Op het Telfort forum op de Telfort site (
https://forum.telfort.nl/glasvezel-285) is vorige maand een bericht van een moderator verschenen over de uitbreiding van de HD zenders in het basispakket voor de abonnees in het "oude" pakket (die met de Amino's dus). Het aantal HD zenders zou gelijkgetrokken worden naar die in het nieuwe pakket en dus totaal 17 gaan bedragen.
Tot op heden is er nog niets gebeurd. Ik heb het webcare team op Twitter naar de stand van zaken gevraagd, maar die zeggen niets van een uitbreiding te weten. Wel werd de vraag gesteld waarom ik niet naar het nieuwe pakket ga. Nou dat heeft met 4 letters te maken

: DVB-C.
Zet net mijn Amino 540 aan en deze blijft in het scherm "authenticating" hangen met de LED blauw brandend. Na een tijdje gewacht te hebben, loopt de setup door en krijg ik beeld.
Wat mij opviel is dat de blauwe balk met de zendergegevens lichter blauw was dan normaal. In het menu ontbrak het Telfort logo.
Na wat zappen zag ik tot mijn verbazing o.a. VRT1, Canvas en Eurosport 1 in HD. Ook zag ik Eurosport 2 in SD.
Ik dacht even dat Telfort de toegezegde uitbreiding van de HD zenders had doorgevoerd. Echter de ander kleur van de balk en het ontbreken van het Telfort logo in het menu was voor mij al snel aanleiding om te denken dat dit niet zo zou zijn.
Ook miste ik de zenders van het pluspakket en Fox Sports. Deze stonden ook niet bij de abonnementsgegevens in het menu.
Na nog wat bladeren in het menu zag ik ook een optie voor "puntentelling". Voor zover ik dat daar uit op kon maken had dat iets met de kwaliteit van de verbinding of zo te maken.
Ook zag ik staan dat de Amino niet geauthenticiteerd was. Kennelijk was ik gewoon in het basispakket terecht gekomen.
Omdat ik toch wel graag naar het pluspakket en vooral Fox Sports kijk, heb ik de software opnieuw geladen.
Gevolg: pluspakket, Fox, donkere balk en Telfort logo terug Eerder genoemde HD zenders weg
Iemand ervaring hiermee? Of heeft iemand dit meer gezien?
Was dit een foutje in de opstart van de box (deze bleef immers bij het opstarten lang hangen) waardoor ik op in het "nieuwe" zenderpakket terecht kwam?
Is een van jullie op de hoogte van de stand van zaken mbt de uitbreiding van de HD zenders?
Alvast bedankt voor jullie reacties