Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Geen idee of ik dit heb, kan nooit heel storend zijn - in mijn geval - aangezien ik momenteel niets negatiefs aan het beeld opmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:40
Heb je 65 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Nee, 55".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino Oostdam
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-08 10:39
Hoi, Wie weet kan iemand mij helpen: Ik heb nog een good old PS3... Blu ray en 3D films gekocht voor mn kleine nichtjes... zitten die boefjes klaar met brilletje op wordt de TV niet herkend als 3D TV. Heb de 55 Inch 8500 4K curved. Ligt het aan mn HDMI kabels of doe ik iets anders fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
55 heeft het volgens mij ook niet dus dat kan dan wel kloppen.. Is het de moeite om te bellen maandag? Kan geen kwaad denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vegetto1983 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:25:
Niks vervangen aan een paneel of moederbord of wat dan ook? Waarom hebben al vier toestellen dit? Of heeft iedereen dit met dit model maar stoort zich er niet aan?
Wat ik begrepen heb of vaker lees is dat de 65 inch schermen er meer last van hebben.
Ik heb op mijn 55hu7500 echt geprobeerd het op te wekken met extreem test materiaal, maar eigenlijk is het dan zo weinig tot nihil.
Bij normaal gebruik is het niet waar te nemen.
Ik ga ervan uit dat het ook een eigenschap is wat deze techniek met zich voort brengt, zoals elke techniek zijn probleempjes heeft, of je nu plasma, led oid hebt.
Ik weet ook niet wat je kijkt ,of zo vaak bekijkt dat je er last van hebt, of zoek je het op en ga jij je er dan aan storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Das een goede, het is wel Als ik zoiets zie blijf ik erna kijken, het is eigenlijk Alleen met voetbal maar dat kijk ik wel met regelmaat, ong een streep in het midden. Rest van de zenders of films of gamen is perfect.
Ik vraag me af of het zin heeft en wat samsung zou kunnen doen, ander scherm denk dat die het ook heeft zou scherm vijf zijn, kunnen het condensatoren zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vegetto1983 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:41:
Das een goede, het is wel Als ik zoiets zie blijf ik erna kijken, het is eigenlijk Alleen met voetbal maar dat kijk ik wel met regelmaat, ong een streep in het midden. Rest van de zenders of films of gamen is perfect.
Ik vraag me af of het zin heeft en wat samsung zou kunnen doen, ander scherm denk dat die het ook heeft zou scherm vijf zijn, kunnen het condensatoren zijn ofzo?
Hoe heb jij je instellingen staan?

Movie / warm2 alle filters en mooimakers uit, ook de eco standen uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Volgens mij wel ja, nog tips daarin dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vegetto1983 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:51:
Nope, daar moet je het mee doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Misschien voorstellen om te ruilen voor een 65F9000, de F9000 die ik heb heeft er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Is een idee ja, ga eerst maandag eens bellen naar samsung kijken wat ze te melden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje ik heb een samsung UE55HU7500 alleen heb op eens geen geluid met kpn interactieve tv ander box geprobeerd ook geen geluid met Xbox One heb wel geluid en tv menu heb ook gewoon geluid weet iemand wat ik fout doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 18:47
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 21:52:
Ik heb een vraagje ik heb een samsung UE55HU7500 alleen heb op eens geen geluid met kpn interactieve tv ander box geprobeerd ook geen geluid met Xbox One heb wel geluid en tv menu heb ook gewoon geluid weet iemand wat ik fout doet?
Heb je een Motorola settopbox, dan moet je bellen met de KPN en zeggen dat je een UHD tv hebt. Ik had dat probleem ook en heb nu een Arcadyan settopbox en probleem is opgelost. Kpn kent dit probleem als je de juiste medewerker aan de lijn hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:20
vegetto1983 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:51:
Tip is; niet zo zeiken en als je niet tevreden bent een ander product kopen. Ongelooflijk dat je een product tot 3x toe terug brengt en omruilt. Just my 2 cents though..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannes85
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-06 09:37
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen last van Banding heb op mijn 65 inch hu7500. Als ik een wit scherm op zet is het mooi egaal wit. Of is dat niet de juiste manier om te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:46
remzor schreef op zondag 25 mei 2014 @ 02:07:
[...]

Tip is; niet zo zeiken en als je niet tevreden bent een ander product kopen. Ongelooflijk dat je een product tot 3x toe terug brengt en omruilt. Just my 2 cents though..
Amen

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 23:08
[...]

Kijk dat is nog is een tip, daar kunnen we wat mee, heel erg bedankt! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
hannes85 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 02:08:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen last van Banding heb op mijn 65 inch hu7500. Als ik een wit scherm op zet is het mooi egaal wit. Of is dat niet de juiste manier om te checken?
Dan zou je het inderdaad moeten zien, je ziet dan donkere verticale strepen in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
hannes85 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 02:08:
Draai deze test maar eens en dan vooral de lichte beelden testfilmpje YouTube: VB/DSE Test for Lcd/Plasma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
ik heb er ook last van en het is echt irritant en als je dan weet dat er schermen zijn die er geen last van hebben zeg ik net zolang ruilen tot je een goede hebt, want voor de rest is het natuurlijk een top scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deffpt schreef op zondag 25 mei 2014 @ 10:25:
[...]
Draai deze test maar eens en dan vooral de lichte beelden testfilmpje YouTube: VB/DSE Test for Lcd/Plasma
Raar dat mijn 55inch er totaal geen problemen mee heeft en versch 65ers wel.
Het is in principe toch hetzelfde scherm en software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannes85
yes, met dat filmpje zie ik het wel maar echt minimaal. Volgens mij zie je dit overigens op elk led scherm in deze mate (heb wat research gedaan).

Anyhow, Ik kom van plasma (P65VT60) en dit is mijn eerste led scherm maar het is niet storend verder voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Gisteren heb ik de Samsung TV UE48H8000 binnen gekregen; hiervoor had ik de UE40C8700.

Samsung decoder SMT-C7140B heb ik met een HDMI 1.4 kabel aangesloten op HDMI1 van mijn H8000-TV

Nu heb ik een probleem met het beeld van mijn decoder op mijn nieuwe TV:
Als ik de decoder opstart, is het beeld even goed (opstart-scherm in 576p), maar als daarna de resolutie verhoogt wordt naar 1080i en/of 1080p krijg ik een "groen"-beeld!
Dit had ik op mijn C8700 niet bij het opstarten (wel af en toe na het kijken van een opname, maar dit was dan maar heel even).

Heb mijn C7140B daarna aangesloten op HDMI 2-3-4, allen hetzelfde resultaat; randapparatuur aangesloten op HDMI 2-3-4 geven wel een correct beeld!

Heb hierna een reset uitgevoerd op zowel mijn C7140B & H8000: geen verbetering! :(

Nu is mijn conclusie, dat dit een BUG moet zijn in de firmware van de C7140B (iets gaat er niet goed met de HDMI-handshake!)...

Voor mij is nu een "tijdelijke oplossing", dat ik met de "Source"-button op de afstandsbediening even naar een ander HDMI-kanaal ga (als de decoder een groen beeld geeft), en dan weer terug naar HDMI 1 (dan blijft het beeld goed), maar dit is natuurlijk verre van ideaal!

Iemand bekend met dit probleem en heeft hij/zij misschien een oplossing?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:00

Trackerfire

BTC HODLER

henklbr schreef op zondag 25 mei 2014 @ 11:53:
Gisteren heb ik de Samsung TV UE48H8000 binnen gekregen; hiervoor had ik de UE40C8700.

Samsung decoder SMT-C7140B heb ik met een HDMI 1.4 kabel aangesloten op HDMI1 van mijn H8000-TV

Als ik de decoder opstart, is het beeld even goed (opstart-scherm in 576p), maar als daarna de resolutie verhoogt wordt naar 1080i en/of 1080p krijg ik een "groen"-beeld!
Dit had ik op mijn C8700 niet bij het opstarten (wel af en toe na het kijken van een opname, maar dit was dan maar heel even).

Heb mijn C7140B daarna aangesloten op HDMI 2-3-4, allen hetzelfde resultaat; randapparatuur aangesloten op HDMI 2-3-4 geven wel een correct beeld!

Heb hierna een reset uitgevoerd op zowel mijn C7140B & H8000: geen verbetering! :(

Nu is mijn conclusie, dat dit een BUG moet zijn in de firmware van de C7140B (iets gaat er niet goed met de HDMI-handshake!)...

Voor mij is nu een "tijdelijke oplossing", dat ik met de "Source"-button op de afstandsbediening even naar een ander HDMI-kanaal ga (als de decoder een groen beeld geeft), en dan weer terug naar HDMI 1 (dan blijft het beeld goed), maar dit is natuurlijk verre van ideaal!

Compleet iets anders, voor hoeveel heb je deze aangeschaft?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Trackerfire schreef op zondag 25 mei 2014 @ 13:52:
[...]

Compleet iets anders, voor hoeveel heb je deze aangeschaft?
€1799, en volgens de leverancier komt er voor dit model nog een cashback-actie van €150

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
[...]

Miss bepaal ik dat lekker zelf of ik een product dat niet goed functioneerd terug breng of niet, we praten hier niet over een paar schoenen. Meld anders lekker niks hier als je alleen maar kritiek gaat uiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

henklbr schreef op zondag 25 mei 2014 @ 15:13:
[...]

€1799, en volgens de leverancier komt er voor dit model nog een cashback-actie van €150
Ah oké, mag ik vragen waarom je voor dit model gegaan bent? Heb zelf namelijk de UE55H8000 aangeschaft voor € 1.899 - 500 cashback = € 1.399. Ruimtegebrek wellicht? Misschien helemaal off topic hoor, maar ben gewoon nieuwsgierig ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Trackerfire schreef op zondag 25 mei 2014 @ 15:18:
[...]

Ah oké, mag ik vragen waarom je voor dit model gegaan bent? Heb zelf namelijk de UE55H8000 aangeschaft voor € 1.899 - 500 cashback = € 1.399. Ruimtegebrek wellicht? Misschien helemaal off topic hoor, maar ben gewoon nieuwsgierig ;)
Dat is correct en tevens zeer juist... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
vegetto1983 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 15:14:
[...]

Miss bepaal ik dat lekker zelf of ik een product dat niet goed functioneerd terug breng of niet, we praten hier niet over een paar schoenen. Meld anders lekker niks hier als je alleen maar kritiek gaat uiten..
Ooh nee hoor, genoeg andere dingen gemeld. Ik uit dus zeker niet alleen kritiek (eigenlijk vrijwel nooit). Het punt is alleen dat je niet elke dag hetzelfde hoeft te herhalen imho. We weten nu dat je twee, drie en viermaal een nieuwe hebt ontvangen en dat jij je stoort aan vertical banding. Ik stoor me er niet zozeer aan, en heb dezelfde TV voor het zelfde geld. Het ligt dus ook aan de persoon zelf in hoeverre die zich eraan stoort. Ik zou als verkoper alleen tegen je hebben gezegd: hier heb je je geld en zoek maar wat anders uit.
Of koop jij ook tot 4 keer achter elkaar hetzelfde pak soep dat je niet lust om die vervolgens steeds terug te brengen met de mededeling dat de soep niet lekker was?

1, 2 misschien 3 keer kan ik begrijpen maar dat je nu zelfs denkt aan een vijfde keer retourneren vind ik vreemd. En ja je mag het zelf bepalen hoor, ik gaf dus alleen mijn mening zoals ik ook al aangaf :> En misschien toch een idee om eens voor andere series te kijken of voor bijvoorbeeld een LG? De concurrentie heeft nu ook allemaal nieuwe modellen in de markt gezet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 12:15
Trackerfire schreef op zondag 25 mei 2014 @ 15:18:
[...]

ah mooi nog een h8000 gebruiker. Hoe heb jij je instellingen staan van je tv? Ik heb oa die van AVforums en rtings gebruikt en daar zetten ze veel settings uit. Ik had niet het idee dat daardoor het beeld beter werd.

Even andere vraag voor de cashback actie.
Welke streepjescode moet je opsturen? Die op de doos geprint staat of de streepjescode die erop geplakt is van het S/N artikelnummer?

[ Voor 13% gewijzigd door marc08 op 25-05-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:13
hannes85 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 11:02:
yes, met dat filmpje zie ik het wel maar echt minimaal. Volgens mij zie je dit overigens op elk led scherm in deze mate (heb wat research gedaan).

Anyhow, Ik kom van plasma (P65VT60) en dit is mijn eerste led scherm maar het is niet storend verder voor mij.
Hoe zijn je bevindingen t.o.v. de vt60.Zelf heb ik de 50VT60 en denk ook over te gaan naar de samsung,wel de hu8500.Hoe is bv. de zwartwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannes85
Kimone,

zwartwaardes vallen mij heel erg mee. Niet zo zwart als de vt60 maar zeker erg goed voor een led scherm. Heel soms wat edge bleeding maar ik moest een keer over naar LED en vond dit een goede deal.

Qua kleuren en details is dit wel echt een stap voorwaards en ook al blijf ik plasma fan, dit scherm komt heel erg in de buurt. De hu8500 met geboden scherm heb ik niet voor gekozen omdat het van de zijkant erg snel een grijze waas laat zien. Ook het ophangen van het scherm wordt er niet mooier op.

Als laatste punt; de software van de Samsung is wel echt heel veel snappier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

marc08 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:51:
[...]

ah mooi nog een h8000 gebruiker. Hoe heb jij je instellingen staan van je tv? Ik heb oa die van AVforums en rtings gebruikt en daar zetten ze veel settings uit. Ik had niet het idee dat daardoor het beeld beter werd.

Even andere vraag voor de cashback actie.
Welke streepjescode moet je opsturen? Die op de doos geprint staat of de streepjescode die erop geplakt is van het S/N artikelnummer?
Ik heb de instellingen inderdaad overgenomen, maar meteen ook weer teruggezet. Bij mij kwam het niet mooier of beter over dan dat het was. Bij films e.d. zorgde het uitzetten van de motion rate zelfs voor haperend beeld. Nu weer terug naar fabriek en top _/-\o_

Cashback moet je inderdaad die erop geplakt is. Rondom knippen en het kartonnetje bijvoegen in de enveloppe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZvC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 13:56

ZvC

henklbr schreef op zondag 25 mei 2014 @ 11:53:

Ik denk niet dat het aan je decoder ligt. Ik heb zelf een tuner van KPN en heb bij mijn ua55H8000 hetzelfde probleem sinds de laatste software update (1122). Hoop dat ze bij Samsung het snel oplossen. Behoorlijk irritant dat groene beeld bij het aanzetten van de tv. :(

Mijn tijdelijke oplossing om in de Smart Hub een App aan en uit te zetten. Daarna is het beeld weer goed.

Blij om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
ZvC schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:41:
[...]

Ik denk niet dat het aan je decoder ligt. Ik heb zelf een tuner van KPN en heb bij mijn ua55H8000 hetzelfde probleem sinds de laatste software update (1122). Hoop dat ze bij Samsung het snel oplossen. Behoorlijk irritant dat groene beeld bij het aanzetten van de tv. :(

Mijn tijdelijke oplossing om in de Smart Hub een App aan en uit te zetten. Daarna is het beeld weer goed.

Blij om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Bedankt voor je reply; zal bovenstaande info doorgeven aan mijn leverancier & aan de support afdeling van Samsung; zou jij de support afdeling van Samsung hier ook over kunnen informeren?

Bij mij zat deze firmware er al in (48" is later uitgekomen in NL dan de 55"!); hoe heb jij deze firmware-update trouwens ontvangen: via de TV zelf, of op een USB-stick geplaatst en deze daarna ingeplugd in de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
remzor schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:42:
[...]

Ooh nee hoor, genoeg andere dingen gemeld. Ik uit dus zeker niet alleen kritiek (eigenlijk vrijwel nooit). Het punt is alleen dat je niet elke dag hetzelfde hoeft te herhalen imho. We weten nu dat je twee, drie en viermaal een nieuwe hebt ontvangen en dat jij je stoort aan vertical banding. Ik stoor me er niet zozeer aan, en heb dezelfde TV voor het zelfde geld. Het ligt dus ook aan de persoon zelf in hoeverre die zich eraan stoort. Ik zou als verkoper alleen tegen je hebben gezegd: hier heb je je geld en zoek maar wat anders uit.
Of koop jij ook tot 4 keer achter elkaar hetzelfde pak soep dat je niet lust om die vervolgens steeds terug te brengen met de mededeling dat de soep niet lekker was?

1, 2 misschien 3 keer kan ik begrijpen maar dat je nu zelfs denkt aan een vijfde keer retourneren vind ik vreemd. En ja je mag het zelf bepalen hoor, ik gaf dus alleen mijn mening zoals ik ook al aangaf :> En misschien toch een idee om eens voor andere series te kijken of voor bijvoorbeeld een LG? De concurrentie heeft nu ook allemaal nieuwe modellen in de markt gezet volgens mij.
Soep? serieus? ik ga niet iets kopen wat ik niet lust nee, maar als ik een TV koop ongeacht of de tv nou 200 euro kost of 3000 euro, dan verwacht ik dat deze goed is. Heeft niks te maken of ik de tv dan wel of niet mooi vind. Een streep hoort niet in een tv. Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken maar de vergelijking die jij maakt is volkomen onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Je bent zeker niet futureproof met zo'n TV. Om te beginnen zal het echt nog heel lang duren voor er echt een behoorlijk aanbod van 4k TV uitzendingen is. De overgang naar 1080i uitzendingen is nog niet eens voltooid, en daarna moeten 1080p uitzendingen nog komen (waar de digitale tuners in de huidige TV's en settopboxen al niet eens geschikt voor zijn). Die 4k TV's hebben dan ook geen 4k tuners aan boord zodat ze niet in staat zijn zelfstandig 4k uitzendingen te ontvangen. Als het er ooit van komt, dan is die 4k TV al lang aan het eind van zijn technische en economische levensduur tegen de tijd dat er echt 4k aanbod is, en nog waarschijnlijker is de TV tegen die tijd al lang ter ziele.

Als je nu een 4k TV koopt ben je net zo 'futureproof' als al die mensen die jaren geleden een zogenaamde HD Ready TV kochten om er vervolgens achter te komen dat dat ding helemaal geen HDTV kon ontvangen omdat er geen digitale tuner in zat, en zelfs 1080i (laat staan 1080p) materiaal niet optimaal kon weergeven omdat de paneelresolutie substantieel lager was dan 1920×1080 pixels.
Klopt dit? Las dit op een forum, zie http://forum.fok.nl/topic/2108724/1/100#140322332

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
TV uitzendingen zelf zijn niet 'future proof' :'), we gaan steeds meer toe naar streaming/on-Demand.
Live TV uitzendingen kijken zal iets zijn wat men enkel nog voor live events doet (voetbal, live shows), de rest van de zooi kun je prima streamen en kijken wanneer het jou uitkomt.

Wel is het natuurlijk zo dat de meeste content nog niet in 4K wordt opgenomen. En tuurlijk heeft dat tijd nodig. Je hebt sowieso wel wat aan je 4K, want door upscaling kan je TV mooiere randen weergeven in het beeld, zeker op enorme schermen (65"+) heeft dat echt wel voordeel.

Future proof ben je natuurlijk nooit met dit soort spul. Over x jaar is er OLED, en weer later heb je opvouwbare of heb je behang waar de TV in zit.. verzin het maar.. ;)

Review van de 55HU8500: reviews: Samsung 55"- curved uhdtv: gebogen blikvanger
Komt er niet super goed vanaf..

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-05-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Laatst online: 18-09 11:02
De review op Tweakers komt er idd niet goed vanaf terwijl andere sites zoals HDTVtest en AVforums juist erg positief zijn over de 55HU8500. Om eerlijk te zijn vertrouw ik meer op de reviews van HDTVtest dan die van Tweakers. Wellicht een fout exemplaar gehad?

[ Voor 0% gewijzigd door Count_B op 26-05-2014 10:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lateralus010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 09:32
Zelf gisteren de Samsung 55"- curved uhdtv geïnstalleerd en gelijk gestart met een filmpje. Moet zeggen dat ik me ook verbaas over bovengenoemde review. Na wat kleine instellingen te hebben aangepast, m.b.t. automatisch contrast waardoor donkere scènes nog zwarter werden, enorm genoten van de TV! Een hele vooruitgang vergeleken met ons +- 10 jaar oude Samsung TV (geen idee welk model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 15:54
Aangezien het in het andere HU7500 topic nog veel over de prijzen gaat en mijn vraag niet alleen betrekking heeft op de HU7500 hier ook maar even een link:

sKoLb in "Samsung UE/48/55/65/HU7500 4K Topic"

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die de opneemfunctie van de TV in combinatie met Caiway al wel aan de praat hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
sKoLb schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:35:
Aangezien het in het andere HU7500 topic nog veel over de prijzen gaat en mijn vraag niet alleen betrekking heeft op de HU7500 hier ook maar even een link:

sKoLb in "Samsung UE/48/55/65/HU7500 4K Topic"

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die de opneemfunctie van de TV in combinatie met Caiway al wel aan de praat hebben gekregen.
Ik heb Caiway en geen problemen met opnemen. Wat gaat er bij jou niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
Hoi ewf2003,

Even wat extra info:
Zoals ook in het andere topic aangegeven is de kabel aangesloten op het Humax kastje, dit kastje vervolgens aan een receiver en vanuit daar een HDMI kabel naar de TV.
Vanuit de TV heb ik de IR-extender aangesloten en werkt inmiddels de samsung remote goed met de humax samen. On TV heb ik daarmee ook werkend gekregen.
Ik heb een USB 3.0 Stick aangesloten en de prestatietest slaagt en geeft aan dat ik moet kunnen opnemen.

Het probleem:
Ik zie nu nergens mogelijkheden om op te kunnen nemen.
- De REC knop op de AB indrukken of ingedrukt houden geeft een rond icoon met streep erdoor rechtsboven.
- Voetbalmodus geeft aan dat elke willekeurige zender geen digitaal signaal is en dus werkt timeshift en opnemen niet.
- In OnTV, de gids etc. zie ik geen opname mogelijkheid, alleen de 'plannen voor kijken' optie waarbij de TV op het gewenste moment 'zapt' naar de gewenste zender.

Hoe heb jij dit ingericht? Gebruik je een CAM module met coax kabel direct in de TV of ook een Humax kastje los eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Opnemen werkt toch alleen met de CAM? Als je een externe tuner gebruikt moet je van daaruit opnemen, en zul je dus evt over moeten stappen op een Humax HD recorder.
Hele HDMI standaard is er o.a. juist op gericht dat je niet zomaar alles kunt opnemen wat via HDMI wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZvC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 13:56

ZvC

henklbr schreef op maandag 26 mei 2014 @ 07:13:
[...]

Bedankt voor je reply; zal bovenstaande info doorgeven aan mijn leverancier & aan de support afdeling van Samsung; zou jij de support afdeling van Samsung hier ook over kunnen informeren?

Bij mij zat deze firmware er al in (48" is later uitgekomen in NL dan de 55"!); hoe heb jij deze firmware-update trouwens ontvangen: via de TV zelf, of op een USB-stick geplaatst en deze daarna ingeplugd in de TV?
Ik heb Samsung net over dit probleem gemaild.

De firmware-update heb ik via de tv binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
CyBeRSPiN schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:34:
Opnemen werkt toch alleen met de CAM? Als je een externe tuner gebruikt moet je van daaruit opnemen, en zul je dus evt over moeten stappen op een Humax HD recorder.
Hele HDMI standaard is er o.a. juist op gericht dat je niet zomaar alles kunt opnemen wat via HDMI wordt aangesloten.
Dat vermoeden kreeg ik inderdaad ook al, vandaar mijn vraag om bevestiging aan ewf2003. Nu heb ik (nog) geen extra zender pakketten en heb ik dus geen smartcard. Klopt het dan dat het voldoende is om de tv met coax aan te sluiten en het Humax kastje er tussenuit te halen? Dan zou de opneem functie van de smart tv ook moeten werken neem ik aan?

Over een paar maanden krijg ik glasvezel via Ciaway in combinatie met een Entone kastje met opneem functionaliteit. Deze wordt aangesloten met een UTP kabel. Stel ik laat de coax kabel dan in de tv aangesloten, klopt het dan dat ik op Source TV gewoon tv kan kijken via de kabel en het On TV platform van de HU7500 daarmee 'samenwerkt' en dat ik via de HDMI source tv kan kijken en opnemen vanaf de Entone? Waarbij je dus de mogelijkheid krijgt om zowel op de TV via coax als op de Entone via UTP zenders op te nemen?

Als die situatie mogelijk is zou ik dus tv kijken via de coax/on TV optie waarbij pauzeren en bufferen mogelijk is.. En zou ik de Entone gaan gebruiken om een andere gewenste zender op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de UE55HU7500 gekocht en thuis met glas aangesloten op de Sonos Playbar. Met de gewone afstandbediening van de TV kan ik het geluid van de Sonos Playbar mee laten lopen maar met de Smart Touch kan ik NIET werken.

Weet iemand een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Wendy en Niels: Dan gebruiken jullie toch de gewone AB? Snap jullie probleem niet? :?
Wat bedoel je met 'glas'? Je bedoelt de (plastic) optical out? Die geeft standaard 100% volume door en reageert niet op de AB, tenzij je de AB/tv zo instelt dat ie volume via de IR-extender doorgeeft aan de Sonos.
De vraag is denk ik of de Smart Remote ook zo in te stellen is dat de IR-extender zn werk doet?

@sKoLb: als Caiway de tv zenders zonder codering levert (ik begreep dat dat voor het basispakket het geval is), dan moet dat gaan werken. Dan heb je de CAM niet nodig en kun je (zenders van het basispakket) opnemen
Dat zou je nu ook al kunnen proberen, of heb je nu geen kabel van Caiway?
Bedenk trouwens dan wel: als je extra zenders buiten het basispakket wilt, dan moet je die dus gaan kijken via de Entone en dan kun je daar niet via On-TV bij.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-05-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
ZvC schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:02:
[...]

Ik heb Samsung net over dit probleem gemaild.

De firmware-update heb ik via de tv binnengehaald.
Op de support-site staat een "nieuw" update bestand met de datum van vandaag... ;)

All OS 1122.3 Upgrade File(USB type) 2014.05.26 ENGELS 987.35 MB
Upgrade File(USB type) Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:18:
Ik heb gisteren de UE55HU7500 gekocht en thuis met glas aangesloten op de Sonos Playbar. Met de gewone afstandbediening van de TV kan ik het geluid van de Sonos Playbar mee laten lopen maar met de Smart Touch kan ik NIET werken.

Weet iemand een oplossing.
Die werkt bij mij ook niet met de Playbar. Die AB herkent ie niet, vrijwel alle andere wel. Geprobeerd hem via de Sonos app toe te voegen maar dat lukt dus niet.
CyBeRSPiN schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:33:
@Wendy en Niels: Dan gebruiken jullie toch de gewone AB? Snap jullie probleem niet? :?
Het 'probleem' is dat je dan dus een tweede AB nodig hebt voor het geluid. Als het met de Smart Touch zou werken kun je daarmee alles (source selecteren, zappen, volume regelen, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 18:20
remzor schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:58:
[...]

Die werkt bij mij ook niet met de Playbar. Die AB herkent ie niet, vrijwel alle andere wel. Geprobeerd hem via de Sonos app toe te voegen maar dat lukt dus niet.

[...]

Het 'probleem' is dat je dan dus een tweede AB nodig hebt voor het geluid. Als het met de Smart Touch zou werken kun je daarmee alles (source selecteren, zappen, volume regelen, etc.).
De reden dat de Smart Touch remote niet werkt is omdat die via Bluetooth radiosignalen communiceert terwijl de Sonos ''geleerd'' wordt om IR signalen van de normale afstandsbediening te gebruiken bij volume regeling. Easy as that! 8)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
in welke instelling kan ik op een gegeven moment hdmi-zwartniveau op een andere instelling zetten.
Ik kan namelijk in geen enkel beeldmodus het hdmi-zwartniveau wijzigen, krijg alleen maar "Deze functie is niet beschikbaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
sKoLb schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:25:
Hoi ewf2003,

Even wat extra info:
Zoals ook in het andere topic aangegeven is de kabel aangesloten op het Humax kastje, dit kastje vervolgens aan een receiver en vanuit daar een HDMI kabel naar de TV.
Vanuit de TV heb ik de IR-extender aangesloten en werkt inmiddels de samsung remote goed met de humax samen. On TV heb ik daarmee ook werkend gekregen.
Ik heb een USB 3.0 Stick aangesloten en de prestatietest slaagt en geeft aan dat ik moet kunnen opnemen.

Het probleem:
Ik zie nu nergens mogelijkheden om op te kunnen nemen.
- De REC knop op de AB indrukken of ingedrukt houden geeft een rond icoon met streep erdoor rechtsboven.
- Voetbalmodus geeft aan dat elke willekeurige zender geen digitaal signaal is en dus werkt timeshift en opnemen niet.
- In OnTV, de gids etc. zie ik geen opname mogelijkheid, alleen de 'plannen voor kijken' optie waarbij de TV op het gewenste moment 'zapt' naar de gewenste zender.

Hoe heb jij dit ingericht? Gebruik je een CAM module met coax kabel direct in de TV of ook een Humax kastje los eraan?
Ik heb een cam module geplaatst en ik gebruikt de Entone decoder voor tv via glasvezel. Verder heb ik een harde shijf aangesloten. Ik heb de optie om op te nemen inderdaad door de cam module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannes85
ewf2003, ik kan je geen prive bericht sturen. Zou je mij eens kunnen contacteren? Ik ben erg benieuwd naar de mate van banding die je waar neemt.

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
Ik merkte gisteren met een Roland Garros tennis wedstrijd dat mijn HU7500 nog wat last heeft van haperingen (vooral te zien in de tennisbal). Motion Plus staat op Standaard, deze had ik eerst op custom settings zoals op deze site gemeld staat: http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55hu7500-201405083761.htm maar daardoor haperde de Youtube video die eerder in dit topic vermeld stond (voor het vinden van vertical banding) enorm.

Standaard lijkt de beste setting, maar toch stoort het mij nog. Heeft iemand hier al een ideale combinatie van instellingen gevonden om haperingen (judder?) niet waar te nemen?

Hebben jullie LED Clear motion bijvoorbeeld aan of uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-03-2020
Ik had die haperingen zaterdag bij voetbal, ik heb geen haperingen bij tennis, ik heb wat geprobeerd en inderdaad Motion plus ook op standaard gezet dat leek de beste keuze, ik ben best wel een beetje teleurgesteld, en ben nieuwsgierig of de H8000 en de H7000 deze haperingen ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
al met al is het gewoon een matige tv, Samsung wilde gewoon snel een 4k tv op de markt brengen voor het WK. ik lees overall negatieve reacties en het worden er steeds meer, het ergste is in vergelijking met bijv Sony (japans) dat bij Samsung zulke mankementen gewoon de fabriek Mogen verlaten en ze het maar voor lief nemen, bij japanse merken zou dit niet eens de fabriek Mogen verlaten.

Ik heb het al vaker gemeld en kritiek gehad hier dat ik het gemeld heb maar na 4 toestellen ga ik voor een ander merk tv. just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
ja ik begrijp je kritiek die van anderen komt, ik wil wel toevoegen dat het bij mij eigenlijk is met uitgezoemde beelden in 1080i via UPC ingezoemde snelle beelden doen het goed, de beeldkwaliteit is bij 1080i afhankelijk van de zenders( ned 1 is bij mij vaak de minste van alle beschikbare HD zenders ) ronduit geweldig, dus tennis geen probleem, wellicht met opdates dat er verbeteringen komen. Ik had hiervoor ook een Samsung D6530 gekalibreerd met een mooi beeld maar dit is toch een stuk mooier, alleen de snelle uitgezoemde voetbal beelden hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Ik heb de UE55H8000 en ook last van haperingen als motion flow uitstaat. Op zich logisch (denk ik) want het zit er niet voor niks op. Als hij bij mij op standaard of vloeiend staat, alles keurig in orde ;-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
sKoLb schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:48:
Ik merkte gisteren met een Roland Garros tennis wedstrijd dat mijn HU7500 nog wat last heeft van haperingen (vooral te zien in de tennisbal). Motion Plus staat op Standaard, deze had ik eerst op custom settings zoals op deze site gemeld staat: http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55hu7500-201405083761.htm maar daardoor haperde de Youtube video die eerder in dit topic vermeld stond (voor het vinden van vertical banding) enorm.

Standaard lijkt de beste setting, maar toch stoort het mij nog. Heeft iemand hier al een ideale combinatie van instellingen gevonden om haperingen (judder?) niet waar te nemen?

Hebben jullie LED Clear motion bijvoorbeeld aan of uit staan?
Kan je dat filmen?
Ben wel benieuwd. Twee dagen tennis zitten kijken, maar me nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
nee heb met tennis ook geen problemen, ik tennis zelf en de bal blijft zichtbaar goed

[ Voor 5% gewijzigd door alexanderjcs op 28-05-2014 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
Kunnen jullie wat instellingen delen die hiermee te maken kunnen hebben zodat ik dit vanavond kan vergelijken? En gebruiken jullie de TV tuner of een apart kastje voor het weergeven van de tv beelden?

Gek genoeg heb ik zaterdag bij het voetballen er weer niets van gemerkt.. Bij tennis zie ik de bal niet vloeiend over het veld verplaatsen, tevens lijkt deze door de snelheid wat doorzichtig/wazig ipv vol geel. Dit laatste heb ik overigens ook met een voetbal en zag ik ook al op mijn vorige 32" Samsung tv uit 2010.

[ Voor 10% gewijzigd door sKoLb op 27-05-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:58
Ben ook benieuwd naar de instellingen van anderen. Ik heb gisteren ook af en toe een hapering gezien bij tennis maar heb alle beeldverbeteraars uit gezet behalve smart led.

Zal motion flow hier uitkomst bieden?
Gaat om de 55hu7500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
Ja gaat om de Motion Flow instellingen, bij mij was vloeiend minder goed dan de standaard instelling bij voetbal, en zo heeft iedereen weer wat andere instellingen, blijft interessant om te lezen wie wat heeft wat kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:23
Even mijn instellingen waarmee ik zonder problemen zowel nu tennis kijk als de afgelopen weken voetbal;
Beeldmodus; Film
Achtergrond; 14
Contrast; 85
Helderheid; 47
Scherpte; 5
Kleur; 50
Tint; 50/50

Beeldformaat; 16:9

Geavanceerde instellingen
Dynamisch contrast; Uit
Zwarttinten; Uit
Huidkleur; 0
RGB-modus; Uit
Kleurruimte; Eigen
Gamma; +1

Beeldopties
Kleurtint; Warm2
Clean Digital View; Uit
MPEG-ruisfilter; Uit
HDMI zwartniveau; Laag
Motion Plus; Standaard
Smart LED: Laag

Aangesloten is een UPC Horizon Mediabox.

Eerder heb ik hier al neergezet dat ik mijn PS4 op HDMI 2 heb aangesloten en een game als Fifa 14 niet lekker soepel leek te spelen zoals voorheen op mijn oude Philips tv. Door de HDMI 2 kanaal PC te noemen speelt bijvoorbeeld Fifa 14 online op de PS4 weer zoals vanouds!
Daarnaast vandaag Watch Dogs mogen aanzetten en dat ziet er ook schitterend uit.

Op dit moment loopt er nog wel contact met de winkel omdat ik soms geluidsproblemen ervaar bij het aanzetten van de Tv. De Tv een keer aan en uit zetten verhelpt het probleem maar ideaal is het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tapalla
  • Laatst online: 04-02-2024
@AlexSaxoMusic
Ik heb nagenoeg zelfde instellingen. Behalve bij beeldopties verander ik nog wel eens van instellingen om te testen.

Ook voetbal en tennis als referentie gebruikt. Voor beeldopties heb ik nu als verschil:
clean digital view: aan
motion plus: uit
Ik merkte laatst met een tv serie met Motion plus: standaard, er wat blurring onstond. Daarom nu uit.Het blijft testen en proberen. Met huidige instellingen trouwens goede kijkervaring bij voetbal/tennis uitzending.

Ook i.c.m. UPC Horizon Mediabox.

[ Voor 8% gewijzigd door Tapalla op 27-05-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
ja bedankt AlexSaxoMusic ik heb deze instellingen ook en direct met de beste antenne kabel en Ci+ module aangesloten, zou de ci+ module de zwakke plek kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
AlexSaxoMusic schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:31:
Eerder heb ik hier al neergezet dat ik mijn PS4 op HDMI 2 heb aangesloten en een game als Fifa 14 niet lekker soepel leek te spelen zoals voorheen op mijn oude Philips tv. Door de HDMI 2 kanaal PC te noemen speelt bijvoorbeeld Fifa 14 online op de PS4 weer zoals vanouds!
Daarnaast vandaag Watch Dogs mogen aanzetten en dat ziet er ook schitterend uit.
Je schrijft: Door HDMI-kanaal PC te noemen -> hoe heb je dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:23
henklbr schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:01:
[...]

Je schrijft: Door HDMI-kanaal PC te noemen -> hoe heb je dit gedaan?
Hele goede vraag! Toen ook liggen pielen tot ik in eens de optie te zien kreeg. Hiervoor moet ik dus even de Tv voor mijn neus hebben maar heb daarvoor op dit moment geen tijd. Kon toen ook niets op internet vinden maar misschien weet iemand het direct op dit forum te melden.
In elk geval heb ik toen op Source geklikt waarna ik op een andere toets heb geklikt waardoor deze naamswijzigingen optie tevoorschijn kwam. Gebruik hiervoor de "ouderwetse" meegeleverde afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:15
AlexSaxoMusic schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:06:
[...]

Hele goede vraag! Toen ook liggen pielen tot ik in eens de optie te zien kreeg. Hiervoor moet ik dus even de Tv voor mijn neus hebben maar heb daarvoor op dit moment geen tijd. Kon toen ook niets op internet vinden maar misschien weet iemand het direct op dit forum te melden.
In elk geval heb ik toen op Source geklikt waarna ik op een andere toets heb geklikt waardoor deze naamswijzigingen optie tevoorschijn kwam. Gebruik hiervoor de "ouderwetse" meegeleverde afstandsbediening.
Kan ook met de smart afstandsbediening:

Source indrukken ---> dan naar de uitgang die je wilt hernoemen --> enter ingedrukt houden op je afstandsbediening.....na enkele secondes krijg je een menu te zien waar je de naam kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nu we toch bezig zijn: eigen naam kan niet, of toch?
PS4 ipv Games bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het raar dat ik de warm2 instelling bij movie, teveel geel vind geven waardoor de tone te warm word , en niet reeel lijkt zoals ik zie in het normale leven?
Dit had ik ook met mijn vorige pana plasma.

Ik prefereer warm1 ,want standaard en koel brengen teveel blauw.

Zijn er meer die movie en warm2 teveel van het goede vinden, en een beetje het sepia gevoel ervan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:41:
Is het raar dat ik de warm2 instelling bij movie, teveel geel vind geven waardoor de tone te warm word , en niet reeel lijkt zoals ik zie in het normale leven?
Dit had ik ook met mijn vorige pana plasma.

Ik prefereer warm1 ,want standaard en koel brengen teveel blauw.

Zijn er meer die movie en warm2 teveel van het goede vinden, en een beetje het sepia gevoel ervan krijgen?
ik prefereer ook warm1 boven warm2, ik vindt het ook teveel geel, maar het blijft een persoonlijke smaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:58
Zelf ook movie geprobeerd maar vind dat het dan net lijkt of er een waas over het beeld komt. Kijk nu op standaard en dat bevalt me toch beter.
Meer mensen die standaard hanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Had standaard, maar kreeg zwartwaardes niet lekker. Heb nu dynamisch en dan de achtergronverlichting lager gezet (staat op 20 anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
deze antenne kabel vind je niet zo 123 in de winkels wel online zie link:

http://www.hifisupply.nl/...10000023&aid=2224&lang=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Lol! Goed bedoeld hoor, maar heeft geen enkele zin zo'n kabel.. Want achter je doosje in de meterkast gaat ie gewoon als groene, enkel afgeschermde kabel verder richting wijkkast. Aan een Hirschmann kabelkeur kabel van 11 euro heb je echt genoeg.. http://www.allekabels.nl/...053182/antenne-kabel.html Maar je moet niet voor minder dan dat gaan en zeker geen plaatic connectors gebruiken..

En met digitale tv merk je vanzelf als er iets niet klopt: blokjes in beeld, missende zenders.. Zaken als 'ruis', 'sprankeling', 'levendigheid'. Je kunt in je tv menu nagaan of je signaal goed is en of evt. fouten zijn gedetecteerd.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-05-2014 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
ik ben van Hirschman koka 799 naar deze kabel overgestapt, dit geeft bij mij absolute beeldwinst in alle aspecten, van het testbeeld dat er beter uitziet t/m de kleuren die voller zijn, ja zeker kabels maken wel degelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexanderjcs schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 07:43:
ik ben van Hirschman koka 799 naar deze kabel overgestapt, dit geeft bij mij absolute beeldwinst in alle aspecten, van het testbeeld dat er beter uitziet t/m de kleuren die voller zijn, ja zeker kabels maken wel verschil.
Je begrijpt wel dat je tv het aangekomen digitale signaal verwerkt en je kabel niks kan toevoegen in de zin van kleur scherpte ed?
De kabel werkt wel of niet \goed in de vorm van artifacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
Probeer het zelf indien geen verbetering betaal ik de kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexanderjcs schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:19:
Probeer het zelf indien geen verbetering betaal ik de kabel
Ik ben al 30 jaar met kabels in de weer geweest ivm hifi hobby heb er 10 duizenden aan uit gegeven, ben nu weer net terug op aarde ;) Ik begin er niet weer aan ben net genezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
AlexSaxoMusic, ik heb gisteren jouw instellingen uitgeprobeerd en al met al is het een verbetering.
Het doel is behaald: De tennisbal zag er beter uit!

Wel moet ik ook nog wat spelen met de settings. Zo twijfel ik nog over de volgende:

Scherpte; 5
Dit kwam van 20 af en ik vond het er wat wazig uitzien, met deze nieuwe settings mis ik toch wat scherpte met gewoon tv kijken, film vanaf hdd geen problemen mee. Wellicht gewenning.

Kleurtint; Warm2
Net als hierboven aangegeven, ik moet er even aan wennen en ga nog even vergelijken met Warm1

Clean Digital View; Uit
MPEG-ruisfilter; Uit

Deze twee twijfel ik ook nog over, in rustige scènes met egale kleurvlakken zag ik heel duidelijk ruis toen deze uit stonden. Ook heb ik met deze settings meer dan voorheen artifacts om bijvoorbeeld vanuit stilstand bewegende mensen heen. Niet gezien tijdens tennis, wel tijdens een serie op Veronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wampie69
  • Laatst online: 10-12-2020
Goedemorgen,

Hebben jullie hdmi-UHD COLOR aan staan?
En als ik kies beeldmodus toepassen alle bronnen waar gekdndeze dan ook voor de andere beeldmodusen od bedoelen ze ingangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de filmmode maar even gelaten voor wat het is.
Het is te flets, warm en wazig.

Ik heb nu het volgende, compleet anders maar kijk wel lekker.

Picture Mode: standaard

Backlight: 13

Contrast: 84

Brightness: 45

Sharpness: 25

Colour: 50

Tint: G50/R50

Picture Size: Screen Fit

Dynamic Contrast: middel

Black Tone: Donker

Fleh tone : 0

RGB : uit

Gamma: -1

Expert Pattern: Off

Motion Lighting: Off

Colour Tone: Standaard

Digital Clean View: Off

MPEG Noise Filter: Off

Film Mode: Auto2 (If applicable)

Motion Plus: Off

Smart LED: Low

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Heeft hier iemand zijn H8000 al ingesteld naar zijn/haar wens en zoja wat zijn je instellingen? Ben benieuwd of hier grote verschillen tussenzitten. Blijft kwestie van smaak uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
Trackerfire schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:30:
Heeft hier iemand zijn H8000 al ingesteld naar zijn/haar wens en zoja wat zijn je instellingen? Ben benieuwd of hier grote verschillen tussenzitten. Blijft kwestie van smaak uiteraard.
Ik had de instellingen geprobeerd van AvForums en Rtings, maar bij beide settings werd het beeld slechter.
Ik heb ze teruggezet naar Fabriek instellingen en film mode gepakt. Tot nu gaf dat het beste beeld bij mij, maar ik heb gisteren wel twee instellingen aangepast, maar weet zo niet meer welke. Dat moet ik vanavond even checken. Volgens mij de ruisfilter en dynamisch contrast aangepast (maar niet uitgezet).

Hoe heb jij t staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:47:
[...]

Ik ben al 30 jaar met kabels in de weer geweest ivm hifi hobby heb er 10 duizenden aan uit gegeven, ben nu weer net terug op aarde ;) Ik begin er niet weer aan ben net genezen :)
Ja ik ook echter wel in Hi end, en heb het ook verkocht! ik blijf 100% staan wat ik heb geschreven, dus absolute winst in kwaliteit zie link:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

marc08 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:32:
[...]

Ik had de instellingen geprobeerd van AvForums en Rtings, maar bij beide settings werd het beeld slechter.
Ik heb ze teruggezet naar Fabriek instellingen en film mode gepakt. Tot nu gaf dat het beste beeld bij mij, maar ik heb gisteren wel twee instellingen aangepast, maar weet zo niet meer welke. Dat moet ik vanavond even checken. Volgens mij de ruisfilter en dynamisch contrast aangepast (maar niet uitgezet).

Hoe heb jij t staan?
Ik inderdaad ook de settings geprobeerd en gewoon teruggegaan naar fabriek idd film bij films/series en bij normaal tv kijken gebruik ik de standaard optie. Heb jij ook bij filmmodus fiks meer last van backlight bleeding als bij standaard. Bij mij is het op de stand standaard amper tot niet te zijn, bij de filmmodus clouding all over the place :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
alexanderjcs schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:32:
[...]

Ja ik ook echter wel in Hi end, en heb het ook verkocht! ik blijf 100% staan wat ik heb geschreven, dus absolute winst in kwaliteit zie link:

Heb je aandelen van een kabelboer ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Heeft iemand zijn Samsung 55hu7500 al gehad vanuit plattetvdiscounter?

Heb die van mij vorige week dinsdag besteld en nog steeds niks gehoord. Ze hadden gezegd ze vorige week donderdag/vrijdag binnen te krijgen..

Thx,

Gr Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 01:08

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Heeft iemand inmiddels ervaring met het professioneel laten kalibreren van hun scherm?

Heeft een LED scherm last van wear/tear, waardoor het beeld veranderd na verloop van tijd en je opnieuw moet laten kalibreren?

Ben vooralsnog erg tevreden over de standaard instellingen, maar lees links en rechts dat mensen "veel beter" beeld hebben na aanpassingen van de instellingen. Nu ben ik compleet noob op dit gebied en misschien zijn mijn ogen niet de beste, maar elke aanpassing die ik zelf doe lijkt (in mijn ogen) een verslechtering. Om maar te zwijgen van mogelijke impact op vertical banding of andere onwenselijkheden.

Kortom, ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
AlexSaxoMusic schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:31:
Even mijn instellingen waarmee ik zonder problemen zowel nu tennis kijk als de afgelopen weken voetbal;
Beeldmodus; Film
Achtergrond; 14
Contrast; 85
Helderheid; 47
Scherpte; 5
Kleur; 50
Tint; 50/50

Beeldformaat; 16:9

Geavanceerde instellingen
Dynamisch contrast; Uit
Zwarttinten; Uit
Huidkleur; 0
RGB-modus; Uit
Kleurruimte; Eigen
Gamma; +1

Beeldopties
Kleurtint; Warm2
Clean Digital View; Uit
MPEG-ruisfilter; Uit
HDMI zwartniveau; Laag
Motion Plus; Standaard
Smart LED: Laag

Aangesloten is een UPC Horizon Mediabox.

Op dit moment loopt er nog wel contact met de winkel omdat ik soms geluidsproblemen ervaar bij het aanzetten van de Tv. De Tv een keer aan en uit zetten verhelpt het probleem maar ideaal is het natuurlijk niet.
Leuk al die instellingen, ik heb alleen 1 probleem HDMI zwartniveau; Laag staat bij mij op normaal en kan ik niet aanpassen. Lijkt me niet goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
Trackerfire schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:41:
[...]

Ik inderdaad ook de settings geprobeerd en gewoon teruggegaan naar fabriek idd film bij films/series en bij normaal tv kijken gebruik ik de standaard optie. Heb jij ook bij filmmodus fiks meer last van backlight bleeding als bij standaard. Bij mij is het op de stand standaard amper tot niet te zijn, bij de filmmodus clouding all over the place :/
Zal standaard eens nemen met normaal tv kijken, alhoewel ik dat in het begin een raar beeld vond geven en meteen Film mode heb gepakt voor tv kijken.
Clouding is mij eerlijk gezegd nog niet opgevallen, mss ook omdat ik niet goed weet waar ik naar moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, even voor alle duidelijkheid,

Ik denk dat er hier of 4 kampen door elkaar heen posten,
deze met de 7500,8500 serie en degene met een 55 of 65 inch scherm.
Misschien handig om bij de post te vermelden welk scherm er gebruikt word.

Er schijnen nogal verschillen te zijn in deze series en zelfs in schermformaat van dezelfde serie.

Wat mij betreft,

Ik heb de UE55HU7500

Geen last van vertical banding, ook niet met de testmateriaal die aangeboden wordt op YouTube of elders in dit topic.
Gisteren backlight bleading bekeken of ik dat kon ontdekken met donker en zwart beeld, maar ik moest het echt opzoeken en zeer goed kijken dicht op het scherm. (ca 50cm afstand), vanaf de zitplek is niets te zien (3,5 meter)

Ik gebruik hiervoor de volgende settings.

Picture Mode: standaard

Backlight: 13

Contrast: 84

Brightness: 45

Sharpness: 25

Colour: 50

Tint: G50/R50

Picture Size: Screen Fit

Dynamic Contrast: middel

Black Tone: Donker

Flesh tone : 0

RGB : uit

Gamma: -1

Expert Pattern: Off

Motion Lighting: Off

Colour Tone: Standaard

Digital Clean View: Off

MPEG Noise Filter: Off

Film Mode: Auto2 (If applicable)

Motion Plus: Off

Smart LED: Low

Waarom geen moviemode?

In deze moviemode waar veel over gepraat en vooral geadviseerd word,
vind ik het beeld met normale televisie uitzendingen, saai, flets, wazig en te warm.
Ik houd duidelijk van een meer uitgesproken levendige afstelling zoals ik het ook ervaar als ik naar de wereld om mij heen kijk, dat is ook niet warm,flets en wazig.

Ik evenaar bij deze instelling mijn Panasonic 46GT30E plasma, die gewoon iets beter was met tv uitzendingen via de Humax.
Films daarintegen die ik afspeel via de PC bekabeld naar de Denon 4311 doet deze tv weer een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Volgende week wordt mijn 65F9000 professioneel gekalibreerd.
Hiervoor mijn Panasonic ST50 prof. laten kalibreren en het verschil tussen voor en na was behoorlijk.
B.v. Mijn gekalibreerde ST50 had beter beeld dan de Panasonic VT60(topmodel van 1 jaar later) niet gekalibreerd.
Omdat de Panasonic plasma's af fabriek veel beter afgesteld staan dan de Samsungs verwacht ik veel van de kalibratie. Vooral het CMS bij Samsung(zelf gezien bij de HU7500 en F9000) is way off.

Door zelf in te stellen kun je het beeld meer naar zin krijgen, maar zonder aanpassingen(uitgebreide kalibratie) in Colour Space, Gamma, White Balance 2-Point, White Balance 10-Point krijg je het beeld niet zoals het hoort. Neemt niet weg dat zonder kalibratie het beeld ook prima is.

Voor mij is veel geld voor een tv uitgeven en dan niet het beste dmv een kalibratie uit de tv halen, weggegooid geld. Als ik mijn tv niet zou laten kalibreren dan had ik een veel goedkopere tv gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Wat kost dat kalibreren gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Tussen de €125,- en €230,-, afhankelijk van wat(2D/3D/dag/avond) en door wie je het laat doen en of je het thuis of bij het bedrijf zelf laat doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Marcel9970 op 28-05-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 01:08

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Kun je ook een bedrijf aanbevelen Marcel?

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste