GerkeP schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:06:
[...]
Denk het dus wel, dat dvb-c ongecodeerd was het laatste wat ex xms/librandt etc gerbuikers nog vasthield bij Telfort, ik zie in mijn omgeving heel veel XMS-ers nu gewoon overstappen naar een serieuze provider (zoals xs4all) en TV bij Ziggo. Dit gaat de leegloop worden
Gewoon een synology met dvb-c usb ontvanger, TV headend er op en gaan.
Tsja... in UPC-gebied is dit financieel al bijna per definitie "diefstal uit je eigen portemonee", aangezien UPC nog slechts een euro en een beetje verwijderd is van de 20 euro per maand aantikken.
En dan heb je ook nog de nodige mitsen en maren aan dat ongecodeerde pakket:
http://www.totaaltv.nl/ni...codeerd-noch-analoog.html
(vraag me dus sowieso af waarom in het Ziggo overzicht "ja" staat aangegeven bij "zonder smartcard" bij SBS9 ).
En de reden waarom bv. ook een zender als FOX niet in het ongecodeerde pakket zit:
http://www.totaaltv.nl/ni...igitaal-zenderaanbod.html
Bij UPC (en naar verwachting dus ook Ziggo) is het ongecodeerde DVB-C pakket dus ook nog steeds allerminst vanzelfsprekend en dekt 'men' zich her en der al in met definities als "afspiegeling van het analoge pakket" (dat t.z.t. waarschijnlijk alleen maar kleiner zal worden).
Wat dat betreft ben ik sowieso wel benieuwd naar wat er voor Ziggo klanten gaat veranderen wanneer hun plaats aan de beurt is om aan de "UPC backbone" te worden gehangen. Het huidige "standaard" pakket bij Ziggo is namelijk niet alleen een euro goedkoper dan bij UPC, het bevat standaard, bij de prijs inbegrepen, ook veel meer zenders in HD. OK, daar heb je dan wel een smartcard bij nodig maar die krijg je er zo te zien ook 'gratis' bij, plus een best aantrekkelijk geprijsde harddisk recorder als optie.
Eigenlijk zou ik dat, en zeker voor die prijs, een veel aantrekkelijker optie vinden dan dat karige ongecodeerde pakket van UPC, zeker als ik het 'los' moet afnemen omdat ik internet via glas wil houden.
Ik had 'elders' trouwens wel begrepen dat op de UPC headends die aan Ziggo netwerken gekoppeld gaan worden, naast Nagravision ook de Irdeto codering voor Ziggo gezet gaat worden zodat huidige Ziggo set top boxen blijven werken.
Maar goed, 2015 wordt dus wel weer een jaar met interessante ontwikkelingn
[
Voor 26% gewijzigd door
eymey op 03-01-2015 00:32
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.