@marcel87
natuurlijk kun je zeggen dat volgens mijn voorbeeld je winst maakt na ongeveer 10 jaar, omdat je dan een lagere prijs betaalt per kWh als andere mensen betalen.
daar heb je helemaal gelijk in.
maar "Profit is an opinion and cash is a fact!"
er is helaas geen cash dus is het een profit en dat is echt een mening en geen feit.
(of je moet zoals ik doen, netjes elke maand het geoogste geld op een spaarrekening zetten, het begint hier langzaam een leuk bedrag te worden en groeit nog steeds. maar of ik dat 10 jaar ga volhouden? denk het niet zal het vast gebruiken voor een ander goed doel.)
het is ook een beetje hoe je er tegen aan wil kijken.
ik kijk er liever niet als een bankier/accountant naar.
dat soort mensen kunnen de toekomstige winst nog hypothecair verpachten aan de hoogste bieder.
(en we weten wat daar van kan komen, iemand nog een krediet crisis? die mensen die zijn pas in de war.)
maar ik zeg: resultaten van het verleden zijn geen garanties voor de toekomst!
sta gewoon liever met mijn voeten op de grond dan met mijn hooft in de wolken.
ik reken liever in het nu, dan in een misschien/eventueel/het zou kunnen straks.
maar de belangrijkste tvt moet je niet vergeten.
en dat is die van je moeder in jouw, en zo te horen heeft ze het goed getroffen.
natuurlijk kun je zeggen dat volgens mijn voorbeeld je winst maakt na ongeveer 10 jaar, omdat je dan een lagere prijs betaalt per kWh als andere mensen betalen.
daar heb je helemaal gelijk in.
maar "Profit is an opinion and cash is a fact!"
er is helaas geen cash dus is het een profit en dat is echt een mening en geen feit.
(of je moet zoals ik doen, netjes elke maand het geoogste geld op een spaarrekening zetten, het begint hier langzaam een leuk bedrag te worden en groeit nog steeds. maar of ik dat 10 jaar ga volhouden? denk het niet zal het vast gebruiken voor een ander goed doel.)
het is ook een beetje hoe je er tegen aan wil kijken.
ik kijk er liever niet als een bankier/accountant naar.
dat soort mensen kunnen de toekomstige winst nog hypothecair verpachten aan de hoogste bieder.
(en we weten wat daar van kan komen, iemand nog een krediet crisis? die mensen die zijn pas in de war.)
maar ik zeg: resultaten van het verleden zijn geen garanties voor de toekomst!
sta gewoon liever met mijn voeten op de grond dan met mijn hooft in de wolken.
ik reken liever in het nu, dan in een misschien/eventueel/het zou kunnen straks.
maar de belangrijkste tvt moet je niet vergeten.
en dat is die van je moeder in jouw, en zo te horen heeft ze het goed getroffen.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)