[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 34 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 15:28
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:18:
Ik denk niet dat "elektro toppie toppie" problemen zal hebben want (1) de provider kan een router in zijn pakket blijven opnemen wat vrijwillig afgenomen kan worden en (2) zal simpel de eisen melden waaraan een router voor welke functie moet voldoen.

Sterker, als ze gewoon de "oude" Telfort (e.a.) oplossing kiezen dan gaan ze weer een Glasvezelkastje plaatse met een telefoon, Internet en IPTV uitgang. Het probleem zit hem namelijk niet in dat kastje maar de gedwongen gebruik van EB's en zo.
Dat eerste heb je uiteraard gelijk in. Ze kunnen gewoon nog steeds (op vrijwillige basis) een compleet voor-geconfigureerde router mee leveren.

Maar wat betreft je tweede alinea wordt het denk ik toch nog wel ingewikkelder. Voor jou (vanuit jouw aversie tegen EB's en zo) staat vast dat 'de oplossing' dan is om het op de manier van het oude Telfort te doen en daarmee is het probleem opgelost.

Echter, dat is één van de mogelijke technische oplossingen, waarbij ik niet de illusie heb dat zo'n mogelijke wet dat tot in detail gaat voorschrijven.

Bovendien gaat telefonie dan weer een probleem zijn voor mensen die ook zelf graag de SIP gegevens in eigen hand willen houden (wat met Telfort overduidelijk niet kan). Stel dat een wetgever het echt zo zou gaan omschrijven dat de provider maar een losse internet poort, losse IPTV poort en losse telefoniepoort moet aanbieden, dan wordt dus alsnog een groep consumenten die vrijheid willen niet blij.

En natuurlijk kan een provider het dan zo inrichten dat een consument ervoor kan kiezen niet de RJ11 aansluiting te gebruiken maar zelf over de SIP gegevens te beschikken (zoals bij Tweak en XS4ALL bijvoorbeeld), maar dan moet de wet wel héél erg gedetailleerd worden. Want eten provider gaat uit zichzelf uiteraard niet vrijwillig een administratie onderhouden van welke consumenten telefonie op de RJ11 provisioned willen zien en welke consumenten het zelf willen doen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Overigens, nog even wat anders:

Ik blijf uitval van FM ervaren op de CATV feed (Almere, 1325). In ieder geval op NPO Radio 2, 3fm en 4. Op het moment van uitval doen NPO R5 en R6 het nog wel.

Er is nog wel een 'draaggolf', want de boel gaat niet storen. Maar het wordt gewoon 'stil' en ook de "stereo" indicator valt dan weg.

Bij de klantenservice / webcare is het weer het eeuwige verhaaltje met powerflip, direct aansluiten, etc.

Ik zit er steeds meer over te denken om, als ze het vertikken serieus naar de CATV aanvoer te gaan kijken, ze hierop in gebreke te stellen en daarna het contract te ontbinden.

Voor internet en TV ga ik dan naar Tweak met Sparql, waarbij het voordeel ook nog eens is dat de zenders waar ik het meest naar kijk ongecodeerd worden doorgegeven via IPTV (scheelt weer een HDHomerun in m'n meterkast).

En voor FM gaat dan de actieve FM Antenne weer uit de doos. Coaxkabeltje vanaf zolder naar de meterkast en daar op de huissplitter, antenne eraan en gewoon weer etherontvangst in het hele huis. Voordeel daarvan is trouwens ook weer dat de bekabelde tuners dan weer synchroon lopen met de radio's die het signaal nu al uit de ether plukken :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
De nieuwere Amino's kunnen ook 1080p-streams doorgeven. Maar als ik me niet vergis is de bron 1080i. Waar gebeurt het de-interlacen dan? Doet de Amino dat? Of gebeurt dat ergens eerder? Is het beter om 1080i te kiezen en het de-interlacen aan de tv over te laten?

[ Voor 6% gewijzigd door Krizna op 16-08-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Krizna schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:18:
De nieuwere Amino's kunnen ook 1080p-streams doorgeven. Maar als ik me niet vergis is de bron 1080i. Waar gebeurt het de-interlacen dan? Doet de Amino dat? Of gebeurt dat ergens eerder? Is het beter om 1080i te kiezen en het de-interlacen aan de tv over te laten?
Ik heb me er ooit over ingelezen en besloten dat het 't best is om dat werk aan de TV/monitor over te laten, dus 1080i te kiezen. Dat was tenminste mijn conclusie, de technische bronnen en de redenatie erachter weet ik niet meer. Wellicht dat iemand anders je meer info kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je een Philips TV hebt, kies dan sowieso 1080i. Bij mij ging het geluid haperen op 1080p, schijnt een bekend probleem te zijn. Qua beeld is er geen verschil te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat het beste is hangt inderdaad van de de-interlacer in je TV af. Meestal is die al snel beter dan, of hetzelfde als, de de-interlacer in de Amino.

Amino op 1080p: Amino doet het de-interlacen
Amino op 1080i: Je laat het de-interlacen aan je TV over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-10 19:16
Bij mijn Samsung werd het beeld inderdaad slechter als ik de Amino op 1080p zette. Die dus weer teruggezet naar 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-10 17:23

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Bel net Telfort

Gaat weer goed bij Telfort kan de klanten beperkt helpen.....
alleen spoed vragen of problemen

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:27
joop99 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 08:47:
[...]

Routed-iTV is wel degelijk mogelijk via een eigen router als je de juiste router hebt en de instellingen hebt, ik heb het nieuwe Telfort abonnement met routed iTV via een eigen router.Nu geef ik toe dat ik voor de router een beetje laffe keuze heb gemaakt door een Fritz box te gebruiken en van een aangepaste XS4ALL configuratie uit te gaan (dat zijn dus met name andere internet settings). Ik vermoed echter dat als je naar de settings van Tweak kijkt (die ook een vorm van routed iTV gebruiken) er heel wat mogelijk is.
heb je deze config beschikbaar? Ik heb namelijk ook een Fritzbox 7390, ex XS4ALL, maar ik heb niet standaard configuraties meer in mijn modem staan. Kan ik een switch consolideren op deze manier :)

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:50
fiberdordrecht schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:50:
Bel net Telfort

Gaat weer goed bij Telfort kan de klanten beperkt helpen.....
alleen spoed vragen of problemen
Goed verhaal, geen idee waar je het over hebt :P

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 01-10 11:21
eymey schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:07:
Voor internet en TV ga ik dan naar Tweak met Sparql, waarbij het voordeel ook nog eens is dat de zenders waar ik het meest naar kijk ongecodeerd worden doorgegeven via IPTV (scheelt weer een HDHomerun in m'n meterkast).
Waar geeft Tweak aan dat ze ongecodeerd IPTV doorgeven? Ik kan het nergens op hun site of de site van Sparql vinden. Moet ik me daarbij voorstellen dat je net als bij ongecodeerd DVB-C met een zelf gekochte IPTV decoder (dus geen huur) op (extra) tv's in huis kunt kijken zonder maandelijkse meerprijs? Gaat het hier om 39 tv zenders uit het Sparql Light pakket?

Op de Sparql site lees ik overigens dat je voor een extra decoder mooi 4 euro huur betaald en ik lees geen optie om zelf een decoder via hun aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het staat ook niet op de site van Tweak of Sparql, want het is ook niet officieel (en dus ook garantie zo lang het werkt). En er is dus verder ook geen ondersteuning op.

Je komt er echter achter als je leest in het Tweak Glasvezel topic, bv hier:
Verwijderd in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"

Het betreft dus echt een vrij beperkte set streams, met name (publieke) zenders uit andere landen.

edit: Oh ja, en het werkt dus alleen in gebieden waar ze eigen apparatuur uitrollen.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 21-08-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 14:41
Ik lees op de site van Amino dat ze ook wifi-dongles hebben om het signaal door te geven, zie http://www.aminocom.com/m...Wi-fi-AM-008529-SL-I2.pdf. Weet iemand waarom Telfort hier niet mee werkt? Zou voor mij een ideale oplossing zijn om een tweede A140 naast mijn TV in de slaapkamer te zetten (nu op coax, want dat lag er al..)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 11:26
geert_schrijver schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:53:
Ik lees op de site van Amino dat ze ook wifi-dongles hebben om het signaal door te geven, zie http://www.aminocom.com/m...Wi-fi-AM-008529-SL-I2.pdf. Weet iemand waarom Telfort hier niet mee werkt? Zou voor mij een ideale oplossing zijn om een tweede A140 naast mijn TV in de slaapkamer te zetten (nu op coax, want dat lag er al..)!
Misschien had je dit al bedacht maar als er coax ligt is het niet makkelijker/te doen om een UTP kabel er aan te knopen en terug te trekken? Coax eruit en UTP er meteen in?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Barre73 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:59:
[...]

Misschien had je dit al bedacht maar als er coax ligt is het niet makkelijker/te doen om een UTP kabel er aan te knopen en terug te trekken? Coax eruit en UTP er meteen in?
hmmzz... daar had ik dus inderdaad nog niet aan gedacht. Dat moet goed gaan :)

Andere vraag: Ik heb nu dus nog het "klassieke" glasvezel allesin1 van Telfort. Weet iemand wat het voordeel zou zijn om over te stappen naar de nieuwe alles in 1? Dus die met de nieuwe decoders en dergelijke. Meer internetsnelheid hoef ik niet te hebben, dus dat is geen argument voor me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Voordelen? euh...... Enige dat ik kan bedenken is dat je de tweede decoder er gratis bij krijgt (in bruikleen uiteraard), dus niet zelf een Amino hoeft te scoren op MP of zo.

Nadelen kan ik zeker wel opnoemen maar daar vroeg je niet om.

[ Voor 50% gewijzigd door Barre73 op 25-08-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Barre73 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:39:
Voordelen? euh......

Nadelen kan ik wel opnoemen maar daar vroeg je niet om.
For the fun of it: Wat zijn de nadelen dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Geen analoge tv meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Laatst online: 05-09 14:37
Geen analoge radio meer....
Geen analoge TV met DVB-C meer....
Geen aparte telefoon uitgang meer die op de FTU zit. ( in de nieuwe zit deze poort in de experia box)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+
- geen (volledig) vrije keuze router
- verplicht alle coax vervangen door Ethernet
- voor elke TV is een STB nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
+
- Geen HD standaard op 1 t/m 10 maar op hoge (onlogsiche) nummers (schijnt wel hard aan te worden gewerkt)

Veel van die nadelen kan je omheen werken (eigen router is prima te doen met wat kennis) en of je bv. UTP ipv coax een nadeel vindt is ook persoonlijk (over UTP kan je namelijk wel meer doen dan alleen maar TV kijken :P ).

Maar het is wel handig om ze te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Heb ik weinig aan toe te voegen, behalve wat nuance van mezelf...

Dat van die telefoonpoort vind ik een vreemd argument want of ie nou op de Experiabox zit of op de Genxis NT die op de FTU zit. Dat maakt mij weinig uit.

Coax vervangen voor UTP kan lastig zijn inderdaad, maar levert ook weer meer TV op (je hele IPTV pakket met HD, interactief etc. in plaats van alleen die DVB-C zenders met voornamelijk SD).
Voor elke TV een decoder klopt ook maar dan geldt ook mijn vorige punt.
En deze twee nadelen zijn voor jou misschien niet relevant omdat je toch al een decoder naar de tweede TV wilde brengen.

Mijn grootste nadeel is inderdaad die zenderposities. En dat is het enige dat mij tegenhoudt om nu van Vodafone naar Telfort te gaan.

Nummer 1 en verder: SD zenders
Nummer 661 tot en met 670: 10 nederlandse zenders op de beste HD kwaliteit
701 en verder: alle HD zenders (dus ook weer de 10 nederlandse zenders). En dat zijn de beroemde matige HD streams van KPN.

Dus je hebt sowieso de eerste 10 nederlandse zenders op drie verschillende plekken in drie kwaliteiten. En dan reken ik NPO 1, 2 en 3 met Gesproken Ondertiteling op 901, 902 en 903 nog maar niet mee 8)7

KPN geeft aan in de loop van 2016 dit te gaan oplossen maar dat duurt nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, het nadeel van de telefoonpoort vind ik op zich wel een valide nadeel.

Het voordeel van de "ITNS constructie" is gewoon dat de NT netjes alle diensten splitst en dat je daarachter al je apparatuur kan hangen, incl. een eigen router op een ongecompliceerde manier.

Wil je bij de "KPN constructie" je eigen apparatuur gebruiken maar óók telefonie behouden, dan heb je nog steeds de NT (stroomverbruiker 1) + iets dat de VLAN's splitst (Losse switch + router of VLAN capable router, dus 1 of 2 stroomverbruikers extra) PLUS ook nog een keer de Experiabox als grote stroomslurpende VOIP ATA.

Ook voor mij is eigenlijk alleen het op de verkeerde manier plaatsen van de zenders het grootste nadeel... UTP heb ik toch overal al liggen en telefonie regel ik zelf. Maar voor veel mensen zijn het gewoon net te veel nadelen bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
@eymey: niet jokken. Voor jou is het ontbreken van FM radio via de CATV het grootste nadeel :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ook ik ben sinds kort over op het 'nieuwe' Telfort. Ik heb er spijt van als haren op mijn hoofd. Vanwege mijn verhuizing, moest ik verplicht overstappen, maar volgens de altijd aardige Telfort medewerker werd alles 1000 keer beter. Ik verlang nu nog iedere dag terug naar mijn oude ex-KickXL aansluiting met Amino ontvanger.

Vrijwel alles ging mis, werkt niet (goed) of is van mindere kwaliteit/minder functioneel bij het nieuwe. De verhuizing ging totaal mis, zodat mijn nieuwe spullen bij vreemden in de nieuwe wijk werden bezorgd (ondanks duidelijk aangeven van mijn verhuisdatum), ruim voor de verhuizing werd ik opgebeld door een monteur die even mijn glasvezelmodem kwam aansluiten. Uiteindelijk de verhuizing kunnen verzetten, maar ondertussen werd ik al wel te vroeg afgesloten op het oude adres.

Eenmaal aangesloten op het nieuwe adres, liep de Experiabox al 3 maal vast in één ochtend. Niet geholpen door Telfort, ben ik zelf maar met de 'beperkte' instellingen van de Experiabox gaan spelen, waardoor dit nu beter werkt.

Het beeld van de televisie bevroor regelmatig bij HD kanalen, maar door gebruik van een andere poort van de Experiabox, lijkt dit ook iets beter.

Nu ben ik nog steeds aan het wachten op een reactie van Telfort over het ontbreken van de lokale zender, die voorheen wel beschikbaar was op het oude platform, maar nu niet meer. Ik had hier nog speciaal naar gevraagd en ik hoefde me geen zorgen te maken, want alles werd 1000 maal beter.

Ik hoef zeker helemaal niet te beginnen over mijn 'nieuwe' iptv ontvangers en hun fantastische zenderindeling? Daarnaast starten ze ook nog eens vreselijk langzaam op nadat de spanning is onderbroken (ik schakel 's nachts en bij afwezigheid alles uit om wat energie te besparen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:24
Hoewel ik IPTV nog wel een beetje behelpen vind, ben ik qua TV kijken inderdaad best tevreden met mijn Amino M540 (de eerste amino die niet traag is als dikke stront). De beeldkwaliteit is prima, de amino dus snel genoeg en het is fijn dat de HD-zenders vooraan zitten. De amino kost me niks meer omdat ik 'm zelf gekocht heb en met de harddisk kan ik gewoon opnemen zonder een extra opname pakket af te nemen. Ik heb weinig reden om over te stappen, ik vind het wel best zo. Het enige wat jammer is, is dat de oude propositie waarschijnlijk geen snelheidsverhoging qua internet gaat krijgen. Of in ieder geval, ik zie dat niet meer gebeuren. Maar als het voorlopig gewoon zo blijft, dan vind ik het allemaal prima!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
wolly_a schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:58:
Ook ik ben sinds kort over op het 'nieuwe' Telfort. Ik heb er spijt van als haren op mijn hoofd. Vanwege mijn verhuizing, moest ik verplicht overstappen, maar volgens de altijd aardige Telfort medewerker werd alles 1000 keer beter. Ik verlang nu nog iedere dag terug naar mijn oude ex-KickXL aansluiting met Amino ontvanger.

Vrijwel alles ging mis, werkt niet (goed) of is van mindere kwaliteit/minder functioneel bij het nieuwe. De verhuizing ging totaal mis, zodat mijn nieuwe spullen bij vreemden in de nieuwe wijk werden bezorgd (ondanks duidelijk aangeven van mijn verhuisdatum), ruim voor de verhuizing werd ik opgebeld door een monteur die even mijn glasvezelmodem kwam aansluiten. Uiteindelijk de verhuizing kunnen verzetten, maar ondertussen werd ik al wel te vroeg afgesloten op het oude adres.

Eenmaal aangesloten op het nieuwe adres, liep de Experiabox al 3 maal vast in één ochtend. Niet geholpen door Telfort, ben ik zelf maar met de 'beperkte' instellingen van de Experiabox gaan spelen, waardoor dit nu beter werkt.

Het beeld van de televisie bevroor regelmatig bij HD kanalen, maar door gebruik van een andere poort van de Experiabox, lijkt dit ook iets beter.

Nu ben ik nog steeds aan het wachten op een reactie van Telfort over het ontbreken van de lokale zender, die voorheen wel beschikbaar was op het oude platform, maar nu niet meer. Ik had hier nog speciaal naar gevraagd en ik hoefde me geen zorgen te maken, want alles werd 1000 maal beter.

Ik hoef zeker helemaal niet te beginnen over mijn 'nieuwe' iptv ontvangers en hun fantastische zenderindeling? Daarnaast starten ze ook nog eens vreselijk langzaam op nadat de spanning is onderbroken (ik schakel 's nachts en bij afwezigheid alles uit om wat energie te besparen).
Dat laatste is inderdaad wel lastig ja. Ik wil je milieu of kosten bewustzijn niet ondermijnen maar dat scheelt je echt niet veel geld hoor. Hooguit een tientje per jaar per decoder. Ze zijn gewoon niet gemaakt on helemaal van de stroom af te gaan. Dan moet alles elke keer opnieuw opgehaald worden. En dat kost aardig tijd ja.

[ Voor 74% gewijzigd door Barre73 op 25-08-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Twee decoders/ontvangers is al 2 tientjes per jaar. Daarnaast schakel ik mijn tv's er ook mee uit (hebben tegenwoordig ook geen uit-knop). Dat is per tv wel meer dan een tientje. Daardoor loopt het al snel op.

Het is toch ook niet meer van deze tijd dat die dingen niet van de spanning af kunnen? Waarom moet alles telkens opnieuw ingeladen worden? TV gids en dergelijke kan mooi op de achtergrond gebeuren en belangrijke firmware updates kan je als notificatie weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
eymey schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:07:
Overigens, nog even wat anders:

Ik blijf uitval van FM ervaren op de CATV feed (Almere, 1325). In ieder geval op NPO Radio 2, 3fm en 4. Op het moment van uitval doen NPO R5 en R6 het nog wel.

Er is nog wel een 'draaggolf', want de boel gaat niet storen. Maar het wordt gewoon 'stil' en ook de "stereo" indicator valt dan weg.

Bij de klantenservice / webcare is het weer het eeuwige verhaaltje met powerflip, direct aansluiten, etc.

[....]
Goed, na weer het nodige gestamp op Twitter en Facebook (zucht, dat dit uberhaupt nodig is) werd ik vorige week donderdag/vrijdag serieus gebeld door een (oprecht vriendelijke) dame die precies heeft genoteerd wat mijn bevindingen waren omtrent de storing op sommige FM-kanalen en zelfs, mijns inziens, ook de juiste vragen stelde om tot de conclusie te komen dat er echt wat mis moest zijn in het 'headend'. Ze zou het in ieder geval, inclusief alle bevindingen, serieus doorzetten naar ITNS.

Ik was vervolgens met stomheid geslagen toen ik afgelopen maandag werd gebeld door iemand van de planning van Guidion, om een swap van de CATV module bij ons thuis te komen doen 8)7. Natuurlijk kon Guidion daar ook niets aan doen en ik realiseerde me ook wel dat ik wel dwars kon gaan liggen, maar dat Telfort of ITNS dan waarschijnlijk ook geen vervolgstappen zal willen ondernemen. Dus toch maar de monteur langs laten komen.

Deze heeft dinsdagmiddag rond 17:00 de CATV module vervangen en ook meteen een mantelstroomfilter geplaatst. Hij was ook wel een beetje verbaasd dat hij hiervoor langs moest komen terwijl ik geen uitval van het algehele signaal ontvang maar goed, ook hij vermoedde dat dit onderdeel zal zijn van het proces van uitsluiten, etc.

Nu maar afwachten. De laatste dagen heb ik uberhaupt geen uitval meer ervaren dus wie weet is het nu ineens wel 'spontaan' opgelost :'). Ach, en een mantelstroomfilter kan ook geen kwaad.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:52

OgWok

U.N.C.L.E.

@eymey: mantelstroomfilter; mooi, hoe ziet dat eruit?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• eymey
Het is niet veel meer dan een rond 'tussenstukje' dat je op de F-connector op de NT schroeft en waar je verder je huisinstallatie weer op aansluit.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

wolly_a schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:17:
Twee decoders/ontvangers is al 2 tientjes per jaar. Daarnaast schakel ik mijn tv's er ook mee uit (hebben tegenwoordig ook geen uit-knop). Dat is per tv wel meer dan een tientje. Daardoor loopt het al snel op.

Het is toch ook niet meer van deze tijd dat die dingen niet van de spanning af kunnen? Waarom moet alles telkens opnieuw ingeladen worden? TV gids en dergelijke kan mooi op de achtergrond gebeuren en belangrijke firmware updates kan je als notificatie weergeven.
En hoeveel energie verbruiken ze wanneer ze aan het opstarten zijn? Lijkt me dat ze dan meer verbruiken dan wanneer je ze vanuit standby aan zet. Vraag me hoeveel energie je daadwerkelijk bespaart.

• eymey
Dat laatste hangt natuurlijk ook af van hoe vaak per dag je ze op moet laten starten :).

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:20:
Dat laatste hangt natuurlijk ook af van hoe vaak per dag je ze op moet laten starten :).
Als je ze elke nacht volledig uit zet, zullen ze waarschijnlijk elke dag 1x worden ingeschakeld.

• eymey
Mja, het lijkt me niet dat dat meer energie kost dan ze voltijd standby te laten staan.

Wat dat betreft vind ik dat wolly_a een punt heeft.

Met de huidige stand van de techniek moet het gewoon mogelijk zijn om een STB zo te construeren en te programmeren dat het stroomverbruik echt naar 1 watt of minder gaat als hij 'uit' moet staan. Ook Linux kan prima een suspend to memory of zelfs suspend to disk/nand doen en daarna naar een toestand gaan waar alleen nog stroom nodig is voor de (inefficientie van de) voeding en het IR-oogje. Zeker als opnames toch al in de cloud worden gedaan en zelfs het wakker wordenom lokaal opnames uit te voeren ook al geen probleem meer is.

Als de luttele electronica achter het IR-oogje gewoon bij een power on commando het mainboard kan triggeren om weer te booten (uit suspend te komen), dan ben je er. Op die manier heb ik jaren lang een HTPC gedraaid: Systeem ging in power off of suspend als het niet in gebruik was. En het printje van de IR-module (met herkenning van het power on commando op de afstandsbediening) had ook een doorlus van de "power button" connector naar het moederbord. Zodoende had de HTPC het laagst mogelijke stroomverbruik in standby, zonder in te boeten aan het comfort van aanzetten met de afstandsbediening.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 27-08-2015 10:38 ]

• wolly_a
  • Niet online
Alleen het kastje van Telfort zal niet direct zoveel verbruiken, maar het hele tv meubel bij elkaar des te meer... Dan praten we over een tv, dvd speler, AppleTV, receiver en de decoder. Ik heb nog ergens zo'n kWh meter liggen, volgens mij. Ik zal het eens testen. Je moet het ook niet bekijken op 1 dag, maar op jaarbasis. Dan wordt het gelijk al anders. Daarnaast moet het gewoon kunnen, mijn oude Amino doosje kon dat toch ook?

• eymey
Tsja, dat oude Amino doosje zit op een heel ander platform.

Natuurlijk moet het kunnen, maar dan moet KPN ook het hele platform, incl. de middleware en de software in de boxen aanpassen. Dat het technisch kan is een feit, maar helaas zijn bedrijven als KPN niet technology-driven.

Overigens valt het in mijn AV-meubel verder wel mee:
* Amino houd ik altijd aan, daar zit sinds kort een SSD in dus ongeveer 3 watt in standby (schatting)
* AV-receiver doet minder dan 1 watt standby
* TV doet minder dan 1 watt standby, behalve tussen 17:00 en 0:00, dan staat ie in een meer parate modus waardoor hij niet helemaal hoeft te booten
* Bluray doet ook minder dan 1 watt standby.

Alleen WII en switch doen serieus meer.

[ Voor 43% gewijzigd door eymey op 27-08-2015 12:57 ]

• funrider
  • Laatst online: 01-10 11:21
eymey schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:57:
Het staat ook niet op de site van Tweak of Sparql, want het is ook niet officieel (en dus ook garantie zo lang het werkt). En er is dus verder ook geen ondersteuning op.

Je komt er echter achter als je leest in het Tweak Glasvezel topic, bv hier:
Verwijderd in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"

Het betreft dus echt een vrij beperkte set streams, met name (publieke) zenders uit andere landen.

edit: Oh ja, en het werkt dus alleen in gebieden waar ze eigen apparatuur uitrollen.
Nog dank voor de info en link omtrent ongecodeerd IPTV via Tweak/Sparql (zolang het duurt). Zeker goed om in het achterhoofd te houden.
Helaas bied Tweak (beetje offtopic: en overigens ook Netrebel, Jonaz) ook slechts in een select aantal plaatsen/wijken pakketten aan die lopen via hun eigen apparatuur.
Barre73 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:00:
Mijn grootste nadeel is inderdaad die zenderposities. En dat is het enige dat mij tegenhoudt om nu van Vodafone naar Telfort te gaan.

Nummer 1 en verder: SD zenders
Nummer 661 tot en met 670: 10 nederlandse zenders op de beste HD kwaliteit
701 en verder: alle HD zenders (dus ook weer de 10 nederlandse zenders). En dat zijn de beroemde matige HD streams van KPN.

Dus je hebt sowieso de eerste 10 nederlandse zenders op drie verschillende plekken in drie kwaliteiten. En dan reken ik NPO 1, 2 en 3 met Gesproken Ondertiteling op 901, 902 en 903 nog maar niet mee 8)7

KPN geeft aan in de loop van 2016 dit te gaan oplossen maar dat duurt nog wel even.
Het blijft een knullige bedoeling al is UPC (nu Ziggo) ook pas zeer recent (1 april '15) het gaan aanbieden voor de non-Horizon decoders (helaas zelf niet meer meegemaakt) zoals o.a. de Pace HD7111. Al kun je nog steeds niet zenders zelf sorteren (kon wel met een eerdere test versie die nooit is uitgerold helaas). Dat heeft Vodafone met hun software update van begin 2015 beter voor elkaar, daar kun je wel zenders zelf sorteren (ik weet echter niet of dit voor zowel de glas als xDSL klanten geldt en welke type Amino decoders).
Er loopt inderdaad op het KPN forum dit topic hierover. Ik zie dit als een groot nadeel om voor Telfort te kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door funrider op 27-08-2015 14:27 ]

• eymey
Yep... voor mij blijft het gedoe met HD op de verkeerde plek de hoofdreden om bv. niet voor XS4ALL te kiezen (qua internet zijn die interessant voor mij vanwege native ipv6, reverse dns, etc.)

In de rij staat daarom voor mij in Almere op dit moment toch Tweak bovenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
eymey schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:54:

* Amino houd ik altijd aan, daar zit sinds kort een SSD in dus ongeveer 3 watt in standby (schatting)
Kun je gewoon een willekeurige SSD in de Amino stoppen en moet je deze nog volgens een bepaald file system formateren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
marigo schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:41:
[...]

Kun je gewoon een willekeurige SSD in de Amino stoppen en moet je deze nog volgens een bepaald file system formateren?
Ik weet niet zeker of je elke willekeurige SSD erin kan zetten. Ik wilde het eerst met een OCZ Onyx van 60 GB proberen (ik gebruik hem alleen voor timeshifting omdat ik cloud opnemen gebruik, het elimineren van de mechanische harddisk was voor mij het hoofddoel). Alleen die OCZ Onyx werd niet geslikt door de Amino. Die kwam steeds in een boot loop.

Met een OCZ Vertex 128 GB lijkt hij het goed te doen. Hoewel ik nog geen langere timeshift sessies heb geprobeerd.

Na het inbouwen van de SSD kon ik gewoon de box opstarten en hem zelf de SSD laten formatteren :)

Conclusie is dus nog wel een beetje YMMV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Polster schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:48:
Zoek toch nog even bevestiging hier. Telfort Helpdesk bellen levert nl. geen betrouwbare info op en op hun eigen forum gaan de antwoorden ook alle kanten uit.

Als ik nu de nieuwe propositie van Glasvezel Alles-in-1 afsluit ontvang ik dan een router met flex-poorten (a la KPN)? Naar 1 kamer loopt nl. slechts 1 UTP kabel en die wil ik dmv een 'domme'-switch verbinden met een iTV-decoder en een computer. Ik weet dat je een WiFi-AP en een TV-decoder zo niet achter unmanaged switch kunt hangen maar een computer en decoder zou wel moeten kunnen toch?

En maakt het dan nog uit of je de Sitecom of EB8 als router ontvangt?
Nog even om op mijn eigen vraag terug te komen. Telfort is nu aangesloten bij mijn ouders en 'alles' lijkt het achter een switch gewoon goed te doen. Vanuit de EBv8 loopt 1 UTP kabel naar een switch. Ik heb hier voor de zekerheid toch gekozen voor een managed switch die aan IGMP snooping doet, de pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3
Verder niets op deze switch hoeven instellen.

Hier op aangesloten, de TV-decoder, SmartTV/Plex client, netwerk reciever, AppleTV en af en toe een laptop. Alles werkt simultaan en ook als een device zoals de laptop of decoder in stanby gaat. De TV-decoder een HD-kanaal laten afspelen en op de laptop een speedtest is allemaal geen probleem (wel maar een 50/50 abo).
Wat ik nog wel moet testen is of alles goed blijft werken als de tv-decoder volledig uitgaat en dus niet in standby. En wat er gebeurt als hij daarna weer up komt.

(Migratie oude Vodafone propositie naar nieuwe Telfort pakket leverde slechts een uur downtime op. Dat lijkt nu dus inmiddels wel goed geregeld, al was de communicatie er over weer ouderwets slecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:01
Ja, Telfort heeft flexpoorten. Firmware is vrijwel het zelfde als die van KPN maar dan meer open. Ben ITNS gebruiker van Telfort en ben er geweldig over te spreken! :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

OgWok schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 07:43:
@eymey: mantelstroomfilter; mooi, hoe ziet dat eruit?
Volgens mij is dat puur een tussenstukje dat de kern van de antennekabel wel doorlaat maar de massa (buitenkant) niet. Hierdoor kan er geen stroom gaan vloeien tussen de TV zijde en de box. Bij glasvezel kan ik me het nut niet echt voorstellen, maar bij bijvoorbeeld een standaard COAX aansluiting wel, daar zitten vele woningen op 1 aarde die flink kan verschillen in potentiaal van jouw eigen huis waardoor er stroom gaat lopen die ook flink kan tintelen (tussen PC en coax is vaak leuk....!). Echter een CATV aansluiting op een glasvezelbox heeft geneens aarde en gaat dat naar mijn weten niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Henkie-Jan schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:36:
Ja, Telfort heeft flexpoorten. Firmware is vrijwel het zelfde als die van KPN maar dan meer open. Ben ITNS gebruiker van Telfort en ben er geweldig over te spreken! :)
Uhhhhmmm....... ITNS gebruiker én Experiabox? Dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Fairy schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:10:
[...]

Volgens mij is dat puur een tussenstukje dat de kern van de antennekabel wel doorlaat maar de massa (buitenkant) niet. Hierdoor kan er geen stroom gaan vloeien tussen de TV zijde en de box. Bij glasvezel kan ik me het nut niet echt voorstellen, maar bij bijvoorbeeld een standaard COAX aansluiting wel, daar zitten vele woningen op 1 aarde die flink kan verschillen in potentiaal van jouw eigen huis waardoor er stroom gaat lopen die ook flink kan tintelen (tussen PC en coax is vaak leuk....!). Echter een CATV aansluiting op een glasvezelbox heeft geneens aarde en gaat dat naar mijn weten niets uitmaken.
De meeste nieuwe CAI overnamepunten (nieuwere woningen of waar CAI overnamepunten zijn vervangen) zijn tegenwoordig dubbel galvanisch gescheiden. Dus centrale aarde vanuit de CAI straatkast is tegenwoordig niet meer standaard. Bovendien, m'n ouders hebben dus ook zo'n dubbel gescheiden overnamepunt van Ziggo, maar hebben ook ergens een apparaat dat op de mantel 'lekt'. Wat je normaal verder niet snel voelt, tenzij je én bv. de splitter én een geäard object aanraakt :X. Ik moet nog steeds eens bij hun opsporen welk apparaat het bij hun veroorzaakt (of de Ziggo monteur had het overnamepunt uberhaupt op de aarde van het huis aan moeten sluiten). En dan bij de veroorzaker ook maar zo'n mantelstroomfiltertje plaatsen.

Maar goed, dat terzijde.

Ook bij glas heeft het nog steeds zin. De CATV aansluiting op de NT zit namelijk ook weer verbonden met een module die het optische signaal omzet in een elektrisch signaal. Juist dat gedeelte is heel kwetsbaar bij die modules. Bovendien zitten de modules dus ook nog verbonden met de aansturingslogica. Dus 'slechte' op de coax aangesloten apparatuur kan zeker schade aanrichten in de NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

I stand corrected :) Typisch dat ze dit in de NT niet standaard voorzien. Je hoort wel vaker van defecte converters.

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Weet iemand toevallig of Telfort glasvezel via DVB-C nog nieuwe zenders zal toevoegen? Ik kijk nog wel eens RTL Z, en dat wordt vanaf maandag een eigen kanaal. De Amino heb ik eigenlijk nooit aan.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, dat platform is dood, ze gaan helemaal over op IP, kwestie van tijd.

• Chris.nl
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:26:
Nee, dat platform is dood, ze gaan helemaal over op IP, kwestie van tijd.
Meh, 1 juli hebben ze nog wijzigen doorgevoerd op dit platform, ik mag toch hopen dat dit nogmaals gebeurt. Telfort heeft (oude) klanten zat die DCB-C afnemen, natuurlijk komen daar geen nieuwe bij maar ik hoop dat ze zuinig op hun huidige klanten zijn.

Ik zit zelf in ieder geval niet te wachten op een nieuw modem, zolang ik niet verhuis ben ik blij met m'n huidige opstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
En bovendien zijn er ook nog steeds derden die ok nog de diensten van ITNS wederverkopen. Ik weet niet wat de lopende afspraken zijn, maar ik kan me heel goed voorstellen dat daar ook bij hoort dat ook het zenderaanbod op dat platform actueel blijft.

Oftewel, zonder bron en alleen op basis van aannames stellen dat dat platform dood is, lijkt me nogal gevalletje "voor de rekening van degene die het zegt".

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tuurlijk, heb je ook gelijk in, maar het lijkt me te verwachten dat dit niet lang meer gaat duren. Of een bepaalde wijziging doorgevoerd wordt of niet, kan alleen Telfort op antwoorden.

Verwijderd

Is niet dood. Recentelijk is o.a. SBS9 en Fox toegevoegd. Helaas is Nostalgienet nog steed sexit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hebben jullie ervaring met de Wi-Fi router Sitecom X4 N300? Zelf heb ik deze geleverd gekregen bij mijn Telfort glasvezel abonnement. Als router functioneert deze prima, maar merk toch vaak dat ik ondanks een prima signaalsterkte geen internetverbinding heb. Volgens de helpdesk van Telfort Glasvezel is er met de verbinding niets aan de hand.

Mijn conclusie in dit geval is dan dat de router de verbinding verliest met de glasvezel waardoor er geen internetverbinding is.

Inmiddels diverse acties ondernomen door:
[list]
• Con]figuratie aan te passen van de X4 N300 router
• Fabrieksinstellingen terug te zetten voor de router
• Poging Firmware te upgraden (zonder succes, want geeft continu een header-foutmelding)

Hebben jullie nog tips voor het gebruik van deze router? Kan je überhaupt de firmware upgraden of is dat geblokkeerd door Telfort? Moet ik de router laten vervangen of zijn er andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 14:17
Meer mensen last van geen service via DVB-C? Gebied Stein (Limburg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-10 12:48
Jep, Hier ook niks sinds gisteravond. Regio Venlo

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Woudloper schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:20:
Hebben jullie ervaring met de Wi-Fi router Sitecom X4 N300? Zelf heb ik deze geleverd gekregen bij mijn Telfort glasvezel abonnement. Als router functioneert deze prima, maar merk toch vaak dat ik ondanks een prima signaalsterkte geen internetverbinding heb. Volgens de helpdesk van Telfort Glasvezel is er met de verbinding niets aan de hand.

Mijn conclusie in dit geval is dan dat de router de verbinding verliest met de glasvezel waardoor er geen internetverbinding is.

[list]
• Poging Firmware te upgraden (zonder succes, want geeft continu een header-foutmelding)

Hebben jullie nog tips voor het gebruik van deze router? Kan je überhaupt de firmware upgraden of is dat geblokkeerd door Telfort? Moet ik de router laten vervangen of zijn er andere mogelijkheden?
Ik herken je probleem gedeeltelijk. De router is verre van geweldig (de snelheid van WiFi is bedroevend), maar bij mij lag het probleem uiteindelijk aan m'n eigen laptop. Zodra ik Bluetooth uitzette werkte WiFi bij altijd weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73

[list]

Uit je post maak ik op dat je geen Experiabox hebt maar nog het oude aanbod van Telfort?

In dat geval is de router een extra voor de klant en zit er geen enkele beperking op. Als het goed is is 'ie ook niet Telfort-branded.
Je kan ook elke andere router inzetten die je in de winkel kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie kan mij vertellen hoeveel POP's in Winterswijk al geupgraded zijn om de 500 MB
te kunnen aanbieden.
Ik ben sinds kort overgegaan naar het nieuwere platform van Telfort.
en hoop dat de 200 snel beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:36

mb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Voordat je dat doet google je even op BAG viewer. Op die kaart ga je naar Winterswijk en zoek je een aantal postcodes en huisnrs uit over de hele plaats. En die zoek je op in de fourstack postcodetool.

@Mb1: geplande upgrades in het glasvezelnetwerk zie je niet op die tool. Alleen die van koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:42
Neen hoor hier potscode check geeft koper weer en ftth. Maar of onderaan de pagina over de geplande upgrades gesproken wordt over koper of ftth of allebei dat staat er niet bij.

[ Voor 52% gewijzigd door scofield op 06-09-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
scofield schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:36:
Neen hoor hier potscode check geeft koper weer en ftth. Maar of onderaan de pagina over de geplande upgrades gesproken wordt over koper of ftth of allebei dat staat er niet bij.
Ik zei niet dat de PC check geen FttH weergeeft. Dat doet ie namelijk wel. Het onderdeel onderaan met "geplande upgrades" is alleen voor koper. Alleen koper upgrades zoals straatkast ombouwen en dergelijke staan daarin,.
FttH upgrades zoals bijvoorbeeld het ombouwen van EoF naar GoF (100 Mbit naar 1000 Mbit) worden niet aangegeven in de fourstack database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10 15:43
Hallo,

sinds een week heb ik Telfort alles in 1 glasvezel met de experiabox V8.
Thuis heb ik twee gescheiden netwerken liggen met elk een eigen router. Voor Telfort was één van beide routers rechtstreeks aan het glasvezelmodem gekoppeld en de ander achter de eerste router. Telefonie kwam rechtstreeks uit het glasvezel modem. Alles werkte na tevredenheid totdat Telfort kwam.

Wat is het probleem:
Het glasvezelmodem is vervangen, nu moet telefonie van de experiabox worden afgenomen. Dit gaat enkel als de experiabox direct aan het glasvezel modem zit. Mijn eerste router zit dan aan de experiabox net als de tv. Echter in deze setting werkt mijn NAS niet meer goed, kan geen verbinding maken met internet.
De NAS geeft aan dat de experiabox in bridge modem moet worden gezet, maar dan werkt telefonie niet meer. Op dit forum heb ik glezen en begrepen dat het opgelost kan worden met een managed Switch.
De hele post heb ik doorgezocht en gegoogled maar kon het antwoord niet vinden op de configuratie welke ik bedacht had.
Wat zou ik willen:
Glasvezelmodem -> Managed Switch
op Managed Switch:
poort 1: Glasvezelmodem
poort 2: Experiabox met voice
poort 3: internet met mijn 1e router
poort 4: internet met mijn 2e router
poort 5/8: TV

Kan deze configuratie en zo ja hoe met de vlan setting dan per poort zijn?
Ik weet dat het om VLAN 4 voor tv en 34 voor internet/voice gaat maar welke poort tagged / untaged moet zijn???

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:40
drvt175 schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:43:
Wat zou ik willen:
op Managed Switch:

Ik weet dat het om VLAN 4 voor tv en 34 voor internet/voice gaat maar welke poort tagged / untaged moet zijn???

Wie kan mij helpen?
Dat gaat niet werken, omdat je maar 1 WAN ip krijgt. Internet heb je dus pas achter de experiabox. Je zal de switch achter de experiabox moeten plaatsen.

Als je 2 gescheiden netwerken wil behouden, dan is het misschien een optie om de NAS op de experiabox aan te sluiten?

[ Voor 7% gewijzigd door Jimster op 06-09-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 09-10 19:16
Een vraag tussendoor. Ik heb regelmatig geklaagd over het ontbreken van surround geluid bij de publieke HD-zenders op het Amino-platform (waar de commerciëlen wel voorzien zijn van surround). Hoe zit dat eigenlijk bij de nieuwe propositie?

Zou (het eerste) voordeel van de nieuwe propositie kunnen zijn, of een extra nadeel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Barre73 schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:44:
[...]
FttH upgrades zoals bijvoorbeeld het ombouwen van EoF naar GoF (100 Mbit naar 1000 Mbit) worden niet aangegeven in de fourstack database.
Is deze informatie wellicht op een andere manier toegankelijk? Dus de geplande FttH-upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
Jimster schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:42:
[...]

Dat gaat niet werken, omdat je maar 1 WAN ip krijgt. Internet heb je dus pas achter de experiabox. Je zal de switch achter de experiabox moeten plaatsen.

Als je 2 gescheiden netwerken wil behouden, dan is het misschien een optie om de NAS op de experiabox aan te sluiten?
:'( :'( Jammer.. Dan heb niets aan de switch :'( :'(
Als ik de NAS op de EP zet met een ander ip bereik dank kab ik deze niet meer vinden uit het andere netwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 12:28
drvt175 schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:43:
Hallo,

sinds een week heb ik Telfort alles in 1 glasvezel met de experiabox V8.
Thuis heb ik twee gescheiden netwerken liggen met elk een eigen router. Voor Telfort was één van beide routers rechtstreeks aan het glasvezelmodem gekoppeld en de ander achter de eerste router. Telefonie kwam rechtstreeks uit het glasvezel modem. Alles werkte na tevredenheid totdat Telfort kwam.

Wat is het probleem:
Het glasvezelmodem is vervangen, nu moet telefonie van de experiabox worden afgenomen. Dit gaat enkel als de experiabox direct aan het glasvezel modem zit. Mijn eerste router zit dan aan de experiabox net als de tv. Echter in deze setting werkt mijn NAS niet meer goed, kan geen verbinding maken met internet.
De NAS geeft aan dat de experiabox in bridge modem moet worden gezet, maar dan werkt telefonie niet meer. Op dit forum heb ik glezen en begrepen dat het opgelost kan worden met een managed Switch.
De hele post heb ik doorgezocht en gegoogled maar kon het antwoord niet vinden op de configuratie welke ik bedacht had.
Wat zou ik willen:
op Managed Switch:

Wie kan mij helpen?
Ik heb ook een nas en eigen router, voor mij was dit de oplossing:
Op de EB een forwarder aanmaken van poort xxxx naar router1. Op router1 een forwarder van poort xxxx naar je nas.
Het netwerk van router1 ziet je nas dan weer en je nas is benaderbaar vanaf het internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Jimster schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:42:
[...]

Dit is ook weer niet correct.
Wat hij moet doen op de managed switch is:
alles komt binnen op poort 1 vanaf de glasvezel NTU
nu moet hij het alleen het telefoon verkeer (VLAN?) naar de EB doorsturen.
Het internetverkeer (VLAN?) moet hij alleen doorsturen naar router 1 en achter router 1 hangt hij router 2. (dan heeft hij de oude situatie weer)
Het tv-verkeer (VLAN4) stuurt hij door naar poort 5-8
Het verkeer van de poort waar de router op zit moet getagged worden wanneer het naar de NTU gaat, uitgaand (naar router) mag je het untaggen.
De rest van de poorten kun je denk ik de tags het beste intact laten.
Op deze manier wordt de EB alleen gebruikt voor het telefoon verkeer. je zou er ook nog voor kunnen kiezen om zowel het telefoonverkeer als TV via de EB te laten lopen... dan moet je dus 2 VLANS naar de EB doorsluizen...

De EB is samen met het wegvallen van DVB-C de reden dat ik nooit naar de nieuwe propositie zal overstappen...

[ Voor 10% gewijzigd door servies op 07-09-2015 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Moraxv schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:52:
[...]

Is deze informatie wellicht op een andere manier toegankelijk? Dus de geplande FttH-upgrades?
Nee, ik heb daar nog geen "openbare" informatie voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
servies schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:29:
[...]

Dit is ook weer niet correct.
Wat hij moet doen op de managed switch is:
alles komt binnen op poort 1 vanaf de glasvezel NTU
nu moet hij het alleen het telefoon verkeer (VLAN?) naar de EB doorsturen.
Het internetverkeer (VLAN?) moet hij alleen doorsturen naar router 1 en achter router 1 hangt hij router 2. (dan heeft hij de oude situatie weer)
Het tv-verkeer (VLAN4) stuurt hij door naar poort 5-8
Het verkeer van de poort waar de router op zit moet getagged worden wanneer het naar de NTU gaat, uitgaand (naar router) mag je het untaggen.
De rest van de poorten kun je denk ik de tags het beste intact laten.
Op deze manier wordt de EB alleen gebruikt voor het telefoon verkeer. je zou er ook nog voor kunnen kiezen om zowel het telefoonverkeer als TV via de EB te laten lopen... dan moet je dus 2 VLANS naar de EB doorsluizen...

De EB is samen met het wegvallen van DVB-C de reden dat ik nooit naar de nieuwe propositie zal overstappen...
Bedankt voor je bericht

echter is VLAN voor telefoon en internet het zelfde.. allebij nummer 34
hoe zit het dan met het toewijzen van het ip nummer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:23
op Managed Switch:
poort 2: Experiabox met voice VL34
poort 3: internet UIT van Experiabox naar WAN 1e router VL XX zelf definiëren
poort 4: internet IN van Experiabox naar WAN 1e router VL XX
poort 5: internet UIT van 1e router (LAN) VL XY zelf definiëren
poort 6: internet IN van 2e router (bridge mode) VL XY
poort 7/8: TV VL 4 heb je meer nodig, grotere switch of domme switch plaatsen.

WAN interface van router 1 een static geven uit de LAN range van Experia LAN. Op Experia dit adres als DMZ definiëren.
LAN van router 1 gebruiken als je netwerk met een ander en aparte IP range. Dit netwerk bridgen op router 2. Als router 2 dit aan kan de, LAN interface een static geven uit de LAN range van router 1 en DHCP uitzetten.

Zo heb ik het noodgedwongen nu, met een extra managed switch ertussen. Wat weer gezeik met DLNA oplevert :( . Maar dat is een ander verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Die Bruine op 07-09-2015 22:54 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[list]

Gezien de diverse problemen, kun je het beste even contact hierover opnemen met onze helpdesk via chat of e-mail. Een privébericht hier met contactgegevens mag overigens ook.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveatx
  • Laatst online: 06-10 21:32
Beste Telfort klanten,

ik heb sinds kort, na een verhuizing, Telfort Glasvezel. Het nieuwe platform met Experiabox. Helaas van XMS via OnsBrabantNet nu op dit nieuwe systeem. Verder geen klachten, maar op de een of andere manier kan ik niet meer via OS X / Messages / Berichten / FaceTime (hoe het ook heet) met anderen video conferencen. Wat met XMS of OBN wel werkte lijkt op de een of andere manier door de ExperiaBox geblokkeerd te worden. OS X Messages klaagt er over dat het geen SIP call can opzetten, en het lijkt verbinding te maken, en als de ontvanger dan "Accepteert" wordt de verbinding verbroken.

Op de ExperiaBox v8 heb ik uPnP aangezet.

Heeft iemand ervaring over hoe FaceTime te activeren?

Bij voorbaat dank

Peter
(ps: heb nog een mooie Amino Harddisk Recorder ter overname voor weinig...)

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Ik heb even gezocht voor je en kwam dit tegen:
"enable WMM QoS uitzetten”

Verder zag ik bij Apple de volgende pagina:
https://support.apple.com/nl-nl/HT202078

Misschien dat dit je helpt?

P.s. Ik heb misschien wel interesse in je Amino Harddisk Recorder.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:05

GerkeP

Vragen mag altijd........

pveatx schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:37:

Op de ExperiaBox v8 heb ik uPnP aangezet.
Je bent levensmoe (internettechnisch dan)?
Ik zou gelijk de firewalls etc uitzetten, die hebben toch geen nut meer ;)

https://nakedsecurity.sop...firewalls-into-doorstops/
https://www.grc.com/unpnp/unpnp.htm

En zo kan ik je nog wel een paar honderd links geven waarom je UPNP onmiddelijk uit moet zetten
pveatx schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:37:
OS X Messages klaagt er over dat het geen SIP call can opzetten, en het lijkt verbinding te maken, en als de ontvanger dan "Accepteert" wordt de verbinding verbroken.
SIP loopt standaard via poort 5060. Als je zoekt op KPN en dochters over blokkade van poort 5060 kom je heel veel informatie tegen. Je kunt daar over klagen bij je provider, die schendt de netneutraliteit in deze.....

[ Voor 32% gewijzigd door GerkeP op 09-09-2015 11:22 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet levensmoe en heb toch uPnP aanstaan. Je beschermen tegen rotzooi doe je niet met software enzo maar meer met je verstand gebruiken. En dat in de ruimste zin, wat je installeert, waar je op klikt en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:59:
Ik ben niet levensmoe en heb toch uPnP aanstaan. Je beschermen tegen rotzooi doe je niet met software enzo maar meer met je verstand gebruiken. En dat in de ruimste zin, wat je installeert, waar je op klikt en meer.
En dat is dus echt onzin, je hebt niet alles in de hand, als jij denkt dat dat wel zo is mogen ze je wat mij betreft direct isoleren bij je ISP ;-) 99% kans dat je dus onderdeel bent van een botnet.

http://www.eweek.com/secu...ions-of-upnp-devices.html

Net zoals de fabeltjes dat Linux en OSX niet vatbaar zijn voor virussen etc. Vervolgens zijn die osen de grootste bron van alle infecties ;)

http://www.networkworld.c...meras---network-prin.html

https://prezi.com/0hxetoxe4epq/home-network-horror-stories/

http://www.howtogeek.com/...-is-upnp-a-security-risk/

Mooi voorbeeld, xs4all sluit je internet af op het moment dat blijkt dat je UPNP gebruikt ;)

Xs4all sluit netwerk af

[ Voor 44% gewijzigd door GerkeP op 09-09-2015 10:33 ]

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik ben het eens dat "gezond verstand" een hele goede bescherming biedt, maar mijn gezonde verstand zegt me ook dat ik uPnP uitgeschakeld moet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gerkep:

Ik heb geen enkele zin in zinloze discussies maar jij verspreidt gewoon FUD en aan die onzin doe ik dus niet mee.Ik had al een thuiscomputer voordat die in de winkel te koop lagen en nog nimmer last van enige troep ook gehad.

Voorzorg is goed, lid van de FUD-brigade is zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:36:
@gerkep:

Ik heb geen enkele zin in zinloze discussies maar jij verspreidt gewoon FUD en aan die onzin doe ik dus niet mee.Ik had al een thuiscomputer voordat die in de winkel te koop lagen en nog nimmer last van enige troep ook gehad.

Nooit last gehad, wil niet zeggen dat er niets aan de hand was, je hebt niets gemerkt. Iets andere interpretatie ;)

Ach geeft niets, je bent zo oude betweter, die ken ik nog wel uit heet BBS en Fido tijdperk. Of je had nog heel laat je luiers aan, ondanks dat je 20 jaar ouder bent ;)

We weten dat je altijd het laatste woord wilt hebben, geizen je postings in het XMS en je schopperij tegen anderen.

En je reactie spreekt boekdelen, je kunt geen tegenargument bedenken en dus schrijf je dat je het een zinloze discussie vindt. Zijn we van je gewend hoor ;)

Kennelijk weet jij alles beter, ondanks alle zaken die er aan gedragen worden om je tegen te spreken.

Tabee

PS Mijn eerste computer was de Xerox Alto, en die stond bij ons thuis in 1974 ;)

[ Voor 27% gewijzigd door GerkeP op 09-09-2015 13:54 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg dan niets en plaats een TR als je je ergens aan irriteert

[ Voor 97% gewijzigd door DJSmiley op 09-09-2015 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:36:
@gerkep:

Dat denk jij, zeker weten doe je het niet...
Verder: fijn voor je dat je al zo lang een computer hebt. Maar de vraag blijft nu: is je kennis ook meegegaan in al die tijd??? Ik ken genoeg fossielen die denken dat ze nog steeds de wijsheid in pacht hebben maar ondertussen wel hopeloos achterlopen...
Mwoah... ik wil waarschuwen voor uPnP nou niet echt FUD noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

En dan gaan we weer verder waar het hier over gaat ;)

[ Voor 83% gewijzigd door GerkeP op 09-09-2015 13:48 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
GerkeP schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:43:
En dan gaan we weer verder waar het hier over gaat ;)
In dat kader: Ik had een gelijksoortig geval met Vodafone. Toen bleek dat mijn VOIP provider poort 5060 gebruikte maar Vodafone (intern in de router) ook. Dat is dan geen blokkeren maar je kan 1 poort niet dubbel gebruiken.

Voip provider leverde toen enkele alternieve poortnummers aan. Daar heb ik er eentje van ingesteld op mijn ATA en klaar... alles werkte alsnog.

Kan dat hier ook aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Aargh wat een kutclub is het toch ook :(

Heb 2 maanden terug mijn 200/200 naar 50/50 gezet (kan je per maand aanpassen).

Ik wil nu weer naar 200/200 terug. Nu meent telfort dat ik hier langer op moet wachten want de wijkcentrale zou niet geschikt zijn voor die snelheid. Wat een kul! Ik heb namelijk gewoon een gigabit connectie op de glaslijn. Dit is in speedtesten ook duidelijk te zien. Hij piekt dan even kort vér boven de 200mbit.

Droevig wordt ik er van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Haha, vette faal inderdaad :')

Waarschijnlijk ben ik er ergens begin februari - begin maart ook weg.

Niet dat de huidige (ITNS-based) dienst het niet meer goed doet, maar ook een beetje principe, gezien ook mijn recente ervaring met de gang van zaken omtrent 'moeilijke' storingen. En ik wil wel weer eens wat nieuws proberen.

Ik verlies dan wel de CATV mogelijkheid, maar dat neem ik voor lief.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 09-09-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

servies schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:31:
[...]

Mwoah... ik wil waarschuwen voor uPnP nou niet echt FUD noemen...
Er is niets tegen waarschuwen. Het wordt FUD als iemand als een dolle tekeer gaat. Ook de PC-wereld is niet zwart/wit maar zit vol van grijsgradaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 17:24
eymey schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:37:
Haha, vette faal inderdaad :')

Waarschijnlijk ben ik er ergens begin februari - begin maart ook weg.

Niet dat de huidige (ITNS-based) dienst het niet meer goed doet, maar ook een beetje principe, gezien ook mijn recente ervaring met de gang van zaken omtrent 'moeilijke' storingen. En ik wil wel weer eens wat nieuws proberen.

Ik verlies dan wel de CATV mogelijkheid, maar dat neem ik voor lief.
Waar zou je dan heen gaan als ik vragen mag?

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Ik gok op Tweak in combinatie met Ziggo TV :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 14:56
Barre73 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:46:
[...]

In dat kader: Ik had een gelijksoortig geval met Vodafone. Toen bleek dat mijn VOIP provider poort 5060 gebruikte maar Vodafone (intern in de router) ook. Dat is dan geen blokkeren maar je kan 1 poort niet dubbel gebruiken.

Voip provider leverde toen enkele alternieve poortnummers aan. Daar heb ik er eentje van ingesteld op mijn ATA en klaar... alles werkte alsnog.

Kan dat hier ook aan de hand zijn?
Daar kun je eigenlijk vanuit gaan, in de nieuwe propositie van Telfort loopt telefonie over het internet vlan (34), als ze de standaard poorten gebruiken dan is 5060 inderdaad niet meer voor je apple beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Fairy schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:30:
Aargh wat een kutclub is het toch ook :(

Heb 2 maanden terug mijn 200/200 naar 50/50 gezet (kan je per maand aanpassen).

Ik wil nu weer naar 200/200 terug. Nu meent telfort dat ik hier langer op moet wachten want de wijkcentrale zou niet geschikt zijn voor die snelheid. Wat een kul! Ik heb namelijk gewoon een gigabit connectie op de glaslijn. Dit is in speedtesten ook duidelijk te zien. Hij piekt dan even kort vér boven de 200mbit.

Droevig wordt ik er van 8)7
Wat een club. Ik heb ze gebeld. Zegt die gast tegen me dat het komt omdat ik ook een 3e TV box heb besteld. Ik had volgens hem eerst alleen de snelheid moeten aanvragen en dan 2 minuten later de TV box, dan was het goed gegaan. Waar staat dat !?!?!?!?

Omdat ik die dus ook heb aangevraagd moet ik dus meerdere weken wachten en ze weigeren de snelheid aan te passen (terwijl dat een simpele handeling is!). Ook annuleren weigeren ze.

Als mijn contract afgelopen is ga ik snel weer shoppen, wat een amateurs ! Incompetente kutclub |:(

Sorry dat moest er effe uit!

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 09-09-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
birdie25 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:07:
[...]

Waar zou je dan heen gaan als ik vragen mag?
Barre73 heeft het goed :).

Inderdaad in ieder geval voor internet naar Tweak, ivm het feit dat ze in Almere 1 Gbit/s kunnen bieden voor 40 euro in de maand.

Alleen voor TV wordt het dan inderdaad nog even dubben.

Ziggo TV (gewoon basispakket) is een goede kandidaat. Alleen heeft onze TV nog geen functies zoals live TV pauzeren, opnemen, etc. En daar zijn we inmiddels wel behoorlijk aan gewend. MIsschien als ik ergens nog een leuke DVB-C set top box met harddisk en pauzefunctie kan vinden voor een prikkie.... :P

Dus de kans is ook heel groot dat het dan Sparql wordt voor TV. Het platform heeft nog behoorlijk wat ontwikkeling nodig, maar de basis is er en die is inmiddels ook aardig stabiel.

Als bonus bieden ze ook (voor zo lang het duurt) veel streams van met name publieke zenders (o.a. NPO maar ook Duitsland en de belgen) ongecodeerd aan. Aangezien ik die het meest gebruik voor TV kijken op andere apparaten, op dit moment icm. een HDHomerun, is dat dus een prima optie voor ons.

Enige uitdaging wordt dan radio luisteren, maar ik heb nog wel een leuke dipool, die ik eerdaags weer eens uit de doos zal trekken. Die komt dan gewoon lekker op zolder aan de nok van het dak te hangen, coax'je via leidingschacht naar de meterkast en daar weer op het huisnetwerk, klaar :P.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 09-09-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

joop99 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:07:
[...]

Daar kun je eigenlijk vanuit gaan, in de nieuwe propositie van Telfort loopt telefonie over het internet vlan (34), als ze de standaard poorten gebruiken dan is 5060 inderdaad niet meer voor je apple beschikbaar.
Dus foute implementatie?
Ik heb xs4all, die gebruikt ook sip op 5060, maar mijn zakelijke sip gegevens en iphone doen het ook gewoon met poort 5060.

Kpn/telfort blokkeren die 5060 in de modem omdat ze bang zijn dat je de sipgegevens kunt achterhalen, waardoor er verder niets meer poort 5060 kan gebruiken?

Dat mag dus niet, zijn ze meerdere malen voor op de vingers getikt 😉

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het is inderdaad een beetje vaag.

Volgens mij is die poort 5060, ook bij SIP, vooral aan de server-kant (dus bij je alternatieve VOIP provider). Het kan prima dat de Experiabox ook naar 'iets' luistert op poort 5060, maar dat is dan alleen een LISTEN socket op z'n eigen IP adres. Dat zou niet moeten beletten dat interne clients gewoon nog connecten naar servers die op internet ook op poort 5060 luisteren.

Want dan zou je ook naar geen enkele server op poort 80 (HTTP) moeten kunnen connecten, want daar luistert de Experiabox ook op :P.

Maar ik ken SIP niet goed genoeg, dus wellicht denk ik nu te simpel.

Wel is dit al sinds hele vroege EB's een probleem. Al toen ik Tweak Groen had, in het voorjaar van 2010, waarbij je ook een EB kreeg (want via KPN wholesale) lukte het niet om poort 5060 bij andere SIP providers te gebruiken. Terwijl Tweak ze zeker niet bewust blokkeerde op hun eigen netwerk. Het is specifiek in de EB.

Maar goed, dat zou weer moeten betekenen dat mensen die de EB er tussenuit hebben en hun eigen router gebruiken, geen problemen zouden moeten hebben met andere VOIP diensten.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 09-09-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:16:
[...]

Omdat ik die dus ook heb aangevraagd moet ik dus meerdere weken wachten en ze weigeren de snelheid aan te passen (terwijl dat een simpele handeling is!). Ook annuleren weigeren ze.

Als mijn contract afgelopen is ga ik snel weer shoppen, wat een amateurs ! Incompetente kutclub |:(

Sorry dat moest er effe uit!
Volgens mij valt dat extra kastje onder de wet kopen op afstand en heb je 2 weken de tijd om te annuleren. Vraag is wel hoe lang ze er over gaan doen om dat extra kastje weer uit je profiel te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:21:
[...]

Barre73 heeft het goed :).

Inderdaad in ieder geval voor internet naar Tweak, ivm het feit dat ze in Almere 1 Gbit/s kunnen bieden voor 40 euro in de maand.

Alleen voor TV wordt het dan inderdaad nog even dubben.

Ziggo TV (gewoon basispakket) is een goede kandidaat. Alleen heeft onze TV nog geen functies zoals live TV pauzeren, opnemen, etc. En daar zijn we inmiddels wel behoorlijk aan gewend. MIsschien als ik ergens nog een leuke DVB-C set top box met harddisk en pauzefunctie kan vinden voor een prikkie.... :P
Klinkt als erg aanlokkelijke combinatie.

Ik heb nu ook geen opnemen etc (beter gezegd gebruik dat niet want alleen DVB-C) maar neem vrijwel alles met HDHomeRun's op en bekijk later. Extra voordeel is simpel alle reclames skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:32:
[...]

Volgens mij valt dat extra kastje onder de wet kopen op afstand en heb je 2 weken de tijd om te annuleren. Vraag is wel hoe lang ze er over gaan doen om dat extra kastje weer uit je profiel te verwijderen.
Bij een huurkastje lijkt dat me discutabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:37:
[...]

Klinkt als erg aanlokkelijke combinatie.

Ik heb nu ook geen opnemen etc (beter gezegd gebruik dat niet want alleen DVB-C) maar neem vrijwel alles met HDHomeRun's op en bekijk later. Extra voordeel is simpel alle reclames skippen.
Ik gebruik de HDHomerun met TVHeadend met name voor live TV in Kodi en TVHClient (Android). En als er op NPO 1, 2 of 3 HD iets met muziek komt of iets anders dat ik denk te willen bewaren, dan neem ik het ook op.

Echter, ik zie het op dit moment niet als every day alternatief voor opnemen via een (Provider-)STB of eventuele nieuwe smart TV. Iets met kodi erop start nog altijd een stukje trager dan de TV of STB en het vergt ook meer handelingen om wat je aan het kijken even op pauze te zetten tenzij we het live TV kijken helemaal via kodi zouden gaan doen. Oftewel, iets waar vooral m'n vriendin niet vrolijk van zou worden maar ik zelf ook niet.

Pagina: 1 ... 34 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20