[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 13 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:00
chim0 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 05:12:
[...]

Nee, het werkt zo: je sluit één adapter aan op je router en één op je PC en of dat nou bekabeld of draadloos is, maakt niet uit. Die draadloze adapter hoef je alleen maar ergens op zolder in het stopcontact te stoppen en dan fungeert ie als een soort draadloos access point. Je verbindt dan met je laptop via Wi-Fi op die draadloze adapter. De verbinding tussen die draadloze adapter en de router gaat gewoon via het stroomnet, net als bij een bekabelde adapter (UTP).

Voorbeeld: als je een PC en een laptop hebt (of tablet of smartphone of wat dan ook met Wi-Fi), heb je dus in totaal drie adapters nodig. Eén op de router, één op de PC en een draadloze "los" voor de laptop. De laptop maakt dan verbinding via Wi-Fi met de draadloze adapter.

[...]

Prima hier (Dordrecht). Van de XS4ALL FTP server:

[...]
Bedankt voor de info. Ik heb zelf twee powerlines op de zolder, maar deze doen niet meer opperbest. Ik had gehoopt dat de Devolo wifi powerlines tv en draadloos internet (wifi) kan combineren. Dus bedraad voor de Amino ontvanger en wifi voor internet :'(

Conclusie is dan dat je in feite 4 powerlines moet hebben. 2 voor tv en 2 voor internet. Of zijn er mogelijkheden om VLAN op een powerline te doen? Ik zie namelijk dat er powerlines zijn met switch functie, maar of er VLAN mogelijkheden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:43
VLAN op één powerline tracé (dus met 2 adapters) gaat natuurlijk prima maar dan wel met 2 managed switches. Eentje aan het begin en eentje aan het eind. Is niet niet anders dan wanneer er maar 1 UTP kabel beschikbaar is en er eigenlijk 2 nodig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 11-01-2015 12:55 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Laatst online: 14-09 22:00
Barre73 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:54:
VLAN op één powerline tracé (dus met 2 adapters) gaat natuurlijk prima maar dan wel met 2 managed switches. Eentje aan het begin en eentje aan het eind. Is niet niet anders dan wanneer er maar 1 UTP kabel beschikbaar is en er eigenlijk 2 nodig zijn.
Ik heb in de meterkast 1 managed switch van Netgear en 1 in de woonkamer. Heb geen zin om nog 1 op de zolder aan te schaffen, maar gehoopt dat een powerline met 1 of 2 uitgangen als managed kan gebruiken. Dat zou wel een ideaal zijn >:) wishfull thinking 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:23
trangelang schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:18:
[...]

Ik heb in de meterkast 1 managed switch van Netgear en 1 in de woonkamer. Heb geen zin om nog 1 op de zolder aan te schaffen, maar gehoopt dat een powerline met 1 of 2 uitgangen als managed kan gebruiken. Dat zou wel een ideaal zijn >:) wishfull thinking 8)
Dit misschien wat?

playon1955 in "Devolo dLan 500 duo i.c.m. internet en TV ( glasvezel )"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Okee, ik ben zojuist overgestapt van Ziggo, naar Telfort glasvezel :)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik kan er zo niets over terugvinden, maar kan ik als bestaande klant upgraden naar 200Mbit en gewoon DVB-C houden?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

albino71 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:56:
Ik kan er zo niets over terugvinden, maar kan ik als bestaande klant upgraden naar 200Mbit en gewoon DVB-C houden?
Nee, staat hier al eerder genoemd.
Die 200 Mbit upgrade is om je over te halen, dan wordt het over een jaar makkelijker om analoog/dvb-c uit te faseren (en daar willen ze natuurlijk zsm van af)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik zou DVB-C alleen opgeven als hier een echte provider keuze komt (Solcon fiber o.i.d.)
De meeste hier hebben een 50Mbps abonnement en willen hun Analoog/DVB-C echt niet missen, schaffen ze Analoog/DVB-C af dan gaan er een hoop naar de kabel terug.

[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 12-01-2015 14:08 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gewoon DVB-C gebruiken dan heb je al dit soort geklooi niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:53
fast-server schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:08:
Ik zou DVB-C alleen opgeven als hier een echte provider keuze komt (Solcon fiber o.i.d.)
De meeste hier hebben een 50Mbps abonnement en willen hun Analoog/DVB-C echt niet missen, schaffen ze Analoog/DVB-C af dan gaan er een hoop naar de kabel terug.
Staar je niet blind op Fiber en Solcon.

Die zijn voor Analoog/DVB-C aanbieden ook gewoon afhankelijk van ITNS.

En op het moment dat de wholesalecontracten met die partijen vervallen, dan gaat het écht uit.

Solcon en Fiber werken ook beiden al aan eigen IPTV platformen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
fast-server schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:08:
Waarom zo vasthouden aan DVB-C?
Ik wilde om die reden overstappen op Telfort, helaas geldt het niet meer voor nieuwe klanten...

Maar... Avondje druk gemaakt met een trekveer en ik heb nu in iedere kamer IP liggen...

Goed voor de toekomst. Waarom zou ik ooit weer terug willen naar Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je veel meer HD zenders hebt bij Ziggo dan bij Telfort of KPN?

KPN en Telfort geven geeneens SBS9 in HD door. De kabelaars wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:34:
Omdat je veel meer HD zenders hebt bij Ziggo dan bij Telfort of KPN?

KPN en Telfort geven geeneens SBS9 in HD door. De kabelaars wel.
Nog nooit van SBS9 gehoord :)

En kwestie van tijd...

Glasvezel is de toekomst, ben ik van overtuidgd :)

[ Voor 8% gewijzigd door BlakHawk op 12-01-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28
SBS9 is ook maar een flutzender (IMHO), zou daar zelf m'n keuze voor een provider niet op laten afhangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan wel zo zijn, maar ik vind het opvallend dat het aanbod zo karig is bij veel glasvezelproviders, terwijl juist de ruimte onbeperkt is met IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:24:
[...]

Ik wilde om die reden overstappen op Telfort, helaas geldt het niet meer voor nieuwe klanten...

Maar... Avondje druk gemaakt met een trekveer en ik heb nu in iedere kamer IP liggen...

Was DVB-C maar het enige verschil met het nieuwe pakket

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

eymey schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:21:
[...]

Staar je niet blind op Fiber en Solcon.

Die zijn voor Analoog/DVB-C aanbieden ook gewoon afhankelijk van ITNS.

En op het moment dat de wholesalecontracten met die partijen vervallen, dan gaat het écht uit.

Solcon en Fiber werken ook beiden al aan eigen IPTV platformen.
Zou de stekker er dan over een paar jaar helemaal uitgaan bij KPN-ITNS...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:57:
Was DVB-C maar het enige verschil met het nieuwe pakket
Hahaha, ben net overgestapt... Vertel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@dfrenner:

* Niet meer de HD-zenders op de logische plekken
* Niet meer de mozaiekfunctie (ja, die gebruiken we hier nog wel eens)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Niet meer lokaal opnemen
* Lastiger om eigen apparatuur (router, server) te gebruiken
* Duurder voor mensen met meerdere TV's om 'gewoon' TV te kijken (meer ontvangers huren)

En als mogelijke 'gevolgschade': minder verkoopwaarde van je woning wanneer je overal de coax uit de muur hebt getrokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:47
Vast zitten aan de kanaal programmering van je ISP. :'(

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Die laatste snap ik niet. Dat was bij Telfort oud juist zo. Kan me niet herinneren dat je daar kanaalnummers kon aanpassen of zelfs maar een favorietenlijst kon maken.
Dat kan bij Telfort nieuwe wel (als het tenminste gelijk is aan KPN)

Voordeel: flexpoorten op de Experiabox
Geen eigen router meer nodig (ja, dat is voor sommigen een voordeel)
Overal TV kijken met een werkende app en ook gewoon op je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
[...]

Omdat sommige mensen de TV mooi plat op de muur hebben hangen, met IPTV heb je er 3 kabels en een kastje bij welke ook weer op een schapje moet (ziet er niet uit)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Vanwege de vrijheid en de mogelijkheden die het biedt en zonder de dwingelandij van een provider die bepaalt wat jij waar en wanneer mag zien.

Voor mij is het doodsimpel:
Zodra geen enkele Glasvezelaar meer DVB-C levert dan stap ik over naar UPC. Stopt die ook dan neem ik nog liever Sat dan de dictatuur van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:04:
[...]

Hahaha, ben net overgestapt... Vertel :)
Nieuwe pakket is een KPN cloon.

Geen Amino platform voor tv maar die van KPN zelf
HD zenders zitten tot nu toe op 701.... 7 Mbit en 661 .... 13 Mbit op 1 tm 10 zitten gewoon SD streams
Opnemen alleen in de cloud (KPN cloud kan alleen EPG opnames plannen en geen vrij blokken tot 5 uur zoals bij het Amino platform.

Geen vrij keuze meer van de router maar vermoedelijk een experiabox van KPN. De V8 van KPN kan wel bridge mode maar dan ben de flexpoorten wel kwijt. flexpoorten iptv en internet over 1 UTP kabel. En in bridge mode geeft Telfort geen ondersteuning meer

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 10:41
Weet iemand of bij de nieuwe abonnementen met kpn opzet poort 25 inkomend geblokeerd wordt? Dit i.v.m eigen mailserver, uitgaand via smarthost is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:39:

Overal TV kijken met een werkende app en ook gewoon op je laptop.
De nieuwe app van KPN-ITNS. ondersteund volgens mij veel meer andriod tablets dan van KPN en de streams zijn inderdaad wel op de PC te bekijken. Maar dat zou je eventueel ook met andriod emulator kunnen doen op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn00pN00b schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:45:
Weet iemand of bij de nieuwe abonnementen met kpn opzet poort 25 inkomend geblokeerd wordt? Dit i.v.m eigen mailserver, uitgaand via smarthost is geen probleem.
Als internet wordt geleverd zoals bij Telfort ADSL staat alles dicht (in/uit) en staat mogelijk je ip ook nog spamlijst zoals bij KPN .

Bij het oude pakket (KPN-ITNS) staat inkomend wel open en moet uitgaand via smarthost en staat je ip niet op de spamlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
eymey schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:20:
@dfrenner:

* Niet meer de HD-zenders op de logische plekken
* Niet meer de mozaiekfunctie (ja, die gebruiken we hier nog wel eens)
Ja, die logische plekken is even irritant, maar volgens mij heeft KPN aangegeven dat aan te gaan pakken op een forum. (van horen zeggen)
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:26:
* Niet meer lokaal opnemen
* Lastiger om eigen apparatuur (router, server) te gebruiken
* Duurder voor mensen met meerdere TV's om 'gewoon' TV te kijken (meer ontvangers huren)

En als mogelijke 'gevolgschade': minder verkoopwaarde van je woning wanneer je overal de coax uit de muur hebt getrokken ;)
Niet meer lokaal opnemen is niet perse een nadeel, want ik heb nu twee recorders, maar kan niet boven iets kijken wat ik beneden op heb genomen. Straks wel...
Daarnaast heb ik nu al vaker wat errors tijdens pauzeren en terugkijken wat erop duidt dan mijn harddisken tegen het einde aan het lopen zijn...

Eigen aparatuur, kun je toch nog steeds doorpoorten, alleen op andere poortnummers? Dat had ik ten minste begrepen van de persoon aan de telefoon.
Iemand ervaring met een nas, en photostation op nieuwe situatie van Telfort?

Gevolgschade van geen Coax 8)7
En de meerwaarde van overal UTP dan? Ik ga iook maar even een mooi patchpanel aanschaffen en netjes in de meterkast wegwerken. Alles op het patchpanel en vanuit daar doorpatchen naar router/switch.

Glasvezel is hoe dan ook de toekomst, er komt een tijd dat niemand meer Coax gebruikt. Ziggo gaat in de toekomst ook echt glasvezel aanbieden, mark my words.

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 12-01-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Maar kpn komt straks met iptv zonder kastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:57:
Maar kpn komt straks met iptv zonder kastje
Lachen (maar niet heus), dat is gewoon CI+. En dan kan KPN zelfs bepalen of jij reclames mag kippen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ dfrenner:
Je vroeg naar de verschillen, dus ik vulde er een paar aan. Ik geef er (nu ;) ) geen waarde-oordeel aan wat er een verbetering is en wat niet).
dfrenner schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:39:
[...]

Glasvezel is hoe dan ook de toekomst, er komt een tijd dat niemand meer Coax gebruikt. Ziggo gaat in de toekomst ook echt glasvezel aanbieden, mark my words.
Uh huh ... eerst zien, dan geloven. Vooralsnog zegt UPC c.s. dat glasvezel tot in de meterkast nergens voor nodig is omdat hun netwerk al voor 90 % verglaasd is. Ze kunnen nu dus niet meer overgaan tot het aanbieden van FttH zonder daarmee toe te geven dat ze zelf de kluit hebben belazerd ;)

.
Barre73 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:39:
Die laatste snap ik niet. Dat was bij Telfort oud juist zo. Kan me niet herinneren dat je daar kanaalnummers kon aanpassen of zelfs maar een favorietenlijst kon maken.
Dat kan bij Telfort nieuwe wel (als het tenminste gelijk is aan KPN)
[...]
In mijn beleving kan dat bij DVB-C wel (met een beetje goochelen of googelen), wanneer je een niet-standaard set instellingen gebruikt. Je kan dan kanaal 101 gewoon op 1 krijgen en kanaal 70 op 12 bijvoorbeeld. Ook kan je bij veel TV's favorieten opgeven.
En ook bij het Amino platform is het voor zover ik weet niet geheel onmogelijk wanneer je per sé wil en zelf wat weet te rommelen met DHCP etc. Maar dat is iig geen ondersteunde functionaliteit.
Overigens is het mozaiek gebeuren iets dat tot een vergelijkbaar resultaat leidt (nl snel beschikbare 'snelkoppelingen' naar eigen voorkeurszenders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:09:
[...]

Lachen (maar niet heus), dat is gewoon CI+. En dan kan KPN zelfs bepalen of jij reclames mag kippen of niet.
maar dat is bij de kabelaars net zo als je ook de extra zender pakketten afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:38:
[...]

maar dat is bij de kabelaars net zo als je ook de extra zender pakketten afneemt.
Nee hoor. Bij UPC kijk ik gewoon DVB-C zonder CI/CI+. Lekker alle kanalen op eigen plek (gewoon in TV instellen) zelf opnemen en veel meer. En belangrijkste: geen nieuwe kabels aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Maar dan heb je geen interactieve tv bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

En geen HD... (Op Ned 1, 2 en 3 na)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Maar weet iemand iets van ci+ 1.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:56:
Maar dan heb je geen interactieve tv bij UPC.
Waarom zou ik interactieve TV willen hebben? Om de provider geld te laten verdienen met VOD? Als ik een film wil zien dan doe ik dat op men eigen manier en daar heb ik geen Internet/TV provider voor nodig.

HD? Wellicht zie je een verschil op een 50 of 60 inch TV. Ik heb een normaal huis met een normale huiskamer en daar staat een normale 40" TV waarnaar we op een normale afstand naar kijken. Als ik direct afwisselend naar hetzelfde HD en niet-HD kanaal kijk dan zie ik geen noemenswaardig verschil. En het aantal grassprieten bij een stilstaan beeld is niet relevant want TV is impliciet bewegend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

Moet zeggen dat wij vrij snel aan interactief gewend zijn geraakt;
- startgemist ( handig om bv het 8 uur journaal te starten nadat de kinderen op bed liggen)
- pauzeren van de uitzending ( en daarna de reclame skippen)
- aanbod van allerlei gratis vod content.

Zijn toch zaken die Ziggo niet wist te bieden.

Wij hebben nog wel het oude pakket dus met CI+, maar mocht dat vervallen zou dat geen ramp zijn.

Radio luisteren wij tegenwoordig niet meer analoog (TuneIn). En wij kijken dus eigenlijk alles via de settopbox wegens de eerder genoemde voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
radio luisteren is tegenwoordig streamen. Kan gewoon via je smartphone of tablet. En bovendien veel meer keus dan de kabel radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:58:
HD? Wellicht zie je een verschil op een 50 of 60 inch TV. Ik heb een normaal huis met een normale huiskamer en daar staat een normale 40" TV waarnaar we op een normale afstand naar kijken. Als ik direct afwisselend naar hetzelfde HD en niet-HD kanaal kijk dan zie ik geen noemenswaardig verschil. En het aantal grassprieten bij een stilstaan beeld is niet relevant want TV is impliciet bewegend beeld.
Ligt ook aan waar je naar kijkt. Ned1 HD met het journaal is 0 verschil (ja alleen het logo is scherper) maar kijk je naar RTL (waar ze wel in HD opnemen) dan zie je dat wel degelijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
En als je nu Telfort hebt weet ik niet hoe je naar hetzelfde kanaal in SD en HD kan kijken? Je krijgt automatisch het HD kanaal als je TV dat aankan. En een 40 inch TV moet dat wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet via DVB, dan kan je gewoon kiezen. Bovendien schijn je in WBA gebieden ook op iptv te kunnen kiezen, maar hoe daar ben ik nooit achter gekomen. Iets met de blauwe knop geloof ik.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ja dat klopt inderdaad. Op het mornent dat je naar een zender zapt en je ziet de mini EPG in beeld dan druk je de blauwe knop en kun je switchen van input.

Dat was ik al weer vergeten...

En wat DVB betreft: ik gebruikte dat ook op een kleinere TV waar de HD op 101, 102 en 103 zat. Maar het verschil met de SD was toch wel best zichtbaar hoor. Ben bang dat TonvH zijn ogen niet helemaal meer optimaal zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Barre73 op 12-01-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Het NOS journaal is nog steeds geen HD opname...

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik heb een 46" tv en kijk op 5 meter afstand. Het verschil is echt overduidelijk!

Het irritantste van Ziggo is de upload. In een tijd van delen, posten, video's uploaden en mensen die een nas aanschaffen is het gewoon veel te traag! De verhouding is nu 90/9. Die download boeit geen zak. Ik laat mijn nas met een 20mbit usenet abo automatisch content downloaden. Kunnen ze via kabel geen gelijke snelheden aanbieden? Zoals 50/50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
dfrenner schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 07:10:
Ik heb een 46" tv en kijk op 5 meter afstand. Het verschil is echt overduidelijk!
Inderdaad, mensen die beweren geen verschil te zien, mankeren echt iets aan hun ogen. Ik kan me in ieder geval geen televisie meer voorstellen zonder HD anno 2015. Alleen jammer dat niet alle zenders het zijn.
Het irritantste van Ziggo is de upload. In een tijd van delen, posten, video's uploaden en mensen die een nas aanschaffen is het gewoon veel te traag! De verhouding is nu 90/9. Die download boeit geen zak. Ik laat mijn nas met een 20mbit usenet abo automatisch content downloaden. Kunnen ze via kabel geen gelijke snelheden aanbieden? Zoals 50/50?
Nee, is totaal andere technologie. En over dat DVB-C, ik heb er niet veel verstand van, maar als het analoog is, is het logisch dat ze ervan willen als je glasvezel hebt met interactieve TV, dus ik snap niet wat iedereen loopt te zeuren? Je wilt toch naar de toekomst toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 08:21

duhuh

duh...

Na lang overwegen heb ik toch besloten om over te stappen en coax te laten vallen.

waarom
Kinderen keken altijd analoog tv op hun kamer. (uiteindelijk bleek het tv via uitzending gemist enz omdat dat beter beeld volgens hun geeft)
Coax bekabeling is toch aan vervanging toe hier dus waarom niet gelijk utp kabel trekken.
TV op hd bekijken tja makkelijk dat de 123enz gelijk hd zijn maar wij keken toch niet veel tv
de verhoging van down/up voor 4 euro meer vinden wij dan weer belangrijker dan 123en hd op de juiste plaats.
Tevens heb ik een harmony dus als ik 1 druk kan ik gelijk naar 701 enz.

[ Voor 0% gewijzigd door duhuh op 13-01-2015 08:29 . Reden: spel fautjes ]

nee gewoon nee en het blijft nee. nou vooruit ja dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

chim0 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:23:

Nee, is totaal andere technologie. En over dat DVB-C, ik heb er niet veel verstand van, maar als het analoog is, is het logisch dat ze ervan willen als je glasvezel hebt met interactieve TV, dus ik snap niet wat iedereen loopt te zeuren? Je wilt toch naar de toekomst toe?
Jeugd he, geen gezin en allemaal pubers in huis die hun eigen TV hebben enzo? Netjes snoeren wegwerken enzo hoeft ook niet ;)

Nu ff serieus, ik heb 5 tv's in huis, denk je nu echt dat ik voor elke tv 5 euro per maand ga betalen en daarvoor ook nog veel euro's ga investeren om in elke kamer UTP kabels te krijgen?
Nee, dat was dus de reden voor heel veel mensen om de keuze te maken voor een glasvezelprovider die daar ook analoog (en later als extraatje dvb-c) leverde. Sterker nog, in het begin toen dat er niet bij zet, kregen ze de klanten niet, die wilden niet, dus bleven weg, gevolg nergens werd de 40% gehaald (bij ons was het krap aan 30%). Pas toen analoog er bij kwam wilden mensen wel over naar glasvezel. Als ze dat gaan afschaffen geef ik je op een briefje dat heel veel mensen weer gillend terug gaan naar de kabelaars, want die upload is interessant voor iets van 5% van de klanten, de rest boeit dat niet, zolang het maar werkt.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Inderdaad, mensen die beweren geen verschil te zien, mankeren echt iets aan hun ogen. Ik kan me in ieder geval geen televisie meer voorstellen zonder HD anno 2015. Alleen jammer dat niet alle zenders het zijn.

[...]

Ananloog en dvb-c zijn twee verschillende dingen. Analoog is echt wat je vroeger had. Je stopte de coaxkabel achter in je TV en je liet je TV de zenders zoeken en dan zet je ze op de goede plek.Beeldkwalitiet: Mwah.....

DVB-C is Digital Video Broadcasting. Digitale TV via de coaxkabel. Dus precies dat wat de kabelaars ook gebruiken. Het zijn twee signalen in 1 kabel. Dat analoge signaal zou nog wel te verteren zijn voor de meesten denk ik. Maar dat het DVB-C signaal ook verdwijnt is voor veel mensen erg vervelend. Heel veel TV's hebben ingebouwde DVB-C decoders (CI modules) en dan hoefde je daar ook alleen maar de coaxkabel uit je modem in te steken, even paar nummertjes invullen en klaar: 45 digitale zenders op je TV zonder nieuwe kabels trekken. En zonder extra decoders,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:43
Dat is de spraakverwarring die Telfort etc. (ongewild???) veroorzaken: wat bij Telfort "analoog" heet is eigenlijk alle coax, dus analoge TV, DVB-C (dat bij upc, Ziggo etc. digitale TV heet) en analoge radio. Eigenlijk het meest gebruiksvriendelijke systeem voor TV: in de meest huizen liggen de kabels er al en alle TV's zijn zo ongeveer voorzien van de juiste tuner. Makkelijk om te zeggen: "ik kan mij voorstellen dat ze dat analoge eraf halen", maar dan haal je het meest gebruiksvriendelijke systeem (ook DVB-C en analoge radio) dus weg. Vandaar de tegenstand.

Voor Telfort/KPN (maar ook UPC/Ziggo) is het probleem dat ze doodsbang zijn om enkel een infrastructuur-aanbieder te worden, zonder content, een soort Prorail. Daar zit namelijk een veel kleinere winstmarge op. Daarom dringen ze de consument rare kastjes en nieuwe bekabeling op (KPN) of CI+ (UPC etc., als je HD wilt). Dat de klant (in het algemeen) geen behoefte heeft aan veel extra's, maar gewoon makkelijk wil kunnen kijken in een zo goed mogelijke kwaliteit, doorkruist het verdienmodel van de aanbieders. Dat dat sommige klanten juist richting Netflix of HBO dwingt is waarschijnlijk geen dreiging genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Telfort heeft de website nog niet helemaal op orde.

Heb je Interactieve TV via glasvezel? Dan kun je geen gratis Digitenne bestellen bij je abonnement. Dit is ook niet nodig: je ontvangt via je abonnement al standaard analoge en digitale televisie. Daarmee kun je op alle televisies in huis tv kijken.

http://www.telfort.nl/Per...ordelen-van-Digitenne.htm

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

En waar ze bij Telfort ook geen rekening mee houden is de goede ontvangst van Digitenne, die is er bij ons nl niet, zelfs met buitenantenne is het dramatisch, dus dat kan ook al niet als alternatief ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees regelmatig "... het is de toekomst". Laat nu IPTV (in elk geval op de wijze waar KPN een ieder toe dwingt) nu een perfect voorbeeld zijn van "Niet elke vooruitgang is een verbetering".

Het is heel simpel. Het verlies van flexibiliteit en mogelijkheden van DVB-C weegt niet op tegen de vermeende toekomst van IPTV en/of de vermeende kwaliteitsverbetering van bewegende beelden.

(en dan heb ik de bevoogding van de EB nog buiten beschouwing gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
GerkeP schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:31:
Jeugd he, geen gezin en allemaal pubers in huis die hun eigen TV hebben enzo? Netjes snoeren wegwerken enzo hoeft ook niet ;)

Nu ff serieus, ik heb 5 tv's in huis, denk je nu echt dat ik voor elke tv 5 euro per maand ga betalen en daarvoor ook nog veel euro's ga investeren om in elke kamer UTP kabels te krijgen?
Nee, dat was dus de reden voor heel veel mensen om de keuze te maken voor een glasvezelprovider die daar ook analoog (en later als extraatje dvb-c) leverde. Sterker nog, in het begin toen dat er niet bij zet, kregen ze de klanten niet, die wilden niet, dus bleven weg, gevolg nergens werd de 40% gehaald (bij ons was het krap aan 30%). Pas toen analoog er bij kwam wilden mensen wel over naar glasvezel. Als ze dat gaan afschaffen geef ik je op een briefje dat heel veel mensen weer gillend terug gaan naar de kabelaars, want die upload is interessant voor iets van 5% van de klanten, de rest boeit dat niet, zolang het maar werkt.
Maar kun je die kastjes niet gewoon tweedehands kopen en aansluiten dan?
5 euro per maand is huur...

Daarnaast heeft utp doortrekken naar alle kamers nog veel meer andere voordelen. Netflix, smart tv om er maar even twee te noemen... Steeds meer mensen stappen ook voor boven over op smart tv en netflix in bed kijken is toch wel erg makkelijk.

Het is niet voot 5% van de mensen interessant...
95% van de mensen denken dat ze alleen een hoge download nodig hebben en dat de upload niet boeit.

In de praktijk is de hoge download echt onzin. 90% van de mensen download via wifi. Ik haal over wifi niet meer dan 50 mbit, als ik boven zit, zakt het tot een dramatische 4 mbit...

Alleen mijn nas download met de volle 7,2MB per seconde. Dat doet hij een uurtje en ik kan weer een week vooruit.... Aangezien ik ben overgestapt op 20mbit usenet, heb ik niets aan 90 of 180 mbit down... Ik durf te wedden dat 99% van de gebruikers die download bij lange na niet gebruikt.

Terwijl ik mijn nas wel als vervanger van de veel te krap bemeten icloud en dropbox gebruik... Ook vaak kijk ik terug, muziek streamen vanaf mijn nas en straks met 50/50 hoop ik ook films te kunnen streamen vanaf mijn nas naar buiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik heb overal al Netflix Plex etc, gewoon draadloos, en dat werkt perfect, daar heb ik geen kabels voor nodig ;)
Daarnaast draai ik TV-Headend op Synology, waardoor ik dus iedereen TV kan aanbieden over de wifi op zijn/haar laptop/tablet/telefoon. De input voor TV-Headend is ongecodeerd DVB-c en dat werkt ook heel goed.
Inmiddels ben ik overgestapt op Xs4all voor Internet/telefonie en ben ik terug naar Ziggo voor TV. Gelukkig gaan die binnenkort dvb-c zonder smartcard aanbieden.

Dat overstappen was niet nodig geweest als ze bij XMS (nu dus Telfort) al het goede niet om zeep hadden geholpen. Ik heb vast ip nodig, geen optie meer bij XMS/Telfort, dus ik moest wel weg, analoog DVB/C is dus het volgende wat om zeep gaat.

En vwb Wifi, ik haal gewoon 240 Mbit met mijn Unifi apparatuur, dus bedrading is niet nodig op die manier ;)

[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 13-01-2015 11:36 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
GerkeP schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:35:
Ik heb overal al Netflix Plex etc, gewoon draadloos, en dat werkt perfect, daar heb ik geen kabels voor nodig ;)
Daarnaast draai ik TV-Headend op Synology, waardoor ik dus iedereen TV kan aanbieden over de wifi op zijn/haar laptop/tablet/telefoon. De input voor TV-Headend is ongecodeerd DVB-c en dat werkt ook heel goed.
Inmiddels ben ik overgestapt op Xs4all voor Internet/telefonie en ben ik terug naar Ziggo voor TV. Gelukkig gaan die binnenkort dvb-c zonder smartcard aanbieden.

Dat overstappen was niet nodig geweest als ze bij XMS (nu dus Telfort) al het goede niet om zeep hadden geholpen. Ik heb vast ip nodig, geen optie meer bij XMS/Telfort, dus ik moest wel weg, analoog DVB/C is dus het volgende wat om zeep gaat.

En vwb Wifi, ik haal gewoon 240 Mbit met mijn Unifi apparatuur, dus bedrading is niet nodig op die manier ;)
Overigens zie ik het probleem niet...
Als ik weer overstap op ziggo ooit, dan trek ik toch weer coax... Avondje werk, minimaal een jaar plezier van :)

Denk dat het meerendeel van de Ziggoabonees gewoon dat Ubee onding gebruiken... Dat heeft een bereik van niks, dus de hele 90/180 mbit download slaat gewoon nergens op...

Mijn Synology kan met 220MB per seconde lezen en 180MB per seconde schrijven, over wifi kom ik niet verder dan 5MB.
Bedraad haal ik gewoon een nette 80MB/s.

Uiteindelijk blijft bedraad beter, stabieler en sneller.

Ik had netflix ook altijd over wifi en op dezelfde etage gaat het prima, soms traag met laden, maar boven is het onmogelijk met dat Ziggo Ubee ding...

Maar we hebben dan ook wel een moderne geisoleerde woning... Dat Ubee ding lijkt heel veel moeite met gewapend beton te hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Zoals al aangegeven, ik gebruik Unifi apparatuur, constante dekking in het hele huis en ook daarom heen.
Ik gebruik zeker geen internetdiensten van Ziggo ;)
En ik heb ook een moderne goed geïsoleerde woning.
En omdat ik vrijheid wil in de gebruikte apparatuur gebruik ik natuurlijk alleen maar eigen apparatuur ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 07:10:
De een ziet het wel of vindt het wel belangrijk, de ander ziet het niet of vindt het niet belangrijk.

Maar kunnen we alsjeblieft stoppen met dat communiceren alsof we de absolute waarheid weten?
Niets 'is', het meeste wordt gevonden. En is dus persoonlijk.

Mij overtuigen van jouw smaak heeft geen zin, dus begin er gewoon niet aan. En al helemaal niet met uitroeptekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
En over dat DVB-C, ik heb er niet veel verstand van, maar als het analoog is, is het logisch dat ze ervan willen als je glasvezel hebt met interactieve TV, dus ik snap niet wat iedereen loopt te zeuren? Je wilt toch naar de toekomst toe?
Een vrijblijvende suggestie: doe geen al te stellige uitspraken doet (met kwalificaties als 'zeuren') zonder dat je weet waar je het over hebt (zoals je zelf zegt).
Je maakt jezelf een beetje belachelijk op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
dfrenner schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:29:
[...]
Maar kun je die kastjes niet gewoon tweedehands kopen en aansluiten dan?
5 euro per maand is huur...
Nee die decoders kun je niet tweedehands kopen en als je ze al vind dan moet je nog steeds een smartcard huren a 5 euro per maand per decoder/smartcard bij Telfort/KPN. Je zult daarvoor een smartcard moeten huren inclusief decoder al is KPN/Telfort blijkbaar wel bezig met de mogelijkheid om alleen smartcard d.m.v. CI+ te gebruiken.

Het is een hele domme zet van Telfort om DVB-C en analoge radio af te schaffen. Het is voor mij een must op de slaapkamers bij UPC en scheelt mij veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:12:
[...]

Een vrijblijvende suggestie: doe geen al te stellige uitspraken doet (met kwalificaties als 'zeuren') zonder dat je weet waar je het over hebt (zoals je zelf zegt).
Je maakt jezelf een beetje belachelijk op deze manier.
offtopic:
Nu heb je twee mensen achter elkaar gequote en ze verteld hoe ze zich moeten gedragen. Mijn suggestie naar jou: niet doen en on-topic blijven.

Ze zullen niet voor niks van dat DVB-C af willen. En als mensen ontevreden zijn, gaan ze toch naar een ander? Ik ben in ieder geval blij dat ik overal UTP heb liggen en geen COAX.

[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 13-01-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je suggestie. Misschien nog eens goed lezen (schijnt moeilijk te zijn)?
Ik vertel niemand hoe ze zich moeten gedragen, ik verzoek ("Maar kunnen we alsjeblieft stoppen...") en doe "Een vrijblijvende suggestie".

En inderdaad, het gebrek aan kennis is soms storend bij mensen die tegelijk wel een stevige opinie naar buiten brengen (bijvoorbeeld dat anderen aan het zeuren zijn).
Digital Video Broadcasting is (natuurlijk!) niet analoog, en wordt geleverd via een separate vezel (dus waarom is het het logisch "dat ze ervan willen" (waarbij ik aanneem dat je 'er vanaf' bedoelt))?

Verder zie ik niet zo goed in hoe een discussie over een Telfort product in een Telfort draadje off-topic zou zijn...

/edit:
chim0 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:21:
[...]

Ze zullen niet voor niks van dat DVB-C af willen.
Kennelijk weet je zelf de reden ook niet. Toch vreemd dat je het een paar minuten geleden nog 'logisch' vond dan.
Ik ben in ieder geval blij dat ik overal UTP heb liggen en geen COAX.
En die vrijheid heb je natuurlijk. Vanzelfsprekend mag je gelukkig worden van iets dat je niet hebt.
Net zo goed als anderen de vrijheid hebben om gelukkig te zijn met hun coax kabeltjes, FM radio's en DVB-C tuners. Is het nou echt zo moeilijk om te aanvaarden dat verschillende mensen verschillende belangen hebben en andere afwegingen maken?

offtopic:
En echt off-topic: waarom schrijf je coax met hoofdletters? Waar zij die letters een afkorting van?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:09:
De een ziet het wel of vindt het wel belangrijk, de ander ziet het niet of vindt het niet belangrijk.

Maar kunnen we alsjeblieft stoppen met dat communiceren alsof we de absolute waarheid weten?
Niets 'is', het meeste wordt gevonden. En is dus persoonlijk.

Mij overtuigen van jouw smaak heeft geen zin, dus begin er gewoon niet aan. En al helemaal niet met uitroeptekens.
Je haalt twee dingen door elkaar.

1: Is het verschil tussen HD en niet HD zenders duidelijk zichtbaar op een full HD tv?
2: Vind je dat belangrijk?

Punt één is meetbaar en dus om te zetten in een absolute waarheid...
Punt twee is inderdaad persoonlijk en voor een ieder zelf te bepalen...

Sinds enige tijd worden RTL 4 en andere ook echt in 1080P uitgezonden. Oftewel, het verschil in HD en niet HD zenders is net zo goed merkbaar als het verschil tussen DVD en blu-ray kwaliteit...

Het verschil is duidelijk te zien, maar of je het belanfgrijk genoeg vind om over te stappen op blu-ray is een persoonlijke afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
chim0 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:21:
offtopic:
Nu heb je twee mensen achter elkaar gequote en ze verteld hoe ze zich moeten gedragen. Mijn suggestie naar jou: niet doen en on-topic blijven.

Ze zullen niet voor niks van dat DVB-C af willen. En als mensen ontevreden zijn, gaan ze toch naar een ander? Ik ben in ieder geval blij dat ik overal UTP heb liggen en geen COAX.
Ik ben blij dat ik nu overal (woonkamer en iedere slaapkamer) een mooie walloutlet met 2xutp heb geplaatst en daar 1x coax voor op heb geofferd.

Volgende stap is een patchpaneel op de kop tijkken, om het op een nette manier af te werken in de meterkast :)

Dan een grote switch aanschaffen en gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:06:
[...]

Je haalt twee dingen door elkaar.

1: Is het verschil tussen HD en niet HD zenders duidelijk zichtbaar op een full HD tv?
2: Vind je dat belangrijk?

Punt één is meetbaar en dus om te zetten in een absolute waarheid...
Punt twee is inderdaad persoonlijk en voor een ieder zelf te bepalen...

Sinds enige tijd worden RTL 4 en andere ook echt in 1080P uitgezonden. Oftewel, het verschil in HD en niet HD zenders is net zo goed merkbaar als het verschil tussen DVD en blu-ray kwaliteit...

Het verschil is duidelijk te zien, maar of je het belanfgrijk genoeg vind om over te stappen op blu-ray is een persoonlijke afweging.
Terecht punt!
Overigens zijn de uitzendingen bij mijn weten in 1080i en niet p.

Misschien zijn het de uitzendingen waar ik naar kijk (meestal uitzendingen met nieuwswaarde, praktisch nooit films etc) , maar ik ervaar meestal geen verschil. Of dat nou komt doordat ik het fysiek niet zie of doordat ik het mentaal niet zie, kan ik zelf niet beoordelen.
Af en toe start ik de Amino op om eens te kijken wat HD voor toegevoegde waarde heeft, maar bij Nieuwsuur, Pauw, Tan etc zie ik geen verschil.
En dus maar weer terug naar de tuner in de TV.

Overigens zag ik het verschil wel bij Formule 1 toen dat nog op RTL 7 werd uitgezonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:19:
Terecht punt!
Overigens zijn de uitzendingen bij mijn weten in 1080i en niet p.

Misschien zijn het de uitzendingen waar ik naar kijk (meestal uitzendingen met nieuwswaarde, praktisch nooit films etc) , maar ik ervaar meestal geen verschil. Of dat nou komt doordat ik het fysiek niet zie of doordat ik het mentaal niet zie, kan ik zelf niet beoordelen.
Af en toe start ik de Amino op om eens te kijken wat HD voor toegevoegde waarde heeft, maar bij Nieuwsuur, Pauw, Tan etc zie ik geen verschil.
En dus maar weer terug naar de tuner in de TV.

Overigens zag ik het verschil wel bij Formule 1 toen dat nog op RTL 7 werd uitgezonden ;)
Zou dat ook aan de Amino kunnen liggen misschien?
Ik weet dat mijn oude Cisco decoder en mijn nieuwere Samsung decoder al een merkbaar verschil in beeld geven...

Mijn tv geeft echt 1080p aan dacht ik. Vanavond even controleren. Ik heb nu dus nog Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bijna alle HD-zenders zijn sowieso 1080i

Zet je de output op 1080i (en laat je de TV dus de post-processing doen), dan mag er nooit verschil in beeldkwaliteit zijn tussen verschillende ontvangers (mits je niet naar een andere provider gaat die andere streams doorgeeft).

Ze je je box op 1080p, echter, dan moet je box zelf het postprocessen doen. En daar kan verschil in zitten.

Echter, bij een Amino is het verschil tussen zelf -p maken door de Amino, of dit door de TV laten doen, verwaarloosbaar. Aan de Amino kan het dus niet liggen.

Het is dan ook gewoon simpel: Als je geen meerwaarde aan HD hecht (wat ik me kan voorstellen), dan zul je het verschil ook amper zien.

Voor mij ligt de meerwaarde in HD ook echt alleen maar bij films, goede series en evt. natuurdocu's. Verschil kan ik wel degelijk zien (ook tussen RTL 4 op dvb-c en RTL4 HD op de Amino), maar zeker bij uitzendingen als van Humberto Tan, Jinek, Nieuwsuur kan ik me prima voorstellen dat je HD niet mist.

Zeker omdat op het huidige DVB-C op glas de SD zenders ook op 8 mbit worden doorgegeven geeft dit al een super strak plaatje.

Maar @dfrenner: Dat er in 1080p wordt uitgezonden is dus pertinente onzin.

Dat jouw TV 1080p zegt komt puur omdat je ontvanger er P van maakt. Maar het bronmateriaal waar je ontvanger mee werkt is op z'n best 1080i of 576i (bij SD).

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 13-01-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
funrider schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:18:
[...]

Nee die decoders kun je niet tweedehands kopen en als je ze al vind dan moet je nog steeds een smartcard huren a 5 euro per maand per decoder/smartcard bij Telfort/KPN. Je zult daarvoor een smartcard moeten huren inclusief decoder al is KPN/Telfort blijkbaar wel bezig met de mogelijkheid om alleen smartcard d.m.v. CI+ te gebruiken.

Het is een hele domme zet van Telfort om DVB-C en analoge radio af te schaffen. Het is voor mij een must op de slaapkamers bij UPC en scheelt mij veel geld.
Een smartcard? Geen idee waar je dat vandaan haalt maar nee, die bestaat niet bij KPN of Telfort.

Ja, je kunt wel degelijk tweedehands decoders vinden en die bij KPN of Telfort aanmelden om te kunnen gebruiken. Doen ze ook niet moeilijk over. Ze zijn alleen niet heel ruim gezaaid omdat de decoders eigendom zijn van de provider en bij opzegging dus retour moeten. Je mag ze niet verkopen op MP bijvoorbeeld. Maar sommigen doen dat blijkbaar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dfrenner:

Dat jij met veel gemak door je hele huis Ethernet kunt aanleggen wil dus niet zeggen dat iedereen dat zomaar kan. En hier zit de grote tegenstelling. In vrijwel elk modern huis ligt Coax kant-en-klaar en meestal op elke etage en soms in elke kamer. Uitbreiden (indien nodig) is doodsimpel.

Dat jij een groot verschil ziet tussen HD en SD dat is dan fijn maar dat geldt niet voor iedereen. En kom zeer zeker niet aan met domme opmerkingen over "kwaliteit ogen".

En meer. Kortom, jij moet stoppen met denken voor anderen en anderen vertellen wat het beste is voor hen.

Ik gun jouw je IPTV door het hele huis (ook al in badkamer en toilet?) maar gun dan een ander het plezier van DVB-C.

Ander onderwerp:
Ik kan mij 1 goede reden bedenken om van het Analoog/DVB-C signaal af te komen en dat is om die 2e vezel helemaal vrij te krijgen en te gaan verkopen aan de Tell Sells en soortgelijke toepassingen. Vergeet niet dat KPN oorspronkelijk ook een Analoog (meen zonder DVB-C) signaal had en dat pas met het ontstaan van de Lijbrandts e.a. (R+ providers) dit in beeld kwam. KPN heeft die vrijwel allemaal fluks opgekocht om op die manier zijn oorspronkelijke plan te kunnen doorzetten.

De anderhalve overgebleven die zich niet laat uitkopen zal gewoon uitgerookt worden door KPN via onzinnig hoge tarieven. Uiteindelijk blijft dan weer alleen KPN over (zie ADSL, zie Digitenne, zie ........).

En dit allemaal met dank aan de AFM die, hoewel gewaarschuwd, maar wat al te graag KPN faciliteerde met hun "geen bezwaar, voldoende alternatieven". volledig in lijn met het telkens weer herhaalde mantra dat de kabel geen concurrentie behoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En zojuist knikkeren er een heel aantal routes uit, bepaalde netwerken zijn domweg niet meer bereikbaar, handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:24

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik weet het niet hoor, maar in de meeste huizen waar ik ben geweest (en om er een netwerkje aan te leggen heb ik er in mijn jeugd nogal wat gezien, daarnaast word ik er nog steeds regelmatig wel bij geroepen als het om 230V, coax of utp gaat) lag echt niet standaard coax naar iedere kamer. En utp dus al helemaal niet, maar dat was inherent aan die tijd.

De huizen die zo modern zijn dat ze overal coax hebben, die hebben dus ook al buizen liggen waar de coax doorheen is getrokken. Die vervangen door een netwerkkabel is dan meestal ook gewoon een paar uurtjes werk en dan is het klaar.

offtopic:
Uitspraken als "domme opmerkingen" en "jij moet" bevorderen het discussieniveau niet echt.

Over het 1080i / 1080p verhaal: in het begin had ik mijn amino per ongeluk op 1080p staan. Dan merkte ik om de zoveel tijd dat het beeld even voor een seconde zwart werd, en daarna direct terug kwam. Op 1080i heb ik daar geen last van. Het lijkt wel alsof er op dat moment even een of andere buffer in de Amino wordt leeggegooid.

In december heb ik trouwens ook regelmatig wat blokkerig beeld gehad. Heel gek, maar meestal als er handen in beeld waren. Deze maand heb ik nog maar weinig tv gekeken, maar in ieder geval is het mij niet meer opgevallen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:59
Er lijkt op dit moment een storing te zijn in DNS/google...

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-04-2024
neographikal schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:48:
En zojuist knikkeren er een heel aantal routes uit, bepaalde netwerken zijn domweg niet meer bereikbaar, handig :P
Ik dacht al dat er wat met mijn decoder of router aan de hand was, maar dat is het dus niet.
Sommige sites werken flitsend, andere (zoals Google) blijven hangen.
Outlook kan ook geen mail binnenhalen (Gmail servernaam niet gevonden).
Bij de storingsmeldingen van Telfort wordt wel gezegd dat overgang XMS/Lijbrandt is vertraagd, ik zie daar wat verband; er zal wel met het netwerk "gerommeld" worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telefooncal
  • Laatst online: 14-09 19:06

Telefooncal

Tring tring!

Ik heb zojuist contact opgenomen met de klantenservice, omdat ik vermoede dat het aan mijn verbinding lag. Na van alles geprobeerd te hebben zou ik teruggebeld worden, maar hij vertelde wel dat het opeens bijzonder druk was geworden binnen een paar minuten op de klantenservice, dus dat het waarschijnlijk wel iets groters is dan een storing bij de mensen thuis. Als je een tracert uitvoert naar bijvoorbeeld telfort.nl zie je ook dat er na de ams-ix iets fout gaat, waarschijnlijk ligt er daar een servertje plat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:52

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Keiichi schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:16:
Er lijkt op dit moment een storing te zijn in DNS/google...
werk prima :9

Telfort is kapot :X heb me dns naar google gedaan no prob nu