Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:53
moca007 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:44:
Wie weet of het mogelijk is om de officiële Google play op de Fire stick te installeren? Die van mij wordt vandaag bezorgd.
De officiële Play Store installeren, gaat niet lukken. Al kun je bij XDA wel wat pogingen daartoe vinden. Een beter alternatief is het installeren van Yalp Store (ik gebruik de versie van 1.43 MB) of Aptoide TV.

De tweede ziet er een stuk gelikter uit, maar Yalp Store zorgt ervoor dat je alleen apps kunt installeren die daadwerkelijk gaan werken met je Firestick. Aptoide geeft je zowel de mogelijkheid echte Android TV apps te installeren, als andere apps die minder goed werken. Via Yalp Store heb ik bijvoorbeeld apps van de NOS, Videoland, Kijk (zenders van Talpa TV) en Film1 kunnen installeren (apps die je bij Amazon zelf niet zult vinden).

Om dit voor elkaar te krijgen, moet je overigens wel eerst de Downloader app via de Amazon Appstore installeren en daarnaast in de instellingen van je Firestick het installeren via externe bronnen aanzetten. Het installeren van Yalp Store en Aptoide TV doe je vervolgens via de Downloader app met bovenstaande links. Het invoeren van die betreffende links gaat een stuk makkelijker via je telefoon met de
Amazon Fire TV app voor Android of iOS.

NY_Giant wijzigde deze reactie 25-05-2019 09:51 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:25
Voor het verkopen van spullen hebben we: https://tweakers.net/aanbod/

exactor it wijzigde deze reactie 03-06-2019 04:34 (66%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nimmer
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 30-12-2019

nimmer

hai :O

Iemand al de orginele prime tv app werkend op de firestick 4k?

Heb de prime app van de shield gesideload, werkt opzich goed, maar geen 4k of dolby atmos helaas.

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 26-01 23:53
nimmer schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:41:
Iemand al de orginele prime tv app werkend op de firestick 4k?

Heb de prime app van de shield gesideload, werkt opzich goed, maar geen 4k of dolby atmos helaas.
Hoe pak je dit aan? Toen ik de Prime-app wilde sideloaden kreeg ik een melding in de trant van "app not installed"

Of moet ik eerst de "Duitse" Prime app deinstalleren?

• nimmer
  • Registratie: mei 2005

nimmer

hai :O

Bark_At_The_Cat schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 15:28:
[...]

Hoe pak je dit aan? Toen ik de Prime-app wilde sideloaden kreeg ik een melding in de trant van "app not installed"

Of moet ik eerst de "Duitse" Prime app deinstalleren?
Heb de prime app van de nvidia shield gedownload via zo'n apk download site of via xda ofzo. Dat werkte gewoon meteen dacht ik.

• scrapzz
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23-12-2019
NY_Giant schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:32:
[...]

De officiële Play Store installeren, gaat niet lukken. Al kun je bij XDA wel wat pogingen daartoe vinden. Een beter alternatief is het installeren van Yalp Store (ik gebruik de versie van 1.43 MB) of Aptoide TV.

De tweede ziet er een stuk gelikter uit, maar Yalp Store zorgt ervoor dat je alleen apps kunt installeren die daadwerkelijk gaan werken met je Firestick. Aptoide geeft je zowel de mogelijkheid echte Android TV apps te installeren, als andere apps die minder goed werken. Via Yalp Store heb ik bijvoorbeeld apps van de NOS, Videoland, Kijk (zenders van Talpa TV) en Film1 kunnen installeren (apps die je bij Amazon zelf niet zult vinden).

Om dit voor elkaar te krijgen, moet je overigens wel eerst de Downloader app via de Amazon Appstore installeren en daarnaast in de instellingen van je Firestick het installeren via externe bronnen aanzetten. Het installeren van Yalp Store en Aptoide TV doe je vervolgens via de Downloader app met bovenstaande links. Het invoeren van die betreffende links gaat een stuk makkelijker via je telefoon met de
Amazon Fire TV app voor Android of iOS.
Yalp store werkt opzicht wel mooi ik krijg alleen niet de NPO app geinstaller, weet iemand hoe ik de NPO app kan installer hij vraag voortdurend voor ROOT acces.

• bartelsrobert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:30
scrapzz schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:01:
[...]

Yalp store werkt opzicht wel mooi ik krijg alleen niet de NPO app geinstaller, weet iemand hoe ik de NPO app kan installer hij vraag voortdurend voor ROOT acces.
Probeer de Aurora Store. Gebaseerd op Yalp, recenter geupdate.

• adjep07
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 28-01 13:41
Hebben meerdere Firestick 4K eigenaren net als mij het probleem dat Prime Video niet meer in de Silk browser kan worden bekeken? Inmiddels volgens mij de Prime Video Android TV apk geinstalleerd, werkt prima. Ik zocht eigenlijk de Shield versie, maar kon die niet vinden.

adjep07 wijzigde deze reactie 23-10-2019 10:41 (35%)
Reden: opmerking toegevoegd van gesideloade apk

• scrapzz
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23-12-2019
adjep07 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:33:
Hebben meerdere Firestick 4K eigenaren net als mij het probleem dat Prime Video niet meer in de Silk browser kan worden bekeken? Inmiddels volgens mij de Prime Video Android TV apk geinstalleerd, werkt prima. Ik zocht eigenlijk de Shield versie, maar kon die niet vinden.
Heb het zelfde probleem alleen net de android app krijg je minder goed geluid, je kan nog wel casten vanaf je telefoon met de zelfde kwaliteit als de prime app.

De Aurora Store app laat je wel de NPO app instaleren alleen wilt de NPO app niet afspelen zonder google service 😑

• adjep07
Iemand Disney plus al operationeel gekregen op de firestick 4K? Is de verwachting overigens dat deze stick bij de grote uitrol van de Amazon webwinkel in Nederland volgend jaar volledig ondersteund gaat worden waardoor de voorgeinstalleerde Prime Video app eindelijk gaat werken en indien gewenst we Alexa kunnen gebruiken?

• adjep07
Zojuist gewoon de Disney Plus app kunnen installeren, zonder side loaden of iets dergelijks: blij!

• XanaduNL
  • Registratie: oktober 2002
De 4k versie is momenteel 30 euro en de normale 20 euro dankzij Black Friday.
Echter lijken ze niet naar NL te verzenden. :(
https://www.amazon.de/dp/B079QHMFWC/

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
XanaduNL schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:30:
De 4k versie is momenteel 30 euro en de normale 20 euro dankzij Black Friday.
Echter lijken ze niet naar NL te verzenden. :(
https://www.amazon.de/dp/B079QHMFWC/
Doen ze met firetv nooit volgens mij. Dus via huifkar zou ik zeggen...

• K3N8
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 26-12-2019
Doen ze met firetv nooit volgens mij. Dus via huifkar zou ik zeggen...
Gewoon bestellen via Lufthansa Worldshop. Die leveren gewoon naar Nederland.

• Willemhubers
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 25-01 16:06
K3N8 schreef op zondag 24 november 2019 @ 23:40:
[...]

Gewoon bestellen via Lufthansa Worldshop. Die leveren gewoon naar Nederland.
10 euro verzendkosten...

• K3N8
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 26-12-2019
10 euro verzendkosten...
Ja, en? Dat is goedkoper dan via mailboxde.com.

• mrVB
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-01 20:07
Ik heb hem gisteren besteld via saturn.de met de optie afhalen in winkel. Hij ligt er al klaar dus van de week maar even de grens over naar Kleve.

• Zuluman
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 28-01 09:50

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik heb de 3 verschillende versies nu liggen.

De international versie zonder alexa via amazon. waar alles prima werkt. ik had wel op een gegeven moment dat de prime app weg was en ik alleen via t reclame menu erbij kon. Sinds gister was er geen reclame meer en kon ik prime niet opstarten. Na veel zoeken uitgevonden dat je het apparaat moet deregistreren en opnieuw moet registeren en in app instellingen dat en cache moet legen. daarna was de amazon prime app weer zichtbaar.

De andere 2 apparaten werkt Prime dus niet. Na wat zoeken erachter gekomen dat dus niet kan met de 2nd gen en de 4k versie via de Prime app. Ik dacht in eerste instantie dat ze niet naar nl verzenden te maken had met alexa en gene ondersteuning voor nederlands maar dat de prime app niet werkt is voor mij echt raar. Het lijkt wel alsof er een soort regio lock in die apparaten zit. Het is mij een raadsel waarom ze daar zo moeilijk over doen. Ik ben er wel klaar mee en ga voor een nvidia shield. Stuk duurder maar dan heb je ook wat. voor de geïnteresseerden in een international versie, 2nd gen en een 4k zou ik zeggen let op V&A.

3600Wp Oost/West 12x LG Bifacial + Enphase M250 PVOutput

• adjep07
Het is wat bizar inderdaad: Disney plus en Netflix werken native op de 4K stick, en de prime video app moet je sideloaden, dat werkt prima overigens, maar zal geen 4K zijn. Volgend jaar gaat naar ik begreep Amazon hun webwinkel in Nederland upgraden, wellicht dan ook eindelijk volledige 4K firestick en Alexa ondersteuning.

• adjep07
Bij het afspelen op de Fire Stick vanuit de Prime Video Android app opent de stream zich volgens mij in de Fire Stick 4K native Prime Video app. Dit terwijl de app zich rechtstreeks uit het menu niet laat openen. Kan een mede tweaker dit ook proberen? Vermoedelijk wordt de content ook 4K afgespeeld, maar ik kan dat niet verifieren omdat ik nog geen 4K tv heb ;-(
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True