[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 40 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 18:45
Ik heb zelf HBO via KPN Compleet. Zowel lineaire kanalen als HBO Go worden met DD5.1 geluid doorgegeven. Netflix is technisch wel anders dan HBO Go bij KPN. Netflix is echt een app, HBO Go is gewoon VOD zoals de rest van de Videotheek bij KPN.
Hopelijk wordt bij een volgende update van de Netflix app het geluid wel DD5.1. Ik weet dat het geluid van Netflix vorig jaar op mijn Apple TV ook PCM was. Dat is later in een update hersteld.
Overigens werken heel veel zaken gewoon goed met Netflix bij KPN. Bijv. alternatieve audiosporen kiezen of andere ondertitels. Wat ook leuk is dat ik Netflix vanaf mijn iPad en iPhone kan casten naar de Arris of Arcadyan stb. Zelfde principe als bij een Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
Netflix is dus niet te vinden/krijgen met de Amino? En zo nee? Waarom worden de trouwe/1e klanten van het glasvezelgebeuren dan achtergesteld, lees gediscrimineerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Telfort bellen en vragen om een nieuwe ontvanger. Daarnaast moet je tevens minimaal een Arcadyan/Experiabox V8 hebben met de laatste software versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:01
scofield schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:58:
Netflix is dus niet te vinden/krijgen met de Amino? En zo nee? Waarom worden de trouwe/1e klanten van het glasvezelgebeuren dan achtergesteld, lees gediscrimineerd?
Je wordt niet gediscrimineerd, je hebt gewoon een product waar dit niet in zit, de oude glasvezel propositie van Telfort met analoog/DVB-C signaal en de Amino ontvangers. Dat is een compleet ander platform/product als wat Telfort nu heeft, je mag uiteraard overstappen en daarbij teken je een nieuw jaar contract, je kunt ook wachten tot je moet overstappen want dat moment gaat ooit een keer komen. Je kunt dit natuurlijk ook zien als onderdeel van de "uitrook" tactiek om iedereen "vrijwillig" op het nieuwe platform te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Of je koopt een Chromecast od Apple TV, blijft lekker genieten van DVB-C (plus FM-radio) en surround op Netflix. Ik moet eerlijk zeggen dat Netflix op de ontvanger me al vanaf het begin redelijk overbodig voorkomt.... Zeker nu blijkt dat ook (weer) aan het signaal gesleuteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 08:33:
[...]

Je wordt niet gediscrimineerd, je hebt gewoon een product waar dit niet in zit, de oude glasvezel propositie van Telfort met analoog/DVB-C signaal en de Amino ontvangers. Dat is een compleet ander platform/product als wat Telfort nu heeft, je mag uiteraard overstappen en daarbij teken je een nieuw jaar contract, je kunt ook wachten tot je moet overstappen want dat moment gaat ooit een keer komen. Je kunt dit natuurlijk ook zien als onderdeel van de "uitrook" tactiek om iedereen "vrijwillig" op het nieuwe platform te krijgen.
Dat laatste komt volgens mij heel dicht bij de waarheid helaas. Zinsdien zijn er ook geen zichtbare updates meer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Als ik via de app van telfort een opname inprogrammeer dan verschijnt deze opname niet op mijn setop box. Zelfs niet na het opnieuw installeren van de firmware. Gek genoeg staat de opname wél in de app zelf. Ben ik nu de enigste of zijn er meer met dit euvel?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:48:
Als ik via de app van telfort een opname inprogrammeer dan verschijnt deze opname niet op mijn setop box. Zelfs niet na het opnieuw installeren van de firmware. Gek genoeg staat de opname wél in de app zelf. Ben ik nu de enigste of zijn er meer met dit euvel?
Nieuwe pakket ?

https://forum.telfort.nl/...-via-app-werkt-niet-54087

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ja, nieuw pakket. Die had ik blijkbaar gemist... dank! :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:39
Is er al iets bekend over een TV App voor smartphones?
Op m'n tablet werkt het wel, maar op m'n smartphone kan ik het niet installeren.

Al hadden ze maar een app waarmee je opnames kon inplannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oude pakket / andriod?

Aps niet zichtbaar in google play?. Je kunt apps ook handmatig installeren door ze eerst te downloaden als apk. Layout kan een probleem zijn omdat is aangepast voor tablet's. Misschien werkt het?

https://www.google.nl/#q=apk+download

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvern
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-08 23:12
Geen internet, tv, of telefoon meer hier. Nog anderen met storing? Postcodegebied 3945
edit: was om 4:30 weer verholpen.

[ Voor 16% gewijzigd door Tvern op 05-01-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ik heb wel sinds vanochtend een ander ip adres, de reverse dns eindigt op direct-adsl.nl waar dit voorheen ftth.telfortglasvezel.nl was.

Output van mijn dyndns scriptje:
A record for domain is: 195.240.138.x
Mismatch detected, updating dns entry to 86.87.207.x

[ Voor 36% gewijzigd door BastiaanN op 05-01-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:17:
Ik heb wel sinds vanochtend een ander ip adres, de reverse dns eindigt op direct-adsl.nl waar dit voorheen ftth.telfortglasvezel.nl was.

Output van mijn dyndns scriptje:

[...]
Voorheen bij KPN glas had ik een ip met direct-adsl.nl .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 16:12
Hier 2321 ligt de telfort glas er sinds een uur weer is uit. Meer mensen die hier last van hebben?

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:25
KPN of ITNS propositie? Dat maakt netwerktechnisch nogal een verschil.

Almere ITNS propositie geen probleem gezien.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:38
Jongens, net achter gekomen dat Telfort alleen snellere abbonementen aanbiedt met een Experiabox als nieuwe modem.
Die kan niet in bridge modus gezet worden zodat je met je eigen router zelf je NAT instellingen regelt. Iemand al een omweg gevonden, of kan je Telfort beter niet als glasvezelprovider nemen als je het belangrijk vindt om je eigen router te gebuiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
eymey schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:15:
KPN of ITNS propositie? Dat maakt netwerktechnisch nogal een verschil.

Almere ITNS propositie geen probleem gezien.
Oud portaal, ondertussen is de verbinding weer up, heeft platgelegen tot 9:20, daarna uurtje up geweest en uurtje down. Nu lijkt het (ik duim) te blijven werken....

Zou kunnen dat het met het oud portaal onderhoudt te maken heeft, als dat zo is heerlijk dat ze het niet aankondigen (die geplande uitval uit de brief heb ik al gehad)... Naja, de enige hoop is dat als dat zo is snel die nieuwe leverstraat er aan komt en ik kan overstappen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Kashika schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:48:
Jongens, net achter gekomen dat Telfort alleen snellere abbonementen aanbiedt met een Experiabox als nieuwe modem.
Die kan niet in bridge modus gezet worden zodat je met je eigen router zelf je NAT instellingen regelt. Iemand al een omweg gevonden, of kan je Telfort beter niet als glasvezelprovider nemen als je het belangrijk vindt om je eigen router te gebuiken?
Toevalligerwijs kan dat wel aangezien Telfort bij glasvezel de Experiabox V8 levert (in tegenstelling tot KPN zelf). Die kan 200Mbit nog wel aan en is als enige nog volledig in bridge modus te zetten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

dat kan wel, maar niet zomaar. Je moet dan aan de gang met vlans e.d. Toch? Of laat je telefonie/tv buiten beschouwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Barre73 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:57:
[...]

Toevalligerwijs kan dat wel aangezien Telfort bij glasvezel de Experiabox V8 levert (in tegenstelling tot KPN zelf). Die kan 200Mbit nog wel aan en is als enige nog volledig in bridge modus te zetten.
Klantenservice vertelde me nadrukkelijk dat het niet kon. Je kunt wel DHCP uitzetten, maar je blijft met dubbele NAT instellingen zitten. Blijkbaar krijgen beide routers een eigen IP??

Ik zit best te twijfelen wat ik moet doen, want ik zit nog in de afkoelperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Kashika schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:03:
[...]

Klantenservice vertelde me nadrukkelijk dat het niet kon. Je kunt wel DHCP uitzetten, maar je blijft met dubbele NAT instellingen zitten. Blijkbaar krijgen beide routers een eigen IP??

het 'kan' wel, maar dan moet je zoals hierboven al gezegd aan de gang met VLAN tagging en mogelijk ook nog met PPTP (ik heb ergens gelezen dat dit niet geld voor nieuwere verbindingen, weet niet of dit voor telfort ook geld).
Hoe dan ook: het wordt expliciet niet ondersteund door de helpdesk, nog zullen de meeste je er op wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
terror538 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:11:
[...]

het 'kan' wel, maar dan moet je zoals hierboven al gezegd aan de gang met VLAN tagging en mogelijk ook nog met PPTP (ik heb ergens gelezen dat dit niet geld voor nieuwere verbindingen, weet niet of dit voor telfort ook geld).
Hoe dan ook: het wordt expliciet niet ondersteund door de helpdesk, nog zullen de meeste je er op wijzen.
Wel, blijkbaar kan je met een Appel router niet VLAN taggin instellen. Hun enige VLAN optie is een gastnetwerk ;)

Jammer zeg. Was tevreden over de kwaliteit van Telfort. Nu moet ik op zoek naar iets anders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Kashika schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:27:
[...]

Wel, blijkbaar kan je met een Appel router niet VLAN taggin instellen. Hun enige VLAN optie is een gastnetwerk ;)

Jammer zeg. Was tevreden over de kwaliteit van Telfort. Nu moet ik op zoek naar iets anders :(
vziw ik weet zit je met vrijwel alle kpn-glas-providers vast aan een experiabox of vergelijkbaar apparaat tenzij je dus zelf aan de slag gaat met VLANS. In principe hoeft het niet eens je router te zijn die dat doet: je kan er ook een managed switch tussen hangen om de vlans af te splitsen

Hier staat wat uitleg: http://netwerkje.com/eigen-router Volgens mij kunnen de VLAN nummers wel anders voor zijn telfort (in ieder geval wat betreft internet)

[ Voor 11% gewijzigd door terror538 op 08-01-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Kashika schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:03:
[...]

Ik heb wat verwarring geschapen geloof ik. En de KS helemaal maar goed..

Bridge mode kan wel heel goed en dan heb je geen NAT achter NAT of wat dan ook. MAAR: het werkt alleen simpel bij Internet only. Helaas krijg je IPTV niet meer aan de praat zonder inderdaad aan de slag te gaan met VLANS etc. En omdat je de SIP gegevens voor telefonie niet krijgt van Telfort Glasvezel heb je daar wel de EB voor nodig.

Dus in jouw geval lijkt het me inderdaad geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:32:
Ben hier al tijden een tevreden gebruiker van de oude propositie; DVB-C en Amino e.d.

Vandaag even met de Telfort klantenservice gebeld en mijn contract met een jaar verlengd, hierbij twee maanden gratis en extra Amino van gekregen..... :)
Hier hetzelfde verhaal, maar een iets andere korting gekregen.

Met één jaar verlengd
  • Gratis een extra Animo gekregen, voor één jaar (twv 4 euro pm). Na verloop van het verlengde jaarcontract zou ik weer kunnen bellen om opnieuw één jaar te verlengen waardoor de 2e Animo gratis blijft.
  • De éérste 6 maand 12,50 korting op de factuur (ipv 2 maand gratis)
  • DVB-C blijft actief.
Dus de eerste 6 maand betaal ik 32,50 voor bovenstaand.
Na 6 maand 45 per maand
Na 12 maand 49 per maand, tenzij ik opnieuw verleng om de 2e Animo gratis te houden, én eventueel een tijdelijke korting op het maandbedrag van 45 euro te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Barre73 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:51:
[...]

Bridge mode kan wel heel goed en dan heb je geen NAT achter NAT of wat dan ook. MAAR: het werkt alleen simpel bij Internet only. Helaas krijg je IPTV niet meer aan de praat zonder inderdaad aan de slag te gaan met VLANS etc. En omdat je de SIP gegevens voor telefonie niet krijgt van Telfort Glasvezel heb je daar wel de EB voor nodig.

Weet je dit heel zeker? Ik heb geen Televisie abo en alleen internet. Telefoon gebruik ik niet en is ook niet aangesloten.

Is het niet zo dat de glasvezelmodem in de meterkast blijft hangen en ik de experiabox als alles in één oplossing voor binnenshuis krijg?
Daar staat nu mn Time Capsule alles te regelen. Ik zal dus wel noodgedwongen die twee apparaten naast elkaar moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:10
Kashika schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:18:
[...]

Weet je dit heel zeker? Ik heb geen Televisie abo en alleen internet. Telefoon gebruik ik niet en is ook niet aangesloten.

Is het niet zo dat de glasvezelmodem in de meterkast blijft hangen en ik de experiabox als alles in één oplossing voor binnenshuis krijg?
Daar staat nu mn Time Capsule alles te regelen. Ik zal dus wel noodgedwongen die twee apparaten naast elkaar moeten hebben?
Nee, de EB heb je in jouw geval waarschijnlijk geeneens nodig. Die is alleen nuttig als je TV/telefonie hebt (al kunnen beide ook prima werken zonder EB) en in jouw geval zal je TC waarschijnlijk ook kunnen voldoen.

Gewoon rechtstreeks de kabel vanuit de NT (glasvezelmodem, witte/oranje kastje) in je TC duwen en klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Sypher op 08-01-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Moet de TC nog steeds wel een VLAN tag kunnen mee geven richting z'n WAN kant......

Tenminste, ook als je alleen internet gebruikt heb je op z'n minst daarvoor nog het juiste VLAN tag nodig.

[ Voor 39% gewijzigd door eymey op 08-01-2016 15:06 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
eymey schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:04:
Moet de TC nog steeds wel een VLAN tag kunnen mee geven richting z'n WAN kant......

Tenminste, ook als je alleen internet gebruikt heb je op z'n minst daarvoor nog het juiste VLAN tag nodig.
Daar kan ik dus niets over vinden. Geen idee of het dat ondersteunt, want ik heb het nooit hoeven proberen.
Lijkt me niet handig om het te riskeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 11:32
Mr.Jingles schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:24:
Ik heb sinds een paar maanden ook een Telfort glas lijntje. Ik heb een 50/50Mb/s abonnement, 50 down haal ik met gemak. Maar over de upload ben ik eigenlijk best wel teleurgesteld, daar haal ik maar 25Mb/s. Omdat ik regelmatig gebruik maak van de upload vind ik dit nogal hinderlijk.

Dit komt structureel voor. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik maak gebruik van een WLR-4004 Sitecom Router.
Sinds dat ik een glas lijn heb bij telfort haal ik zoals hier boven staat niet het beloofde upload snelheid. Ik vind het wel leuk om jullie op de hoogte te houden van mijn "avontuur" met Telfort.

In middels ben ik bijna 3 monteurs verder. Het probleem is nog niet opgelost, maar op zich best tevreden over hun service tot nu toe.
Ik hoop alleen dat ze het wel echt gaan oplossen.

1e monteur van Guidion, deze heeft de glasvezel modem vervangen.

2e monteur van Volker Wessels, deze persoon heeft de glasvezel dat binnen komt gecontroleerd op breuken en de lijn door gemeten naar de wijkverdeler. Volgens hem zou het probleem zitten in Telfort apparatuur, gezien hij tot de wijkverdeler met gemak 100/100 haalt.

Volgende week staat de 3e monteur in de planning. Van welke organisatie hij van is weet ik niet, maar hij zou volgens Telfort meer mogelijkheden hebben dan de vorige monteurs. Misschien is het iemand van Reggefiber.

In middels maak ik gebruik van mijn eigen router(tp-link met DD-WRT) en dit heeft me wel wat opgeleverd 30Mb/s ipv 25Mb/s.

Ben razend benieuwd hoe dit gaat aflopen.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
De monteur van Volker Wessels was er namens Reggefiber. Die kunnen ook alleen maar een meting op de glasvezel doen. Telfort monteurs kunnen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:01
Barre73 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:51:
[...]

Aanvulling: Telefonie zit bij Telfort anders in elkaar als bij KPN (internet scheelt maar weinig), ik heb hier nu een frtizbox in gebruik zonder EB voor telefonie en (routed) IPTV, dat was echter nooit gelukt i.c.m. telefonie aangezien die bij Telfort over het internet vlan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:32:
Ben hier al tijden een tevreden gebruiker van de oude propositie; DVB-C en Amino e.d.

Vandaag even met de Telfort klantenservice gebeld en mijn contract met een jaar verlengd, hierbij twee maanden gratis en extra Amino van gekregen..... :)
Gisteren werd ik gebeld door Telfort voor een tevredenheidsonderzoek.
Toen ik over de prijs begon kreeg ik een verlenging voor een jaar aangeboden met daarin ook de twee maanden gratis. Over de Amino werd niks gezegd.
Ik gebruik de SIP instellingen in een Fritzbox router om te kunnen bellen met Voipbuster naar China en Australië.
Het is niet zo dat ik straks een nieuw modem krijg en diverse zaken, zoals SIP niet meer mogelijk zijn? Hier ben ik bang voor. Maandag word ik terug gebeld en beslis ik of ik gebruik maak van het aanbod.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
@Geurt-kun:
Totnutoe is niemand gedwongen overgestapt naar de nieuwe propositie. Je zou het behoud van de oude propositie natuurlijk wel als uitdrukkelijke voorwaarde kunnen stellen voor je verlenging..... Kortom: bespreek het met Telfort. Wij horen graag de uitkomst van dat gesprek.

[ Voor 56% gewijzigd door Rallye op 10-01-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdagavond rond half 10 in Wijchen weer heel veel blokjes en glitches in beeld op tv. Daarna ook uitval van internet. Meer mensen hier last van gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee, maar wel een reset / update van de amino. Ik merkte dat het beeld even voor een seconde wegviel. In de instellingen van de amino gekeken, en daar stond de beeldoutput op auto.
Deze weer op 1080i50 gezet, en het probleem was weer weg.
Op andere instellingen krijg ik wel glitches en wegvallend beeld.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 13:17
Rallye schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:12:
@Geurt-kun:
Totnutoe is niemand gedwongen overgestapt naar de nieuwe propositie. Je zou het behoud van de oude propositie natuurlijk wel als uitdrukkelijke voorwaarde kunnen stellen voor je verlenging..... Kortom: bespreek het met Telfort. Wij horen graag de uitkomst van dat gesprek.
Ik heb afgelopen vrijdag gebeld naar de klantenservice, en ik mocht kiezen uit oude of nieuwe propositie. Ik heb nu nog een jaar de oude propositie, maar kan op elk moment (tijdens dat jaar) naar de nieuwe omdat dat wordt gezien als upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Kan iemand die van xms oud portaal is overgenomen door telfort en naar de nieuwe leverstraat (geen analoog CATV nieuw genexis kastje) over is gegaan (moet handmatig via mijn telfort) een postcodecheck doen op glas aanbieders en aangeven of overstappen nu mogelijk is?

Heb net namelijk uitvoerig contact met de KS gehad en het lijkt er op dat dit de enige manier is (met dus opnieuw voor een jaar vast zitten aan een abbo) om over te stappen naar een andere glas aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zaterdag contact gehad met telfort over verlenging. Dat kon, ook met 2 maande korting. Maar de korting die ik heb vervalt.
Ik zit in oud xms gebied met wat extra privileges. Die zouden bij verlengen dus vervallen. Sterker nog als ik iets zou wijzigen, vervallen die andere privileges (100mbit voor de prijs van 50 bv).

Dus ik heb maar gepast. Leuk geprobeerd dacht ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
terror538 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:03:
Kan iemand die van xms oud portaal is overgenomen door telfort en naar de nieuwe leverstraat (geen analoog CATV nieuw genexis kastje) over is gegaan (moet handmatig via mijn telfort) een postcodecheck doen op glas aanbieders en aangeven of overstappen nu mogelijk is?

Heb net namelijk uitvoerig contact met de KS gehad en het lijkt er op dat dit de enige manier is (met dus opnieuw voor een jaar vast zitten aan een abbo) om over te stappen naar een andere glas aanbieder.
Dat is onmogelijk. Als Telfort nieuw pakket beschikbaar is in een dergelijk gebied dan betekent dat dat de nieuwe apparatuur van KPN actief is. En dan moet KPN alle aanbieders die leveren op WBA toegang geven.
Sowieso KPN zelf zou dan ook leverbaar moeten zijn.
De situatie die je nu omschrijft zou niet moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 08:21

duhuh

duh...

Nog meer mensen met "oude telfort" propositie die last hebben van willekeurig wegvallend internet ?

vage omschrijving ik weet het :P Het volgende gebeurd er zowel op wifi als bekabeling valt "internet" weg
Apparaten kunnen elkaar wel benaderen maar niet naar internet.
Sitecom router is iets wat verlegen met geven van goede log informatie daarom vraag ik het eerst hier voor dat ik de boel open trek en er een wrt routertje tussen plaats om kijken wat er gebeurd.

Postcode is 3314GR

Aanvulling ook tv via amino geeft blokjes en raar geluid volgens de vrouw :)

Gezien de antwoorden hieronder toch maar opentrekken allemaal thnx

[ Voor 12% gewijzigd door duhuh op 11-01-2016 10:58 ]

nee gewoon nee en het blijft nee. nou vooruit ja dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel (Almere) geen problemen maar enkele weken geleden regelmatig plots even wegvallen Internet en vrij snel (max 1 tot 2 min) weer werkend.

Alles nagezocht, geen oorzaak gevonden. Duur uitval is ook eigenlijk te kort om iets te kunnen vinden. Amino wordt niet gebruikt alles werkt via DVB-C.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier (Almere, 1325) ook geen problemen op oude propositie.

Amino is ons hoofdplatform voor TV kijken en dat werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duhuh exact dezelfde bevindingen die jij hebt had ik vrijdagavond ook en komt bij mij veel vaker voor.(blokjes in beeld en rare geluiden) Ook ik heb oude propositie. Bij mij in de buurt in Wijchen hebben meerdere mensen daar last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 08:21

duhuh

duh...

Heb er nu een router die wat meer mogelijkheden heeft met logging aangehangen maar eens kijken wat ik kan vinden.

nee gewoon nee en het blijft nee. nou vooruit ja dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:29:
Afgelopen vrijdagavond rond half 10 in Wijchen weer heel veel blokjes en glitches in beeld op tv. Daarna ook uitval van internet. Meer mensen hier last van gehad ?
Ja al een aantal weken maar het is wel wisseld per dag. Wij kijken ook veel via de cloud / begin gemist en daar komt het volgens mij niet of minder vaak voor.dan bij live stream.

https://forum.telfort.nl/...men-beeld-geluid-tv-54222

Ik heb de ontvanger ook weer op 1080i gezet dit weekend en daarna nog niet wat gezien. Een zwaluw maakt nog geen zomer
DrivinUCrazy schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:52:
Nee, maar wel een reset / update van de amino. Ik merkte dat het beeld even voor een seconde wegviel. In de instellingen van de amino gekeken, en daar stond de beeldoutput op auto.
Deze weer op 1080i50 gezet, en het probleem was weer weg.
Op andere instellingen krijg ik wel glitches en wegvallend beeld.
De m540 heeft vorig week op een update gehad. Volgens mij komt de ontvanger (helaas) altijd na een update weer op auto te staan. Voorheen gebruikte ik ook de 1080i instellingen omdat de streams dat ook zijn. Bedankt voor de tip.

Verder geen uitval van internet Ik gebruik http://uptimerobot.com en verder geen meldingen gekregen

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:00
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:58:
De m540 heeft vorig week op een update gehad.
Ah dat verklaard een hoop. Mijn Amino is altijd super stabiel, geen problemen, maar soms wil de STB niet opstarten. Het blauwe lampje blijft dan branden als je 'm aan zet en je krijgt geen beeld. Dit gebeurt maar in twee situaties: een software update en de wissel van zomer- naar wintertijd en andersom.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telefooncal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:31

Telefooncal

Tring tring!

Vanmiddag contact opgenomen met de Telfort klantenservice naar aanleiding van een aantal posts in dit topic over het verlengen van je contract. In principe kreeg ik eerst 6 maanden 12.5 euro korting aangeboden, maar op mijn vraag of 2 maanden gratis ook mogelijk was ging de klantenservice medewerker ook akkoord. Scheelt toch weer 90 euro op jaarbasis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:39
Telefooncal schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:39:
Vanmiddag contact opgenomen met de Telfort klantenservice naar aanleiding van een aantal posts in dit topic over het verlengen van je contract. In principe kreeg ik eerst 6 maanden 12.5 euro korting aangeboden, maar op mijn vraag of 2 maanden gratis ook mogelijk was ging de klantenservice medewerker ook akkoord. Scheelt toch weer 90 euro op jaarbasis!
Wat voor abo heb jij? Ik kreeg nl. niets voor elkaar qua verlengingsaanbod. Ik heb (glasvezel)internet+bellen (40 EURO) + 200MBit (12,50) en dit loopt in februari af. Dit is de nieuwe propositie, zit daar het 'probleem' soms?

[ Voor 4% gewijzigd door connos op 12-01-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telefooncal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:31

Telefooncal

Tring tring!

Ik had een ouder abbonement uit 2014. Hiervoor betaal ik 45€ per maand en daarvoor heb ik 50/50 mbit internet en televisie. Ik heb nog gevraagd om overgezet te worden naar de nieuwe abbonementsvormen, waarbij je ook op internet, telefoon en tablet televisie kan kijken, alleen gaf de medewerker aan dat ik daarvoor een nieuw glasvezel modem nodig zou hebben. Daar had ik niet zoveel zin in omdat ik gisteren rond de lunch net een nieuw glasvezelmodem had ontvangen omdat de vorige niet meer functioneerde. Om die nu meteen weer te laten vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Telefooncal schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:11:
Ik had een ouder abbonement uit 2014. Hiervoor betaal ik 45€ per maand en daarvoor heb ik 50/50 mbit internet en televisie. Ik heb nog gevraagd om overgezet te worden naar de nieuwe abbonementsvormen, waarbij je ook op internet, telefoon en tablet televisie kan kijken, alleen gaf de medewerker aan dat ik daarvoor een nieuw glasvezel modem nodig zou hebben. Daar had ik niet zoveel zin in omdat ik gisteren rond de lunch net een nieuw glasvezelmodem had ontvangen omdat de vorige niet meer functioneerde. Om die nu meteen weer te laten vervangen...
Met het Animo systeem kan je toch ook gebruik maken van de Telfort Glasvezel TV app? (android link) koppelen met de Animo en 't werkt. Bij mij in ieder geval probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:42

Yucko

One clown to rule them all !

Telefooncal schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:11:
raar, vraag me af waarom dat nodig zou zijn? Ik bedoel, dat signaal met vlans kunnen ze toch gewoon over de internetpoort van je huidige glasvezelmodem laten lopen en daarna laten splitsen door de ExperiaBox ( :r )

* Yucko blijft lekker bij de oude propositie + eigen router :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/37677556/modem_thumb.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Yucko op 12-01-2016 13:48 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yucko schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:44:
[...]

raar, vraag me af waarom dat nodig zou zijn? Ik bedoel, dat signaal met vlans kunnen ze toch gewoon over de internetpoort van je huidige glasvezelmodem laten lopen en daarna laten splitsen door de ExperiaBox ( :r )

* Yucko blijft lekker bij de oude propositie + eigen router :)

[afbeelding]
Ander KPN Wholesale kanaal met hele andere provisioning structuur.

Sterker nog, via 'gewoon' KPN WBA/WMP wordt de NT niet veel meer dan een simpele mediaconverter.

Bij de ITNS propositie is de NT ook layer 2 switch, telefoniemodem en in theorie zelfs router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 09:17
Chris.nl schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:04:
[...]

Met het Animo systeem kan je toch ook gebruik maken van de Telfort Glasvezel TV app? (android link) koppelen met de Animo en 't werkt. Bij mij in ieder geval probleemloos.
Alleen jammer dat ie niet voor Windows is. Ziggo heeft een prachtige "Ziggo Sport Totaal" app voor Windows waarmee ik met mijn vriendin's inlog thuis lekker wedstrijdjes kan kijken in prima kwaliteit. Kan trouwens ook via de Horizon site als je inlogt. Je ziet ook al je opnames en wat je gekeken hebt en andere dingen. Gewoon hetzelfde als wat je op TV hebt. Echt vooruitstrevend en innovatief als je het mij vraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
chim0 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:15:
[...]

Alleen jammer dat ie niet voor Windows is. Ziggo heeft een prachtige "Ziggo Sport Totaal" app voor Windows waarmee ik met mijn vriendin's inlog thuis lekker wedstrijdjes kan kijken in prima kwaliteit. Kan trouwens ook via de Horizon site als je inlogt. Je ziet ook al je opnames en wat je gekeken hebt en andere dingen. Gewoon hetzelfde als wat je op TV hebt. Echt vooruitstrevend en innovatief als je het mij vraagt!
Maar dit kan dan weer wel met het KPN TV platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Hebben anderen ook problemen met servers op poort 6667? Het lijkt erop dat het vanuit de ISP wordt geblokkeerd. IRC wordt een probleem zo ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Huuskes op 12-01-2016 16:22 ]

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Huuskes schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:07:
Hebben anderen ook problemen met servers op poort 6667? Het lijkt erop dat het vanuit de ISP wordt geblokkeerd. IRC wordt een probleem zo ;)
mijn irssi IRC sessie loopt nog gewoon

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
RobinF schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:51:
[...]

Maar dit kan dan weer wel met het KPN TV platform
Misschien moet ik dan maar overstappen. Alleen jammer bij KPN dat je extra moet betalen voor synchrone down- en uploadsnelheid. Dit is normaal gesproken standaard bij glasvezel. Juist die upload heb ik nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
chim0 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 03:21:
[...]

Misschien moet ik dan maar overstappen. Alleen jammer bij KPN dat je extra moet betalen voor synchrone down- en uploadsnelheid. Dit is normaal gesproken standaard bij glasvezel. Juist die upload heb ik nodig.
Tip: neem een 60/6 abo en kijk de eerste paar dagen even wat je werkelijke upload is. Voorlopig is het nog zo dat KPN die gelimiteerde upload niet handhaaft. 60/6 blijkt dan gewoon 60/60 of 60/70 te zijn.

Mocht dat een keer ineens veranderen dan kan je via mijnkpn alsnog snel upgraden en dat werkt al binnen een uur. Bovendien de eerste 6 maanden gratis. Ook als je dit later activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Barre73 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 07:53:
[...]

Tip: neem een 60/6 abo en kijk de eerste paar dagen even wat je werkelijke upload is. Voorlopig is het nog zo dat KPN die gelimiteerde upload niet handhaaft. 60/6 blijkt dan gewoon 60/60 of 60/70 te zijn.

Mocht dat een keer ineens veranderen dan kan je via mijnkpn alsnog snel upgraden en dat werkt al binnen een uur. Bovendien de eerste 6 maanden gratis. Ook als je dit later activeert.
Bedankt voor de tip, maar was meer een grapje. Die upload heb ik gewoon nodig en ik hecht toch iets meer waarde aan mijn internet dan televisie. Bovendien heb ik geen zin in een Experiabox. Modempje hangt aan de muur, routertje ernaast, Aminootje erbij. Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

connos schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:23:
[...]
Wat voor abo heb jij? Ik kreeg nl. niets voor elkaar qua verlengingsaanbod. Ik heb (glasvezel)internet+bellen (40 EURO) + 200MBit (12,50) en dit loopt in februari af. Dit is de nieuwe propositie, zit daar het 'probleem' soms?
Dat is wel handig om te weten ja. Volgens mij kijken ze ook naar wat je nu per maand betaalt voordat ze je een aanbieding doen. Betaal nu 70 euro: Alles-in-1 Interactief Extra 60 euro + Plus pakket 10 euro. Die extra pakketten zijn in verhouding altijd stervensduur, maar ja heb een fanatieke tv-kijker thuiszitten :P

Als nieuwe klant:
- Alles in 1 (100 Mbit/s) voor 51 euro + 5 euro voor het opnamepakket= 56 euro, 66 inc. pluspakket (die nieuwe klanten 2 mnd gratis krijgen). Geen schokkend verschil, maar per jaar toch 48 euro.

6 maanden 12,50 korting scheelt 75 euro, 2 maanden gratis zou 140 euro betekenen, dat gaan ze niet doen denk ik :P Veel goedkoper wordt lastig, Ziggo biedt een vergelijkbaar pakket voor net geen 69euro, maar die flutupload en brakke boxen van ze mogen ze houden :+ Vodafone heb ik niet zo'n goed gevoel bij en scheelt ook slechts een paar euro p/m..

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 13-01-2016 09:26 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Mr.Jingles schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:35:
[...]

Sinds dat ik een glas lijn heb bij telfort haal ik zoals hier boven staat niet het beloofde upload snelheid. Ik vind het wel leuk om jullie op de hoogte te houden van mijn "avontuur" met Telfort.

In middels ben ik bijna 3 monteurs verder. Het probleem is nog niet opgelost, maar op zich best tevreden over hun service tot nu toe.
Ik hoop alleen dat ze het wel echt gaan oplossen.

1e monteur van Guidion, deze heeft de glasvezel modem vervangen.

2e monteur van Volker Wessels, deze persoon heeft de glasvezel dat binnen komt gecontroleerd op breuken en de lijn door gemeten naar de wijkverdeler. Volgens hem zou het probleem zitten in Telfort apparatuur, gezien hij tot de wijkverdeler met gemak 100/100 haalt.

Volgende week staat de 3e monteur in de planning. Van welke organisatie hij van is weet ik niet, maar hij zou volgens Telfort meer mogelijkheden hebben dan de vorige monteurs. Misschien is het iemand van Reggefiber.

In middels maak ik gebruik van mijn eigen router(tp-link met DD-WRT) en dit heeft me wel wat opgeleverd 30Mb/s ipv 25Mb/s.

Ben razend benieuwd hoe dit gaat aflopen.. :O
Zoals eerder gepost heb ik gisteren bezoek gehad van, dit keer een KPN monteur. Deze heeft bitter weinig uitgevoerd, alleen de stroomadapter van de modem vervangen, en daarna is hij vertrokken (helaas was ik zelf niet aanwezig). Mijn vriendin heeft een foto gemaakt van zijn speedtest resultaten terwijl hij bezig was.

Hij haalt 50/47Mb/s!! Ik snap werkelijk niet hoe. |:(

Ik heb gister avond meteen het zelf getest, maar ik haal nog steeds de zelfde snelheid(50/30Mb/s). En dit terwijl ik het ook direct achter de glasvezel modem test.

Snelheid van monteur: https://www.dropbox.com/s/b5gs7ux1qg10dq4/IMG_2888.JPG?dl=0
Snelheid door mij getest: https://www.dropbox.com/s/l645fpnoarkn2sk/glas2.JPG?dl=0

Ik ben ten einde raad :|
Het is nu wachten op een belletje van de telfort servicedesk, met het verhaal dat het aan mijn spulletjes ligt.

Wat ik allemaal zelf geprobeerd heb:
- Andere router geprobeerd achter het modem.
- Andere kabel tussen modem en router.
- Kabel in andere poort van modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De KPN Monteur lijkt mij een andere computer te gebruiken dan jij doet. Dus, heb je al eens een andere computer geprobeerd?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:23:
De KPN Monteur lijkt mij een andere computer te gebruiken dan jij doet. Dus, heb je al eens een andere computer geprobeerd?
En een andere UTP kabel?, En ook een rustiger tijdstip overdag, net als die KPN monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
[naïeve modus]Hoezo rustiger moment? Bij glasvezel is je snelheid toch altijd hetzelfde. Dit in tegenstelling tot kabel.[/naïeve modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Jazeker, andere UTP kabel als andere PC heb ik heb ik het geprobeerd. Dit komt ongeacht welk tijdstip ik het test voor.

Zou een Crossover kabel misschien verschil kunnen maken? Kan ik mezelf niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:36
Mr.Jingles schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:53:
Jazeker, andere UTP kabel als andere PC heb ik heb ik het geprobeerd. Dit komt ongeacht welk tijdstip ik het test voor.

Zou een Crossover kabel misschien verschil kunnen maken? Kan ik mezelf niet voorstellen.
Als je een klein beetje een moderne pc/laptop hebt, dan ondersteund de netwerkkaart auto MDI-x.
De netwerkkaart detecteert dan wat voor een soort kabel er is aangesloten en past zich hierop aan.
Een cross-kabel is dan ook niet meer nodig.
Daarnaast sluit je je pc aan op een switch poort van de router, daar ben je nooit een cross-kabel voor nodig.

[ Voor 35% gewijzigd door St00mwals op 15-01-2016 14:38 . Reden: Verhaal aangepast en duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Kunnen mensen met de oude propositie het volgende bestand gewoon downloaden?

http://downloads.dell.com...3X_WN32_10.1.1.13_A01.EXE

Bij mij blijven heel veel dell-downloads hangen en komen niet binnen. Op verschillende systemen, bedraad en draadloos.

[ Voor 9% gewijzigd door woekele op 16-01-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Komt hier binnen als de brandweer (Op oude propositie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

toevallig hier in Deventer sowieso ineens storing op ITV en Glasvezel lijkt het.... wtf :(

edit: werkt weer

[ Voor 10% gewijzigd door woekele op 16-01-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ben niet thuis, maar via een VPN verbinding met 't thuisnetwerk komt ie ook binnen 'als de brandweer'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:36
woekele schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:05:
toevallig hier in Deventer sowieso ineens storing op ITV en Glasvezel lijkt het.... wtf :(

edit: werkt weer
De vrouw niet horen roepen en niks gemerkt aan mijn internetverbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
woekele schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:06:

Bij mij blijven heel veel dell-downloads hangen en komen niet binnen. Op verschillende systemen, bedraad en draadloos.
Ging prima! Ik heb je een pm gestuurd.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dank daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
Hier ook originele prop en binnen voor je met je ogen kan knipperen woeleke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:12
Ik weet niet zo goed hoe ik dit probleem goed moet omschrijven maar ik ga mijn best doen.
Als ik via steam CS GO of CS 1.6 (dat is een spel) wil spelen zijn opnames kijken via telfort niet mogelijk.
Live televisie kijken gaat wel prima tijdens CS GO of CS 1.6 via steam.

De problemen beginnen zodra CS opgestart is en je naar de lijst van internet servers gaat.
De opname die je op dat moment via de STB van telfort aan het kijken bent stopt dan meteen.
Hij gaat pas verder op het moment dat CS weer gesloten is.
Op de achtergrond is het programma wel verder gegaan maar het beeld heeft de hele tijd stil gestaan.

Als we dezelfde test uitvoeren met live tv kijken via dezelfde STB via telfort treden er geen problemen op.
Dat loopt gewoon goed door.

Tevens heb ik tot nu toe met andere games geen last.
Getest heb ik daarbij Worms Reloaded en Just Cause 2, beide ook via steam.

Wat er al geprobeert is:
- de 2de STB boven, daarbij treed hetzelfde probleem op.
- 3 computers, waarvan 2 desktops en 1 laptop.
- Mijn schoonouders hebben ook telfort glasvezel en daarbij treed precies hetzelfde op en hun hebben 3 ontvangers.
- Modem is uitgesloten omdat het probleem bij mijn schoonouders ook is.

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn, het vreemde is namelijk dat het alleen bij opnames is en niet via live tv?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat is niet vreemd. Je verbinding is opgedeeld in VLANS. Eentje voor TV en eentje voor internet (en eentje voor telefonie) Maar die voor TV is alleen voor gewoon TV kijken. Opnames en alle andere VOD diensten gaan via de het internet Vlan. Dus als jij het internet Vlan zwaar belast met bijv dat spel, dan blijft er te weinig over voor andere zaken via dat internet Vlan. Waaronder dus opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ze werken al een tijd niet meer via VLANS maar via routed tv.
Er wordt dus geen onderscheid meer gemaakt tussen tv en internet.

Tevens heb ik 500 mbit / 500 mbit.
Een internetlijst met gameservers raadplegen moet denk ik niet al te zwaar zijn.

Overigens als ik op tv bijv. youtube kijk en dezelfde test doe zijn er geen problemen.
Het is puur alleen met opnames via telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:44
Ehm, tijdje geen aandacht besteed hiero. Maar zeg je nu dat alle Telfort aansluitingen (glasvezel) over gegaan zijn naar routed iptv? Ik werk namelijk nog wel degelijk met VLAN's. Die heb ik afgesplitst voordat ze de router in gaan.
Maar als dit zo is stap ik liever over op unmanaged switches. Vraag me alleen af of tv achter bijvoorbeeld een Edgerouter Lite of USG werkt zonder VLAN-tagging.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Volgens mij heeft het wel te maken met wat voor modem je hebt.
Daarom is "meer tv" nog niet voor iedereen beschikbaar.

Ik heb zelf de experiabox V8 en die werkt al met routed tv.
Geen VLANS meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Sinds 13.04 is hier het internet weggevallen op de oude propositie.

Nog meer mensen met dit issue?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
knorde schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:16:
Volgens mij heeft het wel te maken met wat voor modem je hebt.
Daarom is "meer tv" nog niet voor iedereen beschikbaar.

Ik heb zelf de experiabox V8 en die werkt al met routed tv.
Geen VLANS meer dus.
Routed mode gebruikt wel degelijk nog steeds VLAN's. Alleen heb je die niet meer aan je LAN kant nodig .

Aan de WAN kant heb je ze absoluut en 100% nog nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 19-01-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

woekele schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:06:

beetje laat, maar hier komt hij gewoon binnen op maximale snelheid
fast-server schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:43:

vooralsnog heeft mijn lijn geen uitval gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Na anderhalf uur werkte het in eens weer, hopelijk blijft dit zo :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Omdat hier zoveel over korting en verlengen gesproken wordt, dacht ik ook eens te kijken wat er mogelijk zou zijn. Ik heb een abo uit 2014 met 100/100, een Amino en DVB-C. De Amino boeit me niet, maar DVB-C wil ik heel graag houden en ik wil dus niet over op een nieuw systeem.

Nu zie ik bij de postcode-check dat we ook 200/200 Mbit kunnen krijgen. Op zich niet noodzakelijk, maar wel leuk.

Ik heb wel eens gehoord dat DVB-C en coax over de tweede glasvezelspriet gaat, en dat die ook nodig is voor snelheden boven de 100/100, maar dat weet ik dus niet zeker.

Weet iemand of het mogelijk is om de 200/200 te combineren met DVB-C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Technisch gewoon mogelijk, echter willen en doen ze dit niet met de nieuwe propositie.
Wil zelf DVB-C ook niet kwijt maar ik denk dat we er binnen een jaar aan moeten geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

fast-server schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:43:

In Woudenberg was er er ook een storing vandaag. DVB-C en internet viel uit. Telefoon bleef het wel doen. DVB-C doet het geloof ik weer. Internet weet ik niet.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:29:
Omdat hier zoveel over korting en verlengen gesproken wordt, dacht ik ook eens te kijken wat er mogelijk zou zijn. Ik heb een abo uit 2014 met 100/100, een Amino en DVB-C. De Amino boeit me niet, maar DVB-C wil ik heel graag houden en ik wil dus niet over op een nieuw systeem.

Nu zie ik bij de postcode-check dat we ook 200/200 Mbit kunnen krijgen. Op zich niet noodzakelijk, maar wel leuk.

Ik heb wel eens gehoord dat DVB-C en coax over de tweede glasvezelspriet gaat, en dat die ook nodig is voor snelheden boven de 100/100, maar dat weet ik dus niet zeker.

nope, 200/200 is altijd de nieuwe propositie.

Ik had ook bijna geupgrade tot ik daar achter kwam. Meteen geannuleerd waarop de medewerker quasi nonchalant vroeg of het soms ermee te maken had dat ik geen ExperiaBox wilde.

Bingo! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:29:

Het antwoord heb je al (kan niet) maar toevoeging: die tweede vezel is alleen voor je dvbc en analoog. Alles wat met IP te maken heeft gaat over die eerste vezel. Die kan makkelijk 10 Gbit aan als dat nodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beetledrift
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-08 22:15
Wij hebben sinds een paar weken 200/200 glasvezel van Telfort. In realiteit halen we 500/500.
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Joking lol. Maar zijn er bij meer mensen dit het geval? Ik vind het natuurlijk wel heerlijk als dit zo blijft, maar vraag me af of ze dit nog gaan knijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
beetledrift schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:32:
Wij hebben sinds een paar weken 200/200 glasvezel van Telfort. In realiteit halen we 500/500.
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Joking lol. Maar zijn er bij meer mensen dit het geval? Ik vind het natuurlijk wel heerlijk als dit zo blijft, maar vraag me af of ze dit nog gaan knijpen?
Ik heb precies hetzelfde.
Zie ook mijn topic op het telfort forum: https://forum.telfort.nl/...5/200-mbit-500-mbit-54026

Ik zou er niet teveel over praten (geen slapende honden wakker maken).
Ik dacht eerst dat ze bij mij een foutje gemaakt hadden maar blijkbaar is het (op dit moment) standaard bij een 200 mbit verbinding van telfort (dat je 500 mbit krijgt).
Misschien zit er wel een fout in de instellingen bij telfort bij het 200 mbit abonnement.
Ik zou er niet teveel over praten (ik vind mijn reactie nu al risicovol haha maar ik wou je vraag wel graag beantwoorden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:37:
[...]
Het antwoord heb je al (kan niet) maar toevoeging: die tweede vezel is alleen voor je dvbc en analoog. Alles wat met IP te maken heeft gaat over die eerste vezel. Die kan makkelijk 10 Gbit aan als dat nodig zou zijn.
Dank allen voor de reacties. Voorlopig kan ik met 100/100 heel lang vooruit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:44
eymey schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:48:
[...]

Routed mode gebruikt wel degelijk nog steeds VLAN's. Alleen heb je die niet meer aan je LAN kant nodig .

Aan de WAN kant heb je ze absoluut en 100% nog nodig.
Maar dan is er toch niets veranderd? Met routed mode bedoel ik zoals bij KPN. Daar heb je, van wat ik begrijp, simpelweg een internetverbinding naar hun toe nodig. Al definieer ik 10 VLAN's, wanneer de default gateway naar KPN staat, kan ik tv kijken.

Dat gaat bij Telfort niet op. Wanneer je de STB in jouw client VLAN hangt werkt de tv niet meer. Niet bij mij in elk geval.

Als een VLAN noodzakelijk is, dan is die noodzakelijk. WAN en LAN.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
knorde schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:11:
[...]

Ik heb precies hetzelfde.
Zie ook mijn topic op het telfort forum: https://forum.telfort.nl/...5/200-mbit-500-mbit-54026

Ik zou er niet teveel over praten (geen slapende honden wakker maken).[...]Ik zou er niet teveel over praten (ik vind mijn reactie nu al risicovol haha maar ik wou je vraag wel graag beantwoorden).
haha,
dus je ziet het risico wel, maar je hebt het nu bij Telfort gepost én hier op GoT.
Je had hem ook een DM kunnen sturen...
Wel gaaf trouwens, een 500/500 verbinding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Die Bruine schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:23:
[...]

Maar dan is er toch niets veranderd? Met routed mode bedoel ik zoals bij KPN. Daar heb je, van wat ik begrijp, simpelweg een internetverbinding naar hun toe nodig. Al definieer ik 10 VLAN's, wanneer de default gateway naar KPN staat, kan ik tv kijken.

Dat gaat bij Telfort niet op. Wanneer je de STB in jouw client VLAN hangt werkt de tv niet meer. Niet bij mij in elk geval.

Als een VLAN noodzakelijk is, dan is die noodzakelijk. WAN en LAN.
Routed TV werkt zowel bij Telfort, als KPN, als XS4ALL hetzelfde.

De STB's hangen gewoon untagged aan de LAN kant van de betreffende router (bij KPN en Telfort de Experiabox, bij XS4ALL de Fritz!box). STB's hangen dus in je LAN, zonder VLAN tags.

Aan de WAN kant gaat echter internet en TV nog steeds via verschillende VLAN's. Live TV gaat nog steeds over VLAN 4. On Demand content gaat nu mogelijk over de internetverbinding, maar dat weet ik neit zeker (anderen hier beweren het iig).

Natuurlijk kan je aan de client kant prima VLAN's introduceren dmv bijvoorbeeld een managed switch, als je dat leuk vindt, maar dan verandert de situatie afhankelijk van wat je zelf configureert.

Let wel, dit geldt bij Telfort 'nieuwe propositie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 21:24
Hkuit schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:37:
[...]

haha,
dus je ziet het risico wel, maar je hebt het nu bij Telfort gepost én hier op GoT.
Je had hem ook een DM kunnen sturen...
Wel gaaf trouwens, een 500/500 verbinding. ;)
Als ie het risico ziet had ie t niet gepost. Alsof er niemand van Telfort zou meelezen. Kameraad heeft 50/50 van Telfort in aantocht met combivoordeel. Heel leuk 500/500 als je t ook echt gebruikt qua upload. Dan sla je toch op hol met downloaden lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Kreeg vandaag een mail van XS4all waarin stond dat we hier binnenkort ook XS4all kunnen krijgen (had me aangemeld hiervoor)

Xs4all maar eens gebeld en in Q2 komt het beschikbaar (Arnhem) 500/500 vast IP en rDNS here we come :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Rallye schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:12:
@Geurt-kun:
Zo juist Telfort weer aan de lijn gehad.
Het probleem met mijn nummerweergave in combinatie met mijn Fritzbox kunnen ze niet oplossen. Men weet niet waar het door komt en ze bieden geen ondersteuning voor Fritzbox... Zonder FB werkt het wel, dus kan me hun reactie wel voorstellen.
Uiteindelijk iemand gesproken voor verlenging van het abo 100/100 en twee maanden korting gekregen, waarbij alles bij het oude blijft.
Een extra Amino zat er niet in. Meneer ging ervan uit dat de extra Amino een coulance regeling geweest zou zijn.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
fast-server schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:17:
Kreeg vandaag een mail van XS4all waarin stond dat we hier binnenkort ook XS4all kunnen krijgen (had me aangemeld hiervoor)

Xs4all maar eens gebeld en in Q2 komt het beschikbaar (Arnhem) 500/500 vast IP en rDNS here we come :)
Je weet dat je in het Telfort topic zit?? :?
Pagina: 1 ... 40 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20