[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 14 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:58:
Jep, zodra ik de Google DNS-server weghaal als secundaire en alleen van Telfort DNS-servers gebruik maak, dan kan google.com meteen niet meer gevonden worden.

Heb het geTweet naar Telfort, vooralsnog geen reactie.
Naar een andere is zojuist de DNS storing bevestigd, ze weten er van, kwestie van afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Is er al iemand die een 200/200 abo heeft?

Ben er een beetje huiverig voor om een abo af te sluiten om er achteraf achter te komen dat de upgrade naar 200 niet mogelijk is op mijn adress. Ik zit nog op een 100mbit pop dus benieuwd hou ze dit technisch zouden gaan willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dus. Net zo goed als je geen 120 seconden in een minuut krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:43
dannyreuser schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:49:
Is er al iemand die een 200/200 abo heeft?

Ben er een beetje huiverig voor om een abo af te sluiten om er achteraf achter te komen dat de upgrade naar 200 niet mogelijk is op mijn adress. Ik zit nog op een 100mbit pop dus benieuwd hou ze dit technisch zouden gaan willen doen.
Als je PoP nog niet gigabit is kan je gewoon geen 200 mbit afsluiten. De postcodecheck houdt dat bij bestelling al tegen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 20:51
Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:30:
Zijn er op glasvezel überhaupt nog (landelijke) providers die niet van KPN zijn?
Nog belangrijker: Zijn er nog landelijke providers die DVB-C en analoge kabel (met FM, ik heb hier vijf radios aan de kabel hangen!) door blijven geven? Volgens mij wordt die spoeling aardig dun. :?
Als het zo doorgaat wordt ik nog gedwongen weer een abo bij UPC af te nemen, terwijl ik net zo blij was van hun af te zijn :(

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

het zit hem echt in een google-achtig iets inderdaad..
bing doet het wel maar een groot aantal pagina's werken niet (ook niet via bing)
grrrr dit kan niet zo…

EDIT: hij lijkt gefixt:)

EDIT2: alleen google, hoop andere sites nog niet:(

EDIT3: en nu de rest ook:)

[ Voor 27% gewijzigd door DRuw op 13-01-2015 21:47 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
Zo, de datum staat nu in mijn glasvezel, 28-1 ga ik over van het oude naar het nieuwe aanbod. Ik ben benieuwd of het goed gaat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Andrehj schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:27:
[...]

Nog belangrijker: Zijn er nog landelijke providers die DVB-C en analoge kabel (met FM, ik heb hier vijf radios aan de kabel hangen!) door blijven geven? Volgens mij wordt die spoeling aardig dun. :?
Als het zo doorgaat wordt ik nog gedwongen weer een abo bij UPC af te nemen, terwijl ik net zo blij was van hun af te zijn :(
Solcon
Stipte (voorheen bekend als Scarlet)
Fiber

En ONs Brabant Net is bezig landelijk te gaan lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:36
Glasvezel storing lijkt inderdaad verholpen. Hier in Nijmegen nergens meer last van in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dynaw schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:59:
Glasvezel storing lijkt inderdaad verholpen. Hier in Nijmegen nergens meer last van in elk geval.
Hilversum ook weer prima, zonder reset modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-04-2024
Barre73 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:53:
[...]

Solcon
Fiber

Ik koos hier ooit Lijbrandt omdat ik mijn coax netwerk voor zowel radio als TV wilde blijven benutten.
Na de overgang naar Telfort bleef analoog gehandhaafd, die gaan ze mij toch niet ontnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Nee hoor, voor bestaande klanten blijft analoog/DVB-C/FM bestaan...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:53
"Voorlopig".... Op z'n minst erg ben je het over een jaar alsnog kwijt.

Maar goed, zelf zal ik op 16 februari gemigreerd worden van Vodafone (ITNS propositie) naar Telfort. "Voorlopig" ook nog met analoog/dvb-c.

Wel grappig, ik keek toevallig voor iets anders op mijnpakket.postnl.nl, en ik zag dat er morgen een pakket van "BNS Logistics inzake Telfort" bij me bezorgd gaat worden :P.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk niet iets in een Motorola doos ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb goede hoop van niet ;)

Overigens, Motorola zou tot daar aan toe zijn (als ik dan ook toegang heb tot de extra KPN-mogelijkheden qua kijken op andere devices en zo). Zolang CATV er nog maar bij in zit O-)

Maar goed, ik had afgelopen weekend Telfort gebeld nav. een brief (met het verzoek of ik hen kon bellen om een overstapdatum af te spreken) en ook in dat gesprek kon de medewerkster bevestigen/zien dat mijn order nog op de 'oude' leverstraat zit.

Maar ik ben uiteraard wel benieuwd :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
eymey schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:22:
Ik heb goede hoop van niet ;)

Overigens, Motorola zou tot daar aan toe zijn (als ik dan ook toegang heb tot de extra KPN-mogelijkheden qua kijken op andere devices en zo). Zolang CATV er nog maar bij in zit O-)

Maar goed, ik had afgelopen weekend Telfort gebeld nav. een brief (met het verzoek of ik hen kon bellen om een overstapdatum af te spreken) en ook in dat gesprek kon de medewerkster bevestigen/zien dat mijn order nog op de 'oude' leverstraat zit.

Maar ik ben uiteraard wel benieuwd :P
Volgens mij krijg je in dat geval de standaard doos met de Amino ontvanger, een 2,4Ghz Sitecom routertje en wat gebruiksaanwijzingen. Het glasvezelmodem met CATV aansluiting neemt de monteur mee bij plaating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:17:
Hopelijk niet iets in een Motorola doos ... ;)
Daar ben je ook als klant van de nieuwe propositie niet blij mee, dan wil je een arcadyan doos of desnoods een arris doos, met een motorola doos heb je antiek geleverd gekregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:52:

Wel grappig, ik keek toevallig voor iets anders op mijnpakket.postnl.nl, en ik zag dat er morgen een pakket van "BNS Logistics inzake Telfort" bij me bezorgd gaat worden :P.
oude pakket komt ook van BNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 06:11:
[...]

Daar ben je ook als klant van de nieuwe propositie niet blij mee, dan wil je een arcadyan doos of desnoods een arris doos, met een motorola doos heb je antiek geleverd gekregen....
Arris is gewoon Motorola is overgenomen. In april vorig jaar was volgens KPN de VIP1953 een ontvanger van hoogstaande kwaliteit. :( Oke de stream wordt afgespeeld maar verder is de ontvanger zo traag als .....)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2015 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dynaw schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:59:
Hier kan ik zonder Google-DNS ook weer Google openen :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Chris.nl schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 01:36:
[...]

Volgens mij krijg je in dat geval de standaard doos met de Amino ontvanger, een 2,4Ghz Sitecom routertje en wat gebruiksaanwijzingen. Het glasvezelmodem met CATV aansluiting neemt de monteur mee bij plaating.
Waarschijnlijk idd. Zo is het bij mijn vorige migratie(s) iig ook gegaan :P. Sterker nog, van vervangen van de NT is vorig jaar af gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Nogsteeds storing hier. Maar echt hulp kon Telfort telefonisch niet bieden en zeggen dat de doorlooptijd tot een oplossing 5 dagen kan zijn. Nu heb ik me internet gewoon nodig voor mijn werk dus vroeg ik me af of er een mogelijkheid was om het zelf op te lossen.

Zodra ik direct op de modem mijn PC aansluit krijg ik een 169.x.x.x IP adres. wat volgens mij sowieso niet klopt. Mijn router krijgt een 77.x.x.x IP adres.

DNS heb ik even op mijn router ingesteld op de Google DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Sommige sites werken, anderen weer niet. Bijvoorbeeld Google, Tweakers, Facebook etc doen het prima. xiaomi.com, petapixel.com en bungie.net doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:53:
[...]

Solcon
Fiber

Ik heb vorig jaar contact gehad met Solcon en toen vernomen dat ze t.z.t. DVB-C (en Analoog) gingen uitfaseren.

Verder heeft Tweak ook DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sn0wblind schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:17:
Zodra ik direct op de modem mijn PC aansluit krijg ik een 169.x.x.x IP adres. wat volgens mij sowieso niet klopt. Mijn router krijgt een 77.x.x.x IP adres.
Dat adres wijst een OS zichzelf toe als ie geen ip-adres krijgt toegewezen van dhcp-server.

Als dit het Ziggo-topic was, dan zou ik mac-lock zeggen. Geen idee of dat van toepassing is hier.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 14-01-2015 10:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Raven schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:20:
[...]

Dat adres wijst een OS zichzelf toe als ie geen ip-adres krijgt toegewezen van dhcp-server.

Als dit het Ziggo-topic was, dan zou ik mac-lock zeggen. Geen idee of dat van toepassing is hier.
Is in ieder geval al meer informatie dan zij mij konden geven, bedankt!

Even kijken of ik hier iets op kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:19:
[...]

Ik heb vorig jaar contact gehad met Solcon en toen vernomen dat ze t.z.t. DVB-C (en Analoog) gingen uitfaseren.

Verder heeft Tweak ook DVB-C.
Tweak biedt géén DVB-C en analoog meer aan, sinds afgelopen zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sn0wblind schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:22:
[...]

Is in ieder geval al meer informatie dan zij mij konden geven, bedankt!

Even kijken of ik hier iets op kan vinden.
Als er een mac-lock van toepassing is, dan is de oplossing simpel: Geef de modem een schop onder de kont, oftewel stroom er een minuutje ofzo af.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Raven schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:27:
[...]

Als er een mac-lock van toepassing is, dan is de oplossing simpel: Geef de modem een schop onder de kont, oftewel stroom er een minuutje ofzo af.
Ik krigj weer een IP. Maar helaas zijn veel sites onbereikbaar. Zelfde probleem als gister avond dus nog helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Inmiddels bijna 2 weken verder sinds Analoog en DVB-C niet meer werkt, vorige week een monteur geweest en de splitterpoort in de centrale was stuk...
Gemaakt en nog geen Analoog en DVB-C, vandaag na veel bellen zou het modem vervangen worden...

Monteur komt een uur geleden binnen en sluit een andere modem aan, werken! joepie of toch niet? Monteur ja de modem is stuk maar ik heb geen opdracht om de modem te vervangen, het spijt me maar KPN heeft hier geen opdracht voor gegeven...

Nu weer wachten tot KPN ITNS belt om een afspraak te maken zodat deze als nog vervangen kan worden.
Zal wel weer een week duren voordat dit opgelost is...

In de tussen tijd geen radio en de kleine kan geen TV kijken, probeer dat maar eens uit te leggen aan een peuter...

Ik weet niet wat voor een processen er spelen binnen KPN ITNS maar toen ik een keer geen signaal had op de kabel (UPC) was het binnen 1 werkdag opgelost.

Dit is echt geen incident, mijn ouders hebben het ook al gehad en moesten ook weken wachten op KPN ITNS.

Dit soort dingen hoort gewoon snel opgepakt te worden en gemaakt te worden als de monteur gewoon de spullen bij zicht heeft.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
ik kreeg een reactie op mijn tweet dat het is opgelost. Helaas is er nog steeds weinig sites bereikbaar. Dus de DNS storing is niet opgelost. Inmiddels dit ook via een tweet aan telfort laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telefooncal
  • Laatst online: 14-09 19:06

Telefooncal

Tring tring!

Zojuist gebeld door Gideon, omdat de telefonist waarmee ik gisteren een gesprek had een ticket had aangemaakt om de storing door te zetten. Hij was blijkbaar niet zo goed op de hoogte van het gehele routing/dns probleem, omdat hij een beetje met een mond vol tanden stond toen ik hem vertelde dat het probleem voor mij nu in Enschede is opgelost en gisteren al beter was door de google DNS te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Het probleem inzake het dns in amersfoort is nog steeds gaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beodepeo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-01 14:46
Ook in het "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17" topic meldingen waaruit blijkt dat het nog niet gefixed is.
Maar voor zover ik inschat is het nu alleen nog maar een routing probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door beodepeo op 14-01-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Klopt er zijn meet meldingen alleen tweet telfort naar iedereen dat het is opgelost terwijl dit nog niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

joop99 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:51:
Zo, de datum staat nu in mijn glasvezel, 28-1 ga ik over van het oude naar het nieuwe aanbod. Ik ben benieuwd of het goed gaat,
Ik ben benieuwd naar de opbouw (VLANs) van het nieuwe aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

VLAN? Krijgen we hier experiabox-toestanden?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beodepeo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-01 14:46
dewaal schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:30:
Klopt er zijn meet meldingen alleen tweet telfort naar iedereen dat het is opgelost terwijl dit nog niet zo is.
Het lijkt vanaf mij nu dan toch echt gefixed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
heb net wat gecheckt en nu werkt het. Hopelijk is dit niet tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Raven schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:50:
VLAN? Krijgen we hier experiabox-toestanden?
Tijdje niet geweest? Nieuwe Telfort pakket niet meegekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wel iets over gehoord, maar niks over VLAN toestanden gelezen...

Ik zat bij Concepts (en na overname bij Telfort) omdat ze daar juist níet aan doen. Maar dat verandert dus?

edit: nieuws: Telfort komt met optie voor glasvezel met 200Mbit/s doel je op?

[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 14-01-2015 18:40 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Het nieuwe pakket maakt gebruik van de KPN infra structuur. Dus ook de bekende box van KPN hoort daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar de huidige tragere abo's (heb 50/50Mb i+b), krijgen die daar uiteindelijk ook mee te maken?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Telfort stopt per 5 januari jl met het oude ITNS pakket en met analoog/DVB-C. Nieuwe klanten krijgen het KPN-WBA pakket. Dus de KPN Cloon. Met alles dat daarbij hoort.
En dat Telfort dan toevallig ook 200 Mbit gaat leveren heeft er niets mee te maken maar wordt aangegrepen om de rest van het nieuws wat te verzachten uiteraard.

Dat Telfort stopt met DVB-C etc wekt de verwachting bij velen dat CATV in het algemeen dus uitgefaseerd zal gaan worden de komende paar jaar. En dat bestaande Telfort klanten met het oude pakket op een moment gevraagd zal worden over te stappen. Maar wanneer dat moment komt is nog heel onduidelijk.

Dus uiteindelijk? Waarschijnlijk wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 06:15:
[...]

Arris is gewoon Motorola is overgenomen. In april vorig jaar was volgens KPN de VIP1953 een ontvanger van hoogstaande kwaliteit. :( Oke de stream wordt afgespeeld maar verder is de ontvanger zo traag als .....)
Daarom zei ik ook geen Motorola, de Arris 2952 lijkt redelijk vergelijkbaar met de Arcadyan, als er nog Motorola op staat dan is het een oud model en dus traag.
Dj-sannieboy schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:42:
[...]

Ik ben benieuwd naar de opbouw (VLANs) van het nieuwe aanbod.
Ik ook, ik verwacht geen verassingen, 4 voor televisie en 6 of 34 voor internet en anders gaat sniffen vast wel antwoorden geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Barre73 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:05:
En dat Telfort dan toevallig ook 200 Mbit gaat leveren heeft er niets mee te maken maar wordt aangegrepen om de rest van het nieuws wat te verzachten uiteraard.
Was dat niet ook om de bestaande klant ook naar de KPN kloon te lokken?

Verhogen naar 200Mbit en analoge TV en DVB-C en FM radio houden behoort niet tot de mogelijkheden toch?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Technisch zal dat best kunnen, maar ik denk dat Telfort daar geen zin meer in heeft...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Technisch kan het uiteraard. Maar nee, 200 is alleen bestelbaar bij het nieuwe pakket. Dus zonder analoog etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:55:
Technisch kan het uiteraard. Maar nee, 200 is alleen bestelbaar bij het nieuwe pakket. Dus zonder analoog etc.
Ik wil wedden dat als je maar hard genoeg doordramt en zorgt dat je voorbij het call centre komt dat er dan opeens wel allerlei mogelijkheden zullen zijn. Zo werkt het bij vrijwel elke provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat waag ik toch te betwijfelen. Als in de nieuwe leverstraat, met alle daar omheen hangende processen, apparatuur (NT's), provisioning procedures, etc. geen rekening meer is gehouden met CATV. Dan is het ook gewoon niet meer mogelijk om dat nog te doen. Zelfs al zou het technisch moeten kunnen. Overal in het proces zeggen computersystemen dan gewoon "nee".

Bovendien zou je er maar tijdelijk wat mee opschieten.

KPN is er gewoon op gebrand om uiteindelijk de hele CATV infrastructuur uit te kunnen faseren. Ik denk dat het veilig is om dat aan te nemen.

Doodzonde. Ook omdat ik ervan overtuigd ben dat, als men het CATV aanbod ook al optie had toegevoegd aan hun eigen ITV dienst en die van XS4ALL, men een veel grotere doelgroep had kunnen bedienen. Maar blijkbaar denkt KPN daar anders over weegt de "pijn" aan consumenten die nu weg gaan niet op tegen de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Laatst online: 14-09 22:00
Per vandaag zou het sowieso van Lijbrandt naar Telfort gemigreerd worden. Ik heb gisteren mij. Contract met een jaar verlengd met een leuke korting. Zij hebben aangegeven dat er op een gegeven moment de dvb-c uitgefaseerd worden. Wanneer is maar de vraag. Het kost tenslotte meer geld om twee platforms te hebben. Bestaande klanten behouden het coax verhaal. Ook als je van contract wijzigt. Ga je overstappen naar een andere partij en je komt weer terug naar Telfort dan moet het volgens het nieuwe propositie :-(.

De migratie naar Telfort is zojuist gebeurd. Wat wel vreemd is dat ik nu problemen heb met interactieve TV. Ik heb 2 managed switches icm vlans zodat ik Tv en tc/ip kan gebruiken. Nu werkt dit op de 1 of andere manier niet meer. Heb zojuist de getrokken utp direct op de Amino aangesloten en het werkt weer. Het moet dus aan de instelling van de switch liggen. Heel vreemd. Iemand ervaring hiermee?

Ik zou zeggen dat er geen probleem zou opleveren, niets is minder waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Reset je switches eens. Zou zomaar een ARP cache kunnen zijn die aan het bokken is.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
muppet99 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:16:
Reset je switches eens. Zou zomaar een ARP cache kunnen zijn die aan het bokken is.
Reset in de zin van stroom aan en af? Zo ja, dan heeft dit niet geholpen. Dit was ook mijn eerste gedachte. Of ik moet in de software van de Netgear switch gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Als je aan beide kanten een pc hangt met een vast ip, kunnen deze elkaar dan pingen? Dan kun je uitsluiten of het aan je switches ligt.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 18:30

mb1

Ik heb net ff met Telfort gebeld voor m'n ouders!
Die hebben alleen glasvezel TV van Telfort á€17,50 p/m.
Ik heb gevraagd of het pakket nog te upgraden is naar alles in één (oude propositie).
antwoord van Telfort, ja hoor en dan krijgen ze 6 maanden gratis á €45,00 per maand 2maanden onbeperkt bellen 2 maand pluspakket gratis!!!
Dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
mb1 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:51:
Ik heb net ff met Telfort gebeld voor m'n ouders!
Die hebben alleen glasvezel TV van Telfort á€17,50 p/m.
Ik heb gevraagd of het pakket nog te upgraden is naar alles in één (oude propositie).
antwoord van Telfort, ja hoor en dan krijgen ze 6 maanden gratis á €45,00 per maand 2maanden onbeperkt bellen 2 maand pluspakket gratis!!!
Dat had ik niet verwacht.
De nieuwe propositie geldt in feite alleen als je je oude contract beëindigd wordt en weer een nieuwe afsluit. Nadeel is dat je even zonder tv en internet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
trangelang schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:39:
[...]

Reset in de zin van stroom aan en af? Zo ja, dan heeft dit niet geholpen. Dit was ook mijn eerste gedachte. Of ik moet in de software van de Netgear switch gaan doen.
Opgelost. Had de Snooping aan en uit gezet en hij werkt weer >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
Hoe is de DVB-C kwaliteit van "het oude telfort" in vergelijking met de DVB-C van Ziggo / UPC?
Hier kan ik niet zoveel over vinden

edit:
wel tussen de kpn streams en de Technicolor streams

[ Voor 52% gewijzigd door Killerbert op 15-01-2015 19:24 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Exact dezelfde streams en exact dezelfde kwaliteit. Ik durf zelfs te stellen dat die van Ziggo soms slechter zijn omdat Ziggo tegenwoordig een soort dynamische bitrateshaping doet. Dus in drukke periodes kniijpen in de streams.

En een bericht van 2011 is niet betrouwbaar meer hoor.Daarnaast ging dat over IPTV streams en niet over DVB-C

[ Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 15-01-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, daar zijn wel wat vragen bij. Sommigen schijnen geconstateerd te hebben dat aan de bitrate van de SD streams wordt geknutseld. Zie bijvoorbeeld https://forum.telfort.nl/...-mbits-naar-6-mbits-47362

En let vooral op de opvolging door Telfort van de vraag daarover... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Die opvolging van Telfort wil ik maar niet eens lezen.... Maar dat dit speelde was mij ook nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;)

Ik heb het zelf ook nog niet geconstateerd, is denk ik headend-afhankelijk. Misschien een proefballonnetje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Barre73 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:52:
En een bericht van 2011 is niet betrouwbaar meer hoor.Daarnaast ging dat over IPTV streams en niet over DVB-C
quote uit mijn quote:
"De Technicolor SD-streams worden bij Vodafone via DVB-C doorgegeven."

Maar voor de duidelijkheid;
De DVB-C streams van GHM / telfort worden in 1080i 576i doorgegeven met een bitrate van 8.xx Mbps.
Ziggo gebruikt dezelfde 1080i 576i streams alleen hebben deze een dynamische bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt niet. De 1080i zijn 13 Mbit oid, de 576i zijn 8 Mbit (op DVB-C). Je haalt wat door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Heb geen beeld meer op IPTV. Amino al een schop gegeven, maar beeld op zwart.

Meerdere mensen hier last van? DVB-C doet het gelukkig nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo: postcode huisnummer even in PM naar mij? Krijg je melding? heeft settopbox wel ip verbinding verder met de dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
PM sent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Vandaag m'n Telfort "doe het zelf pakket" ontvangen / van PostNL punt opgehaald.

En gelukkig: Er zit inderdaad een Amino (A140) in :). En een Sitecom routertje. Overigens wel belachelijk dat die relatief compacte spullen in zulke joekels van dozen zitten (waardoor het dhz. pakket ook weer een joekel is). Hij paste niet in m'n fietstas dus moest onder de snelbinders :')

Alleen zat er geen pauze stickje bij de Amino :{. Hopelijk kan men die nog even na sturen.

Ondanks het feit dat we ook de m540 uit de lijbrandt tijd nog hebben, willen we toch de A140 wel graag gaan gebruiken. Compacter en als het goed is ook wat zuiniger. Voor opnamen gaan we dan gebruik maken van de cloud omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phew!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Vorig jaar zo een a140 cadeau gehad (van iemand), daar de pauze plug voor mogen ontvangen... Fijne unit. Wordt wel wat warm, en warmte = energie(verlies) dus zal wel meevallen(nou ja tegenvallen) met verbruik , maar werkt gewoon erg stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:45:
marigo: postcode huisnummer even in PM naar mij? Krijg je melding? heeft settopbox wel ip verbinding verder met de dienst?
Bedankt voor het fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
TripleNL schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:46:
Vorig jaar zo een a140 cadeau gehad (van iemand), daar de pauze plug voor mogen ontvangen... Fijne unit. Wordt wel wat warm, en warmte = energie(verlies) dus zal wel meevallen(nou ja tegenvallen) met verbruik , maar werkt gewoon erg stabiel
Ik heb mijn a140 gemeten met de Voltcraft Energy Check 3000.

Ingeschakeld 4.7watt
Uitgeschakeld 3.7watt

Soortgelijke waardes zijn al eens eerder geplaatst in dit topic. Daar ga je echt niet van wakker liggen, reken maar na wat je dat kost op jaarbasis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:34:
Klopt niet. De 1080i zijn 13 Mbit oid, de 576i zijn 8 Mbit (op DVB-C). Je haalt wat door elkaar.
Klopt het nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Chris.nl schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:02:
[...]

Ik heb mijn a140 gemeten met de Voltcraft Energy Check 3000.

Ingeschakeld 4.7watt
Uitgeschakeld 3.7watt

Soortgelijke waardes zijn al eens eerder geplaatst in dit topic. Daar ga je echt niet van wakker liggen, reken maar na wat je dat kost op jaarbasis ;)
Je ligt er inderdaad niet wakker van.

Met behulp van een "Plugwise" meter (die meet de hele powerstrip waar de AV-hoek op zit dus ik kijk gewoon naar het verschil met m540 in standy versus stekker van voeding eruit :P) meet ik ong. 6 watt in standby voor de m540.

Maar goed, het gaat me er vooral ook om dat het gewoon weer wat stiller wordt in de woonkamer als er geen TV gekeken wordt of muziek geluisterd (waar vooral m'n vriendin behoefte aan heeft). Vooral ook omdat de harddisk nooit down spinned met de box in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
ja het uitblijven van de "spin down" van de HDD in de m540 is een groot gemis...
kan mij een FW versie herinneren waarbij het wel werkte (ten tijde van het overstuurd geluid en er nog geen app was (voor de "glasvezel-klanten met geheugen"). Heeft helaas niet lang mogen duren dat dit werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:34
Sinds deze week ben ik overgestapt van Telfort ADSL naar Telfort Glasvezel, dit werd mogelijk doordat ik verhuisd ben. Nu had ik bij mijn ADSL pakket een Motorola tv-ontvanger, hier lees ik in dit topic alleen maar negatieve dingen over. Bij mijn huidige Glasvezel pakket zit zo'n klein Amino ontvangertje.

Wat me opvalt: de interface van de Motorola zag er veel strakker uit dan die van de Amino. Hiernaast gaat ook het zappen op de Amino trager dan op de Motorola. Misschien had ik dus een 'goldilocks' Motorola ontvanger, maar die beviel me tot nu toe beter dan de Amino :)

Tot slot, het verbaast me hoe traag de NPO Gemist app wordt geüpdate, toen ik vanochtend keek stonden de programma's van gisteravond er nog niet op. Hebben andere mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:17

Wallie

Herr

Heeft er iemand ervaring met de HD van de M540 te vervangen? Ik heb nog een 240GB SSD liggen die ik er wel in zou willen doen (M540 is mijn eigendom, komt van een XMS abbo), ben ik ook gelijk van het spin-down probleem af ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
HDD vervangen Is eerder vermeld in dit topic:

BastiaanN in "Telfort Glasvezel ervaringen topic - Deel 1"

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
BlackLabel01 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:47:
Sinds deze week ben ik overgestapt van Telfort ADSL naar Telfort Glasvezel, dit werd mogelijk doordat ik verhuisd ben. Nu had ik bij mijn ADSL pakket een Motorola tv-ontvanger, hier lees ik in dit topic alleen maar negatieve dingen over. Bij mijn huidige Glasvezel pakket zit zo'n klein Amino ontvangertje.

Wat me opvalt: de interface van de Motorola zag er veel strakker uit dan die van de Amino. Hiernaast gaat ook het zappen op de Amino trager dan op de Motorola. Misschien had ik dus een 'goldilocks' Motorola ontvanger, maar die beviel me tot nu toe beter dan de Amino :)

Tot slot, het verbaast me hoe traag de NPO Gemist app wordt geüpdate, toen ik vanochtend keek stonden de programma's van gisteravond er nog niet op. Hebben andere mensen hier ervaring mee?
Je kan Telfort bellen en vertellen dat je op het nieuwe Telfort platform over wil. Jij hebt je verhuizing nog op het oude aanbod gekregen. Nieuwe platform is gelijk aan je Telfort ADSL (min of meer). Dus met Experiabox en Motorola (of Arcadyan) decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik lig er weer uit...
Vanaf mijn mobiel met bijna geen bereik…

EDIT: en nu doet hij het weer, gelukkig kort dit keer :X
dit moet niet zo doorgaan, 2e keer deze week |:(

[ Voor 48% gewijzigd door DRuw op 16-01-2015 18:00 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:43
eymey schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:38:
Alleen zat er geen pauze stickje bij de Amino :{. Hopelijk kan men die nog even na sturen.
Mijn schoonvader heeft ook geen stickje (11 december aangesloten bij Telfort). Wordt die niet vanzelf opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is onlangs wel gebeurd bij mensen die al langer aangesloten zijn. Ik zou verwachten dat ze dat bij nieuwe pakketten er gewoon meteen bij doen.

Een webcare medewerker op Twitter vroeg me om het eens zo te proberen. Hij/zij verwachtte dat het voor mijn a140 niet nodig zou zijn. Nou weet ik niet of het kan zijn dat in de nieuwere a140's iets ingebouwd is ofzo.

Ik moet het iig nog proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik zal eens kijken of dat wellicht bij mijn schoonvader ook zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Het stickje is explicitiet voor de A140, bij de fabrikant kan ik niet anders nagaan dat zonder deze stick timeshift niet werkt op de a140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Ik heb de afstandsbediening van de A140 zo ingesteld dat ik deze alleen nodig heb om de tv (samsung eu40es5500) en de Amino te bedienen.

Het probleem is echter wanneer ik de tv op standby zet en daarna weer aan dan staat de input op "kabel" ipv "HDMI1".

Heb alle codes al geprobeerd maar ze geven allemaal hetzelfde resultaat.

Met de AB van de tv heb ik dit issue niet.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat zit in de TV. Je moet in je Samsung in het verborgen menu gaan. Daar even zoeken en selecteren dat de TV bij opstarten begint op HDMI 1.

Google even voor jouw TV op Samsung en Hotelmode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 18:30

mb1

marigo schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 09:21:
Ik heb de afstandsbediening van de A140 zo ingesteld dat ik deze alleen nodig heb om de tv (samsung eu40es5500) en de Amino te bedienen.

Het probleem is echter wanneer ik de tv op standby zet en daarna weer aan dan staat de input op "kabel" ipv "HDMI1".

Heb alle codes al geprobeerd maar ze geven allemaal hetzelfde resultaat.

Met de AB van de tv heb ik dit issue niet.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Google eens op hotelmodus voor je TV

Wat betreft de pauzestick, ik had em ook niet, Telfort heeft mij verteld dat ze in batches verstuurd werden, maar dat ik de stick voor 1 januari, toch echt in huis moest hebben, even bellen dus, dan wordt deze nagestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
@Barre73 en mb1,

Thx ik ga ff zoeken; top!

Edit: 't is gelukt via het service menu om de opstart input op hdmi1 te zetten.

[ Voor 47% gewijzigd door marigo op 17-01-2015 15:22 . Reden: gelukt! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:34
Barre73 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:32:
[...]
Je kan Telfort bellen en vertellen dat je op het nieuwe Telfort platform over wil. Jij hebt je verhuizing nog op het oude aanbod gekregen. Nieuwe platform is gelijk aan je Telfort ADSL (min of meer). Dus met Experiabox en Motorola (of Arcadyan) decoders.
Ow maar ik ben verder wel tevreden hoor. Het was meer een observatie. En ik vind het ideaal dat ik mijn eigen routers kan gebruiken ipv een Experiabox.

Plus ik heb mijn hele netwerk net mooi ingericht met vlan's voor IPTV enz, als ik op het nieuwe platform overstap kan ik dat allemaal vast weer gaan veranderen, mooi niet dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Het lukt mij niet om mijn xbox 360 goed aan te sluiten zodat hij een goede verbinding heeft met xbox live.

Wat gedaan met Xbox?
Ik heb inmiddels een vast ip adres opgegeven en dns servers ingesteld. DNS zou volgens de telfort site op 8.8.8.8 moeten staan en 8.8.4.4 als 2e optie.

Wat gedaan met modem?
Het gaat om de WLR-4004 van telfort. Ik heb hier Upnp aanstaan. Voor de rest heb ik gekeken of NAT aanstaat en dit is het geval

Als test ook de firewall uitgezet maar heeft geen gevolg

Wat is het gevolg?
Bij de netwerk test geeft hij netjes verbinding weer maar geeft aan deze als moderate te kwalificeren.

Hulpvraag:

Wie herkent bovenstaande en kan me helpen met de modem instellingen?

[ Voor 20% gewijzigd door xxxMaverick op 17-01-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Aangesloten via wifi neem ik aan? Dan zou je bedraad kunnen proberen of een andere positie van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Rallye schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:40:
Aangesloten via wifi neem ik aan? Dan zou je bedraad kunnen proberen of een andere positie van de router.
Net bedraad geprobeerd, precies dezelfde problemen. Lijkt toch niet 100% verbinding te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder verwijzing naar Nick39 in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17":
Telfort biedt geen analoge tv meer na vernieuwen abonnement door de klant.

Ook bij een verhuizing naar een adres in een gebied waar Telfort glasvezeldiensten aanbiedt, krijgt de klant direct de nieuwe abonnementsvorm aangeboden. Alleen dan - en dus niet bij eigen besluit om op hetzelfde woonadres naar de nieuwe abonnementsvorm over te stappen - kan men bij Telfort het verzoek indienen om analoge tv te behouden.

Helaas snapt ook totaaltv het verschil tussen Digitaal Video Broadcasting en analoog niet, maar goed ;)

Overigens lijkt me het verdwijnen van CATV niet het enige gevolg. Ook het onbruikbaar worden van de (veelal in eigendom verkregen) Amino's zal een consequentie zijn.
Jammer dat daar geen aandacht aan wordt besteed ...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04:52
Er is nu nog geen aandacht voor omdat degene die alles laat zoals het is, er geen last van heeft. (En waarschijnlijk niet eens weet dat dit speelt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Wederom onduidelijkheid dus. Volgens mij is het alleen een probleem als je over zou stappen naar 200Mb. Die wordt namelijk niet bij het "oude" Amino-pakket geleverd. Voor andere aanbiedingen zou moeten gelden wat Stephen op het Telfort-forum zei (zie ook het commentaar): ook onder het oude pakket kun je wijzigingen aanbrengen zonder coax te verliezen.

TVtotaal lijkt te verwijzen naar de combinatie "nieuw" pakket (dus met Motorola's etc.) en coax. Dat is inderdaad niet mogelijk. Ik word wel enigszins wanhopig van de communicatie van Telfort: er ligt toch ergens een besluit wat mogelijk is en wat niet? Waarom publiceer je dat niet gewoon, maar maak je je afhankelijk van fora en gespecialiseerde media?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Goed, het pauze stick verhaal.....

Ik heb vanavond even de A140 uitgeprobeerd. En tot mij verbazing werkte het pauzeren dus wel degelijk!

Dus ik nog even kijken, om te beginnen op de doos aar de A140 in werd geleverd (een soort voor Telfort customized doos met sleeve eromheen). Op die doos zat ook een etiket. En daar stond o.a. op: "USB memory PLTV. Prepack 3 Amino + USB".

Dus ik nog een keer goed naar de Amino kijken. En "verrek, ik zie geen USB poort! :? Oh wacht, er is iets klein frutseligs wat al IN de USB poort zit! |:( "

De stick zat er dus wel degelijk bij maar ik had er niet aan gedacht dat die dingen, zeker als ze een capaciteit voor slechts een uurtje hoeven te hebben, heel klein kunnen zijn :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor Telfort: een vergrootglas in het welkomstpakket ;)
Maar goed dat het werkt, jij bent zonder dat je klant bent al verder dan ik als wel-klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:D.

Overigens, leuk detail: De A140 'liegt' gewoon keihard dat ie gaat opnemen, als je op opnemen drukt. Ook kan je gewoon opnamen plannen in de EPG. Alleen er verschijnt dus niets in je lijst met opnamen (procenten van je beschikbare ruimte loopt echter wel op).

Ach ja, nog ff geduld tot 16 feb :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wie maakt hier nog meer gebruik van IPV6 via 6rd van Telfort / ITNS?

Bij m'n schoonouders in Ermelo, die ook op Telfort Glasvezel zitten met een Sitecom WLR-4004 routertje, is sinds gisteravond voornamelijk Google niet meer te bereiken. Maar soms ook weer wel. Het is een beetje mazzel hebben.

Als ik IPV6 in hun Sitecom disable (wat voor hun voorlopig prima is), dan lijkt het wel normaal te werken.

Ik vroeg me dus af of meer mensen op dit moment problemen hebben met de ipv6 connectiviteit.

Zelf draai ik op dit moment via een he.net tunneltje dus is het wat moeilijker te checken (dan moet ik alles weer anders configureren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er zijn er meer die er last van hebben en niet alleen bij Telfort -> http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=2360847

Overigens, sinds wanneer doet Telfort aan IPv6? Ik maak nog altijd gebruik van mijn HE-tunnel.

edit: En had het hier ook gemeld: Raven in "Het grote IPv6 topic"

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 18-01-2015 20:33 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ah ja, in dat topic zit ik zelf ook |:(. Maar ging er vooralsnog eigenlijk van uit dat het een ITNS specifiek issue zou zijn.

Ja, sinds geruime tijd biedt ITNS op deze manier IPv6 aan :).

Overigens ben ik nog niet helemaal tevreden met dat he.net tunneltje. Zit op hun Amsterdam endpoint en ervaar geregeld packet drops (haperende SSH verbindingen naar 2 VPS providers, haperende connecties met Google services los van het probleem wat ik hierboven meldde, etc. ) .

Pagina: 1 ... 14 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20