Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:00
Krullebol.nl schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:22:
hmm, volgens DiabloProgress ga ik al aardig aan de DPS, en toch vind ik farmen T1 nog het fijnst.
Ga iets te makkelijk dood op T2 en hoger en dat duurt me allemaal te lang.
Ben nu al een hele tijd aan het zoeken naar Gyrfalcons, maar gelukkig heb ik een goede Fate of the Fell om de tijd door te komen :>
Ik speel echt al tijden T2 met mijn crusader, ongeveer evenveel damage en vlieg er doorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:37
lolgast schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:35:
[...]

Ik speel echt al tijden T2 met mijn crusader, ongeveer evenveel damage en vlieg er doorheen
Welke Torment je op moet spelen is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur. Lager dan T3 ga ik echter niet meer. Als ik met 1 cluster arrow een elite neerpaf weet ik dat het te makkelijk is. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 16:14
thundermo schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:35:
[...]

Telkens zelf geopend, ipv af en toe andere laten openen?
Iedereen wacht totdat iemand anders ze opent , ik ben niet zo moeilijk :P. Ik moet toch nog een RoRG met str en een betere met int hebben. Dus ga maar hersenloos T2 bounties runnen :D

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:49

KipCurreh

Nightcrawler

randomice schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:39:
[...]

Iedereen wacht totdat iemand anders ze opent , ik ben niet zo moeilijk :P. Ik moet toch nog een RoRG met str en een betere met int hebben. Dus ga maar hersenloos T2 bounties runnen :D
Ach bounties zijn toch ook leuk ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 13:15
randomice schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:39:
[...]

Owh ik heb daar eigenlijk niet zo'n last van. Ik join gewoon public games (niet via rift communities) en vaak is er of al een rift geopend of gaat iemand hem net openen. Anders doe ik het zelf wel. Maar gemiddeld 1 keer per 4 runs open ik hem maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Oh ik zie net dat je geen Whites meer moet gaan hunten om te craften ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 09:04
Maakt het wat uit wie de rift opent ?
Verkleint het je kans op iets anders ?

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:55
Mesomelas schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:41:
Zitten er tussen al de hardwerkende mede tweakers nog mensen die zin/tijd hebben om wat feedback op mijn build te geven? Van de week Paragon level 100 aangetikt een mooi moment om weer eens kritisch te kijken. :+
Het eerste dat ik je zou aanraden is om nog meer te focussen op CHD en CHC, deze zijn nog aan de lage kant.
Is er trouwens een speciale reden dat je 243% extra gold hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Laatst online: 29-09 13:15
KipCurreh schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:48:
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 10:01

Anno

Griefmaker#2862

KipCurreh schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:48:
Eigenlijk wel ;) Je hebt nu de scrap nodig die je krijgt van het salvagen van een white. Maar je hoeft inderdaad niet meer specifieke items te farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij wil Blizzard dat ik alle plans krijg lol :P Gisteravond en vanmorgen in totaal 15 plans gevonden. Had liever wat meer items gehad zodat ik meer souls had :P

Gisteren 2x Danetta's Spite gevonden, en vanmorgen een Balefire Caster. Heb 1 Danetta 15% rerolled voor sock maar nog niets.. En nu blijkt uit mijn berekeningen dat de Balefire Caster effectief een beter wapen wordt lol :P En dan is het verschil met mijn huidige wapen ook nog eens minimaal (+60k DPS oid). Enige bonus is de +12 discipline op de Balefire Caster :P

Unbound Bolt:
DPS: 2669
Dex: 0
CHD: 161%
Life after Kill: 7932
Discipline: +10

Balefire Caster:
DPS: 2638
Dex: 718
CHD: 131%
Life after Kill: 6965
Discipline: +12

Zit hard te twijfelen of het het wel waard is. Minimale DPS increase ten koste van hoeveel souls.. en is de 12 discipline het wel waard. :/

Ook gaat m'n Archery passive dan van +8% DMG naar +5% CHC, en weet niet exact het effect daarvan.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrogun
  • Laatst online: 13:45
Ik kan niet zeggen dat ik erg blij ben geworden sinds patch 2.05
Mijn complete Crusader build is kapot generfed, akkarat cooldown en judgement - resolved, maakt mijn gear met slechts 30% crit chance niet echt meer speelbaar... Ik zal een hoop moeten sleutelen voordat ik weer vloeiend uit de voeten kan.

Dus, mijn wizzie maar weer eens afgestoft. Gister lekker riften op T3 en er vielen behoorlijk wat legs. Na de 4e leg dacht ik... waarom krijg ik alleen maar 2hander meuk. Dat waren 4 verschillende 2handers op rij.
Na alle verhalen over loottables gelezen te hebben, maar een nieuwe game gemaakt, want al die 2handers zit ik niet op te wachten. Vervolgens 3 rifts op rij geen enkele leg, terwijl we met 3 mensen aan het riften waren. Daarna dropten gelukkig nog wel wat legs, maar helaas niks bruikbaars op 2 plans na.

Ik heb in ieder geval goeie hoop dat ik wat betere gear kan scoren op korte termijn met dit event. De aanhouder wint _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:52:
Volgens mij wil Blizzard dat ik alle plans krijg lol :P Gisteravond en vanmorgen in totaal 15 plans gevonden. Had liever wat meer items gehad zodat ik meer souls had :P
Ik merkte het ook al.. stuk of 8 ofzo gisteravond totaal.

Plans delen slots met legendary drops toch? Dan is het niet erg om alle plans eens compleet te hebben :P Verhoogt de kans op legs.
Na alle verhalen over loottables gelezen te hebben, maar een nieuwe game gemaakt
Dan heb je de verhalen over dat het allemaal dikke onzin is gemist :P Een paar 2-handers achter elkaar is gewoon pech. Niet meer, niet minder.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 16-05-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
retlaw schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:17:
[...]
Gisteren weer full monk party gespeeld en dat gaat best lekker!
Gisteren was het duidelijk pants day!
Eerst een 1000storms pants, weer met poison res (net als de chest die ik heb)
Toen bij Kadala in 1 inventory Inna's + hexing pants + Blackthorns.... best bizar, net alsof de kraan ff open stond....

Enige probleem is dat ik m'n huidige sets niet wil opbreken.... dus m'n volledige inna's set heb ik niks aan 1000storms chest+pants maken ook meer kapot dan dat ik ervoor terug krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb extreme pech met Kadala de laatste week. Probeer gloves te gamblen maar denk uit 3000 shards misschien 3 legs... Ik ga er maar vanuit tegenwoordig dat ik gewoon een pack vol rares krijg, een paar keer achter elkaar..

Gisteravond niet veel anders weer. Misschien 800 shards gebruikt en 1x magefist.

[ Voor 45% gewijzigd door Bosmonster op 16-05-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Vandread schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:56:
[...]

Gisteren was het duidelijk pants day!
Eerst een 1000storms pants, weer met poison res (net als de chest die ik heb)
Toen bij Kadala in 1 inventory Inna's + hexing pants + Blackthorns.... best bizar, net alsof de kraan ff open stond....

Enige probleem is dat ik m'n huidige sets niet wil opbreken.... dus m'n volledige inna's set heb ik niks aan 1000storms chest+pants maken ook meer kapot dan dat ik ervoor terug krijg...
Wauw, ik ging gisteren ook voor pants het enige wat ik heb gehad is 3x blackthornes uit 500 bloodsharts.

Jammer van de res.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrogun
  • Laatst online: 13:45
Bosmonster schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:57:
Ik heb extreme pech met Kadala de laatste week. Probeer gloves te gamblen maar denk uit 3000 shards misschien 3 legs... Ik ga er maar vanuit tegenwoordig dat ik gewoon een pack vol rares krijg, een paar keer achter elkaar..

Gisteravond niet veel anders weer. Misschien 800 shards gebruikt en 1x magefist.
Dat is wel een bizar slecht gemiddelde aangezien ze maar 5 per stuk kosten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Raar maar heb zowat hetzelfde probleem als ik gloves of bracers probeer te gamblen...

Als ik chests of pants gamble heb ik per 500 shards laat ons zeggen bij benadering 2-3 legs of set items, terwijl ik voor gloves of bracers nog nix heb gegambled (met meer shards)... |:(

[ Voor 4% gewijzigd door KipCurreh op 16-05-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik doe met je mee, probeer ook een Magefist te gamblen, maar gisteren en vandaag 0 legs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:20

Neelon

FOR PONY!!!

Bosmonster schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:05:
Misschien ligt het niet aan mij, maar aan Kadala en gloves gambling dan..

T&T's zijn al zeldzaam, maar zo wordt het helemaal geen doen..
T&T... }:|

Ik moet ze ook nog zien...

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:18
Anno schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:59:
[...]

Wauw, ik ging gisteren ook voor pants het enige wat ik heb gehad is 3x blackthornes uit 500 bloodsharts.

Jammer van de res.
Heh, gisteren m'n laatste stuk Jade gear (pants) gekregen van Kadala, heerlijk!

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:39
Heeft MF nog invloed op Kadala?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Nee de droprates van Kadala staan buiten MF en diffculty.

@Apsie, Gratz mooie pants

[ Voor 6% gewijzigd door Anno op 16-05-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Gisteren ook weer ff gespeeld (larina) echt super leuk. Wat mooie items gevonden. En wat gekregen van pro monks uit de party _/-\o_

Nu wat meer geluk met rerollen en dan komt het goed. Ik ga maar is op zoek naar info hoe je de perfecte lightning monk speelt. Aangezien ik nog lang geen pro monk ben weet ik soms niet precies wat er allemaal gebeurt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anno schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:59:
[...]

Jammer van de res.
Daarna en daarvoor ook helemaal niets bij Kabala hoor :P

Maar op dat moment ging "the crowd wild" op TS, Thor werd helemaal gek hahaha
M'n alt-monk is nu level 61 dus die kan ik bijna gaan gearen voor 1000 sided strike / fire / TR build, heb al plenty items :)

Nou nog een leuke Andy's vinden ..... die zou qua poison res mooi passen bij m'n 1000storms items.

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 16-05-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:16:
Gisteren ook weer ff gespeeld (larina) echt super leuk. Wat mooie items gevonden. En wat gekregen van pro monks uit de party _/-\o_

Nu wat meer geluk met rerollen en dan komt het goed. Ik ga maar is op zoek naar info hoe je de perfecte lightning monk speelt. Aangezien ik nog lang geen pro monk ben weet ik soms niet precies wat er allemaal gebeurt :p
Zou je een link kunnen plaatsen naar je Battle.Net profiel. Of liever nog deze in je signature opnemen.
Vandread schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:25:
[...]

M'n alt-monk is nu level 61 dus die kan ik bijna gaan gearen voor 1000 sided strike / fire / TR build, heb al plenty items :)

Nou nog een leuke Andy's vinden ..... die zou qua poison res mooi passen bij m'n 1000storms items.
Nice, ik ben benieuwd. Ik heb ook al wat Holy en Fire items in mijn stash voor toekomstige andere builds.

[ Voor 34% gewijzigd door Anno op 16-05-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
Vandread schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:25:
[...]

Met jou vieze geluk komt dat vanzelf wel.. Ongelooflijk, de twee zeldzaamste pants achter elkaar bij Klablala. Een is ok, de tweede erbij maakte mij ook gek. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:56

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo gisteren ook weer gespeeld en een tweede set item gevonden voor jade harvester. Maar ga van de week toch weer eens een pet build proberen met de rain of toads. Ben wel benieuwd of deze nu beter is. Heb inmiddels een MoJ en TnT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 14:41
Ik merk dat T2 rifts goed te doen zijn op mijn WD nu. Maar sommige mobs lijken een stuk gevaarlijker (Exarchs anyone?) dan anderen. Ook heb ik het idee dat ground effects harder doorkomen dan in 2.0.4.

Maar goed een beetje awareness kan geen kwaad. (Is in een party soms lastiger omdat ook je medespelers best veel troep op de vloer kunnen gooien.

Ben mijn WD build nog verder aan het tweaken en aan het hopen op betere gear. Voorlopig nog wat meer souls vinden voor het enchanten van mijn huidige gear en mats voor een nieuwe fleeting strap te maken.

Bij Kadala weet ik nog niet waar ik mijn shards aan uit ga geven (Mojo of gloves (waarbij vooral een T&T gewenst is, huidige gloves vind ik niet heel slecht, alleen een lage CHD roll).

- Mijn zwakste items zijn in mijn ogen op dit moment mijn (rare) ring.
- Min Aughild's set is nog niet super, maar voor nieuwe items moet ik eerst weer mats (zowel speciaal als soul) famern.
- Cain's set kan tzt vervangen worden door iets beters
- Gems kunnen beter.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

_Peter2_ schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:48:
Ik merk dat T2 rifts goed te doen zijn op mijn WD nu. Maar sommige mobs lijken een stuk gevaarlijker (Exarchs anyone?) dan anderen. Ook heb ik het idee dat ground effects harder doorkomen dan in 2.0.4.

Maar goed een beetje awareness kan geen kwaad. (Is in een party soms lastiger omdat ook je medespelers best veel troep op de vloer kunnen gooien.

Ben mijn WD build nog verder aan het tweaken en aan het hopen op betere gear. Voorlopig nog wat meer souls vinden voor het enchanten van mijn huidige gear en mats voor een nieuwe fleeting strap te maken.

Bij Kadala weet ik nog niet waar ik mijn shards aan uit ga geven (Mojo of gloves (waarbij vooral een T&T gewenst is, huidige gloves vind ik niet heel slecht, alleen een lage CHD roll).

- Mijn zwakste items zijn in mijn ogen op dit moment mijn (rare) ring.
- Min Aughild's set is nog niet super, maar voor nieuwe items moet ik eerst weer mats (zowel speciaal als soul) famern.
- Cain's set kan tzt vervangen worden door iets beters
- Gems kunnen beter.
Ground effects zijn bugged, zie deze blue post.

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar sommige mobs lijken een stuk gevaarlijker (Exarchs anyone?) dan anderen
Iets waar ze wat mij betreft wel wat aan mogen doen. Anarchs bijvoorbeeld zijn echt zot qua damage in verhouding tot andere mobs.

Die onbalans is de voornaamste reden waarom ik niet hogere torments ga spelen. Die gaan normaal prima, totdat je een level tegenkomt met die beesten :P

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 16-05-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
Bosmonster schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:00:
[...]

Iets waar ze wat mij betreft wel wat aan mogen doen. Anarchs bijvoorbeeld zijn echt zot qua damage in verhouding tot andere mobs.

Die onbalans is de voornaamste reden waarom ik niet hogere torments ga spelen. Die gaan normaal prima, totdat je een level tegenkomt met die beesten :P
Dat, plus dat ze soms gewoon vanaf offscreen op je duiken met een grote groep. Ik zie ze niet aankomen en dodge werkt er niet op, dus over het algemeen ben ik wel dood als er 5+ van die krengen op mijn arme DH vliegen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
[...]

met deze leg droprate gaat iedereen na deze week T6 facerollen, er moet toch ook nog een beeeeeetje uitdaging in het spel zijn :)

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
Mofkees schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:18:
[...]

met deze leg droprate gaat iedereen na deze week T6 facerollen, er moet toch ook nog een beeeeeetje uitdaging in het spel zijn :)
Niet iedereen. :P

Sommige classes doen T6 zelfs met de beste gear nog niet facerollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi die bevesting van de bugged ground effects.
Monsters die ziek veel dmg doen meoten ze er verder lekker in laten zitten, houd het leuk, blijft opvallen dat ik vaak monks om me heen zie doodvallen :P
Wolf schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:39:
[...]
Met jou vieze geluk komt dat vanzelf wel.. Ongelooflijk, de twee zeldzaamste pants achter elkaar bij Klablala. Een is ok, de tweede erbij maakte mij ook gek. :P
Hehe..... ik kom momenteel om in de items voor nog een monk, verheug me echt op het up en running hebben van een fire/1000ss build.
Mis nog: WKL / FoA / behoorlijke SoJ / Andy's en 1 stormset item....

[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 16-05-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 04:09
Mofkees schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:18:
[...]

Dat vind ik nu echt een verkeerde aanname.
Ik speel d3 voor de fun en zou ook graag verschillende poppetjes EN build willen spelen. Als ik dit moet doen in de huidige droprates dus zonder buff dan kan ik volgend jaar zeggen alles te hebben wat ik wil , laat staan BiS en super rolls.
Iemand die 12u per dag kan spelen kan dit wrs veel sneller maar de buff zorgt er vor dat ik met plezier rag en hoop op leuke drops. Tegenstelling tot de frustratie die ik heb zonder deze buff.

Voor the 1% die tijd heeft en niks anders wil spelen zal het sneller saai worden dat dan weer wel. Maar dan ga je soon lekker ladderen en klaar

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
[quote]Anno schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:26:
[...]

Zou je een link kunnen plaatsen naar je Battle.Net profiel. Of liever nog deze in je signature opnemen.

[...]

Geregeld! Moet hem alleen nog klikbaar maken. Maar dat is nog niet gelukt. Ga ik nog regelen :)

Verder heb ik nog wat items in inventory. Omdat deze nog geen geslaagde reroll hebben, draag ik deze nog niet. Alvast bedankt voor wat tips. Vanavond ben ik zeker weer online. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolf schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:19:
[...]

Niet iedereen. :P

Sommige classes doen T6 zelfs met de beste gear nog niet facerollen.
Idd :P Zolang Dex enkel Dodge geeft is het prut :P

Waarom heb jij eigenlijk Night Stalker en Awareness en niet Cull the Weak? Je gebruikt ook Entangling shot..

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 16-05-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
Angeloonie schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:29:
[...]

Idd :P Zolang Dex enkel Dodge geeft is het prut :P

Waarom heb jij eigenlijk Night Stalker en Awareness en niet Cull the Weak? Je gebruikt ook Entangling shot..
Omdat mijn main damage ability cluster arrow is en die slowt niet. De discipline on crit heb ik nodig om mijn hatred balk aan te kunnen vullen voor nog meer cluster arrows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
[...]

Anarchs bedoelde ik inderdaad.

Had gisteren een combinatie van Anarchs met Executionars en van die Mogu casters die meteor casten. Geen fijn rift level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Peter2_ schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:31:
[...]
Anarchs bedoelde ik inderdaad.

Had gisteren een combinatie van Anarchs met Executionars en van die Mogu casters die meteor casten. Geen fijn rift level.
Mooi toch! Moet het een walk in the park zijn dan?
Heerlijk als het af en toe echt moeilijk is ;)
YouTube: SURPRISE MOTHAFUCKA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:27:
[quote]Anno schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:26:
[...]

[...]

Geregeld! Moet hem alleen nog klikbaar maken. Maar dat is nog niet gelukt. Ga ik nog regelen :)

Verder heb ik nog wat items in inventory. Omdat deze nog geen geslaagde reroll hebben, draag ik deze nog niet. Alvast bedankt voor wat tips. Vanavond ben ik zeker weer online. Zin in!
Al je items kun je nog vervangen door betere. Ik weet niet wat je in je inventory hebt. Zorg in ieder geval voor gelijke secudaire res op je items.

Het beste is lightning res omdat deze standaard op een Thundergod's Vigor zit en je deze ook niet kunt rerollen en hij kan tot 200 rollen.

Op een Thundergod's vigor zit +% lightning damage en is een belangrijk item voor een lightning build. Ik zou als eerste ja bloodsharts op belts focussen bij Kadala.

Verder is er nog een spirit stone 'The Eye of The Storm' die tot +30% lightning damage geeft. Hier zou ik daarna op focusses bij Kadala.

Ondertussen krijg je door spellen vast ook wel andere upgrades.

Eventueel kun je nog gear craften maar aangezien je nog items hebt die je moet rerollen. Betekend dat vast dat je een tekort aan souls hebt. Dus craften is denk ik eerst nog geen optie.

Als je belt en spirit stone hebt. Zou ik focusses op set items bij kadala. Shoulders zijn voor mijn gevoel het makkelijkst te krijgen.

Succes :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anno op 16-05-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandread schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:33:
[...]

Moeilijkheid is ook niet het probleem. De onbalans is het probleem :P Ik heb graag juist alles iets moeilijker, maar dat kan niet doordat het dan door die mobs juist onspeelbaar wordt.

Hierdoor ga je dus maar onder je niveau spelen.

Dus idd, heerlijk dat het wat moeilijker is, maar dit werkt averechts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolf schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:30:
[...]

Omdat mijn main damage ability cluster arrow is en die slowt niet. De discipline on crit heb ik nodig om mijn hatred balk aan te kunnen vullen voor nog meer cluster arrows.
Dan nog kun je toch veel beter Awareness inruilen voor Cull the Weak? Lijkt mij sterk dat je een Rift boss enkel met Cluster Arrows raakt en geen enkele Entangling Shot. 20% extra damage is niet niks, zeker op een rift boss is dat erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
Angeloonie schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:38:
[...]

Dan nog kun je toch veel beter Awareness inruilen voor Cull the Weak? Lijkt mij sterk dat je een Rift boss enkel met Cluster Arrows raakt en geen enkele Entangling Shot. 20% extra damage is niet niks, zeker op een rift boss is dat erg handig.
Dat doe ik omdat damage niet mijn probleem is, toughness wel. :+

Plus dat riftbosses zich niet (lang) laten slowen. ;)
Mijn cluster arrows komen al aan voor zo'n 50m damage dus dan heb ik liever 30% meer toughness.

[ Voor 14% gewijzigd door Blaat op 16-05-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regi
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-08 05:32
Baah kadala haat me. Al tig chantodo sources gehad en wie ray of frost piercing maakt, maar 0 mirror balls.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Vandread schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:33:
[...]

Mee eens hoor, moet op zo'n level een stapje voorzichtiger spelen. Vooral een champ pack Anarchs kan deadly zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 14:11
Wat zijn eigenlijk de leukste items om te gamblen bij kadala.
Uiteraard witching hour, maar die kans schijnt super laag te zijn.

Nog andere opties die net zo interresant zijn maar wel vaker droppen?

Ik krijg sinds die 100% legendary boost best wat legendary's van haar.
Gemiddeld nu 1 op 20/25 zo.

En maakt het nog uit met welke character je rolt voor je kansen?
Witching hour was bijvoorbeeld oorspronkelijk een int based belt in classic.

[ Voor 19% gewijzigd door Sinned123 op 16-05-2014 11:58 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

regi schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:45:
Baah kadala haat me. Al tig chantodo sources gehad en wie ray of frost piercing maakt, maar 0 mirror balls.
I feel your pain

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
ikke met gloves al 3x IK, 2x Raekor's en 2x pride (thorn dmg), die earth quake gloves geeft ze echter niet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Kadala... paar 1000 shards in gestoken voor een Mask of Jeram voordat deze in een rifr dropte, en nu bezig om gloves te gambelen voor een Tasker&Theo... zal me benieuwen hoeveel 1000 shards het nu gaat kosten.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Vergeet niet dat het een extra manier is om legs te krijgen he, niet DE manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

lolgast schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:06:
Vergeet niet dat het een extra manier is om legs te krijgen he, niet DE manier ;)
Ik weet, ik weet. Daarom doe ik bounties en rifts op torment voor extra loot kans, en niet op normal voor snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:37

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mijn Mask of Jeram had ik na gamblen, alleen ongeveer 4000 a 5000 shards gekost.

T&T heb ik nog niet en zit nu inmiddels op een ruime 1000 shards

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:47
Mja... Ik weet het niet. Krijg in solo games heel weinig van haar, maar gisteren in mplayer game ineens bergje set items. Ik heb nog steeds 0 set items uit rifts gevonden en ik speel ze inmiddels op T3 of T2 voor speed runs.

Het is opvallen hoe sterk het verschilt van game tot game, maar als je een goede game hebt blijf dan vooral lekker gambelen zou ik zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 16-05-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Morrar schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:08:
[...]

Mja... Ik weet het niet. Krijg in solo games heel weinig van haar, maar gisteren in mplayer game ineens bergje set items. Ik heb nog steeds 0 set items uit rifts gevonden en ik speel ze inmiddels op T3 of T2 voor speed runs.

Het is opvallen hoe sterk het verschilt van game tot game, maar als je een goede game hebt blijf dan vooral lekker gambelen zou ik zeggen.
Ik wacht nog steeds op die goede game. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:58
Theoretisch (al die drop percentages van een week of 2 geleden kloppen) dan zou een T&T gemiddeld gezien een stuk meer shards kosten dan een MoJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regi
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-08 05:32
Klopt maar soms wel frustrerend. Zelfde in rifts droppen ook nooit set items voor me wizard. Net nog een rift gedaan krijg ik 3 set items voor monk, helaas heb ik geen monk.

Die increased chance op legendaries werkt niet op kadala, is alleen voor drops als je monsters killed

[ Voor 12% gewijzigd door regi op 16-05-2014 12:23 ]

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
ben niet zo'n held in kansberekening, maar met de toevoeging van set-items via Kadala word de kans toch niet groter om te gamblen waar je naar op zoek bent (voor welk slot dan ook, waar nu dus ook set-items naast gaan droppen)

roll legendary gloves > roll gloves uit een pool van X-aantal (welke ook nog niet eens allemaal dezelfde kans hebben om te droppen)

verouderde? lijst van incgamers voor gloves T1-T6

Tasker and Theo Witchdoctor 2.13%

Magefist, Gladiator gaunts & St. Archews zitten allemaal veel hoger op ~21%

[ Voor 12% gewijzigd door Zephyr op 16-05-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Wat ik hier trouwens tussen neus en lippen al van iemand gezien had, maar zelf ook gemerkt:

Ik heb afgelopen woensdag met plezier "misbruik" gemaakt van de T6 level 1 farm en 1000-en shards ingeleverd bij Kadala. Wat mij opviel (ik kreeg echt idioot veel legs) dat het bijna elke keer een andere was. Een loottable van 6 legs per game lijkt mij niet echt aan de orde, want ik heb in ieder geval al 5 verschillende chests gehad en daarbij ook 5 unieke boots. Om mij heen kregen de medespelers totaal andere legs dan ik voor die slots.

Wellicht is er wel een loottable hoor, maar die is zo uitgebreid dat je er in mijn ogen niets van merkt. RNG is RNG. Dat is in ieder geval wat ik geloof tijdens het spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
lolgast schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:33:
Wat ik hier trouwens tussen neus en lippen al van iemand gezien had, maar zelf ook gemerkt:

Ik heb afgelopen woensdag met plezier "misbruik" gemaakt van de T6 level 1 farm en 1000-en shards ingeleverd bij Kadala. Wat mij opviel (ik kreeg echt idioot veel legs) dat het bijna elke keer een andere was. Een loottable van 6 legs per game lijkt mij niet echt aan de orde, want ik heb in ieder geval al 5 verschillende chests gehad en daarbij ook 5 unieke boots. Om mij heen kregen de medespelers totaal andere legs dan ik voor die slots.

Wellicht is er wel een loottable hoor, maar die is zo uitgebreid dat je er in mijn ogen niets van merkt. RNG is RNG. Dat is in ieder geval wat ik geloof tijdens het spelen ;)
ik had gisteren ook iemand die bleef volhouden dat je beter 500 Shards kan sparen en die dan in één keer te spenderen in plaats van elke Rift "batch" van ~50 in te ruilen. Killing speed, geen kistjes openen tussen kills door.. etc..

ik weet niet wat ik daarvan moet denken eerlijkgezegd.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
Zephyr schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:39:
[...]

ik had gisteren ook iemand die bleef volhouden dat je beter 500 Shards kan sparen en die dan in één keer te spenderen in plaats van elke Rift "batch" van ~50 in te ruilen. Killing speed, geen kistjes openen tussen kills door.. etc..

Als je de hele tijd batches van 50 inlevert wordt je vaker teleurgesteld dan bij 1x500. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-09 10:46
Zephyr schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:39:
[...]

Bijgeloof :)

De kans blijft het zelfde per item of je nu 100 items koopt of 25 x 4 items :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
Terence(x) schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:41:
[...]

Bijgeloof :)

De kans blijft het zelfde per item of je nu 100 items koopt of 25 x 4 items :)
kans per item is gelijk, maar kans op een leg per levering is wel anders :) dat kan psychologisch een verschil maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubys
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 18:30

Gisteren wel geluk had bij de gloves. 2x gloves van de vyr set en ook 2x firebird. Wel allemaal geen upgrade. Gelukkig dropte er ook nog vyr gloves waar ik wel iets aan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-09 10:46
Mofkees schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:44:
[...]

kans per item is gelijk, maar kans op een leg per levering is wel anders :) dat kan psychologisch een verschil maken :D
Tja dat werkt misschien voor mensen die niet snappen dat 100 en 4x 25 nog steeds het zelfde resultaat zal geven :P

Voor mij werkt dat in ieder geval niet, ik ben nu al tijden bezig om te gamblen voor en Gyrfalcon's foot maar nog geen geluk ermee, gisteren kreeg een guildie ze 3rde als drop, heb me wel ff moet inhouden toen ie em ff postte als 'Gyrfalcons Souls' in chat.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lolgast schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:33:

Loottable is ook een onzinverhaal.

Het grappige is dat dit soort dingen door users worden bedacht die zelf blijkbaar geen development achtergrond hebben, want vanuit development perspectief slaat het natuurlijk ook nergens op.

Waarom zou je een loottable maken bij een nieuwe game? Het is veel eenvoudiger, flexibeler en schaalbaarder om gewoon een algehele lootservice te hebben ipv een premade table per game. Die laatste zou alleen maar onnodige restricties aanbrengen en onnodig geheugenruimte innemen en processorkracht kosten van de server. Beiden zijn bij een online game zeer waardevol en dat ga je niet weggooien aan dat soort fratsen.

Wat dat betreft is het net als met religie. Iets dat je zelf, door beperkte kennis, niet kunt verklaren, wordt dan al snel aan een "hogere macht" of iets anders onwaarschijnlijks toebedeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 16-05-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:33

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Inderdaad in principe is alles toch loot able :) het ligt aan de klemtoon...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
Bosmonster schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:51:
[...]

Het grappige is dat dit soort dingen door users worden bedacht die zelf blijkbaar geen development achtergrond hebben, want vanuit development perspectief slaat het natuurlijk ook nergens op.

Waarom zou je een loottable maken bij een nieuwe game? Het is veel eenvoudiger om gewoon een algehele lootservice te hebben ipv een premade table per game. Die laatste zou alleen maar onnodige restricties aanbrengen en onnodig geheugenruimte innemen en processorkracht kosten. Beiden zijn bij een online game zeer waardevol en dat ga je niet weggooien aan dat soort fratsen.
Misschien heb je gelijk, misschien niet.

Ikzelfs heb twijfels. Ik kan nog steeds moeilijk geloven dat als ik in dezelfde game blijf, en Kadala geeft mij 8x dezelfde legendary helm achter elkaar, dat dat toeval is. Al helemaal als ik plotseling heel vaak een andere soort helm krijg in een andere game. De kans daarop is zo verrekte klein dat ik het hele loottable verhaal niet uit ga sluiten.

En waarom slaat dat verhaal nergens op? In mijn optiek (geen development achtergrond maar wel programmeerkennis) scheelt het juist processorcapaciteit op een server als je @gamestart een selectie maakt uit de te droppen items, waardoor de itemdrops die voorkomen in het spel (en dat zijn er veel) minder CPU kracht vergen. Waarom is dat zo raar vanuit development oogpunt? Qua geheugenruimte denk ik dat je dat overschat. Hoeveel ruimte kost een 80 bij 4 array met 16 karakter strings? Juistem, bijna niks als je je bedenkt dat servers makkelijk 64GB RAM kunnen hebben.

Ik zeg niet dat de loottable theorie klopt, ik zeg alleen maar dat ik een open mind heb hierover. Ik ben overigens niet de enige met de bovenstaande Kadala ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
Terence(x) schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:49:
[...]

Tja dat werkt misschien voor mensen die niet snappen dat 100 en 4x 25 nog steeds het zelfde resultaat zal geven :P

Voor mij werkt dat in ieder geval niet, ik ben nu al tijden bezig om te gamblen voor en Gyrfalcon's foot maar nog geen geluk ermee, gisteren kreeg een guildie ze 3rde als drop, heb me wel ff moet inhouden toen ie em ff postte als 'Gyrfalcons Souls' in chat.... :(
Het eindresultaat is inderdaad gelijk, maar stel dat de 97ste item je T&T zou zij, dan word je in de eerste scenario wel 3x teleurgesteld. Daar heb je dus 25% goeie ervaring en terwijl in het tweede geval 100% :) Onderzoeken wijzen bovendien uit dat negatieve impressies vaak langer blijven hangen.

Dat is het verschil dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolf schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:01:
[...]

En waarom slaat dat verhaal nergens op? In mijn optiek (geen development achtergrond maar wel programmeerkennis) scheelt het juist processorcapaciteit op een server als je @gamestart een selectie maakt uit de te droppen items, waardoor de itemdrops die voorkomen in het spel (en dat zijn er veel) minder CPU kracht vergen. Waarom is dat zo raar vanuit development oogpunt? Qua geheugenruimte denk ik dat je dat overschat. Hoeveel ruimte kost een 80 bij 4 array met 16 karakter strings? Juistem, bijna niks als je je bedenkt dat servers makkelijk 64GB RAM kunnen hebben.
Omdat de game continu waarschijnlijk 1.000.000+ games heeft draaien (ook een singleplayer game is een game). En 1.000.000 x een onnodige (en onnodig gecreeerde) table is een zinloze investering.

Daarnaast kost het kiezen uit een subselectie juist ook meer resources, omdat je dus bij het creeren van een item ook rekening moet houden met die extra table. Die table moet door de service ook eerst weer ingelezen worden etc. Daarmee wordt het genereren van loot ineens een stuk ingewikkelder.

En waarom? God knows :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Bosmonster schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:51:
[...]

Waarom zou je een loottable maken bij een nieuwe game? Het is veel eenvoudiger, flexibeler en schaalbaarder om gewoon een algehele lootservice te hebben ipv een premade table per game. Die laatste zou alleen maar onnodige restricties aanbrengen en onnodig geheugenruimte innemen en processorkracht kosten van de server. Beiden zijn bij een online game zeer waardevol en dat ga je niet weggooien aan dat soort fratsen.

Wat dat betreft is het net als met religie. Iets dat je zelf, door beperkte kennis, niet kunt verklaren, wordt dan al snel aan een "hogere macht" of iets anders onwaarschijnlijks toebedeeld.
Behalve dan dat je toch al zo'n tabel moet maken vanwege tiers in de legendary drop rates en vanwege het smart loot systeem. Afhankelijk van je character class wordt er immers al een voorstelectie gemaakt. Dan kan het best wel interessant zijn om dat in een table te duwen als een spel wordt aangemaakt, want anders zou je die selectie steeds opnieuw moeten maken. Als het maken van de selectie veel CPU kracht vergt, kan het handig zijn deze op te slaan in een cache geheugen.

De discussie is of de selectie een gelimiteerd aantal plekken heeft (bijvoorbeeld 6 legendary gloves of alle legendary gloves). ALS je eenmaal besluit loot tables te implementeren, dan is het vastzetten van de grootte van de selectie natuurlijk behoorlijk efficient.

Kortom, ik zou niet te snel conclusies trekken over wat het handigste is; voor beide scenario's valt wat te zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 16-05-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:09:
[...]

Behalve dan dat je toch al zo'n tabel moet maken vanwege tiers in de legendary drop rates en vanwege het smart loot systeem. Afhankelijk van je character class wordt er immers al een voorstelectie gemaakt.
Dit is een foute aanname. Er hoeft helemaal geen voorselectie gemaakt te worden. Smart loot is ook maar een parameter voor de loot generator.

De lootservice is slim genoeg om ook een factor als smart loot mee te nemen. Die krijgt gewoon de opdracht:

"Genereer item met level X, torment Y, smart loot INT, MF 123%, etc". En geeft netjes een item terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 16-05-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
Bosmonster schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:10:
[...]

Dit is een foute aanname. Er hoeft helemaal geen voorselectie gemaakt te worden.

De lootservice is slim genoeg om ook een factor als smart loot mee te nemen. Die krijgt gewoon de opdracht:

"Genereer item met level X, torment Y, smart loot INT, etc". En geeft netjes een item terug.
Grappig dat wij dingen zeggen in dit trant van "dit zou het ook kunnen zijn" en jij zegt "wat jij zegt is fout". :P

De waarheid is: We weten het allebei niet. Dus laten we ook niet doen alsof dat zo is. Jij hebt tenslotte ook niet meegeholpen aan het ontwikkelen van D3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolf schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:13:
[...]

Grappig dat wij dingen zeggen in dit trant van "dit zou het ook kunnen zijn" en jij zegt "wat jij zegt is fout". :P

De waarheid is: We weten het allebei niet. Dus laten we ook niet doen alsof dat zo is. Jij hebt tenslotte ook niet meegeholpen aan het ontwikkelen van D3.
Ik zeg slechts wat logisch is vanuit ontwikkelperspectief. Het is een foute aanname dat zo'n subselectie nodig is, ongeacht wat het "zou kunnen zijn" :P

En nee, ik weet niet wat de exacte oplossing is die ze hebben gekozen. Maar wat ik wel weet is dat het hele loot table verhaal technisch gezien gewoon nergens op slaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 16-05-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
[...]

Dit is een foute aanname. Er hoeft helemaal geen voorselectie gemaakt te worden. Smart loot is ook maar een parameter voor de loot generator.

"Genereer item met level X, torment Y, smart loot INT, etc". En geeft netjes een item terug.
yep. dit lijkt me ook veel logischer.

Aan de andere kant voor elke RNG heb je een seed. Het is ons natuurlijk niet duidelijk waar de seed vandaan komt. Als dat enigzins met het aanmaken van een gamesessie samenhangt, dat gaat de RNG natuurlijk neigen bepaalde items vaker te laten droppen.

Dat er per slot 5/6 items kunnen vallen is niet juist, uit eigen ervaring en de ervaring van posts hier een paar dagen terug is er gewoon tegen bewijs.

@Wolf, zelfs dat je op die ene avond 8x dezelfe helm hebt, kan dat toch ook gewoon RNG zijn? jusit dat soort gevallen worden besproken. De meer gevarieerde drops op andere avonden worden hier natuurlijk niet gemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mofkees schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:18:
[...]

Aan de andere kant voor elke RNG heb je een seed. Het is ons natuurlijk niet duidelijk waar de seed vandaan komt. Als dat enigzins met het aanmaken van een gamesessie samenhangt, dat gaat de RNG natuurlijk neigen bepaalde items vaker te laten droppen.
Precies. Als er al een verklaring is voor het feit dat je soms dezelfde legendary vaker ziet in 1 game, dan zal het eerder zitten in de seed, dan in een magische loot table.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
[...]

"Genereer item met level X, torment Y, smart loot INT, MF 123%, etc". En geeft netjes een item terug.
Je maakt zelf ook allerlei aannames hier. Wellicht kost het teveel CPU of bandbreedte om iedere keer items te genereren. Het zou dus prima kunnen dat er een tabel met templates voor items wordt gemaakt, die voldoet aan smart loot en aan de vereisten qua item budget (sommige stats wegen immers zwaarder dan anderen). Dus een tabel met items waarvan vaststaat welke properties erop zitten. Als het item dan daadwerkelijk dropt, hoeft er alleen nog maar gerolled te worden hoeveel van de stat er op zit.

Zo'n constructie kan overhead schelen, omdat andere eisen niet meer gechecked hoeven worden tijdens het spelen. Op die manier loopt het spel soepeler en is er alleen wat extra CPU en tijd nodig als je een game maakt (maar dan moet je toch wachten op genereren van de maps etc).

Kortom, er zijn best wat redenen te verzinnen voor tables. Maar feit blijft dat alleen Blizzard onder de motorkap kan kijken. Eigen ervaring is erg slecht als bewijs in deze, al kun je wel uitrekenen dat de kans om 8x hetzelfde item te gokken behoorlijk astronomisch klein is.

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 16-05-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
Bosmonster schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:15:
[...]

Ik zeg slechts wat logisch is vanuit ontwikkelperspectief. Het is een foute aanname dat zo'n subselectie nodig is, ongeacht wat het "zou kunnen zijn" :P

En nee, ik weet niet wat de exacte oplossing is die ze hebben gekozen. Maar wat ik wel weet is dat het hele loot table verhaal technisch gezien gewoon nergens op slaat.
Wie weet is er wel een goede reden voor. We zijn niet betrokken geweest bij de besslissingen die bij Bliz gedaan zijn en alle omstandigheden/factoren die daarbij komen kijken.

Ik heb inderdaad ook gehad dat er in een game drie rifts lang niks dropte en dat het daarna opeens legendaries begon te regenen. Toeval? Waarschijnlijk wel. Dat feit alleen al slaat een deuk in de hele loot tabel theorie.

Ik zeg alleen maar dat we een open mind moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:21:
[...]

Je maakt zelf ook allerlei aannames hier. Wellicht kost het teveel CPU of bandbreedte om iedere keer items te genereren. Het zou dus prima kunnen dat er een tabel met templates voor items wordt gemaakt, dis voldoet aan smart loot en aan de vereisten qua item budget. Dus een tabel met items waarvan vaststaat welke properties erop zitten. Als het item dan daadwerkelijk dropt, hoeft er alleen nog maar gerolled te worden hoeveel van de stat er op zit.

Zo'n constructie kan overhead schelen, omdat andere eisen niet meer gechecked hoeven worden tijdens het spelen. Op die manier loopt het spel soepeler en is er alleen wat extra CPU en tijd nodig als je een game maakt (maar dan moet je toch wachten op genereren van de maps etc).

Kortom, er zijn best wat redenen te verzinnen voor tables. Maar feit blijft dat alleen Blizzard onder de motorkap kan kijken. Eigen ervaring is erg slecht als bewijs in deze, al kun je wel uitrekenen dat de kans om 8x hetzelfde item te gokken behoorlijk astronomisch klein is.
Dan zijn we het eens denk ik dat we het oneens zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NastyNick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 10:18
Ik heb zelfs al 2xeen legplan tweemaal gevonden in één rift. Wel grappig als je ze dan neer flikkert waarna iedereen hem probeert op te pakken :)

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Bosmonster schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:24:
[...]

Dan zijn we het eens denk ik dat we het oneens zijn :P
Nou ja oneens... Laat ik voorop stellen dat ik zelf ook niet meteen overtuigd ben van het hele loot table verhaal.

Ik zie echter wel heel rare reeksen van dezelfde items op Kadala (zelf ook al reeksen van 3-4 gezien). Uiteraard kan dat, maar bij echt pure RNG is het wel heel zeldzaam. Daarnaast kan ik me scenario's voorstellen waarin loot tables wel efficienter zijn dan pure RNG.

Maar ik zou mezelf "agnost" in deze zaak willen noemen, dus ik ben het met niemand eens of oneens strikt gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:37

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zijn er mensen die alle plans al hebben?
Ik moet er nog 1 :) (Unbound bolt)

[ Voor 10% gewijzigd door Mad-Matt op 16-05-2014 13:37 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Mad-Matt schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:36:
Hoe kun je dat zien ? Via een achievement waarschijnlijk. Ik zal vanavond even kijken naar de voortgang van die achievement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad-Matt schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:36:
Ik vraag me af hoe jij dat wil checken. Er zijn zo veel nieuwe plan's bij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Vanavond maar eens flink riften. Moet nog 1 set item en nieuwe necklace.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand voor de Xbox versie een Goldskin armor wat ik eventueel mag misbruiken? 8-)

Ik probeer nog als laatste even die 5mil gold achievement te halen, Goldskin armor zou met z'n 100% extra gold wel helpen hehe..

Ik kan het eventueel kopen/ruilen mocht je dit liever wensen, je zou me er in elk geval een groot plezier mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:58
Wolf schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:23:
[...]

Wie weet is er wel een goede reden voor. We zijn niet betrokken geweest bij de besslissingen die bij Bliz gedaan zijn en alle omstandigheden/factoren die daarbij komen kijken.

Ik heb inderdaad ook gehad dat er in een game drie rifts lang niks dropte en dat het daarna opeens legendaries begon te regenen. Toeval? Waarschijnlijk wel. Dat feit alleen al slaat een deuk in de hele loot tabel theorie.

Ik zeg alleen maar dat we een open mind moeten houden.
Open mind ben ik ook met je eens, zeker bij kadala. Ik geloofde zelf ook niet zoveel van die loottable theorie totdat ik het zelf laatst ook een paar keer had. Was al sinds mijn WD 70 was aant farmen voor thing of the deep. Telkens niets, geen drop, geen geluk met gamblen. Tot er ineens in een Rift er een dropte voor me, met zeer slechte rolls. Ik daarna gamblen bij Kadala en binnen 200 shards had ik er nog 3 bij gegambled tot ik degene vond met de roll die ik nu gebruik.

Het zelfde met andere gambles dat je vaak dezelfde items gambled in een game.

Ik zeg niet dat het klopt, maar zeker bij het gamblen valt het me wel op zo nu en dan dat je echt streaks van item x hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:33

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:54:
Heeft iemand voor de Xbox versie een Goldskin armor wat ik eventueel mag misbruiken? 8-)

Ik probeer nog als laatste even die 5mil gold achievement te halen, Goldskin armor zou met z'n 100% extra gold wel helpen hehe..

Ik kan het eventueel kopen/ruilen mocht je dit liever wensen, je zou me er in elk geval een groot plezier mee doen :)
Ja die heb ik wel;) je mag m lenen hoor! Stuur maar ff een pm met wanneer je online bent...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

retlaw schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:15:
[...]

Ja die heb ik wel;) je mag m lenen hoor! Stuur maar ff een pm met wanneer je online bent...
Super, je hebt een bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een Star of Azkaranth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb er in de guild 1 zien droppen, zéér matige rolls en verwacht dat dat een soul is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nadeel van die Star is dat er standaard geen dmg stat op zit, andere zit vaak al chc standaard op of attack speed.... de kans op een 2xdmg + ele dmg + main stat word dus wel heel erg klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Dus ik krijg eerste 3 uur niks, dan na paar rifts allemaal 2 handed weapons , daar kan mijn WIZ echt veel mee :D

Maar ook in 1 rift net borns en captain crimson's plans gedropped (waarvan die crimson toch interessant kan zijn voor wizard toch?)

Iemand enig idee waar je die essence of the twin seas o.i.d. kan farmen?

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:31
kihon schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:54:
Iemand enig idee waar je die essence of the twin seas o.i.d. kan farmen?
http://www.diablofans.com...-materials-drop-locations

Vooral act 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NastyNick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 10:18
Ik heb echt het idee dat de monk vergeten word daar bij Blizzard. De overige classes heb ik het idee mee dat je serieuze schade doet en dan vooral met de WD natuurlijk ;)

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

NastyNickNL schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:10:
Ik heb echt het idee dat de monk vergeten word daar bij Blizzard. De overige classes heb ik het idee mee dat je serieuze schade doet en dan vooral met de WD natuurlijk ;)
Nee hoor niet vergeten. We moeten alleen wachten tot 2.1.0.

Blue post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Anno schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:11:
[...]

Nee hoor niet vergeten. We moeten alleen wachten tot 2.1.0.

Blue post
Tot dan...alle gear bij elkaar spronkelen en vasthouden! :)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Pagina: 1 ... 35 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: <a href="http://irc.tweakers.net/diablo3">http://irc.tweakers.net/diablo3</a>
Het is eveneens niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

Vidra heeft een TS server opengesteld, gebruik aub je battletag: ts.solidaritygaming.com

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1492578">~~~[PC] Diablo 3 Problemen topic</a>
Voor alle vragen over item prijzen en het ruilen ervan kun je terecht in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1506137">~~~[PC] Diablo 3 Trading topic</a>

Wil je snel geholpen worden met vragen over je build? Post dan je character profile of plaats hem in je signature middels de volgende code: <b>~~~[url="link naar profiel"]Battle.net tag~~~[/url]</b>~~~[/html]