13" notebook van begin 2008.
Sinds begin 2008 heb ik deze laptop dagelijks overal voor nodig gehad en deed hij het altijd, gaf nooit problemen.
Zelfs nu in 2017 werkt hij bijna nog even goed als toen, alleen zijn veel programma's te groot geworden en ontvangt i sinds vorig jaar geen updates meer van Apple of Chrome.
Dus het einde lijkt langzaam in zicht te komen.
Hoewel het wel een wonder blijft dat zo een oude laptop na al die jaren nog redelijk kan functioneren is dat niet helemaal vanzelf zo gegaan.
Bij aankoop zijn er toen 4 laptops aangeschaft waarvan er 2 voor het bedrijf gebruikt werden en 2 persoonlijk.
Na 2 jaar begaf bij een van de laptops het oplaad kabeltje het doordat het aansluitstuk en het draadje niet goed meer communiceerde. Toen hadden we dus 2 laptops met een oplaad kabel maar die viel nog wel te kopen.
Later ging bij een andere de HDD stuk en bij 3 van de 4 begaf de dvd speler het na ongeveer 5 jaar.
De hdd van een laptop zonder werkende dvdspeler, dus in de macbook met de kapotte hdd gedaan.
(dit was gelukkig erg makkelijk met dit model.)
Toen gingen langzaam aan de baterijen steeds minder werken van 2 van de 4 macbooks dus werden er weer onderdelen uitgewisseld.
In 2013 was het toch echt nodig om het RAM geheugen te uppgraden tot 4gb.
De 2x512mb was toch te weinig geworden.
Maar ondanks het uitwisselen van al die onderdelen is deze ene macbook van alle vier toch de overlever.
bijna 9 jaar oud en hij is nog prima om dagelijks te gebruiken voor schrijfwerk of interenten.
Het oplaadsnoertje krijgt het iedere keer wat moeilijker en zeer langzaam begint de batterij ook slechter te worden dus heb ik nu een vervanger moeten aanschaffen maar zolang als die het doe zal ik hem gebruiken.