Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
moca007 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:44:
Wie weet of het mogelijk is om de officiële Google play op de Fire stick te installeren? Die van mij wordt vandaag bezorgd.
De officiële Play Store installeren, gaat niet lukken. Al kun je bij XDA wel wat pogingen daartoe vinden. Een beter alternatief is het installeren van Yalp Store (ik gebruik de versie van 1.43 MB) of Aptoide TV.

De tweede ziet er een stuk gelikter uit, maar Yalp Store zorgt ervoor dat je alleen apps kunt installeren die daadwerkelijk gaan werken met je Firestick. Aptoide geeft je zowel de mogelijkheid echte Android TV apps te installeren, als andere apps die minder goed werken. Via Yalp Store heb ik bijvoorbeeld apps van de NOS, Videoland, Kijk (zenders van Talpa TV) en Film1 kunnen installeren (apps die je bij Amazon zelf niet zult vinden).

Om dit voor elkaar te krijgen, moet je overigens wel eerst de Downloader app via de Amazon Appstore installeren en daarnaast in de instellingen van je Firestick het installeren via externe bronnen aanzetten. Het installeren van Yalp Store en Aptoide TV doe je vervolgens via de Downloader app met bovenstaande links. Het invoeren van die betreffende links gaat een stuk makkelijker via je telefoon met de
Amazon Fire TV app voor Android of iOS.

[ Voor 22% gewijzigd door TexMex op 25-05-2019 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:51
Voor het verkopen van spullen hebben we: https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2019 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:51

nimmer

hai :O

Iemand al de orginele prime tv app werkend op de firestick 4k?

Heb de prime app van de shield gesideload, werkt opzich goed, maar geen 4k of dolby atmos helaas.

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 09:59
nimmer schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:41:
Iemand al de orginele prime tv app werkend op de firestick 4k?

Heb de prime app van de shield gesideload, werkt opzich goed, maar geen 4k of dolby atmos helaas.
Hoe pak je dit aan? Toen ik de Prime-app wilde sideloaden kreeg ik een melding in de trant van "app not installed"

Of moet ik eerst de "Duitse" Prime app deinstalleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

Bark_At_The_Cat schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 15:28:
[...]

Hoe pak je dit aan? Toen ik de Prime-app wilde sideloaden kreeg ik een melding in de trant van "app not installed"

Of moet ik eerst de "Duitse" Prime app deinstalleren?
Heb de prime app van de nvidia shield gedownload via zo'n apk download site of via xda ofzo. Dat werkte gewoon meteen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrapzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06 11:27
TexMex schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:32:
[...]

De officiële Play Store installeren, gaat niet lukken. Al kun je bij XDA wel wat pogingen daartoe vinden. Een beter alternatief is het installeren van Yalp Store (ik gebruik de versie van 1.43 MB) of Aptoide TV.

De tweede ziet er een stuk gelikter uit, maar Yalp Store zorgt ervoor dat je alleen apps kunt installeren die daadwerkelijk gaan werken met je Firestick. Aptoide geeft je zowel de mogelijkheid echte Android TV apps te installeren, als andere apps die minder goed werken. Via Yalp Store heb ik bijvoorbeeld apps van de NOS, Videoland, Kijk (zenders van Talpa TV) en Film1 kunnen installeren (apps die je bij Amazon zelf niet zult vinden).

Om dit voor elkaar te krijgen, moet je overigens wel eerst de Downloader app via de Amazon Appstore installeren en daarnaast in de instellingen van je Firestick het installeren via externe bronnen aanzetten. Het installeren van Yalp Store en Aptoide TV doe je vervolgens via de Downloader app met bovenstaande links. Het invoeren van die betreffende links gaat een stuk makkelijker via je telefoon met de
Amazon Fire TV app voor Android of iOS.
Yalp store werkt opzicht wel mooi ik krijg alleen niet de NPO app geinstaller, weet iemand hoe ik de NPO app kan installer hij vraag voortdurend voor ROOT acces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 20:22
scrapzz schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:01:
[...]

Yalp store werkt opzicht wel mooi ik krijg alleen niet de NPO app geinstaller, weet iemand hoe ik de NPO app kan installer hij vraag voortdurend voor ROOT acces.
Probeer de Aurora Store. Gebaseerd op Yalp, recenter geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:09
Hebben meerdere Firestick 4K eigenaren net als mij het probleem dat Prime Video niet meer in de Silk browser kan worden bekeken? Inmiddels volgens mij de Prime Video Android TV apk geinstalleerd, werkt prima. Ik zocht eigenlijk de Shield versie, maar kon die niet vinden.

[ Voor 35% gewijzigd door adjep07 op 23-10-2019 10:41 . Reden: opmerking toegevoegd van gesideloade apk ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrapzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06 11:27
adjep07 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:33:
Hebben meerdere Firestick 4K eigenaren net als mij het probleem dat Prime Video niet meer in de Silk browser kan worden bekeken? Inmiddels volgens mij de Prime Video Android TV apk geinstalleerd, werkt prima. Ik zocht eigenlijk de Shield versie, maar kon die niet vinden.
Heb het zelfde probleem alleen net de android app krijg je minder goed geluid, je kan nog wel casten vanaf je telefoon met de zelfde kwaliteit als de prime app.

De Aurora Store app laat je wel de NPO app instaleren alleen wilt de NPO app niet afspelen zonder google service 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
Iemand Disney plus al operationeel gekregen op de firestick 4K? Is de verwachting overigens dat deze stick bij de grote uitrol van de Amazon webwinkel in Nederland volgend jaar volledig ondersteund gaat worden waardoor de voorgeinstalleerde Prime Video app eindelijk gaat werken en indien gewenst we Alexa kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
Zojuist gewoon de Disney Plus app kunnen installeren, zonder side loaden of iets dergelijks: blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 14:01
De 4k versie is momenteel 30 euro en de normale 20 euro dankzij Black Friday.
Echter lijken ze niet naar NL te verzenden. :(
https://www.amazon.de/dp/B079QHMFWC/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
XanaduNL schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:30:
De 4k versie is momenteel 30 euro en de normale 20 euro dankzij Black Friday.
Echter lijken ze niet naar NL te verzenden. :(
https://www.amazon.de/dp/B079QHMFWC/
Doen ze met firetv nooit volgens mij. Dus via huifkar zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3N8
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 12:24
Doen ze met firetv nooit volgens mij. Dus via huifkar zou ik zeggen...
Gewoon bestellen via Lufthansa Worldshop. Die leveren gewoon naar Nederland.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:20
K3N8 schreef op zondag 24 november 2019 @ 23:40:
[...]

Gewoon bestellen via Lufthansa Worldshop. Die leveren gewoon naar Nederland.
10 euro verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3N8
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 12:24
10 euro verzendkosten...
Ja, en? Dat is goedkoper dan via mailboxde.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 13:03
Ik heb hem gisteren besteld via saturn.de met de optie afhalen in winkel. Hij ligt er al klaar dus van de week maar even de grens over naar Kleve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik heb de 3 verschillende versies nu liggen.

De international versie zonder alexa via amazon. waar alles prima werkt. ik had wel op een gegeven moment dat de prime app weg was en ik alleen via t reclame menu erbij kon. Sinds gister was er geen reclame meer en kon ik prime niet opstarten. Na veel zoeken uitgevonden dat je het apparaat moet deregistreren en opnieuw moet registeren en in app instellingen dat en cache moet legen. daarna was de amazon prime app weer zichtbaar.

De andere 2 apparaten werkt Prime dus niet. Na wat zoeken erachter gekomen dat dus niet kan met de 2nd gen en de 4k versie via de Prime app. Ik dacht in eerste instantie dat ze niet naar nl verzenden te maken had met alexa en gene ondersteuning voor nederlands maar dat de prime app niet werkt is voor mij echt raar. Het lijkt wel alsof er een soort regio lock in die apparaten zit. Het is mij een raadsel waarom ze daar zo moeilijk over doen. Ik ben er wel klaar mee en ga voor een nvidia shield. Stuk duurder maar dan heb je ook wat. voor de geïnteresseerden in een international versie, 2nd gen en een 4k zou ik zeggen let op V&A.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
Het is wat bizar inderdaad: Disney plus en Netflix werken native op de 4K stick, en de prime video app moet je sideloaden, dat werkt prima overigens, maar zal geen 4K zijn. Volgend jaar gaat naar ik begreep Amazon hun webwinkel in Nederland upgraden, wellicht dan ook eindelijk volledige 4K firestick en Alexa ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
Bij het afspelen op de Fire Stick vanuit de Prime Video Android app opent de stream zich volgens mij in de Fire Stick 4K native Prime Video app. Dit terwijl de app zich rechtstreeks uit het menu niet laat openen. Kan een mede tweaker dit ook proberen? Vermoedelijk wordt de content ook 4K afgespeeld, maar ik kan dat niet verifieren omdat ik nog geen 4K tv heb ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Goed nieuws. NLZIET is binnenkort beschikbaar op Fire TV van Amazon. Het betekent ook gelijk de lancering van een Nederlandse app store voor Fire TV: https://www.nlziet.nl/nl/...-app-voor-amazon-fire-tv/.

Edit: Sterker nog, het werkt nu al.

[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 03-03-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
TexMex schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:44:
Goed nieuws. NLZIET is binnenkort beschikbaar op Fire TV van Amazon. Het betekent ook gelijk de lancering van een Nederlandse app store voor Fire TV: https://www.nlziet.nl/nl/...-app-voor-amazon-fire-tv/.

Edit: Sterker nog, het werkt nu al.
Waar is de NL app store te vinden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
apis29 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:52:
[...]

Waar is de NL app store te vinden dan?
Die is er nog niet. NLZIET heeft zijn app blijkbaar al wel in de niet-Nederlandse app stores van Amazon laten plaatsen. De Nederlandse app store moet nog gelanceerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
TexMex schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:29:
[...]

Die is er nog niet. NLZIET heeft zijn app blijkbaar al wel in de niet-Nederlandse app stores van Amazon laten plaatsen. De Nederlandse app store moet nog gelanceerd worden.
Ah op die manier; ja ik las al bij het nieuws gedeelte hier op Tweakers net dat de app al te vinden was in de UK store en zag hem daar idd al staan. Ik ben vanavond pas aan het rommelen met de 4K Stick die ik al sinds Black Friday had liggen (was eigenlijk van plan hem pas the activeren als ik weer een keertje in Duitsland was en dan meteen met een Duits account, aangezien die volgens de EU regels ook buiten Duitsland zou moeten werken wat ook min of meer in de FAQ staat op de site).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Mijn gewone Firestick (ook uit Duitsland afkomstig) werkt prima in Nederland. NLZIET is bij het zoeken in de app store inderdaad al te vinden en te installeren. Volgens mij staat die op dit moment in elke app store van Amazon. Mijn Firestick staat nu volledig op Brits ingesteld met dus ook de Britse app store, maar Amerikaans en Duits zijn ook prima mogelijk. Al werd ik niet vrolijk van de Duitse reclame, dus daarom maar voor de Britse gegaan.

Hier kun je onder 'Country/Region Settings' het land van je voorkeur voor de app store opgeven: https://www.amazon.co.uk/hz/mycd/myx#/home/settings/payment. Je moet dan ook een adres uit dat land aanmaken. Het kan helpen om daarna tijdelijk dat adres ook als default bezorgadres in te stellen: https://www.amazon.co.uk/a/addresses/ref=ab_redirect. Apps uit de stores van andere landen blijven overigens gewoon beschikbaar als je wisselt van land.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 06-03-2020 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

Lijkt erop dat de Fire TV 4k native prime app nog niet werkt in Nederland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
nimmer schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:47:
Lijkt erop dat de Fire TV 4k native prime app nog niet werkt in Nederland :(
Is ook het eerste wat ik getest had na het nieuws, maar het wordt ook nog niet aangeboden in de NL shop dus dat zal het wel verklaren. Of misschien nog even geduld hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
Ik ging het ook snel testen, maar ik krijg nog melding van app not found oid. Ik mag toch aannemen dat de 4K stick ook in Nederland beschikbaar komt, dat levert vast nl weer publiciteit op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 07:06
Kan je hier de "Smart IPTV " / SIPTV op installeren?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
Iemand enig idee waarom ik met mijn Fire TV geen prime content kan bekijken? Krijg een error code 5505.
Ik heb altijd mijn 'country' op US gehad, aangezien we nog geen Fire TV officieel hadden in Nederland.

Inmiddels staat hij op Nederland.

Terug veranderen naar USA?

Terug veranderen naar USA, deregister en apparaat weer registeren werkt ook niet. Beetje irritant.

[ Voor 65% gewijzigd door Vecodo op 19-04-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcovg89
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-08 22:29
scrapzz schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:54:
[...]
De Aurora Store app laat je wel de NPO app instaleren alleen wilt de NPO app niet afspelen zonder google service 😑
Ben je hiermee verder gekomen? Ik heb namelijk dezelfde vraag/wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 07:06
remcovg89 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:19:
[...]

Ben je hiermee verder gekomen? Ik heb namelijk dezelfde vraag/wens.
Nlziet kan je wel vinden en installeren.
Deze bevat ook NPO content.
Helaas niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb de Amazon Fire TV Stick 4K en ik wil het internal storage vergroten zoals hier staat:
https://troypoint.com/exp...tick-4k-internal-storage/

EDIT: ah het werkt wel. Ik moet adb shell doen, dan werkt het wel!

[ Voor 65% gewijzigd door Markos op 02-05-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbouman
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-08 18:28
Heeft er iemand toevallig de Videoland app werkend op de Fire TV? De .apk van de huidige versie start op, ik kan cookies accepteren maar daarna blijft hij hangen op het Videoland logo.

De rest werkt bij mij prima (Netflix, Prime Video, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Wie heeft er ook last van haperingen tijdens het afspelen van prime content? Ik heb daar geen last van met netflix, disney of plex maar alleen met de prime app. Heb er al een tijdje last van. herstarten wil niet helpen. Het is niet continue maar soms is het aardig irritant. hij is trouwens aangesloten met de UTP adapter. Dus ligt niet aan het signaal.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 15:05
rickbouman schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:24:
Heeft er iemand toevallig de Videoland app werkend op de Fire TV? De .apk van de huidige versie start op, ik kan cookies accepteren maar daarna blijft hij hangen op het Videoland logo.

De rest werkt bij mij prima (Netflix, Prime Video, etc).
Wanneer je 2 keer naar beneden klink, kun je je mail en wachtwoord ingeven. Ik heb alleen het inlog knopje nog niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbouman
NyceNL schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:49:
[...]

Wanneer je 2 keer naar beneden klink, kun je je mail en wachtwoord ingeven. Ik heb alleen het inlog knopje nog niet kunnen vinden
Heb nu via de APK van “Aurora Store” de Videoland app gedownload. Daarmee heb je de volledige functionaliteit van Videoland zoals het op Android TV werkt.
Heb daarna “Aurora Store” weer opgeruimd en tot nu werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 15:05
rickbouman schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:35:
[...]

Heb nu via de APK van “Aurora Store” de Videoland app gedownload. Daarmee heb je de volledige functionaliteit van Videoland zoals het op Android TV werkt.
Heb daarna “Aurora Store” weer opgeruimd en tot nu werkt het prima.
Aurora store op de firestick geïnstalleerd en daaromee videoland gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Is het hier iemand al gelukt de Ziggo Go app te installeren op de Firestick? Ik kom hem in de appstore niet tegen.

nieuws: Ziggo Go-app komt uit voor Amazon Fire TV, Android TV, Apple TV, Shie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbouman
TexMex schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:26:
Is het hier iemand al gelukt de Ziggo Go app te installeren op de Firestick? Ik kom hem in de appstore niet tegen.

nieuws: Ziggo Go-app komt uit voor Amazon Fire TV, Android TV, Apple TV, Shie...
Nee ik kan hem in de appstore niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Inmiddels is Ziggo Go voor Fire TV alsnog in de appstore geplaatst: https://www.amazon.com/dp/B08BZG44W7.

[ Voor 31% gewijzigd door TexMex op 02-07-2020 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:36
Hmmm de link resulteert in een "sorry we couldn't find that page". In de Amazon appstore kan ik hem ook niet vinden en tussen de apps op de firestick zelf ook niet. Ik heb de internationale versie en mijn Amazon account gelinkt. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@jpg97 Vreemd, Ziggo Go is inderdaad niet meer in de Appstore te vinden. Ziggo is al op de hoogte:
https://community.ziggo.n...?postid=630301#post630301.

Ik heb echt het idee dat bedrijven hier de Amazon Appstore nog niet helemaal snappen. Pas was er ook het bericht dat KIJK en JUKE van Talpa nu via Amazon beschikbaar zouden zijn, maar ze zijn nergens te vinden.

Alleen NLZIET heeft het helemaal goed voor elkaar. Dat werkt al maanden prima. Nu hopen dat NPO Start en Canal Digitaal ook een app gaan uitbrengen. Of wellicht KPN en T-Mobile.

Via de alternatieve Aurora Store is het in ieder geval mogelijk om Android TV-apps van Videoland, NOS, RTL XL, KIJK en Film1 te installeren. Verder werken Kodi en Blokada via de officiële Downloader app ook prima.

[ Voor 33% gewijzigd door TexMex op 07-08-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:02
Heeft kodi op de "Fire TV Stick | Basic Edition - internationale versie" DTS ondersteuning (passthrough en/of decoded)?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
TexMex schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:52:
@jpg97 Vreemd, Ziggo Go is inderdaad niet meer in de Appstore te vinden. Ziggo is al op de hoogte:
https://community.ziggo.n...?postid=630301#post630301.

Ik heb echt het idee dat bedrijven hier de Amazon Appstore nog niet helemaal snappen. Pas was er ook het bericht dat KIJK en JUKE van Talpa nu via Amazon beschikbaar zouden zijn, maar ze zijn nergens te vinden.

Alleen NLZIET heeft het helemaal goed voor elkaar. Dat werkt al maanden prima. Nu hopen dat NPO Start en Canal Digitaal ook een app gaan uitbrengen. Of wellicht KPN en T-Mobile.

Via de alternatieve Aurora Store is het in ieder geval mogelijk om Android TV-apps van Videoland, NOS, RTL XL, KIJK en Film1 te installeren. Verder werken Kodi en Blokada via de officiële Downloader app ook prima.
Tip van een user op dat forum werkt bij mij:
Er is een oplossing om Ziggo Go Tv nu al op de Stick te krijgen. Ik heb 'm er afgelopen weekend op geïnstalleerd en het werkt allemaal naar behoren.

Uit de Amazon app-store moet je eerst de app “Downloader” installeren.

Het openingsscherm van deze app is overwegend zwart en toont een zoekbalk met de tekst “Enter a URL or Search Term”.

Voer daar “Ziggo Go TV apk” in en druk op “Go”, je zult nu de zoekresultaten in een “google” scherm te zien krijgen.

Scroll naar beneden totdat je de link naar “www.apkmirror.com” ziet staan (datum bij de link is nu 12 jul. 2020) en via deze link vind je ongeveer halverwege een link naar de .apk

Klik op de download pijl en de rest wijst zich vanzelf.

Je moet vooraf wél via instellingen van je Stick (developer menu) files van onbekende bronnen toestaan, anders lukt het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

TexMex schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:11:
Inmiddels is Ziggo Go voor Fire TV alsnog in de appstore geplaatst: https://www.amazon.com/dp/B08BZG44W7.
Inmiddels (12 aug) werkt deze link weer...

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AC3 (Dolby Digital), eAC3 (Dolby Digital Plus), FLAC, MIDI, MP3, PCM/Wave, Vorbis, AMR-NB, AMR-WB.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 17:20
Ik zit op het moment te dubben tussen de Mi Box S en de Amazon Firestick 4K, het gaat mij voornamelijk om Kodi support ( en dat is bij beide prima ) en de ondersteuning voor de bekende streaming diensten.
Ik heb een kleine voorkeur voor de Firestick ivm de betere software ondersteuning (updates), de snellere hardware en de fijne afstandsbediening.

Nu zit ik eraan te denken om in de toekomst mijn TV abbo op te zeggen en over te gaan op NLZiet + eventueel Dplay. Nu zag ik dat beide apps op Android TV zijn, maar dplay zie ik niet in de amazon appstore.
Weet iemand of Dplay ook op de Firestick werkt? of iemand die er ervaring mee heeft?

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbouman
Spekker schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:39:
Ik zit op het moment te dubben tussen de Mi Box S en de Amazon Firestick 4K, het gaat mij voornamelijk om Kodi support ( en dat is bij beide prima ) en de ondersteuning voor de bekende streaming diensten.
Ik heb een kleine voorkeur voor de Firestick ivm de betere software ondersteuning (updates), de snellere hardware en de fijne afstandsbediening.

Nu zit ik eraan te denken om in de toekomst mijn TV abbo op te zeggen en over te gaan op NLZiet + eventueel Dplay. Nu zag ik dat beide apps op Android TV zijn, maar dplay zie ik niet in de amazon appstore.
Weet iemand of Dplay ook op de Firestick werkt? of iemand die er ervaring mee heeft?
Je kan de DPlay app sideloaden door de APK te downloaden (te vinden via Google) of een alternatieve AppStore te installeren zoals Aurora Store.

Officieel staat hij helaas niet in de Fire TV AppStore helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Oke, ja ik was inderdaad op de hoogte dat je apps kunt sideloaden, ik wist alleen niet of DPlay Google services nodig had om te functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickbouman
Spekker schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:01:
Oke, ja ik was inderdaad op de hoogte dat je apps kunt sideloaden, ik wist alleen niet of DPlay Google services nodig had om te functioneren.
Heb het even getest, via de APK uit de Playstore sideloaden werkt het niet.

Als je de Aurora Store download en op die manier DPlay installeert werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Super dat je het even wilde testen! Dankjewel!

Dus op applicatie gebied zijn ze nu redelijk gelijk, ik ga nog even verder twijfelen :+ , ik denk wel dat het de Firestick word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
Ik kan videoland niet vinden op de Aurora Store. Hebben jullie hetzelfde probleem?
Merk trouwens ook dat de app heel slecht werkt met navigeren op mijn 4K Fire TV. Je kunt niet scrollen in een lijst met apps bijv.

[ Voor 44% gewijzigd door Captain Obvious op 22-08-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbouman
Captain Obvious schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:56:
Ik kan videoland niet vinden op de Aurora Store. Hebben jullie hetzelfde probleem?
Merk trouwens ook dat de app heel slecht werkt met navigeren op mijn 4K Fire TV. Je kunt niet scrollen in een lijst met apps bijv.
Dat klopt, dat kan je oplossen door de app Mouse Toggle te installeren. Dan werkt het wel allemaal. Ik heb Videoland gewoon geïnstalleerd op de Fire TV via de Aurora Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Waar zet je nu uit dat je voor iedere app die je installeert een mail krijgt van amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Ik vind het maar onhandig dat er geen zoekfunctie zit bij de firestick. Zo moet je bij de apps alle apps af gaan, best wel veel werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
KIJK van Talpa zou al een tijdje beschikbaar zijn voor Fire TV, maar voor mij bleef de app onvindbaar. Inmiddels is het me toch gelukt de app te installeren. Via deze link (alleen als desktop-website) kun je hem naar je Firestick sturen: https://www.amazon.com/gp/product/B08C75HYPF/. Je Amazon-account moet hiervoor wel op Nederland ingesteld staan, want anders krijg je de volgende boodschap: "You are not eligible to purchase this app due to geographical restrictions."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanderveenJ
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-09-2020
Ik heb de 4k amazone fire stick, maar zit met een probleem. Tijdens het streamen, zit het beeld soms vast. Ligt het nou aan de stick zelf of aan mijn internet verbinding? Zal het helpen om die stick rechtstreeks te verbinden met mijn router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
VanderveenJ schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:41:
Ik heb de 4k amazone fire stick, maar zit met een probleem. Tijdens het streamen, zit het beeld soms vast. Ligt het nou aan de stick zelf of aan mijn internet verbinding? Zal het helpen om die stick rechtstreeks te verbinden met mijn router?
Ik herken dit niet van mijn 4K stick. Deze is draadloos verbonden met mijn Fritzbox.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spekker
Spekker schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:44:
Super dat je het even wilde testen! Dankjewel!

Dus op applicatie gebied zijn ze nu redelijk gelijk, ik ga nog even verder twijfelen :+ , ik denk wel dat het de Firestick word :)
Om nog even op mijzelf terug te komen, het is de Firestick geworden 8)
Werkt heerlijk soepel, heb er wel een andere launcher opgezet en de updates geblokkeerd zodat ik zeker weet dat het blijft werken :)
Mocht iemand daar interesse in hebben, hier kun je het vinden ( Post van Sweenwolf ): https://forum.xda-develop...cher-root-t4037397/page47

Verder heb ik NLZiet geprobeerd en dat werkt echt boven verwachting goed eigenlijk, en Dplay ook.
Kodi werkt ook perfect, waar ik overigens deze versie van gebruik : https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=336151

De standaard launcher vond ik wel tegenvallen, want veel content is niet beschikbaar in nederland en/of werkt hier gewoon niet, en de standaard appstore is nogal een gevecht omdat je niet kan zoeken :+
Die heb ik ook alleen gebruikt om de populaire apps te installeren ( Disney, netflix spotify etc. ) en de rest doe ik via Aptoide for TV. ( Werkt ook goed met de afstandsbediening )
Ben er erg blij mee, en zeker de afstandbediening is erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 10:44
Heeft iemand al de allernieuwste Fire Stick die onlangs is uitgebracht? Ik denk dat ik hem namelijk wel wil kopen als opvolger van mijn Mi Box S. De nieuwe Chromecast met Google TV is ook niet slecht, maar ik vind dat Google TV-scherm (heb het al op mijn Mi Box S) niet prettig en een paar andere dingen eigenlijk ook niet. De Fire TV-interface ziet er heerlijk uit en met Aurora Store erbij kan ik gewoon NLZiet, Canal Digitaal, etc. installeren, dus helemaal toppie :)

Dus heeft iemand de nieuwste Fire Stick al? En zo ja, moet ik hem dan bestellen bij Amazon VS of heeft Amazon DE ook al de nieuwste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheVivaldi schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:55:
Heeft iemand al de allernieuwste Fire Stick die onlangs is uitgebracht? Ik denk dat ik hem namelijk wel wil kopen als opvolger van mijn Mi Box S. De nieuwe Chromecast met Google TV is ook niet slecht, maar ik vind dat Google TV-scherm (heb het al op mijn Mi Box S) niet prettig en een paar andere dingen eigenlijk ook niet. De Fire TV-interface ziet er heerlijk uit en met Aurora Store erbij kan ik gewoon NLZiet, Canal Digitaal, etc. installeren, dus helemaal toppie :)

Dus heeft iemand de nieuwste Fire Stick al? En zo ja, moet ik hem dan bestellen bij Amazon VS of heeft Amazon DE ook al de nieuwste?
De nieuwe (4k) stick? Volgens mij kunnen wij die op een NL adres geen enkele Fire TV laten bezorgen via bestellen in DE, dan moet ie ergens in Duitsland bezorgd gaan worden. De standaard versie (niet 4k), is wel via Amazon.NL te bestellen.

Dat die Google TV stick het op dit moment niet helemaal is, dat ben ik wel met je eens ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
hardware-lover schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:41:
[...]

De nieuwe (4k) stick? Volgens mij kunnen wij die op een NL adres geen enkele Fire TV laten bezorgen via bestellen in DE, dan moet ie ergens in Duitsland bezorgd gaan worden. De standaard versie (niet 4k), is wel via Amazon.NL te bestellen.

Dat die Google TV stick het op dit moment niet helemaal is, dat ben ik wel met je eens ;)
Dank! Dat is jammer, ik zou heel graag die nieuwste Fire Stick willen. 4K hoeft niet eens per se (tenzij mijn tv het ineens begeeft voordat ik de nieuwste Fire Stick kan kopen, want dan koop ik wél een 4K-tv); 1080p is voldoende. In dat geval wacht ik tot ik hem hier kan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravioli
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-08-2024
De 4k versie is tegenwoordig gewoon te koop bij o.a. bol.com en megekko, wel redelijk duur maar het zeker waard! Zorg wel dat je de 2e generatie koopt, deze is veel beter. Of met langere levertijd uit het buitenland maar wel goedkoper: https://www.worldshop.eu/...te/1756302?p=6TANZtyVLLs#

Via Nvidia gamestream kun je je PC games naar je Firestick streamen (Nvidia GPU vereist)! Bluetooth controllers werken prima, ook goedkopere Nintendo Switch controllers. Echter, zijn de A en B zowel als X en Y knoppen hierop omgedraaid, doen het wel maar houdt hier rekening mee. De "Moonlight" app is hiervoor perfect.

Zelf ingelogd met een USA account, maar schijnt ondertussen ook met NL account te kunnen.

Als klant van Ziggo, werkt de ZiggoTV app goed, zeer snel met laden en fantastisch beeld. Om snel van zender te veranderen, klik op de pijl naar links. Let hierbij wel op dat deze alleen op een IP van Ziggo werkt. Laadt sneller dan mijn 4k LG tv zelf en beeld kwaliteit is zo goed als gelijk. Soms wilt de app niet openen, dat ligt dan aan de verbinding. Opnieuw opstarten van de stick doet vaak wonderen.

Je kunt wel via bijvoorbeeld Aurora de apk van ZiggoGO downloaden en die werkt overal. Tip: installeer dan ook de app "Mouse Toggle" om hem te bedienen, want anders werkt het niet. Daarna gewoon de eerste zender selecteren, en de omlaag knop 1 seconde inhouden voor naar de volgende zender te gaan. Voor deze apps te installeren moet je in My FireTV developer options openen en unknown sources (tijdelijk) toestaan. Ook Videoland schijnt zo te downloaden te zijn, moet ik nog testen. Voor mij is Netflix prima.

Nog een grote aanrader: de WeChip v2 of v1. Dit is een afstandsbediening waarmee je heel gemakkelijk de Firestick kunt bedienen, met ingebouwde muis en toetsenbord. Te koop via o.a. bol.com en amazon NL. Hiervoor is wel een USB OTG kabel nodig, zodat je de receiver kunt insteken. Handige aankoop is ook een usb hub met ethernetpoort voor extra devices zoals externe opslag (kun je als intern laten werken!) en bedrade verbinding.

[ Voor 7% gewijzigd door Ravioli op 17-11-2020 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
De Videoland Apk klapt er bij mij na het opstarten direct uit naar de fire stick
Home screen. (2.1.6). Ook een oudere versie werkt helaas niet. Iemand die dit wel werkend heeft gekregen? Ik heb Aurora kort geprobeerd maar ik moest hier een account voor hebben om op te starten. Zou toch via Downloader ook gewoon moeten lukken?

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ravioli schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 00:43:
[knip]
Als klant van Ziggo, werkt de ZiggoTV app goed, zeer snel met laden en fantastisch beeld. Om snel van zender te veranderen, klik op de pijl naar links. Let hierbij wel op dat deze alleen op een IP van Ziggo werkt. Laadt sneller dan mijn 4k LG tv zelf en beeld kwaliteit is zo goed als gelijk. Soms wilt de app niet openen, dat ligt dan aan de verbinding. Opnieuw opstarten van de stick doet vaak wonderen.

[knip]
Ik bewonder je enthousiasme maar vwb bovenstaand gedeelte ben je ietsje te ver doorgeslagen 😉

Het beeld via de ZiggoGo TV App is best aardig maar zeker niet fantastisch. TV en Replay gaan in HD-Ready 720p@50Hz met maximaal 4.29Mbit, dat van lineaire Full HD TV gaat tot zo'n 12Mbit. Normaal gesproken zou je de verschillen moeten kunnen zien tussen beiden.

De app is beslist heel goed bruikbaar en meer dan prima, maar we moeten niet teveel doorslaan in het enthousiasme 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ravioli schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 00:43:
De 4k versie is tegenwoordig gewoon te koop bij o.a. bol.com en megekko, wel redelijk duur maar het zeker waard! Zorg wel dat je de 2e generatie koopt, deze is veel beter. Of met langere levertijd uit het buitenland maar wel goedkoper: https://www.worldshop.eu/...te/1756302?p=6TANZtyVLLs#
Bedankt! Is de 2e ook de huidige generatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravioli
TheVivaldi schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:08:
[...]

Bedankt! Is de 2e ook de huidige generatie?
Naar mijn weten is dit de 2e gen :) alleen die van 50€ bij bol is de 1e gen. De 2e gen is nieuwste 4k versie uit 2018.

[ Voor 7% gewijzigd door Ravioli op 17-11-2020 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravioli
hardware-lover schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:58:
[...]

Ik bewonder je enthousiasme maar vwb bovenstaand gedeelte ben je ietsje te ver doorgeslagen 😉

Het beeld via de ZiggoGo TV App is best aardig maar zeker niet fantastisch. TV en Replay gaan in HD-Ready 720p@50Hz met maximaal 4.29Mbit, dat van lineaire Full HD TV gaat tot zo'n 12Mbit. Normaal gesproken zou je de verschillen moeten kunnen zien tussen beiden.

De app is beslist heel goed bruikbaar en meer dan prima, maar we moeten niet teveel doorslaan in het enthousiasme 😏
Qua statistieken heb je helemaal gelijk, echter vandaag weer gekeken en ik kan toch echt niet zeggen dat het maar 720p is, kan zijn dat de LG tv die ik heb dat zelf heel accurate opschaalt naar 4k, zou kunnen. Hier en daar een kleine gruis, maar zeker niet storend of opvallend. Merk geen verschil tussen live, replay tv of on demand.

Ook op een kleinere 1080p tv is het naar mijn mening even scherp als het normale beeld. Overigens ben ik een fanatiek gamer, dus het is niet zo dat ik de grootste verschillen niet eens merk :) misschien dat ik binnenkort tijd heb een opname te maken ;)

Overigens heb ik vandaag Videoland kunnen installeren via de Aurora Store en werkt perfect! Gewoon als anounymous by Aurora inloggen, niet me je eigen account. Ook met de normale amazon afstandbediening goed te bedienen. Vergeet niet handmatig google play services te installeren via Downloader, is vaak een requirement. Ik had ook dat de app zich soms meteen afsloot, na een paar keer proberen deet hij het wel. Weet niet precies waar het aan ligt.

Al met al, prima apparaat, vooral voor het geld. Zolang je een beeld stabiel internet hebt met +- 15mbps op vakantie bijvoorbeeld, kun je probleemloos kijken zonder een schotel, tuner of weet ik wat te hoeven meenemen. Ook voor thuis een prima aanwist, voor bijvoorbeeld gamestreaming of van je oudere tv een smart tv te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ravioli op 17-11-2020 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ravioli schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:07:
[...]

Naar mijn weten is dit de 2e gen :) alleen die van 50€ bij bol is de 1e gen. De 2e gen is nieuwste 4k versie uit 2018.
Maar dan is de huidige dus de 3e generatie als de 2e uit 2018 is... Dan is het dus nog even wachten tot die leverbaar is in Nederland, tenzij een in de VS of Duitsland wonende tweaker zo lief wil zijn om hem aan me door te sturen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Het wordt weleens tijd dat de NPO zijn app ook beschikbaar gaat stellen voor Fire TV. De app voor Android TV is al lange tijd beschikbaar en de verschillen tussen beide platformen zijn minimaal. Ziggo en NLZIET hebben dat beter voor elkaar. Uiteraard zijn er voor de NPO wel mogelijkheden via Kodi, maar dat is wat mij betreft toch wat minder ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ravioli schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:19:
[...]
Qua statistieken heb je helemaal gelijk, echter vandaag weer gekeken en ik kan toch echt niet zeggen dat het maar 720p is, kan zijn dat de LG tv die ik heb dat zelf heel accurate opschaalt naar 4k, zou kunnen. Hier en daar een kleine gruis, maar zeker niet storend of opvallend. Merk geen verschil tussen live, replay tv of on demand.

Ook op een kleinere 1080p tv is het naar mijn mening even scherp als het normale beeld. [knip]
Je kunt binnen de app de streaming-statistieken zichtbaar maken voor lineaire & Replay TV, het hoeft niet op het oog ;) Hoe kleiner het scherm waarop je kijkt, hoe geringer de verschillen zichtbaar zullen zijn (y)

Maar dit alles heeft natuurlijk niet direct iets met Fire TV zelf van doen :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravioli
TheVivaldi schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:52:
[...]

Maar dan is de huidige dus de 3e generatie als de 2e uit 2018 is... Dan is het dus nog even wachten tot die leverbaar is in Nederland, tenzij een in de VS of Duitsland wonende tweaker zo lief wil zijn om hem aan me door te sturen... :)
De gewone 1080p stick is inderdaad aan zijn 3e generatie gekomen, maar van de 4k versie is die er (nog) niet op dit moment. Ik weet niet of die er snel gaat komen, lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravioli
hardware-lover schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:53:
[...]

Je kunt binnen de app de streaming-statistieken zichtbaar maken voor lineaire & Replay TV, het hoeft niet op het oog ;) Hoe kleiner het scherm waarop je kijkt, hoe geringer de verschillen zichtbaar zullen zijn (y)

Maar dit alles heeft natuurlijk niet direct iets met Fire TV zelf van doen :)
Ik zal binnenkort eens kijken, ben nu ook benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ravioli schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:01:
[...]

De gewone 1080p stick is inderdaad aan zijn 3e generatie gekomen, maar van de 4k versie is die er (nog) niet op dit moment. Ik weet niet of die er snel gaat komen, lijkt me niet.
Dat maakt me niet uit. Zolang mijn tv het nog doet, heb ik voldoende aan 1080p (tenzij mijn tv er morgen mee ophoudt, dan koop ik wel een 4K-tv en wordt de 4K Fire Stick interessant). Ik wil dolgraag de 3e generatie kopen, maar helaas nog nergens te koop bij een winkel die aan Nederland levert.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVivaldi op 18-11-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravioli
TheVivaldi schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:28:
[...]

Dat maakt me niet uit. Zolang mijn tv het nog doet, heb ik voldoende aan 1080p (tenzij mijn tv er morgen mee ophoudt, dan koop ik wel een 4K-tv en wordt de 4K Fire Stick interessant). Ik wil dolgraag de 3e generatie kopen, maar helaas nog nergens te koop bij een winkel die aan Nederland levert.
De derde generatie is inderdaad nog niet hier te koop.

https://www.bol.com/nl/p/...46777986-9200000107835403

Zie net dat deze 4k stick in prijs is verlaagd, nu €58,99. Zeer aantrekkelijke prijs als je het vergelijkt met de 1080p versie die tussen de 40 n 50 euro zit vaak. Volgens mij is dit de laatste versie. Ik zou zeggen, proberen! Je kunt achteraf betalen kiezen of retourneren.

Je kunt hier trouwens alles vergelijken
https://www.amazon.com/gp...lay.html?nodeId=201640900

[ Voor 7% gewijzigd door Ravioli op 18-11-2020 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickbouman
Ravioli schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:49:
[...]

De derde generatie is inderdaad nog niet hier te koop.

https://www.bol.com/nl/p/...46777986-9200000107835403

Zie net dat deze 4k stick in prijs is verlaagd, nu €58,99. Zeer aantrekkelijke prijs als je het vergelijkt met de 1080p versie die tussen de 40 n 50 euro zit vaak. Volgens mij is dit de laatste versie. Ik zou zeggen, proberen! Je kunt achteraf betalen kiezen of retourneren.

Je kunt hier trouwens alles vergelijken
https://www.amazon.com/gp...lay.html?nodeId=201640900
In Duitsland is hij vaak €29 met Prime Day, Black Friday enzovoort. Vaak kan je dan op Cyberport.de voor dezelfde prijs bestellen en deze bezorgen in Nederland. Ik heb zo al meerdere Fire TV 4K sticks gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravioli
Zoals door anderen eerder aangegeven, is de Fire TV 4K nu verkrijgbaar voor 29,90 op Cyberport. Komt nog 8 euro verzendkosten naar NL bij maar nog altijd vele malen goedkoper dan dat deze in NL verkrijgbaar is! Bij Bol mistens 58,99.

Ook bij Saturn / Mediamarkt DE (eigenlijk dezelfde winkel) is deze verkrijgbaar in de winkel, maar verzend niet naar NL.

https://www.cyberport.de/...-sprachfernbedienung.html (verzending naar NL)
https://www.mediamarkt.de...ernbedienung-2641856.html

Om terug te komen op de 4,29Mbit beeldkwaliteit uitgezonden op live TV van Ziggo, dat klopt. Dit is inderdaad 720P, maar, ook 1080P kan op hetzelfde aantal Mbit uitgezonden worden en er precies hetzelfde uitzien! Laat je niet foppen door puur naar de uitzendkwaliteit te kijken.
Echter moet ik wel opmerken dat het aantal "actuele mbits" bij mijn tests altijd boven de 15 zit. Naar mijn mening is daarom het beeld op mijn TV evenscherp als het normale beeld, heel af en toe een marginaal verschil.

Kortom, ik zeg KOPEN KOPEN KOPEN!! 38 euro inclusief verzendkosten is een zeer goeie deal. Tip: koop via amazon NL nog een wechip w1 (w2 kan ook maar heeft geen homeknop dus let hiermee op), een ugreen usb ethernet hub en een OTG kabel voor bekabeld internet en een muis + toetsenbord (voor apps te bedienen zoals Videoland). Zijn ook in NL te koop bij o.a. Bol maar aanzienlijk duurder, alleen de OTG kabel zou ik daar nemen, zie verkopen ze niet op amazon NL (?).

https://www.amazon.nl/WeC...+w1&qid=1606162119&sr=8-1
https://www.amazon.nl/UGR...+ether%2Caps%2C156&sr=8-2
https://www.bol.com/nl/p/...jl1OJGpQ.1.2.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbouman
Ravioli schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:11:
Zoals door anderen eerder aangegeven, is de Fire TV 4K nu verkrijgbaar voor 29,90 op Cyberport. Komt nog 8 euro verzendkosten naar NL bij maar nog altijd vele malen goedkoper dan dat deze in NL verkrijgbaar is! Bij Bol mistens 58,99.

Ook bij Saturn / Mediamarkt DE (eigenlijk dezelfde winkel) is deze verkrijgbaar in de winkel, maar verzend niet naar NL.

Om terug te komen op de 4,29Mbit beeldkwaliteit uitgezonden op live TV van Ziggo, dat klopt. Dit is inderdaad 720P, maar, ook 1080P kan op hetzelfde aantal Mbit uitgezonden worden en er precies hetzelfde uitzien! Laat je niet foppen door puur naar de uitzendkwaliteit te kijken.
Echter moet ik wel opmerken dat het aantal "actuele mbits" bij mijn tests altijd boven de 15 zit. Naar mijn mening is daarom het beeld op mijn TV evenscherp als het normale beeld, heel af en toe een marginaal verschil.

Kortom, ik zeg KOPEN KOPEN KOPEN!! 38 euro inclusief verzendkosten is een zeer goeie deal. Tip: koop via amazon NL nog een wechip w1 (w2 kan ook maar heeft geen homeknop dus let hiermee op), een ugreen usb ethernet hub en een OTG kabel voor bekabeld internet en een muis + toetsenbord (voor apps te bedienen zoals Videoland). Zijn ook in NL te koop bij o.a. Bol maar aanzienlijk duurder, alleen de OTG kabel zou ik daar nemen, zie verkopen ze niet op amazon NL (?).

Als je je aanmeld voor de nieuwsbrief op Cyberport krijg je een voucher van €5.

Ik gebruik deze OTG (via Amazon.de):
https://www.amazon.de/-/n...kage_o0_img?ie=UTF8&psc=1
Andere OTG die ik al had gaven problemen met de Fire TV.

[ Voor 3% gewijzigd door rickbouman op 23-11-2020 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rickbouman schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:49:
Als je je aanmeld voor de nieuwsbrief op Cyberport krijg je een voucher van €5.

[knip]
* Der Rabatt für die Newsletter-Anmeldung ist einmalig ab einem Einkaufswert von 50 Euro einlösbar.

Toch ga ik er één proberen te bestellen, enkel omdat de versie die je via/voor NL kunt krijgen (en die door mijn uitwonende zoon wordt gebruikt), zo verschrikkelijk traag is bij gebruik (streamen zelf geeft geen problemen), daar zou ik niet graag dagelijks mee bezig willen zijn. Zijn wifi snelheid, (op het apparaat gemeten), geeft echter aan ruim voldoende te zijn (+75Mbit)

Edit: besteld...

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 24-11-2020 21:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkii
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-07 08:35
Ravioli schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:11:

Kan je met dat die Wechip ook de TV en receiver aanzetten en volume harder en zachter van de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravioli
Henkii schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:49:
[...]

Kan je met dat die Wechip ook de TV en receiver aanzetten en volume harder en zachter van de receiver?
Dat kan, bij mijn TV pakt ie dit automatisch, maar als ik de soundbar eraan hang niet.

Echter, ondersteunt deze remote IR learning, dus kan ie het IR signaal van je afstand bediening overnemen en nabootsen. Dan werkt het wel.

Hier een video van hoe dat dit moet: YouTube: Air Mouse IR Learning Function | Including Power & Volume Pairing

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen nu een firetvstick 4K. ik merk alleen dat de UI bij apps zoals neflix en youtube in een lage resolutie worden weergeven. Terwijl de homescreen en de primecontent wel in hoge resolutie worden weergeven. de videos die ik afspeel zien er wel HD uit.

Iemand hier ervaring mee? de stick is volledig up to date. Beeldscherm weergave staat goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wingsofgold schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:52:
Ik heb sinds een paar dagen nu een firetvstick 4K. ik merk alleen dat de UI bij apps zoals neflix en youtube in een lage resolutie worden weergeven. Terwijl de homescreen en de primecontent wel in hoge resolutie worden weergeven. de videos die ik afspeel zien er wel HD uit.

Iemand hier ervaring mee? de stick is volledig up to date. Beeldscherm weergave staat goed ingesteld.
Ik heb deze inmiddels ook. Ik zie dat niet bij Netflix (op mijn 1080p monitor), lijkt toch in de hoogste UI Netflix resolutie te draaien, dit ook met andere streaming apps. Youtube heb ik nog niet getest. Ook nog niet aan mijn UHD TV gehangen, dat probeer ik later nog.

Ik heb bij ingebruikname er wel meteen de Fire Stick LAN adapter aangehangen, deze komt echter door hardware beperkingen niet hoger dan zo'n 100Mbit, maar wel een stabiele 100Mbit. Later via wifi getest, en dat gaat met +300Mbit.

Ik krijg, ongeacht welk type netwerkverbinding, bij sommige apps en media de melding dat er geen internetverbinding zou zijn, terwijl deze gewoon actief blijkt te zijn. Start ik streams op via de apps zelf dan gaat dat iedere keer goed, echter vanuit een "snelstart" dus niet.

Het valt me overigens wel op de meest basic versie van de Fire TV, die officiëel voor ons land beschikbaar is, wel heel erg basic is vwb hoofdmenu en instelmogelijkheden. Los van het verschil in gebruikssnelheid. Als ik klaar ben met spelen dan mag mijn oudste zoon er mee aan de slag, kan ie de verschillen ervaren tussen zijn stick en deze 4K versie ;)

Enkel nog even Videoland "regelen", de rest kwam, via het vergrootglas op het hoofdscherm, zichtbaar als installeerbare app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Volgens mij is dat van "Geen internetverbinding" terwijl je keurig verbonden bent te wijten aan de onderliggende Android-kern, want ik krijg die melding ook regelmatig op mijn Android-telefoon.

[ Voor 9% gewijzigd door TheVivaldi op 01-12-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravioli
Ik heb zelf geen problemen met melding over de internetverbinding of lagere resolutie in apps, heb het niet weten te reproduceren. Een ethernet adapter en een wechip w1 zijn echt aanraders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het valt mij op dat de Fire 4k TV stick in standby (ruststand), toch een actief signaal naar de HDMI poort af blijft geven, het scherm valt zo dus niet in slaapstand. Is dit gebruikelijk bij dit apparaat? Ik heb het namelijk niet bij andere sticks/media spelers, die laten in rust de aangesloten monitor/TV met rust.
Inmiddels alles aan streaming apps kunnen installeren wat we hier gebruiken, en dat zijn er inmiddels aardig wat ;)

Een aangename verrassing was de officiële beschikbaarheid van Apple TV+, want hier ben ik nooit een abonnement voor aangegaan i.v.m. het ontbreken van een geschikte app voor Android/Google TV.

[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 07-12-2020 23:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Druk bezocht topic ;)

Afijn, de nieuwe interface die momenteel (in fases) wordt uitgerold.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravioli
Bij mij gaat de TV vanzelf uit doordat toch inactiviteit waargenomen wordt. In de nieuwe update schijnt een nieuwe deep sleep functie te zitten, misschien is dat voor jou de oplossing. Excuses voor het late antwoord, het waren een paar drukke weken :)

Overigens heb ik de update nog niet binnen en heb ergens gelezen dat oudere sticks zoals de 4k versie de update pas gedurende het eerste kwartaal van 2021 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:55

MrN

Ik heb de firestick 4k aangesloten op mijn soundbar waar ik ook mijn normale KPN ITV op heb aangesloten.
Als ik wissel blijft hijn keer op keer terugschakelen naar de firestick.

Hoe kan dit?

De Soundbar wisselt dus automatisch van HDMI kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrN schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:32:
Ik heb de firestick 4k aangesloten op mijn soundbar waar ik ook mijn normale KPN ITV op heb aangesloten.
Als ik wissel blijft hij keer op keer terugschakelen naar de firestick.

Hoe kan dit?

De Soundbar wisselt dus automatisch van HDMI kanaal.
Deel 1 van mijn reactie; hardware-lover in "Amazon Fire TV"

Nog geen oplossing gevonden, zonder deze volledig stroomloos te maken.

https://www.reddit.com/r/...de_tv_does_not_power_off/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ja volgens mij is dat iets anders of die wel of niet volledig uitgaat boeit me niet zoveel.

Het is irritant als ik normaal wil tv kijken op HDMI 1 ( KPN ITV) en de soundbar de hele tijd terugschakelt naar HDMI 2 ( Fire Stick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrN schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:30:
Ja volgens mij is dat iets anders of die wel of niet volledig uitgaat boeit me niet zoveel.

Het is irritant als ik normaal wil tv kijken op HDMI 1 ( KPN ITV) en de soundbar de hele tijd terugschakelt naar HDMI 2 ( Fire Stick)
Als test zou je CEC uit kunnen schakelen en kijken of het dan nog steeds gebeurd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ja ga ik zo eens doen irritant is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Bedankt voor de tip.

Beiden stonden al goed ingesteld.

Zelfs met equipment control volledig uit blijft hij terugschakelen van HDMI 1 naar HDMI 2 ( Firestick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

hardware-lover schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:17:
[...]

Als test zou je CEC uit kunnen schakelen en kijken of het dan nog steeds gebeurd?
Dit heeft het opgelost :)

Bedankt.

Even iets verder denken:

SETTINGS--->EQUIPMENT CONTROL--->MANAGE EQUIPMENT--->FIRE TV--->Select the INPUT your Fire Stick is on. By default it is set to HDMI 1.

Ik kan geen HDMI 1 of 2 selecteren hij zit aangesloten op HDMI 2 van de soundbar. Mogelijk gaat er hier iets mis

Laatste vraag hoe krijg ik Prime video aan het werk?

[ Voor 40% gewijzigd door MrN op 22-12-2020 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrN schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:14:
[knip]

Laatste vraag hoe krijg ik Prime video aan het werk?
Kan me niet herinneren daar iets speciaals voor te hebben gedaan, ingelogd via Amazon UK, en dat was het eigenlijk wel? De app was ook meteen beschikbaar op mijn stick terwijl ik elders heb gelezen dat ze deze via een omweg moesten installeren, dat begreep ik eigenlijk al niet direct.

Edit: ik heb hier nu een Grundig TV binnen staan met Fire OS, daarop heb ik hetzelfde gedaan, deze gaf ook geen problemen. Heb je de stick al volledig bijgewerkt met beschikbare updates? Ik kreeg er 2 binnen enkele weken, op de TV zelfs 4 achter elkaar.

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 22-12-2020 23:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Hmmm ik heb een firestick uit duitsland maar hoe log je in op amazon UK?

Excuus voor de newbie vragen.

Ik heb het probleem inmiddels zelf op kunnen lossen.

Eerst heb ik een APK bestand gedownload op mijn computer.
Deze naar mijn Firestick toegestuurd en geopend met een APK installer.
Alles werkt nu perfect.

[ Voor 50% gewijzigd door MrN op 22-12-2020 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrN schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:38:
Hmmm ik heb een firestick uit duitsland maar hoe log je in op amazon UK?

Excuus voor de newbie vragen.
Even de meest voor de hand liggende vraag, je hebt een Amazon Prime account neem ik aan?

Edit: ik zie het, maar in mijn geval was dit niet nodig dus, hoewel ik dat wel voor wat andere apps heb moeten doen (Videoland o.a.).

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 23-12-2020 00:02 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste