Bedankt voor de info. Ik heb zelf twee powerlines op de zolder, maar deze doen niet meer opperbest. Ik had gehoopt dat de Devolo wifi powerlines tv en draadloos internet (wifi) kan combineren. Dus bedraad voor de Amino ontvanger en wifi voor internetchim0 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 05:12:
[...]
Nee, het werkt zo: je sluit één adapter aan op je router en één op je PC en of dat nou bekabeld of draadloos is, maakt niet uit. Die draadloze adapter hoef je alleen maar ergens op zolder in het stopcontact te stoppen en dan fungeert ie als een soort draadloos access point. Je verbindt dan met je laptop via Wi-Fi op die draadloze adapter. De verbinding tussen die draadloze adapter en de router gaat gewoon via het stroomnet, net als bij een bekabelde adapter (UTP).
Voorbeeld: als je een PC en een laptop hebt (of tablet of smartphone of wat dan ook met Wi-Fi), heb je dus in totaal drie adapters nodig. Eén op de router, één op de PC en een draadloze "los" voor de laptop. De laptop maakt dan verbinding via Wi-Fi met de draadloze adapter.
[...]
Prima hier (Dordrecht). Van de XS4ALL FTP server:
[...]
Conclusie is dan dat je in feite 4 powerlines moet hebben. 2 voor tv en 2 voor internet. Of zijn er mogelijkheden om VLAN op een powerline te doen? Ik zie namelijk dat er powerlines zijn met switch functie, maar of er VLAN mogelijkheden zijn?