De officiële Play Store installeren, gaat niet lukken. Al kun je bij XDA wel wat pogingen daartoe vinden. Een beter alternatief is het installeren van Yalp Store (ik gebruik de versie van 1.43 MB) of Aptoide TV.moca007 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:44:
Wie weet of het mogelijk is om de officiële Google play op de Fire stick te installeren? Die van mij wordt vandaag bezorgd.
De tweede ziet er een stuk gelikter uit, maar Yalp Store zorgt ervoor dat je alleen apps kunt installeren die daadwerkelijk gaan werken met je Firestick. Aptoide geeft je zowel de mogelijkheid echte Android TV apps te installeren, als andere apps die minder goed werken. Via Yalp Store heb ik bijvoorbeeld apps van de NOS, Videoland, Kijk (zenders van Talpa TV) en Film1 kunnen installeren (apps die je bij Amazon zelf niet zult vinden).
Om dit voor elkaar te krijgen, moet je overigens wel eerst de Downloader app via de Amazon Appstore installeren en daarnaast in de instellingen van je Firestick het installeren via externe bronnen aanzetten. Het installeren van Yalp Store en Aptoide TV doe je vervolgens via de Downloader app met bovenstaande links. Het invoeren van die betreffende links gaat een stuk makkelijker via je telefoon met de
Amazon Fire TV app voor Android of iOS.
[ Voor 22% gewijzigd door TexMex op 25-05-2019 09:51 ]