[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 35 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
eymey schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:21:
Alleen heeft onze TV nog geen functies zoals live TV pauzeren, opnemen, etc. En daar zijn we inmiddels wel behoorlijk aan gewend. MIsschien als ik ergens nog een leuke DVB-C set top box met harddisk en pauzefunctie kan vinden voor een prikkie.... :P
Ik maak heel veel gebruik van DVB-C. Dit met mijn Humax 5200C; een ideaal apparaat. En die staan er ook te koop op marktplaats vanaf € 120,-

Have Fun Funske

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

funske schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:50:
[...]

Ik maak heel veel gebruik van DVB-C. Dit met mijn Humax 5200C; een ideaal apparaat. En die staan er ook te koop op marktplaats vanaf € 120,-
Als je nu een standaard tv abonnement afsluit bij Ziggo kun je die nieuw er bij aanschaffen voor 99 euro ;)

GerkeP

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 15:44
GerkeP schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:44:
[...]

Je bent levensmoe (internettechnisch dan)?

[...]

SIP loopt standaard via poort 5060. Als je zoekt op KPN en dochters over blokkade van poort 5060 kom je heel veel informatie tegen. Je kunt daar over klagen bij je provider, die schendt de netneutraliteit in deze.....
Uitsluitend om even snel te testen om te zien welke poorten het open wil zetten... Maar ik zet m'n upnp wel uit na testen.

De opmerking van joop99, dat Telfort het Internet VLAN voor SIP gebruikt was ik natuurlijk vergeten... bij OBN/XMS had het een eigen vlan daarvoor...

Met andere woorden, jammer maar helaas... |:(

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

• Rallye
  • Laatst online: 18-09 06:57
Deze week de Telfort nieuwsbrief ontvangen. De laatste zin is de belangrijkste: "BBC Two is vanaf nu ook beschikbaar in HD-kwaliteit op kanaal 112." Lang gewacht en stil gezwegen.....

En inderdaad, het klopt, ook op de Amino. Nu RTL Deutschland nog....

Wil iemand overigens eens voor mij checken of op de Acadyan de Nederlandse publieke zenders met surround-geluid worden doorgegeven (zie mijn post eerder deze week)?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
Verwacht op de KPN ITV propositie geen surround bij de NL publieke zenders (helaas).

De streams bevatten het gewoon niet (anders had de Amino het ook wel weergegeven).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
GerkeP schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:24:
[...]

En dat is dus echt onzin, je hebt niet alles in de hand, als jij denkt dat dat wel zo is mogen ze je wat mij betreft direct isoleren bij je ISP ;-) 99% kans dat je dus onderdeel bent van een botnet.

http://www.eweek.com/secu...ions-of-upnp-devices.html

Net zoals de fabeltjes dat Linux en OSX niet vatbaar zijn voor virussen etc. Vervolgens zijn die osen de grootste bron van alle infecties ;)

http://www.networkworld.c...meras---network-prin.html

https://prezi.com/0hxetoxe4epq/home-network-horror-stories/

http://www.howtogeek.com/...-is-upnp-a-security-risk/

Mooi voorbeeld, xs4all sluit je internet af op het moment dat blijkt dat je UPNP gebruikt ;)

Xs4all sluit netwerk af
Het gaat in die links om een specifieke exploit die bij de meeste upnp deamons al is gefixt. Begrijp me niet verkeerd, als je uPnP gebruikt dan geef je wat security op voor gebruikersgemak, maar dat kan alleen misbruikt worden vanuit je eigen netwerk (als een upnp geüpdatet hebt en de poort of link van de upnp server randomizeert). Met een recente versie van miniupnpd zit je "goed".

Ik heb het uitgeschakeld hoor, ik heb het niet echt nodig, dus ik accepteer die wat tragere torrents maar (ben te lui om een port te forwarden en die bij iedereen in het huishouden in te stellen).

On topic: HD BBC2 is enorm goed nieuws, paar weken geleden ergerde ik me er nog aan dat het niet in HD was, dus dit komt mooi uit. Hopelijk krijgen we binnenkort BBC3 (in HD) weer terug.

[ Voor 5% gewijzigd door Mithrildor op 11-09-2015 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
eymey schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:49:
Verwacht op de KPN ITV propositie geen surround bij de NL publieke zenders (helaas).

De streams bevatten het gewoon niet (anders had de Amino het ook wel weergegeven).
Bedankt, ik had al zoiets verwacht. Blijft vreemd dat bij DVB-C de publieken wel surround hebben; KPN krijgt het dus wel binnen. Ik moet nu alleen de publieken via DVB-C en de commmerciëlen (alleen op de Amino in surround) via de Amino kijken.......
Mithrildor schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 01:01:
On topic: HD BBC2 is enorm goed nieuws, paar weken geleden ergerde ik me er nog aan dat het niet in HD was, dus dit komt mooi uit. Hopelijk krijgen we binnenkort BBC3 (in HD) weer terug.
Volgens mij kun je die hoop opgeven: wij hebben BBC3 en BBC4 ingeruild voor BBC First. Heb ik niet ergens gelezen dat BBc3 sowieso op de tocht staat?

[ Voor 29% gewijzigd door Rallye op 11-09-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, op DVB-C wordt gewoon alles 'as is' doorgezonden.

En blijkbaar klagen er nog steeds niet genoeg mensen over het ontbreken van surround op NPO1, 2 en 3 (ik moet zeggen dat ik het daar ook niet heel erg mis).

Overigens, om nog even terug te komen op mijn probleem met de wegvallende audio op FM:

Sinds deze week gebeurt het weer herhaaldelijk, op exact dezelfde manier als een paar weken terug. Wat ik toen al vond is nu dus bewezen: Het ligt absoluut aan iets in het headend, waar de aanvoer op FM-signalen gemoduleerd wordt, niet in mijn apparatuur. Het vervangen van de CATV module en het plaatsen van het mantelstroomfilter heeft dus niet geholpen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rallye schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:40:
[...]
Bedankt, ik had al zoiets verwacht. Blijft vreemd dat bij DVB-C de publieken wel surround hebben; KPN krijgt het dus wel binnen. Ik moet nu alleen de publieken via DVB-C en de commmerciëlen (alleen op de Amino in surround) via de Amino kijken.......
[...]
Sterker nog: iig in sommige gebieden zitten de surround publieke kanalen wél in de iptv streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:51

servies

Veni Vidi Servici

Rallye schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:40:
[...]

Ik meen mij vaag te herinneren dat de commerciëlen destijds bij KPN aan de bel hebben getrokken met betrekking tot verminking van hun signaal en dat zodoende de commerciëlen wel surround hebben... In het begin was er ook bij de commerciële zenders geen surround...
Tenzij je in het oudere glasvezel gebied zat waar in het begin ook ongecodeerd werd gestreamd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb volgens mij nooit ongecodeerde streams gehad (aansluiting Concepts glasvezel november 2011). Dat geklaagd is door de commerciëlen heb ik ook begrepen. Blijft bizar dat je dan niet consequent de publieken ook surround geeft op IPTV.

Voor mij is het ontbreken van surround een extra hobbel om afscheid te nemen van DVB-C. Dat kan toch niet de bedoeling van Telfort zijn. Ik realiseer me dat ik tot een minderheid behoor die hier last van heeft (ik doe alles via mijn Marantz sr6006) maar dit is gewoon inconsequent. Bovendien lastig: ff zappen van publiek naar commercieel moet altijd op twee verschillende ingangen.

[ Voor 84% gewijzigd door Rallye op 11-09-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:40
Rallye schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:02:
Bovendien lastig: ff zappen van publiek naar commercieel moet altijd op twee verschillende ingangen.
Het lijkt mij dat zappen niet het probleem is, pas als je iets wil zien (blijft kijken) heeft Dolby Surround toegevoegde waarde. Of laat jij je programmakeuze afhangen van het geluid wat je op dat moment krijgt.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik bedoel zappen niet als bezigheid, maar ik bedoel zappen in de zin van "overschakelen". Had beter dat woord kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Rallye schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:38:
Ik heb regelmatig geklaagd over het ontbreken van surround geluid bij de publieke HD-zenders op het Amino-platform (waar de commerciëlen wel voorzien zijn van surround). Hoe zit dat eigenlijk bij de nieuwe propositie?
Volgens mijn receiver is er wel surround bij de publieke omroepen, het is alleen geen digitaal 5.1 geluid, maar gewoon Dolby Surround. Maar dat werkt ook (alleen iets minder goed).

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Uhm, dat betekent dat jouw receiver zelf surround uit het stereosignaal haalt :). Is dus niet 'echt' discreet 5.1 geluid .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Andrehj heb je het over DVB-C of de Amino? Mijn Amino staat op Digital Plus, dus het geluid is inderdaad wel digitaal. Echter het is geen surround, maar gewoon stereo, in tegenstelling tot de commerciëlen, die wel surround hebben. Op DVB-C is het andersom. KPN krijgt het dus wel binnen, maar haalt het er voor de Amino weer af. Zucht.....

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 15-09-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01
Weet iemand of de KPN ITV app voor Windows ook werkt met een Telfort glasvezel verbinding? Ik heb een Windows tablet en wil overstappen van Ziggo naar glasvezel en ben aan het kijken naar aanbieders die een Windows (Phone) app hebben. Voorlopig heb ik alleen KPN en Xs4all gevonden.

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
En de DNS ligt er weer uit. Heb ze aangepast naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 van Google. Zijn daar nog nadelen aan verbonden? Anders laat ik die gewoon altijd zo staan...

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het Leoh-Paard schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:42:
En de DNS ligt er weer uit. Heb ze aangepast naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 van Google. Zijn daar nog nadelen aan verbonden? Anders laat ik die gewoon altijd zo staan...
Ach, het is google....

Ik gebruik zelf openDNS

Te koop....

• Andrehj
  • Nu online
Rallye schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:10:
@Andrehj heb je het over DVB-C of de Amino? Mijn Amino staat op Digital Plus, dus het geluid is inderdaad wel digitaal. Echter het is geen surround, maar gewoon stereo, in tegenstelling tot de commerciëlen, die wel surround hebben. Op DVB-C is het andersom. KPN krijgt het dus wel binnen, maar haalt het er voor de Amino weer af. Zucht.....
Ik heb het over de Amino (M540). Volgens daaraan gekoppelde receiver (Yamaha RX-S600D) is het geluid van de publieke omroepen Dolby Surround en het geluid van de commerciëlen Dolby Digital. En dat eerste klopt ook met mijn beleving, want de stemmen komen netjes uit de centerspeaker, de lage tonen + links/rechts-effecten uit de frontspeakers en bijvoorbeeld het applaus netjes uit de achterkanalen.
Ahaa, was dat het probleem. Ik heb hier alles zitten resetten, omdat een pas opgestarte PC niet meer het internet op kon, maar een audio-stream op de receiver wel door bleef lopen...
Momenteel werkt het trouwens weer. Is het een idee om de DNS van Google als secondary DNS in te stellen in de router?

[ Voor 25% gewijzigd door Andrehj op 16-09-2015 14:51 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Tvern
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-08 23:12
Heb het zelfde geconstateerd. Nadeel is dat google nog meer van je te weten komt.
Voorheen gebruikte ik 208.67.222.222 als voorkeur met 8.8.8.8 als alternatief.
Nu ben ik even aan het kijken wat de snelste opties zijn.

Wel erg slecht. Voor de meeste gebruikers is dit niet zomaar op te lossen.

Verwijderd

De "oude" zijn wel beschikbaar 213.197.28.3 en 213.197.30.28. gewoon een mix oud en nieuw (85.113.233.93 en 85.113.233.94 ) gebruiken.

DNS servers waren volgens mij niet plat maar het netwerk en aangezien ze in hetzelfde netwerksegment staan dan zijn dan beide servers onbereikbaar. Kon je een keer verwachten

De DNS servers getest en die van Telfort (oude pakket) zijn gewoon sneller als Google of OpenDNS

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2015 15:12 ]

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:41
Tvern schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:50:
[...]

Heb het zelfde geconstateerd. Nadeel is dat google nog meer van je te weten komt.
Voorheen gebruikte ik 208.67.222.222 als voorkeur met 8.8.8.8 als alternatief.
Nu ben ik even aan het kijken wat de snelste opties zijn.

Wel erg slecht. Voor de meeste gebruikers is dit niet zomaar op te lossen.
Als ik even logisch probeer te redeneren.

Dat Google je surfgedrag kent is wellicht beter dan wanneer je provider dat kent. Je provider valt onder de nederlandse wetgeving en moet dus, indien dat gevraagd wordt, jouw surfgegevens afstaan aan Justitie.
Google valt niet onder nederlandse justitie en zou dat niet moeten hoeven.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• eymey
Andrehj schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:48:
[...]

Ik heb het over de Amino (M540). Volgens daaraan gekoppelde receiver (Yamaha RX-S600D) is het geluid van de publieke omroepen Dolby Surround en het geluid van de commerciëlen Dolby Digital. En dat eerste klopt ook met mijn beleving, want de stemmen komen netjes uit de centerspeaker, de lage tonen + links/rechts-effecten uit de frontspeakers en bijvoorbeeld het applaus netjes uit de achterkanalen.
"Dolby Surround" is gewoon wat informatie geëncodeerd in het stereo-signaal. Oftewel, Ze stoppen wat (onhoorbare) informatie in het 2-kanaals geluid zodat jouw receiver daar toch redelijk netjes 'surround' van kan maken. Maar het is en blijft een 2-kanaals audiostream. (de meer technische uitleg: Wikipedia: Dolby Surround ) Het "dolby surround" dat jij ervaart / wat jouw receiver ook als zodanig herkent, zou je zelfs al bij analoge TV of van VHS door moeten kunnen krijgen :P

Dit klinkt heel aardig, maar het is nog steeds een heel ander signaal dan het "Dolby Digital" signaal dat óók de publieken gewoon de mediagateway in Hilversum uit sturen, maar wat door KPN dus weg gelaten wordt uit de IPTV streams.

Voor receivers die hier niets speciaals mee doen (of het niet als zodanig herkennen) is het dus gewoon een PCM stereo stream zodra het de optical (en wrs ook HDMI) uitgang uit gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 16-09-2015 15:52 ]

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:36:
[...]

Als ik even logisch probeer te redeneren.

Dat Google je surfgedrag kent is wellicht beter dan wanneer je provider dat kent. Je provider valt onder de nederlandse wetgeving en moet dus, indien dat gevraagd wordt, jouw surfgegevens afstaan aan Justitie.
Google valt niet onder nederlandse justitie en zou dat niet moeten hoeven.
http://blog.censurfridns.dk/en/ip

91.239.100.100
89.233.43.71

Op dit moment zijn de NL providers volgens mij niet meer verplicht om te loggen en moeten alle oude log gegevens worden verwijderd

• Tvern
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-08 23:12
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:03:
De DNS servers getest en die van Telfort (oude pakket) zijn gewoon sneller als Google of OpenDNS
Ik kom tot dezelfde conclusie, dus heb nu 85.113.233.94 -> 213.197.28.3 -> 208.67.220.220. Laatste voor als het bij Telfort echt mis gaat.

@Barre: Onderbuikgevoel ga je met logisch redeneren niet makkelijk verantwoorden ;) , maar ik denk dat DNS requests niet veel toevoegen voor justitie, wanneer blijkbaar mijn ISP al meewerkt. De CIA zou er wellicht meer aan hebben.

Verwijderd

Hier (1339KP) geen TV. Elders?

Overigens vreemde storing. Wel Nl1, 2 en 3 en verder wat lokalen. Commercieels niets. Heeft Telfort vergeten te betalen?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2015 20:08 ]

• grq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-09 00:44

grq

Ik mis op DVB-C een hoop kanalen sinds vandaag. Ik heb m'n tv al eens opnieuw laten scannen, maar het beeld blijft zwart. 't Zijn ook net de zenders waar ik op dit moment eigenlijk naar zou kijken, alleen een paar van de basiszenders en verder bagger als TV Oranje is beschikbaar.

@TonVH kijk jij ook via DVB-C?

EDIT: aan de hand van je edit denk ik van wel. Ik zie op Twitter dat meer mensen er last van hebben. Terwijl ik dit typ komen er ook wat meer zenders weer terug, de zenders van RTL en SBS zijn er weer.

[ Voor 24% gewijzigd door grq op 16-09-2015 20:25 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hoe alles OK, maar wel met KPN propositie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grq

grq

Nog even over de surroundsoundkwestie: Zie hier de specs van een stream van RTL 4 (links) vs. die van NPO 1 (rechts). RTL krijgt vier extra kanalen mee. Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P8y0uZF.png?1

Verwijderd

grq schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:22:
Ik mis op DVB-C een hoop kanalen sinds vandaag. Ik heb m'n tv al eens opnieuw laten scannen, maar het beeld blijft zwart. 't Zijn ook net de zenders waar ik op dit moment eigenlijk naar zou kijken, alleen een paar van de basiszenders en verder bagger als TV Oranje is beschikbaar.

@TonVH kijk jij ook via DVB-C?

EDIT: aan de hand van je edit denk ik van wel. Ik zie op Twitter dat meer mensen er last van hebben. Terwijl ik dit typ komen er ook wat meer zenders weer terug, de zenders van RTL en SBS zijn er weer.
Ook DVB-C. Geloof dat nu alles er weer is.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:05

Yucko

One clown to rule them all !

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:03:
De "oude" zijn wel beschikbaar 213.197.28.3 en 213.197.30.28. gewoon een mix oud en nieuw (85.113.233.93 en 85.113.233.94 ) gebruiken.

DNS servers waren volgens mij niet plat maar het netwerk en aangezien ze in hetzelfde netwerksegment staan dan zijn dan beide servers onbereikbaar. Kon je een keer verwachten

raar, heb hier nog een oud telfort pakket (alsin: oude propositie zonder experiabox) en zie in mijn router toch echt de IP-adressen 85.113.223.93 en 85.113.223.94 staan als DNS servers, terwijl dit volgens jou dus 213.197.28.3 en 213.197.30.28 zou moeten zijn :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• grq

grq

Het Leoh-Paard schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:12:
Weet iemand toevallig of Telfort glasvezel via DVB-C nog nieuwe zenders zal toevoegen? Ik kijk nog wel eens RTL Z, en dat wordt vanaf maandag een eigen kanaal. De Amino heb ik eigenlijk nooit aan.
Ik tref hem hier aan op kanaal 71, zij het zonder beeld of geluid. Misschien dat daarom het DVB-C netwerk al uren kuren heeft? Foutje bij het toevoegen?

Verwijderd

Yucko schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:41:
[...]

raar, heb hier nog een oud telfort pakket (alsin: oude propositie zonder experiabox) en zie in mijn router toch echt de IP-adressen 85.113.223.93 en 85.113.223.94 staan als DNS servers, terwijl dit volgens jou dus 213.197.28.3 en 213.197.30.28 zou moeten zijn :?
Nee tot 2 maanden geleden waren de 213.197.28.3 en 213.197.30.28 gewoon ingebruik via DHCP. Telfort heeft ze zelf gewijzigd naar 85.113.233.93 en 85.113.233.94

Trouwens de lijbrandt / ITNS DNS servers 188.142.0.6 en 188.142.0.22 zijn ook nog te gebruiken

• Rallye
grq schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:44:
Nog even over de surroundsoundkwestie: Zie hier de specs van een stream van RTL 4 (links) vs. die van NPO 1 (rechts). RTL krijgt vier extra kanalen mee.
Mooi dat je dat op deze manier kunt vaststellen! Heeft iemand inzicht in de overwegingen van KPN/Telfort is deze inconsequente manier van aanbieden?

Misschien ga ik toch op het Telfort-forum hier een balletje over opgooien.

[ Voor 8% gewijzigd door Rallye op 17-09-2015 06:45 ]

• eymey
De oriignele overweging was altijd om de IPTV streams zo compact mogelijk te houden, om ook zo veel mogelijk KPN klanten met een langzamere ADSL-verbinding TV te kunnen bieden.

Toen kamen de wat betere HD-streams erbij (HD+ op Amino's, HDglas op het KPN ITV platform) en nog wat later kregen die streams er ook surround bij. Waaorm dat bij de NPO niet is gedaan? Geen idee.

Het kan er inderdaad mee te maken hebben dat er vanuit de commerciele zenders op een gegeven moment klachten richting KPN zijn gegaan dat hun streams niet voorzien zijn val alle features en dat er vanuit de NPO niet geklaagd is. Ofzo.

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 17-09-2015 08:15 ]

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:38
Comodo DNS heeft malware/phishing site blokkering.

• Jelte
  • Niet online
Op DVB-C krijg ik twee geluidssporen mee bij NPO1-3. Maar standaard wordt de stereo gepakt. Overschakelen naar 5.1 kan dus wel.

Kan het zo zijn dat dat ook zo werkt bij de HD-streams op het ITV platform?

• eymey
Nee. Zoals @grq ook al aantoont: De stream zit gewoon niet in de door KPN aangeleverde IPTV streams. Niet op het Amino platform en niet op het ITV platform.

Zelfs áls je STB dus wel de mogelijkheid zou hebben om de stream te selecteren, zit het er gewoon niet in ;)

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik meen in het verleden ergens gelezen te hebben dat de streams niet mogen worden aangepast en dat ze 1 op 1 moeten worden doorgegeven.

Is dat zo, en zo ja, waarom geldt dat niet voor KPN e.c.?

Te koop....

Verwijderd

@denan heeft in het verleden eens gepost dat in de NPO bron die KPN gebruikt geen 5.1 kanalen zitten

De iptv streams van KPN komen volgens mij van KPN Broadcast Services. KPN ITNS gebruikt voor DVB-C signaal dus een andere bron.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2015 14:21 ]

• Rallye
En die NPO-bron is dus een andere dan de bron voor de commerciëlen?

Edit: vraag geplaatst op het Telfort-forum, zie https://forum.telfort.nl/...lieken-commercielen-51993

[ Voor 53% gewijzigd door Rallye op 17-09-2015 17:44 ]

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:42:
Nee. Zoals @grq ook al aantoont: De stream zit gewoon niet in de door KPN aangeleverde IPTV streams. Niet op het Amino platform en niet op het ITV platform.

Zelfs áls je STB dus wel de mogelijkheid zou hebben om de stream te selecteren, zit het er gewoon niet in ;)
Niet overal op het Amino platform. In sommige gebieden (wellicht WGDO?) worden ze wel doorgegeven, dus ze komen wel binnen bij ITNS.

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ten tijde van Concepts en de oude WGDO streams had ik wel 5.1 geluid op de publieken en nu bij telfort/KPN heb ik alleen de stereo variant... KPN doet er dus wel iets mee,,,

[ Voor 16% gewijzigd door JustSomeone op 17-09-2015 20:34 ]

• eymey
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:53:
[...]

Niet overal op het Amino platform. In sommige gebieden (wellicht WGDO?) worden ze wel doorgegeven, dus ze komen wel binnen bij ITNS.
Ik zeg ook niet dat ze niet zo binnen komen, ik zeg dat KPN ze niet zo levert (of, als je het anders leest, KPN haalt het er dus idd bewust uit).

Verwijderd

JustSomeone schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:30:
Ten tijde van Concepts en de oude WGDO streams had ik wel 5.1 geluid op de publieken en nu bij telfort/KPN heb ik alleen de stereo variant... KPN doet er dus wel iets mee,,,
Ben je ondertussen verhuisd of zit je nog op hetzelfde netwerk? Of overgestapt op Telfort nieuw (dus zonder Amino)?

Als je (in WGDO gebied) de iptv streams in tvheadend zou kunnen hebben, zou er 5.1 in zitten bij NPO HD.
eymey schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:51:
[...]

Ik zeg ook niet dat ze niet zo binnen komen, ik zeg dat KPN ze niet zo levert (of, als je het anders leest, KPN haalt het er dus idd bewust uit).
Mijn punt was dat ze dat niet overal (of niet bij alle streams) doen. In WGDO zitten ze voor zover ik weet gewoon nog in de Amino 'playlist' (de betreffende streams kan je zien in de javascript code die je van het adres kan plukken dat her en der nog te vinden is buiten Tweakers). Of de Amino ze ook laat kiezen, weet ik niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2015 22:58 ]

• eymey
Dat klopt. Maar WGDO is tegenwoordig zeer in de minderheid als je kijkt naar aantallen aansluitingen. Vandaar dat ik het als veiliger beschouw, om verwarring te voorkomen, om gewoon ervan uit te gaan dat DD5.1 op NPO 1, 2 en 3 HD niet meer wordt doorgegeven ;)

Zelf ken ik overigens niemand meer met IPTV op WGDO. Dus er is ook geen makkelijke manier meer om te bepalen of de streams met DD5.1 erin nog beschikbaar zijn op dat netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komend weekend zal ik de Animo eens aansluiten en zien wat de receiver aangeeft. Dan weten we iig of ze via de Amino nog beschikbaar zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:54:
[...]

Ben je ondertussen verhuisd of zit je nog op hetzelfde netwerk? Of overgestapt op Telfort nieuw (dus zonder Amino)?

Als je (in WGDO gebied) de iptv streams in tvheadend zou kunnen hebben, zou er 5.1 in zitten bij NPO HD.

[...]

Mijn punt was dat ze dat niet overal (of niet bij alle streams) doen. In WGDO zitten ze voor zover ik weet gewoon nog in de Amino 'playlist' (de betreffende streams kan je zien in de javascript code die je van het adres kan plukken dat her en der nog te vinden is buiten Tweakers). Of de Amino ze ook laat kiezen, weet ik niet.
Ik ben niet verhuisd, woon in Deventer. Voordat ik van Concepts naar Telfort gemigreerd zou worden, werden de streams aangepast aangezien de 5.1 wegviel bij de publieke zenders. Nu hebben alleen de commerciëlen hebben 5.1 geluid.

Ik heb het geluid optisch aangesloten naar mijn versterker en in het display kan ik zien of het 2.0 geluid is of 5.1 (bij dezelfde instellingen op de versterker natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Laatst online: 09-08-2023
Heel andere vraag, maar wat als de amino defect is. Gaat of kan Telfort een andere of nieuwe Amino leveren??
Ik wil namelijk mijn huidig abonnement niet aanpassen (ivm DVB-C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
henrickus schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:13:
Heel andere vraag, maar wat als de amino defect is. Gaat of kan Telfort een andere of nieuwe Amino leveren??
Ik wil namelijk mijn huidig abonnement niet aanpassen (ivm DVB-C)
Ja voorlopig krijg je een nieuwe Amino en Telfort zegt 'nog genoeg' Amino's te hebben. Maar de vraag blijft natuurlijk voor hoe lang. Een paar jaar? Ook denk ik niet dat Telfort nog tijd/geld steekt in het platform, dus ik denk niet dat we nog nieuwe features of nieuwe firmware kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Gaat mij in principe niet direct om nieuwe features, maar merk dat ik zo nu en dan wel storing heb.
Eerst bevriest het beeld en dan moet opeens de Amino opnieuw autenticeren.
Ook wil de amino soms niet opstarten en moet ik de stroom eraf halen, even wachten en dan gaat het weer een hele tijd goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Laatst online: 18-09 16:12
Zo, nu krijg ik dan dus ook te maken met de kuch 'beroemde' service van telfort na jaren lang tevreden XMS klant te zijn geweest en gedwongen overgestapt...

Vrijdag 11 September kwam ik terug van een 6 weken durende vakantie, en had geen werkend internet. Direct Telfort getwittert met info zodat zij contact op konden nemen met mij (kon toen niet bellen), op de valreep nog een telefoon kunnen regelen en kunnen bellen, maandag afspraak met monteur.
Maandag zelf nog is goed gaan kijken en zag dat aan de buitenkant van mijn flat flinke schade was aan de glastube, direct nog even contact opgenomen met het monteurs bedrijf, helaas kon de monteur niet direct alles meenemen om te lassen. Dus nieuwe afspraak gemaakt voor afgelopen maandag, ik woon 4 hoog en zonder hoogwerker was het ze inderdaad niet zomaar gelukt.
De monteur vorige week gaf ook aan dat ik van het oude DRG modem over zou gaan naar een Genexis, prima wmbt.

Afgelopen maandag kwam het team met de hoogwerker, tube vervangen, glas opnieuw ingeblazen oude DRG opnieuw aangesloten, helaas geen DHCP lease. De monteur gaf aan dat ik zelf opnieuw contact moest leggen met Telfort (ik begrijp hem, hij is onderaannemer en heeft grote druk om te presteren en meer klanten te bezoeken, maar het is niet correct dat hij weggaat zonder dat het probleem volledig verholpen is)
Telfort direct weer proberen te bereiken via Twitter, en tot op heden nog geen inhoudelijke reactie van webcare :(

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 14:41
Hallo allemaal,

Weet iemand of het mogelijk is om de streams van telfort op mijn tablet te kijken, ook als ik niet in mijn thuisnetwerk zit? Moet ik hier iets van een VPN voor instellen bijvoorbeeld, en zijn hier handleidingen voor?

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Welk Telfort-systeem heb je? Met een Amino of een Acadyan?

Bij het Amino-systeem kun je inderdaad misschien iets met VPN regelen, maar als je bij iemand anders thuis bent die hetzelfde systeem heeft werkt het op zijn wifi ook.....

• geert_schrijver
Rallye schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:25:
Welk Telfort-systeem heb je? Met een Amino of een Acadyan?

Bij het Amino-systeem kun je inderdaad misschien iets met VPN regelen, maar als je bij iemand anders thuis bent die hetzelfde systeem heeft werkt het op zijn wifi ook.....
Ik heb het Amino systeem (het "oude" telfort). Het schijnt te kunnen, maar ik zou niet precies weten hoe. Is het instellen van een VPN op mijn router (TP-link Archer C7) voldoende?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:58

Nicap

Tsssk....

geert_schrijver schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:14:
[...]

Ik heb het Amino systeem (het "oude" telfort). Het schijnt te kunnen, maar ik zou niet precies weten hoe. Is het instellen van een VPN op mijn router (TP-link Archer C7) voldoende?
Volgens mij dien je een VPN server te draaien thuis. Meestal is het VPN gebeuren in een router gewoon VPN Passthrough.

• eymey
Yep. Je moet in zulke gevallen thuis een VPN server draaien.

Iedere router die VPN server functionaliteit heeft (dus niet alleen maar passthrough, zoals Nicap terecht aangeeft) moet in principe voldoen.

Zo draai ik thuis op het "Oude" Telfort met een Fritz!box 7490 als router en die heeft een VPN server op basis van IPSEC. Wel heb ik ook nog GRE en een bepaalde TCP poort doorgestuurd naar m'n Synology NAS, waar ook nog een PPTP VPN server draait, voor die gevallen dat ik ergens ben waar IPSEC naar buiten toe niet goed wordt doorgelaten.

Op die manier maak ik vaak gebruik van bv. de Telfort Glas app om even nog wat opnames te plannen.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 23-09-2015 09:18 ]

• geert_schrijver
Ok, bedankt voor de info, ik ga eens wat proberen!

• Rallye
eymey schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:18:
Op die manier maak ik vaak gebruik van bv. de Telfort Glas app om even nog wat opnames te plannen.
Dat begrijp ik niet. Het plannen van opnames op de Glashart-app op de iPad (ook Telfort oud) werkt bij mij zelfs vanaf 3G, wifi in de trein en de wifi op mijn werk. Geen VPN nodig. Werkt het bij jou anders?

• eymey
Euhm, ik moet toegeven dat ik dat eigenlijk nooit heb uitgeprobeerd 8)7. Maar dingen zoals live TV kijken en zo gaan in ieder geval niet. Dus ik gebruik eigenlijk by default al VPN :)

• urk_forever
  • Laatst online: 16:01
urk_forever schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:59:
Weet iemand of de KPN ITV app voor Windows ook werkt met een Telfort glasvezel verbinding? Ik heb een Windows tablet en wil overstappen van Ziggo naar glasvezel en ben aan het kijken naar aanbieders die een Windows (Phone) app hebben. Voorlopig heb ik alleen KPN en Xs4all gevonden.
Niemand hier ervaring mee?

Hail to the king baby!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:40
Ik heb hier wel een keer naar gekeken, maar het resultaat weet ik niet meer. Of het werkte niet, of ik had mijn account gegevens niet bij de hand.
Ik zal het de komende dag even testen op mijn W10 laptop en op mijn Surface RT.
De apps van KPN en xs4all op Windows Phone doen het in elk geval niet.

• henrickus
St00mwals schreef op donderdag 24 september 2015 @ 06:50:
[...]

Ik heb hier wel een keer naar gekeken, maar het resultaat weet ik niet meer. Of het werkte niet, of ik had mijn account gegevens niet bij de hand.
Ik zal het de komende dag even testen op mijn W10 laptop en op mijn Surface RT.
De apps van KPN en xs4all op Windows Phone doen het in elk geval niet.
Volgens mij is er geen werkende Telford-icm-Amino- app voor de windows omgeving

• St00mwals
  • Laatst online: 14:40
henrickus schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:43:
[...]

Volgens mij is er geen werkende Telford-icm-Amino- app voor de windows omgeving
Het gaat hier volgens mij ook niet om de amino (oude omgeving) maar om de nieuwe omgeving zonder Amino en DVB-C.
Ik heb in elk geval niks van Amino thuis staan en ben sinds een paar maanden over op Telfort glas.

Of haal ik nu van alles door elkaar???

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
St00mwals schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:21:
[...]

Het gaat hier volgens mij ook niet om de amino (oude omgeving) maar om de nieuwe omgeving zonder Amino en DVB-C.
Ik heb in elk geval niks van Amino thuis staan en ben sinds een paar maanden over op Telfort glas.

Als je een witte afstandbediening voor de tv ontvanger hebt heb je de nieuwe propositie (de oude telfort glas oplossing heeft een zwarte afstandsbediening). Wat betreft de app, als deze vergelijkbaar is met het itvonline gedeelte dan zal de xs4all en KPN app niet werken, voor het online gedeelte werkt dat namelijk niet (zelfs niet met handmatig inloggen), kennelijk heeft telfort een andere gebruikersadministratie.

• henrickus
St00mwals schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:21:
[...]

Volgens mij niet....
Of er voor de nieuwe Telfort een windows app is (die werkt) weet ik niet.

Voor de Amino-Telfort is deze er helaas niet :'( (of ik moet wat gemist hebben)

• Barre73
Er is geen enkele app voor Telfort voor Windows Phone. KPN is enige met een officiële app die ik kan vinden. Voor XS4all is een officieuze app gemaakt door ene Arnold Vink.

Dat Telfort, KPN en XS4all hetzelfde TV platform delen is helaas geen reden om dan ook de KPN app voor alle KPN dochtermerken beschikbaar te maken blijkbaar

• geert_schrijver
eymey schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:18:
Yep. Je moet in zulke gevallen thuis een VPN server draaien.

Iedere router die VPN server functionaliteit heeft (dus niet alleen maar passthrough, zoals Nicap terecht aangeeft) moet in principe voldoen.
Goed, ik heb eea ingesteld met mijn router (Archer C7) en Synology NAS, en het lijkt te werken! Nu het volgende probleem, wat er overigens volledig los van staat:

Ik kan op de Ipad van mijn vriendin wel live TV kijken via de app, maar op mijn eigen Ipad niet. Beide zijn Ipad Air2's, lid van hetzelfde netwerk, en toch werkt het niet. Als ik op "live tv" druk, dan zie ik de zenders, maar staat er bij alle zenders dat er "geen informatie beschikbaar" is.

Iemand enig idee?

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:18

mb1

Ik werd net gebeld door Telfort retentie en heb een jaartje verleng onder de oude propositie (met DVB-C)
gaat over een maandje in en ik ben dus iig tot 23-10-2016 voorzien van een aansluiting op het "oude pakket".

• Rallye
@geert_schrijver: heb je de tweede iPad wel gekoppeld aan de Amino?

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Ik zie bij IpTV op het Animo platform in Winterswijk dat de programma gids geen gegevens beschikbaar zijn op de volgende zenders:
Discovery HD
TLC (HD)

Dit is wel lastig met opnemen van programma's (vooral discovery), begin van de week was de programma gids wel gevuld.

Hebben hier meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 08:41
NDSFREAK schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:16:
Ik zie bij IpTV op het Animo platform in Winterswijk dat de programma gids geen gegevens beschikbaar zijn op de volgende zenders:
Discovery HD
TLC (HD)

Dit is wel lastig met opnemen van programma's (vooral discovery), begin van de week was de programma gids wel gevuld.

Hebben hier meer mensen last van ?
Hier in Dordrecht ook. Ook bij Discovery inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Rallye schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:57:
@geert_schrijver: heb je de tweede iPad wel gekoppeld aan de Amino?
Ja, tweede Ipad is gewoon gekoppeld aan de Amino. Heb dit voor de zekerheid nogmaals gedaan gisteren. Ik kan de Ipad ook gebruiken om te TV te bedienen, maar live TV op de ipad kijken kan niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Je kunt bevoegdheden aangeven gekoppelde iPads, bijvoorbeeld om wel of geen opnamen te mogen plannen. Ik weet zo niet of de bevoegdheid om Live TV te mogen kijken ook (in jouw geval onbedoeld) kan zijn uitgeschakeld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Rallye schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:47:
Je kunt bevoegdheden aangeven gekoppelde iPads, bijvoorbeeld om wel of geen opnamen te mogen plannen. Ik weet zo niet of de bevoegdheid om Live TV te mogen kijken ook (in jouw geval onbedoeld) kan zijn uitgeschakeld.....
Hmzzzz, en is dat dan iets wat ik zelf kan veranderen, of moet Telfort dat voor mij doen? Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Nu online
Is je iPad al ge-update naar ios9?
Daar werkt live tv niet goed op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Update: Probleem lijkt hem erin te zitten dat na de update naar IOS9 live tv kijken via Ipad inderdaad niet meer werkt. Is ook gemeld in het forum van Telfort. Op site van Telfort melden ze dat dit alleen zo is met een sitecom router, maar dat gaat in mijn geval niet op.

Tijdelijke workaround:

"Selecteer zender die je wilt zien. Klik op de zender. Als je geluid hoort druk op de home toets van de iPad. Nu druk je weer op de tv app. Nu heb je wel beeld. Als op de start toets ( > ) heb je beeld en geluid."

Edit: Wat justsomeone zegt, dit lijkt inderdaad het probleem te zijn....

[ Voor 4% gewijzigd door geert_schrijver op 25-09-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
geert_schrijver schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:08:
[...]

Hmzzzz, en is dat dan iets wat ik zelf kan veranderen, of moet Telfort dat voor mij doen? Enig idee?
Beetje mosterd na de maaltijd, maar dat soort dingen kun je volgens mij bij het koppelen aangeven.

Overigens: had je niet beide iPads naar iOS 9 gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Nee, had ik inderdaad niet gedaan, daarin zit hem dus het verschil. Ik wacht ook nog mooi even met overzetten van de andere Ipad! Hoop dat ze het zsm oplossen bij Telfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Nu online
Inmiddels is er een update beschikbaar die dit oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
JustSomeone schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:50:
Inmiddels is er een update beschikbaar die dit oplost
Ik zie het net, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En nog steeds vallen NPO Radio 1 t/m 4 periodiek weg in Almere (1325, headend Flevoland) :(

Na de eerste melding (via social media) is hier thuis (ondanks mijn scepsis) de CATV module vervangen en is er een mantelstroomfilter geplaatst. Vervolgens heb ik 2 weken terug weer geklaagd en toen zou men wat in de wijkcentrale hebben gefixt. Dat zoiets tot een oplossing zou leiden leek mij al sterk, want als er in de wijkcentrale iets stuk is, dan zal eerder de hele CATV-dienst eruit liggen en niet precies enkele zenders die dan gewoon 'stil' worden (en waar het FM-signaal zelf er op dat moment dus nog wel is).

Maar de headend lokatie zelf weet men blijkbaar nog steeds niet te vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
eymey schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:14:
En nog steeds vallen NPO Radio 1 t/m 4 periodiek weg in Almere (1325, headend Flevoland) :(

Na de eerste melding (via social media) is hier thuis (ondanks mijn scepsis) de CATV module vervangen en is er een mantelstroomfilter geplaatst. Vervolgens heb ik 2 weken terug weer geklaagd en toen zou men wat in de wijkcentrale hebben gefixt. Dat zoiets tot een oplossing zou leiden leek mij al sterk, want als er in de wijkcentrale iets stuk is, dan zal eerder de hele CATV-dienst eruit liggen en niet precies enkele zenders die dan gewoon 'stil' worden (en waar het FM-signaal zelf er op dat moment dus nog wel is).

Maar de headend lokatie zelf weet men blijkbaar nog steeds niet te vinden.....
Ik zou tegen ze zeggen: Kijk eens net ten noorden van Bataviastad in Lelystad... Staat een niet te missen hoge toren. In de ruimtes daaronder en naast zou je wel eens een headend kunnen aantreffen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ghehe, nice :).

Nou ja, het is toch een aflopende zaak wat mij betreft met Telfort, ookal lees ik hier dat nog steeds mensen een jaar verlenging krijgen inclusief CATV.

Ik heb zin in wat nieuws, in het nieuwe jaar wordt het dus wrs toch Tweak, icm. Sparql of Ziggo. Tenzij m'n vriendin gaat aangeven dat ze toch wel heel hard begin gemist e.d. zou gaan missen. Ziggo heeft dat ook wel, maar de prijs daarvoor is zonder dat je ook internet en telefonie afneemt zo afgrijselijk hoog......

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 28-09-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:49:

Ik heb zin in wat nieuws, in het nieuwe jaar wordt het dus wrs toch Tweak, icm. Sparql of Ziggo. Tenzij m'n vriendin gaat aangeven dat ze toch wel heel hard begin gemist e.d. zou gaan missen. Ziggo heeft dat ook wel, maar de prijs daarvoor is zonder dat je ook internet en telefonie afneemt zo afgrijselijk hoog......
Replay TV van Ziggo alleen kun je dan de reclames niet doorspoelen. Geldt volgens mij niet bij NPO zenders maar doorspoelen. is tijdens de gehele aflevering niet mogelijk en dit lijkt mij wel lastig

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep. Maar voor zo ver ik heb begrepen heb je dat vooralsnog alleen bij de pakketten met Horizon.

En bij TV only zit je dan al gauw op een goede 30 euro per maand.

En dat vinden wij ridicuul veel voor alleen maar TV. Als we nou bij het ~19,- per maand abbo bij Ziggo ook al een settopbox met ReplayTV zouden krijgen met het huidige basispakket, dan zou ik dat al meer realistisch vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 08:41
Wat ik wel een voordeel vind van Ziggo t.o.v. Telfort met voor- en achteruit spoelen, is dat je bij Ziggo, als je op de informatieknop drukt tijdens het voor- of achteruit spoelen, kan zien welk programma er bezig is. Bij Telfort zie je alleen het spoelmenu.

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
@eymey, ikzelf heb ook wat zin in wat nieuws.
Nieuwe propositie telfort heb ik geen oren naar en de oude propositie heb ik laatste tijd steeds kleine irritatie storingen. Voicemail werkt af en aan onbetrouwbaar. VPN issues (inloggen bij vpn bij een van mijn opdrachtgevers levert problemen op, issue is in onderzoek) en DVB-C heb ik een tijdje terug afgezet ivm verstoringen tv.
(Zal bij terugkomst in NL weer aansluiten en kijken of ik de radio issues ook heb)

Mijn ouders hebben ziggo en zijn niet (meer) te spreken over de stabiliteit van diensten (en kaalslag vs prijsstijging die in gang gezet is)
tweak hoor ik positieve dingen over , maar krijg geen grip op hun iptv (sparql ) beleid. In de regio's met 1000mbit mogelijkheden schijnt het aanbod aan HD ruimer te zijn, maar krijg dat niet bevestigd.
Vind het bij overstap wel belangrijk om te weten, want met het huidige amino platform ben ik wel content. Jammer dat telfort dit loslaat bij de nieuwe (hogere snelheden) propositie.

• eymey
Op zich doet DVB-C het hier wel goed. Behalve dat dit bij ons wel het secundaire platform is en vooral gebruikt wordt voor (sporadisch) opnemen met TVHeadend en verder streaming naar tablet in andere ruimtes. Dus het wordt niet continu actief gebruikt.

Telefonie gebruik ik niet van Telfort dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Internet, inclusief VPN verbindingen, doet het hier prima (icm. een Fritz!box 7490 ).

Volgens mij is bij Sparql het aanbod gewoon overal hetzelfde. Wel kan dus de kwaliteit verschillen omdat men in gebieden zonder eigen apparatuur afhankelijk is van de KPN streams.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 30-09-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier bij mij is nu de 500 MB beschikbaar volgens de website
https://netco-fpi-info.fourstack.nl

mooi :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@eymey het was tot voor kort prima , maar toch komen er bij mij haperingen.
De vpn issues zijn sinds enkele weken aan de orde. Wat er precies verkeerd gaat is nog niet duidelijk, maar er zit een enorme lag in internet verkeer wat via VPN verloopt. Het reguliere verkeer ernaast is wel "strak" als voorheen. (Let wel het gast hierom een vpn verbinding met mijn opdrachtgever, dus niets elders inloggen op een vpn wat ik thuis beheer of zo).

Router issues zijn uitgesloten (diverse types uitgeprobeerd , geen verschil ) de Genexis lijkt het ook gewoon regulier te verwerken (volgens telfort), maar daarna gaat er iets verkeerd. Ook bij zgn 3rd party VPN's
ICT beheerder van opdrachtgever is ook KPN en men zoekt dit uit. (ICT beheer en via Telfort) Hoop met 2 weken meer te weten. Want VoIP over VPN en videoconferencing werkt hierdoor nauwelijks en eigenlijk alles over VPN werkt matig tot slecht.

Wat tweak betreft ze zitten in het centrum, misschien dat ik ze ga bezoeken. Geen idee of ze een opstelling hebben staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Qua uitgaand VPN maak ik eigenlijk alleen maar verbinding met de Cisco SSL VPN (anyconnect) van m'n werk. Dat werkt perfect :).

Any way, vandaag werd ik overigens weeeeeer gebeld door Guidion. Telfort had ze gevraag om bij mij "het modem" tekomen vervangen..... :') 8)7 |:( :( .

Dat is dus eind augustus al gebeurd, zonder resultaat.....
Evenals het vervangen van iets in 'mijn' Area-PoP......

Het headend, waar het probleem gewoon wel móet liggen, hebben ze dus nog niet gevonden. En ook de administratie van welke acties ze inmiddels in deze case hebben uitgevoerd is blijkbaar kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 15:12

Papillon

Spring 's in the Air...

Onlangs heb ik ook een aansluiting gekregen van Telfort. Ondanks voorbereidingen om eigen router in te zetten kwam ik een andere opstelling tegen dan ik in de diverse fora tegenkwam tegen. Nou heeft de opstelling van mij (laat ik het de nieuwe nieuwe propositie noemen) goede en mindere kanten. Doch voor de meesten zal het (zeker t.o.v. de KPN waar ik vanaf kwam) een hele verademing zijn.

Ik wilde een eigen router inzetten omdat de Experiabox v8 (van KPN) veeeel te weinig mogelijkheden gaf om een eigen netwerkje te hebben (al heb ik eerder een klein DC).. Daarvoor wilde ik IPTV direct op glasvezel laten verlopen etc. Voor meer info hierover verwijs ik graag netwerkje.com. Voorbereidend had ik al geconstateerd dat internet bij telfort op VLAN34 (KPN op VLAN 6) zit en IPTV op VLAN 4 (net als KPN). Voice loopt bij telfort over internet (VLAN 34).

Welnu spullen binnen gekregen en glasvezel kastje omgehangen gekregen door de monteur. (Had een NT kastje en heb weer een iets andere NT kastje) Wat er nu wezenlijk anders is in het kastje is mij niet duidelijk. Toen gaan aansluiten op basis van reeds verzamelde informatie. Internet had ik snel aan de praat. VLAN 6 -> 34 en PPPoE omzetten in DHCP en het werkt. IPTV wilde ik via VLAN 4 direct koppelen aan de glasvezel aansluiting. Dat blijkt niet te werken. Er gebeurt wel het e.e.a.. maar kreeg het niet aan de praat.

Na wat speur/uitzoek werk ben ik erachter gekomen dat Telfort nu gebruik maakt van routed IPTV via de experia box. Eenmaal toen ik op de experiabox ging kijken ging mijn mond open van verbazing. Ik kan verdorie nu wel de DHCP server instellen. Ik kan nu wel statische routes instellen en nog veel meer. Heb veel meer vrijheid dan ik gewend ben van KPN.

Routed IPTV had men al veel langer geleden in moeten voeren (ook bij KPN). Hierdoor wordt het nl. mogelijk dat zowel TV's als internet (simultaan) via 1 dezelfde kabletje kan verlopen. Men kan dan ook veelal simpele unmanaged switches aansluiten op de experia box en zo zowel TV als internet op andere plakken in huis brengen met een enkel kabeltje. Bij KPN kon technisch wel internet en TV op 1 kabel, maar praktisch werktte slechts 1 van de twee goed. Als zowel internet en IPTV werd gevraagd werktte er maar eentje goed. De ander niet/extreem traag. Dat was op te lossen door VLAN capabele switches in te zetten en IPTV en internet via trunk te consolideren en aan beide kanten uit elkaar te "trekken"

Inzetten van een eigen router is bij telfort nog steeds wel mogelijk maar dan zal men een IGMP proxy moeten gaan configureren. Dat heb ik nog niet uitgezocht. Daarnaast heb ik uiteindelijk de experiabox nog nodig voor de VOIP (IP Telefonie). Deze kan echter wel achter de router worden geplaatst, waardoor de router kan doen wat ik persoonlijk zou willen. (de voordeur van je netwerk zijn). Momenteel laat ik de experiabox deze rol nog vervullen tot ik e.e.a. heb uitgezocht m.b.t. IGMP Proxy en instellen ervan op mijn pfsense router.

Jammer dat eerdere onderzoeken/voorbereidingen van mij om een eigen router volledig functioneel in te zetten (Internet, IPTV en VOIP) verloren moeite bleken. Doch wel blij om te zien dat men toch iets leert door de eindgebruikers iets meer vrijheid te geven (DHCP, DNS, Static routes etc.etc.) en dat men nu wel zowel IPTV als internet via 1 kabel kan laten werken. Tenslotte kan iemand ook onder de moterkap van de auto en evt. aan de slag. Maar degenen die er geen verstand van hebben laten dat wel achterwege(uitzonderingen daar gelaten).

Kortom ik ben wel tevreden met de overstap van KPN naar Telfort (ook nog een fors goedkoper (20-25%)voor dezelfde diensten (IPTV, 100 Mb, onbep bellen, mobiel en vast, opnemen, uitzending gemist)

Dat wilde ik graag even delen met jullie!

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@eymey ...en de knulligheid continues. Jammer. Ik zal van het weekend wel even npo luisteren op de radio. Moet even de boel wel aansluiten. baat het niet dan schaad het niet.

Wat betreft VPN, inloggen op juniper VPN levert op dit moment issues op. Vooral als de server in het buitenland bevindt. Tot een week of 4 terug was het juist geen probleem.

Dell sonicwall VPN idem, althans zelfde problemen, maar dat gebruik ik pas kortstondig.
Moet ook wel eens inloggen via anyconnect van Cisco en dat werkt wel goed. een enkele 3rd party VPN heeft dezelfde issues , maar de ready to go VPN's ( zoals cloak voor iOS ) werken feilloos.

Ik weet ook niet wat de feitelijke verschillen zitten (weet ook te weinig van VPN af), maar het is in onderzoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@eymey ik heb vandaag de hele dag (zoals beloofd) FM radio geluisterd via Telfort.
Voornamelijk 3FM (ook vanwege hun jubileum uitzending). Ik heb nog geen onderbreking kunnen vernemen.

Doet het euvel bij jou zich vaak voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Laatst online: 18-09 21:38
Over het wegvallen van zenders gesproken.
Ik zit nog steeds op de "oude propositie" Lijbrandt bij Telfort en kijk IPTV via een Amino M540 en A140.
Regelmatig heb ik op verschillende kanalen dat de zender 1-2 seconden compleet zwart wegvalt en weer terugkomt.
Best stom. Bij Lijbrandt kunnen ze het blijkbaar wel en Telfort neemt de boel over, waarbij er ineens storingen zich voordoen.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 11:03
Papillon schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:12:
Onlangs heb ik ook een aansluiting gekregen van Telfort. Ondanks voorbereidingen om eigen router in te zetten kwam ik een andere opstelling tegen dan ik in de diverse fora tegenkwam tegen. Nou heeft de opstelling van mij (laat ik het de nieuwe nieuwe propositie noemen) goede en mindere kanten. Doch voor de meesten zal het (zeker t.o.v. de KPN waar ik vanaf kwam) een hele verademing zijn.

Ik wilde een eigen router inzetten omdat de Experiabox v8 (van KPN) veeeel te weinig mogelijkheden gaf om een eigen netwerkje te hebben (al heb ik eerder een klein DC).. Daarvoor wilde ik IPTV direct op glasvezel laten verlopen etc. Voor meer info hierover verwijs ik graag netwerkje.com. Voorbereidend had ik al geconstateerd dat internet bij telfort op VLAN34 (KPN op VLAN 6) zit en IPTV op VLAN 4 (net als KPN). Voice loopt bij telfort over internet (VLAN 34).

Welnu spullen binnen gekregen en glasvezel kastje omgehangen gekregen door de monteur. (Had een NT kastje en heb weer een iets andere NT kastje) Wat er nu wezenlijk anders is in het kastje is mij niet duidelijk. Toen gaan aansluiten op basis van reeds verzamelde informatie. Internet had ik snel aan de praat. VLAN 6 -> 34 en PPPoE omzetten in DHCP en het werkt. IPTV wilde ik via VLAN 4 direct koppelen aan de glasvezel aansluiting. Dat blijkt niet te werken. Er gebeurt wel het e.e.a.. maar kreeg het niet aan de praat.

Na wat speur/uitzoek werk ben ik erachter gekomen dat Telfort nu gebruik maakt van routed IPTV via de experia box. Eenmaal toen ik op de experiabox ging kijken ging mijn mond open van verbazing. Ik kan verdorie nu wel de DHCP server instellen. Ik kan nu wel statische routes instellen en nog veel meer. Heb veel meer vrijheid dan ik gewend ben van KPN.

Routed IPTV had men al veel langer geleden in moeten voeren (ook bij KPN). Hierdoor wordt het nl. mogelijk dat zowel TV's als internet (simultaan) via 1 dezelfde kabletje kan verlopen. Men kan dan ook veelal simpele unmanaged switches aansluiten op de experia box en zo zowel TV als internet op andere plakken in huis brengen met een enkel kabeltje. Bij KPN kon technisch wel internet en TV op 1 kabel, maar praktisch werktte slechts 1 van de twee goed. Als zowel internet en IPTV werd gevraagd werktte er maar eentje goed. De ander niet/extreem traag. Dat was op te lossen door VLAN capabele switches in te zetten en IPTV en internet via trunk te consolideren en aan beide kanten uit elkaar te "trekken"

Inzetten van een eigen router is bij telfort nog steeds wel mogelijk maar dan zal men een IGMP proxy moeten gaan configureren. Dat heb ik nog niet uitgezocht. Daarnaast heb ik uiteindelijk de experiabox nog nodig voor de VOIP (IP Telefonie). Deze kan echter wel achter de router worden geplaatst, waardoor de router kan doen wat ik persoonlijk zou willen. (de voordeur van je netwerk zijn). Momenteel laat ik de experiabox deze rol nog vervullen tot ik e.e.a. heb uitgezocht m.b.t. IGMP Proxy en instellen ervan op mijn pfsense router.

Jammer dat eerdere onderzoeken/voorbereidingen van mij om een eigen router volledig functioneel in te zetten (Internet, IPTV en VOIP) verloren moeite bleken. Doch wel blij om te zien dat men toch iets leert door de eindgebruikers iets meer vrijheid te geven (DHCP, DNS, Static routes etc.etc.) en dat men nu wel zowel IPTV als internet via 1 kabel kan laten werken. Tenslotte kan iemand ook onder de moterkap van de auto en evt. aan de slag. Maar degenen die er geen verstand van hebben laten dat wel achterwege(uitzonderingen daar gelaten).

Kortom ik ben wel tevreden met de overstap van KPN naar Telfort (ook nog een fors goedkoper (20-25%)voor dezelfde diensten (IPTV, 100 Mb, onbep bellen, mobiel en vast, opnemen, uitzending gemist)

Dat wilde ik graag even delen met jullie!
Bedankt voor de info. Zit zelf nog op de oude abbo en had net nog 2 nieuwe routers gekocht, zodat ik thuis voldoende dekking heb met wifi (dikke betonnen vloeren en veel ijzer erin). Volgend jaar april krijg ik ook de nieuwe aansluiting.

Dus je kon de dhcp scope/subnet aanpassen? Wifi uitzetten ging dat ook?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:16

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Zit erover te denken om te switchen naar Vodafone 500/500 voor EUR 45,- / maand.
EUR 2,50 meer dan ik nu betaal.

Het beste dat Telfort me kan bieden is 200/200 Mb. Zodra ze meer aanbieden dan mijn huidige 100/100 zullen ze sowieso hardware moeten vervangen. Waarom dan niet meteen 500? 8)7

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:24

Fiber

Beaches are for storming.

Om nog wat verschil te houden met bijvoorbeeld xs4all. Of om nog ruimte te houden om over een paar jaar te upgraden met weinig moeite. Ik noem maar wat.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Pagina: 1 ... 35 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20