Dat heb ik inderdaad gedaan met de app Duetbartpostma schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:33:
[...]
Daar zat ik ook naar te kijken, hoe heb je dat gedaan iRinze?
Vandaag even naar de IKEA geweest om een keukenwerkblad (ja echt) aan te schaffen als vervanger van mijn IKEA GALANT bureau (zie Maarten16 in "Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23")
https://i.imgur.com/lB4pwVX.jpg
Heb een url van je foto gemaakt, want met 4032x3024 pixels is ie wel erg groot. Zou je een thumbnail van maximaal 640 pixels willen maken met een link naar het origineel?
Wat je ziet:
- MacBook Pro, Retina 15-inc, late 2013, 2GHz, i7, 8GB met macOS Sierra
- Edifier C3X 2.1 speakers
- LG 34UM95 UltraWide Monitor
- TwelveSouth HiRise for MacBook
- TwelveSouth HiRise for iPhone
- Apple Wired Keyboard
- Apple Magic Trackpad
- Standaard huistelefoon
Wat je niet ziet:
- iPhone 6s Space Grey 64GB
- Apple Airport Express
- Philips Hue Bridge
- LaCie Thunderbolt SSD
- Selectie aan USB dingetjes in een hub
EDIT:
Kastjes:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10192824/
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60192826/
Werkblad:
http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/80275222/#/90275226
Plankje:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00251036/
Pootjes:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30244346/
Ik heb er zelf 5 pootjes onder gezet (nog eentje in het midden aan de achterkant)
https://i.imgur.com/lB4pwVX.jpg
Heb een url van je foto gemaakt, want met 4032x3024 pixels is ie wel erg groot. Zou je een thumbnail van maximaal 640 pixels willen maken met een link naar het origineel?
Wat je ziet:
- Apple Wired Keyboard
- Apple Magic Trackpad
- Standaard huistelefoon
Wat je niet ziet:
- Apple Airport Express
- Philips Hue Bridge
- LaCie Thunderbolt SSD
EDIT:
Kastjes:
Werkblad:
Plankje:
Pootjes:
Ik heb er zelf 5 pootjes onder gezet (nog eentje in het midden aan de achterkant)
[ Voor 30% gewijzigd door Daedalus op 06-11-2016 13:44 ]
Ziet er strak uit, kan je Mac er fatsoenlijk mee overweg? Met zo'n ultrawide scherm?
Thanks! Ja, echt geen enkel probleem. De resolutie van het scherm bedraagt 3440x1440, en daarnaast heb ik gewoon nog het scherm van m'n MacBook aanstaan met 2880x1800. Ik kan me herinneren dat mijn MacBook 2 4K schermen zonder problemen kan draaien, en deze 34" is nét geen 4K, dus lukt primayorroy schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:38:
Ziet er strak uit, kan je Mac er fatsoenlijk mee overweg? Met zo'n ultrawide scherm?
Nice! Hoe breed heb je het blad genomen?Maarten16 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:12:
Vandaag even naar de IKEA geweest om een keukenwerkblad (ja echt) aan te schaffen als vervanger van mijn IKEA GALANT bureau (zie Maarten16 in "Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23")
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
25 cm te kort in ieder geval zo te zien
1m86
Haha die randen van de kastjes zichtbaar houden was een bewuste keuze
Bewust of niet, ziet er wel onbewust uitMaarten16 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:45:
[...]
1m86
[...]
Haha die randen van de kastjes zichtbaar houden was een bewuste keuze
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Waar heb je dat witte verhonging plankje vandaan met die zilveren pootjes waar dat scherm op staat?Maarten16 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:12:
Vandaag even naar de IKEA geweest om een keukenwerkblad (ja echt) aan te schaffen als vervanger van mijn IKEA GALANT bureau ...
Gokje, ook Ikea, pootjes kan je los kopen evenals de plank?Sbakker1982 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 07:25:
[...]
Waar heb je dat witte verhonging plankje vandaan met die zilveren pootjes waar dat scherm op staat?
Sbakker1982 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 07:25:
[...]
Waar heb je dat witte verhonging plankje vandaan met die zilveren pootjes waar dat scherm op staat?
Helemaal waar. CAPTIVA (?) pootjes en een plankje gehaald bij de IkeaSpamLame schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 07:35:
[...]
Gokje, ook Ikea, pootjes kan je los kopen evenals de plank?
EDIT:
Plankje:
Pootjes:
[ Voor 20% gewijzigd door Maarten16 op 25-10-2016 16:27 ]
Waar is je iMac gebleven, verkocht?Maarten16 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:12:
(zie Maarten16 in "Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23")
Wat je ziet:
- Apple Wired Keyboard
- Apple Magic Trackpad
- Standaard huistelefoon
Wat je niet ziet:
- Apple Airport Express
- Philips Hue Bridge
- LaCie Thunderbolt SSD
En wat gebruik je nu voor Plex?
Mijn iMac is inderdaad verkocht. Voor Plex heb ik een linux build in de meterkast staan.Frid0 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:47:
[...]
Waar is je iMac gebleven, verkocht?
En wat gebruik je nu voor Plex?
Mooi! Dit wil ik ook wel! Waar heb je die kastjes gehaald; ook IKEA ?Maarten16 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:12:
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
De kastjes zijn inderdaad ook van IKEA, ze heten ALEX als ik mij niet vergis.Neus schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:22:
[...]
Mooi! Dit wil ik ook wel! Waar heb je die kastjes gehaald; ook IKEA ?
EDIT:
Kastjes:
Werkblad:
Plankje:
Pootjes:
[ Voor 56% gewijzigd door Maarten16 op 25-10-2016 16:27 ]
Je zou zeggen nu de nieuwe macbook pro's uitgeleverd is/wordt dat je wat fotos terug zou zien...
Kom op mensen:)
post je mooie space grey MBP zonder TB
Ik teken nergens meer voor
Tsja die zijn vast veel te druk aan het genieten van hun nieuwe MBP.Quakie schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:55:
Je zou zeggen nu de nieuwe macbook pro's uitgeleverd is/wordt dat je wat fotos terug zou zien...
Mooi ik wil een foto van de sd kaart lezer!
Hoe zou een foto van ongekend weinig back/buck eruit zien?

Learn something new every day.

Sinds deze weer terug bij Mac na een paar maanden op Windows gewerkt te hebben, heerlijk!
Je ziet:
Macbook Pro 13 met 3,1 GHz i7, 8GB RAM en 512GB SSD
Wired Keyboard & Magic Trackpad 2
Logitech Performance MX
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart
Good old Logitech X-230 speakers
Externe HDD 2TB
Kingston card reader
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Ik moet dit model helaas overslaan. Voor de upgrade zou ik met teveel extra dongles en kabels moeten gaan werken, waardoor mijn hele setup 1 groot dongle fiesta zou worden. En dat zou ik dan weer niet durven posten op TweakersQuakie schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:55:
Mijn eerste forumpost ooit. Maar ik heb nu een tijdje mijn set-up en ben er erg tevreden mee! Het is een zelfbouw bureau(werkblad van de Gamma) met twee ladekastjes van de Ikea eronder.

Dit is wat er te zien is:

Dit is wat er te zien is:
- Rechts in de hoek wat bende
- Macbook Pro 13" 2012 non-retina i5 met 8GB ram, zowel een HDD(500GB) als een SSD(480GB)
- Iiyama ProLite B2783QSU (27" 2560 x 1440)
- Belkin Thunderbolt 2 dock
- 1TB HDD als TimeMachine
- iPad Air 2 (64GB)
- iPhone/iPad steun met iPhone 5s (16GB)
- Magic Mouse en Keyboard
- Playstation 4

Hulde voor de X-230. Heb zelfs nog eens een tweedehands versie gekocht toen die van mij kapot was gevallen.homemix25 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:05:
[afbeelding]
Sinds deze weer terug bij Mac na een paar maanden op Windows gewerkt te hebben, heerlijk!
Je ziet:
Macbook Pro 13 met 3,1 GHz i7, 8GB RAM en 512GB SSD
Wired Keyboard & Magic Trackpad 2
Logitech Performance MX
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart
Good old Logitech X-230 speakers
Externe HDD 2TB
Kingston card reader
Geweldige set inderdaad. Dit is ook mijn tweede(hands) setje. De vorige doet met een kapotte speaker nog dienst op het balkon.
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Wat is er te zien:
https://farm6.staticflick...01885313_57ece9e805_c.jpg
MacBook Air, early2105, I7/8gb/512ssd op RainDesign Mstandaard (prive)
Draadloos apple keyboard+logitech muis
LG 27inch IPS full hd monitor
Acer 17inch fullHD laptop, I5-4210u cpu/4gb
Logitech K330 keyboard+muis
Logitech X-230 speakers
Grundig Led lamp+ab
Niet te zien: Iphone 5s 16g (prive) + Iphone 6s 16g (zakelijk)
[ Voor 23% gewijzigd door mar007 op 07-11-2016 14:05 ]
Iphone 11 - Iphone 15Pro - Imac 24inch M1-8-256- MacBook pro M1- Ipad Air - Apple watch Ultra
Ben aan het stoeien met mn foto op flickr..
Iphone 11 - Iphone 15Pro - Imac 24inch M1-8-256- MacBook pro M1- Ipad Air - Apple watch Ultra
Ik zie veel setups met meerdere system, en dacht misschien is het aardig om Synergy hier te noemen. Helaas is er geen gesture pass-through, maar werkt verder nagenoeg vlekkeloos!
Vanmiddag is mijn 'Mountie' binnen gekomen! Stond op de planning om deze buitenshuis (school/stage) te gaan gebruiken, helaas zit ik al een tijdje thuis met een afgescheurde kruisband
Wel een mooie gelegenheid om mijn mijn huidige werkplekkie met jullie te delen;

Wat je ziet;

Wat je ziet;
- Apple MacBook Pro Retina 15", late 2013, 2,6GHz i7, 16GB RAM, 512GB.
- Apple iPad Mini 4, WiFi, 16GB.
- Apple Wired Mighty Mouse
- Apple Smart Cover (als muismat
)
- Ten One Design Mountie
- Philips 43" 4K Ambilight LED TV
- Sony Playstation 4 Slim 500GB
- Logitech Z906 5.1 surround system
- Logitech Harmony Hub + Logitech Smart Control
- Apple TV 3
- Apple iPhone SE 64GB (foto's mee genomen!!)
Once you go Mac, you'll never go back : )
Erg netjes! Wat voor klem is het die aan je ipad zit?Nurb schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:41:
Vanmiddag is mijn 'Mountie' binnen gekomen! Stond op de planning om deze buitenshuis (school/stage) te gaan gebruiken, helaas zit ik al een tijdje thuis met een afgescheurde kruisbandWel een mooie gelegenheid om mijn mijn huidige werkplekkie met jullie te delen;
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet;Wat je niet ziet;
- Apple MacBook Pro Retina 15", late 2013, 2,6GHz i7, 16GB RAM, 512GB.
- Apple iPad Mini 4, WiFi, 16GB.
- Apple Wired Mighty Mouse
- Apple Smart Cover (als muismat
)
- Ten One Design Mountie
Al ruim een maand gebruik ik mijn MacBook & iPad in combinatie met de applicatie Duet Display. Vond het zo fijn werken dat ik vorige week mijn Apple Thunderbolt Display heb verkocht. Tot nu toe mis ik 'm nog niet en zit te twijfelen om de opbrengst hiervan te investeren in de nieuwe MacBook Pro. Zag op video's dat het instapmodel van de 13" met function keys aardig snel is, de moeite waard om te upgraden in mijn situatie? Lijkt me wel wat om deze MacBook Pro Retina 13" in Space Grey te gebruiken naast een iPad Pro 12,9" in Space Grey
- Philips 43" 4K Ambilight LED TV
- Sony Playstation 4 Slim 500GB
- Logitech Z906 5.1 surround system
- Logitech Harmony Hub + Logitech Smart Control
- Apple TV 3
- Apple iPhone SE 64GB (foto's mee genomen!!)
Ik neig ook erg na de ipad 12" heb ook een ipad mini maar vind hem exht te klein voortaan. En zou de mooi langs me imac staan?😜
Coldbullet schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:48:
[...]
Erg netjes! Wat voor klem is het die aan je ipad zit?
Ik gok een Mountie
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
🤔 Daar heb ik overheen gekeken... verder iemand hier een macbook 12" aangesloten op een los scherm?
De grote iPad Pro is geen 12" maar zelfs 13"Coldbullet schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:48:
Ik neig ook erg na de ipad 12" heb ook een ipad mini maar vind hem exht te klein voortaan. En zou de mooi langs me imac staan?😜
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Mooie setup hoor!
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Heel tof!
Wat zie ik voor pilaartjes op de rechter muismat?
Dongles zijn niet nodig, hoor. Je moet gewoon je kabels vervangen door een USB-C variant. Als je een hun gebruikt, dan kun je mogelijk met minder kabels aan.xelfer schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:23:
Voor de upgrade zou ik met teveel extra dongles en kabels moeten gaan werken
Zie de Pokey by PALLO.DrSnuggles schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:19:
Heel tof!
Ik merk nu pas dat ik wat reacties had moeten geven, sorry 

Thanks!
Thanks en dat valt heel erg mee! Simpel kunststof (knock-off Eames) maar genoeg steun en veert wel mee.Geteisem schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:13:
[...]
Strakke setup zo. Ziet er goed uit.
Die stoelen lijken mij alleen heel oncomfortabel.
Tegengekomen bij een zakelijke werkplekken winkel. Kun je dus niet echt bij een reguliere meubel zaak vinden, de naam is Swan Ring bureau. Onze is 200x80 met witte poten en volgens mij Dark Oak blad.
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Waarom niet gewoon kabels in plaats van dongles? Prima dat je een generatie overslaat maar die rendering snap ik niet.xelfer schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:23:
[...]
Ik moet dit model helaas overslaan. Voor de upgrade zou ik met teveel extra dongles en kabels moeten gaan werken, waardoor mijn hele setup 1 groot dongle fiesta zou worden. En dat zou ik dan weer niet durven posten op Tweakers.
Probleem is dat ik veelal meer dan de 4 standaard poorten in gebruik heb. Ik zou dan dus mijn kabels moeten vervangen, maar ook extra dongles nodig heb om om genoeg poorten te kunnen gebruiken.cerberusss schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:04:
[...]
Waarom niet gewoon kabels in plaats van dongles? Prima dat je een generatie overslaat maar die rendering snap ik niet.
Maar goed, ik ben inmiddels overgestapt naar een desktop pc en dat bevalt ook prima
Extra dongles? Bedoel je niet gewoon een hub of een dock?xelfer schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:22:
Probleem is dat ik veelal meer dan de 4 standaard poorten in gebruik heb. Ik zou dan dus mijn kabels moeten vervangen, maar ook extra dongles nodig heb om om genoeg poorten te kunnen gebruiken.
Dus je zou sowieso geen laptop kopen, ongeacht #donglelife?Maar goed, ik ben inmiddels overgestapt naar een desktop pc
Dongles, hubs, docks... hoe je het ook wilt noemen. Mijn punt was vnl dat geen van mijn apparaten bedraad kunnen verbinden met de nieuwe MacBook.cerberusss schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:37:
[...]
Extra dongles? Bedoel je niet gewoon een hub of een dock?
[...]
Dus je zou sowieso geen laptop kopen, ongeacht #donglelife?
Ik was in de markt voor een vervangende workstation (desktop of laptop). Heb uiteindelijk een pc gebouwd omdat dit voor veel minder geld de beste optie leek te zijn voor mij. Ongeveer dubbele specs voor minder geld. Maargoed laten we het bij de setups houden.
Dat kan een stuk vriendelijker. Zo gaan we niet met elkaar om op GoT

[ Voor 84% gewijzigd door Hoedje op 28-11-2016 12:12 ]
Ik vind dat nou juist het handige aan die nieuwe: je neemt net als voorheen een Thunderbolt dock en sluit daar al je apparatuur op aan. Daarna hoef je itt voorheen nog maar 1 kabel op je notebook aan te sluiten om al die devices plus de oplader aan te sluiten. Stukje makkelijker. Dat dock kun je mooi wegwerken (jammer dat de Rain Design mStand geen connectie punten heeft voor zo'n dock, werkt makkelijker weg); dat wegwerken zul je bij iedere setup moeten doen, dat is nou juist de kunst voor het verkrijgen van een opgeruimd bureau. Op YouTube en diverse sites zijn er zat voorbeelden en tips over te vinden.
Precies dat! Ik heb nu een LG 34UM95 monitor met Thunderbolt. Hierop heb ik een USB hub, LaCie Thunderbolt SSD en m'n speakers aangesloten.ppl schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:22:
Ik vind dat nou juist het handige aan die nieuwe: je neemt net als voorheen een Thunderbolt dock en sluit daar al je apparatuur op aan. Daarna hoef je itt voorheen nog maar 1 kabel op je notebook aan te sluiten om al die devices plus de oplader aan te sluiten. Stukje makkelijker. Dat dock kun je mooi wegwerken (jammer dat de Rain Design mStand geen connectie punten heeft voor zo'n dock, werkt makkelijker weg); dat wegwerken zul je bij iedere setup moeten doen, dat is nou juist de kunst voor het verkrijgen van een opgeruimd bureau. Op YouTube en diverse sites zijn er zat voorbeelden en tips over te vinden.
M'n hele setup, die anders 7 USB ports, 1 Thunderbolt port, 1 Mini DP port en een MagSafe nodig heeft, is nu met 1x MagSafe en 1x Thunderbolt klaar. Voor iemand als ik die elke dag z'n laptop meeneemt en 's avonds thuis werkt is dit echt ideaal.
Welk model LG display heb je precies? Ik ben ook op zoek naar een TB2 display vanwege het kunnen doorlussen van mn lacie array (zelfde als die jij hebt alleen dan 6x1TB in drie enclosures), maar kan door de bomen het bos niet zien. Lg heeft zoveel verschillende versies en driehonder versienummertjes dat is gewoon zo niet handig.Maarten16 schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:49:
[...]
Precies dat! Ik heb nu een LG 34UM95 monitor met Thunderbolt. Hierop heb ik een USB hub, LaCie Thunderbolt SSD en m'n speakers aangesloten.
M'n hele setup, die anders 7 USB ports, 1 Thunderbolt port, 1 Mini DP port en een MagSafe nodig heeft, is nu met 1x MagSafe en 1x Thunderbolt klaar. Voor iemand als ik die elke dag z'n laptop meeneemt en 's avonds thuis werkt is dit echt ideaal.
Zoals in mijn bericht al staat, de LG 34UM95.supersnathan94 schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:46:
[...]
Welk model LG display heb je precies? Ik ben ook op zoek naar een TB2 display vanwege het kunnen doorlussen van mn lacie array (zelfde als die jij hebt alleen dan 6x1TB in drie enclosures), maar kan door de bomen het bos niet zien. Lg heeft zoveel verschillende versies en driehonder versienummertjes dat is gewoon zo niet handig.
Het gaat om het feit dat ik 1 of meer extra/andere oplossingen aan had moeten schaffen om de nieuwe rMBP voor mij te laten werken. Hetgeen tot extra kosten zou leiden, dit naast het feit dat de Macbook al een flinke investering geweest zou zijn en 16 GB RAM voor mijn werkveld al aan de vrij krappe kant is (en dit exact hetzelfde is wat mijn oudere Macbook ook heeft). Mocht de rMBP in de toekomst wat krachtiger worden (met name meer RAM) en mocht ik t.z.t. qua randapparatuur ook over zijn op de nieuwere USB-C/Thunderbolt 3 technologie, dan zal ik wel weer kijken naar die rMBPs.cerberusss schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:01:
[...]
*knip*Met vier losse dongles ziet het er gewoon niet uit. Maar met een mooie hub of dock kun je echt een prachtige setup maken, hoor. Zeker als je een beetje aan cable management doet.
Ik heb uiteindelijk voor een systeem met 32 GB ram gekozen, een 6800k, GTX 1080 en een Samsung Pro 950 512 GB m2 SSD. Geen idee hoe dit qua performance zit, maar qua prijsverschil ben ik nu ongeveer 1600-1800 euro goedkoper uit. De Mac die ik zou configureren zou op 3559 euro uitkomen en mijn PC heeft uiteindelijk iets minder dan 2000 gekost. Helaas verlies ik wel de portability van mijn setup, maar dan moet mijn zakelijke Macbook nog maar een tijd harder werken totdat ik deze zal upgraden
Tzt zijn producten als de Belkin Thunderbolt 2.0/3.0 http://www.belkin.com/us/p/P-F4U095/ wellicht ook wat breder beschikbaar, maar ik vind de 220 euro voor het 2.0 dock toch wel erg aan de prijs en dit zou mijn connectivity onderweg ook niet oplossen, aangezien ik dan alsnog mijn huidige dongles/kabels zou moeten vervangen voor USB-C/Thunderbolt 3 versies.
[ Voor 1% gewijzigd door Hoedje op 28-11-2016 12:12 ]
Mooie setup!diotav schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:02:
[afbeelding]
2x iMac 5K
2x Bang & Olufsen Beoplay H8
Sonos PLAY:1
Zitten die Eames chairs een beetje lekker? En dan bedoel ik over langere tijd bijv. bij thuis werken!
Toch raar dat er nog geen nieuwe MBP's te zien zijn hier, er zijn er al heel wat geleverd zou ik zeggen.
Die mensen hebben daar helemaal geen tijd voor. Die zitten de hele dag zo voor hun nieuw macbook: 😱😱Scirocco schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:45:
Toch raar dat er nog geen nieuwe MBP's te zien zijn hier, er zijn er al heel wat geleverd zou ik zeggen.

Gekozen voor (zeer) minimale set-up. Het is voor de dagen dat ik thuis werk. Wilde eigenlijk de usb-c monitor van Apple / LG aanschaffen, maar die schijnt dus met geen mogelijkheid op de MacBook van mijn vriendin te kunnen (Air). Anyhow, zij wilde per sé dat ik een witte kocht (want, vrouwen) en deze was goed geprijsd. 1920*1080 is niet veel, maar voor mijn gebruik prima - stuk ergonomischer :-).
mooi scherm. de dunne bezels maken het wel af..N1ckk schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:58:
[afbeelding]
Gekozen voor (zeer) minimale set-up. Het is voor de dagen dat ik thuis werk. Wilde eigenlijk de usb-c monitor van Apple / LG aanschaffen, maar die schijnt dus met geen mogelijkheid op de MacBook van mijn vriendin te kunnen (Air). Anyhow, zij wilde per sé dat ik een witte kocht (want, vrouwen) en deze was goed geprijsd. 1920*1080 is niet veel, maar voor mijn gebruik prima - stuk ergonomischer :-).
en de witte voet... tjah soms zullen we vrouwen nooit begrijpen... maar denk dat het te maken heeft met de witte muur en overige witte elementen in het bureau die ook wit gekleurd zijn.
...
Nou vooruitScirocco schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:45:

Weinig bijzonders..
Ze zien er ook allemaal hetzelfde uitScirocco schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:45:
Hierbij dezelfde als mijn bovenbuurman.

Jammer dat de magic mouse nog niet in de kleuren. Eschikbaar is van de Macbooks. Zou het naar mijn mening helemaal compleet maken. Ipv de witte muisWootism schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:18:
[...]
Ze zien er ook allemaal hetzelfde uit
[afbeelding]

...
Waar ik me meer aan erger is de kabel. Waarom een witte kabel ipv een Space Grey kabel bij je Space Grey Ipad Air en Macbookkoentjuh1987 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:06:
[...]
Jammer dat de magic mouse nog niet in de kleuren. Eschikbaar is van de Macbooks. Zou het naar mijn mening helemaal compleet maken. Ipv de witte muis

Alleen in de nachtelijke uren opladen. Overdag op de accu werken. Gaat volgens Apple wel een uurtje of 8-10 mee...Lucky0wn schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:31:
[...]
Waar ik me meer aan erger is de kabel. Waarom een witte kabel ipv een Space Grey kabel bij je Space Grey Ipad Air en Macbook
...
Ik haal amper de 5 uur (foto en videobewerking) dus heb eigenlijk altijd wel de oplader nodig. Is nog steeds belachelijk lang. Helaas bestaat er nog geen laptop die met mijn gebruik 10 uur meegaatkoentjuh1987 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:40:
[...]
Alleen in de nachtelijke uren opladen. Overdag op de accu werken. Gaat volgens Apple wel een uurtje of 8-10 mee...
[ Voor 13% gewijzigd door Lucky0wn op 30-11-2016 19:19 ]
Dat trackpad though...
Ik vind dat nog steeds echt het meest belangrijke pluspunt ooit. Dat je gewoon je laptop kunt gebruiken met een fatsoenlijke muisaanwijs oppervlak. Ik bedoel er zit daar een kleine 20 cm^2 aan metaal. Zet dat nuttig in. Apple lijkt het erg met mij eens te zijn in dat opzicht.
Ik snap ook wel dat het voor de stevigheid iets minder handig is om hier een groot gat in te maken, maar ik vind het erg fijn dat het trackpad iedere generatie weer echt een verbetering meemaakt ten opzichte van de vorige versie. Dit zie je vrij weinig bij andere fabrikanten. Een van de belangrijkste redenen destijds voor mij om een macbook te kopen.
Wat een prachtig staaltje techniek weer.
Zijn er ook mensen die ook wat Thunderbolt apparatuur thuis hebben staan en dat willen showen? Ik zit een beetje te kijken naar de mogelijkheden.
Ik vind dat nog steeds echt het meest belangrijke pluspunt ooit. Dat je gewoon je laptop kunt gebruiken met een fatsoenlijke muisaanwijs oppervlak. Ik bedoel er zit daar een kleine 20 cm^2 aan metaal. Zet dat nuttig in. Apple lijkt het erg met mij eens te zijn in dat opzicht.
Ik snap ook wel dat het voor de stevigheid iets minder handig is om hier een groot gat in te maken, maar ik vind het erg fijn dat het trackpad iedere generatie weer echt een verbetering meemaakt ten opzichte van de vorige versie. Dit zie je vrij weinig bij andere fabrikanten. Een van de belangrijkste redenen destijds voor mij om een macbook te kopen.
Wat een prachtig staaltje techniek weer.
Zijn er ook mensen die ook wat Thunderbolt apparatuur thuis hebben staan en dat willen showen? Ik zit een beetje te kijken naar de mogelijkheden.
Voor de levensduur van je accu is wel een stuk beter als 'ie niet al te veel drain-charge cycles doorloopt. Ik heb mijn MBPs eigenlijk altijd aan de lader liggen, tenzij ik onderweg ben of even snel wat wil doen.koentjuh1987 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:40:
[...]
Alleen in de nachtelijke uren opladen. Overdag op de accu werken. Gaat volgens Apple wel een uurtje of 8-10 mee...
Maar goed, een willekeurige bouwmarkt heeft vast spuitbusjes grijs staan die matchen met je Space gray MBP.
Want? Zijn we er ondertussen uit dat dit het beste voor je accu is of is daar nog steeds twijfel over?DrSnuggles schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:02:
[...]
Voor de levensduur van je accu is wel een stuk beter als 'ie niet al te veel drain-charge cycles doorloopt. Ik heb mijn MBPs eigenlijk altijd aan de lader liggen, tenzij ik onderweg ben of even snel wat wil doen.
Maar goed, een willekeurige bouwmarkt heeft vast spuitbusjes grijs staan die matchen met je Space gray MBP.
It's dogged that does it
De discussie over hoe het beste om te gaan met batterijen is hier niet op z'n plaats
Hiervoor kun je beter een nieuw topic openen (of kijken wat Apple hierover heeft te zeggen, of een van de vele voorgaande discussies op dit forum doorlezen). Laten we dit topic houden voor het showen van je Apple computer.
[ Voor 38% gewijzigd door Daedalus op 01-12-2016 12:20 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteriesSavageBrother schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:11:
Want? Zijn we er ondertussen uit dat dit het beste voor je accu is of is daar nog steeds twijfel over?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Even snel doorheen gelezen; gewoon aan de lader houden dus?
It's dogged that does it
Qua design vind ik het wel de mooiste Macbook tot nu toe. Vnl. omdat ik de kleur mooier vind. Welke speakers zijn dit als ik vragen mag?Wootism schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:18:
[...]
[afbeelding]
True.... Het is nu echt een witte puist aan je Macbook.Lucky0wn schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:31:
[...]
Waar ik me meer aan erger is de kabel. Waarom een witte kabel ipv een Space Grey kabel bij je Space Grey Ipad Air en Macbook
Zelfs bij de 'oude' generaties Macbooks hebben ze de Magsafe connector in dezelfde kleur gemaakt als de behuizing. Gemist kans inderdaad.
Is de Audioengine A2+xelfer schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:30:
[...]
Qua design vind ik het wel de mooiste Macbook tot nu toe. Vnl. omdat ik de kleur mooier vind. Welke speakers zijn dit als ik vragen mag?
Top speakertjes
Ik zou die Audioengine A2's wel even op stands zetten zodat ze wat meer omhoog gericht zijn richting je oren; Klinkt een stuk beter dan
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Als er één schaap over de dam is, volgen er meer;Wootism schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:18:
[...]
[afbeelding]

Terwijl ik naar deze foto kijk krijg ik toch kriebels om mijn witte iPad Mini 4 (wifi) te upgraden naar een Space Grey variant van de Mini 4 / Air 2 (4G)
Klopt, alleen jammer dat die stand zo spuuglelijk zijn...Chiron schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:22:
Ik zou die Audioengine A2's wel even op stands zetten zodat ze wat meer omhoog gericht zijn richting je oren; Klinkt een stuk beter dan
Nice! Fijn uitzicht ook!Nurb schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:31:
[...]
Als er één schaap over de dam is, volgen er meer;
[afbeelding]
Terwijl ik naar deze foto kijk krijg ik toch kriebels om mijn witte iPad Mini 4 (wifi) te upgraden naar een Space Grey variant van de Mini 4 / Air 2 (4G)Zelfde voor de iPhone SE, maar die houdt het nog wel uit tot de volgende iPhone
Logitech muisje past er qua stijl ook netjes bij.
[ Voor 52% gewijzigd door Wootism op 01-12-2016 16:52 ]
Sinds het weekend een MacBook 2016 en sinds gisteren bijpassend toetsenbord en trackpad.
Vandaag klein bureau gehaald (Amsterdam hè), tot vandaag aan de eettafel gezeten.
Op het verlanglijstje staat nog een scherm ergens tussen 21 en 24 inch, groter zal echt niet passen.
Vandaag klein bureau gehaald (Amsterdam hè), tot vandaag aan de eettafel gezeten.
Op het verlanglijstje staat nog een scherm ergens tussen 21 en 24 inch, groter zal echt niet passen.

[ Voor 68% gewijzigd door foekebooij op 01-12-2016 21:50 ]
Die van Audioengine zelf? Vind ik persoonlijk nog best meevallen:Wootism schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:49:
[...]
Klopt, alleen jammer dat die stand zo spuuglelijk zijn...

Zelf heb ik 3d printed stands, en daardoor variabel in hoek. 10 of 15 graden:

Momenteel ben ik net verhuisd, dus het duurt nog even voordat ik alles weer opgebouwd heb in de nieuwe mancave
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Deze Logitech MX Master is van de week binnen gekomen, voor een mooie prijs op de kop getikt tijdens black friday. Wat een verademing is deze muis zeg! Met behulp van de logitech software diverse shortcuts voor mission control, launchpad, etc. ingesteld, werkt echt heerlijk met OS!! En geen gedoe met usb-a receivers & usb-c poorten, werkt prima via bluetoothWootism schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:49:
[...]
Klopt, alleen jammer dat die stand zo spuuglelijk zijn...
[...]
Nice! Fijn uitzicht ook!![]()
Logitech muisje past er qua stijl ook netjes bij.
Hela! Welk bureau is dat?Wootism schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:18:
[...]
[afbeelding]
It's dogged that does it
Ik vind die blokjes gewoon afbreuk doen aan het strakke design van de speakertjes. Dan vind ik die 3D printed stands mooierChiron schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:34:
[...]
Die van Audioengine zelf? Vind ik persoonlijk nog best meevallen:
[afbeelding]
Zelf heb ik 3d printed stands, en daardoor variabel in hoek. 10 of 15 graden:
[afbeelding]
Momenteel ben ik net verhuisd, dus het duurt nog even voordat ik alles weer opgebouwd heb in de nieuwe mancave
Hela! Dat is de Alex van IKEA.
(zelf beplakt met laminaat)
http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/40260717/#/90260710
iPad Pro met Apple Silicone Case, Smart Cover en Pencil
Beats Solo3 Wireless

Hoofdtelefoon is voor Netflix, niet voor muziek.
Beats Solo3 Wireless

Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Nette setup, wat is er mis met headset voor netflix inplaats van muziek? Hoe bevalt de beats en de accuduur?Canaria schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:28:
iPad Pro met Apple Silicone Case, Smart Cover en Pencil
Beats Solo3 Wireless
[afbeelding]
Hij bevalt heel goed, ik heb hem pas sinds gisteren dus dat is de eerste indruk.
Verbinden ging heel soepel, met iPhone, iPad en MacBook en ook het wisselen tussen apparaten gaat makkelijk. De Beats wordt in iCloud opgeslagen als bekend accessoire, dat betekent dat je maar met één iOS10/Sierra-apparaat hoeft te pairen waarna hij met alle apparaten in je iCloud-account te gebruiken is.
Dankzij de W1-chip (dezelfde als in de AirPods) is het bereik heel groot. Ik had mijn iPhone op de keukentafel gelegd en op de zolderverdieping kon ik nog zonder storing verder luisteren.
Het geluid is het kenmerkende bass-heavy Beats-geluid, al schijnt de kwaliteit daarvan volgens reviews niet meer zo slecht te zijn als vroeger. Ik had nog nooit Beats gehoord maar het was zoals ik me had voorgesteld. De muziek waar ik vooral naar luister wordt er niet mooier door. Voor series en Youtube boeit het niet zo.
De batterij gaat volgens reviews 40 uur mee bij gemiddeld volume, dat moet ik zelf nog ervaren. Wel kwam hij 100% opgeladen uit de doos.
Het viel me op dat de Beats de typische geur van een nieuwe Mac had
En ik had liever een witte micro-usb-kabel in de doos gezien dan een zwarte.
Tot slot stond het imago van Beats me een beetje tegen. Maar omdat ik hem alleen thuis ga gebruiken vind ik dat niet zo'n bezwaar.
Verbinden ging heel soepel, met iPhone, iPad en MacBook en ook het wisselen tussen apparaten gaat makkelijk. De Beats wordt in iCloud opgeslagen als bekend accessoire, dat betekent dat je maar met één iOS10/Sierra-apparaat hoeft te pairen waarna hij met alle apparaten in je iCloud-account te gebruiken is.
Dankzij de W1-chip (dezelfde als in de AirPods) is het bereik heel groot. Ik had mijn iPhone op de keukentafel gelegd en op de zolderverdieping kon ik nog zonder storing verder luisteren.
Het geluid is het kenmerkende bass-heavy Beats-geluid, al schijnt de kwaliteit daarvan volgens reviews niet meer zo slecht te zijn als vroeger. Ik had nog nooit Beats gehoord maar het was zoals ik me had voorgesteld. De muziek waar ik vooral naar luister wordt er niet mooier door. Voor series en Youtube boeit het niet zo.
De batterij gaat volgens reviews 40 uur mee bij gemiddeld volume, dat moet ik zelf nog ervaren. Wel kwam hij 100% opgeladen uit de doos.
Het viel me op dat de Beats de typische geur van een nieuwe Mac had
Tot slot stond het imago van Beats me een beetje tegen. Maar omdat ik hem alleen thuis ga gebruiken vind ik dat niet zo'n bezwaar.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Wat je ziet:
- MBPr '13 2015 512GB SSD 8GB RAM
- 2x Dell U2414H
- Mac Mini 2014 256GB SSD 8GB RAM
- Een hoop kabels
Wat je niet ziet:
- iPhone 6 Plus 64GB
- iPad 3 32GB
Verwijderd
Interessant. Dus het Intel Iris chipje in jouw MacBook(toch?) kan zo te zien maar liefst 3 schermen aansturen? Wat is de resolutie van de twee monitoren? Want dat ziet er zo wel veelbelovend uit voor mijn setup. Wist niet dat ik 3 schermen aan kon sturen.RPHN schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:52:
Wat je ziet:
- MBPr '13 2015 512GB SSD 8GB RAM
- 2x Dell U2414H
- Mac Mini 2014 256GB SSD 8GB RAM
- Een hoop kabels
Wat je niet ziet:
- iPhone 6 Plus 64GB
- iPad 3 32GB
Volgens mij hangt een van de Dell schermen nog wel aan de MacBook...Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 06:36:
Edit: sorry ik zag de Mac Mini niet!
Aangezien de MacBook 2 thunderbolt aansluitingen heeft kun je er volgens mij wel 3 (incl eigen scherm) mee aansturen. Of je eigenscherm dan ook retina resolutie aan kan weet ik zo niet. Wil het gerust proberen voor je maar heb niet de juiste verloopstukken.
...
Drie schermen kan inderdaad, zoals ook bij de specs te zien is. De Iris Graphics 540/550 zoals toegepast in de MBP kan naast het interne scherm nog 2 displays aansturen:Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 00:24:
Interessant. Dus het Intel Iris chipje in jouw MacBook(toch?) kan zo te zien maar liefst 3 schermen aansturen? Wat is de resolutie van de twee monitoren? Want dat ziet er zo wel veelbelovend uit voor mijn setup. Wist niet dat ik 3 schermen aan kon sturen.
Simultaneously supports full native resolution on the built-in display at millions of colors and:
One display with 5120-by-2880 resolution at 60Hz at over a billion colors
Up to two displays with 4096-by-2304 resolution at 60Hz at over a billion colors
Na lang meekijken hierbij mijn setup:

Wat je ziet:
Dell Ultrasharp U2515H
Macbook Pro 2016 15" Touch Bar
Kensington Dock Station SD4600P
Apple Wireless Keyboard
Logitech MX Master
Ergotron LX Desk Mount
Twelve South HiRise
Twelve South Book Arc
Alles aangesloten via 1 USB-C kabel, heerlijk!
En ja, dat zijn controllers voor de HTC Vive.

Wat je ziet:
Dell Ultrasharp U2515H
Apple Wireless Keyboard
Logitech MX Master
Ergotron LX Desk Mount
Twelve South HiRise
Twelve South Book Arc
[ Voor 1% gewijzigd door Khallouki op 08-12-2016 09:19 . Reden: Mount toegevoegd aan lisjt ]
Mooi spul, maar waarom hang je die dock niet achter het scherm of onder het bureaublad?Khallouki schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:10:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet:
Dell Ultrasharp U2515H
Apple Wireless Keyboard
Logitech MX Master
Ergotron LX Desk Mount
Twelve South HiRise
Twelve South Book Arc
En zoiets staat voor stopcontacten op het bureau nog net even strakker:

Zijn fijne dingen
Thanks! Ik heb vaak de USB port nodig die aan de voorkant zit, moet er makkelijk bij kunnen.Exirion schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:30:
[...]
Mooi spul, maar waarom hang je die dock niet achter het scherm of onder het bureaublad?
En zoiets staat voor stopcontacten op het bureau nog net even strakker:
[afbeelding]
Zijn fijne dingen
Ziet er strak uit maar lijkt me niet praktisch. Vooral niet als ik 3 kabels tegelijk wil aansluiten.
Ik heb er al jaren meerdere vanKhallouki schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:38:
Ziet er strak uit maar lijkt me niet praktisch. Vooral niet als ik 3 kabels tegelijk wil aansluiten.
De Mac Mini is op geen enkel scherm aangesloten op het moment dat de foto gemaakt werd. Mijn Macbook stuurt deze schermen aan op 1920x1080Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 00:24:
[...]
Interessant. Dus het Intel Iris chipje in jouw MacBook(toch?) kan zo te zien maar liefst 3 schermen aansturen? Wat is de resolutie van de twee monitoren? Want dat ziet er zo wel veelbelovend uit voor mijn setup. Wist niet dat ik 3 schermen aan kon sturen.
Verwijderd
Oke, dat is best wel cool! Merk je ook verschil in (grafische) snelheid als je beiden schermen aansluit? Wat haperingen of iets dergelijks of merk je daar niets van?
Ik hoop voor je dat je hem veel meeneemtKhallouki schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:10:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet:
Dell Ultrasharp U2515H
Apple Wireless Keyboard
Logitech MX Master
Ergotron LX Desk Mount
Twelve South HiRise
Twelve South Book Arc
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Draai hier ook 2x dell u2414h op mijn macbook pro retina late 2013, werkt perfect.Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:58:
Oke, dat is best wel cool! Merk je ook verschil in (grafische) snelheid als je beiden schermen aansluit? Wat haperingen of iets dergelijks of merk je daar niets van?
Soms draai ik op t ene scherm volledig windows (parallels) en op de andere OSX. Merk hier geen problemen mee.
Maar misschien even een apart topic aanmaken als je hier meer vragen over hebt
Verwijderd
Nou ja dat waren mijn enige twee vragen, leek me onnodig om hiervoor een topic te openen. Maar klinkt dus erg goed!
Ik neem em elke dag de hele dag mee.Sjoerdfoto schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:06:
[...]
Ik hoop voor je dat je hem veel meeneemtEen model mét touchbar, en dan in een dok hangen
Niet veel veranderd. Alleen de sub van mijn Soundsticks op de grond gezetJB schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:42:
[...]
Dank voor de info! Was inmiddels al overstagBaal alleen van de (te) korte kabels
[afbeelding]

27" iMac mid 2011 (inmiddels met SSD)
iPad Air 16GB
iPhone 7 128GB
Mijn boefje is liev!
Let op:
- Ga niet offtopic.
- Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
- Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
- Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
- Pas op met EXIF (locatie)data in de foto, helaas heeft niet iedereen goede bedoelingen.
- Lees ook de topicstart voordat je hier post.