Soms weet ik het ook niet meer.........
Verwijderd
Zo ietstita_tovenaar schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:42:
Wtf is een modembeschermer?
Is het nou zo moeilijk om de officiële benaming weer te geven van het soort filter ze willen gaan gebruiken!
https://www.conrad.nl/nl/...ik-5-1000-mhz-941569.html
Een tip in het Lijbrandt forum op Tweakers.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2015 13:47 ]
Ik kan me nog voorstellen dat slechte thuis-apparaten kunnen zorgen voor stromen die je niet wil op de mantels van de coaxkabels. En dat de NT daarvan over de zeik kan gaan.
Maar dan nog, de storingen omtrent de continuity errors op DVB-C van de laatste tijd lijken me hier niet mee te maken hebben.......
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Dat was het volgens mij waar de catv module niet tegen kan. Vervangen kost geld (monteur)eymey schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:47:
Ik kan me nog voorstellen dat slechte thuis-apparaten kunnen zorgen voor stromen die je niet wil op de mantels van de coaxkabels. En dat de NT daarvan over de zeik kan gaan.
...
Ik had nog een filter liggen dus die zit er nu tussen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2015 13:56 ]
Tita-tovenaar > tovert graag met HF signalen !
Wat ik er mee bedoel is ,waarom omschrijven zo iets zo kinderlijk!
[ Voor 12% gewijzigd door tita_tovenaar op 06-03-2015 14:03 ]
Verwijderd
Ja maar moet in jip en janneke taaltita_tovenaar schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:00:
@ space1 : als je iets verder leest dan snap je wel dat ik allang door heb dat ze zoiets bedoelen!
Wat ik er mee bedoel is ,waarom omschrijven zo iets zo kinderlijk!
Zie dat ze die bij allekabels.nl trouwens ook hebben als tussenconnector met F-connectors.
Hoe groot is het filter van Telfort trouwens eigenlijk? In die handleiding kan ik dat niet zo goed zien. Deze van allekabels.nl lijkt wel aan de kleine kant, maar mss kan dat technisch ook gewoon prima werken:
http://www.allekabels.nl/...8/mantelstroomfilter.html
[ Voor 61% gewijzigd door eymey op 06-03-2015 15:11 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Moet nog op mijn gemak (Arcadyan Experia box v8) alles testen......

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Wat wil je met de foto zeggen/documenteren?
Ik persoonlijk kan er in eerste instantie niets me beginnen.
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Ik kan er persoonlijk wel wat mee...
Heb je die Experiabox van Telfort gekregen? Ik woon ook in Dordt (Crabbehof) maar heb alleen de FTU en eigen router. Niet ik dat ik dat ding wil of zo, maar vroeg het me gewoon af. En is dat de gang wat we zien? Wel aparte een plek.fiberdordrecht schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 17:01:
Eindelijk weer online ivbm verhuizen 800 meter verder op![]()
Moet nog op mijn gemak (Arcadyan Experia box v8) alles testen......
[afbeelding]
Ben overigens een "migrant" van Concepts naar Telfort, dus geen nieuwe Telfort klant. En ja, ik haat ze nog steeds voor het niet geven van 50MB webruimte.
Experiabox is onderdeel van het nieuwe en enige glasvezelaanbod dat je nog van Telfort kunt krijgen. Ik ben er vrijwillig naar toe gemigreerd (wou op beide tv's het volledige zenderaanbod en webtv en dan is het goedkoper) en tot mijn verbazing lijkt het ook netwerktechnisch wat sneller en consistenter qua gedrag.chim0 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 05:52:
[...]
Heb je die Experiabox van Telfort gekregen? Ik woon ook in Dordt (Crabbehof) maar heb alleen de FTU en eigen router. Niet ik dat ik dat ding wil of zo, maar vroeg het me gewoon af. En is dat de gang wat we zien? Wel aparte een plek.
Ben overigens een "migrant" van Concepts naar Telfort, dus geen nieuwe Telfort klant. En ja, ik haat ze nog steeds voor het niet geven van 50MB webruimte.
Ook vanaf Concepts? Qua kwaliteit en snelheid merk ik eigenlijk niks, moet ik zeggen. Heb gewoon altijd 50Mbit.joop99 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 07:21:
[...]
Experiabox is onderdeel van het nieuwe en enige glasvezelaanbod dat je nog van Telfort kunt krijgen. Ik ben er vrijwillig naar toe gemigreerd (wou op beide tv's het volledige zenderaanbod en webtv en dan is het goedkoper) en tot mijn verbazing lijkt het ook netwerktechnisch wat sneller en consistenter qua gedrag.
Wat ik wel merk is die pauzeer USB stick. Althans, ik denk dat dat het is. Iemand zei een tijdje geleden dat dat ding uit "speciaal" geheugen bestond, dat beter is dan een gewone USB stick en langer meekan, omdat de gewone sticks sneller zouden slijten met heen en weer schrijven. Nu heb ik dat als ik een lange tijd iets pauzeer en daarna helemaal doorspoel naar het begin, m'n beeld een tijdje blijft hangen en haperen, alsof ie soort van aan het bufferen is. Zou dat met die stick te maken kunnen hebben? Dat ie geen lange pauzeertijden aankan of zo? Want in het begin had ik het niet.
Ook heb ik de bekende "blokjes" gehad. Ik schrok hier best wel van, dacht dat dat echt iets van UPC was, omdat m'n pa het altijd had met Nederland 1, maar bij mij is het ook al een paar keer voorgekomen.
Ja van telfort, en dat is de woonkamer in de hoekchim0 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 05:52:
[...]
Heb je die Experiabox van Telfort gekregen? Ik woon ook in Dordt (Crabbehof) maar heb alleen de FTU en eigen router. Niet ik dat ik dat ding wil of zo, maar vroeg het me gewoon af. En is dat de gang wat we zien? Wel aparte een plek.
De nieuwe Tv box werkt veel sneller dan die Amino dat merk je wel...
PS: Moet nog op mijn gemak de Experiabox instellen...is in engels mis de nederlandse taal

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Wat voor box is dat dan? Ik heb de Amino, maar heb er niet echt problemen mee of zo.fiberdordrecht schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 08:59:
[...]
De nieuwe Tv box werkt veel sneller dan die Amino dat merk je wel...
Verwijderd
En alles achter de Glasvezelkast is bepaald niet zorgvuldig aangelegd maar een opeenstapeling van versterkers en splitters. Wel is alles met F-Connecters gedaan maar daar is dan ook alles mee gezegd. Sterker, er lopen coax en 230V in dezelfde buis omdat er onvoldoende loze leidingen waren.
Ik gebruik overal en uitsluitend DVB-C.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 09:05 ]
Dit. Veel sneller dan de A140 en M540 hier kan eigenlijk bijna nietchim0 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:01:
[...]
Wat voor box is dat dan? Ik heb de Amino, maar heb er niet echt problemen mee of zo.
Tsja, het heeft op zich niet zo heel veel met zorgvuldigheid qua aanleg te maken maar met name hoe de 'ontvangers' geconstrueerd zijn. Als die goed inelkaar zitten en je hebt ook niet zo veel apparaten via meerdere manieren dan alleen de coax aangesloten, dan zal je ook weinig last hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:04:
Toch blijk ik het (mantelstroomfilter) een vreemd verhaal vinden. Ik heb nu tig jaren Glasvezel (Lijbrandt) en de enige storingen die ik ooit heb gehad was waarbij er totaal geen signaal (DVB-C) was oftewel een storing.
En alles achter de Glasvezelkast is bepaald niet zorgvuldig aangelegd maar een opeenstapeling van versterkers en splitters. Wel is alles met F-Connecters gedaan maar daar is dan ook alles mee gezegd. Sterker, er lopen coax en 230V in dezelfde buis omdat er onvoldoende loze leidingen waren.
Ik gebruik overal en uitsluitend DVB-C.
Maar in het verleden, in mijn UPC tijdperk, had ik zeker een mantelstroomfilter nodig
Ik vind het nog steeds apart dat dit bij glas ook zou kunnen, aangezien glas nou eenmaal geen elektrische verbinding met aarde kan geven. Maar ik kan me wel voorstellen dat ongewenste stromen op de mantel interactie kunnen hebben met de behuizing van de CATV module en eventuele verder electronica hierin.
Als het echt nodig was geweest had het eigenlijk geïntegreerd in de catv module moeten zitten.
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Yup, 7141 is het ook een puinzooitita_tovenaar schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:02:
Hier in regio 8071 veel tv storing, zijn er nog meer mensen met storing op alle dvb-c kanalen?
En op het moment van antwoorden lijkt het te zijn opgelost...
[ Voor 12% gewijzigd door servies op 08-03-2015 20:10 ]
Ik begrijp dat dit zo zou moeten werken. Doch het lijkt niet te werken op de EB. Ik moet dat kreng eens in de paar dagen resetten omdat het maximaal aantal NAT sessions is bereikt. Met name naar beide Apple TV's worden veel 443 en 993 poorten geopend. Had deze problemen nooit met de oude propositie waarbij ik mijn eigen Asus router gebruikte.Hans_18T schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:47:
[...]
Niet meer gebruikte TCP sessies worden normaal gesproken na 24 uur "gewist". Google eens op "nat session timeout"
Stomme vraag, maar kan ik het hele spul niet gewoon zelf aansluiten? Ik heb al eerder glas gehad dus de grondplaat is al aangesloten. Als dan alles werkt hoeft van mij niet per se een monteur te komen namelijk. Monteur komt namelijk alleen maar de NT plaatsen en ik vind het eigenlijk onzin dat hier iemand voor moet langskomen.
Nog wat anders. Ik ga de experiabox niet gebruiken, maar ga mijn eigen RT-N66U aansluiten via PPPoE. Dan valt de telefoniefunctie uiteraard af. Is het mogelijk om dit te ondervangen met een ATA box of VoIP dect set? Is deze configuratie openbaar of is dat echt Experiabox only?
Iemand hier ervaring mee?
[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 11-03-2015 13:07 ]
Monteur moet de boel ook nog activeren.Fairy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:06:
Zo, mijn telfort installatiepakket is geleverd. Monteur komt op 16 maart.
Stomme vraag, maar kan ik het hele spul niet gewoon zelf aansluiten? Ik heb al eerder glas gehad dus de grondplaat is al aangesloten. Als dan alles werkt hoeft van mij niet per se een monteur te komen namelijk. Monteur komt namelijk alleen maar de NT plaatsen en ik vind het eigenlijk onzin dat hier iemand voor moet langskomen.
Het kan nog erger. Ik kwam van Tweak en ben overgegaan naar Telfort. Monteur moest van Telfort persé langskomen. Monteur is geweest en heeft het modem gewoon laten zitten en heeft de verbinding geactiveerd door zijn tablet op de UTP ingang aan te sluiten. Hij is daarvoor wel eerst langs de centrale geweest om mijn aansluiting om te patchen.
Ja, mij viel hetzelfde op gisteravond.TFZ61 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:39:
Wauw.. weer eens keer BF4 spelen op m'n (bijna) vaste server (Die NACKTBAR) heb ik een ping van 120!!! (normaal 8 tot 10). Meer mensen last van hogere ping op hun gameservers?
Heb ook sinds een paar dagen dat DNS namen niet goed geresolved worden, lijkt een beetje op eenzelfde probleem als een tijdje terug (webpagina's laden zonder CSS of er moet eerst gerefreshed worden). Via google's DNS geen problemen.
Dit is een nieuw Telfort pakket met een Experiabox en een ander soort NT dan de oude. Deze nieuwe NT wordt niet meer geactiveerd met een laptoptest e.d.Jimster schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:47:
[...]
Monteur moet de boel ook nog activeren.
Het kan nog erger. Ik kwam van Tweak en ben overgegaan naar Telfort. Monteur moest van Telfort persé langskomen. Monteur is geweest en heeft het modem gewoon laten zitten en heeft de verbinding geactiveerd door zijn tablet op de UTP ingang aan te sluiten. Hij is daarvoor wel eerst langs de centrale geweest om mijn aansluiting om te patchen.
Dus ja, de vraagsteller zou (met beleid e.d.) de nieuwe NT zelf kunnen plaatsen op de grondplaat en kijken of de boel gaat werken.
Wat wel zou kunnen is dat dit nog niet werkt omdat de opdracht om het adres te patchen in de wijkcentrale die bij Reggefiber binnenkomt nog niet voltooid is. Dat, en de afmelding daarvan door Reggefiber in de leverstraat is wel essentieel voor het gaan werken van de diensten.
Tweede vraag: Omdat je van KPN/Telfort de SIP gegevens niet krijgt is het niet te ondervangen met een ATA of een VOIP telefoon.
Zie dan netwerkje.com voor de combinatie eigen router met de EB voor telefonie.
[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 11-03-2015 14:17 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verwijderd
Als ik een nieuw pakket samenstel kan ik dit namelijk wel.
Ik heb ze al een mail verstuurd maar kreeg een standaard vage reactie terug.
Iemand ervaringen hiermee?
Je zit dan in een EOF gebied (ethernet over fiber), daar kan geen 200mbit geleverd worden.Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:21:
Ben een paar maanden klant van Telfort maar sinds ze de hogere snelheid van 200/200 aanbieden wil ik een snelheidverhoging. Het probleem is dat dit niet beschikbaar is in de instellingenpagina van Telfort. Is het überhaupt mogelijk icm een internet/bellen abo?
Als ik een nieuw pakket samenstel kan ik dit namelijk wel.
Ik heb ze al een mail verstuurd maar kreeg een standaard vage reactie terug.
Iemand ervaringen hiermee?
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Want na 2 jaar wachten ben ik die adsl verbinding wel een beetje beu.
[ Voor 7% gewijzigd door Bastard op 11-03-2015 22:22 ]
Dan kan ik je nu al vertellen dat Telfort geen abonnement van je heeft doorgegeven aan Reggefiber. Die hadden namelijk anders dat modem direct bij de aansluiting erop gezet en geactiveerd. Dus Telfort blijven stalken en aangeven dat je woning door Reggefiber opgeleverd is en dat ze de order moeten gaan inschieten.Bastard schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:21:
Ik heb al tijden geleden mezelf aangemeld voor glasvezel via telfort toen er glasvezel zou worden aangelegd hier in de wijk. We zijn inmiddels 2 jaar verder en er hangt eindelijk een glasvezel kastje hier, echter vraag ik me af of iemand toevallig ervaring ermee heeft hoe lang het ongeveer duurt voordat we dan ook daadwerkelijk een modem krijgen en ik gebruik kan maken van de aansluiting. Via telfort/onsnet willen ze niet meer zeggen dan minder dan een jaar.
Want na 2 jaar wachten ben ik die adsl verbinding wel een beetje beu.
Nee hoor. Bij nieuw pakket samenstellen kan hij het wel.Keiichi schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:16:
[...]
Je zit dan in een EOF gebied (ethernet over fiber), daar kan geen 200mbit geleverd worden.
Probleem is dat die 200/200 een compleet nieuw pakket via een andere leverstraat behelst. Met Experiabox, verlies van analoge TV, andere decoders, etc..
Dat is niet te doen via een instellingen pagina. Dat moet gewoon telefonisch geregeld worden. En dan is het formeel een nieuw abonnement voor Telfort waarschijnlijk. Voor jou niet want jij zat al bij Telfort dus je moet ze wel zo gek krijgen dat je niet een nieuw jaarabonnement aan gaat. Of wel als je dat wil en jou dat extra voordeel op kan leveren natuurlijk.
Gisteren heb ik mijn glasvezelpakket van Telfort ontvangen (EB v8).
Heb dus alles aangesloten en het werkt ook allemaal in 1 keer. Speedtesten zijn zelfs erg positief. Deze schieten direct over de 500mbit, om vervolgens op een gemiddelde van 240mbit te komen (abbo is 200mbit).
Nu zit ik alleen met het volgende. Bij UPC had ik mijn modem in bridge staan, zodat mijn router netjes een extern IP krijgt en ook DDNS goed werkt.
Ik heb middels " http://192.168.2.254/atmint.stm/3/1 " de EB in bridgemode gezet (en wifi uitgezet). Echter hierna kreeg ik op mijn Asus router geen IP adres. Ook een reboot van de apparatuur heeft geen effect. Ik had echter wel TV, maar deze haperde enorm.
Om uiteindelijk weer verbinding te krijgen moest ik de EB weer in de fabrieksinstellingen zetten.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit goed werkende krijg? Ik heb in het verleden met KPN glasvezel via een Asusrouter met PPPoE een connectie gemaakt (rechtstreeks op de NT), dat werkte in 1x goed. Dan zou bridgen toch nog makkelijker moeten zijn?
Los daarvan zou ik het allerliefst de EB helemaal weglaten (spaart ook stroom). Telefonie gebruik ik toch niet. Ik zou graag willen weten welke settings ik daarvoor moet gebruiken, want Telfort wijkt blijkbaar af van KPN.
Of moet ik toch echt een managed switch plaatsen en het juiste VLAN naar de router doorzetten? Het lijkt er namelijk wel op, maar ik wil niet zomaar een managed switch kopen om er achter te komen dat het helemaal niet nodig is/of niet zo gaat werken.
Mocht ik e.e.a. (met jullie hulp) werkende krijgen dan zal ik sowieso een how-to gaan schrijven mocht deze nog niet bestaan voor de nieuwe telfort situatie.
Alvast hartelijk dank!
PS. Het haperen van TV en geen internet hebben zou misschien te maken kunnen hebben dat de TV boxen nog aangesloten waren op de EB. Misschien dat het beter werkt als ik de router alleen op de EB heb zitten en de IPTV boxen dus áchter mijn router plaats. Dit kan ik vanavond pas weer testen. Ik hoop echter dat hier iemand is die al met dat bijltje gehakt heeft en kan adviseren. Ik denk namelijk dat het helemaal geen gek idee is om met een kleine (netgear?) managed switch te VLAN's uit elkaar te trekken en zo de IPTV aan te sluiten op de switch en de router ook achter de switch te zetten, zodat de router niet belast wordt met IPTV verkeer.
Ik hoop echt dat iemand me goed kan adviseren vanuit ervaring, maar volgens mij is de Telfort Glas via de Experiabox (zonder DVB) nog te nieuw?
Vanavond ga ik proberen opnieuw de ASUS aan de NT te hangen, deze laten connecten via VLAN34 en VLAN4 naar poort 3 en 4 te passen. Of dit gaat werken weet ik niet. Mocht ik hier achter komen dan laat ik het weten en intussen hoop ik op input van jullie!
[ Voor 37% gewijzigd door Fairy op 12-03-2015 11:58 ]
Kon ook nogBarre73 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:25:
[...]
Nee hoor. Bij nieuw pakket samenstellen kan hij het wel.
Probleem is dat die 200/200 een compleet nieuw pakket via een andere leverstraat behelst. Met Experiabox, verlies van analoge TV, andere decoders, etc..
Dat is niet te doen via een instellingen pagina. Dat moet gewoon telefonisch geregeld worden. En dan is het formeel een nieuw abonnement voor Telfort waarschijnlijk. Voor jou niet want jij zat al bij Telfort dus je moet ze wel zo gek krijgen dat je niet een nieuw jaarabonnement aan gaat. Of wel als je dat wil en jou dat extra voordeel op kan leveren natuurlijk.
Als je trouwens je jaarabonnement beu bent, dan upgrade je je hoofdpakket en zeg je binnen 14 dagen op, omdat je een nieuw contract heb. Dan gaat de wet koop op afstand weer in
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Volgens mij ondervind ik hetzelfde sinds een paar dagen. Ik moet soms tig keer een website vernieuwen voordat deze weergegeven word of bedoel je dat niet?RubenDJ schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:55:
[...]
Heb ook sinds een paar dagen dat DNS namen niet goed geresolved worden, lijkt een beetje op eenzelfde probleem als een tijdje terug (webpagina's laden zonder CSS of er moet eerst gerefreshed worden). Via google's DNS geen problemen.
Ook mijn probleem; sommige sites verschijnen zelfs niet na meerdere keren refresh.chim0 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:42:
[...]
Volgens mij ondervind ik hetzelfde sinds een paar dagen. Ik moet soms tig keer een website vernieuwen voordat deze weergegeven word of bedoel je dat niet?
Ligt dus niet aan mij en inderdaad, sommige sites laden helemaal niet na meerdere keren vernieuwen. Heb zelfs m'n router opnieuw opgestart. Gewoon afwachten dus!jan_oniem schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:57:
[...]
Ook mijn probleem; sommige sites verschijnen zelfs niet na meerdere keren refresh.
Verwijderd
Ik heb wat twijfels of dat echt zo zal werken.Keiichi schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:26:
[...]
Kon ook nog![]()
Als je trouwens je jaarabonnement beu bent, dan upgrade je je hoofdpakket en zeg je binnen 14 dagen op, omdat je een nieuw contract heb. Dan gaat de wet koop op afstand weer in
Ik hou het wel even bij de Google DNS servers.
Niet geprobeerd maar twijfel er niet aan dat dit middels een smartswitch geregeld moet kunnen worden. Hou er rekening mee dat Telfort geen PPPoE gebruikt.Fairy schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:10:
....
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit goed werkende krijg? Ik heb in het verleden met KPN glasvezel via een Asusrouter met PPPoE een connectie gemaakt (rechtstreeks op de NT), dat werkte in 1x goed. Dan zou bridgen toch nog makkelijker moeten zijn?
...
[ Voor 31% gewijzigd door joop99 op 12-03-2015 13:16 ]
Verwijderd
Ik heb sinds gisterenavond even weer gemeten en de 213.197.28.3 geeft ** server can't find www.nu.nl: SERVFAIL en connection timed out; no servers could be reached meldingen maar de 213.197.30.28 tot nu toe niet. Normaal zou de router van de 213.197.30.28 wel het goede adres moeten krijgen.RubenDJ schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:55:
[...]
Ja, mij viel hetzelfde op gisteravond.
Ik merk zelf en mijn voip adapter geen problemen zoals vorig jaar zomer.
Maar hebben jullie geen Packet loss ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2015 14:10 ]
Dat Telfort geen PPPoE gebruikt weet ik inderdaad. De kans is redelijk groot dat ik het vanavond wel werkende ga krijgen met de informatie die ik intussen heb, maar een extra switch twijfel ik nog over. Als de N66U het aankan zonder extra switch heeft dat de voorkeur, maar als de performance onderuit gaat bij TV kijken (200/200) omdat de router de IPTV pakketjes moet routeren, dan moet ik misschien wel een switch gaan gebruiken.joop99 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:15:
[...]
Niet geprobeerd maar twijfel er niet aan dat dit middels een smartswitch geregeld moet kunnen worden. Hou er rekening mee dat Telfort geen PPPoE gebruikt.
Zodra ik meer weet zal ik het ook posten. Tot die tijd is alle hulp en info welkom!
Verwijderd
De laatste weken komt het wel vaker voor dat de Amino A140 en M540 blokjes geven en het beeld en geluid daarna vast loopt. Een reboot van de Amino lost het vaak tijdelijk op. De blokjes treden vooral op in de avond op 17.30 - 21.00 maar ook het bekijken van de cloudopnames en begingemist (bij zowel SD als HD zenders)
Meer mensen met dit probleem?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2015 14:01 ]
Je hebt gelijk, ik kreeg zojuist een telefoontje van Reggefiber dat Telfort nu pas het abbo had doorgegeven en de modem eraan komt;). Ik heb Telfort de afgelopen weken al gestalkt dus dat heeft blijkbaar geholpenBarre73 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:22:
[...]
Dan kan ik je nu al vertellen dat Telfort geen abonnement van je heeft doorgegeven aan Reggefiber. Die hadden namelijk anders dat modem direct bij de aansluiting erop gezet en geactiveerd. Dus Telfort blijven stalken en aangeven dat je woning door Reggefiber opgeleverd is en dat ze de order moeten gaan inschieten.
Gedoe lijkt hier afgelopen te zijn; mijn populaire sites zijn weer met één klik bereikbaar.BlackLabel01 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:55:
Hier ook steeds gedoe met de DNS de afgelopen week. Heb dit met Telfort ADSL nog nooit gehad. Hopelijk wordt het snel gefixed:)
Telfort meldt het probleem overigens nog wel als openstaand.
Vreemd genoeg was het bij mij precies andersom: blokvorming en geluids-glitches op DVB-c, en heb ik maar verder gekeken op de Amino 140. De storingen op DVB-c komen wel vaker voor, met dagen er tussen dat het weer prima is. Dit was ook al toen ik nog bij XMS zat. Gisteren was blokvorming wel veel erger dan andere keren. Niet alle kanalen waren getroffen, vooral Ned123HD en Fox waren onbekijkbaar.Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:00:
Gisterenavond was niet meer te kijken na het iptv signaal allemaal blokjes en een reboot van de Amino gaf geen verbetering. De coax maar aangesloten en via DVB-C verder gekeken.
De laatste weken komt het wel vaker voor dat de Amino A140 en M540 blokjes geven en het beeld en geluid daarna vast loopt. Een reboot van de Amino lost het vaak tijdelijk op. De blokjes treden vooral op in de avond op 17.30 - 21.00 maar ook het bekijken van de cloudopnames en begingemist (bij zowel SD als HD zenders)
Meer mensen met dit probleem?
Regio 3582, ex XMS, ex Portaal.
Verwijderd
Dinsdag nacht voor de zoveelste keer problemen met de aansluiting. Ineens geen verbinding meer. Drie lampjes op het modem aan (<> knipperen).
Woensdag telfort gebeld, er kon op afstand geen verbinding met het modem worden gemaakt, dus er moet een monteur komen.
De eerste gelegenheid voor telfort is dinsdag aanstaande, einde van de dag. Een week zonder verbinding terwijl alle gebruikers van de internet verbinding afhankelijk zijn voor hun broodwinning. Telfort is onverbiddelijk, "jammer dan". Vandaag maar weer verder in de telefoon klimmen.

Wat heb ik gedaan (In geval van Asus RT-N66U (Of vergelijkbaar model):
1. Experiabox afkoppelen, terug in de doos, weg ermee.
2. Stel de router in op DHCP op de WAN zijde.
3. Ga op de router naar LAN > IPTV.
Select ISP Profile: Manual
Internet: VID 34 PRIO 0
LAN port 4: VID 4 PRIO 0
LAN port 3: VID 4 PRIO 0
4. Sla de config op en reboot je router
5. Sluit op de NT box rechtstreeks een netwerkkabel aan op de WAN poort van de router.
6. Sluit je PC's aan op poort 1. In mijn geval een unmanaged gigabit switch gebruikt voor verdeling
7. Sluit de TV IPTV boxen aan op poort 3 en 4
En klaar is kees!
De enige bijwerking is dan VoIP niet meer werkt. Wij hebben hier bewust voor gekozen en gebruiken toch altijd de mobiel. Een alternatief zou zijn om een VoIP provider te kiezen en een ATA box of VoIP toestel te gaan gebruiken, maar dat is een ander topic
Ja erg lullig voor je, maar als alle gebruikers van jou internetverbinding afhankelijk zijn voor hun broodwinning wordt het tijd voor een zakelijk abonnement, eventueel met een backup isdn-lijntje.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 07:18:
Normaal ben ik niet zo van het zeuren. Maar bij telfort loop ik tegen de muur en ik wilde toch met jullie mijn ervaringen delen.
Dinsdag nacht voor de zoveelste keer problemen met de aansluiting. Ineens geen verbinding meer. Drie lampjes op het modem aan (<> knipperen).
Woensdag telfort gebeld, er kon op afstand geen verbinding met het modem worden gemaakt, dus er moet een monteur komen.
De eerste gelegenheid voor telfort is dinsdag aanstaande, einde van de dag. Een week zonder verbinding terwijl alle gebruikers van de internet verbinding afhankelijk zijn voor hun broodwinning. Telfort is onverbiddelijk, "jammer dan". Vandaag maar weer verder in de telefoon klimmen.
[afbeelding]
Verwijderd
Erg laks van Telfort om pas na een week een monteur te sturen terwijl alle afgenomen diensten het niet doen, maar aan de andere kant is het niet verstandig om een consumenten abonnement te nemen als er meerdere gebruikers 100% afhankelijk zijn van die diensten. Bij een zakelijk abonnement betaal je meer, maar zul je nooit lang zonder internet zitten in geval van storing.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 07:18:
...
[afbeelding]
EDIT: eens met Chris.nl dus
ps: leuk gemaakt die 'Telfort reclame foto'
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Ik heb het zelf niet afgesloten en het was een soort van erfenis uit het verleden. Ik was er ook niet van op de hoogte dat dit de situatie was....Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:45:
[...]
Erg laks van Telfort om pas na een week een monteur te sturen terwijl alle afgenomen diensten het niet doen, maar aan de andere kant is het niet verstandig om een consumenten abonnement te nemen als er meerdere gebruikers 100% afhankelijk zijn van die diensten. Bij een zakelijk abonnement betaal je meer, maar zul je nooit lang zonder internet zitten in geval van storing.
EDIT: eens met Chris.nl dus
ps: leuk gemaakt die 'Telfort reclame foto'
Ik heb vandaag al een backup UPC abbonement afgesloten, just to be sure.
Ik vind dat een vreemde wijze om een update uit te voeren, dus log ik met een bekabelde pc in op de router om via deze weg een eventuele update uit te voeren. Maar ga ik naar 'Toolbox' > 'Firmware' (waar automatic firmware update aan staat), dan is er geen melding of mogelijkheid om de firmware te laten updaten (wel kun je bladeren naar een bestand).
Is deze melding en een akkoord daarop inderdaad de normale weg? Of heb ik hier met iets verdachts te maken
edit
Ik ben te snel geweest. De informatie staat gewoon op de website van Sitecom. Conclusie: zo gaat het inderdaad.
[ Voor 9% gewijzigd door Tommy The Cat op 14-03-2015 15:45 ]
Welk VLAN ID wordt gebruikt voor VoIP ??Fairy schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:35:
Zo, de Experiabox is er uit. Achteraf bleek het héél erg simpel te zijn en is het puur en alleen het VLAN wat je even moet instellen.
Wat heb ik gedaan (In geval van Asus RT-N66U (Of vergelijkbaar model):
1. Experiabox afkoppelen, terug in de doos, weg ermee.
2. Stel de router in op DHCP op de WAN zijde.
3. Ga op de router naar LAN > IPTV.
Select ISP Profile: Manual
Internet: VID 34 PRIO 0
LAN port 4: VID 4 PRIO 0
LAN port 3: VID 4 PRIO 0
4. Sla de config op en reboot je router
5. Sluit op de NT box rechtstreeks een netwerkkabel aan op de WAN poort van de router.
6. Sluit je PC's aan op poort 1. In mijn geval een unmanaged gigabit switch gebruikt voor verdeling
7. Sluit de TV IPTV boxen aan op poort 3 en 4
En klaar is kees!
De enige bijwerking is dan VoIP niet meer werkt. Wij hebben hier bewust voor gekozen en gebruiken toch altijd de mobiel. Een alternatief zou zijn om een VoIP provider te kiezen en een ATA box of VoIP toestel te gaan gebruiken, maar dat is een ander topic
Zie mijn laatste zin, VoIP werkt niet meer als je de EB wegdoet. Volgens mij gaat VoIP via internet, dus ook in het internet VLAN, niet meer via een apart VLAN, maar dan nog heb je er niets aan, want dan moet je de EB toch weer gebruiken.
Battletag Vakasha#2284
Alleen werkt internet bij Telfort Glasvezel volgens mij via DHCP op VLAN34 (als ik het goed heb) terwijl dit bij KPN PPPoE op VLAN6 is.
Klopte hier niet, want heb andere apparatuur als daar staat.Dembar schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:59:
Weet iemand of de info van de site netwerkje.com ook voor telfortglasvezel helemaal werkt?>
Glashart gebied. Heb het zelf opgelost
Ik heb sinds een week of twee geen of blokjes beeld op de RTL's en SBS6.
Helaas zie ik hierboven dat ik niet de enige ben.... Zou een goede versterker ertussen nog kunnen helpen?
sorry bedoel natuurlijk voor nieuwe glasvezel aansluitingen en niet voor een aansluiting waar oa amino's word gebruikt.thefox154 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:39:
[...]
Klopte hier niet, want heb andere apparatuur als daar staat.
Glashart gebied. Heb het zelf opgelost![]()
Ik heb sinds een week of twee geen of blokjes beeld op de RTL's en SBS6.
Helaas zie ik hierboven dat ik niet de enige ben.... Zou een goede versterker ertussen nog kunnen helpen?
Battletag Vakasha#2284
Verwijderd
Vanavond was de NDR weer aanwezig incl de ingeplande opnames. Ik had vanmorgen wel eerst de ontvanger opnieuw opgestart maar ook daarna was de zender niet zichtbaar.Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:48:
Opsporing Verzocht: NDR Fernsehen is bij iptv verdwenen, via DVB-C is de zender nog wel beschikbaar
Nou heb ik inmiddels van Telfort een bevestiging gekregen en van Ziggo 1 van de opzegging (via de overstapservice).
Alleen is de opzegdatum van Ziggo 20 april en de opleverdatum van Telfort tussen 20 en 27 april. Althans dat is de week waarin ik een afspraak met de monteur kan maken voor het installeren van het glasvezelmodem. Alleen zitten we er natuurlijk niet op te wachten om een week zonder internet te zitten.
Heeft er hier iemand ervaring mee hoe dit loopt?
Verwijderd
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Heb Ziggo inmiddels gebeld, die zeggen dat ze dat niet mogen aanpassen omdat ik dat aan Telfort uit handen heb gegeven. Dus heb Telfort benaderd via Twitter en die zeggen dat ik het beste Ziggo kan bellen. Fantastisch dit. Bij de volgende overstap ga ik dat inderdaad anders regelen, want hier had ik niet bij stilgestaan.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:15:
En als er dan iets uitloopt heb je weer een probleem. Neem gewoon een maand overlap of (beter) opzeggen als Glas werkt. Keertje minder uitgaan en je hebt het verdiend.
In het ergste geval moet ik in de hal internetten op het Wifi van de buurman of via tethering op m'n mobiel. En dan hopen dat Ziggo nog een tijdje het tv signaal er op laat staan.
Schuiven, klikken en klaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 18-03-2015 16:31 ]
dat tv signaal duurt meestal wel een maand of drie. Je smartcards worden wel direct gedeactiveerd. Nu niet zo'n probleem omdat vrij veel open staat door harmonisatie. Mocht dat per 1-4 toevallig ook verdwijnen dan heb je 'alles' behalve npo 1,2,3 in sdPeetman schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:25:
[...]
Heb Ziggo inmiddels gebeld, die zeggen dat ze dat niet mogen aanpassen omdat ik dat aan Telfort uit handen heb gegeven. Dus heb Telfort benaderd via Twitter en die zeggen dat ik het beste Ziggo kan bellen. Fantastisch dit. Bij de volgende overstap ga ik dat inderdaad anders regelen, want hier had ik niet bij stilgestaan.
In het ergste geval moet ik in de hal internetten op het Wifi van de buurman of via tethering op m'n mobiel. En dan hopen dat Ziggo nog een tijdje het tv signaal er op laat staan.
Toen straks opzeggingsverzoek ingestuurd omdat ik sinds vandaag het gigabit-abo van Tweak heb. 15-20min. later een telefoontje om het te bevestigen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
In ieder geval een 1e pluim voor de klantenservice want het contact zoeken werkt prima.
Toen werd ook verteld dat Telfort pas de definitieve opzegging aan de latende provider doorgeeft als het aansluiten gelukt is en dat dit als het goed is gewoon netjes gecrediteerd wordt bij de volgende factuur.
(van Vodafone verwacht ik volgende week dus een creditnota voor de hele maand maart + halve februari
Nadat er bij AVM een hoop misging, heb ik sinds vandaag eindelijk duidelijkheid van AVM. Het probleem met Fritz OS 6.20 blijkt bij hun al lang bekend te zijn. Details staan hier. En er blijkt ook al sinds 12 december een beta firmware (versie FRITZ!OS 06.20-29491 BETA) beschikbaar te zijn die het probleem inderdaad verhelpt. Deze firmware kun je hier downloaden.Andrehj schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:51:
[...]
Nou, het heeft even geduurd, maar zojuist is deze (zeeeeer lang lopende) storing uiteindelijk opgelost. Met een compliment aan Telfort, want zij gaven mij vanmiddag de tip dat dit aan een firmware update van mijn Fritzbox 7390 zou kunnen liggen.
Dus net gelijk even getest en de oude firmware 6.06 (84.06.06) teruggezet. Gelukkig had ik een backup van mijn settings, dus dat ging nog aardig vlot. En inderdaad, het probleem is verholpen!![]()
Dus even voor de records (en Google): De firmware versie 6.20 (84.06.20) van de AVM Fritz!Box 7390 heeft een bug waardoor het Live TV via de app (op Android en Ipad) van Telfort (en wellicht ook Lijbrandt en de andere Glashart providers) niet werkt.
Remedie is vooralsnog teruggaan naar de firmwareversie 6.06 of 6.07 (als iemand die nog kan vinden?).
Versie 6.06 kun je hier downloaden.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Maar welke het zijn.... no one knows, want daarover is niets terug te vinden. Gaan de huidige duitse zenders wellicht uit het standaard en plus pakket weg en mogen we 2,50 gaan betalen om ze terug te krijgen ? Is het het een aanvullend pakket op standaard ( En met plus heb je al deze kanalen al ?) of zijn het 7 nieuwe duitse kanalen ?
...onduidelijk....
Daarnaast voor het amino platform : gaat het om 5 extra kanalen : NDR zit al in het plus ( of zelfs basis). Lees dat het om betreurende SD kwaliteit gaat, weer een misser....
Verwijderd
Klopt NDR zit in het basispakket bij KPN-ITNS. 4 jaar geleden zat deze zender ook bij KPN nog in het basispakket, maar omdat volgens KPN naar NDR te weinig werdt gekeken is die uit het pakket gehaald. Dus een beetje vreemd dat NDR nu wel weer beschikbaar komt of het had gewoon een andere reden (geld).TripleNL schreef op zondag 22 maart 2015 @ 01:11:
... Tsja of Telfort voorziet ons gewoon van de juiste info. Zoeken op KPN voor het telfort amino platform, vind ik als telfort klant niet logisch. Ben blij dat je het gevonden heb Barre73 en dank hiervoor, maar vind het wel ver gezocht. Labels dienen zich te onderscheiden ? ( of toch niet )
Daarnaast voor het amino platform : gaat het om 5 extra kanalen : NDR zit al in het plus ( of zelfs basis). Lees dat het om betreurende SD kwaliteit gaat, weer een misser....
De SD kwaliteit van NDR is niet minder dan bijv NPO1 omdat de aanvoer ook tussen de 7 en 8 Mbit zit.
De meeste Duitse zenders hebben een hoger mpeg2 bitrate op satelliet (neem aan dat als aanvoer wordt gebruikt) dus HD was beter geweest maar ik betwijfel dat de SD kwaliteit zo slecht is. Er zijn wel andere SD zenders die slechter zijn omdat de aanvoer in mpeg lager ligt bijv maar 4 Mbit.
Was ook beetje flauwe opmerking van me. Maar ik denk dat eerlijk gezegd dat als dit bij Telfort net zo wordt als bij KPN, dat dit niet op het Amino platform zal zijn maar alleen op het WBA platform.TripleNL schreef op zondag 22 maart 2015 @ 01:11:
... Tsja of Telfort voorziet ons gewoon van de juiste info. Zoeken op KPN voor het telfort amino platform, vind ik als telfort klant niet logisch. Ben blij dat je het gevonden heb Barre73 en dank hiervoor, maar vind het wel ver gezocht. Labels dienen zich te onderscheiden ? ( of toch niet )
Nou vind de slechte info van telfort nog flauwerBarre73 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 08:33:
[...]
Was ook beetje flauwe opmerking van me. Maar ik denk dat eerlijk gezegd dat als dit bij Telfort net zo wordt als bij KPN, dat dit niet op het Amino platform zal zijn maar alleen op het WBA platform.
Als er voor pakketten ook nog een rekening gehouden moet worden met welk platform je op zit : dan is ben ik bang het einde helemaal zoek.
Staat er trouwens ook niet bij terwijl de omgeving herkent op welke propositie je zit ( ik op de "amino platform" kan geen 200 Mb kiezen bv). Dus als het platform afhankelijk is zou men daar ook best rekening mee kunnen houden.
Wederom ern gemiste kans... Want voor dergelijke "op maat" pakketjes wil ik best betalen: maar de onduidelijkheid remt de wil heel goed af...
http://www.telfort.nl/Per...tieve-TV/Duits-pakket.htm
Als je hier op zenders klikt krijg je
"Alle zenders in het Duits pakket
NDR
Deze populaire zender voor het hele gezin omvat een breed aanbod programma's: van regionale nieuwsuitzendingen, politiek, natuur en cultuur, tot aan amusement, kinderprogramma's, sport, talkshows, muziek, oudere films en enkele series.
Sat.1
Geniet van een goede mix van amusement, reportages, talkshows, nieuws en films.
Tagesschau24
Deze informatiezender biedt naast documentaires ook dagelijks actueel nieuws en achtergronden.
3sat
Dé Duitse zender voor cultuur en kennis. Daarnaast is de zender vrij van reclame.
ProSieben
Met series, films, spelshows en andere amusementsprogramma's richt ProSieben zich op een breed publiek.
KiKa
Kinderen van 3 tot 13 jaar kunnen met KiKa genieten van populaire Duitse jeugdprogramma's zoals Biene Maja, Die Sendung mit der Maus en Sandmännchen.
Einsfestival
Ontvang met deze zender een uitgebreid aanbod films, series, documentaires en muziek."
Of heb ik de verwarring niet goed begrepen?
Wellicht slechte timing tussen beschikbaarstellen van het pakket en de site aanpassen ?
Maar dergelijke info is altijd welkom
Sinds vorige week kan ik met mijn 50mb verbinding opeens met crica 75/75 down en uploaden. Zolang ze mijn factuur niet verhogen ben ik blij. Jammer dat ik op DBV-C de helft van de zenders op eens niet meer krijg of naar blokjes moet kijken. Maar aan de andere kant sneller internet is altijd welkom. Goedmakertje?
Battletag Vakasha#2284
Oké, lijkt nu opgelost.Frunz schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:38:
Klein beetje, sommige sites reageerden pas na een aantal keer (regio 1221).
Verwijderd
Ja net even gekeken in de log en er zaten een aantal "connection timed out; no servers could be reached" in na beide DNS servers.
Verwijderd
http://www.totaaltv.nl/ni...aal-en-tv-vlaanderen.html
Bovenstaande geldt ook voor DVB-C van KPN ITNS
Bij IPTV wel beschikbaar maar de EPG klopt niet.
Voor EPG zie: http://tv.eurosport.nl/tvschedule.shtml
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2015 23:19 ]
Verwijderd
Fiber pretendeert wel 500/500 te leveren met het totale pakket wat je nu ook hebt. Je zou ook nog bij Stipte kunnen kijken. En anders kom je bij Ziggo/UPC terecht. maar die gaan maar tot 200/20.
[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 27-03-2015 09:24 ]
dus als na invoeren van de postcode zijn de pakketten die zichtbaar zijn daadwerkelijk beschikbaar.
Webcare XS4ALL heeft mij aangegeven dat dit in de 2e week van feb gebeurd is en actueel gehouden wordt
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20