Dat eerste heb je uiteraard gelijk in. Ze kunnen gewoon nog steeds (op vrijwillige basis) een compleet voor-geconfigureerde router mee leveren.Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:18:
Ik denk niet dat "elektro toppie toppie" problemen zal hebben want (1) de provider kan een router in zijn pakket blijven opnemen wat vrijwillig afgenomen kan worden en (2) zal simpel de eisen melden waaraan een router voor welke functie moet voldoen.
Sterker, als ze gewoon de "oude" Telfort (e.a.) oplossing kiezen dan gaan ze weer een Glasvezelkastje plaatse met een telefoon, Internet en IPTV uitgang. Het probleem zit hem namelijk niet in dat kastje maar de gedwongen gebruik van EB's en zo.
Maar wat betreft je tweede alinea wordt het denk ik toch nog wel ingewikkelder. Voor jou (vanuit jouw aversie tegen EB's en zo) staat vast dat 'de oplossing' dan is om het op de manier van het oude Telfort te doen en daarmee is het probleem opgelost.
Echter, dat is één van de mogelijke technische oplossingen, waarbij ik niet de illusie heb dat zo'n mogelijke wet dat tot in detail gaat voorschrijven.
Bovendien gaat telefonie dan weer een probleem zijn voor mensen die ook zelf graag de SIP gegevens in eigen hand willen houden (wat met Telfort overduidelijk niet kan). Stel dat een wetgever het echt zo zou gaan omschrijven dat de provider maar een losse internet poort, losse IPTV poort en losse telefoniepoort moet aanbieden, dan wordt dus alsnog een groep consumenten die vrijheid willen niet blij.
En natuurlijk kan een provider het dan zo inrichten dat een consument ervoor kan kiezen niet de RJ11 aansluiting te gebruiken maar zelf over de SIP gegevens te beschikken (zoals bij Tweak en XS4ALL bijvoorbeeld), maar dan moet de wet wel héél erg gedetailleerd worden. Want eten provider gaat uit zichzelf uiteraard niet vrijwillig een administratie onderhouden van welke consumenten telefonie op de RJ11 provisioned willen zien en welke consumenten het zelf willen doen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.