kwakke01 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 20:33:
[...]
shotgun vind ik zwaar overrated, want als je een beetje fanatiek schiet zit je alsnog continue zonder wrath. ik ben weer teruggegaan naar 3 beams, icm FoH, en dat bevalt me een stuk beter
blesses shield bevalt overigens ook prima; tollo refereerde al naar "pinball wizard" voor de dinosaurussen onde r ons
mijn builds (fire, fury & shield) staan op diabloprobress; waarbij de fire het verst ontwikkeld is qua gear; hier wil ik alleen nog een andy op, en dan de belt BH en de pants ahkan

Ik denk dat je iets verkeerd doet in je build (items, skills of te weinig CDR) als je zonder wrath komt te zitten met een shotgun build. Of je zit op een te hoge moeilijkheidsgraad waardoor het je teveel schoten nodig hebt. Met provoke + shield glare + law kom je eigenlijk niet zonder wrath te zitten.
Vandread schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:30:
[...]
Als je het beter weet houd niemand je tegen om andere tips/builds te geven

Overigens zou 4 seconden mij ook aan me reet roesten als de build verder effectief is, kwestie van timen, pullen en raggen. 99% extreem effectief vs 1 % niet effectief OF 99,9% iets minder dan extreem effectief.... dat is waar het om gaat....
Ik post mijn build toch ook

.
Vier seconden is enorm veel als je midden in een T6 molten pack staat te facetanken. Ik heb 12m toughness zonder Akarat's Champion en moet echt uitkijken met mijn 1.3 downtime. Met AC zit ik op de 25m, dat scheelt nogal, daarnaast kan je tijdens AC 1 keer "doodgaan" waarna je weer full hp bent. Overigens gebruik ik geen Unity truukjes ofzo. Daarnaast kosten je skills zonder AC gewoon teveel wrath waardoor je effectief gezien je tijdens de downtime eigenlijk niet wil aanvallen.
Ik vraag het aan hem

. Shotgun is solo velen malen sneller door de toughness boost waardoor je een SoJ kan gebruiken voor een mega DPS boost. In een party is shotgun ook beter omdat je burst en geen tijd nodig hebt om damage stacks op te bouwen (heb je geen tijd voor in een party).
Grin schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:34:
Laat ik me ook ff mengen in het Crusader verhaal. Het is me duidelijk dat een fire build het sterkste is, ofwel: +% fire damage gear grinden (Cindercoat, Magefist, Andy's, etc). Prima. Vervolgens Fate of the Fell/ Darklight, en dan kan je T5 spelen?
Één issue, ik ben niet zo kapot van cooldown reduction gear. Waarom niet? Daarom niet. Ik speel liever op DPS gear (chc/chd/ias/etc) dan op CDR. Hebben jullie tips voor mijn toekomstige crusader (hij is nu lvl 50...)? Of ontkom ik echt niet aan CDR @ crusader?
Nee, een firebuild is niet het sterkste. Een Holy build met een Fate of the Fell is verreweg het sterkste. Daarna komt fire met een Darklight en dan komt de rest (verwacht met de rest niet T5+ soepel te kunnen spelen)
CDR is DPS op een Crusader. Door mijn CDR gear heb ik bijna altijd Akarat's Champion (1.3s downtime). Wat doet dat? Constante 30%(!) dps boost, 150% armor boost (Prophet rune, verdubbeld toughness) en de Akhan set bonus zorgt ervoor dat je skills 50% minder wrath kosten (= meer dps omdat je kan blijven spammen).
kwakke01 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:06:
[...]
al mijn builds zijn gebaseerd op dam-output, en niet op CDR; ik speel dan ook niet met full ahkan (wel geprobeerd, maar het beviel me niet).
als ik toevallig cdr roll zal ik het er niet afhalen

maar ik focus er absoluut niet op. met bijna 2m dps kill je op t3 snel genoeg, en als ik dan een elitepack tegenkom kan ik altijd akarat nog aan gooien
zie op t3 genoeg andere spelers achter me aanhollen in de rifts, dus blijkbaar stralen mn builds voldoende vertrouwen uit

Op T3 kan je letterlijk met een random combinatie van skills en items spelen en nog steeds de content facerollen, dus dit is niet echt een sterk argument voor CDR loze builds. Als er ergens een random skill selectie dingetje online te vinden is wil ik dat wel bewijzen

. Sheet dps zegt overigens niets.
Ter referentie mijn build:
In-game sheet = 1m (1.3 met AC) met de passieve buff van m'n law
In-game toughness = 12m (25m met AC)
T6 zonder Unity
Crit per beam (3 stuks a 960%): 25m tegen trash (max 75m dus), 35m tegen elites (max 115m dus)
http://eu.battle.net/d3/e...oeitje-2657/hero/41976188
Ik heb echt nog tig plekken waar ik upgrades zoek

.