Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

• Cooltennis
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17:15
quote:
MDKorpel schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:56:
[...]

Het is een MacBook Pro Retina, die heeft twee keer Thunderbolt 2 en een HDMI. En omdat het het model met AMD graphics is, heeft hij genoeg power om alledrie de beeldschermen tegelijk aan te sturen.

Zo uit m'n hoofd zou elke moderne MacBook Pro (dat is, alle Retina modellen van zeg de afgelopen vier jaar) zeker twee externe schermen tegelijk aan moeten kunnen sturen. De oudere non-retina modellen hebben maar één Thunderbolt (2) aansluiting, daarmee wordt het dus lastiger.
Bedankt voor het antwoord. Ik heb jammer macbook air, waar maar 1 van heb.

• san.okk
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online
Maar weer eens een update van mijn thuiswerkplek.

Specs:

SFF van Dell (i5, 16GB, 1050Ti LP)
Mac mini 2012 (i5, 8GB, ssd)
Surface Pro4 (i5, 8GB)
MacBook air 2013, (i5, 8GB)
2x Dell p2415q display (4k)
Bose Companion 20 speakers

De macbook ligt normaal beneden maar omdat het een apple topic betreft heb ik deze er even bijgelegd. Ik gebruik de Surface vooral zakelijk en de mac mini puur voor foto's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:11
Mac setup

Mac setup 2

Mac setup 3

Wat zie je?

- MacBook late 2016 15. (Specs in sig)
- 24inch Philips led.
- MacBook air 2017 13,3. (Van mijn vrouw)
- Magic mouse.
- Apple keyboard in space grey.
- Gaming box rx580 van gigabyte. (Dient ook als oplader en hub over USB c.) #loveusbc
- Hue + Aurora verlichting.
- SoundTouch 20.
- Wireless lader voor iPhone X
- boompje! :)

Wat zie je niet:

- iPhone X x2
- iPad pro 12,5 2017.
- iPad pro 9,7 2015. (Van mijn vrouw)

Dark Master wijzigde deze reactie 18-05-2018 18:00 (19%)

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 06-12 20:11
quote:
Dark Master schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:54:
Wat zie je?
- MacBook late 2016 15. (Specs in sig)
- 24inch Philips led.
- MacBook air 2017 13,3. (Van mijn vrouw)
- Magic mouse.
- Apple keyboard in space grey.
- Gaming box rx580 van gigabyte. (Dient ook als oplader en hub over USB c.) #loveusbc
- Hue + Aurora verlichting.
- SoundTouch 20.
- Wireless lader voor iPhone X
- boompje! :)
- Red Band Drop Fruit Duo’s

Wat zie je niet:

- iPhone X x2
- iPad pro 12,5 2017.
- iPad pro 9,7 2015. (Van mijn vrouw)
Je lijstje ff aangevuld

TweakTweet wijzigde deze reactie 18-05-2018 20:42 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:11
quote:
Dankje, belangrijkste op tafel. O+

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • +3Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:46
Nieuwe MacBook Pro, dus tijd voor een setup-foto.

peakrever wijzigde deze reactie 08-12-2018 22:07 (35%)

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:48

-SaveMe-

-klik-

@Arthur-M. Minimalistisch :)

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:24

JB

Cédric roelt!

JB schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 10:14:
[...]

Niet veel veranderd. Alleen de sub van mijn Soundsticks op de grond gezet _O_ Moest er helaas wel kabels voor verlengen maar het geluid is 10x beter (logisch...)!

[afbeelding]

27" iMac mid 2011 (inmiddels met SSD)
iPad Air 16GB
iPhone 7 128GB
Inmiddels helemaal over op Apple en blij mee. Laatste aanwinst een nieuwe MacBook Pro. Maakt het toch iets makkelijker om door hele huis iets beschikbaar te hebben. De 15" was een eis van mijn vrouw ivm fotoboeken, mijn eis een Apple == MacBook Pro :+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

27" iMac mid 2011
15" MacBook Pro mid 2015
iPhone X 256GB

Niet zichtbaar;
iPad Air 2 32GB
AirPods
iPad Mini 2 32GB (kids)
iPhone 8 256GB (vrouw)
iPhone 7 128GB (zakelijk)

Mijn boefje is liev!

• Afroman9
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 01-12 18:27
quote:
Afroman9 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:27:
Na vooral veel kijken en veel inspiratie opdoen, hierbij mijn werkplek.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Enkel nog een NAS en ik ben helemaal tevreden! :) Zit hier erg graag!
Zo dit was de vorige keer, nu ziet het er zo uit.

Geen grote veranderingen.
-Kabelspaghetti meer opgeruimd. Niet strak weggewerkt, want ik hou er ook van om een beetje flexibel te zijn. Mocht een kabel kapot zijn of je wilt iets vervangen dat je het gewoon op kan pakken.
-De iMac G3 op een tafeltje gezet wat we toch niet gebruiken.
-De Macs zelf voor ons gezicht gezet ipv schuin. Werkt voor mij in ieder geval beter. Zit ik minder schuin en dus minder last van mijn nek en schouder.
-Synology NAS voor algemene opslag.
-En meer opgeruimd.

De "camerakast" waar de printer op staat is een heel stuk leger. Vakantieperiode begint ook weer haha!
Maar de oude laptops ga ik dit jaar allemaal weer upgraden. SSD, nieuwe accu en dan heb je weer een leuke party-machine. kan altijd ergens wel een beamer aansturen of als muziekspeler dienen.

• bokkow
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06-12 14:06

bokkow

appleflap

Nieuwe aanwinst voor de collectie:

O+

• Joe-star
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
quote:
Ga je dat serieus nog gebruiken? Levert weinig power, kost veel stroom..

• bokkow

bokkow

appleflap

Uiteraard niet, enkel gekocht voor het uiterlijk ;)

• bokkow

bokkow

appleflap

Best wel snel na mn vorige nostalgische aankoop maar kon deze niet laten lopen in zowat nieuwstaat:

iMac G4, 17”, 1GHz, 768MB en met een Airport kaart, wat een prachtig bolletje! :)

• bokkow

bokkow

appleflap

Ok, dit is de laatste voor de komende periode, beloofd! O-)

Maar een 17" PowerBook 1.67GHz G4 met DDR2, dual layer superdrive en een hi-res display in deze staat, daar valt moeilijk nee tegen te zeggen. Dit is het meest uitgebreide, snelste en allerlaatste model PowerBook welke ook maar heel weinig werd verkocht omdat bij de introductie al duidelijk was dat er snel een Intel gebaseerde Apple Notebook zou gaan komen. Erg blij met dit speciaaltje!

• whoutman
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02-12 17:16

- 2018 Macbook Pro 15": i9, 32GB RAM en 1TB SSD (zilver)
- LG 27UK850
- iPad Air 2
- Apple Magic Mouse 2 and Magic Keyboard 2
- Sony WH 1000XM3
- Setje IKEA lampen
- Tivoli Audio Model Two geluidsinstallatie met subwoofer

:)

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15:13
Net een paar dagen geleden verhuisd, en de zolder is nog niet klaar.
Dan maar gebruik maken van de werkplek in de woonkamer:

Te zien:
- Macbook Pro Retina 2015, 13,3";
- Apple Magic Mouse;
- Sonos Play 1 (als onderdeel van de Playbar en een tweede Play 1;
- DE kopje met verse koffie;

yorroy wijzigde deze reactie 04-10-2018 13:59 (28%)

iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-8100

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:14

MazeWing

passionate & cynical

@yorroy Haha wat een deprimerende plek... :o :+

Hangt er links van je ook een strop voor wanneer je het echt niet meer ziet zitten? :X

Maar gezien het feit dat je net verhuisd bent begrijp ik wel dat het nu even behelpen is.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• yorroy
MazeWing schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:19:

Hangt er links van je ook een strop voor wanneer je het echt niet meer ziet zitten? :X

Maar gezien het feit dat je net verhuisd bent begrijp ik wel dat het nu even behelpen is.
Haha valt best mee hoor.
Het bureau is bedoeld voor de kinderen om aan te kleuren, knutselen etc.. Maar voorlopig voor mij ook prima.
Maar kan niet wachten om mijn dubbele schermen en toetsenbord weer aan te sluiten.

• Joe-star
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
MazeWing schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:19:

Beetje respect he, het is een heel monnikenwerk om aan dat spartaanse bureautje de bijbel over te typen.

Het valt mij toch altijd op hoe die Apple fanaten zo minimalistisch willen zijn. Geen behoorlijke speakers, externe monitors ontbreken vaak. Een bureau met een laptop, echt fotowaardig.

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15:04
Joe-star schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:02:
[...]

Beetje respect he, het is een heel monnikenwerk om aan dat spartaanse bureautje de bijbel over te typen.

Het valt mij toch altijd op hoe die Apple fanaten zo minimalistisch willen zijn. Geen behoorlijke speakers, externe monitors ontbreken vaak. Een bureau met een laptop, echt fotowaardig.
Jup! Mijn idee bij een Apple bureau (als ik het zo mag noemen): zo strak mogelijk!

• Merethil
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 06:13
Joe-star schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:02:
[...]

Jordyz schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:25:
[...]

Jup! Mijn idee bij een Apple bureau (als ik het zo mag noemen): zo strak mogelijk!
Achum.....
yorroy schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:05:
[...]

Haha valt best mee hoor.
Het bureau is bedoeld voor de kinderen om aan te kleuren, knutselen etc.. Maar voorlopig voor mij ook prima.
Maar kan niet wachten om mijn dubbele schermen en toetsenbord weer aan te sluiten.

• mister_n21
  • Laatst online: 10:54

Na lang mee gekeken te hebben nu maar eens mijn eigen setup gepost.
Wat zie je:
LG 32UD89-W
Bose sound companion 2
Bose quietcomfort 35
Macbook pro 15" 2017
Ipad Pro 9.7 cellular
Apple magic keyboard space grey
Apple magic mouse space grey

Wat zie je niet:
Iphone X (foto mee genomen)
Airpods
Apple tv 4k

Setup wordt vooral gebruikt om websites en iOS apps mee te programmeren en voor de studie. Sinds afgelopen keynote zit ik te twijfelen om een Mac Mini er bij te doen.

• homemix25
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09-12 22:02
m
mister_n21 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:45:
[Afbeelding]

Na lang mee gekeken te hebben nu maar eens mijn eigen setup gepost.
Wat zie je:
LG 32UD89-W
Bose sound companion 2
Bose quietcomfort 35
Macbook pro 15" 2017
Ipad Pro 9.7 cellular
Apple magic keyboard space grey
Apple magic mouse space grey

Wat zie je niet:
Iphone X (foto mee genomen)
Airpods
Apple tv 4k

Setup wordt vooral gebruikt om websites en iOS apps mee te programmeren en voor de studie. Sinds afgelopen keynote zit ik te twijfelen om een Mac Mini er bij te doen.
Strakke setup met mooie producten. Maar welke meerwaarde zie je in de Mac Mini t.o.v. je Macbook?

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• mister_n21
  • Laatst online: 10:54
homemix25 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:18:
[...]

Strakke setup met mooie producten. Maar welke meerwaarde zie je in de Mac Mini t.o.v. je Macbook?
Een echte meerwaarde zal het niet zijn. Het is meer dat de Mac Mini me een leuk device lijkt om er bij te hebben.

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@bokkow Heb je al een Cube? Die zou niet misstaan tussen jouw vintage Apple's. Een power mac G4 en Cube heb ik nog staan, moet ze maar weer eens uit de doos halen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• bokkow

bokkow

appleflap

zonoskar schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:52:
@bokkow Heb je al een Cube? Die zou niet misstaan tussen jouw vintage Apple's. Een power mac G4 en Cube heb ik nog staan, moet ze maar weer eens uit de doos halen.
Ik zou willen dat ik een werkende Cube had! Maar de tweedehands prijzen zijn echt niet reëel :'(
Gaaf dat je er een hebt, ben er zuinig op! ;)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

bokkow schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:05:
[...]
Maar de tweedehands prijzen zijn echt niet reëel :'(
Ja, hij lijkt tussen de 400 en 600 euro te gaan. Ik heb helaas alleen de cube en tobo, niet het scherm en de speakers. Ik heb er wel 1 of 2 GB geheugen in gezet meen ik. Als ons huis af is maak ik een mooi plekje voor de Cube en mijn Amiga's.

• RaydeJee
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 09-12 18:30

 MacBook Pro Retina 13" 2015 / MacBook Pro 13" 2012 / iPhone XR Red 

• Spacecowboy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:32

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Mooie setupjes allemaal hoor. Zal de mijne ook weer een postn na de verhuizing. Niet zo minimalistisch als veel wat ik hier zie, maar rustig genoeg om een aantal dagen per week rustig thuis te kunnen werken.

Wat je ziet:
- Mac mini late 2012
- 2x Iyama Prolite monitor

Niet op de foto:
- iPhone 8 plus
- iPad air

Ik heb de mini nu bijna 6 jaar, maar ik moet zeggen dat de performance nog dik prima is (i7 2,3Ghz en 32GB intern geheugen). Ik heb wel eens gekeken om te investeren in een nieuwe Mac, maar ik zou eigenlijk niet weten wat ik dan zou moeten kopen...

Spacecowboy wijzigde deze reactie 04-11-2018 20:44 (6%)

• yorroy
Spacecowboy schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:43:
Mooie setupjes allemaal hoor. Zal de mijne ook weer een postn na de verhuizing. Niet zo minimalistisch als veel wat ik hier zie, maar rustig genoeg om een aantal dagen per week rustig thuis te kunnen werken.

[Afbeelding]

Wat je ziet:
- Mac mini late 2012
- 2x Iyama Prolite monitor

Niet op de foto:
- iPhone 8 plus
- iPad air

Ik heb de mini nu bijna 6 jaar, maar ik moet zeggen dat de performance nog dik prima is (i7 2,3Ghz en 32GB intern geheugen). Ik heb wel eens gekeken om te investeren in een nieuwe Mac, maar ik zou eigenlijk niet weten wat ik dan zou moeten kopen...
Vette achtergrond en hoewel ik het zelf niet snel zou doen geeft de gekleurde verlichting wel een gave sfeer.

Voordeel van de nieuwe Mac Mini’s is dat er echte desktop cpus in zitten en daarbij meer cores, meer cache en hogere kloksnelheid hebben dan alle voorgangers.
De i7 uit 2012 was geloof ik wel een quadcore en zal nog wel even mee kunnen denk ik (afhankelijk van wat je er mee doet natuurlijk)
Persoonlijk zou ik deze ronde sowieso uitzitten, eerst maar eens afwachten of Apple de koeling van een desktop CPU in zon klein kastje in orde heeft.

yorroy wijzigde deze reactie 04-11-2018 21:27 (5%)

• Spacecowboy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:32

Spacecowboy

XBL: Biggmans

yorroy schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:24:
[...]

Vette achtergrond en hoewel ik het zelf niet snel zou doen geeft de gekleurde verlichting wel een gave sfeer.

Voordeel van de nieuwe Mac Mini’s is dat er echte desktop cpus in zitten en daarbij meer cores, meer cache en hogere kloksnelheid hebben dan alle voorgangers.
De i7 uit 2012 was geloof ik wel een quadcore en zal nog wel even mee kunnen denk ik (afhankelijk van wat je er mee doet natuurlijk)
Persoonlijk zou ik deze ronde sowieso uitzitten, eerst maar eens afwachten of Apple de koeling van een desktop CPU in zon klein kastje in orde heeft.
De verlichting is in het echt ongeveer even "geel"/"warm" als m'n bureaulamp. Op de foto geeft dat ietwat vertekening. Ik vind het erg rustig werken, in het donker is het contrast met de donkere achtergrond en je verlichte scherm niet zo groot. (Al kan ik snappen dat mensen het niet lekker vinden).

Ik denk dat ik qua hardware deze ronde inderdaad maar eens ga uitzitten. Met 1 of 2VMs tegelijkertijd gaat het nog allemaal snel zat, dus ik zit ook niet te springen om een nieuwe machine.

• kevinl
  • Nu online

[Afbeelding]

Wat je ziet:
- Mac mini late 2012

Ik heb de mini nu bijna 6 jaar, maar ik moet zeggen dat de performance nog dik prima is (i7 2,3Ghz en 32GB intern geheugen). I
Ben ik nou de enige die verbaasd is over de 32GB? Ik dacht dat de 2012 max 16GB aan kon (ivm de firmware die max 16GB aan kan). Hoe heb je dat geflikt? Of ziet het systeem maar 16GB?

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15:48

Nitai

Feels good man

kevinl schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:09:
[...]

Ben ik nou de enige die verbaasd is over de 32GB? Ik dacht dat de 2012 max 16GB aan kon (ivm de firmware die max 16GB aan kan). Hoe heb je dat geflikt? Of ziet het systeem maar 16GB?
Kan gewoon en werkt goed, is niet supported vanuit Apple, maar genoeg 2012 Mini's met 32GB op InsanelyMac en Reddit ;)

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• kevinl
  • Nu online
Nitai schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:29:
[...]

Kan gewoon en werkt goed, is niet supported vanuit Apple, maar genoeg 2012 Mini's met 32GB op InsanelyMac en Reddit ;)
Aah bedankt. Ik wist dat niet. Maar ja ik kan de 32GB investering beter in de mini 2018 steken. :)

• iworx
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:42
Schaamteloze cross-post uit de HK :)

iMac Pro - HomePod & links in beeld, de nieuwe iPad Pro

This space intentionally left blank.

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Defecte iMac 27 Inch van 2010 gekregen. HDD was gestorven. Voorzien van een SSD en een RAM upgrade en inmiddels High Sierra geïnstalleerd.

Wat je ziet op de foto:
iMac mid 2010 27 Inch, Core i5, 8GB en 250GB SSD.
CoolerMaster Masterkeys Pro S RGB toetsenbord
Logitech MX Master 2s
Dell Latitude 7480, Core I5, 8GB en 256GB SSD
Bose QC35 II Headphone
Philips Hue lichtjes.

Leuk om weer eens op Mac OS X te werken. :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• n0sTRa
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05-12 19:36
bokkow schreef op zondag 16 september 2018 @ 13:09:
Ok, dit is de laatste voor de komende periode, beloofd! O-)

[Afbeelding]

Maar een 17" PowerBook 1.67GHz G4 met DDR2, dual layer superdrive en een hi-res display in deze staat, daar valt moeilijk nee tegen te zeggen. Dit is het meest uitgebreide, snelste en allerlaatste model PowerBook welke ook maar heel weinig werd verkocht omdat bij de introductie al duidelijk was dat er snel een Intel gebaseerde Apple Notebook zou gaan komen. Erg blij met dit speciaaltje!
Wauw, ben ik ook naar op zoek, alleen moet het azerty zijn en dit is wel erg moeilijk te vinden...

MacBook Pro 2.9GHz i7 15inch (2017) : 2x Apple Thunderbolt Display : Macbook 1,2GHz m3 12inch (2017) : iPhone XR : Apple TV 4

• Jordyz
iworx schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:22:
Schaamteloze cross-post uit de HK :)

[Afbeelding]

iMac Pro - HomePod & links in beeld, de nieuwe iPad Pro
Mooi hoor!

Blijf het apart vinden dat Apple meer vraagt voor het zwarte toetsenbord als voor het witte :P

Heb laatst een toetsenbord en muis aangeschaft en het scheelde uit me hoofd volgens mij €40,00 |:(

• iworx
Jordyz schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:13:
[...]

Mooi hoor!

Blijf het apart vinden dat Apple meer vraagt voor het zwarte toetsenbord als voor het witte :P

Heb laatst een toetsenbord en muis aangeschaft en het scheelde uit me hoofd volgens mij €40,00 |:(
Voelt anders aan dan het witte ... zou bijna zeggen dat het een ander type toetsenbord is.
Heb ze beiden naast mekaar staan.

• Jordyz
iworx schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:29:
[...]

Voelt anders aan dan het witte ... zou bijna zeggen dat het een ander type toetsenbord is.
Heb ze beiden naast mekaar staan.
Oh echt? Meen altijd dat het exact dezelfde waren 8)7 met alleen een ander kleurtje erop :P

• iworx
Jordyz schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:37:
[...]
Oh echt? Meen altijd dat het exact dezelfde waren 8)7 met alleen een ander kleurtje erop :P
'k zou ze eens moeten openschroeven ... maar €€ :)

• Enzo Dizono
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 06-12 10:51
Jordyz schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:13:
[...]

Mooi hoor!

Huh, are you sure? Op website van Apple staan ze beide als het zelfde product met dezelfde prijs, alleen andere kleuroptie: https://www.apple.com/nl/...senblok-nederlands-zilver

Overigens heb ik even geprobeerd bij de Apple-store, maar vind ik ze zelf niet lekker typen. Besloten m'n oude 2003 A1048-keyboard te blijven gebruiken, heb hem van de week helemaal open gehad en volledig schoon gemaakt. Eerdaags foto's als m'n Mac Mini er is.

www.jessekraal.nl

• Jordyz
Enzo Dizono schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:21:
[...]

Huh, are you sure? Op website van Apple staan ze beide als het zelfde product met dezelfde prijs, alleen andere kleuroptie: https://www.apple.com/nl/...senblok-nederlands-zilver

Overigens heb ik even geprobeerd bij de Apple-store, maar vind ik ze zelf niet lekker typen. Besloten m'n oude 2003 A1048-keyboard te blijven gebruiken, heb hem van de week helemaal open gehad en volledig schoon gemaakt. Eerdaags foto's als m'n Mac Mini er is.
Ja toen ik ze kocht was er sowieso een prijsverschil, maar kijk maar eens naar de muis:

https://www.apple.com/nl/...46066502a264f8a5e74d7c334

Ik heb het over het toetsenbord zonder nullock, met nullock heb ik eerlijk gezegd nooit naar gekeken.

• Enzo Dizono
Jordyz schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:14:
[...]

Ja toen ik ze kocht was er sowieso een prijsverschil, maar kijk maar eens naar de muis:

Ik heb het over het toetsenbord zonder nullock, met nullock heb ik eerlijk gezegd nooit naar gekeken.
OMG, wat een klotebedrijf is het toch af en toe ook :+

www.jessekraal.nl

• Jordyz
Enzo Dizono schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:17:
[...]

OMG, wat een klotebedrijf is het toch af en toe ook :+
Hahaha, jaa en nou voor een kleurtje hoor je eigenlijk toch niet meer te betalen maar blijkbaar bij Apple wel!
Terwijl het exact dezelfde versies zijn maar goed :P

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:56

Bonswah85

Koffie!

Jordyz schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:14:
[...]

Wtf is nullock?
Enzo Dizono schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:21:
[...]

Laatst ook nog gedaan ja! Was een pens werk maar hij is echt weer als nieuw

Bonswah85 wijzigde deze reactie 07-12-2018 17:16 (36%)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

*kuch* waar zijn de foto's van Apple setup's? :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Bonswah85

Bonswah85

Koffie!

Daedalus schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:21:
[mbr]*kuch* waar zijn de foto's van Apple setup's? :)[/]
Morgen als het goed is!

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
niet zo high tech als vele anderen hier, maar na jarenlang alleen maar Macbook Pro's (13inch) te hebben gehad nu voor het eerst een iMac.
Mijn laatste MacBook Pro stond voor zo'n 95% altijd op een vaste plek en verliet vrijwel nooit t huis, vandaar de overstap naar de iMac.
Scherm van deze iMac 4K, is voor mij, echt bizar fijn om mee te werken

https://i.imgur.com/DvRGO9a.jpg
Heb een link gemaakt van je foto, want met 4032 x 3024 pixels is ie wel erg groot. Zou je een thumbnail van maximaal 640 pixels breed willen maken, met eventueel een link naar het origineel? Zie de topicstart voor instructies.

iMac 4K 2017 / 21,5inch (maar wel met een flinke SSD, dat er uberhaupt nog HDD's in die dingen zitten in 2018 ;) )
Magic Trackpad 2
Magic Keyboard 2

een koffiekopje van het merk Douwe Egberts

wat je niet ziet:

Sonos Play:1 (2x)
Sonos Beam
Sonos Sub
deze speakers in een 5.1 opstelling waar ik het geluid vanaf de iMac naar toe stuur.
Sinds afgelopen week de Sub in bezit, maakt het geluid echt compleet af.

Daedalus wijzigde deze reactie 08-12-2018 09:55 (34%)

• Jordyz
Nathuran schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:14:
[...]

Wtf is nullock?

[...]

Laatst ook nog gedaan ja! Was een pens werk maar hij is echt weer als nieuw
Typfout.. Numlock :/

• Enzo Dizono
Fijn setupje! Woon je aan de *snip* persoonsgegevens?

Zo, eerste met een Mac Mini 2018 denk ik =)

-Mac Mini late 2018 i7/32/512
-Iiyama 27" 2560x1440-display met zelf geschoten background
-Apple toetsenbord uit 2003 dat ik deze week tot op het laatste schroefje heb schoongemaakt
-Wacom Intuos Pro (en een muis die ik nooit gebruik, tenzij ik keuzeopties krijg voor het systeem alle drivers heeft kunnen laden, zoals bij updates of instellen mac)
-Arturia Beatstep voor Adobe Lightroom
-Synology 4bay NAS
-Lenovo C330 Chromebook
-Honor 10

Nee, geen hardcore fanboy, dit is m'n eerste nieuwe Mac sinds m'n iMac early 2009. Hiervoor bijna 5 jaar een Hackintosh gedraaid en heb nog wel een x een 2e hands MacBook Pro late 2012 gekocht, maar die gebruik ik door z'n gewicht en matige accu nauwelijks. Verder ben ik wel fan van Chrome en de Google apps, dus iets meer dan twee jaar geleden overgestapt op Android en dat laatst uitgebreid met een Chromebook en m'n tweede Android-toestel.

Tegenover me staat trouwens nog een bureau, daar werkt m'n vriendin. Die is ook fotograaf =)

Daedalus wijzigde deze reactie 08-12-2018 11:10 (9%)

www.jessekraal.nl

• Bonswah85

Bonswah85

Koffie!

'vers' van de pers: 21.5 iMac uit 2017, zelf maar een 256gb SSD er aan gehangen, vond de 240 euro optie toch wel erg veel geld voor een SSD van 50 euro die nog in de kast lag.

Loopt als een zonnetje! Heb van de 1tb interne HDD maar een data disk gemaakt.

Oja, verder nog te zien een Canon 5D, 128gb SSD die misschien nog dienst gaat doen voor Bootcamp, oplaadkabel, oordopjes en nog wat andere snuisterijen

Bonswah85 wijzigde deze reactie 09-12-2018 11:56 (15%)

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
Cool topic! Ik ga het volgen en vanwege het ontbreken van een eigen kantoor/bureau/hoek waar ik met mijn MacBook Pro bezig ben (ik zit er meestal mee aan de keukenbar), zal ik voorlopig nog geen foto plaatsen.

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• Bonswah85

Bonswah85

Koffie!

mr.JamesBond schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:16:
Cool topic! Ik ga het volgen en vanwege het ontbreken van een eigen kantoor/bureau/hoek waar ik met mijn MacBook Pro bezig ben (ik zit er meestal mee aan de keukenbar), zal ik voorlopig nog geen foto plaatsen.
Geen zorgen hoor! Je zult niet de eerste zijn die een foto van een macbook op de salontafel post :9

• mr.JamesBond
Nathuran schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:05:
[...]

Geen zorgen hoor! Je zult niet de eerste zijn die een foto van een macbook op de salontafel post :9
Ik ben op het moment aan het studeren, dus bij deze:

Nee, mijn MacBook Pro staat niet uit. Het scherm is gewoon zo donker mogelijk :9

Aanvulling: Wat er te zien is:
• Mijn MacBook Pro
• Mijn iPhone Xs Max
• Mijn Beats Solo 3(?)
• Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek
Praktisch bijzondere overeenkomstenrecht

mr.JamesBond wijzigde deze reactie 09-12-2018 20:47 (32%)

• RaydeJee
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 09-12 18:30
Nathuran schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:05:
[...]

Zo ist (verwijst naar 3 november in dit topic)!
mr.JamesBond schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:35:
[...]

Ik ben op het moment aan het studeren, dus bij deze:
[Afbeelding]

Nee, mijn MacBook Pro staat niet uit. Het scherm is gewoon zo donker mogelijk :9

Aanvulling: Wat er te zien is:
• Mijn MacBook Pro
• Mijn iPhone Xs Max
• Mijn Beats Solo 3(?)
• Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek
Praktisch bijzondere overeenkomstenrecht
Leuk om een Mac in actie te zien ook juist ;)

 MacBook Pro Retina 13" 2015 / MacBook Pro 13" 2012 / iPhone XR Red 

• mr.JamesBond
RaydeJee schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:24:
[...]

Zo ist (verwijst naar 3 november in dit topic)!

[...]

Leuk om een Mac in actie te zien ook juist ;)
Hahaha, zo interessant was het niet hoor, wetsartikelen. :D

Ik heb, vooral in de avonduren, mijn MacBook Pro qua helderheid van het scherm zo laag mogelijk omdat ik niet wen wanneer de helderheid hoog is en ik het lager zet. Ik kriig namelijk snel last van mijn ogen. Het is inmiddels zelfs zo dat ik het zo laag mogelijk doe wanneer ik hem op slaapstand zet/dichtklap voor een aantal uren, zodat hij, wanneer ik het openklap, niet helder is.

• Rhy
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 05-12 09:46

Rhy

Once a nerd; always a geek

Gaaf topic! Al veel inspiratie opgedaan door de posts van andere te bekijken, dus wat extra tijd in mijn post gestoken om wellicht andere te inspireren :) . Mijn MacOS based setup in 2017 (en uitbreidingen daarop):

MacOS 10.11 El Capitan op productreview: HP EliteBook 2560P (XB208AV) in een HP dockingstation + USB naar HDMI voor 3x HP E242 op 1920x1200. Laptop specs vergelijkbaar met fully loaded MacBook (2012).

Bovenop de Sony MHC-C50 stereo (buitenbeeld) met SS-M50 60W speakers -- maar in de praktijk altijd mijn Creative Fatal1ty gaming headset gebruik -- staat een Ziggo C7 WiFibooster gereflashed met DD-WRT custom firmware. Achter de monitoren staat nog een TP-Link SG105E 1Gbit smart switch voor VLANs. Door het hele huis 1GBit LAN. Bovenop de docking station staat al 4 jaar een Acer C720P Chromebook met een Sharkoon 4x USB3 + 1Gbit LAN hub. Door de jaren heen heb ik altijd mijn Macally ice key toetsenbord met Microsoft Lasermouse 6000 gebruikt die destijds kwam bij mijn tweedehands Mac G4 mini met MacOS 10.4 Tijgertje. Logitech C210 webcam. Foto gemaakt met iPhone 4S 32GB (iOS 9.3.5). Gebruik ik de iPad 1 32GB (JB iOS 5.1.1 met Grayd00r mod) al jaren als e-book reader + Waltr voor kijken van series/films door mijn inner child.

Een jaartje later en huidige 2018 main setup
Wat je ziet -- op het moment dat ik onderstaande foto maakte op mijn iPhone 5S (iOS 12.x beta) -- had ik nog triple boot (soort van Bootcamp :9 ) bestaande uit Win10, Linux ElementaryOS, en 10.14.x Mojave.

Veel dezelfde hardware als vorig jaar. Wel de triple screen setup verruild voor een pricewatch: AOC U2879VF Zwart met potentie voor 4K resolutie, maar momenteel op 2560x1440 QHD ingesteld. Aangesloten laptop en mijn main MacOS rig is momenteel gebasseerd op productreview: HP EliteBook 2570p (C5A40ET) met 10.13.x High Sierra. Geeft fully loaded MacBook Pro (2013) achtige performance -- mede dankzij 2x Samsung 850 500GB in RAID0 (8> HFS+J -- op een modern Macbook Air (2017) formaat . 8) Okay geen retina scherm, maar werk ik ca. 10 uur per dag vanuit huis en dus op de externe monitor. De super deluxe bureaustoel O-) onderin de foto, is ook al dik 10 jaar hetzelfde.

Verder nieuwe gear t.o.v. vorige maanden / afgelopen jaar:
  • tijdelijke Asus / Dell laptop (helemaal links achterin) alweer vervangen door een old-skool no-name OEM 1280x1024 (4:3 beeldverhouding) monitor voor dual-screen in OSX.
  • pricewatch: TP-Link USB 3.0 7-Port Hub
  • diversiteit aan USB3 sticks + USB3 2.5" cases + https://tweakers.net/pric...eyword=sharkoon+quickport met 3.5" HDDs van > 1TB voor TimeMachine, CCC en handmatige backups
  • zwarte IKEA Lack bijzet tafeltje van 55x55x45cm (hint :9 ) links onder het bureau waar momenteel een tros aan stekkerdozen en kabels onder ligt, maar in de toekomst er dus 19" rack van maak om alles wat netter weg te werken.
  • bovenop de 'lack' een pricewatch: MXQ Pro 4K 0B gereflashed met Ubuntu 16.04 LTS t.b.v Pi-hole installatie (sneller dan RPi 3B+ en beduidend goedkoper) ter vervanging van mijn VPS based Sky-hole i.c.m. Adguard DNS.
  • pricewatch: Yubico YubiKey 5 NFC voor multi-factor 2FA
  • witte smallere versie van IKEA Lack voor naast mijn bed. Mocht ik dan een keer een slechte dag hebben, of vroeger/later op de dag nog willen nerden? Dan ziet dat er dus zo uit: :9

En waarom allemaal zo 'moeilijk' ? Tja, Tweaker he :*) En qua aanschafkosten ongeveer 75% besparing.

Rhy wijzigde deze reactie 03-01-2019 18:30 (67%)
Reden: o.a. layout verbeteringen en invoeging diverse GOT topics en Pricewatch links

• Kenzo76
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21-11 21:34
Onze huidige set-up.

Wat zie je niet:
Nog 1 iPad mini van de zoon.
2x IPhone 6s van de kids.
2x IPhone XR (omdat ik de mijne gebruikte voor de foto en de andere omdat mijn vrouw nog op de zaak zit)
Belkin 10W wireless charger (staat op mijn kantoor in het magazijn)
Vandaag een extra IPad 2018 bijgekocht want de dochter wil mijn iPad mini aanslagen. :)

Bureau komt uit Ikea en is eigenlijk ideaal voor als we thuis werken wanneer de kids vakantie hebben. ( en dat is vrij veel tegenwoordig _O- )

https://tweakers.net/ext/f/AfRk638QNT9wTFch7X2Bqq2E/thumb.jpg

• general_p
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11-11 14:15
Ik heb mijn kantoor ook verbouwd zal wel eens wat foto's plaatsen ervan!

Wat we zien is een 2016 Macbook pro 15 Inch Retina
En een LG 34" Curved scherm met mijn Hackintosh/windows geval dinges eraan.
Apple Toetsenbord en Muis

Verder nog wat losse spullen airport/speakers/microfoon etc.

general_p wijzigde deze reactie 02-01-2019 15:08 (169%)

• n0sTRa
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05-12 19:36
Retro hoekje :)

IMG_1414

MacBook Pro 2.9GHz i7 15inch (2017) : 2x Apple Thunderbolt Display : Macbook 1,2GHz m3 12inch (2017) : iPhone XR : Apple TV 4

• yorroy
general_p schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:55:
Ik heb mijn kantoor ook verbouwd zal wel eens wat foto's plaatsen ervan!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat we zien is een 2016 Macbook pro 15 Inch Retina
En een LG 34" Curved scherm met mijn Hackintosh/windows geval dinges eraan.
Apple Toetsenbord en Muis

Verder nog wat losse spullen airport/speakers/microfoon etc.
Erg mooi met de stenen muur (behang?), verlichting en mooi scherm!
En bekend bureau! De 2 kastjes van de Ikea heb ik zelf ook vorige week gebruikt om een bureau van te maken, maar dan met een ander blad.
Wat voor Hackintosh heb je qua specs?

• Bonswah85

Bonswah85

Koffie!

Rhy schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:46:
[...]

Gaaf topic! Al veel inspiratie opgedaan door de posts van andere te bekijken, dus wat extra tijd in mijn post gestoken om wellicht andere te inspireren :) . Mijn MacOS based setup in 2017 (en uitbreidingen daarop):

[Afbeelding]

MacOS 10.11 El Capitan op productreview: HP EliteBook 2560P (XB208AV) in een HP dockingstation + USB naar HDMI voor 3x HP E242 op 1920x1200. Laptop specs vergelijkbaar met fully loaded MacBook (2012).

Bovenop de Sony MHC-C50 stereo (buitenbeeld) met SS-M50 60W speakers -- maar in de praktijk altijd mijn Creative Fatal1ty gaming headset gebruik -- staat een Ziggo C7 WiFibooster gereflashed met DD-WRT custom firmware. Achter de monitoren staat nog een TP-Link SG105E 1Gbit smart switch voor VLANs. Door het hele huis 1GBit LAN. Bovenop de docking station staat al 4 jaar een Acer C720P Chromebook met een Sharkoon 4x USB3 + 1Gbit LAN hub. Door de jaren heen heb ik altijd mijn Macally ice key toetsenbord met Microsoft Lasermouse 6000 gebruikt die destijds kwam bij mijn tweedehands Mac G4 mini met MacOS 10.4 Tijgertje. Logitech C210 webcam. Foto gemaakt met iPhone 4S 32GB (iOS 9.3.5). Gebruik ik de iPad 1 32GB (JB iOS 5.1.1 met Grayd00r mod) al jaren als e-book reader + Waltr voor kijken van series/films door mijn inner child.

Een jaartje later en huidige 2018 main setup
Wat je ziet -- op het moment dat ik onderstaande foto maakte op mijn iPhone 5S (iOS 12.x beta) -- had ik nog triple boot (soort van Bootcamp :9 ) bestaande uit Win10, Linux ElementaryOS, en 10.14.x Mojave.

[Afbeelding]

Veel dezelfde hardware als vorig jaar. Wel de triple screen setup verruild voor een pricewatch: AOC U2879VF Zwart met potentie voor 4K resolutie, maar momenteel op 2560x1440 QHD ingesteld. Aangesloten laptop en mijn main MacOS rig is momenteel gebasseerd op productreview: HP EliteBook 2570p (C5A40ET) met 10.13.x High Sierra. Geeft fully loaded MacBook Pro (2013) achtige performance -- mede dankzij 2x Samsung 850 500GB in RAID0 (8> HFS+J -- op een modern Macbook Air (2017) formaat . 8) Okay geen retina scherm, maar werk ik ca. 10 uur per dag vanuit huis en dus op de externe monitor. De super deluxe bureaustoel O-) onderin de foto, is ook al dik 10 jaar hetzelfde.

Verder nieuwe gear t.o.v. vorige maanden / afgelopen jaar:
  • tijdelijke Asus / Dell laptop (helemaal links achterin) alweer vervangen door een old-skool no-name OEM 1280x1024 (4:3 beeldverhouding) monitor voor dual-screen in OSX.
  • pricewatch: TP-Link USB 3.0 7-Port Hub
  • diversiteit aan USB3 sticks + USB3 2.5" cases + https://tweakers.net/pric...eyword=sharkoon+quickport met 3.5" HDDs van > 1TB voor TimeMachine, CCC en handmatige backups
  • zwarte IKEA Lack bijzet tafeltje van 55x55x45cm (hint :9 ) links onder het bureau waar momenteel een tros aan stekkerdozen en kabels onder ligt, maar in de toekomst er dus 19" rack van maak om alles wat netter weg te werken.
  • bovenop de 'lack' een pricewatch: MXQ Pro 4K 0B gereflashed met Ubuntu 16.04 LTS t.b.v Pi-hole installatie (sneller dan RPi 3B+ en beduidend goedkoper) ter vervanging van mijn VPS based Sky-hole i.c.m. Adguard DNS.
  • pricewatch: Yubico YubiKey 5 NFC voor multi-factor 2FA
  • witte smallere versie van IKEA Lack voor naast mijn bed. Mocht ik dan een keer een slechte dag hebben, of vroeger/later op de dag nog willen nerden? Dan ziet dat er dus zo uit: :9

[Afbeelding]
En waarom allemaal zo 'moeilijk' ? Tja, Tweaker he :*) En qua aanschafkosten ongeveer 75% besparing.
Zo extreem minimalistisch/opgeruimd als veel Tweakers het hebben hoeft van mij niet maar van deze teringbende (nofi :> ) zou ik helemaal gek worden.

• GTX660TIGamer
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 07-12 19:08
Ik volg dit topic al een paar jaartjes dus het wordt eens tijd dat ik mijn eigen setup post *O* .

Wat je ziet:
  • Apple Cinema Display 24 inch
  • Goedkoop toetsenbordje van de Action
  • Logictech Performance MX muis
Wat je niet ziet:
  • Macbook Pro 13 inch 2017 Silver, het basismodel met 256GB SSD (ligt eigenlijk op het witte ladekastje maar ik was hem als laptop aan het gebruiken)
  • 2x 3TB Western Digital externe schijven
  • Moeilijk veel dongles
Al in al ben ik erg tevreden dat ik na heel mijn leven op Windows te hebben gezet ben omgegaan op MacOS. Alles gaat heerlijk vloeiend, zelf het bewerken van video's waar ik de laptop eigenlijk helemaal niet voor had gekocht :) .

Gamet (haast) niet meer en heeft geen GTX660TI

• general_p
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11-11 14:15
yorroy schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:50:
[...]

Erg mooi met de stenen muur (behang?), verlichting en mooi scherm!
En bekend bureau! De 2 kastjes van de Ikea heb ik zelf ook vorige week gebruikt om een bureau van te maken, maar dan met een ander blad.
Wat voor Hackintosh heb je qua specs?
Ja klopt behang van de Karwei (je weet wel die gene die er nu niet meer is door brand)

Specs is een i5 6600K
32GB DDR4
Gigabyte BH150M
MSI GTX9700 Videokaart
Plus 3x 500GB SSD 1x voor Windows, 1x voor OSX, en 1x voor Editing disk.

• Khil
  • Laatst online: 17:22
Lekker uitstellen tot je eens iets nieuws wil qua beeldschermen. De mini 2012 vindt 4K op 60Hz niet zo leuk helaas.

Vökuró

• Roman_Craig
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 06-08 15:15
Enzo Dizono schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:32:
[...]

Fijn setupje! Woon je aan de [mbr]*snip* persoonsgegevens[/]?

Zo, eerste met een Mac Mini 2018 denk ik =)

[Afbeelding]

-Mac Mini late 2018 i7/32/512
-Iiyama 27" 2560x1440-display met zelf geschoten background
-Apple toetsenbord uit 2003 dat ik deze week tot op het laatste schroefje heb schoongemaakt
-Wacom Intuos Pro (en een muis die ik nooit gebruik, tenzij ik keuzeopties krijg voor het systeem alle drivers heeft kunnen laden, zoals bij updates of instellen mac)
-Arturia Beatstep voor Adobe Lightroom
-Synology 4bay NAS
-Lenovo C330 Chromebook
-Honor 10

Nee, geen hardcore fanboy, dit is m'n eerste nieuwe Mac sinds m'n iMac early 2009. Hiervoor bijna 5 jaar een Hackintosh gedraaid en heb nog wel een x een 2e hands MacBook Pro late 2012 gekocht, maar die gebruik ik door z'n gewicht en matige accu nauwelijks. Verder ben ik wel fan van Chrome en de Google apps, dus iets meer dan twee jaar geleden overgestapt op Android en dat laatst uitgebreid met een Chromebook en m'n tweede Android-toestel.

Tegenover me staat trouwens nog een bureau, daar werkt m'n vriendin. Die is ook fotograaf =)
Gezellig sfeertje ook, maar toch netjes. Lijkt me moeilijker te creeren dan de strakke minimalistische interieurs. :)

• Enzo Dizono
Roman_Craig schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:54:
[...]

Gezellig sfeertje ook, maar toch netjes. Lijkt me moeilijker te creeren dan de strakke minimalistische interieurs. :)
Dank! Minimalisme is aan ons niet besteedt, op de bank na komt elk meubelstuk van de kringloop, straatkant of marktplaats en zowel mijn vriendin als ik zijn beide nogal verzamelaars (van dingen die we leuk vinden, niet van specifieke verzamelingen) dus staat het al snel vol. Ik hou er wel van, maar aan de reacties van mensen die hier binnenkomen niet iedereen... "ohw, wat leuk.. voor jullie". :+ Overigens helpt het ook dat het huis oud is en nog veel authentieke details in plafond, deuren en ramen heeft.

www.jessekraal.nl

• Edwin88
  • Laatst online: 09-12 14:14
Net een update qua scherm:

https://tweakers.net/ext/f/mTu6PNmRozkMh3wNinLvigNh/thumb.jpg

Ik had eerst 2 x de Dell U2515H, maar ben nu over op een 43" 4K UHD TV (60Hz);

Het is even wennen, maar werkt wel fantastisch!

Verder zie je een Macbook Pro 15" 2018 op een zelfgemaakte plexiglas houder op een Neo-Flex monitor arm, zwevend boven het bureau. En natuurlijk een kopje koffie.

Rechts nu mijn onderdelen magazijnen; dit is nog niet echt optimaal. Ook wil ik de kabels links wat beter wegwerken.

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Hoe heb je dat scherm/tv ding in hemelsnaam staan? Half op bureau en half op de verwarming of zo?

• Edwin88
ppl schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:08:
Hoe heb je dat scherm/tv ding in hemelsnaam staan? Half op bureau en half op de verwarming of zo?
Ik had hem eerst op de vensterbank er achter, maar dat bleek helaas toch te hoog. Toen schoof ik hem op mij bureau en dat bleek weer te dichtbij. Uiteindelijk bleek hij precies te passen op de verwarming (de pootjes zitten vrijwel precies boven de ophangpunten van de verwarming zelf), en zo leunde hij ook nog net op het bureau.... Dus ja, best een beetje bizar, maar het is momenteel de beste positie van het scherm.

Het was een redelijke impuls aankoop; de TV was maar 350 euro, en mijn twee Dell schermen kon ik voor 350 euro verkopen. De WAF was dus waterdicht.

• Lyca
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-12 09:44
Da's wel een zeer gedurfde positie van je scherm :) kudos

• mr.JamesBond
Lijkt me inderdaad erg gedurfd. Maar aan de andere kant, als hij nu stabiel staat en je komt er niet aan, dan zal hij toch niet vallen lijkt me.

Mooie setup overigens, ik vind het mooi hoe je MacBook hangt.

Ik vind het fascinerend, al die kabeltjes en dingentjes. Als een über-alfa begrijp ik er de tering van, maar ik vind het er ontzettend tof uitzien.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Edwin88
https://tweakers.net/ext/f/BN6EoByEuIPnydm6yPb0mmRU/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/5bKMT5EbpsbX6hcdrTRjWfKR/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/Q9dYKnpbk2TialjX28SZi9yb/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/VqGbOwgQ2cmD3IeSOkVShVUn/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/X4R7O0qSRHRsWwCBvCGHeVWQ/thumb.jpg

Inmiddels ook weer mijn tweede TV er weer bij gepakt; de hoek was toch te leeg en ik miste de extra schermruimte 8)7

Ik heb met IKEA keukenbladen en wat balken mijn hobbykamertje voorzien van een vast zwevend bureau; hierdoor staat de TV ook redelijk veilig op de verwarming, bureau kan immers niet schuiven.

Verder heb ik met wat LED strips tijdelijk wat licht van achter de TV; ik merkte dat met de lamp vanaf het plafond het scherm toch wat te goedkoop is (reflecties). Het is nog een beetje experimenteren iig :+

Edit: Ik zie dat ik nodig mijn ramen moet schoonmaken :z

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tessa vd Heide
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 27-11 19:14
Volg al heel lang dit topic en besloot om ook maar even iets te posten!

https://tweakers.net/ext/f/IN8ajznq8hTKdTeMu4edEHf3/thumb.jpg

Dit is een (tijdelijke) setup in de kamer van mijn vriend, waar ik tijdelijk verblijf.

Op de foto zie je:
Macbook Pro 13" 2013 (256GB)
HP 27FW scherm
CoolerMaster Masterkeys Pro S (white LEDS)
Steelseries Sims 4 muis (met muismatje van de Action)
iPad 2018 9.7" (128GB) met RED Smartcover en Apple Pencil
JBL Flip 4 speaker
Steelseries Arctis 5 gaming headset
ScribblesThatMatter journal
MSI 15" gaming laptop (i7 5th gen, GTX 960M, geleend van mijn vriend)
iPhone XR Zwart [niet op foto ;)]

Ik wissel af tussen de gaming laptop op het 27" scherm om World of Warcraft te kunnen spelen en mijn Macbook om te kunnen studeren. Hopelijk eind juni een betere setup, want dan gaan we samenwonen :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 14:06
Ook even mijn set-up. Na lange tijd al apple te draaien. (Yep Cable management is een issue...die USB-C is wel een zege, die ik niet heb dus).

Wat staat er:

- MBP 15 inch mid 2014 2,2 GHz Intel Core i7 - 16Gb (ik dacht aan upgraden, maar eigenlijk ga ik nog een jaar verder)
- Magic Mouse
- Apple Keyboard
- BenQ SW2700PT 27" HD IPS (vanwege de kleur echtheid)
- AudioEngine A5+ speakers
- Ikea bureau en lamp en kunstplantjes.
- Goedkope LCD strip van AMAZON
- Orico USB 3.0 Hub

Wat zie je niet:
- Samsung T5 2TB
- Synology DS412+ NAS met 12 TB
- Wacom Bamboo tablet
- Loopedeck
- iPhone X 256GB

Set-up wordt gebruikt om foto's te bewerken. Daarom ook de laptop, omdat ook vaak op locatie moet worden gewerkt. (Deze foto's zijn niet echt een affiche......).

picture upload

Acties:
  • +20Henk 'm!

• Skadrow
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09-12 15:56
ik heb het creatief aangepakt omdat de ruimte in mijn appartement beperkt is, ik heb mijn setup op de eettafel gezet.

ik heb een 2018 mac mini op de muur vast gemaakt en een ultra wide monitor op een hele flexibele monitor mount staan.

zo ziet het eruit als het gebruikt word:

zo ziet het eruit als het niet gebruikt word:

Kan in de platte stand evt ook gebruikt worden voor wat leuks tijdens het eten.

Mac mini specs:

i7 3.2GHz
16gb 2666MHz ram
256gb ssd
Monitor: LG ultrawide 34UC87C

Headset: Beyerdynamic DT 990 pro

Keyboard: Satechi space grey aluminum bluetooth keyboard

Mouse: Logi M590 Silent in grey

Voordeel van de muis en toetsenbord is dat ze beide meer als 1 bluetooth profiel ondersteunen. Zo kun je de muis en toetsenbord in 1 druk op de knop koppelen met mijn laptop, en het toetsenbord ondersteund 3 bluetooth profielen en kan ook nog wisselen naar mijn ipad :P

Alle bedrading is weg gewerkt onder de tafel, daar zit een ikea kabelrek onder geschroeft waar het stekkerblok zit en de rest van de bedrading. Er komt alleen een utp kabel uit de vloer.

Enige nadeel is dat het apple logo op zijn kop zit 8)7 maar de bedrading aan de bovenkant eruit is ook weer niet handig.
en er moet natuurlijk voor wat extra gpu power een eGPU bij in de toekomst. Alleen moet ik hier nog over nadenken om dit ook weer strategisch weg te werken 8)7

Skadrow wijzigde deze reactie 17-05-2019 13:13 (22%)

Acties:
  • +9Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18:13

Nieuw huis, nieuwe (zit/sta) werkplek.

dion.im

Acties:
  • +1Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08-12 16:45
Nieuw huis, ook een nieuwe plek. Momenteel een Dell U2515H via een Apple Multiport Connector aangesloten op mijn MacBook, de usb hub in de monitor zit daar ook op aangesloten; Wat het in theorie een single cable setup maakt, waar ik erg blij mee ben.

Setup 2019

Momenteel wel in de markt voor een muismat, ik vind ze alleen allemaal zo lelijk..

macmellow wijzigde deze reactie 23-06-2019 18:05 (18%)

MacBook Pro 15” 2018 16/512 GB, iPad 2018 128 GB, iPhone XR 128 GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Step
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:03

Step

step@tweakers.net#

Wat voor een digitale klok (met weer etc) is dat? :*)

~Step @ Mac Mini, 2,3 Ghz i5 - 8 GB DDR3 1333 RAM - 240 GB SSD & MacBook Pro, 2.3 GHz i7 - Retina - 8 GB DDR3 RAM - 256 GB SSD & PC (zie inventaris)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• diotav
  • Laatst online: 18:13
Step schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:02:
[...]

Wat voor een digitale klok (met weer etc) is dat? :*)
LaMetric Time. Vooral leuk om the hobbyen met custom stats!

dion.im

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
diotav schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:44:
[...]
LaMetric Time. Vooral leuk om the hobbyen met custom stats!
Heel cool, wel aan de prijs :D Ik ga hem maar eens in de gaten houden!

Is het al bijna vrijdag? LR AWD - Wit - Zwart - Aero - Besteld 04/12 (Snel Beschikbaar) - RN 04/12 - VIN 04/12 - levering ?

• Dalike
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14:58
Content dat ze aan de muur hangt? Ik heb sinds kort ook een curved exemplaar van 34 inch, en door die poot staat ze 20 cm van de muur af. Best wel dicht bij mijn ogen. :(

My vinyl collection My Blu-ray collection

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 14:06
Skadrow schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:37:
ik heb het creatief aangepakt omdat de ruimte in mijn appartement beperkt is, ik heb mijn setup op de eettafel gezet.

ik heb een 2018 mac mini op de muur vast gemaakt en een ultra wide monitor op een hele flexibele monitor mount staan.
Gaaf gedaan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henry_01
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 09-12 21:46
Bij deze een update na verhuizing. Nog steeds een Mac mini i7 2012 met WD Thunderbolt duo. Tv is een KD-49XF7596 Sony tv. Heb ook nog een Onkyo TX-8020 met Dali Zensor 5 speakers. Toetsenbord is een Logitech K380.

• Edwin88
Recent een update gedaan omdat ik toch last van mijn nek kreeg bij mijn 4K Samsung TV (42"). Te groot is ook niet fijn ben ik achter. Verder kon ik de TV onmogelijk fijn positioneren qua afstand; uiteindelijk een Dell U2719 gekocht en deze op een arm gezet zodat ik hem ergonomischer kan ophangen.

Ik probeer de laptop en de kleinere TV rechts zo min mogelijk te gebruiken (anders moet ik steeds draaien), maar kijk er wel YouTube filmpjes op of gebruik het tijdens video editing en andere taken anders dan werk. Ze zijn wel handig voor sommige taken, maar over het algemeen is 1x QHD genoeg voor programmeren (hoofdtaak)

https://tweakers.net/ext/f/84Lwr1xxrpUx4A2kLUKhIFfL/thumb.jpg

Wat je ziet:
MacBook Pro 15" 2018 model, 512GB op Neo-Flex arm + zelfgebouwde laptophouder van plexi
Netgear GS208 switch
B&W speakersetje + sub
Denon UPA-F88 versterker
Dell U2719D op een Neo-Flex arm
Oude Philips (prototype) TV van mijn oude werk (maakte TV apps)
Mac keyboard
Logitech muisje
2x vakkast van `Mars` van Conrad + eindeloos veel electronica onderdeeltjes
IKEA Helmer ladekastjes + hout van onze keuken-achterwand (ongeveer zelfde patroon als IKEA blad)

Dit alles op een zelfgebouwd bureau van IKEA keukenbladen

Edwin88 wijzigde deze reactie 26-07-2019 09:59 (25%)

• brick5492
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 16:51
Edwin88 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:01:
...
Oude Philips (prototype) TV van mijn oude werk (maakte TV apps)
...
Offtopic, maar gaaf! Hoe kwam je hierbij terecht, een aftakking van Mobile Development? :P En wat voor apps maakte je zoal?

Ontopic, lekker ruimte setup, een TV als monitor werkt idd niet heel geweldig heb ik zelf ook al eens ervaren. :) Voor mij is de max qua grootte mijn huidige 28" monitor.

• masterant
  • Laatst online: 07-12 08:42
Enige tijd terug overgestapt op een iMac 27" 5k en afscheid genomen van mijn oude "gaming rig". Werkelijkheid is dat ik niet meer game (soms op mijn Xbox One X) en ik een minimalistische/clean desk wilde hebben.

Wat jullie zien op de foto het volgende:

iMac 27" 5k 2017 model (wel gekocht begin 2019)

i7 /64GB RAM/ 512GB / Radeon Pro 580 8GB
Monkey Banana Gibbon 5 witte sutdio monitoren
KOMPLETE Audio 2 interface
Google Mini om lichten aan te sturen etc.
Sennheiser HD 200 Pro (niet of de foto)

Ik heb nog een oude iKea bureaustoel (zwart) en ben op zoek naar een witte die er wat strakker/moderner uitziet zonder direct de bankrekening te legen. Dus als jullie suggesties hebben heel graag!

• Edwin88
brick5492 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:46:
[...]
Offtopic, maar gaaf! Hoe kwam je hierbij terecht, een aftakking van Mobile Development? :P En wat voor apps maakte je zoal?
offtopic:
TV apps zijn niets anders dan simpele web-apps; met wat javascript magic om de afstandbediening uit te lezen (die stuurt gewoon als keycodes de toetsen door).

• kevinkrs
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12:19

Wellicht niet het meest intriguing en appealing setup zoals sommige hier hebben. Maar ik ben sinds een paar dagen een trotse eigenaar van de 15" Macbook Pro 2018

2,2 GHz Intel Core i7 (Hexa core)
32GB DDR4 werkgeheugen
500GB SSD opslag
Radeon Pro 560X

Overgestapt vanaf mijn 13" Macbook pro 2017. Merk het verschil in performance gigantisch. Erg tevreden mee.

Setup is op mijn kantoor op mijn werk :)

Edit: Thumbnail van de afbeelding gemaakt, sorry!

kevinkrs wijzigde deze reactie 20-08-2019 14:29 (42%)

• Hessel89
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 08-11 14:23
Idutchman schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:13:
Snel een foto geschoten.

[Afbeelding]

27" iMac
13 rMBP (in de sleeve)
iPhone 6+
fraai, die donkere muur. Kan me voorstellen dat dat veel helpt met het absorberen van (fel) licht van buiten, klopt dat? Care to share wat voor kleur dit is?

• WHiZZi
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:05

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Mijn nieuwe aanwinst.. *D

Specs
Apple III (1983/1984 EU-model) (wel gekocht in 2019)
Synertek 6502B @ 1.8 MHz
256 KB RAM / 5MB HDD

Apple IIIplus monitor (heeft een lichtere bezel)

Ik ga de voeding nog wel wat tweaken zodat deze +5, +12 en -12V gaat geven ipv de 0 volt nu.. Is iets onzuiniger in gebruik, maar wel een heel stuk effectiever.

Geleverd zonder AppleCare trouwens.

Het HomeComputerMuseum gaat verhuizen! HELP JIJ MEE ??

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 12:43
WHiZZi schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:12:

Wel gekocht bij de Apple store? :+

• yorroy
WHiZZi schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:12:
Mijn nieuwe aanwinst.. *D

[Afbeelding]

Specs
Apple III (1983/1984 EU-model) (wel gekocht in 2019)
Synertek 6502B @ 1.8 MHz
256 KB RAM / 5MB HDD

Apple IIIplus monitor (heeft een lichtere bezel)

Ik ga de voeding nog wel wat tweaken zodat deze +5, +12 en -12V gaat geven ipv de 0 volt nu.. Is iets onzuiniger in gebruik, maar wel een heel stuk effectiever.

Prachtig, een 5mb harde schijf.
Mijn herinnering gaat niet verder terug dan de 386 Tulip pc met 20mb hdd en 8mb ram geloof ik.
Je kon er wel mega goed Lemmings op spelen :+

Maar toch prachtig spul die Apples uit die tijd.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

yorroy schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:09:
[...]

Prachtig, een 5mb harde schijf.
Mijn herinnering gaat niet verder terug dan de 386 Tulip pc met 20mb hdd en 8mb ram geloof ik.
Je kon er wel mega goed Lemmings op spelen :+

Maar toch prachtig spul die Apples uit die tijd.
Jammer dat de eerste lichting Apple III ronduit slecht waren. Geen koeling en een volledig dichte kast zorgde ervoor dat het mainboard krom werd en de IC uit de voetjes gingen. Om dit tijdelijk te fixen moest de kast iets omhoog getild worden en weer laten vallen, zodat alle IC's weer in de voetjes gingen. Deze zijn, voor zover ik weet, teruggeroepen en de verbeterde versie (zoals deze) had in ieder geval wat gaten om de hitte te verspreiden.

De RTC was nooit goed in deze machines, evenals de Apple II-emulatie die ingebouwd is. Uiteindelijk zijn er tussen de 65000 en 75000 verkocht van de Apple III, een definitieve flop. In 1984 hebben ze nog de Apple III+ uitgebracht waar de RTC wel goed van was, alleen de naam Apple III was al zo beschadigd dat 4 maanden na release, het hele Apple III-project is geannuleerd.

• Hessel89
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 08-11 14:23

Mac Mini i7
OWC 4M2
LG Ultrafine 5K

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Een Apple Twentieth Anniversary Macintosh uit 1997, kortweg de TAM. De machine heeft een 250 MHz PowerPC 603e processor en 12.1" active matrix LCD om beeld te geven van de ATI 3D Rage II video chipset . Verder uniek is het custom-made Bose sound system. Echt een geweldig geluid :)

Apple heeft 12000 TAMs gemaakt waarvan er 11601 naar klanten zijn gegaan. De TAM is alleen in USA, Japan, Frankrijk, Duitsland en VK uigekomen.

Dus één van de zeldzamere machines van Apple. We hebben de Duitse versie in het museum staan nu, volledig werkend!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nog een Powermac G4 Cube staan, ben benieuwd hoeveel er daarvan zijn gemaakt (ik heb ook nog een 'gewone' Powermac G4).

zonoskar wijzigde deze reactie 21-11-2019 10:43 (12%)

• SmartHomer1993
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 07-12 20:45
Vorige week begonnen met bouwen van bureau. De bedoeling is dat er 2 schermen zwevend aan de muur op komen en nog een sonos links en een rechts op oor-hoogte.

Wat je verder ziet: een Macbook Pro uit 2016, iPad Pro 2018, Sonos One, Apple Magic Mouse 2, Magic Keyboard 2 en wat gereedschap. Verder 2 Philips Hue playbars, in het plafond 2 Hue Dimmable spots. Het begin is er 😁

SmartHomer1993 wijzigde deze reactie 30-11-2019 21:56 (21%)

• Edwin88
edit: Kennelijk verwijderd Tweakers geen locatiegegevens; post verwijderd.

Edwin88 wijzigde deze reactie 06-12-2019 16:28 (92%)

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True