Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:28

JB

Cédric roelt!

hardware-lover schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:19:
@JB, voorheen was het niet mogelijk om die versie voor Nederland te bestellen. Niet omdat deze niet zou werken, maar enkel omdat deze alleen door Duitsers/Oostenrijkers aangekocht kon worden. Is deze beperking er nu niet (meer)?

Ik heb er via een andere aanbieder al eens een stel gekocht, die deden het verder probleemloos.
Ik bestel in Duitsland inderdaad. Woon aan de grens, dus haal het daar op :)

Ik heb al een heel oud Prime abbo vanuit DE waar de 2 huidige FireTVs ook in hangen (die dan toevallig weer wel vanuit NL besteld zijn). Die doen het dus prima onder mijn "Duits" account. Nu wil ik dus de Duitse variant toevoegen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TexMex schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:15:
[...]

Ja, die werkt hier probleemloos en de taal is aan te passen. Amazon.nl is altijd wat minder scheutig met Fire Stick-aanbiedingen, maar de kans is groot dat de 4K Max hier ook nog wel in de aanbieding komt (misschien pas op de officiële BF-datum).

Al geldt volgens mij nog steeds wat @hardware-lover zegt, dat de Duitse sticks niet (zonder omwegen) naar Nederland verzonden worden. Maar misschien heb je daar een oplossing voor.
Cool dus die dingen zien er hetzelfde uit en hebben geen Duitse knoppen op de afstandbediening etc? Ik zie geen "apps en internet" button maar "Disney" bijvoorbeeld als verschil. Das geen dealbreaker als ik ze maar in NL taal kan gebruiken.

Ja zie hierboven, de plaatselijke Trinkgut :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:51:
[...]

Cool dus die dingen zien er hetzelfde uit en hebben geen Duitse knoppen op de afstandbediening etc? Ik zie geen "apps en internet" button maar "Disney" bijvoorbeeld als verschil. Das geen dealbreaker als ik ze maar in NL taal kan gebruiken.

Ja zie hierboven, de plaatselijke Trinkgut :P
Knoppen zijn inderdaad iets anders, maar werken wel gewoon en zijn eventueel aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TexMex schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:02:
[...]

Knoppen zijn inderdaad iets anders, maar werken wel gewoon en zijn eventueel aan te passen.
Ik gebruik ze niet eigenlijk, is meer dat ik geen Deutsch erop wil :+

@hardware-lover klopt! Die sticks worden niet naar NL gestuurd vanuit de DE shop.
hardware-lover schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:04:
[...]

De internationale versie is overigens ook al eerder eens in de aanbieding geweest, dat maakte op het totaalbedrag niets uit met de .DE aanbieding, dus mogelijk komt deze ook nog beschikbaar via de .NL website.
Ja dan kan het nog retour eventueel om de internationale versie te scoren via NL shop.

[ Voor 39% gewijzigd door JB op 18-11-2022 12:06 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dragon2 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:24:
Het is al jaren mogelijk dergelijk Amazon spul te kopen: versturen via Huifkar, ophalen bij Hermes of DHL pakketpunt, kopen bij bv Cyberport.de of desnoods via eBay.

Waarom zou je een internationale versie van een firetv, echo en dergelijk kopen als je zelfs met extra kosten veel goedkoper uit bent met een gewone Duitse versie, en dan nog veel meer keuze hebt ook? 🤔
Is alom bekend, en @JB kan daar ook een mouw aan passen, maar rechtstreeks bestellen bij bezorgen op een NL adres was en is blijkbaar nog steeds niet mogelijk zo te lezen.

Ik heb destijds de Cyberport optie gebruikt.

De internationale versie is overigens ook al eerder eens in de aanbieding geweest, dat maakte op het totaalbedrag niets uit met de .DE aanbieding, dus mogelijk komt deze ook nog beschikbaar via de .NL website.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:03:
[...]

Ik gebruik ze niet eigenlijk, is meer dat ik geen Deutsch erop wil :+
Nee, sowieso niks Deutsch erop. En NL-taal is in te stellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXD370Awyun3Jge1uHwcvhT4P-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SSm9WCaGpS2xOIsLKNbQ5QPY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Geen gedoe meer met apk's. Videoland is eindelijk officieel beschikbaar voor Fire TV: https://www.amazon.com/dp/B0BLWG9Z4J/.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Hij is er weer, de duurste versie (4K max) voor €37:

https://www.amazon.nl/fir...sc=1&ref_=pd_bap_m_rp_1_i

De reguliere versie is €23.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zag 'm ook! Nu ga ik twijfelen :+ Scheelt 2 euro met de Duitse versie :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6sAzesrLgIdiJ9mUnUmGLkI4uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VJEEbjPuwRQfFPaaznBqhmr.jpg?f=fotoalbum_large

Works like a charm!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Oh nee toch niet... :/ De Duitse stick kent geen "Ontwikkelaarsopties" :( @hardware-lover heb jij die optie wel op jouw Duitse stick(s) :?

Erfolgreich!
Navigiert auf der Startseite des Fire TV zu den Einstellungen.
Öffnet hier in der Liste das Untermenü Mein Fire TV.
Wechselt hier in das Untermenü Info.
Markiert hier nun den Namen des Geräts (in meinem Fall also Fire TV Cube) und drückt mehrfach hintereinander auf die Auswahl-Taste.
Nach sieben Klicks erhaltet Ihr die Bestätigung, dass die Entwickleroptionen wieder aktiviert sind.

[ Voor 61% gewijzigd door JB op 26-11-2022 21:07 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:57

FreakNL

Well do ya punk?

Die dingen worden toch allemaal in dezelfde fabriek gemaakt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

FreakNL schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:39:
Die dingen worden toch allemaal in dezelfde fabriek gemaakt??
Duitsland is anders behoorlijk streng mbt bepaalde zaken ;) Maar het was gelukkig alleen een hidden optie ipv disabled.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
JB schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:50:
[...]

Duitsland is anders behoorlijk streng mbt bepaalde zaken ;) Maar het was gelukkig alleen een hidden optie ipv disabled.
Klopt, de developer options zijn tegenwoordig verborgen als je ze nog niet hebt gebruikt. Ze zijn nu op dezelfde manier zichtbaar te maken als op Android-telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb net een stick binnen en daar was het op dezelfde manier te activeren als op mijn andere (herhaaldelijk op OK drukken in het menu op de naam van je Fire TV....

De post van @JB lijkt te impliceren dat dat bij hem (met de door jouw ook gelinkte methode) niet werkte?

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 27-11-2022 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

FreakNL schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:08:
Ik heb net een stick binnen en daar was het op dezelfde manier te activeren als op mijn andere (herhaaldelijk op OK drukken in het menu op de naam van je Fire TV....

De post van @JB lijkt te impliceren dat dat bij hem (met de door jouw ook gelinkte methode) niet werkte?
Nee hoor, het is voor mij nieuw dat die zaken "hidden" staan. Ik heb verder geen enkele Android spullen en de laatste Fire TV Stick Max was in 2021 aangekocht. Ik dacht even dat dit specifiek voor Duitsland dicht stond omdat ik geen "internationale" sticks heb gekocht nu.

In Duitsland zomaar iets downloaden kan ook snel uit de hand lopen, dus obv daarvan gedachtengang dat dit specifiek voor DE sticks dicht stond :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-05 12:46
Royeboi schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:51:
[...]

Fijn! Hiermee is het mij ook gelukt inderdaad! Wel zo fijn dat ik alle apps van streamingdiensten tot nu toe, al dan niet via een omweg, op de Fire Stick heb gekregen (Videoland V2, HBO Max, en nu SkyShowtime).
Getest maar ik krijg de skyshowtime via aurora niet gedownload met de AB kan ik niet op de icon klikken app hangs en kan alleen in de drie boven icons klikken vreemd.
Apkpure,apkmirror geen van de gedownloade skyshowtime apps werken heb een 4k stick uit de usa nooit issues gehad. Dus als iemand een werkende apk heeft van skyshowtime en wil delen dan zou dat mooi zijn😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
rob2011 schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:31:
[...]

Getest maar ik krijg de skyshowtime via aurora niet gedownload met de AB kan ik niet op de icon klikken app hangs en kan alleen in de drie boven icons klikken vreemd.
Apkpure,apkmirror geen van de gedownloade skyshowtime apps werken heb een 4k stick uit de usa nooit issues gehad. Dus als iemand een werkende apk heeft van skyshowtime en wil delen dan zou dat mooi zijn😁
Dat komt doordat Aurora eigenlijk niet geschikt is voor tv. Met Mouse Toggle for Fire TV zal het wel lukken. Wel even 'ADB-debugging' aanzetten in de developer options. Of eventueel een bluetooth keyboard/mouse proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 28-11-2022 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Skyshowtime staat er op maar Peacock unavailable. Deze er ook opgezet maar zelfde melding kan aan de stick versie liggen.
Toch is het vreemd dat de apps in nl zo laat beschikbaar zijn. Als iemand nog een goede tip heeft. Buiten een nieuwe stick kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@rob2011, Peacock is voor Nederland en België toch niet beschikbaar als streaming service?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
@hardware-lover klopt maar kan hem gewoon sideloaden. en skyshowtime had deze nodig. vreemd maar goed ondertussen werkt mijn SST nog steeds niet omdat de peacock services er niet is ;-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
rob2011 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:30:
@hardware-lover klopt maar kan hem gewoon sideloaden. en skyshowtime had deze nodig. vreemd maar goed ondertussen werkt mijn SST nog steeds niet omdat de peacock services er niet is ;-(
SkyShowtime werkt prima, maar dan moet Aurora (bij mij versie 4.1.1) ook op je stick staan voor de Google Play Services.

Peacock is als losse dienst helemaal niet officieel beschikbaar in Nederland. En die app heb je ook absoluut niet nodig om SkyShowtime werkend te krijgen. Wel is een deel van het aanbod van Peacock onderdeel van SkyShowtime, maar de eigen Peacock-app heeft daar niets mee te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 29-11-2022 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob2011
Ik heb het nu aan de gang, eerst oude versie dan nieuwe van 5 november. Werkt prima nu ook zonder Peacock app.
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ben even het spoor bijster...
Met Black Friday een Fire TV 4K Max aangeschaft via Amazon.nl.

Na installatie van de 4K Max in de Nederlandse taal, registratie van de 4K Max met mijn Amazon.de account (heb Prime via Amazon.de) en installatie van diverse apps, kom ik in mijn Amazon.de account het volgende tegen:

In "Mein Konto > Apps und mehr > Meine Apps" zie ik wel de geïnstalleerde apps op de 4K Max, maar het beheer van de 4k Max, in "Meine Inhalte und Geräte", daar ontbreekt het tabblad "Geräte"

In mijn Amazon.nl account, is het tabblad "Apparaten" wel aanwezig om het beheer te doen van mijn 4K Max (zoals bv de naam veranderen van de 4K Max.)

Hoe verplaats ik het beheer van de 4K Max naar mijn Amazon.de account ?
Want nu heb ik het app beheer in mijn Amazon.de account en het apparaat beheer in mijn Amazon.nl account.... :|

Registratie verwijderen van de 4K Max uit het Amazon.nl account en daarna weer inloggen op de 4K Max met mijn Amazon.de account, dumpt de 4K Max weer rechtstreeks naar mijn Amazon.nl account... |:(

Wat zie ik over het hoofd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Montoya200x schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:12:
Ben even het spoor bijster...
Met Black Friday een Fire TV 4K Max aangeschaft via Amazon.nl.

Na installatie van de 4K Max in de Nederlandse taal, registratie van de 4K Max met mijn Amazon.de account (heb Prime via Amazon.de) en installatie van diverse apps, kom ik in mijn Amazon.de account het volgende tegen:

In "Mein Konto > Apps und mehr > Meine Apps" zie ik wel de geïnstalleerde apps op de 4K Max, maar het beheer van de 4k Max, in "Meine Inhalte und Geräte", daar ontbreekt het tabblad "Geräte"

In mijn Amazon.nl account, is het tabblad "Apparaten" wel aanwezig om het beheer te doen van mijn 4K Max (zoals bv de naam veranderen van de 4K Max.)

Hoe verplaats ik het beheer van de 4K Max naar mijn Amazon.de account ?
Want nu heb ik het app beheer in mijn Amazon.de account en het apparaat beheer in mijn Amazon.nl account.... :|

Registratie verwijderen van de 4K Max uit het Amazon.nl account en daarna weer inloggen op de 4K Max met mijn Amazon.de account, dumpt de 4K Max weer rechtstreeks naar mijn Amazon.nl account... |:(

Wat zie ik over het hoofd :?
Wellicht helpt het om de regio in je Amazon-account nog even aan te passen naar Duitsland.

Als je bent ingelogd via de desktop-website naar: https://www.amazon.nl/hz/mycd/myx#/home/settings/payment. Onder 'Preferences' en dan 'Country/Region Settings'. Daar moet je dan wel even een random Duits adres en telefoonnummer invoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 13:20
Voor installatie SkyShowtime zijn er 2 methodes:
(SkyShowtime app werkt dan gewoon met je firestick remote)

Methode 1:
1. Download downloader via de appstore van de firestick.
2. Download X-plore File Manager ook via de appstore van de firestick.
3. Open downloader en toets in het url veld de volgende link
bit.ly/skystpt,
4. je krijgt de skyshowtime zip te zien, scroll naar onder en klik op pijltje onder Download.
5. zip bestand wordt nu gedownload naar de map downloader op je Firestik
6. Open de app X file explorer en browse naar de map downloader, daar staat een bestand , (vermoedelijk heet deze download.zip)
Aanklikken en laten installeren,
(Het bestand .zip zal openen en selecteer dan op de naam installer, thats it, want de app wordt geinstalleerd en het app icoontje van Skyshowtime verschijnt in je apps overzicht.
Opstarten, inloggen met je account/password en kijken maar.

Methode 2:
1. Download downloader via de appstore van de firestick.
2. Open downloader en toets in het url veld het volgende nummer: 695382
3. Nu wordt er een bestand gedownload , wacht op download klaar en op install scherm.
4. Installeer De Aurora Store.
5. Sart Aurora op en log in met je google account en nu kan je de app Skyshowtime zoeken, maar wellicht staat deze al in het overzicht
6. Aanklikken en installeren

Via de Aurora store kan je ook checken voor updates van de App en deze vervolgens downloaden/installeren

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:42
Tijdens het gebruik van de Fire-stick gaat mijn beeld (tijdens tv kijken canal digital) na ongeveer tien minuten op zwart. Het lijkt op een standby modus. Deze heb ik inmiddels aangepast naar nooit. Maar nog steeds gaat hij op zwart scherm (dit heb ik bij beide fire sticks 4k Max)

Iemand enig idee hoe dit op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Heb je het ook met Plex, Netflix etc?

Ik heb overigens wat moeite gehad met de instelling om de slaapstand vd FireTV compleet uit te schakelen.

Methode die wel werkte:
https://streamersworld.co...e_Auto_Sleep_on_Firestick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:42
FreakNL schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:06:
Heb je het ook met Plex, Netflix etc?

Ik heb overigens wat moeite gehad met de instelling om de slaapstand vd FireTV compleet uit te schakelen.

Methode die wel werkte:
https://streamersworld.co...e_Auto_Sleep_on_Firestick
Ik zal is een andere programma gebruiken straks! En zal daarna de link bestuderen! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Wat het ook zou kunnen zijn is een brakke implementatie van de kant van Canal Digital die de slaapstand niet blokkeert bij video-activiteit (ik gok ook maar wat hoor).

Dus misschien moet je je firetv even aanzetten en niks doen, gewoon op het home-scherm laten staan. Dan kom je erachter of je daadwerkelijk sleep hebt disabled. Ik heb ook eerst een niet werkende oplossing… Als het elke keer na 10 minuten is lijkt het erop dat sleep nog WEL aanstaat.

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 06-12-2022 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
FreakNL schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:14:
Wat het ook zou kunnen zijn is een brakke implementatie van de kant van Canal Digital die de slaapstand niet blokkeert bij video-activiteit (ik gok ook maar wat hoor)
Dat verwacht ik ook. Tot voor enkele dagen was het geluid op enkele zenders asynchroon, dat lijkt te zijn opgelost en sindsdien heb ik ook last dat na 5 minuten de screensaver actief wordt. van alles al geprobeerd[ cache leeggemaakt, geforceerd de app stoppen] maar niets lost het op.
De Canal Digitaal app werkt echt nog niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Kun je je screensaver niet op 120 minuten zetten Ofzo?

Zie mijn link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvhemert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 16:13
Zojuist de sky showtime app via de aurora App Store op mijn firestick 4K geïnstalleerd.

Nu loop ik tegen een bijzonder probleem aan. Alle content die ik via de TV bekijk (LG 4K oled) laat alleen het linker boven quadrant zien van het beeld. Ik zie dus maar 1/4 van het beeld.

Op een andere firestick die gekoppeld is aan een HD pc monitor wordt wel het volledige beeld getoond.

Iemand dit al eens gezien en mogelijk opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
fvhemert schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:00:
Zojuist de sky showtime app via de aurora App Store op mijn firestick 4K geïnstalleerd.

Nu loop ik tegen een bijzonder probleem aan. Alle content die ik via de TV bekijk (LG 4K oled) laat alleen het linker boven quadrant zien van het beeld. Ik zie dus maar 1/4 van het beeld.

Op een andere firestick die gekoppeld is aan een HD pc monitor wordt wel het volledige beeld getoond.

Iemand dit al eens gezien en mogelijk opgelost?
Ik heb sinds vandaag exact hetzelfde.
Het heeft sinds installatie van de Skyshowtime app, wel goed gewerkt.
Er kunnen 2 zaken mogelijk de oorzaak zijn, maar dat is puur gissen.

1. De Firestick heeft weer een sw update gehad
2. Mogelijk is er iets gewijzigd bij de backend van SkyShowtime.

Het eerste heb ik proberen te achterhalen, door mijn stick terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, echter tijdens de reboot, wordt er al een update gedownload en ik weet niet of dit al evt. de laatste sw update is.
Daarna Skyshowtime geinstallerd, zowel met mogelijkheid 1 als 2 (die ik eerder al gepost heb), krijg ik ook een 1/4 beeld.

Wellicht kan je eens kijken of de SW versie van beide sticks verschillen!

Nou, schiet mij maar lek.
Ik zet de Skyshowtime weer op, start een film, (die een uur geleden dus 1/4 beeld gaf, net als alle andere films etc), nu is het beeld weer normaal!

Ik vermoed dus iets met het backend deel (bij Skyshowtime zelf)
Afijn , ik ga morgen even mijn andere stick uit de kast halen en deze ook eens testen met Skyshowtime!

[ Voor 15% gewijzigd door charleychui op 13-12-2022 19:06 ]

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvhemert
Zojuist weer gecontroleerd en wat blijkt, probleem opgelost…. I ieder geval geen update van de Showtime App en bij mijn weten ook geen update van fireOS (niet 100% zeker, kan in de achtergrond gebeurd zijn). Lijkt dat er iets in de backend is aangepast.

Charleychui, dank voor de reactie en bevestiging dat het niet alleen mijn probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
fvhemert schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:44:
Zojuist weer gecontroleerd en wat blijkt, probleem opgelost…. I ieder geval geen update van de Showtime App en bij mijn weten ook geen update van fireOS (niet 100% zeker, kan in de achtergrond gebeurd zijn). Lijkt dat er iets in de backend is aangepast.

Charleychui, dank voor de reactie en bevestiging dat het niet alleen mijn probleem was.
Hedenochtend weer hetzelfde fenomeen op mijn beide firesticks, dus weer 1/4 beeld.
ik vermoed dat er binnen de SkyShowtime technologie e.e.a. wordt "gesleuteld" aan de content.
Overigens is het alleen waarneembaar op de firesticks, welke de Skyshowtime app hebben geinstalleerd, (sideload).
Op zowel mijn MI Box S, Nokia Streamer 8000, LG App is het beeld wel compleet.
Via de Silk browser van de firestick krijg ik wel een volledig beeld, maar ik moet eens kijken of ik de ondertiteling wat kleiner kan krijgen ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door charleychui op 14-12-2022 13:14 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvhemert
Heel bijzonder, net weer getest. De eerste episode van een tv serie ging goed, daarna weer 1/4 van het beeld.

Ben toch benieuwd wat nu het probleem is, Prime en NetFlix kennen deze problemen niet.

• charleychui
Vanochtend weer 1/4 beeld, geldt voor alle series/films die ik bekijk.
Het is wel vreemd dat het dan in de avond weer goed lijkt te zijn, misschien wordt er dagelijks "gesleuteld" aan de content en is alleen de FireStick sideloaded app daar extra gevoelig voor.

Ik heb nog een eerdere versie van de Skyshowtime app geinstaleerd, echter hetzelfde probleem.

Het goede nieuws is, dat ik wel middels een workarround een goed beeld heb gekregen.
In de Instellingen van de Firestick - Scherm en Geluiden - Weergave - Videoresolutie - wijzigen naar 1080P/60 of 1080P/50
(Ik heb deze normaliter standaard staan op Automatisch ,videoresolutie tot 4K Ultra HD ivm afspelen HDR/UHD content van mijn andere Apps)
De "gedwongen resoluties 4,2K/50 cq 60 werken niet en geven ook 1/4 beeld, dus als je een 4K toestel hebt, dan niet vergeten om na gebruik Skyshowtime, de resolutie even weer op automatisch te zetten.

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvhemert
Dank voor de workaround suggestie, niet optimaal maar voorlopig voldoende om van Yellowstone te genieten :)

Het gedrag lijkt inderdaad erg random, ook bij mij gisteren overdag 1/4 beeld maar 's-avonds werkte alles weer zoals het zou moeten.

Ik ben er nog niet 100% zeker van dat het probleem bij Showtime ligt, mogelijk dat de combinatie app / firestick ook de oorzaak kan zijn. Laten we ervaringen blijven delen, dan komt de oplossing vanzelf (hoop ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvhemert
Gisteravond nog wat meer getest. Begin steeds meer te geloven dat dit een probleem is van de app.

Mijn firestick krijgt zijn voeding vanuit de TV en schakelt dus in als de TV aangaat.

Wat heb ik gevonden:
- Wanneer de TV + Firestick wordt aangezet dan werkt alles meestal goed.
- Vervolgens ga ik TV kijken en blijft de firestick aan in de achtergrond (meestal op het homescherm).
- Na 30 min schakel ik terug naar de Firestick, deze is dan "in slaap gevallen"
- Vervolgens start ik de Showtime app op en wanneer ik dan een serie probeer te kijken is het beeld 1/4
- Via settings -> apps doe ik een force shutdown van de Showtime app
- Daarna opnieuw opstarten van de app en alles wordt weer 100% getoond. --> dit is repoduceerbaar en werkt iedere keer.

Vanavond maar eens kijken als ik de sleep setting aanpas naar "nooit" en ook de screensaver uitzet. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
fvhemert schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:50:
Gisteravond nog wat meer getest. Begin steeds meer te geloven dat dit een probleem is van de app.

Mijn firestick krijgt zijn voeding vanuit de TV en schakelt dus in als de TV aangaat.

Wat heb ik gevonden:
- Wanneer de TV + Firestick wordt aangezet dan werkt alles meestal goed.
- Vervolgens ga ik TV kijken en blijft de firestick aan in de achtergrond (meestal op het homescherm).
- Na 30 min schakel ik terug naar de Firestick, deze is dan "in slaap gevallen"
- Vervolgens start ik de Showtime app op en wanneer ik dan een serie probeer te kijken is het beeld 1/4
- Via settings -> apps doe ik een force shutdown van de Showtime app
- Daarna opnieuw opstarten van de app en alles wordt weer 100% getoond. --> dit is repoduceerbaar en werkt iedere keer.

Vanavond maar eens kijken als ik de sleep setting aanpas naar "nooit" en ook de screensaver uitzet. Ben benieuwd.
Bedankt voor de reactie.
Ik ga jouw bevindingen maar eens uit proberen!
Wordt vervolgd!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Ik heb jouw werkwijze exact gevolgd, echter na 1 keer een goed beeld is het daarna weer 1/4 beeld.
Wat ik ook doe met geforceerd stoppen van de SAkyShowtime App, het blijft 1/4 beeld nu na de eerste keer wel een volledig beeld.
Vanavond maar weer eens opstarten, kijken of e.e.a. weer gewoon beeld geeft!

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
@charleychui @fvhemert

Ik ervaar intermitterend het zelfde probleem. De oplossing naar 1080p werkt dan goed.

Ik heb overigens methode 1 gebruikt om de app te installeren (zonder aurora store).

• charleychui
@Rylo

Het maakt niet uit welke methode je gebruikt, er is iets veranderd of bij SkyShowtime of bij Amazon, want voor beide methoden geldt dat er alleen volledig beeld is in de 1080P modes.
Ik heb ook al klachten in een ander forum gelezen (bulgarije o.a), met identieke problemen.

Ook na een volledige fabrieks reset van de Firestick, zal het helaas alleen werken in de 1080p mode.
Het is mij wel opgevallen, dat na de reset van de FireStick er toch weer een automatische update van de sw wordt uitgevoerd, deze kan je helaas niet tegen houden, want dit geschiedt al tijdens de reset.
Ik kan dus niet uitsluiten of het aan de FireStick sw ligt.
Het heeft toch een tijdje goed gewerkt, dus ik vermoed toch ergens iets binnen Skyshowtime wat hierdoor wordt veroorzaakt en waar alleen de sideloaded SkyShowtime app op de FireStick gevoelig voor is.
Misschien iets te maken met voorbereidingen voor het kunnen weergeven van 4k/HDR content?
Wie zal het weten!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
charleychui schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:48:
@Rylo

Het maakt niet uit welke methode je gebruikt, er is iets veranderd of bij SkyShowtime of bij Amazon, want voor beide methoden geldt dat er alleen volledig beeld is in de 1080P modes.
Ik heb ook al klachten in een ander forum gelezen (bulgarije o.a), met identieke problemen.

Ook na een volledige fabrieks reset van de Firestick, zal het helaas alleen werken in de 1080p mode.
Het is mij wel opgevallen, dat na de reset van de FireStick er toch weer een automatische update van de sw wordt uitgevoerd, deze kan je helaas niet tegen houden, want dit geschiedt al tijdens de reset.
Ik kan dus niet uitsluiten of het aan de FireStick sw ligt.
Het heeft toch een tijdje goed gewerkt, dus ik vermoed toch ergens iets binnen Skyshowtime wat hierdoor wordt veroorzaakt en waar alleen de sideloaded SkyShowtime app op de FireStick gevoelig voor is.
Misschien iets te maken met voorbereidingen voor het kunnen weergeven van 4k/HDR content?
Wie zal het weten!
Zou kunnen hoor. Op het moment dat ze dan vol 4K aanbieden zou het weer moeten werken.. maar we gaa het zien, de workaround werkt in ieder geval OK zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Voor de liefhebber: inmiddels is ook Debat Direct beschikbaar voor Fire TV: https://www.amazon.com/gp/product/B0BL88Z8HJ/. Hiermee zijn alle Tweede Kamer-debatten live te volgen en terug te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Heeft iemand de vtm go app op een firestick staan? Ze ondersteunen het niet en ik kan hem niet vinden ind es store of aurora

Verder heb ik issues met mouse toggle op mijn 4k stick, die blijft hangen op starten, ik heb de rechten al meerder keren ingetrokken en een nieuwe installatie gedaan, niets helpt. Op een andere normale stick en 4k stik, doen het het wel....

[ Voor 17% gewijzigd door jeanj op 05-01-2023 09:23 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@jeanj, indien voor Nederland, niet officieel beschikbaar. "vroeger" wel, want ik kon deze vanuit de Google Play Store destijds wel installeren, voor Android (TV), maar dat is inmiddels niet meer het geval.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henriec1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-11-2024
Downloader installeert geen APK's

Ik heb vorige week 2 nieuwe Fire TV 4K sticks besteld en wou ze installeren met wat sideload APK's, maar downloader werkt niet. Hij gaat wel naar de pagina, maar download ze niet. Ik heb de Developer Options allemaal On staan.

Overigens bij mijn huidige stick dat ik al een jaar gebruik kan ik ook via Downloader geen APK's meer downloaden.

Heeft iemand dit ook?

Softwareversie:
Fire OS 7.6.1.4 (PS7614/3227)

[ Voor 5% gewijzigd door henriec1 op 16-01-2023 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@henriec1, ik ga het niet testen, heb geen stick aangesloten op dit moment. Maar als je de APK's kunt "regelen" dan lukt het zeer waarschijnlijk wel via een alternatief zoals > Send files to TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvhemert
Wellicht handig om even wat versie informatie toe te voegen? Wellicht zijn deze issues gerelateerd aan een FireOS update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Je hebt daar inderdaad de downloader niet voor nodig. Ik zet de APKs gewoon op de Firestick over de WiFi via X-plore File Manager en dan klik ik ze gewoon aan via dezelfde X-plore File Manager...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 10:22

Arrogant

S.F.W.

fvhemert schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:27:
Wellicht handig om even wat versie informatie toe te voegen? Wellicht zijn deze issues gerelateerd aan een FireOS update?
De laatste (handmatige) update gaf bij mij inderdaad installatieproblemen. Ook vanuit de officiële store.
De 'oplossing' voor mij was een volledige fabrieksreset en de laatste update niet installeren.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
jeanj schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:30:
Heeft iemand de vtm go app op een firestick staan? Ze ondersteunen het niet en ik kan hem niet vinden ind es store of aurora

Verder heb ik issues met mouse toggle op mijn 4k stick, die blijft hangen op starten, ik heb de rechten al meerder keren ingetrokken en een nieuwe installatie gedaan, niets helpt. Op een andere normale stick en 4k stik, doen het het wel....
VTM werkt hier prima via Aurora of als losse sideload.

Heb je voor Mouse Toggle wel 'ADB Debugging' aan staan in de developer options? Het werkt hier probleemloos op een Fire Stick 4K Max.

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-04 16:21
Ik heb een fire tv 4k max en heb het volgende issue.
Werkende apps stoppen opeens met werken.
Dwz. gisteren deed de app het nog en als ik 'm vandaag wil starten dan lijkt ie te beginnen, maar ik kom weer terug in de launcher. Cache en settings wissen helpt niet. App uninstallen en re-installen wel.
Ik heb dit gezien met ziggo go en met kodi of plex.
Is dit een bekend euvel? Is er een fix of is dit op de een of andere manier te debuggen?
(ik kan geen logging vinden).

De stick wordt vanuit de TV gevoed en er zit ook een sd kaartje in om het geheugen uit te breiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Probeer je 4K Max stick weer te voeden met de meegeleverde voeding ipv de usb poort van de tv als voeding te gebruiken.

Veel usb poorten op de tv, leveren maar een 0,5A, terwijl de meegeleverde voeding van de 4K Max, 1A kan leveren.

Als de problemen zich dan nog steeds voordoen met de originele voeding, dan kunnen we verder gaan kijken, wat misschien de oorzaak kan zijn van je huidige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Goed idee, ga ik vanavond proberen (moet eerst die voeding nog zoeken vrees ik).
De setup heeft wel een aantal maanden gewerkt maar misschien dat de voeding op het randje is.
Als dat niet helpt ga ik ook een factory reeet proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
@Montoya200x ik heb er nog even over nagedacht maar ik denk niet dat het de voeding is.
De stick start prima op. Het is pas bij het starten van de app dat het misgaat. En als ik de app geforceerd stop en weer start dan doet ie het nog steeds niet, terwijl als ik dan (zonder power cycle of zo) de app remove en weer installeer het wel goed gaat.

(en de reden dat ik de stick via de usb van de tv gepowerd heb is enerzijds omdat ik geen extra stopcontact in de buurt had en anderzijds ik het wel handig vond dat ie uittging als de TV op standby gaat.

Ik zal vanavond wel eens gaan experimenteren en evt met adb gaan kijken (hoewel ik daar niet echt bedreven in ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Ik heb inmiddels wat zitten adb-en.
het lijkt erop dat de firetv app een probleem heeft.
hij wil naar /data/data/com.ziggo.tv.firetv maar het lijkt erop dat die folder niet of niet meer bestaat.
Er staan ook veel meldingen in de log (en ook regels dat com.ziggo.tv.firetv de log aan het spammen is.

Misschien heb ik ergens ooit iets gedaan waardoor het filesysteem stuk is gegaan, misschien is de app gewoon niet zo goed.
Er was namelijk bij ziggo iemand die hetzelfde probleem rapporteerde
https://community.ziggo.n...gs-on-Android/m-p/1138607

Ik heb net een factory reset gedaan, misschien dat dat wat oplost en ik ga even testen met alleen de ziggo app erop.
En anders maar eens de mi box eraan hangen en eens kijken of dat iets op gaat leveren.

Overigens had ook plex een issue met opstarten gekregen maar dat heb ik verder niet gedebugd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Ondertussen nog even gemeten. Het chinese usb dongeltje wat ik daarvoor heb gaf bij gebruik van een lader een spanning aan van 5.2 V. Het amperage fluctueerde nogal maar zat rond de 400 mA. Ik heb het een keer net boven de 0.5 A zien komen.
Een factory reset en alleen de ziggo app installeren leverde in ieder geval de eerste dag geen problemen op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Heb je nou al geprobeerd om een USB adapter te gebruiken ipv een poort op je TV?

Hoeft niet die adapter te zijn die erbij hoort, dat is gewoon een standaard 5v1a ding waar je er waarschijnlijk nog 5 tot 10 van hebt liggen…

De firestick is in essentie natuurlijk ook gewoon een mini computertje, kan best dat hij opstart met net genoeg voeding maar op het moment dat je de boel gaat belasten het net te weinig is. Tevens vraag ik me af wat de kwaliteit van de voeding is van een usb poort op een TV. En het is maar 500ma ipv de gevraagde 1a.

https://www.aftvnews.com/...k-from-your-tvs-usb-port/

[ Voor 48% gewijzigd door FreakNL op 20-02-2023 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
[@FreakNL Bedankt voor de link. Inzichtvol.

Bij onderstaande meting heb ik een externe voeding gebruikt.
Ik ben daarna toch weer naar de USB voeding van de TV gegaan, gewoon vanwege het simpele feit dat ik geen vrij stopcontact in de buurt heb. Tot nu to geen problemen gehad (ik heb alleen ziggo go geinstalleerd en gebruikt), maar ik kan me voorstellen dat sommige use cases die de stick zwaar belasten een probleem opleveren (hoewel mijn ervaring met andere systems is dat er dan wat meer random errors of reboots optreden).

Helaas ook niets kunnen vinden over hoeveel stroom mijn TV levert via USB. Misschien moet ik daar ook nog eens een paar metingen aan wagen.

quote]effem schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:22:
Ondertussen nog even gemeten. Het chinese usb dongeltje wat ik daarvoor heb gaf bij gebruik van een lader een spanning aan van 5.2 V. Het amperage fluctueerde nogal maar zat rond de 400 mA. Ik heb het een keer net boven de 0.5 A zien komen.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Reden om de USB van de TV te gebruiken was overigens ook een klein stukje energiebesparing.
Even het sommetje gemaakt.
De stick gebruikt ca 400 mA bij 5 V dus dat is 2 W per uur oftewel ca 50 W/dag
Op jaarbasis dus ca 18 KW
Plus nog een stukje verlies in de adapter; geen idee hoeveel maar laten we zeggen dat het jaarverbruik 20 KW is. Bij een KWh prijs van eur 0.40 is dat dus 8 euro, dus dat valt op zich nog wel mee.
Toch maar eens kijken of ik het standaard met een power adapter aan kan sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

En je TV gebruikt gratis stroom?
:+

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 25-02-2023 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:50
effem schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:29:
Reden om de USB van de TV te gebruiken was overigens ook een klein stukje energiebesparing.
Even het sommetje gemaakt.
De stick gebruikt ca 400 mA bij 5 V dus dat is 2 W per uur oftewel ca 50 W/dag
Op jaarbasis dus ca 18 KW
Plus nog een stukje verlies in de adapter; geen idee hoeveel maar laten we zeggen dat het jaarverbruik 20 KW is. Bij een KWh prijs van eur 0.40 is dat dus 8 euro, dus dat valt op zich nog wel mee.
Toch maar eens kijken of ik het standaard met een power adapter aan kan sluiten
Dan ga je er dus van uit dat de stick altijd evenveel stroom gebruikt? Heb je dat gemeten? Het lijkt me dat de stick wanneer hij in slaapstand gaat, ook minder stroom nodig heeft.
FreakNL schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:26:
En je TV gebruikt gratis stroom?
:+
De TV schakelt waarschijnlijk de voeding naar de USB uit, wanneer de TV in standby staat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Wild Chocolate schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:57:
[...]

Dan ga je er dus van uit dat de stick altijd evenveel stroom gebruikt? Heb je dat gemeten? Het lijkt me dat de stick wanneer hij in slaapstand gaat, ook minder stroom nodig heeft.
Hmm, goede opmerking. Ik heb wel het stroomverbruik gemeten in de gebruiksstand, maar ik kan me niet herinneren dat ik gemeten heb als ik de stick via standby op minder actief zet (het is dacht ik niet echt een slaapstand, er lopen nog wel dingen door.
Overigens was het stroomverbruik ook zeker niet constant gedurende het gebruik van de stick.
En - for the record - ik heb gemeten met een Keweisi usb power meter. Geen idee hoe nauwkeurig die dingen zijn
Wild Chocolate schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:57:
De TV schakelt waarschijnlijk de voeding naar de USB uit, wanneer de TV in standby staat.
Correct. Daar zit dus de besparing in

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
De oudere HBO Max app versies werken niet meer, mocht je een nieuwe versie nodig hebben deze staat hier:

https://www.apkmirror.com...0-0-android-apk-download/

Zojuist getest en de HBO Max app werkt weer op Fire TV stick :)

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Bijna alle apps, (die niet via de amazone store te vinden zijn), kan je gewoon installeren (sideloaden) op je firestick.

Gewoon via google zoeken op ****** android tv apk
(**** = skyshowtime of hbo max etc)

Als een apk geschikt is voor android tv, werkt het praktisch altijd op de firestick, zo heb ik altijd de laatste release van een app kunnen sideloaden.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
charleychui schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 08:05:
Bijna alle apps, (die niet via de amazone store te vinden zijn), kan je gewoon installeren (sideloaden) op je firestick.

Gewoon via google zoeken op ****** android tv apk
(**** = skyshowtime of hbo max etc)

Als een apk geschikt is voor android tv, werkt het praktisch altijd op de firestick, zo heb ik altijd de laatste release van een app kunnen sideloaden.
Dat zou je zeggen ja, maar een tijd geleden werkte de nieuwe versies van HBO Max niet op de FireStick, dus toen moest je oude versies gebruiken. Maar die is opeens opgehouden te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Ossi schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:39:
[...]

Dat zou je zeggen ja, maar een tijd geleden werkte de nieuwe versies van HBO Max niet op de FireStick, dus toen moest je oude versies gebruiken. Maar die is opeens opgehouden te werken.
Je Amazon-account tijdelijk even omzetten naar de VS (op de desktop via https://www.amazon.nl/hz/mycd/myx#/home/settings/payment) blijft echt de beste optie voor HBO Max. Dan kun je de app via https://www.amazon.com/dp/B00XZFCVK4/ zo op je Fire Stick laten 'bezorgen'. Daarna account weer terugzetten naar Nederland en klaar. HBO Max blijft werken én updates ontvangen. En geen gedoe meer met losse apk's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henriec1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-11-2024
Aurora Store

Ik heb op mijn Fire TV Stick 4K Max Aurora Store staan, maar deze wil geen sessie meer starten.
Iemand dit ook?

Is er een alternatief om de Google store op je Fire TV Stick te krijgen.
Aurora Store was juist handig omdat je zo de apps kon updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@henriec1 Er wordt aan gewerkt. Tot het gefixt is kun je alleen inloggen met een eigen Google-account (wat waarschijnlijk geen aanrader is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-10-2023
HBO heeft de HBO Max Fire TV app geupdate naar MAX, hierdoor krijg je een foutmelding bij het opstarten (aangezien MAX nog niet in NL is geintroduceerd).

HBO Max app .apk sideloaden werkt ook niet: meteen een melding over een update die geinstalleerd moet worden (de MAX update).

Contact opgenomen via de chat met HBO, geven aan dat de HBO app op Fire TV in Nederland niet officieel gesupported wordt en kunnen dus niets betekenen.

Erg vervelend.. want het werkte zo goed. Iemand tips?

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Niels9001 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 22:42:
HBO heeft de HBO Max Fire TV app geupdate naar MAX, hierdoor krijg je een foutmelding bij het opstarten (aangezien MAX nog niet in NL is geintroduceerd).

HBO Max app .apk sideloaden werkt ook niet: meteen een melding over een update die geinstalleerd moet worden (de MAX update).

Contact opgenomen via de chat met HBO, geven aan dat de HBO app op Fire TV in Nederland niet officieel gesupported wordt en kunnen dus niets betekenen.

Download de HBO Max android tv versie 53.20.0 apk, dit werkt perfect op mijn beide firesticks (4K /4K Max)
(Uiteraard eerst de huidige Max of HBO Max app verwijderen)
https://www.apkmirror.com...tream-hbo-tv-movies-more/
installeren via de sideload methode

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Niels9001 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 22:42:

Klopt inderdaad. Totdat we in Nederland ook over zijn op Max kunnen we even niets met de officiële Max-app voor Fire TV. En daarna is het ook nog afwachten of het weer gaat werken. Paramount+ heeft bijvoorbeeld verschillende apps voor de VS en de rest van de wereld.

Maar sideloaden van de Android TV-versie zou moeten werken. 53.20.0 werkt hier inderdaad probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
@charleychui @TexMex Oh, ik dacht de orginele app verwijderd te hebben - maar stond nog in mijn "Fire TV Cloud". Na 'm daar verwijderd te hebben, werkte sideloaden met 53.20.0 inderdaad!

Echter kan ik de app alleen openen via het apps menu in instellingen - en staat 'ie niet bij "My apps". Ik kan 'm dus niet aan mijn homescreen pinnen. Daar nog tips voor toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Niels9001 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:44:
@charleychui @TexMex Oh, ik dacht de orginele app verwijderd te hebben - maar stond nog in mijn "Fire TV Cloud". Na 'm daar verwijderd te hebben, werkte sideloaden met 53.20.0 inderdaad!

Echter kan ik de app alleen openen via het apps menu in instellingen - en staat 'ie niet bij "My apps". Ik kan 'm dus niet aan mijn homescreen pinnen. Daar nog tips voor toevallig?
Gewoon aanklikken en dan = drukken en in de Apps verplaatsen naar voren, want er worden maar een beperkt aantal apps direct op je homescreen weergegeven, dus je moet de volgorde gewoon even aanpassen!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
charleychui schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:57:
[...]

Gewoon aanklikken en dan = drukken en in de Apps verplaatsen naar voren, want er worden maar een beperkt aantal apps direct op je homescreen weergegeven, dus je moet de volgorde gewoon even aanpassen!
Dat is dus het ding: de sideloaded HBO app staat hier niet bij.

Repro:
- Op het homescreen, navigeer naar de 'apps' tile (de 7de tile met de 3 blokjes en + als icoon)
- 'My apps'
- App staat er niet

Enige manier om 'm wel te openen is via:
- Settings
- Applications
- Manage installed applications
- Scroll naar beneden - HBO Max
- Click, en 'Launch application'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Niels9001 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:07:
[...]

Dat is dus het ding: de sideloaded HBO app staat hier niet bij.

Repro:
- Op het homescreen, navigeer naar de 'apps' tile (de 7de tile met de 3 blokjes en + als icoon)
- 'My apps'
- App staat er niet

Enige manier om 'm wel te openen is via:
- Settings
- Applications
- Manage installed applications
- Scroll naar beneden - HBO Max
- Click, en 'Launch application'
nb: waarmee wordt de apk gesideloaded, want met X-file explorer nooit problemen mee gehad!
Wellicht deinstalleren en de FireStick herstarten en dan opnieuw installeren?

[ Voor 7% gewijzigd door charleychui op 30-05-2023 18:13 ]

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:29

Ankh

|true

Mensen die HBO al weer werkende hebben gekregen?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Jazeker,

https://www.apkmirror.com...tream-hbo-tv-movies-more/
momenteel heb ik de 53.25 in gebruik

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:24
Tijdens de Prime Days heb ik een Firestick 4K gekocht. Handig voor op vakantie. Net aangesloten en ingelogd met mijn Amazon-account, maar nu gebeurt er iets geks. Het lijkt alsof ik niet alles kan vinden in de Appstore: een HBO app en NPO Start missen bijvoorbeeld. En vreemd genoeg lijkt het wel alsof ik in de Duitse app-store ben ingelogd. Ik zie onder "Also try" staan: "Filme und Fernsehen, Dienstprogramme, etc".

Ik ben "gewoon" ingelogd door in mijn browser naar amazon.nl/code te gaan, maar nu dus toch dit. Ik heb echt geen idee hoe dit te fixen. Iemand tips?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:50
posttoast schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:00:
Tijdens de Prime Days heb ik een Firestick 4K gekocht. Handig voor op vakantie. Net aangesloten en ingelogd met mijn Amazon-account, maar nu gebeurt er iets geks. Het lijkt alsof ik niet alles kan vinden in de Appstore: een HBO app en NPO Start missen bijvoorbeeld. En vreemd genoeg lijkt het wel alsof ik in de Duitse app-store ben ingelogd. Ik zie onder "Also try" staan: "Filme und Fernsehen, Dienstprogramme, etc".

Ik ben "gewoon" ingelogd door in mijn browser naar amazon.nl/code te gaan, maar nu dus toch dit. Ik heb echt geen idee hoe dit te fixen. Iemand tips?
Staat je Amazon account misschien op Duitsland ingesteld? De online shop waar je inlogt kan een andere landcode hebben dan die aan je account gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
olafmol schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:24:
[...]

Staat je Amazon account misschien op Duitsland ingesteld? De online shop waar je inlogt kan een andere landcode hebben dan die aan je account gekoppeld is.
Goeie vraag, zou ik wel raar vinden. Enig idee waar ik dat zou kunnen vinden?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:50
posttoast schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:25:
[...]

Goeie vraag, zou ik wel raar vinden. Enig idee waar ik dat zou kunnen vinden?
In je Amazon account settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Late reactie, was in alle drukte dit topic (en mijn Firestick) een beetje vergeten.

Ik ben er inmiddels uit wat er aan de hand is; standaard kun je blijkbaar helemaal geen HBOMax en NPOStart draaien las ik hier en achteraf ook in dit topic. Het is op te lossen met sideloaden en dat soort grappen en dat lijkt ook gelukt, maar in vergelijking met de ervaring die ik heb met mijn AppleTV vind ik dit wel dik armoedig zeg. Zeker omdat je dan dus ook updates handmatig moet installeren omdat het opeens niet meer werkt. Zo heb ik hier blijkbaar een oude versie van de HBO app en de Downloader-app crasht als ik naar de URL ga die iemand hier in dit topic noemt. Superhandig als zoiets dan net gebeurt als je op vakantie bent.

Het is dat ik de verpakking al weggemikt heb, anders was ie mooi retour naar Amazon gegaan. Nu verdwijnt ie waarschijnlijk in een la.

[ Voor 15% gewijzigd door posttoast op 22-07-2023 21:17 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Tja, de prijs is natuurlijk ook gewoon maar een fractie van een AppleTV..

Ik heb ze allebei. De FireTV voor op reis (superhandig) en de AppleTV 4K voor thuis (ook vanwege het Apple ecosysteem)…

Ik zou de FireTV ook niet als hoofdspeler willen gebruiken. Al is het alleen maar vanwege de Amazon bloat op de beginpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ja tuurlijk, het kost geen fluit. Voor mij is de use case hetzelfde, het is voor op reis en de AppleTV blijft thuis. Maar het is me, ondanks de prijs, echt wel tegengevallen. Ik had toch op zijn minst verwacht dat alle grote Nederlandse streamingdiensten wel ondersteund zouden zijn.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Heeft er iemand een goede link voor skyshowtime apk de oude en de laatste versie werken niet meer op de firetvstick. Snap ook niet dat deze niet in de store staat. Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
https://www.apkmirror.com...1-9-66-release/#downloads
(nodpi versie werkt altijd).
Let wel, dat het afspelen van content in SkyShowtime alleen goed werkt als je de weergave van de Firestick instelt op 1080P60 (een hogere reolutie geeft maar een deel van het beeld weer), dit is een bekende bug in de sideloaded app en geldt alleen voor SkySowtime

Vervolgens via Aurora Store kan je de app altijd updaten (dat geldt ook voor bv de HBO max app en evt. andere sideloaded apps)
https://www.firesticktric...a-store-on-firestick.html
Ik heb nu SkyShowtime 1.9.96 via de aurora store geinstalleerd (update) en dat werkt perfect!

Anders zoeken op skyshowtime android tv apk (google)

[ Voor 31% gewijzigd door charleychui op 02-08-2023 16:25 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Had dit ook maar kreeg de melding ik moest updaten. Kon niks meer kijken. Sinds vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
rob2011 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:34:
Had dit ook maar kreeg de melding ik moest updaten. Kon niks meer kijken. Sinds vandaag.
@rob2011
Ik ben toch benieuwd waarom jij een update melding van SkySowtime krijgt, want ik heb nog nooit zo'n melding gekregen, ook niet als ik nu de SkyShowtime app opstart, (laatste versie zie vorig bericht).

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Vreemd nu weer de oude versie er opgezet en die werkt gewoon weer. Kreeg wel de melding welkom thuis ??

Waar mijn account niet buiten mijn locatie is gebruikt. Ik gebruik wel sticks uit de usa. Mogelijk onderwater toch een trigger geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Lol weer de update melding, nu even gekeken naar de versie die was 1.8 de genoemde 1.9 werkt prima. Ook dit device komt oorspronkelijk uit de usa. Het is overigens wel jammer dat er geen recente versie is die werkt op de tv Stick

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 14:39
Ik heb sinds vandaag iets heel raars. NLZiet staat niet meer bij mijn favorieten en ook niet meer bij alle geïnstalleerde apps. Maar als ik de appstore open, dan kan ik hem gewoon direct openen, dus hij is toch echt nog geïnstalleerd.

Het gaat dus om NLZiet uit de Amazon Appstore, geen gesideloade versie. Tot en met gisteren had ik dit niet.

Edit: en ik zie nu dat dat ook geldt voor Disney+ uit de appstore. Wel nog steeds te openen, maar niet meer vanuit de favorieten/alle apps.

[ Voor 36% gewijzigd door TheVivaldi op 17-08-2023 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Ik heb hetzelfde ondervonden, maar dan met TVIMate en Aurora Store.
Het vreemde is, dat ik 2 FireSticks in gebruik heb, (4K en 4K Max) en dat het op 1 FireStick, (4K Max) voor komt.
Het enige wat ik evt. als oorzaak kan aanwijzen is de laatste update op de 4K Max

Oplossing is om deze apps te deinstalleren en opnieuw te installeren, werkt voor mij!

Ik zal straks even kijken wat de FW versies zijn op beide sticks

edit:
FireStick 4K: FireOS 6.2.9.7
FireStick 4k Max: FireOS 7.6.4.6

[ Voor 7% gewijzigd door charleychui op 18-08-2023 13:41 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 14:39
Gek genoeg is het probleem vandaag is ineens spontaan verdwenen. Heel gek: eergisteren niks aan de hand, gisteren ineens wel en vandaag weer niks aan de hand. Bug/Race condition in de recentste systeemupdate die willekeurig optreedt?

[ Voor 9% gewijzigd door TheVivaldi op 18-08-2023 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Gisteren was de FireStick 4K aan de beurt.
SkyShowtime icoon verdwenen en alleen terug te vinden in de geinstallerde apps overzicht.
Dat wordt weer een herinstall vermoed ik, wacht het even af, maar een reboot helpt helaas niet!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:29

Ankh

|true

Hier werkt het na een dagje weer gewoon… misschien even wachten?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Ankh schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:02:
Hier werkt het na een dagje weer gewoon… misschien even wachten?
Deinstalleren, installeren en update via aurora, 5 min.
btw, mijn Ziggo Go app was ook spontaan vedwenen van de menubalk, het lijkt wel random.
We gaan het nu maar even aankijken en ondertussen eens zoeken op het web of dit FW gerelateerd is!

charleyr

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste