Mijn 55HU7500 geeft geen beeld meer, alleen geluid. Ook geen mogelijkheid om source te selecteren. Samsung gaat bellen voor een afspraak met een monteur..
Ik zou geen monteur accepteren, hele tv laten vervangen, mijn samsung monteur vertelde me dat ze dit binnen vier weken na aankoop verplicht zijn.kellhus schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:34:
Mijn 55HU7500 geeft geen beeld meer, alleen geluid. Ook geen mogelijkheid om source te selecteren. Samsung gaat bellen voor een afspraak met een monteur..
Hm, valide punt. Ik klim zelf even de telefoon in, eerdere communicatie heeft mijn vriendin gedaan.
Ik mocht hem ook brengen, maar die moeite moeten zij zelf maken vind ik, risico dat er weer iets beschadigd of iets dergelijks. Maar goed ieder voor zich.
Net ff zitten kijken en inderdaad: de voet loopt iets scheef als je er van bovenaf op kijkt.WilbertvdBroek schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:00:
Heeft iemand hier ook een scheve voet onder z'n tv of heb ik een te kritisch oog?
Vreemd genoeg bekijk ik mijn TV meestal van voren

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 21-05-2014 16:44 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Hier ook hetzelfde niet meer dan 4mm , ik vind het geen probleem want het valt niet op.matthijst schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:36:
[...]
Net ff zitten kijken en inderdaad: de voet loopt iets scheef als je er van bovenaf op kijkt.
[afbeelding]
Niks voor gedaan? Deed het spontaanVerwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:57:
[...]
"RTL XL app doet het nu ook :)" Hoe heb je dit werkend gekregen?
Je hebt gelijk dat je het met tv kijken niet ziet, maar toch vind ik dat het niet hoort bij een tv in deze prijsklasse. Ben benieuwd wat Samsung gaat doen, blijkbaar is het een bekend probleem.matthijst schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:36:
[...]
Net ff zitten kijken en inderdaad: de voet loopt iets scheef als je er van bovenaf op kijkt.
[afbeelding]
En ik denk dat jij het niet hebt bekekenBrad Pitt schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:51:
Geen enkele vertekening nee? Vanaf een hoek kijken naar iets dat gekromd is levert geen enkele vertekening op? Ik denk dat je hier iets niet helemaal goed snapt.
Dat jij het niet kan zien zegt natuurlijk niks over een ander, je hebt wel gelijk, niet iedereen heeft even goede ogen.Op een afstand van 2.70 meter zitten met een tv van 55 inch IS heel dichtbij. De meeste mensen zitten ofwel verder daar vanaf, of hebben een kleinere tv, of beiden. Er zijn ook mensen die zeggen het verschil te kunnen zien op 4 of sterker nog 5 meter. Welnu, respect voor de oogjes. Da's werkelijk bijzonder knap.
K.Blijkbaar?
Het is geen kwestie van mening, maar feiten (je geeft aan: imho).Indien geen plasma of per-pixel-backlighting is een waas om bepaalde content niet heel vreemd imho.
Misschien is het niet vreemd, maar ik denk niet dat ik een bijzonder exemplaar heb en bij mij treed het niet op.
Het verschil is dat er geen onderbouwing wordt gegeven voor de uitspraken over de LG, waar de reviewer over de Samsung niet weet te stoppen.q]En toen kwam de aap uit de mouw
Meneer is vol lof over de LG zonder onderbouwing maar zwart en de kleuren zijn fenomenaal.
Gewoon, omdat het kan
Net zoals anderen vol lof zijn over de UHD's van Samsung. Gewoon, omdat het kan. Verschil is..?
Maar volgens mij komen we hier niet uit, we verschillen van mening.
Ik heb op mijn 55HU7500 een probleem met de Vevo app. Als ik de Vevo app draai, dan kan ik het geluid niet wijzigen. De volumeknoppen op beide afstandsbedieningen werken niet. Heeft iemand ook last van deze probleem? In andere apps zoals Youtube app kan ik het geluid zonder problemen wijzigen. De tv is ook up to date qua software.
Ja, heeft iedereen.
Zo de nieuwe tv weer helemaal geinstalleerd en nu lijkt alles goed te werken, alleen de ci+ kaart van quantis werkt bij deze tv helemaal niet. Geen authorisatie of zoiets dus ik wacht wel tot ik m'n smit kaart heb.
Test film van youtube om de banding te testen gespeeld, alles soepel. Ook de audio naar mn harman kardon gaat nu goed, maar het echte testen moet natuurlijk nog beginnen.
Ik las hier over het probleem van de witte waas bijbv ondertitels, maar dit is heel gemakkelijk uit te schakelen door smart led uit te zetten. Ik heb die op laag gezet aangezien het de zwart waardes aanzienlijk verbeterd.
Test film van youtube om de banding te testen gespeeld, alles soepel. Ook de audio naar mn harman kardon gaat nu goed, maar het echte testen moet natuurlijk nog beginnen.
Ik las hier over het probleem van de witte waas bijbv ondertitels, maar dit is heel gemakkelijk uit te schakelen door smart led uit te zetten. Ik heb die op laag gezet aangezien het de zwart waardes aanzienlijk verbeterd.
Is het dus een software-bug? Gaat Samsung dit binnenkort verhelpen met een update?matthijst schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:35:
Ja, heeft iedereen.
Die prijs van Klein en anderen is opzich mooi, maar niets bijzonders aangezien PlatteTv discounter hem ook voor 2049 eur weg doet ex cashback. Dus wel een mooie prijs maar bijzonder zijn ze niet... vraag me af hoe dat zo komt dat een winkel hem gewoon +- 800 eur goedkoper kan aanbieden dan de concurrent...
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Nog steeds? Platte Tv deed een week terug opeens de prijzen omhoog?
je moet je persoonlijke aanbieding aanklikken dan krijg je een mail met een link en de daarbij behorende dealmatthijst schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:30:
Nog steeds? Platte Tv deed een week terug opeens de prijzen omhoog?
In de review staat het volgende:Splinter Cell schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 00:35:
Samsung UE65HU7500 Review:
http://www.homecinemamaga...7500-hu7500-serie-uhd-tv/
Begrijp ik dit goed en zijn er ook 65hu7500 die géén last hebben van vertical banding? Als dat zo is laat ik de mijne vervangen. Vind het niet storend genoeg om er een ander model voor uit te zoeken, maar als ze de tv kunnen vervangen voor een andere 65hu7500 die hier geen last van heeft is het wel de moeite waard vind ik.Het model dat we getest hebben had namelijk last van ‘vertical banding’. Dit probleem is iets dat we vaker bij lcd led tv’s zien en waar we vaker over lezen, maar de mate waarin het probleem verschijnt verschilt echter per model. [...] Het probleem van vertical banding is dus dat het per paneel verschilt en je dus niet kan zeggen dat alle HU7500-modellen er last van hebben. Dit maakt het lastig en de conclusie is dan ook vaak dat de fabrikant van de betreffende tv het paneel vervangt of een nieuwe tv (hetzelfde model) aanbiedt. Samsung heeft na het terugnemen van de tv in ieder geval bevestigd dat er een backlight-probleem was dat dit veroorzaakte en zou de tv voor een consument direct vervangen. [...] Een korte check van eenzelfde model liet gelukkig ook direct zien dat dit probleem echt specifiek voor het paneel in het reviewexemplaar geldt.
(heb deze vraag ook al als reactie op de review geplaatst)
ik heb de 3e in huis en heeft het ook dus ik zit met mijn handen in het haar wat te doen.. een 4e gaat het zeker ook hebben....
@vegetto1983:
Nouja die review doet anders vermoeden...?
Merk je trouwens verschil tussen de 3 tv's die je hebt gehad? Is het bij de ene beter zichtbaar dan de andere? Of hebben ze allemaal in dezelfde mate last hiervan?
Nouja die review doet anders vermoeden...?
Merk je trouwens verschil tussen de 3 tv's die je hebt gehad? Is het bij de ene beter zichtbaar dan de andere? Of hebben ze allemaal in dezelfde mate last hiervan?
[ Voor 68% gewijzigd door lo3k op 22-05-2014 10:40 ]
mja, wat is de kans, dat ik 1 scherm in huis heb en ze bestellen een nieuwe die heeft het ook, ze bestellen nog een nieuwe die test ik in de winkel en heeft het ook. en ze hadden er al een terug gehad van een ander..
Ah de reviewer geeft antwoord:
zie: http://www.homecinemamaga...ie-uhd-tv/#comment-150086
zie: http://www.homecinemamaga...ie-uhd-tv/#comment-150086
Hmmm... toch maar eens contact opnemen met de winkel dan...Ik was in de veronderstelling dat ik dit duidelijk had uitgelegd, maar blijkbaar is het lastig. Ik zal proberen het beter te verwoorden. Het klopt inderdaad dat dit paneel-specifiek is, dus het kan bij de ene UE65HU7500 wel zichtbaar zijn en de andere niet. Maar, dit geldt voor elke lcd led tv.
Wil de 55hu8500 vandaag gaan kopen.
Mijn tv-meubel is 120 cm breed en de tv ook. Ik kan nergens de maten van de voet van de tv vinden. Wie weet wat deze maten (de breedte van de voet) zijn?
Daarnaast moet ik (ivm verhuizing) nog kiezen voor een digitale tv aanbieder. Wat is gelet op een z'n hoog mogelijke kwaliteit van het beeld een verstandige aanbieder. En is er nog een absolute afrader? (Ik kan geen ziggo kiezen).
Mijn tv-meubel is 120 cm breed en de tv ook. Ik kan nergens de maten van de voet van de tv vinden. Wie weet wat deze maten (de breedte van de voet) zijn?
Daarnaast moet ik (ivm verhuizing) nog kiezen voor een digitale tv aanbieder. Wat is gelet op een z'n hoog mogelijke kwaliteit van het beeld een verstandige aanbieder. En is er nog een absolute afrader? (Ik kan geen ziggo kiezen).
Ik heb de UE55HU7500, het geluid gaat via ARC naar mijn Denon X3000. Afentoe werkt dit alleen niet, dan zet de tv dat het geluid via ARC gaat maar hoor ik niks. Als ik dan de tv aan en uitzet werkt het weer. Meer mensen dit probleem?
http://www.samsung.com/nl...ed-tv/UE55HU8500LXXN-specgruys7 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:02:
Wil de 55hu8500 vandaag gaan kopen.
Helpt dit?
Nee helaas niet. Ik wil alleen de breedte van de voet weten (zonder de TV dus)!!
De diepte (2x) en hoogte verhouding heb ik naast de voet gelegd. Dan kom ik grof weg op 65cm uit. Ga daar maar van uit.gruys7 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:21:
[...]
Nee helaas niet. Ik wil alleen de breedte van de voet weten (zonder de TV dus)!!
[ Voor 5% gewijzigd door Splinter Cell op 22-05-2014 11:26 ]
Ja ik krijg het ook niet aan de praat op mijn harman cardon, heb nu alles via optical lopen.Vaez schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:12:
Ik heb de UE55HU7500, het geluid gaat via ARC naar mijn Denon X3000. Afentoe werkt dit alleen niet, dan zet de tv dat het geluid via ARC gaat maar hoor ik niks. Als ik dan de tv aan en uitzet werkt het weer. Meer mensen dit probleem?
Bij mij werkt het meestal wel, maar afentoe niet. Ik ga het eens bij Samsung navragen.WilbertvdBroek schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:29:
[...]
Ja ik krijg het ook niet aan de praat op mijn harman cardon, heb nu alles via optical lopen.
Update: Met Samsung gesproken via de chat maar de meneer bij de klantenservice wist nou niet echt veel, hij had het nog nooit eerder gezien en vroeg of ik een andere kabel kon proberen. Maar hier ligt het niet aan. Verder had hij geen oplossing.
[ Voor 28% gewijzigd door Vaez op 22-05-2014 14:51 ]
Verwijderd
ik heb even een vraagje he. ik wil graag UHD kijken. ik heb nu paar demo filmpjes gekeken via mijn pc en heb ook paar demo filmpjes op usb gezet van 4k en ik heb zelf via netflix 4k serie aan gezet. maar als ik bij info kijk staat dat de tv 1080p aan zet en niet hoger. weet iemand ook waarom ik mijn pc resolutie niet hoger dan 1920x1080 kan zetten (Full HD) en niet UHD ???? ik heb trouwens samsung UE55HU8500L
Zoals Wilbert al eerder aangaf heb ik ook problemen ervaren omtrent het geluid van de tv. Even aan en uit zetten hielp wel en verder ben ik dan ook ontzettend tevreden met de televisie. Op dit moment heb ik de Tv eens moeten resetten van de winkel samen met mijn UPC Horizon Box. Vandaag dan ook gedaan en eens kijken of dat de geluidsproblemen verhelpt. Ik verwacht van niet, dus dan gaan we even verder kijken.
Echter ben ik door het geluidsincident wel verder gaan speuren op deze tv. Zo zag ik dat al eerder in dit topic het advies was gegeven om je game kanaal (bij mij HDMI 2 met Playstation 4) naar PC te vernoemen. Het blijft objectief aangezien ik geen meetapparatuur heb. Maar het lijkt ontzettend te schelen bij mij qua reactie snelheid of iets dergelijks. In FIFA 14 kan ik een aardig balletje spelen en dit verliep dan ook naar wens op mijn oude Philips 32inch tv. Na de aanschaf van de 55inch HU7500 ging het een stuk slechter! Ik dacht dat het even wennen zou zijn maar de vreemdste zaken gebeurde online. Ik kon gewoon niet meer lekker spelen en het speelde echt anders/stroperig. Nu ik mijn HDMI 2 kanaal naar PC heb vernoemd speel ik in eens weer mijn oude spelletje en loopt het echt prettiger. De reden dat ik dit noem is om eventuele andere mensen hierover te informeren die net als ik een game console aan deze top tv hebben aangesloten.
In elk geval even kijken of het geluidsprobleem is opgelost. Qua beeld ben ik in elk geval ontzettend tevreden! Nu mijn skills bij Fifa 14 ook weer vloeiend verlopen kan ik er weer tegen aan
Echter ben ik door het geluidsincident wel verder gaan speuren op deze tv. Zo zag ik dat al eerder in dit topic het advies was gegeven om je game kanaal (bij mij HDMI 2 met Playstation 4) naar PC te vernoemen. Het blijft objectief aangezien ik geen meetapparatuur heb. Maar het lijkt ontzettend te schelen bij mij qua reactie snelheid of iets dergelijks. In FIFA 14 kan ik een aardig balletje spelen en dit verliep dan ook naar wens op mijn oude Philips 32inch tv. Na de aanschaf van de 55inch HU7500 ging het een stuk slechter! Ik dacht dat het even wennen zou zijn maar de vreemdste zaken gebeurde online. Ik kon gewoon niet meer lekker spelen en het speelde echt anders/stroperig. Nu ik mijn HDMI 2 kanaal naar PC heb vernoemd speel ik in eens weer mijn oude spelletje en loopt het echt prettiger. De reden dat ik dit noem is om eventuele andere mensen hierover te informeren die net als ik een game console aan deze top tv hebben aangesloten.
In elk geval even kijken of het geluidsprobleem is opgelost. Qua beeld ben ik in elk geval ontzettend tevreden! Nu mijn skills bij Fifa 14 ook weer vloeiend verlopen kan ik er weer tegen aan
@ Splinter Cell,
je vraag om welke tv provider: welke plaats woon je, dan kunnen we je eventueel verder helpen in deze.
Kun je trouwens een sateliet-schotel zetten? je tv heeft de mogelijkheid voor bijvoorbeeld Canal Digitaal via je CI+, ik zou dan zeker voor een triple sat gaan, naast de bekende NL kanalen in HD, bijna alle Duitse kanalen eveneens in HD (op de commerciele na dan, is HD+) en als extra: alle BBC zenders in HD, en ook bijvoorbeeld ITN TV4 etc in beste kwaliteit HD die je maar bedenken kunt.
Ik wil deze extra free tv HD zenders voor geen goud meer missen
je vraag om welke tv provider: welke plaats woon je, dan kunnen we je eventueel verder helpen in deze.
Kun je trouwens een sateliet-schotel zetten? je tv heeft de mogelijkheid voor bijvoorbeeld Canal Digitaal via je CI+, ik zou dan zeker voor een triple sat gaan, naast de bekende NL kanalen in HD, bijna alle Duitse kanalen eveneens in HD (op de commerciele na dan, is HD+) en als extra: alle BBC zenders in HD, en ook bijvoorbeeld ITN TV4 etc in beste kwaliteit HD die je maar bedenken kunt.
Alle nieuwe tv's krijgen een adviesprijs van ongeveer 40% winstmarge voor de verkoper.cypress3d schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:24:
Die prijs van Klein en anderen is opzich mooi, maar niets bijzonders aangezien PlatteTv discounter hem ook voor 2049 eur weg doet ex cashback. Dus wel een mooie prijs maar bijzonder zijn ze niet... vraag me af hoe dat zo komt dat een winkel hem gewoon +- 800 eur goedkoper kan aanbieden dan de concurrent...
Echter krijgen ze ook een minimumprijs voor de eerste x-aantal maanden. Verkopers mogen dus bijvoorbeeld niet meer dan 200 euro onder de adviesverkoopprijs zitten.
Verkopers kunnen dit echter omzeilen door een "inruil tv" op de bon te zetten.
Als je dus een tv koopt, staat er hoogstwaarschijnlijk: inruilkorting of inruil tv op.
Eigenlijk lever je niets in, maar dat ziet Samsung niet (en boeit ze eerlijk gezegd ook niet).
De huidige verkopers willen liever minder marge en meer tv's verkopen dan paar jaar geleden.
Afroomprijzen zijn ook niet meer van de huidige tijd, nu op internet alle inkoopprijzen zo goed als bekend zijn.
Volgens mij verward je mij nu met iemand anders. Heb die vraag niet gesteld.dinandus schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:02:
@ Splinter Cell,
Verwijderd
Ook ik heb na een test gedaan te hebben met testpics de vertical banding kunnen waarnemen.lo3k schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:36:
[...]
In de review staat het volgende:
[...]
Begrijp ik dit goed en zijn er ook 65hu7500 die géén last hebben van vertical banding? Als dat zo is laat ik de mijne vervangen. Vind het niet storend genoeg om er een ander model voor uit te zoeken, maar als ze de tv kunnen vervangen voor een andere 65hu7500 die hier geen last van heeft is het wel de moeite waard vind ik.
(heb deze vraag ook al als reactie op de review geplaatst)
wel heel miniem dat wel.
Na wat gerommel, met de instellingen, is dit bijna niet meer waar te nemen.
Wat mij opviel hierbij is dat met meer dynamische instellingen het verergerd, maar met overgenomen calibratie settings dit bijna niet meer waar te nemen is. Dit dan wel met extreem testmateriaal wat het echt opwekt.
Bij normaal tv kijken zal ik het niet kunnen waarnemen.
Wat is jullie ervaring met sd materiaal op de 55hu7500? De meeste zenders zijn tegenwoordig in HD gelukkig maar aangezien homecinema magazine hier over rept in hun reviews ben ik toch benieuwd naar de ervaring van gebruikers.
Ik kijk trouwens het meeste films en series via de mediaplayer in 1080p maar mijn vrouw kijkt ook regelmatig gewoon tv en die moet er tenslotte ook naar kijken.
Ik kijk trouwens het meeste films en series via de mediaplayer in 1080p maar mijn vrouw kijkt ook regelmatig gewoon tv en die moet er tenslotte ook naar kijken.
LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE
Sd materiaal is gewoon om te huilen, ik kijk nu noodgedwongen analoog omdat mijn ci kaart niet werkt maar ik kan het niemand aanraden.
40% winstmarge? Misschien op wandsteunen en HDMI kabels.. Op tv's kom je bij de high end series niet vaal verder dan 20%.. Wat foto klein en kornuiten doen is omzet cq marktaandeel kopen.. Of ze moeten een betere inkoopprijs krijgen vanuit Samsung. Want er zijn maar weinig winkels die een 65HU7500 voor +/- 3000 verkopen..kx22 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:13:
[...]
Alle nieuwe tv's krijgen een adviesprijs van ongeveer 40% winstmarge voor de verkoper.
Echter krijgen ze ook een minimumprijs voor de eerste x-aantal maanden. Verkopers mogen dus bijvoorbeeld niet meer dan 200 euro onder de adviesverkoopprijs zitten.
Verkopers kunnen dit echter omzeilen door een "inruil tv" op de bon te zetten.
Als je dus een tv koopt, staat er hoogstwaarschijnlijk: inruilkorting of inruil tv op.
Eigenlijk lever je niets in, maar dat ziet Samsung niet (en boeit ze eerlijk gezegd ook niet).
De huidige verkopers willen liever minder marge en meer tv's verkopen dan paar jaar geleden.
Afroomprijzen zijn ook niet meer van de huidige tijd, nu op internet alle inkoopprijzen zo goed als bekend zijn.
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Goed om te horenAlexSaxoMusic schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:28:
Volgens Elm0wer ligt de inkoopprijs onder de €2000,-.Schizo007nl schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 23:08:
[...]
40% winstmarge? Misschien op wandsteunen en HDMI kabels.. Op tv's kom je bij de high end series niet vaal verder dan 20%.. Wat foto klein en kornuiten doen is omzet cq marktaandeel kopen.. Of ze moeten een betere inkoopprijs krijgen vanuit Samsung. Want er zijn maar weinig winkels die een 65HU7500 voor +/- 3000 verkopen..
Elm0wer schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:53:
[...]
Dat klopt. En ze vallen allemaal van hun stoel als je zegt dat je hem voor 2099 kunt kopen.. 700 minder!
En toch gaan ze allemaal erin mee uiteindelijk.. marges zijn dus goed genoeg.
Een maat van die bij FotoKlein vandaan komt zegt dat de inkoop ergens onder de 2000 ligt.
Dat ging over de 55HU7500bjorntju schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 23:31:
[...]
Volgens Elm0wer ligt de inkoopprijs onder de €2000,-.
[...]
SD is uiteraard minder mooi dan HD, maar analoog is echt slecht en logisch waarom dat zo is. Digitaal SD is matig, dan moet je er niet dicht op gaan zitten, tja wat wil je ook met maar 576 pixels in de breedte, bijna 7 pixels in het scherm voor 1 pixel in het signaal.. Dan moet er een hoop bijverzonnen wordenWilbertvdBroek schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:49:
Sd materiaal is gewoon om te huilen, ik kijk nu noodgedwongen analoog omdat mijn ci kaart niet werkt maar ik kan het niemand aanraden.
Heb niet het idee dat de HU7500 hier nu zoveel slechter in is dan andere tv's.. Er valt simpelweg weinig aan te redden voor op zo'n groot formaat..
even voor de gebruikers van de h8000 en de HU8500:
Ik ben op zoek naar een muurbeugel en ben benieuwd welke jullie hebben en hoe strak de tv dan aan de muur is komen te hangen. En eventueel tips waar ik op moet letten.
Ik ben op zoek naar een muurbeugel en ben benieuwd welke jullie hebben en hoe strak de tv dan aan de muur is komen te hangen. En eventueel tips waar ik op moet letten.
Vogels Wall 1205/1305 is een prima optie.marc08 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:55:
even voor de gebruikers van de h8000 en de HU8500:
Verwijderd
is er al iemand die met samsung hu8500 of andere samung UHD met zijn pc een hoger resolutie behaald dan 1920x1080 ???
indomikey: als ik me niet vergis zijn er maar weinig GPU's die hdmi2 ondersteunen tbv de 4k resolutie?
Als ik de review van Home Cinema lees valt het me op dat ze backlight op 13 hebben staan i.c.m. black level op laag. Ik zal het vanavond nog eens proberen, maar volgens mij is dat toch een extreem donker beeld? Iemand hier ervaring mee? Ter verduidelijking, ze gebruiken de volgende settings:
Algemeen Geavanceerd Beeldopties
Beeldmodus: Film
Achtergrondverlichting: 13
Contrast: 80
Helderheid: 46
Scherpte: 0
Kleur: 50
Tint: G50/R50 Dynamisch contrast: Uit
Zwarttinten: Uit
Huidkleur: 0
RGB-modus: Uit
Gamma: +1
Bewegingsbelichting: Uit Kleurtint: Warm2
Digital Clean View: Uit
MPEG-ruisfilter: Uit
HDMI-zwartniveau: Laag
Motion Plus: Uit
Smart LED: Laag
Als ik de review van Home Cinema lees valt het me op dat ze backlight op 13 hebben staan i.c.m. black level op laag. Ik zal het vanavond nog eens proberen, maar volgens mij is dat toch een extreem donker beeld? Iemand hier ervaring mee? Ter verduidelijking, ze gebruiken de volgende settings:
Verwijderd
klopt maar de hdmi 2.0 is alleen om 60hz te halen op 4k heb niks met het behalen van de resolutie. ik vind raar dat ik mijn resolutie niet hoger krijg dan 1920x1080 terwijl de tv hoger ondersteunt. is er niemand die dat met zijn tv geprobeerd heb ook ????
kellhus schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:21:
indomikey: als ik me niet vergis zijn er maar weinig GPU's die hdmi2 ondersteunen tbv de 4k resolutie?
Ik heb zelf mijn HTPC aangesloten en die gaat ook maar tot 1980x1020, maar ik ging er vanuit dat dit aan mijn on-board GPU ligt.
Verwijderd
ik ben nu met samsung hier over in gesprek met hun ict afdeling
kellhus schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:58:
Ik heb zelf mijn HTPC aangesloten en die gaat ook maar tot 1980x1020, maar ik ging er vanuit dat dit aan mijn on-board GPU ligt.
Even een vraagje, die HVEC codec ondersteuning is alleen nodig voor streaming materiaal dat zo gecodeerd word toch ? Indien je een pc of mediaplayer eraan hangt die deze codecs ondersteund is er geen probleem als je tv het niet ondersteund toch ?
Enige is dan dat indien dit de standaard word voor gewonen 4k uitzendingen in de toekomst je tv het niet meer afspeelt ?
Enige is dan dat indien dit de standaard word voor gewonen 4k uitzendingen in de toekomst je tv het niet meer afspeelt ?
Dat klopt, het is gewoon een codec. Je tv moet het dus alleen kunnen als de tv het bestand decode. Bij gebruik van een pc/mediaplayer wordt dit gedaan door deze apparatenlom0r schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:25:
Even een vraagje, die HVEC codec ondersteuning is alleen nodig voor streaming materiaal dat zo gecodeerd word toch ? Indien je een pc of mediaplayer eraan hangt die deze codecs ondersteund is er geen probleem als je tv het niet ondersteund toch ?
Ik kan met mijn 2012 retina Macbook Pro in elk geval gewoon 3840x2160 kiezen met HDMI 1.4 kabel (30hz) en zo ook 4k video afspelen (zonder haperingen). Gebruik hiervoor wel RDM (Retina DisplayMenu) want bij de standaard display settings is deze resolutie niet te kiezen volgens mij.
Overigens is op 1920x1080 ook 60hz beschikbaar.
Kogel door de kerk, ik ga toch voor de H7000, ik wacht nog even een paar jaartje met de Ultra TV. Weet iermand toevallig de input lag van de H7000?
Verwijderd
dus jou macbook pro heb je aangesloten op jou samsung tv en je kan je resolutie gewoon hoger zetten dan 1920x1080 in windows ??? welke samsung tv heb jij dan ???
lo3k schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:16:
Ik kan met mijn 2012 retina Macbook Pro in elk geval gewoon 3840x2160 kiezen met HDMI 1.4 kabel (30hz) en zo ook 4k video afspelen (zonder haperingen). Gebruik hiervoor wel RDM (Retina DisplayMenu) want bij de standaard display settings is deze resolutie niet te kiezen volgens mij.
Verwijderd
4k gaming kan al wel met de huidige grafische kaarten, maar dan op 30Hz frequentie.Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:06:
samung ict afdeling zeg dat je hdmi 2.0 nodig heb om te upscale naar een hogere resolutie via je pc dus als je 4k gaat gamen ook dus. dus dat wordt nog even w8e tot er hdmi 2.0 videokaart er is
Ik heb geprobeerde te gamen hiermee, maar ben daar niet zo enthousiast over. Komt ook omdat de meeste games niet alles (tekst!) goed meeschalen. Zijn gewoon niet ontwikkeld/getest op 4k.
Dus vooralsnog ben ik weer terug op normaal Full HD gamen met 60Hz. Inderdaad nu wachten op de GPU's met HDMI 2.0 output (of evt. een DisplayPort convertor naar hdmi 2.0, ook nu nog niet beschikbaar)
Kan ik je afradenyordy1985 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:26:
Kogel door de kerk, ik ga toch voor de H7000, ik wacht nog even een paar jaartje met de Ultra TV. Weet iermand toevallig de input lag van de H7000?
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Dit is ook mijn probleem ik denk dat ik nu toch voor de 55hu7500 ga aangezien de inchmaat al vast lag en de HU7500 op dit moment gewoon goedkoper is!
Ik ga vanavond bij Elektroplace de HU7500 en de H7000 testen met de Xbox One. Mocht het mee vallen met de input lag, dan wordt het toch de HU7500. Voor de gene die ook benieuwd is, ik laat het vanavond weten. Maak me alleen zorgen om de Vertical Banding, Maar dat zie ik vanavond dan wel. Zijn daar goede tests voor? Heeft iemand sowieso tips om goed te testen?
op youtube kun je diverse banding vids vinden. Tijdens de test heeft mijn 55HU7500 lichtjes last van banding maar kan dmv diverse instellingen geminimaliseerd worden.yordy1985 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:17:
Ik ga vanavond bij Elektroplace de HU7500 en de H7000 testen met de Xbox One. Mocht het mee vallen met de input lag, dan wordt het toch de HU7500. Voor de gene die ook benieuwd is, ik laat het vanavond weten. Maak me alleen zorgen om de Vertical Banding, Maar dat zie ik vanavond dan wel. Zijn daar goede tests voor? Heeft iemand sowieso tips om goed te testen?
Sowieso heb ik met bijv FOX Sports voetbalwedstrijden (HD) geen last er van. Lijkt me een goede graadmeter of je tijdens tv kijken hier nog last van gaat hebben.
Hoe zijn de andere kanalen van fox op de tv (55HU7500) die zijn nog niet in HD toch? Net als Sport1 die heeft ook maar 1 HD kanaal tot nu tenminste.
Sorry niet zo duidelijk inderdaad: Het gaat hier om OSX (dus niet getest in Windows). Als het goed is komt vanavond een vriend langs met zijn Windows PC, kan dan wel even testen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:51:
dus jou macbook pro heb je aangesloten op jou samsung tv en je kan je resolutie gewoon hoger zetten dan 1920x1080 in windows ??? welke samsung tv heb jij dan ???
[...]
Ik maakte me ook zorgen om de inputlag vooraf, maar ik heb niks kunnen ontdekken nu ik een hu7500 heb (getest op PS4 met o.a. Killzone). Voorwaarde is wel dat je de gamemode van de tv gebruikt, of input renamed naar 'PC' (=bij input keuzelijst de Enter toets op remote ingedrukt houden voor opties, daarna kun je een naam geven aan de input)yordy1985 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:17:
Als je dat niet doet zul je wel de inputlag merken. Vond ik zelf nog het duidelijkst te merken in het menu van de PS4 (en wss dus ook te zien bij xbox one): Als de gamemode uitzet dan merk je dat er enige vertraging zit tussen een ander menuitem selecteren met de controller, en dit ook zien gebeuren op het scherm. Voelde gelijk een stuk minder 'snappy' (moet je maar eens proberen).
Wat vertical banding betreft: Dit is goed te zien op grote licht gekleurde vlakken die horizontaal bewegen. Dus bijvoorbeeld witte luchten bij een camera-pan. In het eerder genoemde testfilmpje YouTube: VB/DSE Test for Lcd/Plasma zie ik het bijvoorbeeld bij foto's met lucht op de achtergrond.
Ik ben blij dat ik mijn 55HU7500 heb verkocht en nu de 65F9000 heb.
Op 3,5-4 meter afstand bevalt 65 inch toch beter. Cashback voor de HU7500 had ik(vandaag binnen) binnen 3 weken op mijn rekening, erg netjes.
De F9000 heeft een behoorlijke foutmarge in de CMS en is niet helemaal naar mijn zin in te regelen. De Panasonic plasma's die ik heb gehad, hadden zonder kalibratie een nauwkeuriger beeld en waren nauwkeuriger in te stellen.
Mijn HU7500 had het ook, ik begrijp deze afwijking in het CMS een euvel is waar bijna alle Samsungs last van hebben.
Begin juni wordt mijn F9000 professioneel gekalibreerd en aangezien kalibratie bij mijn Panasonics nog beter beeld gaf verwacht ik er bij de F9000 veel van.
Op 3,5-4 meter afstand bevalt 65 inch toch beter. Cashback voor de HU7500 had ik(vandaag binnen) binnen 3 weken op mijn rekening, erg netjes.
De F9000 heeft een behoorlijke foutmarge in de CMS en is niet helemaal naar mijn zin in te regelen. De Panasonic plasma's die ik heb gehad, hadden zonder kalibratie een nauwkeuriger beeld en waren nauwkeuriger in te stellen.
Mijn HU7500 had het ook, ik begrijp deze afwijking in het CMS een euvel is waar bijna alle Samsungs last van hebben.
Begin juni wordt mijn F9000 professioneel gekalibreerd en aangezien kalibratie bij mijn Panasonics nog beter beeld gaf verwacht ik er bij de F9000 veel van.
Ik begrijp je punt ik zit zelf ook alweer 3 jaar tegen wat anders aan te hikken de lcd leds kunnen ook niet tegen mijn huidige Panasonic aan wat beeld betreft mijn probleem is echter de maat.
ik zit door een verhuizing met een fantastische 42inch plasma die eigenlijk te klein is vandaar dat ik naar wat anders zit te kijken en wachten op Oled word me ook een beetje te gek.
wat ik niet begrijp is je zegt bij beide tv's last van een afwijking in het cms te hebben wat na calibratie vrijwel opgelost is waarom heb je dan nu de F9000 genomen?
ik zit door een verhuizing met een fantastische 42inch plasma die eigenlijk te klein is vandaar dat ik naar wat anders zit te kijken en wachten op Oled word me ook een beetje te gek.
wat ik niet begrijp is je zegt bij beide tv's last van een afwijking in het cms te hebben wat na calibratie vrijwel opgelost is waarom heb je dan nu de F9000 genomen?
[ Voor 18% gewijzigd door transformer op 23-05-2014 17:58 ]
Verwijderd
wat het filmpje betreft hier geen vert. Banding nul,nul.lo3k schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:27:
[...]
Sorry niet zo duidelijk inderdaad: Het gaat hier om OSX (dus niet getest in Windows). Als het goed is komt vanavond een vriend langs met zijn Windows PC, kan dan wel even testen.Ik heb overigens een 65hu7500
[...]
Wat vertical banding betreft: Dit is goed te zien op grote licht gekleurde vlakken die horizontaal bewegen. Dus bijvoorbeeld witte luchten bij een camera-pan. In het eerder genoemde testfilmpje YouTube: VB/DSE Test for Lcd/Plasma zie ik het bijvoorbeeld bij foto's met lucht op de achtergrond.
wel even mij motion plus aan kunnen passen
De 65F9000 is groter/geen ventilatoren/iets beter beeldscherm.transformer schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:40:
Ik begrijp je punt ik zit zelf ook alweer 3 jaar tegen wat anders aan te hikken de lcd leds kunnen ook niet tegen mijn huidige Panasonic aan wat beeld betreft mijn probleem is echter de maat.
De 65HU8500 curved was geen optie voor mij ivm aan muur hangen.
Neemt niet weg dat de HU7500 en F9000 erg goed beeld geven en ik denk 95% daar prima mee kan leven. Maar als je topbeeld gewend bent
Ik begrijp van de kalibrateur dat na kalibratie het beeld bijna gelijkwaardig aan een plasma is.
misschien hangt het van provider of pakket af, maar ik heb 35 HD UPC zenders. Alle Fox zenders zijn HD en kan niet anders zeggen dat het genot is om naar te kijken.transformer schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:08:
Hoe zijn de andere kanalen van fox op de tv (55HU7500) die zijn nog niet in HD toch? Net als Sport1 die heeft ook maar 1 HD kanaal tot nu tenminste.
Ik heb dus ziggo en het even opgezocht en inderdaad het zal verschillen per provider ik heb alleen de eerste 2 zenders van Fox in HD dat zal in de toekomst hopelijk veranderen.
dank voor jullie reacties overigens!
Ik ga morgen nog maar eens kijken naar de HU7500 en de ventilatoren / vertical banding!
dank voor jullie reacties overigens!
Ik ga morgen nog maar eens kijken naar de HU7500 en de ventilatoren / vertical banding!
Verwijderd
Na reacties gelezen te hebben over de ventilatoren, ook maar even geluisterd.
Alles stil gezet hier...nou nou, ik moet het echt eerst opzoeken dwz 30 cm van de ventilators af en daar was het.
Het kan niet storend wezen vanaf een zitplek en al helemaal niet als het geluid normaal aan staat.
Het is geen tekortkoming van de tv, maar eerder een overgevoeligheid van de oren in dat frequentiegebied.
Ik heb ook zware tests gedaan om vert. banding op te wekken. Niks te zien, ten minste op mijn overgenomen calibratie settings.
Kan het wezen dat na een paar dagen spelen de tv steeds beter wordt in beeldkwaliteit?, of is dat in mijn beleving en is het gewoon gewenning.
Alles stil gezet hier...nou nou, ik moet het echt eerst opzoeken dwz 30 cm van de ventilators af en daar was het.
Het kan niet storend wezen vanaf een zitplek en al helemaal niet als het geluid normaal aan staat.
Het is geen tekortkoming van de tv, maar eerder een overgevoeligheid van de oren in dat frequentiegebied.
Ik heb ook zware tests gedaan om vert. banding op te wekken. Niks te zien, ten minste op mijn overgenomen calibratie settings.
Kan het wezen dat na een paar dagen spelen de tv steeds beter wordt in beeldkwaliteit?, of is dat in mijn beleving en is het gewoon gewenning.
Meer settings van HU7500 gebruikers zijn welkom, ik blijf maar aanpassen ;-)
@kellhus:
Wat heb je nou aan de settings van een ander vraag ik mij af. Dat is toch per definitie een persoonlijk verhaal?
Of je moet willen weten welke settings je moet kiezen om een specifiek probleem als banding te minimaliseren... dan snap ik het nog. :-)
Wat heb je nou aan de settings van een ander vraag ik mij af. Dat is toch per definitie een persoonlijk verhaal?
Of je moet willen weten welke settings je moet kiezen om een specifiek probleem als banding te minimaliseren... dan snap ik het nog. :-)
Verwijderd
Deze instellingen heb ik nu op mijn 7500.kellhus schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:30:
Laat even weten hoe je het vind.
Picture Mode: Movie
Backlight: 15
Contrast: 88
Brightness: 45
Sharpness: 10
Colour: 50
Tint: G50/R50
Picture Size
Picture Size: Screen Fit
Advanced Settings
Dynamic Contrast: Off
Black Tone: Off
Flesh Tone: 0
RGB Only Mode: Off
Colour Space: Custom (Red - R48, G0, B0; Green - R10, G54, B5; Blue - R0, G5, B48; Yellow - R51, G 49, B6; Cyan - R9, G55, B54; Magenta - R47, G0, B50)
White Balance 2-Point: Red Offset 0, Green Offset 0, Blue Offset 0, Red Gain +1, Green Gain -5, Blue Gain +4
White Balance 10-Point: 10% - R2/G2/B-11, 20% - R0/G0/B-3, 30% - R-4/G7/B-2, 40% - R-4/G2/B0, 50% - R0/G0/B-1, 60% - R0/G0/B-7, 70% - R2/G0/B-1, 80% - R0/G0/B0, 90% - R-4/G0/B0, 10 - R-6/G0/B0
Gamma: -1
Expert Pattern: Off
Motion Lighting: Off
Picture Options
Colour Tone: Warm2
Digital Clean View: Off
MPEG Noise Filter: Off
HDMI Black Level: Low (If applicable)
Film Mode: Auto2 (If applicable)
Motion Plus: Off
Smart LED: Low
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen!yordy1985 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:17:
[/quote]
Ja ik vind dit ook zelfs SD is echt beter geworden, gemeld is wel na kalibratie, geen last ban banding. dit zijn mijn overgenomen en echt gekalibreerde instellingen
Bildmodus: Film
Hintergrundbeleuchtung: 13
Kontrast: 88
Helligkeit: 45
Schärfe: 2
Farbe: 48
Farbton: 50/50
Farbraum: Benutzerderfiniert
Rot: 48/0/4
Grün: 12/49/6
Blau: 0/6/45
Gelb: 55/47/8
Zyan: 9/49/44
Magenta: 41/6/50
Weißabgleich:
2Pkt.: 4/4/-7/4/-5/-10
10Pkt.:
10%: 0/0/-4
20%: 1/0/0
30%: 4/-3/0
40%: -3/-2/0
50%: 1/2/-1
60%: -2/-1/2
70%: 1/1/-1
80%: 4/0/-3
90%: 6/3/-8
100%: 7/1/-10
Gamma: 0
Farbton: warm2
Filmmodus: auto2
Motion Plus: Glätten
Smart-LED: gering
Kinoschwarz: ein
[/quote]
Ja ik vind dit ook zelfs SD is echt beter geworden, gemeld is wel na kalibratie, geen last ban banding. dit zijn mijn overgenomen en echt gekalibreerde instellingen
Bildmodus: Film
Hintergrundbeleuchtung: 13
Kontrast: 88
Helligkeit: 45
Schärfe: 2
Farbe: 48
Farbton: 50/50
Farbraum: Benutzerderfiniert
Rot: 48/0/4
Grün: 12/49/6
Blau: 0/6/45
Gelb: 55/47/8
Zyan: 9/49/44
Magenta: 41/6/50
Weißabgleich:
2Pkt.: 4/4/-7/4/-5/-10
10Pkt.:
10%: 0/0/-4
20%: 1/0/0
30%: 4/-3/0
40%: -3/-2/0
50%: 1/2/-1
60%: -2/-1/2
70%: 1/1/-1
80%: 4/0/-3
90%: 6/3/-8
100%: 7/1/-10
Gamma: 0
Farbton: warm2
Filmmodus: auto2
Motion Plus: Glätten
Smart-LED: gering
Kinoschwarz: ein
[ Voor 3% gewijzigd door alexanderjcs op 23-05-2014 21:14 ]
Verwijderd
Bij een nieuwe tv ben je vaak dagen zoniet weken aan het zoeken naar een juiste bevredigende instelling.Klaus F. schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:04:
@kellhus:
Het is vaak een mix van gegevens van anderen wat je naar een ideale instelling brengt.
Dit komt vooral omdat je tegenwoordig zoveel kan instellen dat je vaak niet weet wat de juiste mix brengt.
Ook kom je van een andere tv af die totaal anders is en waar je aan gewend geraakt was.
Mijn ervaring is dat na verloop van tijd als je gewend bent het ,afstellen ook verwaterd en je uiteindelijk er klaar mee bent en tevreden bent.
Zou het een idee zijn om een losse HU7500 topic te starten? ;-)
Ik hoop dat je bedoelt dat er dan in die mix telkens een grote groep hetzelfde denkt over wat werkt en wat niet.Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:13:
[...]
Het is vaak een mix van gegevens van anderen wat je naar een ideale instelling brengt.
Misschien een goed plan het is verreweg het populairste model op dit moment al komt dat hoogstwaarschijnlijk door de WK actie daarna is het afwachten wat de prijzen gaan doen en of er andere acties komen natuurlijk!sprintkanon schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:26:
Zou het een idee zijn om een losse HU7500 topic te starten? ;-)
Verwijderd
Nou nee, niet zo direct. Meer dat je kijkt naar wat werkt ,en wat niet binnen mijn smaak, en daarmee dingen veranderd, weglaat of toevoegd.Klaus F. schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:54:
[...]
Ik hoop dat je bedoelt dat er dan in die mix telkens een grote groep hetzelfde denkt over wat werkt en wat niet.
Zo is het althans voor wat mij betreft, ik neem niet meteen aan wat een ander zegt of dat ook goed voor mij is of uberhaubt voor het paneel.
Vandaag mijn 55HU7500 binnen gekregen
Echt een super TV! Ik was bang voor de inputlag, en zonder hem op game modus te zetten is er inderdaad een hoge lag, maar toen ik hem op game modus had geplaatst had ik nergens meer last van. Als spel speelde in Wolfenstein, welke op 60FPS draait dus daar kan het ook aan liggen. Morgen maar wat anders proberen
Verwijderd
Ik heb even een apart topic gemaakt voor de 7500 serie,
misschien handig aangezien er 2 series lopen, curved en non curved.
Samsung UE/48/55/65/HU7500 4K Topic
misschien handig aangezien er 2 series lopen, curved en non curved.
Ik ben geweest en heb de 55hu7500 genomen en gekocht bij Elektroplace in Rotterdam.
Aller eerst moet ik even wat kwijt over de service van Elektroplace, ongelooflijk dat zulke service nog bestaat, hier is de klant nog koning. Bij aankomst kon je alleen betaalt parkeren met een chipknip. Aangezien ik deze nooit gebruik staat er niks op. De medewerker kwam naar buiten en zei meneer geen probleem wij betalen het parkeren voor de klant. Daarnaast werd alle mogelijkheden geboden om mijn Xbox one te testen, ik heb alleen niet heel lang getest omdat ik gelijk verliefd was op fantastische beeld. Omdat we al best lang onderweg waren hadden we best wel honger, de medewerkers vroeg hebben jullie honger en vroeg wat wil je broodje shoarma of wat dan ook we kregen een lekker broodje shoarma met cola. Ook krijg je 5 dagen DOA garantie. Echt wat een top service bij Elektroplace.
Nu over de tv:
Kan vrij kort over zijn GE-WEL-DIG wat een scherm. En met de game mode aan, niks te merken van de input lag. Enige wat mij opvalt is rechts en links onderin iets backlight bleeding maar niet storend. De ventilator is nauwelijks te horen als geluid uit staat maar met geluid aan wat wel zo makkelijk is met tv kijken, hoor je niks van de ventilator. Tot nu toe top tv!
Nu vraag aan de andere hu7500 gebruikers:
Zijn alle hdmi poorten 2.0? Staat upscalen naaar UHD standaard aan? Kan ik de tv testen met 4k beeld?
Aller eerst moet ik even wat kwijt over de service van Elektroplace, ongelooflijk dat zulke service nog bestaat, hier is de klant nog koning. Bij aankomst kon je alleen betaalt parkeren met een chipknip. Aangezien ik deze nooit gebruik staat er niks op. De medewerker kwam naar buiten en zei meneer geen probleem wij betalen het parkeren voor de klant. Daarnaast werd alle mogelijkheden geboden om mijn Xbox one te testen, ik heb alleen niet heel lang getest omdat ik gelijk verliefd was op fantastische beeld. Omdat we al best lang onderweg waren hadden we best wel honger, de medewerkers vroeg hebben jullie honger en vroeg wat wil je broodje shoarma of wat dan ook we kregen een lekker broodje shoarma met cola. Ook krijg je 5 dagen DOA garantie. Echt wat een top service bij Elektroplace.
Nu over de tv:
Kan vrij kort over zijn GE-WEL-DIG wat een scherm. En met de game mode aan, niks te merken van de input lag. Enige wat mij opvalt is rechts en links onderin iets backlight bleeding maar niet storend. De ventilator is nauwelijks te horen als geluid uit staat maar met geluid aan wat wel zo makkelijk is met tv kijken, hoor je niks van de ventilator. Tot nu toe top tv!
Nu vraag aan de andere hu7500 gebruikers:
Zijn alle hdmi poorten 2.0? Staat upscalen naaar UHD standaard aan? Kan ik de tv testen met 4k beeld?
4k testen via Youtube, of Netflix
gekke vraag... maar hoe kan ik de tv volledig uitschakelen (zonder de stroom er uit te trekken)? Hij blijft maar op standby staan?
Verwijderd
Volgens mij kan dat ook niet.hannes85 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 00:30:
gekke vraag... maar hoe kan ik de tv volledig uitschakelen (zonder de stroom er uit te trekken)? Hij blijft maar op standby staan?
Bij verbruik zie ik staan nul watt in standby.
Verwijderd
Nogmaals, er is nu een apart topic voor de 7500 serie.
Mocht er behoefte zijn kan daar verder gepost worden.
Mocht er behoefte zijn kan daar verder gepost worden.
Meerdere settings al geprobeerd en tot nu toe al tijdje gebruik ik settings waar jij naar referreert. Enig, verschil is contrast op 88 en scherpte op 10. Nagenoeg geen last van banding (in ieder geval niet goed waarneembaar). Blijft ook kwestie van proberen aangezien het ook persoonlijk is plus afhankelijk van omgeving(sfactoren).kellhus schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:30:
Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door Tapalla op 24-05-2014 07:57 ]
Het lijkt erop dat het vertical banding probleem het ergste zichtbaar is bij het 65 inch model. Het valt mij op dat eigenaren met een andere maat scherm er minder last van hebben. Zelf krijg ik volgende week de derde tv maar ik heb nog maar weinig hoop dat het probleem hiermee wordt opgelost. Misschien is het een bepaalde productie serie die hier last van heeft.
Ik heb nu een vierde model, 3 van plattetv gehad, nu gehaald bij klein in Rotterdam. Ook deze heeft het minimaal ik denk dat het zo is, na een tijdje went het. Probleem is ook voor dit geld vind je niks vergelijkbaars. Kon bij correct in rdam een normale oudere full HD meenemen voor 2800 staat niet in verhouding natuurlijk. Bf4 op de ps4 is wel bruut.
Ja dat is het probleem, de tv is verder zo goed dat je eigenlijk geen andere wilt. Maar als het om een bepaalde productie serie blijkt te gaan wil ik toch een andere van Samsung als tv's uit een nieuwere productie serie er geen last meer van hebben.
Is er nog iemand hier die configuratie tips heeft om het te minimaliseren. Ik ga niet meer met die tv sjouwen heb al vier keer zo'n ding in en uitgepakt, en met de laatste zelfs naar Rotterdam gereden vanuit Breda. Wat zou Samsung zelf doen als je die belt?
Waarschijnlijk sturen die een monteur langs met een nieuwe of onderdelen om het te repareren.vegetto1983 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 12:21:
Is er nog iemand hier die configuratie tips heeft om het te minimaliseren. Ik ga niet meer met die tv sjouwen heb al vier keer zo'n ding in en uitgepakt, en met de laatste zelfs naar Rotterdam gereden vanuit Breda. Wat zou Samsung zelf doen als je die belt?
Iemand ervaring mee of tips die al eens contact heeft gehad met samsung. ? Ik wil. Niet terug naar rotterdam namenlijk al vier keer gesleurd met die doos, en gaat dat snel met samsung? Alvast bedankt
Heb al vaak met Samsung gesproken. Je logt een call, moet een dag wachten om een afspraak te maken met de monteur en dan maar afwachten wat die gaat doen. En ik zie niet in wat een monteur gaat doen aan vertical banding, op wat settings aanpassen na.
Niks vervangen aan een paneel of moederbord of wat dan ook? Waarom hebben al vier toestellen dit? Of heeft iedereen dit met dit model maar stoort zich er niet aan?