[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 17 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 09:47
Katseviool schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:32:
[...]

Inderdaad, dat ik afscheid moet nemen van de Amino icm KPN's HD zendervolgorde zijn voor mij al 2 redenen om niet te wisselen naar die nieuwe propositie.
Same here:

* Geen Amino's meer
* Geen DVB-C en FM meer
* Belachelijke HD-zendervolgorde van KPN.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-06 16:20
eymey schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:38:
[...]

Same here:

* Geen Amino's meer
* Geen DVB-C en FM meer
* Belachelijke HD-zendervolgorde van KPN.
Het merk set-top box maakt mij niet uit (en de arcadyan is wel erg lekker klein en snel), voor radio had ik sowieso al een dab tuner en het dvb-c aanbod vond ik vergeleken met IPTV wel erg beperkt. De apps beschouw ik als volwassener als de glashart app en itvonline is ook een prima oplossing.

De HD zender volgorde is inderdaad erg vreemd, ik snap eigenlijk niet waarom ze de HD optie in het menu van de ontvanger niet verbouwen tot een menu optie waarmee je de bandbreedte voor een ontvanger selecteert (SD, HD, HD+) en alleen maar de "best" mogelijke zender weergeven die dan ook op de juiste volgorde zitten (HD en HD+ werken ten slotte prima over scart). De GOS zenders hebben eigenlijk alleen maar een alternatief geluidskanaal (dat kun je ook goed selecteerbaar maken)

Het verhaal rond de ADSL klanten en klanten met marginaal werkende powerline adapters zijn bekend en dat zouden ze hiermee ook prima op kunnen lossen als je e.a. op 1 platform wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Je wilt HD en zelfs HD+ en dan praat je over Scart?

Scart is qua kwaliteit al discutabel maar apparatuur die met max. Start kunnen werken is echt antiek te noemen. HDMI is echt al vele jaren de norm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Bedoel je niet component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
stoffel63 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:53:
Zet net mijn Amino 540 aan en deze blijft in het scherm "authenticating" hangen met de LED blauw brandend. Na een tijdje gewacht te hebben, loopt de setup door en krijg ik beeld.
Wat mij opviel is dat de blauwe balk met de zendergegevens lichter blauw was dan normaal. In het menu ontbrak het Telfort logo.
Na wat zappen zag ik tot mijn verbazing o.a. VRT1, Canvas en Eurosport 1 in HD. Ook zag ik Eurosport 2 in SD.

Ook zag ik staan dat de Amino niet geauthenticiteerd was. Kennelijk was ik gewoon in het basispakket terecht gekomen.
Omdat ik toch wel graag naar het pluspakket en vooral Fox Sports kijk, heb ik de software opnieuw geladen.
Gevolg: pluspakket, Fox, donkere balk en Telfort logo terug Eerder genoemde HD zenders weg

Iemand ervaring hiermee? Of heeft iemand dit meer gezien?
Was dit een foutje in de opstart van de box (deze bleef immers bij het opstarten lang hangen) waardoor ik op in het "nieuwe" zenderpakket terecht kwam?

Is een van jullie op de hoogte van de stand van zaken mbt de uitbreiding van de HD zenders?
@basispakket:
Ja hoor.. dit is normaal. Als de STB zich niet bij het opstarten kan aanmelden bij onze servers krijgt elke STB het 'glas' basispakket. Alle extra zenders staan dan uit, maar dat basispakket wijkt inderdaad af van het Telfort basispakket. Na een herstart (en correcte aanmelding) krijg je weer alle zenders.

@uitbreiding basispakket:
Dan weet webcare meer dan mij. Ik heb nog geen enkel verzoek binnengekregen om het pakket aan te passen voor Telfort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

denan schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:50:
[...]

@uitbreiding basispakket:
Dan weet webcare meer dan mij. Ik heb nog geen enkel verzoek binnengekregen om het pakket aan te passen voor Telfort. :)
De reactie van Michael - Telfort is heel duidelijk.
https://forum.telfort.nl/...sten-tv-zenders-itv-47366

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 06-02-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Dat hij duidelijk is wil nog niet zeggen dat het klopt.

Als ik geen verzoek binnenkrijg gebeurt het niet.. zo simpel is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:00

servies

Veni Vidi Servici

denan schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:18:
[...]

Dat hij duidelijk is wil nog niet zeggen dat het klopt.

Als ik geen verzoek binnenkrijg gebeurt het niet.. zo simpel is het :)
Ok: hierbij het verzoek om alle HD zenders in het basispakket te gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Aub in een officieel changerequest.. en een budgetakkoord.... inclusief toestemming vanuit de contentpartijen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Anoniem: 225757 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:26:
[...]

Wat dacht je daarnaast van het kunnen weggooien van je Amino's bij de nieuwe propositie.
Beetje dom dat ze dat antwoord zelf niet kunnen bedenken.

.
mbt de rest van je post: wanneer de 'iptv server' je aansluiting niet kan authenticeren krijg je een standaard pakket, zonder betaal-pakketten (want ze weten dan immers niet wie je bent, dus ook niet welke betaalpakketten je hebt). Waarschijnlijk heeft er ook een Glashart logo in je menu gestaan.
Verrassend is dan wel dat Telfort kennelijk nóg minder aanbiedt dan het Glashart basispakket, waar blijkbaar streams in zitten die Telfort niet doorgeeft (of alleen tegen meerprijs).

Zo op het eerste gezicht zou je dan zeggen dat Telfort streams bij klanten in rekening brengt in een extra pakket waarvoor ze zelf niet extra hoeven te betalen bij hun leverancier.
Maar hoe dat precies zit weet ik natuurlijk ook niet.
Bedankt voor je reactie.
Ik had overigens geen Glashart logo. Stond volgens mij helemaal geen logo in het menu.

Aan die Amino's had ik nog niet eens gedacht.
Aan de andere kant, ik heb destijds bij het afsluiten bij Lijbrandt alleen voor de 540 betaald. De 2 140's kreeg ik gratis bij verlenging :9
Maar voor die Amino's zijn vast nog wel liefhebbers op Marktplaats te vinden. Tenmiste zolang Telfort geen gekke dingen gaat doen (lees: dvb-c/analoog er uit kiepen).
Ik heb destijds voor Lijbrandt gekozen (en niet voor KPN) vanwege analoog. Er wordt hier op 3 plekken in huis FM via de kabel geluisterd. En dat wil ik graag blijven doen.
En zolang de 540 maar 1 programma tegelijk op kan nemen, is het ook makkelijk om via DVB-C op een usb-stick in de TV op te nemen.

We wachten wel af wat Telfort gaat doen. Waarschijnlijk zullen de kosten van het uitschakelen van DVB-C/analoog wel opwegen tegen de opbrengst van het aantal opzeggende klanten.
Kijk maar naar KPN. Ik las vanmorgen dat die inmiddels ruim 2 miljoen TV klanten hebben. Die hebben geen van allen analoog/DVB-C. Kennelijk is er dus een grote groep mensen in dit land die analoog/DVB-C helemaal niet nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:42

Fiber

Beaches are for storming.

denan schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:26:
Aub in een officieel changerequest.. en een budgetakkoord.... inclusief toestemming vanuit de contentpartijen ;)
Kun je waarschijnlijk lang op wachten. Uiteindelijk is dit het 'oude' Telfort pakket en daar gaan ze heus niet meer in investeren lijkt mij. Wie meer zenders wil wil wordt vriendelijk gewezen op de 'nieuwe' Telfort propositie lijkt mij... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:44:
[...]

Kun je waarschijnlijk lang op wachten. Uiteindelijk is dit het 'oude' Telfort pakket en daar gaan ze heus niet meer in investeren lijkt mij. Wie meer zenders wil wil wordt vriendelijk gewezen op de 'nieuwe' Telfort propositie lijkt mij... :z
Natuurlijk niet, anders zou er een delta ontstaan tussen de ene en de andere klantengroep. Development bij glashartmedia staat niet stil.. integendeel -> er komt van alles aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
stoffel63 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:40:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ik had overigens geen Glashart logo. Stond volgens mij helemaal geen logo in het menu.
Klopt.. sinds een paar maanden hebben wij dat menu wat neutraler gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Vraagje:

Ik heb altijd UPC gehad, ben naar glasvezel gegaan (Lijbrandt) en daar hebben ze zó hun uiterste best gedaan om mij als klant weg te jagen, dat ik nu alweer een jaar bij UPC zit (120/12). Dit bevalt prima verder, maar liefst zou ik een symmetrische verbinding hebben.

Ik heb een lange mail naar Telfort geschreven met een aantal technische vragen en aangegeven dat ik graag antwoord wil op dit vragen zodat ik kan overwegen om over te stappen. Ook aangegeven dat ik een techneut ben en dus niet terugdeins voor een grote hoeveelheid techische info, hoe meer hoe beter!

Een paar dagen later kreeg ik weliswaar een nietszeggend mailtje terug met uiteindelijk geen enkele vraag beantwoord....

Helaas heb ik geen kopie van de verzonden mail terug ontvangen (Staat op mn pc thuis), maar ze waren als volgt:

1. Ik wil geen router-achter-router oplossing vanwege de latency, kan ik rechtstreeks op de NT verbinden? > Er komt een mediaconverter :? dat vraag ik toch niet, snap ik zelf ook wel :D
2. Mijn NT-POP verbinding was voorheen maar 100mbit, is 200mbit nu haalbaar? Is dit een 1gbit connectie zodat ik niet weer enorme overhead op mijn connectie krijg, of is het 2x 100mbit over 2 vezels, die voorheen voor DVB-C/FM gebruikt werd. > Geen antwoord
3. Welk type NT/Router wordt geplaatst. Kan de router volledig in bridgemode, zodat WIFI en routering volledig gebypassed worden? > Ja u krijgt een wifi modem
4. Ik wil absoluut geen 'pppoe' achtige oplossingen en zeker geen Experiabox (zeer slechte ervaring mee) > Ja u krijgt een Arcadian
5. Ik heb nog 2 Amino M540's, kan ik die ook blijven gebruiken? Nee, want het analoog signaal komt te vervallen Hè ??? :D

Zo had ik nog wat vragen waar volledig aan voorbij gegaan wordt in die 2 zinnen van het antwoord.. Oftewel, ik ga geen glasvezel nemen...

Kan iemand hier mij iets beter updaten? Ik wil namelijk wel graag weer naar glas, maar Telfort lijkt geen interesse te hebben. Alternatieven (geen KPN)? Woon in Wezep, postcode 8091.

Experiabox wil ik niet, ik ken mensen die zo'n dingen hebben, een 100mbit abbo hebben en niet boven de 48mbit uitkomen (bekabeld). Toen ik een N66U in de plaats hing in het juiste VLAN kregen ze wel de volle snelheid, maar dan hadden ze geen telefoon.

Of kan iemand mij overtuigen om toch Telfort te nemen? Ik wil in ieder geval 200mbit en géén overhead van TV, dus ben benieuwd hoe dat geregeld is (1gb > pop ?)

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 06-02-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:51:
[...]

Natuurlijk niet, anders zou er een delta ontstaan tussen de ene en de andere klantengroep. Development bij glashartmedia staat niet stil.. integendeel -> er komt van alles aan.
Ben benieuwd.
Ook je eigen foto's of bestanden af kunnen spelen via de ontvanger lijkt mij wel wat. (uploaden naar een cloudshare)

Maar wat is de status van de hervatten storing van het opname pakket. Volgens Telfort https://forum.telfort.nl/...uid-opname-pauzeren-47205 bestaat deze nog steeds.

Zelf merk ik dat het nu wel werkt ook bij gebruik van de terugknop. Maar ook bij een handmatig opname kort na het starten (bestand is mogelijk nog niet geheel geladen).

Onze labrador drukt ook wel eens op de afstandsbediening en ook dan werkt het nog. Ze is niet afgericht om op de stopknop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fairy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:20:
Vraagje:

1. Ik wil geen router-achter-router oplossing vanwege de latency, kan ik rechtstreeks op de NT verbinden? > Er komt een mediaconverter :? dat vraag ik toch niet, snap ik zelf ook wel :D
2. Mijn NT-POP verbinding was voorheen maar 100mbit, is 200mbit nu haalbaar? Is dit een 1gbit connectie zodat ik niet weer enorme overhead op mijn connectie krijg, of is het 2x 100mbit over 2 vezels, die voorheen voor DVB-C/FM gebruikt werd. > Geen antwoord
3. Welk type NT/Router wordt geplaatst. Kan de router volledig in bridgemode, zodat WIFI en routering volledig gebypassed worden? > Ja u krijgt een wifi modem
4. Ik wil absoluut geen 'pppoe' achtige oplossingen en zeker geen Experiabox (zeer slechte ervaring mee) > Ja u krijgt een Arcadian
5. Ik heb nog 2 Amino M540's, kan ik die ook blijven gebruiken? Nee, want het analoog signaal komt te vervallen Hè ??? :D
Je eigen router kun je niet rechtstreeks met de NT verbinden zoals in het oude pakket. In het nieuwe pakket krijg je een Experiabox V8 waarop je internet, iptv ontvanger en telefoon kunt aansluiten (netzo als bij het KPN pakket). Wel zou je vermoedelijk een switch kunnen aansluiten op de NT om de vlan's op te splitsen (wordt bij KPN glas ook wel gedaan). De V8 van KPN kan in bridgemode maar dan verlies je ondersteuning en werken de flexpoorten (internet en iptv signaal over 1 utp kabel) ook niet meer.

De Amino werken alleen bij het oude pakket.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 06-02-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 319232 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:44:
[...]

Je eigen router kun je niet rechtstreeks met de NT verbinden zoals in het oude pakket. In het nieuwe pakket krijg je een Experiabox V8 waarop je internet, iptv ontvanger en telefoon kunt aansluiten (netzo als bij het KPN pakket). Wel zou je vermoedelijk een switch kunnen aansluiten op de NT om de vlan's op te splitsen (wordt bij KPN glas ook wel gedaan). De V8 van KPN kan in bridgemode maar dan verlies je ondersteuning en werken de flexpoorten (internet en iptv signaal over 1 utp kabel) ook niet meer.

De Amino werken alleen bij het oude pakket.
Bedankt voor je reactie!

Mijn TV's heb ik al voorzien van aparte UTP kabels zodat IPTV gescheiden versturen geen probleem is. Hoe zit het met de performance? Als de Experiabox op Bridge staat, hoe is het dan met de performance en latency gesteld?

Hoe is de performance van de V8 bij een 200mbit lijn qua up/down en latency in normale modus?

Ik vind het moeilijk kiezen, ben een beetje allergisch voor die Experiabox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
denan schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:51:
[...]

Toch vind ik dit een intrigerende opmerking.

Want er is straks dus geen KPN-dochter meer (misschien op Onsbrabantnet na) dat nog het platform van Glashart Media aanbiedt.

Houdt dit in dat KPN het Glashart Media platform wel als volwaardig platform wholesale blijft aanbieden?

En hoe zit het dan met bv. de CATV dienst?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Helaas heb ik geen kopie van de verzonden mail terug ontvangen (Staat op mn pc thuis), maar ze waren als volgt:

<vragen zonder echt antwoord te krijgen>

Zo had ik nog wat vragen waar volledig aan voorbij gegaan wordt in die 2 zinnen van het antwoord.. Oftewel, ik ga geen glasvezel nemen...
Heb zelf jaren op een callcenter gewerkt, dus weet hoe het er aan toe gaat+ hoe op kwaliteit werd gecontroleerd. Ik verbaas me over de reactie die je hebt gekregen. Mocht de bewuste medewerker op een aantal vragen geen antwoord kunnen geven op korte termijn, dan geef je aan dat je tijd nodig hebt en ook nog op terugkomt? Dit is echt zo'n afscheepmailtje, je wordt niet serieus genomen. Had zelf dezelfde indruk bij de klantenservice toen mijn vrouw die belde in verband met vragen over pilot/opnamepakket: ipv antwoord zoeken willen ze je een nieuw jaarabo aansmeren. Hetzelfde als van die figuren die je recht in hun gezicht een vraag stelt en geen antwoord geven. Vermoeiend, en ik hoop dat dit wel wordt verbeterd, want anders gaat Telfort niet lang tevreden klanten houden denk ik :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]

Of kan iemand mij overtuigen om toch Telfort te nemen? Ik wil in ieder geval 200mbit en géén overhead van TV, dus ben benieuwd hoe dat geregeld is (1gb > pop ?)
Kijk eerst eens hier, voor wat er op dit moment op jouw adres bij Telfort/KPN mogelijk is: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/

1) Zie KPN Glasvezel topics voor omzeilen Experiabox...

2) Een techneut moet toch weten dat die tweede vezel niet voor een ander doel dan Analoog/DVB-C/FM gebruikt gaat worden. Is ook nergens voor nodig, 1 vezel is sneller dan je ooit nodig gaat hebben.

3) Dat verschilt een beetje per regio las ik ergens, zie verder: 1)

4) Zie 1)

5) Nee, die kunnen op marktplaats...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
TonVH schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:42:
Je wilt HD en zelfs HD+ en dan praat je over Scart?

Scart is qua kwaliteit al discutabel maar apparatuur die met max. Start kunnen werken is echt antiek te noemen. HDMI is echt al vele jaren de norm.
Je hebt natuurlijk gelijk dat die apparatuur oud is en bij lange na niet de HD+ kwaliteit weer kan geven maar het wordt er ook niet slechter van.
Punt is dat ik voor ontvangers die voldoende bandbreedte hebben eigenlijk geen enkele reden zie om minder dan de maximaal mogelijke/ingestelde kwaliteit weer te geven (en dus verschillende varianten van zenders op kanalen te hebben). Ik kan me overigens niet voorstellen dat deze optie niet op de "to do" lijst staat, issue zal wel prioriteit zijn en of het klanten kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 319232 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:35:

Zelf merk ik dat het nu wel werkt ook bij gebruik van de terugknop. Maar ook bij een handmatig opname kort na het starten (bestand is mogelijk nog niet geheel geladen).
Working on it. Het is eigenlijk ook geen storing maar een logisch gevolg van het gebruik van een netwerkstorage voor pvr opnames. En ja.. het is wel vervelend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Fiber schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:51:
[...]

Kijk eerst eens hier, voor wat er op dit moment op jouw adres bij Telfort/KPN mogelijk is: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/

1) Zie KPN Glasvezel topics voor omzeilen Experiabox...

2) Een techneut moet toch weten dat die tweede vezel niet voor een ander doel dan Analoog/DVB-C/FM gebruikt gaat worden. Is ook nergens voor nodig, 1 vezel is sneller dan je ooit nodig gaat hebben.

3) Dat verschilt een beetje per regio las ik ergens, zie verder: 1)

4) Zie 1)

5) Nee, die kunnen op marktplaats...
Dank voor je reactie!

1: Ken ik, alleen Telefonie is me nooit gelukt

2: Weet ik, tenzij met een truukje via bonding, maar heb dit bewust gevraagd op die manier, om te achterhalen of ze een 1gbit connectie aanbieden, ik wil voorkomen dat ik 200mbit vraag, maar 100 krijg en dan te horen krijg dat het niet geleverd kan worden en er aan vast zitten(ervaring mee).

Die link die je geeft bied mij het volgende:

Wat FttH
Beschikbaar Small green check
Distributiepunt(en) Wz-AAA/1
Internet Snelheid 500 Mbit/s
iTV 2 HD

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 06-02-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-06 19:19
Vraagje:

Ik heb altijd UPC gehad, ben naar glasvezel gegaan (Lijbrandt) en daar hebben ze zó hun uiterste best gedaan om mij als klant weg te jagen, dat ik nu alweer een jaar bij UPC zit (120/12). Dit bevalt prima verder, maar liefst zou ik een symmetrische verbinding hebben.

Ik heb een lange mail naar Telfort geschreven met een aantal technische vragen en aangegeven dat ik graag antwoord wil op dit vragen zodat ik kan overwegen om over te stappen. Ook aangegeven dat ik een techneut ben en dus niet terugdeins voor een grote hoeveelheid techische info, hoe meer hoe beter!

Een paar dagen later kreeg ik weliswaar een nietszeggend mailtje terug met uiteindelijk geen enkele vraag beantwoord....

Als eerste: telfort is nu een exacte kopie van KPN Glasvezel.
Even namens Telfort:
1) Ja, dat kan maar dan op de KPN oplossing (dus de Experiabox omzeilen) -> zie netwerkje.com
2) Ja, Wezep heeft inmiddels Gbit apparatuur in de PoP staan.
De tweede vezel wordt alleen maar gebruikt voor een CATV signaal. Dat is er bij Telfort niet meer dus alles komt over de A-vezel. Maar omdat het een Gbit connectie is heb je inderdaad geen last meer van TV bandbreedte op je internetverbinding (mits je NT natuurlijk ook Gbit is)
3) Genexis MC901 en een Experiabox erachter. V8 zie ik bij een aantal recente klanten. Die kan in een V8 schijnbaar wel bridgen. Maar ik durf niet te voorspellen hoelang dat duurt. En ook niet of je per ongeluk niet toch een V9 krijgt.
4) Ik zag een Telfort klant (Joop99 geloof) op dit topic ergens roepen dat hij bij het nieuwe pakket geen PPPOE had gezien maar dat durf ik niet zeker te stellen.
5) Nee. Ander platform. Je krijg de nieuwe KPN decoders. Arcadyan HMB2260 of Arris... (nog wat). Die zijn eerlijk gezegd wel net zo goed als een Amino. En je krijgt er volgens mij twee in bruikleen bij.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Fairy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:49:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Mijn TV's heb ik al voorzien van aparte UTP kabels zodat IPTV gescheiden versturen geen probleem is. Hoe zit het met de performance? Als de Experiabox op Bridge staat, hoe is het dan met de performance en latency gesteld?

Hoe is de performance van de V8 bij een 200mbit lijn qua up/down en latency in normale modus?

Ik heb het nieuwe pakket, zonder telefonie, internet is vlan 34 zonder PPPoE gedoe en televisie zit gewoon op vlan 4. Als je dus geen telefonie hebt dan is er niets dat je er van weerhoudt de experia box eruit te gooien (zolang je hem maar ooit weer heel kunt inleveren ;-) ). Ik heb hem er nog tussen zitten, ja het wifi gedeelte is wat matig maar je kunt verder behoorlijk veel instellen (meer als bij KPN heb ik begrepen). Het wifi issue heb ik met een dualband access point opgelost.

Toevoeging: Vandaag de 2e settop box ontvangen, er zat een issue in de leveringstraat.

.

[ Voor 4% gewijzigd door joop99 op 06-02-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Fairy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:49:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Als techneut zou je natuurlijk je telefonie weg kunnen halen bij UPC en onder brengen bij een VOIP aanbieder. Dan kan je de EB wel weglaten op de netwerkje.com manier. Zou je eenmalig een ATA kosten van 4 tientjes of als je het nog mooier wil doen met VOIP toestellen gaan werken. En bij een eventuele volgende overstap geen nummerportering meer nodig dus geen kans op fouten.

Wat betreft die twee vezels: Reggefiber biedt twee vezels aan. Hoe de operator die inzet is aan hem. Er is wel een operator waarbij een beperkt aantal (kleinzakelijke) klanten de A vezel als uplink wordt gebruikt en de B vezel als downlink (of andersom, dat kan ook..)
Dat zal Reggefiber verder niets kunnen schelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 06-02-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:50:
[...]

Want er is straks dus geen KPN-dochter meer (misschien op Onsbrabantnet na) dat nog het platform van Glashart Media aanbiedt.

Houdt dit in dat KPN het Glashart Media platform wel als volwaardig platform wholesale blijft aanbieden?

Er is nog een bestaande base.. en die moet bediend worden. CATV en het GHM platform worden voorlopig echt niet uitgefaseerd (en ja.. voorlopig.. ooit zal het heus end of life zijn.. net zoals elk platform).

In de tussentijd mag het platform niet achter lopen bij andere ontwikkelingen.. dus men is continu bezig met nieuwe features en verbeteringen. Soms aan de voorkant (netwerkPVR/BeginGemist) en soms aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Barre73 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:00:
[...]

Als techneut zou je natuurlijk je telefonie weg kunnen halen bij UPC en onder brengen bij een VOIP aanbieder. Dan kan je de EB wel weglaten op de netwerkje.com manier. Zou je eenmalig een ATA kosten van 4 tientjes of als je het nog mooier wil doen met VOIP toestellen gaan werken. En bij een eventuele volgende overstap geen nummerportering meer nodig dus geen kans op fouten.

Wat betreft die twee vezels: Reggefiber biedt twee vezels aan. Hoe de operator die inzet is aan hem. Er is wel een operator waarbij een beperkt aantal (kleinzakelijke) klanten de A vezel als upload wordt gebruikt en de B vezel als download. Dat zal Reggefiber verder niets kunnen schelen.
Heb ik ook overwogen, maar ik kon geen financieel interessante optie vinden qua telefonie. Glasvezel zonder telefoon afnemen vaak net zo duur als met, als het al mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
joop99 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:52:
Punt is dat ik voor ontvangers die voldoende bandbreedte hebben eigenlijk geen enkele reden zie om minder dan de maximaal mogelijke/ingestelde kwaliteit weer te geven (en dus verschillende varianten van zenders op kanalen te hebben). Ik kan me overigens niet voorstellen dat deze optie niet op de "to do" lijst staat, issue zal wel prioriteit zijn en of het klanten kost.
Bij glashart is dat al zo. Bij iTV (nog) niet. Ze hebben daar natuurlijk ook een stukje legacy waar ze rekening mee moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

denan schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:04:
[...]

Bij glashart is dat al zo. Bij iTV (nog) niet. Ze hebben daar natuurlijk ook een stukje legacy waar ze rekening mee moeten houden.
Typisch dat ze dat niet per klant kunnen schakelen, ADSL naar de ene lijst en glas naar de andere lijst van streams...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fairy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:06:
[...]

Typisch dat ze dat niet per klant kunnen schakelen, ADSL naar de ene lijst en glas naar de andere lijst van streams...
Dat doen ze al. xDSL heeft bij KPN standaard lagere bitrate streams.

Maar ook op glas hebben ze nog legacy van oude STB's.

En vergeet niet: Veel KPN aansluitingen maken standaard gebruik van devolo's om het signaal binnenhuis te verspreiden. Als die daar opeens van SD naar HD gaan zal dat veel issues veroorzaken bij gebruikers die net op het randje van de devolo capaciteit zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Fairy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:03:
[...]

Heb ik ook overwogen, maar ik kon geen financieel interessante optie vinden qua telefonie. Glasvezel zonder telefoon afnemen vaak net zo duur als met, als het al mogelijk is.
Telefoon krijg je er tegenwoordig min of meer gratis bij, wat niet hoeft te betekenen dat je het ook moet gebruiken. De tikken zijn wel duur, als je het regelmatig gebruikt kun je die beter afkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Fiber schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:11:
[...]

Telefoon krijg je er tegenwoordig min of meer gratis bij, wat niet hoeft te betekenen dat je het ook moet gebruiken. De tikken zijn wel duur, als je het regelmatig gebruikt kun je die beter afkopen.
Heb een mobiel van de zaak met onbeperkt bellen en internet, mijn vrouw heeft een abbo met genoeg minuten, dus thuistelefoon praktisch niet nodig, maar ik wil wel perse connectiviteit voor bijvoorbeeld 112. Een Dect toestel pakken en 112 bellen werkt net wat sneller dan kutten met een mobieltje en je locatie doorgeven (ervaring).

Wat anders:
http://forum.kpn.com/t5/I...Experiabox-v8/td-p/203183

Staat daar nou letterlijk dat je met een Experiabox geen VPN naar binnen kunt opzetten? Ik wil een 100% open internetconnectie hebben en dus ook VPN naar binnen ondersteuning aangezien ik daar wel gebruik van maak... Kan dat bij Telfort wel?
denan schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:08:
[...]

Dat doen ze al. xDSL heeft bij KPN standaard lagere bitrate streams.

En vergeet niet: Veel KPN aansluitingen maken standaard gebruik van devolo's om het signaal binnenhuis te verspreiden. Als die daar opeens van SD naar HD gaan zal dat veel issues veroorzaken bij gebruikers die net op het randje van de devolo capaciteit zitten.
O ja, hebben ze bij m'n schoonouders ook gedaan, in de meterkast een devolo en 2 meter verderop weer een bij de TV. Gaat nergens over want het pijpje voor UTP lag er al.

Echter krijg ik ze nu ook niet meer zo ver om het er tussenuit te halen "Ja het moest van de monteur zo blijven anders zit er geen garantie op".

Jaja :z

Ze hebben zich ook KPN laten aansmeren met 100mbit glas en HD pakketten (2x zo duur als voorheen) terwijl ze alleen maar TV in SD kijken want "701" is zo lastig en internet alleen op de telefoon sporadisch aan hebben staan en verder geen computer hebben. Fijn die adviezen van KPN :P

[ Voor 43% gewijzigd door Fairy op 06-02-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Fairy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:03:
[...]

Het werd net al gezegd maar inderdaad. Telefonie zit in het standaard pakket maar dan wel altijd zonder de belkosten. Je neemt gewoon het 3-in-1 pakket af maar je gebruikt die telefonie niet. Krijg je wel een eigen nummer maar dat gebruik je gewoon niet. Heb ik ook met Vodafone gedaan.

En wat de financiën betreft: elke VOIP aanbieder is goedkoper dan de glasvezelboeren (of UPC trouwens ook), vooral als je niet zoveel belt zoals jij aangeeft.
CheapConnect kost 8,95 per jaar voor het nummer en daarna een fractie per minuut vergeleken met een KPN of Telfort. Die heb ik dan genomen maar er zijn er meer natuurlijk.

Ik ging van Telfort naar Vodafone. Paar maanden daarvoor heb ik mijn nummer weggeporteerd bij Telfort. Abonnement bleef gewoon doorlopen met telefonie op de factuur (zonder bedrag dan). Toen ik overging naar Vodafone was er geen nummerportering. Alleen even de ATA opnieuw aansluiten op een internetverbinding en op een andere SIP poort instellen, (die ik eerst via CC gebruikte bleek al in gebruik door Vodfone SIP :-)) en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Fairy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:17:
[...]

Heb een mobiel van de zaak met onbeperkt bellen en internet, mijn vrouw heeft een abbo met genoeg minuten, dus thuistelefoon praktisch niet nodig, maar ik wil wel perse connectiviteit voor bijvoorbeeld 112. Een Dect toestel pakken en 112 bellen werkt net wat sneller dan kutten met een mobieltje en je locatie doorgeven (ervaring).

Wat anders:
http://forum.kpn.com/t5/I...Experiabox-v8/td-p/203183

Staat daar nou letterlijk dat je met een Experiabox geen VPN naar binnen kunt opzetten? Ik wil een 100% open internetconnectie hebben en dus ook VPN naar binnen ondersteuning aangezien ik daar wel gebruik van maak... Kan dat bij Telfort wel?

[...]

O ja, hebben ze bij m'n schoonouders ook gedaan, in de meterkast een devolo en 2 meter verderop weer een bij de TV. Gaat nergens over want het pijpje voor UTP lag er al.

Echter krijg ik ze nu ook niet meer zo ver om het er tussenuit te halen "Ja het moest van de monteur zo blijven anders zit er geen garantie op".

Jaja :z

Ze hebben zich ook KPN laten aansmeren met 100mbit glas en HD pakketten (2x zo duur als voorheen) terwijl ze alleen maar TV in SD kijken want "701" is zo lastig en internet alleen op de telefoon sporadisch aan hebben staan en verder geen computer hebben. Fijn die adviezen van KPN :P
Jij hebt echt een dillemma... wat jij op internetgebied wil kan eigenlijk alleen makkelijk bij een pakket zoals Telfort voorheen had. Dat zijn nu nog Stipte, Solcon (niet altijd) en Fiber. Maar dan kan je weer niet meer dan 100 mbit bestellen.
Wel zou je dan, mits je een nieuwe NT krijgt de overhead van televisie kwijt zijn.

En als je 200 of 500 wil zit je vast aan KPN of Telfort. Met de andere nadelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Oke,

Lastig, maar voor 6,50 per maand meer naar 200/200 ipv 120/12 is wel heel verleidelijk...
Daarnaast 2 TV boxen ipv 1 plus DVB-C is ook wel een voordeel. Vrouwtje gaat heel blij zijn als ze boven ook GTST kan opnemen!

Denk toch dat ik maar ga bestellen, zo lang ik maar geen monteur aan de deur krijg, brrrrrrrrr.

[ Voor 24% gewijzigd door Fairy op 06-02-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Fairy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:48:
[...]

Denk toch dat ik maar ga bestellen, zo lang ik maar geen monteur aan de deur krijg, brrrrrrrrr.
Hier al gekeken wat er verder nog mogelijk is...?

https://www.glasvezel-vergelijken.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:27
eymey schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:50:
[...]

Begon me als ON-klant inderdaad al af te vragen hoe lang we de Amino nog zullen houden, nu Telfort er vanaf stapt begint het wel eenzaam te voelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Geen idee waar ik deze vraag precies moet stellen, maar gezien wij zelf Telfort glas hebben, doe ik het even hier. Onze buren, oude mensen rond de 80, zijn verhuisd en toevallig hebben bekenden dat huis gekocht. Nu hebben zij mij gevraagd te helpen bij de keuze van een internetabbonement. De glasvezel ligt wel in deze straat, maar nog niet bij hen in huis.

Reggefiber geeft aan dat je dan wel gewoon glasvezel kunt bestellen, waarbij zij dan alsnog de woning aansluiten. Ik zie alleen nergens wat staan over de kosten hiervan. Is dit gewoon gratis of worden er nog (forse) aansluitkosten in rekening gebracht? Deze kenissen kunnen er immers niets aan doen dat de destijdse eigenaar hier niets aan heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelhert2010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-06 22:04
Barre73 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:39:
[...]

Jij hebt echt een dillemma... wat jij op internetgebied wil kan eigenlijk alleen makkelijk bij een pakket zoals Telfort voorheen had. Dat zijn nu nog Stipte, Solcon (niet altijd) en Fiber. Maar dan kan je weer niet meer dan 100 mbit bestellen.
Wel zou je dan, mits je een nieuwe NT krijgt de overhead van televisie kwijt zijn.

En als je 200 of 500 wil zit je vast aan KPN of Telfort. Met de andere nadelen....
dat heb ik dus ook.... wil graag naar 500/500 (is nu mogelijk op mijn adres), maar wil ook mijn amino's houden, want die zijn gewoon heel erg goed. Lijkt alleen mogelijk bij Stipte, maar die zijn schrikbarend duur.

Ik ga binnenkort over van XMS naar Telfort, met mijn huidige ongewijzigde pakket, maar het zou toch wel prachtig zijn als ik vervolgens mijn internet kan verhogen naar 500/500 zonder de rest aan te moeten passen, dus gewoon met IPTV op de amino's. Alleen een andere NT, want de huidige Genexis kan maar tot 100/100.

En de opties bij Fiber zijn eigenaardig - die bieden 100/100 aan in combinatie met amino, of 500/500 met uitsluitend DVB-C op mijn huisadres. Ik wil eigenlijk van allebei de helft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

Fairy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:48:

Daarnaast 2 TV boxen ipv 1 plus DVB-C is ook wel een voordeel.
Uhm ... Bij KPN en bij Telfort krijg je géén DVB-C (meer). Ik weet niet waar je in gedachten de komma zet in de aangehaalde zin ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 225757 op 06-02-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tc-Chub schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:08:
[...]
Deze kenissen kunnen er immers niets aan doen dat de destijdse eigenaar hier niets aan heeft gedaan.
Reggefiber ook niet, volgens mij ;)

Maar voor zover ik weet word je kosteloos aangesloten als er al infra in de straat ligt en je een abbo afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
denan schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:08:
[...]

Issue van de oude STB snap ik niet, ik heb een 1960 aangesloten (dat kwalificeert toch wel als oud lijkt mij ;-) ) en die werkt probleemloos met de HD glas kanalen. Op de 1853 werkt dit echter weer niet.

Wat betreft de Devolo's, zolang een klant zelf voor een lagere bitrate kan kiezen in het menu is dat issue beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
stoffel63 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:40:
[...]
Kijk maar naar KPN. Ik las vanmorgen dat die inmiddels ruim 2 miljoen TV klanten hebben. Die hebben geen van allen analoog/DVB-C. Kennelijk is er dus een grote groep mensen in dit land die analoog/DVB-C helemaal niet nodig heeft.
Of niet van het bestaan weten. Ook vermoed ik dat de gemiddelde KPN-klant niet tot de categorie behoort die eerst de mogelijkheden onderzoekt en dan beslist. Velen kiezen puur op merknaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 225757 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:13:
[...]

Reggefiber ook niet, volgens mij ;)

Maar voor zover ik weet word je kosteloos aangesloten als er al infra in de straat ligt en je een abbo afneemt.
Klopt. Worden geen extra kosten voor in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
edelhert2010 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:08:
[...]

dat heb ik dus ook.... wil graag naar 500/500 (is nu mogelijk op mijn adres), maar wil ook mijn amino's houden, want die zijn gewoon heel erg goed. Lijkt alleen mogelijk bij Stipte, maar die zijn schrikbarend duur.

Ik ga binnenkort over van XMS naar Telfort, met mijn huidige ongewijzigde pakket, maar het zou toch wel prachtig zijn als ik vervolgens mijn internet kan verhogen naar 500/500 zonder de rest aan te moeten passen, dus gewoon met IPTV op de amino's. Alleen een andere NT, want de huidige Genexis kan maar tot 100/100.

En de opties bij Fiber zijn eigenaardig - die bieden 100/100 aan in combinatie met amino, of 500/500 met uitsluitend DVB-C op mijn huisadres. Ik wil eigenlijk van allebei de helft...
Fiber levert altijd alleen standaard DVB-C. Voor 10 euro meer heb je de IPTV erbij. Dus 89,95 euro in hun geval. + 49,95 eenmalig...

Stipte kost dan ook 89,95 maar daar zitten dan al wel 100 belminuten bij in per maand.En alle extra zenders zitten daar meteen bij in. Behalve dan de echte betaalde zoals Fox, HBO etc. Maar verder alle pakketten die bij XMS/Telfort apart waren. Als je die zenders bij Fiber er nog bij doet zit je zelfs op 105 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelhert2010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-06 22:04
Barre73 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:56:
[...]

Fiber levert altijd alleen standaard DVB-C. Voor 10 euro meer heb je de IPTV erbij. Dus 89,95 euro in hun geval. + 49,95 eenmalig...

Stipte kost dan ook 89,95 maar daar zitten dan al wel 100 belminuten bij in per maand.En alle extra zenders zitten daar meteen bij in. Behalve dan de echte betaalde zoals Fox, HBO etc. Maar verder alle pakketten die bij XMS/Telfort apart waren. Als je die zenders bij Fiber er nog bij doet zit je zelfs op 105 euro per maand.
Het betreft voor een groot deel extra zenders waar we toch nooit naar kijken. En dan vind ik het zonde om daar wel voor te moeten betalen. Het concept van een basispakket en naar keuze een paar betaalde thema-pakketten is helemaal niet slecht. Qua pakketkeuze, kwaliteit, infrastructuur (modem, eigen router, en amino STB's), en prijs is het "oude" pakket van Telfort nagenoeg ideaal. je zou alleen moeten kunnen upgraden naar 500/500 voor een redelijke meerprijs. En dan kom je bij lange na niet bij die hoge prijzen van Stipte en Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tja... ik heb het ook niet bedacht zo. Fiber is standaard al duur en Stipte heeft een tijd geleden besloten om zich te onderscheiden van de andere "dozenschuivers" die ITNS/Glashart leveren door 1 pakket te leveren waar dan meteen alle zenders in zitten. Is een keuze maar natuurlijk niet voor iedereen.

Helaas zijn er niet meer ITNS providers die 500 Mbit leveren. Ons Brabant Net ook voor 85 euro (3-in-1) maar die leveren bewust bijna niet buiten Brabant (uitzonderingen daargelaten).

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 06-02-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-06 15:10
Twee weken geleden ben ik (verplicht) omgezet van XMS naar Telfort. Sindsdien aanzienlijk minder stabiele verbinding (haperingen IPTV, trage inet verbinding etc.). Router al paar keer moeten resetten.

Mij is er niets van bekend maar moet ik nog instellingen op mijn Router aanpassen na deze switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Normaal gesproken hoef je niks in te stellen. Lost de router reset het probleem wel op betreffende internet voor korte tijd?

En je word nooit verplicht om over te stappen. Je moet wel verplicht stoppen bij xms.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tyfoon_2 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 09:30:
Twee weken geleden ben ik (verplicht) omgezet van XMS naar Telfort. Sindsdien aanzienlijk minder stabiele verbinding (haperingen IPTV, trage inet verbinding etc.). Router al paar keer moeten resetten.

Mij is er niets van bekend maar moet ik nog instellingen op mijn Router aanpassen na deze switch?
Ik zit nog steeds bij Lijbrandt en ervaar dezelfde verschijnselen (behalve dat ik geen noodzaak heb gezien om m'n router te resetten).
Zoals je in de verschillende draadjes op GoT kan lezen waren er de afgelopen weken een paar storingen, waar iedereen last van heeft gehad (ook niet-overstappers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mensen... ik heb na wat jaren ITNS en GlashartMedia besloten om wat anders te gaan doen. Over anderhalve week is mijn laatste werkdag en dit heeft tot gevolg dat ik vanaf die datum niet meer op tweakers kan reageren over diensten van ITNS/GlashartMedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
denan schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:06:
Mensen... ik heb na wat jaren ITNS en GlashartMedia besloten om wat anders te gaan doen. Over anderhalve week is mijn laatste werkdag en dit heeft tot gevolg dat ik vanaf die datum niet meer op tweakers kan reageren over diensten van ITNS/GlashartMedia.
Succes met je nieuwe job, iets in dezelfde richting of heel iets anders?

[ Voor 0% gewijzigd door joop99 op 09-02-2015 11:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
joop99 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:08:
Succes met je nieuwe job, iets in dezelfde richting of heel iets anders?
Iets heel anders.. en ik ga ITNS en Glashart zeker missen. Glasvezel/IPTV was toch iets dat interessant bleef en continu in ontwikkeling is. En (ook voor bestaande telfort glas klanten met het Amino pakket) er komt nog genoeg aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Succes met je nieuwe job @Denan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Op het hoogtepunt stoppen of het zinkende schip verlaten...? O-)

Anyway, alvast veel geluk in je nieuwe werk... :)

Foei, dubbelposten... :Y

[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 09-02-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Elk forum heeft zijn eigen gepersonaliseerde versie. ;)

Binnen het XMS forum heb ik (vooral in de beginperiode) toch wel fikse aanvaringen gehad met een aantal gebruikers.. vooral toen nog niet iedereen duidelijk was wie ik was en wat mijn rol binnen XMS was. Maar ook op die ruzies (en de vriendschappen die daaruit soms ontstonden) kijk ik toch met een positieve blik terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Denk dat het wel klopt als ik zeg dat vele tweakers je dankbaar zijn voor al je info en hulp, ik iig wel ;) Veel plezier met je nieuwe job!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:00

servies

Veni Vidi Servici

Succes met je nieuwe job...
Dat je geen insider kennis meer hebt betekent toch niet dat je niet meer mag reageren? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-06 23:34
Sinds december is het DVB-C signaal in geheel 8101 niet al te best meer. Is dit alleen hier of hebben meer tweakers deze ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Is landelijk. Al veel Tweakers over geklaagd. Bijnallenprovoders die dat signaal afnemen. Telfort, XMS, OBN etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Maar wordt er ook wat aan gedaan?

Denan, je hebt nog anderhalve week om de shit te fiksen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:19

GerkeP

Vragen mag altijd........

Fiber schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:24:

Demotivatie, ze willen er vanaf ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weer een DNS hiccup net? Google.nl -> meteen "server not found" en aantal andere sites openden ook niet. Lijkt nu weer normaal.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:24:

Wat precies dan? Voor DVB-C is er een nieuwe aanlevering die 1 op 1 vanuit ericsson doorkomt. Die hebben wel een nieuwe encoderstraat maar het HD signaal zou gewoon prima moeten zijn. Wel is men daar overgestapt van MPEG2 naar MPEG4 maar in de aanlevering naar DVB-C doen wij niets met het signaal (geen transcoding dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Geen idee wat er precies mis mee is, maar ik hoor al weken lang klachten over dat DVB-C hick-ups en glitches heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
zonder een duidelijke probleem omschrijving kan ik er weinig mee.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
@denan, als eerst veel succes met je nieuwe baan !, maak er iets moois van

Wat betreft de DVB-c aanlevering: wat wij als eindklant ervaren is als eerst een enorme verlaging van de kwaliteit op SD kanalen. Beeld is blokkeriger en vager
Nostalgienet geeft geen beeld meer en FOX is helemaal verdwenen
Daarnaast op NPO 1 tot 3 en RTL 4.5.7 en 8 zijn er redelijk wat freezeframes en af en toe blokjes in beeld

Bij telfort in het forum heeft het aardig gestormt de afgelopen dagen. De leverancier geeft aan dat het opgelost is en de case is gesloten. Om dit te fixen mag ik in de rij voor een nieuwe COAX module voor de Genexis. Ticket is maar niet aangemaakt agv ook twijfel bij HD.

De stand op dit moment is dat FOX en Nostalgie net er nog steeds niet zijn en het beeld op NPO1-3 beduidend minder van kwaliteit is dan voorheen. -> de gliches en freezeframes lijken wel minder
Bijkomend voordeel : de EPG lijkt completer dan voorheen.

Nu kijk ik hoofdzakelijk IPTV, maar zonde is het allemaal wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Over Nostalgieke heb ik geklaagd bij Telfort. Hun reactie "waarom het weg is weten wij niet maar u heeft er meerdere zenders voor bijgekregen". Meerdere zenders erbij? Lokaal gebrabbel wat elders volkomen oninteressant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
TripleNL schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:45:
@denan, als eerst veel succes met je nieuwe baan !, maak er iets moois van

Wat betreft de DVB-c aanlevering: wat wij als eindklant ervaren is als eerst een enorme verlaging van de kwaliteit op SD kanalen. Beeld is blokkeriger en vager
Nostalgienet geeft geen beeld meer en FOX is helemaal verdwenen
Daarnaast op NPO 1 tot 3 en RTL 4.5.7 en 8 zijn er redelijk wat freezeframes en af en toe blokjes in beeld

Bij telfort in het forum heeft het aardig gestormt de afgelopen dagen. De leverancier geeft aan dat het opgelost is en de case is gesloten. Om dit te fixen mag ik in de rij voor een nieuwe COAX module voor de Genexis. Ticket is maar niet aangemaakt agv ook twijfel bij HD.

De stand op dit moment is dat FOX en Nostalgie net er nog steeds niet zijn en het beeld op NPO1-3 beduidend minder van kwaliteit is dan voorheen. -> de gliches en freezeframes lijken wel minder
Bijkomend voordeel : de EPG lijkt completer dan voorheen.

Nu kijk ik hoofdzakelijk IPTV, maar zonde is het allemaal wel
Eens. NPO 1-3 en RTL hebben nog behoorlijke zooi continuity errors op DVB-C.

Overigens, beeldkwaliteit vind ik wel meevallen, kijkend via VLC met tvheadend als backend. Maar goed, als de bron dit nu al anders doet en het wordt op DVB-C nog steeds zonder te veranderen doorgegeven, dan kan ITNS dáár natuurlijk verder niet veel aan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 10-02-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
nou als afnemer kan ITNS daarop waken natuurlijk, sterker nog de afnemers van ITNS (telfort in mijn geval) geven niet eens aan de klanten door ! Daarnaast bepaald toch ITNS als afnemer bij wie ze haar streams betrekt ? Als zij dus gekozen heeft voor een andere leverancier heeft zij dus ook bewust gekozen voor kwaliteitsverlies.

In de keten leveranciers hoofdafnemer, afnemer, klant ( lees dus ericson, ITNS, tefort en ikzelf) blinkt niets uit in communicatie... En dat voor een "tele"communicatiebedrijf. Krijg sterk het gevoel dat DVB nu wel het ondergeschoven kindje aan het worden is, hoe hard de bedrijven ook schreeuwen dat het niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 656111

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum maar al heel wat interessants gelezen, nu wil ik twee dingen kwijt.
Punt 1 mijn ervaring en functionaliteit tot nu toe. 2 een vraag.

1
Ik ben zeer tevreden over telfort. Ik heb achter mijn glasvezelmodem voor internet gewoon een tp-link router zitten. Aan de TV aansluiting heb ik een switch gezet. Zodat ik boven en beneden digitale tv heb. Beneden is dit een amino m540 recorder, boven heb ik een A140 (met geheugenstick).
Eerst kon ik dus beneden gewoon opnemen en terug kijken en boven alleen kijken. (interactief) Sinds de geheugen stick in de A140 kan ik ook daar een uur pauzeren/opnemen. Sinds de Cloud kan ik 6 zenders tegelijkertijd opnemen, dit kan ik boven of beneden instellen, dat maakt niet uit, en ik kan ook willekeurig boven of beneden opnames terug kijken. IDEAAL als je het mij vraagt.

2
Ik heb van mijn oude lijbrandt nog een Amino M540 recorder staan, deze wil ik gaan gebruiken in de tuin. icm homeplugs/powerlines. Nu heb ik die 2 gekocht, die 500mbit aan snelheid kunnen halen, dus ruim voldoende.
Nu ben ik die binnen aan het testen dus ik heb in het vaste stopcontact van de meterkast 1 homeplug zitten met een utp naar de switch (TV aansluiting), ik heb hem er even bijgeprikt. Dus in de 4-poorts switch zit 1 beneden, 2 boven, 3 homeplug. Nu heb ik in het stopcontact langs mijn tv beneden (2m van de meterkast aan de andere kant van de muur) de tweede homeplug zitten met de utp naar mijn amino m540. Bij de amino dus even vaste utp eruit en deze erin.
Nu komt het probleem, GEEN BEELD:s

Zo moet het toch werken, pakketten worden tegenwoordig ook verkocht met optie voor homeplugs waarom werkt dit dan niet?
((-Hij leek het pas 1 keer te doen, toen heb ik met de vaste lijn de amino m540 opgestart toen uitgezet en snel utp omgestoken en weer aan, toen deed hij het ff. Toen ik er de volgende dag mee verder wilde gaan heb ik geen beeld meer voor elkaar gekregen.-))

Ben al een week aan het klote

Iemand een idee, wat ik fout doe? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:26:
[...]

Eens. NPO 1-3 en RTL hebben nog behoorlijke zooi continuity errors op DVB-C.

Overigens, beeldkwaliteit vind ik wel meevallen, kijkend via VLC met tvheadend als backend. Maar goed, als de bron dit nu al anders doet en het wordt op DVB-C nog steeds zonder te veranderen doorgegeven, dan kan ITNS dáár natuurlijk verder niet veel aan doen.
PM even jullie postcode + huisnummers naar me, dan zal ik kijken of daar iets speelt.

Wat betreft nostalgienet: Die is inderdaad vervallen. Het aanbod op DVB-C is continu in beweging, net als het aanbod op IPTV. Soms komen er zenders bij en soms verdwijnen er zenders.

Wat betreft de beeldkwaliteit:
Gaat het hier om SD of om HD zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
TripleNL schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:12:
nou als afnemer kan ITNS daarop waken natuurlijk, sterker nog de afnemers van ITNS (telfort in mijn geval) geven niet eens aan de klanten door ! Daarnaast bepaald toch ITNS als afnemer bij wie ze haar streams betrekt ? Als zij dus gekozen heeft voor een andere leverancier heeft zij dus ook bewust gekozen voor kwaliteitsverlies.

In de keten leveranciers hoofdafnemer, afnemer, klant ( lees dus ericson, ITNS, tefort en ikzelf) blinkt niets uit in communicatie... En dat voor een "tele"communicatiebedrijf. Krijg sterk het gevoel dat DVB nu wel het ondergeschoven kindje aan het worden is, hoe hard de bedrijven ook schreeuwen dat het niet zo is.
Hoezo kan ITNS dat bepalen?

De ultieme bron voor de NPO en RTL is de Mediagateway van Ericsson (voormalig Technicolor en nog meer voormalig NOB) in Hilversum.

Daar nemen ze het van af en dat is voor DVB-C altijd zo geweest en nu dus nog steeds, als ik de woorden van Denan goed begrijp. Dus ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ze gekozen hebben voor een andere leverancier. Ik heb sowieso via andere media zoals TotaalTV vernomen dat de NPO anders is gaan encoderen (met o.a. tijdelijk Sync issues tussen DD5.1 en beeld tot gevolg) dus sowieso zijn er veranderingen geweest aan die kant.

Dat kan misschien toevallig samen vallen met andere wijzigingen in DVB-C die wél door ITNS zijn doorgevoerd, maar een verandering in bv. beeldkwaliteit hoeft dus niet in de invloedssfeer van ITNS te liggen als men in Hilversum ook bezig is geweest met veranderingen.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 10-02-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:01
Ben m'n wachtwoord kwijt om in te loggen op de homepage en al twee keer gevraagd aan de helpdesk hoe ik een nieuw wachtwoord kan krijgen en al twee keer vragen ze wat mijn domeingegevens zijn. Ik spreek toch geen Russisch? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
denan schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:00:
[...]

PM even jullie postcode + huisnummers naar me, dan zal ik kijken of daar iets speelt.

Wat betreft nostalgienet: Die is inderdaad vervallen. Het aanbod op DVB-C is continu in beweging, net als het aanbod op IPTV. Soms komen er zenders bij en soms verdwijnen er zenders.

Wat betreft de beeldkwaliteit:
Gaat het hier om SD of om HD zenders?
Hoi Denan, super PM wordt verzonden. gaat echt om de SD kanalen. NPO is beduidend slechter qua kwaliteit en de RTL problemen komen af en aan.
Laat alleen onverlet... waar is FOX gebleven? (en zo jammer dat er niet door Telfort gecommuniceerd wordt dat DVB dus in beweging is, maar daar kan jij weinig aan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbodewes
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-07-2024
Ik heb lange tijd iptv via DVBLink gekeken (het Mac adres van de Amino gecloned, die Amino box niet meer gebruikt), maar nu krijg ik helemaal geen signaal meer. Ik kijk via de playlist glashartmedia-2013.m3u. Ik ben onlangs overgegaan van XMS naar Telfort, maar er zou in principe toch niets gewijzigd moeten zijn? Weet iemand wat er gebeurd kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
eymey schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:02:
[...]

Hoezo kan ITNS dat bepalen?

De ultieme bron voor de NPO en RTL is de Mediagateway van Ericsson (voormalig Technicolor en nog meer voormalig NOB) in Hilversum.

Daar nemen ze het van af en dat is voor DVB-C altijd zo geweest en nu dus nog steeds, als ik de woorden van Denan goed begrijp. Dus ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ze gekozen hebben voor een andere leverancier. Ik heb sowieso via andere media zoals TotaalTV vernomen dat de NPO anders is gaan encoderen (met o.a. tijdelijk Sync issues tussen DD5.1 en beeld tot gevolg) dus sowieso zijn er veranderingen geweest aan die kant.

Dat kan misschien toevallig samen vallen met andere wijzigingen in DVB-C die wél door ITNS zijn doorgevoerd, maar een verandering in bv. beeldkwaliteit hoeft dus niet in de invloedssfeer van ITNS te liggen als men in Hilversum ook bezig is geweest met veranderingen.
ITNS is toch ook gewoon klant van Ericsson toch? en als klant bepaal je toch wat je afneemt ? en hetgeen wat veranderd tijdens afname, dat hoef je toch niet te accepteren? en kan jezelf een alternatief voor verzinnen/halen/regelen? Doen wij als particulieren ook, en bedrijven onderling ook. Echter wordt er altijd wel een rekensom gemaakt. En daar wringt de schoen denk ik..... die rekensom zal niet ten gunste van de klant uitvallen. Nooit niet.

Maar dergelijke wijzigingen worden doorgegeven, waarom kan er nergens in de keten even de klant geïnformeerd worden. Dat is zeker niet de taak van ITNS, maar Telfort . En als we dat in het verhaal meenemen hebben we een ITNS die kwalitatief lagere streams "zomaar accepteert" en een Telfort "die niet informeert". Prima, maar daar wordt ik als klant niet echt warm van .... jij ?

Tsja schuilen achter andere partijen zie je in dergelijke ketens maar al te vaak. Daarnaast laat het in je betoog niet onverlet dat UPC/Ziggo ook dezelfde vooral ook NPO (maar ook RTL streams) betrekt.... waarom hebben zij er geen last van (op de lypsynch op horizons na dan) ?? Beeld is van prima kwaliteit op SD en geen freezeframes op NPO en RTL's SD ....

Last but not least: andere leverancier melding kwam vanuit Telfort zelf (3e lijns en ook op hun forum), dus het is niet zomaar uit de lucht gegrepen..... probeer het te reproduceren ,maar als goed gebruik is de forum bijzonder instabiel en mis ik berichten ( achterdocht slaat toe)...

Maar Denan ( nu nog dicht bij het vuur) zal achterhalen waar het nu nog scheef gaat en we zullen snel horen of de specifieke problemen opgelost gaan worden/ En de beleidstechnische (inkoop) dat moeten we maar voor lief nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 538320

hbodewes schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:50:
Ik heb lange tijd iptv via DVBLink gekeken (het Mac adres van de Amino gecloned, die Amino box niet meer gebruikt), maar nu krijg ik helemaal geen signaal meer. Ik kijk via de playlist glashartmedia-2013.m3u. Ik ben onlangs overgegaan van XMS naar Telfort, maar er zou in principe toch niets gewijzigd moeten zijn? Weet iemand wat er gebeurd kan zijn?
Er zijn recent veel wijzigingen geweest (adressen zijn veranderd).
Tip: Kijk eens in de code.js en kijk welke er werken (en vervang igmp:// met udp:// ;) ).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 538320 op 10-02-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
TripleNL schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:52:
[...]

ITNS is toch ook gewoon klant van Ericsson toch? en als klant bepaal je toch wat je afneemt ? en hetgeen wat veranderd tijdens afname, dat hoef je toch niet te accepteren? en kan jezelf een alternatief voor verzinnen/halen/regelen? Doen wij als particulieren ook, en bedrijven onderling ook. Echter wordt er altijd wel een rekensom gemaakt. En daar wringt de schoen denk ik..... die rekensom zal niet ten gunste van de klant uitvallen. Nooit niet.

Maar dergelijke wijzigingen worden doorgegeven, waarom kan er nergens in de keten even de klant geïnformeerd worden. Dat is zeker niet de taak van ITNS, maar Telfort . En als we dat in het verhaal meenemen hebben we een ITNS die kwalitatief lagere streams "zomaar accepteert" en een Telfort "die niet informeert". Prima, maar daar wordt ik als klant niet echt warm van .... jij ?

Tsja schuilen achter andere partijen zie je in dergelijke ketens maar al te vaak. Daarnaast laat het in je betoog niet onverlet dat UPC/Ziggo ook dezelfde vooral ook NPO (maar ook RTL streams) betrekt.... waarom hebben zij er geen last van (op de lypsynch op horizons na dan) ?? Beeld is van prima kwaliteit op SD en geen freezeframes op NPO en RTL's SD ....

Last but not least: andere leverancier melding kwam vanuit Telfort zelf (3e lijns en ook op hun forum), dus het is niet zomaar uit de lucht gegrepen..... probeer het te reproduceren ,maar als goed gebruik is de forum bijzonder instabiel en mis ik berichten ( achterdocht slaat toe)...

Maar Denan ( nu nog dicht bij het vuur) zal achterhalen waar het nu nog scheef gaat en we zullen snel horen of de specifieke problemen opgelost gaan worden/ En de beleidstechnische (inkoop) dat moeten we maar voor lief nemen
Zoals je zelf ook al aangeeft heeft dus ook UPC (en andere providers) last gehad van het lipsync issue van de NPO streams. Ze hebben zelfs tijdelijk DD5.1 helemaal uit de streams gehaadl.

Verder kan je blijven hameren op dat "Kiezen van leverancier" wat je wil, je gaat er daarmee aan voorbij dat dat NIET KAN. Van NPO en RTL (en misschien ook wel SBS maar dat weet ik niet zeker) is Ericsson de enige leverancier aangezien NPO en RTL de streams namelijk gewoon via hen met de rest van het land delen.

Overigens doel ik daarmee op de vermeende kwaliteits issues. Niet op de continuity errors .Ik ga er vanuit dat dat iets is wat in de headends van ITNS opgelost moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TripleNL schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:52:
[...]
Zie deze post op het Telfort forum:
"Het klopt inderdaad dat de bitrate is veranderd bij de overgang naar een andere leverancier. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 225757 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:26:
[...]

Zie deze post op het Telfort forum:
"Het klopt inderdaad dat de bitrate is veranderd bij de overgang naar een andere leverancier. "
Ja.. maar wel onvolledig. De leverancier is nog steeds ericsson. Alleen leveren zij geen MPEG2 meer aan maar MPEG4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb flink wat problemen met DVB-C, het beeld hapert vaak. Andere kabels geprobeerd, modem opnieuw gestart, etc etc. Na vraag van de helpdesk alles analoog ingesteld, geen problemen. Maar DVB-C is echt heel haperend de laatste weken. Nu nog maar weer een mail met resultaat van de testen ingestuurd.
Ik ben benieuwd. Als ik het hier lees, hebben meer mensen er last van. Een nieuw modem zal dan niets oplossen, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

koelkast schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:08:
Ik heb flink wat problemen met DVB-C, het beeld hapert vaak. Andere kabels geprobeerd, modem opnieuw gestart, etc etc. Na vraag van de helpdesk alles analoog ingesteld, geen problemen. Maar DVB-C is echt heel haperend de laatste weken. Nu nog maar weer een mail met resultaat van de testen ingestuurd.
Ik ben benieuwd. Als ik het hier lees, hebben meer mensen er last van. Een nieuw modem zal dan niets oplossen, lijkt me?
Nee, het is een landelijk probleem bij meerdere providers.
[...]

PM even jullie postcode + huisnummers naar me, dan zal ik kijken of daar iets speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@eymey hoezo kan het niet ? Zover ik weet zijn canaaldigitaal en die de iptv provider die tweak gebruikt (vergeet altijd de naam) geen afnemers van de mediagate (of hoe het ook mag heten) en dus de directe npo streams.

Daarnaast is bij upc alleen de lipsync een issue en niet het beeld kwaliteit. Zowel canaaldigitaal , tweak en upc hebben wel een prima npo1 stream en wij "Itns-ers"

Ik geloof dus niet in dat er naar 1 hoofdleverancier kan zijn. Er zijn er dus wellicht meer, maar via 1 kan direct via de mediagate zelf rest via tussenpartijen. Upc en itns zitten direct waarbij alleen itns beeldkwaliteitsproblrmen heeft en upc niet, daarnaast partijen die indirect zitten hebben deze problemen niet...

Itns kan weldegelijk wat anders (van direct naar andere leverancier) maar ze willen niet.. Dat ik heel wat anders dan DAT KAN niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
denan schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:37:
[...]

Ja.. maar wel onvolledig. De leverancier is nog steeds ericsson. Alleen leveren zij geen MPEG2 meer aan maar MPEG4.
Maar goed dat denan nog even in de "keten zit" info via Telfort is (en dat weren we natuurlijk al een beetje) incompleet. Alles wat hij hierover nog te zeggen heeft ga ik bij voorbaat al als "heilig verklaren" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
TripleNL schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:40:
Itns kan weldegelijk wat anders (van direct naar andere leverancier) maar ze willen niet.. Dat ik heel wat anders dan DAT KAN niet.....
Eeerhm.. ericsson beheert die interface voor de NPO. De 10-12Mbit HD MPEG4 streams die daaruit komen voor NPO1-2-3 HD gaan naar alle partijen toe. Iedereen heeft dus hetzelfde bronsignaal. Enige afwijking was een partij die nog niet in staat was om het IP signaal op de interface op te pakken en nog via een oude verbinding (iets te technisch voor mij.. maar was iets met een grote ronde stekker) het signaal aangeleverd kreeg.. maar dat was niet UPC/Ziggo.

Uitval/blokjes/etc kan een issue zijn in het ITNS / GHM / KPN netwerk.. of in het deel dat alles omzet naar DVB-C. Maar voor HD heeft iedereen dezelfde voeding.

(let wel: het gaat hier over DVB-C. Voor IPTV past KPN nog encryptie toe en gaan ze door transcoders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat Denan zegt dus.

UPC, Ziggo, ITNS, Tweak/Sparql (Almere en Enschede), ALLEN krijgen gewoon hetzelfde aanvoersignaal.

Laten we overigens Canal Digitaal maar buiten beschouwing laten: Als je dtvmonitor.nl een beetje uitpluist zijn de bitrates van de NPO en RTL via DVB-S al helemaal om te huilen......

Het enige waar dus sprake van kan zijn is uitval/storingen/blokjes maar iedere verandering aan de beeldkwaliteit in basis bij Ericsson hebben UPC, Ziggo, etc. ook gekregen.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 10-02-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Yup.. een van de redenen dat mijn dreambox + schotel al tijden op nonactief staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anyway....

Het laat dus onverlet dat er op diverse plekken problemen zijn in de stabiliteit van DVB-C, in tegenstelling tot wat men op het Telfort forum beweert (waarbij ik er even van uit ga dat als men daar het over "leverancier" heeft, men het over ITNS/GHM heeft).

Als ik de enige was, dan zou ik nog aannemen dat het ergens in mijn bekabeling moet zitten of in mijn CATV module. Maar met het report van TripleNL erbij geldt het iig dus al voor meerdere aansluitingen in Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mijn familie in Woudenberg heeft er ook 'last van'. Nou zijn ze niet zulke kritische kijkers, maar toen ik er naar vroeg hadden ze het ook over soms stilstaand beeld en flitsen en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-06 23:34
Ik heb navraag gedaan bij vrienden en kennissen de afgelopen dagen. Overal in 8100 - 8103 dezelfde klachten over DVB-C. Kleine "plokjes" in het geluid. Beeld dat even stil blijft staan, of even een rij storingsblokjes midden door het beeld heen.
Lijkt er erg op het beeld dat je krijgt als je je satellietschotel slecht uitricht en je dus een hoge error rate krijgt. Alleen heb ik geen apparatuur om dat bij DVB-C te meten.
Aangezien meerdere postcode gebieden er last van hebben is het volgens mij geen storing die wordt opgelost met een nieuw modem of coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Voor alle duidelijkheid kwaliteit canaaldigitaal was even niet de maatstaf... Maar een voorbeeld van een andere route.

Met alles wat denan nu ook vermeld (en bevestigd) zit de problematiek in de route en niet het startpunt. (Op de dd51 problematiek na dus) Helder..

Wij zitten in de route itns Telfort en daar wordt onderzocht waar het scheef gaat. Itns is aan zet.

Wel geruststellend dat ik niet de enige ben @eymey. We zitten in de zelfde regio. Jammer dat het nu al een paar dagen niet goed gaat. DVB-c is een prachtig product wat tot voorheen rete-stabiel was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
[...]
Het probleem is dat er alleen meer en meer lokale zenders bijkomen en iemand in Friesland is vast niet geïnteresseerd in Limburg. Telfort kan onmogelijk beweren dat lokaal belangrijker is dan landelijk.Nu is al zo'n 25% lokaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tja, voor het ruime zenderaanbod moet je niet op DVB-C zijn. Daar hebben ze iptv voor...

Boeit mij ook verder niks, als ze die storing maar oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:17
Andrehj schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:23:
Hier werkt het hele weekend het live TV-kijken op de Ipad niet. De overige functies van de Ipad app werken wel normaal. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Nou, het heeft even geduurd, maar zojuist is deze (zeeeeer lang lopende) storing uiteindelijk opgelost. Met een compliment aan Telfort, want zij gaven mij vanmiddag de tip dat dit aan een firmware update van mijn Fritzbox 7390 zou kunnen liggen.
Dus net gelijk even getest en de oude firmware 6.06 (84.06.06) teruggezet. Gelukkig had ik een backup van mijn settings, dus dat ging nog aardig vlot. En inderdaad, het probleem is verholpen! :)

Dus even voor de records (en Google): De firmware versie 6.20 (84.06.20) van de AVM Fritz!Box 7390 heeft een bug waardoor het Live TV via de app (op Android en Ipad) van Telfort (en wellicht ook Lijbrandt en de andere Glashart providers) niet werkt.
Remedie is vooralsnog teruggaan naar de firmwareversie 6.06 of 6.07 (als iemand die nog kan vinden?).
Versie 6.06 kun je hier downloaden.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Fiber schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:39:
Tja, voor het ruime zenderaanbod moet je niet op DVB-C zijn. Daar hebben ze iptv voor...

Boeit mij ook verder niks, als ze die storing maar oplossen.
Het gaat mij niet om een ruim aanbod want ik ben tevreden met het basispakket. Het gaat erom dat er algemene zenders verdwijnen zonder dat daar een technisch motief is en er lokale flutzenders voor in de plaats komen.

Verder heb ik hier 1339 geen storing op DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 21:17
Je zat altijd dicht bij het vuur en had inside informatie. We gaan dat missen.
Succes met je nieuwe baan!

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
Even ter aanvulling,de storing op DVB-C waar wij het over hebben ervaar ik , met telfort, ook op de analoge coax. De eerste keer dacht ik gewoon dat het slecht weer was oid maar er lijkt inderdaad iets mis te gaan bij de aanvoer naar coax (dvb-c/analoog). IPTV wel top :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 225757 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:11:
[...]

Uhm ... Bij KPN en bij Telfort krijg je géén DVB-C (meer). Ik weet niet waar je in gedachten de komma zet in de aangehaalde zin ;)
Klopt ik ben me er bewust van dat er geen DVB-C is.

Wat ik eigenlijk bedoel:

Glas: 2 IPTV kasten
UPC: 1 mediabox + DVB-C signaal
Pagina: 1 ... 17 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20