The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."
lifegoals.Richard! schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:03:
Afgelopen week mijn desk eens geupgrade met volgende dee spullekes:
- HP Pavilion 24xw 24"
- Rain mStand
- iSkelter Station (Houten ding)
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Ja ik ben er erg tevreden mee! Kleurweergave is dik in orde voor een display van +/- €200,-!Daniel_Elessar schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:47:
Wow, mooie setup Richard! Bevalt het scherm? kleurweergave etc, heb er zelf ook al naar staan kijken maar twijfelde nog.
Ik heb het scherm vooral gekocht vanwege het prachtige uiterlijk dat imo erg goed aansluit bij Apple design en de setup die ik voor ogen had, en inderdaad die zeer dunne bezels zijn heerlijk
Ik moet zeggen dat ik deze HP monitor een stuk mooier vind dan een Apple Thunderbolt Display. Die grote bezels zorgen ervoor dat de Apple Display er echt ouderwets uit ziet in mijn ogen.Daniel_Elessar schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:16:
Goed om te horen. HP maakt op het moment weer mooi spul. Dit beelscherm is inderdaad erg mooi om te zien en past zeker goed bij Apple, laat ze dat maar niet horen
Agree! Persoonlijk heb ik het idee dat Apple het hier en daar een beetje laat liggen op het moment. Natuurlijk is die Macbook een prachtig apparaat. Het thunderbolt display zouden ze ook wel eens mogen vernieuwen en naar deze tijd halen. Misschien ben ik gewoon pessimistisch maar het lijkt me dat ze toch op die gebieden iets in te halen hebben op sommige concurrenten.xelfer schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:10:
[...]
Ik moet zeggen dat ik deze HP monitor een stuk mooier vind dan een Apple Thunderbolt Display. Die grote bezels zorgen ervoor dat de Apple Display er echt ouderwets uit ziet in mijn ogen.
Mooi man! Hoe sluit jij je speakers nu aan? Er zit geen audio uit op die HP toch? Iedere keer jackpluggen in je macbook?Richard! schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:03:
Afgelopen week mijn desk eens geupgrade met de volgende spullekes:
- HP Pavilion 24xw 24"
- Rain mStand
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je hoeft de audio niet direct aan je notebook te hangen. Gewoon 1 USB-kabel richting een USB hub en daar een USB geluidskaartje aan hangen dat waarschijnlijk beter klinkt dan de audiogang van de gemiddelde monitor. Zo heb ik het ook bij m'n vriendin gedaan die haar notebook als desktopmachine gebruikt. Groot voordeel is dat een andere laptop (van haar werk) ook via die ene USB-kabel alles kan overnemen.wes- schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:36:
Er zit geen audio uit op die HP toch? Iedere keer jackpluggen in je macbook?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik gok dat ze de volgende lichting met thunderbolt 4 ofzo komen waarbij displayport 1.nogwat wel genoeg bandbreedte kan leveren voor 5KDaniel_Elessar schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:39:
[...]
Agree! Persoonlijk heb ik het idee dat Apple het hier en daar een beetje laat liggen op het moment. Natuurlijk is die Macbook een prachtig apparaat. Het thunderbolt display zouden ze ook wel eens mogen vernieuwen en naar deze tijd halen. Misschien ben ik gewoon pessimistisch maar het lijkt me dat ze toch op die gebieden iets in te halen hebben op sommige concurrenten.
Ik sluit inderdaad gewoon de AUX kabel aan op de Mac en daarnaast heb ik nog een Libratone Zipp op bureau staan die ik bedien via Airplaywes- schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:36:
[...]
Mooi man! Hoe sluit jij je speakers nu aan? Er zit geen audio uit op die HP toch? Iedere keer jackpluggen in je macbook?

Mijn bureau nog maar eens opgeruimd voordat mijn MacBook Pro (13-inch, Late 2011) het veld gaat ruimen voor een MacBook Pro (15-inch, Mid 2012) volgende week.
Het beeldscherm is een 23-inch LG IPS237L, dat ondertussen alweer bijna 4 jaar bijna dagelijks gebruikt wordt. Met een nieuwprijs van 200 euro is 'ie zijn geld dubbel en dwars waard geweest.
Verder zie je nog een Logitech LS21 2.1 speakersetje dat is aangesloten op het beeldscherm voor gebruik met de XBOX One (die niet op de foto staat, maar rechts van de laptop) en een Bose Soundlink Mini II die via Bluetooth is verbonden met de iPhone, iPad of MacBook.
[ Voor 3% gewijzigd door BleuZ op 25-06-2016 13:21 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Sinds maart in het bezit van een 13" MacBook Pro (16GB/512GB/3,1Ghzi7) die nu aan m'n Dell U2515H hangt.

Verder zie je m'n iPhone 6s, 5th gen. iPod touch (van m'n dochter teruggekregen toen ze een iPhone kreeg), Appel Watch Sport en iPad mini Retina 64GB.
Links ligt het laatste nummer van Photoshop Magazine dat ik net aangeschaft heb.
Relax. nothing is under control.

Op het bureau:
- Dell U2713 + Dell U2212
- Logitech MX master muis + Apple Magic keyboard
- iPhone 5s 16GB
- Logitech Z4 speakerset
- Sony MDR headset
- Mac Mini i5 2.8 / 16GB / 256GB. Aangesloten op beide schermen.
- G-Tech 1 TB Thunderbolt drive voor extra storage in de Mini.
- Het zwarte geval daaronder is een Windows 10 pc puur voor de games: i5 3.2 / 16 GB / 250 GB / GeForce GTX 970. Deze is alleen op de 27" aangesloten.
- Ikea voetensteun en de Z4 subwoofer
Ik zoek voor in mijn nieuwe kantoor voor 2 imacs een mooi houten bureau.
KLIK!bones schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:08:
Misschien niet helemaal de juiste plek om te vragen, maar weet iemand waar ik een bureau kan kopen die eruit ziet als die van de apple store?

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::
Haha ik had al gegoogled op :
apple store bureau
apple bureau
apple bureau meubel
apple meubel
apple store meubel
Zo zie je maar hoe goed google is...
Waar het op neer komt met het zoeken via Google is dat je eigenlijk een meubelmakerij zoekt. Apple koopt die dingen ook niet bij de Ikeabones schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:14:
[...]
Haha ik had al gegoogled op :
....
Zo zie je maar hoe goed google is...
And now, back on topic please
::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::
Oordeel zelf:

[ Voor 41% gewijzigd door crypt0rr op 03-08-2016 15:37 ]
Mooi ! Ook van dbrand de skin op je iphone of is het een case ? Zo ja, welke?bardi-1 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:35:
De nieuwe dbrand.com concrete skin voor mijn MacBook is binnen, dus deze zal ik binnenkort plakken en uploaden! Ondertussen heb ik wel de behuizing van mijn iPhone vervangen voor een mat zwarte met gouden tintjes.
[ Voor 4% gewijzigd door jmignolet op 03-08-2016 20:52 ]
Het is een hele behuizing die vervangen is op m'n iPhone. Gekocht van een Tweaker, nieuw. Maar je kan ze op Ebay kopen en mogelijk op meer sites.jmignolet schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:52:
[...]
Mooi ! Ook van dbrand de skin op je iphone of is het een case ? Zo ja, welke?
Kijk eens bij ARCO (nederlandse design tafels).bones schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:08:
Misschien niet helemaal de juiste plek om te vragen, maar weet iemand waar ik een bureau kan kopen die eruit ziet als die van de apple store?
Die hebben net een order van 1500 stuks ontvangen voor de Apple stores.
Het een aangepaste versie zijn van dit model:
http://www.arco.nl/base-de-de-nl.html
Sony A7 iv en wat recycled glas
Was dit je eigen toestel of heb je die nieuw besteld? Aangezien hij refurbished lijkt te zijn door het ontbreken van een imei nummer op de achterkant.
Nog niet alles gelezen.

[ Voor 9% gewijzigd door MartijnMartijn op 05-08-2016 15:43 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 08-08-2016 17:46 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Maar efficient. En simpel.

Mooi, ik baal er achteraf echt van dat ik mijn iMac niet zo kan ophangen.Idutchman schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:09:
Same old, same old.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Dit is een 2011 model en hangt al 5 jaarrobbinonline schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:35:
[...]
Mooi, ik baal er achteraf echt van dat ik mijn iMac niet zo kan ophangen.
Idutchman schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:39:
[...]
Dit is een 2011 model en hangt al 5 jaar. Deze draait op een Samsung SSD en is méer dan voldoende. Maar het feit dat een nieuwe niet opgehangen kan worden is al reden genoeg om niet te upgraden
FYI: Alle huidige iMacs zijn ook te verkrijgen in een uitvoering met geïntegreerde VESA-montageadapter.
en zoals Daedalus al aangeeft, de nieuwe lijn kun je ook gewoon ophangen hoor.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Strak. Waar heb je het stoeltje vandaan? En bevalt ie?Idutchman schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:09:
Same old, same old.
It's dogged that does it
Super strak! mooie tafel, mooie stoel en vrijwel geen draadjes te zien, prachtig!Idutchman schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:09:
Same old, same old.
[afbeelding]
[afbeelding]
StrakIdutchman schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:09:
Same old, same old.
[afbeelding]
[afbeelding]
En een onwijs mooie lamp !
Yes, I knowDaedalus schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:44:
[...]
offtopic:
FYI: Alle huidige iMacs zijn ook te verkrijgen in een uitvoering met geïntegreerde VESA-montageadapter.

Stoel bevalt zeker! Waar ik deze gekocht heb, ben ik je even schuldigSavageBrother schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:27:
[...]
Strak. Waar heb je het stoeltje vandaan? En bevalt ie?
Thanks!yorroy schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:31:
[...]
Super strak! mooie tafel, mooie stoel en vrijwel geen draadjes te zien, prachtig!
Thanks! 😉
Dit zijn Hercules XPS101 speakers. Ik heb ze al sinds 2011 en ze werken perfect. Produceren écht goed geluidSirLenncelot schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:56:
@Idutchman, leuke speakers op de hoek van je bureau. Welke zijn dat?
en zoals Daedalus al aangeeft, de nieuwe lijn kun je ook gewoon ophangen hoor.
[afbeelding]
[ Voor 64% gewijzigd door Idutchman op 09-08-2016 09:35 ]
Ik was van mening dat Tweakers er automatisch 1 post van zou maken. Zo gaat dit immers wel bij Autoweek en andere fora.Daedalus schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:37:
[mbr]@Idutchman: als je wat toe te voegen hebt en je bent de laatste die gereageerd hebt, gebruik dan de 'wijzig' knop en ga niet 4(!) keer achter elkaar posten.[/]
Zou wel een goede upgrade van het forum zijn eerlijk gezegdIdutchman schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:40:
[...]
Ik was van mening dat Tweakers er automatisch 1 post van zou maken. Zo gaat dit immers wel bij Autoweek en andere fora.. Excuus!
Zelf heb ik een nieuwe aanwinst voor mijn setup (de linker monitor), waar ik erg tevreden over ben:

Je ziet:
Laptop: 2015 rMBP met alle toeters en bellen op een Rain Design M-Stand
Scherm links: Dell U2515H
Scherm rechts: Samsung UE28E590D
Muis: Logitech MX Master
Toetsenborden: Razer Blackwidow Tournament Edition, Apple Toetsenbord 2
Speakers: Logitech Z333
Koptelefoon: Audiotechnica M50X op een JustMobile headphone stand
Overig: Steelseries XXL Muismat, Playstation 4, Brennenstuhl stopcontact x2 + usb-hub, IKEA Dioder leds, Playstation 4, tafelwaaier.
[ Voor 52% gewijzigd door xelfer op 15-08-2016 21:17 ]

Aanwezig:
Laptop: 2015 rMBP
Scherm: LG27UD88
Geluid: Logitech THX (verder zou ik het niet weten)
Muis & toetsenbord: Apple magic mouse, Apple wired keyboard
Portable geluid: JBL Flip 3, Beats By Dre Studio
Externe opslag: Seagate Backup Plus 2tb
Op de foto ontbrekende: Nikon D7000, Playstation 4 en iPad 2 mini, Iphone 6
Voor de toekomst zou ik een groter en een mooi hout bureau willen.
[ Voor 7% gewijzigd door eastmaceroni op 19-08-2016 17:18 ]
En een Design M-Stand ! Of andere vorm van dockingeastmaceroni schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:13:
[afbeelding]
[afbeelding]
Aanwezig:
Laptop: 2015 rMBP
Scherm: LG27UD88
Geluid: Logitech THX (verder zou ik het niet weten)
Muis & toetsenbord: Apple magic mouse, Apple wired keyboard
Portable geluid: JBL Flip 3, Beats By Dre Studio
Externe opslag: Seagate Backup Plus 2tb
Op de foto ontbrekende: Nikon D7000, Playstation 4 en iPad 2 mini, Iphone 6
Voor de toekomst zou ik een groter en een mooi hout bureau willen.
Mooi spul heb je staan !
MBP 15" late 2013 (2.3 i7/16GB/750M/512GB ssd) op m'n 'bureau':

Ik heb nog een kamer met een echt bureau maar daar zit ik nooit meer aan. Ik gebruik al jaren geen muis meer en doe alles met het touchpad, dat is wat imo met name een Apple onderscheidt van al die andere prullen
Enige negatieve punt over m'n MBP is dat na het vervangen van het scherm nu alweer de anti-reflectielaag stains begint te vertonen

In de witte kast onder de tv staat de Macmini mid 2010. Heb er een ssd in gezet waardoor hij weer helemaal bij de tijd is. Op de witte kast staat een Airport Extreme die me met de buitenwereld en m'n Synology NAS verbindt.

Gebruik ik als mediaspeler en bedien ik via m'n iPhone 5s (Plex voor films/series, Remote voor muziek). Erg handig
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ziet er verdacht veel uit als een Eames Lounge Chair:Bigg Balls schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:32:
ziet er goed uit, wat voor stoel is dat?
http://store.hermanmiller...-Lounge-Chair-and-Ottoman
[ Voor 4% gewijzigd door xelfer op 21-08-2016 12:44 ]
De meeste zeggen dat ze een echte hebben maar die zijn zo zeldzaam in NL
Ik heb er 7 jaar geleden 2 gekocht in wit leder, nog als nieuw.
[ Voor 16% gewijzigd door Kram Nelook op 21-08-2016 14:30 ]

Mijn iMac 2013 ingeruild voor een Macbook Pro Retina 13 inch 2015.
De macbook gekocht via V&A met 0 powercycles. Het keyboard, trackpad en muis ook via V&A/Markplaats. Alleen de schermen zijn nieuw:
Wat je ziet:
- Macbook Pro Retina 2015, 13 inch
- Apple keyboard, mouse en trackpad
- 2x HP Pavilion 24xw 23,8 inch monitor
Wat je niet ziet:
- Apple TV 4
- iPad 2
- iPhone 6
- Synology DS214
Verwijderd
Ik zie het scherm nu in de aanbieding bij wehkamp voor 150.
Overigens wel onder de indruk van het scherm, erg mooie kleuren in vergelijking met mijn Samsung die ik hiervoor naast mijn iMac had staan.
Ik heb nog getwijfeld over een Dell u2515h, maar niet genoeg budget om er 2 van te halen. Dus dan was het 1 Dell of 2 HP schermen.
Voor nu eigenlijk vooral gekocht om de looks.. Reviews van deze schermen waren er eigenlijk helemaal niet.
[ Voor 13% gewijzigd door yorroy op 03-09-2016 18:20 ]
Verwijderd
Heb nu nog een 8 jaar? Oude LG staan met TN paneel. Voor 150 euro is het wel aantrekkelijk om goedkoop te upgraden. Hobby matig fotografie en vormgeving. Het IPS paneel (en vormgeving vd monitor) zal zeker al een upgrade zijn. Die resolutie is alleen akelig.. ik zie nu al pixels op de (24" FHD) LG in vergelijking met de 15" retina.yorroy schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 18:19:
Ja de schermen hadden best een mooie prijs, vorige week 144 euro bij de Wehkamp.
Overigens wel onder de indruk van het scherm, erg mooie kleuren in vergelijking met mijn Samsung die ik hiervoor naast mijn iMac had staan.
Ik heb nog getwijfeld over een Dell u2515h, maar niet genoeg budget om er 2 van te halen. Dus dan was het 1 Dell of 2 HP schermen.
Voor nu eigenlijk vooral gekocht om de looks.. Reviews van deze schermen waren er eigenlijk helemaal niet.
Ik neem aan dat je ze nu via 2x mini displayport -> HDMI hebt aangesloten?
blijkbaar is er een optionele bracket benodigd:supersnathan94 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 23:30:
Prachtig cleane setup hoor. Ik zit ook enorm te twijfelen om nieuwe displays te halen alleen twijfel ik aan deze aangezien ik geen vesa gaten kan vinden op de foto's. Dat is voor mij wel een must aangezien de schermen anders te hoog staan.
http://store.hp.com/Nethe...d=L5N91AA&opt=ABB&sel=MTOVesa-montage: VESA-montagebeugel optioneel
Verrek.. ik heb even gekeken maar er zit inderdaad geen VESA op.supersnathan94 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 23:30:
Prachtig cleane setup hoor. Ik zit ook enorm te twijfelen om nieuwe displays te halen alleen twijfel ik aan deze aangezien ik geen vesa gaten kan vinden op de foto's. Dat is voor mij wel een must aangezien de schermen anders te hoog staan.
Nu was ik toch niet van plan ze op te hangen, maar wel gek dat dit niet gewoon standaard is voor alle schermen.
Ik heb ze nu aangesloten via 1x mini display en 1x HDMI.
Het mooiste zou zijn om via 1x mini display te splitten naar 2x HDMI zodat ik er maar 1 kabel in hoef te steken, maar ben nog geen betaalbare oplossingen tegengekomen.
En altijd de care pack erbij bestellen als je een HP product koopthellboy123 schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:54:
[...]
blijkbaar is er een optionele bracket benodigd:
[...]
http://store.hp.com/Nethe...d=L5N91AA&opt=ABB&sel=MTO
Wel zo makkelijk
Dat gaat em ook niet worden. Thunderbolt /mdp ondersteund maar 1 hdmi stream per controller. Heb je twee TB/MDP aansluitingen dan kan je twee HDMI streams uitsturen. Dit betekent ook dat je maximaal 2 HDMI displays kan aansluiten op je macbook zonder converter als een matrox dual/triple head.yorroy schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:38:
[...]
Verrek.. ik heb even gekeken maar er zit inderdaad geen VESA op.
Nu was ik toch niet van plan ze op te hangen, maar wel gek dat dit niet gewoon standaard is voor alle schermen.
Ik heb ze nu aangesloten via 1x mini display en 1x HDMI.
Het mooiste zou zijn om via 1x mini display te splitten naar 2x HDMI zodat ik er maar 1 kabel in hoef te steken, maar ben nog geen betaalbare oplossingen tegengekomen.
M'n vriendin en ik zijn onlangs verhuisd en aangezien mijn bureau in de woonkamer staat moet alles er strak uit zien. Daarom ben ik gister 4 uur bezig geweest met cable management maar het resultaat mag er naar mijn mening zijn
Zoals je kunt zien heb ik 2 systemen aangesloten op de monitor, maar is er slechts 1 muis en 1 toetsenbord te vinden.
Al mijn USB-apparaten (inclusief de speakers) zijn aangesloten op de monitor. In deze monitor zit een automatische USB-switch; dus als ik op de monitor van input schakel tussen m'n PC en m'n Macbook dan schakelen al mijn USB-apparaten automatisch mee. Dit werkt echt super.
Op de foto's te zien:
- Macbook pro 15 inch 2015 (2,5ghz i5, r9 m370x) - gebruik ik voor werk en school
- PC (i7 6700K, 16GB ddr4, MSI GTX 980ti) - voor gamen
- Dell UP2716D
- Audioengine A2+ speakers
- Ikea Linnmon bureau met Alex ladeblok.
- Apple keyboard
- Razer Deathadder muis
- Steelseries Siberia V2 headset

[ Voor 72% gewijzigd door blupmans op 12-09-2016 13:08 ]
De luidsprekers zijn via usb aangesloten op de monitor. Dus net als met de muis en toetsenbord switchen ze mee naar het systeem waar ik mee werk.Xenophoben schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:26:
Netjes hoor! Hoe heb je de audio geregeld?
Jep!Xenophoben schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:31:
Ow dat is wel ideaal!
Wat een mooi scherm zeg. Heb je toevallig getest of hij een beetje kleurecht is? Aangezien ik veel grading doe voor het werk...Richard! schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:03:
Afgelopen week mijn desk eens geupgrade met de volgende spullekes:
- HP Pavilion 24xw 24"
- Rain mStand
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Omdat ik gamen in 4K nog te duur vind en dit scherm simpelweg fantastisch is qua kleur en contrast.Xenophoben schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:35:
Mag ik vragen wat voor jou de reden was die monitor aan te schaffen? Waarom geen 4k?
Wanneer 4K iets meer mainstream is en de GPU's het iets beter aankunnen stap ik over
Vraagje, zo Macmini kan je dat beetje vergelijken met een Appl TV? Kan je daarmee bv ook Spotify mee Airplay en/of Youtube?Abbadon schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:58:
In de witte kast onder de tv staat de Macmini mid 2010. Heb er een ssd in gezet waardoor hij weer helemaal bij de tijd is. Op de witte kast staat een Airport Extreme die me met de buitenwereld en m'n Synology NAS verbindt.
Gebruik ik als mediaspeler en bedien ik via m'n iPhone 5s (Plex voor films/series, Remote voor muziek). Erg handig
Heb ook een Synology NAS met muziek, films en series en wil ook Plex gebruiken. Zit er aan te denken om een Apple TV 4 te kopen en daar Plex op te draaien maar misschien is dit ook een geode optie, Mac mini.
Welk USB-switch gebruik je?
blupmans schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:30:
Ik volg dit topic al sinds het begin. Tijd voor wat eigen inbreng.
M'n vriendin en ik zijn onlangs verhuisd en aangezien mijn bureau in de woonkamer staat moet alles er strak uit zien. Daarom ben ik gister 4 uur bezig geweest met cable management maar het resultaat mag er naar mijn mening zijnAlle kabels (en dat waren er nogal wat) zijn weggewerkt tegen de onderkant van het bureaublad.
Zoals je kunt zien heb ik 2 systemen aangesloten op de monitor, maar is er slechts 1 muis en 1 toetsenbord te vinden.
Al mijn USB-apparaten (inclusief de speakers) zijn aangesloten op de monitor. In deze monitor zit een automatische USB-switch; dus als ik op de monitor van input schakel tussen m'n PC en m'n Macbook dan schakelen al mijn USB-apparaten automatisch mee. Dit werkt echt super.
Op de foto's te zien:
- Macbook pro 15 inch 2015 (2,5ghz i5, r9 m370x) - gebruik ik voor werk en school
- Dell UP2716D
- Apple keyboard
- Razer Deathadder muis
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
is een beetje Appels met peren vergelijken. Een mac mini geeft je alle vrijheid en werkt op basis van OSX (MacOS tegenwoordig). De Apple tv is op basis van een iOS achtig OS ontwikkeld en heeft een beperkte app store. Wel 6x goedkoper dan een Mac (mini). Als het puur om Plex achtige apps gaan kan je ermee uit de voeten maar het kent zijn beperkingen.Frid0 schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:16:
[...]
Vraagje, zo Macmini kan je dat beetje vergelijken met een Appl TV? Kan je daarmee bv ook Spotify mee Airplay en/of Youtube?
Heb ook een Synology NAS met muziek, films en series en wil ook Plex gebruiken. Zit er aan te denken om een Apple TV 4 te kopen en daar Plex op te draaien maar misschien is dit ook een geode optie, Mac mini.
Ik heb de Apple tv bij mijn moeder gezet en een Mac mini als mediacenter in gebruik (naar volle tevredenheid)
[ Voor 7% gewijzigd door san.okk op 12-09-2016 16:11 ]
zeker een mooie setup! Complimenten voor het kabel management. Ik ga ook maar is een leuke game pc configureren en dan zo;n scherm als mede-tweaker Richard erbijblupmans schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:30:
Ik volg dit topic al sinds het begin. Tijd voor wat eigen inbreng.
M'n vriendin en ik zijn onlangs verhuisd en aangezien mijn bureau in de woonkamer staat moet alles er strak uit zien. Daarom ben ik gister 4 uur bezig geweest met cable management maar het resultaat mag er naar mijn mening zijnAlle kabels (en dat waren er nogal wat) zijn weggewerkt tegen de onderkant van het bureaublad.
Op de foto's te zien:
- Dell UP2716D
- Apple keyboard
- Razer Deathadder muis
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dankje.
En ik gebruik geen USB-switch, deze zit ingebouwd in de monitor. Voor ik deze monitor had gebruikte ik wel een losse USB switch. Deze: http://www.allekabels.nl/...-schakelaar-2-poorts.html
[ Voor 4% gewijzigd door blupmans op 12-09-2016 16:16 ]
Ik zag zonet al 2x 24" HP schermen zonder vesa mount, tip: zoek even op ebay, je kunt de voet namelijk loshalen en daar een vesa mount adapter in plaatsen, dat ben ik ook van plan namelijk.

Wat je ziet:
Macbook Air Early 2015 13" (2,2GHz i7, 8GB, 500GB)
HP Pavilion 27xi Zwart (DisplayPort > HDMI converter)
Apple Magic Mouse
Apple Keyboard
Wacom Intuos pen & touch medium
iPhone 6s 128GB
Een Ikea glas met water
Ikea verlengsnoer
Ikea led verlichting
Macbook Air/Pro wooden stand
iMac 24" ergens 2008 met volgens mij 4GB en 256GB SSD upgrades.
Nogmaals ik ben aardig wat van plan met mijn werkomgeving (thuiswerken + hobby projecten) dus ik zal af en toe wat updates hier wel vermelden.
[ Voor 22% gewijzigd door Cyw00d op 12-09-2016 22:16 ]
[ Tesla MIG MYP ]
Mmmm ok, maar als ik een 2e handse Mini via MP kan vinden voor rond de €200 valt het prijs verschil wel mee. Nieuwe SSD erin en hij kan wel weer even mee.san.okk schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:10:
[...]
is een beetje Appels met peren vergelijken. Een mac mini geeft je alle vrijheid en werkt op basis van OSX (MacOS tegenwoordig). De Apple tv is op basis van een iOS achtig OS ontwikkeld en heeft een beperkte app store. Wel 6x goedkoper dan een Mac (mini). Als het puur om Plex achtige apps gaan kan je ermee uit de voeten maar het kent zijn beperkingen.
Ik heb de Apple tv bij mijn moeder gezet en een Mac mini als mediacenter in gebruik (naar volle tevredenheid)
Maar jij heb een Mini draaien als mediacenter thuis zeg je. Kan je daar misschien meer over vertellen?
Frid0 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:02:
[...]
Mmmm ok, maar als ik een 2e handse Mini via MP kan vinden voor rond de €200 valt het prijs verschil wel mee. Nieuwe SSD erin en hij kan wel weer even mee.
Maar jij heb een Mini draaien als mediacenter thuis zeg je. Kan je daar misschien meer over vertellen?
200 euro is een koopje. Denk ook aan de de aanschaf van een toetsenbord/muis combinatie. Een originele set kost al snel 100 euro op marktplaats. Ik gebruik zo'n Henge Dock systeem wat de bediening vanaf de bank makkelijker maakt.Frid0 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:02:
[...]
Mmmm ok, maar als ik een 2e handse Mini via MP kan vinden voor rond de €200 valt het prijs verschil wel mee. Nieuwe SSD erin en hij kan wel weer even mee.
Ik gebruik Kodi om te streamen (ook prima met bluetooth remote te gebruiken) en Netflix. Gebruik het systeem tevens als centrale bibliotheek voor de foto's met een back-up naar een time capsule. Daarnaast is het handig voor bijvoorbeeld Horizon Go.
er is hier een apart topic voor, waar je wat meer informatie kan vinden
[ Voor 7% gewijzigd door san.okk op 14-09-2016 11:30 ]

Wat je ziet:
- Mac Pro 2013 16GB
- Samsung 840 EVO 1TB SSD extern
- Dell U3415W monitor
- Apple keyboard en trackpad
- Logitech Performance MX muis
- Griffin Powermate draaiknop
- Philips HTR-9900 speakers (met eigen filters)
- SVS SB12-NSD subwoofer
- Arcam AVR300 receiver
- DacMagic XS DAC/hoofdtelefoonversterker
- AKG K550 hoofdtelefoon
- Philips Hue lampen in IKEA glazen bollen
- Kobo Aura One e-reader
Wat je niet ziet:
- QNAP TS-431+ met 8TB RAID5
- QNAP TS-219P+ backup NAS
- Zyxel NSA310S als o.a. Time Machine server
- Mac Mini Late 2012 voor Plex en Time Machine
- Samsung M2070FW all-in-one laserprinter
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
heb je ook een foto van de onderkant van je bureau? ben wel benieuwd hoe je dat dan precies hebt weggewerktExirion schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:48:
Omdat de bekabeling, ooit netjes weggewerkt, toch weer een zooitje was geworden heb ik onder onze bureaus alle bekabeling structureel weggewerkt met o.a. K40 kabelgoten. Stekkerdozen zitten ook onder de bureaus en de bekabeling zit zo vlak mogelijk tegen de bladen aan. Aan de kant van m'n vriendin heb ik een USB gigabit adapter en geluidsinterface onder het bureau vastgezet zodat ze alleen Displayport en USB hoeft aan te sluiten om beeld, geluid en netwerk met privé en werk-notebook te hebben. Aan mijn kant zit onder het bureau een externe Samsung 840 1TB SSD, op z'n kant achter het blad zit een 3-poorts USB 3.0 hub, en onder m'n bureaublad zit een Transcend USB 3.0 multi-card reader. Niks geplakt, alles geklemd en geschroefd. De bureaubladen zijn met 30mm MDF verstevigd om de monitorsteunen degelijk vast te kunnen zetten. Ben nog altijd super blij met m'n systeem
[afbeelding]
Wat je ziet:
- Mac Pro 2013 16GB
- Samsung 840 EVO 1TB SSD extern
- Dell U3415W monitor
- Apple keyboard en trackpad
- Logitech Performance MX muis
- Griffin Powermate draaiknop
- Philips HTR-9900 speakers (met eigen filters)
- SVS SB12-NSD subwoofer
- Arcam AVR300 receiver
- DacMagic XS DAC/hoofdtelefoonversterker
- AKG K550 hoofdtelefoon
- Philips Hue lampen in IKEA glazen bollen
- Kobo Aura One e-reader
Wat je niet ziet:
- QNAP TS-431+ met 8TB RAID5
- QNAP TS-219P+ backup NAS
- Zyxel NSA310S als o.a. Time Machine server
- Mac Mini Late 2012 voor Plex en Time Machine
- Samsung M2070FW all-in-one laserprinter
...
Ik vond dat ik al lang genoeg onder die bureaus had gelegen, maar vooruitkoentjuh1987 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:55:
heb je ook een foto van de onderkant van je bureau? ben wel benieuwd hoe je dat dan precies hebt weggewerkt
Bij m'n vriendin:

Bij mij:

De grootste stekkerdoos ligt bij mij achter het audiomeubeltje. Die onder het bureau is voor computer, monitor, printer, en de lampen.
Heel mooi weggewerkt! Misschien zie ik het niet goed, maar heb je de bekabeling van je monitor door de monitorsteun weggewerkt? Zo ja, welke monitorsteun heb jij?Exirion schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:48:
Omdat de bekabeling, ooit netjes weggewerkt, toch weer een zooitje was geworden heb ik onder onze ...
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ja, de bekabeling loopt door het gat van de voet van de steun heen.SirLenncelot schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:41:
Heel mooi weggewerkt! Misschien zie ik het niet goed, maar heb je de bekabeling van je monitor door de monitorsteun weggewerkt? Zo ja, welke monitorsteun heb jij?
Boven het bureau ziet het er zo uit:

Het is de Vogel's PFD 8523
Erg mooi gemaakt allemaal. Ik ben ook wel gecharmeerd van deze beugel en ik ga maar eens kijken of dit voor mij een goede optie isExirion schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:05:
[...]
Het is de Vogel's PFD 8523Mooi stevig ding; er heeft ook een iMac 27" aan gehangen.
Edit: Ik heb een Vogel's PFD 8523 besteld. Hopelijk komt ie volgende week binnen
[ Voor 25% gewijzigd door xelfer op 23-09-2016 13:23 ]
Laat die nou net ergens tweedehands aangeboden worden. Zie DMxelfer schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:48:
Voor mijn 2 main monitoren ben ik aan het kijken naar een Vogel's PFD 8543.
Wat je op de foto ziet:
- iMac 27" eind 2009
- NAD D3020 versterker
- Q Acoustics 3020 White
- iPad Mini 2
Wat je niet ziet:
- Ubiquiti AP (onder het bureau gemonteerd)
- Philips Hue lamp en ontvanger
- Kabels onder het bureau

[ Voor 7% gewijzigd door iRinze op 03-10-2016 09:41 ]
Je foto is wel heeeeeeeel kleiniRinze schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:29:
Volg dit topic al een tijdje en wil hierbij mijn eigen set posten![]()
Wat je op de foto ziet:
- iMac 27" eind 2009
- NAD D3020 versterker
- Q Acoustics 3020 White
- iPad Mini 2
Wat je niet ziet:
- Kabels onder het bureau![]()
[afbeelding]

De schermen zijn:
Links: Asus 24 inch 144hz 1080p
Midden: Asus PG348Q 34 inch 3440*1440 ultrawide (voor pc en mac uiteraard)
Rechts: Dell U2515H 25 inch 1440p in portrait modus
Het Mac aspect in deze is de rMBP (van mijn werkgever) waar het geheel op aangesloten is in dit geval.
[ Voor 69% gewijzigd door xelfer op 02-10-2016 21:39 ]
Let op:
•Ga niet offtopic.
•Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
•Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
•Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
•Pas op met EXIF (locatie)data in de foto, helaas heeft niet iedereen goede bedoelingen.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Dit is toch duidelijk een thuissetup? Wie de eigenaar is van de Mac is dan toch niet relevant.kevinl schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 07:57:
Vraag me af wat ze met eigen Mac bedoelen....
Let op:
•Ga niet offtopic.
•Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
•Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
•Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
•Pas op met EXIF (locatie)data in de foto, helaas heeft niet iedereen goede bedoelingen.
Met de topicwarning wordt imho eerder bedoeld dat je geen setups gaat posten van collega's / je baas / je docent / ...
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Ik kan me zo voorstellen dat je baas niet zo blij gaat zijn als jij een foto van zijn werkplek gaat uploaden terwijl er nog een foto van zijn minnares op de achtergrond staat.Darkstar schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:52:
[...]
Dit is toch duidelijk een thuissetup? Wie de eigenaar is van de Mac is dan toch niet relevant.
Met de topicwarning wordt imho eerder bedoeld dat je geen setups gaat posten van collega's / je baas / je docent / ...
Het is idd mijn thuis setup. De macbook is door mijn werkgever aangeschaft en in die zin is mijn werkgever eigenaar totdat het product is afgeschreven (waarna ik hem uiteindelijk mag hebben). In de praktijk heeft niemand deze macbook/setup in gebruik anders dan ikzelfDarkstar schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:52:
[...]
Dit is toch duidelijk een thuissetup? Wie de eigenaar is van de Mac is dan toch niet relevant.
Graag weer mooie setups posten
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Strakbokkow schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:45:
Het is een tijdje geleden sinds mijn laatste post in dit topic, inmiddels zijn wij verhuisd en werd het weer eens tijd voor een plaatje, bij deze!
[afbeelding]
[afbeelding]
Strakke setup zo. Ziet er goed uit.bokkow schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:45:
Het is een tijdje geleden sinds mijn laatste post in dit topic, inmiddels zijn wij verhuisd en werd het weer eens tijd voor een plaatje, bij deze!
[afbeelding]
[afbeelding]
Die stoelen lijken mij alleen heel oncomfortabel.
Mooi bureau. Waar gekocht?bokkow schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:45:
[afbeelding]
[afbeelding]
...
Gebruik je nou je iPad als extern beeldscherm voor je dock?iRinze schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:29:
Volg dit topic al een tijdje en wil hierbij mijn eigen set posten![]()
Wat je op de foto ziet:
- iMac 27" eind 2009
- NAD D3020 versterker
- Q Acoustics 3020 White
- iPad Mini 2
Wat je niet ziet:
- Kabels onder het bureau![]()
[afbeelding]
Daar zat ik ook naar te kijken, hoe heb je dat gedaan iRinze?brick5492 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:35:
[...]
Gebruik je nou je iPad als extern beeldscherm voor je dock?
Dat kan al jaren met Air Display en soortgelijke software. Je iPad wordt dan een draadloos scherm en is als zodanig te gebruiken in OSX.bartpostma schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:33:
Daar zat ik ook naar te kijken, hoe heb je dat gedaan iRinze?
andere app heet volgens mij duet display of iets dergelijks..Exirion schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:48:
[...]
Dat kan al jaren met Air Display en soortgelijke software. Je iPad wordt dan een draadloos scherm en is als zodanig te gebruiken in OSX.
...
- Ga niet offtopic.
- Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
- Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
- Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
- Pas op met EXIF (locatie)data in de foto, helaas heeft niet iedereen goede bedoelingen.
- Lees ook de topicstart voordat je hier post.