[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 22 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:32
GerHo schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:46:
Vraag: ik heb nu een Telfort glasvezel 100Mb/100Mb voor Internet. Hiervoor bij XMS maar gemigreerd naar Telfort. Nu wil ik mijn abbo verhogen naar 500Mb/500Mb. Volgens de diverse sites alleen mogelijk bij KPN of XS4ALL. Alle ander providers "bleren" dat zij ook 500/500 kunnen leveren op mijn postcode maar puntje bij paaltje uiteindelijk alleen maar 100/100. Nu hangt er bij mij thuis een packet-front met 100Mb Ethernet voor Internet, 100Mb voor IPTV en coax voor DVB-C/analoog TV + PSTN rj11. Bij een upgrade naar 500/500 moet de packetfront door iets anders worden vervangen. Heeft iemand deze upgrade al aangevraagd en wat komt er dan i.p.v. de packetfront? ben nl een beetje bevreest dat de PoP in deze wijk geen 500mb/500mb kent. Bij XS4all/KPN helpdesk navragen heeft geen zin: helpdesk snapt er geen jota van wat je bedoeld.. Als ik van provider ga wisselen en KPN of XS4all kan uiteindelijk toch geen 500/500 leveren, ben ik mooi de sjaak.
Je hebt een dubbelpost geplaatst. Zie mijn antwoord op je vraag in het XMS topic.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Klopt, ik had op beide fora gepost. Topic kan gesloten worden. Nogmaal dank voor de reacties.http://tweakimg.net/g/s/coool.gif
Barre73 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:22:
[...]

Je hebt een dubbelpost geplaatst. Zie mijn antwoord op je vraag in het XMS topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:47
Mail op halen gaat ook wel lekker hier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Voor het account ********.telfort.nl kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Er is een time-out opgetreden tijdens de communicatie met de server.

Server: 'pop3.telfort.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC19
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee

Laat maar is al weer opgelost na een reboot!

[ Voor 6% gewijzigd door tita_tovenaar op 27-03-2015 11:48 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:56:
MotoGP op Eurosport niet bij CanalDigitaal en TV Vlaanderen
http://www.totaaltv.nl/ni...aal-en-tv-vlaanderen.html

Bij IPTV wel beschikbaar maar de EPG klopt niet.
De EPG is nu aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen hier op dit forum van Telfort.
Ik heb sinds 2012 glasvezel hier in Winterswijk. Dit is mede door de inzet van Winterswijk op glas beschikbaar gekomen. http://www.winterswijkopglas.nl/ Nu zijn wij van Concepts ict naar Telfort gemigreerd voor een tijd terug.Het bevalt mij prima alleen heb ik nu 100MB internetsnelheid en zou graag naar de 200 MB willen. Wie o wie kan mij vertellen wanneer hier in Winterswijk die 200 ook beschikbaar komt? de 500 zou ook mooi wezen. Als je de helpdesk belt of twittert wordt je niet veel wijzer. Misschien is er hier iemand wie wat meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Als het er nog niet is, dan nog wel in 2015. Dat heeft KPN zelf aangegeven begin dit jaar.

Hier al gekeken?
http://netco.fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 11:55
Hi allemaal, ik ben door de overname van Lijbrandt bij Telfort terecht gekomen. Overschakeling ging vrij soepel, alleen zie ik dat mijn 100/100 connectie op speedtest.net niet verder dan 79/83 komt. Voor de overname was dit dicht bij de 92/92 (limiet van de firewall). Ping is ook van 5ms strak naar 7-9ms gegaan. Ik heb firewall, switches en PC's al gereset, maar het lijkt wel gelimiteerd op 80Mbit. Iemand anders ook die ervaring?

[ Voor 9% gewijzigd door scsirob op 29-03-2015 13:33 ]

To terminate or not to terminate, that's the question...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:45

servies

Veni Vidi Servici

Barre73 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 23:54:
Als het er nog niet is, dan nog wel in 2015. Dat heeft KPN zelf aangegeven begin dit jaar.

Hier al gekeken?
KPN kennende wordt het dan 2017...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
servies schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:07:
[...]

KPN kennende wordt het dan 2017...
Flauwe opmerking. Momenteel worden in rap tempo PoPs omgebouwd. Zeker die uit de eerdere jaren. Je ziet hier op GoT steeds meer meldingen dat mensen ineens wel 500 Mbit kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:45

servies

Veni Vidi Servici

Barre73 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:24:
[...]

Flauwe opmerking. Momenteel worden in rap tempo PoPs omgebouwd. Zeker die uit de eerdere jaren. Je ziet hier op GoT steeds meer meldingen dat mensen ineens wel 500 Mbit kunnen krijgen.
Ja, misschien flauw...maar beloftes van KPN heb ik (veel) vaker gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
scsirob schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:31:
Hi allemaal, ik ben door de overname van Lijbrandt bij Telfort terecht gekomen. Overschakeling ging vrij soepel, alleen zie ik dat mijn 100/100 connectie op speedtest.net niet verder dan 79/83 komt. Voor de overname was dit dicht bij de 92/92 (limiet van de firewall). Ping is ook van 5ms strak naar 7-9ms gegaan. Ik heb firewall, switches en PC's al gereset, maar het lijkt wel gelimiteerd op 80Mbit. Iemand anders ook die ervaring?
had ik ook nij overgang van Lijbrandt naar Telfort. Bij mij was de FW van de amino's niet goed geladen en er waren twijfels over de bootfile in de Genexis . Je genexis unit even 30 min van stroom af en daarna de FW opnieuw downloaden van je Amino((FW upgrade in instellingen menu van je amino) en als het goed is ben je weer up and running met de juiste snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
TripleNL schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:55:
[...]

had ik ook nij overgang van Lijbrandt naar Telfort. Bij mij was de FW van de amino's niet goed geladen en er waren twijfels over de bootfile in de Genexis . Je genexis unit even 30 min van stroom af en daarna de FW opnieuw downloaden van je Amino((FW upgrade in instellingen menu van je amino) en als het goed is ben je weer up and running met de juiste snelheden
Bedankt voor de tip! Ik ga het straks even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ik heb de laatste tijd issues met de Amino M532. Af en toe heeft deze last van het weergeven van het kanaal. De menu bar en de menu opties worden wel weergegeven. Als ik via het menu de STB herstart is het weg en werkt het weer prima.

Herkent iemand dit? en wat zou ik eventueel kunnen doen?

Ik had zelf via Marktplaats een andere Amino gekocht, maar deze doet precies hetzelfde. Het glasvezel modem (Genexis) is ook al een keer gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 21:14
Eh "last van het weergeven van het kanaal". Wat bedoel je? Je kijkt toch naar een bepaald kanaal? Of begrijp ik het niet goed en wordt het kanaalnummer weergegeven, terwijl de zender niet wordt gewisseld?
Kun je het probleem nog eens uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Wanneer ik de Amino inschakel zie ik wel op welk kanaal er wordt afgestemd door de infobalk onderin, maar er komt geen beeld. Als ik via de afstandsbediening van kanaal verwissel dan zie ik dat ook weer via de infobalk echter lukt het niet om beeld te krijgen.

De tv geeft op deze momenten wel het beeld van de infobalk en het menu weer. Als ik dan vervolgens, via het menu, de amino reboot dan heb ik weer beeld.

[ Voor 8% gewijzigd door marigo op 30-03-2015 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Laatst online: 09-08-2023
scsirob schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:57:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik ga het straks even proberen.
Heeft het resultaat gehad.
Mij viel het ook op dat de snelheid lager was als voor de overgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:00:
Gisterenavond was niet meer te kijken na het iptv signaal allemaal blokjes en een reboot van de Amino gaf geen verbetering. De coax maar aangesloten en via DVB-C verder gekeken.

De laatste weken komt het wel vaker voor dat de Amino A140 en M540 blokjes geven en het beeld en geluid daarna vast loopt. Een reboot van de Amino lost het vaak tijdelijk op. De blokjes treden vooral op in de avond op 17.30 - 21.00 maar ook het bekijken van de cloudopnames en begingemist (bij zowel SD als HD zenders)

Meer mensen met dit probleem?
Ik heb hier ook sinds een paar dagen last van. Postcode 3315.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
henrickus schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:42:
[...]

Heeft het resultaat gehad.
Mij viel het ook op dat de snelheid lager was als voor de overgang
Nope. Zelfde snelheid. Ik ben niet 100% zeker dat het aan de lijn ligt. Ik heb pas mijn firewall firmware geüpdate, daar kan het ook aan liggen. Laptop rechtstreeks aan de lijn (yuk..) geeft een keer 10ms ping en 60/45, maar ook een 5ms met keer 95/75. Hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:03
Misschien meer mensen die er last van hebben sinds de overgang?
Errieseeka schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:07:
Beste,

Sinds begin februari ben ik overgegaan van XMS glasvezel naar Telfort glasvezel. Ik heb echter het idee dat de stabiliteit sindsdien slecht is. Ik heb regelmatig dat er periodes zijn dat ik een eeuwigheid moet wachten voordat iets simpels als een Google search tot stand komt. De browser blijft dan maar aangeven dat hij aan het laden is echter het duurt maar en het duurt maar. Als ik dan na een tijdje de browser ververs dan springt hij direct naar de desbetreffende pagina. Wanneer ik FIFA online speel merk je dit nog het beste. Stel ik speel 10 potjes, bij 3/4 wordt ik eruit gegooid omdat mijn connectie met de EA servers verbroken is. Echter is mijn ps4 nog wel met mn WIFI netwerk verbonden maar er komt gewoon geen data doorheen lijkt het.

Het lijkt er dus op dat ik om de zoveel tijd een 'gat' van een aantal seconden in mijn internet heb. Heel vervelend.

Ik heb één week geleden alles gereset. Modem uur lang van het stroom, router met een pinnetje een hardreset gedaan. Ook het SSID van het netwerk veranderd. Nog steeds deze problemen. Het is zelfs zo dat het bij een bekabelde connectie problemen geeft.

Wat gegevens:
- Telfort glasvezel 100Mb
- Genesix modem
- Asus RT-AC68U

Zijn er zo 123 oorzaken/oplossingen te geven en is er een manier om mijn stabiliteit te testen?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@Errieseeka , dat klinkt allemaal niet goed. Firewall kan probleem zijn maar dat is even makkelijk testen door hem even uit te zetten ( niet te lang ;-) )
Maar als het aanblijft last even telfort naar de "lijn kijken". Bij je papieren heb je een telefoonnummer specifiek voor telfort glasvezel klanten (meen 0800 1200 000) . Bel ze even (zelf goede ervaringen mee) en wie weet valt er wat te achterhalen.

Heb zelf na migratie namelijk geen verschil in snelheden of stabiliteit bemerkt...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier al gekeken?
Barre73 bedankt voor de info
ik wacht wel af en hou deze link in de gaten :)

Wat ik zo gezien heb zijn ze wel bezig want diverse postcode's zijn al upgedate naar de 500MB ipv 100

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@marigo: wel vreemd dat beide Amino's dat doen. Anders had ik gedacht dat je beeldinstelling niet goed was, bojvoorbeeld een te hoge resolutie ingesteld. Nu zou ik het niet weten (of je moet bij beide de beeldinstelling fout hebben). Dan is het wel weer gek dat hij later wel beeld geeft.....

Eens een andere switch proberen?

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 30-03-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33

Hier al gekeken?
FttH is hier niet beschikbaar en dat typende vanaf een glas verbinding op het zelfde adres.
Lijkt er op dat die tool niet up to date is of dat ze onze oude portaal mini popjes in het verdom hoekje gestopt hebben.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@fast-server

deze tool is voor mijn postcode gebied ( 1300-1379, Almere) wel correct
Feb 2015 voor FTTH upgrade beschikbaar en vectoring op bepaalde postcodes wordt opgeleverd en dat is ook zichtbaar

wellicht toch "verdomhoektheorie ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Kan bijna niet anders.

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/utrp4c963/kpn.png

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Was al langer bekend. Bepaalde portaal PoPs zijn uit de leverstraat gehaald. Zie ook het XMS topic daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Kan je als Telfort glasvezel abonnee nu wel op je pc tv kijken via iTV online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@Barre
Ik kan dat stukje zo niet 1 2 3 terug vinden, kun je hier een linkje plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
Iemand enig idee wat iTV 1HD en 2HD betekent? Ik heb 1HD via koper en 2HD via glas...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Maximaal 2 HD ontvangers volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 22:27

Fiber

Beaches are for storming.

fast-server schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:56:
@Barre
Ik kan dat stukje zo niet 1 2 3 terug vinden, kun je hier een linkje plaatsen?
Vanaf hier ongeveer, zelfde gedoe in Leiden en Nijmegen.

Nick39 in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"

Relevant is dat je als je dat wil daar toch een glasvezelaansluiting kan krijgen, maar dan alleen bij Telfort en alleen via een speciale procedure door rechtstreeks te bellen met Reggefiber die dan je aansluiting regelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Fiber op 31-03-2015 18:12 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dit zou kort door de bocht betekenen dat in die portaal gebieden als het glasnetwerk vervangen zou moeten worden we weer terug moeten naar dsl.

Geen wonder dat ze hierover angstvallig hun mond over dichthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:01
Gangster93 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:49:
Kan je als Telfort glasvezel abonnee nu wel op je pc tv kijken via iTV online?
Dat kan als je de nieuwe glasvezelpropositie van Telfort hebt (met experiabox en arcadyan ontvangers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:01:
[...]

Barre73 bedankt voor de info
ik wacht wel af en hou deze link in de gaten :)

Wat ik zo gezien heb zijn ze wel bezig want diverse postcode's zijn al upgedate naar de 500MB ipv 100
Ik zie het ook. Van de 5 PoPs in Winterswijk is er nu eentje omgebouwd en blijkbaar direct opengesteld. De andere vier zullen dan naar ik aanneem niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Rallye schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:15:
@marigo: wel vreemd dat beide Amino's dat doen. Anders had ik gedacht dat je beeldinstelling niet goed was, bojvoorbeeld een te hoge resolutie ingesteld. Nu zou ik het niet weten (of je moet bij beide de beeldinstelling fout hebben). Dan is het wel weer gek dat hij later wel beeld geeft.....

Eens een andere switch proberen?
Ik heb de Amino rechtstreeks aan de outlet gekoppeld van de Genexis, maar dan komt het issue ook voor.
De work around om de box opnieuw op te starten verhelpt het issue. Leer er wel mee leven.

Thx iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Heb de firmware al eens opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@marigo, ik zou even een FWupdate forceren nu hij ook direct aan de genexis gekoppeld is. Baat het niet, dan schaad het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij heb ik nu glasvezel via Telfort thuis. Met XMS nooit problemen gehad, dus ik ben benieuwd hoe dat met Telfort gaat.

Ik lees in ieder geval mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb nu Telfort VDSL. Heb Telfort gebeld of ik kan overstappen op glasvezel. Heb uitgelegd dat er glasvezel in de straat ligt, maar géén glasvezel aansluitbox in mijn huis heb.
Volgens Telfort verkoop geen probleem..... er komen 2 monteur en die sluiten dat netjes aan?!
Afstand huis naar straat is een behoorlijk stuk. Legt Telfort dat aan? Is niet in een dagje klaar.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 22:27

Fiber

Beaches are for storming.

OgWok schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:17:
Heb nu Telfort VDSL. Heb Telfort gebeld of ik kan overstappen op glasvezel. Heb uitgelegd dat er glasvezel in de straat ligt, maar géén glasvezel aansluitbox in mijn huis heb.
Volgens Telfort verkoop geen probleem..... er komen 2 monteur en die sluiten dat netjes aan?!
Afstand huis naar straat is een behoorlijk stuk. Legt Telfort dat aan? Is niet in een dagje klaar.
Is toch niet jouw probleem... Maar meestal boren ze het onder je tuin door, en dat gaat nog best rap. Dat is stap één. Stap twee is de vezel door de muur of zo in je huis krijgen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Laatst online: 09-08-2023
Laat ze het maar zwart op wit bevestigen, dan sta ik geval van wel sterk mochten ze moeilijk gaan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:25:
[...]

Is toch niet jouw probleem... Maar meestal boren ze het onder je tuin door, en dat gaat nog best rap. Dat is stap één. Stap twee is de vezel door de muur of zo in je huis krijgen...
Bij (met XMS toen dus nog) hebben ze de stoep opengehaald op zoek naar de vezel. En naast de gevel uitgegraven. Dan schieten ze de kabel van het gat in de stoep naar het gat bij de gevel. Ze boren een gat door de geven waar de glasvezel dan doorheen gaat. En dan naar de plek waar de modem komt te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Telfort legt dat niet aan. Dat doet de Reggefiber aannemer alsnog.
Reggefiber krijgt door jouw aanvraag een opdracht via Telfort om de aansluiting alsnog in huis te brengen. Afstand van straat naar huis wordt overbrugd met een tuinboring (dus onder de grond) . Daarvoor is alleen een gat nodig bij de gevel op de plek waar afgesproken wordt om de invoering te maken. Mocht de tuinboring te lang zijn om in 1 keer te doen, dan zal er tussentijds nog een opvanggat worden gemaakt om de boor op te vangen en opnieuw goed te leiden voor de zekerheid. Zo'n opvanggat is een meter bij een halve meter ongeveer.
Als de boor bij je gevel is aangekomen wordt deze weer teruggetrokken en wordt er een buisje door het ontstane "tunneltje" getrokken. Door dat buisje wordt de glasvezelkabel gedrukt. Dan een gat in de fundering maken, onder de fundering door of via een bestaande buis (afhankelijk van wat er wordt bedacht en met je wordt besproken) en met die glasvezelkabel verder naar de meterkast/woonkamer. Daar afmonteren op een beschermkastje en doormeten.

En klaar is de aansluiting. Makkelijk binnen een dag. Tenzij je in een kasteel woont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Efkes wat anders : gezien ik graag sport kijk mijzelf getrakteerd op een abbootje sport1. Telfort deed niet mee aan de sport1 actie (best wel vreemd KPN en xs4all wel, maar het zij zo).
Via de portal van telfort aangevraagd, dit heb ik wel vaker gedaan.

Voorheen werkte het pakket dan de eerst volgende werkdag, maar dit keer ging het anders.
Kreeg een melding dat het gekozen pakket binnen 15 minuten actief zou zijn. Mooi.
Daarnaast uit de gegeven informatie zou alle kanalen van sport1 in HD zijn, maar ook de kanalen beschikbaar in de glashartapp.

Pakket starte " pas " de volgende volgende dag op. 2 kanalen ipv 6 in HD en sport1 was pas na 3 dagen zichtbaar in de app. Beetje knullig allemaal. Via webcare aangekaart.
Binnen een uur terug gebeld. Binnen 15 minuten actief is in ieder geval niet van toepassing op het aminoplatform ; Sport1 is soort telfort alleen maar in 2x HD en 4x SD te leveren, dus foute info en de app problemen, dat lijkt aan een server probleem te liggen.

Rommelig en dat heb ik nog niet eerder bij telfort meegemaakt. De helpdeskmedewerker vond het ook rommelig en heeft dit ook zo als klacht doorgezet. Binnen wederom een uur werd ik teruggebeld door de afdeling facturering, men kon mij een maand gratis sport1 aanbieden ter compensatie.

Al met al netjes opgelost en binnen een dag. Mag ook gezegd worden, toch ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Er is toch nog niets opgelost? je krijgt alleen een maand gratis als afkoop som.
Kan het zo niet vinden maar hebben ze ondertussen de site al aangepast zodat de juiste informatie er staat?
Als dit niet zo is dan hebben ze er gewoon maling aan, als iemand er over klaagt dan geef je toch gewoon een maandje gratis.

Is en blijft misleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Eens kijken of Telfort mij ook een uptime van minimaal 230 dagen kan leveren zoals ik XMS tot gister had. Ik ben benieuwd.

Met de combikorting (dus als je ook een mobiel abbo hebt bij Telfort) kan je verschillende soorten voordeeltjes krijgen. Waaronder een HBO pakket. Lijkt me interessant, maar ik heb geen Amino. Ik kijk tv via DVB-C. Mag ik dan aannemen dat HBO niet gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat mag je zeker aannemen. Alle keuzepakketten en extra zenders gelden altijd alleen maar bij IPTV.
En ik vraag me ook ten zeerste af of de combikorting van toepassing is met het "oude" Telfort pakket. of dat je hiervoor over moet naar het nieuwe platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:59
CombiVoordeel werkt ook prima met het oude (Amino) pakket. Heb het hier al een 9 maand denk ik
Nouja ik niet, maar de vrouw wel op het mobiele abbo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:41:
Dat mag je zeker aannemen. Alle keuzepakketten en extra zenders gelden altijd alleen maar bij IPTV.
En ik vraag me ook ten zeerste af of de combikorting van toepassing is met het "oude" Telfort pakket. of dat je hiervoor over moet naar het nieuwe platform.
Op mijn aanbieding stond dat het gewoon mogelijk is. Dus dan moet ik het maar eens bekijken.

Nog een vraagje: De Amino, moet die op de aparte UTP? Of kan het op de UTP van het normale internet?

Zo niet, dan zal ik nog een UTP-kabel moeten trekken naar de woonkamer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Barre73, wellicht dat jij het weet. Telfort heeft de hele week nog niet gereageerd in het Telfort forumtopic.

Ik heb enkel DVB-C bij mijn wat oudere glasvezelabonnement. Dat volstaat voor mij prima, maar ik ontvang een andere Eurosport dan mensen die via IPTV kijken. Nu mis ik het MotoGP seizoen.
Enig idee waarom dat zo is en of het (technisch) mogelijk is dat ik de zelfde Eurosport stream kan ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05

Wallie

Herr

Jelte schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:05:
[...]
Op mijn aanbieding stond dat het gewoon mogelijk is. Dus dan moet ik het maar eens bekijken.

Nog een vraagje: De Amino, moet die op de aparte UTP? Of kan het op de UTP van het normale internet?

Aparte UTP. Dus wat kan:
1. Extra UTP kabel
2. Bestaande kabel splitten in 2x 100mbit
3. Met een managed switch welke VLAN's kan samenvoegen/splitten.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
fast-server schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:57:
Er is toch nog niets opgelost? je krijgt alleen een maand gratis als afkoop som.
Kan het zo niet vinden maar hebben ze ondertussen de site al aangepast zodat de juiste informatie er staat?
Als dit niet zo is dan hebben ze er gewoon maling aan, als iemand er over klaagt dan geef je toch gewoon een maandje gratis.

Is en blijft misleiding...
Niets opgelost? Tja sport1 levert simpelweg geen 6 HD kanalen dus de info van telfort klopt niet. Zij hebben informatie aangepast op de site. Alleen de pdf met zenderoverzicht (versie 02.2015) klopt nog niet. Melding "activeren binnen 15minuten" was er gister bij het bestellen van het Duits pakket niet. Vandaag het pakket netjes zichtbaar op tv en op de app. problemen met het activeringstraject zijn wel opgelost.

Dus misleiding? Wellicht, alleen valt de opzet daarvan slecht van aan te tonen. Informatie onjuist? Dat op zeker. Dat is (deels) opgelost en ik heb een compensatie gehad. Voor mij staat de wereld nu echt niet in de brand hoor. En ik vind het wel een gepaste oplossing...l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:20:
@Barre73, wellicht dat jij het weet. Telfort heeft de hele week nog niet gereageerd in het Telfort forumtopic.

Ik heb enkel DVB-C bij mijn wat oudere glasvezelabonnement. Dat volstaat voor mij prima, maar ik ontvang een andere Eurosport dan mensen die via IPTV kijken. Nu mis ik het MotoGP seizoen.
Enig idee waarom dat zo is en of het (technisch) mogelijk is dat ik de zelfde Eurosport stream kan ontvangen?
Ik zit in het passieve deel van het netwerk, niet bij de actieve kanten. Voor die vragen hadden we Denan hier.
Zo even op de ervaring gegoky zeg ik dat het niet mogelijk is. Technisch kan uiteraard alles maar als ze in de DVB-C stream een bepaalde Eurosport zender hebben en die zouden veranderen gaat dat direct voor een heel headend. Dus een hele grote regio van 1 of meer provincies.
Een zender toevoegen op DVB-C gebeurt ook maar heel zelden dus dat zie ik ook niet gebeuren.

Ben bang dat je dan alsnog IPTV erbij moet nemen. Zal wellicht voor hetzelfde bedrag kunnen maar dan natuurlijk wel weer met een nieuw abonnement :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jelte schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:05:
[...]

Als je nu refereert aan mijn antwoord over het combi-voordeel: nautaonline gaf al aan dat het wel kan en ook gebeurt.

Wat HBO over DVB-C betreft: dat weet ik 100% zeker dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:20:

Ja technisch kunnen zenders kunnen gewoon worden aangepast bij een DVB-C transportstream. Nu is Eurosport 4 Mbit dus er is ruimte voor een andere zender (versie) van 4 Mbit in die transportstream.

Mij lijkt de iptv versie beter van kwaliteit dan voorheen dus de bitrate van die mpeg2 bron kan wel eens hoger liggen dan 4 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:22:
[...]

Zo even op de ervaring gegoky zeg ik dat het niet mogelijk is. Technisch kan uiteraard alles maar als ze in de DVB-C stream een bepaalde Eurosport zender hebben en die zouden veranderen gaat dat direct voor een heel headend. Dus een hele grote regio van 1 of meer provincies.
Een zender toevoegen op DVB-C gebeurt ook maar heel zelden dus dat zie ik ook niet gebeuren.
De NL versie van Eurosport komt dan natuurlijk in de plaats van de huidige Europsort versie met alleen NL geluid (geen uitbreiding van een extra zender is bij iptv ook niet geval). Het is natuurlijk de bedoeling dat het voor de alle headend.veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Weer wat anders: timestamp die meekomt met het DVB-C signaal is nog niet aangepast aan zomertijd.
Mijn tv pikt het tv signaal van internet, txt en DVB-C op. Txt en internet staan goed. DVB-C loopt ern uur achter. Nog meer mensen die hier last van hebben ?
Vorig jaar ging het ook al niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
TripleNL schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:42:
Weer wat anders: timestamp die meekomt met het DVB-C signaal is nog niet aangepast aan zomertijd.
Mijn tv pikt het tv signaal van internet, txt en DVB-C op. Txt en internet staan goed. DVB-C loopt ern uur achter. Nog meer mensen die hier last van hebben ?
Ik denk niet dat het aan het DVB-C signaal ligt. Vorige week zondagochtend heb ik mijn Humax aangezet en op het moment dat ik naar de gids ging, werd de tijd keurig netjes meteen aangepast.
Dus volgens mij werkt het prima! :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Barre73 en spaceone:
Bedankt. Zelf lijkt het me ook gewoon mogelijk om (net zoals bij iptv gebeurd is) om een bestaande stream te vervangen door een andere. Ik zal het nog eens bij Telfort voorleggen.
TripleNL schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:42:
Kijk eens bij de instellingen van je TV. Misschien staat de functie om de tijd automatisch aan te passen uitgeschakeld.
Op mijn LG met ingebouwde DVB-C tuner ging het goed en op een oude losse Panasonic decoder ging het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Net even gekeken op Samsung tv , Sony tv en hdhomerun pro, timestamp wat meekomt ligt op headend 8200 DVB-C is echt een uur eerder. Dat Samsung nukken heeft met de timestamp is mij bekend. Echter hij staat op auto en pikt alleen de tijd van de bron op. Kijk ik old school analoog pakt hij het van txt (staat het goed) kijk ik via iptv herkent hij geen timestamp (logisch) kijk ik via DVB-C staat het een uur achter ... Inclusief de tijden van de programma's en rest van de guide.

Net nog instellingen nagekeken en een rescan op DVB-C gedaan op beide tv's... Geen verschil

Sony tv is minder hip en is "dom" kan alleen timestamp van DVB-C herkennen en kom op een uur eerder uit. Zou het wellicht aan de info vanuit de headend komen?

Ik woon in Almere wij kennen headend 8200 (Lelystad ?) nu moet ik eerlijk bekennen dat ik steeds minder DVB-C kijk, maar dat ter zijde..,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of dit met het tijdprobleem te maken heeft maar ik woon in Almere en gebruik HDHomeRun en ongeacht hoe ik kijk (DVB-C rechtstreeks op TV, via EyeTV op Mac of via DVBlogic op NAS) overal zie ik dezelfde juiste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Dank TonVH, ik ga even verder vissen. Wilde even zeker weten dat het signaal goed is.

Vorig jaar eenzelfde probleem waardoor opnames miste. Als ik het via DVB-Logic kijk (zelfde constructie als jij) dan geeft DVB-Logic een juiste timestamp mee, dan klopt de tijd. Kijk ik via de hdhomerun hulptool is het een onjuiste tijd.
Mijn Samsung kan ook de DVB-Logic server benaderen en dan heeft hij de juiste tijd, kijk ik direct naar de DVB-C stream , dan weer een onjuiste tijd (-1). Ook al gekeken naar eventuele tijdzones e.d., maar dat maakt allemaal niets uit.

Snap er even niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels op probleem fase 4 terecht gekomen (geen tv, geen <alles>, geen internet, en nu bijna geen zender), en wellicht weten jullie een oplossing.

Technische situatie:

Glasvezelmodem > switch > 2x Amino (verbonden via powerline connector van Telfort).

Sommige tv zenders werken wel, sommige zender op zwart, sommige met veel storing. De " tv gids" werkt wel en programma informatie wordt getoond.

Herstarten van het modem en herstarten van de decoder maken geen verandering.

Hebben jullie nog een idee of mag ik voor de zoveelste keer met de firma Incompetent en co bellen.

Ik kan niet eens sporten voor de buis zo!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Spoonlift ik kom veel problemen met zgn powerline connectoren tegen. Ook diegene geleverd door de operator. Geen idee hoe telfort jou het geleverd heeft (as is (zonder enige garantie dat het werkt) of als deal met garantie) maar ik vermijd de powerlines als de pest.
Is het mogelijk te testen met een amino zonder powerline ertussen ? Dus een amino direct op de modem ?

Iptv verkeer (ondanks dat het ook over utp -kabel gaat) wetkt over het algemeen minder goed dan "gewoon datat verkeer" over powerlines.

Genoeg buren en vrienden die een powerline hebben gekozen en na enkele maanden geen fatsoenlijke verbinding hebben...

[ Voor 10% gewijzigd door TripleNL op 06-04-2015 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mijn idee. Eerst testen zonder iets er tussen. Dus met een UTP kabel direct van de Genexis op de Amino. Als dat goed werkt zet je de switch ertussen maar nog steeds met UTP kabel naar de Amino. En als dat nog steeds goed gaat dan weet je eigenlijk al dat het aan de powerline adapters ligt.
En waar je dan je gelijk moet halen.... Daar wens ik je alle sterkte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Rallye schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:19:
Heb de firmware al eens opnieuw geïnstalleerd?
Dat had ik al eens uitgevoerd. Het lijkt dan te zijn opgelost, maar na een paar keer aan en uit te hebben gestaan keert het issue weer terug. Het vreemde is dat ik wel zie dat er IPTV verkeer voorbij komt in de switch en als ik van kanaal verander dan verandert ook het multicast MAC adres van de IPTV stream.

Maar goed, op zich is het ook geen drama. Het is alleen vervelend waarom je het niet kan verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Update op het DVB-C timestamp front !
Samsung en Sony tv hebben een "locatie probleem ". Ze denken dat ze in de tijdzone "gmt" staan en niet "gmt+1". Voorheen was de tijdzone bij automatische instelling altijd correct nu niet meer.
De Samsung heeft een FW update gehad, wellicht dat het hier aan ligt, maar de Sony is zo oud (8 jaar) die doen niet aan FW updates, die leest alleen het signaal uit.

Handmatig de tijd ingesteld bij de Sony en nu gaat het wel goed. Rest alleen DVB-Logic. Deze verspring van tijd op moment dat de Samsung verzet werd naar tijdzone gmt+1. Heel vreemd. Ik heb even gekeken waar de DVB-Logic zijn gegevens vandaan haalde. Ik dacht uit het DVB signaal zelf, maar hij lijkt ge verwijzen naar de guide-type van Samsung zelf.

Geen idee hoe dit allemaal zo komt, en instellingen herstellen/resetten was in geen geval de oplossing. Handmatig instellen was de oplossing. Nu maar afwachten wat de wintertijd gaat opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij mogen ze direct stoppen met dat Zomer-Winter gedoe. Gewoon de klok 12 maanden/jaar op de zomertijd laten. Huidige toestand levert hooguit papieren besparingen op (de kosten worden stilgezwegen) en het levert 2 keer/jaar ellende op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Je weet toch dat wintertijd de "echte" tijd is?
Dan zou ik zeggen dat je die het hele jaar moet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke tijdzone is een benadering van de werkelijke tijd. Mijn keuze wordt bepaald wat ik het prettig vindt en dat is de instelling van de klok zoals die op dit moment hier van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Het is altijd een gedoe en de het doel : energiebesparen (tijdens herintroductie van zomertijd in 1977) en " het verhogen van den algemeenen arbeijdsopbrengsten in algemenen nut" (1916) zijn nooit echt bewezen ....

Dus meet last dan lust...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31
Tsja, op het gevaar af off-topic te gaan:

Zomer-wintertijd wisseling levert wellicht veel last op. En om energiebesparing gaat het anno nu natuurlijk al helemaaaal niet meer.

Anderszijds: "Wintertijd" zou onze 'echte' tijd zijn. Dat houdt in dat het dan in de zomer dus al weer heeeel vroeg licht zou worden. En de schemering, zelfs in de zomer, nog best vroeg in zou vallen.

Daarentegen, als we het hele jaar door op "zomertijd" zouden gaan zitten. dan zou het in de winter weer pas echt heel laat licht worden (pas rond 09:00 zou het eindelijk wat gaan schemeren).

Los van het besparingsargument (wat ik idd anno nu ook kul vind) vind ik het 'optimum' qua tijd waarin daglicht beschikbaar is ook nu zeker nog z'n voordelen hebben en dat raak je voor 1 seizoen per definitie kwijt. Maar goed, ik zal niet op de barricades gaan als het afgeschaft zou worden (zolang dat dan maar in heel Europa gebeurt :P )

Overigens moet ik zeggen dat ik, zowel een half jaar terug als vorige week, geen enkel probleem heb ondervonden (op technisch vlak).

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 07-04-2015 09:01 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:53
Even een vraag. Ben nieuw op dit forum en heb niet alles gelezen. wel even zoekfunctie geprobeerd maar dan krijg ik niet het gewenste antwoord.

mijn vraag : hoe is de hd kwaliteit van de standaard zenders anno 2015 tov Ziggo en is de settopbox een beetje snel met zenders wisselen.

ik lees in oudere topics nog wat problemen met kwaliteit en langzame settopbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Onder de amino propositie (telfort oud) dikke prima. Prima HD en de box reageert ook super. Erg stabiel en snel genoeg. Onder de nieuwe propositie (KPN arcadyan geloof ik) ben ik niet echt een ervaringsdeskundige. Bij vrienden (zitten bij KPN ) mee mogen spelen en het valt mij op dat deze box super reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik zag geen verschil met ziggo. Heb zelf een animo kastje en die werkt prima.
Begin gemist e.d. is best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Amino kastje is voor de vraagsteller niet relevant want die krijg je niet meer bij Telfort.

Snelheid van zappen met de nieuwe decoders schijnt heel goed te zijn. Beeldkwaliteit van de eerste 10 Nederlandse zenders is zeker opgewassen tegen Ziggo. De andere HD blijft schijnbaar nog wat achter.
Wel jammer dat ze niet gewoon op 1 tot en met 10 zitten maar op 661 tot en met 670. Op 1 tot en met 10 zit de SD versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
IPTV en daarbij de HD kwaliteit sucks! Ik heb hier de Animo 540 en nu op Telfort. Ik kan hier gelijktijdig HD kwaliteit vergelijken met Ziggo en dat is absoluut veel beter. Het lijkt wel of de HD stream via IP zwaar gecomprimeerd is en waarbij ook dolby 5.1 eraf is gesloopt. Als je echt hecht aan HD kwaliteit moet je geen IPTV via settop box doen. Ik kijk hier op een Samsung UE65JU6400 4K TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dan doe je toch echt nog iets verkeerd (Amino box op een ander HDMI output resolutie staan dan de bron van Ziggo? Kan veel verschillen).

Ik kan hier ook vergelijken met ongecomprimeerde streams en de kwaliteit van 1 t/m 10 en nog een paar is op de Amino gewoon absoluut gelijkwaardig aan die ongecomprimeerde dvb-c streams.

Gebruik makend van een 40 inch Sony TV.
En Dolby 5.1 eraf geldt alleen voor NPO 1, 2 en 3. Op de NL commerciele zenders is gewoon netjes Dolby 5.1 aanwezig.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
Barre73 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:14:

Amino kastje is voor de vraagsteller niet relevant want die krijg je niet meer bij Telfort.
Krijg je nu deze? Zelf heb ik nog een Amino A140. Is deze beter? Op zich heb ik geen problemen met de Amino. Deze lijkt precies op die van KPN of is het dezelfde?

Afbeeldingslocatie: https://internetshop.telfort.nl/img/_upload/InteractieveTVontvanger_visual_07102014.jpg

Lijkt wel een wekkerradio. Ik kan alleen niet aflezen wat erop staat. Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Het is idd precies gelijk aan KPN. Je krijgt een Arcadyan of een Arris decoder. Zie link (onderste twee)
http://kpn-customer.custh...ers/detail_page/a_id/8090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Barre73 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 08:19:
Het is idd precies gelijk aan KPN. Je krijgt een Arcadyan of een Arris decoder. Zie link (onderste twee)
http://kpn-customer.custh...ers/detail_page/a_id/8090
Ik kan het niet hardmaken maar ik heb de indruk dat Telfort de Arris niet levert, daar staat in ieder geval geen handleiding voor op de site.

http://www.telfort.nl/per...es-van-je-tvontvanger.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Vorige week heb ik een nieuw installatiepakket van Telfort binnengekregen. Hierin zit de Arcadyan HMB 2260.

[ Voor 3% gewijzigd door Wasrek op 09-04-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik kan het ook niet met zekerheid zeggen hoor. Ik had alleen vooraf intern vernomen dat Telfort het gehele KPN pakket zou gaan leveren. En aangezien KPN (nog steeds?) beide ontvangers uitlevert ging ik er vanuit dat dit voor Telfort ook zou gelden.
Maar wellicht is dat niet zo en krijg je bij Telfort alleen de Arcadyan HMB 2260. Wat trouwens geen straf is, want die werken volgens mij heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Barre73 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:44:
Ik kan het ook niet met zekerheid zeggen hoor. Ik had alleen vooraf intern vernomen dat Telfort het gehele KPN pakket zou gaan leveren. En aangezien KPN (nog steeds?) beide ontvangers uitlevert ging ik er vanuit dat dit voor Telfort ook zou gelden.
Maar wellicht is dat niet zo en krijg je bij Telfort alleen de Arcadyan HMB 2260. Wat trouwens geen straf is, want die werken volgens mij heel fijn.
De Arcadyan HMB 2260 is een prima ontvanger, start snel op (sneller als de Amino heb ik de indruk), zapt snel. De opstart snelheid is zelfs dusdanig dat ik de ontvanger uit het stopcontact haal is ik deze een aantal dagen niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:57:
[...]

De Arcadyan HMB 2260 is een prima ontvanger, start snel op (sneller als de Amino heb ik de indruk), zapt snel. De opstart snelheid is zelfs dusdanig dat ik de ontvanger uit het stopcontact haal is ik deze een aantal dagen niet gebruik.
Alle oude KPN ontvangers die ik ken zijn pas na 8-10 minuten volledig opgestart. Je kunt wel na 3 minuten kijken na het basispakket maar een opname inplannen of bekijken kan pas na 10 minuten. De Amino is zeker binnen een minuut helemaal opgestart zonder beperkingen. Arcadyan HMB 2260 kan wel snel opstarten maar is deze dan ook volledig opgestart zonder beperkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik snap heel dat uitschakelen niet echt. In stand-by verbruikt die HMB 5,4 watt. Bij een paar uur tv kijken per dag en de rest stand-by bespaar je misschien 8 of 9 euro per jaar. Dat is voor mij echt de irritatie niet waard van steeds moeten wachten tot alles is opgestart en ingeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
Nope, HDMI staat ingesteld op 1080p (Amino en de Samsung) Ziggo kijk ik dan via CI+ module/smartcard via DVB-C.
Dat Dolby 5.1 alleen op NPO 1,2 en 3 eraf is gehaald en op alle commerciele niet, was mij niet 123 opgevallen. In ieder geval zie ik een groot verschil in kwaliteit maar wat ik een groot verschil vindt, kan voor iemand anders weer erg klein zijn. Ben wel erg kritisch wat betreft beeld kwaliteit.
eymey schreef op woensdag 08 april 2015 @ 23:43:
Dan doe je toch echt nog iets verkeerd (Amino box op een ander HDMI output resolutie staan dan de bron van Ziggo? Kan veel verschillen).

Ik kan hier ook vergelijken met ongecomprimeerde streams en de kwaliteit van 1 t/m 10 en nog een paar is op de Amino gewoon absoluut gelijkwaardig aan die ongecomprimeerde dvb-c streams.

Gebruik makend van een 40 inch Sony TV.
En Dolby 5.1 eraf geldt alleen voor NPO 1, 2 en 3. Op de NL commerciele zenders is gewoon netjes Dolby 5.1 aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het eens met de Amino op 1080i.
De decoder hoeft dan niet te scalen omdat het HD bronmateriaal ook 1080i is. Het beeld schijnt dan een stuk beter te zijn.
Ik kan het zelf niet testen, maar er staat in dit topic meer informatie over. Zoek maar eens op "1080i"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Als je met CI+ kijkt, dan gebruik je sowieso de ingebouwde de-interlacer van je TV.

En het kan heel goed zijn dat de postprocessing van de Amino minder goed is dan die van de Samsung of de TV. Oftewel, zet Amino op 1080i en laat je TV het werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

joop99 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:57:
[...]

Die HMB2260 is een hel voor mensen met een CCFL LCD TV.

Ik heb er ook 2 en ze gaan z.s.m. retour. De IR ontvanger raakt helemaal bezerk van het CCFL dimmen, waardoor ik alleen kan zappen als de TV in standje lichtreclame staat, en zeker niet bij dondere scene's. Dus bij een gemiddelde horrorfilm zit er er écht vast in :X 8)7

Zie mijn technische uitleg op: https://forum.telfort.nl/...09/index1.html#post433709

De andere boxen met exact dezelfde afstandsbediening hebben nergens last van.

----

Daarnaast, het ding kent géén standby anno 2015. Dat is nog het meest trieste. De box voldoet niet eens aan de wettelijke eisen (1w in standby). Deze verbruikt standby praktisch hetzelfde als 'aan'.

[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 10-04-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:23
Zo vandaag mijn doe het zelf pakket ontvangen. 22 april gaat de abbo in. Heb nog oude pakket ontvangen met 1 amino ontvanger.

Krijg je bij het nieuwe pakket een andere ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Fairy schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:59:
[...]

Die HMB2260 is een hel voor mensen met een CCFL LCD TV.

Ik heb er ook 2 en ze gaan z.s.m. retour. De IR ontvanger raakt helemaal bezerk van het CCFL dimmen, waardoor ik alleen kan zappen als de TV in standje lichtreclame staat, en zeker niet bij dondere scene's. Dus bij een gemiddelde horrorfilm zit er er écht vast in :X 8)7

Zie mijn technische uitleg op: https://forum.telfort.nl/...09/index1.html#post433709

De andere boxen met exact dezelfde afstandsbediening hebben nergens last van.

...
@Fairy, er is een serie Arcadyan boxen waar de IR ontvanger verkeerd gemonteerd zit, die reageren ook slecht op de afstandsbediening (je kunt ze dan beter achterstevoren zetten als je wil dat de afstandsbediening werkt). Maakt het voor jouw probleem misschien uit als je de box anders plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

joop99 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 07:24:
[...]

@Fairy, er is een serie Arcadyan boxen waar de IR ontvanger verkeerd gemonteerd zit, die reageren ook slecht op de afstandsbediening (je kunt ze dan beter achterstevoren zetten als je wil dat de afstandsbediening werkt). Maakt het voor jouw probleem misschien uit als je de box anders plaatst?
Mijn box reageert zeer sterk op de aanwezigheid van de TV. Zodra ik de TV uitzet werkt de IR ook weer.

Dit los je niet op met de box om te draaien, been there, done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiga4Eva
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 16:41
Vanaf vandaag 17:00 geen DVB-C signaal wel internet in Putten postcode gebied 3881 meer mensen met deze storing ?

Kan de storing niet doorgeven omdat ze vanaf zaterdag !7:00 niet meer bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:45
Vanaf zaterdagavond hebben wij ook sommige analoge zenders (bijvoorbeeld NPO3, Veronica, Belgie 2 etc.) niet meer.
Erg lastig voor de kids die nu Zappelin niet op de 2e tv niet kunnen kijken.
Overigens in Dordrecht, pc 3317.

Meer mensen hier last van?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
nocalimero schreef op maandag 13 april 2015 @ 07:01:
Vanaf zaterdagavond hebben wij ook sommige analoge zenders (bijvoorbeeld NPO3, Veronica, Belgie 2 etc.) niet meer.
Erg lastig voor de kids die nu Zappelin niet op de 2e tv niet kunnen kijken.
Overigens in Dordrecht, pc 3317.

Meer mensen hier last van?
Werkt prima hier (ook 3317).

Sorry, niet goed gelezen. Ik heb digitale TV, dus kan het helaas niet testen voor je. :$

[ Voor 10% gewijzigd door chim0 op 13-04-2015 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:45
chim0 schreef op maandag 13 april 2015 @ 07:52:
[...]

Werkt prima hier (ook 3317).

Sorry, niet goed gelezen. Ik heb digitale TV, dus kan het helaas niet testen voor je. :$
Inmiddels lijkt het probleem verholpen. We hebben gelukkig weer NPO3.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Meer mensen die bij ipTV bij Telfort glasvezel geen geluid hebben bij Discovery Channel kanaal 61 (postcode 7103 Winterswijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
NDSFREAK schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:59:
Meer mensen die bij ipTV bij Telfort glasvezel geen geluid hebben bij Discovery Channel kanaal 61 (postcode 7103 Winterswijk)
Net even 'gekeken'. Hier ook niet. IPTV lijkt me ook niet regio gebonden btw

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 13-04-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
NDSFREAK schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:59:
Postcode 1211 Hilversum wel geluid.
Animo ontvanger trouwens
Pagina: 1 ... 22 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20