Wat slecht zeg... Ik ga er nog eens hard over nadenken, net nu ik er uit dacht te zijn...eymey schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:53:
Dit is bij KPN en derivaten (Telfort DSL, XS4ALL) inderdaad het geval.
En bij Telfort hangt het er dus van af wanneer je besteld hebt. Als je vanaf 1 januari hebt besteld en de nieuwe propositie krijgt, dan zal dat inderdaad wrs het geval zijn.
Krijg je nog de Amino propositie, dan staat HD gewoon op de standaard kanalen.
vanochtend de monteur langs geweest om de modem te vervangen. Blijkt de glasvezel geen signaal te krijgen, na metingen blijkt er op 160 meter van de woning iets mis te zijn in de glasvezel kabel. Nu moet de de netwerkleverancier contact op nemen om met de netwerkleverancier om het te laten repareren en dan moeten die weer een afspraak met mij maken. Dus moet nu weer een week wachten tot ze afspraak hebben gemaakt
Verwijderd
Waaruit weer eens duidelijk blijkt dat KPN totaal geen interesse in de klant heeft.eymey schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:53:
Dit is bij KPN en derivaten (Telfort DSL, XS4ALL) inderdaad het geval.
Een linkje naar het nieuws bericht van tweakers is hier nog niet neergezet: nieuws: Telfort komt met optie voor glasvezel met 200Mbit/s
Het is jammer dat kpn weer zo'n grote monopoly positie heeft.
Ze hebben van hun "open" netwerk zo goed als alle glasvezeldienstverleners opgekocht in 2011.
Waar eerst gekozen kon worden tussen verschillende glasvezel aanbieders met verschillende mogelijkheden, gaan we gewoon terug naar 1 aanbieder met meerdere namen met dezelfde mogelijkheden. Zo jammer
Helaas kunnen we er niks aan doen.
Hoe zou het toch komen dat het marktaandeel van kpn < 50% was
Het is jammer dat kpn weer zo'n grote monopoly positie heeft.
Ze hebben van hun "open" netwerk zo goed als alle glasvezeldienstverleners opgekocht in 2011.
Waar eerst gekozen kon worden tussen verschillende glasvezel aanbieders met verschillende mogelijkheden, gaan we gewoon terug naar 1 aanbieder met meerdere namen met dezelfde mogelijkheden. Zo jammer
Helaas kunnen we er niks aan doen.
Hoe zou het toch komen dat het marktaandeel van kpn < 50% was
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Linkje?jshoog schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:51:
Uit de 'Handleiding installeren en gebruiken Telfort glasvezel (2014-11).pdf' (versie 2014-november; zojuist gedownload van de site van Telfort)
Ben ik overigens de enige die al een paar dagen niet op de site van Telfort Glasvezel kom? Ik krijg steeds de volgende melding:
"Proxy Error
The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET /Persoonlijk/Glasvezel/Meer-informatie/Over-TV-kijken.htm.
Reason: Error reading from remote server"
Zowel thuis op de iPad als in de trein.
Ik heb ervaring met overstap Amino M540 ( eerst Lijbrandt, toen Vodafone) naar nu de Arcadyan 2260 (Kpn sinds 3 weken).eymey schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:48:
Met name de Arcadyan boxen zijn prima en minstens net zo snel als de Amino's. En in z'n algemeen is er met het ITV platform van KPN zelf weinig mis. Misschien is het zelfs wel volwassener dan het Amino platform.
Echter, zaken zoals de HD-zenders waarvoor je moet afstemmen op de hoge nummers e.d. zijn in mijn ogen belachelijk en moeten anno 2015 niet meer kunnen.
Als je dat echter geen probleem vindt en zeker als je een Arcadyan krijgt als STB, dan ben je verder niet echt slechter af dan met een Amino.
Als de Arcadyan opgestart is, is deze qua zapsnelheid vergelijkbaar met de Amino. Negatief is uiteraard de debiele HD zender structuur, maar daarvan is op het Kpn forum te lezen dat dat medio dit jaar wellicht verandert. Een ander nadeel voor mij is dat het opstarten van de Arcadyan behoorlijk langer duurt dan de amino. Aangezien we de hele AV installatie achter een klikschakelaar hebben, tegen standby slurpverbruik, is dit wel merkbaar en dus irritant . Een tweede nadeeltje is dat de infrarood ontvanger blijkbaar snel gestoord raakt, ik moest het kastje zo ver mogelijk van de tv infrarood ontvanger zetten voor een acceptabel resultaat.
Er zijn echter ook voordelen, kunnen kijken op tablet, telefoon en laptop, kunnen inplannen van opnames waar je ook bent, Spotify ( bij kpn dan).
Kortom, afhankelijk van wat je ermee doet is de Arcadyan niet perse een achteruitgang maar ook niet perse een vooruitgang. Wel ben ik blij dat ik mn Amino inmiddels heb verkocht, binnenkort wil niemand meer een amino vrees ik...
Nee. site werkt hier prima. Is dat beiden op de Ipad? Dus zowel thuis als in de trein?Rallye schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:59:
[...]
Linkje?
Ben ik overigens de enige die al een paar dagen niet op de site van Telfort Glasvezel kom? Ik krijg steeds de volgende melding:
"Proxy Error
The proxy server could not handle the request GET /Persoonlijk/Glasvezel/Meer-informatie/Over-TV-kijken.htm.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Net een tijdje aan de telefoon gehangen met Telfort.
Afgezien van het feit dat in mijn regio de wijkcentrales nog niet klaar zijn voor 200mb, blijkt uit het telefoongesprek dat bij de overstap van de "oude" Genexis / Amino apparatuur, er een downtime kan zijn van 2 weken...
Serieus? Downtime van 2 dagen zou ik al slecht kunnen begrijpen, maar 2 weken??
Zoals aan de telefoon werd vermeld lijkt het bijna alsof ze de hele wijkcentrale iedere keer wanneer er een nieuwe aansluiting komt, compleet moeten herinrichten, de glasvezel opnieuw moeten leggen, de monteurs uit Amerika over moeten komen en dat de apparatuur een voor een wordt verscheept..
Zodra het hier wel beschikbaar komt, wacht ik sowieso nog wel even tot die downtime minder wordt...
Afgezien van het feit dat in mijn regio de wijkcentrales nog niet klaar zijn voor 200mb, blijkt uit het telefoongesprek dat bij de overstap van de "oude" Genexis / Amino apparatuur, er een downtime kan zijn van 2 weken...
Zoals aan de telefoon werd vermeld lijkt het bijna alsof ze de hele wijkcentrale iedere keer wanneer er een nieuwe aansluiting komt, compleet moeten herinrichten, de glasvezel opnieuw moeten leggen, de monteurs uit Amerika over moeten komen en dat de apparatuur een voor een wordt verscheept..
Zodra het hier wel beschikbaar komt, wacht ik sowieso nog wel even tot die downtime minder wordt...
2-1-kap (1977) 150m² | Vloerverwarming all the way | Quatt Duo | 18 Zonnepanelen (SolarEdge + GoodWe)
De 'Glasvezel installatie- en gebruikshandleiding' pdf (versie november 2014).(5,9 MB) is te vinden op/via pagina met link: http://www.telfort.nl/Per...tvanger-installeren-1.htm. Indien je de vraag krijgt welke afstandsbediening de zwarte kiezen. BIj keuze witte afstandsbediening is de pdf ook te vinden op de pagina, die dan verschijnt, maar dan staat de (nieuwe) Glasvezel handleiding onder de handleidingen voor niet-Glasvezel. Overigens staat elders op de website van Telfort ook nog een oudere handleiding uit augustus 2014 met de Amino ontvanger opzet.
Rallye schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:59:
[...]
Linkje?
"Proxy Error
Verwijderd
Waarom zou je in godesnaam over willen als je toch die 200 niet kan krijgen?janssuhhh schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:03:
Op zich verfrissend om te zien dat er iemand is die wel zou willen overstappen in plaats van al het klagen over DVB-C en dergelijke...janssuhhh schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:03:
Dan OT: Dat moet een heel slecht voorgelichte HD medewerker zijn. Van Telfort ITNS naar WBA is een standaard migratie die niet meer dan een halve dag in beslag mag nemen. Net als van Telfort naar KPN of XS4all o.i.d.
Reggefiber zet 's morgens de patch in de wijkcentrale om naar een andere actieve poort en 's middags komt de monteur van Telfort (of je doet het zelf). NT plaatsen, router erachter hangen, aanmelden en activeren. Klaar...
Ik denk dat degene in de war was met de minimale 2 weken voorbereiding. Met andere woorden : Migratie moet minimaal 2 weken vooraf worden ingepland voor een bepaalde dag. Je kan dus niet bellen en volgende week omgezet worden.
Maar dat komt meer door de afspraken met Reggefiber en het pre-provisioning proces wat er achter hangt.
Tsja, upc dus ook niet. Mijn ouders zitten op hun mediabox ook gewoon nog sd te kijken.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:18:
[...]
Waaruit weer eens duidelijk blijkt dat KPN totaal geen interesse in de klant heeft.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
point takenBarre73 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:07:
[...]
Op zich verfrissend om te zien dat er iemand is die wel zou willen overstappen in plaats van al het klagen over DVB-C en dergelijke...
[...]
Toch ben ik benieuwd waarom iemand zou willen overstappen naar een product dat niet sneller is, wel een euro duurder is, een extra kastje nodig heeft (EB) en vooralsnog niet een handige zendervolgorde kent.
In tegenstelling tot zijn huidige abonnement...
Ik vraag me gewoon af wat ik over het hoofd zie.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2015 23:56 ]
Misschien komt internet voor diegene op de eerste plaats en is TV voor diegene bijzaak
.
200 mbps versus 50 of 100 wat hij nu zal hebben is toch wel aanzienlijk sneller.
200 mbps versus 50 of 100 wat hij nu zal hebben is toch wel aanzienlijk sneller.
[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 05-01-2015 23:58 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Maar dan ook ... meer betalen (al is het een euro) voor dezelfde snelheid (200 kon niet volgens zijn post).
Ik ben gewoon echt benieuwd naar de achtergrond.
Nee, het ging hem wel degelijk om de 200 mbit. Lees maar even terug wat hij schrijft.
50 Mbit is dan wel €1 duurder geworden, 100 Mbit is nu een meerprijs van €5 ten opzichte van voorheen €7,50 dus deze snelheid is €1,50 goedkoper geworden!
Niet dat ik zelf overigens 100Mbit overweeg met 5 amino's (waarvan 2x een 540) met een 100Mbit Genexis.....
De iptv gaat nog steeds van de internet snelheid af, in de praktijk merk ik nu eigenlijk nooit dat ik de maximale 50 Mbit internetsnelheid niet haal, dit omdat nooit alle ontvangers gelijk aan staan en er opgenomen wordt op de 540's
Niet dat ik zelf overigens 100Mbit overweeg met 5 amino's (waarvan 2x een 540) met een 100Mbit Genexis.....
De iptv gaat nog steeds van de internet snelheid af, in de praktijk merk ik nu eigenlijk nooit dat ik de maximale 50 Mbit internetsnelheid niet haal, dit omdat nooit alle ontvangers gelijk aan staan en er opgenomen wordt op de 540's
[ Voor 0% gewijzigd door mb1 op 06-01-2015 09:22 . Reden: typo ]
Ik kan me hier een aantal redenen voor voorstellen:Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:55:
[...]
point taken
Toch ben ik benieuwd waarom iemand zou willen overstappen naar een product dat niet sneller is, wel een euro duurder is, een extra kastje nodig heeft (EB) en vooralsnog niet een handige zendervolgorde kent.
In tegenstelling tot zijn huidige abonnement...
Ik vraag me gewoon af wat ik over het hoofd zie.
- Als je meerdere IP ontvangers hebt omdat je op meerdere plaatsen je pluspakketten/opnames e.d. wil bekijken en geen DVB-C of FM gebruikt (dan is het nieuwe aanbod snel goedkoper).
- Als je webtv en of een app op alle apparaten wil kunnen gebruiken (ik heb het idee dat de app van het "WBA" platform net wat volwassener is.
- Als je je opnames in de app wil kunnen bekijken (gek genoeg doet de "Amino" app dat niet, zelfs als je de ontvanger aan hebt staan.
- Als je hogere snelheden wil hebben is het nieuwe aanbod goedkoper (100 mbit voor 5 euro i.p.v. 7,50)
- Als je met 1 set netwerk kabels in huis aan de slag wil i.p.v. 2 (flexpoorten)
Ik was van plan om naar XS4ALL te gaan maar als ik de meerprijzen voor 100 mbit en 200 mbit zie bij Telfort dan begin ik me af te vragen hoeveel behoefte ik heb aan de extra's van xs4all (vast ip adres, modem, beveiligings-software). Telefoon vindt ik bij allebei te duur, daarom heb ik mijn nummer alvast uitgeporteerd dus een experia box (die hiermee vervangbaar wordt) is daarmee geen dealbreaker meer voor mij.
Gek genoeg kan ik bij KPN nu geen 500 mbit meer bestellen maar bij xs4all wel, zou hier toch ook bij zitten dat ze niet meer iemand langs willen sturen om genexis kastjes te vervangen?
[ Voor 5% gewijzigd door joop99 op 06-01-2015 08:11 . Reden: toevoeging ]
Inderdaad. Ik ken zelf persoonlijk genoeg mensen die al in heel hun huis UTP hebben (en geen Coax meer). En bij wie dus alleen nog de meerprijs vanaf de 3e STB een struikelblok zou kunnen zijn. Maar als je webtv of tablets kan gebruiken, dan is dat ook al snel een goede optie.
Dus ik snap idd wel dat er mensen bestaan die eventueel op het KPN ITV platform over zouden willen.
Dus ik snap idd wel dat er mensen bestaan die eventueel op het KPN ITV platform over zouden willen.
200 kan nóg niet, maar hij zegt daarbij "afgezien van het feit dat 200 mb nog niet beschikbaar is"....Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 00:03:
Maar dan ook ... meer betalen (al is het een euro) voor dezelfde snelheid (200 kon niet volgens zijn post).
![]()
Daaruit maak ik dus op dat áls het wel beschikbaar zou zijn, hij het eventueel zou willen, maarr dan komt er dus nog de (volgens hd-medewerker) lange downtime bij.
Ik kan me voorstellen dat er niemand massaal bij klanten genexis kastjes wil gaan vervangen en dat ze die het liefst in een "pass-trough" / bridged mode op de eerste poort zetten en de klant gewoon nieuwe apparatuur opsturen (die ze dan zelf aansluiten).eymey schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:53:
[...]
200 kan nóg niet, maar hij zegt daarbij "afgezien van het feit dat 200 mb nog niet beschikbaar is"....
Daaruit maak ik dus op dat áls het wel beschikbaar zou zijn, hij het eventueel zou willen, maarr dan komt er dus nog de (volgens hd-medewerker) lange downtime bij.
Vind het ook een beetje bizar dat je in de nieuwe situatie best veel apparatuur in de meterkast hebt hangen. Je hebt dan (volgens de installatiehandleiding van KPN) een FTU, Experiabox, Switch en eventueel je eigen router...

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Verschil is wel (voor de gigabit modellen) dat alleen de media convertor (genexis fiberxport) op 1,5 watt zit en het gateway model (met telefoon) op 7,4 watt zit. Het zijn dus misschien meer kastjes (afhankelijk ervan of pc's e.d. bedraad zijn aangesloten) maar qua totaal verbruik kan het wel eens meevallen.BastiaanN schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:12:
Vind het ook een beetje bizar dat je in de nieuwe situatie best veel apparatuur in de meterkast hebt hangen. Je hebt dan (volgens de installatiehandleiding van KPN) een FTU, Experiabox, Switch en eventueel je eigen router...
En dan heb je het nog over de mensen die het in de meterkast hebben hangen. De glasvezel komt bij mij in de woonkamer binnen. Fijn...BastiaanN schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:12:
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Kom nét van de telefoon af van een Telfort medewerkster.
Blijkbaar krijg je een Arcadyan Experiabox V8 als wifi router en dáár heb ik dus een dik probleem mee tenzij jullie me anders kunnen vertellen als gebruikers.
In mijn (KPN ADSL) ervaring is de Experiabox V8 een weinig flexibel modem/router waarbij ik met geen mogelijkheid een DMZ kan instellen om al dat poort geblokkeer tegen te gaan en mijn eigen Netgear AC router te laten bepalen wat de firewall regels zijn en welke poorten geblokkeerd moeten worden.
Ik neem aan dat zowel telefoon als internet via de Experiabox V8 gaat nét zoals bij KPN ADSL?
Hebben jullie nog poort blokker problemen i.c.m. een Synology NAS, Xbox360/one online gaming?
Blijkbaar krijg je een Arcadyan Experiabox V8 als wifi router en dáár heb ik dus een dik probleem mee tenzij jullie me anders kunnen vertellen als gebruikers.
In mijn (KPN ADSL) ervaring is de Experiabox V8 een weinig flexibel modem/router waarbij ik met geen mogelijkheid een DMZ kan instellen om al dat poort geblokkeer tegen te gaan en mijn eigen Netgear AC router te laten bepalen wat de firewall regels zijn en welke poorten geblokkeerd moeten worden.
Ik neem aan dat zowel telefoon als internet via de Experiabox V8 gaat nét zoals bij KPN ADSL?
Hebben jullie nog poort blokker problemen i.c.m. een Synology NAS, Xbox360/one online gaming?
Ik meende mij te herrinneren dat de V8 in bridge modus gezet kon worden.
Carpe Diem
Volgens mij krijg je tegenwoordig een V9. Bij Telfort ADSL had ik een v8 waar gewoon de optie DMZ in zat? Dat werkte bij mij overigens altijd prima.feanor_silmaril schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:35:
Kom nét van de telefoon af van een Telfort medewerkster.
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Zou het kunnen dat de Telfort Arcadian V8 modems een andere firmware hebben dan de V8 van KPN?BastiaanN schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:39:
[...]
Volgens mij krijg je tegenwoordig een V9. Bij Telfort ADSL had ik een v8 waar gewoon de optie DMZ in zat? Dat werkte bij mij overigens altijd prima.
Inderdaad alleen de iPad. Op de computer werkt de glasvezelsite van Telfort wel. Vreemd.Barre73 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:36:
Nee. site werkt hier prima. Is dat beiden op de Ipad? Dus zowel thuis als in de trein?
Edit: maar heel even. Nu geeft de computer ook een proxy error, maar dan bij het doorklikken naar de soort afstandsbediening bij "Meer over het opnemen pakket" (overbodige spatie trouwens).
[ Voor 30% gewijzigd door Rallye op 06-01-2015 12:25 ]
Dit is correct, telfort v8 modems hebben veel meer opties.feanor_silmaril schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:41:
[...]
Zou het kunnen dat de Telfort Arcadian V8 modems een andere firmware hebben dan de V8 van KPN?
Thankslargovich schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:52:
[...]
Dit is correct, telfort v8 modems hebben veel meer opties.
Wijkcentrale Telfort bij Radar Tros
http://www.radartv.nl/uit...ing/05-01-2015/mediateam/
Telfort glasvezel
Mevrouw Ban mailt naar Radar. Ze heeft zich aangemeld voor een glasvezelpakket bij Telfort. Maar haar wijkcentrale heeft hier helemaal geen actieve apparatuur voor. Het glasvezelpakket is dus nutteloos.
Telfort werkt niet echt mee aan het opzeggen. Mevrouw Ban gaat uiteindelijk naar de Geschillencommissie en die stelt haar in het gelijk. Telfort moet de gemaakte kosten terugbetalen én een schadevergoeding van 400 euro.
De provider wil echter wel nog 200 euro aan annuleringskosten hebben van mevrouw Ban en komt de afspraak niet na. Een paar maanden na de uitspraak heeft mevrouw Ban nog steeds haar geld niet, waarop Radar met Telfort belt. Dan komt het bedrijf over de brug: mevrouw Ban heeft inmiddels haar geld terug.
http://www.radartv.nl/uit...ing/05-01-2015/mediateam/
Telfort glasvezel
Mevrouw Ban mailt naar Radar. Ze heeft zich aangemeld voor een glasvezelpakket bij Telfort. Maar haar wijkcentrale heeft hier helemaal geen actieve apparatuur voor. Het glasvezelpakket is dus nutteloos.
Telfort werkt niet echt mee aan het opzeggen. Mevrouw Ban gaat uiteindelijk naar de Geschillencommissie en die stelt haar in het gelijk. Telfort moet de gemaakte kosten terugbetalen én een schadevergoeding van 400 euro.
De provider wil echter wel nog 200 euro aan annuleringskosten hebben van mevrouw Ban en komt de afspraak niet na. Een paar maanden na de uitspraak heeft mevrouw Ban nog steeds haar geld niet, waarop Radar met Telfort belt. Dan komt het bedrijf over de brug: mevrouw Ban heeft inmiddels haar geld terug.
[ Voor 76% gewijzigd door MCP cloud op 06-01-2015 14:32 ]
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Voor mijn nieuwe woning heb ik ook Telfort Glasvezel aangevraagd. Nu komt morgenochtend de monteur het glasvezelmodem plaatsen. Telfort weigert alvast de tv-ontvanger en de wifi-router op te sturen, hier wachten ze mee tot ze zien dat er een modem is geïnstalleerd.
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt nadat het glasvezelmodem is geïnstalleerd voordat hier ook internet mee te ontvangen is? Anders gooi ik mijn eigen routertje er wel achter voorlopig. Heb het idee dat ik nog wel een tijdje kan gaan zitten wachten tot Telfort de spullen opstuurt.
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt nadat het glasvezelmodem is geïnstalleerd voordat hier ook internet mee te ontvangen is? Anders gooi ik mijn eigen routertje er wel achter voorlopig. Heb het idee dat ik nog wel een tijdje kan gaan zitten wachten tot Telfort de spullen opstuurt.
Ik ben een beetje de weg kwijt. Heb dus meegedaan aan de pilot, maar kan nergens los het opnamepakket bestellen: via m'n inlog staat het er niet bij, als ik het los wil bestellen vraagt ie om een andere inlog (ik kom vanaf concepts, heb wel een xxxx@telfortglasvezel.nl inlognaam maar blijkbaar nooit een wachtwoord daarvoor gehad..en de site vraagt om xxxx@telfort.nl).2Dutch schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:41:
Na 12 januari vervalt m'n testperiode voor netwerk opnemen, waardoor ik dus de tvkijker (aka: dinnetje) heb gemeld na te denken over het aanschaffen van een opname-pakket. Ik vind het nog steeds jammer dat daarvoor 5 euro per maand neergelegd moet worden..maar goed er zijn 2 scenario's: ze gaat de dienst activeren, of ik krijg een lijstje met nieuwe tvmeuk die ik moet downloaden: dat deed ik namelijk voorheen ook voor d'r. Kon ze ook op haar gemak kijken wanneer ze daar zin in had.
Bel je met de klantenservice; ja het opnamepakket heeft u nu al..en zit in het glasvezel extra pakket. Maar op de site kan ik daar 0,0 over vinden. Kijk ik met mijn neus?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Dag of twee voor ontvangst van de spullen.BlackLabel01 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:50:
Voor mijn nieuwe woning heb ik ook Telfort Glasvezel aangevraagd. Nu komt morgenochtend de monteur het glasvezelmodem plaatsen. Telfort weigert alvast de tv-ontvanger en de wifi-router op te sturen, hier wachten ze mee tot ze zien dat er een modem is geïnstalleerd.
En een losse m540 op marktplaats kopen? Kan je ook prima opnemen maar dan wel alleen op die terug kijken natuurlijk.2Dutch schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:02:
[...]
Ik ben een beetje de weg kwijt. Heb dus meegedaan aan de pilot, maar kan nergens los het opnamepakket bestellen: via m'n inlog staat het er niet bij, als ik het los wil bestellen vraagt ie om een andere inlog (ik kom vanaf concepts, heb wel een xxxx@telfortglasvezel.nl inlognaam maar blijkbaar nooit een wachtwoord daarvoor gehad..en de site vraagt om xxxx@telfort.nl).
Bel je met de klantenservice; ja het opnamepakket heeft u nu al..en zit in het glasvezel extra pakket. Maar op de site kan ik daar 0,0 over vinden. Kijk ik met mijn neus?
Ik kom ook van Concepts en heb die brief wel gehad. Zelfs nog een keer extra toen ik begin vorig jaar het pakket bij Telfort (met korting) heb geaccepteerd. Daarin staat inderdaad een nieuwe inlognaam en -code. Met je oude inlognaam lijk je alleen concepts-zaken te kunnen zien. Bij mij werkt het nu via xxx@telfortglasvezel.nl (niet @telfort.nl zoals jij de laatste maal zegt). Voor nieuwe abonnees lijkt het mogelijk om ook met andere mailadressen te werken (gmail heb ik ook gezien). Ik zou zeggen: vraag je gegevens nog eens op bij Telfort, en kijk dan nog eens of je het kunt aanpassen.2Dutch schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:02:
[...]
Ik ben een beetje de weg kwijt. Heb dus meegedaan aan de pilot, maar kan nergens los het opnamepakket bestellen: via m'n inlog staat het er niet bij, als ik het los wil bestellen vraagt ie om een andere inlog (ik kom vanaf concepts, heb wel een xxxx@telfortglasvezel.nl inlognaam maar blijkbaar nooit een wachtwoord daarvoor gehad..en de site vraagt om xxxx@telfort.nl).
[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 07-01-2015 06:54 ]
Zal zelf nog eens kijken, mijn vrouw was gisteravond aan het vloeken en door mappen aan het bladeren. Via de site de brief met gegevens opvragen (dat kan nl) lukte haar ook niet omdat het e-mailadres niet werd herkend. Vermoedelijk is ergens een briefje weggevallen of verkeerd weggestopt.Rallye schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 06:52:
[...]
Ik kom ook van Concepts en heb die brief wel gehad. Zelfs nog een keer extra toen ik begin vorig jaar het pakket bij Telfort (met korting) heb geaccepteerd. Daarin staat inderdaad een nieuwe inlognaam en -code. Met je oude inlognaam lijk je alleen concepts-zaken te kunnen zien. Bij mij werkt het nu via xxx@telfortglasvezel.nl (niet @telfort.nl zoals jij de laatste maal zegt). Voor nieuwe abonnees lijkt het mogelijk om ook met andere mailadressen te werken (gmail heb ik ook gezien). Ik zou zeggen: vraag je gegevens nog eens op bij Telfort, en kijk dan nog eens of je het kunt aanpassen.
Hoe het ook zit met dat inloggen..het gaat erom dat ik nergens kan vinden dat het opnamepakket gratis bij mijn alles in 1 extra pakket zit, maar overal +5 euro wordt vermeld en dat je het moet aanvragen.
Die heb ik alBarre73 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:19:
[...]
En een losse m540 op marktplaats kopen? Kan je ook prima opnemen maar dan wel alleen op die terug kijken natuurlijk.

Heb even Twitter onder het stof vandaan gehaald voor m'n vragen, gaat goedkomen
[ Voor 9% gewijzigd door 2Dutch op 07-01-2015 08:39 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Nieuw jaarcontract? Telfort propageert overal dat losse opties aan en uit te zetten zijn.
Precies, toen ik dat meekreeg had ik zoiets van: via de normale klantenservice gaat het niet lekker, laat ik even webcare poken. Prima als het opnemen door blijft lopen (opnames behouden blijven) en in mijn pakket zit, hell m'n missus wil er best die 5 euro voor betalen, maar daar wil ik dan duidelijkheid over omdat het nergens staat en ik niks kan aanpassen atmBarre73 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:45:
Nieuw jaarcontract? Telfort propageert overal dat losse opties aan en uit te zetten zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 07-01-2015 08:49 ]
Heb daar ook al een post geplakt, maar de netwerk-pilot topics zijn al gesloten, heb er geen toegang meer toedenan schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:59:
Pak anders het telfort forum, daar weten ze wel iets af van de netwerkPVR pilot
[ Voor 12% gewijzigd door 2Dutch op 07-01-2015 09:04 ]
Kijk even of daar iemand reageert. Als je er binnen een dag of 2 niet uit komt -> laat het even horen via een DM. De pilotgroep zal namelijk over een week of anderhalf opgeruimd worden. Zonde als je dan je recordings zou kwijtraken.
Zie nu in andere topics (Interactieve TV testers, bedankt! (en hoe nu verder..) ook meerdere mensen met idem vraag als ik, er is dus veel onduidelijkheid en zover ik zie geen respons vanuit webcare. Het is wat rommelig geworden de laatste tijd lijkt het. Heb al een tweetje eraan gewaagd, maar zal je aanbod in gedachten houden: dankdenan schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:13:
Kijk even of daar iemand reageert. Als je er binnen een dag of 2 niet uit komt -> laat het even horen via een DM. De pilotgroep zal namelijk over een week of anderhalf opgeruimd worden. Zonde als je dan je recordings zou kwijtraken.
Denan zit bij de achterliggende netwerkoperator...
Volgens mij heb ik wat gemist. Welke nieuwe situatie? Ik heb gewoon een Genexis (met uitgangen voor IPTV, internet, telefoon en analoge kabel) met daarachter mijn eigen router.BastiaanN schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:12:
Krijgen nieuwe klanten dan een Experiabox? En waarom dan? Ik snap er niets van.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Telfort Glasvezel app op je Android telefoon?
Volgens Google Play mag ik de Telfort Glasvezel app niet op mijn telefoon installeren, maar alleen op een Android tablet. Echter, mijn telefoon kan dit hardwarematig makkelijk aan en is geroot. Is er niet een manier (via een gelekte APK of zo) om de glasvezel app toch op mijn telefoon te installeren?
Volgens Google Play mag ik de Telfort Glasvezel app niet op mijn telefoon installeren, maar alleen op een Android tablet. Echter, mijn telefoon kan dit hardwarematig makkelijk aan en is geroot. Is er niet een manier (via een gelekte APK of zo) om de glasvezel app toch op mijn telefoon te installeren?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Dit topic gaat al pagina's lang over het nieuwe Telfort pakket dat volgens het KPN model gaat werken. Dus met Experiabox, Arcadyan decoders en geen analoge of DVB-C meer.Andrehj schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:10:
[...]
Volgens mij heb ik wat gemist. Welke nieuwe situatie? Ik heb gewoon een Genexis (met uitgangen voor IPTV, internet, telefoon en analoge kabel) met daarachter mijn eigen router.
Krijgen nieuwe klanten dan een Experiabox? En waarom dan? Ik snap er niets van.
Iets gemist? Ik denk het wel 😄
Hm, dan heb ik inderdaad een heleboel gemist. Ik kijk hier ook niet elke dag (of week). Dat wordt overstappen dus, als dit nieuwe pakket t.z.t. ook de oude klanten door de strot wordt gedrukt.
Heeft er hier ook iemand glasvezel van Telfort in Leeuwarden?
Op dit moment hebben we UPC en dat bevalt verder prima, internet is heel stabiel en vrijwel nooit storingen maar ben wel wat aan het rondkijken sinds ik erachter kwam dat ik glasvezel tot in de woning heb.
Dit is ons huidige pakket voor €43,
50/5
70 zenders + 15 in HD
10 cent per gesprek naar vaste en mobiele nummers. (De vaste telefoon kan er wat ons betreft wel uit want die wordt niet meer gebruikt.)
Telfort lijkt me wel wat maar ben vooral benieuwd of de verbindingen net zo stabiel zijn als die van UPC.
Op dit moment hebben we UPC en dat bevalt verder prima, internet is heel stabiel en vrijwel nooit storingen maar ben wel wat aan het rondkijken sinds ik erachter kwam dat ik glasvezel tot in de woning heb.
50/5
70 zenders + 15 in HD
10 cent per gesprek naar vaste en mobiele nummers. (De vaste telefoon kan er wat ons betreft wel uit want die wordt niet meer gebruikt.)
Telfort lijkt me wel wat maar ben vooral benieuwd of de verbindingen net zo stabiel zijn als die van UPC.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Verwijderd
Volgens de Telfort webcare (op het Telfort forum) gelden de zenderpakketen van de nieuwe abbonementen ook voor bestaande klanten, althans eind deze maand.
Ik neem aan dat ze hiermee de zenderpakketen van het itv en amino platform gelijk trekken...
Uit het Glasvezel Telfort Topic:
Ik neem aan dat ze hiermee de zenderpakketen van het itv en amino platform gelijk trekken...
Uit het Glasvezel Telfort Topic:
Worden de bestaande klanten ook voorzien van de nieuwe pakketten zoals tv kijken op je pc/laptop.
en wordt het zenderpakket ook veranderd met 17 hd zenders???
Bestaande klanten kunnen gebruikmaken van de tablet app. Nieuwe klanten hebben de beschikking over TV op 'alle schermen'.
Momenteel beschik je nog niet over de 17 HD-zenders. Dit wordt z.s.m. rechtgetrokken. Dan hebben nieuwe en bestaande klanten één en hetzelfde zenderpakket.
Je kunt ervan uitgaan dat het dit voor het eind van deze maand in gang gezet is.
Omdat ik buiten een Ziggo regio (waar ik nooit problemen mee heb gehad) ben gaan wonen, ben ik nu Telfort glasvezel klant.
Vooralsnog ben ik tevreden, vooral de gewonnen uploadsnelheid is prettig. Tv ziet er op het blote oog net zo strak uit als ik bij Ziggo gewend was.
Ik ga dit topic volgen.
Vooralsnog ben ik tevreden, vooral de gewonnen uploadsnelheid is prettig. Tv ziet er op het blote oog net zo strak uit als ik bij Ziggo gewend was.
Ik ga dit topic volgen.
Verwijderd
Als alles gelijk wordt getrokken dan verdwijnen er ook aantal zenders bij het Amino platform.Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:10:
Volgens de Telfort webcare (op het Telfort forum) gelden de zenderpakketen van de nieuwe abbonementen ook voor bestaande klanten, althans eind deze maand.
Heeft iemand een overzicht van de verschillen? Zou dit nog gevolgen hebben voor mijn extra HD-pakket op de Amino?
Verwijderd
Muziek zenders en de Duitse zender NDR bijvoorbeeld
https://internetshop.telf...ezel-alles-in-1/#pdp-tabs zie de lijst onder over interactieve TV
https://www.telfort.nl/Pe...ve-TV/Standaardpakket.htm
NPO 1
NPO 2
NPO 3
RTL4
RTL5
SBS6
RTL7
Net5
Veronica / Disney XD
RTL8
Discovery
TLC
Eurosport
één
Canvas
24Kitchen
National Geographic
https://internetshop.telf...ezel-alles-in-1/#pdp-tabs zie de lijst onder over interactieve TV
https://www.telfort.nl/Pe...ve-TV/Standaardpakket.htm
NPO 1
NPO 2
NPO 3
RTL4
RTL5
SBS6
RTL7
Net5
Veronica / Disney XD
RTL8
Discovery
TLC
Eurosport
één
Canvas
24Kitchen
National Geographic
Ik weet niet of hij momenteel nog op de zenderlijst stond, maar LiteTV zal er wel weer aan moeten geloven. Al is de zender al vaker teruggekeerd toen deze van dvb-C verdween.
Overstappen naar het nieuwe aanbod blijkt gewoon te kunnen volgens het Telfort forum met het meenemen van de opnames die je in de cloud hebt gemaakt (dat laatste vond ik een verrassing, zegt iets over de integratie van de platforms)
Leeuwarder hier!Tom. C schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:10:
Heeft er hier ook iemand glasvezel van Telfort in Leeuwarden?
50/5
70 zenders + 15 in HD
Voorheen zat ik enkele jaren bij Lijbrandt. Maar door de overname van Lijbrandt door KPN/Telfort is dat sinds enkele weken Telfort.
De stabiliteit van de internetverbinding is uitstekend. Ik haal met gemak de maximale up en downloadsnelheden en de pings zijn doorgaans heel erg laag (nog lager dan ze bij UPC altijd waren)
De kwaliteit van de TV signalen is wel iets minder dan die van UPC maar dat zie je in beeldkwaliteit met het blote oog niet. Wel wil IPTV zo nu en dan wel eens een hickup (blokjes in beeld) vertonen op een vergelijbare manier als dit ook wel gebeurd bij TV via de schotel.
Ook ik ben inmiddels al sinds 2011 klant bij Lijbrandt, Vodafone (zelfde ISP netwerk als Lijbrandt en Telfort) en straks Telfort.
Internet is vele malen stabieler dan wat ik van UPC en ook ADSL gewend was.
En ook met IPTV heb ik zelden problemen. Zelfs geen hiccups.
Ja, ook hier heb je wel eens een grote storing maar ook dat even vaak (als het niet minder vaak is) als bij UPC.
Overigens zit ik in Almere maar de opbouw van dat netwerk is in grote lijnen hetzelfde als in Leeuwarden.
Ja, ook hier heb je wel eens een grote storing maar ook dat even vaak (als het niet minder vaak is) als bij UPC.
Overigens zit ik in Almere maar de opbouw van dat netwerk is in grote lijnen hetzelfde als in Leeuwarden.
[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 08-01-2015 09:27 ]
Dat zou me verbazen. Vorig jaar juli zijn de zenders van Telfort (op Amino) en KPN ITV al gelijk getrokken (op de HD zenders na dan) en begon Telfort af te wijken van het Glashart Media pakket.Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:41:
[...]
Als alles gelijk wordt getrokken dan verdwijnen er ook aantal zenders bij het Amino platform.
Volgens mij zijn er dan nu geen verschillen meer over.
Betekent het eigenlijk dat met de nieuwe IPTV diensten net als bij KPN met 1 UTP uit de voeten kunt voor internet en TV?
Kortom 1 UTP naar de slaapkamer in de switch en je kan willekeurig de poorten van de switch gebruiken voor TV of internet?
Kortom 1 UTP naar de slaapkamer in de switch en je kan willekeurig de poorten van de switch gebruiken voor TV of internet?
Wat zijn de ervaringen met de router van die je krijgt van Telfort.
Heb nu zelf 2 keer een TP-Link TL-WR1043ND (1e en 2e generatie), waarbij de oude boven staat als AP (met ander kanaal), zodat ik overal in huis een goede wifi dekking heb.
Heb nu zelf 2 keer een TP-Link TL-WR1043ND (1e en 2e generatie), waarbij de oude boven staat als AP (met ander kanaal), zodat ik overal in huis een goede wifi dekking heb.
Verwijderd
Vorige jaar besteld dan kun je ook je eigen router gebruiken die van Telfort werkt ook zonder problemen bij mij.Hellboy! schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:40:
Wat zijn de ervaringen met de router van die je krijgt van Telfort.
Dit jaar besteld dan waarschijnlijk een KPN router met vlan's
Verwijderd
Die zijn niet gelijk een zender als NDR is al jaren verdwenen bij KPN aangezien ze in de randstad niet na deze zender kijken.Barre73 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:25:
[...]
Dat zou me verbazen. Vorig jaar juli zijn de zenders van Telfort (op Amino) en KPN ITV al gelijk getrokken (op de HD zenders na dan) en begon Telfort af te wijken van het Glashart Media pakket.
Verwijderd
waarschijnlijk de servers waar de bestanden op staan aangezien de streams ook gelijk zijn. De software is gebouwd door Stoneroos http://www.stoneroos.nl/en/projects/glashart-media-npvrjoop99 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 07:47:
Overstappen naar het nieuwe aanbod blijkt gewoon te kunnen volgens het Telfort forum met het meenemen van de opnames die je in de cloud hebt gemaakt (dat laatste vond ik een verrassing, zegt iets over de integratie van de platforms)
Volgens mij kent de cloud van KPN geen mogelijkheid tot handmatig opnames. Wel eens de EPG gezien bij een sportwedstrijd van de NOS gezien. Als je alleen de EPG kunt gebruiken worden het meerdere delen (5) en zoiets is normaal terug te kijken.
Voor een cloud zonder handmatig opnames betaal ik niet maandelijks. Voorheen (tot juni 2014) bij KPN nog op de harddisk opgenomen. Dit heeft wel wat beperkingen tot de cloud maar dat is nog altijd beter dan alleen opnames via EPG.
Zijn nog wel meer verschillen vindt de SD beeldkwaliteit een stuk beter dan bij de KPN ontvangers voorheen terwijl de streams zijn volgens mij gewoon gelijk zijn. De KPN ontvangers starten ook veel langzamer op om bijv een opname te plannen duurt 8-9 minuten (ontvanger is dan pas volledig opgestart).
Problemen worden ook langzamer opgelost en aangezien nieuwe diensten na mij oordeel ook niet zo goed worden getest als op het Amino platform.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 13:56 ]
Verwijderd
Er zijn wel degelijk verschillen. Zie op de Telfortsite maar eens op zendersaanbod. Je krijgt dan eerste een keuze welke afstandsbediening je gebruikt (zwart of wit). Afhankelijk van jouw keuze krijg je een zenderoverzicht. Vergelijk het aanbod van beiden keuzen maar eens. Er zijn behoorlijke verschillen. O.a. NDR, SchlagersTV, BravaTV, TV Oranje zijn niet beschikbaar in het basispakket, uitsluitend beschikbaar in Pluspakket. Omgekeerd heeft de "witte" keuze (dus KPN) een aantal Disney zenders in de aanbieding.Barre73 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:25:
[...]
Dat zou me verbazen. Vorig jaar juli zijn de zenders van Telfort (op Amino) en KPN ITV al gelijk getrokken (op de HD zenders na dan) en begon Telfort af te wijken van het Glashart Media pakket.
Ik zou het jammer vinden indien b.v. NDR en Brava Tv niet meer beschikbaar zouden zijn in het basispakket. Ik lever met veel plezier één of beide Italiaanse zenders daar voor in.
Inderdaad viel tijdens een nieuwjaarsbezoek bij een KPN-klant mij de kwaliteit van RTL4 in SD erg tegen. Heb zelfs gekeken of de instellingen van de ontvanger wel goed stonden. NL1,2 en 3 waren wel goed.[b]spaceone schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:42Zijn nog wel meer verschillen vindt de SD beeldkwaliteit een stuk beter dan bij de KPN ontvangers voorheen terwijl de streams zijn volgens mij gewoon gelijk zijn.
Heb je naar de 7xx zenders gekeken of direct naar 4?Rallye schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:42:
[...]
Inderdaad viel tijdens een nieuwjaarsbezoek bij een KPN-klant mij de kwaliteit van RTL4 in SD erg tegen. Heb zelfs gekeken of de instellingen van de ontvanger wel goed stonden. NL1,2 en 3 waren wel goed.
Als je direct naar 4 hebt gekeken, dan heb je een uitzending met een erg lage bitrate. die eigenlijk bedoeld is voor dsl verbindingen
eymey schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:26:
Ook ik ben inmiddels al sinds 2011 klant bij Lijbrandt, Vodafone (zelfde ISP netwerk als Lijbrandt en Telfort) en straks Telfort.
Dank voor de reacties. Dat zijn positieve berichten. Ik upload de laatste tijd wat meer, en dan zijn de beperkte snelheden toch wel ergerlijk. De TV zouden we eventueel gewoon nog via UPC kunnen doen, maar dat zal dan wel wat duurder uitvallen.Lord Maximus schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:18:
[...]
Leeuwarder hier!
Voorheen zat ik enkele jaren bij Lijbrandt. Maar door de overname van Lijbrandt door KPN/Telfort is dat sinds enkele weken Telfort.
De stabiliteit van de internetverbinding is uitstekend. Ik haal met gemak de maximale up en downloadsnelheden en de pings zijn doorgaans heel erg laag (nog lager dan ze bij UPC altijd waren)
De kwaliteit van de TV signalen is wel iets minder dan die van UPC maar dat zie je in beeldkwaliteit met het blote oog niet. Wel wil IPTV zo nu en dan wel eens een hickup (blokjes in beeld) vertonen op een vergelijbare manier als dit ook wel gebeurd bij TV via de schotel.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Verwijderd
Mijn opmerking ging over SD bij HD worden niet dezelfde streams gebruikt dus dat is niet te vergelijken.Killerbert schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:59:
[...]
Heb je naar de 7xx zenders gekeken of direct naar 4?
Als je direct naar 4 hebt gekeken, dan heb je een uitzending met een erg lage bitrate. die eigenlijk bedoeld is voor dsl verbindingen
Ik lees het.Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:24:
[...]
Mijn opmerking ging over SD bij HD worden niet dezelfde streams gebruikt dus dat is niet te vergelijken.
Mijn fout

Dan ben ik dus nu de draad kwijt: ik vond SD bij mijn kennis via KPN erg slecht. Is er een mogelijkheid om dat bij hem te verbeteren (hij zegt het standaardpakket te hebben)? Of niet? Welke streams zijn nu hetzelfde bij KPN en Telfort/Amino en welke zijn verschillend? Wat zijn dan de kwaliteitsverschillen?
Volgens mij zijn alleen de HD streams verschillend (KPN 7xx vergeleken met HD Amino), ik vermoed dat KPN 6xx en HD amino hetzelfde zijn in de veronderstelling dat alle WGDO gebieden met een aparte IPTV oplossing inmiddels opgeruimd zijn en verbouwd tot WBA plus. Ik neem aan dat de voor de hand liggende zaken als aansluiten met HDMI en niet met scart gecontroleerd zijn?Rallye schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 07:44:
Dan ben ik dus nu de draad kwijt: ik vond SD bij mijn kennis via KPN erg slecht. Is er een mogelijkheid om dat bij hem te verbeteren (hij zegt het standaardpakket te hebben)? Of niet? Welke streams zijn nu hetzelfde bij KPN en Telfort/Amino en welke zijn verschillend? Wat zijn dan de kwaliteitsverschillen?
Geen reactie van Telfort, denan heeft echter zijn best voor mij gedaan dus ik ben blij met de extra wegkijktijd voor de missus
Nee, dat is pertinent niet mogelijk.joop99 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 07:47:
Geen idee wie dit geroepen heeft maar er klopt niets van
KPN SD en Telfort SD is in principe gelijk. Maar bij KPN zie je ze ook werkelijk op je TV. Bij Telfort wordt standaard de beste stream op je TV weergegeven. Als je dus een HD (ready) TV hebt dan zie je op bijvoorbeeld kanaal 4 bij Telfort direct de HD versie van 12 Mbit. Bij KPN zit op 4 gewoon de SD versie van 3 Mbit. Dat verschil zie je direct op een moderne HD (ready) TV.Rallye schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 07:44:
Jouw kennis moet zijn zenders gewoon bekijken via de kanalen 701 en hoger (HD van 7 Mbit) . Of als hij een recente decoder heeft van KPN de kanalen 661 en hoger. Die laatste zijn de beste HD streams die KPN ter beschikking heeft voor glasvezelklanten, HD in 12 Mbit.
Als je de twee echt wil vergelijken moet je de KPN decoder en de Telfort decoder op dezelfde oude TV aansluiten met een SCART kabel
Du
Correctie: De software en het achterliggende platform zijn gebouwd door glashart media. Stoneroos heeft alleen de userinterface gemaakt.Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:42:
[...]
waarschijnlijk de servers waar de bestanden op staan aangezien de streams ook gelijk zijn. De software is gebouwd door Stoneroos http://www.stoneroos.nl/en/projects/glashart-media-npvr
Klopt.Volgens mij kent de cloud van KPN geen mogelijkheid tot handmatig opnames. Wel eens de EPG gezien bij een sportwedstrijd van de NOS gezien. Als je alleen de EPG kunt gebruiken worden het meerdere delen (5) en zoiets is normaal terug te kijken.
Hangt ook van de verbinding af. Op dsl lijnen levert KPN volgens mij alleen de lage kwaliteit streams en geen HD. Op glasvezel hebben ze tegenwoordig ook HD en HD+ bitrates.Rallye schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:42:
[...]
Inderdaad viel tijdens een nieuwjaarsbezoek bij een KPN-klant mij de kwaliteit van RTL4 in SD erg tegen. Heb zelfs gekeken of de instellingen van de ontvanger wel goed stonden. NL1,2 en 3 waren wel goed.
@Denan,denan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:36:
[...]
Nee, dat is pertinent niet mogelijk.
Geen idee wie dit geroepen heeft maar er klopt niets van
Bedankt, dit werd gewoon geroepen door een van de moderatoren op het forum van de Telfort site (Als je wil weten wie dan stuur ik dat wel op).
Ik was eigenlijk verbaasd dat het kon en is voor mij ook geen breekpunt. Het zou wel een leuke service geweest zijn omdat je dit (naar ik aanneem) zou kunnen doen zonder dat je opnames hoeft te kopiëren of verplaatsen van de feitelijke opname (en allebei aan dezelfde Telfort klant hangt).
Ik weet nu in ieder geval dat ik de komende 2,5 week aan de slag moet: of met kijken, of een alternatief exemplaar regelen of een backup maken zodat ik het later van de media server kan bekijken.
Niet gecheckt, maar de publieke zenders die ik ter controle heb bekeken zagen er veel beter uit. Daar had ik uit afgeleid dat dat de HD-zenders waren.joop99 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:44:
Ik neem aan dat de voor de hand liggende zaken als aansluiten met HDMI en niet met scart gecontroleerd zijn?
Verwijderd
Bij KPN /XS4ALL en Telfort (nieuw pakket) staan de HD nog niet op 1 tm 10.Rallye schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:47:
[...]
Niet gecheckt, maar de publieke zenders die ik ter controle heb bekeken zagen er veel beter uit. Daar had ik uit afgeleid dat dat de HD-zenders waren.
Geldt trouwens voor alle SD zenders (zelfde HDMI kabel en TV) dat de kwaliteit beter is bij Amino ontvangers. Zie ook wel bij overstappers bij providers Tweak die naar een ander platform overgaan.
Gezien de beperkte bruikbaarheid/doorzoekbaarheid van dat forum: heb je een link?
Verwijderd
HierRallye schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:45:
Gezien de beperkte bruikbaarheid/doorzoekbaarheid van dat forum: heb je een link?
Er komen dus extra HD zenders bij, er gaan geen andere zenders weg met het samenvoegen, als ik de medewerker moet geloven.
Ik heb op dit moment een Lijbrandt abonnement. Deze wordt per 15-01-2015 naar telfort overgezet. In de brief wordt aangegeven dat er voor mij niks verandert, enkel de prijs.
Mocht je een wijziging willen inbrengen van na 15-01-201. Wijzigt mijn contract van telfort in de zin van de digitale coax aansluiting. Verdwijnt deze dan? Het mooie van telfort vind ik juist de coax. Ik kan geen utp kabels trekken naar de zolder.
Al moet ik zeggen dan KPN glasvezeler combivoordeel heeft, omdat ik 2 Hi abo's heb. Maar ik twijfel met name de kwaliteit van powerlines.
Mocht je een wijziging willen inbrengen van na 15-01-201. Wijzigt mijn contract van telfort in de zin van de digitale coax aansluiting. Verdwijnt deze dan? Het mooie van telfort vind ik juist de coax. Ik kan geen utp kabels trekken naar de zolder.
Al moet ik zeggen dan KPN glasvezeler combivoordeel heeft, omdat ik 2 Hi abo's heb. Maar ik twijfel met name de kwaliteit van powerlines.
Verwijderd
Ik kijk alleen onder glasvezel de rest nietRallye schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:45:
https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/
Ik ben me momenteel aan het oriënteren naar glasvezel voor een nieuw adres en ik heb nu het e.e.a. gelezen over de nieuwe propositie.... HD zenders die bij 701 beginnen... geen lokale opname maar in de cloud en daar opeens 5 euro per maand voor moeten betalen, erg jammer allemaal.
Als ik tel dat ik wil opnemen en een altijd-bellen pakket wil dan is Vodafone Thuis 6 euro per maand goedkoper, krijg ik hetzelfde plus heb ik 12 maanden lang 10 euro extra korting. Wat zie ik dan over het hoofd?
Als ik tel dat ik wil opnemen en een altijd-bellen pakket wil dan is Vodafone Thuis 6 euro per maand goedkoper, krijg ik hetzelfde plus heb ik 12 maanden lang 10 euro extra korting. Wat zie ik dan over het hoofd?
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Verwijderd
Zou je de URL van de Telfort newsserver hier dan eens willen posten? Ben ik wel nieuwsgierig naar.trangelang schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:11:
Ik heb op dit moment een Lijbrandt abonnement. Deze wordt per 15-01-2015 naar telfort overgezet. In de brief wordt aangegeven dat er voor mij niks verandert, enkel de prijs.
.
Ben wel benieuwd hoe ze dan omgaan met klanten die willen houden wat ze hebben (zoals in mijn geval gewoon de meer-als-zat 50/50 snelheid. Het aanbod schijnt op basis van de prijs 100/100 te zijn (wat dus niet "zoveel mogelijk hetzelfde pakket" is).Mocht je een wijziging willen inbrengen van na 15-01-201. Wijzigt mijn contract van telfort in de zin van de digitale coax aansluiting.
Moet je dus vóór de overgang je wijziging doorgeven? Wordt wel spannend, aangezien ik na de eerste brief in september niks meer gehoord heb (zit volgens de Amino ook nog steeds bij Lijbrandt).
.
Ja, daar gaan zo'n beetje de laatste 100 posts over.Verdwijnt deze dan? Het mooie van telfort vind ik juist de coax. Ik kan geen utp kabels trekken naar de zolder.

Volg ook eens de links naar het Telfort forum, als je zelf per sé wil en zelf moeite wilt doen schijnt het niet onmogelijk te zijn om DVB-C te behouden.
.
Powerlines zijn onbetrouwbaar (eigen ervaring), met name voor iptv (multicast). Soms gaat het drie maanden goed, soms 2 weken drama.Al moet ik zeggen dan KPN glasvezeler combivoordeel heeft, omdat ik 2 Hi abo's heb. Maar ik twijfel met name de kwaliteit van powerlines.
Voor 'normaal' tcp/ip (internet) is het wel te doen, maar niet aan beginnen voor multicast.
Maar voor multicast zijn ze weer beter als wifi, het blijft een tweede keus maar een die wel het proberen waard is als kabels trekken echt een probleem is voor iptv.Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 05:01:
[...]
Powerlines zijn onbetrouwbaar (eigen ervaring), met name voor iptv (multicast). Soms gaat het drie maanden goed, soms 2 weken drama.
Voor 'normaal' tcp/ip (internet) is het wel te doen, maar niet aan beginnen voor multicast.
Dat is de interpretatie van de quote ergens hierboven van TVTotaal. Volgens één van de medewerkers van Telfort op het Telfort-forum (Stephen, hierboven ook gequote) hoef je bij de overgang van XMS of Lijbrandt naar Telfort niets extra's te doen om coax te houden: het wordt niet verwijderd. Ook aanpassingen aan het abonnement van bestaande abonness zouden niet leiden tot het vervallen van DVB-C. Slechts voor degenen die zich de afgelopen paar weken bij Telfort als nieuwe abonnee hebben gemeld moeten contact opnemen met de klantenservice om nog coax te krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 05:01:
Ja, daar gaan zo'n beetje de laatste 100 posts over.![]()
Volg ook eens de links naar het Telfort forum, als je zelf per sé wil en zelf moeite wilt doen schijnt het niet onmogelijk te zijn om DVB-C te behouden.
Zie hier: https://forum.telfort.nl/...26/index4.html#post425128
[ Voor 6% gewijzigd door Rallye op 10-01-2015 16:41 ]
Om dan maar even Stephen te quoten:Rallye schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:39:
[...]
Dat is de interpretatie van de quote ergens hierboven van TVTotaal. Volgens één van de medewerkers van Telfort op het Telfort-forum (Stephen, hierboven ook gequote) hoef je bij de overgang van XMS of Lijbrandt naar Telfort niets extra's te doen om coax te houden: het wordt niet verwijderd. Ook aanpassingen aan het abonnement van bestaande abonness zouden niet leiden tot het vervallen van DVB-C. Slechts voor degenen die zich de afgelopen paar weken bij Telfort als nieuwe abonnee hebben gemeld moeten contact opnemen met de klantenservice om nog coax te krijgen.
Zie hier: https://forum.telfort.nl/...26/index4.html#post425128
1. Klanten die van XMS en Lijbrandt worden overgezet en die gebruik maken van analoge TV/DVB-C krijgen deze diensten automatisch en hoeven dit niet expliciet aan te geven.
2. Bestaande klanten mogen altijd overstappen naar het nieuwe abonnement maar deze zullen dan wel analoge TV/DVB-C kwijtraken.
Aangezien er nu een Experiabox geleverd wordt, gebruikt Telfort nu ook dezelfde VLANs als KPN en XS4ALL? Dit in verband met het gebruik van een eigen router.
Ik geloof niet dat iemand het nieuwe pakket al heeft. Dus het antwoord op die vraag zal waarschijnlijk nog even moeten wachten.
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen.Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 05:01:
[...]
Zou je de URL van de Telfort newsserver hier dan eens willen posten? Ben ik wel nieuwsgierig naar.
.
[...]
Ben wel benieuwd hoe ze dan omgaan met klanten die willen houden wat ze hebben (zoals in mijn geval gewoon de meer-als-zat 50/50 snelheid. Het aanbod schijnt op basis van de prijs 100/100 te zijn (wat dus niet "zoveel mogelijk hetzelfde pakket" is).
Moet je dus vóór de overgang je wijziging doorgeven? Wordt wel spannend, aangezien ik na de eerste brief in september niks meer gehoord heb (zit volgens de Amino ook nog steeds bij Lijbrandt).
.
[...]
Ja, daar gaan zo'n beetje de laatste 100 posts over.![]()
.
[...]
Powerlines zijn onbetrouwbaar (eigen ervaring), met name voor iptv (multicast). Soms gaat het drie maanden goed, soms 2 weken drama.
Nog een vraag m.b.t. Powerlines met utp en wifi mogelijkheden. Ik zag 1 staan van het merk Devolo. Normaal gesproken kan je bij een powerline of alleen voor tv of alleen voor internet gebruik maken (bedraad). Kan je bij deze wifi powerline adapter voor tv gebruik maken met draadloos internet voor op de zolder?
Meer mensen problemen met telfort glasvezel ATM? Van mijn 50/50 verbinding lijkt de download bijna volledig weg te vallen, houd nog zo'n 4Mbit/s over. Upload gaat wel goed met een strakke 55Mbit/s. Omgeving Eindhoven
Nee, het werkt zo: je sluit één adapter aan op je router en één op je PC en of dat nou bekabeld of draadloos is, maakt niet uit. Die draadloze adapter hoef je alleen maar ergens op zolder in het stopcontact te stoppen en dan fungeert ie als een soort draadloos access point. Je verbindt dan met je laptop via Wi-Fi op die draadloze adapter. De verbinding tussen die draadloze adapter en de router gaat gewoon via het stroomnet, net als bij een bekabelde adapter (UTP).trangelang schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:14:
Nog een vraag m.b.t. Powerlines met utp en wifi mogelijkheden. Ik zag 1 staan van het merk Devolo. Normaal gesproken kan je bij een powerline of alleen voor tv of alleen voor internet gebruik maken (bedraad). Kan je bij deze wifi powerline adapter voor tv gebruik maken met draadloos internet voor op de zolder?
Voorbeeld: als je een PC en een laptop hebt (of tablet of smartphone of wat dan ook met Wi-Fi), heb je dus in totaal drie adapters nodig. Eén op de router, één op de PC en een draadloze "los" voor de laptop. De laptop maakt dan verbinding via Wi-Fi met de draadloze adapter.
Prima hier (Dordrecht). Van de XS4ALL FTP server:Knopsje schreef op zondag 11 januari 2015 @ 01:41:
Meer mensen problemen met telfort glasvezel ATM? Van mijn 50/50 verbinding lijkt de download bijna volledig weg te vallen, houd nog zo'n 4Mbit/s over. Upload gaat wel goed met een strakke 55Mbit/s. Omgeving Eindhoven
Getransfereerd 1 Bestand (50,00 MB) in 9 seconden (5,56 MB/s)
[ Voor 16% gewijzigd door chim0 op 11-01-2015 05:14 ]

Hier in Regio Alphen aan den Rijn ook geen probs.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20