@TonVH: Waarom zou ik met goede argumenten moeten komen "dat het zonodig weg moet"? Dat beweer ik namelijk helemaal niet, en volgens mij helemaal niemand in dit topic (behalve dan misschien KPN). Ik zie hier alleen maar mensen die, gewoon vanuit hun eigen mening, vinden dat ze DVB-C of FM niet (meer) zo hard nodig hebben.
Verder kan jij het kostenaspect "quatsch" noemen wat je wilt. Dat komt waarschijnlijk omdat je weinig verstand hebt van wat er allemaal bij komt kijken om een CATV infra (die hoe dan ook nodig is, of je nou alleen analoog, of alleen dvb-c of alleen FM of een combi daarvan wil aanbieden). Je hebt in feite een dubbele distributie-infrastructuur nodig voor zowel het IP netwerk als de CATV feed. En die moet ook weer naar iedere nieuwe plaats waar glas uitgerold wordt, óók uitgerold worden. Verder heb je regionale headends nodig waar de DVB-C muxen en FM signalen gemoduleerd moeten worden. Om nog maar te zijgen van onderhoud, etc. Oftewel, toon jij eerst maar eens aan voor hoe veel extra per maand KPN dat zou kunnen blijven doen voor je hier zulke stellige uitspraken over doet.
Al dat gedoe over 1984, big brother, eenheidsworst en dergelijke is leuk en aardig als je de wereld echt zo somber ziet (sterkte daarmee). Maar kom nou alsjeblieft niet doen alsof de keuze van een commercieel bedrijf om iets wel of niet aan te bieden daar ook maar enigszins iets mee te maken heeft.
Zoals anderen ook al zeggen, er is vandaag de dag meer keuze dan wanneer dan ook in het verleden. En ja, leuk om daar CI+ en de mogelijke beperkingen daaruit erbij te halen, maar dat ontkracht dan ook meteen Ziggo/UPC als 'alternatief'. Want die tonen net als KPN ook reeds aan welke beperkingen je daarmee kan opleggen. Bv. het niet kunnen skippen van commercials als je 'replay tv' doet op de commerciele zenders, ook weer een kostenoverweging omdat de commerciëlen hier geld voor willen zien.
Hell, als er geen glas was geweest of als KPN uberhaupt nooit met een IPTV-dienst was gekomen, dan hadden we allemaal nog steeds naar de pijpen van de lokale coaxmonopolist gedanst (of van blokjes op Digitenne 'genoten' als je ook geen mogelijkheid hebt een schotel op te hangen). Oh ja, en je bent ook nog altijd vrij om gewoon naar die lokale kabelboer toe te gaan.
Het zou pas getuigen van "1984 achtige taferelen" om min of meer van KPN te verwachten (of zelfs ze te verplichten) om maar braaf DVB-C aan te blijven bieden, "want dat doet Ziggo ook".
[
Voor 3% gewijzigd door
eymey op 27-04-2015 19:49
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.