Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik vind zelfs de MX Master (3) op den duur niet comfortabel genoeg, dus MX Vertical en MX Ergo voor mij. Bij een Magic Mouse krijg ik al last van m'n arm en pols als ik er alleen maar naar kijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Commendatore op 26-07-2024 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Maverick2001 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 19:35:
[...]

Wanneer je er blij mee bent, is het perfect natuurlijk!! Daar gaat het om. Ik ben zelf ook een aantal jaren overgestapt naar een MX master en ook ik wil nooit meer terug.
Dank voor de tip! Ook net besteld _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Sinds ik Apple als computer gebruik ben ik bijna helemaal touchpad gebruiker geworden. Ik had vroeger een hekel aan die dingen, maar die van Apple werkt goed. Wel trouwens gewoon de laptop build in. Van desktop pc gebruiker ben ik langzaam in een niet ergonomisch laptop gebruiker veranderd. Muis gebruik ik enkel voor bepaalde games.
(Voor mijn werk gebruik ik vaak Windows spul, waar ik 75% van de tijd trouwens wel een muis bij gebruik. Op kantoor nog vaak wel
Met beeldscherm. )
Maar misschien is dat sowieso wel typerend. Vroeger schroefte ik mijn pc ook zelf in elkaar, nu wil ik iets wat gewoon z’n ding doet als ik het nodig heb. Het doet me denken wat een van de oorspronkelijke UNIX bedenkere ooit zei toen ze hem vroegen wat hij momenteel
Gebruikt: MacOS, Linux is voor tieners die de tijd en energie hebben om daar helemaal los op te gaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-09 12:01

sn0ww

Goet is niet goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1M3i6dTDnNNHfJGSRMOX-j6MMR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCm5Kzq3VTuDp0qqU1z2p9x1.jpg?f=fotoalbum_large

Macbook Pro 14 M3 pro.
Samsung 49 oled.
Magic Mouse
Pebble keys 2 Logitech.
Google home.
Starfield controller en mok.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 17:56

Maverick2001

Never look back

sn0ww schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:52:
[Afbeelding]

Macbook Pro 14 M3 pro.
Samsung 49 oled.
Magic Mouse
Pebble keys 2 Logitech.
Google home.
Starfield controller en mok.
Ziet er strak uit! Hoe bevalt de monitor?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35

Quakie

quakelen

@sn0ww Ziet er vet uit, voor mij persoonlijk veel te groot.. Ik heb in het verleden een 27 inch iMac gehad en ik vond de maat net te groot. Voor mij is nu 24 inch waar ik mee werk en heb ik alles in het zicht zonder beweging van het gezicht of ogen..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

Maverick2001 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:00:
[...]

Ziet er strak uit! Hoe bevalt de monitor?
Perfect voor wat ik ermee wil doen.
Logic pro.

..........

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 18:22
Swedish chef schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:26:
[...]

Respect als je de hele dag met een Magic Mouse werkt, en er geen problemen van ondervindt _/-\o_ . Persoonlijk zweer ik bij de MX Master serie voor zakelijk (lees: dagelijks) gebruik.
Ik heb de MX Master 1 en 2 geprobeerd te gebruiken bij mijn Mac, maar uiteindelijk greep ik binnen macOS toch altijd terug naar de Magic Mouse omdat ik het gevoel heb dat de cursor met die muis directer en nauwkeuriger reageert dan met Logitech (of wellicht ook andere third-party) muizen. Binnen Windows verkies ik dan wel de MX Master.

Vanuit jouw enthousiasme voor de MX Master ben ik wel benieuwd: ervaar jij (of anderen) met de tracking geen verschil tussen de MX Master of de Magic Mouse? Want dat vond ik altijd hét nadeel.

Wat betreft mijn eigen set-up: thuiswerken heb ik de afgelopen jaren gedaan met mijn MacBook i.c.m. een extern scherm, maar dat had wat mij betreft toch wel een aantal nadelen. Het Retina scherm in de laptop heeft me verwend en mijn 1440p scherm had geen handige USB-C aansluiting dus voor stroom, USB en beeld was ook een gehannes met kabels.

In een ver verleden heb ik een iMac G5 (iSight) gehad waar ik helemaal gek op was, en ook de aluminium variant die erna kwam heb ik gehad; ook een tijdloos mooi ontwerp. Maar met mijn studie ben ik daarna op laptops overgestapt.

Ik kwam er toevallig achter dat een beetje 5K iMac tegenwoordig helemaal niet meer zo duur is, maar wat betreft looks (en scherm) héél veel beter dan de set-up die ik hiervoor had. Plus, met OpenCore draait de iMac zonder problemen macOS Sonoma (en binnenkort Sequoia) en voor het lichte thuiswerk wat ik doe is het snelheidsverschil met m'n laptop prima te behapstukken. En zodoende:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7AbjK2A.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZmBFg4B.jpegAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vQ9bSfn.jpeg

Apparatuur:
  • MacBook Pro (2021, 14-inch, M1 Pro, 16GB RAM, 512GB SSD)
  • iMac (2017, 27-inch 5K, 3.8 GHz QC i5, Radeon Pro 580, 8GB VRAM, 16GB RAM, 2TB Fusion)
  • Time Capsule (2015, 2TB)
  • TP Link Deco M4 Wi-Fi station
  • Canon Pixma TR4651 printer

[ Voor 5% gewijzigd door BleuZ op 24-08-2024 12:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Sorry, ik zal mijn set-up niet meer delen. Ik maak er een rommeltje van en heb absoluut geen idee hoe ik een werkruimte in moet richten.

[ Voor 127% gewijzigd door Dennisweb op 03-09-2024 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Dennisweb schreef op maandag 2 september 2024 @ 18:21:
[Afbeelding]
Inmiddels ben ik verhuisd. Wat je ziet:

BigBlock akoestische panelen voor mijn radiohobby
KRK Rokit Gen 4
Pro Display XDR
Mac Studio M1 Max
Magic Keyboard met Touch ID en numeriek blok
USB hubs
PlaySeat stoel

Aan de overzijde hangen nog een Studio Display en een AOC U32U1 aan ieder een Alberenz VESA arm. Deze worden gebruikt voor mijn radiohobby. Die ligt nu even stil, totdat AEQ mijn mengtafel heeft gerepareerd. Inmiddels is de kabelmanagement ook op orde (dus de kabels die je nog op de foto ziet, zijn inmiddels weggewerkt.)
[Afbeelding]

Opbouw
[Afbeelding]
Goede setup. Vooral jaloers op je monitor!

Pura Vida

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een aantal reacties zijn verwijderd. Je hoeft niet alles mooi te vinden, maar laten we het wel gezellig houden. Graag weer ontopic met het showen van je Apple-setup!

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 03-09-2024 12:16 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

Daedalus schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:09:
[mbr]Een aantal reacties zijn verwijderd. Je hoeft niet alles mooi te vinden, maar laten we het wel gezellig houden. Graag weer ontopic met het showen van je Apple-setup![/]
Ik geef alleen mijn mening maar, het oog wil toch ook wat.
Zet je monitor en je Mac mooi op een foto dat is vaak al genoeg😀

..........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09 21:21
Dennisweb schreef op maandag 2 september 2024 @ 18:21:
Sorry, ik zal mijn set-up niet meer delen. Ik maak er een rommeltje van en heb absoluut geen idee hoe ik een werkruimte in moet richten.
Jammer, ik vind zeker die setup met je radiogear erg tof! Had graag meer gezien :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Merethil schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:21:
[...]

Jammer, ik vind zeker die setup met je radiogear erg tof! Had graag meer gezien :)
Wil je per DM best wat foto’s doen. Maar door die opmerkingen onder de gordel heb ik er geen zin meer in om ze publiek te delen. Balen, want er is heel wat geld en moeite in gaan zitten. Als dat dan binnen 24 uur onderuit wordt gemaaid, vind ik dat jammer.

Kan best tegen kritiek, maar als er verder geen suggesties worden gedaan hoe het dan anders kan, dan heb ik daar niks aan. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Kleine update:
- MX Keys vervangen door een Nuphy Air75v2
- Razer vervangen door een Xinmeng M71 toetsenbord
- Logitech muis vervangen door een Pulsar X2A
- Op de verhoging staat een ND-75 keyboard
Ik ben verslaafd geraakt aan mechanische toetsenborden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1W8CPlKOO84FZoCDYp3zAm-5yUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNz7OWxBplXDQGcEeYdcROAN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Maverick2001 op 03-09-2024 19:05 ]

Pura Vida

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

Dennisweb schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:02:
[...]

Wil je per DM best wat foto’s doen. Maar door die opmerkingen onder de gordel heb ik er geen zin meer in om ze publiek te delen. Balen, want er is heel wat geld en moeite in gaan zitten. Als dat dan binnen 24 uur onderuit wordt gemaaid, vind ik dat jammer.

Kan best tegen kritiek, maar als er verder geen suggesties worden gedaan hoe het dan anders kan, dan heb ik daar niks aan. :)
De opmerking van ik vindt het een rommeltje mag ik toch wel plaatsen. zonder dat ik daar een oplossing voor moet geven. rommel kun je opruimen denk ik maar. Maar misschien vind jij het wel helemaal geen rommeltje en dat kan je gewoon tegen me zeggen hoor even goede vrienden.

Waar niet zo goed tegen kan is dat alles gelijk maar door de moderator word beschouwd als niet gezellig en dus ook gelijk de post word verwijderd.
Dus hier moeten we ook al op onze woorden letten want owee.... misschien wordt er wel iemand gekwetst.
Hier komt de woke ook al om de hoek kijken.

Ik hoop dat deze post blijft staan want ik probeer hier niemand mee te kwetsen.

..........

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

sn0ww schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:41:
[...]

De opmerking van ik vindt het een rommeltje mag ik toch wel plaatsen. zonder dat ik daar een oplossing voor moet geven. rommel kun je opruimen denk ik maar. Maar misschien vind jij het wel helemaal geen rommeltje en dat kan je gewoon tegen me zeggen hoor even goede vrienden.

Waar niet zo goed tegen kan is dat alles gelijk maar door de moderator word beschouwd als niet gezellig en dus ook gelijk de post word verwijderd.
Dus hier moeten we ook al op onze woorden letten want owee.... misschien wordt er wel iemand gekwetst.
Hier komt de woke ook al om de hoek kijken.

Ik hoop dat deze post blijft staan want ik probeer hier niemand mee te kwetsen.
Dit topic is er om je Apple-setup te showen, waar je trots op bent. Goedkeuringen of opbouwende kritiek mag altijd, maar iemand afbranden omdat het 'een rommeltje' is, is gewoon not-done. We willen hier vriendelijk met elkaar omgaan, en je bent niet verplicht om te reageren.

Verdere kritiek op het beleid mag in Lieve adjes, en kritiek op deze moderatie mag via DM, maar niet in dit topic.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle771
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 20:54
lecram24 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:01:
[Afbeelding]

In gebruik door mij.
Ikea tafel
Mac Studio M1 Max 32Gb 512GB
Mac Studio Display
2x HomePod v2
Een oude iPad die ik alleen gebruik voor teams.
Ipods pro2

Wat is er niet te zien.
MacBook Air 13" 8Gb ram 256Gb ssd voor mijn zoon

MacBook Air 15" M2 8Gb Ram 512GB ssd in gebruik beneden.
iPhone 13 mini
iwatch 6
Boek Steve Jobs gebruiken als verhoging voor je scherm....... 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eagle771
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 20:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTjZxcCSWlLUlU2KuADtylFqGKA=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/shMA6fIQi2eb11GQZAFBRtJm.gif?f=fotoalbum_large

iMac M4 basic model 256 GB opslag en twee Thunderbold USB poorten met als extra een ethernet-aansluiting
Satechi stand USB hub
Toshiba Canvio Flex HDD 2TB (ligt onder Satechi stand)
Lochitech speakers (zijn net zo oud als ons oude iMac van 12 jaar)

Oude iMac gaat naar familie die erg blij mee zijn. Dus die mag nog even verder leven.

De bureau heb ik zelf gemaakt. Rechterkant heeft 4 stopcontacten en ruimte onder de tafel links van la zit nog twee stopcontacten. Hoofdsnoer naar deze stopcontacten loopt via binnenkant van een poot naar grond en loopt daar direct vanuit poot naar mooie plint, waar kabelgoot ingebouwd zit. Dus geen snoeren in zicht.

Vandaag gaan we naar Ikea om aan de muur opbergsysteem SKÄDIS aan te schaffen. Bureau lag vol met snoertjes en laders en nog wat troep. Die heb ik weggehaald, maar tafel dient ook als laadplek voor iPhones en iPad, Dus al die snoertjes, laders en nog wat computerbenodigdheden krijgen op nette manier hun plek aan de muur links.

[ Voor 15% gewijzigd door Eagle771 op 25-11-2024 02:26 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kjUy5qp4quB4X-fsCbno2HzvwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifTgvarA4RysyO6oYl4965tx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/372HU1AWfLbbPQC4J4nI7_-GnSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMeSqNantx9AcV7LJw4YOiwP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evwOEoVAKiGIDsmw9sekdDMXFx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KoUffxI90vywQT4lutrw5UHl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lQhxvn0lnBRLKS2YbXIZf5IDkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6EsjYPgE3E7VGuuyESfXTNlK.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn 2025 Setup.

Mac Mini M4.
Macbook Pro M4.
Ipad Pro 11 M4.
Msi 34 Oled.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

sn0ww schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn 2025 Setup.

Mac Mini M4.
Macbook Pro M4.
Ipad Pro 11 M4.
Msi 34 Oled.
Allereerst complimenten voor je setup.

Speel je muziek via de computer af op de HomePod speakers? Zo ja, ervaar je ook vertraging of wanneer je bijvoorbeeld YouTube kijkt dat het niet synchroon loopt?
Heb zelf Google Nest speakers op mijn bureau en krijg ze wel synchroon maar merk wel dat spontaan de connectie soms verloren gaat.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

Maverick2001 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:42:
[...]

Allereerst complimenten voor je setup.

Speel je muziek via de computer af op de HomePod speakers? Zo ja, ervaar je ook vertraging of wanneer je bijvoorbeeld YouTube kijkt dat het niet synchroon loopt?
Heb zelf Google Nest speakers op mijn bureau en krijg ze wel synchroon maar merk wel dat spontaan de connectie soms verloren gaat.
Speel muziek af via de homepods en ondervind geen vertraging.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 13:15
Maverick2001 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:26:
Kleine update:

[Afbeelding]
Welke verhoging heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

BP14 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:48:
[...]

Welke verhoging heb je gebruikt?
Hout van de verhoging is hetzelfde hout als bureau en voor de verhoging deze Amazon verhogers gekocht.
https://amzn.eu/d/g1kyckk

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 13:15
Maverick2001 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:49:
[...]

Hout van de verhoging is hetzelfde hout als bureau en voor de verhoging deze Amazon verhogers gekocht.
https://amzn.eu/d/g1kyckk
Toevallig ook een link van de verhoging? of heb je deze zelf gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

BP14 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:02:
[...]

Toevallig ook een link van de verhoging? of heb je deze zelf gemaakt?
Ik was misschien niet helemaal duidelijk maar die heb ik inderdaad zelf gemaakt omdat ik deze gelijk wilde hebben aan het hut van het bureau.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 19:56
Maverick2001 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:26:
Kleine update:

[Afbeelding]
Welke lamp gebruik je boven de monitor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Worker123 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:23:
[...]

Welke lamp gebruik je boven de monitor?
Ik gebruik een BenQ ScreenBar Halo, het is zeker geen goedkope lamp maar wel helemaal super. Qua mogelijkheden en verlichting. Gezien ik veel tijd achter mijn computer zit vind ik het de investering zeker waard.

Pura Vida

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SX06-0SQxtW5VZhW3CtmnOYCS6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89jlvz1TGO6nj6MlgBFoGWHc.jpg?f=fotoalbum_large
Retro setup:
MacBook Air 2017 13 inch.
Ikea Vappeby speaker.

Geen Apple updates meer, maar door de Intel chip werkt Linux nog steeds als de brandweer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

makreel schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:04:
[Afbeelding]

Geen Apple updates meer, maar door de Intel chip werkt Linux nog steeds als de brandweer.
Die camera afdekking ziet er echt niet uit, snap echt niet dat mensen dit zo doen.

Betreft updates zou je jezelf kunnen verdiepen in Opencore Legacy Patcher, dan kan je als nog recente versies van MacOS draaien.

https://dortania.github.io/OpenCore-Legacy-Patcher/

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Greatsword schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:19:

Betreft updates zou je jezelf kunnen verdiepen in Opencore Legacy Patcher, dan kan je als nog recente versies van MacOS draaien.
Mijn vrouw heeft exact hetzelfde air 2017 model . Daar heb ik met Open legacy macOS Ventura opgezet. De oudste macOS die nog steeds security updates krijgt en ondersteund wordt. Draait prima. Ik zie geen verschil met de laatste versie die vanuit Apple zelf nog ondersteuning kreeg voor dit type macbook. Als Apple ook met updates gaat stoppen voor Ventura, dan zoek ik wel weer een andere macOS die dan de oudste is die nog updates krijgt. En dan zie ik wel weer hoe die draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35

Quakie

quakelen

Laatste macOS draait via open legacy wel op een air 2017 maar ik merk wel dat het OS een stuk zwaarder is dan oudere OS-en. Ik zelf vind het te traag om voor iets anders te gebruiken dan simpel browser werk.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Sowieso zijn dat niet bepaald de snelste machines, zelfs niet met officieel ondersteunde versies van MacOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Commendatore schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:13:
Sowieso zijn dat niet bepaald de snelste machines, zelfs niet met officieel ondersteunde versies van MacOS.
Ik heb na de laatste officieel ondersteunde versie van MacOS Linux op mijn 2017 MacBook Air gezet. Alles werd keurig ondersteunt. Lekker vlot en stabiel.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-09 17:33
SandsOfArrakis schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 01:01:
[...]
Ik heb na de laatste officieel ondersteunde versie van MacOS Linux op mijn 2017 MacBook Air gezet. Alles werd keurig ondersteunt. Lekker vlot en stabiel.
Tja,... Linux op een Mac. Ik heb er niet de beste ervaringen mee. Het waren vooral frustraties.
Zolang het bij internet en kantoorwerk blijft is het nog ok. De open source alternatieven zijn ok en soms goed daarvoor.

Maar wanneer je met grafische programma's wil werken en illustratie met een Wacom tablet is het toch een ander verhaal.
De alternatieve software zoals Krita is gewoon niet geoptimaliseerd voor Mac hardware. Er zijn geen Wacom drivers, etc...
Wanneer ik een lijn op mijn tablet teken, wil ik dat het instant gebeurd en niet 3 seconden later aan een tiende van de snelheid waarmee ik teken.
Van Gimp krijg ik de neiging om mijn computer door het raam te gooien. En dan die Terminal... :'(

Ze zeggen dat een Mac veel geld kost, maar dan kost Linux toch veel tijd ;)
Linux voor desktop is wel leuk om wat mee te experimenteren, maar ik ben van mening dat het meer een hobby-systeem is, vergeleken met Mac OS (of Windows).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Zullen we weer ontopic gaan met het showen van je Apple setup? Discussies over de OpenCore Legacy Patcher of Linux op een Mac mogen in een eigen topic :)

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Let op:
  • Ga niet offtopic.
  • Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
  • Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
  • Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
  • Pas op met EXIF (locatie)data in de foto, helaas heeft niet iedereen goede bedoelingen.
  • Lees ook de topicstart voordat je hier post.