Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 16:25

Maverick2001

Never look back

ken-dj schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:36:
[...]

Beta, aanrader.
BenQ schermen zijn top, ja zag dat jij ook een BenQ hebt staan, ik gebruik dagelijks de darkmodus en blauwlicht. Ga ook over op externe voeding, voor de lamp. Het ziet er idd niet uit, en zag op Reddit dat BenQ het ook aanraad. Ben er wel echt blij mee.

Gebruik de magic mouse thuis, hij is sowieso niet gemaakt voor langdurig gebruik, Heb de magic mouse tijdje op me werk gebruikt en ik kreeg er een rsi arm van. De MX Master staat wel op mijn verlanglijst, alleen nog niet zo veel haast mee, heb ook nog een Microsoft setup staan die ik gebruik.
Beta is onderweg :)

De MS setup staat neem ik aan op een ander bureau? Of heb je die onder het bureau. Mijn Gaming PC is puur voor het gamen. Heb wel een gedacht ik gooi alles om naar Windows + Android... maar kan het toch echt niet. Blijf MacOS toch 10x prettiger vinden werken ook al is W10 en zeker W11 ook heel erg goed.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-04 09:30
Maverick2001 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:06:
[...]

Mijn bureau is 260cm (scheelt niet veel). Ik heb nog wel een bureaustandaard liggen mocht het ooit nodig zijn. Maar liever niet gezien ik het zo heel clean vind.
De plaat is 2,4cm dik.
Ik zie wel dat 244 de langste lengte is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

BP14 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:34:
[...]

Ik zie wel dat 244 de langste lengte is. :/
Zie het indd op Bauhaus, dat is aangepast.
Misschien is dit een optie;
https://www.houtvandaag.n...nk-timmerpaneel-geschaafd

Pura Vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-04 14:06

ken-dj

Life is short break the rules

Maverick2001 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Beta is onderweg :)

De MS setup staat neem ik aan op een ander bureau? Of heb je die onder het bureau. Mijn Gaming PC is puur voor het gamen. Heb wel een gedacht ik gooi alles om naar Windows + Android... maar kan het toch echt niet. Blijf MacOS toch 10x prettiger vinden werken ook al is W10 en zeker W11 ook heel erg goed.
NIce 8)

MS setup staat in de andere hoek, in de kamer. Heb ook parallel met windows, niet zo zeer voor gaming. Mac heeft game mode, gepresenteerd. Denk dat ze over paar jaar pas echt stabiel zijn en dat Gamers overstappen naar Mac. Vind werken met systemen beide wel chill, gebruiksvriendelijk wint MacOS wel :)

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rutgrrrr
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:19
Leuk topic met een boel mooie setups! Ik zal die van mij ook eens posten, recentelijk een boel aangepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oACy_vhv9zuX2zW-Nus9sCi8asM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g2JD8nqpJosuzUUlzHEAMHoH.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet:
  • Fully Jarvis Bamboo bureau met lade (voor alle rommel :D ) en monitorplank
  • Herman Miller Mirra 2 bueraustoel
  • Macbook Pro 14" M1 Max
  • Apple Studio Display
  • Apple Magic keyboard en trackpad
  • Apple Homepod
Ik hou van een opgeruimd bureau dus overdag staat er maximaal een iPad en een glas/mok op m'n bureau. Laatst heel erg getwijfeld of ik een Studio Display wilde hebben en uiteindelijk heel erg blij met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-04 13:30
rutgrrrr schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:04:
Leuk topic met een boel mooie setups! Ik zal die van mij ook eens posten, recentelijk een boel aangepast.

[Afbeelding]

Wat je ziet:
  • Macbook Pro 14" M1 Max
  • Apple Studio Display
  • Apple Homepod
Ik hou van een opgeruimd bureau dus overdag staat er maximaal een iPad en een glas/mok op m'n bureau. Laatst heel erg getwijfeld of ik een Studio Display wilde hebben en uiteindelijk heel erg blij met de keuze!
Ziet er heel clean uit! Bijna geen kabel in het zicht _/-\o_

De monitor bevalt goed? Vanwaar de keuze om te switchen en wat had je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgrrrr
Rotinomm schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:07:
[...]

Ziet er heel clean uit! Bijna geen kabel in het zicht _/-\o_

De monitor bevalt goed? Vanwaar de keuze om te switchen en wat had je hiervoor?
Thanks!

Ik had hiervoor een 32"LG Ergo monitor. De keuze voor de Studio display is uiteindelijk omdat het een alles-in-1 monitor is. Ik had een losse webcam en losse speakers wat weer zorgde voor allemaal extra kabels :|
Daarnaast merk ik wel een duidelijk verschil in scherpte van de monitor (5k vs 4k) icm de display scaling van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

[Afbeelding]

Wat je ziet:
  • Macbook Pro 14" M1 Max
  • Apple Studio Display
  • Apple Homepod
Ik ben ook gek op de 'clean desk policy'! Ziet er heel strak en mooi uit zo. Hoe bevalt je bureaustoel? Dat is het enige onderdeel waar ik bij mijn eigen setup niet tevreden over ben (nu een IKEA bureaustoel).

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgrrrr
Maverick2001 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:04:
[...]

Ik ben ook gek op de 'clean desk policy'! Ziet er heel strak en mooi uit zo. Hoe bevalt je bureaustoel? Dat is het enige onderdeel waar ik bij mijn eigen setup niet tevreden over ben (nu een IKEA bureaustoel).
De bureaustoel bevalt heel goed. Heb hem ondertussen twee jaar en eigenlijk geen vervelende punten. Herman Millers zijn geen goedkope stoelen, maar met het vele thuiswerken is het wel nodig om een goede stoel te hebben vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Laatst online: 06-04 14:06

ken-dj

Life is short break the rules

rutgrrrr schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:29:
[...]

De bureaustoel bevalt heel goed. Heb hem ondertussen twee jaar en eigenlijk geen vervelende punten. Herman Millers zijn geen goedkope stoelen, maar met het vele thuiswerken is het wel nodig om een goede stoel te hebben vind ik
Herman Miller zijn de Crème de la crème onder de thuiswerk stoelen 🤩

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:52

[Afbeelding]

Wat je ziet:
  • Macbook Pro 14" M1 Max
  • Apple Studio Display
  • Apple Homepod
prachtige setup, een werkplek teruggebracht naar de essentie van een werkplek.

hier kan ik echt oprecht van genieten, schitterend

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VcU0YP1aIt2qEYUuj7mwRPW_3E8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvIY6QrnTODPs7oiwbtd7Wcl.jpg?f=fotoalbum_large

Zo. Er is het een en ander veranderd. Dit is absoluut een verandering in het kader van 'koop wat je leuk vindt, niet wat je per sé nodig hebt'. Ik heb mijn LG Ultrawide 34" verbannen naar zolder en een Pro Display XDR gekocht. Ik doe copywriting, ontwerp websites en programmeer React Native apps. Dankzij de haarscherpe letters heb ik nu geen vermoeide ogen meer als ik aan het werk ben.

De Pro Display was een B-Stock bij Cyberport uit Duitsland. Ik heb 'm persoonlijk opgehaald in Bochum. Ik wilde er al heel lang één en dit was zeker het moment ;).

Wat zie je verder:
ACT8321 VESA voet
AEQ Capitol IP (de mengtafel links op de foto)
Sony ZVE10 (van mijn broer)
Een TP-Link USB hub,
Magic Mouse (zwart)
Razer Thunderbolt 4
Mac Studio M1 Max
Samsung X5 2 TB SSD
Apple Magic Keyboard met Touch ID en numeriek gedeelte
Apple Magic Trackpad

Wat je niet ziet:
iPhone 14 Pro Max
Samsung T7 backup schijf (ligt achter mijn Mac Studio)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:41
Dennisweb schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:08:
[Afbeelding]

Zo. Er is het een en ander veranderd. Dit is absoluut een verandering in het kader van 'koop wat je leuk vindt, niet wat je per sé nodig hebt'. Ik heb mijn LG Ultrawide 34" verbannen naar zolder en een Pro Display XDR gekocht. Ik doe copywriting, ontwerp websites en programmeer React Native apps. Dankzij de haarscherpe letters heb ik nu geen vermoeide ogen meer als ik aan het werk ben.

De Pro Display was een B-Stock bij Cyberport uit Duitsland. Ik heb 'm persoonlijk opgehaald in Bochum. Ik wilde er al heel lang één en dit was zeker het moment ;).

Wat zie je verder:
ACT8321 VESA voet
AEQ Capitol IP (de mengtafel links op de foto)
Sony ZVE10 (van mijn broer)
Een TP-Link USB hub,
Magic Mouse (zwart)
Razer Thunderbolt 4
Mac Studio M1 Max
Samsung X5 2 TB SSD
Apple Magic Keyboard met Touch ID en numeriek gedeelte
Apple Magic Trackpad

Wat je niet ziet:
iPhone 14 Pro Max
Samsung T7 backup schijf (ligt achter mijn Mac Studio)
Blijf het jammer vinden dat de XDR beperkt is tot 60hz voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dennisweb schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:08:
[Afbeelding]

Ik heb mijn LG Ultrawide 34" verbannen naar zolder en een Pro Display XDR gekocht.
Als je het er niet bij had gezet had ik niet eens door dat het een Pro Display XDR was.
Voor mij is dat echt zo'n scherm waarbij juist de achterkant "gezien" moet worden ;)

Komt waarschijnlijk door het ontbreken van de voet omdat je die Vesa mount gebruikt.

Zag hem laatst ook al via v&a aangeboden: Apple Pro Display XDR (Standaardglas) Zilver voorbij komen, maar hou het voorlopig bij mijn Studio Display.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

WouterL schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:21:
[...]

Blijf het jammer vinden dat de XDR beperkt is tot 60hz voor dat geld.
Het is jammer maar als je echt veel foto bewerkingen doet enzo weet ik niet of dat echt een ramp is.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Greatsword schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:43:
[...]

Als je het er niet bij had gezet had ik niet eens door dat het een Pro Display XDR was.
Voor mij is dat echt zo'n scherm waarbij juist de achterkant "gezien" moet worden ;)

Komt waarschijnlijk door het ontbreken van de voet omdat je die Vesa mount gebruikt.

Zag hem laatst ook al via v&a aangeboden: Apple Pro Display XDR (Standaardglas) Zilver voorbij komen, maar hou het voorlopig bij mijn Studio Display.
Snap ik. Ik heb helaas geen andere plek om de Pro Display XDR neer te zetten dan met de achterkant naar de muur. Ik heb om twee redenen nog niet gekozen voor de Apple Pro Stand: 1) Ik vond het wel even leuk zo en nogal prijzig. 2) Ik ben er niet zeker van of het mechanisme waarmee je de monitor omhoog tilt dan niet te veel naar voren gaat hangen, zodat het scherm te ver voor mijn neus zit. Hij gaat immers niet rechtstandig omhoog en naar beneden.

Wellicht op een later moment maar eens doen, als ik weer een koopje tegenkom. ;)

Edit: Met het mechanisme komt het goed. Ik kwam een mooi koopje uit Duitsland tegen. 399 voor een Apple Pro Stand (B-Stock). Alleen leverbaar in Duitsland. Geen probleem, ik heb daar wel wat contacten. Besteld, dus! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisweb op 06-07-2023 21:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisweb
Nou, daar is ‘ie, de Pro Stand! Lijkt wel een stuk beter inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lcGO0b0Tp4uXvbU_u2X-2SgmuTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kx2a3ycxliTSwEp5sndwNFcN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisweb op 10-07-2023 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Dennisweb schreef op maandag 10 juli 2023 @ 23:01:
Nou, daar is ‘ie, de Pro Stand! Lijkt wel een stuk beter inderdaad.

[Afbeelding]
Ziet er idd mooier uit!

Pura Vida

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:40

Quakie

quakelen

@Dennisweb Zeker mooier maar op bepaalde manier springt ie er niet uit of zo met een zwarte achtergrond.

Maar merk je echt het verschil tov van andere schermen? Als je kritisch bent, is het dan het geld waard?

Mag zelf ook eigenlijk weer eens wat posten. Sinds afgelopen zondag in het bezit van een MacBook Air 15 inch.

SAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9FcuC-nvK9_yWn8Jji2PULpL5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWgeU1oRGqMUNey70FpDD1wN.jpg?f=fotoalbum_large

Tov een MacBook Pro 15 inch 2014 :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kogSoeQnPnnGzs_thbOrh9UDQEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBobNih7xoC3lQp9daW79dcg.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is dun maar oude is niet zoveel dikker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaTv7v1X5SdehXXJzvSQ8hLFlaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cw3KWGQlqKgbKrW7rZqLw4Bx.jpg?f=fotoalbum_large

Tov een MacBook Air 2017. Bijna even groot!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/py7LWiknvmWA1J1uNo8TbkIB9Gg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qc9R4ZlXu79jqfYYkkqQ5O0r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door Quakie op 11-07-2023 08:57 . Reden: mijn nieuwe speeltje toegevoegd. ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
@Quakie Wellicht is discussiëren over de waarde van een Pro Display XDR iets voor een ander topic. Ik kan je er geen nuttig antwoord op geven. Of je iets waardevol vindt, is afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Ik ben er erg blij mee en gun mezelf graag eens iets moois. Voor mij is het dus waard, maar dat kan voor jou heel anders zijn. Ik ben altijd kritisch op mijn aankopen en ook hier heb ik bijna twee jaar over nagedacht. Voor mij is het dus helemaal prima, maar wellicht vind jij het scherm van de MacBook Air voldoende. Ieder zo zijn voorkeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Dennisweb Was niet kritisch bedoeld meer is het zoveel beter dan andere schermen.. Ik gun mijzelf af en toe ook wat, en dat mag best iets kosten. Ik vind het zelf nl wel bizar mooie scherm.. Ik was al weg van de oude 27 inch uit 2010.. En stiekem zou ik wel een 5k scherm willen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
Quakie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:36:
@Dennisweb Was niet kritisch bedoeld meer is het zoveel beter dan andere schermen.. Ik gun mijzelf af en toe ook wat, en dat mag best iets kosten. Ik vind het zelf nl wel bizar mooie scherm.. Ik was al weg van de oude 27 inch uit 2010.. En stiekem zou ik wel een 5k scherm willen hebben.
Het is een erg mooi scherm als je naar HDR content kijkt. Daar blinkt ‘ie echt in uit. Ik weet niet of je MacBook Air ook een FALD miniLED-scherm heeft, of dat het alleen in de MacBook Pro zit. Maar daar kun je het mee vergelijken. De kleuren spatten echt van het scherm.

Het is de enige optie als je 218 ppi wilt en een groot scherm wilt. Het andere alternatief is de Apple Studio Display. Die heeft ook 218 ppi, heeft zelfs een webcam en speakers, maar is ‘maar’ 27 inch. Dus heb je er dan eigenlijk twee nodig en dat trekt mij niet zo. Bovendien heeft dat scherm geen ondersteuning voor HDR en heeft het geen FALD miniLED. Dat scherm kun je vergelijken met een iMac, maar dan mooier vormgegeven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Thanks, nee mijn air heeft het niet... ga hem toch op mijn lijst zetten nice to have maar eerst budget weer aanvullen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Quakie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:16:
Thanks, nee mijn air heeft het niet... ga hem toch op mijn lijst zetten nice to have maar eerst budget weer aanvullen ;)
Het apple studio topic wordt vaak gekaapt om het over het studio display te hebben, aangezien er geen apart topic is, en dat scherm toch vaak in die combo neergezet wordt (studio+studio display)

Ik heb er net ook wat bedenkingen getypt, wellicht helpt het je. Inderdaad, om een extern scherm te gebruiken bij een mac/macOS, heb je eigenlijk nood aan 218ppi als je zonder scaling en gehannes wil werken. Het hele OS, het ontwerp/UI is bedoel voor 218ppi (de resolutie van elke iMac en macbook sinds de laatste tien jaar of zo), en dan ervaar je macOS zoals het bedoeld is.

Spijtig genoeg is 218ppi echt niet courant. Enkel apple op 27 en 32 inch, LG op 27 en 32", en dell op 32" (3000 euro)

Ik wil ook een scherm dat iets "agnostischer"/"meer standaard" is dan een studio display. Een studio display werkt met apple stuff, en dat is het zowat. Ik ben geen fan van dure randapparatuur, die ik graag iets breder zou kunnen inzetten (het is een scherm! :X Vroeger was dat plug en play)

Ik ben niet apple exclusief (heb er twee, maar sluit ook nog eens regelmatig een windows laptop aan) of de ps5 als ik rustig op het bureau wil gamen. En dat is gedoe of werkt gewoon niet (tenzij de laptop ook usc-c video out heeft, wat eigenlijk bijna niet het geval is op een dikke game laptop).

De 60hz is dan nog het minste van de minpunten voor mij, dat is prima.

Natuurlijk, de HDR performance van studio display is om duimen en vingers van af te likken (maar opnieuw, ook weer enkel simpel te gebruiken met een aangesloten mac)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Winduss
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-04 12:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DSf7UDZgwmDNsczTHliEs6EiM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vi17Hqpp3abW5fUUGdBtK5kd.jpg?f=fotoalbum_large
Afgelopen week een Macbook Pro eind 2013 overgenomen van een mede-Tweaker (@CoreIce bedankt!) en wat is dit toch een mooi apparaat zeg :)

Aangezien ik weer begonnen ben met studeren na een aantal jaar werken leek het me fijner om een lichtgewicht Macbookje te hebben ipv de zware Windows laptop die ik nu heb. Maar voor een beetje Word enzo vond ik een nieuwe Macbook toch wel overkill :P

Gelukkig kan je hier met de Opencore Legacy Patcher er gewoon Sonoma op zetten en het lijkt er op dat er niet al te veel problemen mee zijn (alleen af en toe iets met de widgets en de weer app).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4I9l0Nr9GPt8g8Vo57NXPAG5as=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ghJJRpYv05ANWRAYCTdDdBis.png?f=fotoalbum_large
Batterij is nog best redelijk na 10 jaar maar macOS vindt wel dat ie aan vervanging toe is

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 17:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpIK_-DjAGdQ19aType4_VjaAJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLT9n9dUPsG4oeKsyfrIiFuj.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk voor erbij en als WFH machine. Trashcan Mac Pro, Xeon 2695 v2, 64Gb DD3 en 1TB Intel SSD en een Apple Thunderbolt display. Daily driver is een M1 Ultra (48/64/4Tb) met ASD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:09

Exirion

Gadgetfetisjist

Martijn-V4 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:24:
[Afbeelding]

Leuk voor erbij en als WFH machine. Trashcan Mac Pro, Xeon 2695 v2, 64Gb DD3 en 1TB Intel SSD en een Apple Thunderbolt display. Daily driver is een M1 Ultra (48/64/4Tb) met ASD.
Ik heb de mijne vorig jaar na bijna 7 jaar gebruik (wel met tussendoor SSD en RAM upgrade) vervangen door een Macbook Pro, maar het blijft voor mij een van de mooiste en fijnste Macs ooit :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Exirion schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:48:
[...]

Ik heb de mijne vorig jaar na bijna 7 jaar gebruik (wel met tussendoor SSD en RAM upgrade) vervangen door een Macbook Pro, maar het blijft voor mij een van de mooiste en fijnste Macs ooit :)
Ik ben ook een fan van het trashcan design, dan laat ik de thermal issues die bij horen even buiten beschouwing. Voor de hele set in totaal 600 euro betaald (bij twee verschillende verkopers) dus dat lijkt mij een redelijke prijs. Met OCLP draait Sonoma uitstekend los van het hele T1 verhaal waardoor touchid en Apple Pay niet werken, nou ja dan niet voor mij i.i.g. geen probleem.

De Trashcan en het ATD zijn in perfecte staat, geen krassen en geen zichtbare gebruikt sporen. Ik ga er zuinig op zijn maar de boel wel gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:09

Exirion

Gadgetfetisjist

Martijn-V4 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:16:
De Trashcan en het ATD zijn in perfecte staat, geen krassen en geen zichtbare gebruikt sporen. Ik ga er zuinig op zijn maar de boel wel gebruiken.
De mijne is ook nog in nieuwstaat en zit weer in z’n originele verpakking. Zal vast nog wel wat opbrengen, maar ik hou ‘m liever :) Je zal er vast nog wel wat jaren goed mee kunnen werken, dus enjoy. De ARM machines van nu zijn qua performance wel een serieuze upgrade.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-V4
Exirion schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:31:
[...]

De mijne is ook nog in nieuwstaat en zit weer in z’n originele verpakking. Zal vast nog wel wat opbrengen, maar ik hou ‘m liever :) Je zal er vast nog wel wat jaren goed mee kunnen werken, dus enjoy. De ARM machines van nu zijn qua performance wel een serieuze upgrade.
Hij lijkt bloedsnel tot ik hetzelfde doe op mijn M1 Ultra, uhh dan merk je dat het een wereld van verschil is tussen Intel en Apple Silicon. De laatste is gewoon bloed en bloed snel, althans dat is mijn ervaring en dat telt ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn-V4
Exirion schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:31:
[...]

Ik vind onderstaand een super setup vinden en dat blijft de komende jaren nog wel, zie nog niet de noodzaak om te upgraden, al helemaal niet omdat het geld niet op mijn rug blijft groeien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuTEskp4yCfgJOCGEGvf9fGNQXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQkEsv3YBAUOyF4RuaujVO8L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Niemand met een Samsung ViewFinity S9? Dat 5K scherm aan +-1600 euro.

Ik ben niet exclusief een mac gebruiker. En ik kan het voor mezelf niet verantwoorden om een scherm te halen dat nauwelijks te gebruiken is op windows. (laptop bvb).

Maar er zijn bijna geen schermen die 220ppi doen, waar mac voor gemaakt is. Alternatief is 27" 1440p (exact de helft, 110ppi) en dan heb je normala een UI op dezelfde grootte, maar half zo scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Amos_x schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:32:
Niemand met een Samsung ViewFinity S9? Dat 5K scherm aan +-1600 euro.
Dan liever een paar honderd bijleggen en een Studio Display halen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
Greatsword schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:13:
[...]

Dan liever een paar honderd bijleggen en een Studio Display halen ;)
Het gaat me niet om het geld? Dit zijn frivole luxeproducten, 1600 euro is al erg veel voor een scherm als je het niet professioneel gebruikt, 2200 euro is dat ook, allemaal prima.

We hebben het hier al eens over gehad, dacht ik. Ik vroeg me na al die maanden af of iemand dit scherm al zou gekocht hebben. Dit is een scherm gemaakt voor mac users, want 220ppi, wat goed werkt met mac. De kans is dus groter om er hier eentje te zien. Er zijn er maar 3 zulke schermen. (4 als je de xdr meetelt). ASD, samsung viewfinity, LG Ultrafine. Dat is het.

De samsung is 1600 euro en voor mij bruikbaar. Belangrijk punt. De ASD is niet zomaar een paar honderd meer, het is een paar honderd meer voor iets wat voor mij onbruikbaar is. Groot verschil dus, ineens lijkt de samsung dus helemaal zo duur niet meer. Ik zoek minstens 2x per maand op of het al eenvoudiger is geworden om andere apparaten dan macs aan een ASD te hangen. En het is nog steeds een complex hacky gedoe om het werkend te krijgen.

Apple wou met dit ding weer eens slimmer zijn dan goed voor ze is, ipv gewoon iets op de markt te zetten wat een klein beetje universeler is. Hun keuze, helemaal prima, maar niet voor mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Zullen we weer ontopic gaan met het showen van je Apple setup? Discussies over de ASD vs de rest mogen in een eigen topic :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-04 12:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25AYZAMxiZ7A1hEdpYie61XOaAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HzLfaPgZAewj9L73ddMCZ7h.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is al enkele jaren mijn Mac mini setup. Het scherm (LG 27" 4K IPS) staat inmiddels wel terug centraal voor mij.

Toch heb ik de resolutie nooit helemaal lekker gekregen. Als ik 1440p scaling gebruik, is voor mij alles te klein en 'voel' ik de impact van de scaling op de prestaties. Gebruik ik 1080p, ziet alles er super strak uit (want het is evenredig geschaald op de 4k resolutie van de monitor) maar dan is alles te groot.

Gezien de beperkte diepte van mijn bureau dacht ik al dat een 24" scherm hier misschien bij zou helpen, maar welke resolutie dan? Of ik stap over naar een 24" iMac, wanneer die eens een update heeft. Maar ik vind een Mac mini net een hele leuke computer en prijs/performance top.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-04 07:46

sn0ww

Goet is niet goed.

Darks schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:08:
[Afbeelding]

Dit is al enkele jaren mijn Mac mini setup. Het scherm (LG 27" 4K IPS) staat inmiddels wel terug centraal voor mij.

Toch heb ik de resolutie nooit helemaal lekker gekregen. Als ik 1440p scaling gebruik, is voor mij alles te klein en 'voel' ik de impact van de scaling op de prestaties. Gebruik ik 1080p, ziet alles er super strak uit (want het is evenredig geschaald op de 4k resolutie van de monitor) maar dan is alles te groot.

Gezien de beperkte diepte van mijn bureau dacht ik al dat een 24" scherm hier misschien bij zou helpen, maar welke resolutie dan? Of ik stap over naar een 24" iMac, wanneer die eens een update heeft. Maar ik vind een Mac mini net een hele leuke computer en prijs/performance top.
Wel een beetje saai.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Darks schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:08:
[Afbeelding]

Vandaar dat je eigenlijk ook 5K wilt op een 27" scherm.

Opties zijn hier laatst nog besproken, wellicht tweedehands interessant qua prijs.

Amos_x in "Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Darks het is hier niet helemaal de plek, maar kijk eens naar een 34" ultrawide. Die zitten qua PPI op het zelfde niveau als de oude iMac's die geen retina scherm hadden. Of gebruik https://github.com/waydabber/BetterDisplay.

[ Voor 13% gewijzigd door Ronwiel op 19-10-2023 23:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Patrickcoenen
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-02 13:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_hAFGlh_XBtJ1BJ8wFNydIjT1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yc8bEkG3n19fLYk5qAhvVZUW.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn hokje wat nog niet helemaal compleet is.

Je ziet:
iMac m1 16gb 1tb ssd
Behringer studio monitoren
Divine centro audio interface
Pioneer xdj rr

Verder heb ik ook nog een MacBook Pro 14 inch ook met 1tb ssd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-04 19:04
Patrickcoenen schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:19:
[Afbeelding]
Mijn hokje wat nog niet helemaal compleet is.

Je ziet:
iMac m1 16gb 1tb ssd
Behringer studio monitoren
Divine centro audio interface
Pioneer xdj rr

Verder heb ik ook nog een MacBook Pro 14 inch ook met 1tb ssd
Kamer van mijn zoon ziet er ook een beetje zo uit. Hij heeft alleen de Pro 14 inch en geen mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@Darks @Greatsword @Ronwiel Heeft iemand zin om een apart topic voor externe monitoren voor mac OS op te starten? De mod hierboven verwijst naar een eigen topic, maar dat is er nog niet. En ik heb de search gebruikt maar niet echt iets relevant gevonden. Ik weet dat de Apple Studio Display vaak in het Mac Studio topic besproken wordt, maar ook daar is het er niet echt de plaats voor.

Ik heb namelijk ook nog wel wat vragen.

Dit is de meest gebruikte graph online om hier meer duidelijkheid over te scheppen.

In het kort, een scherm voor mac OS moet ofwel 110ppi zijn (matig scherp, maar werkbaar, en de interface heeft de 'correcte' grootte), Ofwel 220ppi (retina, 2xscherper, interface correcte grootte).

Dat betekent dus ofwel 5k 27" (onvindbaar, behalve 1 samsung, de ASD en LG), ofwel 27" 1440p.
Voor windows maakt het veel minder uit (100-125-150% scaling) en is er een groot aanbod aan betaalbare 27-28-32" 4K (rond de 130-150ppi), die dan weer suboptimaal zijn voor mac OS.

Als je dus beide Mac OS en windows gebruikt, ben je bijna verplicht twee werkplaatsen op te tuigen. Of een minder dan ideaal scherm aan te houden voor windows. Ik zit in het tweede geval (17" 1440p)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-03 09:36
Het leek mij ook een probleem, maar uiteindelijk gewoon een 27"4k scherm gekocht en de scaling op 1440p gezet en het werkt hartstikke goed.

https://bytecellar.com/20...a-problem-on-modern-macs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
Boefs schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:57:
[...]

Het leek mij ook een probleem, maar uiteindelijk gewoon een 27"4k scherm gekocht en de scaling op 1440p gezet en het werkt hartstikke goed.

https://bytecellar.com/20...a-problem-on-modern-macs/
Het zal natuurlijk persoonlijke voorkeur zijn, en inderdaad op de m1 lijkt de performance geinig geïmpacteerd door de scaling. Toch geef ik nu de voorkeur aan ‘looks like 1080p’ waarbij ik dan de zoom van Safari iets kleiner zet, net als de taakbalk.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe iMacs die volgende week zouden worden aangekondigd. Ik heb niet echt een specifieke nood meer aan een vaste setup, maar wel sowieso aan een MacBook. Misschien is een 15 inch MBA ook al een mooie totaaloplossing als het te duur blijkt om een iMac of mini + scherm ernaast te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:57
Amos_x schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:02:
@Darks @Greatsword @Ronwiel Heeft iemand zin om een apart topic voor externe monitoren voor mac OS op te starten? De mod hierboven verwijst naar een eigen topic, maar dat is er nog niet. En ik heb de search gebruikt maar niet echt iets relevant gevonden. Ik weet dat de Apple Studio Display vaak in het Mac Studio topic besproken wordt, maar ook daar is het er niet echt de plaats voor.

Ik heb namelijk ook nog wel wat vragen.

Dit is de meest gebruikte graph online om hier meer duidelijkheid over te scheppen.

In het kort, een scherm voor mac OS moet ofwel 110ppi zijn (matig scherp, maar werkbaar, en de interface heeft de 'correcte' grootte), Ofwel 220ppi (retina, 2xscherper, interface correcte grootte).

Dat betekent dus ofwel 5k 27" (onvindbaar, behalve 1 samsung, de ASD en LG), ofwel 27" 1440p.
Voor windows maakt het veel minder uit (100-125-150% scaling) en is er een groot aanbod aan betaalbare 27-28-32" 4K (rond de 130-150ppi), die dan weer suboptimaal zijn voor mac OS.

Als je dus beide Mac OS en windows gebruikt, ben je bijna verplicht twee werkplaatsen op te tuigen. Of een minder dan ideaal scherm aan te houden voor windows. Ik zit in het tweede geval (17" 1440p)
Ik gebruik op werk een M1 Air icm Dell U2723QE en heb de resolutie/scaling aangepast met BetterDisplay naar 3072x1728. Alles is goed leesbaar zo voor mijn wensen. Het is dan niet de volle resolutie van het scherm maar biedt alsnog meer dan genoeg ruimte (komend van een fullhd scherm af)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEaZHOpu0yg6UZz2aYQB4wQx6Es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TfYp9rni5O2DpsRJtvQgDxdc.jpg?f=fotoalbum_large

Kleine update van het moment.

Na 10 jaar ben ik eigenlijk van plan het toetsenbord te vervangen door een 75%, draadloos. Iets in de aard van Logitech MX Keys of Mechanical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Darks schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:35:
[Afbeelding]

Na 10 jaar ben ik eigenlijk van plan het toetsenbord te vervangen door een 75%, draadloos. Iets in de aard van Logitech MX Keys of Mechanical.
Ziet er heel clean uit! Hou ik van. Zelf heel blij met de MX-keys en ook de Magic Mouse vervangen door een MX master 3.

Pura Vida

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Laatst online: 23:57
[Afbeelding]

Keychron en Nuphy hebben toetsenborden met Mac layouts, en je kan bij vele modellen zelf je switches kiezen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-02 09:42
De Mac boombox

Ok, dit is misschien heiligschennis in het Apple universum, maar ik wou het wat interessanter maken dan de gewone Mac brooddoos.

Iets wat vele Macs niet hebben is uitbreidbaarheid, voldoende aansluitingen en lampjes.
Dat kan beter vond ik. Daarom heb ik een kast ontworpen en gebouwd om een Mac mini (model 2018) wel uitbreidbaar te maken.
Er is ruimte voorzien voor extra harde schijven, een hub / dock voor meer dan voldoende aansluitingen, een superdrive (niet op de foto),… De behuizing is zo gemaakt dat je de dock niet verder kan duwen wanneer je er bijvoorbeeld een usb stick of kabel induwt.

Daarna kreeg ik het idee om er een super-boombox van te maken zoals in de jaren 80.
Want als er iets is waar ik van hou zijn het al die lampjes. Hoe meer, hoe beter :)
Je zou geheugenkaartjes kunnen gebruiken als alternatief voor cassettes, maar vanaf de harde schijf is natuurlijk handiger.

Bovenaan een visual analizer en daar onder een VU-meter.
Het oogt niet alleen fantastisch wanneer je muziek speelt (vooral in het donker), maar het is ook nog eens handig wanneer je aan muziekproductie doet in Logic pro.

Een extern modulaire Mac :)
De kast/behuizing is wel zwaar. 5 kg op zichzelf. Maar wel supersterk.

De luidsprekers zijn actieve luidsprekers van Edifier.

Op deze link een video:
https://vimeo.com/883345223

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drfV_PcCvVtZu7gza215SahBLh0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cMMdcQVQ32yhlz6mQuKE9gEx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:49

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Pascal tekenaar schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:50:
De Mac boombox

Ok, dit is misschien heiligschennis in het Apple universum, maar ik wou het wat interessanter maken dan de gewone Mac brooddoos.

Iets wat vele Macs niet hebben is uitbreidbaarheid, voldoende aansluitingen en lampjes.
Dat kan beter vond ik. Daarom heb ik een kast ontworpen en gebouwd om een Mac mini (model 2018) wel uitbreidbaar te maken.
Er is ruimte voorzien voor extra harde schijven, een hub / dock voor meer dan voldoende aansluitingen, een superdrive (niet op de foto),… De behuizing is zo gemaakt dat je de dock niet verder kan duwen wanneer je er bijvoorbeeld een usb stick of kabel induwt.

Daarna kreeg ik het idee om er een super-boombox van te maken zoals in de jaren 80.
Want als er iets is waar ik van hou zijn het al die lampjes. Hoe meer, hoe beter :)
Je zou geheugenkaartjes kunnen gebruiken als alternatief voor cassettes, maar vanaf de harde schijf is natuurlijk handiger.

Bovenaan een visual analizer en daar onder een VU-meter.
Het oogt niet alleen fantastisch wanneer je muziek speelt (vooral in het donker), maar het is ook nog eens handig wanneer je aan muziekproductie doet in Logic pro.

Een extern modulaire Mac :)
De kast/behuizing is wel zwaar. 5 kg op zichzelf. Maar wel supersterk.

De luidsprekers zijn actieve luidsprekers van Edifier.

Op deze link een video:
https://vimeo.com/883345223

[Afbeelding]
De eerste keer dat ik een Mac "casemod" heb gezien. Maar het ziet er fantastisch retro uit _/-\o_

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-02 09:42
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-03 12:36
[Afbeelding]

Ik zou voor de MX keys gaan, die ligt heel trouw bij het orignele design, maar werkt naar mijn persoonlijke mening veel fijner.

Heb hem nu een half jaar in bezit, en ik wou dat ik het jaren eerder had gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winduss
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-04 12:03
Heb deze week een Macbook Pro uit 2017 overgekocht van een medetweaker. Ik wist niet dat die zo snel in waarde gedaald waren, hij heeft gewoon een nul verloren in 5 jaar tijd! 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fFn0_08pph0pqJ-A0SDE0zRAEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2CcgB679hdGkS5ZnjlwnWMQ.jpg?f=fotoalbum_large
Prachtige computer, zeker voor €250. Voor dat geld kan je ook een nieuwe Chromebook kopen :P

Maar goed, perfect is ie natuurlijk ook niet meer. Batterij is aan vervanging toe. Al heeft mijn 2013 MBP evenveel cycles en is ook rond de 70% capaciteit, bij deze is er toch meer aan de hand. Lijkt niet meer goed gekalibreerd, ga bijvoorbeeld uit rond de 30% en dan start je hem weer op en is ie 60% en dan weer leeg etc.

Ach ja, draait nu lekker Sonoma op en voor de rest werkt ie goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Winduss schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:59:
Heb deze week een Macbook Pro uit 2017 overgekocht van een medetweaker. Ik wist niet dat die zo snel in waarde gedaald waren, hij heeft gewoon een nul verloren in 5 jaar tijd! 8)7
[Afbeelding]
Prachtige computer, zeker voor €250. Voor dat geld kan je ook een nieuwe Chromebook kopen :P

Maar goed, perfect is ie natuurlijk ook niet meer. Batterij is aan vervanging toe. Al heeft mijn 2013 MBP evenveel cycles en is ook rond de 70% capaciteit, bij deze is er toch meer aan de hand. Lijkt niet meer goed gekalibreerd, ga bijvoorbeeld uit rond de 30% en dan start je hem weer op en is ie 60% en dan weer leeg etc.

Ach ja, draait nu lekker Sonoma op en voor de rest werkt ie goed.
COM P + R al keer gedaan ? Volgens mij is dat de smc reset en wilt nog wel eens helpen met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Winduss je kan natuurlijk ChromeOS Flex er opzetten als je dat toch heel graag wil ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-04 21:16
[Afbeelding]

ziet er clean uit :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Niet online
MDKorpel schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:45:
[...]

In de afgelopen ~2 jaar is mijn setup aardig veranderd. Vooral nadat ik deze week besloten heb om mijn 15" MBP te vervangen (als hoofdcomputer dan, er is nog steeds weinig mis mee, maar nu ik al voor de tweede keer de batterij heb moeten laten vervangen, wilde ik de MacBook maar niet langer als desktop misbruiken). Zo ziet het er nu uit:

[Afbeelding]

Wat is er te zien:
  • Mac Studio (M1 Max 10/24, 32GB, 512GB)
  • 3x Dell U2518D
  • Samsung UE43M5620
  • Magic Trackpad 2 + Magic Keyboard met numerieke toetsen
  • Edifier R1855DB
  • Belkin Qi charger
Vorig jaar ergens de miezerige Logitech speakertjes vervangen voor een setje Edifiers (lang leve thuiswerkplek-budget :+), en toch maar overgestapt naar de nieuwere Magic Trackpad/Keyboard. Eerder dit jaar de televisie uit de woonkamer gehaald en boven het bureau gehangen (hangt op een flexibele beugel, dus ik kan hem draaien zodat ik vanuit de fauteuil die achter me staat tv kan kijken). Eerder deze week had ik de Mac Studio nog op het bureau staan, midden tussen de speakers, maar het beviel me niet hoe ver 'ie naar voren moest staan i.v.m. de kabels. Dus vandaag maar even het kastje naast het bureau leeggeruimd en de Mac Studio daarheen verplaatst. Heerlijk, zo'n leeg bureau O+.
Ruim een jaar later toch maar weer een redelijk stevige verandering, vooral ingegeven door het feit dat ik in die tijd op kantoor veel meer gebruik ben gaan maken van zit/sta bureaus, wat zeer goed beviel. Daarom met Black Friday de knoop doorgehakt en ook voor thuis een zit/sta bureau besteld. Duurde even voordat ik alles in huis had, maar dit weekend eindelijk alles opgezet, dus tijd voor een nieuw plaatje :*) (voor nu alleen even bij kunstlicht, maak morgen nog wel even een foto bij daglicht):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9wIfn1JVbMKe-b5CfGQWqyhBm8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwjRoVq3sjGzJrm22dB5Z1VW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFoauN5j3iraDEDDipKVtdKj2kU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g3TVxdStQdWo3l3n2lXzLnIU.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat is er te zien:
  • 3x Dell U2518D
  • Magic Trackpad 2 + Keychron K5SE
  • Edifier R1855DB
  • Belkin Qi charger
Televisie weer weggehaald, want het is niet handig als die botst met de schermen als ik ga staan :+
Dit bureau is net iets dieper dan het vorige (ook nodig, aangezien de schermen nu aan een arm op het bureau hangen i.p.v. aan de muur), waardoor de Mac Studio ook op het bureau past zonder het 'lege bureau'-gevoel te verliezen :)

[ Voor 8% gewijzigd door MDKorpel op 31-01-2024 14:20 . Reden: Daglicht foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
kazuka schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:31:
Eind vorig jaar verhuisd met als 1 van de argumenten dat ik ook een fijnere thuiswerkplek wilde, omdat ik in principe full-time vanuit huis werk.

Intussen zo goed als klaar (op een deskmat na) en tevreden met het resultaat.

[Afbeelding]

Qua Apple hardware zie je rechts:
  • Macbook Pro 16" 2020
  • 2x Apple Studio Display
  • Magic Keyboard
  • Magic Trackpad
en links:
  • iMac Pro 2020
  • Magic Keyboard
  • Magic Mouse
  • HomePod (2nd gen)
  • iPad Pro 10.5"
  • Airpods Max
En qua meubilair + afwerking zie je rechts:
  • Fully Jarvis Bamboo 180x80cm
  • Fully Jarvis Arm White
  • 24Designs Bureaustoel Monaco
  • Elgato Wave:3 Mic with boom
  • Rivasono Toney Wall Tiles Hexagon
  • Sigma Perfect Matt Grey RAL 7035
  • Veneta Duo Rolgordijn antraciet
  • Kaatz Pernille tapijt
  • Philips Hue Argenta 4-spots
En links:
  • Fully Jarvis Side Table Bamboo / White
  • Fully Jarvis Bamboo Recycling Bin
  • Nep cactus van Intratuin :P
Erg mooi, top hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Niet online
Absoluut! Heerlijke DPI, maar compact genoeg om er drie naast elkaar te hebben in redelijk beperkte ruimte. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:14
MDKorpel schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:37:
[...]

Ruim een jaar later toch maar weer een redelijk stevige verandering, vooral ingegeven door het feit dat ik in die tijd op kantoor veel meer gebruik ben gaan maken van zit/sta bureaus, wat zeer goed beviel. Daarom met Black Friday de knoop doorgehakt en ook voor thuis een zit/sta bureau besteld. Duurde even voordat ik alles in huis had, maar dit weekend eindelijk alles opgezet, dus tijd voor een nieuw plaatje :*) (voor nu alleen even bij kunstlicht, maak morgen nog wel even een foto bij daglicht):

[Afbeelding][Afbeelding]

Wat is er te zien:
  • 3x Dell U2518D
  • Magic Trackpad 2 + Keychron K5SE
  • Edifier R1855DB
  • Belkin Qi charger
Televisie weer weggehaald, want het is niet handig als die botst met de schermen als ik ga staan :+
Dit bureau is net iets dieper dan het vorige (ook nodig, aangezien de schermen nu aan een arm op het bureau hangen i.p.v. aan de muur), waardoor de Mac Studio ook op het bureau past zonder het 'lege bureau'-gevoel te verliezen :)
Ook even +1 voor je bureaublad. Volvo Amazone :). zelf tien jaar in gereden, pracht auto _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lecram24
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-04 19:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J08ZJTUk3bFekbwkFzz21q93sc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7kumg7GsC7THQIjCEPdzLSZ.jpg?f=fotoalbum_large

In gebruik door mij.
Ikea tafel
Mac Studio M1 Max 32Gb 512GB
Mac Studio Display
2x HomePod v2
Een oude iPad die ik alleen gebruik voor teams.
Ipods pro2

Wat is er niet te zien.
MacBook Air 13" 8Gb ram 256Gb ssd voor mijn zoon

MacBook Air 15" M2 8Gb Ram 512GB ssd in gebruik beneden.
iPhone 13 mini
iwatch 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

lecram24 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:01:
[Afbeelding]

In gebruik door mij.
Ikea tafel
Mac Studio Display
2x HomePod v2
Ipods pro2

Wat is er niet te zien.

iPhone 13 mini
iwatch 6
Ziet er goed uit! Elke keer wanneer ik een studio display zie dan wil ik m stiekem ook :). Heb een BenQ 32 inch maar dat is toch niet te vergelijken. Je hebt een mooie cleane setup, toetsenbord ben ik zelf iets minder enthousiast over. Het ziet er clean uit maar inmiddels zijn er wel mooie alternatieven. Maar ook een hele persoonlijke keuze.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lecram24
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-04 19:52
Maverick2001 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:10:
[...]

Ziet er goed uit! Elke keer wanneer ik een studio display zie dan wil ik m stiekem ook :). Heb een BenQ 32 inch maar dat is toch niet te vergelijken. Je hebt een mooie cleane setup, toetsenbord ben ik zelf iets minder enthousiast over. Het ziet er clean uit maar inmiddels zijn er wel mooie alternatieven. Maar ook een hele persoonlijke keuze.
Ik heb ook lang getwijfeld maar toen hij in de Hunt van ibood voor 1399 te koop was heb ik het gedaan.
geen spijt prachtig beeld en geweldig geluid voor een monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:01

_AN

lecram24 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:27:
[...]

Ik heb ook lang getwijfeld maar toen hij in de Hunt van ibood voor 1399 te koop was heb ik het gedaan.
geen spijt prachtig beeld en geweldig geluid voor een monitor.
Blijft een gaaf ding. Maar in combinatie met een Windows laptop gaat niet echt lekker toch? Ik werk privé met een MacBook. Maar voor werk met een Surface.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-04 15:39
_AN schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:34:
Blijft een gaaf ding. Maar in combinatie met een Windows laptop gaat niet echt lekker toch? Ik werk privé met een MacBook. Maar voor werk met een Surface.
Ik ook. (Moet zeggen, ik zou alles ook op mijn MacBook kunnen doen, dat ding heeft voor mijn werk geen beperking. Maar ik vind het ook wel prettig het ding van de zaak voor werk te gebruiken. Al was het maar voor het slijten van de accu.)
Die surface is best tof, ondanks dat er Windows op zit. Ik zie het ook niet als een tablet, maar als een laptop waarmee je als je wilt ook het toetsenbord er af kunt trekken en er mee op de bank kunt zitten om dingen rustig te lezen. (Moet zeggen, macbook op de bank is ook niet slecht.)
Als tablet is die vergeleken met een ipad echt minder. GUI is niet prettig als touchscreen, krabbelen met een potloot en het omzetten in tekst is ook niet geweldig, etc. Maar als je het primair ziet als laptop is het juist wel een leuk ding. En dat is het wel, qua opties kan het alles wat een traditionele Windows laptop kan. Een iPad kan totaal niet wat een macbook kan. Ik zou graag een MB air zien op die manier. Maak er geen iPad van. Maar gewoon een macOS machine waar ik het toetsenbord er af kan halen als ik wil en op het scherm kan drukken en schrijven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/647o_2U4nm1Mw-dtucjkhJucqO4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vVe3RkwXcTRlGlwRFKbEeIa4.jpg?f=user_large

Dit is in de airbnb in Los Angeles. Ik heb op de dag van aankomst bij Best Buy een 13" MacBook Air M2 gehaald voor $799, voor op vakantie of bijvoorbeeld thuis op de bank.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Canaria Dat is nog eens een mooie prijs voor zo’n MacBook Air! In Nederland betaal je momenteel minimaal 1049 euro voor dat model. Ook een iPad Pro M2 12.9” is erg gunstig geprijsd bij bestbuy. Jammer dat ik nooit in Amerika kom.

[ Voor 60% gewijzigd door syltheboy op 18-07-2024 11:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Talkshowhost
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSocFpJNJSqDTRGWdc3hXMOIsrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7WQ35w405xGX1UTHricvaZVW.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn opstelling:
Apple MacBook Air M2
Apple Magic Keyboard & Mouse
Apple iPad Pro 4th Gen
Samsung M7 monitor

Ik gebruik de Apple hoofdzakelijk zakelijk. Jarenlang een Windows gebruiker maar bijna twee jaar geleden overgestapt op de MacBook en ik wil niet meer terug. Sinds 2010 al een tevreden iPhone gebruiker.

[ Voor 14% gewijzigd door Talkshowhost op 24-07-2024 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish chef
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Talkshowhost schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:00:
[Afbeelding]

Mijn opstelling:
Apple MacBook Air M2
Apple Magic Keyboard & Mouse
Apple iPad Pro 4th Gen
Samsung M7 monitor

Ik gebruik de Apple hoofdzakelijk zakelijk. Jarenlang een Windows gebruiker maar bijna twee jaar geleden overgestapt op de MacBook en ik wil niet meer terug. Sinds 2010 al een tevreden iPhone gebruiker.
Mooie, strakke set-up! Respect als je de hele dag met een Magic Mouse werkt, en er geen problemen van ondervindt _/-\o_ . Persoonlijk zweer ik bij de MX Master serie voor zakelijk (lees: dagelijks) gebruik.

In ieder mens schuilt een vriend en een vijand....wie zoek je ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Talkshowhost
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07:35
Swedish chef schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:26:
[...]

Mooie, strakke set-up! Respect als je de hele dag met een Magic Mouse werkt, en er geen problemen van ondervindt _/-\o_ . Persoonlijk zweer ik bij de MX Master serie voor zakelijk (lees: dagelijks) gebruik.
Geen enkel probleem met de Magic Mouse, lang over getwijfeld vanwege de prijs en ergonomie maar ik wil niet meer anders. De monitor standaard heb ik wel weggehaald, dit was slecht voor mijn nek :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Talkshowhost schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 19:32:
[...]

Geen enkel probleem met de Magic Mouse, lang over getwijfeld vanwege de prijs en ergonomie maar ik wil niet meer anders. De monitor standaard heb ik wel weggehaald, dit was slecht voor mijn nek :X
Wanneer je er blij mee bent, is het perfect natuurlijk!! Daar gaat het om. Ik ben zelf ook een aantal jaren overgestapt naar een MX master en ook ik wil nooit meer terug.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik vind zelfs de MX Master (3) op den duur niet comfortabel genoeg, dus MX Vertical en MX Ergo voor mij. Bij een Magic Mouse krijg ik al last van m'n arm en pols als ik er alleen maar naar kijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Commendatore op 26-07-2024 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Maverick2001 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 19:35:
[...]

Wanneer je er blij mee bent, is het perfect natuurlijk!! Daar gaat het om. Ik ben zelf ook een aantal jaren overgestapt naar een MX master en ook ik wil nooit meer terug.
Dank voor de tip! Ook net besteld _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-04 15:39
Sinds ik Apple als computer gebruik ben ik bijna helemaal touchpad gebruiker geworden. Ik had vroeger een hekel aan die dingen, maar die van Apple werkt goed. Wel trouwens gewoon de laptop build in. Van desktop pc gebruiker ben ik langzaam in een niet ergonomisch laptop gebruiker veranderd. Muis gebruik ik enkel voor bepaalde games.
(Voor mijn werk gebruik ik vaak Windows spul, waar ik 75% van de tijd trouwens wel een muis bij gebruik. Op kantoor nog vaak wel
Met beeldscherm. )
Maar misschien is dat sowieso wel typerend. Vroeger schroefte ik mijn pc ook zelf in elkaar, nu wil ik iets wat gewoon z’n ding doet als ik het nodig heb. Het doet me denken wat een van de oorspronkelijke UNIX bedenkere ooit zei toen ze hem vroegen wat hij momenteel
Gebruikt: MacOS, Linux is voor tieners die de tijd en energie hebben om daar helemaal los op te gaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1M3i6dTDnNNHfJGSRMOX-j6MMR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCm5Kzq3VTuDp0qqU1z2p9x1.jpg?f=fotoalbum_large

Macbook Pro 14 M3 pro.
Samsung 49 oled.
Magic Mouse
Pebble keys 2 Logitech.
Google home.
Starfield controller en mok.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

sn0ww schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:52:
[Afbeelding]

Macbook Pro 14 M3 pro.
Samsung 49 oled.
Magic Mouse
Pebble keys 2 Logitech.
Google home.
Starfield controller en mok.
Ziet er strak uit! Hoe bevalt de monitor?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@sn0ww Ziet er vet uit, voor mij persoonlijk veel te groot.. Ik heb in het verleden een 27 inch iMac gehad en ik vond de maat net te groot. Voor mij is nu 24 inch waar ik mee werk en heb ik alles in het zicht zonder beweging van het gezicht of ogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

Maverick2001 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:00:
[...]

Ziet er strak uit! Hoe bevalt de monitor?
Perfect voor wat ik ermee wil doen.
Logic pro.

..........

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-04 15:11
Swedish chef schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:26:
[...]

Respect als je de hele dag met een Magic Mouse werkt, en er geen problemen van ondervindt _/-\o_ . Persoonlijk zweer ik bij de MX Master serie voor zakelijk (lees: dagelijks) gebruik.
Ik heb de MX Master 1 en 2 geprobeerd te gebruiken bij mijn Mac, maar uiteindelijk greep ik binnen macOS toch altijd terug naar de Magic Mouse omdat ik het gevoel heb dat de cursor met die muis directer en nauwkeuriger reageert dan met Logitech (of wellicht ook andere third-party) muizen. Binnen Windows verkies ik dan wel de MX Master.

Vanuit jouw enthousiasme voor de MX Master ben ik wel benieuwd: ervaar jij (of anderen) met de tracking geen verschil tussen de MX Master of de Magic Mouse? Want dat vond ik altijd hét nadeel.

Wat betreft mijn eigen set-up: thuiswerken heb ik de afgelopen jaren gedaan met mijn MacBook i.c.m. een extern scherm, maar dat had wat mij betreft toch wel een aantal nadelen. Het Retina scherm in de laptop heeft me verwend en mijn 1440p scherm had geen handige USB-C aansluiting dus voor stroom, USB en beeld was ook een gehannes met kabels.

In een ver verleden heb ik een iMac G5 (iSight) gehad waar ik helemaal gek op was, en ook de aluminium variant die erna kwam heb ik gehad; ook een tijdloos mooi ontwerp. Maar met mijn studie ben ik daarna op laptops overgestapt.

Ik kwam er toevallig achter dat een beetje 5K iMac tegenwoordig helemaal niet meer zo duur is, maar wat betreft looks (en scherm) héél veel beter dan de set-up die ik hiervoor had. Plus, met OpenCore draait de iMac zonder problemen macOS Sonoma (en binnenkort Sequoia) en voor het lichte thuiswerk wat ik doe is het snelheidsverschil met m'n laptop prima te behapstukken. En zodoende:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7AbjK2A.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZmBFg4B.jpegAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vQ9bSfn.jpeg

Apparatuur:
  • MacBook Pro (2021, 14-inch, M1 Pro, 16GB RAM, 512GB SSD)
  • iMac (2017, 27-inch 5K, 3.8 GHz QC i5, Radeon Pro 580, 8GB VRAM, 16GB RAM, 2TB Fusion)
  • Time Capsule (2015, 2TB)
  • TP Link Deco M4 Wi-Fi station
  • Canon Pixma TR4651 printer

[ Voor 5% gewijzigd door BleuZ op 24-08-2024 12:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
Sorry, ik zal mijn set-up niet meer delen. Ik maak er een rommeltje van en heb absoluut geen idee hoe ik een werkruimte in moet richten.

[ Voor 127% gewijzigd door Dennisweb op 03-09-2024 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Dennisweb schreef op maandag 2 september 2024 @ 18:21:
[Afbeelding]
Inmiddels ben ik verhuisd. Wat je ziet:

BigBlock akoestische panelen voor mijn radiohobby
KRK Rokit Gen 4
Pro Display XDR
Mac Studio M1 Max
Magic Keyboard met Touch ID en numeriek blok
USB hubs
PlaySeat stoel

Aan de overzijde hangen nog een Studio Display en een AOC U32U1 aan ieder een Alberenz VESA arm. Deze worden gebruikt voor mijn radiohobby. Die ligt nu even stil, totdat AEQ mijn mengtafel heeft gerepareerd. Inmiddels is de kabelmanagement ook op orde (dus de kabels die je nog op de foto ziet, zijn inmiddels weggewerkt.)
[Afbeelding]

Opbouw
[Afbeelding]
Goede setup. Vooral jaloers op je monitor!

Pura Vida

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een aantal reacties zijn verwijderd. Je hoeft niet alles mooi te vinden, maar laten we het wel gezellig houden. Graag weer ontopic met het showen van je Apple-setup!

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 03-09-2024 12:16 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

Daedalus schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:09:
[mbr]Een aantal reacties zijn verwijderd. Je hoeft niet alles mooi te vinden, maar laten we het wel gezellig houden. Graag weer ontopic met het showen van je Apple-setup![/]
Ik geef alleen mijn mening maar, het oog wil toch ook wat.
Zet je monitor en je Mac mooi op een foto dat is vaak al genoeg😀

..........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:04
Dennisweb schreef op maandag 2 september 2024 @ 18:21:
Sorry, ik zal mijn set-up niet meer delen. Ik maak er een rommeltje van en heb absoluut geen idee hoe ik een werkruimte in moet richten.
Jammer, ik vind zeker die setup met je radiogear erg tof! Had graag meer gezien :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennisweb
Merethil schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:21:
[...]

Jammer, ik vind zeker die setup met je radiogear erg tof! Had graag meer gezien :)
Wil je per DM best wat foto’s doen. Maar door die opmerkingen onder de gordel heb ik er geen zin meer in om ze publiek te delen. Balen, want er is heel wat geld en moeite in gaan zitten. Als dat dan binnen 24 uur onderuit wordt gemaaid, vind ik dat jammer.

Kan best tegen kritiek, maar als er verder geen suggesties worden gedaan hoe het dan anders kan, dan heb ik daar niks aan. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Kleine update:
- MX Keys vervangen door een Nuphy Air75v2
- Razer vervangen door een Xinmeng M71 toetsenbord
- Logitech muis vervangen door een Pulsar X2A
- Op de verhoging staat een ND-75 keyboard
Ik ben verslaafd geraakt aan mechanische toetsenborden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1W8CPlKOO84FZoCDYp3zAm-5yUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNz7OWxBplXDQGcEeYdcROAN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Maverick2001 op 03-09-2024 19:05 ]

Pura Vida

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

Dennisweb schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:02:
[...]

Wil je per DM best wat foto’s doen. Maar door die opmerkingen onder de gordel heb ik er geen zin meer in om ze publiek te delen. Balen, want er is heel wat geld en moeite in gaan zitten. Als dat dan binnen 24 uur onderuit wordt gemaaid, vind ik dat jammer.

Kan best tegen kritiek, maar als er verder geen suggesties worden gedaan hoe het dan anders kan, dan heb ik daar niks aan. :)
De opmerking van ik vindt het een rommeltje mag ik toch wel plaatsen. zonder dat ik daar een oplossing voor moet geven. rommel kun je opruimen denk ik maar. Maar misschien vind jij het wel helemaal geen rommeltje en dat kan je gewoon tegen me zeggen hoor even goede vrienden.

Waar niet zo goed tegen kan is dat alles gelijk maar door de moderator word beschouwd als niet gezellig en dus ook gelijk de post word verwijderd.
Dus hier moeten we ook al op onze woorden letten want owee.... misschien wordt er wel iemand gekwetst.
Hier komt de woke ook al om de hoek kijken.

Ik hoop dat deze post blijft staan want ik probeer hier niemand mee te kwetsen.

..........

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

sn0ww schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:41:
[...]

De opmerking van ik vindt het een rommeltje mag ik toch wel plaatsen. zonder dat ik daar een oplossing voor moet geven. rommel kun je opruimen denk ik maar. Maar misschien vind jij het wel helemaal geen rommeltje en dat kan je gewoon tegen me zeggen hoor even goede vrienden.

Waar niet zo goed tegen kan is dat alles gelijk maar door de moderator word beschouwd als niet gezellig en dus ook gelijk de post word verwijderd.
Dus hier moeten we ook al op onze woorden letten want owee.... misschien wordt er wel iemand gekwetst.
Hier komt de woke ook al om de hoek kijken.

Ik hoop dat deze post blijft staan want ik probeer hier niemand mee te kwetsen.
Dit topic is er om je Apple-setup te showen, waar je trots op bent. Goedkeuringen of opbouwende kritiek mag altijd, maar iemand afbranden omdat het 'een rommeltje' is, is gewoon not-done. We willen hier vriendelijk met elkaar omgaan, en je bent niet verplicht om te reageren.

Verdere kritiek op het beleid mag in Lieve adjes, en kritiek op deze moderatie mag via DM, maar niet in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-04 00:52
lecram24 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:01:
[Afbeelding]

In gebruik door mij.
Ikea tafel
Mac Studio Display
2x HomePod v2
Ipods pro2

Wat is er niet te zien.

iPhone 13 mini
iwatch 6
Boek Steve Jobs gebruiken als verhoging voor je scherm....... 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eagle771
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-04 00:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTjZxcCSWlLUlU2KuADtylFqGKA=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/shMA6fIQi2eb11GQZAFBRtJm.gif?f=fotoalbum_large

iMac M4 basic model 256 GB opslag en twee Thunderbold USB poorten met als extra een ethernet-aansluiting
Satechi stand USB hub
Toshiba Canvio Flex HDD 2TB (ligt onder Satechi stand)
Lochitech speakers (zijn net zo oud als ons oude iMac van 12 jaar)

Oude iMac gaat naar familie die erg blij mee zijn. Dus die mag nog even verder leven.

De bureau heb ik zelf gemaakt. Rechterkant heeft 4 stopcontacten en ruimte onder de tafel links van la zit nog twee stopcontacten. Hoofdsnoer naar deze stopcontacten loopt via binnenkant van een poot naar grond en loopt daar direct vanuit poot naar mooie plint, waar kabelgoot ingebouwd zit. Dus geen snoeren in zicht.

Vandaag gaan we naar Ikea om aan de muur opbergsysteem SKÄDIS aan te schaffen. Bureau lag vol met snoertjes en laders en nog wat troep. Die heb ik weggehaald, maar tafel dient ook als laadplek voor iPhones en iPad, Dus al die snoertjes, laders en nog wat computerbenodigdheden krijgen op nette manier hun plek aan de muur links.

[ Voor 15% gewijzigd door Eagle771 op 25-11-2024 02:26 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kjUy5qp4quB4X-fsCbno2HzvwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifTgvarA4RysyO6oYl4965tx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/372HU1AWfLbbPQC4J4nI7_-GnSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMeSqNantx9AcV7LJw4YOiwP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evwOEoVAKiGIDsmw9sekdDMXFx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KoUffxI90vywQT4lutrw5UHl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lQhxvn0lnBRLKS2YbXIZf5IDkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6EsjYPgE3E7VGuuyESfXTNlK.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn 2025 Setup.

Mac Mini M4.
Macbook Pro M4.
Ipad Pro 11 M4.
Msi 34 Oled.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

sn0ww schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn 2025 Setup.

Mac Mini M4.
Macbook Pro M4.
Ipad Pro 11 M4.
Msi 34 Oled.
Allereerst complimenten voor je setup.

Speel je muziek via de computer af op de HomePod speakers? Zo ja, ervaar je ook vertraging of wanneer je bijvoorbeeld YouTube kijkt dat het niet synchroon loopt?
Heb zelf Google Nest speakers op mijn bureau en krijg ze wel synchroon maar merk wel dat spontaan de connectie soms verloren gaat.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

Maverick2001 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:42:
[...]

Allereerst complimenten voor je setup.

Speel je muziek via de computer af op de HomePod speakers? Zo ja, ervaar je ook vertraging of wanneer je bijvoorbeeld YouTube kijkt dat het niet synchroon loopt?
Heb zelf Google Nest speakers op mijn bureau en krijg ze wel synchroon maar merk wel dat spontaan de connectie soms verloren gaat.
Speel muziek af via de homepods en ondervind geen vertraging.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
Maverick2001 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:26:
Kleine update:

[Afbeelding]
Welke verhoging heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

BP14 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:48:
[...]

Welke verhoging heb je gebruikt?
Hout van de verhoging is hetzelfde hout als bureau en voor de verhoging deze Amazon verhogers gekocht.
https://amzn.eu/d/g1kyckk

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
Maverick2001 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:49:
[...]

Hout van de verhoging is hetzelfde hout als bureau en voor de verhoging deze Amazon verhogers gekocht.
https://amzn.eu/d/g1kyckk
Toevallig ook een link van de verhoging? of heb je deze zelf gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

BP14 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:02:
[...]

Toevallig ook een link van de verhoging? of heb je deze zelf gemaakt?
Ik was misschien niet helemaal duidelijk maar die heb ik inderdaad zelf gemaakt omdat ik deze gelijk wilde hebben aan het hut van het bureau.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:50
Maverick2001 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:26:
Kleine update:

[Afbeelding]
Welke lamp gebruik je boven de monitor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Worker123 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:23:
[...]

Welke lamp gebruik je boven de monitor?
Ik gebruik een BenQ ScreenBar Halo, het is zeker geen goedkope lamp maar wel helemaal super. Qua mogelijkheden en verlichting. Gezien ik veel tijd achter mijn computer zit vind ik het de investering zeker waard.

Pura Vida

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Let op:
  • Ga niet offtopic.
  • Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
  • Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
  • Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
  • Pas op met EXIF (locatie)data in de foto, helaas heeft niet iedereen goede bedoelingen.
  • Lees ook de topicstart voordat je hier post.