[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 36 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 15:12

Papillon

Spring 's in the Air...

Hellboy! schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:15:
[...]

Bedankt voor de info. Zit zelf nog op de oude abbo en had net nog 2 nieuwe routers gekocht, zodat ik thuis voldoende dekking heb met wifi (dikke betonnen vloeren en veel ijzer erin). Volgend jaar april krijg ik ook de nieuwe aansluiting.

Dus je kon de dhcp scope/subnet aanpassen? Wifi uitzetten ging dat ook?

Alvast bedankt.
Wifi uitzetten kon ik bij KPN ook al wel en nu nog steeds Bij mij staat de wifi van de experiabox ook uit. Geen punt dus.
.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 11:03
Papillon schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:48:
[...]

Wifi uitzetten kon ik bij KPN ook al wel en nu nog steeds Bij mij staat de wifi van de experiabox ook uit. Geen punt dus.
.
Bedankt voor je snelle antwoord.

Kun je ook de dhcp scope en subnet makkelijk aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Scope aanpassen kon ik bij KPN op zich ook al wel.. Zij het enkel in de 192.168.2 range.. Ik kan nu hele andere subnetten definiëren en masks.. Ik zal vanavond e.e.a. nalopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Papillon schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:26:
Scope aanpassen kon ik bij KPN op zich ook al wel.. Zij het enkel in de 192.168.2 range.. Ik kan nu hele andere subnetten definiëren en masks.. Ik zal vanavond e.e.a. nalopen..
Bij KPN kan dit tegenwoordig ook. Ik heb bijvoorbeeld geen 192.168.2.x maar 192.168.0.x. Volgensmij zijn zelfs de 10.x ranges mogelijk maar dat weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:27
Dag,

Dit betreft 1 van mijn eerste forum-posts in jaren, dus wees genadig. wij hebben 2 maanden geleden de overstap gemaakt naar telfort glasvezel, vanuit telfort VDSL, altijd tevreden over geweest en er was een leuke aanbieding dus why not.

vanaf de 1e dag betrof het elende, telefonie die niet functioneerde ookal zou het nummer geporteerd zijn, televisie die niet werkte doordat een telfortmedewerker niet wist dat een @telforD.nl account niet bestond.

nu, anderhalve maand later nog steeds problemen en een vrij lakse houding vanuit telfort, nog steeds geen fatsoenlijk beeld op de televisie, haperende telefoongesprekken en klapperend internet waarbij de beloofde snelheid lang niet gehaald wordt.

iemand van reggefiber is zonder aankondiging langs geweest en heeft het NT kastje vervangen, hij heeft hierbij ook mijn switches los getrokken van de stroom en gek genoeg stond mijn Synology ook scheef op zijn schap.

nu vraag ik mij af of er meer mensen dit soort problemen hebben ondervonden, volgens telfort betreft dit een uniek probleem maar dit kan ik mij echter bijna niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:40
platvoet schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:33:
iemand van reggefiber is zonder aankondiging langs geweest en heeft het NT kastje vervangen, hij heeft hierbij ook mijn switches los getrokken van de stroom en gek genoeg stond mijn Synology ook scheef op zijn schap.
Maar die iemand van reggefiber is toch binnen gelaten, of hebben ze een sleutel van je huis. Als er bij mij een monteur over de vloer is zorg ik dat ik altijd in de buurt ben om te kijken wat die lui aan het uitspoken zijn en of ze het netjes doen (daarbij bied ik ze ook gewoon koffie aan :P).
nu vraag ik mij af of er meer mensen dit soort problemen hebben ondervonden, volgens telfort betreft dit een uniek probleem maar dit kan ik mij echter bijna niet voorstellen.
Eigenlijk tot nu toe nog geen enkel echt probleem gehad, één keer de DNS wat traag, maar naar overschakelen van DNS goed. En afgelopen jaar toen AMS-IX er uit lag, maar daar kan Telfort ook weinig aan veranderen.

Sterker nog, toen ik nog geen abonnement afnam (stond 2 weken in de toekomst) wist ik dat ik poorten miste op het modem. De telefoniste moet wel raar gekeken hebben toen ze zag dat ik nog geen abonnement afnam, maar al wel wist dat het niet ging werken (het was te horen). Binnen 5 dagen stond er een monteur van reggefiber op de stoep om even een blokje met RJ-45 poorten in de Genexis te duwen (internet en TV op aparte poorten met de oude propositie), nog voordat m'n echte abonnement inging.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:27
Maar die iemand van reggefiber is toch binnen gelaten, of hebben ze een sleutel van je huis. Als er bij mij een monteur over de vloer is zorg ik dat ik altijd in de buurt ben om te kijken wat die lui aan het uitspoken zijn en of ze het netjes doen (daarbij bied ik ze ook gewoon koffie aan :P).
als ze onaangekondigd zomaar langs komen is dat bijzonder lastig te timen :P

ze zijn bij telfort bijna zo ver om de stekker uit het abbonement te trekken en het geld terug te geven, maar daar heb ik zo bijzonder weinig aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
platvoet schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:33:
Dag,

Dit betreft 1 van mijn eerste forum-posts in jaren, dus wees genadig. wij hebben 2 maanden geleden de overstap gemaakt naar telfort glasvezel, vanuit telfort VDSL, altijd tevreden over geweest en er was een leuke aanbieding dus why not.

vanaf de 1e dag betrof het elende, telefonie die niet functioneerde ookal zou het nummer geporteerd zijn, televisie die niet werkte doordat een telfortmedewerker niet wist dat een @telforD.nl account niet bestond.

nu, anderhalve maand later nog steeds problemen en een vrij lakse houding vanuit telfort, nog steeds geen fatsoenlijk beeld op de televisie, haperende telefoongesprekken en klapperend internet waarbij de beloofde snelheid lang niet gehaald wordt.

Ik heb de oude glasvezel propositie gehad en ik heb nu de nieuwe, geen problemen met allebei gehad qua verbinding. Grootste probleem was dat de mijn glasvezel site niet werkte maar dat is uiteindelijk opgelost. Al het forum van telfort geprobeerd of ze daar meer reactie geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Papillon schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:26:
Net gekeken. Ik zie niet direct iets dat niet instelbaar is. Het (intern) IP van je experiabox kan worden aangepast, De subnet kan worden aangepast, de range kan worden aangepast. Enkel geavanceerde DHCP opties zijn volgens mij niet instelbaar.)denk aan next-server , optie 60 etc). geen idee overigens of statisch routes ook aan DHCP clients kan worden gegeven. Vermoed van niet. Wel kun je zelf statisch routes instellen. Kortom.. niet dichtgespijkerd qua mogelijkheden tot installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Iemand hier die op dit moment geen TV signaal heeft? Ik zit in Nijmegen met een oud XMS abonnementje en mijn TV geeft aan dat hij geen of een te zwak signaal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
DVB-C? Analoog? IPTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:29
pettenstein schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:07:
Iemand hier die op dit moment geen TV signaal heeft? Ik zit in Nijmegen met een oud XMS abonnementje en mijn TV geeft aan dat hij geen of een te zwak signaal heeft.
IK had vanochtend in Nijmegen wel met mijn IPTV (Amino) dat ik geen beeld kreeg, en de amino box op "uit" bleef staan (lampje aan). Even de stroom eraf en erop en toen werkte het weer.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Puc van S. schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:12:
[...]

IK had vanochtend in Nijmegen wel met mijn IPTV (Amino) dat ik geen beeld kreeg, en de amino box op "uit" bleef staan (lampje aan). Even de stroom eraf en erop en toen werkte het weer.
dit had ik ook met mijn amino vanochtend. Regio 1326 (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:41
Als de TV letterlijke meldt dat er weinig signaal is, dan zal het dus DVB-C zijn.
Bij IPTV werkt het of werkt het niet en de decoder meldt niet of er weinig signaal is. Bij analoog zie je geen signaalsterkte, anders dan de kwaliteit van je beeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 07-10-2015 11:08 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:29
Barre73 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:06:
[...]

Als de TV letterlijke meldt dat er weinig signaal is, dan zal het dus DVB-C zijn.
Bij IPTV werkt het of werkt het niet en de decoder meldt niet of er weinig signaal is. Bij analoog zie je geen signaalsterkte, anders dan de kwaliteit van je beeld.
Kan ook nog zo zijn dat de TV meld dat er geen/zwak signaal op de HDMI ingang zit natuurlijk (omdat de decoder niets uitzend) vergelijkbaar met als je naar een HDMI kanaal zapt waar geen input op binnenkomt.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pettenstein schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:07:
Was bij mij thuis ook het geval. Geen tv (DVB-C) en geen radio (analoog via coax).

Lijkt een grotere storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
TripleNL schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:48:
@eymey ik heb vandaag de hele dag (zoals beloofd) FM radio geluisterd via Telfort.
Voornamelijk 3FM (ook vanwege hun jubileum uitzending). Ik heb nog geen onderbreking kunnen vernemen.

Doet het euvel bij jou zich vaak voor ?
We zijn van zaterdag t/m dinsdag op een stedentripje geweest naar Londen. Dus afgelopen weekend niets geluisterd :).

Maar het probleem doet zich zeer intermitterend voor. Het kan zo een aantal dagen achter elkaar goed gaan, om vervolgens weer op meerdere momenten (bv. 's ochtends en 's avonds) weg te vallen voor periodes van ongeveer 30 seconden.

Maandag heeft Telfort nog geprobeerd me te bellen, en de voicemail ingesproken. Ze wilden toch écht een 'field engineer' langs sturen om de hele verbinding van apparatuur thuis tot aan Area-PoP te gaan 'doormeten' :'). Alsof dat ook maar íets uitmaakt. Als de CATV feed niet goed is, dan moet op álles tegelijk het signaal slecht worden, niet op slechts een paar zenders, waarbij die paar zenders ook nog eens 'helder stil' zijn ipv ruis of storing of wat dan ook.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:17
Om maar even een oud onderwerp te quoten over QoS:
Horza2011 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:01:
ze hebben niet alleen analoge probleem met tv iptv glasvezel is ook waardeloos hapering blokjes bij download en Telfort doet er niks aan ze laten je liever in de kou staan
ook laten je ook van allerlei onnozele testen doen
ik ben echt helemaal klaar met telfort glasvezel

Hilversum
Ik zit ook in Hilversum, en heb al tijden hetzelfde probleem: als ik van nieuwsgroepen download hapert de IPTV als een gek. Is dit bij jou of iemand anders ooit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Is er momenteel een storing bij Telfort glasvezel met internet en telefoon?

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

buran schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:01:
Hier in Leusden niet iig.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:40
buran schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:01:
TV werkt hier (amino, Hilversum).

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
EDIT: Inmiddels is verbinding weer hersteld.

[ Voor 72% gewijzigd door buran op 08-10-2015 06:18 ]

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bij mij in Hilversum de hele dag geen problemen gehad. Verbinding is stabiel sinds ik hem heb (januari).

[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 07-10-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Heeft iemand een idee waarom de DHCP leasetijd van de WAN-connectie slechts 2 minuten is bij Telfort? Effectief wordt nu dus iedere minuut de lease ververst. Nogal een belasting voor hun DHCP servers zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Die is toch 2 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Nope, bij mij geeft ie ook 2 minuten aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik ben al sinds 2011 een animo ontvanger van XMS. Waar ik destijds een abonnement voor heb afgesloten.
Nu zijn we na de overname van XMS door Telfort overgegaan naar Telfort maar heb ik verder geen nieuwe ontvanger of nieuwe mogelijkheden ervan gekregen. Dus nu zit ik er over te denken om opnemen als extra mogelijkheid erbij te doen. Maar dan moet ik volgens mij een nieuwe digitale ontvanger krijgen van Telfort.
Maar we hebben nu nog steeds de lay out van XMS. Is het dan zo dat wanneer ik een telfort ontvanger krijg ik de KPN lay out krijg?

En geeft Telfort die nieuwe ontvangers zo maar af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is Telfort en XMS layout gelijk m.u.v de kleur en het opnamepakket werkt op alle ontvangers in huis (A140 of een 540)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:30
Ik kreeg vanmiddag een bubbeltjesenvelop van Telfort, met daarin dit ding:
Afbeeldingslocatie: http://dennistd.nl/temp/telfort3.jpg

Verder zat er nog een brief in:
Afbeeldingslocatie: http://dennistd.nl/temp/telfort1.jpg

En een instructie:
Afbeeldingslocatie: http://dennistd.nl/temp/telfort2.jpg

Vreemd dat er nu ineens een storing veroorzaakt zou worden door de modem (in mijn geval de Genexis Core Advanced, hier type 2 genoemd) die er al drie jaar hangt. Zelf heb ik geen tv van Telfort maar van Ziggo, en van een storing heb ik nog nooit iets gemerkt.

Edit: ik lees nu op het Telfort-forum:
Het blijkt dat glasvezelmodems, en dan met name de COAX module vaak stuk gaan doordat de coaxkabel lekstroom oppikt waardoor de module in het modem stuk gaat. Hiervoor is door Telfort aan een groot aantal klanten een modembeschermer toegestuurd welke eenvoudig aan te brengen is op de COAX aansluiting.

[ Voor 39% gewijzigd door dennistd op 08-10-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
stansfield schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:25:
Ik ben al sinds 2011 een animo ontvanger van XMS. Waar ik destijds een abonnement voor heb afgesloten.
Nu zijn we na de overname van XMS door Telfort overgegaan naar Telfort maar heb ik verder geen nieuwe ontvanger of nieuwe mogelijkheden ervan gekregen. Dus nu zit ik er over te denken om opnemen als extra mogelijkheid erbij te doen. Maar dan moet ik volgens mij een nieuwe digitale ontvanger krijgen van Telfort.
Maar we hebben nu nog steeds de lay out van XMS. Is het dan zo dat wanneer ik een telfort ontvanger krijg ik de KPN lay out krijg?
Even de zoals ik je verhaal begrijp:
- je hebt ooit een Amino-ontvanger van XMS gekregen, zonder opnamemogelijkheid A140 ipv M540);
- nu ben je overgegaan naar Telfort;
- je wilt nu wel de opnamemogelijkheid.

Inmiddels neemt Telfort op in de Cloud. Ook met de A140 kun je nu opnemen als je je pakket uitbreidt met de opnamemgelijkheid. Je hebt dus geen nieuw aparraaat nodig.

Je zegt dat je nog steeds de lay out van XMS hebt. Hoe bedoel je dat? Bij mijn overgang (van Concepts) naar Telfort zijn alle logo's van Concepts, zowel in de menu's van de Amino als in de Glashart-app, vervangen door Telfort-logo's. Ook de basiskleur is van rood naar blauw gegaan als ik het mij goed herinner. Bij jou niet? Ook niet nadat je de Amino een keer van de stroom gehaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Even los van de layout: als je met een A140 wil gaan opnemen dan hoort daar ook live pauzeren bij. Als je dit bij Telfort activeert krijg je dus geen nieuwe decoder (want gaat nu in de cloud) maar wel een heel klein USB stickje wat achterin moet. Die zorgt voor de buffer die je nodig hebt voor live TV pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
BoardCrusher schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:15:
Om maar even een oud onderwerp te quoten over QoS:

[...]

Ik zit ook in Hilversum, en heb al tijden hetzelfde probleem: als ik van nieuwsgroepen download hapert de IPTV als een gek. Is dit bij jou of iemand anders ooit opgelost?
ja ze hebben de asr in de centrale vernieuwd naar een nieuw type sinds dien is het probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En weer een update omtrent de soap van de 'stil' wordende FM-zenders.....

Ik werd maandag (toen ik nog in London was) al gebeld door Telfort met de mededeling dat men toch weer een 'field engineer' langs wilde gaan sturen die de hele verbinding tussen mijn huis, de Area-PoP en de City-PoP moest aan 'doormeten'. Aangezien ik nog niets heb gehoord, heb ik toch Telfort maar weer gebeld. Het dossier werd al aardig lang volgens de medewerker die ik aan de lijn kreeg :P.

Maar goed, de 'field engineer' die nu dus langs zou moeten komen, schijnt van Reggefiber te moeten zijn. Ik zou dus eerdaags gebeld moeten worden door Reggefiber 8)7

Nou blijft het, voor zover mijn kennis van CATV feeds over glasvezel rijkt, een vaag verhaal. Ik kan me nog voorstellen dat er tussen mij en de Area-PoP of tussen Area-PoP en City-PoP iets mis zit. Maar volgens mij heb je het dan eerder over een compleet wegvallend signaal of hoge demping en dan zouden daarmee álle CATV diensten last moeten hebben, niet een paar FM-zenders die stil worden maar nog wel 'kraakhelder' met alleen de geringe FM-achtergrondruis.

Overigens blijft het me wel verbazen waarom men hier nog helemaal geen verdere meldingen van binnen heeft gekregen. Hebben ze dan toch gelijk en wordt er amper meer gebruik gemaakt van de CATV dienst (of de het FM-signaal van die dienst)?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
dennistd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:11:
Ik kreeg vanmiddag een bubbeltjesenvelop van Telfort, met daarin dit ding:
[afbeelding]

Verder zat er nog een brief in:
[afbeelding]

En een instructie:
[afbeelding]

Vreemd dat er nu ineens een storing veroorzaakt zou worden door de modem (in mijn geval de Genexis Core Advanced, hier type 2 genoemd) die er al drie jaar hangt. Zelf heb ik geen tv van Telfort maar van Ziggo, en van een storing heb ik nog nooit iets gemerkt.

Edit: ik lees nu op het Telfort-forum:
[...]
Hadden ze eigenlijk al veel eerder moeten doen. Toen ze laatst mijn COAX module kwamen omwisselen werd mij verteld dat het een veel voorkomend probleem is.
Zo’n ding opsturen lijkt me vele malen goedkoper dan een monteur langs sturen om een COAX module te vervangen. :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:25
Mijn coax aansluiting is er al een tijdje geleden mee genokt. Vervangen ze alleen dat onderdeel, of krijg ik een ander glasvezelmodem?

Ik heb nog wel zo'n modem:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V2dEw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
Waarom sturen ze dan niet standaard naar iedere glasvezelaar zo'n modembeschermer. Ook hier wordt via de coax naar tv gekeken o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

mb1

Ik heb meer dan een jaar geleden al na een tip van Denan toen deze nog bij KPN zat zo'n mantelstroomfilter ontvangen.
Sindsdien geen problemen meer gehad!
Ik begreep laatst van een (reggefiber) monteur dat er bij wijze van spreken dagen zijn dat hij de deur van zijn auto niet dicht krijgt vanwege de hoeveelheid Genexsisen die hij dagelijks moet wisselen.....
Dus ja zeg het maar waarom ze het niet preventief doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Waren ze iets van een jaar terug niet ook preventief die dingen aan het verspreiden onder klanten?

Overigens, ik kan me voorstellen dat die dingen nut kunnen hebben. Bij m'n ouders lekt(e) een apparaat op hun coaxnetwerk constant 'troep' richting de mantel. Zo erg dat als je bv. in de meterkast een splitter of buitenkant van een f-connector aanraakt en tegelijk ook een geäard object, je dat flink voelt. Hun Ziggo aansluiting is sinds dubbel galvanisch gescheiden AOP ook niet meer geäard in de straatkast (en monteur heeft bij monteren van dat AOP geen aansluiting op aardnetwerk van het huis gemaakt).

Bij glas heb je natuurlijk wel galvanische scheiding qua verbinding met het signaal an sich, maar die CATV module zit natuurlijk nog wel op electronica in de FTU zelf aangesloten voor de aansturing e.d. En kan me voorstellen dat dat kwetsbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Rallye schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:06:
[...]

Even de zoals ik je verhaal begrijp:
- je hebt ooit een Amino-ontvanger van XMS gekregen, zonder opnamemogelijkheid A140 ipv M540);
- nu ben je overgegaan naar Telfort;
- je wilt nu wel de opnamemogelijkheid.

Inmiddels neemt Telfort op in de Cloud. Ook met de A140 kun je nu opnemen als je je pakket uitbreidt met de opnamemgelijkheid. Je hebt dus geen nieuw aparraaat nodig.

Je zegt dat je nog steeds de lay out van XMS hebt. Hoe bedoel je dat? Bij mijn overgang (van Concepts) naar Telfort zijn alle logo's van Concepts, zowel in de menu's van de Amino als in de Glashart-app, vervangen door Telfort-logo's. Ook de basiskleur is van rood naar blauw gegaan als ik het mij goed herinner. Bij jou niet? Ook niet nadat je de Amino een keer van de stroom gehaald hebt?
Klopt ik heb inderdaad een Animo ontvanger van XMS gekregen en als ik de A140 google ziet die er hetzelfde uit als wat ik heb,
Door de overgang ben ik inderdaad naar Telfort gegaan.
Ik wil in ieder geval eens kijken of er niet wat vernieuwd moet worden. (net bij mijn ouders een KPN abonnement vernieuwd wat al jaren te duur was, dus als je zelf niks doet gebeurt er niks). Die ontvanger heb ik dus ook al weer 4 jaar. Lijkt me best een lange tijd. En het geluid hapert soms wanneer ik zap.
Dan gaat het beeld direct over maar daarna is het geluid even 1 seconde weg.

Het is inderdaad wel blauw geworden maar verder is het nog de xms lay out. Ik was in de veronderstelling dat Telfort dezelfde lay out als KPN had. En die vind ik dus echt niet makkelijk.

Maar bij Telfort is er dus niks verbeterd qua ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:41
De kraan is weer open! Ik download, as we speak, een bestand van 7GB met 10,2MB/sec op een 50mbit abonnement. Dat kun je geen overhead meer noemen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
stansfield schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:40:
[...]

Klopt ik heb inderdaad een Animo ontvanger van XMS gekregen en als ik de A140 google ziet die er hetzelfde uit als wat ik heb,
Door de overgang ben ik inderdaad naar Telfort gegaan.
Ik wil in ieder geval eens kijken of er niet wat vernieuwd moet worden. (net bij mijn ouders een KPN abonnement vernieuwd wat al jaren te duur was, dus als je zelf niks doet gebeurt er niks). Die ontvanger heb ik dus ook al weer 4 jaar. Lijkt me best een lange tijd. En het geluid hapert soms wanneer ik zap.
Dan gaat het beeld direct over maar daarna is het geluid even 1 seconde weg.

Het is inderdaad wel blauw geworden maar verder is het nog de xms lay out. Ik was in de veronderstelling dat Telfort dezelfde lay out als KPN had. En die vind ik dus echt niet makkelijk.

Maar bij Telfort is er dus niks verbeterd qua ontvanger?
Ergens op jouw Amino decoder staat het typenummer. De A140 is de meest recente versie voor dit Telfort pakket. Als jij nu Telfort zou bellen dan kunnen ze je ook aanbieden op hun nieuwe pakket over te gaan.

Dat pakket is qua techniek excat gelijk aan KPN. Dus met een andere modem, en een experiabox V8 en KPN decoders voor de TV. En geen DVB-C of analoog signaal meer.

Wil je dit allemaal niet dan zal je moeten proberen om ze zo gek te krijgen om je Amino om te laten ruilen voor een andere. Geen idee of ze dat nog willen.

De layout voor Amino's is altijd gelijk, welke provider je ook hebt/had. Alleen de kleur en het logo wijkt af. anders.
De KPN layout die jij bedoelt hoort technisch gezien bij een heel ander platform. Dat zou je dus gaan krijgen als je overgaat op het nieuwe Telfort pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
Ik heb sinds enkele weken Telfort Glasvezel. Nieuwe propositie dus. Ik neem alle drie de services af; iptv, bellen en internet. Het meegeleverde modem is het type Experia Box v8 (EBv8). Alles werkt goed op Wifi na. Daarom heb ik mijn Asus Router aangesloten, routed.

- Asus Router krijgt vast ip adres van EBv8 op WAN poort.
- Dit ip is aangegeven als DMZ in de EBv8 (omdat ik vooralsnog alle mogelijheden van de Asus router wil gebruiken)
- Wifi uitgeschakeld op de EBv8.
- EBv8 en Asus router hebben twee verschillende ip adres ranges.

Nu komt mijn probleem. Ik dacht dat het een kwestie van aansluiten van bestaande netwerk-apparaten op mijn eigen router. Werkt prima, alleen iptv werkt dan niet meer. Ik kan iptv van de woonkamer wel rechstreeks patchen op de EBv8 maar... alle apparaten op de bovenste verdiepingen gaan middels één UTP CAT5e kabel vanuit de meterkast naar een domme switch. Hierop zitten dus een aantal PC's en één iptv.
Komt bij dat als ik deze kabel zou aansluiten op de EBv8, ik niet meer vanuit PC's op de bovenverdieping bij mijn NAS in de meterkast kan komen. Tenzij ik die ook op de EBv8 aansluit.... enz. enz.

Ik zoek vooralsnog een oplossing zonder extra managed switches.

Samengevat, hoe kan ik met twee routers alle netwerk apparaten met elkaar laten praten zonder iptv te verliezen?

Kan het volgende werken?
- DHCP range EBv8 zetten op bijv.: 192.168.2.200 - 192.168.2.254/255.255.255.0
- Eigen router via WAN aansluiten op de EBv8 en deze een vast ip adres laten uitgeven (192.168.2.250).
- De eigen router op hetzelfde subnet ip adressen laten uitdelen, in de range; 192.168.2.1 - 192.168.2.199/255.255.255.0

Gaat dit werken? Kan ik in dit geval alle netwerk-apparaten aansluiten op de Asus Router? Werkt iptv dan nog?

[edit] Een andere oplossing is misschien de WAN poort over te slaan op de eigen Asus router, van EBv8(lan) --- (lan)Asus dus. Dan maak ik geen gebruik van routering en wordt Asus gewoon een switch met wifi. Dat gaat werken toch? Alle apparaten zullen dan op hetzelfde subnet zitten. Iedereen ziet mekaar. iptv op bovenverdieping ziet EBv8 en pc's in werkkamer zien de NAS.

[ Voor 9% gewijzigd door ComaKip op 09-10-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Barre73 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:34:
[...]

Ergens op jouw Amino decoder staat het typenummer. De A140 is de meest recente versie voor dit Telfort pakket. Als jij nu Telfort zou bellen dan kunnen ze je ook aanbieden op hun nieuwe pakket over te gaan.

Dat pakket is qua techniek excat gelijk aan KPN. Dus met een andere modem, en een experiabox V8 en KPN decoders voor de TV. En geen DVB-C of analoog signaal meer.

Wil je dit allemaal niet dan zal je moeten proberen om ze zo gek te krijgen om je Amino om te laten ruilen voor een andere. Geen idee of ze dat nog willen.

De layout voor Amino's is altijd gelijk, welke provider je ook hebt/had. Alleen de kleur en het logo wijkt af. anders.
De KPN layout die jij bedoelt hoort technisch gezien bij een heel ander platform. Dat zou je dus gaan krijgen als je overgaat op het nieuwe Telfort pakket.
Bedankt voor de uitleg. Het is me allemaal duidelijk. Thuis even kijken of ik de A140 heb. En mocht ik die niet hebben dan zou ik kunnen overwegen om te bellen voor een A140.
Het nieuwe pakket wat gelijk is aan KPN probeer ik zo lang mogelijk te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Telfort heeft nog Amino's liggen hoor, bijvoorbeeld als je een extra ontvanger zou willen (huren). Mij hebben ze er in juli nog één gestuurd. Als je belt met Telfort doen ze je een verlengingsaanbod, waarbij je gewoon je huidige apparatuur kunt blijven gebruiken. Je hoef dus niet over naar de nieuwe propositie. Ik kreeg twee maanden gratis internet, en de huurontvager een jaar gratis.

[ Voor 11% gewijzigd door Rallye op 10-10-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stansfield schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:13:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Het is me allemaal duidelijk. Thuis even kijken of ik de A140 heb. En mocht ik die niet hebben dan zou ik kunnen overwegen om te bellen voor een A140.
Het nieuwe pakket wat gelijk is aan KPN probeer ik zo lang mogelijk te vermijden.
Of op Marktplaats oid een A540 kopen. Die kan wel opnemen zonder dat je een extra opnemen abbo hoeft af te sluiten. Behuizing is wel groter en afspelen kan alleen op die A540 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Comakip schreef:

Samengevat, hoe kan ik met twee routers alle netwerk apparaten met elkaar laten praten zonder iptv te verliezen?" Nee, dat kun je vergeten: als je op je Asus router of op de "domme" switch IPtv wil, zul je ten alle tijden een switchje aan beide kanten (achter experia op LAN poort voor Internet en IPtv en op de andere verdieping) moeten plaatsen met VLAN ondersteuning.

Gaat dit werken? Kan ik in dit geval alle netwerk-apparaten aansluiten op de Asus Router? Werkt iptv dan nog? Nee

De beste oplossing geef je al aan het einde van je eigen post. IPtv kan je dan nog steeds NIET op de Asus LAN poorten aansluiten: hiervoor zul je aan beide kanten een switchje moeten plaatsen die VLAN's ondersteund. Even googlen en er zijn meerdere handleidingen te vinden hoe dit moet. suc6 Ger

PS: de Netgear Prosafe GS105E 5-poorts Gigabit Smart Switch zijn hiervoor zeer geschikt en erg goedkoop. Gebruik deze zelf ook door het hele huis.

[ Voor 114% gewijzigd door GerHo op 10-10-2015 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
eymey schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:01:
[...]

We zijn van zaterdag t/m dinsdag op een stedentripje geweest naar Londen. Dus afgelopen weekend niets geluisterd :).

Maar het probleem doet zich zeer intermitterend voor. Het kan zo een aantal dagen achter elkaar goed gaan, om vervolgens weer op meerdere momenten (bv. 's ochtends en 's avonds) weg te vallen voor periodes van ongeveer 30 seconden.
....
stedentripje... altijd leuk. Ok dan weet ik waar ik op moet letten. Een verbreking van 30sec. Heel random eigenlijk, maar dan op de NPO's.

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Laatst online: 21:06

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Voor de DVB-C kijkers (oude propositie):

Sinds afgelopen week: euronews nu met 14 audiokanalen (simultane vertaling
in verschillende talen)
https://forum.telfort.nl/...19/index1.html#post461456

Telfort zelf publiceert deze info blijkbaar niet.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
TripleNL schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:18:
[...]

stedentripje... altijd leuk. Ok dan weet ik waar ik op moet letten. Een verbreking van 30sec. Heel random eigenlijk, maar dan op de NPO's.

Wordt vervolgd
Idd. NPO radio 1 t/m 4. 5 en 6 doen het op zulke moment wel gewoon.

Maar goed, vanmiddag komt er een Reggefiber monteur de boel 'doormeten'. Ben benieuwd. Ik gok dat ie tot de conclusie komt dat er in het netwerk in Almere helmeaal niets mis is. Misschien dat ITNS dán eindelijk eens naar Lelystad reist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
GerHo schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:51:De beste oplossing geef je al aan het einde van je eigen post. IPtv kan je dan nog steeds NIET op de Asus LAN poorten aansluiten: hiervoor zul je aan beide kanten een switchje moeten plaatsen die VLAN's ondersteund. Even googlen en er zijn meerdere handleidingen te vinden hoe dit moet. suc6 Ger

PS: de Netgear Prosafe GS105E 5-poorts Gigabit Smart Switch zijn hiervoor zeer geschikt en erg goedkoop. Gebruik deze zelf ook door het hele huis.
Uiteindelijk de m'n eigen ASUS router gewoon in AP modus gezet, WAN poort disabled zodat ie als LAN poort fungeert. ASUS met z'n WAN poort aan de LAN gehangen van de EBv8. Alles draait nu in hetzelfde subnet. EBv8 is dhcp server.
Het enige wat ik nu niet kan is gebruik maken van de OpenVPN server van de ASUS router. Daar moet ik dan maar een Raspberry Pi voor opofferen. Niet erg. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Fijn... gistermiddag de hele middag thuis gewerkt.

Niemand van Reggefiber gezien :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
eymey schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:42:
Fijn... gistermiddag de hele middag thuis gewerkt.

Niemand van Reggefiber gezien :N
Lekker briljant weer. Das dus flink balen.Hele week op pad dus kan ik kan slecht luisteren... Hopelijk van het weekend weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

dunklefaser schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:42:
Voor de DVB-C kijkers (oude propositie):

Sinds afgelopen week: euronews nu met 14 audiokanalen (simultane vertaling
in verschillende talen)
https://forum.telfort.nl/...19/index1.html#post461456

Telfort zelf publiceert deze info blijkbaar niet.
Helaas is dit sinds vandaag door KPN/ITNS weer teruggedraaid.
Nog maar 3 audiokanalen: Frans, Duits, Engels -
Heel jammer voor de reikwijdte van euronews.
https://forum.telfort.nl/...beeld-52419?postid=461818

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

ComaKip schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:17:
Ik heb sinds enkele weken Telfort Glasvezel. Nieuwe propositie dus. Ik neem alle drie de services af; iptv, bellen en internet. Het meegeleverde modem is het type Experia Box v8 (EBv8). Alles werkt goed op Wifi na. Daarom heb ik mijn Asus Router aangesloten, routed.

- Asus Router krijgt vast ip adres van EBv8 op WAN poort.
- Dit ip is aangegeven als DMZ in de EBv8 (omdat ik vooralsnog alle mogelijheden van de Asus router wil gebruiken)
- Wifi uitgeschakeld op de EBv8.
- EBv8 en Asus router hebben twee verschillende ip adres ranges.

Nu komt mijn probleem. Ik dacht dat het een kwestie van aansluiten van bestaande netwerk-apparaten op mijn eigen router. Werkt prima, alleen iptv werkt dan niet meer. Ik kan iptv van de woonkamer wel rechstreeks patchen op de EBv8 maar... alle apparaten op de bovenste verdiepingen gaan middels één UTP CAT5e kabel vanuit de meterkast naar een domme switch. Hierop zitten dus een aantal PC's en één iptv.
Komt bij dat als ik deze kabel zou aansluiten op de EBv8, ik niet meer vanuit PC's op de bovenverdieping bij mijn NAS in de meterkast kan komen. Tenzij ik die ook op de EBv8 aansluit.... enz. enz.

Ik zoek vooralsnog een oplossing zonder extra managed switches.

Samengevat, hoe kan ik met twee routers alle netwerk apparaten met elkaar laten praten zonder iptv te verliezen?

Kan het volgende werken?
- DHCP range EBv8 zetten op bijv.: 192.168.2.200 - 192.168.2.254/255.255.255.0
- Eigen router via WAN aansluiten op de EBv8 en deze een vast ip adres laten uitgeven (192.168.2.250).
- De eigen router op hetzelfde subnet ip adressen laten uitdelen, in de range; 192.168.2.1 - 192.168.2.199/255.255.255.0

Gaat dit werken? Kan ik in dit geval alle netwerk-apparaten aansluiten op de Asus Router? Werkt iptv dan nog?

[edit] Een andere oplossing is misschien de WAN poort over te slaan op de eigen Asus router, van EBv8(lan) --- (lan)Asus dus. Dan maak ik geen gebruik van routering en wordt Asus gewoon een switch met wifi. Dat gaat werken toch? Alle apparaten zullen dan op hetzelfde subnet zitten. Iedereen ziet mekaar. iptv op bovenverdieping ziet EBv8 en pc's in werkkamer zien de NAS.
Geen idee welke propositie je precies hebt. Maar ik vermoed de nieuwste (met routed IPTV). Routed IPTV is mogelijk geworden doordat de Experiabox een IGMP Proxy aan boord geconfigureerd heeft gekregen. Probleem in jouw geval m.b.t. router waarop je een TV wil aansluiten is dat je router geen IGMP proxy heeft met als gevolg dat IPTV niet werkt maar is een ander probleem dan het Wifi verhaal. Heb je overigens ook een statische route ingesteld op de experiabox zodat verkeer voor subnet aan je router wordt doorgezet naar je router? (anders zit je sowieso al met een routerings probleem).

Je kunt volgens mij twee kanten op (welke je voorkeur verdient, vooropgesteld dat je van de wifi op de experiabox af wil).

1. Een eigen WiFi access point inrichten.
Dat zou denk ik ook je ASUS kunnen zijn,maar waarschijnlijk tekort doen aan de mogelijkheden van het apparaat. Invulling met WAP (WiFi Access Point) heeft diverse mogelijkheden, maar ik denk dat het het eenvoudigst is de WiFi clients de DHCP adressen te laten voorzien door de experia box. Iets dergelijks heb ik ook. DHCP op access point uit en verder via experiabox. Wifi op experiabox uit.

2. Eigen router (tweede router) met eigen subnet etc.
Voorwaarde is dat als deze een op zich zelf staand oplossing moet worden de router moet worden geconfigureerd met een IGMP proxy om IPTV te kunnen laten werken.. Anders ben je vooralsnog gedoemd de TV aan te moeten sluiten op de Experia Box (evt via VLANs om dubbele bekabeling te voorkomen).
Eventueel valt dit ook op te lossen met routering. Maar dan zul je je router niet als DMZ moeten instellen, maar alle verkeer netjes routeren. Heen en terug (via experiabox).

In principe heb je voor de nieuw(st)e proposite geen VLAN switches nodig om zowel TV als Internet over dezelfde kabel te laten lopen.

Hopelijk kun je dit verhaal volgen.. Zelf ben ik meer uit op het achter mijn eigen router/firewall plaatsen van de experiabox. (daarvoor probeer ik e.e.a. uit te zoeken met betrekking op IGMP proxy in pfsense).

[ Voor 7% gewijzigd door Papillon op 14-10-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Vandaag weer een rood lampje op mijn CATV module, zal wel weer 3 weken duren voor dat dit gefixed hebben.

Probeer de HD er maar eens van te overtuigen en uit te leggen dat de packetfront welke hier hangt een gesplitst systeem is met een aparte vezel en voedingadapter...

Zou gebeld worden in 3 tot 5 werkdagen ik ben benieuwd, zal wel weer 2 x guidion worden om te constateren dat ITNS moet komen...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

De helpdesk werkt volgens het 80/20 principe:
Voorgekauwde vragen/antwoorden voor 80% van de gemelde zgn. bekende storingen en de resterende "onbekende" 20% worden op alle mogelijke manieren vertraagd/ontkent. Als dit niet helpt mag volgens "het protocol" eventueel! een 2de/3de lijns expert lastig worden gevallen. Als de expert het probleem kan oplossen wordt dit natuurlijk niet in de standaard vragen/antwoorden catalogus opgenomen. Een snellere inschakeling is bij de hooguit 20% niet in het belang van Telfort.
Of er een goede procedure voor updaten en "bijscholing" van de gemiddelde helpdeskmedewerker bij Telfort bestaat? Ik heb er mijn twijfels. Communicatie met een (haperend) doorgeefluik? Veel geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 11:03
ComaKip schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:17:
[...]

Uiteindelijk de m'n eigen ASUS router gewoon in AP modus gezet, WAN poort disabled zodat ie als LAN poort fungeert. ASUS met z'n WAN poort aan de LAN gehangen van de EBv8. Alles draait nu in hetzelfde subnet. EBv8 is dhcp server.
Het enige wat ik nu niet kan is gebruik maken van de OpenVPN server van de ASUS router. Daar moet ik dan maar een Raspberry Pi voor opofferen. Niet erg. :*)
Met user scripts heb je openvpn zo klaar. Eigen startup script maken en het werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Hellboy! op 14-10-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
dunklefaser schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:55:
De helpdesk werkt volgens het 80/20 principe:
Voorgekauwde vragen/antwoorden voor 80% van de gemelde zgn. bekende storingen en de resterende "onbekende" 20% worden op alle mogelijke manieren vertraagd/ontkent. Als dit niet helpt mag volgens "het protocol" eventueel! een 2de/3de lijns expert lastig worden gevallen. Als de expert het probleem kan oplossen wordt dit natuurlijk niet in de standaard vragen/antwoorden catalogus opgenomen. Een snellere inschakeling is bij de hooguit 20% niet in het belang van Telfort.
Of er een goede procedure voor updaten en "bijscholing" van de gemiddelde helpdeskmedewerker bij Telfort bestaat? Ik heb er mijn twijfels. Communicatie met een (haperend) doorgeefluik? Veel geluk!
En volgens mij speelt dus precies dit ook in mijn probleem een rol :(

ALS hun servicedesk snel met de tweede en derde lijn zou willen schakelen, zeker gezien mijn gedetailleerde probleemomschrijving en het feit dat de standaard huisbekabeling en andere 'user error' zaken inmiddels zowel door mijzelf als door acties van ITNS zijn uitgesloten, dan was er inmiddels al lang een deskundig persoon naar Lelystad gegaan om daar uitgebreid te onderzoeken wat er fout gaat in de aanvoer voor de fm modulators.

Maar nee, men vertraagt ontkent, en doet ondertussen wel alsof men me 100% begrijpt. Maar dat blijkt uit geen enkele actie.

Ondertussen ben ik vanochtend weer door iemand van Telfort gebeld: "ja de reggefiber monteur was ziek en ze hebben u gisteren geprobeerd te bellen maar u nam niet op, maar u wordt zo meteen nog een keer gebeld!". Jee kan denk ik wel raden dat ik gisteren niet gebeld ben (geen gemiste oproep, ook geen voicemail) en vandaag ook weer niet.

Ik zit dus te wachten op een actie die sowieso compleet zinloos gaat zijn want mijn signaal is PERFECT, zelfs tijdens de stiltes is het catv signaal zo sterk als maar zijn kan. Maar zelfs die actie vindt niet plaats. Lekker makkelijk toch?

Ik ga denk ik Telfort maar eens op de hoogte stellen van mijn voornemen om de betalingen te gaan opschorten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Netflix op de KPN-decoder: http://www.totaaltv.nl/ni...e-bij-kpn-op-decoder.html

Ook op de Amino? Dan kan ik op drie verschillende manieren Netflix kijken: Samsung-app op de TV, Apple TV en Amino....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
eymey schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:04:
[...]

En volgens mij speelt dus precies dit ook in mijn probleem een rol :(

ALS hun servicedesk snel met de tweede en derde lijn zou willen schakelen, zeker gezien mijn gedetailleerde probleemomschrijving en het feit dat de standaard huisbekabeling en andere 'user error' zaken inmiddels zowel door mijzelf als door acties van ITNS zijn uitgesloten, dan was er inmiddels al lang een deskundig persoon naar Lelystad gegaan om daar uitgebreid te onderzoeken wat er fout gaat in de aanvoer voor de fm modulators.

Maar nee, men vertraagt ontkent, en doet ondertussen wel alsof men me 100% begrijpt. Maar dat blijkt uit geen enkele actie.

Ondertussen ben ik vanochtend weer door iemand van Telfort gebeld: "ja de reggefiber monteur was ziek en ze hebben u gisteren geprobeerd te bellen maar u nam niet op, maar u wordt zo meteen nog een keer gebeld!". Jee kan denk ik wel raden dat ik gisteren niet gebeld ben (geen gemiste oproep, ook geen voicemail) en vandaag ook weer niet.

Ik zit dus te wachten op een actie die sowieso compleet zinloos gaat zijn want mijn signaal is PERFECT, zelfs tijdens de stiltes is het catv signaal zo sterk als maar zijn kan. Maar zelfs die actie vindt niet plaats. Lekker makkelijk toch?

Ik ga denk ik Telfort maar eens op de hoogte stellen van mijn voornemen om de betalingen te gaan opschorten....
Operatortje (2) een PB sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Nu online
Rallye schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:36:
Netflix op de KPN-decoder: http://www.totaaltv.nl/ni...e-bij-kpn-op-decoder.html

Ook op de Amino? Dan kan op drie verschillende manieren Netflix kijken: Samsung-app op de TV, Apple TV en Amino....
Niet op de Animo, nieuw opgeleverd of gemigreerde klanten sinds begin dit jaar wel. Ben even de naam van het boxje kwijt.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Barre73 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:39:
[...]

Operatortje (2) een PB sturen?
Hmm, dat zou idd nog een optie zijn (ik zat al wel te denken dat het zo jammer is dat Denan er niet meer bij is :P). Hoewel ik me wel afvraag of de expertise van operatortje(s) niet meer bij het ip gebeuren ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
eymey schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:44:
[...]

Hmm, dat zou idd nog een optie zijn (ik zat al wel te denken dat het zo jammer is dat Denan er niet meer bij is :P). Hoewel ik me wel afvraag of de expertise van operatortje(s) niet meer bij het ip gebeuren ligt
Daar heb je op zich gelijk in maar de CATV man zit een bureau verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Keiichi schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:39:
[...]

Niet op de Animo, nieuw opgeleverd of gemigreerde klanten sinds begin dit jaar wel. Ben even de naam van het boxje kwijt.
HMB2260? VIP1853? VIP1963?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Arcadyan?

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 14-10-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Toen ik het de eerste keer las dacht ik: niet van toepassing, wij kijken niet via coax. Maar het kwartje viel wat laat: ze willen dat je hem erop schroeft, zodat als jij of een ander er ooit een coaxkabel aan hangt, dat iig niet voor problemen zorgt. Prima dat ze dit doen hoor, vond het al zo apart om ineens een envelop met meer dan een briefje van ze te ontvangen :) Zit niet zo veel op hun forum..dat nieuwe forum is niet bepaald een verbetering zeg maar :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Barre73 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:05:
[...]

Daar heb je op zich gelijk in maar de CATV man zit een bureau verder....
Daar heb jij weer gelijk in ;)

Maar aan de andere kant vind ik ook weer dat Telfort dit gewoon zou moeten oplossen.... Maar het is altijd goed om nog een 'backup' achter de hand te hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is weer eens huilen met de pet op met de vriendelijke vrienden van Telfort.

Animo A140 Is plots uit en weigert aan te gaan. Reset, stroomvoorziening, etc. etc geen oplossing. Bellen met telfort kan natuurlijk ook niet, omdat op dit moment (lees het laatste uur) "de lijnen allemaal bezet zijn, dus probeer het later nog een keer" (ik vraag me af of ze bij elke poging de 50 centrum tin rekening brengen).

Wellicht heeft iemand hier een oplossing. De box is dus plotseling uitgevallen en weigert leven te tonen. Afstandsbediening werkt nog wel (op de tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op het Telfort forum ook enorm veel problemen met de TV.
Het is dus een storing en ligt niet aan jouw apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:19:
Ik zie op het Telfort forum ook enorm veel problemen met de TV.
Het is dus een storing en ligt niet aan jouw apparatuur.
Het ding gaat hier overigens helemaal niet aan, dus ook geen stand-by lichtje.

Overigens is het weer eens een gevalletje.

"Van 100 zenders op de buis, naar geen tv in huis. "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan er gelukkig nog een leuke 'slogan' voor verzinnen :)

Ik had je post te snel gelezen; Je Amino lijkt overleden te zijn. En net op een moment dat er ook een algemene storing is. Daarom is de helpdesk waarschijnlijk niet te bereiken.
Hou bovengenoemd topic toch maar in de gaten. Wanneer de storing voorbij is zal het rustiger worden bij de helpdesk en dan ben jij aan de buurt (hoop ik).

edit: je had al gereageerd in dat topic zie ik

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:01

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat had ik ook. Wat blijkt:
Als je de spanning van de Amino af haalt, en weer herstelt, dan start de Amino op. Het Amino logo wordt weergegeven, en er komt een melding dat er geen signaal is. (authenticatie mislukt blablabla)
Dan kun je op [OK] drukken om te herstarten. En vervolgens geeft de Amino alleen nog maar zwart beeld en reageert ie nergens meer op. Geen foutmelding, helemaal niks. Ik dacht ook eerst aan de apparatuur, maar ben in de tussentijd eerst wat anders gaan doen. Toen ik 2 uur later de spanning weer van de amino af haalde en herstelde, werkte alles weer.

Het is dus knap beroerd, maar de Amino herstelt blijkbaar niet uit zichzelf de verbinding als deze terugkomt. En dat de Amino helemaal nergens meer op reageert, helpt dan ook niet echt mee.
Uiteraard was er geen storing gemeld op de Telfort site. Handig, zo'n storingen-overzicht waar alleen wordt gemeld dat er een storing is opgelost, maar niet dat er een storing is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:26
Hier weer een typisch gevalletje van "techniek boven de klant".

Ik heb een oud contract (dus met coax-dvb-c en 1 amino box). Coax gedeelte in de meterkast is kapot, moet dus vervangen worden.

Omdat ik met een 2e ontvanger boven ook IP-TV kan kijken, heb ik de coax niet perse nodig.
Extra ontvanger kost mij 4 euro per maand, terwijl nieuwe 2015 klanten voor 1 euro meer 2 ontvangers hebben.
Ik denk dus: laat die dvb-c maar kapot en stuur mij voor 1 euro een extra ontvanger.

Dat gaat systeemtechnisch helaas niet.
Ik moet dan dus:
-nieuw modem
-router de deur uit, experia box erin
-amino de deur uit, ander merk erin
-dag/dagen thuis zijn voor installatie
-waarschijnlijk enkele dagen (?) uit de lucht tijdens overgang.

Vanuit de techniek snap ik het wel, maar als klant ga ik dat natuurlijk niet doen...
Ik laat dus toch maar de DVB-C repareren (kosten telfort), en haal wel een extra ontvanger van marktplaats.
Zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Aan andere hardware ontkom je bij een overstap niet.

Maar dat overstappen zelf, dat zal waarschijnlijk reuze meevallen hoor. Bij zulke migraties ben je hoogstens 1 of 2 uurtjes offline en waarschijnlijk weet je dan ook redelijk nauwkeurig welk dagdeel je een monteur kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 14:41
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:28:
Dat had ik ook. Wat blijkt:
Als je de spanning van de Amino af haalt, en weer herstelt, dan start de Amino op. Het Amino logo wordt weergegeven, en er komt een melding dat er geen signaal is. (authenticatie mislukt blablabla)
Dan kun je op [OK] drukken om te herstarten. En vervolgens geeft de Amino alleen nog maar zwart beeld en reageert ie nergens meer op. Geen foutmelding, helemaal niks. Ik dacht ook eerst aan de apparatuur, maar ben in de tussentijd eerst wat anders gaan doen. Toen ik 2 uur later de spanning weer van de amino af haalde en herstelde, werkte alles weer.

Het is dus knap beroerd, maar de Amino herstelt blijkbaar niet uit zichzelf de verbinding als deze terugkomt. En dat de Amino helemaal nergens meer op reageert, helpt dan ook niet echt mee.
Uiteraard was er geen storing gemeld op de Telfort site. Handig, zo'n storingen-overzicht waar alleen wordt gemeld dat er een storing is opgelost, maar niet dat er een storing is.
Gisteren inderdaad zelfde probleem gehad, rond half zes 's avonds ergens. Amino wilde niet aan, reset hielp niet. Gisteravond was alles bij mij weer in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Tsja, ik wil helemaar niet overstappen. Ik wil gewoon een 2e ontvanger voor de prijs die nieuwe klanten ook betalen...

Als bestaande klant voel ik me nu nogal gena...

N.B. na 2x herstart deed mijn ontvanger het gisteren ook weer.

[ Voor 16% gewijzigd door djiedjee op 16-10-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik zit nogsteeds op zo'n modembeschermer te wachten. Ik wil zo lang mogelijk van de oude propositie genieten....
Kun je zo'n ding ook gewoon aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
djiedjee schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:56:
Tsja, ik wil helemaar niet overstappen. Ik wil gewoon een 2e ontvanger voor de prijs die nieuwe klanten ook betalen...

Als bestaande klant voel ik me nu nogal gena...

N.B. na 2x herstart deed mijn ontvanger het gisteren ook weer.
Tsja, dat kan je dus niet verwachten. Dat heeft niets te maken met genaaid worden (in mijn ogen), maar door het feit dat jij op de oude propositie wil blijven. Daar horen dus ook de 'oude' tarieven bij. Je hebt er destijds, door het aan gaan van een contract, ook voor getekend dat je op de hoogte was van die tarieven.

Nieuwe klanten kunnen alleen kiezen voor de nieuwe propositie dus die krijgen ook automatisch de 'nieuwe' tarieven.

Enige wat je misschien nog zou kunnen proberen, als je al uit je contractsperiode bent en zeker weet dat je nog minimaal een jaar zou willen blijven, is aangeven dat je wil opzeggen tenzij ze je nog een leuke aanbieding kunnen doen op de -oude- propositie. Maar dat is dan een geval van 'coulance' denk ik :).

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 16-10-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@eymey: jij maakt onderscheid tussen een "oude" en een "nieuwe" propositie.
Ik voel me gewoon "een klant", niet een "oude propositie". Lijkt hetzelfde, maar voelt toch anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Jij kan zonder meerkosten op meerdere TVs kijken via DVB-C. Nieuwe klanten niet dus die krijgen twee decoders inclusief. Waar haal jij vandaan dat zij 1 euro betalen voor die tweede? Omdat het nieuwe abonnement 1 euro meer kost? Er zijn wel meer verschillen tussen oude en bestaande klanten volgens mij.
Als bestaande klant kan jij dit voordeel ook krijgen maar dan moet je een nieuw abonnement nemen. Met nieuw platform dus. Je kan Teldort niet kwalijk nemen dat ze dat oude platform willen uitfaseren. Dat jij dat nieuwe platform niet wil kan je hem niet kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Ik vraag me eigenlijk af hoe lang Telfort over het uitfaseren van de "oude propositie" wil doen.
Als dit uiteindelijk gaat gebeuren ga ik in ieder geval bij Telfort geen TV "afnemen".
Ik zelf zal dan waarschijnlijk een generieke SAT>IP oplossing voor mijn thuisnetwerk kiezen.

Met SAT>IP kan ik dan op alle! apparaten (TV, PC, smartfoon, embedded, NAS) mijn programma's bekijken c.q. opnemen.
Mijn provider kan mijn kijkgedrag dan niet volgen en vervolgens in toekomst voor mij specifieke reclame presenteren. Jammer - maar helaas.

Wat nog helemaal in het duister ligt is de toekomst van de 2de fiber waarover op dit moment de analoge TV en DVB-C loopt.
Deze wordt namelijk met het uitfaseren van de "oude propositie" en zgn. "dark fiber" dus helemaal donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

dunklefaser schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:49:
[...]

Helaas is dit sinds vandaag door KPN/ITNS weer teruggedraaid.
Nog maar 3 audiokanalen: Frans, Duits, Engels -
Heel jammer voor de reikwijdte van euronews.
https://forum.telfort.nl/...beeld-52419?postid=461818
Back again - De 14 audio kanalen bij Euronews zijn weer terug - gelukkig.
Bedankt - KPN/ITNS (dhr. Nijzink)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:58

Nicap

Tsssk....

Ik zit ook in dubio. Zit met exact hetzelfde "probleem" als jij. Mijn DVB-C is ook kapot en wil ook graag een tweede ontvanger. Had al een amino van marktplaats gehaald, maar die bleek defect.

Zit toch meer te neigen naar de nieuwe propositie. Kijk zelf niet veel tv en de experiabox kan me niet zo boeien eerlijk gezegd. Is de Beeldkwaliteit van de nieuwe propositie ook van duidelijk mindere kwaliteit? Zit nu in een oud WDGO gebied. Het was altijd zo dat in deze gebieden de leverstraat betere beelden doorliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dunklefaser schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:50:
Ik vraag me eigenlijk af hoe lang Telfort over het uitfaseren van de "oude propositie" wil doen.
Als dit uiteindelijk gaat gebeuren ga ik in ieder geval bij Telfort geen TV "afnemen".
Ik zelf zal dan waarschijnlijk een generieke SAT>IP oplossing voor mijn thuisnetwerk kiezen.

Met SAT>IP kan ik dan op alle! apparaten (TV, PC, smartfoon, embedded, NAS) mijn programma's bekijken c.q. opnemen.
Mijn provider kan mijn kijkgedrag dan niet volgen en vervolgens in toekomst voor mij specifieke reclame presenteren. Jammer - maar helaas.

Wat nog helemaal in het duister ligt is de toekomst van de 2de fiber waarover op dit moment de analoge TV en DVB-C loopt.
Deze wordt namelijk met het uitfaseren van de "oude propositie" en zgn. "dark fiber" dus helemaal donker.
Dat laatste klopt. Maar kan natuurlijk nog steeds door anderen gebruikt worden. Die 2e vezel kan gebruikt worden voor een uplink waar de eerste dan de downlink is. Of voor andere diensten. Of gewoon weer voor dvbc signaal maar dan van een andere partij.
Die tweede vezel is in principe gelijk aan de eerste. Alleen de actieve apparatuur die in de PoP erop wordt aangesloten is anders.

Wat bedoel jij met Dark Fiber eigenlijk? Dat is geen term die je in consumenten FttH gebruikt namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 16-10-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Rallye schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:46:
Ik zit nogsteeds op zo'n modembeschermer te wachten. Ik wil zo lang mogelijk van de oude propositie genieten....
Kun je zo'n ding ook gewoon aanvragen?
Toevallig kreeg ik er gisteren een binnen. Dus sturen ze deze niet ineens allemaal, maar geleidelijk.
Bellen kan natuurlijk altijd: nee heb je, ja kun je krijgen! :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer DVB-C kijkers waar de EPG info (alweer vele dagen) mist?
Niet van alles, maar wel van 1 t/m 10 en 101 t/m 103.
En nog steeds geen beeld op RTL Z.

Headend Dordrecht.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 18-09 19:47
Nicap schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:22:
Ik zit ook in dubio. Zit met exact hetzelfde "probleem" als jij. Mijn DVB-C is ook kapot en wil ook graag een tweede ontvanger. Had al een amino van marktplaats gehaald, maar die bleek defect.

Zit toch meer te neigen naar de nieuwe propositie. Kijk zelf niet veel tv en de experiabox kan me niet zo boeien eerlijk gezegd. Is de Beeldkwaliteit van de nieuwe propositie ook van duidelijk mindere kwaliteit? Zit nu in een oud WDGO gebied. Het was altijd zo dat in deze gebieden de leverstraat betere beelden doorliet.
Beeldkwaliteit van de nieuwe proposititie is prima mits je het juiste kanaal kiest, er zijn van een aantal zenders 3 of 4 versies. Voor Nederland 1, 2 en 3 bijvoorbeeld:
  • SD versie
  • HD glas versie (dat is de versie die je ook met de Amino had
  • HD gewone versie
  • Versie met gesproken ondertitel service
Verder zitten er wat kleine verschillen in het zender pakket dacht ik.

Gister bij een van mijn ouders nog een Amino A 140 in actie gezien in deze is volgens mij toch trager als de Arcadyan van de nieuwe propositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 13:17:
Headend Dordrecht.
Ik gebruik eigen EPG. Downloaded kan vanaf dikkeveter.nl dan krijg je alle zender (sommige tot 10 dagen vooruit) in XMLTV formaat. Vrijwel alle opnamesoftware (bijv. MythTV, EyeTV) kan daarmee overweg.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Headend Dordrecht.
Ik heb dat ook al een aantal dagen.
Opnieuw de zenders inscannen bied geen oplossing...
Op het Telfort forum is er een topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Headend Dordrecht.
Ja hier mist het ook alweer een paar dagen :( Leusden, DVB-C oud XMS

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50

Yucko

One clown to rule them all !

funske schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:30:
[...]

Toevallig kreeg ik er gisteren een binnen. Dus sturen ze deze niet ineens allemaal, maar geleidelijk.
Bellen kan natuurlijk altijd: nee heb je, ja kun je krijgen! :+
wel lekker georganiseerd dan want ik zit op de oude propositie ZONDER tv en ik heb dat ding al weken geleden ontvangen :')

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Om nu weer te kunnen kijken laat ik in ieder geval de DVB-C repareren. Dat kost me geen geld. Ga ik later wel kijken of en welke 2e ontvanger ik ga regelen.
Laten repareren kun je ook doen toch?
Nicap schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:22:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik zat te denken: om boven een 2e ontvanger aan te kunnen sluiten zou ik een extra draadloze verbindingsset willen hebben (kabel wordt lastig).

Welk type powerline adapter telfort gebruikt heb ik nog niet bekeken, maar het hapert wel soms. Kwaliteit is vooral slechter als ik overal verlichting aan heb.
In reviews lees ik dat nieuwere type powerline-adapters veel beter zouden zijn. Iemand ervaring met eigen/andere adapters?

Hoe het precies werkt met een 3e adapter weet ik ook niet, wordt degene in de meterkast dan een soort switch of zo? Gaat de snelheid dan nog meer omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 17:58

Nicap

Tsssk....

djiedjee schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 09:31:
Om nu weer te kunnen kijken laat ik in ieder geval de DVB-C repareren. Dat kost me geen geld. Ga ik later wel kijken of en welke 2e ontvanger ik ga regelen.
Laten repareren kun je ook doen toch?

[...]
Ja, laten repareren kan. Maar omdat ik een 2e ontvanger van marktplaats had gehaald, heb ik de coax eruit gehaald en een utp kabel er in de plaats voor gelegd. Ik heb geen zin om weer de kabel eruit te trekken.
Ik zoek wel ff op marktplaats voor een 2e ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (1339KP, Almere) valt continu het DVB-C signaal eventjes weg. Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Wellicht wat laat, maar ik heb nu NL3HD zonder storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Laatst online: 13-09 20:47
(jarig!)
djiedjee schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 09:35:
Ik zat te denken: om boven een 2e ontvanger aan te kunnen sluiten zou ik een extra draadloze verbindingsset willen hebben (kabel wordt lastig).

Welk type powerline adapter telfort gebruikt heb ik nog niet bekeken, maar het hapert wel soms. Kwaliteit is vooral slechter als ik overal verlichting aan heb.
In reviews lees ik dat nieuwere type powerline-adapters veel beter zouden zijn. Iemand ervaring met eigen/andere adapters?
Als ik jou was zou ik eerst maar eens na gaan welke lampen storen!
Als je dat niet doet,heeft het ook geen zin om naar nieuwe types PLA.s te kijken!
Storingen moet je bij veroorzaker elimineren ,de rest zijn maar lapmiddelen wat nooit voor 100% zal werken!

[ Voor 7% gewijzigd door tita_tovenaar op 19-10-2015 09:23 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Barre73 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:54:
[...]

...
Wat bedoel jij met Dark Fiber eigenlijk? Dat is geen term die je in consumenten FttH gebruikt namelijk.
Nou ja met een beetje "dichterische Freiheit":
Dus met"dark fiber" aka "dunkle faser" bedoel ik dat er waarschijnlijk het IR-licht voorlopig uitgaat op deze vezel, de term "Dark Fiber" is inderdaad eerder afkomstig uit de professionele telecommunicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dunklefaser schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:07:
[...]

Nou ja met een beetje "dichterische Freiheit":
Dus met"dark fiber" aka "dunkle faser" bedoel ik dat er waarschijnlijk het IR-licht voorlopig uitgaat op deze vezel, de term "Dark Fiber" is inderdaad eerder afkomstig uit de professionele telecommunicatie.
Aha.. op die manier heb je gelijk inderdaad. Op die tweede huisvezel kan van alles maar volgend jaar zal het waarschijnlijk wel helemaal stoppen met dat CATV signaal (DVB-C en analoog dus).
Maar als er een operator iets anders mee wil doen: Ze zijn welkom. Er is een zakelijke operator/provider met eigen apparatuur in een PoP die ze dus inderdaad als uplink en downlink gebruikt. Bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Barre73 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:22:
....... maar volgend jaar zal het waarschijnlijk wel helemaal stoppen met dat CATV signaal (DVB-C en analoog dus).
Waar baseer je dat op?

[ Voor 8% gewijzigd door Rallye op 19-10-2015 18:22 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20