Stop chasing the dream, you're already living it
Stipte en OnsBrabantNet (waar beschikbaar).Qosmic schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:21:
ik wil overstappen van Ziggo (UPC) naar een glasvezel aanbieder, maar dvb-c is voor mij wel belangrijk. Heb meerdere tv's in huis aangesloten via coax en heb geen zin in allemaal STB's.
Zojuist met Telfort gesproken en die geven aan dat ze bij glasvezel geen DVB-C meer aanbieden.
Iemand een aanbieder die dat wel doet?
Meer zijn er niet meer helaas. wat betreft nieuwe klanten dan.
Doe de PC check op eindelijkglasvezel.nl. Daarna kan je doorklikken naar "vergelijken". 1 van de filteropties is daar "DVB-C".
Zet dat filter aan en je weet welke aanbieder het nog aanbiedt.
[ Voor 21% gewijzigd door Barre73 op 25-06-2015 12:04 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik kijk altijd op https://www.glasvezel-vergelijken.nl.
Maar ook daar krijg ik alleen nog maar Stipte als ik 'analoog' aan vink. En de 'zakelijke' provider Fieber staat er bij mij ook nog steeds bij.
Gaat wel hard zo, tijdje terug stonden Solcon en Fiber er ook nog bij dacht ik...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik had graag naar Telfort willen gaan, maar blijf toch maar bij Ziggo.
Ik heb meerdere tv's op de verdiepingen hangen en heb geen zin om overal een extra STB neer te zetten en/of UTP te trekken.
Jammer... Telfort is voordeliger dan Ziggo en had glasvezel weleens willen proberen.
Stop chasing the dream, you're already living it
En Stipte is kwalitatief een hele goede aanbieder. Kleine club, niks uitbesteed, gratis complete installatie etc. En geen aparte TV pakketten maar gewoon direct alle zenders bij elkaar. Overigens staat dat nog niet goed op de vergelijkingssites zie ik nu.Qosmic schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:42:
Alleen Stipte biedt het aan in mijn regio.
Ik had graag naar Telfort willen gaan, maar blijf toch maar bij Ziggo.
Ik heb meerdere tv's op de verdiepingen hangen en heb geen zin om overal een extra STB neer te zetten en/of UTP te trekken.
Jammer... Telfort is voordeliger dan Ziggo en had glasvezel weleens willen proberen.
Maar daar betaal je bij elkaar inderdaad wel iets meer voor. Meer dan Telfort Basis in ieder geval. Ik heb ze vorige week gebeld en ik meen dat ik op 65 euro kwam (glasvezel 50/50)
Wat heet...ik betaal nu iets van 52 euro voor 100mbit, telefoon en TV (DVB-C en IPTV). Bij stipte zou dat € 74.95 worden (!!). Nee dank je wel, dan ga ik nog eerder naar UPC. Het alles-in-1-pakket kost 55 euro, dus dat is te doen, maar zodra je glasvezel wilt dan ga je minimaal 10 euro betalen (voor 50mbit).Barre73 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:10:
Maar daar betaal je bij elkaar inderdaad wel iets meer voor. Meer dan Telfort Basis in ieder geval. Ik heb ze vorige week gebeld en ik meen dat ik op 65 euro kwam (glasvezel 50/50)
Edit: goed, je hebt wel een heleboel (HD-)zenders standaard en niet allerlei extra pakketten.
[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 25-06-2015 13:37 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
edit: opgelost
[ Voor 25% gewijzigd door GerardVanAfoort op 25-06-2015 18:46 ]
NRG
Thnx again
Helaas kan ik de settopbox niet uitschakelen met mijn LG Magic Remote. De rest werkt wel, beter dan niets
00:38 alles eruit geklapt. Te laat om te achterhalen of de switch toch niet lekker werkt, of dat ik meteen een storing te pakken heb de eerste dag
[ Voor 32% gewijzigd door Die Bruine op 26-06-2015 00:58 ]
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Sorry maar ik weet echt niet hoe of wat. Heeft iemand een link waar stapsgewijs staat uitgelegd hoe ik dat ga doen?
Bedankt alvast!
Ik heb aangegeven dat er in anderhalf jaar Telfort meer storingen zijn geweest dan in 5 jaar Concepts. Daar schrok de dame nogal van en ze wilde me direct doorschakelen naar de technical support. Nouja, dat hoeft nou ook weer niet, momenteel was er geen storing dus ik denk niet dat dat iets zou oplossen.
Overigens heeft ze het niet gehad over mijn abonnement en evt verlenging daarvan.
Zelf even googlen wordt ook wel gewaardeerd hoor...Sjorske8 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:53:
Ik heb een cisco wap321 en die wil ik aansluiten op de experiabox v8.
Sorry maar ik weet echt niet hoe of wat. Heeft iemand een link waar stapsgewijs staat uitgelegd hoe ik dat ga doen?
Bedankt alvast!
http://lmgtfy.com/?q=Router+aansluiten+op+Experiabox+V8
Is het geen access point?
"Cisco WAP321 Wireless-N Selectable-Band Access Point"
Alsnog dat moet toch niet zo lastig zijn? Heb je de handleiding of iets wel gelezen?
Thja...koelkast schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:01:
Maandag werd ik gebeld door een dame van het Telfort klanttevredenheidsonderzoek. Een bijzonder welwillend persoon die op allervriendelijkste wijze wilde weten wat ik van (de dienstverlening van) Telfort vond. Bijna tot het overdrevene. Dat ben ik niet zo gewend van Telfort.
Ik heb aangegeven dat er in anderhalf jaar Telfort meer storingen zijn geweest dan in 5 jaar Concepts. Daar schrok de dame nogal van en ze wilde me direct doorschakelen naar de technical support. Nouja, dat hoeft nou ook weer niet, momenteel was er geen storing dus ik denk niet dat dat iets zou oplossen.
Overigens heeft ze het niet gehad over mijn abonnement en evt verlenging daarvan.
sinds 3maanden (new adres) heb ik hier ook veel gedoe gehad met admin en veel storing
En die klote Experiabox V8

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Het stelt inderdaad helemaal niets voor. Netwerkkabel in de router en het werkt.Galukon schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:57:
[...]
Is het geen access point?
"Cisco WAP321 Wireless-N Selectable-Band Access Point"
Alsnog dat moet toch niet zo lastig zijn? Heb je de handleiding of iets wel gelezen?
Toch bedankt!
Voor mij gevoel blijft het toch vreemd dat als je mobiel neemt (wat het duurste bellen is lijkt me) dat je dan niet gratis naar vast kan bellen... maar wel goed dat je nu de keuze hebt!Phoolie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:41:
Wellicht interessant voor sommige hier. Het onbeperkt bellen is nu opgedeeld in 3 blokken, vast, mobiel & buitenland, deze zijn los van elkaar aan of uit te zetten en kosten 5 euro per maand. Aangezien ik alleen maar gebruik maak van onbeperkt bellen naar vast gaat mij dit 5 euro per maand schelen.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Dat lijkt misschien zo, maar is niet zo, bellen naar mobiel is tegenwoordig niet meer duurder, tenminste, niet bij TelfortLuuk1983 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:09:
[...]
Voor mij gevoel blijft het toch vreemd dat als je mobiel neemt (wat het duurste bellen is lijkt me) dat je dan niet gratis naar vast kan bellen... maar wel goed dat je nu de keuze hebt!
Zeker interessant. Naar vast plus mobiel bellen afkopen was volgens mij 15 Euro per maand, dus dat is nu ook 5 Euro goedkoper geworden.Phoolie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:41:
Wellicht interessant voor sommige hier. Het onbeperkt bellen is nu opgedeeld in 3 blokken, vast, mobiel & buitenland, deze zijn los van elkaar aan of uit te zetten en kosten 5 euro per maand. Aangezien ik alleen maar gebruik maak van onbeperkt bellen naar vast gaat mij dit 5 euro per maand schelen.
Hoop wel dat het ook voor bestaande (ex XMS) gebruikers geldt.
[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 02-07-2015 11:36 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ja, ik ben ook ex XMS, ik heb alleen wel recentelijk mijn internet snelheid omlaag gezet, dit moest via de klantenservice en daardoor zou ik mijn onbeperkt bellen naar vast op moeten geven. Uiteindelijk kreeg ik een voorstel om te verlengen met een jaar, ik zou dan de eerste maand gratis krijgen, daarnaast zou ik onbeperkt bellen naar vast en mobiel ook nog 2 maanden gratis krijgen.Fiber schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:27:
[...]
Zeker interessant. Naar vast plus mobiel bellen afkopen was volgens mij 15 Euro per maand, dus dat is nu ook 5 Euro goedkoper geworden.
Hoop wel dat het ook voor bestaande (ex XMS) gebruikers geldt.
Maar ik zou zeggen log even in op "mijn telfort", dan kan je meteen zien of je het aan kan zetten.
Ja natuurlijk kan dat, je kan alle 3 de onbeperkt belbundels los aan of uit zetten, dus alle 3 uit, 1 aan, 2 aan of 3 aan, net wat je zelf wilt.Galukon schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:27:
Kun je die abbonementen niet langs mekaar gebruiken? Vast en mobiel bijvoorbeeld?
Daarom, dat kan inderdaad wel wat schelen. goeie tipPhoolie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:35:
[...]
Ja natuurlijk kan dat, je kan alle 3 de onbeperkt belbundels los aan of uit zetten, dus alle 3 uit, 1 aan, 2 aan of 3 aan, net wat je zelf wilt.
Verwijderd
Ik heb inmiddels digitale TV via de glasvezel bij Telfort. Dat werkt prima.
Maar een paar dingen daar kom ik niet uit.
Ik probeer om ook analoge TV en radio aan de praat te krijgen, maar daar kom ik nog niet uit.
Ik heb een 42 Networks DRG en ik dacht dat daar een female fcopnnector op moest, maar dat werkt niet goed.
Mijn vragen zijn:
Wat voor fconnector moet er op die TV out van dat glasvezelmodem? Ik heb nu zo'n fconnector die ik erop schroef. Als ik een female fconnector er op doe, werkt de radio niet, dus dan waarschijnlijk een male fconnector?
Voor de TV werkt dat dan denk ik wel, want die heeft een female ingang, maar mijn versterker voor de radio heeft een male ingang.
Bij Ziggo had je 2 verschillende aanslutingen voor TV en radio, met verschillende uitgangen.
Ik kom er dus niet uit hoe ik dit op moet lossen.
Als iemand me kan helpen, graag.
Verwijderd
Overigens als je Telfort-nieuwe propositie hebt dan krijg je alleen IPTV en dus geen Analoog en geen DVB-C.
Ik weet niet waar je Ziggo normaal binnen komt, maar bij aansluitingen waar 'de kabel' nog in de huiskamer binnen komt (niet al te recente huizen) krijg je idd TV en radio op een aparte aansluiting. Maar ook daar komt het gewoon over 1 kabel binnen en wordt het gesplitst in de aansluitdoos.
Wat ik bij mijn schoonouders heb gedaan (waar glas ook in de woonkamer binnen komt in de buurt van de UPC aansluiting), is een losse coax aansluitdoos (einddoos) van Hirschmann) met losse TV en Radio aansluiting op de coax connector van glasvezel aansluiten, zodat het voor hun weer net zo werkt als dat het bij UPC deed. Maar in principe zou je, zolang de connectoren maar passen, altijd zowel TV als radio moeten hebben.
edit: Het kan idd ook nog zijn zoals mijn bovenbuurman zegt. Wat voor ontvangers heb je voor je digitale Interactieve TV gehad? Als dat van "amino" is, dan moet je nog analog radio en tv + digitale basis TV hebben. Als je Arcadyan of Motorola als TV-kastjes hebt, dan heb je geen 'ouderwetse' TV of radio meer en is die aansluiting op je DRG 'loos' geworden.
[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 02-07-2015 16:05 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Bij klanten met een o.a een 42 Networks DRG is de nieuwe propositie niet altijd beschikbaar (geen ruimte in de POP). En daar levert alleen KPN ITNSVerwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:02:
Volgens mij worden alle radiokanalen via de TV weergegeven.
Overigens als je Telfort-nieuwe propositie hebt dan krijg je alleen IPTV en dus geen Analoog en geen DVB-C.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2015 16:14 ]
Verwijderd
Ik heb de oude proposite, omdat ik al bij Telfort was voor mijn glasvezel internet, dus ik heb analoge TV en Radio.eymey schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:03:
Wat voor connector je erop doet maakt voor TV of Radio niets uit. Er zit 1 soort connector op (ken helaas de 42 Networks DRG niet) en daar komen beide signalen uit.
Ik weet niet waar je Ziggo normaal binnen komt, maar bij aansluitingen waar 'de kabel' nog in de huiskamer binnen komt (niet al te recente huizen) krijg je idd TV en radio op een aparte aansluiting. Maar ook daar komt het gewoon over 1 kabel binnen en wordt het gesplitst in de aansluitdoos.
Wat ik bij mijn schoonouders heb gedaan (waar glas ook in de woonkamer binnen komt in de buurt van de UPC aansluiting), is een losse coax aansluitdoos (einddoos) van Hirschmann) met losse TV en Radio aansluiting op de coax connector van glasvezel aansluiten, zodat het voor hun weer net zo werkt als dat het bij UPC deed. Maar in principe zou je, zolang de connectoren maar passen, altijd zowel TV als radio moeten hebben.
edit: Het kan idd ook nog zijn zoals mijn bovenbuurman zegt. Wat voor ontvangers heb je voor je digitale Interactieve TV gehad? Als dat van "amino" is, dan moet je nog analog radio en tv + digitale basis TV hebben. Als je Arcadyan of Motorola als TV-kastjes hebt, dan heb je geen 'ouderwetse' TV of radio meer en is die aansluiting op je DRG 'loos' geworden.
En ik weet inderdaad dat ik ook Radio kan krijgen via de TV, maar dat vind ik nogal omslachtig.
Bovendien wil ik ook graag analoge TV hebben.
Zo'n coax einddoos van Hirschmann, heb je daar misschien een link voor?
Ik denk dat dat de beste oplossing is. Ik begrijp, dat het radio en tv signaal uit diezelfde TVout komt, maar ik weet gewoon niet, hoe ik anders zowel de radio als de tv coaxkabels op die ene TVout aan kan sluiten.
Klaar. Je kan aan de F-connector van je modem toch zien of het male of female is? Male is pinnetje zichtbaar, female niet.
Die einddoos koop je gewoon in de winkel. Bouwmarkt of als je het beter wil doen een electronicazaak. Heet ook wel een opbouw wandcontactdoos. Dat is wat je normaal in de muur aantreft. Alleen dan nu in opbouwvorm (dat lijkt me dan het makkelijkste monteren.
Is eigenlijk ook gewoon een tweewegsplitter.
Dit was mijn oude (R.I.P) Lijbrandt aansluitingBarre73 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:58:
Ik heb bij mij in huis toen een adaptertje gekocht bij de bouwmarkt/electronicazaak. Die schroef je op de F connector en daarmee wordt het ineens een standaard coax aansluiting. Daar een kort kabeltje in naar een 2-weg splitter. En vanaf die splitter 1 kabel naar de TV en 1 kabel naar de radio.
Klaar. Je kan aan de F-connector van je modem toch zien of het male of female is? Male is pinnetje zichtbaar, female niet.
Die einddoos koop je gewoon in de winkel. Bouwmarkt of als je het beter wil doen een electronicazaak. Heet ook wel een opbouw wandcontactdoos. Dat is wat je normaal in de muur aantreft. Alleen dan nu in opbouwvorm (dat lijkt me dan het makkelijkste monteren.
Is eigenlijk ook gewoon een tweewegsplitter.

Radio en TV via Coax

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
[ Voor 103% gewijzigd door WhySoSerious? op 02-07-2015 17:37 ]
Verkeerde topic?WhySoSerious? schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 17:30:
Werkt de eigen lijn van Tweak (1000mbit) al bij iemand in Leeuwarden? Hier alles aangesloten maar er werkt nog niks. Wereldbol lampje blijft rood op de zyxel of moet ik zelf nog iets doen? Monteur komt morgen, maar leverig zou vandaag al zijn stond in de brief
Je zou ook (aangenomen dat TV en radio vlak bij elkaar staan) om één kabel naar je radio/tv trekken met f-connectoren en daar een f-connector splitter bij je radio/tv plaatsen. Dan vanaf deze splitter een f-connetoren en respectievelijk een male en female connector voor je radio en tv. Zo heb je vrij weinig signaalverlies doordat de aansluiting met f-connectoren beter vast zitten.fiberdordrecht schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 17:20:
[...]
Dit was mijn oude (R.I.P) Lijbrandt aansluiting![]()
Radio en TV via Coax
[afbeelding]
Verwijderd
Ja dat lijkt me een goede optie. De TV en versterker staan naast elkaar, dus dat kan goed.Frunz schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:08:
[...]
Je zou ook (aangenomen dat TV en radio vlak bij elkaar staan) om één kabel naar je radio/tv trekken met f-connectoren en daar een f-connector splitter bij je radio/tv plaatsen. Dan vanaf deze splitter een f-connetoren en respectievelijk een male en female connector voor je radio en tv. Zo heb je vrij weinig signaalverlies doordat de aansluiting met f-connectoren beter vast zitten.
Dit is de TV Out: http://i164.photobucket.c...07/tvout2_zpschb4yo22.jpg
Maar dan moet ik daar dus een male Fconnector op aansluiten? Want ik had er nu een female opzitten, maar dat werkt dus niet.
Het kan natuurlijk ook, dat de TV out kapot is.
Een female zal volgens mij niet eens passen, aangezien de TV-out ook een female is. De male connector heeft een moer die je er op kunt schroeven (op het schroefdraad van je TV-out). In de meeste electronica zaken kan je gewoon losse male connectoren kopen die je op je coax kabel kunt drukken/schuiven (kan de eerste keer fout gaanVerwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:21:
[...]
Ja dat lijkt me een goede optie. De TV en versterker staan naast elkaar, dus dat kan goed.
Dit is de TV Out: http://i164.photobucket.c...07/tvout2_zpschb4yo22.jpg
Maar dan moet ik daar dus een male Fconnector op aansluiten? Want ik had er nu een female opzitten, maar dat werkt dus niet.
Het kan natuurlijk ook, dat de TV out kapot is.
Verwijderd
Ik bedoel met de female, de kant waar de coaxkabel op gaat.Frunz schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:30:
[...]
Een female zal volgens mij niet eens passen, aangezien de TV-out ook een female is. De male connector heeft een moer die je er op kunt schroeven (op het schroefdraad van je TV-out). In de meeste electronica zaken kan je gewoon losse male connectoren kopen die je op je coax kabel kunt drukken/schuiven (kan de eerste keer fout gaan) waarna ze er nooit meer af komen. Daarna schroef je hem zo vast.
Hier zijn de foto's van de male die op de TV out geschroefd zit en de andere kant waar dus de coaxkabel opgaat.
http://i164.photobucket.c...onnector1_zpsfwl1rcwz.jpg
http://i164.photobucket.c...onnector2_zpsm34v7cz8.jpg
En dat werkt dus niet.
Ik bedoel een ander opzet stukje namelijk deze, die druk je zo op je kale coax kabel.Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:37:
[...]
Ik bedoel met de female, de kant waar de coaxkabel op gaat.
Hier zijn de foto's van de male die op de TV out geschroefd zit en de andere kant waar dus de coaxkabel opgaat.
En dat werkt dus niet.
Verwijderd
Ok begrijp ik, maar ik begin toch te denken, dat de TV out stuk is, want mijn opstelling zou dus toch moeten werken.Frunz schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:40:
[...]
Ik bedoel een ander opzet stukje namelijk deze, die druk je zo op je kale coax kabel.
Iemand meer die dit momenteel ondervindt?
Zal wel landelijk zijn, vermoed ik.
Verwijderd
Als het zo bij Lijbrandt werkte dan moet het gewoon nog steeds werken. Hooguit een zenderloop maar verder geen wijziging nodig.fiberdordrecht schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 17:20:
[...]
Dit was mijn oude (R.I.P) Lijbrandt aansluiting![]()
Radio en TV via Coax
OK, dus zo te zien een adaptertje met aan de ene kant F (male) die je op je "tv out" kan schroeven en aan de andere kantgewoon een "female" (die je normaal in de radio steekt). Als je aan die kant gewoon een coax-kabel naar je radio laat gaan om te testen, dan zou je dus radio-ontvangst moeten hebben.Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:37:
[...]
Ik bedoel met de female, de kant waar de coaxkabel op gaat.
En dat werkt dus niet.
Als er radio ontvangst is, dan is er met de "tv out" niets mis en kan je zoeken naar een mogelijkheid om radio en tv te splitsen.
http://www.beterelektro.n...?main_page=index&cPath=92
Je zou zo'n "hirschmann CAI einddoos" kunnen kopen (uiteraard ook zo nodig opbouwframe en frontplaat erbij). En dan een stukje coax waar je aan de ene kant een F-connector op zet en de andere kant dan in die einddoos.
Of zoals @Barre73 aangeeft, inderdaad een splitter regelen (is alleen waarschijnlijk wat minder elegant).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
DVB-C lijkt probleemloos te zijn
Verwijderd
Zouden ze weer bezig zijn met de encryptie
Update: het werkt ondertussen weer.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2015 22:38 ]
Kortom: van €67,50 per maand naar €50,- en twee maanden gratis basisabo.
Bij XMS gebeurde dit minder vaak, ik geef ze nog een jaar voordat ik echt een oordeel vel..
NRG
En toch zit hier gewoon nog steeds exact dezelfde infra en partij achter als bij XMS.GerardVanAfoort schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:10:
Ja, het had nog net ff een duwtje nodig
Bij XMS gebeurde dit minder vaak, ik geef ze nog een jaar voordat ik echt een oordeel vel..
Maar als het zowel IPTV als DVB-C betreft, dan betreft het ongetwijfeld feed naar ITNS toe.
Overigens op dit moment (22:22) kijk ik gewoon NPO2 HD via m'n HDHOMERUN op DVB-C
[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 02-07-2015 22:25 ]
Je haalt twee mensen door elkaar. Fiberdordrecht stelde niet de vraag over de coaxuitgang.Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:54:
[...]
Als het zo bij Lijbrandt werkte dan moet het gewoon nog steeds werken. Hooguit een zenderloop maar verder geen wijziging nodig.
NRG
Verwijderd
Verwijderd
Ja ik begrijp wat je zegt, maar dan denk ik dus dat de TV out niet goed meer werkt. Ik krijg maar 3 radiozenders helder: Radio 538, Veronica en Radio 10 Gold. Ik heb de versterker naar kanalen laten zoeken natuurlijk, maar die vindt dus alleen maar deze kanalen.eymey schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:42:
[...]
OK, dus zo te zien een adaptertje met aan de ene kant F (male) die je op je "tv out" kan schroeven en aan de andere kantgewoon een "female" (die je normaal in de radio steekt). Als je aan die kant gewoon een coax-kabel naar je radio laat gaan om te testen, dan zou je dus radio-ontvangst moeten hebben.
Als er radio ontvangst is, dan is er met de "tv out" niets mis en kan je zoeken naar een mogelijkheid om radio en tv te splitsen.
http://www.beterelektro.n...?main_page=index&cPath=92
Je zou zo'n "hirschmann CAI einddoos" kunnen kopen (uiteraard ook zo nodig opbouwframe en frontplaat erbij). En dan een stukje coax waar je aan de ene kant een F-connector op zet en de andere kant dan in die einddoos.
Of zoals @Barre73 aangeeft, inderdaad een splitter regelen (is alleen waarschijnlijk wat minder elegant).
Ik wacht nog even wat Telfort zegt, maar ik denk dus dat er een monteur langs moet komen.
Bedankt Barre en iedereen en jij ook voor de tips
Mja, onweer boven Almere Stad viel best mee (of voor mij tegenVerwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:55:
Ik (Almere) vermoed dat de bliksem gisteravond de oorzaak is geweest van vele kleine problemen. Ik had gisteravond ook kore tijd geen TV (zowel DVB-C alsook Analoog) en na circa 15 min. werkte alles weer probleemloos.
Maar goed, DVB-C en analoog kan ik me nog voorstellen, als het flink heeft gespookt op de locatie van het headend waar DVB-C en analoog gemultiplext worden en er daardoor wellicht apparatuur heeft gehaperd. Weet bv. ook niet of sommige zenders op bepaalde headends via sateliet worden ontvangen.
Maar ik lees ook reports over IPTV. En daar kan ik me nauwelijks voorstellen dat onweer de oorzaak is. Glas heeft geen last van interferentie door EM inductie. En er kan bliksem in een PoP slaan maar dan valt alles permanent uit. Of er moet minder capaciteit geweest zijn door uitval van routes her en der, maar ik ken het core netwerk van KPN niet.
[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 03-07-2015 09:40 ]
Het zal niet zozeer het onweer zijn geweest als wel de warmte tot het begin van de avond. Actieve apparatuur in de Pops kan echt last krijgen van de hoge binnentemperatuur. En een PoP die niet in de schaduw staat, daar kan de airco de temperatuur niet onder de 40 graden houden op dit soort dagen. En als je dan zelfs richting de 45 tot 50 graden gaat,. dan gaat de apparatuur echt rare dingen doen..eymey schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:33:
[...]
Mja, onweer boven Almere Stad viel best mee (of voor mij tegen). Weet niet hoe het in Buiten was.
Maar goed, DVB-C en analoog kan ik me nog voorstellen, als het flink heeft gespookt op de locatie van het headend waar DVB-C en analoog gemultiplext worden en er daardoor wellicht apparatuur heeft gehaperd. Weet bv. ook niet of sommige zenders op bepaalde headends via sateliet worden ontvangen.
Maar ik lees ook reports over IPTV. En daar kan ik me nauwelijks voorstellen dat onweer de oorzaak is. Glas heeft geen last van interferentie door EM inductie. En er kan bliksem in een PoP slaan maar dan valt alles permanent uit. Of er moet minder capaciteit geweest zijn door uitval van routes her en der, maar ik ken het core netwerk van KPN niet.
En afkoelen doet het binnen maar heel langzaam, ook al gaat de buitentemperatuur sneller omlaag. Je gaat niet even overal langs om de deur wijd open te zetten zal ik maar zeggen....
Het is dus ect een lokaal/regionaal probleem, lijkt mij.
Inderdaad. Hier thuis is het ook te merken.Barre73 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:46:
[...]
Het zal niet zozeer het onweer zijn geweest als wel de warmte tot het begin van de avond. Actieve apparatuur in de Pops kan echt last krijgen van de hoge binnentemperatuur. En een PoP die niet in de schaduw staat, daar kan de airco de temperatuur niet onder de 40 graden houden op dit soort dagen. En als je dan zelfs richting de 45 tot 50 graden gaat,. dan gaat de apparatuur echt rare dingen doen..
En afkoelen doet het binnen maar heel langzaam, ook al gaat de buitentemperatuur sneller omlaag. Je gaat niet even overal langs om de deur wijd open te zetten zal ik maar zeggen....
De afgelopen dagen hebben we de temperatuur in huis op een aangenaam niveau weten te houden door ramen en deuren dicht te houden, buitenzonweringen van de veluxramen dicht, etc. Maar gisteren was het klaar met de 'koelte buffer'. Dakisolatie en muren inmiddels ook opgewarmd. Bij zo'n PoP'je kan ik me al helemaal voorstellen dat het op een gegeven moment over is.
Gelukkig heeft de airco in de PoP's vandaag weer ff wat ademruimte.
Verwijderd
Ik heb nog een oude tv en gebruik de 10 pin naar scart voor mijn tv en wil de hdmi graag gebruiken voor de capturecard in mijn pc.
Ik had begrepen dat, door de HDCP beveiliging op de HDMI uitgang, capture cards een no go zijn
Maar goed, ik heb geen ervaring met tegelijkertijd gebruiken. Kan het wel eens proberen trouwens. Maar ik kan me wel voorstellen dat de Amino beeld nog wel naar meerdere outputs kan sturen, maar alle "overlay" (menu, mini gids, etc. ) niet.
Verwijderd
Ja ik heb een capturecard met HDMI. Deze: Avermedia H727E: http://avermedia-usa.com/....aspx?Id=482&tab=APDrivereymey schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:39:
Hmm, curieus. Je hebt een capture card met HDMI-ingang in je PC? Heb je daar al een keer beeld op gehad vanuit de Amino of heb je het uberhaupt alleen nog maar op scart geprobeerd?
Ik had begrepen dat, door de HDCP beveiliging op de HDMI uitgang, capture cards een no go zijn
Maar goed, ik heb geen ervaring met tegelijkertijd gebruiken. Kan het wel eens proberen trouwens. Maar ik kan me wel voorstellen dat de Amino beeld nog wel naar meerdere outputs kan sturen, maar alle "overlay" (menu, mini gids, etc. ) niet.
Ik heb het net uitgeprobeerd en krijg geen beeld. Analoge TV werkt prima.
Ik zie nu ook in de beschrijving van de kaart, dat een HDMI bron met HDCP niet opgenomen kan worden.
Misschien als ik een oudere driver gebruik? Maar waarschijnlijk dan ook niet. Jammer.
Het was fijn geweest als er een methode zou zijn om HDMI bronnen met HDCP op z'n minst weer te geven. Dat capturen niet kan lijkt me logisch. Maar een DVD of BluRay kan je met de juiste software en licentie ook gewoon weergeven.
Maar goed, nooit geprobeerd altijd mis
Verwijderd
Ik ga toch nog wat uitproberen. Vond dit artikel met wat tips: http://www.ebay.com/gds/U.../10000000177911445/g.htmleymey schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:37:
Was ik idd al bang voor.
Het was fijn geweest als er een methode zou zijn om HDMI bronnen met HDCP op z'n minst weer te geven. Dat capturen niet kan lijkt me logisch. Maar een DVD of BluRay kan je met de juiste software en licentie ook gewoon weergeven.
Maar goed, nooit geprobeerd altijd mis
Overigens, in dat artikel heeft de schrijver een capture kaart die het HDMI signaal blijkbaar nog wel kan weergeven, alleen niet recorden (dat maak ik er tenminste uit op). Als dat nou voor die Avermedia ook geldt, dan kan het alsnog interessant zijn.
Ik zou namelijk puur en alleen de mogelijkheid hoeven hebben om een hdmi bron (bv. Amino) windowed te bekijken op m'n desktop.
Verwijderd
Er staan ook voorbeelden in van bijv. hdmi, 1 in en 2 uit en die hebben als voordeel, dat de hdcp wordt verwijderd.eymey schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:38:
Interessant.
Overigens, in dat artikel heeft de schrijver een capture kaart die het HDMI signaal blijkbaar nog wel kan weergeven, alleen niet recorden (dat maak ik er tenminste uit op). Als dat nou voor die Avermedia ook geldt, dan kan het alsnog interessant zijn.
Ik zou namelijk puur en alleen de mogelijkheid hoeven hebben om een hdmi bron (bv. Amino) windowed te bekijken op m'n desktop.
Ik heb er 1 besteld. Als het werkt, waar kan ik het je dan laten weten?
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dat prima kan werken. Heb 1 splitter in gebruik bij een van mijn ouders waar een humax ontvanger hdcp problemen gaf met een Samsung TV. Zelf gebruikt i.c.m. een HDMI capture card.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:51:
[...]
Er staan ook voorbeelden in van bijv. hdmi, 1 in en 2 uit en die hebben als voordeel, dat de hdcp wordt verwijderd.
Verwijderd
Mooi. Dan hoop ik dat het bij mij ook werkt.joop99 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 18:52:
[...]
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dat prima kan werken. Heb 1 splitter in gebruik bij een van mijn ouders waar een humax ontvanger hdcp problemen gaf met een Samsung TV. Zelf gebruikt i.c.m. een HDMI capture card.
Klopt inderdaad. Ik gebruik af en een oude hard disc/DVD-recorder om opnames van de Amino op DVD te zetten. De HD-recorder is aangesloten op de scart, de TV hangt aan de HDMI. Via de scart inderdaad geen overlay. Ik heb niet gecontroleerd of je via scart wel overlay krijgt als je de HDMI lostrekt.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:37:
Ik heb een vraag over de Amino A140. Is het mogelijk om de hdmi aansluting en de 10 pin naar scart aansluting tegelijkertijd te gebruiken? Als ik dat probeer dan werkt het menu op mijn TV niet meer.
Ik denk dat niemand het erg vindt als je het hier meldt. Maar mijn DM mogelijkheid staat ook aan, dus dat kan ookVerwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:51:
[...]
Er staan ook voorbeelden in van bijv. hdmi, 1 in en 2 uit en die hebben als voordeel, dat de hdcp wordt verwijderd.
Zelfde geldt overigens ook voor @joop99: Welke capture card en splitter gebruik jij?
Verwijderd
Ja dat zal ik zeker ook proberen. Maar ik heb nog geen HDMI TV, dus ik will via de HDMI van de Amino toch proberen om het HDMI signaal via mijn capturecard op te nemen. Dat zou een betere kwaliteit moeten opleveren.Rallye schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:25:
[...]
Klopt inderdaad. Ik gebruik af en een oude hard disc/DVD-recorder om opnames van de Amino op DVD te zetten. De HD-recorder is aangesloten op de scart, de TV hangt aan de HDMI. Via de scart inderdaad geen overlay. Ik heb niet gecontroleerd of je via scart wel overlay krijgt als je de HDMI lostrekt.
@eymey, ik heb deze splitter besteld: http://www.ebay.com/itm/221787506663
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2015 06:39 ]
Vandaag de bevestiging gekregen. De extra Amino gaat na een jaar geld kosten en in plaats van bellen vast binnenland voor €5,- heeft de Telfortmedewerker bellen buitenland aangekruist. Dus de klantenservice gebeld.Rallye schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:04:
Vandaag gebeld met Telfort. Pluspakket dat ze in de plaats van het HD-pakket hebben gezet laten verwijderen (ging niet via de site). Scheelt 7,50. Kale maandbedrag van €50 naar €45 en twee maanden gratis. Gratis bellen naar vast is naar €5,- en een extra Amino in bruikleen.
Kortom: van €67,50 per maand naar €50,- en twee maanden gratis basisabo.
Extra Amino (nogmaals de verzekering gekregen dat ik op de oude propositie blijf) geannuleerd, die heb ik toch niet direct nodig. Bellenpakket wordt aangepast. Nieuwe bevestiging volgt.......
yep.....Rallye schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 14:47:
[...]
Vandaag de bevestiging gekregen. De extra Amino gaat na een jaar geld kosten en in plaats van bellen vast binnenland voor €5,- heeft de Telfortmedewerker bellen buitenland aangekruist. Dus de klantenservice gebeld.
Extra Amino (nogmaals de verzekering gekregen dat ik op de oude propositie blijf) geannuleerd, die heb ik toch niet direct nodig. Bellenpakket wordt aangepast. Nieuwe bevestiging volgt.......
Heb ook gelijk aangepast TEL....scheel weer 10 per maand