[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 32 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Jay-v schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:15:
[...]

Morgen wordt mijn Telfort aangesloten en ik wil dit dus ook doen. Ik heb een EBv8 ontvangen maar deze wil ik in de doos laten.

Ik heb slechts 1 TV en gebruik geen IP-telefonie. Dus als ik het goed begrijp stel ik het volgende in op mijn nighthawk router:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[FTTH box] 
    |
  -UTP-
    | 
[r7000 WAN]
    |- WiFi - VLAN34 (Internet)
    |- LAN1 - VLAN34 (Internet)
    |- LAN2 - VLAN34 (Internet)
    |- LAN3 - VLAN34 (Internet)
    |- LAN4 - VLAN4 (TV)

Correct?
Vandaag aangesloten, was binnen 5 minuutjes gepiept via de instructies van http://kb.netgear.com/app...etup-for-nighthawk-router

Experia box meteen weer ingepakt, pruts ding ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qUKzfLk.png

Zeer tevreden, zoals je kan zien trek ik de volle 100Mbit/s via WiFi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
Meerdere mensen last van geen TV? Hier in 1221 geen IPTV, wel via de app. Het enige kanaal dat het wel via de Amino doet is het infokanaal.

[ Voor 31% gewijzigd door Frunz op 08-07-2015 10:00 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:32
Kan het kloppen dat de kwaliteit van DVB-C kanalen bij Telfort lager is dan dat het voorheen bij XMS was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:06
My-life schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:52:
Kan het kloppen dat de kwaliteit van DVB-C kanalen bij Telfort lager is dan dat het voorheen bij XMS was?
Ik kan me amper voorstellen dat wanneer je nog op de oude propositie zit dat de apparatuur allemaal vervangen is. Echter, de bron van de video is misschien wel veranderd, want KPN heeft gecomprimeerdere streams meen ik me te herinneren. Sowieso als je op de nieuwe propositie zit, dan zijn de streams volgens mij sowieso minder...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

My-life schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:52:
Ben nu zo'n 7 mnd over, na 3,5 jaar XMS. Altijd DVB-C via een LG plasma met de ingebouwde decoder gekeken. Net nog even alle kanalen langsgewandeld en de kwaliteit is nog altijd even mooi als in het begin. Maar 3 zenders in HD en de rest normaal digitaal, kwaliteit is subliem op mijn plasma.

Heb je (indien van toepassing) al eens een andere decoder geprobeerd?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Luuk1983 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:56:
[...]

Ik kan me amper voorstellen dat wanneer je nog op de oude propositie zit dat de apparatuur allemaal vervangen is. Echter, de bron van de video is misschien wel veranderd, want KPN heeft gecomprimeerdere streams meen ik me te herinneren. Sowieso als je op de nieuwe propositie zit, dan zijn de streams volgens mij sowieso minder...
Maar als je op de nieuwe propositie zit, heb je geen DVB-C. Als je heel flauw bent kan je zeggen dat het beeld dan minder goed is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Frunz schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:01:
[...]

Maar als je op de nieuwe propositie zit, heb je geen DVB-C. Als je heel flauw bent kan je zeggen dat het beeld dan minder goed is :+
Hehe fair enough :P Bedoelde de TV-streams in het algemeen hebben een lagere bitrate ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 16:32
Ik dacht dat ik soms meer compressie zag dan in de XMS tijd, maar misschien verbeeld ik het me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:42
Zo'n half jaar geleden kreeg het dvbc signaal schijnbaar een iets lagere bitrate. Dat kwam toen al in het Telfort topic langs. Maar dat geldt dan voor alle ITNS providers want providers kunnen zelf niks veranderen aan de TV signalen. Er is maar 1 leverancier voor alle aanbieders, namelijk KPN-ITNS.Ik bedoel dan Telfort oud, XMS, Lijbrandt, Kick, Concepts, Vodafone oud, Solcon etc...
De paar kleine providers met eigen apparatuur die ook DVB-C gebruiken staan geheel los van KPN of KPN-ITNS (Jonaz en XSYou bijvoorbeeld).

[ Voor 28% gewijzigd door Barre73 op 08-07-2015 14:26 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:12:
Zo'n half jaar geleden kreeg het dvbc signaal schijnbaar een iets lagere bitrate. Dat kwam toen al in het Telfort topic langs. Maar dat geldt dan voor alle ITNS providers want providers kunnen zelf niks veranderen aan de TV signalen. Er is maar 1 leverancier voor alle aanbieders, namelijk KPN-ITNS.Ik bedoel dan Telfort oud, XMS, Lijbrandt, Kick, Concepts, Vodafone oud, Solcon etc...
De paar kleine providers met eigen apparatuur die ook DVB-C gebruiken staan geheel los van KPN of KPN-ITNS (Jonaz en XSYou bijvoorbeeld).
Volgens mij alleen bij de SD stream van NPO 1,2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:35:
[...]

Volgens mij alleen bij de SD stream van NPO 1,2 en 3
Dat zou kunnen. Het fijne weet ik er niet meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:33

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Mochten jullie je vervelen :P

Geef effe je (Telfort) mening hier:
https://forum.telfort.nl/...ox-wifi-gastnetwerk-50527

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
Voor zo ver ik kan nagaan is er aan DVB-C helemaal nul komma niets veranderd. Niet bij de HD zenders en niet bij de SD zenders. Zelfde bitrate, zelfde beeld, etc.

Als er al iets veranderd moet zijn, dan moet dat bij de omroepen/zenders zelf geweest zijn.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Rallye schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 14:47:
[...]
Vandaag de bevestiging gekregen. De extra Amino gaat na een jaar geld kosten en in plaats van bellen vast binnenland voor €5,- heeft de Telfortmedewerker bellen buitenland aangekruist. Dus de klantenservice gebeld.

Extra Amino (nogmaals de verzekering gekregen dat ik op de oude propositie blijf) geannuleerd, die heb ik toch niet direct nodig. Bellenpakket wordt aangepast. Nieuwe bevestiging volgt.......
Gaat goed. Vandaag ontving ik de afbestelde Amino.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Over lage bitrate gesproken, op het iptv-platform dan. Ik ben blij met de extra hd-zenders, maar heb toch de indruk dat daarmee de bitrate aardig is teruggeschroefd. Ik heb niet de tools om het te checken, maar je kunt bijvoorbeeld de compressie duidelijk zien in het Eurosport-logo. Of heb ik het helemaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier veel problemen met Telfort, maar daar is zo'n forum natuurlijk ook een beetje voor bedoeld. Dus daarom mijn vraag aan de Telfort Tweakers hier: zijn jullie tevreden over Telfort-glasvezel? Of kan ik beter een paar euro per maand meer uitgeven en kiezen voor KPN? Ik heb nu Tele 2, dus dat is sowieso ruk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 18:57:
Ik lees hier veel problemen met Telfort, maar daar is zo'n forum natuurlijk ook een beetje voor bedoeld. Dus daarom mijn vraag aan de Telfort Tweakers hier: zijn jullie tevreden over Telfort-glasvezel? Of kan ik beter een paar euro per maand meer uitgeven en kiezen voor KPN? Ik heb nu Tele 2, dus dat is sowieso ruk :P
Bij telfort zijn minpunten maar bij KPN zijn er natuurlijk ook dingen die jij misschien minder vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorske8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-08 22:55
2 dagen geleden onderstaand bericht ontvangen per mail en SMS. Nog steeds werkt HBO niet terwijl het binnen 24 uur zou moeten gaan werken. Weet iemand wat ik fout doe?

"Uw aanmelding voor Telfort CombiVoordeel succesvol is afgerond. U profiteert van HBO, zolang u op uw adres voldoet aan de voorwaarden. Uw voordeel gaat binnen 24 uur in.

HBO pakket
Vanaf nu kijkt u gratis naar het HBO pakket. U hoeft niet meer lang te wachten tot uw favoriete serie hier op tv te zien is: u ziet 'm vaak al binnen een dag na Amerikaanse uitzending! Met Nederlandse ondertiteling, zonder reclame. Op de 3 HBO zenders worden de grootste films, de nieuwste series en documentaires uitgezonden. De zenders zijn zo op elkaar afgestemd, dat er iedere avond wel een film of serie te zien is die u leuk vindt. Kijk voor meer informatie over dit pakket op telfort.nl."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
'k Ben dik tevreden hoor, alles is strak stabiel en het idee dat ik bij een KPN dochter zit geeft me eerder een idee van zekerheid dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:52
Hier ook een tevreden gebruiker. Laatst een verhuizing doorlopen van mijn abonnement en dat is prima verlopen. Goede communicatie toen ook van hun kant over wanneer welke stappen gedaan zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Rallye schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:29:
[...]

Heb je mijn oplossing geprobeerd? Zie hierboven: https:// in plaats van de automatisch ingevulde http://
De knop/link om aanvullende abonnementen te kunnen wijzigen was nu gewoon helemaal weg... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 22:53
Hier ook geen enkel probleem. Altijd strakke verbinding. Ik had laatst voor het eerst een storing met DVB-C, maar duurde nog geen 15minuten. Helaas kun je nu geen DVB-C meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En weer de helft van de DVB-C zenders die het niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Misschien is het handig om je regio/plaats te vermelden. En wat noem je "de helft'?

Hier net ff een snelle zapronde langs het DVB-C pakket. Alles doet het gewoon.

Almere.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:48
Wat TV en internet betreft ben ik wel tevreden, alleen die pauzeerstick werkt niet echt goed. Als je hem bijvoorbeeld lang op pauze hebt staan en je doet weer play, hapert ie vaak en blijft ie hangen en krijg je blokjes voordat ie weer verder gaat. En wat ook jammer is, is dat als ie op pauze staat, je geen informatie kan zien als je op de info-knop drukt. Dan zie je het balkje van de pauze met play en vooruit spoelen. Je kan niks doen tijdens een pauze, anders vraagt ie of je terug wilt naar live beeld. M'n pa heeft Ziggo en daar kan ik wel info zien over de huidige zender/programma tijdens een pauze. Internet is gewoon altijd volle bak, dus dat zit wel goed.

Ze zijn alleen wel erg streng met betalen. Ik was een keer te laat met betalen, kreeg ik meteen een brief dat ik geblokkeerd zou worden en 25 euro boete, als ik niet binnen twee dagen betaalde. Beetje overdreven, als je het mij vraagt. Bij m'n verzekeringsmaatschappij en energieleverancier kreeg ik 30 dagen, toen ik ook een keer te laat was. Werd ook netjes gebeld en de situatie werd keurig besproken. Ook de brieven die ze sturen zijn een beetje amateuristisch opgesteld, maar dat is een beetje een "cosmetisch" probleem. Niet superbelangrijk, maar toch opvallend. Alsof het snel in elkaar geflanst is door een 14-jarige. Bijvoorbeeld "Uw heeft 1 van uw rekeningen niet betaald" i.p.v. "U heeft één van uw rekeningen niet betaald" of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Als je nu voor Telfort kiest krijg je exact dezelfde techniek als bij KPN, inclusief de HD-zenders op 600nogwat. Dan zou je enkel voor de helpdesk naar KPN gaan (en die zou ook nog wel eens dezelfde kunnen zijn). Lijkt mij onzin....
Sjorske8 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:17:
2 dagen geleden onderstaand bericht ontvangen per mail en SMS. Nog steeds werkt HBO niet terwijl het binnen 24 uur zou moeten gaan werken. Weet iemand wat ik fout doe?
Bij mij was het activeren van HBO ook een probleem, waar Telfort lang over gedaan heeft. Heb je je ontvanger (Amino of Arcadyan) al een helemaal opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
eymey schreef op zondag 12 juli 2015 @ 21:49:
Misschien is het handig om je regio/plaats te vermelden. En wat noem je "de helft'?

Hier net ff een snelle zapronde langs het DVB-C pakket. Alles doet het gewoon.

Almere.
ergens in Nijmegen. En behalve de NPO zenders kon ik zo snel niets werkend vinden. Ik ga ze niet allemaal langs. Wat mij betreft genoeg vervelend als je het programma wat je aan het kijken bent (in dit geval CSI) niet af kunt kijken. Dat moet in de huidige tijd toch gewoon kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Storingen kunnen altijd en overal optreden. En een apparaat ergens in een netwerk denkt niet "oh jee, straks is er een klant CSI aan het kijken!" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
chim0 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 04:54:
[...]

Wat TV en internet betreft ben ik wel tevreden, alleen die pauzeerstick werkt niet echt goed. Als je hem bijvoorbeeld lang op pauze hebt staan en je doet weer play, hapert ie vaak en blijft ie hangen en krijg je blokjes voordat ie weer verder gaat. En wat ook jammer is, is dat als ie op pauze staat, je geen informatie kan zien als je op de info-knop drukt. Dan zie je het balkje van de pauze met play en vooruit spoelen. Je kan niks doen tijdens een pauze, anders vraagt ie of je terug wilt naar live beeld. M'n pa heeft Ziggo en daar kan ik wel info zien over de huidige zender/programma tijdens een pauze. Internet is gewoon altijd volle bak, dus dat zit wel goed.
Jij hebt het oude Telfort pakket met Amino ontvangers, geleverd tot 1 januari 2015.
De vraagsteller (Leon1818) moet nog klant worden. Dus zoals al aangegeven zal hij dat pakket niet krijgen maar een kopie van het KPN pakket. Met een Experia box, 2 HD ontvangers, opnemen in de cloud en pauzeren op het interne geheugen van de ontvanger.
Dus jouw ervaringen met Telfort wat techniek betreft zijn voor Leon1818 helaas niet relevant. Qua facturatie en communicatie wel want dat is niet veranderd.

@Rallye: Er zijn nog wel meer redenen om wel of niet voor KPN of Telfort te kiezen. Techniek is bijna gelijk (net niet helemaal) maar opties bij KPN en Telfort verschillen wel. Spotify, standaard opnemen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:48
Barre73 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 08:54:
[...]

Jij hebt het oude Telfort pakket met Amino ontvangers, geleverd tot 1 januari 2015.
De vraagsteller (Leon1818) moet nog klant worden. Dus zoals al aangegeven zal hij dat pakket niet krijgen maar een kopie van het KPN pakket. Met een Experia box, 2 HD ontvangers, opnemen in de cloud en pauzeren op het interne geheugen van de ontvanger.
Dus jouw ervaringen met Telfort wat techniek betreft zijn voor Leon1818 helaas niet relevant. Qua facturatie en communicatie wel want dat is niet veranderd.
En welke is beter volgens jou? Ik wil ook al die dingen die je opnoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
chim0 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:12:
[...]

En welke is beter volgens jou? Ik wil ook al die dingen die je opnoemt.
Als je mijn persoonlijke mening vraagt had ik liever het oude Telfort pakket. Misschien werken die later toegevoegde USB stickjes voor pauzeren niet altijd even goed maar dat lost zich wel op. Maar vooral de TV diensten waren beter. Meer, betere HD zenders op de goede posities

Maar dat heeft geen nut aangezien het niet te bestellen is. Dus als je nu bestelt krijg je een Experiabox V8 waar je weinig mogelijkheden tot eigen inbreng mee hebt, tenzij je deze weet te bridgen (wat mogelijk schijnt te zijn) en je eigen router achterhangt. Zou voor mij niet hoeven dus ik vind dat prima. Wifi prestaties moet je wel zien op te krikken met een eigen wifipoint aangezien deze echt niet goed schijnt te zijn op Experiaboxen V8 en V9.
Nieuwe TV decoders van Arris en Arcadyan schijnen wel heel fijn te zijn. en ook lekker snel. Daarnaast tot 6 programma's tegelijk opnemen en terugkijken in de cloud.

Het enige dat mij nog echt tegenhoudt is de indeling van zenders. SD zenders zitten op de normale posities, HD zenders apart van 701 en verder. En op 661 tot en met 670 zitten de nederlandse zenders als extra goede HD stream.
Als KPN en Telfort (en XS4all) het eindleijk voor elkaar gaan krijgen dat op elk kanaalnummer automatisch het beste signaal komt, afhankelijk van hoeveel bandbreedte beschikbaar is, dan stap ik wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
eymey schreef op maandag 13 juli 2015 @ 08:37:
Storingen kunnen altijd en overal optreden. En een apparaat ergens in een netwerk denkt niet "oh jee, straks is er een klant CSI aan het kijken!" ;)
Kunnen ja, maar waarom gebeurt het jaren niet en als ik wordt overgezet naar Telfort in eens elke maand wel een keer (dat ik merk, kijk niet heel veel tv).
Wat mij betreft niet geheel toevallig.

Daarnaast heb ik natuurlijk weinig met de techniek erachter te maken. Telfort moet gewoon leveren waar ik ze voor betaal. En dat zoen de in ieder geval minder goed dan XMS.

[ Voor 16% gewijzigd door Jelte op 13-07-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:47:
[...]

Nieuwe TV decoders van Arris en Arcadyan schijnen wel heel fijn te zijn. en ook lekker snel. Daarnaast tot 6 programma's tegelijk opnemen en terugkijken in de cloud.
Het oude pakket heeft net als bij het nieuwe pakket een betaalde optie tot cloud opnemen. Waar bij de cloud in het oude pakket meer mogelijkheden heeft naast EPG opnemen ook handmatig een blok van 5 uur /iedere dag og wekelijks opnemen.

Ik merk geen groot verschil tussen de A140 en een Arcadyan. De snelheid van de nieuwe KPN ontvangers is sterk verbeterd t.o.v oude de VIP 1960 / 1963 ontvangers die KPN voorheen gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Jelte schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:56:
[...]
Kunnen ja, maar waarom gebeurt het jaren niet en als ik wordt overgezet naar Telfort in eens elke maand wel een keer (dat ik merk, kijk niet heel veel tv).
Wat mij betreft niet geheel toevallig.

Daarnaast heb ik natuurlijk weinig met de techniek erachter te maken. Telfort moet gewoon leveren waar ik ze voor betaal. En dat zoen de in ieder geval minder goed dan XMS.
Dat is vreemd want het is verder gewoon nog dezelfde infra, grotendeels ook zelfde club mensen, etc.

Maar goed, als je pessimistisch ingesteld bent zou je kunnen betogen dat er wellicht opzet in het spel is, of een licht willen pushen naar de nieuwe propositie, etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
eymey schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:45:
[...]

Dat is vreemd want het is verder gewoon nog dezelfde infra, grotendeels ook zelfde club mensen, etc.

Maar goed, als je pessimistisch ingesteld bent zou je kunnen betogen dat er wellicht opzet in het spel is, of een licht willen pushen naar de nieuwe propositie, etc. ;)
Dat is inderdaad het vreemde en daarom snap ik het niet.

En ik grijp niet gelijk naar complottheoriën, zo ben ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk wel iedere keer dat ik het 20 uur journaal kijk, dat er één of twee minuten voor 20 een hikje is op DVB-C (SD, NED 1). Iedere keer dat ik erop let. Gelukkig dus tijdens de reklame, dus boeit niet erg. Eerst hikje in geluid, dan scherm zwart, dan alles weer as usual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47
[...]
...
Maar dat heeft geen nut aangezien het niet te bestellen is. Dus als je nu bestelt krijg je een Experiabox V8 waar je weinig mogelijkheden tot eigen inbreng mee hebt, tenzij je deze weet te bridgen (wat mogelijk schijnt te zijn) en je eigen router achterhangt. Zou voor mij niet hoeven dus ik vind dat prima. Wifi prestaties moet je wel zien op te krikken met een eigen wifipoint aangezien deze echt niet goed schijnt te zijn op Experiaboxen V8 en V9.
...
Let op, bij Telfort gaat telefoon over het internet vlan, dus bridgen kun je alleen doen als je geen telefonie afneemt of gebruikt. Zonder telefonie zijn er overigens hele makkelijke opties om de experia box te vervangen.

Zender posities zijn inderdaad een nadeel, apps en web tv (helaas op basis van silverlight) werken zonder set-top box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 16:10
joop99 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 07:02:
[...]

Let op, bij Telfort gaat telefoon over het internet vlan, dus bridgen kun je alleen doen als je geen telefonie afneemt of gebruikt. Zonder telefonie zijn er overigens hele makkelijke opties om de experia box te vervangen.
Gisteren is mijn lijn opgeleverd en heb even een blik geworpen in de Experiabox.
Hierin zie ik een kopje SIP met alle instellingen.

Zou niet heel lastig moeten zijn om een ATA box te configureren zou je zeggen.
Ervanuitgaande dat het wachtwoord te extraheren is. Dat kon ik niet bevestigen vanaf mijn Nexus 5 :)
Als dat zo is, is het een kwestie van een ATA box op de kop tikken en bellen maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als het zo simpel was, dan was het in al die jaren dat KPN nu telefonie van de Experiabox aanbiedt vast al eens iemand gelukt. Dus: Zo heel lastig is het helaas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:07
[...]
Ik heb nu sinds een paar weken telfort (kom bij Ziggo weg) en tot op heden bevalt het mij perfect.
De experia V8 kon ik er niet tussenuit halen aldus de monteur, ivm telefonie. TV zou wel kunnen met een switch welke VLAN ondersteund (wat algemeen bekend is).
Wifi heb ik direct uitgeschakeld en m'n eigen router gewoon gehouden. Moest wel ff een port forwarder instellen van de Experia naar mijn eigen router voor mijn NAS die aan mijn eigen router hangt.
Ik heb boven en beneden zo'n Arcadyan HMB2260, opstarten en zappen gaat erg snel. Menu doorlopen is wel even wennen, maar dat is bij alles wat nieuw is. Heb één keer iets gepauzeerd en snel gekeken (spoelen, kijken, spoelen (oh shit te ver, stukkie terug) en weer kijken en toen kreeg die het ff lastig, was die een seconde of 10 aan het stotteren en klopte het geluid en beeld even niet meer. Paar seconden later alles weer goed.
Beneden iets via uitzending gemist voor de helft kijken, boven zelfde programma opzoeken: WIlt u verder gaan waar u bent gebleven?? _/-\o_
Het enige dat mij nog echt tegenhoudt is de indeling van zenders. SD zenders zitten op de normale posities, HD zenders apart van 701 en verder. En op 661 tot en met 670 zitten de nederlandse zenders als extra goede HD stream.
Als KPN en Telfort (en XS4all) het eindleijk voor elkaar gaan krijgen dat op elk kanaalnummer automatisch het beste signaal komt, afhankelijk van hoeveel bandbreedte beschikbaar is, dan stap ik wel over.
Das idd een vervelend dingetje. Volgens de 1e Telfort winkel (Deventer) kon het wel, maar hij wist ff niet hoe. De tweede (Arnhem) vertelde dat het niet kon, maar dat eraan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Vandaag telefoon van Telfort. "Bevalt het nog?" Ik: "Ja hoor, op een paar puntjes na."

De puntjes even doorgelopen. Mijn contract staat nu goed: HBO via Combivoordeel, vaste telefonie afgekocht voor €5,-, internet €45,- (twee maanden gratis). Adres gekregen waarnaar de Amino (zie boven) terug kan. Verder mijn tevredenheid met het Amino-systeem uitgesproken, zeker gezien de nadelen van de nieuwe propositie.

Twee technische puntjes aangebracht en daarvoor doorverbonden met de "afdeling tech", een aardige dame aan de lijn:
1) Waarom krijg ik op de Amino het geluid van de publieke zenders in stereo, ook al staat de Amino op Dolby Digital Plus, terwijl de commerciëlen wel surround geven (op DVB-C is het andersom);
2) Graag dovenondertitels op de BBC HD-zender (dat krijgt geen Nederlandse provider nog voor elkaar, maar zou een USP van Telfort kunnen worden).

Ad 1) Uit moeten leggen wat DVB-C bij Telfort is en dat het niet aan mijn installatie ligt (instellingen Amino doorgelopen). Uiteindelijke antwoord: "Dat ligt aan Glashart, waar wij van afhankelijk zijn". Na mijn opmerking dat Telfort vast een betere ingang bij Glashart heeft dan ik, kreeg ik terug dat Telfort hier erg weinig klachten over krijgt.
Ik vind overigens eigenlijk niet dat je als Telfort alleen op basis van klachten dit soort zaken op zou moeten pakken, maar dat je het intrinsiek technisch gewoon voor elkaar moet willen hebben. Men beschikt immers over een surround-feed voor de publieken, die echter enkel op DVB-C wordt meergestuurd. Technisch is er op de Amino geen beletsel voor surround: bij de commerciëlen stuurt men het wel mee,.
Ad 2) Zelfde antwoord: afhankelijk van Glashart.

Nog vergeten te zeggen dat ik graag BBC 2 en RTL Duitsland in HD wil (die laatste vooral voor de formule 1).

Het gros van de Telfortklanten heeft geen last van bovenstaande zaken; Tweakers waarschijnlijk wel. Mag ik jullie oproepen om dit bij gelegenheid als klacht bijTelfort te deponeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Heh? Zojuist mevrouw van Telfort aan de lijn over de DVB-C storingen. Ze gaf aan dat Telfort over de coax kabel alleen analoog signaal geeft. En dat de DVB-C module dit omzet naar een digitaal signaal. Dat klinkt mij nogal verkeerd in mijn oren. Maar ze was heel stellig en al haar collega's zouden hetzelfde zeggen.

En ik zou eerst moeten uitsluiten dat de storing door mijn eigen apparatuur komt. Hoe dan? Nou als ik geen DVB-C signaal heb, moet ik controleren of ik een analoog signaal heb. Zo ja, dan ligt het aan mijn DVB-C module.

Maar als, zoals ik aanneem, DVB-C en analoog twee verschillende signalen zijn, zal het voorkomen dat DVB-C niet en analoog wel werkt. En het dus, volgens Telfort, aan mijn apparatuur liggen. Hoe k aan ik Telfort overtuigen dat het wel twee verschillende signalen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Het analoge signaal en het dvb-c signaal worden samen uitgezonden. Het is bijna niet mogelijk dat het ene signaal goed binnenkom en het andere totaal niet.

En waarom moet je telfort overtuigen? test het uit dan weet je meer en zal waarschijnlijk sneller zijn dan iemand overtuigen.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Tja. De bekende spraakverwarring. Heel Nederland noemt DVB-C digitale televisie, behalve Telfort, die beide coax-signalen samen "analoge televisie" noemt. En verwarde klanten heeft die hun probleem niet meer onder woorden kunnen brengen.

Over je probleem: het ligt inderdaad voor de hand dat de hele coax (dus analoog en DVB-C) samen uitvallen. Even testen dus of het "echte" analoge signaal het ook niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
IP vezel ligt er uit bij een redelijk grote voetbalclub. Dus bellen ze mij want, fan en ik weet dingen :p
Genexis vervangen en een andere adapter geprobeerd maar helaas, geen licht. Zal iemand de patching er wel uit hebben gehaald in de POP of de Gbic is stuk, zoiets. Dus ik bel Telfort, gewoon als klant, en dit is hun procedure:
*) Telfort stuurt nieuwe adapter naar klant (2 to 3 dagen)
indien geen succes
*) Telfort stuurt dan een nieuw modem (genexis) of monteur naar de klant (2 tot 3 dagen)
indien geen succes
*) Reggefiber aansturen. Als je die aan de lijn krijgt kan de aannemer binnen 2 uur langs tijdens kantooruren

Ik schrok er nog al van omdat ik gewend ben een SI nummer te krijgen en gelijk met de WBA desk van KPN te schakelen en een aannemer aan te sturen. Maarja, consumenten lijntje, dus werkt dat blijkbaar anders. En in dit geval zou het ook nog wel eens geen WBA kunnen zijn omdat het voorheen XMS was. Maar het proces kan incl het weekend dus zomaar een week tot 1.5 week duren.

Grappig detail is dat Telfort de voetbalclub voor een paar ton heeft gesponsord en toen ook dit lijntje 2 jaar cadeau heeft gedaan. Inmiddels betalen ze er voor maar waren ze wel zo slim om een zakelijk verbinding naast te doen met een SLA van 4 uur. Dus de zakelijk omgeving draait door. Het Telfort lijntje is aangehouden omdat ze een TV zender op het Amino platform hebben. Dat werkt dus even niet meer, maar probeer dat een 1e lijns niet uit te leggen...

We hebben inmiddels een ticketnummer, dus morgen de rest van mn telefoonboekje maar eens afbellen daar in Hoofddorp en Rijssen ;)

Ik geef het consumenten te doen die een storing op het glasvezel netwerk als deze meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St00mwals schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:58:
[...]

Das idd een vervelend dingetje. Volgens de 1e Telfort winkel (Deventer) kon het wel, maar hij wist ff niet hoe.
[...]
Rallye schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:57:
[...]
Ad 1) Uit moeten leggen wat DVB-C bij Telfort is
[...]
Jelte schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:55:
Heh? Zojuist mevrouw van Telfort aan de lijn over de DVB-C storingen. Ze gaf aan dat Telfort over de coax kabel alleen analoog signaal geeft. En dat de DVB-C module dit omzet naar een digitaal signaal.
[...]
Echt, af en toe heb ik het idee dat ze een klep open zetten in hun gehemelte en de woorden die toevallig in het strottenhoofd vallen kramen ze uit.

8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, als het voor jan met de pet al moeilijk uit te leggen is, hoe moet het dan voor een servicedesk-miep (of zelfs een 'technische desk' miep) zijn?

Puur technisch gesproken heeft ze overigens gelijk: DVB-C komt netals de analoge TV op analoge kanalen je huis binnen. Alleen hebben de analoge kanalen meteen beeld en moet de DVB-C module in je TV de informatie op die kanalen "de-moduleren" om er uiteindelijk weer digitale TV uit te halen.

Ik zou ook niet weten hoe ze het anders zouden moeten noemen. Ze kunnen het wel gewoon "DVB-C" noemen maar dat snapt meer dan de helft van de consumenten ook weer niet.

Hetzelfde dilemma zag je ook bij UPC toetn een deel van het digitale pakket ineens "free to cable" werd en dus ook voor de basis abonnees doorgegeven ging worden. Uiteindelijk hebben ze er "Analoge en digitale kabeltv" van gemaakt. Maar Telfort kan ook niet van "digitale tv" spreken, want IPTV is ook "digitale TV".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
eymey schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:23:
Uiteindelijk hebben ze er "Analoge en digitale kabeltv" van gemaakt. Maar Telfort kan ook niet van "digitale tv" spreken, want IPTV is ook "digitale TV".
Vaak werd het daarom het basispakket TV (analoog en digitaal) en daarnaast 'interactieve TV' om verschil aan te geven. Ergens klopt het natuurlijk wel, maar het dekt de lading absoluut niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat is dan de keuze. Of je gebruikt de technisch juiste term en de helft begrijpt het niet. Of doet het anders en niemand begrijpt het meer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:23:
Puur technisch gesproken heeft ze overigens gelijk: DVB-C komt netals de analoge TV op analoge kanalen je huis binnen. Alleen hebben de analoge kanalen meteen beeld en moet de DVB-C module in je TV de informatie op die kanalen "de-moduleren" om er uiteindelijk weer digitale TV uit te halen.
Je maakt het al verwarrend door over analoge kanalen te praten in relatie tot digitale RTV. Bij DVB-C wordt een transport stream via een frequentie met een bandbreedte van 8 MHz op de kabel gemoduleerd. Die doorgifte frequenties voor transport streams, ook wel de center frequenties genoemd, hebben geen enkele relatie met "analoge kanalen". Enige voorwaarde is dat ze liggen tussen de 48 en 862 MHz en geen andere signalen mogen overlappen, dus ook geen frequenties met een 7 MHz bandbreedte waarop analoge TV kanalen worden doorgegeven. Zo moeilijk is het allemaal niet, via de coax uitgang worden analoge RTV kanalen doorgegeven en digitale RTV kanalen volgens de DVB-C specificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meeste Helpdeskers snappen niet dat Coax uitsluitend en alleen een transport medium is en dat er dus geen relatie is met de info (Digitaal en Analoog) die daar overheen gaat.

Maar volgens mij wordt er gesproken over "Analoog" om bewust te verzwijgen dat mensen Digitaal kunnen kijken zonder een STB. En door ook nog eens regelmatig geruchten te verspreiden "analoog gaat verdwijnen" wordt de bodem gevoed dat iedereen uiteindelijk aan een STB zal moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik blijf van mening dat als dát de onderliggende reden was, ze ook helemaal niets over dvb-c zouden publiceren op de site (terwijl je nog steeds gewoon zenderoverzichten met ook de DVB-C instellingen kan raadplegen) .

Overigens ben ik ook van mening (dwz, veronderstel ik) dat als analoog gaat verdwijnen, DVB-C ook automatisch verdwijnt. Als DVB-C bv. wel zou moeten blijven, dan moet de hele infra omtrent de tweede vezel, CATV feed, apparatuur om DVB-C te 'maken', etc. ook nog aan blijven en is het nauwelijks een kostenbesparing.

[ Voor 42% gewijzigd door eymey op 15-07-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
eymey schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:55:
Ik blijf van mening dat als dát de onderliggende reden was, ze ook helemaal niets over dvb-c zouden publiceren op de site (terwijl je nog steeds gewoon zenderoverzichten met ook de DVB-C instellingen kan raadplegen) .

Overigens ben ik ook van mening (dwz, veronderstel ik) dat als analoog gaat verdwijnen, DVB-C ook automatisch verdwijnt. Als DVB-C bv. wel zou moeten blijven, dan moet de hele infra omtrent de tweede vezel, CATV feed, apparatuur om DVB-C te 'maken', etc. ook nog aan blijven en is het nauwelijks een kostenbesparing.
Je veronderstelling klopt. Formeel gesproken zou er dan sprake zijn van het niet meer leveren van CATV. Of dat nou analoog is of DVB-C. Effect zal zijn dat net als in nieuwbouwPoP's geen CATV apparatuur meer komt en er geen backhaul voor deze CATV feed meer aangelegd. Enkel nog voor de IP apparatuur.

Indien CATV ooit helemaal niet meer geleverd wordt (ook niet voor bestaande klanten), dan neem ik aan dat de apparatuur daarvoor verwijderd zal worden uit de PoPs, aangezien dat huur scheelt per maand. Tenzij een externe partij dit wil overnemen en zelf wil gaan uitbaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat zou dan de kabelaars goed uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, op de Telfort site is expliciete DVB-C info zelfs erg makkelijk te vinden zie ik net. Paar clicks/hovers vanaf de homepage:

Telfort dvb-c info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:27:
En dat zou dan de kabelaars goed uitkomen.
Omdat een aantal mensen hardnekkig blijft vasthouden aan de wil om een kabel direct in een TV te kunnen stoppen en niet een kleine decoder erbij te hebben?

Ik wordt echt moe van die redenering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, dat laatste blijft voor iedereen persoonlijk.

We zullen het wel zien wanneer het einde van CATV een voldongen feit is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik ben inderdaad één van die mensen die geen extra kastje wil. Hoeft niet via de coax, mag ook via utp of zo. !aar een extra kastje vind ik onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
ik zit daar ook niet op te wachten om een los kastje bij me tv die aan de muur en op hoogte(op een slaapkamer)
en zeker niet als je nu alle snoeren helemaal heb weggewerkt

en echte iptv met decoder er in zijn er nog niet

denk dat ze maar is goed na moeten denken of ze catv er uitgooien

[ Voor 14% gewijzigd door Horza2011 op 15-07-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:55:
[...]

Omdat een aantal mensen hardnekkig blijft vasthouden aan de wil om een kabel direct in een TV te kunnen stoppen en niet een kleine decoder erbij te hebben?

Dat is dan jouw probleem. Als ik jou was dan zou ik de energie stoppen om TV fabrikanten de STB te laten integreren maar dan zullen alle providers (EU!) wel eerst met dezelfde STB moeten werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Laatst online: 18-09 12:50
St00mwals schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:58:

Das idd een vervelend dingetje. Volgens de 1e Telfort winkel (Deventer) kon het wel, maar hij wist ff niet hoe. De tweede (Arnhem) vertelde dat het niet kon, maar dat eraan gewerkt wordt.
Lol, telfort winkel in Deventer.
Start People en randstad heeft genoeg vacatures voor Deventer/Apeldoorn/Zutphen voor de Hi, KPN en Telfort winkels.
Zolang je niveau 2 MBO ICT doet en weet wat een virusscanner doet, waar LAN voor staat, je goed kunt omgaan met een computer en browser en u is direct aangenomen. Ik zie ook nooit 1+ jaar mensen daar rondlopen ;w

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:11:
[...]

Dat is dan jouw probleem. Als ik jou was dan zou ik de energie stoppen om TV fabrikanten de STB te laten integreren maar dan zullen alle providers (EU!) wel eerst met dezelfde STB moeten werken.
Dat laatste is echt jouw interpretatie van de zaak.

Het landschap qua IPTV lijkt wellicht enorm versnipperd omdat iedere provider z'n eigen STB gebruikt met ogenschijnlijk compleet eigen interface. 'Onder water' is alles al grotendeels gestandaardiseerd en hoeft er (als je interactieve diensten even buiten beschouwing laat en alleen maar kijkt naar basis tv kijken, net als bij tv's met ingebouwde dvb-c) eigenlijk alleen nog wat gedaan te worden aan het discoveren van de beschikbare multicast streams.

Met CI1.4 en 2.0, die ook IPTV gaan ondersteunen, in aantocht gaat het wellicht nog wel een jaar of 2 duren voor de eerste TV's met IPTV mogelijkheden ingebouwd op de markt gaan komen, maar het gaat ongetwijfeld gebeuren gezien het wereldwijd toenemende gebruik van IPTV ( cijfers van Europa: http://www.broadbandtvnew...tinues-to-grow-in-europe/ )

Met DVB-C hebben we er ook een paar jaar op moeten wachten en had iedereen die digitale TV wilde in het begin ook een STB nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even afgezien van de (m.i. terechte, volgens anderen onterechte ;) ) aversie tegen controle door de provider:

Het zou toch mogelijk moeten zijn om een beeldsignaal-interface en een afstandsbediening-interface te maken (bij een beeldsignaal-interface denk ik dan aan een virtuele interne HDMI aansluiting) zodat de TV kan worden uitgerust met z'n eigen firmware (zoals nu) en er daarnaast een (al dan niet virtuele) processor in zit met een gestandaardiseerde omgeving waar een provider z'n eigen firmware voor kan schrijven.

Een soort Raspberry bordje (al dan niet virtueel) in je TV. Of zoals een Linux VM onder Windows.

Gebruikers (idzv kijkers) van iptv kunnen dan de firmware van hun iptv provider zelf uploaden via een USB poort (zoals nu de firmware van de tv zelf), en bij overgang naar een andere provider, die andere firmware uploaden.

Met één raamwerk, een interface voor afstandsbedieningssignalen en een beeldsignaal-interface kan dan iedere provider zich uitleven (wel/geen verimatrix, videotheek, uitzending gemist, MPEG2 / MPEG4 etc, wat men wil)

Of bestaat iets dergelijks al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat ik het maar ga proberen, contractduur is toch 12 maanden, dus ik kan redelijk snel overstappen als het toch niks blijkt te zijn. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:37:
Even afgezien van de (m.i. terechte, volgens anderen onterechte ;) ) aversie tegen controle door de provider:

Het zou toch mogelijk moeten zijn om een beeldsignaal-interface en een afstandsbediening-interface te maken (bij een beeldsignaal-interface denk ik dan aan een virtuele interne HDMI aansluiting) zodat de TV kan worden uitgerust met z'n eigen firmware (zoals nu) en er daarnaast een (al dan niet virtuele) processor in zit met een gestandaardiseerde omgeving waar een provider z'n eigen firmware voor kan schrijven.

Een soort Raspberry bordje (al dan niet virtueel) in je TV. Of zoals een Linux VM onder Windows.

Gebruikers (idzv kijkers) van iptv kunnen dan de firmware van hun iptv provider zelf uploaden via een USB poort (zoals nu de firmware van de tv zelf), en bij overgang naar een andere provider, die andere firmware uploaden.

Met één raamwerk, een interface voor afstandsbedieningssignalen en een beeldsignaal-interface kan dan iedere provider zich uitleven (wel/geen verimatrix, videotheek, uitzending gemist, MPEG2 / MPEG4 etc, wat men wil)

Of bestaat iets dergelijks al?
Wat ik heb begrepen van nieuwsberichten over CI+ 1.4 en de mogelijke pilot die KPN hier ook mee zou gaan doen, zou het ook zo ongeveer gaan werken zoals jij omschrijft. In een iets andere vorm, maar het komt op hetzelfde neer.

nieuws: KPN werkt aan iptv zonder settopbox

De CI+ interface zorgt voor decryptie en voor het ontvangen van de IGMP multicast streams (dat is tenminste wat ik opmaak uit het artikel). En elders (kan me alleen niet meer herinneren waar) had ik gelezen dat de provider voor z'n interactieve en on demand diensten gewoon met een app voor de TV komt die ook met de CI+ interface kan communiceren.

Overigens, het afstandsbediening probleem zou men vandaag al kunnen tacklen, door boxen gewoon naar HDMI-cec te laten luisteren zodat je tv-afstandsbediening ook de box bedient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:02:
[...
Overigens, het afstandsbediening probleem zou men vandaag al kunnen tacklen, door boxen gewoon naar HDMI-cec te laten luisteren zodat je tv-afstandsbediening ook de box bedient.
Ik vermoed dat ze zulks niet doen omdat er dan een potentiële verdienbron (VOD etc) weg zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:33:
[...]

Ik vermoed dat ze zulks niet doen omdat er dan een potentiële verdienbron (VOD etc) weg zal vallen.
En waarom zou dat weg vallen?

Het enige wat verandert is dat je de gehele STB kan bedienen met de remote van je tv. Dus ook de menu's en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb glasvezel van telfort, met in de woonkamer een amino m540 digitale (interactieve) ontvanger.

Dit werkt prima, en ik wil in de slaapkamer ook digitaal beeld op mijn televisie.

Gisteren heb ik via marktplaats een 2e Amino m540 gekocht, echter als ik deze in het glasvezelmodem op de poort naast de huidige ethernet/signaal kabel die naar de digitale ontvanger in de woonkamer gaat aansluit, geeft de tweede ontvanger (slaapkamer) geen signaal.

Wanneer ik de nieuwe ethernet/signaal kabel in de aansluiting van de oude kabel in het glasvezelmodem stop, werkt het wel.
Ik heb op internet gelezen dat een switch op de eerste poort van het glasvezelmodem aangesloten kan worden, en dan de ethernet/signaal kabels van de twee digitale ontvangers in de switch.

Uiteraard kan ik een switch gaan halen en dit ga ik ook doen, maar hoort de poort naast de huidige in gebruik genomen poort op het glasvezelmodem niet ook gewoon te werken met een ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:15:
Ik heb glasvezel van telfort, met in de woonkamer een amino m540 digitale (interactieve) ontvanger.

Dit werkt prima, en ik wil in de slaapkamer ook digitaal beeld op mijn televisie.

Gisteren heb ik via marktplaats een 2e Amino m540 gekocht, echter als ik deze in het glasvezelmodem op de poort naast de huidige ethernet/signaal kabel die naar de digitale ontvanger in de woonkamer gaat aansluit, geeft de tweede ontvanger (slaapkamer) geen signaal.

Wanneer ik de nieuwe ethernet/signaal kabel in de aansluiting van de oude kabel in het glasvezelmodem stop, werkt het wel.
Ik heb op internet gelezen dat een switch op de eerste poort van het glasvezelmodem aangesloten kan worden, en dan de ethernet/signaal kabels van de twee digitale ontvangers in de switch.

Uiteraard kan ik een switch gaan halen en dit ga ik ook doen, maar hoort de poort naast de huidige in gebruik genomen poort op het glasvezelmodem niet ook gewoon te werken met een ontvanger?
Dit klopt wel. Er zitten meerdere RJ-45 poorten op het glasvezelmodem maar er zijn er slechts twee in gebruik. Eentje voor IPTV en eentje voor internet. Als je meerdere Amino's wil aansluiten moet je inderdaad eerst een switch op die ene werkende poort aansluiten en op die switch dan de twee kabels die naar de Amino's lopen.

Er zit natuurlijk een verschil tussen wat een apparaat (de Genexis in dit geval) kan vanuit de fabriek en waarvoor de operator heeft gekozen. De nieuwe Genexis NT's hebben bijvoorbeeld ook Wifi mogelijkheid, maar ook daar is niet voor gekozen vanuit de operator.

Dus een switch halen is het devies. Hele simpele "domme" switch voldoet prima. Liefst wel Gbit, maar dat is altijd slimmer want dan heb je er de komende jaren ook misschien nog iets aan voor andere zaken, mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:32:
[...]

Dit klopt wel. Er zitten meerdere RJ-45 poorten op het glasvezelmodem maar er zijn er slechts twee in gebruik. Eentje voor IPTV en eentje voor internet. Als je meerdere Amino's wil aansluiten moet je inderdaad eerst een switch op die ene werkende poort aansluiten op op die switch dan de twee kabels die naar de Amino's lopen.

Er zit natuurlijk een verschil tussen wat een apparaat (de Genexis in dit geval) kan vanuit de fabriek en waarvoor de operator heeft gekozen. De nieuwe Genexis NT's hebben bijvoorbeeld ook Wifi mogelijkheid, maar ook daar is niet voor gekozen vanuit de operator.

Dus een switch halen is het devies. Hele simpele "domme" switch voldoet prima. Liefst wel Gbit, maar dat is altijd slimmer want dan heb je er de komende jaren ook misschien nog iets aan voor andere zaken, mocht dat nodig zijn.
thx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een samsung tv, en op de afstandsbediening van de amino zitten boven 2 knoppen, "TV" en "STB".

STB zet de ontvanger aan/uit (prima), maar de "TV" knop zet de tv niet aan of uit. Moet ik deze nog programmeren op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:54:
Ik heb een samsung tv, en op de afstandsbediening van de amino zitten boven 2 knoppen, "TV" en "STB".

STB zet de ontvanger aan/uit (prima), maar de "TV" knop zet de tv niet aan of uit. Moet ik deze nog programmeren op de tv?
Je moet je afstandsbediening programmeren om je TV te bedienen (hij moet het merk weten (soms het type)) om o.a. de TV aan en uit te schakelen en het volume op je TV te regelen. Staat in één van de handleidingen die is meegeleverd, of desnoods op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:54:

Zelf instellen, zoals Frunz al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukt!:D thx! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:15:
Je weet dat het basispakket ook in digitale kwaliteit (DVB-C) op de coaxkabel zit? Je hebt dan inderdaad geen HD-zenders en alleen de basiszenders, maar het is wel degelijk digitaal beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Luuk1983 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:24:
[...]
Je hebt dan inderdaad geen HD-zenders en alleen de basiszenders
Je hebt dan Nederland 1, 2 en 3 in HD (en i.t.t. bij de Amino evt. met surround geluid). De rest is SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:24:
[...]

Je weet dat het basispakket ook in digitale kwaliteit (DVB-C) op de coaxkabel zit? Je hebt dan inderdaad geen HD-zenders en alleen de basiszenders, maar het is wel degelijk digitaal beeld.
Wat ik weet is dat ik eerst gewoon de coaxkabel in de tv had, en het verschil met het interactieve kastje echt heel erg groot is.

Logo's bij bijv teleshopping programma's (nee ik volg ze niet maar het viel me op toen ik zenders vergeleek :p) waren onleesbaar met coaxkabel, en met het interactieve kastje haarscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou het zomaar kunnen dat je analoog met digitaal hebt vergeleken, ipv digitaal met digitaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat laatste weet ik wel zeker dan. Anders zou hij eerst de DVB-c gegevens hebben moeten instellen. Frequentie, ID etc...

@Raven123: is de slaapkamer TV geschikt voor DVB-c?
Oftewel: zou je er een Ziggo smartcard met zo'n module in kunnen steken?

In dat geval kan je de coaxkabel er ook in steken maar daarna in je TV menu zoeken naar de plek waar je bovenstaande kan instellen.
Gegevens voor jouw woonplaats vindt je op Telfort.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45

GerkeP

Vragen mag altijd........

Barre73 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:55:
[...]

Nee omdat dat dvb-c een prima oplossing is voor 90% van de tv kijkers. Niet iedereen wil zo'n extra kastje en andere kabels aanleggen omdat KPN cs dat voor hen bepaalt. Waarom denk je dat ik voor tv terug ben bij Ziggo ? ;)

Sterker nog, zonder dat analoge deel (dat was voldoende) was er voor glasvezel hier bij ons nooit voldoende animo geweest en hadden we geen glasvezel gehad. Maar ja de Research en marketing mensen weten het allemaal precies, het is net politiek

[ Voor 18% gewijzigd door GerkeP op 20-07-2015 07:56 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straks vanaf CI+ 1.4 heb je ook geen losse kastjes meer nodig met IPTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerkeP schreef op maandag 20 juli 2015 @ 07:53:
[...]

Nee omdat dat dvb-c een prima oplossing is voor 90% van de tv kijkers. Niet iedereen wil zo'n extra kastje en andere kabels aanleggen omdat KPN cs dat voor hen bepaalt. Waarom denk je dat ik voor tv terug ben bij Ziggo ? ;)
En zo zijn er meer mensen. Niet iedereen wil of is in staat om Ethernet bekabeling door heel het huis aan te leggen.
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:19:
Straks vanaf CI+ 1.4 heb je ook geen losse kastjes meer nodig met IPTV
Voor DVB-C heb je ook geen CI+ kaart nodig. Niet iedereen heeft behoefte aan honderden zenders. Zelfs pakweg 40 is voor de meesten te veel.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:01
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:26:
[...]

En zo zijn er meer mensen. Niet iedereen wil of is in staat om Ethernet bekabeling door heel het huis aan te leggen.

[...]

Voor DVB-C heb je ook geen CI+ kaart nodig. Niet iedereen heeft behoefte aan honderden zenders. Zelfs pakweg 40 is voor de meesten te veel.
Nee precies, hoewel je er wel vanuit kunt gaan dat als je boven tv wilt kijken dat er ook een kabel naar boven moet lopen.
Dat ziggo het nu ook draadloos aanbied ( maar geen 100% garantie op beeld geeft omdat wifi nog altijd de grootste storing factor in de IT is... ) is natuurlijk very nice voor de gebruikers die geen kabels wensen te trekken.

Maar goed ik wil ook wel graag auto rijden zonder die ouderwetse benzine erin te gooien :( echter ontkom ik er niet aan als ik prettig wil rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45

GerkeP

Vragen mag altijd........

Die vergelijking van die auto gaat ook mank. Ik loop en fiets ;-)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@JeroenC: Ik zou de analogie graag andersom willen zien. Ik wil nu juist graag op benzine rijden, maar glasvezelproviders willen me steeds tot een elektrische auto verplichten, met alle nadelen van dien.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Ik ben ook gehecht aan DVB-C.

Wil simpelweg geen 2e afstandbediening, als men HDMI-CEC implementeert op de decoders wil ik er over nadenken. IPTV via CI+ slot zou een mooie oplossing zijn. Voor mij persoonlijk is het enigste voordeel van IPTV, dat alle zenders HD zijn. Extra zenders vind ik niet intressant en alle andere functionalitieit kan ik via mijn smart TV (beter) oplossen.

Zodra Telefort DVB-C uitzet zonder CI+ IPTV of HDMI-CEC decoder, ga ik minimaal voor TV naar Ziggo, misschien ook wel met internet. Al heb ik liever glasvezel internet.

[ Voor 33% gewijzigd door Bartjeee op 20-07-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeee schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:27:
Zodra Telefort DVB-C uitzet zonder CI+ IPTV of HDMI-CEC decoder, ga ik minimaal voor TV naar Ziggo, misschien ook wel met internet. Al heb ik liever glasvezel internet.
Ik ook maar als ik moet kiezen dan voor beide Ziggo en dan maar langzame upload. Gebruik ik eigenlijk alleen om mijn nAS te backten en dat werkt 's nachts. Dus of dat circa 30 minuten of vele uren duurt maakt ook weer niet zoveel uit. Backup beter organiseren, lost probleem ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier stap ik dan wrs over op Tweak met Sparql TV.

Zelf geen problemen met een STB. FM gaat dan wrs weer met een actieve antenne op zolder, gekoppeld aan het coax netwerk (scheelt ook dat dan echt alle radio's, zowel hi-fi als de radio's die nu ook al via de ether ontvangen dan ook weer gelijk op gaan).

En bij Sparql op eigen apparatuur is een aantal IPTV streams, waaronder de NPO's, zonder encryptie :9 (en dat is nog veel idealer dan een hdhomerun :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:52
Heb telfort opgezegd om over te gaan op 500/500 van vodafone (nog geen optie bij telfort op mijn adres). Ben benieuwd hoeveel downtime en frustratie dat zal opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als je Telfort apart opzegt en dan Vodafone aanvraagt loop je grote kans op downtime en frustratie.

Als je Vodafone hebt besteld zonder Telfort al op te zeggen, dan dient Vodafone bij de operator (of bij Reggefiber indien ODF) een migratie order in en is dat ook meteen de Telfort opzegging. En dan zal het soepel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 07:49:
Dat laatste weet ik wel zeker dan. Anders zou hij eerst de DVB-c gegevens hebben moeten instellen. Frequentie, ID etc...
[...]
8)7 8)7 8)7
Voortaan na 0.00 uur geen Jägermeister meer voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:52
eymey schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:49:
Als je Vodafone hebt besteld zonder Telfort al op te zeggen, dan dient Vodafone bij de operator (of bij Reggefiber indien ODF) een migratie order in en is dat ook meteen de Telfort opzegging. En dan zal het soepel gaan.
Bij mijn bestelling werd mij verteld dat ik Telfort handmatig moest opzeggen. Is het dan verstandig om het nieuwe abonnement in te laten gaan voordat het Telfort abonnement opgezegd is, of beter op dezelfde dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben nu 2 keer van provider gewisseld (1x Lijbrandt naar Vodafone, 1x Vodafone naar Telfort) en beide keren heb ik in ieder geval alleen maar nieuwe aangevraagd. Als er al handmatige opzegging zou zijn geweest (wat ik beide gevallen niet heb hoeven doen), dan moest die iig pas na de migratiedatum gebeuren.

Ik zou dus gewoon nog een keer Telfort en Vodafone bellen. Maar opzegging vóór je Vodafone wordt aangesloten kon wel eens problemen gaan geven met afkoelingsperiode bij de operator, etc.

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 21-07-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
zzattack schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:15:
[...]

Bij mijn bestelling werd mij verteld dat ik Telfort handmatig moest opzeggen. Is het dan verstandig om het nieuwe abonnement in te laten gaan voordat het Telfort abonnement opgezegd is, of beter op dezelfde dag?
Het is verstandiger om helemaal niks handmatig op te zeggen en ik vind het zeer kwalijk dat Vodafone dat zo vertelt.
Zoals Eymey het aangeeft klopt het precies. Vodafone vraagt migratie aan bij operator en via die weg komt dat terecht bij Telfort. Telfort ziet dat migratieverzoek als een opzegging en zullen jou een bevestigingsbrief sturen van de opzegging.

Exact diezelfde weg heb ik vorig jaar nog bewandeld en dat ging vloeiend. Ik was slechts off-line van 11:00 uur tot 15:00 (tot de Vodafone monteur kwam).

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 21-07-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:33

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Het is weer zo ver :X

Uw internetverbinding is door Telfort RDS afgesloten

Al 2de x, heb ook veel problemen met wifi en bellen sinds ik ben (nieuwe propositie) verhuist.
Oplossing wordt gezocht, word terug gebelt.maby new Eperiabox

Word vervolgd..........

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/55af9ed17d451/55af9ed16558e-EDIT_Uw_internetverbinding_is_door_Telfort_RDS_afgesloten.png

[ Voor 5% gewijzigd door MCP cloud op 22-07-2015 16:02 ]