Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:28
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xRsadrK.jpg

:)

[ Voor 31% gewijzigd door diotav op 22-04-2017 20:55 ]

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sovereign schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:18:
Mijn Mac Pro setup een 'kleine' upgrade gegeven.

Monitor veranderd van een 34" LG 34UMG95 naar de nieuwe 38" inch LG 38UC99 curved versie. Ten slotte gisteren de Mac Pro geüpgrade van de default 4-core Xeon naar een 8-core 3,33 Ghz Xeon. Kan er weer even tegenaan.
Meen je nou serieus dat je die prullenbak neergelegd hebt op je bureau? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Welke headphone stand is dat? En gave wallpaper, IJsland toch? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
bartpostma schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:12:
[...]

Welke headphone stand is dat? En gave wallpaper, IJsland toch? ;)
Zo te zien is dat dezelfde die ik heb, dus deze: http://www.iphone-cases.n...OLaxPWSudMCFUFmGwodWgwEZQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
sypie schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:30:
[...]
Meen je nou serieus dat je die prullenbak neergelegd hebt op je bureau? :o
Niet helemaal. https://www.twelvesouth.com/product/bookarc-macpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Niet helemaal. De stand is van Twelvesouth, de Fermata. Er zit zowel een micro-USB oplader in de mount als een USB-poort onder de voet waar ik een Lightning kabel verberg. Wallpaper is een eigen foto van mijn trip naar IJsland afgelopen januari. :)

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
diotav schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:36:
[...]
Niet helemaal. De stand is van Twelvesouth, de Fermata. Er zit zowel een micro-USB oplader in de mount als een USB-poort onder de voet waar ik een Lightning kabel verberg. Wallpaper is een eigen foto van mijn trip naar IJsland afgelopen januari. :)
Bedankt! Ga ik ook maar eens overwegen voor mijn QC35 _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Merk je hier geen issues met koeling mee? De pro is ontworpen om te koelen via assisted convection.

Nou kan ik me ook voorstellen dat je "onder" meer ruimte hebt om licht aan te zuigen en dus stiller te koelen.

Zitten er dus voor en/of nadelen aan deze manier van neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
supersnathan94 schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:21:
[...]

Merk je hier geen issues met koeling mee? De pro is ontworpen om te koelen via assisted convection.

Nou kan ik me ook voorstellen dat je "onder" meer ruimte hebt om licht aan te zuigen en dus stiller te koelen.

Zitten er dus voor en/of nadelen aan deze manier van neerzetten?
Volgens Apple zelf niet. https://support.apple.com/nl-nl/HT201379

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

welke screensaver is dat? (strakke setup!)
BleuZ schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 12:39:
De voorjaarsschoonmaak is bij mij alweer gedaan :D Heb mijn setup wat simpeler gemaakt.

[afbeelding]

Elektronica
- MacBook Pro (15-inch, Mid 2012) met 16GB RAM, 512GB SSD op een Rain Design mStand
- Apple Wireless Keyboard, Trackpad, en Magic Mouse
- Bose SoundLink Mini II
- iPhone SE (64GB)

Ander spul
- Good Mythical Morning mug
- IKEA neppe plantjes O+
- OttOmobile Peugeot 206 GT (1:18)
- Autodrop :9~

Meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Fliqlo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:18

KRAI.7

Bwoah...

Na een stevige ombouw en flink wat kabelmanagement opnieuw gedaan een paar weken geleden...:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2ypitg0.jpg

Dell U2414H x2
PS4 met 2TB schijf
BigBen Dual Controller Stand
2x DualShock 4 (Blauw en Zwart)
Bose Companion 50
Logitech MX Master
Apple Magic Keyboard
MacBook Pro Retina (Late 2013, 13", 8GB RAM, i5 2.4, 256GB SSD)
Nintendo Switch dock :)
LaCie Porsche Design P9233 externe HDD
Western Digital My Passport externe HDD
LookSmart Scuderia Ferrari SF16-H (Räikkönen model) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
KRAI.7 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:09:
Na een stevige ombouw en flink wat kabelmanagement opnieuw gedaan een paar weken geleden...:
Interessant. Hoe heb je de monitoren bevestigd en zou je een fotootje kunnen plaatsen van de weggewerkte kabels?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Sovereign schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:18:
Mijn Mac Pro setup een 'kleine' upgrade gegeven.

Monitor veranderd van een 34" LG 34UMG95 naar de nieuwe 38" inch LG 38UC99 curved versie. Ten slotte gisteren de Mac Pro geüpgrade van de default 4-core Xeon naar een 8-core 3,33 Ghz Xeon. Kan er weer even tegenaan.

[afbeelding]
Mooie setup! blijft zonde, die kabels door zo een klein rond kastje. Wel een mooie stand voor de macpro!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 14:00

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

KRAI.7 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:09:

[afbeelding]

Dell U2414H x2
PS4 met 2TB schijf
BigBen Dual Controller Stand
2x DualShock 4 (Blauw en Zwart)
Bose Companion 50
Logitech MX Master
Apple Magic Keyboard
MacBook Pro Retina (Late 2013, 13", 8GB RAM, i5 2.4, 256GB SSD)
Nintendo Switch dock :)
LaCie Porsche Design P9233 externe HDD
Western Digital My Passport externe HDD
LookSmart Scuderia Ferrari SF16-H (Räikkönen model) O+
Heel netjes! Heb je de playstation 4 aangeslote op een van de monitoren? Zit zelf ook zo iets te overwegen een 2e scherm bij de
Imac voor de playstation. Zodat de huiskamer tv nie bezet is als het vrouwtje thuis is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

SirLenncelot schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:41:
[...]

Interessant. Hoe heb je de monitoren bevestigd en zou je een fotootje kunnen plaatsen van de weggewerkte kabels?
https://www.dropbox.com/s/ojo8yyjdgh2aiei/Kabels.zip?dl=0 Even 3 foto's in een zipje gedaan. O-)

Ik krijg helaas niet alle kabels in de armen van m'n monitorsteun (Arctic Z2 Pro)dus heb ik enkele kabels ook maar met zo'n klittenband kabelbinder vastgebonden. Ook m'n RPi 3 heb ik ermee bevestigd. :)

Ziet er misschien een beetje rommelig uit op de foto's maar in het echt ziet het er zeer netjes uit. De kabels laat ik dan achter de steun (die op het bureau klemt) langs lopen en ook dit heb ik met de kabelbinders gedaan.

Onder m'n bureau heb ik 2 stekkerdozen vastgeschroefd en de kabels leid ik door een kabeltray van de IKEA heen.
Coldbullet schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:02:
[...]

Heel netjes! Heb je de playstation 4 aangeslote op een van de monitoren? Zit zelf ook zo iets te overwegen een 2e scherm bij de
Imac voor de playstation. Zodat de huiskamer tv nie bezet is als het vrouwtje thuis is..
Dankjewel! :) M'n PS4 is aangesloten op de rechtermonitor, zodat ik ze in principe nooit hoef te verschuiven als ik een potje ga racen (met het stuurtje). Hiervoor had ik namelijk de monitoren in het midden, in dezelfde 'houding' als nu, dus in een hoek gekanteld naar m'n gezicht. Als ik dan ging gamen moest ik het scherm wel steeds rechtzetten omdat ik anders scheef voor m'n bureau zat met het stuurtje. Das nu dus ook opgelost. :)

Voor als je wil weten hoe de PS4 het op de monitor doet: perfect. 24 inch op deze afstand is ook groot zat en de reactietijd (inputlag) is ook erg laag, wat het gamen prettig maakt. Daarnaast laat ik de audio via een 3.5MM kabeltje naar de input van de Control Pod van m'n Bose setje lopen, dus dat werkt ook allemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Laatst online: 13-09 14:00

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

KRAI.7 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:27:
[...]

https://www.dropbox.com/s/ojo8yyjdgh2aiei/Kabels.zip?dl=0 Even 3 foto's in een zipje gedaan. O-)

Ik krijg helaas niet alle kabels in de armen van m'n monitorsteun (Arctic Z2 Pro)dus heb ik enkele kabels ook maar met zo'n klittenband kabelbinder vastgebonden. Ook m'n RPi 3 heb ik ermee bevestigd. :)

Ziet er misschien een beetje rommelig uit op de foto's maar in het echt ziet het er zeer netjes uit. De kabels laat ik dan achter de steun (die op het bureau klemt) langs lopen en ook dit heb ik met de kabelbinders gedaan.

Onder m'n bureau heb ik 2 stekkerdozen vastgeschroefd en de kabels leid ik door een kabeltray van de IKEA heen.

[...]

Dankjewel! :) M'n PS4 is aangesloten op de rechtermonitor, zodat ik ze in principe nooit hoef te verschuiven als ik een potje ga racen (met het stuurtje). Hiervoor had ik namelijk de monitoren in het midden, in dezelfde 'houding' als nu, dus in een hoek gekanteld naar m'n gezicht. Als ik dan ging gamen moest ik het scherm wel steeds rechtzetten omdat ik anders scheef voor m'n bureau zat met het stuurtje. Das nu dus ook opgelost. :)

Voor als je wil weten hoe de PS4 het op de monitor doet: perfect. 24 inch op deze afstand is ook groot zat en de reactietijd (inputlag) is ook erg laag, wat het gamen prettig maakt. Daarnaast laat ik de audio via een 3.5MM kabeltje naar de input van de Control Pod van m'n Bose setje lopen, dus dat werkt ook allemaal prima.
Nou ja zeg! Je beantwoord meteen me volgende vraag. Mij lijkt het totaal niet fijn ok achuin voor je beeldscherm te zitten maar snap de uitleg:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
KRAI.7 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:27:

Thnx voor moeite. Ik vroeg me inderdaad af hoe je met de kabels van alle verzamelde apparaten omging. Uiteraard niet erg waar de zon niet schijnt. Ziet er van de show-kant strak uit hoor!

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Exirion schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:26:
Secundaire (mobiele) setup is compleet :)

[afbeelding]

Nieuw spul:
- Logitech MX Master muis
- Logitech K810 keyboard

Werkt allebei super via Bluetooth, en ze kunnen beide tussen 3 Bluetooth apparaten schakelen. Dat gaat echt heel rap en simpel. Qua looks past de K810 beter bij Apple apparaten dan Apple's eigen witte keyboard :X Bovendien heeft ie backlight.
Ik hoop dat je ervaringen met Bluetooth positief blijven. Ik heb al heel wat klachten gezien over de Logitech toetsenborden en muizen m.b.t. bluetooth op macOS Sierra, en met mijn MX Anywhere 2 is het ook geregeld doffe ellende. Inmiddels maar weer overgestapt op de Unifying receiver, maar in combinatie met mijn 2016 MBP is het vrij suf.. een dongle moeten aansluiten om je draadloze muis te gebruiken 8)7

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Whieee schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:51:
Ik hoop dat je ervaringen met Bluetooth positief blijven. Ik heb al heel wat klachten gezien over de Logitech toetsenborden en muizen m.b.t. bluetooth op macOS Sierra, en met mijn MX Anywhere 2 is het ook geregeld doffe ellende. Inmiddels maar weer overgestapt op de Unifying receiver, maar in combinatie met mijn 2016 MBP is het vrij suf.. een dongle moeten aansluiten om je draadloze muis te gebruiken 8)7
Ik was er ook bang voor, maar hier werkt het nog steeds perfect. Ik maak werkdagen met m'n Mac Pro en keyboard en muis zijn stabiel. Geen glitches of disconnects. De Macbook gebruik ik minder, maar dat werkt net zo goed. Het hardere klikken van de Master MX blijft wel wat irriteren, maar het is een fijne muis. Het K810 keyboard is minstens zo lekker om op te werken als de Apple borden, en ik had eigenlijk niet verwacht ooit van Apple terug naar Logitech over te stappen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 23:07

H.Boss

Hugo Boss

.

[ Voor 99% gewijzigd door H.Boss op 13-05-2017 20:08 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Exirion schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 01:05:
[...]

Ik was er ook bang voor, maar hier werkt het nog steeds perfect. Ik maak werkdagen met m'n Mac Pro en keyboard en muis zijn stabiel. Geen glitches of disconnects. De Macbook gebruik ik minder, maar dat werkt net zo goed. Het hardere klikken van de Master MX blijft wel wat irriteren, maar het is een fijne muis. Het K810 keyboard is minstens zo lekker om op te werken als de Apple borden, en ik had eigenlijk niet verwacht ooit van Apple terug naar Logitech over te stappen :)
Hier op het werk weer diverse vloekende en tierende Mac gebruikers die ineens niet meer konden typen. Ik heb vandaag gelukkig nul issues gehad met de unifying receiver, dus dat blijven we dan maar gebruiken voor nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Whieee schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:11:
Hier op het werk weer diverse vloekende en tierende Mac gebruikers die ineens niet meer konden typen. Ik heb vandaag gelukkig nul issues gehad met de unifying receiver, dus dat blijven we dan maar gebruiken voor nu..
Ik kan me zo voorstellen dat een kantooromgeving met veel Bluetooth devices bij elkaar een ander verhaal is. Misschien heeft het ook nog met firmware te maken, want mijn vriendin heeft een oudere MX Master waarmee Bluetooth niet wilde werken met haar Macbook Air. Daarentegen heeft ze nul problemen met een K380 keyboard dat ze net een paar weken heeft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Whieee schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:11:
[...]

Ook hier last van, met BT Microsoft bordjes/ muizen, Logitech bordjes/muizen met dongles (maakte hier geen verschil uit) en nog wat andere merken. Verschillende combinaties geprobeerd en steeds wegvallende verbindingen. Uiteindelijk toch een magic mouse en keyboard gekocht en de proberen zijn voor zover weg :O

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Electrifying
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 19:11
Bij deze mijn "Franken-Mac".

Zelf "samengesteld" (compatibility uitgezocht, gescavanged en in elkaar gezet) . Hij werkt perfect en bestaat uit de volgende onderdelen (stukje copy paste van mij van een Engelstalig Mac forum):

2009: Battery, complete body, fan, keyboard, trackpad, superdrive, battery indicator/sleep sensor
2011-2012: complete display lid (for the antenna system and FaceTime cam, LCD itself is the same between all the Unibody models, except for the LVDS cable (it is replaceable for different years), Airport assembly/housing, subwoofer, right speaker, Superdrive cable (shorter than the older model, but the older one does work), HDD cable (shorter than the older model, but the older one does work). If you are wondering why I bought a complete lid: Easier. The glass panel is glued to the lid, enormous hassle to remove and reassemble, plus a good chance of breaking it.
2012: Logic board, mounting bracket for the Logic board (near the fan), Airport card (for handoff functionality).

En natuurlijk een paar foto's van de Build. Er is best wel wat vervangen, maar ik merk dat de Unibody Non-Retina modellen tussen 2008-2012 behoorlijk compatible zijn, los van een paar kleine probleempjes. Heb nog meer foto's bij behoefte :):

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v329/SanderH/Mobile%20Uploads/869589F1-E241-446C-87A2-EE641E53FC47_zpss5k8ozzt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v329/SanderH/Mobile%20Uploads/7DE989B7-7CE9-4258-8623-AFE3148678B9_zps7pcfj4sx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v329/SanderH/Mobile%20Uploads/A6AADA79-A744-4C63-8FB8-173002D2D881_zpsq0hcvcsl.png

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v329/SanderH/Mobile%20Uploads/651BD48C-5AA7-4254-8900-CA7669169295_zpsh3jpbgos.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v329/SanderH/Mobile%20Uploads/3570B9C8-3648-470D-B5C6-FCEAB31D5A35_zpsnp0mhxkt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v329/SanderH/Mobile%20Uploads/D5838943-E399-4D48-8975-32DE36D9B432_zpsenhj2xbd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v329/SanderH/Mobile%20Uploads/705FA9AB-BC5C-4815-B8A5-BD435711D534_zpsjbgcvvv0.jpg

Inmiddels nog extra geüpgrade met 16 GB 1600 MHZ DDR3 en de Samsung 840 120 GB vervangen door een 850 Evo 250 GB. :)

Verder nog een Macbook Pro 15 inch 2011, met het bekende GPU probleem. Ik heb permanent de Discrete Graphics card uitgeschakeld, waardoor deze nu weer perfect werkt (op de Integrated).

[ Voor 19% gewijzigd door Electrifying op 12-05-2017 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Electrifying schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 00:44:
Bij deze mijn "Franken-Mac".

Zelf "samengesteld" (compatibility uitgezocht, gescavanged en in elkaar gezet) . Hij werkt perfect en bestaat uit de volgende onderdelen (stukje copy paste van mij van een Engelstalig Mac forum):

2009: Battery, complete body, fan, keyboard, trackpad, superdrive, battery indicator/sleep sensor
2011-2012: complete display lid (for the antenna system and FaceTime cam, LCD itself is the same between all the Unibody models, except for the LVDS cable (it is replaceable for different years), Airport assembly/housing, subwoofer, right speaker, Superdrive cable (shorter than the older model, but the older one does work), HDD cable (shorter than the older model, but the older one does work). If you are wondering why I bought a complete lid: Easier. The glass panel is glued to the lid, enormous hassle to remove and reassemble, plus a good chance of breaking it.
2012: Logic board, mounting bracket for the Logic board (near the fan), Airport card (for handoff functionality).

En natuurlijk een paar foto's van de Build. Er is best wel wat vervangen, maar ik merk dat de Unibody Non-Retina modellen tussen 2008-2012 behoorlijk compatible zijn, los van een paar kleine probleempjes. Heb nog meer foto's bij behoefte :):

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Inmiddels nog extra geüpgrade met 16 GB 1600 MHZ DDR3 en de Samsung 840 120 GB vervangen door een 850 Evo 250 GB. :)

Verder nog een Macbook Pro 15 inch 2011, met het bekende GPU probleem. Ik heb permanent de Discrete Graphics card uitgeschakeld, waardoor deze nu weer perfect werkt (op de Integrated).
Mooi project! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrifying
Danku! Was nog verbaasd hoe compatible het was over al die jaren. Ik had meer/grotere problemen verwacht

Het ergste probleem was de bluetooth antenne. Deze zit bij de nieuwere modellen in de plastic dust cover van de superdrive, maar ik mis in mijn behuizing het schroefgaatje voor het plaatje. Deels rust hij ook nog tussen superdrive en de behuizing zelf, maar ik mis zo te zien de verdieping in de behuizing ook.

Handig opgelost:

5x 3dbi antennestrips met 3m plakker gekocht op Aliexpress (40 cent per stuk, dus nog een paar reserve). De antennekabel is precies lang genoeg.

Als je de Mac open klapt. Wijzen de antennestrips van Wifi naar beneden (deze zitten in een plastic strip onder de clutch cover). Aan de andere kant van de antennestrip zit gewoon plastic, ingedeeld in "kamertjes". De Aliexpress antenne past precies in het eerste "kamertje". Antennekabeltje heeft ruimte genoeg onder de clutch cover, dus op deze manier aangesloten en naar de Airport kaart geleid. Bluetooth werkt perfect en het bereik is tussen de 10-15 meter (buiten ook nog bereik ermee). Dus weinig te klagen. 😃

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v329/SanderH/Mobile%20Uploads/441A1824-7FFB-414B-B08A-DC699BB2D2AD_zpsnljtdhzz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v329/SanderH/Mobile%20Uploads/BE9426EC-A0A6-4F7C-8304-056B546537D7_zpsmesw6khw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v329/SanderH/Mobile%20Uploads/705FA9AB-BC5C-4815-B8A5-BD435711D534_zpsjbgcvvv0.jpg

Bij de laatste foto zie je de grijze kabel lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou je bijna mijn oude MBP van 2010 toesturen en vragen deze helemaal te upgraden/pimpen Verdien je ook nog wat eraan als je ik werk zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:46:
Ik zou je bijna mijn oude MBP van 2010 toesturen en vragen deze helemaal te upgraden/pimpen Verdien je ook nog wat eraan als je ik werk zo zie.
Dankje! :)

Oh ik wil het rustig uitvoeren hoor, maar een grote upgrade begint bij het moederbord. In dit geval zijn de laatste moederborden van de 2012 non-retina modellen de beste en tevens de laatste die je kan gebruiken.

Het beste moederbord beschikbaar is die uiteraard met de (Dual Core) I7, maar die zal wel moeilijk te vinden zijn. De beste upgrade daarna is de I5 dan natuurlijk (3e generatie, 3210M).

Houd er wel rekening mee dat er voor dergelijke (gebruikte!) moederborden zonder blikken of blozen 300+ euro wordt gevraagd, dus de vraag is natuurlijk, of je dat er voor over hebt. Je kan natuurlijk ook een mazzeltje hebben zoals ik en het moederbord voor een prikkie over kunnen kopen, maar dat moet je natuurlijk aan komen waaien.

Overigens is de nieuwe keyboard backlight connector ontvangen en gesoldeerd. Helaas doet deze het nog steeds niet, dus het vermoeden is dat er een chip op het moederbord defect is... :(

Verder vandaag toch maar besloten dat ik wat aanvullende ruimte bij de 250 GB SSD wilde hebben. Hij zit nog lang niet vol, maar ik probeer hem een beetje schoon te houden. Nu dus de SuperDrive vervangen door een HDD Caddy met 500 GB schijf. Had het al klaar liggen voor een eventuele swap, maar ik dacht dat het nu wel handig was om even uit te proberen. De SuperDrive kan altijd nog terug en optische media wordt eigenlijk bijna nergens meer gebruikt. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Electrifying op 26-05-2017 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Of als t echt noodzakelijk is: een externe lezer/schrijver kost tegenwoordig geen hol meer. :) Wat minder portable dan de ingebouwde, maar ale.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrifying
WhatsappHack schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 02:26:
Of als t echt noodzakelijk is: een externe lezer/schrijver kost tegenwoordig geen hol meer. :) Wat minder portable dan de ingebouwde, maar ale.
Klopt! Was er al voor aan het kijken op Aliexpress. Ze beginnen bij een euro of 7.

De HDD Caddy heb ik daar ook vandaan voor het schrikbarende bedrag van 3.27 euro inclusief shipping. Waar ze het voor kunnen maken en versturen vind ik nog steeds onbegrijpelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie setups mensen, echt wow!

Hierbij mijn sloeber, pruts en knutsel bureau.. denk er aan om een nieuw bureau aan te schaffen maar die zal jammer genoeg net zo snel weer slijten door al het geknutsel :9

Gaat hier om een MacPro 2,1 (flinke upgrade gehad) 8 Core (2x 4core Xeons), 32GB geheugen en GT660TI videokaart (door een aangepaste bootloader draait er nog ElCapitan op).

3x 27" LG FullHD IPS schermen.

En een Lenovo Thinkpad Hackintosh laptop >:)

Afbeeldingslocatie: https://i86.photobucket.com/albums/k110/JosephAEndruweit/mac2_zpsh1ly4wbc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i86.photobucket.com/albums/k110/JosephAEndruweit/mac_zpsg3cnyumd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i86.photobucket.com/albums/k110/JosephAEndruweit/osxversion_zpswikxoxqc.jpg

De Mac zelf zit in het washok bij de rest van de hobby meuk, die zooi maak te veel herrie :>
Afbeeldingslocatie: https://i86.photobucket.com/albums/k110/JosephAEndruweit/mac3_zpsdqubqdpo.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
public
mac

Na een tijd meegekeken te hebben hierbij mijn huidige setup. De mac mini word vooral als mediaserver gebruikt icm Plex.

Wat je ziet:
Mac mini 2,5 GHz Intel Core i5 + SSD (late 2012)
Apple MacBook Air "Core i5" 1.4 13" (Early 2014)
Apple iPad Air 2 (Wi-Fi/Cellular) 128 GB
Sonos Play:5 Gen2
HP LA2405x (2x 24")
Dell Latitude E5270 12" werklaptop
Netgear switch

Wat je niet ziet:
Fujifilm X100T (foto mee gemaakt)
Apple TV 3th gen
Apple AirPort Time Capsule 2TB
iPhone 7+
2x iPad Air2 voor de kinderen
Apple Watch space grey
PS4 Pro
Sonos spul

[ Voor 141% gewijzigd door san.okk op 01-06-2017 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Mijn eerste Mac en ik merk dat hij mijn desktop aan de kant aan het schuiven is!

- Macbrook pro 13" 2016 incl. touchbar
- LG Ultrawide 27"
- Logitech G510
- Logitech G502
- Hyperdrive dock

Bureau is eiken met een eigenbouw stalen frame
Onder het bureau staat mijn desktop.

Ik moet nog een steun hebben voor mijn laptop.

https://i.imgur.com/7LPOJmH.jpg
Heb een link van je foto gemaakt want met 4032x3024 pixels is ie wel erg groot. Zou je een thumbnail van maximaal 640 pixels willen plaatsen met een link naar het origineel?

Ook ben ik opzoek naar een handige usb switchen zodat ik simpel naar mijn pc kan switchen. iemand ervaringen ?

[ Voor 16% gewijzigd door Daedalus op 21-06-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

thomasv93 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:52:
Ook ben ik opzoek naar een handige usb switchen zodat ik simpel naar mijn pc kan switchen. iemand ervaringen ?
Heeft je monitor geen USB? Bij mijn Dell kan ik USB 3 switchen, dus als je van beeldinput wisselt gaan ook je devices mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:21:
[...]

Heeft je monitor geen USB? Bij mijn Dell kan ik USB 3 switchen, dus als je van beeldinput wisselt gaan ook je devices mee.
heeft het wel, maar dan heb je dus ook 2 usb out's nodig ?

[ Voor 67% gewijzigd door DateTime.Now op 05-06-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 16:57
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XUsT1DX.jpg

De periode van de tentamens is inmiddels volop bezig dus de productiviteit moet omhoog :)

Wat je (niet) ziet:

- LG 34" Ultrawide
- iPad Pro (+ Apple Pencil - bye bye papier! :p )
- Logitech Z906 5.1 speakers
- Logitech G510S toetsenbord en G400S muis
- Macbook Pro 13" 2015 onder het bureau (die op dit moment Bootcamp draait ivm studies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bJgwcBCl.png

(X-post van reddit )
monitor: LG 27UD88-W
laptop: Apple Macbook Pro 13-inch non-Touchbar, 256GB SSD + 2.4Ghz i7
Laptop is connected to monitor using usb-c & is charged, monitor is connected with power brick.

[ Voor 8% gewijzigd door Nindustries op 07-06-2017 18:52 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
Wat nieuwe accessoires toegevoegd, dus wat nieuwe foto's gemaakt.
  • Dell U2515h
  • MacBook 12" m3/8/256
  • Magic Keyboard
  • Logitech MX Master
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9I8ongYwIYQYkkwLuJOjprui/full.jpg
klik voor groter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qTIPkS8r5UmPncwNNtmoi08Y/full.jpg
klik voor groter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IEOpDYKj0VQsLOmlDDHrFLQA/full.jpg
klik voor groter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RYvrnV5Sfy76M66efqMWRsf3/full.jpg
klik voor groter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Navi98 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:28:
[afbeelding]

- iPad Pro (+ Apple Pencil - bye bye papier! :p )
Papier midden op het bureau :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 16:57
Goodfellas schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:07:
[...]

Papier midden op het bureau :+
Tja, nog even wachten voor universiteiten ook volledig paperless worden vrees ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Door een mede Tweaker wat ik hier ook voorbij zag komen op ideeën gekomen om de Arctic Z2 Pro te bestellen en dit is het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/594ac977b433f/594ac977b3938-IMG_8769.thumb.jpg

Wat je ziet:
- rMBP 13" 2015 i5 2.9GHz 8GB 512GB SSD
- Mac Mini 2014 i5 2.6GHz 8GB 256GB SSD
- 2x Dell U2414H
- Dell AC511
- Arctic Z2 Pro (2e gen)

Wat je niet ziet:
- iPhone 6 Plus 64GB
- iPad 3 32GB

Oja en een hele hoop schoolboeken want de tentamen week komt er aan ;(

[ Voor 94% gewijzigd door RPHN op 22-06-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

RPHN schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:30:
Door een mede Tweaker wat ik hier ook voorbij zag komen op ideeën gekomen om de Arctic Z2 Pro te bestellen en dit is het eindresultaat:

[afbeelding]

Wat je niet ziet:
- iPhone 6 Plus 64GB
- iPad 3 32GB

Oja en een hele hoop schoolboeken want de tentamen week komt er aan ;(
Ik toevallig? :P

Maar ziet er goed uit in ieder geval! Minimalistisch :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
KRAI.7 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:48:
[...]

Ik toevallig? :P

Maar ziet er goed uit in ieder geval! Minimalistisch :9~
Jaaaa van jou inderdaad! :p
Dankjewel. Het is echt een oplossing voor meer ruimte op mijn bureau te creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 18:13
Hier mijn nieuwe iMac 5K 2017

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/5f/a4/f1/5fa4f1e2f63dabe768d53ea227fd7bcc.jpg
Specs zie m'n signature 😃

Ter vervanging van dit btw:
overtones schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:21:
Hierbij mijn geüpdatet setup, recentelijk verhuisd dus nu een mooi plekje op de tafel.

[afbeelding]

MacBook Air 13" Mid '13 | i5 1.3Ghz | 8GB | 128GB
Apple Keyboard
Apple Magic Trackpad
Apple Magic Mouse
AirPort Extreme '13

Wat je niet ziet:
iPhone 6 Plus 64Gb silver (foto meegenomen)

[ Voor 61% gewijzigd door overtones op 27-06-2017 15:36 ]

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkL
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-06 16:48
@overtones Mooie specs voor de iMac! Hij lijkt op deze foto wel donkerder van kleur, maar dat is die niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Laatst online: 13-09 18:13
macselect schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:37:
@overtones Mooie specs voor de iMac! Hij lijkt op deze foto wel donkerder van kleur, maar dat is die niet toch?
Thx man erg blij mee, nu je het zegt inderdaad, maar nee het is gewoon de oude vertrouwde kleur.

Vond dit(http://www.colorware.com/p-617-27-inch-imac-retina.aspx) toch iets te ver gaan :)

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkL
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-06 16:48
@overtones Ook beter voor je restwaarde straks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
overtones schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:44:
[...]

Thx man erg blij mee, nu je het zegt inderdaad, maar nee het is gewoon de oude vertrouwde kleur.

Vond dit(http://www.colorware.com/p-617-27-inch-imac-retina.aspx) toch iets te ver gaan :)
geeft je wel de mogelijkheid de imac echt te personaliseren...

de imac in space grey (a la de nieuwe imac pro)... 8)7

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Na een aantal jaar afwezigheid mag ik me hier ook weer eens melden. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j5PM0z2.png

13" Retina (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Frietsaus schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:28:

[afbeelding]

13" Retina (2015)
Toffe setup. Wat voor voor toetsenbord is dat als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat is een Topre Realforce 87UW55. Niet de mooiste, wel de fijnste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Frietsaus schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:28:

[afbeelding]

13" Retina (2015)
Mooi, lekker clean.
Ik zit me echt af te vragen wat voor dubbele kabel je hebt hangen aan de rechterkant van de MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
yorroy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:10:
[...]

Mooi, lekker clean.
Ik zit me echt af te vragen wat voor dubbele kabel je hebt hangen aan de rechterkant van de MacBook?
Aangezien het een model voor 2016 is denk ik een HDMI voor de monitor en een USB naar de dell monitor. (dit type heeft volgens mij heen hub op de achterkant zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
yorroy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:10:
[...]

Mooi, lekker clean.
Thanks.

Zoals martijnmartijn zegt is dat inderdaad een HDMI kabel naar de monitor en een USB kabel naar een hub die in de kabelgoot ligt. Aan die hub hangt het toetsenbord, de muis, een usb geluidskaart met daaraan de speakers en een usb headset. Scheelt het aansluiten van een speaker jack en diverse usb kabels.

De hub van de monitor gebruik ik niet, want dan gaat er een flinke bundel kabels door de poot naar de monitor.

[ Voor 5% gewijzigd door Frietsaus op 06-07-2017 11:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Na jaren lang gluren mijn setup ook maar eens posten. Twee weken geleden de iMac in dienst genomen als vervanging van mijn eerdere late 2012 Mac Mini en Thunderbolt Display combo.

Helaas enkel crappy telefoon foto's :|

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O6FdC2D.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/64x9ETn.jpg

iMac 2017
  • 3,4‑GHz quad‑core Intel Core i5 (Turbo Boost tot 3,8 GHz)
  • 16 GB geheugen
  • 512GB SSD
  • Radeon Pro 570
Wat zie je verder
  • Magic Keyboard 2
  • Magic Trackpad 2
  • LaCie Porsche Design P9230 4TB
  • iPad Pro 12.9" op een ParcSlope stand van TwelveSouth
  • Apple Pencil in een Moxiware Charging Dock
  • Sennheiser Urbanite XL Wireless aan een K&M headphone wall mount 16310
  • USB hub van de HEMA :)
Op een custom bureau gemaakt van een IKEA Karlby keukenblad, tafelpoten van de Gamma, met twee stopcontacten in het bureau ingebouwd en een gat achter de LaCie voor doorvoer van kabels.

Kabelmanagement :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RWAEtBy.jpg

Nacht Hue shot, nog crappier foto
[url="[img=800,600]https://i.imgur.com/4EpVbEN.jpg[/img]"]Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FBnmFt8.jpg[/url]

Vorige setup
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yB99vcf.jpg

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
Leuk om te zien al die setups!

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/21myrfb.jpg

Ik heb ook maar even m'n spulletjes uitgestald. Dit is mijn huidige Apple (connected) setup. Inmiddels draait mijn Franken-Mac(Book Pro 2012) al meer dan 2 maanden probleemloos, so it is here to stay! Ondertussen er nog wel een paar kleine verbouwingkjes aan gedaan:

- Superdrive vervangen door een HDD-Caddy met een 500GB Hitachi disk die uit m'n PS4 komt (die vervangen door een 1,5TB). Toch wel erg blij met deze switch;
- 120GB Samsung 840 SSD vervangen door een 250GB Samsung 850 EVO SSD;
- 16GB Corsair Vengeance geheugen erin geprikt;
- Superdrive in een externe USB-Enclosure van Ali Express geprikt (+/- 7 euro), werkt probleemloos (niet op de foto).

Verdere uitbreiding van de accessoires:

- Magic Trackpad 1 op de kop kunnen tikken;
- Magic Keyboard 1 op de kop kunnen tikken (niet op de foto, battery cap zit muurvast, dus heb er in moeten boren om de batterijen eruit te krijgen, maar met het verdere verloop ben ik nog bezig).
- Apple Remote op de kop kunnen tikken;
- BookBook case voor het vervoeren
- WD MyCloud voor automatische Time Machine backups

Verdere Apple spulletjes:

- iPhone 7 256GB (wil wel de dubbele camera van de Plus, maar die vind ik te groot, dus daarom de "gewone". Ik vind het jammer dat Apple hier onderscheid in maakt);
- Beats Tour 2;
- Apple Watch Series 1 (dus niet generatie "0");

Helaas werkt de Keyboard verlichting van de Mac (nog) niet. Dit gaat nog een extra soldeeractie worden op het Logic Board, maar ik ga kijken of ik dat nog een keer ga doen. Heeft nu in ieder geval geen haast, aangezien het geen noodzakelijke feature is.

Verder nog een vraagje:
Modbreak:*snip* Vragen horen in een apart topic :)

[ Voor 20% gewijzigd door Daedalus op 20-07-2017 00:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Toch maar wat upgrades gedaan, ik was het niet van plan maar we weten allemaal hoe dat gaat...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n26HpjS.png

Een Mstand om een betere dual monitor setup te maken en een Logitech MX Master in de kleur Stone, past perfect bij m'n toetsenbord. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8go6mvm.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
Frietsaus schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:07:
Een Mstand om een betere dual monitor setup te maken en een Logitech MX Master in de kleur Stone, past perfect bij m'n toetsenbord. :)

[afbeelding]
Lekker retro toetsenbord. Heb je niet de neiging een Apple sticker over het logo te plakken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik hou niet zo van stickers, maar ik heb wel gekeken of Realforce keycaps maakt met een clover/apple er op. Helaas niet dus ik zal het hier bij moeten laten. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diotav
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XGn3hi1.jpg

2017 MacBook Pro 15-inch w/ Touch Bar + hagelnieuwe LG UltraFine 5K.

[ Voor 12% gewijzigd door diotav op 28-07-2017 14:40 ]

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Nu online
diotav schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:30:

Ik dacht je het 5K scherm aan een iMac had gekoppeld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Dat was lastig geweest met een 2015 iMac. ;)

Ik heb mijn iMac 5K en 12-inch MacBook verruild voor deze opstelling.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Nu online
diotav schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:40:
Dat was lastig geweest met een 2015 iMac. ;)

Ik heb mijn iMac 5K en 12-inch MacBook verruild voor deze opstelling.
Dan had ik het verkeerd begrepen. Desalniettemin, mooie opstelling weer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:32
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4298/36090868751_417828dfa1_c.jpg

Sinds kort heb ik m'n gigantische hoekbureau vervangen door een kleiner bureau.

Je ziet:
- m'n MacBook Pro (15-inch, Mid 2012) met 16GB RAM en een 512GB SSD op een RainDesign mStand;
- een iPhone 4 die ik gebruik als Spotify-hub voor mijn Bose SoundLink Mini II;
- een hele hoop IKEA spul;
- een Eames DSW replica stoel.

Je ziet niet:
- een Philips Hue bridge die de Philips Hue-lampen in de kamer bestuurt;
- een Time Capsule (1TB) voor Time Machine-backups en het opslaan en streamen van films via de Apple TV.

Ik weet 't niet of het de bedoeling is, zo niet haal ik 't wel weg, maar aangezien een (Apple) TV-setup voor veel mensen in dit topic waarschijnlijk ook verbonden is met de computer setup lijkt me dat ook een interessante toevoeging aan dit topic.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4291/35419991553_1162bacab7_c.jpg

Je ziet:
- een 40-inch Samsung TV;
- een Apple TV (4th generation);
- een XBOX One;
- ook hier weer een hele hoop IKEA spul.

[ Voor 23% gewijzigd door BleuZ op 29-07-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Oei, super nice. Wat voor hoge plant is dat?

It's dogged that does it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:32
SavageBrother schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 12:18:
Oei, super nice. Wat voor hoge plant is dat?
Dat is deze bamboe kunstplant :)

Ik vind de kunstplantjes van IKEA zoals je kunt zien echt geweldig, voegt heel veel sfeer toe aan de kamer maar je hoeft ze niet te onderhouden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:28
diotav schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:30:
[afbeelding]

Zoals altijd een mooie setup Diotav, persoonlijk ben ik niet zo weg van het design van die LG maar goed, enige echt makkelijk te gebruiken 5K scherm op het moment

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
bokkow schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:46:
[...]

Zoals altijd een mooie setup Diotav, persoonlijk ben ik niet zo weg van het design van die LG maar goed, enige echt makkelijk te gebruiken 5K scherm op het moment
zijn ook de enige 5k schermen die apple aanbiedt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Ik moet bekennen dat ik ook zéér sceptisch was over de UltraFine 5K. Maar nu hij hier op mijn desk staat blend hij juist mooi naar de achtergrond. Ondertussen spatten de kleuren en de brightness van het display af.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Een van de weinige glossy schermen. Dat vind ik echt het grote nadeel van m'n U2515H's, die matte coating.

Nog even geen foto van m'n 13" MacBook Pro 2017, ik lig momenteel ziek in bed met de iPad. Komt nog dus.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:01
BleuZ schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:21:
[afbeelding]

Sinds kort heb ik m'n gigantische hoekbureau vervangen door een kleiner bureau.

Je ziet:
- m'n MacBook Pro (15-inch, Mid 2012) met 16GB RAM en een 512GB SSD op een RainDesign mStand;
- een iPhone 4 die ik gebruik als Spotify-hub voor mijn Bose SoundLink Mini II;
- een hele hoop IKEA spul;
- een Eames DSW replica stoel.

Je ziet niet:
- een Philips Hue bridge die de Philips Hue-lampen in de kamer bestuurt;
- een Time Capsule (1TB) voor Time Machine-backups en het opslaan en streamen van films via de Apple TV.

Ik weet 't niet of het de bedoeling is, zo niet haal ik 't wel weg, maar aangezien een (Apple) TV-setup voor veel mensen in dit topic waarschijnlijk ook verbonden is met de computer setup lijkt me dat ook een interessante toevoeging aan dit topic.

[afbeelding]

Je ziet:
- een 40-inch Samsung TV;
- een Apple TV (4th generation);
- een XBOX One;
- ook hier weer een hele hoop IKEA spul.
Prachtige setup. Ook leuk dat je inderdaad je huiskamer laat zien, hoort er ook bij.

Jammer genoeg is het bij mij iets minder "modern" en meer naar de landelijke kant toe. Vriendin wilt niet anders. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Laatst online: 08-09 11:56
Mijn plek:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/icPX0l5.jpg?1

- iMac Late 2013 (https://support.apple.com/kb/sp687?locale=nl_NL)
- Samsung T3 SSD 500GB
- Wacom Intuos Pen & Touch Medium

[ Voor 29% gewijzigd door Incolumis op 04-08-2017 12:08 ]

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
yorroy schreef op zaterdag 3 september 2016 @ 17:00:
Allereerst met dank aan tweaker Richard! voor de gouden tip in dit topic voor een prachtig scherm.

[afbeelding]

Mijn iMac 2013 ingeruild voor een Macbook Pro Retina 13 inch 2015.
De macbook gekocht via V&A met 0 powercycles. Het keyboard, trackpad en muis ook via V&A/Markplaats. Alleen de schermen zijn nieuw:

Wat je ziet:
- Macbook Pro Retina 2015, 13 inch
- Apple keyboard, mouse en trackpad
- 2x HP Pavilion 24xw 23,8 inch monitor

Wat je niet ziet:
- Apple TV 4
- iPad 2
- iPhone 6
- Synology DS214
Ten opzichte van vorige keer een aantal upgrades. Een tijdje geleden al een mini Hackintosh server/pc gebouwd met een i3 6100 die heerlijk draait.
Sinds vandaag ook een stand voor mijn MacBook 13" (2015) en het oude keyboard en trackpad vervangen voor het nieuwe Magic Keyboard met numerieke gedeelte.

Roy's Apple desk
Apple desk

[ Voor 13% gewijzigd door yorroy op 09-08-2017 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 23:06
yorroy schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:39:
[...]

Ten opzichte van vorige keer een aantal upgrades. Een tijdje geleden al een mini Hackintosh server/pc gebouwd met een i3 6100 die heerlijk draait.
Sinds vandaag ook een stand voor mijn MacBook 13" (2015) en het oude keyboard en trackpad vervangen voor het nieuwe Magic Keyboard met numerieke gedeelte.

Roy's Apple desk
[afbeelding]
Hoe gebruik jij 2 schermen met als 3e scherm macbook?
Hier was ik op zoek naar.

• yorroy
ajvs schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:37:
[...]

Dat verschilt natuurlijk per generatie MacBooks maar bij mij (2015) gebruik ik 1x HDMI en 1x mini DisplayPort naar HDMI kabels.

• yorroy
foutje

[ Voor 161% gewijzigd door yorroy op 10-08-2017 03:59 ]

• Critycal
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-10-2019
ajvs schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:37:
[...]

Weet niet of dit ook is hoe hij het deed, maar ik heb 2 mini displayport kabels in m'n thunderbolt poorten zitten (mid-2012 15" rMBP) wat prima werkt!
Vervolgens gewoon bij System Preferences > Displays > Arrangement de volgorde instellen.

• Soepie
  • Laatst online: 11:20
Ok... Na jaren kijken ook maar eens een foto plaatsen dan....

Afbeeldingslocatie: http://www.soepie.com/tweakers/buro-small.jpg
Klik voor groter..

Nee, het is niet netjes, ik heb daar ook helemaal niets mee, kan alles terug vinden en werkt prima :9

Je ziet:
2 x iMac 5x I5 3.8 Radeon 580 - 512Gb SSD - 40 Gb mem
2 x LaCie d2 Thunderbolt 3
2 x wireless keyboard met numlock (was een beetje skeptisch, maar man wat typt dit goed)
2 x logitech MX master Stone (waarvan 1 2S versie)
Wacom intuos4 medium
iPad Pro 10.5 256Gb
Canon XA-30

Wat je niet ziet:
Een hele bult andere apple zut waaronder de iPhone 7 waarmee de foto gemaakt is.....

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Laatst online: 13-09 06:31
Soepie schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:26:
Ok... Na jaren kijken ook maar eens een foto plaatsen dan....

[afbeelding]
Klik voor groter..

Nee, het is niet netjes, ik heb daar ook helemaal niets mee, kan alles terug vinden en werkt prima :9

Je ziet:
2 x iMac 5x I5 3.8 Radeon 580 - 512Gb SSD - 40 Gb mem
2 x LaCie d2 Thunderbolt 3
2 x wireless keyboard met numlock (was een beetje skeptisch, maar man wat typt dit goed)
2 x logitech MX master Stone (waarvan 1 2S versie)
Wacom intuos4 medium
iPad Pro 10.5 256Gb
Canon XA-30

Wat je niet ziet:
Een hele bult andere apple zut waaronder de iPhone 7 waarmee de foto gemaakt is.....
En stoffen? :p

Vroeger had ik ook zo'n bureau met allemaal kabels enzo, kon ook alles terug vinden maar een grote stofnest haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Laatst online: 11:20
Jordyz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:02:
[...]

En stoffen? :p

Vroeger had ik ook zo'n bureau met allemaal kabels enzo, kon ook alles terug vinden maar een grote stofnest haha..
Ehh ja, ok, dat is wel een klein probleempje.... Dat is iets meer werk.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 23:08
Toch maar wat upgrades gedaan, ik was het niet van plan maar we weten allemaal hoe dat gaat...

[afbeelding]

[afbeelding]
Prachtige setup! Heb je een linkje naar je wallpaper? :)

[ Voor 3% gewijzigd door brick5492 op 11-08-2017 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:18

[afbeelding]

[afbeelding]
./ besteld een nieuwe muis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• private-karel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 22:36
Hieronder mijn nieuwe werkplek.
Na enkele jaren ook weer bij de tijd gebracht (behalve het behang :D).

Afbeeldingslocatie: https://1drv.ms/i/s!AhbP1BN43U7vnTSkYWsVZoQeNbq3

Afbeeldingslocatie: https://1drv.ms/i/s!AhbP1BN43U7vnTGImk7WazWNlGbd

Wat je op de foto ziet:
- Macbook Pro 15" mid 2017 Space Grey (2.9GHz Core i7, 16GB ram, 512GB SSD) -> the new kid on the block
- Macbook 13" late 2008 Alu Unibody (2.0GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 160GB HDD) -> the grandaddy
- Ipad Air 2 WiFi + Cellular 64GB Space Grey in productRED smart cover
- Magic Mouse 2 voor de 15"
- Mighty Mouse voor de 13"
- Full HD tv als monitor voor de Windows pc onder de bureau
- Yamaha versterker met BOSE boekenplank boxen voor alles wat geluid betreft
- Creative XFi Soundblaster Live voor aansluiting op laptop
- Hyperdrive 7 port hub op de 15"

Zeer tevreden over de nieuwe aanwinst, scheelt dag en nacht met de 13" die wat op zijn einde loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
private-karel schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:26:
Hieronder mijn nieuwe werkplek.
Na enkele jaren ook weer bij de tijd gebracht (behalve het behang :D).

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je op de foto ziet:
- Macbook Pro 15" mid 2017 Space Grey (2.9GHz Core i7, 16GB ram, 512GB SSD) -> the new kid on the block
- Macbook 13" late 2008 Alu Unibody (2.0GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 160GB HDD) -> the grandaddy
- Ipad Air 2 WiFi + Cellular 64GB Space Grey in productRED smart cover
- Magic Mouse 2 voor de 15"
- Mighty Mouse voor de 13"
- Full HD tv als monitor voor de Windows pc onder de bureau
- Yamaha versterker met BOSE boekenplank boxen voor alles wat geluid betreft
- Creative XFi Soundblaster Live voor aansluiting op laptop
- Hyperdrive 7 port hub op de 15"

Zeer tevreden over de nieuwe aanwinst, scheelt dag en nacht met de 13" die wat op zijn einde loopt...
Mooie setup hoor! Alleen dat behang :O
Als dat mijn kamer zou zijn zou dat het eerste zijn wat eraf zou gaan en zoiets zou ik me echt kunnen lopen ergeren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• private-karel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 22:36
Ja dat behang is afschuwelijk, maar ik verhuis binnen 2 weken dus is het nog even op de tanden bijten voor ik mijn hele hebben en houden in een nieuwe kamer mag neerpoten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
brick5492 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:20:
[...]

Prachtige setup! Heb je een linkje naar je wallpaper? :)
Oef, geen idee. De wallpaper zal ergens op unsplash.com staan maar een app verandert elke drie uur mijn wallpaper dus ik kan die zo niet terugvinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Mooie setups hier allemaal. Ik heb gewoon een 2011 Mac Mini met twee 24" Iiyame schermen. Nothing fancy. Wel ook een IPad Pro (1e) met apple pencil :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

-SaveMe- schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:13:
Mooie setups hier allemaal. Ik heb gewoon een 2011 Mac Mini met twee 24" Iiyame schermen. Nothing fancy. Wel ook een IPad Pro (1e) met apple pencil :)
Wat je hebt interesseert niemand hier als er geen plaatjes bij zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Exirion schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:26:
[...]

Wat je hebt interesseert niemand hier als er geen plaatjes bij zitten :P
I know, daarom ook geen plaatjes O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-08 18:12
-SaveMe- schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:31:
[...]

I know, daarom ook geen plaatjes O-)
Offtopic: typisch gevalletje drogreden. Een onjuiste oorzaak – gevolgrelatie

Edit: ik ben trouwens wel benieuwd naar je setup. Ik zoek nog altijd een mooie manier om twee schermen te gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door ChristianBurger op 18-08-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ChristianBurger schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:58:
Edit: ik ben trouwens wel benieuwd naar je setup. Ik zoek nog altijd een mooie manier om twee schermen te gebruiken.
Daar heb je verstelbare dubbele monitorsteunen voor. Kun je ze tegen elkaar aan stellen en soms zelfs onder een bepaalde hoek t.o.v. elkaar.

Kan zelfs met 3 schermen (4 ook, in een rechthoek):

Afbeeldingslocatie: https://en.newstar.eu/_clientfiles/products/NEWSTAR%20PHOTOS%20WEB/750px/NEWSTAR-FPMA-D700D3-1.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Exirion op 18-08-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

ChristianBurger schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:58:
[...]

Offtopic: typisch gevalletje drogreden. Een onjuiste oorzaak – gevolgrelatie

Nou, die is dus gewoon niet mooi, zeker niet om te showen. Gewoon twee monitoren op voet met de mini er midden onder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianBurger
-SaveMe- schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:24:
[...]

Nou, die is dus gewoon niet mooi, zeker niet om te showen. Gewoon twee monitoren op voet met de mini er midden onder...
Ik vind die ook niet echt geweldig.

Wellicht heb je mij wel gewoon op een heel simpel maar strak idee gebracht. Heb wat op internet gekeken en het kan er netjes uitzien.

Idee: http://osxdaily.com/2014/...ual-thunderbolt-displays/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je eenmaal een hangend scherm hebt, wil je nooit meer monitorvoeten op je bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Exirion schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:16:
Als je eenmaal een hangend scherm hebt, wil je nooit meer monitorvoeten op je bureau.
Helemaal mee eens, mijn volgende scherm wordt er ook eentje die ik kan ophangen met een voet! Heb met mijn stage gehad, heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Graag weer ontopic allemaal. Foto's, foto's, foto's!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiter
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-10-2023
bureau

Hierbij die van mij.

MacBook Pro 15" Touch Bar ID 2017 1TB 16GB 2.9Khz
Macbook Pro 15" Retina Mid 2012
Dell Ultrasharp 27"4K Monitor
iPad Pro 10.5 Wifi + 4G 256 GB
Lenovo Windows Laptops (2x)

Of screen
Ipad Air 2 128 GB (2x)
Iphone 7 Plus 128 GB
Iphone 6 Plus 128 GB
Iphone 6 128 GB

[ Voor 7% gewijzigd door superiter op 19-08-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
superiter schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:09:
[afbeelding]

Hierbij die van mij.

MacBook Pro 15" Touch Bar ID 2017 1TB 16GB 2.9Khz
Macbook Pro 15" Retina Mid 2012
Dell Ultrasharp 27"4K Monitor
iPad Pro 10.5 Wifi + 4G 256 GB
Lenovo Windows Laptops (2x)

Of screen
Ipad Air 2 128 GB (2x)
Iphone 7 Plus 128 GB
Iphone 6 Plus 128 GB
Iphone 6 128 GB
Afbeelding staat in beveiligde map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiter
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-10-2023
ChristianBurger schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:05:
[...]

Afbeelding staat in beveiligde map
Zou nu beter moeten zijn. Iets fout gedaan :-(
Pagina: 1 ... 17 ... 24 Laatste

Let op:
  • Ga niet offtopic.
  • Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
  • Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
  • Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
  • Pas op met EXIF (locatie)data in de foto, helaas heeft niet iedereen goede bedoelingen.
  • Lees ook de topicstart voordat je hier post.