IP vezel ligt er uit bij een redelijk grote voetbalclub. Dus bellen ze mij want, fan en ik weet dingen

Genexis vervangen en een andere adapter geprobeerd maar helaas, geen licht. Zal iemand de patching er wel uit hebben gehaald in de POP of de Gbic is stuk, zoiets. Dus ik bel Telfort, gewoon als klant, en dit is hun procedure:
*) Telfort stuurt nieuwe adapter naar klant (2 to 3 dagen)
indien geen succes
*) Telfort stuurt dan een nieuw modem (genexis) of monteur naar de klant (2 tot 3 dagen)
indien geen succes
*) Reggefiber aansturen. Als je die aan de lijn krijgt kan de aannemer binnen 2 uur langs tijdens kantooruren
Ik schrok er nog al van omdat ik gewend ben een SI nummer te krijgen en gelijk met de WBA desk van KPN te schakelen en een aannemer aan te sturen. Maarja, consumenten lijntje, dus werkt dat blijkbaar anders. En in dit geval zou het ook nog wel eens geen WBA kunnen zijn omdat het voorheen XMS was. Maar het proces kan incl het weekend dus zomaar een week tot 1.5 week duren.
Grappig detail is dat Telfort de voetbalclub voor een paar ton heeft gesponsord en toen ook dit lijntje 2 jaar cadeau heeft gedaan. Inmiddels betalen ze er voor maar waren ze wel zo slim om een zakelijk verbinding naast te doen met een SLA van 4 uur. Dus de zakelijk omgeving draait door. Het Telfort lijntje is aangehouden omdat ze een TV zender op het Amino platform hebben. Dat werkt dus even niet meer, maar probeer dat een 1e lijns niet uit te leggen...
We hebben inmiddels een ticketnummer, dus morgen de rest van mn telefoonboekje maar eens afbellen daar in Hoofddorp en Rijssen
Ik geef het consumenten te doen die een storing op het glasvezel netwerk als deze meemaken.