[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 19 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
eymey schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:53:
Ongeacht wat jouw of mijn mening daarover is.
Dat is een fout die "we" (ja.. ook ik) op tweakers te vaak maken. We denken vanuit ons eigen perspectief..en niet vanuit het perspectief van tante bep die 3 hoog achter woont. Het is altijd een mooie eye opener als we een nieuwe dienst aan het bouwen zijn en ik geef mijn vriendin de afstandsbediening om alles te testen. :)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-06 14:32
Tsja, ik had ook graag gezien dat de groep mensen, die het ontbreken van een CATV dienst met een adequaat basispakket zoals bij UPC of ITNS als een dealbreaker zou zien, zo groot zou zijn dat KPN en/of Telfort wel 100x zou nadenken om dit te schrappen.

MAW, ik zou @TonVH graag gelijk willen kunnen geven.

En wie weet blijkt in de afzienbare toekomst dat het, neem ik aan, van te voren uitgevoerde marktonderzoek door Telfort/KPN naar het uitfaseren van CATV dusdanig onrepresentatief was dat het ze alsnog grote pijn gaat doen.

Echter, ik vermoed gewoon van niet.

Voorlopig kan ik er iig nog een poos van genieten via Telfort, icm. Amino en het GHM platform.

Als het t.z.t. ook voor bestaande klanten moet verdwijnen zal ik op dat moment gewoon een overweging moeten maken wat ik belangrijk vind en wat niet. Wil ik per se CATV (FM en DVB-C) behouden, dan moet ik wrs naar Ziggo.

Zeker voor TV, ook nu HD "de standaard" wordt bij UPC/Ziggo en op álle mediaboxen HD dus op 1 t/m 10 komt, heeft UPC straks weer een behoorlijke streep voor op KPN.

Als tegen die tijd KPN de HD-zenders nog steeds niet op de goede plek heeft en als je sommige HD-zenders ook nog steeds alleen maar in HD krijgt in een extra pakket, dan is TV via glasvezel voor mij via geen enkele provider meer een optie. Maar als men dit wel gaat corrigeren, dan kan het nog steeds mee in de overweging.

Overigens @Denan, over je eerdere reactie: Volgens jou moet ik dus veilig iedere optie in Mijn Telfort kunnen kiezen zonder het risico ineens op een nieuwe propositie te zitten?

Aan andere "Telfort Oud" gebruikers met 100 mbit: Hoe heet jullie abbo vorm? Heeft die "extra" in de naam?

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 19-02-2015 11:29 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Feit is dat (zowel kabelaars als glas) geen enkele moeite doen om mensen duidelijk te maken dat ze ook TV zonder STB kunnen kijken. Integendeel, je moet diep in hun websites duiken om te zien dat je prima zonder STB kunt kijken en dat dit alternatief niet Analoog als in "matige beeldkwaliteit" is.

Feit is ook dat veel mensen het (door providers) geroemde VOD niet, matig of incidenteel gebruiken. Ga eens in je eigen kring na hoeveel van die tientallen zenders bekeken worden. Vrijwel iedereen beperkt zich tot een handjevol zenders. (De Satelliet laat ik buiten beschouwing dat is een heel aparte groep).

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat mijn kring een afwijkende is van de totale populatie maar dat vermoed ik niet. En is het "vrije keuze" als er duidelijk de suggestie wordt gewekt dat STB de norm is en dat er eigenlijk niets anders is en zoveel beter dan de Analoge troep alsof het of STB of Analoog is.

Bezoekers hier zullen vrijwel allemaal in staat zijn om de mogelijkheden te doorgronden en verder te kijken dan die grote 'Bestel' knop op de startpage maar voor "Jan Modaal" (en dat is de overgrote meerderheid) geldt dat niet.

@denan:
" ik geef mijn vriendin de afstandsbediening om alles te testen. "

Dat doe ik niet want dan heb ik toch echt mot met mijn vrouw. :) Wel is mijn standpunt dat elk apparaat direct uit de doos grotendeels direct bruikbaar moet zijn zonder tig handleidingen (al dan niet op papier) te moeten doorworstelen. Kan dat niet dan is er iets mis in het ontwerp en gewoon niet gebruikersvriendelijk.

Uiteraard gelden andere regels voor specifieke doelgroepen of aasje het laatste bit wilt aanpassen en ook al weet wat een bitje is.

Nog 1 opmerking:
Kabelaars schermen nogal eens met "x% kijk digitaal" en komen dan met de conclusie "Analoog kan weg". Zo orakelde Kamp ook laatst. Echter veel providers is DVB-C Analoog terwijl dit voor de man in de straat dat niet is. Die kijkt naar DVB-C en zal op de vraag "Mag Analoog weg" gewoon met "Ja" beantwoorden want hem wordt niet verteld dat dan ook zijn DVB-C weg is.

En ook dat noem ik manipuleren van onderzoeken om tot gewenste resultaten te komen door subjectieve vragen.

[ Voor 31% gewijzigd door TonVH op 19-02-2015 11:44 ]

Anoniem: 225757

De marketing-speak van veel providers om Digital Video Broadcasting 'analoog' te noemen speelt daarbij denk ik ook een rol...

/edit
deze post is getypt terwijl TonVH zijn laatste opmerking toevoegde ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 225757 op 19-02-2015 11:48 ]

• denan
eymey schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:28:
Overigens @Denan, over je eerdere reactie: Volgens jou moet ik dus veilig iedere optie in Mijn Telfort kunnen kiezen zonder het risico ineens op een nieuwe propositie te zitten?
Je gaat in ieder geval niet CATV/DVB-C verliezen ;)

Hoe het prijstechnisch gaat durf ik niet te zeggen, alleen mogen ze nooit zomaar de basispropositie verhogen zonder melding te geven als je een optie aanpast (en 100Mbit is een optie).

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:37
TonVH schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:38:

Nog 1 opmerking:
Kabelaars schermen nogal eens met "x% kijk digitaal" en komen dan met de conclusie "Analoog kan weg". Zo orakelde Kamp ook laatst. Echter veel providers is DVB-C Analoog terwijl dit voor de man in de straat dat niet is. Die kijkt naar DVB-C en zal op de vraag "Mag Analoog weg" gewoon met "Ja" beantwoorden want hem wordt niet verteld dat dan ook zijn DVB-C weg is.

En ook dat noem ik manipuleren van onderzoeken om tot gewenste resultaten te komen door subjectieve vragen.
Nu haal je 2 dingen door elkaar. Als analoog bij de kabelaars weg wordt gehaald blijft DVB-C uiteraard wel overeind. Dat is hun hoofdlevering. Dus mensen kunnen gewoon blijven kijken, sommigen met een STB omdat de TV nog geen DVB-C ondersteunt, en de rest naar keuze met een STB of met de DVB-C decoder van de TV.
Bij glasvezelproviders geldt je argument wel maar daar heeft Kamp het nooit over gehad. Bij glasvezelproviders als Telfort etc.. niet, maar daar had Kamp het niet over.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• denan
TonVH schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:38:
Feit is ook dat veel mensen het (door providers) geroemde VOD niet, matig of incidenteel gebruiken. Ga eens in je eigen kring na hoeveel van die tientallen zenders bekeken worden. Vrijwel iedereen beperkt zich tot een handjevol zenders. (De Satelliet laat ik buiten beschouwing dat is een heel aparte groep).
Helaas.. daar zit je fout. Als ik naar de cijfers kijk is het gebruik van VoD enorm. Dat jouw vriendenkring dat niet/weinig gebruikt wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is.

Bij onze klanten zien we juist een enorme toename van VoD/Gemist gebruik bij het kijken van programma's. Ook de adoptie van nieuwe diensten als BeginGemist is echt enorm hard gegaan. Waar je in het begin slechts een handjevol gebruikers zag op die dienst is dat geëxplodeerd de laatste maanden

Interactieve diensten zijn op een pure CI-module oplossing natuurlijk een stuk lastiger. HBBTV is een mooi begin.. alleen is het gebruik daarvan binnen nederland minimaal.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat mijn kring een afwijkende is van de totale populatie maar dat vermoed ik niet. En is het "vrije keuze" als er duidelijk de suggestie wordt gewekt dat STB de norm is en dat er eigenlijk niets anders is en zoveel beter dan de Analoge troep alsof het of STB of Analoog is.

Bezoekers hier zullen vrijwel allemaal in staat zijn om de mogelijkheden te doorgronden en verder te kijken dan die grote 'Bestel' knop op de startpage maar voor "Jan Modaal" (en dat is de overgrote meerderheid) geldt dat niet.
En die vinden het ook prima om een STB te hebben waarin alles voor ze geregeld is. :)
@denan:
" ik geef mijn vriendin de afstandsbediening om alles te testen. "
Dat doe ik niet want dan heb ik toch echt mot met mijn vrouw. :) Wel is mijn standpunt dat elk apparaat direct uit de doos grotendeels direct bruikbaar moet zijn zonder tig handleidingen (al dan niet op papier) te moeten doorworstelen. Kan dat niet dan is er iets mis in het ontwerp en gewoon niet gebruikersvriendelijk.
Klopt.. maar wat wij (techneuten) zien als 'logisch en helder' komt over het algemeen niet door de befaamde girlfriend/wife-test. BeginGemist is een mooi voorbeeld van een dienst die ik in het begin wel "aardig" vond.. maar aangezien ik toch alles in de netwerkPVR inprogrammeerde of downloadde was de meerwaarde voor mij beperkt.

Voor de doorsnee gebruiker is het echter snel de nieuwe vorm van TV kijken aan het worden. Mijn vriendin kijkt niets meer live en start alles na een minuut of 15 pas op.

De toenemende lengte van je posts doet vermoeden dat je aan het afronden bent ... ;)
Bij deze dank voor de betrokkenheid (en voor alle sneak previews) de afgelopen jaren.
Alle goeds gewenst voor de toekomst!

• denan
Anoniem: 225757 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:12:
[...]

De toenemende lengte van je posts doet vermoeden dat je aan het afronden bent ... ;)
Bij deze dank voor de betrokkenheid (en voor alle sneak previews) de afgelopen jaren.
Gracias.. ik zal niet van tweakers verdwijnen.. maar ik heb iets teveel inside kennis om hier te blijven reageren als ik niet meer werkzaam ben bij KPN/ITNS of Glashart :)

En niks zo saai als afronden.. :/

• eymey
denan schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:00:
[...]

Je gaat in ieder geval niet CATV/DVB-C verliezen ;)

Hoe het prijstechnisch gaat durf ik niet te zeggen, alleen mogen ze nooit zomaar de basispropositie verhogen zonder melding te geven als je een optie aanpast (en 100Mbit is een optie).
OK :). Het gekke is dus dat ik de 100 mbit optie nergens heb (ik kan bij TV wel allerlei pakketten kiezen, maar bij internet kan ik alleen maar het veiligheidspakket met een aantal gradaties aan of uit zetten).
Anoniem: 225757 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:12:
[...]

Hier sluit ik me bij aan :)

[ Voor 44% gewijzigd door eymey op 19-02-2015 13:35 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Anoniem: 319232

eymey schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:34:
[...]

OK :). Het gekke is dus dat ik de 100 mbit optie nergens heb (ik kan bij TV wel allerlei pakketten kiezen, maar bij internet kan ik alleen maar het veiligheidspakket met een aantal gradaties aan of uit zetten).
Ik heb vorige maand ook eens gekeken maar het is heel onduidelijk. Volgens mij bestaat de 100 Mbit niet als optie maar wijzigd het complete pakket.

Update: De lijst is nu wel veel kleiner en duidelijker dan eerdere

Pakket wijzigen
Pakketten:
Alles-in-1 Glasvezel (huidig) € 45,00
Glasvezel Internet en Bellen Extra€ 47,50
Alles-in-1 Glasvezel (zonder nummer)€ 45,00
Alles-in-1 Glasvezel Extra€ 52,50
Alles-in-1 Glasvezel Extra (zonder nummer)€ 52,50

Ik weet niet of een binnen 1 dag na 100 Mbit en daarna weer terug naar 50 Mbit kunt gaan. Bij KPN is het systeem dan niet bug vrij zal ik waar zeggen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 19-02-2015 13:55 ]

• eymey
Yep, die lijst heb ik dus ook.

Ik vermoed dat de "Extra" variant 100 mbit impliceert. Maar goed. Op zich vind ik voor die 7,50 extra 100 mbit nog wel aardig. Zeker omdat ik als het goed is nu ook die snelheid helemaal moet kunnen halen (als mijn nieuwe Gigabit Genexis tenminste ook op een gigabit interface zit in de PoP :P ).

Maar goed, laat ik eerst nog maar eens m'n case afwachten bij Telfort.

denan schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:45:
[...]
Bij onze klanten zien we juist een enorme toename van VoD/Gemist gebruik bij het kijken van programma's. Ook de adoptie van nieuwe diensten als BeginGemist is echt enorm hard gegaan. Waar je in het begin slechts een handjevol gebruikers zag op die dienst is dat geëxplodeerd de laatste maanden

[...]

Klopt.. maar wat wij (techneuten) zien als 'logisch en helder' komt over het algemeen niet door de befaamde girlfriend/wife-test. BeginGemist is een mooi voorbeeld van een dienst die ik in het begin wel "aardig" vond.. maar aangezien ik toch alles in de netwerkPVR inprogrammeerde of downloadde was de meerwaarde voor mij beperkt.

Voor de doorsnee gebruiker is het echter snel de nieuwe vorm van TV kijken aan het worden. Mijn vriendin kijkt niets meer live en start alles na een minuut of 15 pas op.
Begingemist is ook handig als bijv eerst een opname in de PVR kijkt en niet precies op de tijd moet letten of deze niet te lang is voor het volgende normale tv programma.

Trouwens geen bericht ontvangen van Telfort dat de begingemistdienst beschikbaar was. Als dat bij klanten is gebeurd moeten de klanten de dienst eerst zelf ondekken voordat zij deze echt gaan gebruiken.

Veel succes met je nieuwe baan

eymey schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:59:
Yep, die lijst heb ik dus ook.

Ik vermoed dat de "Extra" variant 100 mbit impliceert. Maar goed. Op zich vind ik voor die 7,50 extra 100 mbit nog wel aardig. Zeker omdat ik als het goed is nu ook die snelheid helemaal moet kunnen halen (als mijn nieuwe Gigabit Genexis tenminste ook op een gigabit interface zit in de PoP :P ).

Maar goed, laat ik eerst nog maar eens m'n case afwachten bij Telfort.
Heb helaas geen Gigabit gekeregn dus bij 2 tv's al 26 Mbit verlies en dan is de 7,50 wel aan de prijs. In het nieuwe pakket is het volgens mij 5 euro.

Maar waar ik de 100Mbit voor zou gebruiken downloads vanaf een US VPS zal het niks uitmaken omdat ik rechtsreeks nooit de 50 Mbit haal. Gebruik nu een een proxy op mijn VPS in Frankrijk (OVH) en op deze manier komt de snelheid vaak wel tot de 50Mbit. Is 2 tot 3 keer sneller dan rechtstreeks (getest op meerdere US VPS met verschillende routes/netwerken)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 19-02-2015 14:27 ]

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:16

mb1

denan schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:15:
[...]

Gracias.. ik zal niet van tweakers verdwijnen.. maar ik heb iets teveel inside kennis om hier te blijven reageren als ik niet meer werkzaam ben bij KPN/ITNS of Glashart :)

En niks zo saai als afronden.. :/
Mooi dat je i.i.g. niet van Tweakers gaat verdwijnen!
Van mijn kant ook bedankt voor je bijdragen en interventies.
En kun je nu al de sluier oplichten over al het moois wat er nog gaat komen, zoals je een paar weken geleden melde?
Of moet je daar nog mee wachten tot einde van de maand ;)

• eymey
Anoniem: 319232 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:02:
[...]

Begingemist is ook handig als bijv eerst een opname in de PVR kijkt en niet precies op de tijd moet letten of deze niet te lang is voor het volgende normale tv programma.

Trouwens geen bericht ontvangen van Telfort dat de begingemistdienst beschikbaar was. Als dat bij klanten is gebeurd moeten de klanten de dienst eerst zelf ondekken voordat zij deze echt gaan gebruiken.

Veel succes met je nieuwe baan
Ik moet zeggen dat ze het op het Amino platform behoorlijk duidelijk hebben gemaakt :). Direct na mijn migratie, zodra de TV-dienst weer beschikbaar was, was er geen ontkomen aan. In de EPG zie je een "reload" icoontje bij de lopende programma's en in de minigids bij het zappen zie je ook direct de mogelijkheid en wat je ervoor moet doen :).

eymey schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:38:
[...]

Ik moet zeggen dat ze het op het Amino platform behoorlijk duidelijk hebben gemaakt :). Direct na mijn migratie, zodra de TV-dienst weer beschikbaar was, was er geen ontkomen aan. In de EPG zie je een "reload" icoontje bij de lopende programma's en in de minigids bij het zappen zie je ook direct de mogelijkheid en wat je ervoor moet doen :).
Maar voor de gemiddelde klant is misschien extra informatie per mail / post wel handig.

• TonVH
denan schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:45:
[...]

Waarschijnlijk om de reclame makkelijk te kunnen kippen. Ik durf te garanderen dat, indien zulks veel gaat gebeuren, de fabrikanten de mogelijkheid om reclames te slippen gewoon via de STB of CI+ gaan uitschakelen.

• denan
TonVH schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:46:
Waarschijnlijk om de reclame makkelijk te kunnen kippen. Ik durf te garanderen dat, indien zulks veel gaat gebeuren, de fabrikanten de mogelijkheid om reclames te slippen gewoon via de STB of CI+ gaan uitschakelen.
...oO(dat willen ze al heeeel lang.. ;))

Sterker nog.. men wil dat PVR's de functionaliteit implementeren dat bij het terugkijken reclames niet vooruitgespoeld kunnen worden.. en de volgende stap is dat bij niet actief kijken naar de reclame (bvb als je drinken gaat halen) het beeld automatisch op pauze gaat.

Brave new world ;)

[ Voor 28% gewijzigd door denan op 19-02-2015 16:04 ]

• denan
[b]spaceone schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:42:[/b
Maar voor de gemiddelde klant is misschien extra informatie per mail / post wel handig.
In de praktijk lezen veel gebruikers die niet.. .en post verdwijnt vaak in de reclame bak in de kelderkast.

Daarom is ervoor gekozen om in de mini-gids een melding te geven "BeginGemist? Druk <play>".. voor de meesten bleek dat duidelijk. :)

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:22
eymey schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:40:
[...]
Toch nog even kleine follow up:

Op de huidige (meest recente) Fritz!OS versie op de 7490 doet de Telfort Glas app het prima met live TV :)
Om het foutzoeken voor AVM makkelijker te maken een paar vragen:
- Gebruik je de app op Android (zo ja, welke versie?) of op een Ipad?
- Heb je een Duitse of een Internationale versie van de Fritzbox?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• eymey
Ik gebruik de Android app. Op een Sony z3 tablet compact met Android 4.4 werkt het vloeiend. Op een Nexus 7 met lollipop stotterend.

De fritzbox 7490 is een international op 6.20

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
@eymey op Samsung tablet met 4.4.2 werkt de app prima, maar op een ugoos Android stick met 4.4.2 niet best. 4.4 was wel dikke prima. Nu heb ik geen frtitzbox, maar Android icm verschillende hardware levert ook zo zijn uitdagingen hier en daar

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Kan iemand me de apk dm'n? Ben benieuwd of de app op smartphone draait. Dat ze dat sowieso niet mogelijk maken vind ik jammer.

• denan
Chris.nl schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:18:
Kan iemand me de apk dm'n? Ben benieuwd of de app op smartphone draait. Dat ze dat sowieso niet mogelijk maken vind ik jammer.
Je kunt hem toch zelf uit de playstore downloaden via de computer? Hij zal vast opstarten op een smartphone, maar of het goed te bedienen is betwijfel ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Weet iemand hier of je bij de ontvanger die je nu krijgt als je een nieuw abonnement afsluit (is dat de Arcadyan HMB2260?) een audio-delay kan instellen? Bij gebrek aan analoog signaal, wil ik de 3.5mm out van de set-top box verbinden met mijn versterker en de TV (dus alleen beeld) via HDMI. Zo kan ik (als het goed is) nog steeds de radio aanzetten en luisteren, zonder dat ik de TV nodig heb. Ik kan me alleen voorstellen dat de audio tijdens het TV-kijken dan mogelijk niet synchroon loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 15:52
Ik heb sinds een paar dagen Alles-in-1 over Glasvezel van Telfort, maar nu blijkt dat ze per 1-1-2015 ineens geen "Analoge TV" (DVB-C) meer leveren. Dit was toen ik het bestelde totaal onduidelijk, want als ik op hun site kijk:

https://www.telfort.nl/Pe...e-en-digitale-DVBc-TV.htm

Staat er:
Bij Interactieve TV via glasvezel ontvang je standaard een analoog signaal en een digitaal (DVB-c) signaal. Tijdens het installeren van de tv kun je gevraagd worden onderstaande gegevens in te voeren.
Nu heb ik dus de klantenservice gebeld, maar die zeggen: jammer dan, helaas dat het niet duidelijk was voor u dat u geen DVB-C meer krijgt. Nu ben ik wel benieuwd of ik dit zomaar moet accepteren. DVB-C was voor mij echt een vereiste, nu moet ik dus ook nog een TV abonnement bij Ziggo afsluiten om zo toch DVB-C te hebben.

Weet iemand of ik op 1 of andere manier ofwel Telfort Televisie nog kan annuleren, omdat ze hun belofte niet waarmaken, ofwel het hele contract kan opzeggen?

[ Voor 3% gewijzigd door grizzlybear op 20-02-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
grizzlybear schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:01:
Ik heb sinds een paar dagen Alles-in-1 over Glasvezel van Telfort, maar nu blijkt dat ze per 1-1-2015 ineens geen "Analoge TV" (DVB-C) meer leveren. Dit was toen ik het bestelde totaal onduidelijk, want als ik op hun site kijk:

https://www.telfort.nl/Pe...e-en-digitale-DVBc-TV.htm

Staat er:

[...]

Nu heb ik dus de klantenservice gebeld, maar die zeggen: jammer dan, helaas dat het niet duidelijk was voor u dat u geen DVB-C meer krijgt. Nu ben ik wel benieuwd of ik dit zomaar moet accepteren. DVB-C was voor mij echt een vereiste, nu moet ik dus ook nog een TV abonnement bij Ziggo afsluiten om zo toch DVB-C te hebben.

Weet iemand of ik op 1 of andere manier ofwel Telfort Televisie nog kan annuleren, omdat ze hun belofte niet waarmaken, ofwel het hele contract kan opzeggen?
In mijn bescheiden mening: Geen schijn van kans.
Vanaf 5 januari was dit niet meer leverbaar en stond er ook geen verwijzing meer naar op de website. Althans op de delen waar je komt voor je bestelling en informatievoorziening.
Uiteraard zul je er bij Klantenservice nog genoeg van vinden want er zijn zeer veel mensen die het nog wel hebben. Maar ik geloof niet dat je deze pagina hebt gebruikt tijdens je bestelproces om te bepalen dat er DVB-C bij zat.

Als ik jou was zou ik niet meer geld uitgeven per maand maar eenmalig UTP kabel leggen en de HD ontvangers gebruiken die je er bij kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
  • Laatst online: 17-02 15:52
Barre73 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:09:
[...]
Maar ik geloof niet dat je deze pagina hebt gebruikt tijdens je bestelproces om te bepalen dat er DVB-C bij zat.
[...]
Stom als ik blijkbaar ben, heb ik dat wel gedaan. Ik zag bij mijn abonnement alleen interactieve TV staan en samen met deze pagina dacht ik dat DVB-C dus gewoon een standaard extratje was dat je erbij kreeg.
Barre73 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:09:
[...]
Als ik jou was zou ik niet meer geld uitgeven per maand maar eenmalig UTP kabel leggen en de HD ontvangers gebruiken die je er bij kreeg.
Deze wil ik dus echt niet gebruiken. Mijn hele huis is voorzien van een systeem gebaseerd op DVB-C, dus deze dingen zijn voor mij een ongelofelijke achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:07
denan schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:53:
[...]

Je kunt hem toch zelf uit de playstore downloaden via de computer? Hij zal vast opstarten op een smartphone, maar of het goed te bedienen is betwijfel ik ;)
Nee zit volgens mij een restrictie op de app in de playstore zodat je hem niet kan downloaden (zelfde geld voor de Nexus Player :()

Heb hem wel kunnen verkrijgen maar nog geen tijd gehad om het in te stellen :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
grizzlybear schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:01:
Schriftelijk het abonnement herroepen vanwege het niet leveren wat redelijkerwijs verwacht mocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij overeenkomsten spelen naast datgene wat op papier staat, ook redelijkerwijs gewekte verwachtingen een rol. Zeker in de relatie tussen professionele aanbieders en consumenten.
Wanneer een consument hard / aannemelijk kan maken dat een dergelijke verwachting is gewekt (bijvoorbeeld omdat DVB-C tot kort daarvoor gerbuikelijk was en de aanbieder niet expliciet heeft aangegeven "LET OP: ander pakket dan vorige week", icm vele verwijzingen op de website van de aanbieder, is er best een kans dat een rechter in het voordeel van de consument oordeelt.
De door de aanbieder bewust gehanteerde verwarrende terminologie (digitaal / iptv / analoog / DVB-C) kan daarbij ook een rol spelen.

Het is echter de vraag of je er al dat gelazer voor over hebt ... want ik denk niet dat een aanbieder uit zichzelf erg soepel zal zijn.

En de consument zal met redenen moeten kunnen omkleden wat precies bij hem een bepaalde verwachting heeft gewekt. Alleen maar 'ik ging er gewoon van uit' is bij lange na niet genoeg.

.
grizzlybear schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:16:
[...]
Ik zag bij mijn abonnement alleen interactieve TV staan en samen met deze pagina dacht ik dat DVB-C dus gewoon een standaard extratje was dat je erbij kreeg.
[...]
lijkt me in dit verband onvoldoende motivering.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 225757 op 20-02-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist viel me op dat op DVB-C (headend Dordrecht) Ned 1, 2 en 3 HD op de posities 1 t/m 3 zit (en de SD versies op 101 - 103), én dat de radiozenders voorzien zijn van EPG.

'k Weet niet of het een afscheidskadootje van denan is ;) ; zeker die EPG bij radio is top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edrelais
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01-2020
Inderdaad, hier in 2652 ook, volgens mij zit dat achter dezelfde headend.

Wat ik wel vreemd vind is dat 1 van mijn 2 samsungs, waarop ik al tijden NPO 1, 2 en 3 HD op 1 t/m 3 heb gezet (en de SD op 101, 102 en 103) dit niet is omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Bij DVB-C is plaatsing zenders m.i. niet echt een probleem want volgens mij biedt elke TV (of andersoortig ontvangstapparaat) vrijheid om zelf te bepalen wat waar komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
TonVH schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:32:
Bij DVB-C is plaatsing zenders m.i. niet echt een probleem want volgens mij biedt elke TV (of andersoortig ontvangstapparaat) vrijheid om zelf te bepalen wat waar komt te staan.
Was het maar zo. Genoeg tv's waar dit, als je ze op Nederlands zet, niet kan. Bij mijn tv wordt zelfs vermeld dat dit op verzoek van de kabelaars is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 225757 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:39:
Zojuist viel me op dat op DVB-C (headend Dordrecht) Ned 1, 2 en 3 HD op de posities 1 t/m 3 zit (en de SD versies op 101 - 103), én dat de radiozenders voorzien zijn van EPG.

'k Weet niet of het een afscheidskadootje van denan is ;) ; zeker die EPG bij radio is top!
Er zijn regio's die dit al langer hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455763

eymey schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:30:
[...]

Er zijn regio's die dit al langer hebben :-)
Het DVB-c wordt steeds beter!!, dus dit blijft nog jaren bestaan.
Ze zijn er schijnbaar achter dat dit hun duizenden klanten oplevend :P :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
eymey schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:28:
[...]
Was het maar zo. Genoeg tv's waar dit, als je ze op Nederlands zet, niet kan. Bij mijn tv wordt zelfs vermeld dat dit op verzoek van de kabelaars is
Wellicht heb ik er geen last van omdat ik vrij 'domme' TV's heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 455763 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:35:
[...]

Het DVB-c wordt steeds beter!!, dus dit blijft nog jaren bestaan.
Ze zijn er schijnbaar achter dat dit hun duizenden klanten oplevend :P :)F
Zou dolgraag zeggen dat je gelijk hebt.

Maar deze verbeteringen waren in sommige regio's al zichtbaar vóór breed bekend werd dat Telfort hiermee zou stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Laatst online: 28-04 19:44
eymey schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:34:
[...]

Zou dolgraag zeggen dat je gelijk hebt.

Maar deze verbeteringen waren in sommige regio's al zichtbaar vóór breed bekend werd dat Telfort hiermee zou stoppen.
Nou ik verwacht dat de DVB-C uit gefaseert gaat worden.
Lees dit gedeelte uit KPN persbericht van 5 jan 2015 :

Meer focus op interactieve televisie

De markt laat een duidelijke verschuiving zien van analoge naar Interactieve TV. Klanten willen functionaliteiten zoals Uitzending Gemist en Video On Demand op alle televisies en overige schermen in hun huis kunnen kijken. Daarnaast kan het huidige analoge netwerk niet mee in de steeds grotere consumentenbehoefte aan een hogere beeldkwaliteit zoals HD en straks Ultra HD. Om die reden heeft Telfort besloten haar Interactieve TV product te verbeteren en het analoge televisiesignaal binnen de nieuwe glasvezel propositie te laten vervallen.

Huidige Telfort glasvezelklanten behouden hun huidige pakket met het analoge signaal. Wanneer een klant verhuist, krijgen zij op het nieuwe adres automatisch de nieuwe glasvezelpropositie (uiteraard alleen indien het nieuwe adres in een glasvezelgebied ligt). Verhuist een klant binnen het glasvezelgebied en is het analoge signaal beschikbaar, dan kan op verzoek het bestaande pakket behouden worden.

Bron:
http://corporate.kpn.com/...ere-internet-snelheid.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
NDSFREAK schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:57:
[...]

De markt laat een duidelijke verschuiving zien van analoge naar Interactieve TV. Klanten willen functionaliteiten zoals Uitzending Gemist en Video On Demand op alle televisies en overige schermen in hun huis kunnen kijken. Daarnaast kan het huidige analoge netwerk niet mee in de steeds grotere consumentenbehoefte aan een hogere beeldkwaliteit zoals HD en straks Ultra HD. Om die reden heeft Telfort besloten haar Interactieve TV product te verbeteren en het analoge televisiesignaal binnen de nieuwe glasvezel propositie te laten vervallen.

Huidige Telfort glasvezelklanten behouden hun huidige pakket met het analoge signaal. Wanneer een klant verhuist, krijgen zij op het nieuwe adres automatisch de nieuwe glasvezelpropositie (uiteraard alleen indien het nieuwe adres in een glasvezelgebied ligt). Verhuist een klant binnen het glasvezelgebied en is het analoge signaal beschikbaar, dan kan op verzoek het bestaande pakket behouden worden.

Bron:
http://corporate.kpn.com/...ere-internet-snelheid.htm
Uhm dat zeg ik toch ook? (En is voor nieuwe abbo's al het geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NDSFREAK schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:57:
[...]

DVB-C vergeten ze waar even. Het is wel de provider die bekend staat jarenlang om zijn lage bitrates voor HD.

Het is natuurlijk een verbetering als de HD niet 1 tm 10 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:46
Nee, DVB-C wordt niet vergeten. In KPN-taal valt dat onder "analoge TV". De hele coax (dus het analoge signaal en DVB-C) is onder de nieuwe propositie weg.

[ Voor 38% gewijzigd door Rallye op 21-02-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, in IcyK taal worden bedragen uitgedrukt volgens het booleaanse stelsel. Maar KPN blijkt geen genoegen te nemen met 1 euro abonnementsgeld in de maand.

Het handigst is om de terminologie aan te houden die gebruikelijk is, en digital video broadcasting niet 'analoog' te noemen.
KPN heeft al moeite genoeg met techniek, laat ze niet ook nog een eigen taal gaan beginnen. Maar probeer dat bij de marketingmiepjes maar eens tussen de oren te krijgen...

(het is overigen deze newspeak die leidt tot onterecht getrokken conclusies uit interview-vragen als 'hoe vaak gebruikt u analoge tv')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Ik heb het eerder gezegd maar de providers scharen DVB-C bewust onder Analoog zodat men niet in de gaten heeft dat een 'nee' tegen Analoog ook een 'nee' tegen DVB-C impliceert. Want 'men' denkt dat Coax = Analoog = slechte kwaliteit.

Maar probeer de menigte dit verschil maar eens bij te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
En ik heb al eerst gezegd dat je een paar dingen door elkaar gooit. Jouw verhaal zou opgaan voor glasvezelproviders. Maar die vragen niet aan klanten of ze nog analoog willen of nodig hebben. Die hebben gewoon beslist (nou ja.. KPN heeft beslist). Dat vragen doen de kabelaars wel. En als die analoog uitzetten blijft er wel DVB-C over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klopt. Maar ik ben er niet zeker van dat de KPN-gelieerde marketingmachine (die het zelf alleen over analoog heeft) ongevoelig is voor de uitkomsten van de vraag naar analoog bij bijvoorbeeld Ziggo.
Dat het dan over verschillende dingen gaat begrijpen ze waarschijnlijk niet... en het scheelt ze zelf weer een onderzoekje betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
De enige reden dat Telfort glasvezel bij haar start via ITNS ging leveren was omdat ze toen al wisten dat de nieuw gekochte providers onder Telfort zouden komen. En dat waren allemaal ITNS providers.
Maar ze hadden Telfort liever al vanaf het begin onder WBA gehangen. Net als bij de DSL versie.
Nu hebben ze twee soorten Telfort klanten en dat gaan ze langzaam afbouwen. Anders hadden ze het veel moeilijker moeten doen met alle klanten van XMS, Lijbrandt etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een andere kwestie ;)
Maar daarin heb je denk ik helemaal gelijk. Gezien de kant die het nu opgaat begrijp ik daarom de eerder gemaakte keuzes niet. Het had mij logischer geleken om de ITNS glasproviders samen te voegen tot 1 provider (bijvoorbeeld onder de naam OnsGlas :) ) en Telfort vanaf het begin als KPN-budget in de markt te zetten ('uitgeklede' kopie, zowel op dsl als op glas).

Of als alternatief xs4all uit te rusten als ITNS provider, dat scheelt dan een merknaam. Maar had wel 'imago-voordelen' opgeleverd in de zin van meer diensten (CATV), betere streams (iig tot een jaar geleden), eigen router gebruiken (dus iets meer hardcore gericht), en daarmee ook mogelijkheden voor een hogere prijs.

Mijn inschatting is dat velen enthousiast zouden worden van xs4all met CATV, eigen router en vast ip, en daar best 10 euro extra/maand voor over zouden hebben t.o.v. bijvoorbeeld Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Barre73 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:12:
En ik heb al eerst gezegd dat je een paar dingen door elkaar gooit. Jouw verhaal zou opgaan voor glasvezelproviders. Maar die vragen niet aan klanten of ze nog analoog willen of nodig hebben. Die hebben gewoon beslist (nou ja.. KPN heeft beslist). Dat vragen doen de kabelaars wel. En als die analoog uitzetten blijft er wel DVB-C over.
Ik gooi niks door elkaar want het hele verhaal gaat ook op voor Glasproviders. ook dat geldt dat slechts weinigen zich realiseren dat onder de kreet Analoog ook DVB-C gestopt wordt. Mensen snappen het verschil niet tussen het Digitale in IPTV en in DVB-C. En daarbij maakt Glas/Kabel niets uit.

KPN heeft beslist "Analoog gaat eruit" en vermijdt expliciet te vermelden dat "...en dus gaat DVB-C er ook uit". Begrijpelijk want er zouden eens mensen wakker kunnen worden. Trouwens wie heeft jou de zekerheid gegeven dat kabelaars niet ook DVB-C er gelijk uitgooien als ze Analoog schrappen?

Dat jij (en de meesten hier, ook niet allemaal zie bijv. grizzlybeer)) dat allemaal snappen dan wil dat niet zeggen dat de overgrote meerderheid er iets van snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Euh... Als kabelaars dvbc er uit zouden gooien hoe gaan ze dan nog televisie leveren? Dat is hun techniek van televisiesignaal. Zonder dat geen digitale kabeltelevisie.

En wat de rest betreft: ik weet heel goed hoe gemaskeerd KPN en consorten alles brengen. Digitaal, analoog.
Maar dat is niet aan KPN te danken maar aan Lijbrandt. Dat was de eerste glasprovider op Reggefiber netwerk. Die hebben ooit bedacht dat digitaal alleen gebruikt moest worden voor IPTV en analoog voor het coaxsignaal. Dat daar ook DVBC bij in zat werd nergens verteld.

[ Voor 53% gewijzigd door Barre73 op 21-02-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barre73 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:58:
Euh... Als kabelaars dvbc er uit zouden gooien hoe gaan ze dan nog televisie leveren? Dat is hun techniek van televisiesignaal. Zonder dat geen digitale kabeltelevisie.

En wat de rest betreft: ik weet heel goed hoe gemaskeerd KPN en consorten alles brengen. Digitaal, analoog.
Maar dat is niet aan KPN te danken maar aan Lijbrandt. Dat was de eerste glasprovider op Reggefiber netwerk. Die hebben ooit bedacht dat digitaal alleen gebruikt moest worden voor IPTV en analoog voor het coaxsignaal. Dat daar ook DVBC bij in zat werd nergens verteld.
persoonlijk vind ik dat er een nieuwe service provider moet opstaan die het analoge netwerk overneemt en moet aanbieden mat een basis internet telefoon paket, dat is wat weel klanten op dit moment willen hebben.
immers iedere tv die je nu koopt is op de DVB-c standaard gebaseerd en niet op IPTV ook kunnen de meeste klanten nog niet zonder FM tevens zijn alle Nederlandse binnenhuis installaties nog op coax gebaseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Deze bijvoorbeeld?
www.jonaz.nl

Helaas alleen nog in Leusden, Amersfoort (dit jaar) en omgeving. Maar 1 snelheid internet, nl 500/500 en DVB-C televisie. Wel met smartcard maar vooruit.. dat mag dan.
En voor 45 euro per maand.

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 21-02-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 225757 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:29:
Dat is een andere kwestie ;)
Maar daarin heb je denk ik helemaal gelijk. Gezien de kant die het nu opgaat begrijp ik daarom de eerder gemaakte keuzes niet. Het had mij logischer geleken om de ITNS glasproviders samen te voegen tot 1 provider (bijvoorbeeld onder de naam OnsGlas :) ) en Telfort vanaf het begin als KPN-budget in de markt te zetten ('uitgeklede' kopie, zowel op dsl als op glas).

Of als alternatief xs4all uit te rusten als ITNS provider, dat scheelt dan een merknaam. Maar had wel 'imago-voordelen' opgeleverd in de zin van meer diensten (CATV), betere streams (iig tot een jaar geleden), eigen router gebruiken (dus iets meer hardcore gericht), en daarmee ook mogelijkheden voor een hogere prijs.

Mijn inschatting is dat velen enthousiast zouden worden van xs4all met CATV, eigen router en vast ip, en daar best 10 euro extra/maand voor over zouden hebben t.o.v. bijvoorbeeld Telfort.
Hehe... You're damn right.

Als XS4ALL, naast IPTV, ook CATV zou aanbieden was ik zonder nadenken naar hun toe gegaan :).

Vooral het vaste IP adres, zelf je rDNS veranderen, native IPv6, etc. maken XS4ALL een zeer interessante provider voor me. Maar nu zou ik qua TV en radio gewoon te veel concessies moeten doen, óf ik moet extra duur uit gaan zijn om internet via XS4ALL te combineren met UPC :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 09:50

Dat zou prima kunnen, maak er een IP only netwerk van, sterker nog, ik denk dat ze dit op termijn gaan doen (vraag mij alleen niet wanneer).
In principe kunnen de kabelaars dan een min of meer onbeperkt aantal kanalen aanbieden en hebben ze veel meer bandbreedte en dus hogere snelheden beschikbaar (internet) en veel meer mogelijkheden tot on demand diensten.

Ik denk dan ook eigenlijk dat los van concurrentie op features dit een van de redenen is dat KPN features als begin gemist in de markt zet. Als er maar voldoende druk ontstaat dan moeten de kabelaars dit ook gaan leveren en met voldoende van dit soort features moeten ze all-ip gaan om e.a. te kunnen leveren.

Het issue van de kabelaars is dat ze met een all-ip oplossing de concurrentie waarschijnlijk niet meer van de kabel af kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mwah, voor zaken als "begin gemist" e.d. hoeven ze niet per se naar "all IP" toe hoor.

De Mediaboxen en Horizon van UPC hebben bv. al een IP connectie voor On Demand. Ze kunnen prima lineaire TV over DVB-C aanbieden en begin gemist e.d. over de bestaande IP connectie die de boxen al hebben.

Hoe dan ook zullen ze dit echt pas doen als TV's ook allemaal IPTV kunnen. En zelfs dan zullen ze denk ik de meest bekeken zenders alsnog op DVB-C houden en alleen de minder populaire zenders via IPTV.

Hoe dan ook, van een Analoog versus DVB-C 'verwarring' is op coax op dit moment gewoon geen sprake. Puur omdat analoog analoog is. Digitaal is digitaal (en gezien het inherente aan de coax op dit moment dus automatisch DVB-C). En met het verdwijnen van analoog zal DVB-C gewoon blijven bestaan. Geen twijfel mogelijk.

De 'verwarring' op glasvezel is inderdaad ontstaan toen Lijbrandt ook Analoog en DVB-C ging aanbieden. Omdat de term "digitaal" al voor de IPTV-dienst was gereserveerd, zijn ze alle diensten op de CATV vezel onder "analoog" gaan scharen, mede ook om het voor de consument niet te ingewikkeld te maken. Of ze dat laatste nu 'misbruiken' om met analoog ook DVB-C te killen en zo de consument soort van te misleiden laat ik aan een ieder ter eigen beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nee hoor. Dat laatste is geen bewuste misleiding.
Er is gewoon gekozen om op den duur geen twee netwerken (met dus ook meer kosten) aan te houden. En daarbij zijn er weliswaar wel veel mensen die geen kastje bij de TV willen maar er zijn nog veel meer mensen die het niet zoveel uitmaakt. En die laatste zijn schijnbaar nog ruim in de meerderheid. Heel ruim denk ik zelf eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
@eymey @lycK ...en eigenlijk wel ook ander geïnteresseerden ....

Een XS4ALL propositie met DVB-C zou ik ook direct warm voor lopen. En als we dan toch in de "mijmermodus" zijn: HD en zenderpakketten flink uitgebreid....

maar zonder zenderpakketten zou ik ook zeker een dergelijke propositie erg welkom heten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:48:
Mwah, voor zaken als "begin gemist" e.d. hoeven ze niet per se naar "all IP" toe hoor.

De Mediaboxen en Horizon van UPC hebben bv. al een IP connectie voor On Demand. Ze kunnen prima lineaire TV over DVB-C aanbieden en begin gemist e.d. over de bestaande IP connectie die de boxen al hebben.

Hoe dan ook zullen ze dit echt pas doen als TV's ook allemaal IPTV kunnen. En zelfs dan zullen ze denk ik de meest bekeken zenders alsnog op DVB-C houden en alleen de minder populaire zenders via IPTV.
.....
Ik benader hem eigenlijk heel simpel, de coax kabel van de kabelaars heeft een capaciteit van x Gbit/s en krijgt iedere abonnee alle zenders permanent bezorgd (wat bij een behoorlijk zenderaanbod relatief veel bandbreedte kost met daarop nog de bandbreedte voor diensten als uitzending gemist. All-ip kan feitelijk voor efficiënter gebruik van deze bandbreedte zorgden

Op het moment dat de straatkasten opgewaardeerd zijn tot het punt dat daar meer in zit als alleen een versterker wordt het aantrekkelijk om niet meer alle huishoudens van alle zenders te voorzien maar voor oplossingen als iptv met multicast te gaan. Op het moment dat een straatkast bijvoorbeeld 32 huizen o.i.d. bedient, dan heb je bij bijvoorbeeld maximaal 3 zenders tegelijkertijd in die huizen de ruimte van 96 zenders nodig (exclusief IP overhead) waardoor er meer ruimte voor overig verkeer over blijft

Ik kan me dus voorstellen dat all-ip aantrekkelijk wordt als de kabelaars meer dan ongeveer 150 zenders aan willen bieden, of meer zenders in HD aan willen bieden of als on-demand tv fors toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Probeer jij nu met opzet verwarring te strooien?

Het gaat er natuurlijk niet om wat de techniek is. Nee, het gaat erom over welk type signaal de consument kan beschikken. De techniek die erachter steekt interesseert de consument geen mallemoer.

Wellicht is het jou ontgaan maar de consument heeft pas sedert kort de beschikking over een bruikbaar DVB-C signaal bij de kabelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wellicht is het jou ontgaan maar DVB-C is sinds 1994 de techniek die kabelaars gebruiken voor digitale televisie (wereldwijd gezien dan).
Ik vermoed dat jij refereert aan ongecodeerde DVB-C, dus zonder smartcard. Dat is inderdaad pas sinds kort bij UPC. Maar dat heeft niks met de techniek te maken. Alleen met de codering.

Als je niet precies weet waar jet het over hebt moet je ook niet willen discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
joop99 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 08:13:
[...]

Ik benader hem eigenlijk heel simpel, de coax kabel van de kabelaars heeft een capaciteit van x Gbit/s en krijgt iedere abonnee alle zenders permanent bezorgd (wat bij een behoorlijk zenderaanbod relatief veel bandbreedte kost met daarop nog de bandbreedte voor diensten als uitzending gemist. All-ip kan feitelijk voor efficiënter gebruik van deze bandbreedte zorgden

Op het moment dat de straatkasten opgewaardeerd zijn tot het punt dat daar meer in zit als alleen een versterker wordt het aantrekkelijk om niet meer alle huishoudens van alle zenders te voorzien maar voor oplossingen als iptv met multicast te gaan. Op het moment dat een straatkast bijvoorbeeld 32 huizen o.i.d. bedient, dan heb je bij bijvoorbeeld maximaal 3 zenders tegelijkertijd in die huizen de ruimte van 96 zenders nodig (exclusief IP overhead) waardoor er meer ruimte voor overig verkeer over blijft

Ik kan me dus voorstellen dat all-ip aantrekkelijk wordt als de kabelaars meer dan ongeveer 150 zenders aan willen bieden, of meer zenders in HD aan willen bieden of als on-demand tv fors toeneemt.
Dat is inderdaad een simpele maar logische benadering. Maar dan zullen ze inderdaad wel nog glasvezel van wijkkast naar straatkast moeten trekken. Ook nog een beste operatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Barre73 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 09:38:
[...]

Dat is inderdaad een simpele maar logische benadering. Maar dan zullen ze inderdaad wel nog glasvezel van wijkkast naar straatkast moeten trekken. Ook nog een beste operatie.
Zeker, maar wel een waarbij ze als het nodig is ook ieder huis van voldoende snelheid kunnen voorzien voor de komende jaren. Het zal alleen voorlopig niet gebeuren denk ik omdat je daarmee heel veel van de argumenten tegen concurrentie op de kabel kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 14:09
Barre73 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 09:38:
[...]

Ze zijn iig upc wel bezig om hun glasvezel verder de wijk intekrijgen, zo is er hier in haarlem laatste jaren behoorlijk wat veranderd, minder aansluitingen op buurtkasten(glas coax converters) waren dit er paar jaar terug 600+ zijn dit er nu nog maar 2a300 huishoudens.

Maar goed als upc gewoon even analoog uitzet hebben ze in 1keer 33 frequenties vrij a 51mbit/s. dus voorlopig nog voldoene ruimte. Daarbij is het en blijft het een coax bedrijf, dus iptv bij ziggo/upc zie ik nog niet snel gebeuren, eerder dvb-c2 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Barre73 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 09:37:
Wellicht is het jou ontgaan maar DVB-C is sinds 1994 de techniek die kabelaars gebruiken voor digitale televisie (wereldwijd gezien dan).
Ik vermoed dat jij refereert aan ongecodeerde DVB-C, dus zonder smartcard. Dat is inderdaad pas sinds kort bij UPC. Maar dat heeft niks met de techniek te maken. Alleen met de codering.
Ongecodeerd heeft er weinig mee te maken. Het gaat erom te kijken zonder STB en dat kon pas sedert kort op normale wijze.
Als je niet precies weet waar jet het over hebt moet je ook niet willen discussiëren.
En jij moet niet altijd alles uitsluitend en alleen vanuit je techneuten puntje bekijken. De consument interesseert het niets tot heel weinig hoe het er komt maar hoe hij het kan gebruiken. En als dat (ja, weet ik erg theoretisch) Analoog (of voor mijn part stoom) zou zijn dan maakt hem dat hem niets uit als hij daarmee kwaliteitsbeeld krijgt.

Leer eens de dingen ook vanuit een andere hoek te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik stop met discussieren. Jij begon over DVB-C en niet over kijken zonder STB. Dit is een forum voor Tweakers, dus techniek staat hier voorop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Kijken zonder STB is kijken m.b.v. DVB-C (mits je kwaliteit wilt). TV's worden al jaren standaard uitgerust met een DVB-C/T (en soms meer) tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:37

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Resultaten van de werkzaamheden van afgelopen week op DVB-C bij Telfort door KPN-ITNS:

Mooi - dat KPN-ITNS nu bij DVB-C voor een aantal radiostations EPG meestuurt, nu nog weer fatsoenlijk onderhoud op DVB-C doen. Overal staat nu als provider KPN-ITNS in de streams, geen Glashart of Reggerfiber meer, maar de ES gegevens kloppen nu soms niet meer, pids-informatie ontbreekt, er zijn weer nepzenders, rare servicetypes etc.. Werkzaamheden DVB-C - EPG radio etc.
Trouwens NPO1,2,3 hebben sinds enkele weken om onbekende reden maar 6 MBit/s ipv 8 MBit/s en de beeldkwaliteit is natuurlijk achteruitgegaan.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:48
Morgen komt bij mij de Telfort monteur om Telfort-nieuw aan te sluiten (was gratis, dus laat maar komen, dacht ik).
Ik heb een vraag waar ik niet helemaal uit kom;
Ik wil boven én een interactieve tv en een vaste pc aansluiten. Het liefste zou ik daarvoor één netwerkkabel naar boven leggen en dan boven een switch gebruiken om de signalen te splitsen. Kan dat?

Ik lees namelijk hier dat het bij Telfort-oud niet kan, maar volgens mij is het nu bij Telfort-nieuw veranderd:
Anoniem: 225757 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:12:
Uitgaande van telfort oud en een 'domme' switch: dan kan het niet. iptv zit op een ander netwerk dan internet / huisLAN.
Wat wel kan is een managed switch gebruiken waarbij de via vlans iptv verkeer en 'de rest' ver dezelfde kabel stuurt. Daarover is in diverse topics het eea te vinden.
Maar daar moet je dus zelf het eea voor regelen (waaronder tenminste 2 (semi)managed switches, en enige kennis van vlans).
Moet ik me toch gaan verdiepen in VLAN's (slik...) of hoeft dat niet bij Telfort-nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De KPN versie van V8 heeft "flexpoorten" dan is mogelijk om een gewone switch te gebruiken en daarop de iptv ontvanger en je pc aan te sluiten.

Of de firmware bij de Telfort V8 afwijkend is en bijv geen flexpoorten heeft weet ik niet. Gewoon afwachten en even testen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 22-02-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Anoniem: 319232 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:11:
De KPN versie van V8 heeft "flexpoorten" dan is mogelijk om een gewone switch te gebruiken en daarop de iptv ontvanger en je pc aan te sluiten.

Of de firmware bij de Telfort V8 afwijkend is en bijv geen flexpoorten heeft weet ik niet. Gewoon afwachten en even testen.
Bedankt.
Nu ik weet dat het flexpoorten heten, kan ik verder zoeken. Ik lees op https://twitter.com/telfort/status/489769856032845825
dit:
"De poorten van de Experiabox V8 zijn flexpoorten dus zowel de TV-ontvanger of computer kunnen hierop aangesloten worden.
@Telfort Maar kan ik ook een computer en een televisie ontvanger op 1 poort aansluiten met een switch? Scheelt kabels trekken.
@Rinkel Is mogelijk maar wij ondersteunen dat niet. ^ST"

Wat betekent dat? Kan ik een domme switch gebruiken, of toch niet? Hoe weet de pc dat hij er een internet signaal uit moet plukken en de tv een itv-signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
dunklefaser schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:11:
Resultaten van de werkzaamheden van afgelopen week op DVB-C bij Telfort door KPN-ITNS:

Mooi - dat KPN-ITNS nu bij DVB-C voor een aantal radiostations EPG meestuurt, nu nog weer fatsoenlijk onderhoud op DVB-C doen. Overal staat nu als provider KPN-ITNS in de streams, geen Glashart of Reggerfiber meer, maar de ES gegevens kloppen nu soms niet meer, pids-informatie ontbreekt, er zijn weer nepzenders, rare servicetypes etc.. Werkzaamheden DVB-C - EPG radio etc.
Trouwens NPO1,2,3 hebben sinds enkele weken om onbekende reden maar 6 MBit/s ipv 8 MBit/s en de beeldkwaliteit is natuurlijk achteruitgegaan.
Daarnaast ontdek ik zojuist dat SBS9 ook toegevoegd is op DVB-C!!! _/-\o_ _/-\o_
Dus er wordt toch nog wel aan gewerkt; toch niet echt een aflopende zaak lijkt me……..
Edit:
Ik had mijn Eye TV (op mijn iMac) opnieuw laten zoeken en kreeg allerlei zenders met KPN-ITNS als aanbieder. Hiervoor stond er bij de zenders vaak Glashart en Reggefiber, maar deze werken dus niet meer.

En een van die nieuwe zenderswas volgens de beschrjving SBS9; alleen lijkt het nu op een reclame zender van allerlei zenders en is er ook geen EPG bij.
Ben benieuwd of het echt SBS9 is/wordt…... :+

Zojuist nog even mijn tv opnieuw laten zoeken en SBS9 kwam er weer tussen te staan. Maar als ik op mijn Animo naar SBS9 kijk, is dat toch wel een echte zender en die op DVB-C (nog) niet!!

[ Voor 22% gewijzigd door funske op 22-02-2015 18:57 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Hkuit schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:55:
[...]

Bedankt.
Nu ik weet dat het flexpoorten heten, kan ik verder zoeken. Ik lees op https://twitter.com/telfort/status/489769856032845825
dit:
"De poorten van de Experiabox V8 zijn flexpoorten dus zowel de TV-ontvanger of computer kunnen hierop aangesloten worden.
@Telfort Maar kan ik ook een computer en een televisie ontvanger op 1 poort aansluiten met een switch? Scheelt kabels trekken.
@Rinkel Is mogelijk maar wij ondersteunen dat niet. ^ST"

Wat betekent dat? Kan ik een domme switch gebruiken, of toch niet? Hoe weet de pc dat hij er een internet signaal uit moet plukken en de tv een itv-signaal?
Je zult het gewoon even moeten uitproberen. Je zou dan uit 1 van de poorten een UTP kabel naar boven moeten aansluiten en daar aan het einde de switch plaatsen. TV en computer op aansluiten en het zal waarschijnlijk werken. Hoe die PC dat weet? Niet over nadenken... :-)

Wel een waarschuwing: sluit niet ook een (extra) wifi punt aan op die switch boven. Dan worden namelijk de TV signalen (zgn multicastverkeer) ook via dat wifi punt verspreid en daar raakt ie danig van in de war. Zo erg dat de wifi niet of nauwelijks meer functioneert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

funske schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:00:
[...]

Daarnaast ontdek ik zojuist dat SBS9 ook toegevoegd is op DVB-C!!! _/-\o_ _/-\o_
Dus er wordt toch nog wel aan gewerkt; toch niet echt een aflopende zaak lijkt me……..
Edit:
Ik had mijn Eye TV (op mijn iMac) opnieuw laten zoeken en kreeg allerlei zenders met KPN-ITNS als aanbieder. Hiervoor stond er bij de zenders vaak Glashart en Reggefiber, maar deze werken dus niet meer.

En een van die nieuwe zenderswas volgens de beschrjving SBS9; alleen lijkt het nu op een reclame zender van allerlei zenders en is er ook geen EPG bij.
Ben benieuwd of het echt SBS9 is/wordt…... :+

Zojuist nog even mijn tv opnieuw laten zoeken en SBS9 kwam er weer tussen te staan. Maar als ik op mijn Animo naar SBS9 kijk, is dat toch wel een echte zender en die op DVB-C (nog) niet!!
Is mij ook al opgevallen ;) ... de EPG is wel van SBS9 :)F dus ik ga er van uit dat deze 1 maart zichtbaar wordt??
Ook de EPG op de andere zenders inclusief Radio is een hele verbetering, dus ik ga er van uit dat ze er eindelijk achter zijn gekomen dat DVB-c heel geliefd en belangrijk is voor heeel veel klanten !
Kan niet anders zeggen dat ze redelijk goed bezig zijn bij KPN-ITNS met het verbeteren van dit top product !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
funske schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:00:
[...]
Edit:
Ook maar even gekeken en inderdaad SBS9 en Fox zijn er bij gekomen.

Wel is het jammer bij EyeTV de nummering niet wordt aangepast als je de zenders verplaatst. Nu heeft SBS9 als nummer 23 (Fox zie ik niet in de EPG want geen gidsinfo beschikbaar). Als ik mij goed herinner gebeurde dat bij een EyeTV Hybrid wel maar niet meer bij de HDHR. Maar ja, valt mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Misschien dat Fox er een tijdje af is geweest maar toen ik Telfort had (tot april vorig jaar) zat Fox er gewoon op hoor. Al vanaf het begin van de uitzendingen. Alleen op een belachelijk hoog nummer, 70. En volgens de Telfort zenderlijst zit ie daar nog steeds. En ook vorig jaar was er al geen EPG informatie bij.

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 22-02-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barre73 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:18:
Misschien dat Fox er een tijdje af is geweest maar toen ik Telfort had (tot april vorig jaar) zat Fox er gewoon op hoor. Al vanaf het begin van de uitzendingen. Alleen op een belachelijk hoog nummer, 70. En volgens de Telfort zenderlijst zit ie daar nog steeds. En ook vorig jaar was er al geen EPG informatie bij.
Het wordt inderdaad tijd dat ze de zender nummering op gaan schonen, de Nederlandstalige zenders eerst gevolgd door de regio en dan ? de rest. laten we een voorstel doen misschien lezen ze mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barre73 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:18:
Misschien dat Fox er een tijdje af is geweest maar toen ik Telfort had (tot april vorig jaar) zat Fox er gewoon op hoor. Al vanaf het begin van de uitzendingen. Alleen op een belachelijk hoog nummer, 70. En volgens de Telfort zenderlijst zit ie daar nog steeds. [...]
Volgens mijn TV ook :)
En mét EPG (die inderdaad maandenlang heeft ontbroken, maar dat was volgens mij al eerder gefixt)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 225757 op 22-02-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Bij mij zijn de zenders ook anders gepositioneerd. SBS9 idd op kanaal 23 en waar NPO 1,2 en 3 HD eerst netjes op 101,102 en 103 zaten, is nu 103 3 HD, 104 1 HD, 105 Discovery en 106 2 HD.
Even wennen, maar ik kijk toch het meeste naar NPO 1 en 2 en Discovery, die zitten nu toevallig alle drie achter elkaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
TonVH schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:59:
Wel is het jammer bij EyeTV de nummering niet wordt aangepast als je de zenders verplaatst. Nu heeft SBS9 als nummer 23 (Fox zie ik niet in de EPG want geen gidsinfo beschikbaar). Als ik mij goed herinner gebeurde dat bij een EyeTV Hybrid wel maar niet meer bij de HDHR. Maar ja, valt mee te leven.
Gebruik jij Eye TV 3??
Die gebruik ik in ieder geval en ik kan de zenders gewoon selecteren en daarna verschuiven op de juiste plaats en dus op deze manier ook het nummer geven dat ik wil gebruiken. :Y

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
We leven nu inmiddels een week na mijn migratie van Vodafone naar Telfort .

En het schijnt erg moeilijk te zijn (en blijven) om gewoon mijn verbinding op 50/50 te zetten in plaats van 30/30.... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou ik heb sinds vrijdag Telfort glasvezel!

Ik moet zeggen dat de nadelen me zijn meegevallen.

Welke nadelen?
- HD zenders op hogere kanalen
- NAS instellen op een Experiabox scheen een drama te zijn

Nou die eerste is een feit, echter onthoudt de ontvanger (wat een klein ding zeg!) gewoon waar je het laatst was, dus geen probleem met de hogere kanalen...

De NAS was zo ingesteld met de juiste poorten geforward in het router.

Waar je bij Ziggo echt een sterker router nodig had ivm bereik is dat bij de Experiabox echt niet nodig. Bij Ziggo had ik op verdieping 1 al problemen met bereik, waar ik het op de tweede etage helemaal kon vergeten.

Nu heeft de Experiabox op de eerste 1 streepje verlies en op de tweede etage heeft hij half bereik. Top dus!

Waar je wel op moet letten is dat ipTV gewoon poortjes van je router weg eten, dus een unmanaged switch erbij is geen overbodige luxe, maar ik moet toch nog het e.e.a. netjes wegwerken en een patchpaneel aanschaffen.

Al met al denk ik dat de beeldkwaliteit iets achteruit is gegaan op HD tegenover Ziggo, maar goed ziggo users gaan straks over op UPC en gaan toch wel achteruit. Denk dat de beeldkwaliteit op dit moment gelijk is aan UPC.

Oh en dat opnemen pakket is echt geweldig!
Gewoon waar je ook bent opnames inplannen :)

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 23-02-2015 11:14 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

eymey schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:24:
We leven nu inmiddels een week na mijn migratie van Vodafone naar Telfort .

En het schijnt erg moeilijk te zijn (en blijven) om gewoon mijn verbinding op 50/50 te zetten in plaats van 30/30.... :{
Even geduld a.u.b. :-) iets wat het doet, doet het doorgaans goed. Maar als het niet werkt moet je geduld hebben, VééL geduld! Dat is ondertussen wel mijn ervaring met moederbedrijf K** Provider Nederland.
(sorry moest er ff uit). De tijd uitzingen en op zoek gaan naar een alternatief. Dit heb ik destijds na veel problemen met KPN (en weken geen diensten...) ook gedaan. Toen naar XMS gegaan, 1 x langdurige storing, bleek iemand met z'n kont tegen mijn fibertje in de wijkkast aangezeten te hebben. Maar ja, XMS werd Telfort, en Telfort is KPN. (Je komt er nooit vanaf..)

4 Jaar een perfecte dienst gehad bij XMS, en nu is Telfort constant aan het klootvioelen met DVB-C.
Ok, voor een betere en up to date dienst akkoord, maar dan hoop ik wel dat het binnen 4 weken spik en span is. (ilusie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
funske schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:21:
[...]

Gebruik jij Eye TV 3??
Die gebruik ik in ieder geval en ik kan de zenders gewoon selecteren en daarna verschuiven op de juiste plaats en dus op deze manier ook het nummer geven dat ik wil gebruiken. :Y
Ik stuur je straks een PM hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Barre73 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:12:
[...]

Je zult het gewoon even moeten uitproberen. Je zou dan uit 1 van de poorten een UTP kabel naar boven moeten aansluiten en daar aan het einde de switch plaatsen. TV en computer op aansluiten en het zal waarschijnlijk werken. Hoe die PC dat weet? Niet over nadenken... :-)

Wel een waarschuwing: sluit niet ook een (extra) wifi punt aan op die switch boven. Dan worden namelijk de TV signalen (zgn multicastverkeer) ook via dat wifi punt verspreid en daar raakt ie danig van in de war. Zo erg dat de wifi niet of nauwelijks meer functioneert
De switch is besteld (ongelooflijk, gisteravond besteld (= op een zondag), wordt vanmiddag bezorgd. En dan voor 13 euro bij Wehkamp, terwijl 'ie bij Coolblue 30 kost) dus straks weet ik het.
De monteur is geweest en heeft alles aan het werk gezet. Hij zegt overigens dat het niet kan, want de Experiabox zou een bepaalde IP-range toekennen aan het iTV verkeer. Of zoiets. Maar hij zei ook dat het allevier flexpoorten waren en dat je dus op allevier internet of iTV kon afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
:X Das balen!! :X

SBS9 is veranderd naar "info kanaal”!!
Dat is niet wat ik wilde!! |:(

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
GerardVanAfoort schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:08:
Bij mij zijn de zenders ook anders gepositioneerd. SBS9 idd op kanaal 23 en waar NPO 1,2 en 3 HD eerst netjes op 101,102 en 103 zaten, is nu 103 3 HD, 104 1 HD, 105 Discovery en 106 2 HD.
Even wennen, maar ik kijk toch het meeste naar NPO 1 en 2 en Discovery, die zitten nu toevallig alle drie achter elkaar :-)
Dat moet een uitwerking zijn van je DVB-C decoder. Hetzij een aparte decoder, hetzij je ingebouwde TV decoder.

De HD zenders horen namelijk van 101, 102, 103 verhuisd te zijn naar 1, 2 en 3. Waar ze horen te zitten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
GerardVanAfoort schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:19:
[...]

Even geduld a.u.b. :-) iets wat het doet, doet het doorgaans goed. Maar als het niet werkt moet je geduld hebben, VééL geduld! Dat is ondertussen wel mijn ervaring met moederbedrijf K** Provider Nederland.
(sorry moest er ff uit). De tijd uitzingen en op zoek gaan naar een alternatief. Dit heb ik destijds na veel problemen met KPN (en weken geen diensten...) ook gedaan. Toen naar XMS gegaan, 1 x langdurige storing, bleek iemand met z'n kont tegen mijn fibertje in de wijkkast aangezeten te hebben. Maar ja, XMS werd Telfort, en Telfort is KPN. (Je komt er nooit vanaf..)

4 Jaar een perfecte dienst gehad bij XMS, en nu is Telfort constant aan het klootvioelen met DVB-C.
Ok, voor een betere en up to date dienst akkoord, maar dan hoop ik wel dat het binnen 4 weken spik en span is. (ilusie?)
Telfort doet zelf niks met DVB-C. Er is maar 1 partij die het levert en beheert en dat is KPN-ITNS. En bij welke provider je ook zit, overal is het probleem hetzelfde. Ook als je bij XMS zit, of Vodafone oud, of Solcon etc.. Dat het bij XMS 4 jaar perfect was en nu bij Telfort niet is puur toeval. Als je nu nog wel bij XMS had gezeten had je dezelfde problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Voor alle voorstanders van DVB-C is het misschien slim op op deze link te reageren!!
Misschien dat Telfort dan doordrongen wordt van het feit dat er toch wel heel veel mensen bij hun weggaan als DVB-C verdwijnt!!

Baat het niet, dan schaadt het niet!!! :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Gereageerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
funske schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:25:
Voor alle voorstanders van DVB-C is het misschien slim op op deze link te reageren!!
Misschien dat Telfort dan doordrongen wordt van het feit dat er toch wel heel veel mensen bij hun weggaan als DVB-C verdwijnt!!

Nou ik hoef niet per se DVB-C te hebben, maar laat ze maar met een goede oplossing voor meerdere TV's komen, zonder ieder kastje te huren...

Dát vind ik persoonlijk veel belangrijker dan wel of geen DVB-C...

Ik vind het zelfs nog veel beter en mooier om overal iptv te kunnen gebruiken.
Kastje voor 25 euro en geen huur... ;)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Ik heb ook gereageerd op de huidige mail van Telfort: "Internet op vakantie, Klanttevredenheid etc."
Toevallig? lopen op dit moment colporteurs van "fiber" in mijn wijk van deur tot deur.
Er wordt o.a. beweerd dat "fiber" een voormalig, nu onafhankelijk onderdeel van Reggefiber is/was.

Maar belangrijker: De colporteur van "fiber" zei dat ze als enige op dit moment beide glas-fibers willen en kunnen gebruiken, d.w.z.dat ze dan behalve de "normale" Internetdiensten ook DVB-C (GHM Glashart) en FM radio leveren.
Dat zou natuurlijk een Telfort alternatief kunnen zijn - als de prijs o.k. is.

Klopt dit verhaal hierboven? Graag reacties!

groetjes dunklefaser

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:43

GerkeP

Vragen mag altijd........

En welke fiber.nl of fieber.nl, want daar zit ook nog verschil in ;)
Colporteurs is voor mij overigens gelijk een streep door de bedrijfsnaam. Aan de deur is exit :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@GerkeP,
Ik zelf doe ook nooit iets met iemand die op deze manier met waarschijnlijk onvolledige informatie iets wil verkopen. Daarom mijn vraag of het verhaal klopt.
Volgens het colportage "aanmeld"formulier (=contract) was het heel duidelijk "fiber.nl", je weet wel die van de recente TV-reclames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Op dit moment kan je inderdaad bij fiber.nl nog als 1 van de weinige paritjen glasvezel met het CATV signaal van ITNS afnemen als 'nieuwe klant'.

Hoewel volgens mij Solcon en Stipte ook nog dergelijke pakketten aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:24
Zit met een klein probleempje, zodra ik de TV aanzet wordt de WIFI verbinding onbruikbaar vanaf mijn 2e access point. Ik heb dus het vermoeden dat het multicast verkeer dit veroorzaakt. Nadat de verbinding is weggevallen, en ik verbind opnieuw dan werkt alles weer naar behoren.

Is dat op te lossen?

Situatie is:

Genexis --> Experiabox --> Xiaomi MiWifi --> TV

Heb de Experiabox als DHCP server draaien en heb DMZ ingesteld voor het IP van het 2e access point. Op 2e acces point IP-adres binnen de range vast gezet, en DHCP server uitgezet en de WiFI SSID / WW gelijk gemaakt aan de WiFi instellingen op de Experiabox.

[ Voor 7% gewijzigd door dataSlut op 23-02-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
GerardVanAfoort schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:08:
DVB-C? Kan liggen aande hardware die je gebruikt om e.e.a. op je Desktop aan te sluiten. Ik weet dat de combinatie HDHomerun + EyeTV op een Mac die vervelende nummering heeft en en niet gewijzigd kan worden terwijl EyeTV Hybrid (en soortgenoten) i.c.m. EyeTV en ook op een Mac netjes alles gerenommeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

funske schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:25:

heel goed _/-\o_ als er maar genoeg klanten hun ongenoegen uiten met betrekking tot het mogelijk uitfaseren van DVB-c en FM zal dit denk ik wel baten :Y
deze link

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 455763 op 23-02-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dunklefaser schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:09:
Ik heb ook gereageerd op de huidige mail van Telfort: "Internet op vakantie, Klanttevredenheid etc."
Toevallig? lopen op dit moment colporteurs van "fiber" in mijn wijk van deur tot deur.
Er wordt o.a. beweerd dat "fiber" een voormalig, nu onafhankelijk onderdeel van Reggefiber is/was.

Maar belangrijker: De colporteur van "fiber" zei dat ze als enige op dit moment beide glas-fibers willen en kunnen gebruiken, d.w.z.dat ze dan behalve de "normale" Internetdiensten ook DVB-C (GHM Glashart) en FM radio leveren.
Dat zou natuurlijk een Telfort alternatief kunnen zijn - als de prijs o.k. is.

Klopt dit verhaal hierboven? Graag reacties!

groetjes dunklefaser
Ten eerste: Fiber is NOOIT onderdeel geweest van Reggefiber. Hun verkopers hebben een erg slechte naam als het gaat over voorlichting en foutieve informatie (keihard liegen kan je ook zeggen).
Ten tweede: Ze hebben wel gelijk als het gaat over DVB-C en analoog. Fiber levert inderdaad nog het oude Glashart/KPN-ITNS pakket met ook de tweede vezel waar analoog en dvb-c over komt.
Maar koop niet aan de deur en kijk goed op hun website. Goedkoop is anders vind ik zelf maar voor de rest doen ze het wel goed. Alleen die verkopers....

Pagina: 1 ... 19 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20