T28 proto is BS, zoals User al zij was er een mockup van de Faillöwe. Dat z'n tank geen schijn van kans had om daadwerkelijk ingezet te worden in enige getallen omdat het omdat pure tijdverspilling gaat z'n tank te bouwen is een tweede. Zelf vind ik de 45t Panther eigenlijk al te veel voor een standaard medium. 45t is gewoon veel voor die tijd en je ruilt strategische inzetbaarheid in voor "look at my armours". Toen kapte je tank ermee en daar sta je met je pantser. Dat is vrij klote lijkt mij zo...
Voor de Sovjets was mechanische betrouwbaarheid niet z'n enorm probleem omdat die maar tanks in ronduit belachelijke getallen voor hun industriële slagkracht. Verder was het Rode Leger was zeer efficiënt in het ontzeggen van materiaal en voorraden aan hun troepen welke voor andere legers cruciaal waren geweest. Zo bouwden ze die tanks want de Duitse industrie was veel, veel groter dat die van de Sovjets. Dat zulke uitgeklede eenheden bij een aanval vernietigd zouden worden namen ze voor lief. Voor de Duitsers was een tank die snel kapot ging behoorlijk problematisch. Niet zozeer omdat het niet te repareren viel maar omdat je zo steeds een beetje slagkracht verliest. Dat konden ze niet gebruiken omdat Adolf zo nodig met de hele wereld wou vechten...
De oorspronkelijke VK3002M waar de Panther uitkwam was meer dan voldoende voor de eisen van het Duitse leger geweest. Dan bounce je maar geen 122mm granaten met een lichte angle. Die zijn toch vrij zeldzaam en een IS maak je zo af met je VK3002M. Is ook veel goedkoper op die manier en je hebt er meer beschikbaar omdat je minder staal nodig hebt en ze werken. Je tank bounced wel Soviet 76.2mm, 57, 45mm en je bent zo goed als immuun voor de AT geweren. Bij de geallieerden ben je immuun voor de 6 pounder, 75mm's en 76mm's. Dat was z'n beetje het hele arsenaal van de Sovjets, Amerikanen en Britten. De 17 pounder maakt je hoogstwaarschijnlijk wel af maar dat ding was een nachtmerrie om te verplaatsen met zijn 3t. Dan moet die natuurlijk wel iets doen.
Mijn probleem is alleen iets anders. Wargaming is steeds maar meer en meer creaties van hun in de game aan het gooien zonder eens even rustig na te denken of dit werkt. Verder worden de creaties steeds gestoorder, zie de laatste drie waffentragers. De t8 en t9 kunnen nog net maar de WTF is gewoon onzin. Mijn probleem is simpel gezegd wat volgt nu?
Het is leuk een aardig dat je even een projectje uitdenkt. Op die manier kan ik er zo een aantal bedenken. De vraag is of het zou werken. Ja dit is een belangrijke vraag omdat er zoveel tanks zijn afgekeurd omdat hun ontwerp of niet bleek te werken of om te werken de tank zo uitgekleed moest worden dat het hele project nutteloos werd. In je hoofd kan je WTF's zo maken zonder enige moeite zoals wargaming al heeft bewezen. Dat ding is gewoon BS en iedereen weet het. Er zijn maar een paar tanks waar ik bang van word in mijn E-75 en dat zijn de Jagdpanzer E-100, Deathstar en de WTF. De rest is zeker niet intimiderend. Potentieel problematisch maar niet intimiderend. Dan als een Deathstar of Jagd E-100 schiet dan kan je terugslaan. Als een WTF je in zijn vizier heeft dan kan je net zo goed de game afsluiten. Zeker als die ook nog eens APCR moet laden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.