Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Fire Stick 4K en 4K Max hebben een upgrade gehad: https://www.aftvnews.com/...ormance-and-more-storage/. De nieuwe 4K Max komt met 16 GB opslag. Ze lijken voorlopig nog niet beschikbaar in Nederland, aangezien wij het met de internationale versie moeten doen.

[ Voor 12% gewijzigd door TexMex op 21-09-2023 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 10:15
Beste leden,

Ik heb een vraag over een Amazon firestick.
Ik was laatst in een hotel die de Firestick gebruikt en enorm veel sportzenders heeft.
Helaas destijds niet verder op in gegaan maar kan je met een Firestick daadwerkelijk veel sportzenders kijken zowel internationaal als nationaal (skysports, Viaplay, ESPN etc..) is daar een bepaalde app voor die je daarvoor moet installeren? Een soort IPTV kastje maar dan met de Amazon Firestick.

Ben tevens benieuwd naar jullie ervaring met de Amazon Firestick.

• adjep07
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-05 22:14
Mikee007 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 22:47:
Beste leden,

Ik heb een vraag over een Amazon firestick.
Ik was laatst in een hotel die de Firestick gebruikt en enorm veel sportzenders heeft.
Helaas destijds niet verder op in gegaan maar kan je met een Firestick daadwerkelijk veel sportzenders kijken zowel internationaal als nationaal (skysports, Viaplay, ESPN etc..) is daar een bepaalde app voor die je daarvoor moet installeren? Een soort IPTV kastje maar dan met de Amazon Firestick.

Ben tevens benieuwd naar jullie ervaring met de Amazon Firestick.
Amazon biedt op de Firestick apps aan waarvan een deel ook in Nederland kan worden geïnstalleerd. Of het hotel native apps gebruikte of een gesideloade iptv player als bijv. Televizo, geen idee. Ik persoonlijk mis de hbo plus app, en de Skyshowtime app in het aanbod van de Firestick. Hbo heb ik er zelf opgezet, met SkyShowtime is me dat nog niet gelukt. Amazon heeft zelf Prime Video en Amazon Music en is selectief met het toelaten van concurrenten.

• TexMex
  • Niet online
adjep07 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:49:
[...]

Amazon biedt op de Firestick apps aan waarvan een deel ook in Nederland kan worden geïnstalleerd. Of het hotel native apps gebruikte of een gesideloade iptv player als bijv. Televizo, geen idee. Ik persoonlijk mis de hbo plus app, en de Skyshowtime app in het aanbod van de Firestick. Hbo heb ik er zelf opgezet, met SkyShowtime is me dat nog niet gelukt. Amazon heeft zelf Prime Video en Amazon Music en is selectief met het toelaten van concurrenten.
Aan een SkyShowtime-app schijnt inmiddels gewerkt te worden:

En op HBO Max reken ik eigenlijk ook wel zodra alle landen over zijn op 'Max'. Dan zijn we redelijk compleet, al hoop ik dat we ooit toch ook nog eens NPO Start gaan zien.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 29-09-2023 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 10:15
Dus je kunt meteen Amazon Fire Stick gratis sport kijken doormiddel van het installeren van apps? Neem aan dat die wel internet moet hebben? Of zit er iets van een wifi zender in?

Ik wil voorkomen dat ik een Firestick aanschaf en er vervolgens niets mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:30

FreakNL

Well do ya punk?

Wat vraag je nou eigenlijk?

Het is gewoon een kleine mediaspeler met een appstore. En gezien het Android based is kun je ook apps side-loaden. En ja, het ding heeft zelf gewoon WiFi. Sluit je aan op de WiFi zoals je je telefoon of laptop ook aansluit; netwerk kiezen en key invoeren..

Je kunt er dus bijvoorbeeld Ziggo Go opzetten. En Netflix. Etc..

Maar je moet wel een abbo hebben op Ziggo, Viaplay, Netflix etc. Het is niet dat je ineens magisch gratis naar ESPN of VIAplay kan kijken.

Daar hebben ze andere kastjes voor op MP maar dat behandelen we hier niet :+

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 05-10-2023 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51

mno

Maakt iemand hier gebruik van de Odido TV app op de Fire TV Stick? Ik kan hem niet installeren vanuit de appstore ('Unavailable').

Edit: Opgelost door op amazon.com mijn land te wijzigen naar Nederland (stond op US vanwege de Kindle store).

[ Voor 31% gewijzigd door mno op 24-11-2023 20:59 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
Ik krijg geen zoekresultaten in de JustWatchTV app. Ik sta ingelogd in versie 22.22.1 Op mijn mobiel heb ik een nieuwere versie. Cache legen, data verwijderen, reinstall... Niets helpt. Fire OS is actueel. Herkenbaar? Oh ja, op mobiel wél zoekresultaten.

• MIchael4917
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01 16:53
Dag allemaal,

Sinds de update van de NPO start omgeving is deze voor de Fire stick (en veel smart tv's lees is) niet meer toegankelijk. Ik heb de nieuwe app geprobeerd te sideloaden maar kom steeds uit op een framework wat niet door de Fires stick wordt ondersteund.

Heeft iemand toevallig al een oplossing/ werkende APK gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
MIchael4917 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 18:34:
Dag allemaal,

Sinds de update van de NPO start omgeving is deze voor de Fire stick (en veel smart tv's lees is) niet meer toegankelijk. Ik heb de nieuwe app geprobeerd te sideloaden maar kom steeds uit op een framework wat niet door de Fires stick wordt ondersteund.

Heeft iemand toevallig al een oplossing/ werkende APK gevonden?
Je kunt NPO Start het beste via Aurora Store installeren. Dan werkt die prima op de Fire Stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:49
TexMex schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:53:
[...]

Je kunt NPO Start het beste via Aurora Store installeren. Dan werkt die prima op de Fire Stick.
Heb je hier nog iets specifieks voor moeten installeren / configureren? Als ik de app uit die store installeer dan krijg ik ‘m daarna niet opgestart helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchael4917
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01 16:53
Werkt als een trein! Dankjewel! @TexMex
Ilex schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:14:
[...]

Heb je hier nog iets specifieks voor moeten installeren / configureren? Als ik de app uit die store installeer dan krijg ik ‘m daarna niet opgestart helaas.
Zie hier makkelijke instructie: https://www.firesticktric...a-store-on-firestick.html. Als je geen downloader app bent moet je ff googlen hoe je die krijgt. Ik kon mijn bestaande NPO app updaten, toen deed ie het. Misschien toch een oude versie sideloaden nog een idee anders?

[ Voor 10% gewijzigd door MIchael4917 op 19-12-2023 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:49
MIchael4917 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:10:
Werkt als een trein! Dankjewel! @TexMex

[...]

Zie hier makkelijke instructie: https://www.firesticktric...a-store-on-firestick.html. Als je geen downloader app bent moet je ff googlen hoe je die krijgt. Ik kon mijn bestaande NPO app updaten, toen deed ie het. Misschien toch een oude versie sideloaden nog een idee anders?
Ja ik heb de Aurora app al geïnstalleerd maar het lijkt erop dat de NPO app die ik installeer corrupt is of iets dergelijks. Zal van de week nog is verder kijken want als die bij andere wel goed draait moet het dus wel te doen zijn. Thanks voor de reactie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:55
Heeft iemand hier ervaringen met een vervangende afstandsbediening voor de Fire Stick 4k? Wij hebben van vrienden in de VS de Fire Stick gekregen die zij niet meer gebruiken maar zijn de afstandsbediening vergeten. Gebruiken nu Anynet+ en de Android app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 11:12
bazzemans schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:43:
Heeft iemand hier ervaringen met een vervangende afstandsbediening voor de Fire Stick 4k? Wij hebben van vrienden in de VS de Fire Stick gekregen die zij niet meer gebruiken maar zijn de afstandsbediening vergeten. Gebruiken nu Anynet+ en de Android app.
Een vervangende originele remote is best wel prijzig.
Ik heb er eentje in gebruik, die ik via AlieExpress heb besteld.
Werkt gewoon zoals de originele Firestick remote, echter krijg soms een melding van een SW update voor de remote, die dus niet werkt, maar melding even wegdrukken en verder gewoon alle functies beschikbaar.
Zoek maar eens op remote firestick

Zie voorbeeld link, wellicht is deze nog goedkoper te krijgen:

https://nl.aliexpress.com...8bbdbe2&afSmartRedirect=y

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammtm
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-04 12:32
Hi allen,

Ik heb gisteren mijn Amazon Fire TV 4K ontvangen. Alles ingesteld, meest recente updates uitgevoerd, gelinkt aan Amazon account etc. echter, ik kan geen enkele app downloaden uit de App Store. Geen één. Er komt bij iedere poging een foutmelding: 'Purchase Failure: Sorry, we were unable to complete this purchase. Your account has not been charged'.

Ik heb al van alles geprobeerd (1 click purchase aangezet, gecheckt of het apparaat wel aan mijn Amazon.nl account gelinkt staat en niet aan .de of .com) maar niks werkt. Heb zelfs nog geprobeerd om te kijken of ik apps kan sideloaden via een Android telefoon en ze zo naar de Firestick te sturen maar die app vind mijn Firestick niet. De support van Amazon is ook niet echt helpful.

Iemand die toevallig weet hoe dit probleem te verhelpen? :) Alvast dank

[ Voor 11% gewijzigd door sammtm op 24-02-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 21:56
sammtm schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:49:
Hi allen,

Al via een browser geprobeerd?
https://nl.aptoide.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter Bouma
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-03 00:43
sammtm schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:49:
Ik heb gisteren mijn Amazon Fire TV 4K ontvangen. Alles ingesteld, meest recente updates uitgevoerd, gelinkt aan Amazon account etc. echter, ik kan geen enkele app downloaden uit de App Store. Geen één. Er komt bij iedere poging een foutmelding: 'Purchase Failure: Sorry, we were unable to complete this purchase. Your account has not been charged'.

Inloggen op de Amazon website (onderstaande link) en dan de apps uploaden naar je Firestick - werkt vooraslnog zonder probleem.

https://www.amazon.com/Fi...10208590011&ref_=sv_mas_3

[ Voor 20% gewijzigd door Peter Bouma op 04-03-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-05 16:02
Heb ik weer issues met de skyshowtime app zelfs de genoemde versie eerder in het forum werkt nu niet meer.
Start met update needed.
Wel jammer dat er geen ondersteuning is van skyshowtime op de fire TV stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henriec1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-05 14:16
Heeft iemand al de nieuwe NOS LIVE app werkend op de Fire TV Stick?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
henriec1 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:21:
Heeft iemand al de nieuwe NOS LIVE app werkend op de Fire TV Stick?
Als het goed is werkt deze: https://we.tl/t-IJ9cJjqlQb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 22:00
HBO Max doet het weer niet meer en nog steeds niet te downloaden in de app Store. Wie weet een wel werkende versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Ossi schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:47:
HBO Max doet het weer niet meer en nog steeds niet te downloaden in de app Store. Wie weet een wel werkende versie?
In de Europese landen die al over zijn op 'Max' is de app nu wel officieel beschikbaar. Hopelijk gaat die voor Nederland ook werken vanaf 11 juni.

Ik kan hem in ieder geval wel gewoon installeren (maar hij werkt nog niet): https://www.amazon.com/dp/B00XZFCVK4/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
TexMex schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:11:
[...]

In de Europese landen die al over zijn op 'Max' is de app nu wel officieel beschikbaar. Hopelijk gaat die voor Nederland ook werken vanaf 11 juni.

Ik kan hem in ieder geval wel gewoon installeren (maar hij werkt nog niet): https://www.amazon.com/dp/B00XZFCVK4/.
Ja ik kreeg die app ook wel geïnstalleerd maar kan inderdaad niet inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Ossi schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:36:
[...]

Ik verwacht dat het vanaf 11 juni wel zal gaan lukken. Tenzij we de pech hebben dat ze Nederland écht anders gaan behandelen omdat we hier de naam HBO Max behouden, maar daar ga ik niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TexMex schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:34:
Ik verwacht dat het vanaf 11 juni wel zal gaan lukken. Tenzij we de pech hebben dat ze Nederland écht anders gaan behandelen omdat we hier de naam HBO Max behouden, maar daar ga ik niet van uit.
Het zou sowieso een aangepast versie moeten zijn, want het "MAX" app logo mag hier dus niet. Kleine aanpassing, of op basis van locatie, en kan als aangepast logo dan ook al in de nieuwe app aanwezig zijn.

Ik ben er eigenlijk meer benieuwd naar wat ze, v.w.b. streamkwaliteit hebben toegezegd, ook daadwerkelijk het geval gaat zijn. Voor bestaande 50% abonnees om duidelijk te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:59:
[...]

Het zou sowieso een aangepast versie moeten zijn, want het "MAX" app logo mag hier dus niet. Kleine aanpassing, of op basis van locatie, en kan als aangepast logo dan ook al in de nieuwe app aanwezig zijn.
Ja, precies. Al kunnen ze in principe gewoon dezelfde apk gebruiken, die dan automatisch voor klanten met een Nederlands account of inderdaad op basis van locatie een iets ander logo laat zien. Zo ging dat ook met de HBO-app die in Latijns Amerika (de apk was exact dezelfde als voor de VS en Canada) een ander logo (HBO Now) kreeg.

Maar goed, voor de appstores van Apple en Google zal het allemaal vast wel goed geregeld worden. Bij Amazon is dat misschien iets twijfelachtiger... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
Ossi schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:36:
[...]

Ik krijg een melding over geografische beperkingen. Ik sta ingelogd in de browser. Ik kan de app dus niet pushen naar de 4K max :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
adjep07 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:33:
[...]

Ik krijg een melding over geografische beperkingen. Ik sta ingelogd in de browser. Ik kan de app dus niet pushen naar de 4K max :-(
Oh ja dat klopt, via het officiële kanaal krijg je m niet geïnstalleerd. Ik had m geïnstalleerd via apkmirror. Maar het verandert niets want ik kan niet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
adjep07 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:33:
[...]

Die app heeft altijd al de gekke gewoonte gehad dat hij niet voor iedereen te installeren is. Hopelijk verandert dat ook straks met het nieuwe HBO Max.

Een omweg die nog altijd werkt, is je Amazon-account even omzetten naar de VS (onder 'Land/regio-instellingen'): https://www.amazon.nl/hz/mycd/myx#/home/settings/payment. Gebruik desnoods een adres/telefoonnummer van een leuk hotel. Daarna kun je de app via https://www.amazon.com/dp/B00XZFCVK4/ als het goed is wél installeren, volgens mij ook gewoon zonder VPN.

Daarna kan je account weer terug naar NL en blijft de app werken en updates ontvangen. (Maar goed, op dit moment werkt die dus sowieso nog niet voor Nederlandse HBO Max-accounts.)

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 08-06-2024 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

rob2011 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:25:
Heb ik weer issues met de skyshowtime app zelfs de genoemde versie eerder in het forum werkt nu niet meer.
Start met update needed.
Wel jammer dat er geen ondersteuning is van skyshowtime op de fire TV stick.
Ik zit ook met smacht te wachten op een betere versie. Welke versie was dit en en waar staat deze? (om uit te sluiten dat ik die ga gebruiken)

Op de Firestick 4k Mijn broer had 2 weken geleden versie 1.13.0 werkend, echter als ik nu installeer vanuit aurora dan werkt deze niet. Hij blijft hangen op het inloggen. Ook is de grootte afwijkend. Ik heb al meerdere oudere versies uit aurora geprobeerd maar nog geen succes gehad
Ik ga binnenkort weer naar hem toe en ga via es explorer een backup maken van die apk om te kijken of deze bij mij ook gaat werken

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
jeanj schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:08:
[...]

Ik zit ook met smacht te wachten op een betere versie. Welke versie was dit en en waar staat deze? (om uit te sluiten dat ik die ga gebruiken)

Op de Firestick 4k Mijn broer had 2 weken geleden versie 1.13.0 werkend, echter als ik nu installeer vanuit aurora dan werkt deze niet. Hij blijft hangen op het inloggen. Ook is de grootte afwijkend. Ik heb al meerdere oudere versies uit aurora geprobeerd maar nog geen succes gehad
Ik ga binnenkort weer naar hem toe en ga via es explorer een backup maken van die apk om te kijken of deze bij mij ook gaat werken
Via Aurora heb ik kunnen updaten naar 1.18.18. Die werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-05 16:02
Ik gebruikte de versie 1.9.96 zie ook eerdere posts in dit forum. Toch maar een kijken of dit werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

TexMex schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:26:
[...]

Via Aurora heb ik kunnen updaten naar 1.18.18. Die werkt hier prima.
Thx. Yup deze werkt bij mij ook. Hoef ik niet meer te chromecasten, dit is veel beter zo. Ff kijken wat ik moet gaan inhalen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Een grote banner in beeld op de Firestick: 'HBO Max nu beschikbaar op Fire TV'

HBO Max installeren op ondersteunde apparaten.

Hier te vinden in de Amazon Appstore: https://www.amazon.com/dp/B0CZFTVH45/.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 11-06-2024 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henriec1
Per vandaag ook SkyShowtime app op de Fire TV stick.😀

Alleen de NPO nog...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
henriec1 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:25:
Per vandaag ook SkyShowtime app op de Fire TV stick.😀

Alleen de NPO nog...
Goed om te zien! Hierbij de link voor de liefhebber: https://www.amazon.com/dp/B09YJ6317G/.

NPO en NOS er inderdaad nog bij en dat lijkt het me redelijk compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 21:23
Mmm dit is wel jammer: krijg zojuist dit mailtje van viaplay:
Viaplay wordt niet langer ondersteund op bepaalde apparaten
Bedankt dat je voor Viaplay hebt gekozen! We werken voortdurend aan het verbeteren van onze service om jou de best mogelijke streamingervaring te bieden. Vanwege nieuwe productupdates is Viaplay niet meer beschikbaar op Amazon Fire TV.

Deze wijziging treedt in werking op 9 augustus 2024. Als je niet zeker weet of de wijziging van invloed is op een van jouw apparaten, kun je de Viaplay-app op je apparaat starten om te zien of je een melding krijgt dat Viaplay er binnenkort niet meer op werkt. Als je meer wilt weten over op welke apparaten Viaplay wordt ondersteund, kun je dat hier lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 23:57

Meneer iCy

swarma

Gaitie schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:35:

[...]
Jup, dat wordt noodgedwongen een chromecast kopen :-(

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 11:12
Gaitie schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:35:

[...]
Gewoon sideloaden, als je een update van Viaplay op de Firestick wilt hebben.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 13:57
Zie dat de xbox cloud gaming ook al te vinden is in de store, maar nog niet te downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Fire tv weer in de aanbieding op Amazon.NL

uitvoering: Amazon Fire TV Stick 4K Max 8GB

[ Voor 61% gewijzigd door FreakNL op 15-07-2024 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henriec1
Ziggo Sport Totaal op de Fire TV stick

Weet iemand of er een apk is voor Ziggo Sport Totaal voor de Fire TV stick?

<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nore1g1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 08:20
Is er hier toevallig iemand die me de weg kan wijzen naar een werkende apk voor odido tv op de fire cube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

nore1g1 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:06:
Is er hier toevallig iemand die me de weg kan wijzen naar een werkende apk voor odido tv op de fire cube?
Heb je dit reeds gelezen/gedaan?
https://community.odido.n...oor-amazon-fire-tv-341454

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 16-10-2024 02:10 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@nore1g1 Je zou hem inderdaad gewoon zonder omwegen moeten kunnen installeren:

https://www.amazon.com/dp/B09Q3H3B68/

Tenzij je Amazon-account staat ingesteld op een ander land dan Nederland, dan moet je dat waarschijnlijk eerst even omzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:50

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

FYI: Ik heb dit topic verplaatst naar “Televisies, projectors & mediaspelers”, omdat de meeste berichten gingen over het gebruik als mediaspeler. Er blijft wel een alias in het “Hardware & Spielerij Algemeen” subforum staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Mog op 16-10-2024 19:47 ]

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Mog Dank! We zullen er goed voor zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nore1g1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 08:20
TexMex schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 07:47:
@nore1g1 Je zou hem inderdaad gewoon zonder omwegen moeten kunnen installeren:

https://www.amazon.com/dp/B09Q3H3B68/

Tenzij je Amazon-account staat ingesteld op een ander land dan Nederland, dan moet je dat waarschijnlijk eerst even omzetten.
Ik heb dat inderdaad gelezen en gedaan, we staan standaard op Duitsland en hebben hem omgezet naar Nederland.
De fire cube blijft echter ook na herstart op de Duitse store hangen. Ik ga het dit weekend nog een keer proberen maar mocht iemand in tussentijd een url hebben naar een apk dan ben ik zeer dankbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
nore1g1 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:42:
[...]

Ik heb dat inderdaad gelezen en gedaan, we staan standaard op Duitsland en hebben hem omgezet naar Nederland.
De fire cube blijft echter ook na herstart op de Duitse store hangen. Ik ga het dit weekend nog een keer proberen maar mocht iemand in tussentijd een url hebben naar een apk dan ben ik zeer dankbaar!
Als je hem op het apparaat zelf niet kunt vinden, kun je hem ook gewoon via https://www.amazon.com/dp/B09Q3H3B68/ laten 'bezorgen' op je Fire Cube. Maar dan moet je account wel écht op NL staan. Als je via die link ziet dat je de app niet kunt installeren, staat je account dus nog niet goed ingesteld.

Aanpassen van de regio doe je hier:
https://www.amazon.de/hz/mycd/myx#/home/settings/payment
https://www.amazon.nl/hz/mycd/myx#/home/settings/payment

En als het echt niet lukt (wat vreemd zou zijn), kun je wellicht bij APK Mirror op zoek naar een apk. Of je zou de alternatieve Aurora appstore kunnen installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 20-10-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 12:39
Is het bij een FireTV Max mogelijk om het volumesignaal van de FireTV zelf te wijzigen? Via een omweg heb ik een set Beolab speakers aan mijn tv gekoppeld maar volumebediening via de tv zelf werkt niet. Vandaar dat ik mij afvroeg of je het volume-niveau in de FireTV zelf kunt wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MarVanOs schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:18:
Is het bij een FireTV Max mogelijk om het volumesignaal van de FireTV zelf te wijzigen? Via een omweg heb ik een set Beolab speakers aan mijn tv gekoppeld maar volumebediening via de tv zelf werkt niet. Vandaar dat ik mij afvroeg of je het volume-niveau in de FireTV zelf kunt wijzigen.
Ik denk dat je het beste kunt vertellen hoe exact je alles hebt aangesloten en wat je precies wilt en waarom het niet werkt. Dat maakt het beantwoorden van de vraag een stukje gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:42

JB

Cédric roelt!

Het valt me op dat er nu al geruime tijd geen Fire TV 4K of 4K Max te koop is. Waarom is dat? Gaan ze er mee stoppen?

Die normale of Lite versie is traag qua GUI en die Cube is onhandig lomp.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
JB schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:50:
Het valt me op dat er nu al geruime tijd geen Fire TV 4K of 4K Max te koop is. Waarom is dat? Gaan ze er mee stoppen?

Die normale of Lite versie is traag qua GUI en die Cube is onhandig lomp.
Dit is de nieuwste versie van de 4K Max: https://www.amazon.nl/dp/B0BW28NVFL. Die is in Nederland ook al weer een aantal maanden beschikbaar.

• JB

JB

Cédric roelt!

TexMex schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:09:
[...]

Dit is de nieuwste versie van de 4K Max: https://www.amazon.nl/dp/B0BW28NVFL. Die is in Nederland ook al weer een aantal maanden beschikbaar.
Huh wat gek... ik krijg deze gewoonweg niet getoond wanneer ik zoek op firetv stick 4k max etc :? Maar gelukkig is deze er nog gewoon, schrok al. Nu even in DE zien te vinden...;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnZdwlCEGB609yGrgh9sAg3A1qg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UMQLWPjKvkefDbf16BXpKq1m.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door JB op 14-11-2024 08:35 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JB schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:33:
Huh wat gek... ik krijg deze gewoonweg niet getoond wanneer ik zoek op firetv stick 4k max etc :? Maar gelukkig is deze er nog gewoon, schrok al. Nu even in DE zien te vinden...;

[Afbeelding]
Da's niet moeilijk, verander "nl" in "de" in de gedeelde link en je ziet 'm dan op .DE tevoorschijn komen.

Echter met 2 "problemen". Niet leverbaar en de beperking dat ie enkel naar een Duits of Oostenrijks adres gestuurd kan worden.

Maar je kunt 'm natuurlijk ook via Amazon NL bestellen. Alhoewel, flink aan de prijs :X

Testing, one, two ...

• JB

JB

Cédric roelt!

hardware-lover schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:52:
[...]

Da's niet moeilijk, verander "nl" in "de" in de gedeelde link en je ziet 'm dan op .DE tevoorschijn komen.

Echter met 2 "problemen". Niet leverbaar en de beperking dat ie enkel naar een Duits of Oostenrijks adres gestuurd kan worden.

Maar je kunt 'm natuurlijk ook via Amazon NL bestellen. Alhoewel, flink aan de prijs :X
Betreft ook de "Internationale versie" die sinds mid oktober al niet meer leverbaar is (meen net voor de Prime days). Ik bestel normaliter gewoon de Duitse varianten, want geen verschil, maar de 4K Max is in DE gewoonweg niet verkrijgbaar lijkt...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
JB schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:17:
[...]

Betreft ook de "Internationale versie" die sinds mid oktober al niet meer leverbaar is (meen net voor de Prime days). Ik bestel normaliter gewoon de Duitse varianten, want geen verschil, maar de 4K Max is in DE gewoonweg niet verkrijgbaar lijkt...
Blijkbaar gaat dit om een patenten-issue:
https://www.heise.de/news...-Deutschland-9976432.html. Al zijn ze zo te zien bij Saturn en MediaMarkt nog wel beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TexMex schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:31:
[...]

Blijkbaar gaat dit om een patenten-issue:
https://www.heise.de/news...-Deutschland-9976432.html. Al zijn ze zo te zien bij Saturn en MediaMarkt nog wel beschikbaar.
Kijk, dit verklaard heel veel. Dank voor het linken :) Dan wordt het Prime Days NL afwachten ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
De nieuwste versie van de Fire TV Stick 4K Max is nu in de aanbieding voor € 44,99: https://www.amazon.nl/dp/B0BW28NVFL.

En de goedkope variant voor € 14,99: https://www.amazon.nl/dp/B098J3NXBZ.

[ Voor 24% gewijzigd door TexMex op 21-11-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:59
TexMex schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:28:
De nieuwste versie van de Fire TV Stick 4K Max is nu in de aanbieding voor € 44,99: https://www.amazon.nl/dp/B0BW28NVFL.

En de goedkope variant voor € 14,99: https://www.amazon.nl/dp/B098J3NXBZ.
Nee hoor, niet meer verkrijgbaar!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
doggy1 schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:05:
[...]

Nee hoor, niet meer verkrijgbaar!
Tja 11 dagen later..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:22
Eens, maar toch wel bijzonder dat beiden na een kleine week niet meer verkrijgbaar waren. De 4K was het eerste uit het assortiment. Misschien gewoon uitverkocht hoor, maar wellicht is er ook een link met de verkoopstop in Duitsland (patent kwestie met Nokia, 4K uit assortiment)?

Al speelde dat al in oktober en bovendien niet in Nederland. Je zou ook denken dat er daardoor eerder meer dan minder voorraad zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
musicfreak schreef op zondag 1 december 2024 @ 17:36:
Eens, maar toch wel bijzonder dat beiden na een kleine week niet meer verkrijgbaar waren. De 4K was het eerste uit het assortiment. Misschien gewoon uitverkocht hoor, maar wellicht is er ook een link met de verkoopstop in Duitsland (patent kwestie met Nokia, 4K uit assortiment)?

Al speelde dat al in oktober en bovendien niet in Nederland. Je zou ook denken dat er daardoor eerder meer dan minder voorraad zou zijn...
Dat maakt het wat duidelijker. Even snel de laatste voorraad dumpen. Blij dat ik m dan eigenlijk zonder blikken en/of blozen heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

jeanj schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:22:
[...]

Thx. Yup deze werkt bij mij ook. Hoef ik niet meer te chromecasten, dit is veel beter zo. Ff kijken wat ik moet gaan inhalen…
@TexMex bij mij werkt deze versie sinds kort niet meer, komt niet verder het logo
Zijn er meer mensen met dit issue met deze versie, of een andere versie die wel werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
jeanj schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 01:33:
[...]

@TexMex bij mij werkt deze versie sinds kort niet meer, komt niet verder het logo
Zijn er meer mensen met dit issue met deze versie, of een andere versie die wel werkt?
SkyShowtime? Die is al een tijdje officieel beschikbaar: https://www.amazon.com/dp/B09YJ6317G/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

TexMex schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:26:
[...]

SkyShowtime? Die is al een tijdje officieel beschikbaar: https://www.amazon.com/dp/B09YJ6317G/.
Dank ik kon hem niet vinden (ik zag op de sky showtime site dat ze fireos 5+ supporten)
Het vreemde is wel dat de amazon site aangeeft dat ik hem niet mag downloaden ondanks dat een adres in Nederland heb ingesteld
"You are not eligible to purchase this app due to geographical restrictions."
En ik me nu ook in NL bevind met een NL ip adres van odido

[ Voor 5% gewijzigd door jeanj op 21-02-2025 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
jeanj schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:25:
[...]

Dank ik kon hem niet vinden (ik zag op de sky showtime site dat ze fireos 5+ supporten)
Het vreemde is wel dat de amazon site aangeeft dat ik hem niet mag downloaden ondanks dat een adres in Nederland heb ingesteld
"You are not eligible to purchase this app due to geographical restrictions."
En ik me nu ook in NL bevind met een NL ip adres van odido
Ik krijg diezelfde boodschap te zien, maar zodra je inlogt (op amazon.com dus) kun je hem wel installeren. Ik wel althans. En als ik SkyShowtime zoek op de Fire Stick zelf komt die hier ook tevoorschijn.

Je account moet inderdaad wel op Nederland ingesteld staan. Dat gaat niet om het ingestelde adres, maar om de gekozen regio. Hier moet je onder 'Land/regio-instellingen' 'Nederland' zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Met jou tip kwam ik iets verder, de link bij redirect naar iets anders maar via de hulp
kwam ik op deze pagina terecht op de .com site
Hier stond onder preferences idd USA, veranderd naar Nederland

Zo te zien heb ik mijn apparaten op de .com site ooit gekocht (.nl bestond nog niet)
Ik kan de app aanschaffen alleen claimt de site nu dat de apparaten niet compatibel zijn
Zal vanavond eens kijken of ik hem wel zie op de firestick

Update
De apparaten op de website zijn waarschijnlijk mijn oude android telefoons en die zijn idd niet compatible
Op de firestick kon ik de app wel downloaden*) en installeren (daar stond compatible op mijn 2 firesticks en niet compatibel op die andere twee apparaten). Ik heb wel deze actie nog gedaan:
Fire TV: Go to Settings → Account & Profile Settings and select "Sync Amazon Content.
Het amazon universum qua android devices blijft lastig
*) Deze stond eerder ook al als zoek resultaaat maar niet geprobeerd, dus misschien kon het ook al gewoon zonder bovenstaande.... Over een paar weken zal ik het eens bij mijn broer proberen

[ Voor 31% gewijzigd door jeanj op 21-02-2025 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
jeanj schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:05:
Met jou tip kwam ik iets verder, de link bij redirect naar iets anders maar via de hulp
kwam ik op deze pagina terecht op de .com site
Hier stond onder preferences idd USA, veranderd naar Nederland
Dat kan goed kloppen, ja. Via https://www.amazon.nl/hz/mycd/myx#/home/settings/payment krijg je alleen 'Land/regio-instellingen' te zien als Nederland al je gekozen regio is.

Wijzigen kan alleen via de Amazon-versie van je gekozen regio. Als dat bij jou de VS was, moest je dus inderdaad naar https://www.amazon.com/hz/mycd/myx#/home/settings/payment (wat precies overeenkomt met de link uit je bericht). En iemand die nu een Duits account heeft, kan zijn regio aanpassen door .com in deze link aan te passen naar .de.

Als het goed is, kun je nu hier https://www.amazon.nl/hz/mycd/digital-console/alldevices je Fire Stick ook zien (als je op de stick tenminste ook met hetzelfde account bent ingelogd). En dan zou het installeren van apps vanaf de website (bijvoorbeeld https://www.amazon.com/dp/B09YJ6317G/) nu ook moeten lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

TexMex schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:14:
[...]
Als het goed is, kun je nu hier https://www.amazon.nl/hz/mycd/digital-console/alldevices je Fire Stick ook zien (als je op de stick tenminste ook met hetzelfde account bent ingelogd). En dan zou het installeren van apps vanaf de website (bijvoorbeeld https://www.amazon.com/dp/B09YJ6317G/) nu ook moeten lukken.
Ook daar zag ik geen fire sticks, dus even gekeken, maar ik heb blijkbaar ze aan een ander account gekoppeld
Dat verklaard een boel

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:59
Ik heb een extra fire tv stick 4k 2e generatie gekocht en met mijn account ingelogd.
Als ik de app Downloader wil downloaden, dan krijg ik melding
"aankoop mislukt, omdat 1 klik niet is geconfigureerd. Werk 1-klik configuratie bij en sla je betaalmethode op door naar www.amazon.de/mykps te gaan of kopen op www.amazon.de door gebruik te maken van aalternatieve betalingsmethodes"Ik heb het geprobeer met mij duitse amazon account en met mijn Nederlandse account, maar krijg toch teklkens weer dezelfde melding.

Graag tip hoe op te lossen

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05 09:50
Ik heb een Fire TV 4K Die ik aan een samsung UM8000 heb gekoppeld.
Wanneer ik files met Dolby Vision Content af probeer te spelen dan werkt krijg ik gewoon beeld. (Wel op HDR10 want de TV ondersteunt geen DV).

Echter, ongeveer 20% van het beeld dat links zou moeten staan, staat rechts in beeld. Zie voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNwZ9UlYhc7FubZEqj9dfSUtdYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iaQShLkA6CbeDa3OyIksKq2a.jpg?f=fotoalbum_large

Met mijn Nvidia Shield heb ik op dezelfde TV Dit probleem niet. Ik heb al meerdere players geprobeerd, dat helpt niet. Ook frame-rate of resolution matching aan/uit zetten heeft geen effect. "Normale" 4K Files zonder DV (Wel met HDR) werken wel zoals het moet.

Wanneer ik de max. resolutie van de fire stick op 1080p zet, dan verschijnt niet 20% van het linkerbeeld rechts, maar 20% van het rechterbeeld links. Precies omgedraaid dus.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat is een bekende bug.

https://www.reddit.com/r/...e_issue_firestick_4k_max/

[ Voor 65% gewijzigd door FreakNL op 28-02-2025 08:35 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste