[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 18 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
@DVB-C/analoog storing

We hebben gisteren even gekeken naar Ned1/2/3HD en RTL4 SD op DVB-C maar zagen op onze testlocatie geen freezes. Ook was er bij de kwaliteitsmanager niets bekend van een DVB-C storing.

Aangezien ik uit de posts hier haal dat jullie eigenlijk niet voorbij de helpdesk zijn gekomen vermoed ik dat er ook geen tickets zijn aangemaakt. Hierdoor is het lastig om de aard en omvang van het probleem te onderzoeken.... en ook lastiger om op netwerkniveau zaken te laten troubleshooten (als er geen ticket is.. is er geen probleem)

Daarom wil ik jullie vragen om bij problemen bij DVB-C een storing aan te melden bij de helpdesk, met daarin de volgende informatie:

- Diensttype waarop de storingen optreden (analoog/dvb-c/beiden.. en indien beiden; is er een delta tussen DVB-C en analoog?)
- Kanalen waarop storingen optreden (aub een zo compleet mogelijke lijst)
- Duidelijk aangeven wanneer de storingen begonnen zijn (om issues met bekabeling/instraling uit te sluiten)
- Aard van verstoring (freeze-frames/blokjes/geluidsstoringen/etc.. wees zo volledig mogelijk)

Eis van de helpdesk dat ze een ticket aanmaken.. en zeg vooraf dat je je NT al van de stroom hebt gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:53
Thanks @Denan. Ik zal er vanavond eens wat uitgebreider naar kijken en, indien nodig, ze bellen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Andrehj schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:51:
[...]

Nou, het heeft even geduurd, maar zojuist is deze (zeeeeer lang lopende) storing uiteindelijk opgelost. Met een compliment aan Telfort, want zij gaven mij vanmiddag de tip dat dit aan een firmware update van mijn Fritzbox 7390 zou kunnen liggen.
Dus net gelijk even getest en de oude firmware 6.06 (84.06.06) teruggezet. Gelukkig had ik een backup van mijn settings, dus dat ging nog aardig vlot. En inderdaad, het probleem is verholpen! :)

Dus even voor de records (en Google): De firmware versie 6.20 (84.06.20) van de AVM Fritz!Box 7390 heeft een bug waardoor het Live TV via de app (op Android en Ipad) van Telfort (en wellicht ook Lijbrandt en de andere Glashart providers) niet werkt.
Remedie is vooralsnog teruggaan naar de firmwareversie 6.06 of 6.07 (als iemand die nog kan vinden?).
Versie 6.06 kun je hier downloaden.
Hmm, ik ben wel benieuwd of ze ook informatie hebben over waaróm het in 6.20 dan fout zou gaan (ook handig voor een eventuele bug report richting AVM).

Zelf draai ik trouwens ook deze versie maar dan op ene Fritz!box 7490 en ik heb in ieder geval met de Vodafone Thuis app (versie voor Amino platform) geen probleem met live tv kijken.

Als het goed is zit ik vanaf ergens komende maandag weer bij Telfort. Zal dan hun app eens testen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:13:
[...]

Hmm, ik ben wel benieuwd of ze ook informatie hebben over waaróm het in 6.20 dan fout zou gaan (ook handig voor een eventuele bug report richting AVM).

Zelf draai ik trouwens ook deze versie maar dan op ene Fritz!box 7490 en ik heb in ieder geval met de Vodafone Thuis app (versie voor Amino platform) geen probleem met live tv kijken.
Is bekend. We zijn sinds vorige week in gesprek met AVM hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK, Nice :).

Dan ga ik zelf ook niet downgraden (mocht volgende week blijken dat in de Stoneroos app het live TV kijken dus niet werkt). Ik ga er van uit dat het bij een volgende update van AVM dan wel wordt opgelost :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45
denan schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:56:
[...]
@denan: Op het eigen Telfort forum schrijft gebruiker morenoalfo in deze post dat hij met de Duitse softwareversie 6.20 geen problemen heeft met Live TV kijken. Het is bekend dat de Duitse en de internationale versies van de firmware van AVM soms wat verschillen kennen, dus wellicht kan deze info AVM verder helpen met het zoeken naar de oorzaak van dit probleem.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:23

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Voor de volledigheid: Ik heb de Duitse versie van de FB7390 met de Duitse firmware 6.20.

Hiermee draait ook de nieuwste versie van de LiveTV app op Android 4.0.3 en 4.4.1.
Of ook de nieuwste firmware 6.23 "compatibel" is heb ik nog niet gecheckt.
In deze nieuwste versie ontbreekt om onduidelijke reden namelijk de nmbd.

[ Voor 13% gewijzigd door dunklefaser op 11-02-2015 11:46 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
@denan, dank voor je info. Ik ben pas in staat van het weekend wat langer haar het scherm te turen om te achterhalen of er nog storingen spelen. Zag vanochtend vroeg wel dat FOX weer terug op de DVB was.
@eymey wil jij je bevindingen hier ook delen ? Dat maakt het mij wat makkelijker om te zoeken dan.

Mooiste is als het daadwerkelijk allemaal gefixed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zojuist opnieuw gebeld met een helpdeskmedewerker (net 3 weken in dienst). Hij had in die weken al 7x voorgesteld om een nieuw 'analoog blokje' in het modem te laten zetten.
Volgens testen van de 2e lijn zijn er geen problemen met het signaal.

Probleem nogmaals uitgelegd, nu NOG duidelijker :) Het wordt nu opnieuw naar 2e lijn doorgezet en die bellen me zsm terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 20:42

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Update:

IVBM verhuizen heb ik geen downtime......zit in de zelfde Popstation
Afwachten of het goed gaat :)

Op 05-03-2015 loopt uw abonnement af op de ********* te Dordrecht. U zal op 06-03-2015 worden opgeleverd op de ********* te Dordrecht.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door MCP cloud op 11-02-2015 21:00 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
TripleNL schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:10:
@denan, dank voor je info. Ik ben pas in staat van het weekend wat langer haar het scherm te turen om te achterhalen of er nog storingen spelen. Zag vanochtend vroeg wel dat FOX weer terug op de DVB was.
@eymey wil jij je bevindingen hier ook delen ? Dat maakt het mij wat makkelijker om te zoeken dan.

Mooiste is als het daadwerkelijk allemaal gefixed is...
Voorlopige bevinding:

Vanavond drie kwartier DWDD op NPO1 HD gekeken dmv. hdhomerun icm. "tvheadend" en dan via wireless op tablet. Ik heb 1 keer een glitch gezien (blokken met bleeps in audio) maar dat kan natuurlijk ook nog aan mijn constructie gelegen hebben.

Ik heb nu al een poosje NPO 2 analoog op staan op de TV in de woonkamer. Ik heb helaas geen tijd om het beeld steeds te volgen maar qua audio nog geen glitches gehad. Straks zal ik switchen naar NPO2 HD op DVB-C.

edit: Te vroeg gepraat. Ik wilde net van analoog naar dvb-c gaan switchen dus ik keek. Tijdens de leader van "WNL Opiniemakers" zag ik herhaaldelijk het beeld freezen, witte flits en dan weer normaal (geluid ging gewoon door).

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 11-02-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Het is zover, telfort glasvezel is hier ook een feit. Het was omdat t moest (Ziggo/Cogas), maar uiteindelijk goedkoper uit en vooralsnog zeer tevreden.

Wel twee dagen zonder telefoon gezeten, omdat we niet gebeld waren door de monteur voor installatie (uiteindelijk zelf een afspraak gemaakt). Had zelf niet het mooie gereedschap om de juiste stekker erop te zetten, en het was wel lekker rustig ;).
Dus heb compensatie gevraagd en gekregen; gratis zenderpakket voor de eerste twee maanden. En wat zie ik: dat is momenteel een tijdelijke actie. Whaha slimme miep daar bij Telfort, kan dr wel om lachen.

Boven digitale tv via coax (ci module). Blij dat dit nog werkt, had voor 1 januari besteld.

Als ik dat goed zie ondersteunt de amino 140 geen picture-in-picture. Dat is een tegenvaller, zeker als je ziet wat er allemaal wel mee kan.

De amino gaat momenteel na 6 uur stand by. Is dat alleen tijdens tv kijken terwijl je niet aan de knoppen zit, of ook na het afsluiten van de tv? Na afsluiten tv mag de amino namelijk wel na 5 min zelf stand by gaan.

Internet reageert wat sneller tijdens het surfen, terwijl de downloadsnelheid vrijwel gelijk is. Wellicht komt dit door de snellere upload.

Waar ik voor vreesde is de kwaliteit van het tv-signaal, omdat dvb-c van Ziggo naar mijn smaak erg goed is. Maar niks te klagen, ben er in mijn ogen niet op achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 15:26
Kwam er vandaag telefonisch achter dat je bij telfort glasvezel sinds kort een xperiabox krijgt in plaats van een sitecom die je weg kan gooien om dan lekker je eigen apparatuur te gebruiken. Dat wordt een managed switch er voor zetten dus.

(nieuwe klant dus, bij het vragen waar het doe-het-zelf-pakket blijft gelijk even gevraagd wat voor hardware er in zit.)

[ Voor 20% gewijzigd door Weiman op 11-02-2015 23:52 ]

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:23
Klopt. Darentegen krijg je geen analoge TV/DVB-C meer. Zoals op de voorgaande pagina's te lezen is, tot teleurstelling van velen......

• denan
Tommy The Cat schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:43:
Dus heb compensatie gevraagd en gekregen; gratis zenderpakket voor de eerste twee maanden. En wat zie ik: dat is momenteel een tijdelijke actie. Whaha slimme miep daar bij Telfort, kan dr wel om lachen.
Acties voor nieuwe klanten gelden vaak niet voor migratieklanten. En het is binnen een administratie wel handig om acties voor nieuwe klanten in te zetten voor compensaties, dan ontstaan er geen afwijkende situaties bij de facturatie.
Als ik dat goed zie ondersteunt de amino 140 geen picture-in-picture. Dat is een tegenvaller, zeker als je ziet wat er allemaal wel mee kan.
De hardware wel, alleen de software momenteel niet. Het is bij IPTV ook wat lastiger om PiP te gebruiken binnen de huidige interface, maar een "PiP"-beeld van de lopende uitzending tijdens het bekijken van de tv gids staat wel al een tijdje op de wensenlijst :)
De amino gaat momenteel na 6 uur stand by. Is dat alleen tijdens tv kijken terwijl je niet aan de knoppen zit, of ook na het afsluiten van de tv? Na afsluiten tv mag de amino namelijk wel na 5 min zelf stand by gaan.
Correct; als je 6 uur lang niets indrukt gaat hij vanzelf uit. Die tijd is btw in te stellen onder het instellingen menu. Het wel of niet aan staan van de TV is iets wat uitgemeten moet worden en niet alle tv's ondersteunen dat. Vandaar dat we dat dus niet doen.

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:21:
[...]
Correct; als je 6 uur lang niets indrukt gaat hij vanzelf uit. Die tijd is btw in te stellen onder het instellingen menu. Het wel of niet aan staan van de TV is iets wat uitgemeten moet worden en niet alle tv's ondersteunen dat. Vandaar dat we dat dus niet doen.
Dat zit in het HDMI-CEC ding, en is in princiepe een simpel dingentje op te implementeren, maar ...

Geloof me, dat wil je niet. Dat is naar mijn mening namelijk het levende bewijs dat AI (Artificial Insanity) inderdaad al uitgevonden is.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• denan
j1nx schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:10:
[...]

Dat zit in het HDMI-CEC ding, en is in princiepe een simpel dingentje op te implementeren, maar ...

Geloof me, dat wil je niet. Dat is naar mijn mening namelijk het levende bewijs dat AI (Artificial Insanity) inderdaad al uitgevonden is.
Inderdaad.. wat je dan krijgt is dat je radio wil luisteren en je STB aanzet om naar de juiste zender te gaan. Daarna zet je de tv uit (zonde van de stroom tenslotte) en met HDMI-CEC schakelt de TV dan ook je STB uit.

Heeeel irritant :)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:08
denan schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:24:
[...]

Inderdaad.. wat je dan krijgt is dat je radio wil luisteren en je STB aanzet om naar de juiste zender te gaan. Daarna zet je de tv uit (zonde van de stroom tenslotte) en met HDMI-CEC schakelt de TV dan ook je STB uit.

Heeeel irritant :)
En uiteraard als je iets aan het kijken bent, je zet het op pauze omdat je boodschappen/douchen/kinderen in bed aan het stoppen bent en je zet de tv uit, ben je ook meteen je gepauzeerde stuk kwijt :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

pfffffff, goed te horen dat ik niet de enige ben met die ervaring. (Haren eruit trekkend terwijl ik al niet zo veel meer heb)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Anoniem: 319232

denan schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:37:
[...]

Ja.. maar wel onvolledig. De leverancier is nog steeds ericsson. Alleen leveren zij geen MPEG2 meer aan maar MPEG4.
HD was al in MPEG4.maar NPO SD is nog steeds in MPEG2 via DVB-C alleen dan 2 Mbit lager dan bijv de RTL zenders.

Format : MPEG Video
Format version : Version 2
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 5 723 Kbps

Ik heb gisteren NPO1 HD tussen 20.30 en 21.30 opgenomen zonder errors in DVBViewer.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 12-02-2015 14:17 ]

• Tommy The Cat
denan schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:21:
[...]

Acties voor nieuwe klanten gelden vaak niet voor migratieklanten. En het is binnen een administratie wel handig om acties voor nieuwe klanten in te zetten voor compensaties, dan ontstaan er geen afwijkende situaties bij de facturatie.

[...]

De hardware wel, alleen de software momenteel niet. Het is bij IPTV ook wat lastiger om PiP te gebruiken binnen de huidige interface, maar een "PiP"-beeld van de lopende uitzending tijdens het bekijken van de tv gids staat wel al een tijdje op de wensenlijst :)
Feit is dat ik niet gemigreerd ben. Had een vrije keuze, dus ben een nieuwe klant. Maar ach het is goed zo, echte overlast hebben we niet ervaren.

Een 'pip''-beeld van de lopende uitzending tijdens het bekijken van de tv gids treft voor mij geen doel. Zijnde dat ik tijdens de reclame een andere zender kan kijken, met de oorspronkelijke zender zonder geluid klein in beeld. Aangenomen immers dat zo'n tv-gids nogal beeldvullend is :).

• denan
Tommy The Cat schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:40:
Een 'pip''-beeld van de lopende uitzending tijdens het bekijken van de tv gids treft voor mij geen doel. Zijnde dat ik tijdens de reclame een andere zender kan kijken, met de oorspronkelijke zender zonder geluid klein in beeld. Aangenomen immers dat zo'n tv-gids nogal beeldvullend is :).
Ah op die manier. Dat is iets lastiger te implementeren. Technisch kan het gewoon, alleen hoe je dit in de userinterface oplost (en aanroept) is iets lastiger. Heeft voor nu in ieder geval geen prioriteit.

En in principe hoef je met diensten als BeginGemist en de netwerkPVR natuurlijk geen reclame te kijken.
Bij mij thuis zet de vriendin elk programma 10 minuten te laat aan en herstart het dan :)

• denan
Anoniem: 319232 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:13:
HD was al in MPEG4.maar NPO SD is nog steeds in MPEG2 via DVB-C alleen dan 2 Mbit lager dan bijv de RTL zenders.
In jouw gebied wellicht, maar er waren ook gebieden waar het signaal MPEG2 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 13:35
Hallo allemaal,

Ik heb sinds twee maanden Telfort en ben daar erg over te spreken. In de slaapkamer maak ik nu gebruik van het CI+ DVB-C signaal, maar ik overweeg toch om ook hier een settopbox neer te zetten. Dit wil ik dan aansluiten mbv Powerline. Nu vroeg ik mij af: Is het ook mogelijk om met een triplepack Powerline (bijvoorbeeld de TP-LINK TL-PA4010PT) dit te realiseren? Ik heb nu één (bekabelde) verbinding van de modem naar de settopbox in de woonkamer, en om meerdere tv's aan te sluiten zou ik dan een switch ertussen moeten zetten. Als het ook werkt met een triplepack powerline dan heeft dat mijn voorkeur!

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:38

Fiber

Beaches are for storming.

Probeer het eens, je bent waarschijnlijk de eerste...

Maar ik vermoed dat je toch echt een switch nodig hebt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

Huh? Bedoel je niet DVB-C?
Telfort c.a. gebruiken geen CI+... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Anoniem: 225757 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:09:
Huh? Bedoel je niet DVB-C?
Telfort c.a. gebruiken geen CI+... ;)
Uh ja bedoel DVB-C natuurlijk.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:44
Fiber schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:49:
Probeer het eens, je bent waarschijnlijk de eerste...

Maar ik vermoed dat je toch echt een switch nodig hebt.
Volgens mij zijn die powerline adapters ook gewoon een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

My-life schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:45:
[...]

Klopt. Wel idd 'gewone' (domme) switches, wanneer je met vlans wil werken moet je alsnog een (semi-)managed switch ervoor en erachter plaatsen.
Overigens zijn de 200 setjes apparaten met 100 mbit poorten (die 200 is net als bij wifi unidirectioneel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
My-life schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:45:
[...]

Ja dat dacht ik dus ook. Leek me logisch dat je met zo'n triplepack op zich twee STB's moet kunnen aansturen (1 powerline in meterkast, 2 overige naast de STB's). Voordat ik zoiets ga aanschaffen wil ik het alleen wel graag even weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij Powerline setjes weet je nooit van te voren of het werkt...

Dus kunnen terug sturen of -brengen moet altijd een optie zijn.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, bedoel je dat. Ik dacht dat je bedoelde meerdere poorten per homeplug apparaat.

Wat je voorstelt kan. Heb ik als test een tijdje operationeel gehad. Hou er echter rekening mee dat powerline niet geweldig is voor multicast SD, minder betrouwbaar voor multicast HD, en vermoedleijk gewoon onbetrouwbaar voor dubbel multicast HD (naar 2 STB's).
eea is ook sterk afhankelijk van de kwaliteit van je kabelwerk en of de setjes op dezelfde groep zijn aangesloten (grote kans van niet).

Ik zou de investering in een tripple pack nog eens leggen naast de investering (in tijd en energie) om een extra utp te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Bedankt voor je antwoord LcyK! Het zit inderdaad niet op dezelfde groep, dat zou te makkelijk zijn :)
Ik wil eigenlijk geen extra UTP-kabel trekken, dan moet ik het hele huis door en dat is nou net het grote voordeel van powerline adapters..

Iemand anders wellicht (positievere) ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Er bestaan ook 'ethernet over coax' setjes. Die zijn wat duurder, maar wel stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het is idd nogal 'hit or miss' bij Powerline setjes.

Hoewel ik eigenlijk sinds de 500 mbps setjes best goede ervaringen heb. Hier thuis gebruik ik powerline voor 2 extra WIFI accesspoints op de eerste verdieping op een plek waar ik (nog) geen UTP heb.

In de meterkast een D-link 500 mbps adapter aan de gewone LAN switch. En boven (op een andere groep overigens) een Fritz!Powerline 546 met ingebouwd 2,4 ghz. WIFI AP. Aan 1 van de UTP uitgangn van die Fritz!Powerline hangt dan ook nog een AVM wifi repeater die als AP op 5 ghz. draait. En dat geeft zeker genoeg bandbreedte om de 50/50 internetverbinding vol te trekken zonder dropouts en bv. voor 2 tvheadend streams van elk 13 mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Ik heb ook even contact gehad met Telfort, zij geven aan dat het wel moet kunnen. Ik denk dat ik het maar gewoon eens ga proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:09
Niet om flauw te doen maar we hebben hier toch aan de lopende band gehoord dat de technische kennis van Telfort HD medewerkers niet erg groot is. Dus of hun antwoord bij deze erg technische vraag nu de bepalende factor moet zijn? Ik weet het niet...

Ik ben zelf van mening dat dit wellicht niet goed gaat lukken. Wel als beide punten voor internet bedoeld zijn maar jij wil hier multicast TV signaal overheen sturen. Dat signaal heeft bijna geen foutmarge. Elk fout pakketje resulteert in blokjes of andere storing in je beeld. Dan komt alles nog eens niet op dezelfde groep, en je wil het signaal via 1 powerline adapter laten splitsen (degene met de switchfunctie). Ik zie regelmatig reguliere switches die dat al niet lekker doen. Dus een boel mitsen en maren. Als je dit doet zou ik wel vooraf afspreken dat je het kan omruilen voor een standaard setje. En daarbij toch een domme switch erbij kopen zodat je het signaal naar boven wel met powerline adapters kan doen maar dan vanuit die standaard switch.
Nadeel van die oplossing is dan wel de noodzaak voor nog een stopcontact voor de losse switch.

[ Voor 63% gewijzigd door Barre73 op 13-02-2015 19:17 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zucht..... Een migratie van Lijbrandt naar Vodafone (vorig jaar) is blijkbaar makkelijker dan een migratie van Vodafone naar Telfort.....

Telfort heeft m'n migratie flink verkl**** door, naast de order om m'n NT te vervangen (heb nu een Genexis FiberXport die geschikt is voor gigabit), ook m'n CATV te de-patchen. Ze hebben dus Telfort Oud en Telfort Nieuw samengevoegd in een soort 'unieke' (maar niet werkende) mix.

Sowieso moet ik nog wachten tot m'n IP-diensten bij Telfort het gaan doen (vorig jaar was dit zonder NT-wissel bij de migratie van Lijbrandt naar Vodafone in een uurtje gepiept) en gezien de fuckup omtrent de CATV vezel weet ik niet of dit nu uberhaupt automatisch gaat werken, want wie weet wat er allemaal nog meer mis is gegaan. Sowieso is de NT-wissel wel uitgevoerd conform wat voor "Telfort oud" normaal is. Maar ja, of dat alles zegt.....

iig heb ik Telfort nu via ong. alle kanalen verzocht dit zsm te corrigeren. Hopelijk kan er vanmiddag nog iemand van de aannemer van Reggefiber aangestuurd worden om m'n CATV alsnog weer aan te sluiten. Maar de snelheid van Telfort intern kennende zou het me niet verbazen als dit nog dagen gaat duren voor ze alsnog de goede opdracht aan Reggefiber verstrekken.....

edit: Sinds een minuut doet iig m'n internet het weer! Kan ik m'n thuiswerken iig weer via het 'vaste' netwerk doen ipv 4g tethering :X. DWZ, als inmiddels de routeringsproblemen binnen ITNS, waardoor veel sites niet of slecht bereikbaar zijn, zijn opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 16-02-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Waarom kies je nu weer voor Telfort en krijg je nou het oude of het nieuwe Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik hoor het oude Telfort te krijgen. Dat is mij tijdens bestellen vóór 5 januari meerdere malen verzekerd en alle spullen die ik ontvangen heb (Amino, Router, Genexis met CATV module, etc.) wijzen hier ook op.

Alleen is er in de orderstraat van Telfort dus abusievelijk een de-patch opdracht voor de CATV bij Reggefiber ingeschoten.

En waarom ik weer voor Telfort kies? Tsja... ik ben tevreden met het Amino platform en het basispakket dat ik via CATV krijg. Fiber en Stipte stonden me niet aan en normaal gesproken had ik bij Telfort dus verder gewoon prima gezeten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

OK, anders dan... Waarom wil je weg bij Vodafone...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Omdat Vodafone inmiddels een beetje duurder per maand was geworden dan Telfort en omdat ze diensten zoals begin gemist en cloud opnemen niet aanbieden (voor beiden hadden we wel belangstelling).

En ook een beetje vooruitlopend op het onvermijdelijke moment dat ook bestaande klanten eens gemigreerd zullen gaan worden naar het eigen platform van Vodafone. Niet dat daar nu al sprake van is, maar toch. De ITNS diensten zijn bij Vodafone gewoon niet meer interessant.

edit: Overigens heb ik nu wel een ".ftth.telfortglasvezel.nl" adres ipv een ".ftth.ispfabriek.nl".

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 16-02-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Eymey: Werkt de Amino al wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Net ff gecheckt. En ja, die doet het inmiddels ook :). Toen ik het checkte op het moment dat internet weer werkte, werkte de Amino nog niet.

In ieder geval is dat nu dus in orde.

edit: Overigens wel nice dat, naast het feit dat m'n M540 nu ook aan cloud opnemen doet, m'n oude harddisk-based opnamen ook nog beschikbaar zijn. :P

[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 16-02-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Klopt. Je kunt alleen niet meer op de HD opnemen, afspelen nog wel. Tijdens de testperiode is nog wel gevraagd om een keuzemogelijkheid in te bouwen, maar dat leek Telfort de ingewikkeld voor de gewone gebruiker. Wel jammer, dan kun je opnames langer dan een jaar bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:17

inXs

known as inXs

Oeps, verkeerde topic! ;)

[ Voor 98% gewijzigd door inXs op 16-02-2015 20:44 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Laatst online: 04-06 18:20
Vanmiddag door Telfort gebeld, met de vraag of ik tevreden was.. Daarna kon ie mij een aanbieding doen als ik nog een jaartje langer bij Telfort bleef. Ik aangegeven dat ik ga verhuizen in juni/juli.. en ik dan toch wel graag het oude DVB-C/Amino pakket wilde houden ipv het KPN pakket. Hij navragen, dat was dus NIET mogelijk voor verhuizingen. Ik: Dus jullie verplichten mij dus de oude ontvangers in de kliko te gooien, en weer extra per maand te betalen voor de KPN ontvangers, waar ook nog niet eens de HD zenders op 1,2,3 zitten? Ja meneer, dat is inderdaad zo. Ik kan een maand gratis aanbieden als u een jaar verlengd.. Ik: Wanneer ik het Amino pakket niet mee kan nemen, dan gaat Telfort bij de verhuizing de deur uit. Zoek ik wel een andere provider die nog wel het oude DVB-C pakket kan leveren. Hij had er overigens wel begrip voor, maar kon er niks aan doen...

Kortom, opzoek naar een alternatief.. Ik heb namelijk geen behoefte om 3 Amino's weg te moeten doen, en per maand nog eens extra te betalen voor een extra ontvanger... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, snelheidsprofiel staat ook nog niet goed. Ik kom niet hoger dan 30/30.

@rallye: ach, aan alleen cloud hebben we genoeg. Dingen die we langer willen bewaren worden opgenomen via dvb-c (als dat weer werkt :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelhert2010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-06 09:17
nautaonline schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:04:
Vanmiddag door Telfort gebeld, met de vraag of ik tevreden was.. Daarna kon ie mij een aanbieding doen als ik nog een jaartje langer bij Telfort bleef. Ik aangegeven dat ik ga verhuizen in juni/juli.. en ik dan toch wel graag het oude DVB-C/Amino pakket wilde houden ipv het KPN pakket. Hij navragen, dat was dus NIET mogelijk voor verhuizingen. Ik: Dus jullie verplichten mij dus de oude ontvangers in de kliko te gooien, en weer extra per maand te betalen voor de KPN ontvangers, waar ook nog niet eens de HD zenders op 1,2,3 zitten? Ja meneer, dat is inderdaad zo. Ik kan een maand gratis aanbieden als u een jaar verlengd.. Ik: Wanneer ik het Amino pakket niet mee kan nemen, dan gaat Telfort bij de verhuizing de deur uit. Zoek ik wel een andere provider die nog wel het oude DVB-C pakket kan leveren. Hij had er overigens wel begrip voor, maar kon er niks aan doen...

Kortom, opzoek naar een alternatief.. Ik heb namelijk geen behoefte om 3 Amino's weg te moeten doen, en per maand nog eens extra te betalen voor een extra ontvanger... :(
Ik ga volgende week over naar Telfort. ben benieuwd of ik ook zo'n telefoontje krijg. Ik ga niet verhuizen, maar ben wel geïnteresseerd in een upgrade naar 500/500, met behoud van mijn Amino's. Zal ook wel niet kunnen. Dus ben ook al aan het rondkijken naar alternatieve providers, maar het wordt wel steeds moeilijker om er een te vinden die het Amino platform blijft aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
nautaonline schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:04:

Als op de PoP op jouw nieuwe adres ook gewoon voorzien is van de betreffende apparatuur dan hoort dat wel te kunnen. En bijna elke PoP is dat. Of je moet echt naar een groot nieuw nieuwbouwgebied verhuizen. In het persbericht van vorige maand over het nieuwe Telfort pakket stond dat letterlijk.
http://corporate.kpn.com/...ere-internet-snelheid.htm

Misschien ben je dus wel glashard voorgelogen.....
Ik zou het nog eens proberen als ik jou was.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 17-02-2015 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Ik verhuis binnen hetzelfde dorp, we hebben hier maar twee PoP's en die staan er nu zo'n 2 jaar. Verhuis wel naar nieuwbouw. Volgens aansluitingen.nl ligt er al glas. Ga het persbericht even saven, zodat ik wat hard materiaal heb om mee te verweren bij een verhuizing.

Wordt vervolgt in Mei/Juni.

Of zijn er hier toevallig nog anderen die wel al verhuist zijn met behoud van het oude pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Gaat Telfort nog wat doen aan het weinig aantal HD zenders in het basispakket? Want daarmee lopen ze inmiddels hopeloos achter op andere aanbieders zoals Vodafone, Ziggo en Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:12

itsalwaysme

Graast voor DB

Sinds gisteren hebben mijn ouders een glasvezelverbinding van Telfort. Nu heb ik een vraag over de Amino A140. Mijn ouders willen deze aan een oude beamer hangen, welke geen scart of HDMI aansluiting heeft. Het moet dus via Composite of svideo. Hierom met de klantenservice gebeld of ze ook andere kabels kunnen leveren (want in het originele pakket wat Amino levert zitten deze wel in). Volgens Telfort bestaan die niet, volgens mij wel. Weet iemand of ik deze kabeltjes (van din naar Composite of svideo) in Nederland kan krijgen en waar?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Deze: http://www.onevideo.co.uk/amino-s-vhs.html

Nederlandse verkoper kon ik zo snel niet vinden, typenummer van Amino is 502-594

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:12

itsalwaysme

Graast voor DB

Dank je!. Dan kan ik verder zoeken. Kon het typenummer etc niet goed vinden. Alleen maar met din 7 of din6 pluggen

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
nautaonline schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:28:
Ik verhuis binnen hetzelfde dorp, we hebben hier maar twee PoP's en die staan er nu zo'n 2 jaar. Verhuis wel naar nieuwbouw. Volgens aansluitingen.nl ligt er al glas. Ga het persbericht even saven, zodat ik wat hard materiaal heb om mee te verweren bij een verhuizing.

Wordt vervolgt in Mei/Juni.

Of zijn er hier toevallig nog anderen die wel al verhuist zijn met behoud van het oude pakket?
Welk dorp is dat? Ik kan het even voor je nakijken nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Marum, 9363 CR oud, KM nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:40
chim0 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:09:
Ben m'n wachtwoord kwijt om in te loggen op de homepage en al twee keer gevraagd aan de helpdesk hoe ik een nieuw wachtwoord kan krijgen en al twee keer vragen ze wat mijn domeingegevens zijn. Ik spreek toch geen Russisch? 8)7
Ben zojuist gebeld door een Telfort medewerker en die vertelde mij dat Telfort geen 50MB webruimte aanbiedt zoals Concepts en dat al die Concepts domeinen en bijbehorende accounts langzaam aan worden gesloten en dat dat dus de reden is dat ik niet meer kan inloggen op mijn homepage. Dat vond ik zeer teleurstellend om te horen en ik vroeg ook waarom ze dat niet aanbieden en het antwoord was dat Telfort dat gewoon niet aanbiedt. Heb me er ook eerlijk gezegd niet in verdiept na de overname, maar ik ging ervan uit dat die webruimte ook gewoon meeging. Je krijgt wel een e-mailadres, maar dus geen stukje webruimte. Best wel teleurstellend dus, ook al zijn er andere alternatieven. Volgens mij kreeg je vroeger naast je e-mailadres ook standaard een stukje webruimte mee bij je provider, maar die tijden zijn blijkbaar vervlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Websites en mailadressen van Providers zijn altijd al omgeven met onzekerheden. Zodra je verhuist en daardoor een bij een andere provider terechtkomt dan heb je een probleem.

Verstandiger is dus om of te werken met een eigen domein en daarbij behorend mailadres (kun je voor luttele tientjes/jaar krijgen) of een neutrale plek gebruiken voor mail en web (kan vaak zelfs gratis). Op die manier ben je onafhankelijk en ben je in de toekomst verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is natuurlijk mooi dat de KPN ITNS speedtest http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html nu ook ipv6 ondersteuning biedt. Alleen op deze manier is het niet meer mogelijk om op de normale manier ook de ipv4 snelheid te meten (denk niet dat bij problemen de ipv6 snelheid als bewijs kan worden gebruikt).

De keuze tussen ipv4 en ipv6 ontbreekt.

http://speedtest6.ziggo.nl/ http://speedtest4.ziggo.nl/
http://speedtest-ipv6-1.upc.nl/ http://speedtest-ipv4-1.upc.nl/
http://speedtest.glasoperator.nl/v6/

Andere providers hebben op verschillende manieren wel een keuze mogelijkheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 17-02-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:40
TonVH schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:32:
Websites en mailadressen van Providers zijn altijd al omgeven met onzekerheden. Zodra je verhuist en daardoor een bij een andere provider terechtkomt dan heb je een probleem.

Verstandiger is dus om of te werken met een eigen domein en daarbij behorend mailadres (kun je voor luttele tientjes/jaar krijgen) of een neutrale plek gebruiken voor mail en web (kan vaak zelfs gratis). Op die manier ben je onafhankelijk en ben je in de toekomst verzekerd.
Klopt, maar een e-mailadresje en 50MB webruimte stelt voor een provider toch niks voor en is ook gewoon een stukje service naar je klant toe, dus snap niet waarom Telfort dat niet aanbiedt. Zelfs hier op Tweakers krijg je een beetje webruimte. Maar goed, het zij zo, dus heeft ook geen zin om er verder over te discussiëren.

offtopic:
Ik heb wel een domeinnaam en daar zit dan als extraatje bij een doorstuurservice voor een e-mailadres, maar geen webruimte of een vast e-mailadres. Daarvoor moet je echt web hosting nemen en dat hoeft ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501927

Anoniem: 375601 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:58:
Gaat Telfort nog wat doen aan het weinig aantal HD zenders in het basispakket? Want daarmee lopen ze inmiddels hopeloos achter op andere aanbieders zoals Vodafone, Ziggo en Caiway.
Lees en huiver:

https://forum.telfort.nl/...breiding-hd-zenders-47725

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zucht. Die 30/30 gefixt krijgen gaat dus ook weer een oeverloos verhaal worden :N

Toevallig werd ik door een "technisch iemand" gebeld over het weer aansluiten van m'n "analoge vezel :X" en terloops vroeg ik ook maar even naar dat, naar ik vermoed, verkeerd ingestelde snelheidsprofiel.

Hij kon helaas niets veranderen aan zijn kant en ik moest als ik thuis ben maar opnieuw de servicedesk bellen voor een "troubleshooting". Kort gezegd zou ik minimaal 2 verschillende apparaten achter elkaar direct op de NT aan moeten sluiten (met ook andere kabels) en dan wil men ook de MAC adressen en IP adressen weten, voor men verder richting de "netwerkbeheerder" een ticket in kan schieten :F

Het feit dat er gisteren een 'nieuwe' verbinding is opgeleverd die dus waarschijnlijk verkeerd is ingesteld en het door mij geconstateerde feit dat zowel up- als download iets té netjes op precies 30 mbit/s afgevlakt worden is blijkbaar geen reden genoeg om meteen even iemand van KPN de profielen na te laten kijken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-05 16:14

Qon

eymey schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:51:
Zucht. Die 30/30 gefixt krijgen gaat dus ook weer een oeverloos verhaal worden :N

Toevallig werd ik door een "technisch iemand" gebeld over het weer aansluiten van m'n "analoge vezel :X" en terloops vroeg ik ook maar even naar dat, naar ik vermoed, verkeerd ingestelde snelheidsprofiel.

Hij kon helaas niets veranderen aan zijn kant en ik moest als ik thuis ben maar opnieuw de servicedesk bellen voor een "troubleshooting". Kort gezegd zou ik minimaal 2 verschillende apparaten achter elkaar direct op de NT aan moeten sluiten (met ook andere kabels) en dan wil men ook de MAC adressen en IP adressen weten, voor men verder richting de "netwerkbeheerder" een ticket in kan schieten :F

Het feit dat er gisteren een 'nieuwe' verbinding is opgeleverd die dus waarschijnlijk verkeerd is ingesteld en het door mij geconstateerde feit dat zowel up- als download iets té netjes op precies 30 mbit/s afgevlakt worden is blijkbaar geen reden genoeg om meteen even iemand van KPN de profielen na te laten kijken.......
Stel je past dan 1 maand je snelheid aan naar 100 mb up/down, en vervolgens gewoon weer terug op 50 mb up/down (of andersom), zou het dan ook opgelost zijn? Wellicht scheelt die extra X euro extra in de maand een hele hoop frustraties als jij denkt dat het daar in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-06 15:23
Ik had zojuist naar aanleiding van dit topic besloten over te stappen van Ziggo naar Telfort glasvezel. Helaas, postcode check 2614MS zegt dat ik maar tot 50Mb kan en geen interactieve TV krijg.

Eerlijk gezegd kan die interactieve tv mij wat. Ik heb een HD aan mijn LG uit 2014 hangen, daar kan ik ook wel mee opnemen. En on-demand doe ik in principe niet aan.

Kan ik met "nieuw Telfort" nu wel of niet alle kanalen digitaal DVB-C ontvangen zonder decoder ? Ik lees wat tegenstrijdigheden hier in het topic. Ik heb een CI+ module 1.4, maar wat ik lees moet ik daar pas Q3/4 2015 op rekenen. Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op weer een decoder voor mijn tv in de woonkamer. TV is net nieuw, en dan ga ik weer naar een decoder!? 50MB, zelfde kanalen zowat op de tv en onbeperkt telefoneren kan ik voorlopig mee leven voor 4,- minder dan Ziggo. Al heb ik wel liever gewoon 100Mb voor dezelfde prijs.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Euh... Dat is Delft. Daar is toch helemaal geen glasvezel gelegd? Ik denk dat je een VDSL postcode check hebt gedaan hoor...

Overigens is er geen DVBC meer mogelijk met het nieuwe Telfort glasvezel. Dus altijd een decoder nodig. Dat CI 1.4 is nog wel toekomst hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Ik zou lekker 4 euro meer betalen en dan houd je DVB-C. Trouwens met een beetje praten met Ziggo kun je er vast wel wat afkrijgen als je het abonnement verlengd en niet overstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qon schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:40:
[...]

Stel je past dan 1 maand je snelheid aan naar 100 mb up/down, en vervolgens gewoon weer terug op 50 mb up/down (of andersom), zou het dan ook opgelost zijn? Wellicht scheelt die extra X euro extra in de maand een hele hoop frustraties als jij denkt dat het daar in zit...
Klinkt wel als een potentieel stress-arm alternatief ... mits het voor 1 maand aanpassen mogelijk is.
(en dit soort aanpassingen bij Telfort niet tot vergelijkbare administratieve uitdagingen leiden als ze deden bij XMS ;) )
Maar eigenlijk zou ik (als het mij zou overkomen) ook wel benieuwd zijn hoe het komt dat er een niet-bestaand profiel is ingeschoten, dus om die reden juist aandringen op uitzoeken. Hoewel het natuurlijk maar de vraag is of je de reden ooit te horen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Barre73 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:22:
Euh... Dat is Delft. Daar is toch helemaal geen glasvezel gelegd? Ik denk dat je een VDSL postcode check hebt gedaan hoor...

Overigens is er geen DVBC meer mogelijk met het nieuwe Telfort glasvezel. Dus altijd een decoder nodig. Dat CI 1.4 is nog wel toekomst hoor.
Nieuwbouwwijk Delft/Den Hoorn Harnaschpolder. Kom op hey, een Tweaker die niet weet of hij een glasvezel aansluiting heeft in huis :+ .

Maar nieuw Telfort biedt dus geen DVB-C meer zoals ik al vreesde. Nee dan blijft het inderdaad Ziggo. Kijk ik over een paar maanden wel weer wanneer mijn jaarcontract voorbij is. Nu kon ik nog kosteloos opzeggen vanwege die 2,- verhoging per 1 maart (abo + telefonie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik wou een Tweaker niet beledigen :-) maar er komen hier tegenwoordig ook veel mensen die er heel weinig van weten en dit meer als helpdesk zien.

Maar dan wordt het helemaal vreemd.... Max 50 mbit is al raar, dat zou eerder max 100 zijn (nog geen Gbit) maar ook geen interactieve TV? je zou juist alleen interactieve TV moeten hebben... Vreemde zaak.

[ Voor 26% gewijzigd door Barre73 op 17-02-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Feel free to check. Dat is echt wat ik te zien krijg bij de pc check. Ah well, na de zomer kan ik het weer eens bekijken. Misschien dat ik dan alsnog overstap. Hoge upload zodat ik wat meer aan mijn NAS heb, dat leek mij wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Qon schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:40:
[...]

Anoniem: 225757 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:02:
[...]

Klinkt wel als een potentieel stress-arm alternatief ... mits het voor 1 maand aanpassen mogelijk is.
(en dit soort aanpassingen bij Telfort niet tot vergelijkbare administratieve uitdagingen leiden als ze deden bij XMS ;) )
Maar eigenlijk zou ik (als het mij zou overkomen) ook wel benieuwd zijn hoe het komt dat er een niet-bestaand profiel is ingeschoten, dus om die reden juist aandringen op uitzoeken. Hoewel het natuurlijk maar de vraag is of je de reden ooit te horen krijgt.
Ik moet toegeven dat ook ik met de gedachte heb gespeeld om (tijdelijk) te upgraden naar 100 mbit. Echter, in "Mijn Telfortglasvezel" staat m'n order nog steeds niet op voltooid. En ik kan dus ook nog geen opties aan of uit zetten.

En het is ook een beetje een principekwestie: Naast het zo maar orderen dat m'n CATV aansluiting opgeheven moet worden verzuimen ze dus ook om fatsoenlijk een juist profiel in te stellen. Dat doen "ze" met 1 druk op de knop en vervolgens moet -ik- hemel en aarde bewegen, met bewijzen aan komen en dagen wachten voor iemand er eens aan wil gaan denken het op te lossen.

Uiteindelijk heb ik gisteren dan toch maar even de huiskamer-pc direct aan de NT gehangen (lang level patch panel in de meterkast :P ) en zowel het MAC adres van de PC als dat van de router doorgegeven aan de servicedeskmedewerker. Hij wilde me ook nog laten testen op een andere PC maar ik heb maar even gezegd dat die op dat moment niet beschikbaar waren. Schoorvoetend ging hij daarmee akkoord.

Als de PC, zowel direct aangesloten als via de router, als ook andere apparaten zoals tablets en smartphones via de router precies 30/30 doen bij div. speedtests, dan moet dat toch wel bewijs genoeg zijn. Dan zijn er zowel verschillende apparaten als ook andere UTP kabels getest.

Overigens weet ik niet zeker of er nog providers zijn die ook 30/30 aanbieden? Dit is iig wel zo geweest. Dus ik kan me best voorstellen dat in de systemen van KPN die profielen nog bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Die Bruine schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 05:25:
Feel free to check. Dat is echt wat ik te zien krijg bij de pc check. Ah well, na de zomer kan ik het weer eens bekijken. Misschien dat ik dan alsnog overstap. Hoge upload zodat ik wat meer aan mijn NAS heb, dat leek mij wel wat.
Die postcodecheck van Telfor tis een beetje in de war volgens mij. Op mijn eigen adres kan ik tot max 100 mbit weet ik uit ervaring (standaard oudere PoP) maar ook bij mij gaat het balkje maar tot de 50. Misschien dat ik bij daadwerkelijk bestellen wel kan kiezen voor 100 maar zover ga ik niet.

Dat van die interactieve TV is een fout in de PC check, dat moet haast wel. Het lijkt erop dat de check voor ITV kijkt naar ADSL mogelijkheden (met max 1 mbit dus niks) en voor de rest naar glasvezel. Rare manier van PC checken trouwens..

Jij zit in een nieuwbouwpop waar geen CATV vezel naar toe ligt. Tot 5 januari jl was daar uberhaupt geen Telfort leverbaar omdat daar altijd die analoge vezel voor vereist was (misschien niet voor de klant maar wel vanuit de orderstraten). Dat is nu veranderd maar nog niet goed doorgevoerd zo te zien.
Bij KPN kan je gewoon wel een 100/100 bestellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Nou bedankt voor het uitzoeken. Maar, ik twijfel nu toch nog over die decoder. Van TV met decoder naar alleen TV. En dan nu weer terug naar een decoder, die ik ook nog ergens op mijn meubel kwijt moet, wat ik niet wil.

Luxeproblemen, ja ik weet het. Vandaar dat ik toch overweeg mijn contract uit te zitten en dan maar hopen dat het CI+ verhaal voortvarend verloopt en ergens Q3/Q4 beschikbaar wordt gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
denan schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:56:
[...]

Toch nog even kleine follow up:

Op de huidige (meest recente) Fritz!OS versie op de 7490 doet de Telfort Glas app het prima met live TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Die Bruine schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:43:
Luxeproblemen, ja ik weet het. Vandaar dat ik toch overweeg mijn contract uit te zitten en dan maar hopen dat het CI+ verhaal voortvarend verloopt en ergens Q3/Q4 beschikbaar wordt gesteld.
Waarom wil je zo graag CI+? Is volgens mij nergens voor nodig en heeft alleen maar nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30

Nog een vraag:

Je kunt meerdere TV's aansluiten door een switch te gebruiken. Deze switch wordt dan op de glasvezelmodem/kast aangesloten met een UTP kabel. Stel dat ik 3 TV's aansluit op de switch met uiteraard bij elke TV een settop box:

Kan ik dan op de overige 2 LAN poorten op de switch een PC aansluiten? Of heb ik via die switch geen internetverbinding en moet ik perse op de glasvezelmodem/kast de daarvoor bestemde LAN aansluiting gebruiken. Wat ik dus eigenlijk vraag is of ik op de switch zowel TV's (via settop-boxes) als PC's gelijktijdig kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uitgaande van telfort oud en een 'domme' switch: dan kan het niet. iptv zit op een ander netwerk dan internet / huisLAN.
Wat wel kan is een managed switch gebruiken waarbij de via vlans iptv verkeer en 'de rest' ver dezelfde kabel stuurt. Daarover is in diverse topics het eea te vinden.
Maar daar moet je dus zelf het eea voor regelen (waaronder tenminste 2 (semi)managed switches, en enige kennis van vlans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Als ik vijf minuten te laat ben voor het begin van het NOS journaal van 18:00 uur, vraag ik het systeem om het journaal alsnog vanaf het begin te starten. Als ik vervolgens doorkijk, springt Eenvandaag tijdens het programma terug op het live-beeld. Dit gebeurt op het moment dat het volgende programma op het punt staat van beginnen. Terugspoelen is op dat moment niet mogelijk.

Waarom gebeurt dit, en kan ik dit voorkomen?

[ Voor 3% gewijzigd door Tommy The Cat op 18-02-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Volgens mij houdt begingemist, net als een opname, twintig minuten na afloop van het programma dat je gekozen hebt op. Als het Journaal afgelopen is springt hij dus na twintig minuten op Een vandaag. Die je dus ook met Begingemist moet starten. Of is jouw bevinding dat het Journaal eerder uitgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Dat zou betekenen dat het systeem 20 minuten na afloop van het journaal terug springt naar live-beeld. Doordat ik het journaal ook weleens pauzeer, verklaart dit mijn bevindingen tot zover (nu twee keer, ik ben nog een beginner ;)). Immers op dat moment was Eenvandaag live al beëindigd. Terugspoelen is na afloop van een programma kennelijk niet meer mogelijk.

Wel jammer, want je mist dus sowieso een stuk televisie als je bij te laat inschakelen meerdere programma's achter elkaar wil zien. Niet dat je mij hoort klagen, want ik beschouw deze functionaliteit als luxe waar ik eigenlijk geen recht op heb :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, dit is wel een goeie :)

Als eerste: Ik vind "begin gemist" echt geniaal. Vooral dat het ook gewoon in goede beeldkwaliteit is.

Ik was, gezien mijn ervaringen van de afgelopen 2 avonden, juist onder de indruk dat als je eenmaal een programma op "begin gemist" hebt gezet, je de rest van de volgende programma's gewoon in dezelfde 'sessie' door kan kijken. Maar ik moet wel zeggen dat ik die 'volgende' programma's nooit langer dan een minuut of 10 door heb gekeken. Dus het kan inderdaad ook goed dat het een gewoon een veredelde 'opname' is met een uitlooptijd.

In dat geval zal je dus, als het ene programma waarvan je het begin hebt herstart afgelopen is, je snel terug moet gaan naar live TV om ook het volgende programma weer vanaf het begin te starten. Moet alleen dat volgende programma niet te kort zijn want dan ben je te laat :P.

Uit deze functionaliteit vloeit trouwens nog wel een volgende wens voort: Het zou fijn zijn wanneer, als je net midden in een programma de TV aan zet, je niet alleen "begin gemist" kan doen maar ook "vanaf het begin opnemen". Dus je drukt op de opname knop en in plaats te beginnen vanaf dat moment, neem je vanaf het begin op.

Overigens, mede dankzij een staaltje adequaat aansturen vanuit Reggefiber toen het ticket vanuit Telfort eenmaal binnen was, is aan het einde van de middag mijn tweede vezel weer op CATV aangesloten! _O_

Nu alleen nog de 50/50 instelling. Ook hierover heb ik wel terugkoppeling gehad van Telfort. Het proces van mijn bestelling zou nog niet afgerond zijn (wat me gisteravond en vanochtend ook al opviel in "Mijn Telfort". Het zou dus nog op een soort 'default' instelling staan. Maar goed, inmiddels is "Mijn Telfort" wel klaar voor gebruik maar staat de snelheid nog steeds niet goed. Als het morgenochtend nog steeds niet goed is maar weer bellen.

Zelf m'n abbo dan maar op 100 mbit zetten (heb ik stiekem ook wel oren naar) durf ik eigenlijk niet zo goed. Ik kan in "Mijn Telfort" allerlei varianten kiezen en straks kies ik 'per ongeluk expres' de nieuwe propositie ofzo :X. Of is de "extra" toevoeging de 100 mbit optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:24
Ik ben al weken bezig om over te stappen naar Telfort. Kennelijk willen ze me niet. Eind december Telfort aangevraagd (oude propositie). Ik zit nu momenteel bij Tweak (ook glasvezel).
Medio januari kreeg ik een brief met het verzoek om contact op te nemen. Mijn aanvraag kon niet verwerkt worden, er moest een migratietraject opgestart worden. (hadden ze bij de aanvraag al kunnen weten).
De overgangsdatum moet altijd 4 weken in de toekomst liggen kreeg ik te horen. Dus een datum afgesproken: 11 februari. Eind januari nog niks gehoord dus nog een keer bellen. De afspraak van 4 februari was nergens vastgelegd. Dus ik moet weer 4 weken wachten. Nieuwe datum: 4 maart. Deze keer kreeg ik wel keurig de bevestiging en de router thuisgestuurd.
Zojuist ben ik gebeld door Telfort. Helaas kan de afspraak niet doorgaan, omdat het modem niet leverbaar is. Het is niet bekend hoe lang dit gaat duren. Volgens de mevr. moet het huidige modem omgeruild worden (volgens mij niet, maar het heeft volgens mij met eigendom te maken). Dus ik moet voor de 2e keer uitstel van opheffing bij Tweak vragen... te bizar voor woorden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat van dat modem kan ik wel bevestigen. Is landelijk een probleem momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimster schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:52:
Ik ben al weken bezig om over te stappen naar Telfort. Kennelijk willen ze me niet. Eind december Telfort aangevraagd (oude propositie). Ik zit nu momenteel bij Tweak (ook glasvezel).
[...]
Volgens mij zou je bij telfort oud een NT moeten krijgen die gelijk is aan de NT van het vroegere Tweak Blauw. iig gescheiden poorten voor inet, iptv en telefoon.
Telfort nieuw is voor zover ik weet een NT met 1 rj45 voor alles, met Experiabox (en zonder CATV module)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:24
Anoniem: 225757 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:15:
[...]

Volgens mij zou je bij telfort oud een NT moeten krijgen die gelijk is aan de NT van het vroegere Tweak Blauw. iig gescheiden poorten voor inet, iptv en telefoon.
Telfort nieuw is voor zover ik weet een NT met 1 rj45 voor alles, met Experiabox (en zonder CATV module)
Ja volgens mij ook. Ik heb nu Tweak Blauw en ga over naar Telfort oud. Dus hetzelfde modem. Maar ik heb begrepen dat ik perse een andere moet hebben om over te kunnen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt dus al de juiste NT, van een provider die 'm niet meer kan gebruiken, maar die moet worden omgewisseld voor dezelfde NT, van een provider die 'm niet voorradig heeft.
Dat klinkt toch alsof dat handiger zou moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tommy The Cat schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:12:
Dat zou betekenen dat het systeem 20 minuten na afloop van het journaal terug springt naar live-beeld. Doordat ik het journaal ook weleens pauzeer, verklaart dit mijn bevindingen tot zover (nu twee keer, ik ben nog een beginner ;)). Immers op dat moment was Eenvandaag live al beëindigd. Terugspoelen is na afloop van een programma kennelijk niet meer mogelijk.

Wel jammer, want je mist dus sowieso een stuk televisie als je bij te laat inschakelen meerdere programma's achter elkaar wil zien. Niet dat je mij hoort klagen, want ik beschouw deze functionaliteit als luxe waar ik eigenlijk geen recht op heb :p.
UIt mijn hoofd eindigt de Eenvandaag tijd van de EPG op 18.45 na die tijd is het inderdaad niet meer mogelijk om Eenvandaag te starten.

Als je veel kijkt na Eenvandaag zou je ook een handmatige opname kunnen inplannen op iedere dag van de week (herhaalde optie) van bijv 18.00 tot 20.00 uur. Deze opname kun je direct na 18.00 uur beginnen te kijken en pauzeren zoveel je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:34:

Uit deze functionaliteit vloeit trouwens nog wel een volgende wens voort: Het zou fijn zijn wanneer, als je net midden in een programma de TV aan zet, je niet alleen "begin gemist" kan doen maar ook "vanaf het begin opnemen". Dus je drukt op de opname knop en in plaats te beginnen vanaf dat moment, neem je vanaf het begin op.
Heeft volgens mij met rechten te maken dat als de opname die al is begonnen dan niet vanaf het begin kan worden opgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat zou idd zo maar kunnen :)

• Rallye
eymey schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:34:
Volgens mij doet hij dat al. Eerder deze week voor de kids een programma dat al liep via de iPad geprogrammeerd. Desondanks leek hij helemaal opgenomen te zijn.

• Die Bruine
Nogmaals dan...

Ik wilde overstappen omdat ik mijn upload bij Ziggo een beetje jammer vind. Bovendien, Ziggo + UPC, ik zie dat niet zo zitten. Sinds de fusieplannen zijn er wijzigingen geweest waardoor ik meer artifacts heb. Alle kabels en connectoren doormeten, daar heb ik echt geen zin in. Vandaar dat ik naar Telfort keek.

Het CI+ verhaal heeft te maken met de STB. Ik WIL geen STB! Oude Telfort afnemers hebben nog DBV-C. Als ik nu bestel, krijg ik geen DVB-C signaal en moet ik met een STB werken. En nogmaals, dat wil ik niet. Zit ik weer met 3 remotes. Vandaar dat ik er van afzie en wacht tot ook Telfort een CI+ module in het assortiment heeft. Wanneer de CI+ wel leverbaar is stop ik gewoon een module in mijn TV. Drie generaties aan consoles, pc, receiver, centerspeaker... Geen STB :+ en dat wil ik zo houden.

Tel daarbij de huidige leveringsproblemen op en ik blijf nog wel een half jaartje bij Ziggo ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Die Bruine op 19-02-2015 08:02 ]

• eymey
Rallye schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 00:12:
[...]

Volgens mij doet hij dat al. Eerder deze week voor de kids een programma dat al liep via de iPad geprogrammeerd. Desondanks leek hij helemaal opgenomen te zijn.
Ik heb het niet via de app geprobeerd dus dat zou kunnen. Maar via de "on the fly" opnemen knop werkt het iig niet zo.

• Barre73
Die Bruine schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 07:59:
Nogmaals dan...

Ik wilde overstappen omdat ik mijn upload bij Ziggo een beetje jammer vind. Bovendien, Ziggo + UPC, ik zie dat niet zo zitten. Sinds de fusieplannen zijn er wijzigingen geweest waardoor ik meer artifacts heb. Alle kabels en connectoren doormeten, daar heb ik echt geen zin in. Vandaar dat ik naar Telfort keek.

Het CI+ verhaal heeft te maken met de STB. Ik WIL geen STB! Oude Telfort afnemers hebben nog DBV-C. Als ik nu bestel, krijg ik geen DVB-C signaal en moet ik met een STB werken. En nogmaals, dat wil ik niet. Zit ik weer met 3 remotes. Vandaar dat ik er van afzie en wacht tot ook Telfort een CI+ module in het assortiment heeft. Wanneer de CI+ wel leverbaar is stop ik gewoon een module in mijn TV. Drie generaties aan consoles, pc, receiver, centerspeaker... Geen STB :+ en dat wil ik zo houden.

Tel daarbij de huidige leveringsproblemen op en ik blijf nog wel een half jaartje bij Ziggo ;)
Wat jij wel of niet wil is geheel aan jou. Maar kijk niet teveel naar wat oud-Telfort klanten hebben. In jouw wijk was dat volgens mij nooit leverbaar (want geen analoge vezel naar de PoP) en dat DVB-C signaal was een basispakket met maar drie HD zenders en de rest in SD.

• TonVH
Barre73 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:04:
[...]

Wat jij wel of niet wil is geheel aan jou. Maar kijk niet teveel naar wat oud-Telfort klanten hebben. In jouw wijk was dat volgens mij nooit leverbaar (want geen analoge vezel naar de PoP) en dat DVB-C signaal was een basispakket met maar drie HD zenders en de rest in SD.
Ik vermoed dat de groep die tevreden is met "maar" 3 HD zenders vele malen groter is dan jij en KPN denkt. Net zoals de mensen die een STB hebben, niet uit vrije keuze maar omdat de huis-aan-huis verkoper deed alsof er niets anders meer bestaat in de wereld.

STB's zijn ondingen en alleen het belang van de Provider.

• Barre73
Zinloze reactie. Ik wil Die Bruine informeren (en wellicht anderen). Wat jij of ik daar zelf van vindt is hier niet van belang.
Het eerste punt is daarbij een aanname die wij beiden niet kunnen testen. En het tweede punt is jouw mening en niet de mijne. Dus we houden beiden onze mening.

• TonVH
zeg dan niets en houd het bij de feiten. Barre73 meld informatie op basis van de feiten, niet op basis van wat hij of jij zou willen. Take it or leave it.

[ Voor 127% gewijzigd door DJSmiley op 19-02-2015 22:02 ]

• Rallye
eymey schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:31:
[...]

Ik heb het niet via de app geprobeerd dus dat zou kunnen. Maar via de "on the fly" opnemen knop werkt het iig niet zo.
Ik zal het nog eens checken.

• denan
[quote]eymey schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:34:
Ik was, gezien mijn ervaringen van de afgelopen 2 avonden, juist onder de indruk dat als je eenmaal een programma op "begin gemist" hebt gezet, je de rest van de volgende programma's gewoon in dezelfde 'sessie' door kan kijken. Maar ik moet wel zeggen dat ik die 'volgende' programma's nooit langer dan een minuut of 10 door heb gekeken. Dus het kan inderdaad ook goed dat het een gewoon een veredelde 'opname' is met een uitlooptijd.
[quote]

Helaas, wij mogen van de contenteigenaren (zenders) alleen het programma aanbieden, niet de hele zender. Dat heeft ook te maken dat niet alle programma's herstart mogen worden, op ned1,2,3 bvb kom je regelmatig buitenlandse shows tegen die expliciet niet herstart mogen worden.
Daar hadden we een naam voor "last second recording".. dus tot aan de laatste seconde van het programma alsnog kunnen besluiten om het hele programma op te nemen. Het bestond ook al (intern) alleen wederom een 'no-go' vanuit de contentpartijen :/

Zoals wel vaker is de beperking niet de techniek (we hadden een begingemist variant waarmee we weken terug konden kijken) maar de rechten vanuit de contentpartijen.
Zelf m'n abbo dan maar op 100 mbit zetten (heb ik stiekem ook wel oren naar) durf ik eigenlijk niet zo goed. Ik kan in "Mijn Telfort" allerlei varianten kiezen en straks kies ik 'per ongeluk expres' de nieuwe propositie ofzo :X. Of is de "extra" toevoeging de 100 mbit optie?
Als het opgeleverd is heb je sowieso de oude portfolio en ook de oude selfcare.

• eymey
TonVH schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:30:
[...]

Ik vermoed dat de groep die tevreden is met "maar" 3 HD zenders vele malen groter is dan jij en KPN denkt. Net zoals de mensen die een STB hebben, niet uit vrije keuze maar omdat de huis-aan-huis verkoper deed alsof er niets anders meer bestaat in de wereld.

STB's zijn ondingen en alleen het belang van de Provider.
Dat laatste is jouw mening en ongetwijfeld ook die van vele anderen.

Maar je stelling dat "mensen die een STB hebben, die niet uit vrije keuze maar door een verkooptruuk hebben" ziet wel erg uit alsof je dat ook met harde cijfers kan onderbouwen.

UPC en Ziggo klanten hebben alweer een behoorlijke poos de vrije keuze tussen een STB-loze setup (al dan niet icm CI+ ) of een setup met STB. Toch hebben UPC en Ziggo een gigantische installed base aan mediaboxen, Horizon en Humax PVR's.

En hetzelfde geldt voor het klantenbestand van KPN, waarvan een groot deel nog steeds via DSL (en die hebben ze echt niet met de door jou vermaledijde deur aan deur glasvezel verkoop trucs vergaard).

En zelfs al bestaat een deel van de "glasvezel met alleen maar STB" groep wel bij gratie van de deur aan deur verkoper die ze heeft over weten te halen, dan is de groep daarvan die nu nog steeds klant is er blijkbaar ook best tevreden mee. Want ook die groep heeft anders na een jaar gewoon het recht om weer naar de kabelaar terug te gaan.

Mijn conclusie is dan ook dat de groep mensen die het prima vindt om een STB te gebruiken blijkbaar groot genoeg is voor KPN om een redelijk stabiel klantenbestand te behouden of voor UPC en Ziggo om een behoorlijke installed base aan set top boxen te hebben.

Ongeacht wat jouw of mijn mening daarover is.

Pagina: 1 ... 18 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20