[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 16 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 20:17
eymey schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:14:
Dat zou wel een stunt zijn.

Dan zou een unicast (on demand) stream die eigenlijk veel meer bandbreedte op het core netwerk moet kosten dus beter zijn dan een multicast stream :+
Zoals blijkt is het toch zo.

Het is natuurlijk, anno 2015, een beetje raar dat er nog zoveel "SD" zenders zijn! Eigenlijk zijn zo'n beetje alle zenders HD. Maar om er naar te kunnen kijken moet je extra betalen.
Het van HD naar SD converteren kost ook moeite denk ik zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
Tsja, mijn idee. Het zou enorm schelen om van de kanalen die in HD beschikbaar zijn ook alleen nog maar de HD-versie door te geven. Nou valt dat op een multicast netwerk op zich nog wel enigszins mee maar zeker voor de DVB-S en DVB-C providers geldt dit natuurlijk.

De enkeling die nog een toestel heeft dat alleen SD ondersteunt (bv. met Scart aansluiting) kan dit door de set top box prima naar SCART laten downscalen. Was vorig jaar bv. nog in een hotel waar het zo werd gedaan: DVB-C set top boxen op iedere kamer en NPO 1, 2 en 3 HD kwamen prima in SD op een beeldbuis-tv :D.

Maar goed, ik ben wel benieuwd naar de bevindingen van Denan.

Als ik even beredeneer hoe ik een dienst als "begin gemist" zie werken, dan 'herstart' je niet zo maar je live stream (want dan zou het hele programma, ook vóórdat je je STB op dat kanaal zet, al lokaal gebufferd moeten worden). Oftewel, "begin gemist" is een soort VOD dienst die ook unicast naar jou toe komt.

Ik kan me dus zo maar voorstellen dat multicast gewoon uit de encoderstraat van KPN komt terwijl de VOD streams voor "begin gemist" elders gebufferd worden met blijkbaar ook betere encoders (of uberhaupt geen re-encoding?).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:44:

Als ik even beredeneer hoe ik een dienst als "begin gemist" zie werken, dan 'herstart' je niet zo maar je live stream (want dan zou het hele programma, ook vóórdat je je STB op dat kanaal zet, al lokaal gebufferd moeten worden). Oftewel, "begin gemist" is een soort VOD dienst die ook unicast naar jou toe komt.

Ik kan me dus zo maar voorstellen dat multicast gewoon uit de encoderstraat van KPN komt terwijl de VOD streams voor "begin gemist" elders gebufferd worden met blijkbaar ook betere encoders (of uberhaupt geen re-encoding?).
Een gok ieder EPG blok wordt opgenomen van bijv NL 1. Voor een opname in de cloud van een gebruiker of het starten van begin gemist wordt hetzelfde bestand gebruikt. Een opname in de cloud kan ook binnen enkele seconden gestart worden na de start van de opname.

Een uur unicast van een HD zender verbruikt tussen de 5 tot 6 GB. Vandaag alleen al een kleine 18-20 GB verbruikt voor ons verbruik is dat zeker meer dan het normale internet verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
dspijkers schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:59:
Het van HD naar SD converteren kost ook moeite denk ik zo 8)7
Sterker nog, de Amino-box staat bij uitlevering standaard op SD. Dan kun je nagaan hoe veel mensen er SD kijken en denken dat ze HD hebben. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
FreshM schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:33:
[...]

Sterker nog, de Amino-box staat bij uitlevering standaard op SD. Dan kun je nagaan hoe veel mensen er SD kijken en denken dat ze HD hebben. :'(
Ik heb nog nooit begrepen waarom de amino default op SD staat.
Ook naar het handmatig updaten van de firmware staat deze weer op SD.
Ergens een config bitje omzetten in de firmware? :z

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 11:02
Barre73 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:37:
[...]

De TV diensten staan mij ook nog steeds als enige tegen. De rest is allemaal te verhelpen als je dat wil of nodig hebt. Maar dat gedoe met die zenders is voor mij echt een showstopper. Ik weiger om speciaal voor HD naar een ander kanaal te gaan. Totaal niet meer van deze tijd vind ik zelf.
Maar goed, dat is voor ieder een eigen overweging en ja, je krijgt er inderdaad een STB bij.
Overigens is het probleempje van een tweede STB bij Telfort oud pakket zo verholpen hoor,. Er staan er velen op MP en dan ben je 1 keer 50 tot 60 euro kwijt. En die hoef je niet aan te melden of zo. Werkt meteen.
Gisteren nog contact gehad met telfort. Nu wijzigen naar nieuwe abbo kon niet (glasvezel moet nog aangesloten worden), maar ik kreeg wel alvast een 2e gratis setopbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 20:17
eymey schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:44:
Tsja, mijn idee. Het zou enorm schelen om van de kanalen die in HD beschikbaar zijn ook alleen nog maar de HD-versie door te geven. Nou valt dat op een multicast netwerk op zich nog wel enigszins mee maar zeker voor de DVB-S en DVB-C providers geldt dit natuurlijk.

De enkeling die nog een toestel heeft dat alleen SD ondersteunt (bv. met Scart aansluiting) kan dit door de set top box prima naar SCART laten downscalen. Was vorig jaar bv. nog in een hotel waar het zo werd gedaan: DVB-C set top boxen op iedere kamer en NPO 1, 2 en 3 HD kwamen prima in SD op een beeldbuis-tv :D.

Maar goed, ik ben wel benieuwd naar de bevindingen van Denan.

Het zal vast wel heel erg verklaarbaar en logisch zijn (in commercieel opzicht O-) )

Ik ben in ieder geval wel blij dat ik tóch HD kan kijken terwijl ik er niet voor hoef te betalen.

Het blijft, voor mij, sowieso een onzinnig verhaal dat je tegenwoordig überhaupt nog nog extra moet betalen voor HD 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killerbert schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 02:47:
[...]

Ik heb nog nooit begrepen waarom de amino default op SD staat.
Ook naar het handmatig updaten van de firmware staat deze weer op SD.
Ergens een config bitje omzetten in de firmware? :z
Zal vast een bewuste keuze zijn omdat bij default 1080i instelling mensen met een HD ready (of SD) TV nooit beeld krijgen.

Niet de hele wereld gebruikt dezelfde setup als jij ... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
Maar na de firmware-update is dat inderdaad dom. De geluidsinstellingen moet je trouwens ook weer opnieuw doen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:37

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Even een vraagje.....
waar stond nu ook alweer dat oude klanten DVB-C konden behouden als ze verhuizen ?

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

tkx, ik ga verhuizen net 1km verder. Al gebelt daar over duurt 5 weken en kan analoog-dvb-c-signaal niet behouden. Dus new abbo volgens hun 1 euro duurder + krijg 1 amino erbij.

Mijn nieuwe huis dummy nog.
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/54c7fff23f08d/54c7fff18ab93-20150127_161502.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
fiberdordrecht schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:18:
[...]

tkx, ik ga verhuizen net 1km verder. Al gebelt daar over duurt 5 weken en kan analoog-dvb-c-signaal niet behouden. Dus new abbo volgens hun 1 euro duurder + krijg 1 amino erbij.

[afbeelding]
Wordt dus het inleveren van een amino en vervangen door 2 arcadyans en een experia box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:09:
[...]

Zal vast een bewuste keuze zijn omdat bij default 1080i instelling mensen met een HD ready (of SD) TV nooit beeld krijgen.

Niet de hele wereld gebruikt dezelfde setup als jij ... :Z
Ik snap dat de hele wereld niet de zelfde setup gebruikt.
Daarom zouden ze wel de amino standaard op 1080i kunnen zetten.
Waarom niet vanuit de fabriek / firmware update een beeld genereren op 1080i. Hierbij de melding:
"Bevestig binnen 15 sec m.b.v. toets X om het beeld in 1080i te behouden. Als deze optie niet wordt bevestigd, dan wordt het beeld op 720p gezet".

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ook vast wel kunnen. En ondertussen heeft de klant de helpdesk al gebeld omdat hij niets te zien krijgt (geen Opera melding, geen amino melding, 15 seconden zwart).
Geen standaard 1080i is een keuze die de meeste zekerheid biedt (idzv er kan het minste mis gaan). Maar iedere andere keuze kan ook.

Het zo alleen idd wel handig zijn wanneer er een stukje flash gereserveerd zou zijn voor de basis instellingen (HDMI, type audio, beeldformaat) zodat die iig een firmware upgrade overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dus geen Amino ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:19
joop99 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:05:
[...]

Dan heb je inderdaad het nieuwe pakket, in mijn geval (maar ik migreer van het oude pakket) werd ik de dag erna opgebeld met de vraag of ik wel wist dat ik allemaal nieuwe apparatuur kreeg en dat ik analoge tv kwijt raakte, niet helemaal representatief dus. In dit gesprek kreeg ik ook direct een installatiedatum, het kan dus zijn dat er bij het inplannen wat vertraging ontstaan is maar dan nog lijkt het wel erg lang.

Ik heb niet direct een email adres dat beter werkt, je zou wel het forum op de telfort site zelf kunnen proberen
Ik heb gisteren uiteindelijk toch nog de lang verwachten bevestiging gehad. Dat was dus +7 dagen van de beloofde dag. Hopelijk gaat de oplevering wel goed :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:43
[...]

[afbeelding]
Waarom kan je analoge signaal niet behouden? Kijkend naar de foto is dit geen nieuwbouw woning. Alleen in grote nieuwbouwgebieden is nog wel eens geen CATV beschikbaar. Dus trek ik de conclusie dat het hier nog wel is. En in hun persbericht stond zelfs letterlijk dat je bij verhuizing het oude pakket kon behouden indien beschikbaar.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Barre73 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:12:
[...]
Waarom kan je analoge signaal niet behouden? Kijkend naar de foto is dit geen nieuwbouw woning. Alleen in grote nieuwbouwgebieden is nog wel eens geen CATV beschikbaar. Dus trek ik de conclusie dat het hier nog wel is. En in hun persbericht stond zelfs letterlijk dat je bij verhuizing het oude pakket kon behouden indien beschikbaar.
Vind zelf ook raar....de een zeg a de andere b 8)7 zit wel dichter bij de Pop station die is het zelfde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
[...]
Dat is dus in tegenspraak met wat Telfort op internet laat weten: bij een verhuizing zou DVB-C (op aanvraag) gewoon weer aangesloten moeten worden. Nog eens bellen met de klantenservice en verwijzen naar de eigen uitlatingen van Telfort?

Zie ook http://www.totaaltv.nl/ni...rnieuwen-abonnement.html: bij verhuizing kun je DVB-C houden.

Iets anders: ik zie op mijn Amino opeens een stel extra Nederland 1, 2 en drie, waarbij "GOS" is toegevoegd in de naam. Wat zijn dit voor zenders en wat is het nut ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
fiberdordrecht schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:23:
[...]

Vind zelf ook raar....de een zeg a de andere b 8)7 zit wel dichter bij de Pop station die is het zelfde....
Dit persbericht van KPN zocht je waarschijnlijk (laatste alinea)

http://corporate.kpn.com/...ere-internet-snelheid.htm

En je hebt een DM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Rallye schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:47:
[...]

Dat is dus in tegenspraak met wat Telfort op internet laat weten: bij een verhuizing zou DVB-C (op aanvraag) gewoon weer aangesloten moeten worden. Nog eens bellen met de klantenservice en verwijzen naar de eigen uitlatingen van Telfort?

Zie ook http://www.totaaltv.nl/ni...rnieuwen-abonnement.html: bij verhuizing kun je DVB-C houden.

Iets anders: ik zie op mijn Amino opeens een stel extra Nederland 1, 2 en drie, waarbij "GOS" is toegevoegd in de naam. Wat zijn dit voor zenders en wat is het nut ervan?
Gesproken Ondertitelings Service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Grappig. Ik heb nergens gelezen dat die er zijn; voor een bepaalde doelgroep is dat wel interessant. Zitten die GOS-zenders er al langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:49:
[...]

Gesproken Ondertitelings Service
En wat is het nut daarvan? Voor blinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:43

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:04:
[...]

Dyslexie lijkt me meer voor de hand liggend.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Info KPN:

• NPO 1 HD GOS
• NPO 2 HD GOS
• NPO 3 HD GOS

Wat is het?
Gesproken Ondertiteling wordt aangeboden in samenwerking met NPO 1, 2 en 3.
Het biedt slechtziende of blinde kijkers, die moeite hebben met andere talen, de mogelijkheid om toch programma’s te kijken.
Op de kanalen zijn dezelfde uitzendingen te zien als via NPO 1, 2 en 3, maar voorzien van een door een computer gegenereerde stem die de andere taal in het Nederlands uitspreekt wanneer er in een andere taal dan Nederlands wordt gesproken.
De gesproken ondertiteling bestaat uit een ander audiospoor dan op de ‘normale’ NPO zenders op 1-2-3

Wat is het niet?
Het is GEEN ondertiteling: het is extra audio die een andere taal uitspreekt over het ‘normale’ audio heen, wanneer er in een andere taal dan Nederlands wordt gesproken.
Het is een ander audio spoor dan wat op de normale zenders NPO 1, 2, en 3 wordt uitgezonden.
Let op dat de GOS kanalen EXTRA kanalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:04:
[...]

Mijn Opa is slechtziend en kan daardoor de ondertiteling niet meer lezen. Hij gebruikt dit om toch te begrijpen waar over gepraat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Zojuist weer online gekomen op het nieuwe aanbod van Telfort, migratie ging prima, wacht alleen nog op de 2 Arcadyan box. Experiabox vervangen zou ook makkelijk moeten kunnen, ik heb geen telefoon en het is gewoon routed over vlan34 (geen PPPoE verbinding), IPTV zit gewoon op vlan 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Barre73 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:48:
[...]

Dit persbericht van KPN zocht je waarschijnlijk (laatste alinea)

http://corporate.kpn.com/...ere-internet-snelheid.htm

En je hebt een DM...
Update,,,,,,,,,weer gebelt nu kan het wel duurt dan langer ivbm verhuizen.
Heb voor Experiabox + new tvkassie gekozen.....eerder aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:43:
Zojuist weer online gekomen op het nieuwe aanbod van Telfort, migratie ging prima, wacht alleen nog op de 2 Arcadyan box. Experiabox vervangen zou ook makkelijk moeten kunnen, ik heb geen telefoon en het is gewoon routed over vlan34 (geen PPPoE verbinding), IPTV zit gewoon op vlan 4.
Zo'n ontvanger mag toch geen probleem zijn.

Heb jij een ip gekregen met een telfort.nl hostname? Ik heb nu een ftth.telfortglasvezel.nl (oude pakket)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Word niet echt blij van de webcare van Telfort. Op het forum reageren ze nergens op, heb ook al 2 tweets gestuurd met het verzoek hun pilotklanten beter op de hoogte te houden/verwijzing naar het forum, maar het schijnt niet door te dringen of aan te komen. Hebben ze daar een sloot folks ontslagen ofzo? Vind het maar raar..

Heb veel geduld en foutjes zijn niet erg, maar om je pilotklanten met kosten op te zadelen en vervolgens nergens meer op te reageren: daar scoor je bij mij geen punten mee.

[ Voor 21% gewijzigd door 2Dutch op 29-01-2015 14:01 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:53:
[...]

Zo'n ontvanger mag toch geen probleem zijn.

Heb jij een ip gekregen met een telfort.nl hostname? Ik heb nu een ftth.telfortglasvezel.nl (oude pakket)
Ip is bij mij net als bij het oude pakket een KPN ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:48:
[...]

Ip is bij mij net als bij het oude pakket een KPN ip adres.
In de speedtest staat inderdaad altijd KPN maar is de route ook veranderd via telfort.nl routers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:33:
[...]

In de speedtest staat inderdaad altijd KPN maar is de route ook veranderd via telfort.nl routers
Tweede hop bij een tracert naar tweakers is een ip.telfort.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt bij jullie de live tv kijken app nog?
Hier veel moeite om met de animo te verbinden, en ook al lukt dat, live tv kijken laad niks in.
Zowel ipad als android tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:02:
Werkt bij jullie de live tv kijken app nog?
Hier veel moeite om met de animo te verbinden, en ook al lukt dat, live tv kijken laad niks in.
Zowel ipad als android tablet.
Hier hetzelfde. App meldt "Fout opgetreden tijdens verbinden met ontvanger"
Op de Amino onder "Apparaten" zijn alle verbonden tablets verdwenen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:24:
[...]

Tweede hop bij een tracert naar tweakers is een ip.telfort.nl
Dat dacht ik al. Op het telfort forum staat bij een speedtest nog het ip nummer.

tracert op dat ip nummer
5 8 ms 9 ms 8 ms ict.18.13.concepts.nl [213.197.18.13]
6 9 ms 9 ms 13 ms ae1.0.ibr1.asd-tc2.ip.telfort.nl [80.249.208.78]
7 11 ms 10 ms 9 ms 82-170-255-254.ip.telfort.nl [82.170.255.254]
8

Is volgens mij geen KPN ITNS meer maar gewoon het netwerk wat ook voor ADSL wordt gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:48:
[...]

Dat dacht ik al. Op het telfort forum staat bij een speedtest nog het ip nummer.

tracert op dat ip nummer
5 8 ms 9 ms 8 ms ict.18.13.concepts.nl [213.197.18.13]
6 9 ms 9 ms 13 ms ae1.0.ibr1.asd-tc2.ip.telfort.nl [80.249.208.78]
7 11 ms 10 ms 9 ms 82-170-255-254.ip.telfort.nl [82.170.255.254]
8

Is volgens mij geen KPN ITNS meer maar gewoon het netwerk wat ook voor ADSL wordt gebruikt
De snelheid wordt in ieder geval waargemaakt, ping op speedtest is 4 ms, op de router lijkt eigenlijk voldoende instelbaar te zijn, ik vindt het prima tot nu toe. Wacht alleen nog op de tweede set top box.

iptv werkt goed en de apps zijn in mijn ogen volwassener als die van glashart.

[ Voor 5% gewijzigd door joop99 op 30-01-2015 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:09:Hier hetzelfde. App meldt "Fout opgetreden tijdens verbinden met ontvanger"
Op de Amino onder "Apparaten" zijn alle verbonden tablets verdwenen...?
Storing lijkt opgelost. Ik kan in ieder geval nu weer (vanuit de trein) mijn Amino programmeren. Arriva en Amino werken samen!
; -))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was gisteravond een storing met het tablet-platform, lag niet aan jullie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Update ivbm verhuizen 900meter verder

Wordt 6Maart aangesloten en 1week van tevoren gebelt om modem te plaatsen nu nog dummie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Vandaag bij gebrek aan 2e ontvanger een oude Motorola 1961 van zolder gehaald en tot mijn verbazing blijkt deze te werken. Niet snel maar zelfs de glasvezel HD kanalen (661 en verder) worden weergegeven zoals in onderstaande foto blijkt (instelling 1080i).
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/bbl8hqlq9/IMG_20150130_151718.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door joop99 op 30-01-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:23:
Er was gisteravond een storing met het tablet-platform, lag niet aan jullie ;-)
Niet alleen gisteren ... mijn glashart/telfort app kan ook nu geen verbinding met de amino maken!
Gisterenavond later op de avond was die storing i.d.d. opgelost. Nu weer hetzelfde.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Op dit moment niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
LordSinclair schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 07:46:
[...]

Ik heb gisteren uiteindelijk toch nog de lang verwachten bevestiging gehad. Dat was dus +7 dagen van de beloofde dag. Hopelijk gaat de oplevering wel goed :)
Afgelopen vrijdag heb ik de knoop doorgehakt en de bestelling geannuleerd. Ik heb nu goed werkend internet en dat wilde ik niet op de proef zetten. Zelfs de medewerker van de afdeling klantenbehoud probeerde mij niet te overtuigen om te blijven terwijl dat zijn werk is.

Komende zomer is mijn abonnement bij mijn huidige internetprovider een jaar oud en dan nog maar eens kijken naar een goede glasvezelpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sinds een aantal weken heb ik veel last van haperingen in het dvb-c signaal in Deventer. Ik heb inmiddels al 5 jaar glasvezel (ex concepts).
Internet, telefonie, niets aan de hand. Om de haverklap staat het beeld even stil, komen er blokjes in beeld en gaat hij na 1 a 2 seconden weer verder.
Bekabeling vanaf modem gecheckt en dat lijkt goed, niets veranderd ook.

Meer mensen last van? Ik gebruik liever geen amino ivm extra kastjes / afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

Ik gok dat (het analoge deel van) je modem kapot is. Telfort al gebeld...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:10:
Ik gok dat (het analoge deel) van je modem kapot is. Telfort al gebeld...?
Dat ga ik maar eens even doen. Dank voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 00:56
Fiber schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:10:
Ik gok dat (het analoge deel van) je modem kapot is. Telfort al gebeld...?
Dat is inderdaad een veel voorkomend probleem bij de Genexis modems. Die staan erom bekend vaak kapot te gaan. De Telfort helpdesk ontkende het in mijn geval, maar de monteur die bij mij het modem om kwam wisselen deed er zo'n 70 in de week...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
OK. Zojuist Telfort gebeld. Na alle checks word ik teruggebeld door monteur om een afspraak voor vervanging te komen maken.
Op zo'n nieuw modem zit toch nog wel een DVB-C aansluiting? Of is dat geen nieuw model?
Heb nu zoeen hangen:

Afbeeldingslocatie: https://support.gakijken.nl/images/stories/genexis%20type%202.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
koelkast schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:33:
OK. Zojuist Telfort gebeld. Na alle checks word ik teruggebeld door monteur om een afspraak voor vervanging te komen maken.
Op zo'n nieuw modem zit toch nog wel een DVB-C aansluiting? Of is dat geen nieuw model?
Heb nu zoeen hangen:

[afbeelding]
Je kan geen ander model krijgen dan wat je nu ook al hebt, tenzij Reggefiber de complete FTU (grondplaat) komt vervangen. Dat zal niet snel gebeuren dus maak je geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Barre73 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:11:
[...]

Je kan geen ander model krijgen dan wat je nu ook al hebt, tenzij Reggefiber de complete FTU (grondplaat) komt vervangen. Dat zal niet snel gebeuren dus maak je geen zorgen.
Er is ook een prima passend model met 1 ethernet poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Alleen de donkergrijze bovenkant wordt vervangen door precies hetzelfde als je nu hebt.

Maar inderdaad, als je ooit overstapt naar XS4ALL dan klikken ze er net zo makkelijk een iets andere versie op, zonder coax en telefoonaansluitingen en maar één gigabit ethernet aansluiting...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
LordSinclair schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:17:
[...]

Er is ook een prima passend model met 1 ethernet poort.
Uiteraard is die er maar die gaat niet werken op een Telfort aansluiting. Andere provisioning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Barre73 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:37:
[...]

Uiteraard is die er maar die gaat niet werken op een Telfort aansluiting. Andere provisioning.
Met de migratie naar het nieuwe aanbod van Telfort krijg je een exemplaar met 1 gigabit ethernet poort en zonder provisioning (er valt niets aan te provisionen, het is alleen maar een media convertor).
De 1-poorts exemplaren hebben overigens ook een 5 volt i.p.v. 12 volt voeding met een lager vermogen en lager verbruik.

[ Voor 12% gewijzigd door joop99 op 02-02-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Je hebt gelijk. Er zit natuurlijk geen provisioning in een MC. Maar dat ie minder voeding nodig heeft en minder verbruikt lijkt me ook evident. Dat verbruik is gewoon verplaatst naar je Experiabox.

Maar de originele vraagsteller is vast niet geïnteresseerd in het nieuwe aanbod van Telfort (zonder DVB-C) aangezien hij daar nu juist bezorgd over was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:51
Gek probleem met de DVB-C. Ik had gisteren ineens hele slechte ontvangst van alle zenders en op 1 zat ineens ARD (Engelstalig, gek genoeg). Het lijkt er haast op dat Telfort ineens andere DVB-C instellingen is gaan gebruiken. Heeft er iemand anders ook problemen met DVB-C sinds gisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
In welk gebied woon je?

Een maand of wat terug was hier al te lezen dat div. mensen (voornamelijk in het oosten van het land geloof ik) ineens opnieuw hun zenders moesten scannen en dat de DVB-C instellingen veranderd waren. O.a. NPO 1, 2 en 3 HD simulcast en betere EPG ofzo. Wat ik sowieso vreemd vind in het licht van de decommissioning van CATV.

Overigens heb ik zelf ook de indruk dat de signaalkwaliteit van DVB-C hard achteruit is gegaan. De keren dat ik het op de TV gebruik valt het nog wel mee, maar op m'n HDHOMERUN icm. 2 verschillende PVR pakketten (tvheadend en dvblogic) vliegen de continuity errors me om de oren. Terwijl aan de bekabeling niets veranderd is. Toch zal ik die wel sowieso ook nog ff gaan checken, hoewel het gewoon een goede kabel is van 1 meter die direct met een F-connector in de multitap zit.

Ik zit in Almere, 1325

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men zit blijkbaar aan DVB-C te knutselen, zie ook
https://forum.telfort.nl/...-mbits-naar-6-mbits-47362

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:36
[...]

Grappig dat is bij mij wel gebeurd een paar weken terug. hele nieuwe FTU mocht van de monteur kiezen welke ik wou ;)

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Welke keuzes had je dan allemaal en wat heb je gekozen?

[ Voor 25% gewijzigd door Fiber op 03-02-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:51
Ik woon in gebied Lelystad 8200.De kwaliteit van de zenders is een stuk minder dan het was. Maar NPO 1/2/3 HD zitten nu wel lekker vooraan en dat zijn toch de zenders die ik het meeste kijk, dus ik vind het wel prima. Wat ik wel heel jammer vind is dat Telfort niet even een berichtje stuurt en de helpdesk ook blijkbaar van niks weet.
eymey schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:19:
In welk gebied woon je?

Een maand of wat terug was hier al te lezen dat div. mensen (voornamelijk in het oosten van het land geloof ik) ineens opnieuw hun zenders moesten scannen en dat de DVB-C instellingen veranderd waren. O.a. NPO 1, 2 en 3 HD simulcast en betere EPG ofzo. Wat ik sowieso vreemd vind in het licht van de decommissioning van CATV.

Overigens heb ik zelf ook de indruk dat de signaalkwaliteit van DVB-C hard achteruit is gegaan. De keren dat ik het op de TV gebruik valt het nog wel mee, maar op m'n HDHOMERUN icm. 2 verschillende PVR pakketten (tvheadend en dvblogic) vliegen de continuity errors me om de oren. Terwijl aan de bekabeling niets veranderd is. Toch zal ik die wel sowieso ook nog ff gaan checken, hoewel het gewoon een goede kabel is van 1 meter die direct met een F-connector in de multitap zit.

Ik zit in Almere, 1325

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Is die DVB-C wijziging landelijk of lokaal? En is het nodig om overnieuw te scannen of gaat dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bij mij vertoont DVB-C ook af en toe haperingen, maar eigenlijk alleen op de lokale/regionale zenders. Zullen er wel teveel in een mux gestopt zijn. Ik kijk via tvheadend/kodi. Ik kijk die zenders toch eigenlijk niet en de rest doet het prima, dus ik laat het er maar bij.

Heb je bij de nieuwe mediaboxen die Telfort nu uitlevert ook nog dat NPO1 HD op 661 en 671 zit? Dat is hoe KPN Glasvezel hier nog werkt (bij kennissen van me). Wat mij betreft niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Het nieuwe Telfort is exact hetzelfde als KPN. Dat beantwoordt je vraag lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
haaibaa2 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:54:
Ik woon in gebied Lelystad 8200.De kwaliteit van de zenders is een stuk minder dan het was. Maar NPO 1/2/3 HD zitten nu wel lekker vooraan en dat zijn toch de zenders die ik het meeste kijk, dus ik vind het wel prima. Wat ik wel heel jammer vind is dat Telfort niet even een berichtje stuurt en de helpdesk ook blijkbaar van niks weet.

[...]
Dat klinkt als dezelfde wijziging waar ik 'destijds' ook over las.

Als het goed is zit ik op hetzelfde headend als jij. Dat wordt voor mij dus ook ff opnieuw scannen :).

Hopelijk is dan de hapering ook opgelost met een herindeling.

En anders wordt het ff wachten op mijn migratie naar Telfort, op 16 februari. Volgens Telfort ga ik toch gebeld worden voor een afspraak om NT te vervangen (hoort er blijkbaar nou eenmaal bij) en ach, mss. is het ook niet verkeerd om ff een 'nieuwe' te krijgen :).

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 03-02-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
[...]

En als ik nu ook gelijk klaar wil zijn voor 200 of 500 mbit? Daar kan die oude Genexis niets mee toch, aangezien die toch een 100 mbit poort heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Barre73 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:14:
Het nieuwe Telfort is exact hetzelfde als KPN. Dat beantwoordt je vraag lijkt me.
Verschillen zitten inderdaad niet in de zenders dus heb je bijvoorbeeld 4 keer npo1 (SD, HD low bitrate, HD high bitrate en een GOS versie), ik ga ervan uit dat dit op de roadmap staat om op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelkast schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:52:
[...]

En als ik nu ook gelijk klaar wil zijn voor 200 of 500 mbit? Daar kan die oude Genexis niets mee toch, aangezien die toch een 100 mbit poort heeft?
model != type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

DVB-C kanalen zijn af en toe weg op mijn TV.

Dan kan ik uiteraard gewoon even een zoekactie doen en dan staat alles er weer, maar ze zijn aan het spreekwoordelijke 'klooien', zo lijkt het.

edit:
Is de discussie over het 1 op 1 doorgeven van TV nog steeds gaande trouwens?

KPN e.c. loopt de boel toch steeds meer naar haar hand te zetten, waarbij die regel blijkbaar niet meer geldt en de streams gewoon worden aangepast.

Of ben ik verkeerd ingelicht (klok/klepel)?

[ Voor 42% gewijzigd door albino71 op 03-02-2015 14:58 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:53:
[...]

Verschillen zitten inderdaad niet in de zenders dus heb je bijvoorbeeld 4 keer npo1 (SD, HD low bitrate, HD high bitrate en een GOS versie), ik ga ervan uit dat dit op de roadmap staat om op te lossen.
Vorig jaar was dat alleen mogelijk na een gehele scheiding tussen ADSL en glasvezel. Dus eenvoudig is het niet op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:43:
[...]

Met de migratie naar het nieuwe aanbod van Telfort krijg je een exemplaar met 1 gigabit ethernet poort en zonder provisioning (er valt niets aan te provisionen, het is alleen maar een media convertor).
De 1-poorts exemplaren hebben overigens ook een 5 volt i.p.v. 12 volt voeding met een lager vermogen en lager verbruik.
Het iets hogere vermogen komt door de CATV module. Maar ik heb nooit een EB gehad onder de 10 watt terwijl de Telfort router in het oude pakket tussen de 2-3 watt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:31:
[...]

En anders wordt het ff wachten op mijn migratie naar Telfort, op 16 februari. Volgens Telfort ga ik toch gebeld worden voor een afspraak om NT te vervangen (hoort er blijkbaar nou eenmaal bij) en ach, mss. is het ook niet verkeerd om ff een 'nieuwe' te krijgen :).
Vervangen van de CATV module is nooit weg maar een nieuwe NT kan ook defect zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
koelkast schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:52:
[...]

De Genexis bestaat uit 2 delen. De NT, het bovendeel dat eraf kan (boven de golvende lijn) en de grondplaat, ofwel de FTU. Als jij een 200/500 mbit abonnement wil krijg je daarbij een nieuwe NT die inderdaad Gbit geschikt is. Als je nu Telfort oud hebt zou je daar niks aan hebben omdat die genoemde NT maar 1 poort bevat. En die ene poort gaat naar een Experiabox. En die heb je niet bij Telfort oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Laatst online: 05-04-2024
Beïnvloedt dat "geklooi" met DVB-C mogelijk ook het analoge signaal?
Vanavond heb ik hier (pc 7122) bij het analoge signaal continue last van kortstondig bevriezende beelden met gelijktijdig haperend geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:11

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Nee - DVB-C heeft a priori niets met het analoge signaal te doen, behalve dat allebij dezelfde programmabron c.q. programleverancier gebruiken. Hier zal waarschijnlijk het probleem liggen, vermoedelijk weet KPN ITNS meer hierover, misschien een nieuwe leverancier?

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb rond 19:00 uur de TV even aan gehad en ook hier (5463) stoorde het beeld en geluid op DVB-C.
Het lijkt een landelijke storing en Telfort is op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Telfort gaat straks geen DVB-C/Analoog en FM meer leveren (nieuwe klanten krijgen het al niet meer), KPN deed het al nooit. Nu stoort het verspreid over NL.

Worden de netwerken uit elkaar getrokken o.i,d, zodat het DVB-C verkocht kan worden?

Iemand met inside info wat er gaande is?

[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 03-02-2015 21:29 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Dordrecht ook met grote regelmaat storingen op DVB-C. Zwaar irritant.
En de deskundigen van Telfort weten niet wat het verschil is tussen analoog en DVB ... dus of het opgelost wordt ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De deskundigen weten het heus wel hoor, alleen die zitten niet achter de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, dan had ik graag dat ze de deskundigen het klantcontact laten doen en niet de twietmiepen (m/v).
Na twee jaar mag je toch wel verwachten dat men het verschil tussen analoog en digitaal kent (of op hoofdlijnen de werking van een Genexis, om maar eens wat anders te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb gisteravond ook eens DVB-C opnieuw gescand. Maar ik kan nog geen veranderingen ontdekken (positief of negatief). Of mijn TV moet niet weten hoe hij nu Ned. 1, 2 en 3 HD op de juiste plek zet. Maar ik merk ook geen veranderingen qua muxen, etc.

Dit terwijl ik toch vermoed dat haaibaai2 en ik op hetzelfde headend zitten. :?

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 04-02-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:28:
KPN deed het al nooit. Nu stoort het verspreid over NL.
Onjuist. Toen KPN met Glas startte werd in elk geval ook Analoog meegeleverd (DVB-C weet ik niet 100% zeker) en KPN noemde dit "Beide werelden, grote voordeel van Glas".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:07:
Ik heb rond 19:00 uur de TV even aan gehad en ook hier (5463) stoorde het beeld en geluid op DVB-C.
Het lijkt een landelijke storing en Telfort is op de hoogte.
Nou, het is echt niet alleen op die zenders. Alle DVB-C zenders hebben er last van.
Zou dit de manier van Telfort zijn om mensen toch van die DVB-C af te krijgen?? :(

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
albino71 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:28:
Telfort gaat straks geen DVB-C/Analoog en FM meer leveren (nieuwe klanten krijgen het al niet meer), KPN deed het al nooit. Nu stoort het verspreid over NL.

Worden de netwerken uit elkaar getrokken o.i,d, zodat het DVB-C verkocht kan worden?

Iemand met inside info wat er gaande is?
Netwerken zijn altijd al geheel apart geweest. Signaal wordt naar de PoP gevoerd via aparte glasvezels die ook vanuit andere plekken komen (de headends) en ook in de PoP met andere apparatuur en uiteraard met de andere vezel naar de klant. Uit elkaar trekken hoeft dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Barre73 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:07:
[...]

Netwerken zijn altijd al geheel apart geweest. Signaal wordt naar de PoP gevoerd via aparte glasvezels die ook vanuit andere plekken komen (de headends) en ook in de PoP met andere apparatuur en uiteraard met de andere vezel naar de klant. Uit elkaar trekken hoeft dus niet.
Duidelijk. Ik dacht dat het e.e.a. met elkaar te maken zou kunnen hebben, dat is dus niet zo.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

funske schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:28:
[...]

Nou, het is echt niet alleen op die zenders. Alle DVB-C zenders hebben er last van.
Zou dit de manier van Telfort zijn om mensen toch van die DVB-C af te krijgen?? :(
Complot-denken is ook een vak...

Dit lijkt mij toch echt een ongelukkige samenloop van omstandigheden, die hopelijk weer zo gauw mogelijk wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat neem ik ook aan, ja.

Zonder een fatsoenlijk werkende DVB-C, zolang dat nog deel uit maakt van de dienst waar je voor betaalt, zou ieder abbo (met wat overtuigingskracht) direct te ontbinden moeten zijn, ongeacht contract of niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is mijn inschatting ook (geen complot, that is).
Maar ik kan me aan de andere kant ook wel weer voorstellen dat een iptv storing van vergelijkbare omgang als deze DVB-C storing lijkt te hebben, met wat meer prioriteit zal worden opgepakt dan deze DVB storing...

(áls er überhaupt al iets wordt opgepakt, want als Telfort aan de techneuten doorgeeft dat er een storing is op analoog TV denk ik dat we nog wel even geduld moeten hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Laatst online: 05-04-2024
Het af en toe bevroren beeld lijkt weer ontdooit.
Nu ben ik als ex-IT'er wel heel nieuwsgierig naar de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Fiber schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:14:
[...]

Complot-denken is ook een vak...

Dit lijkt mij toch echt een ongelukkige samenloop van omstandigheden, die hopelijk weer zo gauw mogelijk wordt opgelost.
Zo erg is het niet hoor, was meer bedoeld als geintje :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:25:
Dat neem ik ook aan, ja.
Zonder een fatsoenlijk werkende DVB-C, zolang dat nog deel uit maakt van de dienst waar je voor betaalt, zou ieder abbo (met wat overtuigingskracht) direct te ontbinden moeten zijn, ongeacht contract of niet .
Ontbinden is niet het grootste probleem. Het is een stuk lastiger om per direct een nieuwe provider te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
er vallen steeds meer kanalen DVB weg: FOX is nu verdwenen ; nostalgienet ook.
BBC1 en BBC2 kent wat haperingen..... niet zo een beste beurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VandrHam
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 10:50
[...]

Ik zit bij Fiber en heb ook al een aantal dagen last van regelmatige storingen op het DVB-C signaal. Vooral blokkerig, soms haperend beeld. Om de een of andere reden lijkt het vooral rond 8 uur 's avonds erg slecht te zijn. Het 18u journaal is nog prima te doen, maar tijdens DWDD begint ook het geluid af en toe 'over te slaan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
[...]

Dat zou Telfort een hoop klanten kunnen gaan kosten. Beschikbaarheid van Analoog/DVB-C was voor mij de reden akkoord te gaan met de overstap van Lijbrandt naar Telfort.

Valt dit weg dan word ik weer klant bij Ziggo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 11:02
r.sharp schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:28:
[...]

Dat zou Telfort een hoop klanten kunnen gaan kosten. Beschikbaarheid van Analoog/DVB-C was voor mij de reden akkoord te gaan met de overstap van Lijbrandt naar Telfort.

Valt dit weg dan word ik weer klant bij Ziggo !
Dvb-c gaat t.z.t weg. Nieuwe contracten is geen dvb-c. Je krijgt wel 2 settopboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Op het Telfort forum op de Telfort site (https://forum.telfort.nl/glasvezel-285) is vorige maand een bericht van een moderator verschenen over de uitbreiding van de HD zenders in het basispakket voor de abonnees in het "oude" pakket (die met de Amino's dus). Het aantal HD zenders zou gelijkgetrokken worden naar die in het nieuwe pakket en dus totaal 17 gaan bedragen.
Tot op heden is er nog niets gebeurd. Ik heb het webcare team op Twitter naar de stand van zaken gevraagd, maar die zeggen niets van een uitbreiding te weten. Wel werd de vraag gesteld waarom ik niet naar het nieuwe pakket ga. Nou dat heeft met 4 letters te maken :*) : DVB-C.

Zet net mijn Amino 540 aan en deze blijft in het scherm "authenticating" hangen met de LED blauw brandend. Na een tijdje gewacht te hebben, loopt de setup door en krijg ik beeld.
Wat mij opviel is dat de blauwe balk met de zendergegevens lichter blauw was dan normaal. In het menu ontbrak het Telfort logo.
Na wat zappen zag ik tot mijn verbazing o.a. VRT1, Canvas en Eurosport 1 in HD. Ook zag ik Eurosport 2 in SD.
Ik dacht even dat Telfort de toegezegde uitbreiding van de HD zenders had doorgevoerd. Echter de ander kleur van de balk en het ontbreken van het Telfort logo in het menu was voor mij al snel aanleiding om te denken dat dit niet zo zou zijn.
Ook miste ik de zenders van het pluspakket en Fox Sports. Deze stonden ook niet bij de abonnementsgegevens in het menu.
Na nog wat bladeren in het menu zag ik ook een optie voor "puntentelling". Voor zover ik dat daar uit op kon maken had dat iets met de kwaliteit van de verbinding of zo te maken.
Ook zag ik staan dat de Amino niet geauthenticiteerd was. Kennelijk was ik gewoon in het basispakket terecht gekomen.
Omdat ik toch wel graag naar het pluspakket en vooral Fox Sports kijk, heb ik de software opnieuw geladen.
Gevolg: pluspakket, Fox, donkere balk en Telfort logo terug Eerder genoemde HD zenders weg

Iemand ervaring hiermee? Of heeft iemand dit meer gezien?
Was dit een foutje in de opstart van de box (deze bleef immers bij het opstarten lang hangen) waardoor ik op in het "nieuwe" zenderpakket terecht kwam?

Is een van jullie op de hoogte van de stand van zaken mbt de uitbreiding van de HD zenders?

Alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stoffel63 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:53:
[...]
Tot op heden is er nog niets gebeurd. Ik heb het webcare team op Twitter naar de stand van zaken gevraagd, maar die zeggen niets van een uitbreiding te weten. Wel werd de vraag gesteld waarom ik niet naar het nieuwe pakket ga. Nou dat heeft met 4 letters te maken :*) : DVB-C.

[...]
Wat dacht je daarnaast van het kunnen weggooien van je Amino's bij de nieuwe propositie.
Beetje dom dat ze dat antwoord zelf niet kunnen bedenken.

.
mbt de rest van je post: wanneer de 'iptv server' je aansluiting niet kan authenticeren krijg je een standaard pakket, zonder betaal-pakketten (want ze weten dan immers niet wie je bent, dus ook niet welke betaalpakketten je hebt). Waarschijnlijk heeft er ook een Glashart logo in je menu gestaan.
Verrassend is dan wel dat Telfort kennelijk nóg minder aanbiedt dan het Glashart basispakket, waar blijkbaar streams in zitten die Telfort niet doorgeeft (of alleen tegen meerprijs).

Zo op het eerste gezicht zou je dan zeggen dat Telfort streams bij klanten in rekening brengt in een extra pakket waarvoor ze zelf niet extra hoeven te betalen bij hun leverancier.
Maar hoe dat precies zit weet ik natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:26:
[...]

Wat dacht je daarnaast van het kunnen weggooien van je Amino's bij de nieuwe propositie.
Beetje dom dat ze dat antwoord zelf niet kunnen bedenken.

[..]
Inderdaad, dat ik afscheid moet nemen van de Amino icm KPN's HD zendervolgorde zijn voor mij al 2 redenen om niet te wisselen naar die nieuwe propositie.

[ Voor 6% gewijzigd door Katseviool op 05-02-2015 20:33 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20