Er zit encryptie/protection op de binnenkomende IPTV feed, maar aan de kant van HDMI is het al ontsleuteld door de settopbox, dus zou het te capturen moeten zijn.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:13:
Of zit er een protection op het TV signaal van Telfort?
Verwijderd
Nou dat zou mooi zijn!tsjoender schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:25:
[...]
Er zit encryptie/protection op de binnenkomende IPTV feed, maar aan de kant van HDMI is het al ontsleuteld door de settopbox, dus zou het te capturen moeten zijn.
Zoiets zat ik ook te denken, Telfort kan via de Animo wellicht nog restricties meegeven, maar het ligt eraan of je capturecard daar maling aan heeft of niet...
HDCP had ik nog niet eens aan gedacht. Dat is een andere encryptie dan wat Telfort of andere content aanbieders op de content toepassen. HDCP is een protocol wat tussen een digitaal paneel (bijvoorbeeld monitor of TV) en een apparaat met DVI of HDMI uitgang zit.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:41:
[...]
Nou dat zou mooi zijn!Dat ga ik zeker proberen. En hier lees ik net, dat je met een oudere driver de protectie kan omzeilen, mocht het niet lukken. " The H727 became famous because an old driver version lets you record HDCP protected video." https://blz.la/rgb/
Verwijderd
Bedankt voor de uitleg.tsjoender schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:15:
[...]
HDCP had ik nog niet eens aan gedacht. Dat is een andere encryptie dan wat Telfort of andere content aanbieders op de content toepassen. HDCP is een protocol wat tussen een digitaal paneel (bijvoorbeeld monitor of TV) en een apparaat met DVI of HDMI uitgang zit.
Telfort heeft alsnog een mailtje gestuurd, fijn.
Internetstoring zaterdag 20 juni
Beste heer, mevrouw,
Zaterdagmiddag 20 juni tussen circa 17.00 en 19.00 uur is er een storing opgetreden op de internetserver van Telfort Glasvezel. Hierdoor zijn er problemen ontstaan met uw internetverbinding. De problemen zijn zaterdagavond rond 19.00 uur opgelost.
Mocht u nog problemen ervaren met uw internet dan raden we u aan om uw modem te herstarten. Dit doet u door de stekker van het modem uit het stopcontact te halen en na 30 seconden weer terug te plaatsen. Het modem bevindt zich op de plek waar uw glasvezelkabel uw huis binnenkomt.
We werken hard aan verbetering van onze dienstverlening om problemen in de toekomst te voorkomen.
Heeft u nog vragen over dit onderwerp kijk dan op ons forum.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Onno van der Poel
Directeur Telfort
[ Voor 5% gewijzigd door GerardVanAfoort op 22-06-2015 17:05 . Reden: kwoots ter verduidelijking ]
NRG
Beetje mosterd na de maaltijd. Storing vond op zaterdagavond plaats en nu komen ze maandagmiddag met een dergelijk bericht. Ik heb liever dat ze gewoon Twitter en hun storingspagina ook buiten kantooruren
(evt via EOD) bijhouden.
(evt via EOD) bijhouden.
[ Voor 6% gewijzigd door Katseviool op 22-06-2015 16:41 ]
Ik heb een ander mailtje van Onno, met compensatie. Toch netjes:
En de melding om kosteloos over te stappen op het vernieuwde netwerk. Tja.... Ik heb nog het oude abonnement (Glashart / Concepts), en wil graag DVB-C houden ook!Internetstoring zaterdag 20 juni
Beste heer, mevrouw,
Zaterdagmiddag 20 juni tussen circa 17.00 en 19.00 uur is er een storing opgetreden op de internetserver van Telfort Glasvezel in onder andere [woonplaats]. Hierdoor zijn er problemen ontstaan met uw internetverbinding. De problemen zijn zaterdagavond rond 19.00 uur opgelost.
We vinden dit erg vervelend en vergoeden u daarom € 25,- ter compensatie. . Dit bedrag zal binnenkort op uw rekening worden gestort. De komende periode bieden we u vrijblijvend de mogelijkheid aan om kosteloos over te stappen naar ons vernieuwde netwerk. Hierover nemen we persoonlijk contact met u op.
Mocht u nog problemen ervaren met uw verbinding dan raden we u aan om uw modem te herstarten. Dit doet u door de stekker van het modem uit het stopcontact te halen en na 30 seconden weer terug te plaatsen. Het modem bevindt zich op de plek waar uw glasvezelkabel uw huis binnenkomt.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Onno van der Poel
Directeur Telfort
[ Voor 6% gewijzigd door koelkast op 22-06-2015 16:49 . Reden: info over overstappen, dank Rallye ]
Ah, probeert men met dit aanbod het einde van DVB-C te bespoedigen?
[ Voor 47% gewijzigd door Rallye op 22-06-2015 16:48 ]
Daar lijkt het wel op... uitroken die DVB-C users... allemaal aan de ge-encrypte stream!
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Waarom zou er een compensatie op zijn plaats zijn voor mensen die TV afnemen via de oude propositie, want zover ik heb kunnen lezen lag alleen het internet plat, dus niet het DVB-C gedeelte
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Oh! Die € 25,- is erg netjes maar komt bij mij wel een beetje vreemd over! Klanten overkopen naar het nieuwe netwerk..? Ik kom van XMS waar ik DVB-C had en nu bij Telfort nog steeds DVB-C heb en absoluut wil houden. Mot geen decoder, die zit in mijn plasma tv. Totdat het echt uitgefaseerd wordt, maar dan ga ik naar alternatieven zoeken.koelkast schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:46:
Ik heb een ander mailtje van Onno, met compensatie. Toch netjes:
[...]
En de melding om kosteloos over te stappen op het vernieuwde netwerk. Tja.... Ik heb nog het oude abonnement (Glashart / Concepts), en wil graag DVB-C houden ook!
NRG
Sowieso vreemd, ik zit ook nog op de oude propositie met DVB-C, maar in mijn mail staat helemaal niks over 25 euro compensatie of over overstappen naar het nieuwe netwerk.Yucko schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:57:
Waarom zou er een compensatie op zijn plaats zijn voor mensen die TV afnemen via de oude propositie, want zover ik heb kunnen lezen lag alleen het internet plat, dus niet het DVB-C gedeelte
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
edit: het blijkt dat gebruikers uit de omgeving Deventer gecompenseerd worden. Dit vanwege meer/recenter/frequentere storingen..
[ Voor 105% gewijzigd door GerardVanAfoort op 23-06-2015 17:06 ]
NRG
Dito, heel vreemd...Luuk1983 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:00:
[...]
Sowieso vreemd, ik zit ook nog op de oude propositie met DVB-C, maar in mijn mail staat helemaal niks over 25 euro compensatie of over overstappen naar het nieuwe netwerk.
Misschien is koelkast wel aan het trollen..
Heb jij soms al een nieuw abonnement zonder DVB-C?GerardVanAfoort schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:12:
Beste Onno van der Poel,
Wat ik op het Tweakers forum lees koelkast in "Telfort Glasvezel ervaringen topic - Deel 1" bevreemd mij! Waarom wordt niet iedereen die dezelfde storing had op dezelfde manier gecompenseerd?
Met vriendelijk groet,
(CH 033 heeft dit nog niet in een mail verstuurd, maar voel je vrij om deze tekst te gebruiken.. Als iedereen dit nu doet die verrast/verbaasd is)
Misschien dat daar een lijn is getrokken.
Ze geven de abonnees met DVB-C € 25 compensatie, om ze vast te kneden en binnenkort via een telefoontje een nieuw contrasct aan ter smeren zonder DVB-C?
Misschien een beetje ver gezocht, maar je weet het niet tegenwoordig.
Nee is niet zo. Hier nog wel DVB-C, maar geen compensatie.sssensss schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:19:
[...]
Heb jij soms al een nieuw abonnement zonder DVB-C?
Misschien dat daar een lijn is getrokken.
Ze geven de abonnees met DVB-C € 25 compensatie, om ze vast te kneden en binnenkort via een telefoontje een nieuw contrasct aan ter smeren zonder DVB-C?
Misschien een beetje ver gezocht, maar je weet het niet tegenwoordig.
@ sssensss Nee, 1 post van mij daarvoor schreef ik dat ik nog DVB-C heb en gráág behoudt!
Maar ik ben ex-XMS en niet ex-Glashart of Concepts zoals koelkast..
Vraag: wie krijgt compensatie buiten de regio Deventer
Vraag: wie krijgt compensatie buiten de regio Deventer
[ Voor 36% gewijzigd door GerardVanAfoort op 23-06-2015 17:04 ]
NRG
Raar... ik krijg wel een compensatie. (oud Concepts)
Ik vind het trouwens een veel te hoog bedrag voor 2 uurtjes zonder internet.
Dat doen ze niet voor niets zou je denken.
[ Voor 4% gewijzigd door sssensss op 22-06-2015 17:24 ]
Oeh, waarom zou ik dat doen?Gangster93 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:18:
Misschien is koelkast wel aan het trollen..
Echt? Ik niet en ik heb ook Concepts gehad.sssensss schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:24:
Raar... ik krijg wel een compensatie. (oud Concepts)
Ga hetzelfde doen, want dit verbaasde me inderdaad ook enorm.GerardVanAfoort schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:12:
Beste Onno van der Poel,
Wat ik op het Tweakers forum lees bevreemd mij! Waarom wordt niet iedereen die dezelfde storing had op dezelfde manier gecompenseerd?
Met vriendelijk groet,
(CH 033 heeft dit nog niet in een mail verstuurd, maar voel je vrij om deze tekst te gebruiken.. Als iedereen dit nu doet die verrast/verbaasd is)
Verwijderd
Ook geen compensatie mail ontvangen ik ben vorig jaar juni overgestapt vanaf KPN glas rechtstreeks naar Telfort glas (oude pakket).GerardVanAfoort schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:23:
@ sssensss Nee, 1 post van mij daarvoor schreef ik dat ik nog DVB-C heb en gráág behoudt!Maar ik ben ex-XMS en niet ex-Glashart of Concepts zoals koelkast..
Vraag: wie krijgt compensatie met DVB-C oud XMS
Vraag: wie krijgt compensatie met DVB-C oud Glashart/Concepts
Ik ben vorige week wel gebeld door Telfort met de vraag wat ik vond van de dienstverlening van Telfort. Ben tevreden met de diensten o.a de HD zenders op 1 tm 10. 1 van de reden om niet over te stappen naar nieuwe pakket. (ben niet voor niets weg gegaan bij KPN)
Verwijderd
Ik denk dat het inderdaad een manier is om snel van catv (dvb-c) af te komen, dus trap er niet in om een nieuw contact aan te smeren DUS TRAP ER NIET IN !!!
Waarom luisteren ze niet naar wat de klanten willen, gewoon TV via de ontvanger van de TV (geen losse kastjes en afstandsbedieningen en ook gewoon FM op de radio voeg dab+ hier aan toe.
Ik denk dat veel klanten daar gewoon indien nodig? een klein bedrag extra willen betalen?
Waarom luisteren ze niet naar wat de klanten willen, gewoon TV via de ontvanger van de TV (geen losse kastjes en afstandsbedieningen en ook gewoon FM op de radio voeg dab+ hier aan toe.
Ik denk dat veel klanten daar gewoon indien nodig? een klein bedrag extra willen betalen?
Ja allemaal naar de onding boxen van aanbieders.. Neuh. Misschien ziet KPN een nieuw gat in de markt:
nieuws: KPN gaat eigen dramaserie maken En gaat dit ook bij de KPN dochters introduceren/doorduwen/forceren..
Maarja het kan ook een ander gat in de markt zijn, KPN eigen dramaserie: klanten lopen weg bij KPN dochters omdat klanten ZELF willen kiezen. En zo onstaat er een gat voor een provider die hier gehoor aan geeft (en blijft geven)
nieuws: KPN gaat eigen dramaserie maken En gaat dit ook bij de KPN dochters introduceren/doorduwen/forceren..
Maarja het kan ook een ander gat in de markt zijn, KPN eigen dramaserie: klanten lopen weg bij KPN dochters omdat klanten ZELF willen kiezen. En zo onstaat er een gat voor een provider die hier gehoor aan geeft (en blijft geven)
NRG
Verwijderd
Enige die ik ken (DVB-C) is https://www.jonaz.nl maar die zijn (nog) slechts zeer beperkt aanwezig.
Ja al eerder iets van gelezen, tevens (als ik het goed heb) een plaatsgenoot uit Leusden. Het is dat ik verhuisplannen heb en zo min mogelijk nieuwe jaarcontracten aanga, maar voor een nieuw stekkie houd ik ze zeker in de gaten.
NRG
Ik ben oud-XMS, geen compensatie dus...GerardVanAfoort schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:23:
@ sssensss Nee, 1 post van mij daarvoor schreef ik dat ik nog DVB-C heb en gráág behoudt!Maar ik ben ex-XMS en niet ex-Glashart of Concepts zoals koelkast..
Vraag: wie krijgt compensatie met DVB-C oud XMS
Vraag: wie krijgt compensatie met DVB-C oud Glashart/Concepts
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik ben oud Lijbrandt hier met DVB-C en geen compensatie aangeboden gekregen.
Ik ben oud Concepts, maar ik heb ook geen compensatie aangeboden gekregen
Waarom zou Telfort gaan luisteren? De afgelopen decennia kenmerken zich door bedrijven die zich niets aantrekken van hun klanten. Met UPC nog steeds op nummer 1, ondanks alles wat kpn tot nu toe 'fout' doet.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:59:
Ik denk dat het inderdaad een manier is om snel van catv (dvb-c) af te komen, dus trap er niet in om een nieuw contact aan te smeren DUS TRAP ER NIET IN !!!
KPN, XS4ALL en Telfort dsl klanten doen het al jaren zonder dvb-c, waarom zou kpn voor een relatief kleine groep die Infra nog behouden?
Of weet jij de kosten daarvan precies, waardoor je zo kan opperen dat daar slechts een 'klein' bedrag per abonnee extra cipier nodig is? ;-) (no offense)
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik vind het gewoon echt dramatisch dat wij oud-Concepts klanten (wie expres niet voor KPN hebben gekozen destijds tijdens de aanleg van het glasvezelnetwerk door Reggefiber) gewoon onder de Telfort-noemer zijn geschoven. Volgens mij maakt Telfort gebruik van slechtere netwerkleveranciers dan Concepts deed..
http://specs.tweak.to/18230
Verwijderd
Volgens mij is internet deel nog steeds het netwerk van concepts. Wel kan daar de service veranderd zijn natuurlijk. Oude Lijbrandt /XMS klanten zijn wel van netwerk veranderd.birdie25 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:56:
Ik vind het gewoon echt dramatisch dat wij oud-Concepts klanten (wie expres niet voor KPN hebben gekozen destijds tijdens de aanleg van het glasvezelnetwerk door Reggefiber) gewoon onder de Telfort-noemer zijn geschoven. Volgens mij maakt Telfort gebruik van slechtere netwerkleveranciers dan Concepts deed..
Ik ben zelf een klant met DVB-C en heb geen compensatie aangeboden gekregen, mijn jaarcontract zit er ook nog niet op. Misschien dat ze daarin een onderscheid hebben gemaakt? Dus een klant die op/over zou kunnen stappen extra tegemoedkomen en even kietelen, andere klanten een (imo) nette mail sturen?
Verder ben ik het eens met wat Jorick zei:
Verder ben ik het eens met wat Jorick zei:
Voor de meer negatieve berichten in dit topic rondom de storing en de afhandeling ervan, heb ik geen draagvlak.De communicatie kan inderdaad beter maar dat was het dan ook wel. We hebben het over een storing van zo'n twee uur, dat is over een heel jaar gezien nog geen 0,023% downtime dus waar hebben we het over. Kunt hooguit zeggen dat het moment wat ongunstig was, op zaterdag middag/avond zijn veel mensen op het internet.
Alle overzettingen naar Telfort in het afgelopen jaar zijn zowieso geen jaar contracten. Tenzij je op dat moment zelf voor een ander soort product gekozen hebt. Heb je dat niet gedaan kan je elke maand weg. Dus om die reden is er geen 'geld geboden'.
NRG
Verwijderd
En zoals altijd ga jij er maar voor het gemak vanuit dat de massa weet wat DVB-C is. De massa wordt murw gemaakt als de enige manier om TV kijken via een extra kastje is. lijkt wel op de jaren 60/70. Had je ook dat soort primitieve middelen nodig om een extra zender te kunnen ontvangen. Tegenwoordig wordt elke TV minimaal met een DVB-C/T en vaak ook nog met DVB-S (en meer) decoders uitgerust.eymey schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:55:
[...]KPN, XS4ALL en Telfort dsl klanten doen het al jaren zonder dvb-c, waarom zou kpn voor een relatief kleine groep die Infra nog behouden?
Of weet jij de kosten daarvan precies, waardoor je zo kan opperen dat daar slechts een 'klein' bedrag per abonnee extra cipier nodig is? ;-) (no offense)
Al dat gepromoot van kastjes heeft uitsluitend tot doel om meer, meer, meer te verdienen. En niet om de consument daadwerkelijk meer mogelijkheden te geven.
En de vraag is wat is het hoofddoel van die STB? Geld verdienen of controle over wat, wanneer, hoe jij kijkt.
De kosten van DVB-C ken ik niet maar ik vermoed dat het erg weinig is en gewoon een bijproduct. Zoals LPG een afvalproduct is wat anders weggefakkelt word.
Zelfs de combi UPC/Ziggo die jarenlang kreunde "Analoog moet weg want te weinig ruimte" stelt sedert enkele jaren iedereen het basispakket in ongecodeerd(*) DVB-C beschikbaar. Geen kast, CI(+) of anders nodig.
(*) Voor UPC was coderen altijd a een must.
l
Verwijderd
Kennis van mij behoorde tot de overstappers maar heeft toen toch een nieuw contract afgesloten en heeft ook geen aanbod gekregen.GerardVanAfoort schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:47:
Alle overzettingen naar Telfort in het afgelopen jaar zijn zowieso geen jaar contracten. Tenzij je op dat moment zelf voor een ander soort product gekozen hebt. Heb je dat niet gedaan kan je elke maand weg. Dus om die reden is er geen 'geld geboden'.
Compensatie vind ik ook niet nodig (oud Concepts hier, standaard mailtje gehad, zonder compensatie) maar het is wel enorm raar om zo'n verschil te maken tussen je klanten. Iemand dit richting hun webcare geschopt btw? Is ook geen goede move van Telfort om het zo te doen, want de volgende keer dat het eruit ligt gaan die klanten ook om de 25 euro vergoeding vragen natuurlijk! Raar gedoe..Chris.nl schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:36:
Ik ben zelf een klant met DVB-C en heb geen compensatie aangeboden gekregen, mijn jaarcontract zit er ook nog niet op. Misschien dat ze daarin een onderscheid hebben gemaakt? Dus een klant die op/over zou kunnen stappen extra tegemoedkomen en even kietelen, andere klanten een (imo) nette mail sturen?
[ Voor 69% gewijzigd door 2Dutch op 23-06-2015 10:17 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
offtopic:Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:32:
[...]
Zelfs de combi UPC/Ziggo die jarenlang kreunde "Analoog moet weg want te weinig ruimte" stelt sedert enkele jaren iedereen het basispakket in ongecodeerd(*) DVB-C beschikbaar. Geen kast, CI(+) of anders nodig.
l
Voor de fusie stelde UPC anders eerder dan Ziggo het basispakket ongecodeerd ter beschikking aan zijn klanten
ontopic:
Een tijdje geleden een verhoging aangevraagd van 50 naar 100mbit welke op de 22e zou ingaan maar vooralsnog is de snelheid niet veel hoger.
50/50 --> 48mbit down en 34mbit up (speedtest.net)
100/100 --> 56 mbit down en 54 mbit up (speedtest.net)
wanneer ik het test via een 100MB bestand vanaf een telfort server (http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin) dan kom ik op ongeveer dezelfde download snelheid uit (6,87MB/s --> 54,96mbit)
Torrents ook al geprobeerd, maar hetzelfde resultaat.
[ Voor 35% gewijzigd door Yucko op 23-06-2015 10:34 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Via WiFi?Yucko schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:29:
[...]
offtopic:
Voor de fusie stelde UPC anders eerder dan Ziggo het basispakket ongecodeerd ter beschikking aan zijn klanten
ontopic:
Een tijdje geleden een verhoging aangevraagd van 50 naar 100mbit welke op de 22e zou ingaan maar vooralsnog is de snelheid niet veel hoger.
wanneer ik het test via een 100MB bestand vanaf een telfort server (http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin) dan kom ik op ongeveer dezelfde download snelheid uit (6,87MB/s --> 54,96mbit)
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
nee, bedraad vanaf NAS, laptop en Mac Mini
ik weet dat je niet draadloos maar bedraad moet testen, en liefst zelfs vanaf meerdere apparaten om uit te sluiten dat het aan het apparaat zelf ligt
ik weet dat je niet draadloos maar bedraad moet testen, en liefst zelfs vanaf meerdere apparaten om uit te sluiten dat het aan het apparaat zelf ligt
[ Voor 70% gewijzigd door Yucko op 23-06-2015 10:48 ]
Welke router en hangt je laptop ook direct aan de router bij het testen (Dit gaan ze ook bij CS vragen als je ze gaat bellen)Yucko schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:46:
nee, bedraad vanaf NAS, laptop en Mac Mini
ik weet dat je niet via WiFi maar bedraad moet testen, en liefst zelfs met meerdere apparaten om uit te sluiten dat het aan het apparaat zelf ligt
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
@ Yucko ik heb een mail terug gestuurd naar Telfort en de compensatie aangehaald.
Edit: HDD's kunnen dit wel halen ja
Tot nu toe bekend: sssensss en koelkast, beiden omgeving Deventer?
Edit: HDD's kunnen dit wel halen ja
Tot nu toe bekend: sssensss en koelkast, beiden omgeving Deventer?
[ Voor 31% gewijzigd door GerardVanAfoort op 23-06-2015 17:03 ]
NRG
Hier oud KickXL (was onderdeel van Concepts) en nu dus Telfort.
Mag elk moment weglopoen bij Telfort, maar geen compensatiemail gezien. Wel de standaard mail.
Mag elk moment weglopoen bij Telfort, maar geen compensatiemail gezien. Wel de standaard mail.
Alle apparaten zijn aangesloten op mijn Vigor 2130 router (die ik voorheen bij Ziggo ook had en waar ik de 120mbit wel haalde) die ik destijds gekozen had ivm de hoge doorvoer op de WAN poort (500mbit+) en de 4 gigabit poortjes.
En het lijkt me dat mijn HDD's de 12,5MB/s (=100mbit) wel aankunnen aangezien ik intern met FTP tussen de Synology DS412+ en Mac Mini ook 80MB/s+ haal
Glasvezelmodem is gisteravond een paar minuten van de stroom geweest, en vanmorgen weer. Router heeft gisteravond gisteravond een reset gekregen.
En het lijkt me dat mijn HDD's de 12,5MB/s (=100mbit) wel aankunnen aangezien ik intern met FTP tussen de Synology DS412+ en Mac Mini ook 80MB/s+ haal
Glasvezelmodem is gisteravond een paar minuten van de stroom geweest, en vanmorgen weer. Router heeft gisteravond gisteravond een reset gekregen.
[ Voor 19% gewijzigd door Yucko op 23-06-2015 15:49 ]
Heb je je router 'gewoon' een keer opnieuw opgestart? Heb je bepaalde intensieve instellingen op de router aan staan? Bepaalde QoS-instellingen op de Vigor kunnen bijvoorbeeld behoorlijk wat CPU vreten. Maar probeer eerst even een restart, kan geen kwaad lijkt me!Yucko schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:00:
Alle apparaten zijn aangesloten op mijn Vigor 2130 router (die ik voorheen bij Ziggo ook had en waar ik de 120mbit wel haalde) die ik destijds gekozen had ivm de hoge doorvoer op de WAN poort (500mbit+) en de 4 gigabit poortjes.
Ik heb zelf ook die router precies om de redenen die jij aangeeft. Ik haal idd ruim 11MB/sec. Eventueel zou je nog de router er tussenuit kunnen halen om te kijken of het een probleem met de router of je modem is.
[ Voor 16% gewijzigd door Luuk1983 op 23-06-2015 11:18 ]
Nope, enige instellingen op router zijn port-forwards ivm bereiken van NAS en Mac Mini van buitenaf.
De belasting van de router schommelt tussen 0% en 26% waarbij het geheugengebruik rond de 43% blijft hangen.
Reset van router was dus al gebeurd.
Ik zal vanavond mijn laptop eens rechtstreeks aan het modem hangen, maar ik verwacht niet dat de router het probleem is.
De belasting van de router schommelt tussen 0% en 26% waarbij het geheugengebruik rond de 43% blijft hangen.
Ik zal vanavond mijn laptop eens rechtstreeks aan het modem hangen, maar ik verwacht niet dat de router het probleem is.
Let er ook even op of het nog verschik uitmaakt of je IPTV aan hebt staan, sommige modems kunnen namelijk niet meer dan 100 Mbit aan, dit is inclusief IPTV streams, dus als je dan 2 streams aan hebt staan gaan die van je snelheid af.Yucko schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:34:
Nope, enige instellingen op router zijn port-forwards ivm bereiken van NAS en Mac Mini van buitenaf.
Gewoon een reply op die ontvangen mail gestuurd? Ik heb dat net ook gedaan. Ik vind het vreemd dat we blijkbaar niet allemaal gelijk behandeld worden.GerardVanAfoort schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:49:
@ Yucko ik heb een mail terug gestuurd naar Telfort en de compensatie aangehaald.
[...]
Tot nu toe bekend: sssensss en koelkast, beiden oud Concepts compensatie aangeboden.
[ Voor 23% gewijzigd door Phoolie op 23-06-2015 14:11 . Reden: Toevoeging gedaan ]
@Phoolie: internet + telefonie only hier 
dat van die 25 euro compensatie voor sommigen zou ermee te maken hebben dat klanten uit Deventer de afgelopen tijd al vaker storingen gehad hebben (aldus de webcare op twitter)
dat van die 25 euro compensatie voor sommigen zou ermee te maken hebben dat klanten uit Deventer de afgelopen tijd al vaker storingen gehad hebben (aldus de webcare op twitter)
[ Voor 67% gewijzigd door Yucko op 23-06-2015 16:12 ]
Laatste tijd hier in Deventer wel last gehad van slecht tv-signaal.
Daar kregen we 2 weken terug een waardebon van € 5 voor.
Daar kregen we 2 weken terug een waardebon van € 5 voor.
Ah ok, ik had ook al bij Webcare neergelegd, maar nog geen reactie gehad. Op zich denk ik een nette verklaring. Ik bedoel, ik ben echt niet uit op compensatie voor een enkele keer een storing van 2 uur, want dat vind ik helemaal niet nodig, behalve als andere mensen dat wel krijgen en ik niet. Maar als het specifiek om Deventer gaat omdat er meerdere storingen geweest zijn, dan vind ik dat netjes van ze. Komen de mensen die hier de compensatie wel krijgen uit Deventer?Yucko schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:19:
@Phoolie: internet + telefonie only hier
zo te lezen is sssensss in ieder geval wel uit Deventer
Ja dat is inderdaad wel een goede verklaring als het gebruikers in een regio betreft waar vaker een storing optreedt. Verder zelf ook niet ontevreden over Telfort.. Net Vodafone mobiel opgezegd, en na 2 jaar weer terug bij Telfort (niet verbruikte data en minuten meenemen naar volgende maand is topservice!) mobiel. Nieuw avontuurtje met een Blackberry LEAP..
Edit: mijn eerdere posts/vraag aangepast i.v.m. regiogebonden compensaties..
Edit: mijn eerdere posts/vraag aangepast i.v.m. regiogebonden compensaties..
[ Voor 10% gewijzigd door GerardVanAfoort op 23-06-2015 17:07 ]
NRG
Laatst een paar keer gehad dat de streams via IPTV niet gedecrypt worden. De Amino lijkt het verder wel gewoon te doen, alleen zijn het beeld en geluid duidelijk niet gedecodeerd (ziet er zo uit) en ook diensten als Uitzending Gemist laden niet. De stekker uit de Amino halen heeft niet eens zin, alleen een modem reset werkt. Zitten ze daar weer met Verimatrix te kloten of is voor deze Amino het einde nabij?
Bellen Telfort helpdesk:
Via binnenland 0900-9596: € 0,50 per gesprek (servicecharge) + € 0,10/min
Via buitenland 0031 88 7650 200: Geen servicecharge + bijvoorbeeld € 0,025/min
No comment
Via binnenland 0900-9596: € 0,50 per gesprek (servicecharge) + € 0,10/min
Via buitenland 0031 88 7650 200: Geen servicecharge + bijvoorbeeld € 0,025/min
No comment
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Zonder verder te testen dan de link die jij vermeld durf ik te zeggen dat het niet aan jou ligt.Yucko schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:29:
[...]
offtopic:
ontopic:
Aan mij ligt het in ieder geval ook niet.
Ik heb sinds dag en jaren al een 100Mbit/s verbinding via Lijbrandt/Telfort en als ik een NZB download, dan gaat dat met 10.5MB/s (MegaByte/s dus)
Die link van jou doet bij mij 4.55MB/s
Probeer deze eens:
http://www.colocenter.nl/speedtest/1000mb.bin
Deze doet bij mij ruim 10MB/s
Kleine aanvulling:
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
Daar staan de meeste speedtesten op die voor Nederlanders wel van belang zijn denk ik, incl. de trage Telfort speedtesten.
[ Voor 8% gewijzigd door toxict op 23-06-2015 20:49 ]
Nu de reactie. Inderdaad zoals al hier eerder gemeld:Luuk1983 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:55:
Ah ok, ik had ook al bij Webcare neergelegd, maar nog geen reactie gehad.
Hi Luuk, deze specifieke groep klanten heeft in de afgelopen periode meerdere malen last gehad van een storing. Weet je zo voldoende? ^LD
Inderdaad, ik bevind me in Deventer, en veel bij telfort geklaagd over de dvb-c storingen van de afgelopen tijd. Laatste maand ging het juist heel goed. Die 25 euro had van mij niet gehoeven, maar is toch een leuk gebaar.
Ik moet wel zeggen dat ik met telfort in anderhalf jaar tijd al meer gedoe heb gehad dan met concepts glasvezel in de 5 jaar daarvoor. Één keer stond er een verdeelstation onder water, verder was concepts altijd oké sinds het begon met aaanleg glasvezel hier....
Ik moet wel zeggen dat ik met telfort in anderhalf jaar tijd al meer gedoe heb gehad dan met concepts glasvezel in de 5 jaar daarvoor. Één keer stond er een verdeelstation onder water, verder was concepts altijd oké sinds het begon met aaanleg glasvezel hier....
En zoals altijd vertel jij dingen die ik allemaal wel weet (en deels ook vind) maar aangezien dezelfde discussies en zelfde gemakzuchtige aannames steeds terug blijven komen, blijf ik ook steeds hetzelfde zeggen:Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:32:
[...]
En zoals altijd ga jij er maar voor het gemak vanuit dat de massa weet wat DVB-C is. De massa wordt murw gemaakt als de enige manier om TV kijken via een extra kastje is. lijkt wel op de jaren 60/70. Had je ook dat soort primitieve middelen nodig om een extra zender te kunnen ontvangen. Tegenwoordig wordt elke TV minimaal met een DVB-C/T en vaak ook nog met DVB-S (en meer) decoders uitgerust.
Al dat gepromoot van kastjes heeft uitsluitend tot doel om meer, meer, meer te verdienen. En niet om de consument daadwerkelijk meer mogelijkheden te geven.
En de vraag is wat is het hoofddoel van die STB? Geld verdienen of controle over wat, wanneer, hoe jij kijkt.
De kosten van DVB-C ken ik niet maar ik vermoed dat het erg weinig is en gewoon een bijproduct. Zoals LPG een afvalproduct is wat anders weggefakkelt word.
l
-UPC biedt pas sinds heel kort ongecodeerd dvb-c aan en dan ook alleen maar basispakketje. Voor meer zenders heb he bij hen net zo goed een 'controlebox' of ci+ nodig. Bovendien is de kans zeer groot dat ze dit ook deels vanwege de toenemende glas concurrentie (die dit doen / straks deden) hebben gedaan. Ben benieuwd wat ze straks doen als Telfort ermee stopt. Nu al zitten nieuwe nl zenders niet in dit pakket bij ziggo
- dat tv's digitaal ingebouwd hebben is nog maar sinds relatief kort. Dvb-c heeft zich ook als standaard moeten ontwikkelen en zolang waren de kabelaars dan ook afhankelijk van het aansmeren van een stb. Google eens voor info over de wereldwijde adoptie van iptv. Kwestie van tijd tot het dezelfde status heeft van standaard die iig qua basisfuncties wordt ondersteunt in tv's.
En feit blijft dat honderdduizenden kpn klanten langdurig een stb gebruiken en daar dus blijkbaar geen moeite mee hebben. zelfde geldt voor die honderdduizenden horizon gebruikers die in jouw logica allemaal aan de ingebouwde tuner zouden willen. Geen argument dat wat aan deze cijfers kan veranderen.
En als STB voor grote groepen gebruikers blijkbaar toch niet zo'n probleem is als wat wordt gesuggereerd, dan is oo een netwerk dat voor ip verkeer bedoeld is IPTV dus ook de aangewezen techniek.
Niet leuk voor velen hier, mijzelf incluis maar wel onvermijdelijk. Maar goed, ik heb graag ongelijk en zie graag Jonaz bewijzen dat oo grote schaal om dvb-c gevraagd wordt en dat dit dus een eitje moet zijn.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
'En feit blijft dat honderdduizenden kpn klanten langdurig een stb gebruiken en daar dus blijkbaar geen moeite mee hebben. zelfde geldt voor die honderdduizenden horizon gebruikers die in jouw logica allemaal aan de ingebouwde tuner zouden willen.'
Slapende klanten/contracten wordt dit helaas ook wel genoemd.
Helaas worden de feiten niet vooraf gepresenteerd, of wel maar niet reëel.
Ik zou wel eens graag een heel breed helder jip en janneke taal onderzoek willen zien naar TV pakketten met een paar HD zenders, te bekijken zonder decoder en lipsync gezeik enz. met één AB van de TV en daar een waardering cijfer voor. Of die van de huidige opgedrongen K.U.T. low budget energieverspillende superpowerwonder boxen..
ff een peuk, me hart
Helaas worden de feiten niet vooraf gepresenteerd, of wel maar niet reëel.
Ik zou wel eens graag een heel breed helder jip en janneke taal onderzoek willen zien naar TV pakketten met een paar HD zenders, te bekijken zonder decoder en lipsync gezeik enz. met één AB van de TV en daar een waardering cijfer voor. Of die van de huidige opgedrongen K.U.T. low budget energieverspillende superpowerwonder boxen..
NRG
Van slapende contracten is in mijn omgeving iig geen sprake. Iedereen in mijn omgeving lijkt naar prijs en installeert gewoon zonder morren een stb, of dat nou van telfort/kpn is of een horizon of andere mediabox van ziggo.
En ja, ze shoppen zodra 1e jaarcontract voorbij is.
En ja, ze shoppen zodra 1e jaarcontract voorbij is.
[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 24-06-2015 00:15 ]
helaas pindakaastoxict schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:47:
[...]
Zonder verder te testen dan de link die jij vermeld durf ik te zeggen dat het niet aan jou ligt.
Aan mij ligt het in ieder geval ook niet.
Ik heb sinds dag en jaren al een 100Mbit/s verbinding via Lijbrandt/Telfort en als ik een NZB download, dan gaat dat met 10.5MB/s (MegaByte/s dus)
Die link van jou doet bij mij 4.55MB/s
Probeer deze eens:
http://www.colocenter.nl/speedtest/1000mb.bin
Deze doet bij mij ruim 10MB/s
...
wget http://www.colocenter.nl/speedtest/1000mb.bin
--2015-06-24 00:46:13-- http://www.colocenter.nl/speedtest/1000mb.bin
Resolving www.colocenter.nl... 5.39.184.5
Connecting to www.colocenter.nl|5.39.184.5|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1048576000 (1000M) [application/octet-stream]
Saving to: '1000mb.bin'
100%[=============================================>] 1,048,576,000 6.78MB/s in 2m 27s
2015-06-24 00:48:40 (6.82 MB/s) - '1000mb.bin' saved [1048576000/1048576000]
Wat ik zelf merk is dat via mijn browser (IE), het met 3MB/s sneller binnenkomt, dan via bijv. mijn SSH sessie op mijn Synology Diskstation.
Deze blijft daarop steken rond de 7MB/s
Heb het zelfde probleem, voormalig concepts glasvezel, zou 4 juni een upgrade naar 100mbit krijgen,Yucko schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:29:
[...]
offtopic:
ontopic:
heb hier ook al voor betaald
Verwijderd
wget http://ftp.telfort.nl/pub/test/1000mb.bintoxict schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:47:
[...]
Kleine aanvulling:
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
Daar staan de meeste speedtesten op die voor Nederlanders wel van belang zijn denk ik, incl. de trage Telfort speedtesten.
--2015-06-24 00:23:32-- http://ftp.telfort.nl/pub/test/1000mb.bin
Resolving ftp.telfort.nl (ftp.telfort.nl)... 195.241.77.98
Connecting to ftp.telfort.nl (ftp.telfort.nl)|195.241.77.98|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1073741824 (1.0G) [application/octet-stream]
Saving to: `1000mb.bin'
100%[====================================>] 1,073,741,824 74.1M/s in 13s
2015-06-24 00:23:45 (78.2 MB/s) - `1000mb.bin' saved [1073741824/1073741824]
Traag???
Verwijderd
@emey:
- DVB-C zit al enkele jaren in het (toen UPC) Ziggo pakket.
- Ook de Glasvezelaars hebben zich altijd tot een basispakket beperkt.
- idem is er daar ook nooit enige (zinnige) uitbreiding geweest.
- Meeste mensen die ik ken kijken ook niet verder dan basispakket.
- TV’s hebben ook al vele jaren DVB-C/T decoders ingebouwd en sedert kort ook is ook S vrijwel standaard.
- Blijf rustig doorgaan met suggereren dat KPN biedt wat de massa wil terwijl het omgekeerd is want KPN bepaalt wat de massa mag hebben/weten.
- En zeker jij zou moeten weten dat “onbekend maakt onbemind”.
Wat Jonaz betreft. Ik durf nu al te wedden dat als het een succes zou worden dat ze in een wip ook onder moeders vleugels komen. Ook is het heel makkelijk om via andere kanalen (de mediaproviders) een lastige concurrent te elimineren. Half jaar geleden nog verzekerde Fiber mij (mail en dit forum) dat ze DVB-C bleven bieden.
Zie gewoon de geschiedenis van veelvraat KPN. En de AFM/ACM deze monopolist steunen in z'n expansie.
- TV’s hebben ook al vele jaren DVB-C/T decoders ingebouwd en sedert kort ook is ook S vrijwel standaard.
- Blijf rustig doorgaan met suggereren dat KPN biedt wat de massa wil terwijl het omgekeerd is want KPN bepaalt wat de massa mag hebben/weten.
Wat Jonaz betreft. Ik durf nu al te wedden dat als het een succes zou worden dat ze in een wip ook onder moeders vleugels komen. Ook is het heel makkelijk om via andere kanalen (de mediaproviders) een lastige concurrent te elimineren. Half jaar geleden nog verzekerde Fiber mij (mail en dit forum) dat ze DVB-C bleven bieden.
Zie gewoon de geschiedenis van veelvraat KPN. En de AFM/ACM deze monopolist steunen in z'n expansie.
Ik stel voor dat deze discussie nu eens eindelijk afgesloten wordt. Duidelijk is dat er een aantal mensen in dit topic sterk verschillen van mening en dat dit ook niet zal veranderen. Het oeverloos herhalen van argumenten draagt niet bij aan een constructief topic. En eerlijk gezegd begint het ergerlijk te worden.Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:58:
@emey:
Klanten die niet tevreden zijn met de dienstverlening van een bedrijf kunnen gewoon weggaan bij dat bedrijf. Stemmen met je voeten zogezegd.
Hier op Tweakers constant je onvrede uiten gaat niet helpen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Maar bij Jonaz heb je ook een smartcard nodig. Daar dus niet ongecodeerd?
Nee, inderdaad niet ongecodeerd. maar dat was ook niet de grootste ergernis in deze discussie. Het ging in eerste instantie om het wel of niet gebruiken van DVB-C versus IPTV.Nicap schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:04:
Maar bij Jonaz heb je ook een smartcard nodig. Daar dus niet ongecodeerd?
Ergens is de discussie uit de bocht gelopen en ging het ook over codering wel of niet.
Net aanbieding van telfort gekregen om over te stappen naar nieuw glasvezel netwerk (zit nu op oud-xms). Wat houdt dit precies in?
ik weet dat ik het analoge en dvb-c signaal verlies maar weet iemand wat het technisch betekend?
ik weet dat ik het analoge en dvb-c signaal verlies maar weet iemand wat het technisch betekend?
Afgezien van dat er (misschien) hogere snelheden mogelijk zijn krijg je een Experiabox opgedrongen en kun je je gekochte Amino(s) bij het vuilnis gooien of proberen deze nog te verkopen...
Opnieuw een mail van telfort (Deventer, oud-concepts):
Compensatie € 25,- binnen 10 werkdagen op uw rekening
Beste heer, mevrouw,
Afgelopen maandag 22 juni heeft u van ons een bericht ontvangen naar aanleiding van de internetstoring op 20 juni, daarin hebben we aangekondigd u te compenseren met € 25,-.
Dit bedrag wordt binnen 10 werkdagen op uw rekening gestort. Heeft u nog een openstaande factuur bij Telfort dan wordt de compensatie van € 25,- hiermee verrekend.
We hebben aangegeven dat we u de komende periode een voorstel doen om vrijblijvend en kosteloos over te stappen naar ons vernieuwde netwerk. Op dit moment werken we aan een passend aanbod voor u. We houden u op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Telfort Klantenservice
Gatverdamme, wat vervelend!
Ik wil gewoon houden wat ik heb, maar nee dat kan weer niet, want dan kunnen ze je niet genoeg diensten door de strot heen proberen te drukken!
Ik gebruik in de basis DVB-S en als back-up voor de woonkamer het DVB-C signaal met het basis pakket.
De 2e tv in huis op de slaapkamer maakt nog gebruik van analoog via de coax.
Ik wil de boel helemaal niet omgooien en ik wil geen extra stroomvretende kastjes die allemaal weer 24/7 aan het stroom moeten, ik wil gewoon houden wat ik al 10 jaar heb. Om gek van te worden!
En je hebt tegenwoordig ook geen serieuze concurrentie meer waar je naar kunt overstappen, omdat je alleen nog maar KPN en UPC hebt. (Ik weet dat UPC zijn slechte naam, die ze opgebouwd hebben door vele jaren schandalig met de klanten om te gaan, graag wilt veranderen naar Ziggo, maar daar doe ik niet aan mee, ik blijf ze bij hun verdiende naam noemen, UPC!)
Ik wil gewoon houden wat ik heb, maar nee dat kan weer niet, want dan kunnen ze je niet genoeg diensten door de strot heen proberen te drukken!
Ik gebruik in de basis DVB-S en als back-up voor de woonkamer het DVB-C signaal met het basis pakket.
De 2e tv in huis op de slaapkamer maakt nog gebruik van analoog via de coax.
Ik wil de boel helemaal niet omgooien en ik wil geen extra stroomvretende kastjes die allemaal weer 24/7 aan het stroom moeten, ik wil gewoon houden wat ik al 10 jaar heb. Om gek van te worden!
En je hebt tegenwoordig ook geen serieuze concurrentie meer waar je naar kunt overstappen, omdat je alleen nog maar KPN en UPC hebt. (Ik weet dat UPC zijn slechte naam, die ze opgebouwd hebben door vele jaren schandalig met de klanten om te gaan, graag wilt veranderen naar Ziggo, maar daar doe ik niet aan mee, ik blijf ze bij hun verdiende naam noemen, UPC!)
[ Voor 5% gewijzigd door sssensss op 24-06-2015 16:05 ]
Er wordt toch (nog) niemand verplicht om over te stappen op het nieuwe concept...?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik moet zeggen dat ik ook nooit zo'n hoge pet op had van UPC, maar in de afgelopen jaren heb ik wel het idee dat het flink verbeterd is. Natuurlijk zijn er genoeg horrorverhalen te vinden, maar ik denk dat die er nagenoeg bij elke provider zijn. Ik zou UPC op dit moment best weer overwegen in ieder geval. Gewoon lekker via de coax met smartcard beneden in de woonkamer en alleen de unencrypted basiszenders op de tweede TV boven. Maar goed, voor nu heb ik bij Telfort geen problemen met de Amino M540 beneden en het basissignaal DVB-C boven. Maar als DVB-C eraf gaat ga ik wel overwegen om naar UPC te gaan. Weinig zin in een STB in de slaapkamer.sssensss schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:48:
Ik weet dat UPC zijn slechte naam, die ze opgebouwd hebben door vele jaren schandalig met de klanten om te gaan, graag wilt veranderen naar Ziggo, maar daar doe ik niet aan mee, ik blijf ze bij hun verdiende naam noemen, UPC!
Verwijderd
Die test server download hier ook met slechts 2MB/s op een Ziggo lijn (200Mbit).
Probeer eens deze: http://download.xs4all.nl/test/10GB.bin (hier haal ik altijd de volle snelheid mee).
Zelf ben ik ook benaderd door Telfort. Zit nog op de oude propositie.
Na enig praten heb ik een aanbieding gekregen met drie maanden gratis abonnement van gehele pakket, voor nog een jaar op de oude propositie.
Dus nog een jaar MET dvb-c.
En nee, dit is geen vergissing, het is inmiddels schriftelijk per brief bevestigd.
Men vertelde wel dat, eenmaal op de nieuwe propositie, er geen terugweg meer is...
Na enig praten heb ik een aanbieding gekregen met drie maanden gratis abonnement van gehele pakket, voor nog een jaar op de oude propositie.
En nee, dit is geen vergissing, het is inmiddels schriftelijk per brief bevestigd.
Men vertelde wel dat, eenmaal op de nieuwe propositie, er geen terugweg meer is...
Ik snap het niet helemaal, je hebt gewoon een "oud" 3 in 1 abonnement, en als je dat met een jaar verlengt krijg je 3 maanden gratis?roko14 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:38:
Zelf ben ik ook benaderd door Telfort. Zit nog op de oude propositie.
Dan zul je naar dat jaar wel aan die nieuwe rommel moeten, of is daar niet over gesproken?
Ik ben geen slapende klant en ik ben dus wel blij met mijn Amino. Het geluid kan ik zo via mijn versterker laten lopen. DVB-C hoef ik dus niet. Zo heeft iedereen z'n voorkeuren. Ik moet wel zeggen dat ik de Experiabox-propositie niet zie zitten: hd-kanalen op een apart hoog nummer, om over de andere netwerk-beperkingen maar te zwijgen.GerardVanAfoort schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:05:
(Sorry barre73 :-) )Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:58:
@emey:
Je maakt een vergelijking tussen jonaz en fiber, doordat er kennis bij je ontbreekt: fiber maakt gebruik van netwerkdiensten van kpn. Logisch dus, dat als kpn die netwerkdiensten stopt, fiber z'n beweringen niet waar kan maken. Jonaz bouwt een eigen netwerk met eigen feeds, backhaul, etc.
Verder kan je wel een apel op mijn 'kennis' doen, maar ik blijf bij mijn standpunt: kpn bepaalt helemaal niets. Als 'de massa' echt zo'n hekel had aan kpn en die boxen, dan hadden die honderdduizenden echt allang op de kabel gezeten. Ze kunnen namelijk net als jij en ik gewoon stemmen met hun voeten en hun portemonnee. Stellen dat ze alleen bij kpn zitten door "onbekend maakt onbemind" is een loos argument. Ze zitten bij kpn door prijs, extra diensten, etc.
Ik ken zelfs meerdere kabel klanten die het geen lor boeit dat hun tv dvb-c heeft. Ze willen zelfs de horizon box omdat ze anders geen pauze hebben, geen uitzending gemist, etc. Dat een kpn of een ziggo graag mensen via boxen laat kijken omdat ze dan extra diensten aan kunnen bieden lijkt me trouwens logisch bij een commercieel bedrijf.
Maar goed, zoals ik eerder al zei: we zullen het zien. En daar laat ik het bij (tot de volgende keer).
Ik heb inderdaad een "oud" 3 in 1 abonnement en werd twee weken geleden gebeld door Telfort. Toen nam ik al aan dat ze mij wilden overhalen naar de nieuwe propositie te gaan. Men gaf echter aan dat ze iedereen belden om te horen of de klanten tevreden zijn.sssensss schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:11:
[...]
Ik snap het niet helemaal, je hebt gewoon een "oud" 3 in 1 abonnement, en als je dat met een jaar verlengt krijg je 3 maanden gratis?
Dan zul je naar dat jaar wel aan die nieuwe rommel moeten, of is daar niet over gesproken?
Ik gaf aan erg tevreden te zijn, maar dat ik wel om mij heen aan het kijken was of ik niet beter kon overstappen. Men bood mij toen drie maanden gratis abo aan als ik nog een jaar bij Telfort wilde blijven. Ook op de oude propositie, dus met behoud van DVB-C.
Hier hebben wij expliciet over gesproken en dit is intussen ook per brief bevestigd.
Ik neem hiermee dus aan dat voor bestaande klanten DVB-C nog wel even zal blijven bestaan.
Verwijderd
Ik ben een aantal maanden geleden ook gebeld door Telfort.
Inderdaad met de vraag of ik tevreden met over de diensten van Telfort. Ook ik heb een 'oud' 3-in-1 abonnement met 50/50 internet en DVB-C.
Er is tijdens dat gesprek geheel niet gesproken over de nieuwe propositie.
Als ik mijn 'oude' contract met een jaar wilde verlengen, zou ik 2 maanden gratis krijgen.
Zo gezegd, zo gedaan. In de 2 maanden er na werd de korting keurig verwerkt en betaal ik nu dus een jaar lang (omgerekend) €37,50 per maand voor het abonnement waar ik tevreden over ben.
Prima deal vind ik.
Misschien had ik achteraf beter niet tevreden kunnen zijn om 3 maanden gratis te krijgen
Inderdaad met de vraag of ik tevreden met over de diensten van Telfort. Ook ik heb een 'oud' 3-in-1 abonnement met 50/50 internet en DVB-C.
Er is tijdens dat gesprek geheel niet gesproken over de nieuwe propositie.
Als ik mijn 'oude' contract met een jaar wilde verlengen, zou ik 2 maanden gratis krijgen.
Zo gezegd, zo gedaan. In de 2 maanden er na werd de korting keurig verwerkt en betaal ik nu dus een jaar lang (omgerekend) €37,50 per maand voor het abonnement waar ik tevreden over ben.
Prima deal vind ik.
Misschien had ik achteraf beter niet tevreden kunnen zijn om 3 maanden gratis te krijgen
Ik zou mij eerst direct afvragen waarom ze mij een extra jaar abonnement willen verkopen, terwijl ik al een heleboel jaren abonnee ben.
Als je er dan ook nog eens 2 of 3 maanden voor "niets" bij krijgt, dan gaan bij mij direct alle alarmbellen rinkelen.
Als ik gebeld wordt hierover ga ik er zeker niet op in.
There ain't no such thing as a free lunch!
Noem mij maar wantrouwig, geen probleem. Alles beter dan naïef.
Als je er dan ook nog eens 2 of 3 maanden voor "niets" bij krijgt, dan gaan bij mij direct alle alarmbellen rinkelen.
Wel blijf ik het gek vinden dat op de Amino de NL publieke zenders het zonder surround moeten stellen, terwijl ze dat via DVB-C wel hebben. Bij de commerciëlen is het andersom (en geen HD via DVB-C) Zo blijf ik schakelen tussen DVB-C voor de publieken en de Amino voor de commerciëlen........Krizna schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:18:
Ik ben (...) dus wel blij met mijn Amino. Het geluid kan ik zo via mijn versterker laten lopen. DVB-C hoef ik dus niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 24-06-2015 19:34 ]
@sssensss
Waar ligt het probleem?
Zolang de abonnementsvorm gelijk blijft ben ik EN erg tevreden EN heb ik lagere maandlasten.
Mocht er toch een wijziging komen binnen dat jaar dan is dat een eenzijdige wijziging met daarbij de mogelijkheid om het abonnement te beëindigen.
Waar ligt het probleem?
Zolang de abonnementsvorm gelijk blijft ben ik EN erg tevreden EN heb ik lagere maandlasten.
Mocht er toch een wijziging komen binnen dat jaar dan is dat een eenzijdige wijziging met daarbij de mogelijkheid om het abonnement te beëindigen.
addertje is dat je meteen weer een 1 jaar eraan vast zit, ipv dat je na het 1e jaar maandelijks kunt weggaan.sssensss schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:28:
Ik zou mij eerst direct afvragen waarom ze mij een extra jaar abonnement willen verkopen, terwijl ik al een heleboel jaren abonnee ben.
@Yucko
Tja, dat noem ik geen addertje hoor. Je gaat weer een jaar abo aan, maar daar wordt juist goed over gesproken.
Feit is wel dat ik nu gewoon tevreden ben met het aanbod en door de korting ben ik ook nog eens goedkoper uit dan wanneer ik zou switchen. En ALS ik zou switchen dan zit ik ook weer tenminste een jaar vast....
Tja, dat noem ik geen addertje hoor. Je gaat weer een jaar abo aan, maar daar wordt juist goed over gesproken.
Feit is wel dat ik nu gewoon tevreden ben met het aanbod en door de korting ben ik ook nog eens goedkoper uit dan wanneer ik zou switchen. En ALS ik zou switchen dan zit ik ook weer tenminste een jaar vast....
En niemand van jullie heeft, ondanks dezelfde dienst, moeten tekenen/akkoord gaan met nieuwe algemene voorwaarden..?
NRG
Verwijderd
Zijn er dan nieuwe voorwaarden en verschillen die essentieel met de oude?GerardVanAfoort schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:47:
En niemand van jullie heeft, ondanks dezelfde dienst, moeten tekenen/akkoord gaan met nieuwe algemene voorwaarden..?
Volgens de Telfort site, welke op het moment zo traag is als via een 14k4 modem zijn er weer internet en tv storingen o.a. in Berlicum.
Ik probeer op mijntelfort (mobiel) wat te wijzigen, maar dat gaat hem niet worden vandaag!
Ik probeer op mijntelfort (mobiel) wat te wijzigen, maar dat gaat hem niet worden vandaag!
Voor mij niet. November migratie van XMS naar Telfort gehad. Maar de vraag is of opengebroken contracten (want dat is het volgens mij) te maken krijgen met nieuwe voorwaarden.
NRG
Vandaag Telfort bij mij "opgeleverd". Internet werkt, maar TV nog niet. Want ik heb geen abonnementsnummer oid en pincode ontvangen. Deze kan ik ook nog niet onder Mijn Telfort vinden want het is nog niet geactiveerd
.
Ik zit echter met een vreemd probleem:
Ik heb twee managed switches (SG108E) aan elkaar gekoppeld. Als ik de NTU op Switch1 laat binnenkomen en VLAN's 4, 6 en 7 tagged doorzet naar Switch2 lijkt VLAN 4 te werken op een untagged poort. Ook andere VLAN's die ik heb geconfigureerd en tagged doorzet kan ik untagged werkend krijgen op andere poorten.
Wanneer ik op Switch2 VLAN's 6 en 7 tagged doorzet naar de XperiaBox8 krijg ik de verbinding niet up. Zie ik hier iets over het hoofd?
Nogmaals, de trunks werken goed, voor andere zelf gedefinieerde VLAN's. Maar ook VLAN 4 lijkt te werken op Switch1 en Switch2. Alleen VLAN 6 en 7 krijg ik niet goed werkend op switch2 met daarachter de XB8.
EDIT:
I give up. Tagged, untagged, PVID maakt allemaal niet uit. Zelfs wanneer ik V7 untagged doorzet naar switch2 met daarachter XB8 krijg ik telefonie niet up... Na drie uur hou ik het voor gezien. De SG108E weigert kennelijk om o de juiste manier VLAN 6 e of 7 door te zetten.
Niet de meest elegante oplossing, maar het werkt. Alleen jammer dat mijn telefoonaansluiting nu nog steeds op die lelijke plaats staat.
Ik zit echter met een vreemd probleem:
Ik heb twee managed switches (SG108E) aan elkaar gekoppeld. Als ik de NTU op Switch1 laat binnenkomen en VLAN's 4, 6 en 7 tagged doorzet naar Switch2 lijkt VLAN 4 te werken op een untagged poort. Ook andere VLAN's die ik heb geconfigureerd en tagged doorzet kan ik untagged werkend krijgen op andere poorten.
Wanneer ik op Switch2 VLAN's 6 en 7 tagged doorzet naar de XperiaBox8 krijg ik de verbinding niet up. Zie ik hier iets over het hoofd?
Nogmaals, de trunks werken goed, voor andere zelf gedefinieerde VLAN's. Maar ook VLAN 4 lijkt te werken op Switch1 en Switch2. Alleen VLAN 6 en 7 krijg ik niet goed werkend op switch2 met daarachter de XB8.
EDIT:
I give up. Tagged, untagged, PVID maakt allemaal niet uit. Zelfs wanneer ik V7 untagged doorzet naar switch2 met daarachter XB8 krijg ik telefonie niet up... Na drie uur hou ik het voor gezien. De SG108E weigert kennelijk om o de juiste manier VLAN 6 e of 7 door te zetten.
Niet de meest elegante oplossing, maar het werkt. Alleen jammer dat mijn telefoonaansluiting nu nog steeds op die lelijke plaats staat.
[ Voor 18% gewijzigd door Die Bruine op 24-06-2015 22:33 ]
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Verwijderd
Wat is er vrijblijvend aan dat overstappen dan? Kan je soms weer terug naar de oude propositie, of loopt Telfort met marketingbabbels de boel weer te belazeren?Uit een bericht van koelkast op woensdag 24 juni 2015 @ 15:35:
Opnieuw een mail van telfort (Deventer, oud-concepts):
[...]
[...]
We hebben aangegeven dat we u de komende periode een voorstel doen om vrijblijvend en kosteloos over te stappen naar ons vernieuwde netwerk.
[...]
En verder zou je eens moeten vragen wat er dan zo anders is aan dat 'vernieuwde netwerk'. Met de nadruk op netwerk.
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:08:
Zijn dat geen vlan's van KPN?
https://forum.telfort.nl/...xperiabox-vervangen-49307
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
vlan 7 is niet nodig, voice zit als het goed is niet op een apart vlan bij telfort. Ik heb zelf de experiabox door een fritzbox met aangepaste xs4all configuratie met routed iptv vervangen.Die Bruine schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 05:20:
[...]
Vanavond nog eens met VLAN34 proberen dan... Thnx
Vrijblijvend zou in dit verband moeten betekenen: "Uw huidige contractstermijn blijft gehandhaafd en u gaat geen nieuw contract aan". Of "u mag op elk moment weer opzeggen"Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 01:37:
[...]
Wat is er vrijblijvend aan dat overstappen dan? Kan je soms weer terug naar de oude propositie, of loopt Telfort met marketingbabbels de boel weer te belazeren?
En verder zou je eens moeten vragen wat er dan zo anders is aan dat 'vernieuwde netwerk'. Met de nadruk op netwerk.
Terug naar de oude propositie wordt 'em niet natuurlijk... dat weten we hier allemaal.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20