2 3 4
4         4   6 7 8  
34          5     8
100               8

------------

VLAN Membership

VLAN ID 1
1U 2U 3U 4T 5- 6- 7- 8-

VLAN ID 4
1- 2- 3- 4T 5- 6U 7U 8T

VLAN ID 34
1- 2- 3- 4- 5U 6- 7- 8T

VLAN ID 100
1- 2- 3- 4- 5- 6- 7- 8U

------------

Port PVID
PORT    PVID
1   1
2   1
3   1
4   1
5   34
6   4
7   4
8   100

Mijn NTU hangt dus aan poort 8. Poort 6 en 7 heeft IPTV en de router hangt aan poort 5.

Hiermee moet jij uit de voeten kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 09-11-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Fairy schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:06:
[...]
Hiermee moet jij uit de voeten kunnen.
Hardstikke fijn, deze weergave. Dat moet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

ComaKip schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:28:
[...]

Hardstikke fijn, deze weergave. Dat moet lukken!
Ben benieuwd.!

PS. als je je afvraagt wat ik aan poort 4 heb hangen.... Een GS105Ev2 op de 1e etage die internet en IPTV aanbied. Ook dat werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Barre73 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:05:
[...]
Kastje plaatsen is simpel en kan je zelf. Als het kastje geplaatst is op de aansluiting zou alles al moeten gaan werken. Dat duurt geen week erna.
Plaatsen kastje op aansluiting:
YouTube: Aansluiten glasvezelmodem type 1
Vreemde video, volgens de instructies zit er geen dopje op de "Pigtail"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Hans_18T schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:04:
[...]

Vreemde video, volgens de instructies zit er geen dopje op de "Pigtail"
Dat klopt. Die hoort daar ook niet op te zitten vanuit de eerste montage. Volgens mij heb ik zelf wel eens geroepen van wel maar ik heb net de montage instructie nog maar eens gepakt en dat klopte niet.
Dan zou namelijk de blindkap er niet meer op kunnen.
Tot en met de een-en-na laatste stap van de huisaansluiting door de Reggefiber monteurs zit er nog een stofdopje op de pigtails. De laatste stap is het aanbrengen van de afdekplaat en de blindkappen. En net daarvoor moeten de stofdopjes eraf en de connectoren nog eenmaal gereinigd worden.

Pagina: 1 ... 37 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20