Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:46
pvdmost schreef op zondag 18 mei 2014 @ 06:34:
Hoi, 16-05 de 500 cashback van Samsung terug gekregen.
Nog geen 2 weken geleden in gestuurd nu al geld terug.
Erg snelle service.

Over de tv ben ik nog steeds tevreden!
Hebben jullie na insturen streepjescode nog een bevestigingsmail ontvangen dat alle gevraagde stukken zijn aangekomen bij samsung? Zo ja, hoeveel tijd ging daar overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:24
Erik-1980 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 09:52:
[...]

Hebben jullie na insturen streepjescode nog een bevestigingsmail ontvangen dat alle gevraagde stukken zijn aangekomen bij samsung? Zo ja, hoeveel tijd ging daar overheen?
Binnen een week bevestiging van de stukken, week later mail dat alles geaccepteerd was en melding dat er nog een mail zou volgen voordat er betaald werd. Geld stond ecthter dag later al op mn rekening.
Denk wel dat wij een van de eersten waren en dat het steeds drukker wordt bij Samsung, die 6-8 weken is m.i. puur om de verwachting te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:23
Cashback deal ook binnen 3 weken mogen ontvangen en absoluut tevreden over de Samsung 55HU5700. Heb nu alleen heel af en toe als ik de Tv aanzet dat het geluid niet klopt. Of het klinkt heel hol (alsof hij heel zacht staat) of er komt een harde klak uit (alsof iemand met de tong een klak geluid maakt). Eerder in dit topic heb ik iemand dit al zien posten met filmpje! De Tv aan en uit zetten helpt direct maar het lijkt mij toch niet de bedoeling.

Mijn vraag is dus of meer mensen dit hebben ervaren. Het is namelijk in combinatie met de UPC Horizon Box. Maar op dit soms voorkomende geluidsprobleempje ben ik ontzettend gelukkig met mijn keuze voor de Samsung 55HU5700.

Edit:/
Gevonden om welke post het ging.
WilbertvdBroek schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:42:
Gisteravond had ik voor de tweede keer dit probleem....

[video]

Vandaag bellen met de Ben van Dijk voor een oplossing danwel vervanging van de tv.

Mijn audio staat ingesteld om de optical out te gebruiken naar hk bds 775, tv speakers staan uit.
Ik zet mijn tv aan en het probleem doet zich voor, alles afgezet en daarna was het weg. Het is niet een consistent probleem.

Benieuwd wat hier de uitkomst van wordt...

[ Voor 31% gewijzigd door UninPro op 18-05-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Kan bij de Vevo app het geluid niet instellen.
Mogen ze ook wel ff fixen.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Ja, dat viel mij ook net op. Daarnaast zijn een hoop apps echt totaal nutteloos, grappig om er een paar uit te proberen. Die push-up app is helemaal hilarisch :D

Ben nu door mijn kinderen van de bank gejaagd, waardoor ik in een stoel naast de TV zit. Dan zijn die invalshoeken wel jammer t.o.v. mijn oude plasma tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22
Cashback ook ontvangen. In 3 welen. Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik heb ook precies opgestuurd wat ze vroegen, dus ook een stuk uit de doos geknipt. Tegelijkertijd met een collega die dezelfde tv heeft gekocht de spullen opgestuurd, allebei problemen :-(

Overigens is mijn geluidsprobleem opgelost door het gehele moederbord te vervangen. De monteur wist me te vertellen dat de winkel (ben van Dijk in Uden) bij een dergelijk probleem binnen de eerste vier weken na aanschaf de tv dient te vervangen en niet repareren.
Meestal proberen ze het met een monteur vanwege de kosten. Is iemand hier bekend mee?
Ik voel me enigszins voor de gek gehouden anders.

Ander punt wat nog opgelost moet worden is de voet die er scheef onder staat. Is gewoon goed bevestigd, maar als je er bovenop kijkt zie je aan het donkergrijze gedeelte van de voet dat er ong. een halve centimeter verloop in zit. Bij een goedkopere tv had ik wellicht kunnen accepteren, maar nu dus niet.
Ze sturen me een nieuwe voet op, dus we zullen zien.

[ Voor 74% gewijzigd door WilbertvdBroek op 18-05-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-03-2020
Afgelopen zondag alles 100% juist en compleet op de post gedaan dus 11-05-14 maar zelfs geen bevestiging wel onderstaande mail, nav mijn reactie op het uitblijven van een ontvangst bevestiging uit "Maastricht"

Geacht heer

Bedankt voor uw bericht.

Het verwerken van de postinzendingen kan 2 tot 4 weken duren. We verzoeken u vriendelijk nog even af te wachten.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Indien u op deze e-mail wilt reageren, ontvangen wij uw reactie graag binnen 1 week na de verzenddatum van dit bericht. Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
Customer Support Representative
Samsung Electronics Benelux

[ Voor 7% gewijzigd door alexanderjcs op 18-05-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
even nu mijn bevindingen van iemand die een Samsung echt heeft gekalibreerd: ik heb achtergrond scherpte kleur en tint bijgeregeld het stond iets te warm bij mij.

Bildmodus: Film
Hintergrundbeleuchtung: 13
Kontrast: 88
Helligkeit: 45
Schärfe: 5
Farbe: 48
Farbton: 50/50

Farbraum: Benutzerderfiniert
Rot: 48/0/4
Grün: 12/49/6
Blau: 0/6/45
Gelb: 55/47/8
Zyan: 9/49/44
Magenta: 41/6/50

Weißabgleich:
2Pkt.: 4/4/-7/4/-5/-10
10Pkt.:
10%: 0/0/-4
20%: 1/0/0
30%: 4/-3/0
40%: -3/-2/0
50%: 1/2/-1
60%: -2/-1/2
70%: 1/1/-1
80%: 4/0/-3
90%: 6/3/-8
100%: 7/1/-10

Gamma: -2

Farbton: warm2
Filmmodus: auto2
Motion Plus: Glätten
Smart-LED: gering
Kinoschwarz: ein

[ Voor 6% gewijzigd door alexanderjcs op 18-05-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Is dit jouw calibratiedata of dat van een ander? Dit soort zaken zijn toch niet zomaar over te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:06
CyBeRSPiN schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:22:
Is dit jouw calibratiedata of dat van een ander? Dit soort zaken zijn toch niet zomaar over te nemen?
Dat wilde ik inderdaad net vragen. Dus heb je het zo zelf ook ingesteld alex?
En hoe bevallen de kleuren e.d. Right out of the box? Ik krijg die van mij deze week, waarschijnlijk dinsdag of woensdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
remzor schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:24:
[...]

Dat wilde ik inderdaad net vragen. Dus heb je het zo zelf ook ingesteld alex?
En hoe bevallen de kleuren e.d. Right out of the box? Ik krijg die van mij deze week, waarschijnlijk dinsdag of woensdag :)
Ik heb dit overgenomen van een Duitse site, van iemand die zelf de apparatuur heeft, wel zelf wat van de kleuren teruggesteld, toegegeven dat ik ook niet wist dat deze settings mij goed zouden bevallen, anders had ik ze hier niet gepost. De kleuren wit geel groen blauw en rood kloppen nu beter, het testbeeld laat dit ook goed zien, het is zeker goed om te proberen, ik ben nu erg tevreden. :)

[ Voor 12% gewijzigd door alexanderjcs op 18-05-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 09:49
dinandus schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:39:
@ Dries_aendeKerk.
Mischien de HU 7500 serie, wordt zonder de one connect box uitgeleverd, en dan los de extra one conect box SEK 2500 box er apart bij kopen,
van je cask back actie van 500 zou je dan nog geld over houden, de winkel waar je de tv zou bestellen wil je vast een leuke prijs combinatie maken denk ik.
dat lijkt me dan de beste combinatie als je met twee CI slots wilt werken.
Ik ga denk ik met deze twee CI slots zowel mijn Humax 5200 (voor Ziggo on demand tv) als mede de Philips 7141 Canal Digital sat ontvanger weg doen denk ik.
iemand al praktijk ervaringen ermee??
Marcel9970 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:48:
De SEK2500 werkt volgens Samsung NL niet met de HU7500, de one connect box voor de HU7500 komt volgend jaar pas uit.
Hmm... dus als je een goede platte Samsung TV wil hebben, waarmee je twee versleutelde kanalen wil bekijken/opnemen ben je eraan voor de moeite... Gek dat zo'n evidente feature er niet in zit (lijkt me nuttiger dan 4K).

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Probleem is dat Ziggo roet in het eten gooit door het basispakket te versleutelen.
Wat ik nog niet snap is waarom een Humax HD recorder wel meerdere zenders kan opnemen met 1 CI+ kaart, zou Ziggo dat specifieke apparaat extra rechten hebben gegeven?

edit: na wat speurwerk blijkt dat het de CI+ 1.2 / 1.3 standaard is die het simultaan decoderen onmogelijk maakt. Daarom kan de Humax met dubbele tuner wel meerdere zenders tegelijk opnemen, want deze heeft geen CI+ module, maar leest de smartcard rechtstreeks uit.

Het is wachten op de CI+ 1.4 standaard (zie nieuws: DVB-organisatie keurt CI+ 1.4-specificatie goed), hopelijk gaat Ziggo deze toepassen en gaat Samsung de nieuwe One Connect box daarop aanpassen.

[ Voor 53% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-05-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 20:46
Heeft er al iemand de Smart View uitgeprobeerd waardoor je dus op je tablet/mobiel TV kunt kijken? Hoe zijn de ervaringen, werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tapalla
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-02-2024
@alexanderjcs Schärfe: 5 is wel een heel lage waarde. Maar daar hebben we het al eerder in dit forum over gehad...

Ben wel van mening dat kalibratie ook afhankelijk is van omgevingsfactoren (licht, ruimte etc..). Ik heb bijvoorbeeld een ruimte waarbij veel licht van buiten komt. Instellingen zullen dus afwijken met iemand die meer donkere ruimte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
Tapalla schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:55:
@alexanderjcs Schärfe: 5 is wel een heel lage waarde. Maar daar hebben we het al eerder in dit forum over gehad...

Ben wel van mening dat kalibratie ook afhankelijk is van omgevingsfactoren (licht, ruimte etc..). Ik heb bijvoorbeeld een ruimte waarbij veel licht van buiten komt. Instellingen zullen dus afwijken met iemand die meer donkere ruimte heeft.
Ja dat ben ik met je eens, merk wel op dat bijna alle uitgevoerde kalibraties scherpte op 0 hebben dus ook van de voorgaande series de D ES F en nu de H series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tapalla
alexanderjcs schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:32:
[...]

Ja dat ben ik met je eens, merk wel op dat bijna alle uitgevoerde kalibraties scherpte op 0 hebben dus ook van de voorgaande series de D ES F en nu de H series.
Heb je de waarden volledig overgenomen of alleen een aantal waarden veranderd (overzichtje)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
Tapalla schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:58:
[...]

Heb je de waarden volledig overgenomen of alleen een aantal waarden veranderd (overzichtje)?
Hintergrundbeleuchtung: 13 was 12 orgineel
Kontrast: 88 was 85 orgineel
Helligkeit: 45 was 47 orgineel
Schärfe: 5 was 0 orgineel
Farbe: 48 was 50 orgineel
Farbton: 50/50 was 48/52 orgineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je gedaan met ruistfilter etc. Staat dat allemaal op laag of uit?

Tot zover heb ik deze instellingen ook overgenomen. Ben benieuwd hoe het kijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:39:
Wat heb je gedaan met ruistfilter etc. Staat dat allemaal op laag of uit?

Tot zover heb ik deze instellingen ook overgenomen. Ben benieuwd hoe het kijkt :)
Die staan bij alle testen uit, ook bij deze uitgevoerde kalibratie test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 15:54
Heeft iemand al advies/ervaring met een externe HDD voor opname functionaliteit? Ik heb gelezen dat het geen USB stick kan zijn dus ben me nu aan het oriënteren op een nieuwe externe hardeschijf.

Ik heb nog geen lijst gevonden met schijven die ondersteund worden door de tv/samsung en ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen. Is het bijvoorbeeld een volwaardige vervanging voor een opname apparaat van de kabelaars (Caiway)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexanderjcs schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:18:
[...]

Die staan bij alle testen uit, ook bij deze uitgevoerde kalibratie test.
Bedankt! Ik probeer de settings. Ziet er goed uit.

Even een andere vraag:
Ik ben nieuw met ARC, maar hoe kan ik instellen dat de tv/home cinema automatisch het beste geluidspoor kiest? Stereo en DD5.1 en andersom.

Als ik bij de tv kies voor DD5.1, dan mixt hij ook stereo naar dd5.1. In de Netflix app staat bij een programma dat er dd5.1 beschikbaar is, maar wordt toch stereo gekozen.

Is dit mogelijk en zo ja: wat zijn de juiste instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 18:47
Zijn er bezitters van een HU7500 die dit filmpje kunnen spelen zonder dat ze verticale strepen door het beeld zien?

YouTube: VB/DSE Test for Lcd/Plasma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:40
Ik heb een ue65h7500 gekocht, deze aangesloten en nederlands elftal gekeken, buiten dat de wedstrijd heel slecht was had ik volop strepen, bij normale uitzendingen niet maar grote vlakken met kleuren en vooral voetbal wel.

Omgeruild voor een andere dus ik naar huis, sluit aan en ja hoor zelfde probleem. Ik terug zonder tv want waren bijna dicht. Stond er nog een die was terug gebracht.

Krijg van de week een nieuwe binnen die gaan we in de winkel testen anders stap ik terug naar ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:32:
[...]

Bedankt! Ik probeer de settings. Ziet er goed uit.

Even een andere vraag:
Ik ben nieuw met ARC, maar hoe kan ik instellen dat de tv/home cinema automatisch het beste geluidspoor kiest? Stereo en DD5.1 en andersom.

Als ik bij de tv kies voor DD5.1, dan mixt hij ook stereo naar dd5.1. In de Netflix app staat bij een programma dat er dd5.1 beschikbaar is, maar wordt toch stereo gekozen.

Is dit mogelijk en zo ja: wat zijn de juiste instellingen?
Arc heb ik ook nog niet aan de praat gekregen dus ik ben ook benieuwd of iemand het gelukt is.

Krijg woensdag overigens een nieuwe tv, de monteur had het moederbord vervangen zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tapalla
alexanderjcs schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:17:
[...]

Hintergrundbeleuchtung: 13 was 12 orgineel
Kontrast: 88 was 85 orgineel
Helligkeit: 45 was 47 orgineel
Schärfe: 5 was 0 orgineel
Farbe: 48 was 50 orgineel
Farbton: 50/50 was 48/52 orgineel
Thanks, ga het het ook eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tapalla
deffpt schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:46:
Zijn er bezitters van een HU7500 die dit filmpje kunnen spelen zonder dat ze verticale strepen door het beeld zien?

YouTube: VB/DSE Test for Lcd/Plasma
Bij mij werkt het prima! (55hu7500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mintgroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-08 05:19
Ik heb nu een vreemd probleem met de afstandbediening van de UE55HU7500! Het selekteren van een ander kanaal werkt niet meer met de afstandbediening. Als ik een andere zender wil kiezen moet ik de tv uitzetten en opnieuw starten. De rest van de functies werken wel normaal. ideeen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik heb ook "last" van verticale strepen (vertical banding) bij de 65h7500. Vooral te zien bij licht gekleurde grote vlakken (luchten e.d.). Wordt nog duidelijker zichtbaar bij horizontale bewegingen (zoals b.v. in de testvideo van deffpt hierboven.) Ben nog aan het twijfelen of ik hem inruil voor een andere 65h7500, maar ik vermoed dat dit niet het enige toestel met deze problemen is. Hoe zijn jullie ervaringen verder? Ook last hiervan?

Verder echt een top toestel! :D Heb hem vandaag pas binnen gekregen en ook nog even zitten gamen erop. Als je de input renamed naar "PC" merk ik bijzonder weinig van input lag (killzone op ps4). Verder 4k video (youtube) en 1080p films (via pc) gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
lo3k schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:24:
Ik heb ook "last" van verticale strepen (vertical banding) bij de 65h7500. Vooral te zien bij licht gekleurde grote vlakken (luchten e.d.). Wordt nog duidelijker zichtbaar bij horizontale bewegingen (zoals b.v. in de testvideo van deffpt hierboven.) Ben nog aan het twijfelen of ik hem inruil voor een andere 65h7500, maar ik vermoed dat dit niet het enige toestel met deze problemen is. Hoe zijn jullie ervaringen verder? Ook last hiervan?

Verder echt een top toestel! :D Heb hem vandaag pas binnen gekregen en ook nog even zitten gamen erop. Als je de input renamed naar "PC" merk ik bijzonder weinig van input lag (killzone op ps4). Verder 4k video (youtube) en 1080p films (via pc) gekeken.
Mijn post niet gezien ik heb er twee gehad nu wachtend op een 3e. Kan slechte lichting zijn maar ik betwijfel het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
vegetto1983 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:27:
[...]

Mijn post niet gezien ik heb er twee gehad nu wachtend op een 3e. Kan slechte lichting zijn maar ik betwijfel het...
De derde onderweg 8)7
Ook zo'n mannetje die 5 iPads terugstuurt zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 18:47
Ik heb het 2 weken geleden al gepost, maar geen reacties gehad wel 2 monteurs op visite gehad en die hebben het nu bij Samsung neergelegd. Ik heb het vermoeden dat dit iets is wat in alle modellen zit en dat de één zich er aan stoort en de ander niet ik begin er al een beetje aan te wennen het is ook niet constant. Heb dit alleen na 11 jaar plasma nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Tapalla schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:12:
[...]

Hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
vegetto1983 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:27:
[...]Mijn post niet gezien ik heb er twee gehad nu wachtend op een 3e. Kan slechte lichting zijn maar ik betwijfel het...
Had het gezien inderdaad, maar was benieuwd of er nog meer mensen last van hadden. Ben benieuwd of je 3e toestel er ook last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
matthijst schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:11:
[...]

De derde onderweg 8)7
Ook zo'n mannetje die 5 iPads terugstuurt zeker?
Wat heeft een ipad hiermee te maken? Als je niks nuttigs te melden hebt zeg dan niks ik probeer gewoon mensen te helpen en in te lichten dat ze niet de enige zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Tapalla schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:12:
[...]

Bij mij ook prima, maar wel met motion plus op standaard, niet m'n eigen aangepaste settings. Dan schokte het beeld behoorlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door WilbertvdBroek op 19-05-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
vegetto1983 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:47:
[...]

Wat heeft een ipad hiermee te maken? Als je niks nuttigs te melden hebt zeg dan niks ik probeer gewoon mensen te helpen en in te lichten dat ze niet de enige zijn
Als je een TV tot twee keer toe terug stuurt heb je of heel erg pech, of bizar hoge verwachtingen, lijkt me? Deed me denken aan het iPad topic waar gasten hun iPad 4x terugsturen omdat het scherm geel zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Nee het is gewoon heel erg merkbaar en voor 3200 euro is dat niet heel raar toch? Wat voor apparaat heb jij dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Voor 3200 zou ik me meer zorgen maken om de prijs? Ding gaat voor 2500 incl. cashback :)

Heb zelf een goed werkende 7500 :)

[ Voor 68% gewijzigd door matthijst op 19-05-2014 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 17:03
Zelfs voor 2500 euro verwacht je een goed apparaat :) Hoewel ik waarschijnlijk niet de moeite zal doen om hem telkens om te ruilen, tenzij ik er erg last van zal hebben. Ik zie het vrijdag wel :P

[ Voor 57% gewijzigd door bjorntju op 20-05-2014 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
indien het geen klacht vh toestel is en geen overmodulatie vh antennesignaal is, dan kunnen de hier bovengenoemde klachten ook in de stroomtoevoer zitten, waar kennelijk deze Samsung toestellen gevoeligiger voor zijn, dit kan bij iemand lokaal inderdaad heel erg in het net zitten bv, als dit zo zou zijn, maar ja hoe kom je daar achter als de andere en vorige apparatuur geen problemen opleverd?
omdat ontstoring sowieso helpt is dit iets wat je zou kunnen proberen, ikzelf gebruik een ontstoorde netkabel met veel 4x grote ferrietkernen om dit soort storing tegen te gaan, gebruik geen aardlekschakelaar voor deze groep, die storing in het algemeen kan versterken, en er zijn nog meer mogelijkheden om het net te ontstoren, met zichtbaar!!! resultaat, dit is in de "audiowereld" al erg lang bekend, verdiep je er eens in.

dit bedrijf heeft hier al erg lang een goede naam: http://shop.kempelektroniks.nl/

[ Voor 6% gewijzigd door alexanderjcs op 20-05-2014 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Hmm lekker. Ik ga zo ook nog even een broodje aap smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, gisteren ook mijn 55HU7500 binnen gekregen.

Eerste indruk is films via PC gelijkwaardig aan de Panasonic 46GT30E van 3 jaar oud.
ook de zwartwaarden zijn erg mooi.

Het gewone zenders en net gebeuren, is toch wel even slikken.
Een stuk slechter, maar het verschilt ook wel weer per zender.
Kijkhoek is toch wel erg slecht, dacht dat dit na 7 jaar wel een beetje opgelost was.
Daarom deed ik in het verleden de LCD de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
alexanderjcs schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 00:33:
indien het geen klacht vh toestel is en geen overmodulatie vh antennesignaal is, dan kunnen de hier bovengenoemde klachten ook in de stroomtoevoer kunnen zitten, waar kennelijk deze Samsung toestellen gevoeligiger voor zijn, dit kan bij iemand lokaal inderdaad heel erg in het net zitten bv, als dit zo zou zijn, maar ja hoe kom je daar achter als de andere en vorige apparatuur geen problemen opleverd?
omdat ontstoring sowieso helpt is dit iets wat je zou kunnen proberen, ikzelf gebruik ontstoorde netkabel met veel 4x grote ferrietkernen om dit soort storing tegen te gaan, gebruik geen aardlekschakelaar voor deze groep, die storing in het algemeen kan versterken, en er zijn nog meer mogelijkheden om het net te ontstoren, met zichtbaar!!! resultaat, dit is in de "audiowereld" al erg lang bekend, verdiep je er eens in.

dit bedrijf heeft hier al erg lang een goede naam: http://shop.kempelektroniks.nl/
wat heft stroom ermee te maken? paneel krijgt zijn voeding en moet toch gewoon zijn ding doen waar hij voor gemaakt is. Ik vraag me af zit het in een slechte batch? of is het gewoon een algemeen issue waar de een kritischer op is dan de ander..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 06:35:
Zo, gisteren ook mijn 55HU7500 binnen gekregen.

Eerste indruk is films via PC gelijkwaardig aan de Panasonic 46GT30E van 3 jaar oud.
ook de zwartwaarden zijn erg mooi.

Het gewone zenders en net gebeuren, is toch wel even slikken.
Een stuk slechter, maar het verschilt ook wel weer per zender.
Kijkhoek is toch wel erg slecht, dacht dat dit na 7 jaar wel een beetje opgelost was.
Daarom deed ik in het verleden de LCD de deur uit.
Mooie foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
vegetto1983 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 07:59:
.wat heft stroom ermee te maken? paneel krijgt zijn voeding en moet toch gewoon zijn ding doen waar hij voor gemaakt is. Ik vraag me af zit het in een slechte batch? of is het gewoon een algemeen issue waar de een kritischer op is dan de ander..
Het is dan ook gewoon pure B.S. hè. Nothing to see folks, move along.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Vanochtend in nrc.next een korte review van de 65HU8500 (4K + Curved), de open deuren zijn ingetrapt:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/ndssol.png
Wel mee eens dat OLED meer toevoegt dan 4K, maar de LG is qua laagste prijs wel heel veel duurder dan de Samsung..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Laatst online: 29-04 16:35
Weet iemand of het panel van de H7000 wel 200 Hz is?

Twijfel nog erg tussen de hu7500 en de H7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 16:55

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

H7000 is CMR 600 (200Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
CMR is 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Hoezo ook 200? De hu7500 heft een 100 hz paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Tuurlijk jongen.. wat een onzin..
als jij het allemaal zo goed weet, waarom vraag je hier steeds naar de bekende weg?
Hak die knoop nou eens door en koop een nieuwe TV ;)

Voor jouw info: http://www.rtings.com/inf...otionflow-vs-lg-trumotion
HU7500 heeft CMR van 1000 = 200Hz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:40:
als jij het allemaal zo goed weet, waarom vraag je hier steeds naar de bekende weg?

Rustig maar hoor... aantal reacties terug werd er gezegd dat Samsung zelf aangegeven heeft dat het een 100 hz panel is. Ook werd er een reactive gegeven dat 200 hz panelen voor UHD gewoon nog te duur zijn om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 18:20
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:40:

Laten we niet allemaal zo kinderachtig doen..

De Ultra HD panels worden niet gemaakt met een 200Hz refreshrate.. 100Hz is daar de max in verband met productiekosten.. Dus het tabeltje gaat niet helemaal op.

De normale H7000 en H8000 beschikken wel over een 200Hz panel (behalve de 40H7000, dat is een 100Hz)

De HU7500 is 1000Hz Clear Motion Rate en de HU8500 is 1200Hz Clear Motion Rate

HU7500 = 100Hz Panelrate , Micro Dimming Pro, Precision Black (Local Dimming) , Wide Color Enhancer Plus

HU8500 = 100Hz Panelrate, Micro Dimming Ultimate, Precision Black (Local Dimming, Wide Color Enhancer Plus, Auto Depth Enhancer

Door de Auto Depth Enhancer heeft de HU8500 200Hz CMR meer. Verder krijgen de andere beeldverbeteraars ook een bepaalde CMR waarde. Bij Samsung heeft een 100Hz panel een 200Hz CMR waarde, de Micro Dimming heeft afhankelijk van de versie een waarde van 200Hz CMR (Micro Dimming), 400Hz CMR (Micro Dimming Pro) of 600Hz CMR (Micro Dimming Ultimate). De Wide Color Enhancer is de reguliere kleurenchip, die zorgt voor meer kleur. Deze heeft dan ook geen CMR waarde. Precision Black (Local Dimming) hebben ze een tijdje terug geintroduceerd in de 8000 reeks, deze had om die reden 200Hz CMR extra t.o.v. 7000 series)

Dus als je het optelt krijg je bij de HU7500 => 200Hz (panel) + 400Hz (MDP) + 200Hz (PB) + 200Hz (door UHD dimming)

Tel je dit op bij de HU8500 krijg je dus ==> 200Hz (panel) + 600Hz (MDU) + 200Hz (PB) + 200Hz (door UHD dimming)

Dit optelsommetje kun je ook gebruiken bij de reguliere H series.. O-)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ok duidelijk.. Zal wel aan het warme weer liggen O-)
@yordy: Ben benieuwd of je het verschil eind mei gaat zien in de winkel bij Electroplace, ga je dan de H7000 ook checken ipv alleen de F7000 en de HU7500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
Ik heb een wat vreemd probleem op mijn HU7500: Als ik via het netwerkapparatenmenu mijn synology NAS benader en daarop Afbeeldingen (jpeg) bekijk met een resolutie van bijvoorbeeld 3264x1968 (gemaakt met een galaxy S2) worden getoond als 640x386! De informatie onder eigenschappen geeft ook deze resolutie aan...

Heeft iemand dit probleem ook?
Ik heb al contact gehad met Samsung hierover, ze herkende het niet maar gaan het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Heb je Photostation geinstalleerd? Kan het zijn dat de NAS al een conversie naar lagere resolutie heeft gemaakt en die aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
Photostation inderdaad geïnstalleerd en de foto's staan ook in de map photo voor het photostation, maar hoe kan ik controleren of de NAS een conversie gedaan heeft en die aanbiedt?

Online op de diskstation, online via photostation, via het netwerk en op de iPad worden de afbeeldingen gewoon in de originele resolutie getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
http://www.synology.com/en-uk/support/faq/554
Why do images appear in low resolution on DLNA players?
Answer :

If images larger than 4096*4096 do not appear in original size on your DLNA players, please do the following:

* Log in to Synology DiskStation
* Go to Media Server > DMA Compatibility, and click Device list button below
* Find your device in the Device column, and then change Profile on the right hand side to XBMC or WD TV Live
Of http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=114&t=76638

Lijkt me heel sterk dat het aan de TV ligt, dus zou eerder even bij het Synology forum aankloppen als je er niet uit komt.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-05-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
Bedankt voor deze informatie, ik zocht het inderdaad bij het verkeerde apparaat! Ik heb de genoemde opties gevonden. Vanavond even kijken welke optie werkt en dat zal ik dan hier ook aangeven. Nog nooit eerder in dit menu geweest dus waarschijnlijk staat die standaard zo ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Die review in de krant, die ook weer zegt, je moet heel dicht bij je scherm zitten om het verschil te zien met HD.

Daar snap ik helemaal niks van. Mijn ogen liegen toch niet? Ik zie een megaverschil. Ook als ik op 5 meter ga staan.

En de mensen die hem hier thuis hebben al, die zijn allemaal tevreden over het beeld. De resolutie bedoel ik dan. Dat het er fantastisch uit ziet.

Ik snap niet dat je dan nog steeds leest, dat je weinig verschil ziet, of al helemaal geen verschil als je op 5 meter zit. Dat vind ik zo ongeloofwaardig.

Maar goed, zolang ik het zelf maar zie, dan is het goed. Laat al die zure mensen maar lekker bij HD blijven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
stalscu schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:48:
Die review in de krant, die ook weer zegt, je moet heel dicht bij je scherm zitten om het verschil te zien met HD.

Maar goed, zolang ik het zelf maar zie, dan is het goed. Laat al die zure mensen maar lekker bij HD blijven dan.
Helemaal mee eens, ik zit op 4,5 meter en zie wel degelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ik vind het beeld ook fantastisch, maar ben wel zo eerlijk dat ik dat van een goede 46" philips 1080p tv op 4 meter óók vind. Je kunt het verschil volgens mij pas echt duidelijk zien als je 2 tv's naast elkaar zet, de ene met 1080p content en de ander met 4K, maar wie doet dat nou?
Los van 4K vind ik de HU7500 heerlijk snel zappen en een soepel menu hebben, dat vind ik persoonlijk ook erg belangrijk naast de beeldkwaliteit :)

Het gevoel bij de HU7500 is bij mij gewoon goed en daar gaat het om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Gelukkig, ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Ik zit naar de nieuwe one connect box voor mijn F9000 te kijken.

Nu zie ik 2 types te koop in Nederland: SEK-2500U/XC en SEK-2500U/ZG.
Als ik het goed begrijp is de ZG voor Duitsland, Oostenrijk e.d. Ik denk dat de XC voor de rest van Europa is.
Ik krijg van Samsung als antwoord dat de box voor NL nog niet uit is en van een winkelier als antwoord dat de XC voor NL is en werkt met Ziggo CI+.
Wie weet of dit klopt en of met de XC Ziggo CI+ werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avantius
  • Laatst online: 10-11-2024
Welke firmware hebben jullie draaien op de 55HU7500? Kwam op de Samsung site versie 1121.5 tegen, dit is volgens mij de meest recente, echter via webupdate geeft toestel aan dat er geen updates zijn, terwijl toestel momenteel draait op versie 1121...

Iemand ervaring met firmware updaten via USB? Is dit aan te raden of toch beter wachten op web update?

Wil graag updaten in de hoop dat interactieve geedeelte CI+ Ziggo problematiek hiermee opgelost zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 22:39
avantius schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:52:
Welke firmware hebben jullie draaien op de 55HU7500? Kwam op de Samsung site versie 1121.5 tegen, dit is volgens mij de meest recente, echter via webupdate geeft toestel aan dat er geen updates zijn, terwijl toestel momenteel draait op versie 1121...

Iemand ervaring met firmware updaten via USB? Is dit aan te raden of toch beter wachten op web update?

Wil graag updaten in de hoop dat interactieve geedeelte CI+ Ziggo problematiek hiermee opgelost zal worden.
Ik heb dit nog niet gedaan op mijn 55HU7500 maar op mijn oude Samsung kwamen regelmatig updates van de website niet via webupdate beschikbaar. Usb update werkte dan altijd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Hoe? Had deze firmware gedownload en uitgepakte map op USB gezet, maar TV herkende m niet:
http://www.samsung.com/nl.../UE55HU7500LXXN-downloads

\T-GFP8DEUC\image\upgrade.msd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avantius
  • Laatst online: 10-11-2024
matthijst schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:26:
Hoe? Had deze firmware gedownload en uitgepakte map op USB gezet, maar TV herkende m niet:
http://www.samsung.com/nl.../UE55HU7500LXXN-downloads

\T-GFP8DEUC\image\upgrade.msd
Same here...... :? Is je huidige versie ook 1121?

[ Voor 4% gewijzigd door avantius op 20-05-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar even wat calibratie gegevens over genomen van het AV forum betreffende de review van de HU8500.

Wetend dat niet elk paneel hetzelfde is, is het toch een dikke vooruitgang.
Film via PC is nu beter dan de Pana 46GT30E
Zenders via de Humax is nu ook veel beter.
Ik ben nu een stuk beter te spreken dan gisteren over de TV.
Gewenning zal er ook veel mee te maken hebben, maar nu heb ik ect een wow gevoel bij films.

Afbeeldingslocatie: http://midstar.nl/samsung.jpg

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
Marcel9970 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:16:
Ik zit naar de nieuwe one connect box voor mijn F9000 te kijken.

Nu zie ik 2 types te koop in Nederland: SEK-2500U/XC en SEK-2500U/ZG.
Als ik het goed begrijp is de ZG voor Duitsland, Oostenrijk e.d. Ik denk dat de XC voor de rest van Europa is.
Ik krijg van Samsung als antwoord dat de box voor NL nog niet uit is en van een winkelier als antwoord dat de XC voor NL is en werkt met Ziggo CI+.
Wie weet of dit klopt en of met de XC Ziggo CI+ werkt.
ik heb dezelfde zoektocht, XC is voor de UK, ZG is voor europa.
nog nergens te koop he.... ga mss over enkele weken in duitsland een kopen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:56
sKoLb schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:01:
Heeft iemand al advies/ervaring met een externe HDD voor opname functionaliteit? Ik heb gelezen dat het geen USB stick kan zijn(Caiway)?
Heb zelf een sony USB 3.0 64GB erin zitten en werkt perfect opnemen en doorspoelen allemaal ok! Moet wel 3.0 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit te twijfelen tussen de HU7500 en HU8500. Beide zien er goed uit. Maar specs van 8500 zijn net nog wat beter. Waarom kan btw bij Azerty de prijs van de HU8500 700 euro onder de adviesprijs liggen? Een lokale retailer vertelde me dat vaak zulke schermen uit het buitenland komen en eventueel door een verschil in netspanning de capaciteit van de tv kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY
  • Laatst online: 08:18

DFY

Sja...

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:15:
Vanochtend in nrc.next een korte review van de 65HU8500 (4K + Curved), de open deuren zijn ingetrapt:
[afbeelding]
Wel mee eens dat OLED meer toevoegt dan 4K, maar de LG is qua laagste prijs wel heel veel duurder dan de Samsung..
Hahaha ik heb nog nooit zoveel onzin en onwaarheden in een artikel gelezen. Heb zelf de 55HU8500, kan niet anders concluderen dat dit artikel "gesponsorde" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 23:08
Mijn tweede 65HU7500 gaat terug naar de winkel, ik heb nu al bij twee tv's donkere strepen in beeld. Het maakt niet uit wat voor bron er gebruikt wordt. Zijn er meer met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DFY schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:33:
[...]

Hahaha ik heb nog nooit zoveel onzin en onwaarheden in een artikel gelezen.
Hoezo? Waarom zouden de genoemde dingen onzin zijn dan? Zoveel raars staat er niet in imho.
Heb zelf de 55HU8500
Ah, ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
ewf2003 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:41:
Mijn tweede 65HU7500 gaat terug naar de winkel, ik heb nu al bij twee tv's donkere strepen in beeld. Het maakt niet uit wat voor bron er gebruikt wordt. Zijn er meer met dit probleem?
Yep heb hier een tweede staan die heeft het ook gaat morgen terug en dan staat er een klaar die gaan we in de winkel testen. Zijn er mensen die een 65inch 7500 hebben die daar geen last van hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:24:
Toch maar even wat calibratie gegevens over genomen van het AV forum betreffende de review van de HU8500.

Wetend dat niet elk paneel hetzelfde is, is het toch een dikke vooruitgang.
Film via PC is nu beter dan de Pana 46GT30E
Zenders via de Humax is nu ook veel beter.
Ik ben nu een stuk beter te spreken dan gisteren over de TV.
Gewenning zal er ook veel mee te maken hebben, maar nu heb ik ect een wow gevoel bij films.
Wil je jouw gebruikte instellingen met ons delen zodat wij deze ook kunnen testen?
U2psv schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:52:
[...]

Heb zelf een sony USB 3.0 64GB erin zitten en werkt perfect opnemen en doorspoelen allemaal ok! Moet wel 3.0 zijn.
Bedankt, goed om te horen! Bedoel je dan een USB stick of heb je het over een hardeschijf van 64GB? Vind je uit ervaring inmiddels dat 64GB meer dan voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:28
@ JFS: denk dat de verschillende aanbieders ook duidelijk minder marge nemen bij de verkoop.
ik heb een zeer scherpe prijs voor de 7500/8500 serie toch van meerdere aanbieders gekregen.
je zou even verder hier in het forum kunnen kijken, worden diverse goedkopere aanbieders genoemd.
succes met je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:56
sKoLb schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:36:

Bedankt, goed om te horen! Bedoel je dan een USB stick of heb je het over een hardeschijf van 64GB? Vind je uit ervaring inmiddels dat 64GB meer dan voldoende is?
USB stick, ik heb 1 programma erop staan van 45 min die geeft aan 1,66GB dus kleine 25-30 uur opnemen voor mij zelf is dat eigenlijk al veels te veel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Laatst online: 19-02 10:28
Martinus schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:25:
[...]

ik heb dezelfde zoektocht, XC is voor de UK, ZG is voor europa.
nog nergens te koop he.... ga mss over enkele weken in duitsland een kopen.
Ze zijn binnen 2 weken leverbaar in Nederland en een verkoper van de ZG en XC gaf aan dat de XC werkt voor NL met CI+.
Dit wou ik bevestigd krijgen van Samsung, maar ik kreeg een vreselijke nitwit :( op de Samsung chat en weet het nog niet zeker.
Een Spaanse vriendin van mij gaf aan dat de Sek-2500U/XC bij hun over 2 weken voor €250,- leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY
  • Laatst online: 08:18

DFY

Sja...

Brad Pitt schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:43:
[...]

Hoezo? Waarom zouden de genoemde dingen onzin zijn dan? Zoveel raars staat er niet in imho.

[...]

Ah, ok :)
"alleen degene die exact in het midden zitten, op minder dan 3 meter afstand van het scherm, heeft profijt van het bioscoop effect"
3 feitelijke onjuistheden in deze zin alleen al:
- Juist het voordeel van de curve is dat iedereen, zelfs die met een grote hoek, een betere kijkervaring hebben. Dit, uit eigen ervaring.
- Minder dan 3 meter, dit geld voor elk scherm kleiner dan 110" op minder dan 3 meter in vergelijking met een bioscoop.
"Van de zijkant bekeken levert zo'n curved scherm extra vertekening op"
- Eigenlijk was ik al gestopt met lezen want het is evident dat de reviewer absoluut niet zelf heeft getest, wederom feitelijk onjuist, er is geen vertekening waar te nemen als je niet op een hoek groter dan 120 graden kijkt (niet exact gemeten, extreme hoek word hiermee bedoeld).
"Dat wordt dus extra knus naast elkaar op de bank zitten, samen op zoek naar de sweet spot"
- Herhaling, 100% duidelijk dat reviewer niet zelf heeft getest
"De schermen tegen de muur schroeven kan niet"
- Wederom feitelijk onjuist, heb hem toch echt tegen de muur geschroefd met een standaard VESA beugel...
"Je moet dicht op het scherm zitten om het verschil te zien met HD"
- Het word nu komisch, diverse testen (pak er even eentje uit, buiten eigen ervaring: http://www.hdtvtest.co.uk...solution-201312153517.htm ) laten zien dat dit ook feitelijk onjuist is
"Dan valt op dat de Samsung veel licht produceert"
- Ehhhh, serieus? Veel licht produceert? Moet ik hier echt een reactie op geven?
"ondertitels leveren in donkere scenes een hinderlijke waas op"
- Ik zal wel een maandagochtend model hebben waar dit probleem in geen velden of wegen te bekennen is.

En toen kwam de aap uit de mouw :)
Meneer is vol lof over de LG zonder onderbouwing maar zwart en de kleuren zijn fenomenaal.
Gewoon, omdat het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 23:08
vegetto1983 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:17:
[...]

Yep heb hier een tweede staan die heeft het ook gaat morgen terug en dan staat er een klaar die gaan we in de winkel testen. Zijn er mensen die een 65inch 7500 hebben die daar geen last van hebben ?
Ik ben zeer benieuwd of je nu een goed scherm krijgt, dat geeft mij dan ook weer hoop voor volgende week als ze de derde komen brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
DFY schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:35:
[...]
En toen kwam de aap uit de mouw :)
Meneer is vol lof over de LG zonder onderbouwing maar zwart en de kleuren zijn fenomenaal.
OLED?

RTL XL app doet het nu ook :)

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 21-05-2014 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
Hoe doen jullie dat met die tv's retourneren / omruilen? Vraag dit ivm die cashback actie waarbij je in de doos moet gaan knippen... Kan me voorstellen dat de winkel daar niet zo blij mee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.avforums.com/t...ed-best-settings.1867604/
sKoLb schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:36:
[...]

Wil je jouw gebruikte instellingen met ons delen zodat wij deze ook kunnen testen?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
lo3k schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 00:20:
Hoe doen jullie dat met die tv's retourneren / omruilen? Vraag dit ivm die cashback actie waarbij je in de doos moet gaan knippen... Kan me voorstellen dat de winkel daar niet zo blij mee is?
die heb ik nog niet ingestuurd, en zolang dit niet goed is doe ik dit ook niet, en als de tijd verstreken is ga ik 500 euro halen bij die winkel. Maar eerst afwachten op het volgend scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
vegetto1983 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:09:
[...]

die heb ik nog niet ingestuurd, en zolang dit niet goed is doe ik dit ook niet, en als de tijd verstreken is ga ik 500 euro halen bij die winkel. Maar eerst afwachten op het volgend scherm.
Ik heb dus mijn cashback al opgevraagd en een gat in de doos geknipt, vandaag komt mijn nieuwe tv. Feitelijk is het niet mijn probleem, hadden ze maar meteen een goed model moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
WilbertvdBroek schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:22:
[...]

Ik heb dus mijn cashback al opgevraagd en een gat in de doos geknipt, vandaag komt mijn nieuwe tv. Feitelijk is het niet mijn probleem, hadden ze maar meteen een goed model moeten leveren.
zeker niet jouw problem jij betaald een hoop geld voor een tv deze moet goed zijn, ongeacht of jij de code al uitgeknipt hebt of niet. Ben benieuwd of het opgelost is voor je laat even weten op het forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DFY schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:35:
[...]
."Van de zijkant bekeken levert zo'n curved scherm extra vertekening op"
- Eigenlijk was ik al gestopt met lezen want het is evident dat de reviewer absoluut niet zelf heeft getest, wederom feitelijk onjuist, er is geen vertekening waar te nemen als je niet op een hoek groter dan 120 graden kijkt (niet exact gemeten, extreme hoek word hiermee bedoeld).
Geen enkele vertekening nee? Vanaf een hoek kijken naar iets dat gekromd is levert geen enkele vertekening op? Ik denk dat je hier iets niet helemaal goed snapt.
"Je moet dicht op het scherm zitten om het verschil te zien met HD"
- Het word nu komisch, diverse testen (pak er even eentje uit, buiten eigen ervaring: http://www.hdtvtest.co.uk...solution-201312153517.htm ) laten zien dat dit ook feitelijk onjuist is
Op een afstand van 2.70 meter zitten met een tv van 55 inch IS heel dichtbij. De meeste mensen zitten ofwel verder daar vanaf, of hebben een kleinere tv, of beiden. Er zijn ook mensen die zeggen het verschil te kunnen zien op 4 of sterker nog 5 meter. Welnu, respect voor de oogjes. Da's werkelijk bijzonder knap.
"Dan valt op dat de Samsung veel licht produceert"
- Ehhhh, serieus? Veel licht produceert? Moet ik hier echt een reactie op geven?
Blijkbaar?
"ondertitels leveren in donkere scenes een hinderlijke waas op"
- Ik zal wel een maandagochtend model hebben waar dit probleem in geen velden of wegen te bekennen is.
Indien geen plasma of per-pixel-backlighting is een waas om bepaalde content niet heel vreemd imho.

q]En toen kwam de aap uit de mouw :)
[/quote]
Net zoals anderen vol lof zijn over de UHD's van Samsung. Gewoon, omdat het kan. Verschil is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Zojuist is de nieuwe tv geplaatst door Ben van Dijk, staat de voet er weer scheef onder :(
Ong. 6 mm verloop van de voet waardoor deze scheef lijkt te staan. Nu hebben ze gebeld met
het hoofdkantoor en zij wisten te vertellen dat dit een bekend probleem was.

Ik heb iig aangegeven dat het moet worden opgelost want bij een tv van deze prijsklasse neem ik daar geen genoegen mee.

Heeft iemand hier ook een scheve voet onder z'n tv of heb ik een te kritisch oog?

Ik heb overigens voor de rest niets kunnen testen aangezien ik nu weer op het werk zit. De tv voorlopig toch gebruiken, want zonder is ook zo kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
WilbertvdBroek schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:00:
Zojuist is de nieuwe tv geplaatst door Ben van Dijk, staat de voet er weer scheef onder :(
Ong. 6 mm verloop van de voet waardoor deze scheef lijkt te staan. Nu hebben ze gebeld met

Ik heb iig aangegeven dat het moet worden opgelost want bij een tv van deze prijsklasse neem ik daar geen genoegen mee.

Heeft iemand hier ook een scheve voet onder z'n tv of heb ik een te kritisch oog?

Ik heb overigens voor de rest niets kunnen testen aangezien ik nu weer op het werk zit. De tv voorlopig toch gebruiken, want zonder is ook zo kaal.
jammer dat je niet kan testen, ben benieuwd dan. Wel slecht overigens van die voet pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
De voet van mijn 55HU7500 is ook zo scheef als wat als hij onder de tv zit. Hij hangt hier nu wel aan de muur...Maar het is idd wel heel slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Zojuist van AV trader als eerste bod een bieding gehad van 2699 exl CB voor de 55hu8500.
Best scherpe aanbieding, al zal er nog wel wat meer uit te halen moeten zijn aangezien het hun eerste bod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04 11:51
ik wilde eigenlijk voor een goedkoper model gaan aangezien ik het daar ook wel mee kan doen, maar voor die paar honderd euro extra lijkt de UE55HU7500 ook wel wat.
op de andere modellen zoals de 6 series en de H7000 zit blijkbaar een kleinere marge helaas.

Lees net pas dat je de 55hu8500 bedoelt 8)7 :X

[ Voor 77% gewijzigd door transformer op 21-05-2014 13:35 ]

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WilbertvdBroek schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:00:

Bedoel je scheef als je ervoor zit of dat hij iets naar achteren gekanteld staat?
Dat laatste doet hij bij mij wel op de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:48:
[...]

Bedoel je scheef als je ervoor zit of dat hij iets naar achteren gekanteld staat?
Dat laatste doet hij bij mij wel op de voet.
https://www.flickr.com/ph...tvandenbroek/14234879052/

Ik bedoel dat als je dicht voor de tv staat er op neer kijkt de voet ruim een halve centimeter verloopt. Lijn van de voet is dus niet parallel aan de tv. En hij staat idd ook wat achterover gekanteld.

[ Voor 5% gewijzigd door WilbertvdBroek op 21-05-2014 15:10 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste