Interessante discussie over de loot drops. En volgens mij is het een lastige. Mijn ervaring is als volgt:
Ik heb altijd self found gespeeld. Ik heb het pre loot 2.0 toen tot paragon 20 gebracht en toen was ik het echt zat en heb het spel niet meer aangeraakt tot 3/4 weken voor de release van loot 2.0.
In die 3/4 weken nog naar paragon 65 gelevelled en toen kwam loot 2.0 uit. Ik ben toen in 1 week van 60k naar 120k damage gegaan, heb 3 van mijn 4 tal rasha set items gevonden en een hoop andere bruikbare legendaries. En als self found speler is dat echt een wereld van verschil. Ik merkte nog wel dat ik nog steeds niet sterk genoeg was om monster level 10 of T6 aan te kunnen en dat is nog steeds zo (kan T3 hebben), dus de echt end game gear heb ik nooit kunnen bemachtigen.
Maargoed dat was van korte duur natuurlijk want toen RoS uitkwam was het meeste waardeloos

.
Ik merk nu dat een hoop voorheen low level legendaries een hogere droprate hebben dan de echt goede. Ik heb nog steeds een level 60 tal rasha torso omdat ik de level 70 nog steeds niet gevonden heb na een maand bijna elke dag wel een paar uur spelen. Mijn ervaring is nu ook gemiddeld 1 legendary per rift. Ik farm geen cache's meer want ik heb de ring of royal grandeur en worship gloves en nog 350 keys van het farmen van die items. Hier komt gelijk mijn eerste punt: cache farmen heeft geen nut anders dan keys for rifts farmen als je de gewenste cache only legendaries al hebt. Materials farmen is nuttiger als je je alleen focussed op 1 type. Gelukkig komt hier verandering in en komen bij de volgende patch ook de goeie legendaries uit de cache. Dan heeft het cache farmen weer een extra motivatie iig en is leuk voor de afwisseling van rifts. Ik hoop wel dat ze de Cache difficulty specifiek maken en dat je niet met normal caches end game legendaries kan krijgen.
Waar ik zelf ook erg benieuwd naar was toen het AH dicht ging, was het hele crafting verhaal. Level 60 legendaries waren zo zeldzaam dat het gewoonweg niet te doen was om genoeg fiery brimstones zelf te vinden voor het craften, laat staan dat je een plan vond (pre 2.0 geen enkel plan gevonden).
Nu is het zo dat elke legendary craften kost 2 forgotten souls. Voeg daar RNG en de huidige status van deze plannen aan toe en je hebt toch een flink aantal van deze souls nodig om een enigzins redelijke drop te krijgen. De enige manier waarop je dat kan opvangen volgens mij is genoeg souls laten droppen, en dat gebeurd nu dan ook in de vorm van low level legendaries.
Waar denk ik de balans moet liggen is hoeveel tijd er overheen gaat voor je weer eens een upgrade vind OF een item voor een specifieke build waar je voor aan het farmen bent. Ik ben toen gestopt met diablo 3 spelen voor loot 2.0 omdat het gewoonweg veel te veel tijd koste om verder te komen en ik moest uitvallen naar cota runs voor de beste kans op een legendary, en dat is gewoon niet leuk om te spelen.
Wat wat mij betrefd nog kan verbeteren is hoe ik mijn templar & scoundrel van upgrades kan voozien want als wizard met smartloot zijn die drops erg minimaal

Ook zijn de zelf gecrafte legendaries nooit een vervanging voor diegene die je kan vinden met speciale affixes en dat is toch wel jammer maar ook wel begrijpelijk.
Ik heb overigens vlak voor het AH dicht ging, 1 item gekocht met de intentie hem te gebruiken, en wel voor 4 euro

Een legacy puzzle ring. Die heb ik aan mijn templar gegeven en die spamt nu om de zoveel tijd (maar soms wel op de meest ongunstige momenten

) een extra treasure goblin/seeker/bandit/pygmy. Zit stiekem toch nog te hopen dat die beesten een keer gebuffed worden of een speciale feature krijgen

)
Al met al is mijn ervaring nu dat als wizard je binnen een maand op T3 difficulty zit en dat de echte uitdaging nu is om die endgame gear te vinden.