Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 13:38
Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g286/RobertGjaltema/Amazon-Fire-TV-with-controller2_zps93512f69.jpg

Introductie en specificaties

Woensdag 2 april heeft het Amerikaans e-commerce bedrijf Amazon hun aankomende mediaspeler/console aangekondigd. De settopbox, die net als Amazons Kindle Fire-tablets op Android is gebaseerd, beschikt over een Qualcomm-soc met vier Krait 300-cores met een kloksnelheid van 1,7GHz, een Adreno 320-gpu, en is voorzien van 2GB werkgeheugen. Ook is het dunne kastje voorzien van dualband 802.11n-wifi, 8GB flashopslag, s/pdif en een ethernetaansluiting. De bediening verloopt via een bluetooth-afstandsbediening.
De Fire TV beschikt ook over spraakherkenning. De bijbehorende controller wordt apart verkocht. De volgende controllers werken ook:

Xbox 360 wired gamepad
Xbox 360 wireless gamepad werkt als je de Wireless Gaming Receiver for Windows gebruikt
Logitech F710 Wireless Gamepad (uses a small USB dongle)
Nintendo's Wii Remote
Sony's DualShock 3 en Dualshock 4
Er zijn vast meer controllers die ook werken.
De genoemde controllers werken waarschijnlijk niet met alle games.

Volledige specificaties:

Size: 115 mm x 115 mm x 17.5 mm

Weight: 281 grams

SOC Platform: Qualcomm Snapdragon 8064

Processor: Qualcomm Krait 300, quad-core to 1.7 GHz

GPU: Qualcomm Adreno 320

Storage: 8 GB (actual formatted capacity will be less)
available for apps and games

Memory: 2 GB LPDDR2 @ 533 MHz

Wi-Fi Connectivity: Dual-band, dual-antenna Wi-Fi (MIMO) for faster streaming .
and fewer dropped connections than standard
Wi-Fi. Supports 802.11a/b/g/n Wi-Fi networks

Bluetooth: Bluetooth 4.0 with support for the following profiles: HID, HFP
1.6, SPP

Cloud Storage: Free cloud storage for all Amazon content

Ports: 5.5 mm DC Jack Type A HDMI 1.4b output, w/HDCP
Optical Audio (TOSLINK)
USB 2.0 Type A

Audio: Support for Dolby Digital Plus, 5.1 surround sound, 2ch
Stereo and HDMI audio pass through up to 7.1

Content Formats Supported: Video: H.263, H.264, MPEG4-SP, VC1
Audio: AAC, AC-3, E-AC-3, HE-A, PCM, MP3
Photo: JPG, PNG

Output Resolution Supported: 720p and 1080p up to 60fps

System Requirements: High-definition television, HDMI cable

TV Compatibility: Compatible with high-definition TVs with HDMI capable of
1080p or 720p at 60/50Hz

Warranty and Service Fire TV is sold with a worldwide limited warranty of one year provided by the manufacturer. If you are a consumer, the limited warranty is in addition to your consumer rights, and does not jeopardise these rights in any way. This means you may still have additional rights at law even after the limited warranty has expired. Regional Support Certain services may not be available outside the UK

Included in the Box Amazon Fire TV:
Amazon Fire TV remote
2 AAA batteries
Power adaptor
Quick Start Guide
_____________________________________________________________________________________ Gaming

Op het gebied van gaming lijkt Amazon behoorlijk uit te gaan willen pakken met de Fire TV. Zo werd onlangs gamestudio Double Helix opgekocht (Bekend van Killer Instinct voor de Xbox One). En zouden er circa duizend gratis games verschijnen bij launch. Maar er gaat ook samengewerkt worden met onder andere 2K, Double Fine, EA, Sega, Disney en Ubisoft. Een paar games die verkrijgbaar zijn:

Double Dragon Trilogy
Crazy Taxi
Terraria
Grand Theft Auto III
Grand Theft Auto San Andreas
Grand Theft Auto Vice City
Rayman Fiësta Run
Castle of Illusion Starring Mickey Mouse
The Wolf Among Us
NBA2K14
Minecraft
Zen Pinball HD
Sev Zero (Exclusieve shooter van Amazon Game Studio's)
The Cave
Deux Ex The Fall
Sonic
Modern Combat 4
The Walking Dead

In het geval van bekende titels gaat het om de android versies van de games.

Hier vind je een overzicht met al de games, apps en services die verkrijgbaar zijn voor de Fire TV. Hier vind je ook screenshots en prijzen: http://www.amazon.com/b/r...4?ie=UTF8&node=7031433011

Er wordt hier en daar gespeculeerd dat Amazon later ook het streamen van de grote AAA games gaat aanbieden met de Fire TV. Ze beschikken in ieder geval wel over de benodigde serverparken om dit mogelijk te maken. Bovendien lees ik hier en daar berichten van mensen uit de gamesindustrie dat het apparaat grootser gaat zijn wat gaming betreft dan dat op dit moment gedacht wordt, maar dat ze daar op dit moment nog niet over uit mogen weiden. Amazon heeft ondertussen ook een eigen game studio opgericht. O.a. Portal maker Kim Swift en Far Cry 2 designer Clint Hocking gaan games ontwikkelen voor Amazon.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZlVLhqj1weY]
Gamekings over de Fire TV: http://www.gamekings.tv/v...-fire-tv-en-mario-kart-8/
_____________________________________________________________________________________
XBMC, updates en rooten

Het is ook mogelijk om XBMC op de Fire TV te installeren. Door op de volgende linkjes te klikken vind je veel informatie over XBMC op het apparaat maar ook over het rooten van de Amazon Fire TV.

AFTV news, veel info over updates, weetjes en rooten
http://www.aftvnews.com/

XBMC Android forums
http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?fid=164

XBMC FireTV Wiki
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Amazon_Fire_TV

XDA FireTV forums
http://forum.xda-developers.com/fire-tv

XBMC/Kodi: Tweaker loekf2 raadt 14.0 Helix aan ipv de 13.2 release.
_____________________________________________________________________________________
Prijs en beschikbaarheid

De Fire Tv kost 99 Euro. Controllers moeten los aangeschaft worden en kosten 39 euro. De lancering in Duitsland is op 25 september en in GB op 23 oktober. Of en wanneer de set top box naar Nederland komt is nog niet duidelijk. Het apparaat is te bestellen bij Amazon.de maar het is niet mogelijk om de Fire TV naar Nederland te laten verzenden. Het is wel mogelijk om het pakketje af te halen bij een Hermes PaketShop vlak over de grens.Via eBay zijn verkopers te vinden die het apparaat naar Nederland versturen. Er is wel de mogelijkheid om de controller te bestellen bij Amazon.de en te laten bezorgen in Nederland.

Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g286/RobertGjaltema/abamazon_zpsd707f4cb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g286/RobertGjaltema/amazon_fire_controller-_zps0a4f614c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g286/RobertGjaltema/feature-whatsonv2__CB326649812__zps34b6a7e7.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door Robolokotobo op 30-09-2014 00:45 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:28
Die controller.... _O- Wat een gedrocht.

Amazon heeft wel de macht om zoiets tot een succes te brengen wellicht. Android consoles vind ik best een aardig idee. Voor de casual gamer is er zat mee te doen. Maar de hardware verouderd wel snel... Het zou mooi zijn als dit soort kastjes gewoon standaard de Nvidia K1 gaan gebruiken ofzo voor de komende jaren. Kunnen ontwerpers daar mooi voor optimaliseren en heb je een prima low-budget-console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik vind de controller wel meevallen eerlijk gezegd. Beetje het XBOX idee. Ik heb ook het vermoeden dat Amazon er een succesverhaal van kan maken. De hardware verouderd idd vrij vlot. Maar voor 99 euro vind ik dat niet zo'n ramp. Ik ben dan wel benieuwd hoe snel er een opvolger komt en wat Amazon kan gaan betekenen voor ons gamers. Ik vind sommige games in de trailer hierboven er lang niet gek uitzien.

Fabrikanten van dit soort kastje werken natuurlijk niet echt samen. Een standaard uitrusting van hardware hoeven we denk ik dan ook niet te verwachten. Het zou wel beter geweest zijn, dat ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben positief verrast over de Fire TV, denk wel dat hier potentie in zit als media player.
Is er al wat bekend over beschikbaarheid in Nederland, of moet dat in een ander topic besproken worden?

Er kan misschien nog een stukje in de TS over XBMC?
Het is mogelijk om XBMC te sideloaden op de Fire TV, en doet het nu al heel aardig. Zie ook Amazon Fire TV for XBMC

Oh wacht, dit is HSA :F

[ Voor 3% gewijzigd door sloth op 04-04-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Omdat dit het games gedeelte van het forum is heb ik er voor gekozen om niet in te gaan op de film afspeel mogelijkheden van de Fire TV in de openingspost. Er zou misschien onder Beeld en Geluid ook een topic geopend kunnen worden over de Fire TV waar dat soort onderwerpen beter thuis horen. Maar daar was je zelf ook al achter zie ik net.

[ Voor 7% gewijzigd door Robolokotobo op 04-04-2014 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Interessante discussie over de Fire TV: http://www.gamekings.tv/v...stie-over-amazon-fire-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 16:50
Misleidende reclame: door het noemen van die games zullen veel mensen er onnadenkend van uitgaan met een krachtige gameconsole te maken te hebben terwijl het gewoon androidversies van die spellen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Je hebt gelijk. Ik heb de o.p. even aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

sloth schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 22:52:
Er kan misschien nog een stukje in de TS over XBMC?
Het is mogelijk om XBMC te sideloaden op de Fire TV, en doet het nu al heel aardig. Zie ook Amazon Fire TV for XBMC

Oh wacht, dit is HSA :F
De grote vraag is of hij wel vlot verschillende 1080p formaten aankan. De Ouya bijvoorbeeld heeft hier grote problemen mee.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
De Fire TV is wel wat sneller dan de Ouya. Hij bevat dezelfde chipset als de HTC One en de Galaxy S4.

Er zijn mensen in de game industrie die verwachten dat Amazon tijdens de E3 een echte console aan gaat kondigen. Het lijkt mij wel goed als er meer spelers op de consolemarkt komen. Vooral als dat innovatieve unieke games oplevert.

[ Voor 57% gewijzigd door Robolokotobo op 14-04-2014 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Website Nintendolife over de Fire TV (In Engels): Amazon Fire TV is vroege waarschuwing voor consolegiganten: http://www.nintendolife.c..._for_console_heavyweights

Het apparaat is het best verkopende product op Amazon.com. De Fire TV en de controller zijn uitverkocht op het moment.

[ Voor 22% gewijzigd door Robolokotobo op 16-04-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-06 11:53
Ben enorm aan het twijfelen om de Amazon fire TV te gaan aanschaffen. Even kijken waar ik hem ga aanschaffen, de zoektocht is begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Robolokotobo schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:05:
Website Nintendolife over de Fire TV (In Engels): Amazon Fire TV is vroege waarschuwing voor consolegiganten: http://www.nintendolife.c..._for_console_heavyweights

Het apparaat is het best verkopende product op Amazon.com. De Fire TV en de controller zijn uitverkocht op het moment.
Volgens Amazon..... :>

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 14:19
Sinds een aantal dagen heb ik de Fire TV in bezit als opvolger van mijn Apple TV 2. Het apparaat werkt heel snel en XBMC werkt er ook prima op. AirPlay moet ook kunnen dat moet ik nog proberen. Heb hem bij Amazon.com besteld met controller en door iemand mee laten nemen uit USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-06 13:14

WTM

Heb ook een Amazon Fire TV nu draaien hier. XBMC heb ik er al op draaien, werkt beter / sneller dan mijn Apple TV 2 met jailbrake erop. Verder kan ik er netflix, youtube etc op draaien dus dat is prima. Via XBMC is er wel airplay mogelijk, alleen audio. Het schijnt ook mogelijk met een app te zijn om mirroring vanaf iOS voor elkaar te krijgen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 21:25

DancePlaza

ninja

zit er ook te denken om deze te gaan halen en te gebruiken icm met xbmc

volgende week komt tie binnen, hou jullie op de hoogte.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:00
DancePlaza schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:19:
zit er ook te denken om deze te gaan halen en te gebruiken icm met xbmc

volgende week komt tie binnen, hou jullie op de hoogte.
Hoe heb je deze besteld? Want ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Aramiss schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 01:20:
[...]

Hoe heb je deze besteld? Want ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig
wordt meegenomen uit de us, je kan het ze gewoon kopen bij de Bestbuy. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoe zit het met je Amazon account? Moet je per sé inloggen? Heb je een US account nodig, of kan het ook met een account uit een ander land? Heb je nog hacks nodig om Netflix te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 19:33

DyStiC

'Atta way, baby!

frim schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:18:
Hoe zit het met je Amazon account? Moet je per sé inloggen? Heb je een US account nodig, of kan het ook met een account uit een ander land? Heb je nog hacks nodig om Netflix te laten werken?
Ik heb hem gewoon geactiveerd met een Amazon account met als land gewoon NL, en dat werkte tot mijn verbazing.
Voor wat betreft Netflix schijn je gebruik te kunnen maken van DNS-dienst om het aan de gang te krijgen. Ik gebruik zelf echter geen Netflix dus heb hier ook geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 19:43
Er zijn trouwens meerdere aanbieders die de Fire TV via ebay aanbieden.
Ik heb hem zelf eergisteren daar besteld, je komt dan ongeveer op 100-110euro uit met alle kosten.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:37
Qua specs en geld lijkt het mij het ideale apparaat om heel soepel xbmc draaien. Ik ben benieuwd en ga dit topic met grote belangstelling volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Ja prima ding, werkt vlekkeloos hier.

Enige minpunten die ik kan bedenken;
Geen HD-audio, geen 24p video output en helaas geen display refresh rate switching.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

DyStiC schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:09:

Geen HD-audio, geen 24p video output en helaas geen display refresh rate switching.
wel een aantal keer gehad dat mij xbmc eruit knalt.. :( misschien een addone wat niet heel lekker loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:37
Gebruiken jullie dan voor XBMC de apk voor Android of is er ook een mogelijkheid om alleen xbmc te booten, bijvoorbeeld met openelec of Iets dergelijks? Ik kan me voorstellen dat Android nog wel een redelijke overhead heeft als dat in de achtergrond meedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Gisteren de fire tv ontvangen.
Maandag verstuurd, vrijdag ontvangen via ebay.

Qua design echt een mooi apparaatje, duidelijk om de hoek gekeken bij Apple TV maar dat design vond ik ook al mooi.
De interface is super strak en snel.
Xbmc installatie en rooten ging eigenlijk vrij makkelijk.

XBMC draait goed al heb ik nog wel materiaal (ongeveer 5%) dat niet of niet vloeiend genoeg afspeelt, weet niet of dat komt door de build (ik gebruik de 14.2 beta)
Hij speelt sowieso meer af dan de raspberry, waar ik met veel meer materiaal moeite had.
Maar mijn Intel Nuc/Gigabyte Brix spelen echt alles af met gemak, daar moet het dus heen.
XBMC zelf draait grandioos echt een verademing als je ooit een PI hebt gebruikt.

Ik heb trouwens al mijn info van XDA en een wiki pagina af.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2793823

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290448

Heb ook sinds vandaag een fireTV, maar helaas een amerikaanse power supply.
Hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 290448 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:19:
Heb ook sinds vandaag een fireTV, maar helaas een amerikaanse power supply.
Hoe hebben jullie dit opgelost?
Simpel verloopstekkertje

Afbeeldingslocatie: http://www.cusbox.com/859-1758-thickbox/us-to-eu-ac-power-socket-plug-adapter-travel-converter.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Smultie op 25-08-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290448

Ik heb nu een verloopstekkertje besteld, even wachten totdat ik ermee kan spelen....

Behalve XBMC, waar gebruiken jullie hem nog meer voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:55
Sinned123 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:54:
Er zijn trouwens meerdere aanbieders die de Fire TV via ebay aanbieden.
Ik heb hem zelf eergisteren daar besteld, je komt dan ongeveer op 100-110euro uit met alle kosten.
Ik vond een aanbieder op eBay, maar mij niet helemaal duidelijk wat je kunt met een FireTV in NL:

- alleen Netlflix en XBMC ?
- Als je XBMC installeert en je je FireTV root, kun je dan nog Amazon firmware updates installeren ?
- Kun je 3D SBS Blu-ray rips afspelen met XBMC (Gotham) of heeft de Fire niet genoeg "oomph" hiervoor ?
- Werkt bitstreaming (DD, DD+, DTS, TrueHD) ? Ik las ergens (op de XBMC wiki) dat er issues kunnen zijn ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
http://www.amazon.de/dp/B00KQEIMY6/ :D nice! Helft van de prijs als je Prime trial hebt ^__^

Nothing to see here!

• Smultie
  • Niet online
Dank voor de tip.
Voor 50 euro een no-brainer.
Goodbye RPi, hello Fire TV!

• Rutix
Smultie schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:20:
[...]

Dank voor de tip.
Voor 50 euro een no-brainer.
Goodbye RPi, hello Fire TV!
Er staat nu wel op die pagina:
Amazon Fire TV ist nur für Kunden, die in Deutschland leben, erhältlich.
Had jij hem al besteld :P?

Nothing to see here!

• Smultie
  • Niet online
Rutix schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:11:
[...]

Er staat nu wel op die pagina:

[...]

Had jij hem al besteld :P?
Heb een broertje in Dld wonen ;)

• Rutix
Smultie schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:13:
[...]

Heb een broertje in Dld wonen ;)
Ze hebben ook de prime discount zo te zien weg gehaald van die pagina. Vraag me af of dat nog wel geld nu :P

Nothing to see here!

• Smultie
  • Niet online
Rutix schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:34:
[...]

Ze hebben ook de prime discount zo te zien weg gehaald van die pagina. Vraag me af of dat nog wel geld nu :P
Hhm, had nog niet besteld. Zie het nu ook.
Hopelijk een tijdelijk iets, want de Prime korting geldt nog wel voor de UK.

Update:
"We are overwhelmed by the high demand for the Fire TV in Germany. In less than a day we have exhausted our pre-order quota. More is on the way.

Amazon Prime members save 50 EUR when buying an Amazon Fire TV. With Prime you get your Fire TV from 49 EUR from 99 EUR instead. Not a Prime member? Prime test. Simply insert Amazon Fire TV in your shopping cart when you signed up for the Prime trial subscription. The discount will be displayed at checkout. Notices and Terms"

[ Voor 40% gewijzigd door Smultie op 04-09-2014 15:58 ]

• LeGato23
  • Niet online
De Amazon Fire TV komt nu letterlijk en figuurlijk dichterbij! ;)

Zie nieuws item op de frontpage:
nieuws: Amazon brengt Fire TV uit in Verenigd Koninkrijk en Duitsland

Ik volg deze thread al enige tijd, en begin dusdanig enthousiast te worden dat ik overweeg mijn AppleTV1 met Broadcom HD decoder kaartje te vervangen door een Amazon Fire TV.
Alhoewel ik nog een beetje terughoudend ben door de ervaringen van Sinned123...
Sinned123 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:50:
XBMC draait goed al heb ik nog wel materiaal (ongeveer 5%) dat niet of niet vloeiend genoeg afspeelt, weet niet of dat komt door de build (ik gebruik de 14.2 beta)
Zijn er meer Amazon Fire TV/XBMC gebruikers die ditzelfde euvel ervaren?

[ Voor 4% gewijzigd door LeGato23 op 04-09-2014 18:09 ]

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 08:27
LeGato23 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 18:09:
De Amazon Fire TV komt nu letterlijk en figuurlijk dichterbij! ;)

Zie nieuws item op de frontpage:
nieuws: Amazon brengt Fire TV uit in Verenigd Koninkrijk en Duitsland

Ik volg deze thread al enige tijd, en begin dusdanig enthousiast te worden dat ik overweeg mijn AppleTV1 met Broadcom HD decoder kaartje te vervangen door een Amazon Fire TV.
Alhoewel ik nog een beetje terughoudend ben door de ervaringen van Sinned123...

[...]

Zijn er meer Amazon Fire TV/XBMC gebruikers die ditzelfde euvel ervaren?
Dat vraag ik me ook af, wat voor materiaal dan?
Wanneer die prime actie nog loopt bestel ik er ook 1.

[ Voor 10% gewijzigd door layzzzz op 04-09-2014 20:56 ]

• Rutix
layzzzz schreef op donderdag 04 september 2014 @ 20:56:
[...]

Dat vraag ik me ook af, wat voor materiaal dan?
Wanneer die prime actie nog loopt bestel ik er ook 1.
FireTV heeft geen MPEG2 hardware decoding dus misschien heeft die veel rips met MPEG2 ofzo.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Heb een postadres in DE, kan ik dan een 30-dagen Prime trial nemen en de FireTV bestellen met korting, waarna ik de 30-dagen trial weer beëindig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Rutix schreef op donderdag 04 september 2014 @ 23:40:
[...]

FireTV heeft geen MPEG2 hardware decoding dus misschien heeft die veel rips met MPEG2 ofzo.
Er zit een Snapdragon S4 Pro in (zelfde SoC als de Nexus 7 2013), ik heb gisteren XBMC geprobeerd en ik kreeg MPEG2 niet aan de praat, ook niet met software renderer. Voor mij een no-go aangezien ik geen Live TV kan kijken.

Moet deze draad niet nar Mediaplayers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:22
Ik zat al te zoeken naar de nadelen, maar het enige probleem is dus eigenlijk dat er geen MPEG2 support op zit?

[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 05-09-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

SidewalkSuper schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:24:
Ik zat al te zoeken naar de nadelen, maar het enige probleem is dus eigenlijk dat er geen MPEG2 support op zit?
DyStiC schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:09:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Het HD-audio punt is niet waar. Dat werkt gewoon.
Het heeft inderdaad geen MPEG2 hardware support. :)

Voor de mensen die erover nadenken de Prime aanbieding geld tot 8 of 9 september. Je kunt hem altijd preorderen en dan later nog cancellen :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Rutix schreef op donderdag 04 september 2014 @ 23:40:
[...]

Het bleek dat het materiaal wat niet afspeelde het ook niet deed op mijn nuc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Rutix schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 17:02:
[...]

Het HD-audio punt is niet waar. Dat werkt gewoon.
Het heeft inderdaad geen MPEG2 hardware support. :)

Voor de mensen die erover nadenken de Prime aanbieding geld tot 8 of 9 september. Je kunt hem altijd preorderen en dan later nog cancellen :+
XBMC werkt helemaal niet maar bijv. MX Player kan redelijk MPEG2 materiaal weergeven, voetbal gaat niet lukken omdat je daarvoor echt deinterlacing nodig hebt. Ik twijfel nog steeds om de mediaplayer te bestellen een Raspberry PI is iets goedkoper, veel trager maar biedt wel weer HW MPEG2. Terwijl de Fire TV weer Netflix etc. normaal kan weergeven.

Ik kan natuurlijk ook mijn tv-server alles laten transcoden om zo gewoon x264 te krijgen _/-\o_ Dit bedenk ik letterlijk terwijl ik dit typ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:45
layzzzz schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 23:18:
[...]

XBMC werkt helemaal niet maar bijv. MX Player kan redelijk MPEG2 materiaal weergeven, voetbal gaat niet lukken omdat je daarvoor echt deinterlacing nodig hebt. Ik twijfel nog steeds om de mediaplayer te bestellen een Raspberry PI is iets goedkoper, veel trager maar biedt wel weer HW MPEG2. Terwijl de Fire TV weer Netflix etc. normaal kan weergeven.

Ik kan natuurlijk ook mijn tv-server alles laten transcoden om zo gewoon x264 te krijgen _/-\o_ Dit bedenk ik letterlijk terwijl ik dit typ.
Hoe bedoel je dat voetbal niet gaat lukken. Via sportsdevil moet dit toch gewoon lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
@sattertje, tuurlijk kan ik via Sportsdevil voetbal kijken, ik had het over Live TV (DVB-C).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
layzzzz schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 23:18:
[...]

Ik heb een RPi nu en ik ben daar helemaal niet tevreden over. RPi werkt gewoon niet soepel en happert bij full HD ookal heb ik hem dik overgeclockt.

Ik heb hem gepre-ordered :) 50 euro vond ik zo goedkoop dat ik hem niet kon laten liggen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
@rutix waar laat je hem bezorgen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Inderdaad, welke stappen gebruik je om hem in NL te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik ken iemand die in Duitsland woont. Het enige wat je echt nodig hebt is een duits adres of je kunt hem ook bij een afhaalpunt dicht bij de grens laten bezorgen en even heen en weer karren met de auto :). Duits CC heb je niet nodig ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Rutix op 07-09-2014 12:09 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-04 07:08
Ik laat hem ook gewoon bij een Hermes PaketShop bezorgen vlak over de grens.. Hoop wel dat de levertermijn beetje reëel is.. bij "Veröffentlichungstermin" staat 25 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Cooler_King schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:30:
Ik laat hem ook gewoon bij een Hermes PaketShop bezorgen vlak over de grens.. Hoop wel dat de levertermijn beetje reëel is.. bij "Veröffentlichungstermin" staat 25 september.
Het is een pre-order en 25 september word die gereleased. Ik neem aan dus dat hij gewoon op die datum verzonden word ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:45
Rutix schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:09:
Ik ken iemand die in Duitsland woont. Het enige wat je echt nodig hebt is een duits adres of je kunt hem ook bij een afhaalpunt dicht bij de grens laten bezorgen en even heen en weer karren met de auto :). Duits CC heb je niet nodig ;)
Voor duits afhaalpunt (paket.de) heb je toch een duits adres nodig?
Met mijn ned.adres lukte het niet.
Of zijn er ook andere afhaalpunten?

Btw. denk dat we m pas in november kunnen verwachten. Meerdere hebben 4 november als leveringsdatum gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
Rutix schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:04:
[...]

Ik heb een RPi nu en ik ben daar helemaal niet tevreden over. RPi werkt gewoon niet soepel en happert bij full HD ookal heb ik hem dik overgeclockt.

Ik heb hem gepre-ordered :) 50 euro vond ik zo goedkoop dat ik hem niet kon laten liggen.
Misschien heb ik iets gemist maar hoe krijg je het voor elkaar om het apparaat maar 50 euro te laten kosten?
Er komen toch nog inklaringskosten bij en los is de fire toch duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Aramiss schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:29:
[...]

Misschien heb ik iets gemist maar hoe krijg je het voor elkaar om het apparaat maar 50 euro te laten kosten?
Inklaringskosten heb je niet als je het in DE laat bezorgen. Sterker nog, je kunt het niet in NL laten bezorgen vanuit Amazon.de

[ Voor 8% gewijzigd door the-edge op 08-09-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Aramiss schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:29:
[...]

Er is een actie dat als je Amazon Prime hebt (die kun je 30 dagen proberen) dat je hij maar 49 euro kost. Daarnaast heb je niet echt inklaringskosten als je hem in europa besteld (in dit geval helemaal niet omdat het bij een duits adres word bezorgt).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Rutix schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:01:
[...]

Er is een actie dat als je Amazon Prime hebt (die kun je 30 dagen proberen) dat je hij maar 49 euro kost. Daarnaast heb je niet echt inklaringskosten als je hem in europa besteld (in dit geval helemaal niet omdat het bij een duits adres word bezorgt).
Actie geld tot vandaag 23.59 dus weer er snel bij. Heb de Fire-TV ook maar besteld voor 49 heb ik toch een Nexus 2013 zonder scherm :)

• Aramiss
layzzzz schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:44:
[...]

Actie geld tot vandaag 23.59 dus weer er snel bij. Heb de Fire-TV ook maar besteld voor 49 heb ik toch een Nexus 2013 zonder scherm :)
Ah dagje niet forum gecheckt en ik ben de klos. Balen had voor 49 euro wel xbmc willen proberen op de fire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-05 19:04
Momenteel werkt spotify al op de Fire TV. Ik heb hem sinds kort en maak al veelvuldig gebruik van spotify connect.

• Joster
baio schreef op woensdag 17 september 2014 @ 07:46:
Momenteel werkt spotify al op de Fire TV. Ik heb hem sinds kort en maak al veelvuldig gebruik van spotify connect.
Heb je de Play Store ook geïnstalleerd? Zo ja, werken HLS streaming apps?

[ Voor 63% gewijzigd door Joster op 17-09-2014 08:48 ]

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-05 19:04
Ik heb er momenteel alleen xbmc opdraaien en wat standaard apps. Nog niet alles kunnen uitproberen. Ik zal van het weekend waarschijnlijk wat meer tijd hebben om er mee aan de slag te gaan.

• Joster
Ben erg benieuwd! Thanks voor de respons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Joster schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:38:
Ben erg benieuwd! Thanks voor de respons :)
Ik heb ook m'n FireTV binnen gekregen. XBMC erop gezet via ADB. Blijkbaar werkt HDMI passthrough (voor DD, DD+, DTS, DTS/MA, TrueHD) ook in 13.2. 14.0 alpha 3 lijkt ook stabiel. Zelfs SW decoding van DTS en PCM uitsturen over HDMI werkt ok.

Mijn films etc. staan op een QNAP NAS, dus XBMC connect direct naar een SMB share.

Wat niet werkt is MP4 en AVI files met stereo MP3 of AAC geluid. Of ik doet iets mis. Mijn receiver ziet PCM over HDMI binnenkomen, maar ik hoor niets. Denk aan de afleveringen van US shows die je via de bekende wegen binnen hengelt.

Vanavond nog maar eens verder spelen, of hebben mensen dit vaker gezien ?

Of zich wel indrukwekkend dat ie high quality 1080p H.264 MKVs (10-15 Mpbs) met bitstreaming doet. Als die MP4 en AVIs nou werken, kan m'n HTPC in de meeste gevallen uitblijven.

Alleen blijft maf dat voor de rest alleen Netflix werkt en alle andere meuk (Hulu, ESPN, Disney, Amazon Prime etc) alleen voor de US werkt. Welkom in 2014 met nog steeds een chaos qua rechten en TV belangen.

[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 19-09-2014 11:13 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Mp4 en avi zal wel niet werken omdat het mpeg2 encodes zijn.
Beetje raar met mp4 als extensie alleen

[ Voor 25% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-09-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
SidewalkSuper schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:02:
Mp4 en avi zal wel niet werken omdat het mpeg2 encodes zijn.
Beetje raar met mp4 als extensie alleen
Nee, ik zie wel beeld. Video is H.264, geen MPEG2. Audio streams zijn zoals ik schreef of stereo MP3 of AAC LC.

Enige streams/files die MPEG2 die ik nog heb zijn ISO DVD rips. Ik zou verwachten dat die niet werken of je moet met software matige decode een eind kunnen komen. MPEG2 is niet zo zwaar qua load.

Ik ben nog geen andere mensen tegen gekomen op xda en xbmc forums met hetzelfde probleem, dus ik moet iets geks hebben gedaan, misschien instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
MPEG2 doet het iig niet, ook niet softwarematig.

Geen idee dan wat het probleem is. :)
Die high quality x264's is idd precies waar ie goed in is, dat moet ie wel goed doen.

[ Voor 129% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-09-2014 12:23 ]

210667

loekf2 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:11:
[...]

Ik heb ook m'n FireTV binnen gekregen. XBMC erop gezet via ADB. Blijkbaar werkt HDMI passthrough (voor DD, DD+, DTS, DTS/MA, TrueHD) ook in 13.2. 14.0 alpha 3 lijkt ook stabiel. Zelfs SW decoding van DTS en PCM uitsturen over HDMI werkt ok.

[...]
Alleen blijft maf dat voor de rest alleen Netflix werkt en alle andere meuk (Hulu, ESPN, Disney, Amazon Prime etc) alleen voor de US werkt. Welkom in 2014 met nog steeds een chaos qua rechten en TV belangen.
Even wat vragen.. >:) Heb m zojuist op Ebay besteld geroot en wel XBMC er al op, en uiteraard ook al die US-rommel erop. Dat ding is gebaseerd op Android. Nu bestaat er Cyberghost voor Android. Als je die nu installeert op de Fire.tv dan zal je dus via een US-ip die US kunnen bekijken?! Heb Cyberghost ook mijn desktop staan, en dat werkt uitstekend.....

Heb jij m via de HDMI van je AV lopen?

Als laatste voorlopig: Heeft iemand Time4popcorn er op draaien en streamt dat dan naar je tv?

En ja, iemand opperde het al eerder: Is dit niet iets voor Mediaspeler en HTCP's?

[ Voor 8% gewijzigd door 210667 op 20-09-2014 07:09 ]

• layzzzz
SidewalkSuper schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:20:
MPEG2 doet het iig niet, ook niet softwarematig.

Geen idee dan wat het probleem is. :)
Die high quality x264's is idd precies waar ie goed in is, dat moet ie wel goed doen.
Oke dat is dus slecht nieuws voor mij, ik wou ook streaming HD MPEG2 ontvangen, zou je willen testen of dit werkt met een andere player (MX Player oid)

En kan deze topic idd doorgeschoven worden naar Mediaplayers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
210667 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 05:22:
[...]

Even wat vragen.. >:) Heb m zojuist op Ebay besteld geroot en wel XBMC er al op, en uiteraard ook al die US-rommel erop. Dat ding is gebaseerd op Android. Nu bestaat er Cyberghost voor Android. Als je die nu installeert op de Fire.tv dan zal je dus via een US-ip die US kunnen bekijken?! Heb Cyberghost ook mijn desktop staan, en dat werkt uitstekend.....

Heb jij m via de HDMI van je AV lopen?

Als laatste voorlopig: Heeft iemand Time4popcorn er op draaien en streamt dat dan naar je tv?

En ja, iemand opperde het al eerder: Is dit niet iets voor Mediaspeler en HTCP's?
Ik ben even verder wezen kijken naar waarom ie geen AVIs en MP4s goed afspeeld. Heeft volgens mij te maken met als je files/streams afspeelt en het lukt je om XBMC te laten crashen dan is de sound (driver ??) van de FireTV corrupt of gecrashed. Als je dan weer bv Netflix draait is alles weer ok, ook in XBMC.

Zowiezo vind ik een beetje irritant dat er geen fatsoenlijke stop functie is.

- Viel mij op dat XBMC / Kodi 14.0 alpha 3 veel beter presteert dan 13.2. Vooral bij 1080p streams merk je het verschil. Draait veel soepeler.

- Besturing met een Harmony Ultimate werkt. Je moet wel de boel installeren vanuit de iOS app of via de remote.

- Iemand ervaring met een aanpassen van de timezone ? Op dit moment kent ie alleen US timezones.

- Begin me ook af te vragen of Fire TVs met een buitenlandse IP wel automatisch een firmware update van Amazon ontvangen. Er schijnt een nieuwere firmware te zijn, maar te zijn nog niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik had ergens gelezen dat de nieuwe leveringen van amazon.co.uk / amazon.de standaard een firmware hebben waarbij rooten d.m.v. towelroot is geblokkeerd? weet iemand hier iets meer over?

Hopelijk kan ik de mijne vrijdag afhalen in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Cooler_King schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:20:
Ik had ergens gelezen dat de nieuwe leveringen van amazon.co.uk / amazon.de standaard een firmware hebben waarbij rooten d.m.v. towelroot is geblokkeerd? weet iemand hier iets meer over?

Ik krijg mijne ook vrijdag pas dus zou het niet weten maar dat zou wel sucken : (

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Cooler_King schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:20:

Dat zou vies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Waar had je dat gelezen Cooler_King? Kan best dat de nieuwe firmware niet te rooten is nog d.m.v. towelroot. Maar daar komt vast wel een oplossing voor ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ah ik kan de update blokken voordat hij installeert bij setup though =). Also je hebt geen root nodig voor XBMC ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Voor de Play Store wel geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:38
Gebruiken jullie het apparaatje ook als console voor gaming? zoja welke games spelen jullie dan en is dat goed te doen? ik zou hem namelijk graag willen hebben als compacte android console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
GranCanaria schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:41:
Gebruiken jullie het apparaatje ook als console voor gaming? zoja welke games spelen jullie dan en is dat goed te doen? ik zou hem namelijk graag willen hebben als compacte android console.
Nog niet getest, maar ik heb een controller in de bestelling staan. Spelen met die remote is niet echt handig.

Over firmware updates buiten de US. Dat werkt dus wel (automatisch), maar Amazon doet het blijkbaar in blokken. De mijne heeft zich een keer geupdate, maar nog niet naar de laatste. Firmware voor de remote zit in de update. Dat meldt ie niet direct. Zie je alleen als je naar settings => system en dan de controller/remote checked. Mijn remote zat op 349, nu op 351. De nog nieuwere firmware die ze nu aan het uitrollen zijn, zet de remote op 352.

Schijnen fixes voor voice search in te zitten. Nog niet veel getest, want het werkte voor geen meter. Zelfs niet een flinke US "twang" (wat je bv bij een PS4 ook nodig hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Rutix schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:18:
Ah ik kan de update blokken voordat hij installeert bij setup though =). Also je hebt geen root nodig voor XBMC ;)
Wel als je XBMC als default omgeving wil en daarin wil laten booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
DyStiC schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:45:
[...]

Wel als je XBMC als default omgeving wil en daarin wil laten booten.
Hoeft niet perse. Je kan gewoon llama sideloaden zodat XBMC on boot start.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Externe USB opslag gebruiken in XBMC kan toch ook alleen met root of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Daarvoor heb je inderdaad root voor nodig :).

Nothing to see here!

• loekf2
en mijn FireTV heeft zich geupdate naar de laatste firmware...... dus voorlopig bye bye root access

dus als je dit niet wilt, zorg voor een block in je router

• Robolokotobo
Ik heb de o.p. een beetje aangepast zodat het topic ook geschikt is voor het Mediaspelers en HTPC's gedeelte van het forum waar het ondertussen ook terug te vinden is. Als jullie bepaalde dingen graag in de o.p. zouden willen zien staan hoor ik het graag.

• loekf2
Robolokotobo schreef op donderdag 25 september 2014 @ 02:29:
Ik heb de o.p. een beetje aangepast zodat het topic ook geschikt is voor het Mediaspelers en HTPC's gedeelte van het forum waar het ondertussen ook terug te vinden is. Als jullie bepaalde dingen graag in de o.p. zouden willen zien staan hoor ik het graag.
Ik zou deze links toevoegen:

XBMC Android forums

XBMC FireTV Wiki

XDA FireTV forums

XBMC/Kodi: ik raad 14.0 Helix aan ipv de 13.2 release.

Misschien ook waar te koop ? Ik heb de mijne van eBay, voor rond de 100 euro. Kwam gewoon met PostNL met eBay free shipping.

[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 25-09-2014 10:52 ]

• Cooler_King
Heeft iemand al nagevraagd wanneer amazon.de de Fire TV gaat leveren? Want hier staat dat ie pas in 2015 komt 8)7 http://www.androidnext.de...ferverzoegerung-bis-2015/

• loekf2
Cooler_King schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:38:
Heeft iemand al nagevraagd wanneer amazon.de de Fire TV gaat leveren? Want hier staat dat ie pas in 2015 komt 8)7 http://www.androidnext.de...ferverzoegerung-bis-2015/
Volgens mij:

September 24: Duitsland
October 23: UK

Alleen Amazon levert hem vanuit de UK of Duitsland store niet direct naar NL. De game controller wel, mocht je die willen hebben.

De 51.1.3.0 firmware dook bij mij gisteren op, dus rooten is wat lastiger geworden (had geen block op updates). 51.1.3.0 heeft o.a. duitse taal support en timezones buiten die in de US. Zou wel mogelijk moeten zijn om een aangepaste recovery mode firmware erop te zetten (zie de xda forums).

• Cooler_King
Net even nagevraagd:
Für Ihre Bestellung steht noch kein Lieferdatum fest. Laut unserer Webseite wird der Artikel auch erst ab Januar in den Versand gehen.
Er staat bij (Lieferung 1), dus eerste Duitse levering ook pas in januari... Maar goed dat ik nog een S802 box heb besteld, want dit schiet niet op :-(

[ Voor 6% gewijzigd door Cooler_King op 25-09-2014 11:03 ]

• loekf2
Je hebt gelijk, ze hebben leverings/voorraad problemen:
Für ab heute bestellte Geräte kann aufgrund der großen Nachfrage der Versand vor dem 1. Januar 2015 nicht garantiert werden. Bestellungen werden in der Reihenfolge ihres Eingangs bearbeitet. Mehr ist unterwegs.

• Rutix
Cooler_King schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:02:
Net even nagevraagd:

[...]

Er staat bij (Lieferung 1), dus eerste Duitse levering ook pas in januari... Maar goed dat ik nog een S802 box heb besteld, want dit schiet niet op :-(
Dat zegt niks. Ze zeggen dat ze de levertijd nog niet weten en dat de website aangeeft januari ;). Ik denk dat je hem wel eerder zult krijgen.

Ik heb de mijne 4 september besteld dus ik hoop dat ik hem wel eerder dan januari krijg >.>

[ Voor 9% gewijzigd door Rutix op 25-09-2014 17:22 ]

Nothing to see here!

• Robolokotobo
loekf2 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:15:
[...]

Ik zou deze links toevoegen:

XBMC Android forums

XBMC FireTV Wiki

XDA FireTV forums

XBMC/Kodi: ik raad 14.0 Helix aan ipv de 13.2 release.

Misschien ook waar te koop ? Ik heb de mijne van eBay, voor rond de 100 euro. Kwam gewoon met PostNL met eBay free shipping.
toon volledige bericht
Toegevoegd, bedankt voor je input.

• Robolokotobo
Ik heb nog even wat vragen aan jullie over de Fire TV. Zijn de menu's en de Browser in 1080P? Hebben jullie al eens bedrade toetsenborden en muizen aangesloten en werkt dat goed? Werken Flash Player filmpjes in de browser goed?

• layzzzz
Hoe hadden jullie betaald? Ik zie op mijn creditcardafschrift alleen maar Amazone Prime / 1euro, heb wel een bevestiging van aankoop per mail.

• Rutix
layzzzz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:09:
Hoe hadden jullie betaald? Ik zie op mijn creditcardafschrift alleen maar Amazone Prime / 1euro, heb wel een bevestiging van aankoop per mail.
Er word pas van je creditcard afgeschreven als ze het gaan verzenden :). Preorders charged amazon nooit meteen.

Nothing to see here!

• layzzzz
Rutix schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:10:
[...]

Er word pas van je creditcard afgeschreven als ze het gaan verzenden :). Preorders charged amazon nooit meteen.
Aha gelukkig, dacht dat misschien de betaling niet was doorgekomen. Deze week was er weer een staking ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
hmmm 25 september is geweest en mijne is ook nog niet verzonden T___T

Even op Amazon help forum gekeken en daar postte iemand dit:
Habe mal an den Kundenservice geschrieben. Hier die Antwort:
Es tut mir sehr Leid, dass Sie den Liefertermin für den Fire TV noch nicht erhalten habe. Es handelt sich hierbei um ein technisches Problem und nicht um eine böse Absicht.
Der voraussichtliche Liefertermin ist am 04.11.2014 sein.

Also geht es nicht nach Bestelleingang wie ich hier lese. Habe ab 04.09 um 15:50 bestellt.
Aangezien ik ook op 4 september heb geordered zal mijn ook wel pas begin november komen.

[ Voor 116% gewijzigd door Rutix op 26-09-2014 18:09 ]

Nothing to see here!

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste