[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 23 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Wij gaan binnenkort verhuizen, en ook in de nieuwe woning is glasvezel beschikbaar. We hebben nog een Amino-recorder-kastje en Telfort glasvezel. Ideaal moment om een overstap te overwegen. Paar vraagjes:

- Is er icm de Arcadyan box wel tv op Android /IOS mogelijk?
- Is het mogelijk om de Amino te blijven gebruiken op de hoofd TV icm een Arcadyan op een andere TV?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31
- KPN heeft volgens mij een behoorlijkj pakket aan mogelijkheden om op andere 'schermen' TV te kijken. Overigens, met je Amino kastje is TV op Android ook gewoon mogelijk hoor. Wel alleen tablets.

- Nee, Je komt óf op het platform van ITNS / Glashart Media. Óf op dat van KPN.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

eymey schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:27:
- KPN heeft volgens mij een behoorlijkj pakket aan mogelijkheden om op andere 'schermen' TV te kijken. Overigens, met je Amino kastje is TV op Android ook gewoon mogelijk hoor. Wel alleen tablets.

- Nee, Je komt óf op het platform van ITNS / Glashart Media. Óf op dat van KPN.
OK bedankt! En kan ik ergens de verschillen tussen Glashart Media en KPN zien? Dus mbt beeldkwaliteit, aantal zenders, stabiliteit etc? Iemand ervaringen hiermee? Oftewel: Naar de nieuwe box gaan, of de Amino blijven gebruiken (voordeel van de Amino is dat deze standaard kan opnemen)?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Beeldkwaliteit is ongeveer hetzelfde.

Maar ehm, waarschijnlijk heb je geen keuze. Als je besluit bij Telfort te blijven en het wordt een nieuwe aansluiting, is de kans groot dat je op de KPN propositie gezet wordt (je analoog en dvb-c vervallen dan ook).

En op de KPN propositie wordt je Amino onbruikbaar en vice versa.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij KPN zitten de HD+ streams op 660 en niet op 1 tm 10 zoals bij het Amino platform.

Bij een Arcadyan box moet als je wilt opnemen altijd het opnamepakket hebben. En opnames kunnen alleen via de EPG (weet niet op de overlaptijden wel bijv 20 minuten zijn) dus een handmatige opname inplannen is niet meer mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:32
eymey schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:35:
Beeldkwaliteit is ongeveer hetzelfde.

Maar ehm, waarschijnlijk heb je geen keuze. Als je besluit bij Telfort te blijven en het wordt een nieuwe aansluiting, is de kans groot dat je op de KPN propositie gezet wordt (je analoog en dvb-c vervallen dan ook).

En op de KPN propositie wordt je Amino onbruikbaar en vice versa.
Moet ik het persbericht weer tevoorschijn toveren? Dat waarin ze zelf hebben gezegd dat bij verhuizing naar een woning waar ook DVB-C beschikbaar is in de PoP je wel op het oude platform kan blijven?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:46:
Bij KPN zitten de HD+ streams op 660 en op 1 tm 10 zoals bij het Amino platform.

Bij een Arcadyan box moet als je wilt opnemen altijd het opnamepakket hebben. En opnames kunnen alleen via de EPG (weet niet op de overlaptijden wel bijv 20 minuten zijn) dus een handmatige opname inplannen is niet meer mogelijk.
Huh? Heeft KPN de HD+-streams tegenwoordig op 1 t/m 10? Sinds wanneer? :)

Volgens mij krijg je bij "Telfort Amino" trouwens ook geen nieuwe Amino met HDD meer. Wil je bij "Telfort Amino" dus opnemen, zal je ook het "opnemen" pakket (in de cloud) moeten nemen.

[ Voor 45% gewijzigd door eymey op 14-04-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Barre73 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:49:
[...]

Moet ik het persbericht weer tevoorschijn toveren? Dat waarin ze zelf hebben gezegd dat bij verhuizing naar een woning waar ook DVB-C beschikbaar is in de PoP je wel op het oude platform kan blijven?
Mijn excuses. Ik had het misschien anders moeten verwoorden.

Ik wilde alleen ff aangeven bij de vraagsteller dat er niet echt sprake is van "of het 1, of het ander gebruiken" en dat hij dat dus bij Telfort na zou moeten vragen vóór hij besluit om eventueel bij verhuizing bij Telfort te blijven.

Overigens moet ik ook eerlijk bekennen dat ik wel de discussie rond verhuizen heb gevolgd, maar het me ontgaan is wat nou de uiteindelijke uitkomst ervan was. Want ik meen me ook te herinneren dat het persbericht in twijfel werd getrokken op een gegeven moment.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 14-04-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:50:
[...]

Huh? Heeft KPN de HD+-streams tegenwoordig op 1 t/m 10? Sinds wanneer? :)

Volgens mij krijg je bij "Telfort Amino" trouwens ook geen nieuwe Amino met HDD meer. Wil je bij "Telfort Amino" dus opnemen, zal je ook het "opnemen" pakket (in de cloud) moeten nemen.
"Bij KPN zitten de HD+ streams op 660 en niet op 1 tm 10 zoals bij het Amino platform" was niet vergeten

Maar als je nu nog bijv nog een eigen 540 hebt moet je straks in het nieuwe Telfort pakket wel 5 euro per maand extra betalen om te kunnen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zoals jij het schrijft kan ik het ook lezen als "Netzoals bij het Amin oplatform, zitten bij KPN de HD+ streams op 660 en op 1 t/m 10".

Of bedoel je "Bij KPN zitten de HD+ streams op 660, bij het Amino platform op 1 t/m 10" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gestuntel met een verkeerde versie van Eurosport (coax).

https://forum.telfort.nl/...anderen-48798/index2.html

Het is toch niet moeilijk te begrijpen als Eurosport maar voor een beperkt aantal landen de rechten voor de MotoGP heeft deze niet meer op de Europese stream (met NL geluid) kan worden uitgezonden. Daarom heeft Eurosport een aparte aanvoer in gebruik genomen voor de NL markt waarop afwijkend van de Europese stream de MotoGP kan worden uitgezonden.

Dus als iemand bij KPN ITNS zo vriendelijke wel zijn de NL versie als aanvoer voor Eurosport te gaan gebruiken is het probleem opgelost. ( de EPG is al wel aangepast)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:10:

Of bedoel je "Bij KPN zitten de HD+ streams op 660, bij het Amino platform op 1 t/m 10" ?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:08:
[...]

"Bij KPN zitten de HD+ streams op 660 en niet op 1 tm 10 zoals bij het Amino platform" was niet vergeten

Maar als je nu nog bijv nog een eigen 540 hebt moet je straks in het nieuwe Telfort pakket wel 5 euro per maand extra betalen om te kunnen opnemen.
Volgens mij werken beide methoden nog hoor. Als je een eigen 540 hebt kan je nog gewoon opnemen zonder het opnemen pakket. Neemt ie natuurlijk niet in de cloud op. Wil je dat wel graag dan schakelt de HDD opname functie uit en neem je op in de cloud voor 5 euro per maand. Kan niet naar believen uit en aan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
eymey schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:00:
[...]

Mijn excuses. Ik had het misschien anders moeten verwoorden.

Ik wilde alleen ff aangeven bij de vraagsteller dat er niet echt sprake is van "of het 1, of het ander gebruiken" en dat hij dat dus bij Telfort na zou moeten vragen vóór hij besluit om eventueel bij verhuizing bij Telfort te blijven.

Overigens moet ik ook eerlijk bekennen dat ik wel de discussie rond verhuizen heb gevolgd, maar het me ontgaan is wat nou de uiteindelijke uitkomst ervan was. Want ik meen me ook te herinneren dat het persbericht in twijfel werd getrokken op een gegeven moment.
De uitkomst daarvan was dat de Tweakers van destijds (ben even kwijt wie het was) heeft gewonnen. hij kreeg het oude pakket terug bij verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:18:
[...]

Volgens mij werken beide methoden nog hoor. Als je een eigen 540 hebt kan je nog gewoon opnemen zonder het opnemen pakket. Neemt ie natuurlijk niet in de cloud op. Wil je dat wel graag dan schakelt de HDD opname functie uit en neem je op in de cloud voor 5 euro per maand. Kan niet naar believen uit en aan helaas.
Het probleem is dat In het nieuw Telfort glasvezel pakket je de 540 niet meer kunt gebruiken. Omdat de nieuwe ontvangers ook geen HDD meer hebben kun je alleen nog in de cloud opnemen en daarvoor moet je gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:49:
[...]

Ik denk dat ze het bij Telfort ook niet meer weten, of men blijft langs elkaar praten.
Zie: https://forum.telfort.nl/...svezel-pakket-drama-48970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:27:
[...]

Het probleem is dat In het nieuw Telfort glasvezel pakket je de 540 niet meer kunt gebruiken. Omdat de nieuwe ontvangers ook geen HDD meer hebben kun je alleen nog in de cloud opnemen en daarvoor moet je gaan betalen.
Nee. Op die manier heb je uiteraard gelijk. Ik bedoelde in het oude pakket. Ook daar kent men al een tijd Cloud opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Hey is er gesleuteld aan de streams op het amino platform ?
Bij wij weten waren Discovery , een en canvas ook HD+, maar dat is nu "nog maar" high definition . Of heb ik het onjuist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:04:
[...]

Ik denk dat ze het bij Telfort ook niet meer weten, of men blijft langs elkaar praten.
Ik heb daar ook maar eens even een berichtje achtergelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:59
Ik ga ditzelfde in Juli ook beleven, mbt de verhuizing... Ik vermoed dat het een aardig touwtrekkerij spel gaat worden om in eerste instantie de verhuizing erdoor te krijgen met behoud van het analoge/DVB-C/Amino pakket.

Verhuizing ondertussen al gelukt bij jou Barre73? (of heb ik daar al overheen gelezen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat speelde niet bij mij hoor. Ik heb al een jaar geen Telfort meer maar Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Laatst online: 19:59
Dan ben ik even in de war... Zal wel even terugzoeken in het topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Barre73 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:57:
Dat speelde niet bij mij hoor. Ik heb al een jaar geen Telfort meer maar Vodafone.
En hoe bevalt die overstap? Is wel iets duurder zie ik.

Uit bovenstaande begrijp ik dat ik beter het oude pakket kan proberen te houden (heb een Amino met HDD). Overstappen op het nieuwe platform kan altijd nog.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Was zeker niet duurder. En nog steeds niet. Basis Telfort en basis Vodafone scheelt 8,50 per maand in het voordeel van Vodafone. En dan kijk ik even als nieuwe klant.
Na een jaar ben je de 10 euro combikorting wel kwijt maar daar werkt Vodafone nu aan. Dus ik wacht op een aanbod voor verlenging van mijn abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 17:01
Behalve als je interactieve tv/opnemen wilt, dat is bij Vodafone 12,50 extra terwijl het bij Telfort in de standaard prijs van 46 euro zit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 21:14
Zie ik het nu goed dat in de nieuwe Telfort-propositie de BBC niet meer in HD wordt geleverd? Dit in tegenstelling tot op de Amino, waar (gek genoeg alleen) BBC1 wel in HD wordt geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
RubenDJ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 07:51:
Behalve als je interactieve tv/opnemen wilt, dat is bij Vodafone 12,50 extra terwijl het bij Telfort in de standaard prijs van 46 euro zit.
Nu haal je twee dingen door elkaar. Bij Vodafone kun je een pakket zonder TV nemen en dat kost dan 32,50. TV erbij kost inderdaad 12,50. Daarmee kom je dan op 45 euro en dat staat dus zo goed als gelijk aan Telfort 3 in 1.
Wel graag voor beiden hetzelfde vergelijken.

Opnemen zit bij Telfort niet in de 46 euro. Kost 5 euro extra per maand.Net als bij Vodafone,

Maar mijn punt is dat je als nieuwe klant bij Vodafone het eerste jaar 10 euro korting krijgt op het hele abonnement. En daarmee kom je altijd onder de prijs van Telfort uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Rallye schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:28:
Zie ik het nu goed dat in de nieuwe Telfort-propositie de BBC niet meer in HD wordt geleverd? Dit in tegenstelling tot op de Amino, waar (gek genoeg alleen) BBC1 wel in HD wordt geleverd?
Lijkt nog wel leverbaar maar dan via een HD extra pakket van 7,50

Met het HD Extra pakket maak je optimaal gebruik van je HD-televisie. Het beeld wordt nog scherper, kleuren intenser en het geluid nog mooier. En dat bovenop de 12 zenders die je standaard in HD ontvangt.

Je krijgt toegang tot extra HD-kanalen zoals Comedy Central, Nickelodeon, MTV, History Channel, Eén, BBC One, Eurosport 1 en 2, Animal Planet, Canvas, Nat Geo Wild en E! Entertainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belkida
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-08 12:46
Zijn er mensen bij telfort glasvezel en een eigen mailserver? Sinds gisteren kan ik geen mail meer versturen. Het lijkt erop dat de smarthost smtp.telfortglasvezel.nl eruit ligt. Iemand anders dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:43
Belkida schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:11:
Zijn er mensen bij telfort glasvezel en een eigen mailserver? Sinds gisteren kan ik geen mail meer versturen. Het lijkt erop dat de smarthost smtp.telfortglasvezel.nl eruit ligt. Iemand anders dezelfde problemen?
ik gebruik smtp.telfort.nl op mijn glasvezel en dat werkt prima.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belkida
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-08 12:46
Ja.. Ik kan ook nergens anders naar connecten op poort 25. Ik wordt gewoon keihard geblokt op die poort. Lekker dat ze dat ook doorgeven via de telfort mail.

Ik vraag me af wat er aan de hand is om mij te blokkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Barre73 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:34:
[...]
Nu haal je twee dingen door elkaar. Bij Vodafone kun je een pakket zonder TV nemen en dat kost dan 32,50. TV erbij kost inderdaad 12,50. Daarmee kom je dan op 45 euro en dat staat dus zo goed als gelijk aan Telfort 3 in 1.
Wel graag voor beiden hetzelfde vergelijken.
OK, ik dacht even dat je met 'basis' Alles in 1 bedoelde. Aangezien die 10 euro korting alleen geldt bij een compleet pakket. Bij Telfort kun je volgens mij niet alleen internet afnemen, daar zit altijd minimaal bellen bij. Dus jij vergelijkt ook niet helemaal hetzelfde.

Maar inderdaad, 120 euro korting het eerste jaar is uiteraard goedkoper. Ik wil alleen mijn dvb-c niet kwijt ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
RubenDJ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:03:
[...]

OK, ik dacht even dat je met 'basis' Alles in 1 bedoelde. Aangezien die 10 euro korting alleen geldt bij een compleet pakket. Bij Telfort kun je volgens mij niet alleen internet afnemen, daar zit altijd minimaal bellen bij. Dus jij vergelijkt ook niet helemaal hetzelfde.

Maar inderdaad, 120 euro korting het eerste jaar is uiteraard goedkoper. Ik wil alleen mijn dvb-c niet kwijt ;)
Ik bedoelde met basis ook inderdaad alles in 1 maar dan op de laagste snelheid en zonder extra's maar met evt kortingen. Dan is Vodafone met korting 37,50 en Telfort 46. Dat is 8,50 euro.
Maar bedenk me net dat je bij Vodafone dan nog een decoder voor 5 euro erbij moet nemen om gelijk met Telfort te trekken. Dan is het 3,50 per maand. Dat dan weer wel.

En inderdaad zonder dvbc. Ik heb voor mijn slaapkamer eenmalig de kabel voor UTP vervangen en ik heb geen bezwaar tegen een extra kastje. Voordeel is nu wel dat ik alle zenders van beneden ook boven heb. Dat had ik met de dvbc niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:04:
[...]

Kijk aan... Enige duidelijkheid gegeven door Telfort zelf:

https://forum.telfort.nl/...svezel-pakket-drama-48970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Link werkt niet, moet zijn: https://forum.telfort.nl/...svezel-pakket-drama-48970

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Vreemd... dit had ik via mijn mobiel gepost en alleen maar knip en plak gedaan. Maar goed... dank voor de correctie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, wat zijn de ervaringen van anderen hier (die nog de ITNS propositie hebben) met de A140 icm. het 'pauze-stickje'?

Ik heb het idee dat het stickje dat ik bij mijn A140 heb niet helemaal OK is. Als ik TV heb gepauzeerd (of een zender waar ik al een tijdje naar heb gekeken, heb teruggespoeld), dan gaat vroeg of laat de stream vanaf de USB-stick voor 15 seconden hangen, om daarna weer verder te gaan. Een minuut of 5 later wordt er dan ineens hetzelfde aantal seconden ge-skipped.

Ik heb dus het idee dat het de Amino op een gegeven moment tijdelijk niet lukt om naar de usb-stick te schrijven (wat resulteert in een algehele 'hang' waardoor de de terug gekeken stream ook niet gelezen kan worden) en dat er later dus een 'gat' zit in de stream.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 06:29
eymey schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:55:
Hmm, wat zijn de ervaringen van anderen hier (die nog de ITNS propositie hebben) met de A140 icm. het 'pauze-stickje'?

Ik heb het idee dat het stickje dat ik bij mijn A140 heb niet helemaal OK is. Als ik TV heb gepauzeerd (of een zender waar ik al een tijdje naar heb gekeken, heb teruggespoeld), dan gaat vroeg of laat de stream vanaf de USB-stick voor 15 seconden hangen, om daarna weer verder te gaan. Een minuut of 5 later wordt er dan ineens hetzelfde aantal seconden ge-skipped.

Ik heb dus het idee dat het de Amino op een gegeven moment tijdelijk niet lukt om naar de usb-stick te schrijven (wat resulteert in een algehele 'hang' waardoor de de terug gekeken stream ook niet gelezen kan worden) en dat er later dus een 'gat' zit in de stream.....
Jup, heb precies hetzelfde gehad. Telfort een mailtje gestuurd (jammer dat ik hem niet meer heb) en die zeiden dat je de A140 uit moest zetten, USB stick in je PC stoppen en formatteren, software upgrade uitvoeren, USB stick terug in de A140 en de A140 aanzetten en als het goed is moet het weer goed zijn. Dus ik heb dat gedaan en tot nu toe geen problemen gehad. *fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, ga ik dat eens proberen :). Nooit geschoten, altijd mis .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen zin op op het Telfort forum te registreren, maar even een opmerking over jouw vraag aldaar:
wanener jij om de volgende bewoners van je 'oude' huis te plezieren hen jouw contract laat overnemen (zodat zij DVB-C hebben), heb jij geen contract meer.
wanneer jij verhuist naar een ander 'ITNS huis' kan je bij telfort dus m.i. niet meer je oude contract meenemen (want dat heb je niet meer) en zit je vast aan de nieuwe propositie wanneer je weer Telfort zou willen.

/edit
(en dit is precies waarom ik weinig waarde hecht aan de halve waarheden die op het T forum verkondigd worden door half geïnformeerde medewerkers)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Het is het een of het ander. Er is dus nu bevestigd door Telfort (Stephen in dit geval) dat het oude contract overgenomen kan worden door nieuwe bewoners.
OF dat degene met het oude pakket het alsnog mee kan nemen naar zijn nieuwe woning. Tenzij in die PoP echt geen CATV signaal beschikbaar is. Dat is mogelijk maar die PoP's zijn niet heel ruim gezaaid.

Maar beide opties tegelijk kan nooit. 1 van de 2 bewoners zal een nieuw pakket moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mensen tot voor kort DNS problemen (postcode 3317). Router en netwerkkaart opnieuw opgestart en nu doet ie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:11:
Gestuntel met een verkeerde versie van Eurosport (coax).

https://forum.telfort.nl/...anderen-48798/index2.html

Het is toch niet moeilijk te begrijpen als Eurosport maar voor een beperkt aantal landen de rechten voor de MotoGP heeft deze niet meer op de Europese stream (met NL geluid) kan worden uitgezonden. Daarom heeft Eurosport een aparte aanvoer in gebruik genomen voor de NL markt waarop afwijkend van de Europese stream de MotoGP kan worden uitgezonden.
De juiste versie van Eurosport nu via DVB-C beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:24:
Maar beide opties tegelijk kan nooit. 1 van de 2 bewoners zal een nieuw pakket moeten nemen.
Dat's logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. En die logica had ik graag onder woorden gebracht zien worden door Telfort medewerkers, in het kader van de klant(en) volledig informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik snap je punt niet helemaal Icy. Ton vraagt daar op dat forum of een contractovername door de nieuwe bewoners mogelijk is. Dat wordt bevestigd en zelfs met een link waar je dat kan regelen.

Waarom vind jij dan dat Telfort op dat forum nog ongevraagd extra had moet vertellen dat Ton zelf alleen nog maar een nieuw pakket kan krijgen op zijn nieuwe adres? Dat werd nergens gevraagd dus beetje flauw vind ik om dan te zeggen dat ze halve waarheden vertellen. Tenminste, zo vat ik jouw kritiek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het betreffende topic ging over verhuizen. Ton stelt een vraag over een 'zijpad' en het antwoord daarop is in het kader van het topic verwarrend.
1) bij verhuizing kan je DVB-C houden als je erom vraagt
2) bij verhuizing kunnen nieuwe bewoners het oude contract overnemen en dus DVB-C krijgen.

Conclusie van een argeloze henk/ingrid/jip/janneke lezer: het kan allebei.

Maar je hebt gelijk, ik irriteer me al een poosje aan de halve leugens van Telfort. Dat je een overzicht krijgt voorafgaand aan overzetten bijvoorbeeld (hebben velen, waaronder ik, niet gehad), of dat er bij overzetten niets verandert (maar stiekem geen news meer, en een verhoogde snelheid waar ik niet om heb gevraagd), de glasharde leugen dat ze het pakket zoeken dat het best past bij wat je had, etc.
En als toppertje de vraag 'hebben jullie de bitrate op DVB-C verlaagd?' waarop men ontkennend antwoordde. Bij eindeloos doordrukken kwam de reaktie dat de leverancier van Telfort (rara, wie zou dat nu toch zijn) de bitrate had verlaagd. Maar Telfort dus niet. 8)7

Ik kots van dit type misleidende communicatie.

Dan heb ik het nog niet eens over onzin als digital video broadcasting analoog noemen, of onzintermen als 'modembeschermer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het vergaand met IcyK eens zijn. Ondanks dat ik erg "logisch" dekend ben (1 contract kan maar aan 1 perceel of persoon gekoppeld zijn) is het wel een feit dat Telfort (maar zij zijn niet de enige, het is een standaard kwaal geworden) uitsluitend op de directe vraag antwoord en niet echt compleet antwoord.

Ondanks dat ik niet tot de henk/ingrid/jip/janneke categorie behoor zat ik op een gegeven moment vast aan een nieuw abonnement. Stom maar goed ik had zelf "ja" gezegd. Kon ik mee leven.

Maar ik had altijd al (vanaf Lijbrandt) incl. telefonie abo. Wat blijkt toen eindelijk de 1e rekening kwam. Een dikke vette telefoonrekening. Bleek dat er geen abo was ingesteld. Uiteraard had ik dat kunnen weten als ik nauwkeurig de bevestiging had gelezen maar in mijn optiek was het logisch en normaal als Telfort dit aut. had meegenomen.

Al dit soort misselijke praktijken (die passen bij oplichtertjes) zijn voor mij reden om zo snel mogelijk Telfort in te ruilen voor of Fiber of UPC..

Ik weet dat dit soort "misverstanden" vrij vaak optreden en leveranciers (m.n. dienstverleners) zouden deze makkelijk kunnen voorkomen door personeel in te zetten wat niet Het Protocol volgt maar met de klant echt meedenkt en hem behoed voor missers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 08:51:
….
Al dit soort misselijke praktijken (die passen bij oplichtertjes) zijn voor mij reden om zo snel mogelijk Telfort in te ruilen voor of Fiber of UPC..
….
Vergis je niet in UPC, die gebruiken dat soort praktijken ook weet ik uit eigen ervaring.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Kan ik als Telfort-glasvezel klant gewoon een Arcadyan HMB2260 aansluiten ipv een Amino?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

IP adres veranderd nu echt heel vaak heb ik het idee.

Is er iets waarmee ik dat kan loggen o.i.d.?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
TommyGun schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:44:
Kan ik als Telfort-glasvezel klant gewoon een Arcadyan HMB2260 aansluiten ipv een Amino?
als je gebruik maak van een amino kan je geen Arcadyan aansluiten. De arcadyans kunnen alleen gebruikt worden bij nieuwe telfort klanten. Ook kunnen de nieuwe klanten geen gebruik maken van amino's.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dembar schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:52:
[...]

als je gebruik maak van een amino kan je geen Arcadyan aansluiten. De arcadyans kunnen alleen gebruikt worden bij nieuwe telfort klanten. Ook kunnen de nieuwe klanten geen gebruik maken van amino's.
OK jammer. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf circa 17:30 is Internet als dikke stroop. Vrijwel alle websites openen erg sloom Postcode 1339KP. Niemand verder een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
albino71 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:49:

k heb geen idee of je het kan loggen maar je kan het zelf checken via bv http://www.watismijnip.nl/.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 10:44

GerkeP

Vragen mag altijd........

albino71 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:49:

In je router? logging daarvandaan naar syslog sturen?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Laatste off topic...

Heb een openwrt router, maar kan zo niet vinden hoe ik daarmee mijn wan ip zou kunnen loggen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Meer mensen last dat History geen NL ondertiteling heeft. ipTV animo platform (7103 Winterswijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:26:
Laatste off topic...

Heb een openwrt router, maar kan zo niet vinden hoe ik daarmee mijn wan ip zou kunnen loggen.
https://kuther.net/howtos...ll-openwrt-remote-rsyslog

Mocht een usb stick in de router hebben kun je daar ook de log naar toe schrijven

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2015 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Laatst online: 17:02
Ligt het aan mij of doet de Telfort iPad app het niet om TV te kunnen kijken? (Glasvezel - Kom van Lijbrandt en gebruik nog de gerelabelde app van Telfort)

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Laatst online: 17:02
Vreemd.
Normaliter kan ik prima TV kijken op mijn iPad via de App.
Heb net mijn Amino M540 aangezet en vervolgens deze in de iPad App geselecteerd, zodat ie er naartoe probeert te connecten.
Vervolgens kan ik nu wel weer tv kijken.
Net of ie af en toe connectie moet hebben met de settopbox.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12
toxict schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:04:
Vreemd.
Normaliter kan ik prima TV kijken op mijn iPad via de App.
Heb net mijn Amino M540 aangezet en vervolgens deze in de iPad App geselecteerd, zodat ie er naartoe probeert te connecten.
Vervolgens kan ik nu wel weer tv kijken.
Net of ie af en toe connectie moet hebben met de settopbox.
Normaal hoeft mijn Amino 540 niet aan te staan, maar vanmorgen ook het probleem. Geen tv-gids, geen live tv. Herstart Amino helpt niet.

Nu net gekeken, en het werkt weer zoals het moet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 22:23
Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Ik heb de oude propositie glasvezel. Ik heb maar 1 netwerkkabel naar de woonkamer vanaf de meterkast, maar wil deze zowel gebruiken voor internet als TV op de animobox. Ik wil het oplossen met twee managed switches (TP-LINK TL-SG108E). Ik heb dit topic al doorgespit, maar kom er niet helemaal uit wat betreft de instellingen (de Animo blijft eggen dat er geen netwerkverbinding is).

In de meterkast heb ik een UTP kabel van de TV poort van de Genexis aangesloten op poort 8 van de switch. Van poort 3 loopt de netwerkkabel naar de woonkamer. Deze komt daar binnen op poort 1 van de andere switch en vanaf poort 8 loopt er weer een kabel naar de Animo.

Ik zit al een paar uur te klooien in de tool met VLAN settings maar krijg het niet werkend; iemand enig idee hoe ik dit het beste kan configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 19:33
Marc1983 schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:35:
Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Ik heb de oude propositie glasvezel. Ik heb maar 1 netwerkkabel naar de woonkamer vanaf de meterkast, maar wil deze zowel gebruiken voor internet als TV op de animobox. Ik wil het oplossen met twee managed switches (TP-LINK TL-SG108E). Ik heb dit topic al doorgespit, maar kom er niet helemaal uit wat betreft de instellingen (de Animo blijft eggen dat er geen netwerkverbinding is).

In de meterkast heb ik een UTP kabel van de TV poort van de Genexis aangesloten op poort 8 van de switch. Van poort 3 loopt de netwerkkabel naar de woonkamer. Deze komt daar binnen op poort 1 van de andere switch en vanaf poort 8 loopt er weer een kabel naar de Animo.

Ik zit al een paar uur te klooien in de tool met VLAN settings maar krijg het niet werkend; iemand enig idee hoe ik dit het beste kan configureren?
Is het niet zo dat de TV poort en de internet poort van het modem al op een eigen VLAN zitten? Met andere woorden: uit de TV-poort ga je geen internet krijgen. Maar er zijn vast mensen die hier meer over kunnen zeggen dan ik ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Marc1983 schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:35:

Ik heb deze "handleiding" gebruikt: productreview: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E review door jbouwh.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:27

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb het met 2 van deze opgelost:

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NTAwWDUwMA==/z/2ZYAAOxyOypSV90b/$(KGrHqNHJFQFI+jsQwdyBSV90bISiQ~~60_35.JPG

Deze gebruikt 4 aders per uitgang.
Je hebt wel max 100Mb/s, maar je kan de router in de huiskamer zetten zodat de rest van je netwerk op 1Gb/s zou kunnen.
Bijkomend voordeel is dat je niet 2 switchen constant in bedrijf hoeft te hebben.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een link want tot nu toe heb ik altijd met de hand staan mieren om dit op deze manier te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Speedy-Andre schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:45:
Ik heb het met 2 van deze opgelost:

[afbeelding]

Deze gebruikt 4 aders per uitgang.
Je hebt wel max 100Mb/s, maar je kan de router in de huiskamer zetten zodat de rest van je netwerk op 1Gb/s zou kunnen.
Bijkomend voordeel is dat je niet 2 switchen constant in bedrijf hoeft te hebben.
Ik zie niet hoe je met deze "splitter" het voor elkaar kan krijgen om met 1 UTP kabel signaal uit 2 poorten van je Genexis in je woonkamer te krijgen...
Lijkt mij nog steeds maar 1 manier voor, namelijk met VLANS, en dus met 2 managed switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G8rb8n
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:58
Voor 100 MB verbinding zijn 4 aders voldoende. Gigabit heeft er 8 nodig. Heb het hier ook zo opgelost naar de woonkamer, 2 keer 100 MB over 1 kabel. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:07:
Heb je een link want tot nu toe heb ik altijd met de hand staan mieren om dit op deze manier te doen.
Het mag eigenlijk niet maar bij deze :)
Je hebt nog andere koppelstukjes nodig (female-female) om het ding aan de kabel naar de huiskamer te knopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.kabeldirect.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/65x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/r/j/rj45-rj45_1.jpg

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 22:23
Bedankt voor de link. Ik heb al wat zitten proberen vanavond, maar het is me nog niet gelukt. Gebruikt Telfort (oude propositie) ook VLAN 1 voor internet en 2 voor TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn weten komen er uit de Genexis bij de oude propositie UNtagged vlans.
Je moet deze op je managed switch dus zelf een tag geven.

Daarna kan je ze beide (beide met een andere tag) samen over één kabel transporteren en aan de andere kant van die kabel weer ontvlechten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Internet down hier... Wie nog meer?
Of gaat mn Genexis stuk...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Marc1983 schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:54:
[...]

Bedankt voor de link. Ik heb al wat zitten proberen vanavond, maar het is me nog niet gelukt. Gebruikt Telfort (oude propositie) ook VLAN 1 voor internet en 2 voor TV?
Wat @IcyK ook al zegt:

Telfort (oud) gebruikt geen VLAN's. TV komt untagged uit poort 2 van je NT.

Je zal dus zelf VLAN's moeten 'verzinnen' en die toewijzen aan de poort(en) die je wil. Pas wel op als je je LAN ook een VLAN tag wil geven. Als je je switch web interface niet ook in dat VLAN laat luisteren kan je jezelf buiten sluiten, dus houd sowieso 1 poort gewoon ff op z'n default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
The Milkman schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 01:24:
Internet down hier... Wie nog meer?
Of gaat mn Genexis stuk...
Hier vanaf januari een stabiele verbinding (uitgezonderd de stroomstoring in Noord Holland). Ik neem aan dat je hebt uitgesloten dat je router brak is. Kans bestaat dan dat je Genexis modem kuren heeft, zeker als het probleem zich na een reset (of uurtje helemaal de stroom eraf) blijft voordoen. Je zou er eigenlijk maanden geen omkijken naar moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dit weekend heb ik op de Amino een aflevering van Game of Thrones opgenomen (niet per sé nodig omdat je ook HBO on demand hebt, maar als test). Tot mijn verbazing was de opname niet in surround, maar in stereo. Via HBO On demand was de aflevering wel met surround. Is iemand dit al eerder opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:23
Vandaag ging mijn glasabbo in. Alles werkte gelijk, had alleen rotte hdmi kabel gekregen bij mijn setopbox.
Nu ff combivoordeel activeren. We hebben 2 telefoon abbo's bij telfort, kan ik nu 2 keer combivoordeel krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Rallye schreef op woensdag 22 april 2015 @ 07:47:
Dit weekend heb ik op de Amino een aflevering van Game of Thrones opgenomen (niet per sé nodig omdat je ook HBO on demand hebt, maar als test). Tot mijn verbazing was de opname niet in surround, maar in stereo. Via HBO On demand was de aflevering wel met surround. Is iemand dit al eerder opgevallen?
Opgenomen zeg je. Was de uitzending op TV dan wel in surround?
Vermoed van niet, dus dan kan hij dit er moeilijk bij verzinnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Hellboy! schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:12:
Vandaag ging mijn glasabbo in. Alles werkte gelijk, had alleen rotte hdmi kabel gekregen bij mijn setopbox.
Nu ff combivoordeel activeren. We hebben 2 telefoon abbo's bij telfort, kan ik nu 2 keer combivoordeel krijgen?
Alleen als je kiest voor dubbele minuten/sms/MB's krijg je ze op beide abo's. Elke andere variant is helaas max 1 per adres, zie de FAQ.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
thefox154 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:19:
[...]

Opgenomen zeg je. Was de uitzending op TV dan wel in surround?
Vermoed van niet, dus dan kan hij dit er moeilijk bij verzinnen :9
Opnemen zal waarschijnlijk niet op de HDD zijn geweest maar in de cloud? In dat geval snap ik het wel want dan zou het me niet verbazen als de surroundtrack niet meegestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:23
RubenDJ schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:58:
[...]

Alleen als je kiest voor dubbele minuten/sms/MB's krijg je ze op beide abo's. Elke andere variant is helaas max 1 per adres, zie de FAQ.
Je hebt idd gelijk, telfort belde me al.
Krijg nu een jaar gratis ook een 2e setopbox. Alles werkte vanochtend gelijk, dus ben blij :)
Heb nog het oude abonnement, dus met dvb-c. Heb de coax kabel nu weer via een splitter i.p.v. een versterker, die ga ik op marktplaats zetten.

Nu nog kijken hoe ik kan opzeggen bij Ziggo, heb formulier vorige week al ingevuld, nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 21:45

Peetman

Tjah....

Sinds gisteren ook aangesloten op glasvezel (nieuwe propositie).

Helaas bij ons niet helemaal goed gegaan. Telefoon doet het niet. In de Experia Box staat ook geen Voip account ingesteld. Gelijk maar even contact gezocht via Twitter, als het goed is gaan ze me vandaag of morgen bellen.

Verder was mij telefonisch verzekerd dat Telfort na succesvol aansluiten aan Ziggo zou doorgeven dat we afgesloten konden worden. Nou, mooi niet. Van zondag op maandag werd Ziggo afgesloten terwijl we dinsdag de afspraak met de monteur hadden voor installatie van het glasvezelmodem.
Dus die overstapservice werkt nog niet vlekkeloos.

Internet en TV doen het in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzeggen moet je altijd zelf doen en pas nadat het nieuwe werkend is. Kost je hooguit eenmalig een maand extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 21:45

Peetman

Tjah....

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:58:
Opzeggen moet je altijd zelf doen en pas nadat het nieuwe werkend is. Kost je hooguit eenmalig een maand extra.
Dat is ergens wel waar. Maar aan de andere kant: ze bieden wel een overstapservice. En ze hebben mij aan de telefoon verzekerd dat Ziggo pas zou afsluiten als zij dat aan Ziggo zouden laten weten. En dat zouden ze pas doen nadat hier alles was aangesloten. Overigens vind ik een maand dubbele abonnementskosten om in dit geval niet 1 dag zonder internet te zitten een hoop geld.
Het is meer irritatie dan daadwerkelijke overlast. Zeker met wifi van de buurman en 3g op onze telefoons.

Overigens doet de telefoon het inmiddels ook. Helaas heb ik niet zelf de telefoon opgenomen toen ze hierover belden, dus weet niet of Telfort nou nog iets heeft gedaan of dat het ook zonder mijn twitteractie was gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:48:
Over het 1080i / 1080p verhaal: in het begin had ik mijn amino per ongeluk op 1080p staan. Dan merkte ik om de zoveel tijd dat het beeld even voor een seconde zwart werd, en daarna direct terug kwam. Op 1080i heb ik daar geen last van. Het lijkt wel alsof er op dat moment even een of andere buffer in de Amino wordt leeggegooid.
Dat probleem had ik hier ook, bij 1080i inderdaad niet. Helaas staat die setting weer op Auto na een stroomstoring of zo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

TommyGun schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:07:
[...]

Dat probleem had ik hier ook, bij 1080i inderdaad niet. Helaas staat die setting weer op Auto na een stroomstoring of zo |:(
Nu je het zegt, de afgelopen dagen had ik dat fenomeen ook weer. Straks eens even kijken in het menu of die setting weer versprongen is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cezi
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 15:52

cezi

BIG is bad...

laatste dagen steeds problemen met gmail die zeurt over geen connectie kunnen maken;
even speedtest gedaan: 39 down 16 up
dat is wel erg zuinig voor mijn 50/50 abo
postcode 8166
andere mensen ook laatste dagen minder snelheid?

[ Voor 3% gewijzigd door cezi op 23-04-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
cezi schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:17:
laatste dagen steeds problemen met gmail die zeurt over geen connectie kunnen maken;
Afbeeldingslocatie: http://ayt.nl/chris/tsp.jpg

Postcode 1211, dit tijdens het kijken van IPTV. Heb je al een reset van modem/router geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:44
cezi schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:17:
postcode 8166
Als je de standaard toegewezen DNS servers van Telfort gebruikt dan zou ik eens proberen om een andere te gebruiken, bijvoorbeeld die van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4). Dit heeft voor mij de meeste problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Jorick schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:04:
[...]

Als je de standaard toegewezen DNS servers van Telfort gebruikt dan zou ik eens proberen om een andere te gebruiken, bijvoorbeeld die van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4). Dit heeft voor mij de meeste problemen opgelost.
Andere DNS servers zouden geen impact moeten hebben op snelheid, aangezien DNS-servers alleen gebruikt worden om een IP-adres te resolven. Zodra dat gebeurd is zou je in een speedtest daar geen enkel verschil ik moeten zien.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Barre73 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:59:
[...]
Opnemen zal waarschijnlijk niet op de HDD zijn geweest maar in de cloud? In dat geval snap ik het wel want dan zou het me niet verbazen als de surroundtrack niet meegestuurd wordt.
Inderdaad in de Cloud (ik zat in de pilot met mijn M540's). Het zou toch wel erg droevig zijn als ze ook bij opnames de surround erafhalen (bij de gewone uitzendingen van de publieken erger ik mij daar ook al dagelijks aan; die kijk ik dus via DVB-C en de commerciëlen via de Amino). Bij opnames van de Voice of Holland (voor vrouw en kinderen) is me nooit opgevallen dat surround eraf ging.

Ik zal hier eens mee experimenteren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:44
Luuk1983 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:08:
[...]

Andere DNS servers zouden geen impact moeten hebben op snelheid, aangezien DNS-servers alleen gebruikt worden om een IP-adres te resolven. Zodra dat gebeurd is zou je in een speedtest daar geen enkel verschil ik moeten zien.
Klopt wat betreft de snelheid, echter was mijn suggestie meer gericht op de verbindingsproblemen die cezi ervaart in Gmail. Zelf heb ik dit soort meldingen ook verscheidene keren gehad en sinds ik de DNS van Google gebruik heb ik die problemen niet meer.

De snelheid die je meet volgens speedtest.net is ook niet altijd 100% betrouwbaar, soms kan het zijn dat de gekozen server er voor zorgt dat je meting lager uitvalt. Als je meerdere runs doet via verschillende servers en je zit constant onder de snelheid die je hoort te behalen dan is het aannemelijk dat je een probleem met je verbinding hebt.

Heb overigens ook 50/50 Telfort abbo en woon redelijk in de buurt van Emst en hier (8103) geen problemen:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4310976011.png

[ Voor 7% gewijzigd door Jorick op 23-04-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cezi
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 15:52

cezi

BIG is bad...

dank voor reacties; ik gebruik een alternatieve resolver (208.67.222.222)
vanmorgen al een reset (2 zelfs) van de router gedaan toen de computers alle verbinding met de buitenwereld verloren was; ook al zo raar...

maar, nu komt-ie, zojuist nieuwe speedtest gedaan met als resultaat: 61/73
gekker moet het niet worden,
ziet telfort hier soms mee te koekeloeren? :-)

wou plaatje meesturen in dit bericht maar zie nergens de knop om een attachment mee te sturen, kijk ik er overheen of moet ik daarvoor een betaald abo hebben bij tweakers? :-)

[ Voor 0% gewijzigd door cezi op 23-04-2015 16:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Speedtest vind ik boven de 50mbit sowieso gigantisch onbetrouwbaar. In wat mindere mate de download, maar ik grote mate de upload is van de deelnemende server simpelweg niet voldoende om 100mbit vol te kunnen trekken. Probeer deze eens: http://speedtest.onsbrabantnet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:38:
[...]
Het mag eigenlijk niet maar bij deze :)
Je hebt nog andere koppelstukjes nodig (female-female) om het ding aan de kabel naar de huiskamer te knopen.
[afbeelding]
In de tussentijd dit (http://www.cablers.nl/epa...iproof/Products/695002300) gevonden. Handiger want minder verloopstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:36:
[...]

In de tussentijd dit (http://www.cablers.nl/epa...iproof/Products/695002300) gevonden. Handiger want minder verloopstukken.
Wat een briljante naam!!! De UTP optimizer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mooi prijsje, met deze heb je geen andere koppelstukjes meer nodig :)
De naam zegt wat het ding doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
cezi schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:32:
wou plaatje meesturen in dit bericht maar zie nergens de knop om een attachment mee te sturen, kijk ik er overheen of moet ik daarvoor een betaald abo hebben bij tweakers? :-)
Wanneer je een bericht schrijft kan je naast de knop "plaats reactie / verstuur" ook op de link "bekijk reactie / toon voorbeeld" klikken. Wanneer je op die link klikt, krijg je een uitgebreid edit venster te zien. Of bedoelde je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:27
Half uurtje geleden vloog m'n internet eruit. Na herstart van modem en router heb ik weer eens een ander IP-adres gekregen, grrrr :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mr Magic schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 01:37:
Half uurtje geleden vloog m'n internet eruit. Na herstart van modem en router heb ik weer eens een ander IP-adres gekregen, grrrr :@
Ik had vanochtend ook geen internet. WAN kant op de router release/renew en nu doet ie het weer (vermoed weer een DNS storing) maar ik heb gewoon mijnzelfde IP adres (postcode 3317).
Pagina: 1 ... 23 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20